abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_158681208
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 14:58 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Vetgedrukte doen mensen zonder autisme net zo goed btw.
Ja, en?
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
pi_158681803
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 17:59 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Zo, even rustig alles bekeken hier.

Je refereert in je eerste zin naar een samenvattende "oneliner" ipv naar de uitleg zelf neem ik aan.
Ik weet trouwens niet in hoeverre ik jou serieus moet nemen, daar je niet echt moeite lijkt te doen te proberen te begrijpen wat ik je probeer duidelijk te maken, hoe duidelijk ik het ook breng. Je gaat steeds terug naar Syndroom en die gozer kan me eerlijk gezegd niks boeien.

Nogmaals, jij lijkt ook overtuigd van jouw gelijk, je quote zelfs een heel stuk over autisme zonder maar te lezen of de info die je quote en naar linkt, überhaubt wel op de werkelijkheid gebaseerd is. Je quote dat stukje omdat het toevallig in lijn lijkt te liggen met jouw opvatting over een autist (ik refereer hiermee naar Syndroom) waarvan ik betwijfel of ie überhaubt wel echt is.
Maar in elk geval vind ik hem niet boeiend.
Waar ga ik steeds terug naar Syndroom? Ik nam hem als voorbeeld. Omdat ik hem herken in het stuk over "blind zijn" (dat jij dat niet ziet is verder aan jou). Vervolgens ga je mij dingen verwijten, die nergens op slaan en bewijzen dat je niet leest. Dan attendeer ik je daar op, en neem je niet de moeite je excuses aan te bieden of jezelf te corrigeren voor je feitelijk onjuiste beweringen.

En daarna ga je gewoon door met je opmerkingen. Ik schrijf nota bene dat ze prima naast elkaar kunnen omdat we het over verschillende gedragingen hebben, en kom je weer met verwijten aan. Dat noemde ze in het artikel geloof ik externaliseren. Of te wel de splinter van iemand anders zien, maar niet de balk in je eigen ogen.

Ik ga daarom 1 van de adviezen volgen. Het zou fijn zijn als je wat beter je best doet dingen te begrijpen voordat je in het wilde weg mensen en artikelen gaat 'diskwalificeren'.
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
  woensdag 30 december 2015 @ 18:53:18 #178
212761 magnetronkoffie
Where's the fish?
pi_158682063
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 18:23 schreef Koral het volgende:

[..]

Ja, en?
Waarom haal je er dan een stukje over autisme bij als dat toch niks met autisme te maken heeft?
Waar had ik nou ook alweer m'n UFO verstopt? Ik wil weer naar huis ;(
♫♪♪♫♪♫♫♪==♥☥
  woensdag 30 december 2015 @ 19:03:46 #179
212761 magnetronkoffie
Where's the fish?
pi_158682348
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 18:44 schreef Koral het volgende:

[..]

Waar ga ik steeds terug naar Syndroom? Ik nam hem als voorbeeld. Omdat ik hem herken in het stuk over "blind zijn" (dat jij dat niet ziet is verder aan jou). Vervolgens ga je mij dingen verwijten, die nergens op slaan en bewijzen dat je niet leest. Dan attendeer ik je daar op, en neem je niet de moeite je excuses aan te bieden of jezelf te corrigeren voor je feitelijk onjuiste beweringen.

En daarna ga je gewoon door met je opmerkingen. Ik schrijf nota bene dat ze prima naast elkaar kunnen omdat we het over verschillende gedragingen hebben, en kom je weer met verwijten aan. Dat noemde ze in het artikel geloof ik externaliseren. Of te wel de splinter van iemand anders zien, maar niet de balk in je eigen ogen.

Ik ga daarom 1 van de adviezen volgen. Het zou fijn zijn als je wat beter je best doet dingen te begrijpen voordat je in het wilde weg mensen en artikelen gaat 'diskwalificeren'.
Oké, prima dat je hem erin herkent, maar ik herken autisme verder niet in dat stuk. Het stuk waar jij naar linkte had een vooral negatieve lading en ik heb je al uitgelegd waarom dat niet klopt, maar gelukkig had de website waar jouw link naar linkte wel betere info.

En denk je echt dat jij beter weet wat autisme is dan ik? Hoe naïef.

Edit: Als het jou toch vooral om Syndroom te doen is en niet zozeer om autisme, dan zit je denk ik sowieso hier niet op de goede plek. Dan kan je beter terug naar Feedback, misschien dat er daar beter naar je geluisterd wordt dan hier, niet?
Waar had ik nou ook alweer m'n UFO verstopt? Ik wil weer naar huis ;(
♫♪♪♫♪♫♫♪==♥☥
pi_158682658
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 19:03 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Oké, prima dat je hem erin herkent, maar ik herken autisme verder niet in dat stuk. Het stuk waar jij naar linkte had een vooral negatieve lading en ik heb je al uitgelegd waarom dat niet klopt, maar gelukkig had de website waar jouw link naar linkte wel betere info.

En denk je echt dat jij beter weet wat autisme is dan ik? Hoe naïef.

Edit: Als het jou toch vooral om Syndroom te doen is en niet zozeer om autisme, dan zit je denk ik sowieso hier niet op de goede plek. Dan kan je beter terug naar Feedback, misschien dat er daar beter naar je geluisterd wordt dan hier, niet?
En weer bewijs je niet te lezen. Wat snap je niet aan het woord voorbeeld?

Volgens mij ben ik ook geen discussie aangegaan wat autisme is. Jij hebt me gevraagd te reageren, en je doet nog steeds geen moeite je foute aannames te corrigeren!

Maar je zal zo wel weer met iets komen dat ik fout doe of zie of niet klopt aan het artikel volgens jou. Droom lekker verder als je daar gelukkig van wordt. Tot ziens.
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
  woensdag 30 december 2015 @ 19:19:03 #181
212761 magnetronkoffie
Where's the fish?
pi_158682864
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2015 19:13 schreef Koral het volgende:

[..]

En weer bewijs je niet te lezen. Wat snap je niet aan het woord voorbeeld?

Volgens mij ben ik ook geen discussie aangegaan wat autisme is. Jij hebt me gevraagd te reageren, en je doet nog steeds geen moeite je foute aannames te corrigeren!

Maar je zal zo wel weer met iets komen dat ik fout doe of zie of niet klopt aan het artikel volgens jou. Droom lekker verder als je daar gelukkig van wordt. Tot ziens.
Ik doe constant moeite.

@ vetgedrukte: Ik dacht van wel, maar dat was dan mijn "fout". Ten slotte had je mijn uitnodiging om in dit topic verder te gaan niet hoeven accepteren (ik stelde je dit voor omdat ik dacht dat je over autisme doorging, maar nu blijkt dat het je daar niet om te doen was, maar dat je een persoonlijke vete had met een user die hier nieteens actief is), voel me nu een beetje lullig dat ik anderen met deze bagger heb opgezadeld, maar soms lopen dingen zo.

Mijn excuus @ de rest, het was goedbedoeld (had gehoopt dat er een interessante discussie uit zou voortvloeien, maar dat is niet gebeurd).

Ik droom heel veel inderdaad, is ook een fok!-topic over, kun je ze allemaal teruglezen, ik vind ze wel gaaf :P (naja, meestal dan :') ).
Waar had ik nou ook alweer m'n UFO verstopt? Ik wil weer naar huis ;(
♫♪♪♫♪♫♫♪==♥☥
pi_158683794
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 19:19 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ik doe constant moeite.

@ vetgedrukte: Ik dacht van wel, maar dat was dan mijn "fout". Ten slotte had je mijn uitnodiging om in dit topic verder te gaan niet hoeven accepteren (ik stelde je dit voor omdat ik dacht dat je over autisme doorging, maar nu blijkt dat het je daar niet om te doen was, maar dat je een persoonlijke vete had met een user die hier nieteens actief is), voel me nu een beetje lullig dat ik anderen met deze bagger heb opgezadeld, maar soms lopen dingen zo.

Mijn excuus @ de rest, het was goedbedoeld (had gehoopt dat er een interessante discussie uit zou voortvloeien, maar dat is niet gebeurd).

Ik droom heel veel inderdaad, is ook een fok!-topic over, kun je ze allemaal teruglezen, ik vind ze wel gaaf :P (naja, meestal dan :') ).
Waarom maak je er nu weer van dat ik een vete heb met iemand? Dat is namelijk niet zo. Mijn intentie is per DM uitgelegd en later nog een keer in het topic.

Verder wil je denk ik helemaal geen discussie - meer je punt maken. Dat mag, daar ben je goed in. Daarom snap ik niet dat je het nodig vind elke keer met verwijten te komen. Heb je in mijn ogen niet nodig. Dit terzijde - maar bedankt voor je toevoeging dat het goed bedoeld is. Dat is het van mij namelijk ook.
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
  woensdag 30 december 2015 @ 20:21:31 #183
212761 magnetronkoffie
Where's the fish?
pi_158685421
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 19:45 schreef Koral het volgende:

[..]

Waarom maak je er nu weer van dat ik een vete heb met iemand? Dat is namelijk niet zo. Mijn intentie is per DM uitgelegd en later nog een keer in het topic.

Verder wil je denk ik helemaal geen discussie - meer je punt maken. Dat mag, daar ben je goed in. Daarom snap ik niet dat je het nodig vind elke keer met verwijten te komen. Heb je in mijn ogen niet nodig. Dit terzijde - maar bedankt voor je toevoeging dat het goed bedoeld is. Dat is het van mij namelijk ook.
Misschien moet je eens wat minder zuigen.

Maar ik zal het verder vereenvoudigen:
Wil je autisme in het algemeen bespreken? ---> Kan hierzo
Wil je het over Syndroom en voorbeelden over hem hebben? ---> Feedback/DM/PM/WhateverM, maar niet hier.

Dus kies maar (of kies niks).

edit: rest weggehaald want helpt toch niks, bovenstaande is voldoende.

[ Bericht 1% gewijzigd door magnetronkoffie op 30-12-2015 20:27:57 ]
Waar had ik nou ook alweer m'n UFO verstopt? Ik wil weer naar huis ;(
♫♪♪♫♪♫♫♪==♥☥
  woensdag 30 december 2015 @ 20:31:40 #184
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_158686016
De ene autist is de ander niet. Volgens mij was Koral zijn strekking dat er kenmerken waren in het postgedrag van syndroom wat op autisme zou duiden. Volgens mij heeft syndroom dit zelf ook ergens aangegeven (dat weet ik niet zeker). Maar ik denk ook dat je niet alle dingen enkel en alleen op autisme kan schuiven. Iemands persoonlijkheid (die los staat van autisme) bepaalt ook het een en ander zou ik zeggen.

Aanhakend bij de theory of mind ik kan mij nog iets herinneren dat 'niet-autisten' gebruik maken van drie aspecten in hun denkpatroon. Deze waren dacht ik ervaringen uit het verleden, verwachtingen en hun analyserend vermogen. Bij mensen met autisme werkte het verwachtingsaspect wat minder, en dit compenseren ze dan met het analyserend vermogen. Daarom noemen mensen 'ons' ook extreme denkers. Maar het nadeel hiervan is dat er dingen niet meegenomen worden. Zoals in relaties het aanvoelen van de verwachtingen van de ander. Iemand met autisme zou dan eerder gaan denken hoe hij in het verleden dingen heeft ondernomen en gaan bedenken waar de ander behoefte aan kan hebben. De tip die ik kreeg was om gewoon te vragen waar een ander behoefte aan heeft zodat je hier zelf geen verkeerde voorstellingen van gaat maken.
  woensdag 30 december 2015 @ 20:39:46 #185
212761 magnetronkoffie
Where's the fish?
pi_158686527
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 20:31 schreef Scuidward het volgende:
De ene autist is de ander niet. Volgens mij was Koral zijn strekking dat er kenmerken waren in het postgedrag van syndroom wat op autisme zou duiden. Volgens mij heeft syndroom dit zelf ook ergens aangegeven (dat weet ik niet zeker). Maar ik denk ook dat je niet alle dingen enkel en alleen op autisme kan schuiven. Iemands persoonlijkheid (die los staat van autisme) bepaalt ook het een en ander zou ik zeggen.

Aanhakend bij de theory of mind ik kan mij nog iets herinneren dat 'niet-autisten' gebruik maken van drie aspecten in hun denkpatroon. Deze waren dacht ik ervaringen uit het verleden, verwachtingen en hun analyserend vermogen. Bij mensen met autisme werkte het verwachtingsaspect wat minder, en dit compenseren ze dan met het analyserend vermogen. Daarom noemen mensen 'ons' ook extreme denkers. Maar het nadeel hiervan is dat er dingen niet meegenomen worden. Zoals in relaties het aanvoelen van de verwachtingen van de ander. Iemand met autisme zou dan eerder gaan denken hoe hij in het verleden dingen heeft ondernomen en gaan bedenken waar de ander behoefte aan kan hebben. De tip die ik kreeg was om gewoon te vragen waar een ander behoefte aan heeft zodat je hier zelf geen verkeerde voorstellingen van gaat maken.
Je tip onderaan vind ik een goeie.

Wat de rest betreft, denk dat je data wel klopt wat de denkpatronen betreft, maar de conclusie is wel weer typisch niet-autistisch, want het heeft ook voordelen, namelijk het meer openstaan voor nieuwe dingen juist omdat je niet bepaalde (vaak vastgesleten) verwachtingen hebt. Je bent dan ook meer open-minded.

Elk nadeel hep ze voordeel, dit stukje:
quote:
Bij mensen met autisme werkte het verwachtingsaspect wat minder, en dit compenseren ze dan met het analyserend vermogen.
kan namelijk ook vertaald worden als dit:
quote:
Bij mensen zonder autisme werkte het analyserend vermogen wat minder, en dit compenseren ze dan met (aangeleerde) verwachtingen.
Het is allemaal niet zo zwart-wit zoals zo gemakkelijk rondgestrooid wordt, ook door mensen als Koral en anderen die alle nadelen van iemand met autisme maar gelijk op het autisme gooien en hun eigen nadelen gewoon doodleuk gaan overschreeuwen. Ze bekritiseren anderen (waaronder autisten) van dingen waar ze zichzelf ook schuldig aan maken en willen het vervolgens niet zien als ze erop gewezen worden.

Ik vergelijk het gedrag van dat soort mensen al langer met dat van een nat en glibberig stuk zeep dat maar niet vastgezet wil worden. Het schiet alle kanten op, zolang het maar niet vastzit (alles lijkt dan toegestaan, ook 'enge' dingen).
Waar had ik nou ook alweer m'n UFO verstopt? Ik wil weer naar huis ;(
♫♪♪♫♪♫♫♪==♥☥
  woensdag 30 december 2015 @ 20:54:58 #186
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_158687449
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 20:39 schreef magnetronkoffie het volgende:
namelijk het meer openstaan voor nieuwe dingen juist omdat je niet bepaalde (vaak vastgesleten) verwachtingen hebt.
Maar veel mensen met autisme staan toch niet open voor nieuwe dingen? Misschien dat ze wel leergierig zijn en altijd graag dingen lezen voor informatie maar om opeens aan zo iemand te vragen om 'iets nieuws te proberen' kan lastig zijn. Maar is zeker zo dat je niet alles zwart wit kan zien en helemaal als het om discussies gaat je moet kijken naar de argumenten etc. en zeker niet vergeten dat autisme een spectrumstoornis is dus dat er geen mal is waar je elke autist in kan plaatsen. En dat zeepverhaal snap ik deels ... hoewel ik gelukkig geen 'enge' dingen herken.
  woensdag 30 december 2015 @ 20:56:10 #187
212761 magnetronkoffie
Where's the fish?
pi_158687505
Even op de delen van je post reageren die ik een beetje links heb laten liggen :@
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 20:31 schreef Scuidward het volgende:
De ene autist is de ander niet. Volgens mij was Koral zijn strekking dat er kenmerken waren in het postgedrag van syndroom wat op autisme zou duiden. Volgens mij heeft syndroom dit zelf ook ergens aangegeven (dat weet ik niet zeker). Maar ik denk ook dat je niet alle dingen enkel en alleen op autisme kan schuiven. Iemands persoonlijkheid (die los staat van autisme) bepaalt ook het een en ander zou ik zeggen.

Daarom noemen mensen 'ons' ook extreme denkers.
Klopt. Het is heel makkelijk om met labeltje dit stoornis dat te komen, maar uiteindelijk doet dat er niet toe, want iedereen is een mens en een individu.

Niet iedereen is in één van die hokjes in te delen, niet iedereen is 100% autistisch of 100% man/vrouw zelfs (check het genderdysforie-topic daar maar op na) en dat lijstje is in principe zo lang als de lijst met menseigen eigenschappen zelf.

En wat Syndroom betreft, ik bemoei me daar verder niet mee :P.
Waar had ik nou ook alweer m'n UFO verstopt? Ik wil weer naar huis ;(
♫♪♪♫♪♫♫♪==♥☥
  woensdag 30 december 2015 @ 20:58:26 #188
212761 magnetronkoffie
Where's the fish?
pi_158687612
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 20:54 schreef Scuidward het volgende:

[..]

Maar veel mensen met autisme staan toch niet open voor nieuwe dingen?
Veel mensen zonder autisme toch ook niet?
quote:
Misschien dat ze wel leergierig zijn en altijd graag dingen lezen voor informatie maar om opeens aan zo iemand te vragen om 'iets nieuws te proberen' kan lastig zijn. Maar is zeker zo dat je niet alles zwart wit kan zien en helemaal als het om discussies gaat je moet kijken naar de argumenten etc. en zeker niet vergeten dat autisme een spectrumstoornis is dus dat er geen mal is waar je elke autist in kan plaatsen. En dat zeepverhaal snap ik deels ... hoewel ik gelukkig geen 'enge' dingen herken.
Lijkt er soms wel een beetje op alsof niet-autisten vaker nieuwe dingen willen doen en autisten nieuwe dingen willen denken...ofzo :P

Gelukkig maar wat dat laatste betreft, maar er zijn er wel genoeg die dat wel zo vinden of daar twijfels over hebben. Soms is het om gek van te kunnen worden, zo absurd kan de wereld lijken te zijn.
Waar had ik nou ook alweer m'n UFO verstopt? Ik wil weer naar huis ;(
♫♪♪♫♪♫♫♪==♥☥
  woensdag 30 december 2015 @ 21:06:55 #189
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_158688131
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 20:58 schreef magnetronkoffie het volgende:
Veel mensen zonder autisme toch ook niet?
Dat klopt. Maar dan zouden de onderliggende redenen kunnen verschillen. Een autist omdat hij niet weet wat hij kan verwachten en gaat nadenken over dingen die hij niet kan weten (omdat het nieuw is) en een niet-autist omdat hij bijvoorbeeld niemand heeft om het mee te doen of gewoon geen zin heeft. Wat iemand met autisme ook kan hebben natuurlijk. Maar dat zeg je in feite ook al daaronder, dat daar verschillen in kunnen zitten :)

Verder heb ik niks nuttigs meer te melden op het moment. Leek me goed om even als 3e persoon in een tweestrijd 'in te breken' plus ik vond hetgeen ik geleerd had bij mijn ondersteunde lessen hier wel relevant. Dat van die drie aspecten (zal even de echte termen opzoeken).
  woensdag 30 december 2015 @ 21:11:46 #190
212761 magnetronkoffie
Where's the fish?
pi_158688423
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 21:06 schreef Scuidward het volgende:

[..]

Dat klopt. Maar dan zouden de onderliggende redenen kunnen verschillen. Een autist omdat hij niet weet wat hij kan verwachten en gaat nadenken over dingen die hij niet kan weten (omdat het nieuw is) en een niet-autist omdat hij bijvoorbeeld niemand heeft om het mee te doen of gewoon geen zin heeft. Wat iemand met autisme ook kan hebben natuurlijk. Maar dat zeg je in feite ook al daaronder, dat daar verschillen in kunnen zitten :)

Verder heb ik niks nuttigs meer te melden op het moment. Leek me goed om even als 3e persoon in een tweestrijd 'in te breken' plus ik vond hetgeen ik geleerd had bij mijn ondersteunde lessen hier wel relevant. Dat van die drie aspecten (zal even de echte termen opzoeken).
Is goed :)
Ik vind je inbreng in elk geval wel leuk en constructief :)
Waar had ik nou ook alweer m'n UFO verstopt? Ik wil weer naar huis ;(
♫♪♪♫♪♫♫♪==♥☥
pi_158688567
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 20:21 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Misschien moet je eens wat minder zuigen.

Maar ik zal het verder vereenvoudigen:
Wil je autisme in het algemeen bespreken? ---> Kan hierzo
Wil je het over Syndroom en voorbeelden over hem hebben? ---> Feedback/DM/PM/WhateverM, maar niet hier.

Dus kies maar (of kies niks).

edit: rest weggehaald want helpt toch niks, bovenstaande is voldoende.
Is wel typerend. Geef je nota bene nog een compliment, en jij komt weer terug met zuigen. Illustreert precies die blindheid waar dat artikel het over heeft. :')

En dan wil je een interessante discussie? Dingen uit zijn verband trekken, essenties verdraaien, verwijten maken en ga zo maar door.

Ik ga het advies opvolgen dat ik gister aan je gaf. Ik ga me niet verdedigen tegenover jou. Te veel status. Verdien je niet.
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
  woensdag 30 december 2015 @ 21:25:53 #192
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_158689196
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 21:06 schreef Scuidward het volgende:
Dat van die drie aspecten (zal even de echte termen opzoeken).
Ik zat er iets naast, wat ik precies bedoelde waren de drie factoren die bij betekenisverlening horen.
quote:
- Eerdere ervaringen
- Voorstellingsvermogen en verbeeldingskracht
- Het geheugen
Maar volgens mij haal ik wat dingen door elkaar die vast elders beter uitgelegd zijn als mensen het echt willen weten.
pi_158689204
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 20:31 schreef Scuidward het volgende:
De ene autist is de ander niet. Volgens mij was Koral zijn strekking dat er kenmerken waren in het postgedrag van syndroom wat op autisme zou duiden. Volgens mij heeft syndroom dit zelf ook ergens aangegeven (dat weet ik niet zeker). Maar ik denk ook dat je niet alle dingen enkel en alleen op autisme kan schuiven. Iemands persoonlijkheid (die los staat van autisme) bepaalt ook het een en ander zou ik zeggen.

Aanhakend bij de theory of mind ik kan mij nog iets herinneren dat 'niet-autisten' gebruik maken van drie aspecten in hun denkpatroon. Deze waren dacht ik ervaringen uit het verleden, verwachtingen en hun analyserend vermogen. Bij mensen met autisme werkte het verwachtingsaspect wat minder, en dit compenseren ze dan met het analyserend vermogen. Daarom noemen mensen 'ons' ook extreme denkers. Maar het nadeel hiervan is dat er dingen niet meegenomen worden. Zoals in relaties het aanvoelen van de verwachtingen van de ander. Iemand met autisme zou dan eerder gaan denken hoe hij in het verleden dingen heeft ondernomen en gaan bedenken waar de ander behoefte aan kan hebben. De tip die ik kreeg was om gewoon te vragen waar een ander behoefte aan heeft zodat je hier zelf geen verkeerde voorstellingen van gaat maken.
Dank je voor het begrijpen van de strekking.

En bedankt voor je aanvulling. De persoonlijkheid van iemand ga je (ik ook helaas, maar ook een beetje inherent aan een forum) inderdaad snel aan voorbij als er met 'labeltjes' gewerkt wordt.
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
  woensdag 30 december 2015 @ 21:50:58 #194
212761 magnetronkoffie
Where's the fish?
pi_158690717
Best wel wat langer geworden dan de bedoeling was _O-
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2015 19:13 schreef Koral het volgende:

[..]

Maar je zal zo wel weer met iets komen dat ik fout doe of zie of niet klopt aan het artikel volgens jou.
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 18:44 schreef Koral het volgende:

[..]

Het zou fijn zijn als je wat beter je best doet dingen te begrijpen voordat je in het wilde weg mensen en artikelen gaat 'diskwalificeren'.
Zelf vind ik het juist een goeie eigenschap om dogma's met een schone blik te bekijken en uit te gaan van wat ik daadwerkelijk zie ipv al je kennis van een geschreven stukje tekst van een website halen die ook nogeens overduidelijk gericht is op een splinterdoelgroep binnen het autisme, daar waar de beschreven problemen nieteens inherent aan autisme zijn, maar als ik kritiek lever op jouw link, dan zie je dat meermalen als kritiek op jouw persoon en je hebt moeite die twee dingen van elkaar te scheiden lijkt het wel en dat is gewoon raar.
Kan je je niet voorstellen dat anderen jouw manier van beschrijven van autisme zelf ook als kritiek op de persoon zouden kunnen zien?

Als iemand kritisch denkt en niet zomaar klakkeloos dingen wilt aannemen, dan ontkom je zowat niet aan kritiek en niet iedereen zal het met me eens zijn, maar ik denk tenminste wel na over dingen en sta in principe open voor alles, wil alles overdenken en vanuit nieuwe richtingen bekijken.

Veel mensen vinden mij 'eng' omdat ik niet "gewoon meeloop met de rest" en te onvoorspelbaar voor ze ben en houden vaak wat meer afstand van mij. Geeft verder niet, ik laat ze gewoon staan en bemoei me verder niet met hen. En als ik ze wel kan boeien, dan merk ik dat snel genoeg :P.

Ik wil jou of een ander niet beledigen (ten slotte schiet ik daar toch geen reet mee op), maar wanneer er bijna geen nuttige info uit een post valt te extracten omdat alle regels tekst zelf inhoudsloos zijn en alle intenties tussen de regels volgebouwd zitten (fok zit vol met dit soort posts), dan voel ik er gewoonlijk niet zoveel voor daar wat mee te doen, want ik kan mijn tijd ook besteden met het lezen van posts die voor mij nuttiger zijn.

Autisme heeft niet alleen maar nadelen. Naarmate ik meer leer over autisme, zie ik ook steeds meer dat het feitelijk gewoon om verschillen gaat en niet zozeer om een goed iets en een fout iets (waarbij autisme automatisch fout zou zijn) en ik bemerk veel weerstand tegen alleen al het opperen van deze zienswijze, maar uiteindelijk is het accepteren van deze ideeën toch onvermijdelijk, omdat ze logisch zijn (tenzij ze niet kloppen uiteraard, maar dat doen veel huidige ideeën ook al niet :P ).

Er zijn trouwens wel nog zat obstakels hoor, maar dat kan later nog wel, alles op z'n tijd :P.

Jij marginaliseert mijn inzet door het als "in het wilde weg" en "je zal wel weer..." te spiegelen, daar kan ik gewoon weinig mee (want zie bovenstaande).
Waar had ik nou ook alweer m'n UFO verstopt? Ik wil weer naar huis ;(
♫♪♪♫♪♫♫♪==♥☥
pi_158690798
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2015 14:54 schreef Koral het volgende:
In je stukje staat dat autisten het gevoel hebben de wereld te kunnen doorgronden. Heb jij de indruk bij bijvoorbeeld syndroom dat HIJ de wereld kan doorgronden? Ik niet. Hij is overtuigd van zijn gelijk, en dat doet hij op basis van scherpe waarnemingen (dus niet zomaar ingevuld zoals je quote stelt). Zijn waarnemingen zijn m.i. echter niet compleet. Alleen sterft hij (bij wijze van spreken) liever in zijn eigen gelijk dan dat hij een compromis maakt.

M.i. kunnen jouw artikel en mij artikel prima naast elkaar relevant zijn. Niet elke autist is hetzelfde.
En volgens mij sla je met het dikgedrukte, de spijker op zn kop (ja, mensen met ass kunnen best spreekwoorden gebruiken ;), dochter van 8 begint al te vragen of iets een spreekwoord is, als ze het vreemd vindt klinken... *) ).
Niet elke persoon met autisme is hetzelfde (gelukkig maar!), jammer genoeg daardoor wel eens lastig, omdat mensen zonder autisme nogal eens een soort stereotype beeld hebben van autisme (denk aan bijvoorbeeld een rainman).

Het zijn net mensen zonder autisme, die zijn ook niet allemaal hetzelfde :+ (grapje hoor!).
En verder ga ik niet mengen in deze discussie, ik ga zo op weg naar dromenland :z
Mama van 2 lieve meiden :)
  woensdag 30 december 2015 @ 21:54:47 #196
212761 magnetronkoffie
Where's the fish?
pi_158690916
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 21:52 schreef Nijna het volgende:

[..]

...ik ga zo op weg naar dromenland :z
Goed plan, ik ga zo ook maar eens een poging wagen. Morgen weer veel voor de boeg.
Waar had ik nou ook alweer m'n UFO verstopt? Ik wil weer naar huis ;(
♫♪♪♫♪♫♫♪==♥☥
pi_158691174
Slaap lekker :D
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_158712974
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 21:59 schreef Nijna het volgende:
Slaap lekker :D
Nou, kep tenminste m'n best gedaan _O-

Maar ik heb mezelf flink wakkergehoest en tussendoor tijdens m'n slaap ook nog een bloedneus gehad. Drama's :')
Waar had ik nou ook alweer m'n UFO verstopt? Ik wil weer naar huis ;(
♫♪♪♫♪♫♫♪==♥☥
pi_158719498
Ik bedenk me net iets.

Geldt volgende? :

Autisten --> Vinden iets leuk samen met een ander als ze een gemeenschappelijke interesse hebben (ze willen beiden elkaars 'informatie-pool' aanvullen met elkaars kennis. Als het goed is, zal logica en het afwegen van feitelijke informatie er min of meer automatisch voor zorgen dat de meningen sowieso dichter bij elkaar komen te liggen. Het lijkt weinig uit te maken of de ander een hogere of lagere "sociale status" heeft, iedereen wordt gelijk behandeld, tenzij er een dorectere reden is je mond te houden (bijvoorbeeld omdat je anders ontslagen zou kunnen worden, maar dan nog het er eerlijk gezegd niet mee eens zijn)).

Niet-autisten --> Vinden iets leuk samen met een ander als ze een gemeenschappelijke mening hebben (ze 'onderhandelen' en spiegelen meer op basis van wat ze van iets vinden en corrigeren elkaars mening over iets zodat de twee meningen dichter bij elkaar komen te liggen. Het lijkt meer op elkaars meningen overreden, overtuigen, en dit hoeft niet met feiten te gebeuren, maar is van meer dingen afhankelijk (zoals de status van diegene die je tegenover je hebt t.o.v. je eigen status. Je zal meer geneigd zijn je mening bij te stellen dan de ander als de ander een "hogere rang" heeft. Dit zou trouwens ook impliceren dat mensen met een lagere status vaker "overruled" worden)).

Ik twijfel trouwens wel een beetje over dat laatste, maar naarmate ik er meer over nadenk, lijkt het wel steeds beter te passen.
Dat eerste lijkt me wel te kloppen, mij boeit het niet als iemand een andere mening heeft, zolang we beiden het onderwerp maar aansprekelijk vinden. Voorbeeld: Stel je vindt beiden "psychologie" een interessant onderwerp (had ook voor "bier" kunnen gaan, maar das voor mij minder boeiend :P ), wat ik dan doe is overleggen met de ander en steeds mijn ideeën spiegelen aan de ideeën van de ander en kijken wat beter klopt. Het maakt verder niet uit wiens mening vaker bijgesteld zou moeten worden, maar het is natuurlijk wel fijn als dat ongeveer 50/50 is.

Merk bij mezelf dat zodra iemand een hogere sociale rang meent te hebben dan ikzelf, ze ook minder gemakkelijk geneigd zijn naar mij te luisteren. Ding is alleen dat die sociale rang mij toch niks kan boeien, want ik vind iedereen gelijk en iedereens mening telt voor mij even zwaar (tenzij iemand ergens daadwerkelijk meer verstand van heeft, dan telt het voor mij wel zwaarder. Maar een klapjosti die rang #1 heeft, neem ik evengoed niet serieus.)

Zo, einde brainstorm :P
Waar had ik nou ook alweer m'n UFO verstopt? Ik wil weer naar huis ;(
♫♪♪♫♪♫♫♪==♥☥
  donderdag 31 december 2015 @ 18:34:03 #200
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_158720344
Ik denk dat mening en interesse ook nog overlap met elkaar hebben. Je kan zowel geïnteresseerd zijn in politiek en er nog een mening op na houden ook. En ik denk eigenlijk dat ook niet-autisten en autisten hierin wel verwisselbaar zijn, hoewel ik nu ik er langer over nadenk wel 'iets' van je post begrijp.

Maar ik denk wel dat iemand met autisme het prettiger kan vinden om het objectief te houden i.p.v. subjectief, daar waar iemand zonder autisme het prettiger kan vinden om naast het objectieve ook inzicht te krijgen in iemands emoties omtrent een onderwerp. Dus er is wel een verschil in specifieke interesses, maar dan kom je ook weer op het stereotype uit denk ik.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')