abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_158146450
Topicreeks: Irritaties op de weg

We ergeren ons nogal wat in het verkeer. Bumperklevers (voor en achter), linksplakkers, langzaamrijders, hardrijders, voorrangnemers, geen voorrangverleners, inhaalverbod negerende vrachtwagenchauffeurs, onnodig gebruik van mistlampen, dagrijverlichting bij nacht (zonder achterlichten), eigenlijk aan alles.

Steek hier je klaagzang af over ergernissen die je tegengekomen bent in het verkeer, en discussieer mee.

* Maar hou het wel gezellig aub!





Leerzame informatie

• De uitleg over rijbanen en rijstroken kort samengevat met plaatje:

Een rijstrook is onderdeel van de rijbaan.
Over een rijstrook kunnen voertuigen rijden.
Een rijbaan kan uit één, twee of zelfs meer rijstroken bestaan.


[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 10-12-2015 11:23:47 ]
pi_158146543
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2015 10:56 schreef ambertje90 het volgende:

[..]

Boefje!
ik weet het :9 maar ik heb er nog nooit problemen mee ondervonden. gewoon rustig aankomen fietsen en even kenbaar maken dat ik er langs wil door "pardon" en daarna "bedankt" en daarna weer volle bak verder ;)

quote:
[..]

Ik kan het even niet terugvinden maar er zwerft een brief van het mninisterie rond dat je inderdaad mag toeteren of seinen.
oeh, zou wel geweldig zijn als je die nog weet te vinden :D

maar dat ben ik inderdaad ook van mening. ff seinen om iemand te attenderen dat er plek is om op te bokken, niks mis mee. moet wel mogelijk zijn natuurlijk.
pi_158146586
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2015 11:02 schreef Martijn137 het volgende:
oeh, zou wel geweldig zijn als je die nog weet te vinden
Google is geweldig! Daar kan ik niet aan tippen.
https://www.google.nl/sea(...)+toeteren+ministerie
Eerste hit!
pi_158146600
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2015 10:49 schreef ambertje90 het volgende:

[..]

En jij dacht dat we niet een dag konden wachten?

O jij bent de vertegenwoordiger van alle users in dit topic?
pi_158146611
;)
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2015 10:49 schreef ambertje90 het volgende:

Nee, eigenlijk heb je daar wel gelijk in ook.
pi_158146704
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2015 11:05 schreef ambertje90 het volgende:

[..]

Google is geweldig! Daar kan ik niet aan tippen.
https://www.google.nl/sea(...)+toeteren+ministerie
Eerste hit!
held _O_
pi_158146898
Automobilisten die blijven wachten voor een rotonde terwijl de tegenligger allang zijn rechter knipperlicht aan heeft staan, echt waar je zou ze met bosjes afschieten..
  donderdag 10 december 2015 @ 11:32:19 #8
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_158147047
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2015 10:53 schreef ambertje90 het volgende:

[..]

Wat maakt dat nou weer uit? Je belt als er geen ruimte is om ze in te halen. fietsers hebben dan nog het fatsoen om even naar rechts te gaan en je er langs te laten.

Doe het bij linksrijders in automobielen en je bent een aso. Ik volg het niet zo goed hoor...
Nee, je belt omdat er maar 1 rijbaan is waarover ruimte is voor twee maar men gemiddeld in het midden fietst. Als je op een tweebaans links met vmax een vrachtwagen inhaalt en er zit een BMW X6 met groot licht en weinig afstand achter je te rammen en te toeteren dan valt dat niet onder het mom "ik ga inhalen"

Leuk dat dat in Wenen besloten is, maar aangezien we het hier al niet eens zijn over de uitvoering ervan heeft dit geen kans van slagen als regulier signaal en staat het aso omdat het vooral in die context gebruikt wordt.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_158147384
Zo. Even wat posts verwijderd. We beginnen het topic namelijk niet elke keer met hetzelfde gezanik.
Schrijf dat gemiep maar in je dagboek.
pi_158147429
Zelfreflectieklacht: perse met CC op een bepaalde snelheid willen blijven rijden, terwijl één of twee tikjes erbij of eraf een hoop ergernis zou schelen.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_158147755
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2015 11:32 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Nee, je belt omdat er maar 1 rijbaan is waarover ruimte is voor twee maar men gemiddeld in het midden fietst. Als je op een tweebaans links met vmax een vrachtwagen inhaalt en er zit een BMW X6 met groot licht en weinig afstand achter je te rammen en te toeteren dan valt dat niet onder het mom "ik ga inhalen"

Leuk dat dat in Wenen besloten is, maar aangezien we het hier al niet eens zijn over de uitvoering ervan heeft dit geen kans van slagen als regulier signaal en staat het aso omdat het vooral in die context gebruikt wordt.
jou geschetste situatie met de X6 heb je natuurlijk een randebiel achter je...

maar waarom werkt dit in duitsland dan wel compleet zonder problemen ?
er vanuit gaande natuurlijk dat er ruimte is.

situatie;

ik rij op de snelweg in duitsland, maxsnelheid is er niet.
ik rij 180 km/h, voor mij komt rijdt een andere auto met lagere snelheid. door te seinen met groot licht maak ik duidelijk dat ik sneller als hem rijdt en hem wens in te halen.

indien mogelijk gaat hij dan ook aan de kant. (doorgaans.....uitzonderingen hou je altijd)

waarom zou dit concept niet werken in nederland ? en dan het gezever van max snelheid erbuiten laten, als iemand te snel wil rijden moet hij dat wat mij betrefd zelf weten ( als het verkeer en omstandigheden het toelaten.)

het gaat me om het concept "ik kom er aan en rij (fors) sneller, ik wil je inhalen." sein.
pi_158148444
Mensen die niet kunnen invoegen, mensen die niet kunnen uitvoegen, mensen met te hoog afgestelde koplampen, mensen die met groot licht achter je rijden, mensen die in je dode hoek blijven rijden in plaats van je gewoon in te halen, mensen die na een kilometer achter een vrachtwagen te hebben gereden zonder ingehaald te worden ineens wel naar links moeten als er iemand naast ze komt om in te halen, mensen die in de file hun auto even lekker dicht op de middenstreep zetten zodat je er niet langs kunt met de motor, fietsers die voorrang menen te hebben op een zebrapad en dat vervolgens ook nemen,fietsers die door rood rijden, mensen die op een uitrit met bocht waar je eigenlijk niet harder dan 70km/u doorheen kunt dat toch wel willen en daarom gaan bumperkleven en zo nog een half uur door.

En dat is alleen van gisteravond ;(
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
pi_158148479
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2015 12:16 schreef Martijn137 het volgende:
het gaat me om het concept "ik kom er aan en rij (fors) sneller, ik wil je inhalen." sein.
Het probleem is vooral dat de Nederlandse verkeersregels dusdanig zijn dat dat soort situaties niet voor zouden moeten komen ('ik rij vors sneller').
Alleen is dat in de praktijk natuurlijk niet zo, en zelfs in de theorie klopt dat al niet bedenk ik me nu, want er bestaat geen minimum-snelheid, hooguit een 'je bent een gevaar op de weg als je zo langzaam rijdt'-snelheid...
pi_158148666
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2015 11:32 schreef Skull-splitter het volgende:
Als je op een tweebaans links met vmax een vrachtwagen inhaalt
Baan of strook?
pi_158148706
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2015 12:16 schreef Martijn137 het volgende:

[..]

het gaat me om het concept "ik kom er aan en rij (fors) sneller, ik wil je inhalen." sein.
In Nederland is vaak te weinig ruimte ook echt duidelijk te kunnen seinen (dat doe je namelijk voor de veiligheid en doorstroming, niet om ruimte op te eisen).

Het wordt hier zo vaak misbruikt dat het nogal intimiderend over kan komen. Bijvoorbeeld iemand die al een tijdje bezig is met een inhaalmanoeuvre wordt ineens seinend achterop gereden door een ander persoon. Terwijl de voorste geen kant op kan.

quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2015 12:56 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Het probleem is vooral dat de Nederlandse verkeersregels dusdanig zijn dat dat soort situaties niet voor zouden moeten komen ('ik rij vors sneller').
Alleen is dat in de praktijk natuurlijk niet zo, en zelfs in de theorie klopt dat al niet bedenk ik me nu, want er bestaat geen minimum-snelheid, hooguit een 'je bent een gevaar op de weg als je zo langzaam rijdt'-snelheid...
Veel mensen gaan relatief vroeg naar links voor een inhaalmanoeuvre, dus een seintje zou in theorie kunnen zorgen dat men nog even een paar seconden langer rechts houdt.
pi_158148707
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2015 12:56 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Het probleem is vooral dat de Nederlandse verkeersregels dusdanig zijn dat dat soort situaties niet voor zouden moeten komen ('ik rij vors sneller').
Alleen is dat in de praktijk natuurlijk niet zo, en zelfs in de theorie klopt dat al niet bedenk ik me nu, want er bestaat geen minimum-snelheid, hooguit een 'je bent een gevaar op de weg als je zo langzaam rijdt'-snelheid...
ja daarom stond fors al tussen haakjes bij me ;)

het gebeurt met enige regelmaat dat ik, zonder dat ik (gruwelijk) te snel rijd mensen inhaal met een redelijk verschil in snelheid.

het komt nu eenmaal voor, en ik vind dat mensen niet raar op moeten kijken als ze er op geattendeerd worden dat ze naar rechts kunnen door een seintje van het groot licht van je achter ligger die sneller wil. ongeacht of dat nu 2km/u is of 20 km/u.
pi_158148951
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2015 13:08 schreef Martijn137 het volgende:

[..]

ja daarom stond fors al tussen haakjes bij me ;)

het gebeurt met enige regelmaat dat ik, zonder dat ik (gruwelijk) te snel rijd mensen inhaal met een redelijk verschil in snelheid.

het komt nu eenmaal voor, en ik vind dat mensen niet raar op moeten kijken als ze er op geattendeerd worden dat ze naar rechts kunnen door een seintje van het groot licht van je achter ligger die sneller wil. ongeacht of dat nu 2km/u is of 20 km/u.
Vraag me af of mensen die wanneer er volop ruimte is niet naar rechts gaan een seintje dan wel waarnemen.
pi_158149054
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2015 13:19 schreef Chai het volgende:

[..]

Vraag me af of mensen die wanneer er volop ruimte is niet naar rechts gaan een seintje dan wel waarnemen.
werkt best vaak eerlijk gezegd. ze kijken je vervolgens heel boos aan of krijgt gesein terug als je ze voorbij bent 8)7 maar ja.

moet eerlijk toegeven dat het ook een keer bij mij heeft gewerkt :@
zat op de midden baan met een paar mede auto's (slaperts...ja ik ook op dat moment) voor me, en rechts was er ruimte en daar werd ik op geattendeerd door me achterligger die sneller reed dan ik. :X :@
pi_158149071
verkeerde knopje....

[ Bericht 97% gewijzigd door Martijn137 op 10-12-2015 13:25:34 (foutje bedankt) ]
  donderdag 10 december 2015 @ 13:27:33 #20
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_158149122
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2015 12:16 schreef Martijn137 het volgende:

[..]

jou geschetste situatie met de X6 heb je natuurlijk een randebiel achter je...

maar waarom werkt dit in duitsland dan wel compleet zonder problemen ?
er vanuit gaande natuurlijk dat er ruimte is.

situatie;

ik rij op de snelweg in duitsland, maxsnelheid is er niet.
ik rij 180 km/h, voor mij komt rijdt een andere auto met lagere snelheid. door te seinen met groot licht maak ik duidelijk dat ik sneller als hem rijdt en hem wens in te halen.

indien mogelijk gaat hij dan ook aan de kant. (doorgaans.....uitzonderingen hou je altijd)

waarom zou dit concept niet werken in nederland ? en dan het gezever van max snelheid erbuiten laten, als iemand te snel wil rijden moet hij dat wat mij betrefd zelf weten ( als het verkeer en omstandigheden het toelaten.)

het gaat me om het concept "ik kom er aan en rij (fors) sneller, ik wil je inhalen." sein.
Je mist dat Nederland wél een maximum snelheid hanteert en daar gaat je vergelijking dan ook al mank.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_158149131
Bij mij mag je seinen tot je een ons weegt. Door dat hysterische gesein ga ik alleen maar langer op rijstrook 1 blijven en tergend langzaam naar rijbaan 2.
Met je flikkerlampjes :+
  donderdag 10 december 2015 @ 13:28:19 #22
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_158149142
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2015 13:06 schreef ambertje90 het volgende:

[..]

Baan of strook?
Semantics.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_158149186
quote:
7s.gif Op donderdag 10 december 2015 13:27 schreef Gummiebeer het volgende:
Bij mij mag je seinen tot je een ons weegt. Door dat hysterische gesein ga ik alleen maar langer op rijstrook 1 blijven en tergend langzaam naar rijbaan 2.
Met je flikkerlampjes
Mijn auto kan niet eens van rijbaan wisselen op snelwegen!
  FOK!fotograaf donderdag 10 december 2015 @ 13:29:57 #24
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_158149192
quote:
10s.gif Op donderdag 10 december 2015 13:27 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Je mist dat Nederland wél een maximum snelheid hanteert en daar gaat je vergelijking dan ook al mank.
Want iedereen rijdt ook die maximale snelheid wil je zeggen... Als ik een euro zou krijgen voor iedere auto die ik onderweg tegen kom die niet de maximale ter plaatse geldende snelheid rijdt, had ik al een PC hoofttrekker met giga sneeuwschuiver gehad om alle voorgooiers aan de kant te duwen. >:)
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_158149226
quote:
10s.gif Op donderdag 10 december 2015 13:27 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Je mist dat Nederland wél een maximum snelheid hanteert en daar gaat je vergelijking dan ook al mank.
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2015 12:16 schreef Martijn137 het volgende:

[..]

jou geschetste situatie met de X6 heb je natuurlijk een randebiel achter je...

maar waarom werkt dit in duitsland dan wel compleet zonder problemen ?
er vanuit gaande natuurlijk dat er ruimte is.

situatie;

ik rij op de snelweg in duitsland, maxsnelheid is er niet.
ik rij 180 km/h, voor mij komt rijdt een andere auto met lagere snelheid. door te seinen met groot licht maak ik duidelijk dat ik sneller als hem rijdt en hem wens in te halen.

indien mogelijk gaat hij dan ook aan de kant. (doorgaans.....uitzonderingen hou je altijd)

waarom zou dit concept niet werken in nederland ? en dan het gezever van max snelheid erbuiten laten, als iemand te snel wil rijden moet hij dat wat mij betrefd zelf weten ( als het verkeer en omstandigheden het toelaten.)

het gaat me om het concept "ik kom er aan en rij (fors) sneller, ik wil je inhalen." sein.
jij mist het concept idee.... ;(

wel meer als 1 ding trouwens... ;(

quote:
7s.gif Op donderdag 10 december 2015 13:27 schreef Gummiebeer het volgende:
Bij mij mag je seinen tot je een ons weegt. Door dat hysterische gesein ga ik alleen maar langer op rijstrook 1 blijven en tergend langzaam naar rijbaan 2.
Met je flikkerlampjes :+
zolang je gewoon op pleurt naar rechts wanneer dat dit kan hoeft niemand te seinen ;)
en verder zal de politie wel blij met je zijn :+

quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2015 13:29 schreef ambertje90 het volgende:

[..]

Mijn auto kan niet eens van rijbaan wisselen op snelwegen!
_O-
  donderdag 10 december 2015 @ 13:31:58 #26
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_158149242
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2015 13:29 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Want iedereen rijdt ook die maximale snelheid wil je zeggen... Als ik een euro zou krijgen voor iedere auto die ik onderweg tegen kom die niet de maximale ter plaatse geldende snelheid rijdt, had ik al een PC hoofttrekker met giga sneeuwschuiver gehad om alle voorgooiers aan de kant te duwen. >:)
Wel blijven lezen, deegschijfboom: als je inhaalt en vmax rijdt en er komt een debiel aan met vmax+20 zonder enige aanstalten zich aan te passen en je kost wat kost opzij wil hebben.

Maar gelukkig blijft net net als het concept ritsen voor teveel meningen vatbaar :')
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_158149285
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2015 12:16 schreef Martijn137 het volgende:

[..]

jou geschetste situatie met de X6 heb je natuurlijk een randebiel achter je...

maar waarom werkt dit in duitsland dan wel compleet zonder problemen ?
er vanuit gaande natuurlijk dat er ruimte is.

situatie;

ik rij op de snelweg in duitsland, maxsnelheid is er niet.
ik rij 180 km/h, voor mij komt rijdt een andere auto met lagere snelheid. door te seinen met groot licht maak ik duidelijk dat ik sneller als hem rijdt en hem wens in te halen.

indien mogelijk gaat hij dan ook aan de kant. (doorgaans.....uitzonderingen hou je altijd)

waarom zou dit concept niet werken in nederland ? en dan het gezever van max snelheid erbuiten laten, als iemand te snel wil rijden moet hij dat wat mij betrefd zelf weten ( als het verkeer en omstandigheden het toelaten.)

het gaat me om het concept "ik kom er aan en rij (fors) sneller, ik wil je inhalen." sein.
Dit concept werkt bijna in elke land buiten Nederland. O+
  FOK!fotograaf donderdag 10 december 2015 @ 13:34:11 #28
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_158149298
quote:
10s.gif Op donderdag 10 december 2015 13:31 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Wel blijven lezen, deegschijfboom: als je inhaalt en vmax rijdt en er komt een debiel aan met vmax+20 zonder enige aanstalten zich aan te passen en je kost wat kost opzij wil hebben.

Maar gelukkig blijft net net als het concept ritsen voor teveel meningen vatbaar :')
Ik zie niet in waarom je dan zou moeten seinen. Als je echt inhaalt dan. Seinen doe ik maar weinig. Ja, wel eens 's avonds in de auto als ik achterop kom rijden en er eentje onnodig links hangt, vanaf afstand alvast. Gaan ze niet naar rechts, dan blijf ik zelf lekker rechts hangen.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_158149329
quote:
10s.gif Op donderdag 10 december 2015 13:31 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Wel blijven lezen, deegschijfboom: als je inhaalt en vmax rijdt en er komt een debiel aan met vmax+20 zonder enige aanstalten zich aan te passen en je kost wat kost opzij wil hebben.

Maar gelukkig blijft net net als het concept ritsen voor teveel meningen vatbaar :')
als je op links zit te slapen ja dan krijg je wel op je flikker van me.... met groot licht ;)
hoe hard ik wil rijden op een bepaald stuk heb jij niks over te zeggen.

als je niet naar rechts kan is het een ander verhaal ;)
  donderdag 10 december 2015 @ 13:38:48 #30
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_158149424
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2015 13:35 schreef Martijn137 het volgende:

[..]

als je op links zit te slapen ja dan krijg je wel op je flikker van me.... met groot licht ;)
hoe hard ik wil rijden op een bepaald stuk heb jij niks over te zeggen.

als je niet naar rechts kan is het een ander verhaal ;)
Lees de fucking reacties nog eens door zou ik zeggen :')
Lekker arbitrair ook :')
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_158149432
quote:
10s.gif Op donderdag 10 december 2015 13:31 schreef Skull-splitter het volgende:
Wel blijven lezen, deegschijfboom: als je inhaalt en vmax rijdt en er komt een debiel aan met vmax+20 zonder enige aanstalten zich aan te passen en je kost wat kost opzij wil hebben.

Soms zijn de linksrijder en de rechtsinhaler het niet eens over de maximumsnelheid.
Feitelijk vindt hier dat het 130 is vanwege de twee splitsingen van snelwegen, de linksrijder vindt 100 blijkbaar genoeg om daar te blijven hangen.
pi_158149514
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2015 13:39 schreef ambertje90 het volgende:

[..]

Soms zijn de linksrijder en de rechtsinhaler het niet eens over de maximumsnelheid.
Feitelijk vindt hier dat het 130 is vanwege de twee splitsingen van snelwegen, de linksrijder vindt 100 blijkbaar genoeg om daar te blijven hangen.
Heeft niks met eens zijn over maximumsnelheid te maken. Die linksrijder had gewoon naar rechts gemoeten, ook als 100 km/u de max was.

Jij bent toch zo regeltjesgeil?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 10-12-2015 13:41:59 ]
pi_158149561
quote:
1s.gif Op donderdag 10 december 2015 13:38 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Lees de fucking reacties nog eens door zou ik zeggen :')
Lekker arbitrair ook :')
slapertje wakker maken ? zie het probleem niet.
je mag seinen om aan te geven iemand in te willen halen. dat gebeurt dan ook. reageer je dan nog niet ga ik je wel rechts voor bij hoor, maak je maar niet druk :*

maar zolang je gewoon rechts rijdt wanneer dat kan is er toch ook geen probleem ?
schijnbaar hou je van de linker baan anders voel je je niet zo aangesproken ? ;)
pi_158149606
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2015 13:41 schreef Chai het volgende:
Die linksrijder had gewoon naar rechts gemoeten
Natuurlijk, maar er wordt beweerd dat de flitsende snelheidsmaniak maar oet wachten als de linksrijder/inhaler de maximumsnelheid al rijdt. Als een van die twee de verkeerde snelheid aanneemt dan heb je al een conflict.
  donderdag 10 december 2015 @ 13:53:29 #35
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_158149798
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2015 13:43 schreef Martijn137 het volgende:

[..]

slapertje wakker maken ? zie het probleem niet.
je mag seinen om aan te geven iemand in te willen halen. dat gebeurt dan ook. reageer je dan nog niet ga ik je wel rechts voor bij hoor, maak je maar niet druk :*

maar zolang je gewoon rechts rijdt wanneer dat kan is er toch ook geen probleem ?
schijnbaar hou je van de linker baan anders voel je je niet zo aangesproken ? ;)
Ik blijf op de bumperklevers met toeters, lampen hameren die me terwijl ik inhaal met de max pogen te intimideren, ook omdat ze het niet eens zijn met de maximumsnelheid.

Dat heeft me een partij weinig te maken met links plakken, al zullen mensen het daar altijd over oneens zijn en dergelijke mensen linksplakkers en/of slapers noemen en die moeten kennelijk opzij. Om vervolgens door te karren en meestal een paar auto's verder exact hetzelfde mee te maken.

Masochisme heet dat dan toch?
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  donderdag 10 december 2015 @ 13:54:34 #36
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_158149817
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2015 13:45 schreef ambertje90 het volgende:

[..]

Natuurlijk, maar er wordt beweerd dat de flitsende snelheidsmaniak maar oet wachten als de linksrijder/inhaler de maximumsnelheid al rijdt. Als een van die twee de verkeerde snelheid aanneemt dan heb je al een conflict.
Zonder het filmpje gekeken te hebben: dan moet deze idd maar wachten of gas terugnemen en het goede voorbeeld geven.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_158149874
quote:
1s.gif Op donderdag 10 december 2015 13:54 schreef Skull-splitter het volgende:
Zonder het filmpje gekeken te hebben: dan moet deze idd maar wachten of gas terugnemen en het goede voorbeeld geven.
En nu een keertje na het bekijken.
Ik kwam nog een mooie tegen van hem waarin het goede voorbeeld niet zo goed hielp.
pi_158149925
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2015 13:45 schreef ambertje90 het volgende:

[..]

Natuurlijk, maar er wordt beweerd dat de flitsende snelheidsmaniak maar oet wachten als de linksrijder/inhaler de maximumsnelheid al rijdt. Als een van die twee de verkeerde snelheid aanneemt dan heb je al een conflict.
Ik las alleen dat de flitser moet alleen wachten tijdens een inhaalmanoeuvre wanneer de linksrijder de maximumsnelheid rijdt. Dus niet gaan seinen om hem het gaspedaal extra te laten intrappen of op te jagen.

Wat mij betreft hoeft er ook bij een inhaalmanoeuvre snelheid onder de Vmax niet geseind te worden als er niemand afgesneden is of iets dergelijks. Wil iemand inhalen met 115 km/u waar 120 km/u is toegestaan met een enigszins redelijk snelheidsverschil dan is dat prima, anderen hoeven niet te bepalen dat diegene sneller moet.
pi_158149965
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2015 13:59 schreef Chai het volgende:
Dus niet gaan seinen om hem het gaspedaal extra te laten intrappen of op te jagen.
Nee, om aan te geven dat hij op het punt staat ingehaald te worden.
  FOK!fotograaf donderdag 10 december 2015 @ 14:01:41 #40
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_158149988
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2015 13:59 schreef Chai het volgende:
Wil iemand inhalen met 115 km/u waar 120 km/u is toegestaan met een enigszins redelijk snelheidsverschil dan is dat prima, anderen hoeven niet te bepalen dat diegene sneller moet.
Maar diegene hoeft ook niet voor de anderen te bepalen dat die daarna ook niet sneller mogen door onnodig links te blijven plakken en dat gebeurt helaas te vaak.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_158150012
quote:
10s.gif Op donderdag 10 december 2015 13:53 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Ik blijf op de bumperklevers met toeters, lampen hameren die me terwijl ik inhaal met de max pogen te intimideren, ook omdat ze het niet eens zijn met de maximumsnelheid.

Dat heeft me een partij weinig te maken met links plakken, al zullen mensen het daar altijd over oneens zijn en dergelijke mensen linksplakkers en/of slapers noemen en die moeten kennelijk opzij. Om vervolgens door te karren en meestal een paar auto's verder exact hetzelfde mee te maken.

Masochisme heet dat dan toch?
dan spreken wij langs elkaar heen en hebben we het over 2 verschillende situaties :)
in de jou omschreven situatie ben ik het wel met je eens dat je een droeftoeter achter je hebt zitten.

quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2015 13:59 schreef Chai het volgende:

[..]

Ik las alleen dat de flitser moet alleen wachten tijdens een inhaalmanoeuvre wanneer de linksrijder de maximumsnelheid rijdt. Dus niet gaan seinen om hem het gaspedaal extra te laten intrappen of op te jagen.

Wat mij betreft hoeft er ook bij een inhaalmanoeuvre snelheid onder de Vmax niet geseind te worden als er niemand afgesneden is of iets dergelijks. Wil iemand inhalen met 115 km/u waar 120 km/u is toegestaan met een enigszins redelijk snelheidsverschil dan is dat prima, anderen hoeven niet te bepalen dat diegene sneller moet.
dat inderdaad, ik sein alleen als iemand naar rechts kan waar hij dat niet doet. en dan heb ik niet over om hem ff tussen 2 vrachtwagens te proppen oid.... maar gewoon consequent links blijft rijden.

daarna haal ik hem wel rechts in als die niet reageerd
pi_158150267
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2015 14:01 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Maar diegene hoeft ook niet voor de anderen te bepalen dat die daarna ook niet sneller mogen door onnodig links te blijven plakken en dat gebeurt helaas te vaak.
Dat klopt, maar ik benadruk het toch even omdat het twee kanten opwerkt. Als men daar heel iets verdraagzamer in zou zijn dan is dat al een grote winst voor de hele verkeersdoorstroom.
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2015 13:57 schreef ambertje90 het volgende:

[..]

En nu een keertje na het bekijken.
Ik kwam nog een mooie tegen van hem waarin het goede voorbeeld niet zo goed hielp.
Wat vond jij hier een betere aanpak dan? Voor zover ik kan zien kan hij er hier rechts niet zo smooth langs als in het vorige filmpje.
pi_158150349
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2015 14:14 schreef Chai het volgende:
Wat vond jij hier een betere aanpak dan?
Geen idee eigenlijk, maar de 911 had wel een keertje naar rechts gemogen
pi_158150628
Trouwens wel een echte sein irritatie: Reed met een trailer over een bochtige 80-weg, maar er lagen veel stevige takken door een storm van de avond ervoor. Niks ernstigs, met de auto kon je er soepel omheen, maar ik iets minder, dus rijdt een stuk trager.

Achter mij rijdt een petje in een Golf die loopt te seinen en blijft seinen. In mijn beleving kon hij er al een paar keer makkelijk langs. Op zulke momenten maak ik ook wat extra ruimte door wat strakker rechts te rijden, maar hij ging er maar niet langs. Uiteindelijk voor de zekerheid toch maar alles aan de kant gezet, want wie weet is wel echt iets mis. Ook een petje kan daar immers een seintje voor geven.

Helemaal niks aan de hand. :+

quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2015 14:18 schreef ambertje90 het volgende:

[..]

Geen idee eigenlijk, maar de 911 had wel een keertje naar rechts gemogen
Eens.
pi_158151303
Wat dacht je van mensen die achter je staan bij het stoplicht en op de toeter gaan rammen als het groen is, Ja dat zie ik ook, maar als ik oprij dan kom ik op het kruispunt stil te staan en dat is niet zo verstandig (of legaal). Tuthola!
pi_158151428
Ik erger me het meest aan die fucking kutbejaarden en pittige kapseltroela's die met hun Alto of Picanto vooraan in een treintje zitten met 60 km/u invoegen op een drukke snelweg met vrachtverkeer.

Maak godverdomme vaart, pas je snelheid aan aan de rest, zoek een gaatje, en voeg in. Maar nee, het gaspedaal intrappen zit niet in hun systeem. Waardoor de rest in dat 'invoegende treintje' dat dus ook maximaal 60 km/u kan, ook allerlei capriolen moet uithalen om in te voegen.

Levensgevaarlijk dat soort figuren.
pi_158151479
Die irritatie heb ik ook al tig keer voorbij zien komen.
Raken om ze te helpen herinneren dat die schat van ongekende vermogens die het van ons heeft een trigger zit om er ook iets mee te doen. - Rini Stoutjesdijk
It ain't over till ehh... till... till it's over - Erik ten Hag
  Moderator donderdag 10 december 2015 @ 15:21:23 #48
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_158151556
quote:
1s.gif Op donderdag 10 december 2015 15:17 schreef Ingolstadt het volgende:
Die irritatie heb ik ook al tig keer voorbij zien komen.
jup.... vrij standaard irritatie idd.

Overigens zijn er ook gewoon josti's in moderne redelijk vlotte auto's die het alsnog voor elkaar krijgen om met 60 te gaan invoegen, zijn niet eens altijd altootjes en picanto's.
pi_158151559
Ik heb een 107 en probeer soms in te voegen in de 3 gaspedaal helemaal ingetrapt en dan komt dat kutding nog niet vooruit. Voel me dan zo lullig :') En als ik het in z'n 2 probeer kom ik wel vooruit maar ben ik bang dat de motor ontploft.
Ik ben aan het kijken voor iets met meer pit maar vind dat ook weer zonde van het geld want verder is de auto prima.
Tap tap tap
  Moderator donderdag 10 december 2015 @ 15:23:34 #50
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_158151605
Gewoon je 107 houden joh... en bij het invoegen op tijd beginnen met planken ;)

Deed ik in mijn slome Astra ook (ok, was wel een 1.6 maar slechts met 75 pk'tjes op een gewicht van 1100 kilo) en ging uiteindelijk altijd wel hoor...
  FOK!fotograaf donderdag 10 december 2015 @ 15:33:49 #51
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_158151772
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2015 15:21 schreef CherryLips het volgende:
k heb een 107 en probeer soms in te voegen in de 3 gaspedaal helemaal ingetrapt en dan komt dat kutding nog niet vooruit. Voel me dan zo lullig :') En als ik het in z'n 2 probeer kom ik wel vooruit maar ben ik bang dat de motor ontploft.
Ik ben aan het kijken voor iets met meer pit maar vind dat ook weer zonde van het geld want verder is de auto prima.
Ook met die 107 lukt het jou wel om met meer dan 60 km/h in te voegen.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_158151869
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2015 15:33 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Ook met die 107 lukt het jou wel om met meer dan 60 km/h in te voegen.
Ja oké, ik probeer meestal wel minstens de 100 te halen :@ Het is ook irritant als er iemand in een sterkere auto voor je rijdt die pas op het laatste moment snelheid gaat/kan maken zodat ik daar geen ruimte meer voor heb :(
Tap tap tap
pi_158152176
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2015 15:15 schreef Saekerhett het volgende:
Ik erger me het meest aan die fucking kutbejaarden en pittige kapseltroela's die met hun Alto of Picanto vooraan in een treintje zitten met 60 km/u invoegen op een drukke snelweg met vrachtverkeer.

Je zou dan natuurlijk ook een beroep kunnen doen op je eigen verkeersinzicht en de ruimte aan het begin van de oprit laten vallen, zodat je zelf wel met 100km/h bij de doorgaande rijbaan aankomt.
  donderdag 10 december 2015 @ 16:07:20 #54
438762 -Richard-
Een 21 jarige allrounder.
pi_158152369
Een 107 is ook geen snelweg vreter. Dat zijn meer stads auto'tjes. En ik ben blij dat iemand hierboven, die zo'n ding rijd dat ook inziet.. (ohja die Toyota knalt niet uit elkaar als je volgas gaat in de 2.. snap niet echt waarom mensen dat gevoel hebben haha)

Je hebt niet het vermogen om goed met het verkeer mee te komen en alles wat je wilt doen moet je een beetje incalculeren (met name snelweg en inhalen etc). Verder vind ik het persoonlijk gewoon niet tof om 130 te rijden met een auto van 700 kg die niet harder dan 160 kan. De marge die je overhebt is gewoon klein, 110 gaat wel oké. Maarja het is wel lekker zuinig.
Weet van alles een beetje maar net niets.
pi_158152474
Met inhalen kan ik er rekening mee houden (dus niet denken 'daar kan ik nog wel even voor langs', terugschakelen voor het inhalen, niet inhalen als de weg iets omhoog loopt).
Ik reed eerst wel gewoon 130 met het dopje, maar m'n vader bleef erop hameren dat die auto daar niet voor gemaakt is: oké, hij kan het wel, maar de wegligging wordt er niet beter op. Eerst sloeg ik die waarschuwingen in de wind, maar de laatste tijd doe ik het toch even kalm aan en hou ik het bij 120. het lijkt niet veel uit te maken, maar ik hoor het verschil. Aan de andere kant wil ik geen 100 rijden als het 130 is, ik vind het ook gruwelijk irritant als ik 's avonds naar huis rij, de verlichting uit is en een of andere drol rijdt 100 waar het 130 is, die komt ineens heel hard dichtbij :X
Ik zat dus naar een picanto te kijken met meer vermogen _O- (en een iets ruimere kofferbak). Maar al die leuke wijvenbakjes van tegenwoordig lijken van die kleine motortjes te hebben, of zie ik dat verkeerd?
Tap tap tap
  Moderator donderdag 10 december 2015 @ 16:33:10 #56
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_158152930
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2015 16:12 schreef CherryLips het volgende:
Maar al die leuke wijvenbakjes van tegenwoordig lijken van die kleine motortjes te hebben, of zie ik dat verkeerd?
Mij is wel eens verteld dat dit ook een "wijvenauto" is :')

http://link.marktplaats.nl/m991996192
pi_158155946
Kijkersfiles. :(
Eerst ene tijd langzaam doorsukkelen waarbij je niet harder gaat dan 50 voordat voor je alles weer rood oplicht.
In de verte zie je dan wat zwaailichten en hulpverleningsvoertuigen verschijnen die als je dichterbij komt op de andere baan (ja, baan) bezig blijken te zijn.
Dan kruipt de stoet verder tot pal naast het gebeuren aan de andere kant van de vangrail waar iedereen weer volgas weg kan. :')
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 10 december 2015 @ 19:36:20 #58
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_158157082

Eerste keer dat ik een 'dashcam' aan heb staan en het is gelijk raak :')
En wat is ermee bereikt? Dat hij welgeteld 2 seconden eerder dan ik op het volgende kruispunt was w/
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_158157188
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2015 19:36 schreef Nattekat het volgende:

Eerste keer dat ik een 'dashcam' aan heb staan en het is gelijk raak :')
En wat is ermee bereikt? Dat hij welgeteld 2 seconden eerder dan ik op het volgende kruispunt was w/
Ik zie weinig problemen hoor.
sig verwijderd door FA
  Moderator / Redactie Sport donderdag 10 december 2015 @ 19:40:10 #60
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_158157223
quote:
1s.gif Op donderdag 10 december 2015 19:39 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Ik zie weinig problemen hoor.
Rechts inhalen, bijna op je voorligger knallen die zo goed als stil staat voor het stoplicht, met minstens 60km/h überhaupt op het stoplicht afkomen. Niks mis mee.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_158157571
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2015 19:36 schreef Nattekat het volgende:

Eerste keer dat ik een 'dashcam' aan heb staan en het is gelijk raak :')
En wat is ermee bereikt? Dat hij welgeteld 2 seconden eerder dan ik op het volgende kruispunt was w/
Je zit nog na te beven van angst?
Raken om ze te helpen herinneren dat die schat van ongekende vermogens die het van ons heeft een trigger zit om er ook iets mee te doen. - Rini Stoutjesdijk
It ain't over till ehh... till... till it's over - Erik ten Hag
  Moderator / Redactie Sport donderdag 10 december 2015 @ 19:51:22 #62
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_158157575
quote:
1s.gif Op donderdag 10 december 2015 19:51 schreef Ingolstadt het volgende:

[..]

Je zit nog na te beven van angst?
Moet dat dan?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_158157653
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2015 19:51 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Moet dat dan?
Ach mensen die een dashcam kopen en dan dit soort filmpjes op internet zetten doen dat niet voor niets neem ik aan.
Raken om ze te helpen herinneren dat die schat van ongekende vermogens die het van ons heeft een trigger zit om er ook iets mee te doen. - Rini Stoutjesdijk
It ain't over till ehh... till... till it's over - Erik ten Hag
  Moderator / Redactie Sport donderdag 10 december 2015 @ 19:56:59 #64
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_158157760
quote:
1s.gif Op donderdag 10 december 2015 19:54 schreef Ingolstadt het volgende:

[..]

Ach mensen die een dashcam kopen en dan dit soort filmpjes op internet zetten doen dat niet voor niets neem ik aan.
Waar heb je het over :?

Misschien even de TT even lezen?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_158157794
quote:
1s.gif Op donderdag 10 december 2015 19:54 schreef Ingolstadt het volgende:

[..]

Ach mensen die een dashcam kopen en dan dit soort filmpjes op internet zetten doen dat niet voor niets neem ik aan.
Ik hoop dat je in het dagelijkse leven een klein beetje minder zuur en cynisch bent
pi_158157810
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2015 19:56 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Waar heb je het over :?

Misschien even de TT even lezen?
Ah. En wat heb je ermee bereikt?
Raken om ze te helpen herinneren dat die schat van ongekende vermogens die het van ons heeft een trigger zit om er ook iets mee te doen. - Rini Stoutjesdijk
It ain't over till ehh... till... till it's over - Erik ten Hag
pi_158157848
quote:
1s.gif Op donderdag 10 december 2015 19:58 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Ik hoop dat je in het dagelijkse leven een klein beetje minder zuur en cynisch bent
Ik denk dat de mensen die een dashcam aanschaffen juist zuur in het leven zitten.

"Hij deed iets fout en ik heb het op internet gezet :'( "

Wat is dat nou man :')
Raken om ze te helpen herinneren dat die schat van ongekende vermogens die het van ons heeft een trigger zit om er ook iets mee te doen. - Rini Stoutjesdijk
It ain't over till ehh... till... till it's over - Erik ten Hag
  donderdag 10 december 2015 @ 20:01:51 #68
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_158157902
quote:
1s.gif Op donderdag 10 december 2015 19:39 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Ik zie weinig problemen hoor.
Het valt net niet in de categorie afsnijden, maar het ziet er wel vrij lomp uit. Sowieso is rechts inhalen verboden.

[ Bericht 4% gewijzigd door Van_Poppel op 10-12-2015 20:10:10 ]
pi_158157959
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2015 19:36 schreef Nattekat het volgende:

Eerste keer dat ik een 'dashcam' aan heb staan en het is gelijk raak :')
En wat is ermee bereikt? Dat hij welgeteld 2 seconden eerder dan ik op het volgende kruispunt was w/
Lol, is dat Leiderdorp? Deed vanmiddag precies zo'n maneuvre, voor precies datzelfde stoplicht.
.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 10 december 2015 @ 20:04:51 #70
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_158158002
quote:
1s.gif Op donderdag 10 december 2015 20:03 schreef Fer het volgende:

[..]

Lol, is dat Leiderdorp? Deed vanmiddag precies zo'n maneuvre, voor precies datzelfde stoplicht.
Had even gezwaaid
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_158158300
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2015 20:04 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Had even gezwaaid
Ik rijd geen Saab meer. Maar een Leon ST.

Maar om terug te komen op het linkshangen, ik ga juist eerder opzij, voor zo'n aanstormende knipperoog, dan voor iemand die laf in je nek gaat hangen en als je opzij gaat, je dan met 2km verschil inhaalt, of zelfs naast je blijft hangen.

Zo'n knipperoog is tenminste zo voorbij.
.
pi_158158350
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2015 19:36 schreef Nattekat het volgende:

Eerste keer dat ik een 'dashcam' aan heb staan en het is gelijk raak :')
En wat is ermee bereikt? Dat hij welgeteld 2 seconden eerder dan ik op het volgende kruispunt was w/
Ik moest serieus 2x kijken om door te hebben wat er aan de hand was. Nou erg man.

Wat ik persoonlijk echt haat zijn mensen die verkeerd richting aangeven.

Ik snap niet hoe mensen het zo erg kunnen verneuken op een rotonde. We weten het allemaal.

Een kwart: richting naar rechts
Een halfje: geen richting tot je een kwart gepasseerd bent, dan richting naar rechts
Een derde: richting naar links en dan na de helft richting naar rechts

Maar je hebt serieus mensen die geven richting naar rechts aan en dan bij een kwart richting naar links en dan bij een halfje richting naar rechts en gaan ze eraf :') Echt alsof ze ongelukken willen veroorzaken.

Zit steeds meer te denken om zelf een dashcam te nemen. Maar ja, je zal wel alsnog zelf schuldig zijn als jij haaientanden hebt, ookal geven zij verkeerd richting aan.

Of fietsers in het algemeen :r
Dit bericht is intellectueel eigendom van Baas_bas. Het aanpassen, censureren of verwijderen is derhalve niet toegestaan. De lezer is zelf aansprakelijk voor de opvatting van de inhoud van de post. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent.
pi_158161806
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2015 03:20 schreef RobertVH het volgende:

[..]

Rijlessen? :D
Zijn niet verplicht en meeste beginnen daar ook niet aan, geen zin, vinden ze niet nodig en kost geld.

Als je 16 (sommige staten 15) bent kan je een permit halen, mag je met een 21jarige naast je rijden. Na een jaar kan je je rijbewijs halen. Mag je naar de DMV (net zo troosteloos als in de film).
Theorie was 50 vragen, mag je er een stuk of 10 fout hebben, van het niveau fietsexamen op een basisschool en logisch nadenken.
Daarna 10 minuutjes rond rijden op een soort van go kart baantje, zonder enig verkeer. Rondje rijden, stukkie recht achteruit, parkeren (in een parkeervak, niet eens fileparkeren want dat kunnen ze toch niet :') ) en dat is het wel.

Ik had m'n NLse rijbewijs al een paar jaar dus rijden was niet zo'n probleem, misschien dat het normaal iets langer duurt maar van die baan gaan ze niet af...
https://www.google.com/ma(...)7m/data=!3m2!1e3!4b1
Die ovale baan rechts achter het gebouw is het _O-

De rijkunsten in de VS en vooral florida zijn bedroevend. Ze komen wel van A naar B zonder veel problemen maar als er een situatie is waar er een beslissing gemaakt moet worden gaat het mis... Daarom hebben ze zoveel stopborden, maakt de voorrangsregels een stuk makkelijker anders klapt iedereen gewoon vol gas door een kruising. }:|
Heb die baantjes weleens gezien op tv, maar dat leek me meer iets voor de eerste les. Om te bepalen of iemand wel goed genoeg kon rijden om de weg op te mogen. En dat ze daarna gewoon net als hier, de weg op mogen.

Dat ze er niet echt goed kunnen rijden had ik al wel begrepen. Anders hadden ze er ook niet zoveel moeite met een auto met versnellingsbak.
pi_158161914
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2015 20:17 schreef Baas_bas het volgende:

[..]

Ik moest serieus 2x kijken om door te hebben wat er aan de hand was. Nou erg man.

Wat ik persoonlijk echt haat zijn mensen die verkeerd richting aangeven.

Ik snap niet hoe mensen het zo erg kunnen verneuken op een rotonde. We weten het allemaal.

Een kwart: richting naar rechts
Een halfje: geen richting tot je een kwart gepasseerd bent, dan richting naar rechts
Een derde: richting naar links en dan na de helft richting naar rechts

Maar je hebt serieus mensen die geven richting naar rechts aan en dan bij een kwart richting naar links en dan bij een halfje richting naar rechts en gaan ze eraf :') Echt alsof ze ongelukken willen veroorzaken.

Zit steeds meer te denken om zelf een dashcam te nemen. Maar ja, je zal wel alsnog zelf schuldig zijn als jij haaientanden hebt, ookal geven zij verkeerd richting aan.

Of fietsers in het algemeen :r
We kijken toch naar hetzelfde filmpje denk ik, maar ik zie er geen rotonde?
pi_158162329
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2015 22:13 schreef deezler het volgende:

[..]

We kijken toch naar hetzelfde filmpje denk ik, maar ik zie er geen rotonde?
Wie zegt dat hij het nog over het filmpje heeft? Hij begint aan een nieuw onderwerp.
Raken om ze te helpen herinneren dat die schat van ongekende vermogens die het van ons heeft een trigger zit om er ook iets mee te doen. - Rini Stoutjesdijk
It ain't over till ehh... till... till it's over - Erik ten Hag
pi_158163871
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2015 20:17 schreef Baas_bas het volgende:

[..]

Ik moest serieus 2x kijken om door te hebben wat er aan de hand was. Nou erg man.

Wat ik persoonlijk echt haat zijn mensen die verkeerd richting aangeven.

Ik snap niet hoe mensen het zo erg kunnen verneuken op een rotonde. We weten het allemaal.

Een kwart: richting naar rechts
Een halfje: geen richting tot je een kwart gepasseerd bent, dan richting naar rechts
Een derde: richting naar links en dan na de helft richting naar rechts

Maar je hebt serieus mensen die geven richting naar rechts aan en dan bij een kwart richting naar links en dan bij een halfje richting naar rechts en gaan ze eraf :') Echt alsof ze ongelukken willen veroorzaken.

Zit steeds meer te denken om zelf een dashcam te nemen. Maar ja, je zal wel alsnog zelf schuldig zijn als jij haaientanden hebt, ookal geven zij verkeerd richting aan.

Of fietsers in het algemeen :r
Dat bij die rotonde vind ik juist zo achterlijk van mensen. Richting naar links aangeven is moeilijk irritant. Doe gewoon alleen naar rechts als je eraf gaat zodat het duidelijk is.
pi_158164195
Ik geef ook richting aan naar links als ik driekwart ga.
Tap tap tap
  vrijdag 11 december 2015 @ 02:17:40 #78
445480 Ingolstadt
RedStratocaster
pi_158165642
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2015 23:45 schreef CherryLips het volgende:
Ik geef ook richting aan naar links als ik driekwart ga.
Is trouwens een overtreding in België.
Raken om ze te helpen herinneren dat die schat van ongekende vermogens die het van ons heeft een trigger zit om er ook iets mee te doen. - Rini Stoutjesdijk
It ain't over till ehh... till... till it's over - Erik ten Hag
pi_158165701
In Duitsland hoef je het ook niet te proberen.
pi_158166290
Dat weet ik ;)
Tap tap tap
pi_158166358
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2015 23:45 schreef CherryLips het volgende:
Ik geef ook richting aan naar links als ik driekwart ga.
Omdat het CBR meent dat dit de verkeersdoorstroming verbetert stampen ze dat bij iedere kandidaat naar binnen middels het theorie- en praktijkexamen. Nog steeds.

Het staat nergens dat je verplicht bent richting naar links aan te geven als je driekwart rond moet. Maarja, CBR hé....
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_158166371
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2015 20:17 schreef Baas_bas het volgende:

[..]

Ik moest serieus 2x kijken om door te hebben wat er aan de hand was. Nou erg man.

Wat ik persoonlijk echt haat zijn mensen die verkeerd richting aangeven.

Ik snap niet hoe mensen het zo erg kunnen verneuken op een rotonde. We weten het allemaal.

Een kwart: richting naar rechts
Een halfje: geen richting tot je een kwart gepasseerd bent, dan richting naar rechts
Een derde: geen richting naar links en dan na de helft richting naar rechts

Maar je hebt serieus mensen die geven richting naar rechts aan en dan bij een kwart richting naar links en dan bij een halfje richting naar rechts en gaan ze eraf :') Echt alsof ze ongelukken willen veroorzaken.

Zit steeds meer te denken om zelf een dashcam te nemen. Maar ja, je zal wel alsnog zelf schuldig zijn als jij haaientanden hebt, ookal geven zij verkeerd richting aan.

Of fietsers in het algemeen :r
even voor je aangepast....

een rotonde is namelijk doorgaand verkeer tot je afslaat.....
ik geloof dat Ambertje er ooit een mooi plaatje van had hoe dat je een rotonde eigenlijk zou moeten zien.

dashcam is zeker wel handig. ik heb er een, ga alleen niet bij iedere poep en scheet
*kuch*
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2015 19:36 schreef Nattekat het volgende:

Eerste keer dat ik een 'dashcam' aan heb staan en het is gelijk raak :')
En wat is ermee bereikt? Dat hij welgeteld 2 seconden eerder dan ik op het volgende kruispunt was w/
de beelden op het internet pleuren. het is zeker handig, heb er al eens een ongeluk me opgenomen. niet spectaculair, maar wel de beelden bewaard en mezelf opgegeven als getuige.

@nattekat schei toch uit, "het is meteen raak" je bent rechts in gehaald ergo had je rechts kunnen rijden..... dat jij er voor kiest om een km of meer van te voren "voor te sorteren" ;( geef die saab groot gelijk, aangezien je de doorstroming belemmert.
pi_158166502
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 07:36 schreef Martijn137 het volgende:

@nattekat schei toch uit, "het is meteen raak" je bent rechts in gehaald ergo had je rechts kunnen rijden.....
Volgens mij rijdt hij op 0:10 precies goed. Let op de voorsorteerpijl. Als je dasar rechts zit moet je ook rechtsaf. Saab overtreedt RVV78 lid 1 a 230 euro
pi_158166567
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 08:02 schreef ambertje90 het volgende:

[..]

Volgens mij rijdt hij op 0:10 precies goed. Let op de voorsorteerpijl. Als je dasar rechts zit moet je ook rechtsaf. Saab overtreedt RVV78 lid 1 a 230 euro
staat die pijl er niet om die afslag, die er vlak voor de blokmarkering is, aan te geven ? :@
pi_158166699
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2015 11:23 schreef bd-casemod het volgende:
Automobilisten die blijven wachten voor een rotonde terwijl de tegenligger allang zijn rechter knipperlicht aan heeft staan, echt waar je zou ze met bosjes afschieten..
Totdat zo'n mongool met zn knipperlicht niet afslaat maar doorrijd. Vaak zat meegemaakt dus ik wacht lekker tot ze afslaan.
pi_158166702
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 07:36 schreef Martijn137 het volgende:

[..]

even voor je aangepast....

een rotonde is namelijk doorgaand verkeer tot je afslaat.....
ik geloof dat Ambertje er ooit een mooi plaatje van had hoe dat je een rotonde eigenlijk zou moeten zien.

dashcam is zeker wel handig. ik heb er een, ga alleen niet bij iedere poep en scheet
*kuch*

[..]

de beelden op het internet pleuren. het is zeker handig, heb er al eens een ongeluk me opgenomen. niet spectaculair, maar wel de beelden bewaard en mezelf opgegeven als getuige.

@nattekat schei toch uit, "het is meteen raak" je bent rechts in gehaald ergo had je rechts kunnen rijden..... dat jij er voor kiest om een km of meer van te voren "voor te sorteren" ;( geef die saab groot gelijk, aangezien je de doorstroming belemmert.
En toch geef ik altijd richting naar links aan als ik drie kwart ga zodat degene die de rotonde wil oprijden naast het feit dat ik géén richting naar rechts aangeef ook nog mijn knipper naar links ziet zodat die als het ware een extra signaal krijgt.
Flesje bier
pi_158166748
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 december 2015 08:29 schreef JackLucifer het volgende:

[..]

Totdat zo'n mongool met zn knipperlicht niet afslaat maar doorrijd. Vaak zat meegemaakt dus ik wacht lekker tot ze afslaan.
Mensen die richting aangeven naar rechts als ze de rotonde oprijden, waardoor je de indruk krijgt dat ze eraf gaan en vervolgens bijna tegen je bumper zitten en kwaad zitten te gebaren ^O^
Ik wacht dus ook :') :@
Tap tap tap
pi_158166811
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 december 2015 08:29 schreef Gezicht het volgende:

[..]

En toch geef ik altijd richting naar links aan als ik drie kwart ga zodat degene die de rotonde wil oprijden naast het feit dat ik géén richting naar rechts aangeef ook nog mijn knipper naar links ziet zodat die als het ware een extra signaal krijgt.
doe es niet... :P wordt de rest lui van en gaat er dus vanuit dat als ze geen knipper zien ze er af gaan....

de rototonde moet je eigenlijk zien als een rechte weg met een aantal afslagen er aan... dus eigenlijk geef je richting aan naar links op een rechte weg waar alleen afslagen naar rechts zitten ;)
pi_158166840
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 08:42 schreef Martijn137 het volgende:
doe es niet... :P wordt de rest lui van en gaat er dus vanuit dat als ze geen knipper zien ze er af gaan....

de rototonde moet je eigenlijk zien als een rechte weg met een aantal afslagen er aan... dus eigenlijk geef je richting aan naar links op een rechte weg waar alleen afslagen naar rechts zitten ;)
Dan valt het gewoon onder het gebruiken van lichtsignalen om mogelijk gevaar af te wenden. :P.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_158166844
quote:
5s.gif Op vrijdag 11 december 2015 08:13 schreef Martijn137 het volgende:

staat die pijl er niet om die afslag, die er vlak voor de blokmarkering is, aan te geven ? :@
Het is een dubbele dus ja, ook.
pi_158166957
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 08:42 schreef Martijn137 het volgende:

[..]

doe es niet... :P wordt de rest lui van en gaat er dus vanuit dat als ze geen knipper zien ze er af gaan....

de rototonde moet je eigenlijk zien als een rechte weg met een aantal afslagen er aan... dus eigenlijk geef je richting aan naar links op een rechte weg waar alleen afslagen naar rechts zitten ;)
Ik snap wat je bedoelt maar ik zie het meer als extra manier die mij geen moeite kost om de medeweggebruikers duidelijk te maken waar ik heen ga. Dat de rest van de weggebruikers daar lui van wordt is natuurlijk flauwekul. :P
Het gros van de weggebruikers in de regio waar ik de meeste kilometers maak doet het ook trouwens. :@
Flesje bier
pi_158166982
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 december 2015 08:57 schreef Gezicht het volgende:
Ik snap wat je bedoelt maar ik zie het meer als extra manier die mij geen moeite kost om de medeweggebruikers duidelijk te maken waar ik heen ga.
Dus ik zie jou om dat veel te lelijke gesubsidieerde kunstwerk op de rotonde komen en je knippert links, je achterligger knippert ook links. Wat weet ik nu? Ga jij voor mij langs of sla je af?
En je achterligger?

Precies dat weten we niet zonder te weten waar je vandaan komt. En dat is een probleem. Een signaal moet eenduidig zijn. Dat is het niet, dus laat het achterwege.
pi_158166990
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 december 2015 08:29 schreef Gezicht het volgende:
En toch geef ik altijd richting naar links aan als ik drie kwart ga
En als je 5/7e gaat? Waar ligt de grens? doe je 2/4e niet maar 3/7e wel?
pi_158167033
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 09:00 schreef ambertje90 het volgende:

[..]

Dus ik zie jou om dat veel te lelijke gesubsidieerde kunstwerk op de rotonde komen en je knippert links, je achterligger knippert ook links. Wat weet ik nu? Ga jij voor mij langs of sla je af?
En je achterligger?

Precies dat weten we niet zonder te weten waar je vandaan komt. En dat is een probleem. Een signaal moet eenduidig zijn. Dat is het niet, dus laat het achterwege.
Ik sla pas af als ik rechts knipper, dus stel ik ga drie kwart knipper ik links tot de tweede afslag en zodra ik die gepasseerd ben rechts. Voor wat betreft je andere post gaat (meestal) hetzelfde op, links knipper tot ik de afslag vóór de afslag die ik moet hebben bereik, dan gaat 'ie op rechts. ;) Dat hangt natuurlijk wel van de inrichting en vorm van de rotonde af. Als het een twee- of meerbaans rotonde is gaan we dat natuurlijk niet zo doen.
Flesje bier
pi_158167051
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 09:01 schreef ambertje90 het volgende:

[..]

En als je 5/7e gaat? Waar ligt de grens? doe je 2/4e niet maar 3/7e wel?
Ik knipper links als ik voorbij de tweede afslag moet, ongeacht het aantal afslagen. Ik zie een rotonde ook niet als recht stuk weg, maar als een rondlopende weg, dat maakt wellicht het verschil. :+
Professioneel gifmenger.
pi_158167063
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 december 2015 08:57 schreef Gezicht het volgende:

[..]

Ik snap wat je bedoelt maar ik zie het meer als extra manier die mij geen moeite kost om de medeweggebruikers duidelijk te maken waar ik heen ga. Dat de rest van de weggebruikers daar lui van wordt is natuurlijk flauwekul. :P
Het gros van de weggebruikers in de regio waar ik de meeste kilometers maak doet het ook trouwens. :@
Helaas wordt de rest van de weggebruikers daar wél lui van. Mooi voorbeeld hiervan is het ruimte maken voor een auto op invoegstrook van de snelweg. Als er ruimte links naast hun is gaan veel mensen een baan opschuiven om de invoegende auto ruimte te geven. Gevolg? Mensen éisen nu dat je ruimte geeft, zelfs al kan je geen baan opschuiven.
Quid enim potest esse securus, ut difficile?
pi_158167080
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 09:11 schreef BMWK111RS het volgende:
Helaas wordt de rest van de weggebruikers daar wél lui van. Mooi voorbeeld hiervan is het ruimte maken voor een auto op invoegstrook van de snelweg. Als er ruimte links naast hun is gaan veel mensen een baan opschuiven om de invoegende auto ruimte te geven. Gevolg? Mensen éisen nu dat je ruimte geeft, zelfs al kan je geen baan opschuiven.
Vooral leuk in de spits wanneer die invoegstrook overgaat in een open spitsstrook. De invoeger hoeft dan in principe helemaal geen baan op te schuiven, 'zijn' strook is doorgaans ook nog leeg trouwens. Maar je moet ze de kost maar geven die automatisch een baan opschuiven zo gauw de doorgetrokken streep eindigt. Of jij daar nou rijdt of niet.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_158167151
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 09:11 schreef BMWK111RS het volgende:

[..]

Helaas wordt de rest van de weggebruikers daar wél lui van. Mooi voorbeeld hiervan is het ruimte maken voor een auto op invoegstrook van de snelweg. Als er ruimte links naast hun is gaan veel mensen een baan opschuiven om de invoegende auto ruimte te geven. Gevolg? Mensen éisen nu dat je ruimte geeft, zelfs al kan je geen baan opschuiven.
Niet mee eens, of men nu moet kijken naar het wél knipperen naar links of naar het niet knipperen naar rechts maakt op een rotonde echt geen hol uit. Dat voorbeeld wat je geeft van invoegen op de snelweg staat hier helemaal los van.
Flesje bier
pi_158167252
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 08:46 schreef ambertje90 het volgende:

[..]

Het is een dubbele dus ja, ook.
ik kan de tekst van het bord slecht zien, maar dat bord wat hij op 2 sec. voorbij rijdt was ik er vanuit gegaan dat rechts rechtdoor zou gaan bij de komende kruising... dat de filmer dus op de linker rijbaan niet in eens de rechterbaan zou worden voor rechtdoor....
quote:
2s.gif Op vrijdag 11 december 2015 09:19 schreef Gezicht het volgende:

[..]

Niet mee eens, of men nu moet kijken naar het wél knipperen naar links of naar het niet knipperen naar rechts maakt op een rotonde echt geen hol uit. Dat voorbeeld wat je geeft van invoegen op de snelweg staat hier helemaal los van.
jawel, dat duid er op dat mensen gewoonte dieren zijn en als mensen vaak hetzelfde gedrag ervaren dit van de rest ook gaan verwachten. ;)
  FOK!fotograaf vrijdag 11 december 2015 @ 09:33:16 #100
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_158167284
quote:
2s.gif Op vrijdag 11 december 2015 09:19 schreef Gezicht het volgende:

[..]

Niet mee eens, of men nu moet kijken naar het wél knipperen naar links of naar het niet knipperen naar rechts maakt op een rotonde echt geen hol uit. Dat voorbeeld wat je geeft van invoegen op de snelweg staat hier helemaal los van.
Het hele probleem met linksknipperen is dat iedereen het anders doet. Hoe vaak ik niet achter iemand zit die linksknippert en ondertussen toch de tweede eraf gaat. Daarbij, wat jij denkt dat je met linksknipperen zegt (ik blijf erop) is wettelijk al bepaald en wel door middel van het geven van geen enkel signaal.

Overigens kan ik niet ontkennen dat ik niet linksknipper. Er zijn hier bepaalde rotondes waar dat helaas nodig is omdat je anders iemand anders binnen hebt.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_158167490
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 december 2015 09:08 schreef Gezicht het volgende:
Ik sla pas af als ik rechts knipper,
Wat voegt dan het linksknipperen toe?
Je knippert dus ook links als je "rechtdoor" (2/4) gaat? Ja dat is handig...
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 december 2015 09:10 schreef Buurpoes het volgende:
Ik zie een rotonde ook niet als recht stuk weg, maar als een rondlopende weg
Ook op rondlopende wegen knipper ik niet links als ik de weg volg....
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 09:11 schreef BMWK111RS het volgende:
Mooi voorbeeld hiervan is het ruimte maken voor een auto op invoegstrook van de snelweg.
Invoeghulp, ja dat is vervelend.
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 09:11 schreef BMWK111RS het volgende:
Gevolg? Mensen éisen nu dat je ruimte geeft
Zo!
En dat werd hem dan ook nog even verteld. :X
  Moderator vrijdag 11 december 2015 @ 10:09:15 #102
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_158167683
Pfff, maar dit is ook gewoon zwaar zielig kneuterig gedrag.

Nee, je bent inderdaad niet "verplicht" om naar links te gaan en een invoeger de ruimte te geven. Klopt.
Maar als de ruimte er is? Als de linkerbaan vrij en veilig is op het moment dat iemand wil invoegen?

Dan ga ik eigenlijk altijd even naar links. Dat heet gewoon, even de ander wat ruimte gunnen en geen zure bitterbal zijn, kom op zeg waar hebben we het over :r
Deze meneer leek, voor zover ik kon zien in het filmpje, gewoon makkelijk en zonder anderen te hinderen even naar links te kunnen gaan.

Maar goed, ikke ikke ikke he.... sneu-heid ten top dit :')
pi_158167746
Het gedrag van de filmert is gewoon kinderachtig ja, krijg er een beetje een fietsmeneer uit Groningen met z'n regelneukfilmpjes idee bij. Beetje sociaal zijn op de weg is voor sommigen te hoog gegrepen blijkbaar.
Flesje bier
pi_158167752
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 10:09 schreef dick_laurent het volgende:
Deze meneer leek, voor zover ik kon zien in het filmpje, gewoon makkelijk en zonder anderen te hinderen even naar links te kunnen gaan.
Ja, dat was mijn punt ook niet. Probleem is dat het door de Megane wordt opgeeist.
pi_158167784
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 10:15 schreef ambertje90 het volgende:

[..]

Ja, dat was mijn punt ook niet. Probleem is dat het door de Megane wordt opgeeist.
Dat is dan wel weer waar ja, maar om te zeggen dat men tegenwoordig "eist" dat er naar links wordt geschoven voor invoegers vind ik overdreven. Zelf in ieder geval nog nooit meegemaakt.
Flesje bier
pi_158167858
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 10:09 schreef dick_laurent het volgende:
Pfff, maar dit is ook gewoon zwaar zielig kneuterig gedrag.

Nee, je bent inderdaad niet "verplicht" om naar links te gaan en een invoeger de ruimte te geven. Klopt.
Maar als de ruimte er is? Als de linkerbaan vrij en veilig is op het moment dat iemand wil invoegen?

Dan ga ik eigenlijk altijd even naar links. Dat heet gewoon, even de ander wat ruimte gunnen en geen zure bitterbal zijn, kom op zeg waar hebben we het over :r
Deze meneer leek, voor zover ik kon zien in het filmpje, gewoon makkelijk en zonder anderen te hinderen even naar links te kunnen gaan.

Maar goed, ikke ikke ikke he.... sneu-heid ten top dit :')
Ja, of heel even de ruimte geven zodat hij ertussen kon. Of moet die ander soms op de rem om erachter te kunnen invoegen? Lijkt me ook niet de bedoeling. Had ie misschien eerder rekening mee moeten houden, vooruitkijken, anticiperen enzo, maar soms komen bepaalde acties net niet zo handig uit als je had gehoopt en dan kom je nog zo;n knakker tegen die niet heel eventjes de voet van het gas wil halen, want o wee dat er iemand voor gaat.
Tap tap tap
  vrijdag 11 december 2015 @ 10:25:42 #107
413491 Vijzel
Lekker malen
pi_158167883
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 december 2015 10:17 schreef Gezicht het volgende:

[..]

Dat is dan wel weer waar ja, maar om te zeggen dat men tegenwoordig "eist" dat er naar links wordt geschoven voor invoegers vind ik overdreven. Zelf in ieder geval nog nooit meegemaakt.
Nog nooit? Bofkont! O+
  FOK!fotograaf vrijdag 11 december 2015 @ 10:34:56 #108
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_158167980
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 10:23 schreef CherryLips het volgende:
a, of heel even de ruimte geven zodat hij ertussen kon. Of moet die ander soms op de rem om erachter te kunnen invoegen?
Ja. En ik verdom het ook hoor, zeker als ik 's avonds rijd. Als ik op de cruise 135 op rechts rijd en een krijgt het voor elkaar om naast mij uit te komen (vraag niet hoe), dan kan ie mooi de pot op. Voor me en achter me zeeën van ruimte, leer maar mooi anticiperen. :W
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_158167991
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 december 2015 10:25 schreef Vijzel het volgende:

[..]

Nog nooit? Bofkont! O+
Misschien dat men hier in het zuiden des lands sowieso wat socialer is wat dat betreft :D
Flesje bier
  FOK!fotograaf vrijdag 11 december 2015 @ 10:38:11 #110
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_158168011
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 december 2015 10:36 schreef Gezicht het volgende:

[..]

Misschien dat men hier in het zuiden des lands sowieso wat socialer is wat dat betreft :D
Nee, limbo's en brabo's zijn sloom. Is in de zomermaanden ook altijd goed te merken hier aan de kust 40 waar je 60 mag, treuzelen bij een rotonde, inhalen met 110 waar je 130 mag en dan onnodig lang links blijven hangen, 65 waar je 80 mag... 't Zijn net Duitsers.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_158168021
Dat eisen is al irritant, alhoewel ik het wel mee vond vallen in dit filmpje: hij zet zijn knipper aan en doet het heel langzaam. Maar goed, hij had of meer snelheid moeten maken of erachter moeten proberen in te voegen eigenlijk. Ik kan niet zien of dat ook had gekund, maar het ziet er leeg genoeg voor uit (en ook leeg genoeg dat de filmer even op kon schuiven).

Wat ik veel kwalijker vind zijn mensen die hem er gewoon op kwakken met 60, 70, 80 terwijl jij er dan aankomt met de vmax. Zodra ik vermoed dat dat gaat gebeuren ga ik alvast naar links. Je herkent dit soort invoegers vrij snel, want ze rijden op de invoegstrook belachelijk langzaam met een sliert geïrriteerde auto's er vlak achter. Tevens zitten ze strak tegen de blokmarkering aan, in tegenstelling tot spiegelende invoegers die vaak wat meer naar rechts hangen om beter beeld te hebben in hun buitenspiegel.

[ Bericht 1% gewijzigd door Jihawti op 11-12-2015 11:05:13 ]
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
pi_158168047
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 10:23 schreef CherryLips het volgende:
Of moet die ander soms op de rem om erachter te kunnen invoegen? Lijkt me ook niet de bedoeling.
Ja dat is precies de bedoeling volgens RVV 54.
pi_158168052
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 december 2015 08:29 schreef JackLucifer het volgende:

[..]

Totdat zo'n mongool met zn knipperlicht niet afslaat maar doorrijd. Vaak zat meegemaakt dus ik wacht lekker tot ze afslaan.
Precies. Die fout maak je één keer. Slaat ie toch niet af en rol jij met een hartklepverzakking al half die rotonde op...

En andersom is er natuurlijk de nooit aflatende ergernis van auto's die niet knipperen (en fietsers die hun poot niet uitsteken...) maar wel afslaan zodat jij voor Jan Doedel netjes staat te wachten.
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
pi_158168076
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 10:38 schreef Jihawti het volgende:
Wat ik veel kwalijker vindt zijn mensen die hem er gewoon op kwakken met 60, 70, 80 terwijl jij er dan aankomt met de vmax.
  vrijdag 11 december 2015 @ 10:46:18 #115
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_158168118
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 10:41 schreef ambertje90 het volgende:

[..]

Ja dat is precies de bedoeling volgens RVV 54.
Inderdaad. De invoeger doet een speciale verrichting, dus aan hem de taak het overige verkeer niet te verstoren.
  vrijdag 11 december 2015 @ 10:52:14 #116
413491 Vijzel
Lekker malen
pi_158168189
quote:
Dit is de reden dat ik bij opritten vaak 'onnodig' links rijd. :@
pi_158168200
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 10:38 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Nee, limbo's en brabo's zijn sloom. Is in de zomermaanden ook altijd goed te merken hier aan de kust 40 waar je 60 mag, treuzelen bij een rotonde, inhalen met 110 waar je 130 mag en dan onnodig lang links blijven hangen, 65 waar je 80 mag... 't Zijn net Duitsers.
echt nie allemaal hoor >:) :X O-)
ben ook eigenlijk maar import brabo....

quote:
1s.gif Op vrijdag 11 december 2015 10:36 schreef Gezicht het volgende:

[..]

Misschien dat men hier in het zuiden des lands sowieso wat socialer is wat dat betreft :D
echt niet hoor.... ;( tijdje terug nog opa die hem voor me neus gooit met 80 waar ik 110 reed.... }:| godver wat was ik boos!
en kom genoeg aso's tegen onderweg trouwens.... :{

quote:
1s.gif Op vrijdag 11 december 2015 10:52 schreef Vijzel het volgende:

[..]

Dit is de reden dat ik bij opritten vaak 'onnodig' links rijd. :@
niet doen, daardoor krijg je dus juist dat claim gedrag..... ;)
pi_158168238
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 10:41 schreef ambertje90 het volgende:

[..]

Ja dat is precies de bedoeling volgens RVV 54.
De normale bevolking des lands kent al die regeltjes niet helemaal uit z'n hoofd he :P
Tap tap tap
pi_158168252
quote:
2s.gif Op vrijdag 11 december 2015 10:46 schreef Tijn het volgende:

[..]

Inderdaad. De invoeger doet een speciale verrichting, dus aan hem de taak het overige verkeer niet te verstoren.
Ja, maar als het druk of gewoon verrot uitkomt, kun je je ego strelen door hem er gewoon niet tussen te laten, of je houdt je net even iets in zodat hij er veilig tussen kan. Het is maar net waar je je over opvreet.
Natuurlijk zijn er altijd klojo's die hem er altijd gewoon tussenrammen, maar in dit filmpje gaat het nog vrij netjes.
Dat hij achteraf gaat lopen gebaren is wel weer minder :')
Tap tap tap
  FOK!fotograaf vrijdag 11 december 2015 @ 11:04:42 #120
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_158168321
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 10:53 schreef Martijn137 het volgende:
echt nie allemaal hoor >:) :X O-)
ben ook eigenlijk maar import brabo....
Dat verklaart al een hoop. Maar ze rijden hier net als bejaarde Duitsers die niet op de Autobahn rijden... Traaaaaaaaaaaaaaag.
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 10:58 schreef CherryLips het volgende:
Ja, maar als het druk of gewoon verrot uitkomt, kun je je ego strelen door hem er gewoon niet tussen te laten, of je houdt je net even iets in zodat hij er veilig tussen kan. Het is maar net waar je je over opvreet.
Doe ik ook. Als de invoeger moeite heeft gedaan om op snelheid te komen en we aan het einde van de invoegstrook geraken. Als ik 130 draai en hij heeft nog 300 meter over terwijl hij nog geen 100 rijdt, kan ie echt mooi de pot op.
Ik vind het ook iedere keer weer zo mooi als ik ga invoegen en mensen vliegen voor me naar links. Of ik voeg zo rustig in dat zij alweer terug naar rechts zijn voordat ik in ga voegen, of ik trap hem in en ga er voorbij en voeg daarna pas in. In ieder geval beide keren op zo'n manier dat men voor lul naar links is gegaan. Zeker als de spitsstrook dicht is, dan heb je iets van 700 meter na de bocht om gang te maken. Gaan ze naar links als ik net bij het puntstuk zit terwijl zij 100 rijden en ik doortrek naar minimaal 130. :X 8)7 :W :W
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  vrijdag 11 december 2015 @ 11:07:21 #121
413491 Vijzel
Lekker malen
pi_158168359
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 10:56 schreef CherryLips het volgende:

[..]

De normale bevolking des lands kent al die regeltjes niet helemaal uit z'n hoofd he :P
Dan mag die 'normale bevolking' van mij het rijbewijs inleveren. ^O^
pi_158168378
quote:
Arghh, heeft er toch iemand mijn dt-fout gequote ;(
Sorry, groen boekje :P

Vreselijk filmpje, precies wat ik bedoel ja!
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
  FOK!fotograaf vrijdag 11 december 2015 @ 11:15:27 #123
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_158168462
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 11:08 schreef Jihawti het volgende:

[..]

Arghh, heeft er toch iemand mijn dt-fout gequote ;(
Sorry, groen boekje :P

Vreselijk filmpje, precies wat ik bedoel ja!
Wat zou ik soms graag agent zijn en dit soort gasten van de weg plukken. Komt u maar even mee. U ziet het blijkbaar niet zo goed meer, mooi onderzoekje CBR naar lichamelijke gesteldheid erin en rijbewijs invorderen onder art. 5.
Sowieso trouwens, als ik op dezelfde wegen zou rijden als ik nu rij, zou ik mijzelf zo terugverdienen. Onnodig linksrijden: 140 euro (waarom is rechts inhalen trouwens 90 euro duurder?). In een half uur kom ik er zo 6 tot 10 tegen, tikt lekker aan.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  vrijdag 11 december 2015 @ 11:15:41 #124
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_158168465
quote:
2s.gif Op vrijdag 11 december 2015 10:46 schreef Tijn het volgende:

[..]

Inderdaad. De invoeger doet een speciale verrichting, dus aan hem de taak het overige verkeer niet te verstoren.
Want defensief rijden kan dan niet? :7
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  FOK!fotograaf vrijdag 11 december 2015 @ 11:16:32 #125
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_158168481
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 december 2015 11:15 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Want defensief rijden kan dan niet? :7
Dat moet je aan die invoeger vragen. Die komt lekker offensief in 1 klap zonder rekening te houden met het overige verkeer naar links toe.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  vrijdag 11 december 2015 @ 11:19:40 #126
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_158168532
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 10:58 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ja, maar als het druk of gewoon verrot uitkomt, kun je je ego strelen door hem er gewoon niet tussen te laten, of je houdt je net even iets in zodat hij er veilig tussen kan. Het is maar net waar je je over opvreet.
Natuurlijk zijn er altijd klojo's die hem er altijd gewoon tussenrammen, maar in dit filmpje gaat het nog vrij netjes.
Dat hij achteraf gaat lopen gebaren is wel weer minder :')
Juist als het druk is, is het belangrijk dat je je gas niet loslaat of onnodig van baan wisselt, want dan help je mee met het creëeren van een file.
  vrijdag 11 december 2015 @ 11:20:16 #127
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_158168545
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 11:16 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Dat moet je aan die invoeger vragen.
Mwach, ik maak vaak ruimte omdat ik dan én vlotter door kan omdat ik niet op de rem hoef te duiken én daarmee de persoon meer ruimte geef in te voegen.

Ik ben niet egocentrisch genoeg om daar een groot probleem van te maken...
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_158168663
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 11:04 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Dat verklaart al een hoop. Maar ze rijden hier net als bejaarde Duitsers die niet op de Autobahn rijden... Traaaaaaaaaaaaaaag.

[..]

Doe ik ook. Als de invoeger moeite heeft gedaan om op snelheid te komen en we aan het einde van de invoegstrook geraken. Als ik 130 draai en hij heeft nog 300 meter over terwijl hij nog geen 100 rijdt, kan ie echt mooi de pot op.
Ik vind het ook iedere keer weer zo mooi als ik ga invoegen en mensen vliegen voor me naar links. Of ik voeg zo rustig in dat zij alweer terug naar rechts zijn voordat ik in ga voegen, of ik trap hem in en ga er voorbij en voeg daarna pas in. In ieder geval beide keren op zo'n manier dat men voor lul naar links is gegaan. Zeker als de spitsstrook dicht is, dan heb je iets van 700 meter na de bocht om gang te maken. Gaan ze naar links als ik net bij het puntstuk zit terwijl zij 100 rijden en ik doortrek naar minimaal 130. :X 8)7 :W :W
Nou ja, en dan zijn ze naar links gegaan, nou en :D
Tap tap tap
pi_158168665
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 december 2015 11:07 schreef Vijzel het volgende:

[..]

Dan mag die 'normale bevolking' van mij het rijbewijs inleveren. ^O^
Kopen? Vijf euro.
Tap tap tap
pi_158168693
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 11:15 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Wat zou ik soms graag agent zijn en dit soort gasten van de weg plukken. Komt u maar even mee. U ziet het blijkbaar niet zo goed meer, mooi onderzoekje CBR naar lichamelijke gesteldheid erin en rijbewijs invorderen onder art. 5.
Sowieso trouwens, als ik op dezelfde wegen zou rijden als ik nu rij, zou ik mijzelf zo terugverdienen. Onnodig linksrijden: 140 euro (waarom is rechts inhalen trouwens 90 euro duurder?). In een half uur kom ik er zo 6 tot 10 tegen, tikt lekker aan.
Oh ik denk inderdaad dat vrachtwagenchauffeurs i.h.a. met hun inzicht de staatskas 24/7 zouden kunnen spekken! Gewoon cam erop en een kentekenscanner en na afloop schrijven maarrrr... Extraspeciale categorie BOA's zeg maar. ^O^

Zelf wou ik dat je gewoon een intercom-systeem tussen auto's in je buurt had. "Hee, rode Opel, nog niet invoegen, ik kom eraan!" "Zwarte Polo, hou op met kleven joh!" "Ja, anders haal je ff in met 1cm snelheidsverschil...".

Aan de andere kant, doe ook maar niet. Ik heb nogal de neiging sarcastisch commentaar te geven. Denk niet dat mijn verbale aanwezigheid deëscalerend zou werken _O-
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
  vrijdag 11 december 2015 @ 11:39:34 #131
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_158168819
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 09:00 schreef ambertje90 het volgende:

[..]

Dus ik zie jou om dat veel te lelijke gesubsidieerde kunstwerk op de rotonde komen en je knippert links, je achterligger knippert ook links. Wat weet ik nu? Ga jij voor mij langs of sla je af?
En je achterligger?

Precies dat weten we niet zonder te weten waar je vandaan komt. En dat is een probleem. Een signaal moet eenduidig zijn. Dat is het niet, dus laat het achterwege.
Gáát ze weer :')

Als jij komt aanrijden op een rotonde neem ik aan dat je honderd meter van te voren al hebt gezien (want jij bent buiten in het verkeer natuurlijk nét zo scherp als achter je toetsenbordje) waar wat vandaan komt op die rotonde.. een auto of motorfiets die je niet van rechts hebt zien oprijden komt dus ws uit tegenover liggende richting en dan heb je kans dat hij driekwart rond gaat. Erg fijn als hij dat ook dmv een knippertje aangeeft, vind jij niet, heel veel anderen wél. Auto's van links die oprijden knipperen óf rechts om er na een kwart meteen weer af te gaan, of knipperen niet, die gaan je dus kruisen, of het zijn premiums, die hoeven sowieso niet te knipperen. Auto's die rechts knipperen gaan je ws kruisen, dat geven ze dan dus ook aan.

Zo moeilijk is het allemaal niet. :)

Ik vind persoonlijk die kloothommels die NIET knipperen bij het verlaten vele malen irritanter als zij die het (volgens sommigen onnodig) doen om driekwart rond te gaan.. de hele grote kunst met knipperen voor driekwart rond, is om op het goede moment te knipperen om de rotonde te gaan verlaten, maarja, dat is hetzelfde als die slimmerds die te laat gaan knipperen (of maar één keer) dat ze dat gaan doen.. ook stomvervelend.

Bekijk het positief.. vroeger was elke rotonde een kruispunt of T-splitsing met- of zonder VRI, dát was pas klote, en ook dat hebben we allemaal overleefd. ;)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_158168897
quote:
2s.gif Op vrijdag 11 december 2015 09:19 schreef Gezicht het volgende:

[..]

Niet mee eens, of men nu moet kijken naar het wél knipperen naar links of naar het niet knipperen naar rechts maakt op een rotonde echt geen hol uit. Dat voorbeeld wat je geeft van invoegen op de snelweg staat hier helemaal los van.
Wat ik probeer aan te geven is dat als weggebruikers iets doen om duidelijker aan te geven waar ze naartoe gaan of uit hoffelijkheid ruimte maken voor een andere weggebruiker dan zien na verloop van tijd weggebruikers dat als iets waar ze recht op hebben. Dus als jij geen richting naar links aangeeft als je driekwart rotonde neemt kan het dus gebeuren dat iemand daar verkeerd op reageert en bij een eventuele aanrijding jou de schuld geeft "omdat je geen richting aangaf". mensen zijn nogal goed in zaken omdraaien als het in hun voordeel is.

[ Bericht 0% gewijzigd door BMWK111RS op 11-12-2015 11:52:21 ]
Quid enim potest esse securus, ut difficile?
pi_158168939
quote:
15s.gif Op vrijdag 11 december 2015 11:39 schreef Sounddragon het volgende:
Ik vind persoonlijk die kloothommels die NIET knipperen bij het verlaten vele malen irritanter als zij die het (volgens sommigen onnodig) doen om driekwart rond te gaan..
Ja precies, dat volgens sommigen onnodig is het gevaar van linksknipperen.

"Ik knipper al links dus dan hoet rechts niet meer want iedereen heeft mij gezien en waar ik vandaan kom."
  FOK!fotograaf vrijdag 11 december 2015 @ 11:50:25 #134
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_158168983
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 11:30 schreef Jihawti het volgende:
Aan de andere kant, doe ook maar niet. Ik heb nogal de neiging sarcastisch commentaar te geven. Denk niet dat mijn verbale aanwezigheid deëscalerend zou werken _O-
Herkenbaar. Overigens lol, had laatst een ouder (bejaard) familielid in de auto die ik even weg bracht. Die is altijd zo van: Pas op, doe normaal, ze controleren hier vaak. Weet je wel, ligt altijd aan jezelf en je moet de-escalerend rijden. Was er een die kwam vanaf de invoegstrook in 1x door naar links. Voor het eerst dat ik haar hoorde zeggen dat die andere automobilist een dikke aso was. :o :o
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_158169002
quote:
11s.gif Op vrijdag 11 december 2015 09:13 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Vooral leuk in de spits wanneer die invoegstrook overgaat in een open spitsstrook. De invoeger hoeft dan in principe helemaal geen baan op te schuiven, 'zijn' strook is doorgaans ook nog leeg trouwens. Maar je moet ze de kost maar geven die automatisch een baan opschuiven zo gauw de doorgetrokken streep eindigt. Of jij daar nou rijdt of niet.
Yep, en dat opschuiven moet merkwaardig genoeg altijd bij het eerste blokje al.
Quid enim potest esse securus, ut difficile?
  FOK!fotograaf vrijdag 11 december 2015 @ 11:54:18 #136
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_158169044
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 11:51 schreef BMWK111RS het volgende:

[..]

Yep, en dat opschuiven moet merkwaardig genoeg altijd bij het eerste blokje al.
Ik heb er een anderhalf jaar terug eentje bijna binnen gehad door zo'n geintje. Opel Zzzlaapfira, trok niet op, ik wel, dus gaf hem de sporen en door naar de middelste rijstrook. Zat ik ernaast, komt die slapjanus naar links.

Ik vind het trouwens ook wel vaak prima als ze bij het eerste blokje al gaan. Gas in en mooi doortrekken tot het einde van de invoegstrook. Kan je ten minste wel gang maken.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  vrijdag 11 december 2015 @ 11:59:21 #137
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_158169136
Kijken waar iemand vandaan komt op een rotonde werkt ook niet altijd. In mijn favoriete sluiproute zit een rotonde die ik 4/4 moet nemen >:).
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_158169153
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 11:54 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Ik heb er een anderhalf jaar terug eentje bijna binnen gehad door zo'n geintje. Opel Zzzlaapfira, trok niet op, ik wel, dus gaf hem de sporen en door naar de middelste rijstrook. Zat ik ernaast, komt die slapjanus naar links.

Ik vind het trouwens ook wel vaak prima als ze bij het eerste blokje al gaan. Gas in en mooi doortrekken tot het einde van de invoegstrook. Kan je ten minste wel gang maken.
Dan wel, maar het is wel irritant als je op je motor op de snelweg rijdt en iemand bij het eerste blokje invoegt, ongeveer 30 cm voor je voorwiel.
Quid enim potest esse securus, ut difficile?
pi_158169199
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 11:47 schreef ambertje90 het volgende:

[..]

Ja precies, dat volgens sommigen onnodig is het gevaar van linksknipperen.

"Ik knipper al links dus dan hoet rechts niet meer want iedereen heeft mij gezien en waar ik vandaan kom."
Wat? Dit gaat toch tegen alle principes van richting aangeven in? :D
Flesje bier
pi_158169214
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 11:50 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Herkenbaar. Overigens lol, had laatst een ouder (bejaard) familielid in de auto die ik even weg bracht. Die is altijd zo van: Pas op, doe normaal, ze controleren hier vaak. Weet je wel, ligt altijd aan jezelf en je moet de-escalerend rijden. Was er een die kwam vanaf de invoegstrook in 1x door naar links. Voor het eerst dat ik haar hoorde zeggen dat die andere automobilist een dikke aso was. :o :o
Hahaha, ik zie hier zo'n Hyacinth Bucket-scène voor me:


Toch mooi dat je eens gelijk krijg, toch? Ik schrok me laatst wild toen mijn broertje ineens zei dat ik iets goed had opgelost. Verder is ie heel lief hoor, maar (alleen) met hem naast me ga ik altijd zenuwachtig zitten opratelen wat ik zie en doe. Hij is type "geen rijbewijs, maar weet alles beter". Dus ik doe alles fout en eng en aaaah en je had allang links/rechts gekund en zulks.
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
pi_158169240
quote:
Ik snap dat mensen de regeltjes zoveel mogelijk proberen te respecteren, maar als irmand het niet goed heeft begrepen, dan speel je er op in. Met de luxe wagen heb ik dit ook vaak genoeg. Maar dan ga ik gewoon ruim van tevoren van het gas af (nee, ik ga niet naar links). Dit soort filmpjes met falende invoegers komen veel voor, maar wat mij dan irriteert is dat de cam-meneer/mevrouw altijd net doet of ze 'm niet heeft gezien en dan demonstratief gaat remmen + toeter en/of groot licht opzet. Dat is natuurlijk mooi voor het filmpje, anders is er natuurlijk niet zoveel te beleven, maar ik had het anders aangepakt.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_158169292
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 december 2015 12:04 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Ik snap dat mensen de regeltjes zoveel mogelijk proberen te respecteren, maar als irmand het niet goed heeft begrepen, dan speel je er op in. Met de luxe wagen heb ik dit ook vaak genoeg. Maar dan ga ik gewoon ruim van tevoren van het gas af (nee, ik ga niet naar links). Dit soort filmpjes zie ik vaak genoeg, maar wat mij dan irriteert is dat de cam-meneer/mevrouw altijd net doet of ze 'm niet heeft gezien en dan demonstratief gaat remmen + toeter en/of groot licht opzet. Dat is natuurlijk mooi voor het filmpje, anders is er natuurlijk niet zoveel te beleven, maar ik had het anders aangepakt.
Ja, maar als die nono hem over het puntstuk al naar links dondert...ik denk dat de filmer hier dacht er nog langs te kunnen voor de invoegstrook (plus er zat iemand links van hem die naar de strook links van hem aan het komen was, kijk maar wat er langskomt op het moment dat ie begint te toeteren...).
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
pi_158169383
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 december 2015 12:02 schreef Gezicht het volgende:

[..]

Wat? Dit gaat toch tegen alle principes van richting aangeven in? :D
:Y
l
pi_158169409
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 12:07 schreef Jihawti het volgende:

[..]

Ja, maar als die nono hem over het puntstuk al naar links dondert...ik denk dat de filmer hier dacht er nog langs te kunnen voor de invoegstrook (plus er zat iemand links van hem die naar de strook links van hem aan het komen was, kijk maar wat er langskomt op het moment dat ie begint te toeteren...).
Snap ik, ook niet briljant van de invoeger, maar dan zou ik wel voorbereid zijn. Misschien was dashcammert ook wel voorbereid, er is op het filmpje in ieder geval niets van te zien.

Maar ik toeter dan ook zelden, in de meeste gevallen vind ik het onnodig. Als iedereen zijn signalen alleen zou gebruiken volgens het RVV zou het behoorlijk kunnen schelen.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  FOK!fotograaf vrijdag 11 december 2015 @ 12:23:36 #145
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_158169532
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 12:02 schreef Jihawti het volgende:
Hahaha, ik zie hier zo'n Hyacinth Bucket-scène voor me:
_O- _O- _O-
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 12:02 schreef Jihawti het volgende:
Hij is type "geen rijbewijs, maar weet alles beter"
Dat zijn de ergste. Dat familielid rijdt ook al meer dan 20 jaar niet zelfstandig meer rond en was daarvoor ook geen held op de weg. Die snapte ook niet dat ik over een doorgetrokken streep ging toen ik de spitsstrook op ging, ooit.

Ik heb d'r ooit eens een scumbag steve meme van gemaakt. Complains about your driving... Didn't even start drivingschool.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_158169534
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 december 2015 12:14 schreef Ridocar het volgende:
Als iedereen zijn signalen alleen zou gebruiken volgens het RVV zou het behoorlijk kunnen schelen.
Hoe moet ik dan afscheid nemen na een avondje bij vrienden?
pi_158169602
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 12:02 schreef Jihawti het volgende:

[..]

Hahaha, ik zie hier zo'n Hyacinth Bucket-scène voor me:


Toch mooi dat je eens gelijk krijg, toch? Ik schrok me laatst wild toen mijn broertje ineens zei dat ik iets goed had opgelost. Verder is ie heel lief hoor, maar (alleen) met hem naast me ga ik altijd zenuwachtig zitten opratelen wat ik zie en doe. Hij is type "geen rijbewijs, maar weet alles beter". Dus ik doe alles fout en eng en aaaah en je had allang links/rechts gekund en zulks.
Ik rij niet meer met m'n vader of moeder ernaast. Lopen alleen maar te zeiken :')
Tap tap tap
pi_158169608
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 12:23 schreef ambertje90 het volgende:

[..]

Hoe moet ik dan afscheid nemen na een avondje bij vrienden?
Ja duhhh...door net als iedereen buiten na te gaan praten en ter afsluiting zes keer heel hard DOEG! jodelen over en weer. :{w
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
pi_158169873
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 12:23 schreef Pizza_Boom het volgende:

...

Dat zijn de ergste. Dat familielid rijdt ook al meer dan 20 jaar niet zelfstandig meer rond en was daarvoor ook geen held op de weg. Die snapte ook niet dat ik over een doorgetrokken streep ging toen ik de spitsstrook op ging, ooit.

Ik heb d'r ooit eens een scumbag steve meme van gemaakt. Complains about your driving... Didn't even start drivingschool.
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
  FOK!fotograaf vrijdag 11 december 2015 @ 12:53:22 #150
842 Zorro
Z
pi_158169966
Misschien is het al eens voorbij gekomen maar ik heb niet ieder topic van voor tot achter doorgelezen :P

Soms geven matrixborden boven de tweebaans snelweg aan dat op de linkerbaan 90 gereden mag worden en op de rechterbaan 70. Nou is ook verplicht rechts houden een regel. Ben ik dan verplicht rechts te rijden en 70 te rijden of hoe zit dat? Ik wil 90 rijden geen 70. En dat mag. Maar dan wel links. :?
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_158169976
quote:
15s.gif Op vrijdag 11 december 2015 11:39 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Gáát ze weer :')

Dit is toch gewoon Sarcast, verkeersregel-autist en Westfield-bezitter? Van het Autoweek-forum, flitsservice etc.

EDIT: O nee, nevermind, postte alleen een filmpje van hem. Zal wel een Feitelijk-adept zijn dan ;(
pi_158169993
quote:
6s.gif Op vrijdag 11 december 2015 12:53 schreef Zorro het volgende:
Ben ik dan verplicht rechts te rijden en 70 te rijden of hoe zit dat?
:Y
pi_158170024
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 12:53 schreef Ciora het volgende:
Zal wel een Feitelijk-adept zijn dan
Dacht je dat ik dat allemaal zelf kon verzinnen dan?
pi_158170042
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 12:12 schreef ambertje90 het volgende:

[..]

:Y
l
Maar je bent dus van mening dat mensen zo gaan denken wanneer je op rotondes de richtingaanwijzer naar links gebruikt? Beetje vergezocht.
Flesje bier
  FOK!fotograaf vrijdag 11 december 2015 @ 13:33:04 #155
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_158170507
quote:
6s.gif Op vrijdag 11 december 2015 12:53 schreef Zorro het volgende:
Misschien is het al eens voorbij gekomen maar ik heb niet ieder topic van voor tot achter doorgelezen :P

Soms geven matrixborden boven de tweebaans snelweg aan dat op de linkerbaan 90 gereden mag worden en op de rechterbaan 70. Nou is ook verplicht rechts houden een regel. Ben ik dan verplicht rechts te rijden en 70 te rijden of hoe zit dat? Ik wil 90 rijden geen 70. En dat mag. Maar dan wel links. :?
Jij hebt die vraag zeker laatst ook op flitsservice gesteld of niet? https://forum.flitsservic(...)ig-links-t90365.html
Volgens hun moet je dus rechts houden en 70 gaan rijden. Al denk ik dat ik persoonlijk ook links 90 zou rijden...
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 12:28 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ik rij niet meer met m'n vader of moeder ernaast. Lopen alleen maar te zeiken :')
Oh, daar heb ik niet zo'n last van. Tijdje terug was ik bij ze toen mijn pa pech had. Wij erheen met mijn moeders wagen, weggesleept van de provinciale weg en in een woonwijk gezet, hem daar ANWB laten bellen en later heb ik hem opgehaald bij de garage. Bij ophalen bij de garage heen en weer (moesten terug, zijn huissleutels lagen nog in de auto) continue 150-160 gereden, geen woord over gehoord. Maar dat kan wellicht ook komen omdat mijn pa daar ook niet vies van is.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  vrijdag 11 december 2015 @ 14:03:07 #156
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_158171157


Kan iemand mij de exacte functie van bovenstaande borden vertellen? Nu ik wat vaker op de weg zit merk ik dat dit soort borden vaak een bron zijn van ellende. Ik rij vrijwel dagelijks op de A15 en de A27 die beiden volstaan met dit soort borden. Bij elke op en afrit van de snelweg staan ze weer.

Op de meest ongelegen momenten gaan ze aan, mensen hebben geen idee hoe ze dan moeten reageren. Of ze blijven gewoon 120 doorrijden terwijl er 50 staat, of ze rammen bovenop de rem om aan de snelheid te voldoen.

Leiden dit soort borden niet gewoon tot standaardfile, al dan niet nodig? Of kunnen mensen er gewoon niet mee omgaan?
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_158171198
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 14:03 schreef karr-1 het volgende:
[ afbeelding ]

Kan iemand mij de exacte functie van bovenstaande borden vertellen? Nu ik wat vaker op de weg zit merk ik dat dit soort borden vaak een bron zijn van ellende. Ik rij vrijwel dagelijks op de A15 en de A27 die beiden volstaan met dit soort borden. Bij elke op en afrit van de snelweg staan ze weer.

Op de meest ongelegen momenten gaan ze aan, mensen hebben geen idee hoe ze dan moeten reageren. Of ze blijven gewoon 120 doorrijden terwijl er 50 staat, of ze rammen bovenop de rem om aan de snelheid te voldoen.

Leiden dit soort borden niet gewoon tot standaardfile, al dan niet nodig? Of kunnen mensen er gewoon niet mee omgaan?
Mensen kunnen er niet mee omgaan.
Tap tap tap
pi_158171205
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 14:03 schreef karr-1 het volgende:

Leiden dit soort borden niet gewoon tot standaardfile
https://nl.wikipedia.org/wiki/Oorzakelijkheid
  vrijdag 11 december 2015 @ 14:16:10 #159
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_158171413
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 14:03 schreef karr-1 het volgende:
[ afbeelding ]

Kan iemand mij de exacte functie van bovenstaande borden vertellen?
Filestaartbeveiliging en mogelijkheid om lagere maximumsnelheid in te stellen en/of rijstroken af te kruisen.

quote:
Bij elke op en afrit van de snelweg staan ze weer.
Grofweg om de zeshonderd meter, ook als er geen op/afrit is.

quote:
Op de meest ongelegen momenten gaan ze aan, mensen hebben geen idee hoe ze dan moeten reageren. Of ze blijven gewoon 120 doorrijden terwijl er 50 staat, of ze rammen bovenop de rem om aan de snelheid te voldoen.
Leiden dit soort borden niet gewoon tot standaardfile, al dan niet nodig?
De variant met de flashers *70* en *50* op je foto is een volledig automatisch proces en gaat pas aan als er een file wordt gedetecteerd, niet andersom.

quote:
Of kunnen mensen er gewoon niet mee omgaan?
Dit.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  FOK!fotograaf vrijdag 11 december 2015 @ 14:31:34 #160
842 Zorro
Z
pi_158171695
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 13:33 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Jij hebt die vraag zeker laatst ook op flitsservice gesteld of niet?
Nee dat was iemand anders blijkbaar. Betekent wel dat het aan duidelijkheid nogal te wensen overlaat.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_158173120
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2015 23:33 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Dat bij die rotonde vind ik juist zo achterlijk van mensen. Richting naar links aangeven is moeilijk irritant. Doe gewoon alleen naar rechts als je eraf gaat zodat het duidelijk is.
Is juist handig, dan weet je of je moet wachten of niet
Dit bericht is intellectueel eigendom van Baas_bas. Het aanpassen, censureren of verwijderen is derhalve niet toegestaan. De lezer is zelf aansprakelijk voor de opvatting van de inhoud van de post. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent.
  FOK!fotograaf vrijdag 11 december 2015 @ 15:45:05 #162
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_158173332
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 15:35 schreef Baas_bas het volgende:

[..]

Is juist handig, dan weet je of je moet wachten of niet
Maar dat moet ik ook als iemand geen richting aan geeft. En dat weet ik ook als iemand naar rechts knippert.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_158173534
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 15:45 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Maar dat moet ik ook als iemand geen richting aan geeft. En dat weet ik ook als iemand naar rechts knippert.
Ja maar je weet dus niet of iemand rechtuit gaat of 3 kwart als ze dit niet doen. Als ze richting aangeven weet je ok ik moet wachten. Doen ze dit niet dan is het een raadsel en sta je soms voor niks te wachten
Dit bericht is intellectueel eigendom van Baas_bas. Het aanpassen, censureren of verwijderen is derhalve niet toegestaan. De lezer is zelf aansprakelijk voor de opvatting van de inhoud van de post. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent.
pi_158175236
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 15:53 schreef Baas_bas het volgende:
Ja maar je weet dus niet of iemand rechtuit gaat of 3 kwart als ze dit niet doen. Als ze richting aangeven weet je ok ik moet wachten. Doen ze dit niet dan is het een raadsel en sta je soms voor niks te wachten
Je punt is dus dat je sowieso moet wachten of ze nou linksknipperen of niet.
aha!
pi_158175274
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 17:17 schreef ambertje90 het volgende:

[..]

Je punt is dus dat je sowieso moet wachten of ze nou linksknipperen of niet.
aha!
Nee want het kan zijn dat ze rechtuit gaan, dan hoef je niet te wachten.
Dit bericht is intellectueel eigendom van Baas_bas. Het aanpassen, censureren of verwijderen is derhalve niet toegestaan. De lezer is zelf aansprakelijk voor de opvatting van de inhoud van de post. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent.
  vrijdag 11 december 2015 @ 17:36:23 #166
441572 164836
Square root of jackshit
pi_158175482
quote:
Altijd daar. En het ergste is nog dat die oprit meer dan een kilometer lang is en mensen 'm altijd, standaard, met 70 of minder op of voor het eerste blokje naar links smijten. Hoe vaak ik wel niet in de file sta vlak voor dat punt omdat ze om precies die reden tegen elkaar hebben gezeten.
pi_158175741
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 17:36 schreef 164836 het volgende:

[..]

Altijd daar. En het ergste is nog dat die oprit meer dan een kilometer lang is en mensen 'm altijd, standaard, met 70 of minder op of voor het eerste blokje naar links smijten. Hoe vaak ik wel niet in de file sta vlak voor dat punt omdat ze om precies die reden tegen elkaar hebben gezeten.
Maar straks mis je je afslag
Dit bericht is intellectueel eigendom van Baas_bas. Het aanpassen, censureren of verwijderen is derhalve niet toegestaan. De lezer is zelf aansprakelijk voor de opvatting van de inhoud van de post. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent.
pi_158176180
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 12:23 schreef ambertje90 het volgende:

[..]

Hoe moet ik dan afscheid nemen na een avondje bij vrienden?
Zwaaien. En roepen dat het gezellig was en dat je vaker langskomt.

En vervolgens het raam dichtdraaien en tegen je passagiers zeggen: "Als die vent nog een keer zo doet gaan we er nooit meer naartoe", of "Ze schonken alleen Aldi-cola, maar ik zag zeker twee flessen Coca-Cola in de koelkast staan. Wat een krenten zeg!"
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_158176288
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 17:17 schreef ambertje90 het volgende:

[..]

Je punt is dus dat je sowieso moet wachten of ze nou linksknipperen of niet.
aha!
Zeg dat tegen het CBR, want die hebben schijnbaar als enige bedacht dat je richting naar links moet aangeven als je driekwart rond moet.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_158177259
Als ik bij een rotonde sta te wachten, let ik alleen op auto die links eraan komen. Knipperen ze rechts, kan ik rijden, knipperen ze niet of links moet ik wachten. Dat links knipperen heeft geen meerwaarde. Op verkeer dat aan de overkant of rechts de rotonde op rijdt, let ik niet, of de overkant is onzichtbaar, door struiken of een kunstwerk.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
.
pi_158177701
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 14:03 schreef karr-1 het volgende:
[ afbeelding ]

Kan iemand mij de exacte functie van bovenstaande borden vertellen? Nu ik wat vaker op de weg zit merk ik dat dit soort borden vaak een bron zijn van ellende. Ik rij vrijwel dagelijks op de A15 en de A27 die beiden volstaan met dit soort borden. Bij elke op en afrit van de snelweg staan ze weer.

Op de meest ongelegen momenten gaan ze aan, mensen hebben geen idee hoe ze dan moeten reageren. Of ze blijven gewoon 120 doorrijden terwijl er 50 staat, of ze rammen bovenop de rem om aan de snelheid te voldoen.

Leiden dit soort borden niet gewoon tot standaardfile, al dan niet nodig? Of kunnen mensen er gewoon niet mee omgaan?
Het is nooit van niks naar 50. Eerst 90 en of 70. Besef wel dat die matrix borden ook de max snelheid zijn. Je kan er door denderen maar ook je rijbewijs kwijt raken. Het is op dat moment de maximum snelheid
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_158177891
En die borden zijn heel simpel, als ergens iemand langzaam rijdt, gast erboven en ervoor de 50 knipperen en dan 70 ervoor. Zo kun je zien dat er verderop dus file is ontstaan. Die dingen gaan pas aan, nadat er ergens een file al ontstaan is.

Dus ook zonder borden, zal je op een gegeven moment moeten remmen.

Mensen die denken dat de borden de files laten ontstaan... 8)7 8)7

Ik moet er juist aan wennen, buiten de randstad, files zonder enige aankondiging.
.
pi_158178075
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 december 2015 19:39 schreef Fer het volgende:


Ik moet er juist aan wennen, buiten de randstad, files zonder enige aankondiging.
Die borden hangen toch op alle plekken waar met regelmaat files ontstaan?
  vrijdag 11 december 2015 @ 19:50:56 #174
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_158178209
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 december 2015 19:45 schreef Chai het volgende:

[..]

Die borden hangen toch op alle plekken waar met regelmaat files ontstaan?
Percies, zoals de A1 tussen Apeldoorn en Amesfoort... :X :') :')

Welke wegenbeheerder verantwoordelijk voor de A28 en A1 is mogen ze ook wel een lesje verkeerskunde geven.. :{
Als ook van de sarcastische opmerkingen
pi_158178766
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 december 2015 19:45 schreef Chai het volgende:

[..]

Die borden hangen toch op alle plekken waar met regelmaat files ontstaan?
Ja maar als er boven Zwolle ergens trekkertrek is en de afrit vol staat, zijn er soms geen borden om te laten knipperen. Er is soms ook weleens een file, op een niet-regelmatige plek.

En het geld van de A1 en A28 wordt gestoken in dieren-viaducten, groene geluidswallen en van die fratsen.
.
  vrijdag 11 december 2015 @ 23:34:53 #176
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_158185198
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 19:32 schreef Soury het volgende:

[..]

Het is nooit van niks naar 50. Eerst 90 en of 70. Besef wel dat die matrix borden ook de max snelheid zijn. Je kan er door denderen maar ook je rijbewijs kwijt raken. Het is op dat moment de maximum snelheid
Ik zie regelmatig dat de snelheid op de weg 120 is en de borden eerst 70 gaan knipperen en daarna 50. Vaak zonder aanwijsbare oorzaak, want een paar honderd meter verder rijden we weer gewoon vol gas door.

Over het algemeen probeer ik me aan de snelheid op de borden te houden, maar het lijkt erop dat ik de enige ben die dat doet.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  vrijdag 11 december 2015 @ 23:36:04 #177
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_158185229
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 december 2015 19:39 schreef Fer het volgende:
Mensen die denken dat de borden de files laten ontstaan... 8)7 8)7
Geen idee, maar ze beter maken doen ze ook niet. Maar dat ligt vaak niet aan de borden, maar aan de manier waarop mensen er mee om gaan.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_158185508
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 december 2015 19:45 schreef Chai het volgende:

[..]

Die borden hangen toch op alle plekken waar met regelmaat files ontstaan?
Was het maar zo'n feest.
A mind with a heart of it's own
pi_158186389
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 23:34 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Ik zie regelmatig dat de snelheid op de weg 120 is en de borden eerst 70 gaan knipperen en daarna 50. Vaak zonder aanwijsbare oorzaak, want een paar honderd meter verder rijden we weer gewoon vol gas door.

Over het algemeen probeer ik me aan de snelheid op de borden te houden, maar het lijkt erop dat ik de enige ben die dat doet.
Ja maar dat heb ik op alle plekken waar de snelheid omlaag gaat. Als je van de a30 de A1 op wilt naar Amersfoort, wordt de snelheid stapsgewijs teruggebracht van 120 naar 90, 70, 50 en volgens mij met een adviessnelheid van 30 voor die klotebocht aan het eind. Maar veel mensen jakkeren helemaal tot het eind door met 120-100 en knallen dan pas op de rem.
Tap tap tap
pi_158186915
Ja, de meeste mensen anticiperen ook gewoon niet :P Ik rijd zelf vaak op een stuk autoweg dat overgaat in bebouwde kom via een stoplicht (en rotonde). Dat zie je een kilometer van tevoren al aankomen, vaak staat het 500m voor het stoplicht al stil (ook dat kun je prima zien, het is een rechte weg) en ik rijd dus meestal rustig rechts en neem vast wat gas terug als ik zie dat het even verderop toch stil staat. De reactie van veel mensen die achter me rijden is om me dan in te halen, met 100 km/h op de rij met stilstaande auto's af te racen en op het allerlaatste moment vol in de remmen te gaan. Waar ik ze dan weer voorbij kom, want de linkerbaan staat helemaal vol met dat soort mensen die nog op gang moeten komen terwijl het rechts gewoon alweer doorrijdt *)
"You wanna be bald? Do what I did: wait a while. In the meantime, there is no excuse for running around looking like a freshly circumcised dick."
  zaterdag 12 december 2015 @ 12:18:25 #181
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_158191177
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 december 2015 00:13 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ja maar dat heb ik op alle plekken waar de snelheid omlaag gaat. Als je van de a30 de A1 op wilt naar Amersfoort, wordt de snelheid stapsgewijs teruggebracht van 120 naar 90, 70, 50 en volgens mij met een adviessnelheid van 30 voor die klotebocht aan het eind. Maar veel mensen jakkeren helemaal tot het eind door met 120-100 en knallen dan pas op de rem.
Yep dat bedoel ik dus. Niemand houd zich er aan maar knalt 120 door tot het eind en ramt dan vol op de rem om niet op de voorganger te klappen.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_158191717
Tja ik word zelfs ingehaald tijdens het afremmen voor een rood stoplicht. En dan zie je ze tot stilstand komen en zakt de kofferbak weer in, die een paar centimeter de lucht in is gestoken.
.
  zaterdag 12 december 2015 @ 13:22:31 #183
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_158192109
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 december 2015 00:13 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ja maar dat heb ik op alle plekken waar de snelheid omlaag gaat. Als je van de a30 de A1 op wilt naar Amersfoort, wordt de snelheid stapsgewijs teruggebracht van 120 naar 90, 70, 50 en volgens mij met een adviessnelheid van 30 voor die klotebocht aan het eind. Maar veel mensen jakkeren helemaal tot het eind door met 120-100 en knallen dan pas op de rem.
Maar op hoeveel plekken is het ook niet andersom? Dat mensen echt al ruim van te voren hun gas los laten waar het overduidelijk niet nodig is. Als je bij het Terbrechtseplein de A20 op gaat, beide kanten op, maar vooral richting Schiedam/HvH, dan zie ik iedereen al terugzakken van 100 naar 60-70 ruim voor de bocht begint, terwijl je die bocht met speels gemak met 90 kan nemen. Ik rij hem zelfs altijd gewoon door op de CC met 105 op de teller. Zelfde op de ring Eindhoven en rond Utrecht, bochten die je prima kan doorkijken en met 80-90 kan doordraaien zie ik mensen ruim onder de adviessnelheid van 70 zakken. Terwijl tegelijkertijd anderen echt uit bochten vliegen met 60-70 waar je al van kilometers ver kan zien dat 50 al krap is. :')

Adviessnelheden zijn gewoon kansloos, ze kloppen maar zelden met de daadwerkelijke snelheid waarmee je de bocht door kan. Maar zelf inschatten hoe hard je door een bocht kan is voor veel mensen blijkbaar lastig.
pi_158194416
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 13:22 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Maar op hoeveel plekken is het ook niet andersom? Dat mensen echt al ruim van te voren hun gas los laten waar het overduidelijk niet nodig is. Als je bij het Terbrechtseplein de A20 op gaat, beide kanten op, maar vooral richting Schiedam/HvH, dan zie ik iedereen al terugzakken van 100 naar 60-70 ruim voor de bocht begint, terwijl je die bocht met speels gemak met 90 kan nemen. Ik rij hem zelfs altijd gewoon door op de CC met 105 op de teller. Zelfde op de ring Eindhoven en rond Utrecht, bochten die je prima kan doorkijken en met 80-90 kan doordraaien zie ik mensen ruim onder de adviessnelheid van 70 zakken. Terwijl tegelijkertijd anderen echt uit bochten vliegen met 60-70 waar je al van kilometers ver kan zien dat 50 al krap is. :')

Adviessnelheden zijn gewoon kansloos, ze kloppen maar zelden met de daadwerkelijke snelheid waarmee je de bocht door kan. Maar zelf inschatten hoe hard je door een bocht kan is voor veel mensen blijkbaar lastig.
Kan makkelijk.

Je raekt an de dinge geweun.
pi_158198704
edit

[ Bericht 54% gewijzigd door #ANONIEM op 12-12-2015 19:10:35 ]
pi_158216143
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 15:40 schreef Messina het volgende:

[..]

Kan makkelijk.

kom je ook aan zetten met een gebakje :') ;(
dat ding stond er om bekend dat hij om ging met het minste of geringste.... :{

advies snelheden kloppen in Nederland bijna nooit, veel van de plekken waar ze een advies snelheid ophangen is het dubbele haalbaar, met een normale stationwagen....
met droog weer en dergelijke natuurlijk. wel een beetje zelf nadenken, en dat laatste is nou juist wat tegenwoordig steeds minder gebeurt omdat de overheid het nodig vind "ons" te betuttelen door dergelijke borden op te hangen.

in Duitsland hecht ik veel meer waarde aan de advies snelheden, die hangen ze dan ook niet te pas en te onpas op.
pi_158216226
quote:
16s.gif Op zondag 13 december 2015 15:16 schreef Martijn137 het volgende:

[..]

kom je ook aan zetten met een gebakje :') ;(
dat ding stond er om bekend dat hij om ging met het minste of geringste.... :{

advies snelheden kloppen in Nederland bijna nooit, veel van de plekken waar ze een advies snelheid ophangen is het dubbele haalbaar, met een normale stationwagen....
met droog weer en dergelijke natuurlijk. wel een beetje zelf nadenken, en dat laatste is nou juist wat tegenwoordig steeds minder gebeurt omdat de overheid het nodig vind "ons" te betuttelen door die borden op te hangen.

in Duitsland hecht ik veel meer waarde aan de advies snelheden, die hangen ze dan ook niet te pas en te onpas op.
Ik rijd in zo'n gebakje :P
Ik ga echt niet met 100 door een afrit-bocht heen, sorry. :P
Ook niet met 40 of zo, zoals in Duitsland wel vaak aangeraden wordt op de adviesborden ;)

Grappig dat je over stationwagens begint, want dat zijn doorgaans inderdaad vaak de auto's die door me heen zouden willen. ;)
Je raekt an de dinge geweun.
pi_158216331
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2015 15:19 schreef Messina het volgende:

[..]

Ik rijd in zo'n gebakje :P
Ik ga echt niet met 100 door een afrit-bocht heen, sorry. :P
Ook niet met 40 of zo, zoals in Duitsland wel vaak aangeraden wordt op de adviesborden ;)

Grappig dat je over stationwagens begint, want dat zijn doorgaans inderdaad vaak de auto's die door me heen zouden willen. ;)
nee als je een dergelijk gebakje rijdt snap ik dat je geen bocht durft te nemen..... :') :P
ding heeft een wegligging van een aardappel. :{

ja ik heb zelf een station en dat zijn mijn ervaringen....
verder zijn het ook de meeste leasebakken en dus mensen die geen flikker om de auto geven want de baas betaald.... }:| (niet altijd waar.....)

maar ja snap wel dat "ze" je aan de kant willen hebben als je de afritbocht door kruipt :+
pi_158216676
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2015 15:24 schreef Martijn137 het volgende:

[..]

nee als je een dergelijk gebakje rijdt snap ik dat je geen bocht durft te nemen..... :') :P
ding heeft een wegligging van een aardappel. :{

ja ik heb zelf een station en dat zijn mijn ervaringen....
verder zijn het ook de meeste leasebakken en dus mensen die geen flikker om de auto geven want de baas betaald.... }:| (niet altijd waar.....)

maar ja snap wel dat "ze" je aan de kant willen hebben als je de afritbocht door kruipt :+
Ik snap dat niet. Nogmaals, ik ga niet debiel langzaam door een bocht, de gemiddelde vrachtauto rijdt langzamer ;)
Als ik in de Mercedes C dezelfde bocht met dezelfde snelheid neem, heb ik nooit mensen op m'n bumper. Zelfde geldt eigenlijk voor drukkers, mensen die 'm nog even snel voor m'n auto gooien, voorrang hebben (maar niet krijgen)... In de Mercedes A moet ik veel meer oppassen dan in de C. De A dwingt geen enkele respect af :')
In het begin was ik angstig van drukkers, nu ga ik gewoon langzamer rijden*. Fuck jou, met je leasebak. :@

* Alleen als ik op de rechterbaan of een afrit rij.

Ik heb overigens een nieuwere A, die kwamen wel goed door de ELK-test :P
Je raekt an de dinge geweun.
  Moderator zondag 13 december 2015 @ 16:22:27 #190
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_158217797
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2015 15:19 schreef Messina het volgende:

[..]

Grappig dat je over stationwagens begint, want dat zijn doorgaans inderdaad vaak de auto's die door me heen zouden willen. ;)
Yup, en zijn meestal Volvo's, my god echt 9 vd 10 keer als ik word ingehaald met vmax +20 is het zo'n gestresste josti in een Volvo stationwagon die denkt dat ie king of the road is :')
  Moderator zondag 13 december 2015 @ 16:35:08 #191
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_158218130
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2015 15:39 schreef Messina het volgende:

[..]

Als ik in de Mercedes C dezelfde bocht met dezelfde snelheid neem, heb ik nooit mensen op m'n bumper. Zelfde geldt eigenlijk voor drukkers, mensen die 'm nog even snel voor m'n auto gooien, voorrang hebben (maar niet krijgen)... In de Mercedes A moet ik veel meer oppassen dan in de C. De A dwingt geen enkele respect af :')

Vind ik overigens wel grappig, ik hoor dat best vaak van meerdere mensen dat ze dan 'meer of minder' respect afdwingen in verschillende auto's.

Ik merk daar eigenlijk gek genoeg zelf niet zoveel van. Ik rijd in een redelijk vlotte wagen nu, maar ik heb nog steeds af en toe josti's die me afsnijden of meteen op mijn bumper gaan zitten als ik even links (met ruim voldoende snelheid) een treintje vrachtwagens inhaal. En heb ook tijdje in een sloom Opel Corsa'tje gereden en merkte toen niet veel verschil dat ik meer van de weg werd gedrukt zeg maar ten opzichte van nu...

Overigens, tijdje terug nog, reed ik gewoon braafjes 120 op de rechterbaan, en komt iemand me in een Toyota Aygo met 140 voorbij knallen op de linkerbaan :')
pi_158218574
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2015 16:35 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Vind ik overigens wel grappig, ik hoor dat best vaak van meerdere mensen dat ze dan 'meer of minder' respect afdwingen in verschillende auto's.

Ik merk daar eigenlijk gek genoeg zelf niet zoveel van. Ik rijd in een redelijk vlotte wagen nu, maar ik heb nog steeds af en toe josti's die me afsnijden of meteen op mijn bumper gaan zitten als ik even links (met ruim voldoende snelheid) een treintje vrachtwagens inhaal. En heb ook tijdje in een sloom Opel Corsa'tje gereden en merkte toen niet veel verschil dat ik meer van de weg werd gedrukt zeg maar ten opzichte van nu...

Overigens, tijdje terug nog, reed ik gewoon braafjes 120 op de rechterbaan, en komt iemand me in een Toyota Aygo met 140 voorbij knallen op de linkerbaan :')
Ik weet niet of het überhaupt iets met respect van doen heeft, of dat mensen in een snellere auto gewoon wat geïrriteerd raken van mijn (in hun ogen) langzame bak die maar opzij moet. ;)

Het is natuurlijk ook niet zo dat dit constant voorkomt of dat ik beweer dat elke stationrijder/leasebakrijder een drukker is ;)
Je raekt an de dinge geweun.
  zondag 13 december 2015 @ 17:42:24 #193
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_158219537
Ik voel die haat en nijd in mijn binnenspiegel ook wel als ik met mijn gebakje met 115/120 een paar vrachtwagens wil inhalen. Soms zit er 100 of 200 meter tussen de vrachtwagens, maar als ik dan naar rechts ga, rijd ik me gegarandeerd voor 10 minuten klem. Dan maar een dikke middelvinger naar die BMW's, Audi's en Volvo's...ik betaal ook wegenbelasting en heb evenveel recht op die linkerrijstrook.
pi_158220821
Waarom doet men zo moeilijk over vmax+20? :')
Voorbij knallen met 140? :Z
pi_158220968
Je kan ook volkomen relax over de linkerbaan knallen en bij voorliggers het gas lossen, maar soms rijden mensen wel heel langzaam en voorkom ik niet, dat je zo'n persoon heel dicht nadert.
.
pi_158221080
quote:
1s.gif Op zondag 13 december 2015 19:03 schreef Fer het volgende:
Je kan ook volkomen relax over de linkerbaan knallen en bij voorliggers het gas lossen, maar soms rijden mensen wel heel langzaam en voorkom ik niet, dat je zo'n persoon heel dicht nadert.
dit ja,

ik zelf kom dan meestal ff dichtbij waarna ik een gat laat vallen, je hoeft idd echt niet gefrustreerd te zijn als je wat harder rijdt
  zondag 13 december 2015 @ 19:10:57 #197
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_158221100
quote:
1s.gif Op zondag 13 december 2015 19:03 schreef Fer het volgende:
Je kan ook volkomen relax over de linkerbaan knallen en bij voorliggers het gas lossen, maar soms rijden mensen wel heel langzaam en voorkom ik niet, dat je zo'n persoon heel dicht nadert.
Mensen die met 115/120 vrachtwagens inhalen verdienen dus zo'n vervelende BMW of Volvo in de kofferbak?
pi_158223070
quote:
1s.gif Op zondag 13 december 2015 19:03 schreef Fer het volgende:
Je kan ook volkomen relax over de linkerbaan knallen en bij voorliggers het gas lossen, maar soms rijden mensen wel heel langzaam en voorkom ik niet, dat je zo'n persoon heel dicht nadert.
Dan is er iets grondig mis met je inschattingsvermogen.
  zondag 13 december 2015 @ 21:02:37 #199
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_158224039
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2015 19:10 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Mensen die met 115/120 vrachtwagens inhalen verdienen dus zo'n vervelende BMW of Volvo in de kofferbak?
Natuurlijk niet.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_158224290
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2015 20:33 schreef vannelle het volgende:

[..]

Dan is er iets grondig mis met je inschattingsvermogen.
Tuurlijk niet, je stampt toch niet op de rem, ala het niet nodig. Handig gebruik maken van de ruimte.
.
pi_158224948
quote:
1s.gif Op zondag 13 december 2015 21:10 schreef Fer het volgende:

[..]

Tuurlijk niet, je stampt toch niet op de rem, ala het niet nodig. Handig gebruik maken van de ruimte.
Als je zo dicht uitkomt op je voorligger noem ik dat niet echt "handig" gebruik van de ruimte.....
pi_158226436
So be it, ik ben geen heilige op de weg. Heb er laatst op zitten letten, maar doorgaans houd ik 0,5s afstand, maar soms nog iets minder.
.
  zondag 13 december 2015 @ 22:25:13 #203
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_158226560
quote:
1s.gif Op zondag 13 december 2015 22:22 schreef Fer het volgende:
So be it, ik ben geen heilige op de weg. Heb er laatst op zitten letten, maar doorgaans houd ik 0,5s afstand, maar soms nog iets minder.
Mooi, het besef is er. Nu aan gaan werken ^O^
  zondag 13 december 2015 @ 22:31:07 #204
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_158226716
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2015 20:33 schreef vannelle het volgende:

[..]

Dan is er iets grondig mis met je inschattingsvermogen.
Overkomt mij ook wel eens hoor, zeker in van die gevallen dat ze naar rechts komen om dezelfde vrachtwagen of voorganger in te halen. Dan rem ik ook niet. Soms schakel ik terug naar 5 om iets op de motor af te remmen en laat ik hem ook meteen weer afzakken. Soms lukt het net niet, en moet je dan alsnog remmen. Ik kan me best voorstellen dat dat een beetje opdringerig overkomt, maar vaak zit dat ook tussen de oren van de bestuurder zelf die dondersgoed weet dat hij de boel ophoudt. Net als dat hij weet dat hij best wel weet dat hij hem er eigenlijk bij jou 'voor pleurt' :Y.
Dan zitten ze vaak al te wachten op die zogenaamde 'hardrijdende loser' die hem volkomen volgens het 'verwachtingspatroon' zómaar op zijn achterbumper prakt. En dan liefst ook nog verontwaardigd gaan zitten gebaren ook, want ze doen toch niks verkeerd? JIJ bent immers degene die hard rijdt, wat hen blijkbaar het volste recht geeft om hun auto domweg voor de jouwe te plempen als hen dat uitkomt :')
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_158227158
quote:
10s.gif Op zondag 13 december 2015 22:25 schreef Mano_ het volgende:

[..]

Mooi, het besef is er. Nu aan gaan werken ^O^
Aan die 0,5 sec afstand?

Als je in de spits op de lijkerbaan op 2 sec afstand van je voorganger hangt, word je in bijna een kwart van de gevallen door je achterligger rechts ingehaald. Lekker veilig :)
  zondag 13 december 2015 @ 22:50:29 #206
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_158227357
quote:
1s.gif Op zondag 13 december 2015 22:44 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Aan die 0,5 sec afstand?

Als je in de spits op de lijkerbaan op 2 sec afstand van je voorganger hangt, word je in bijna een kwart van de gevallen door je achterligger rechts ingehaald. Lekker veilig :)
Dan had je ook rechts kunnen rijden. Sowieso veel relaxter in de spits. Gewoon aanhaken bij een vrachtwagen en je kan haast op de CC blijven rijden omdat die er doorgaans wel voor zorgen dat ze door kunnen blijven rollen.

Als je zo dicht op je voorganger gaat zitten kan je met de beste wil nog niet op tijd reageren. Hoeveel kilomter file zou er jaarlijks staan door kop-staart-botsingen die door onvoldoende afstand zijn veroorzaakt? Heb geen idee eigenlijk.
pi_158227454
quote:
7s.gif Op zondag 13 december 2015 22:50 schreef Mano_ het volgende:

[..]

Dan had je ook rechts kunnen rijden. Sowieso veel relaxter in de spits. Gewoon aanhaken bij een vrachtwagen en je kan haast op de CC blijven rijden omdat die er doorgaans wel voor zorgen dat ze door kunnen blijven rollen.

Als je zo dicht op je voorganger gaat zitten kan je met de beste wil nog niet op tijd reageren. Hoeveel kilomter file zou er jaarlijks staan door kop-staart-botsingen die door onvoldoende afstand zijn veroorzaakt? Heb geen idee eigenlijk.
Uit onderzoek van CBR en verzekeraars blijkt dat 40 procent van de verkeersongevallen bestaat uit kop-staartbotsing. In negentig procent van de gevallen valt dit tweezijdig ongeval te wijten aan onvoldoende afstand tussen de twee voertuigen.

Aldus wikipedia ;)
Je raekt an de dinge geweun.
pi_158227803
We hebben het over 30m/s dan is 0,5s dus al bijna een hele vrachtwagen.

En trouwens rijd ik zelf net zo vaak 115-120 en prop hem dan ook naar links. Maar dan is het vooruit kijken en doorrijden.
.
pi_158227877
quote:
7s.gif Op zondag 13 december 2015 22:50 schreef Mano_ het volgende:

[..]

Dan had je ook rechts kunnen rijden. --knip--

Ik wil mijn voorganger toch net inhalen? Maar ik moet toch die 2 sec afstand van mijn voorganger houden?
  zondag 13 december 2015 @ 23:14:39 #210
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_158228163
quote:
1s.gif Op zondag 13 december 2015 23:03 schreef Fer het volgende:
We hebben het over 30m/s dan is 0,5s dus al bijna een hele vrachtwagen.

En trouwens rijd ik zelf net zo vaak 115-120 en prop hem dan ook naar links. Maar dan is het vooruit kijken en doorrijden.
Ja juist, een hele vrachtwagen voordat je ook maar kan reageren.

quote:
1s.gif Op zondag 13 december 2015 23:05 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Ik wil mijn voorganger toch net inhalen? Maar ik moet toch die 2 sec afstand van mijn voorganger houden?
Als je daadwerkelijk aan het inhalen bent en er komt zo'n mongool tussen gepropt dan is het gewoon hopen dat hij dat een keer bij een stille doet. Daar doe je verder weinig aan, voor dat soort idioten ga ik echt niet constant kleven. Dan maar iemand voor me dulden, het is geen wedstrijd of zo.
pi_158228304
quote:
1s.gif Op zondag 13 december 2015 23:03 schreef Fer het volgende:
We hebben het over 30m/s dan is 0,5s dus al bijna een hele vrachtwagen.
Ik geef je gelijk hoor. 0.5s afstand geeft je voorligger de mogelijkheid om 15km/h langzamer te gaan rijden. Dat is niet zo'n grote klap.
Stel je voor dat je een hele seconde afstand houdt, dan klap je er toch met 30km/h op.
pi_158229055
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2015 23:20 schreef ambertje90 het volgende:

[..]

Ik geef je gelijk hoor. 0.5s afstand geeft je voorligger de mogelijkheid om 15km/h langzamer te gaan rijden. Dat is niet zo'n grote klap.
Stel je voor dat je een hele seconde afstand houdt, dan klap je er toch met 30km/h op.

Nog nooit een ongeluk gehad terwijl beide partijen een flinke snelheid hadden, zeker?
Je raekt an de dinge geweun.
  FOK!fotograaf maandag 14 december 2015 @ 00:05:14 #213
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_158229235
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2015 22:53 schreef Messina het volgende:
Uit onderzoek van CBR en verzekeraars blijkt dat 40 procent van de verkeersongevallen bestaat uit kop-staartbotsing. In negentig procent van de gevallen valt dit tweezijdig ongeval te wijten aan onvoldoende afstand tussen de twee voertuigen.
En waar wordt dat dan door veroorzaakt? Kennis had er laatst ook eentje, binnendoorweg. Ja, die schoof achterop (leuk, klei op de weg), maar dat de voorste vol in de remmen ging, kwam doordat er eentje op de weg draaide met 30 terwijl de rest 80 reed... En diegene die de weg op kwam rijden is vrolijk doorgereden, want die weet natuurlijk van niets.
In de oude Coentunnel reed het verkeer in de spits zo dicht op elkaar, dat de capaciteit van de tunnel ver werd overschreden. En toch gebeurde er nagenoeg nooit iets. Zo lang iedereen maar gewoon op zijn eigen rijstrook blijft en niet gaat variëren in snelheid, kan dat heel lang goed gaan. Verder dan je eigen motorkap kijken werkt trouwens ook verdomde goed mee aan het voorkomen van ongelukken bij drukte, omdat je dan al van het gas af kunt als je ziet dat 5 auto's verderop geremd wordt en dus niet plotseling hard hoeft te remmen, maar jezelf een paar meter extra ruimte gunt (en de mensen achter je als het goed is ook, omdat jij minder hard hoeft te remmen kunnen zij dus corrigeren met harder remmen).
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2015 16:35 schreef dick_laurent het volgende:
Overigens, tijdje terug nog, reed ik gewoon braafjes 120 op de rechterbaan, en komt iemand me in een Toyota Aygo met 140 voorbij knallen op de linkerbaan :')
Poe hee, spannend. In de tijd dat ik nog dagelijks met kleine Fransoosjes reed, reed ik meer dan eens boven de 150... Ik kan mij ritten herinneren, in Nederland, dat ik 30 of 40 km lang nagenoeg continue volgas heb gereden. En dan hobbel je meestal zo'n 160-175 op de teller. Onderlaatst ook nog gepiekt flink boven de maximale snelheid. Liep er eentje te klieren met variërende snelheden op links en toen ik wilde inhalen ging ie gas bijgeven. :') En daar ben ik beter in dan zo'n trage pick-up truck. Snelweg voor mij was verder een flink stuk leeg, dus richting plank dat ding. :W
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  maandag 14 december 2015 @ 00:39:47 #214
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_158229786
Mensen die denken dat 2 seconden afstand houden doenlijk is in de randstad zouden voor de gein eens op de A4, A12, A13 of ring Rotterdam/020 moeten gaan rijden voor de garp. Het is makkelijk oordelen, maar zelfs als je 'maar' 0.5 seconde afstand hebt, prakt de gemiddelde randstedeling hem er gewoon tussen als hij/zij wil inhalen, laat staan 2 seconden; daar passen er zéker 5 tussen, en dan ben je dus constant aan het afremmen om weer naar je 2 seconden te kunnen, met als gevolg knarsetandende bumperklevers achter je die je een klootzak vinden omdat je iedereen ervoor 'laat' en niet doorrijdt.

Internetbetweters die hun mening op cijfertjes, schattingen en aannames baseren _O-

Heel topic vol met heilige regelvolgertjes hier, iedereen weet hoe het moet en zelfs hoe het beter zou moeten, rijden aaaallemaal keurig netjes rechts anytime and all the time, en morgenvroeg rijd ik weer in de spits langs Venlo, en dan blijken al die betweters nog thuis te zijn ofzo, want dan zie ik een compleet lege rechterrijstrook, as usual, want iedereen rijdt links in het treintje op een metertje of 15 achter zijn voorganger _O-

FOK! is volgens mij niet bepaald een doorsnede van de bevolking, óf het gros hier is te schijnheilig om te vertellen w/
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_158230182
quote:
14s.gif Op maandag 14 december 2015 00:39 schreef Sounddragon het volgende:
Mensen die denken dat 2 seconden afstand houden doenlijk is in de randstad zouden voor de gein eens op de A4, A12, A13 of ring Rotterdam/020 moeten gaan rijden voor de garp. Het is makkelijk oordelen, maar zelfs als je 'maar' 0.5 seconde afstand hebt, prakt de gemiddelde randstedeling hem er gewoon tussen als hij/zij wil inhalen, laat staan 2 seconden; daar passen er zéker 5 tussen, en dan ben je dus constant aan het afremmen om weer naar je 2 seconden te kunnen, met als gevolg knarsetandende bumperklevers achter je die je een klootzak vinden omdat je iedereen ervoor 'laat' en niet doorrijdt.

Internetbetweters die hun mening op cijfertjes, schattingen en aannames baseren _O-

Heel topic vol met heilige regelvolgertjes hier, iedereen weet hoe het moet en zelfs hoe het beter zou moeten, rijden aaaallemaal keurig netjes rechts anytime and all the time, en morgenvroeg rijd ik weer in de spits langs Venlo, en dan blijken al die betweters nog thuis te zijn ofzo, want dan zie ik een compleet lege rechterrijstrook, as usual, want iedereen rijdt links in het treintje op een metertje of 15 achter zijn voorganger _O-

FOK! is volgens mij niet bepaald een doorsnede van de bevolking, óf het gros hier is te schijnheilig om te vertellen w/
Amen. En zo.

Het gaat er om dat je iedere actie van jezelf kunt verantwoorden. Kun je dat niet, dan ben je gewoon verkeerd bezig. En nee, "ik heb haast" is geen goede reden. Ik houd ook niet altijd twee seconden afstand, zeker niet ik in de randstad rij. Ik wissel wel eens van rijstrook, ook al zie ik volk aan komen scheuren. Voor diegenen met een hoop internetwijsheid, probeer maar eens op een willekeurig stuk A13, A20, A10 of A15 twee seconden afstand te houden en niet irritant voor je medeweggebruikers te zijn.
Het. Lukt. Je. Niet.
Period.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  maandag 14 december 2015 @ 03:16:52 #216
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_158230447
quote:
14s.gif Op maandag 14 december 2015 00:39 schreef Sounddragon het volgende:
Mensen die denken dat 2 seconden afstand houden doenlijk is in de randstad zouden voor de gein eens op de A4, A12, A13 of ring Rotterdam/020 moeten gaan rijden voor de garp. Het is makkelijk oordelen, maar zelfs als je 'maar' 0.5 seconde afstand hebt, prakt de gemiddelde randstedeling hem er gewoon tussen als hij/zij wil inhalen, laat staan 2 seconden; daar passen er zéker 5 tussen, en dan ben je dus constant aan het afremmen om weer naar je 2 seconden te kunnen, met als gevolg knarsetandende bumperklevers achter je die je een klootzak vinden omdat je iedereen ervoor 'laat' en niet doorrijdt.

Internetbetweters die hun mening op cijfertjes, schattingen en aannames baseren _O-

Heel topic vol met heilige regelvolgertjes hier, iedereen weet hoe het moet en zelfs hoe het beter zou moeten, rijden aaaallemaal keurig netjes rechts anytime and all the time, en morgenvroeg rijd ik weer in de spits langs Venlo, en dan blijken al die betweters nog thuis te zijn ofzo, want dan zie ik een compleet lege rechterrijstrook, as usual, want iedereen rijdt links in het treintje op een metertje of 15 achter zijn voorganger _O-

FOK! is volgens mij niet bepaald een doorsnede van de bevolking, óf het gros hier is te schijnheilig om te vertellen w/
God, wat ben ik blij dat ik daar amper hoef te komen :D Wat een stelletje opgefokte kinderen daar op de weg. Die heb je overal wel, maar in de randstad is het gewoon lachwekkend.
Als het weer eens een anaal feestje is links ga ik wel rustig rechts rijden. Dan kom je 5 keer per kilometer de zefde auto's op links tegen, terwijl je zelf behoorlijk constant kan rijden.

Vraagje aan de randstadters: waarom zijn jullie zo ongeduldig en egocentrisch op de weg? Je gaat er niet harder door..
pi_158230502
quote:
1s.gif Op zondag 13 december 2015 22:22 schreef Fer het volgende:
So be it, ik ben geen heilige op de weg. Heb er laatst op zitten letten, maar doorgaans houd ik 0,5s afstand, maar soms nog iets minder.
Bumperklever gespot.

- Schelden is zó niet nodig -

[ Bericht 4% gewijzigd door Sounddragon op 14-12-2015 05:51:46 ]
  maandag 14 december 2015 @ 05:48:44 #218
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_158230562
quote:
7s.gif Op maandag 14 december 2015 03:16 schreef Mano_ het volgende:

[..]

God, wat ben ik blij dat ik daar amper hoef te komen :D Wat een stelletje opgefokte kinderen daar op de weg. Die heb je overal wel, maar in de randstad is het gewoon lachwekkend.
Als het weer eens een anaal feestje is links ga ik wel rustig rechts rijden. Dan kom je 5 keer per kilometer de zefde auto's op links tegen, terwijl je zelf behoorlijk constant kan rijden.

Vraagje aan de randstadters: waarom zijn jullie zo ongeduldig en egocentrisch op de weg? Je gaat er niet harder door..
Het is daar, zeker in de spits, gewoon tyfusdruk op denweg. Je moet ongeveer wel de zenuwen van een seriemoordenaar hebben wil je daar niet minimaal lichtelijk geïrriteerd raken.
Ik was afgelopen vvrijdag weer effe aan die kant, en ik was 's middags om 3 uur zo bijdehand om nog effe naar Rotterdam West te rijden om surivoer te halen bij mijn favo broodjeszaak. Reed ik dus om iets voor 16.00 bij spaanse polder weg op richting limburg, en ik heb tot net voor Gorinchem file en hutjemutje rijden gehad.. Pas na de afslag richting A2 zag ik voor het eerst 100 op mijn display. Als je dat dus elke dag hebt, zit je niet relaxed in de auto.

Ik wist ook meteen weer waarom ik ook alweer met alle plezier in de regen ging rijden op de motor vroeger.. Wat een ellende :X
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_158230645
wel goeie broodjes als je er zo'n end voor rijd
  maandag 14 december 2015 @ 07:19:18 #220
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_158230673
Bonusklacht: flitsfiles :'). De A13 is zo'n weg waar je 's middags niet eens te hard kunt rijden, al zou je het willen. Anderhalve week geleden stond er toch zo'n camerabusje, gelijk 10 km. file er achter. De routeplannert gaf al aan dat ik met een omweg van 15 km, deels over N-wegen met rotondes en alles, sneller thuis zou zijn. Achteraf kun je helaas nooit zeggen wat er was gebeurd als je toch in de file was gaan staan, maar de reistijd op de alternatieve route bleek in ieder geval perfect te kloppen.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_158230731
quote:
9s.gif Op maandag 14 december 2015 07:19 schreef JDude het volgende:
Bonusklacht: flitsfiles . De A13 is zo'n weg waar je 's middags niet eens te hard kunt rijden, al zou je het willen. Anderhalve week geleden stond er toch zo'n camerabusje, gelijk 10 km. file er achter.
Ja want op de A13 staan anders nooit files...
  maandag 14 december 2015 @ 07:47:00 #222
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_158230755
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 07:39 schreef ambertje90 het volgende:

[..]

Ja want op de A13 staan anders nooit files...
Niet met zoveel vertraging dat je nog sneller tussen de kassen van het Westland doorrijdt, nee.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_158230777
quote:
10s.gif Op maandag 14 december 2015 07:47 schreef JDude het volgende:
Niet met zoveel vertraging dat je nog sneller tussen de kassen van het Westland doorrijdt, nee.
Oh, en wanneer was dat dan?
  maandag 14 december 2015 @ 07:52:04 #224
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_158230785
3 december.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_158230878
Je gelooft me vast niet als ik zeg dat de files die dag gewoon aan het eind van de A13 ontstonden.
  maandag 14 december 2015 @ 08:19:21 #226
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_158230926
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 08:12 schreef ambertje90 het volgende:
Je gelooft me vast niet als ik zeg dat de files die dag gewoon aan het eind van de A13 ontstonden.
Heb je nou ook al toegang tot die hippe lusdatagrafiekjes van je skelterrijdende vriend?

Maar ik wil het best geloven hoor. Ik ben er zelf met een boog omheen gereden dus baseerde mijn klacht op een nieuwsartikeltje van de VID en de verkeersinformatie van die dag :@.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_158230940
quote:
11s.gif Op maandag 14 december 2015 08:19 schreef JDude het volgende:
Heb je nou ook al toegang tot die hippe lusdatagrafiekjes van je skelterrijdende vriend?
Die staan toch gewoon openbaar?

EDIT: linkje weggehaald, mocht niet van hem. Wel de data hier (Met nog dank voor het doorgeven.): https://forum.flitsservice.nl/post4082683.html#p4082683

[ Bericht 14% gewijzigd door ambertje90 op 14-12-2015 08:35:32 ]
pi_158231073
[link pleite]

Het kan aan mij liggen, maar als je iets op het www zet is het toch openbaar?

[ Bericht 13% gewijzigd door Ridocar op 14-12-2015 08:59:25 (ik ben de beroerdste niet) ]
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_158231496
quote:
14s.gif Op maandag 14 december 2015 00:39 schreef Sounddragon het volgende:
Mensen die denken dat 2 seconden afstand houden doenlijk is in de randstad zouden voor de gein eens op de A4, A12, A13 of ring Rotterdam/020 moeten gaan rijden voor de garp.
[knip]
FOK! is volgens mij niet bepaald een doorsnede van de bevolking, óf het gros hier is te schijnheilig om te vertellen w/
"Toevallig" rij ik deze snelwegen allen met zeer grote regelmaat en ik kan je verhaal alleen maar beamen.
Moet ook toegeven dat ik doorgaans redelijk kort op voorganger rijd, ook rechts inhaal wanneer er links zo'n zinloos treintje rijdt en hem dan ook wel eens "er tussen prak" wanneer er een vrachtwagen aankomt en ik mezelf klem dreig te rijden. Ik probeer me dan als tegenprestatie niet al te zeer op te winden wanneer iemand anders iets soortgelijks doet. Dat lukt de ene dag beter dan de andere :').
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_158231560
Aan de tuthola in de mercedes van haar vriendje vanmorgen, als je voor de volgende keer dat je al bellend over een doorgetrokken streep rijdt waar twee rijstroken afslaan even in je spiegels kijkt en me dan vervolgens niet bijna van mijn motor rijdt, zou ik dat bijzonder waarderen. De noodstop oefenen is leuk, maar niet als er ook nog allerlei verkeer achter mij rijdt die dat niet verwacht.
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
  Moderator maandag 14 december 2015 @ 09:45:17 #231
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_158231726
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 00:05 schreef Pizza_Boom het volgende:

Poe hee, spannend. In de tijd dat ik nog dagelijks met kleine Fransoosjes reed, reed ik meer dan eens boven de 150... Ik kan mij ritten herinneren, in Nederland, dat ik 30 of 40 km lang nagenoeg continue volgas heb gereden. En dan hobbel je meestal zo'n 160-175 op de teller. Onderlaatst ook nog gepiekt flink boven de maximale snelheid. Liep er eentje te klieren met variërende snelheden op links en toen ik wilde inhalen ging ie gas bijgeven. :') En daar ben ik beter in dan zo'n trage pick-up truck. Snelweg voor mij was verder een flink stuk leeg, dus richting plank dat ding. :W
Heb ook nooit en te nimmer beweerd dat ik dat "spannend" vond of vind.
Het was meer een mooie vergelijking, dat inderdaad niet alleen dikke volvo/audi/bmw lease bakken flink doorkachelen op de linkerbaan, maar ook de kleine boodschappenblikkies er soms wat van kunnen.
  FOK!fotograaf maandag 14 december 2015 @ 09:57:05 #232
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_158231850
quote:
14s.gif Op maandag 14 december 2015 09:24 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
"Toevallig" rij ik deze snelwegen allen met zeer grote regelmaat en ik kan je verhaal alleen maar beamen.
Moet ook toegeven dat ik doorgaans redelijk kort op voorganger rijd, ook rechts inhaal wanneer er links zo'n zinloos treintje rijdt en hem dan ook wel eens "er tussen prak" wanneer er een vrachtwagen aankomt en ik mezelf klem dreig te rijden. Ik probeer me dan als tegenprestatie niet al te zeer op te winden wanneer iemand anders iets soortgelijks doet. Dat lukt de ene dag beter dan de andere :').
Gehehe, herkenbaar. Ik zit dan meer in Noord Holland en heb momenteel het geluk dat ik officieel tegenspits rijd, maar zelfs dan. Ik merk trouwens ook aan mijzelf dat het mij 's ochtends ook een stuk beter lukt om rustig 90-110 aan te houden op de spitsstrook. 's Middags, zeker als de spitsstrook dicht blijft, heb ik meer de neiging om gewoon 130 door te willen rijden en links te blijven dan 's ochtends. wellicht ook omdat je dan veel meer mensen tegen komt die geen 100 rijden rechts. 's Ochtends vlieg ik dan wel regelmatig, met 100, mensen rechts voorbij die de spitsstrook eng vinden. Maar zeker 's middags, blijf maar op de bumper van je voorganger, anders is er wel een of andere klapjosti die 100 links wel genoeg vindt en hem ertussen knikkert.
quote:
10s.gif Op maandag 14 december 2015 09:45 schreef dick_laurent het volgende:
Heb ook nooit en te nimmer beweerd dat ik dat "spannend" vond of vind.
Het was meer een mooie vergelijking, dat inderdaad niet alleen dikke volvo/audi/bmw lease bakken flink doorkachelen op de linkerbaan, maar ook de kleine boodschappenblikkies er soms wat van kunnen.
Oh, het klonk voor mij meer zo van: "Wow, die reed wel 140". En dat vind ik nou niet echt boeiend. Overigens kwam en komt het nog steeds regelmatig voor dat als ik 150/160 rijd, ik nog ingehaald word (in Nederland). Speelt natuurlijk wel mee dat een station die een top van boven de 200 heeft, makkelijker 150 rijdt dan een boodschappenblik dat een top van 160 heeft.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_158232083
Vorige week in de file een vrachtwagen achter me die steeds heel kort achter me reed. In de file heeft het ook geen zin om super snel bij de voorganger aan te sluiten en is ook niet echt handig voor de motor. Deze vrachtwagenchauffeur was alleen ongeduldig en was steeds met groot licht naar binnen aan het schijnen indien ik een paar seconden te lang wachtte met 1 a 2 meter opschuiven. Daarna begon hij ook nog steeds te toeteren en toen ben ik maar expres wat gaan slepen. Het is echt niet zo dat hij sneller thuis is ofzo. Wat bezielt zo iemand?
De Tour is net als de gevangenis van Dendermonde, er zijn er 20 ontsnapt en weeral is er geen enkele Belg bij.
pi_158232652
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 00:05 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

En waar wordt dat dan door veroorzaakt? Kennis had er laatst ook eentje, binnendoorweg. Ja, die schoof achterop (leuk, klei op de weg), maar dat de voorste vol in de remmen ging, kwam doordat er eentje op de weg draaide met 30 terwijl de rest 80 reed... En diegene die de weg op kwam rijden is vrolijk doorgereden, want die weet natuurlijk van niets.
In de oude Coentunnel reed het verkeer in de spits zo dicht op elkaar, dat de capaciteit van de tunnel ver werd overschreden. En toch gebeurde er nagenoeg nooit iets. Zo lang iedereen maar gewoon op zijn eigen rijstrook blijft en niet gaat variëren in snelheid, kan dat heel lang goed gaan. Verder dan je eigen motorkap kijken werkt trouwens ook verdomde goed mee aan het voorkomen van ongelukken bij drukte, omdat je dan al van het gas af kunt als je ziet dat 5 auto's verderop geremd wordt en dus niet plotseling hard hoeft te remmen, maar jezelf een paar meter extra ruimte gunt (en de mensen achter je als het goed is ook, omdat jij minder hard hoeft te remmen kunnen zij dus corrigeren met harder remmen).
Ik zeg er toch nergens bij wie er schuld heeft verder? :P
Het zal niet altijd de "schuld" zijn van voorste rijder, er zijn ook mensen die even hard op de rem trappen omdat er iemand in hun ogen te dicht achter hen rijdt. :N
Je raekt an de dinge geweun.
pi_158232951
Gisteren twee debielen in de tunnel van Nijverdal. We rijden in de tunnel in een treintje hooguit 70 km/u waar je 80 mag, in de richting van Raalte/Zwolle. Stuk of vijf auto's, ik was de achterste.

Na de tunnel wordt het ongeveer een kilometer lang twee stroken, dus bleef ik links rijden om er langs te gaan. Omdat die eikel voor ons op de linkerstrook niet opschoot, en de twee stroken weer één werd, kon ik er niet snel langs en moest ik weer naar rechts. Ondertussen rij ik al wel een stuk voor mijn eerdere voorganger (die op de rechterstrook rijdt), dus ik doe netjes het knipperlicht aan naar rechts om te ritsen. Op dat moment alle ruimte om te ritsen.

Probeert die stinklul schuin achter mij het gat snel dicht te rijden op het moment dat ik naar rechts ga, en gaat dan met groot licht knipperen als ik dan geritst heb :')

Wat bezielt sommigen? Als ik rechts rij en er moet links iemand ritsen en die rijdt schuin voor mij, laat ik gewoon netjes het gaspedaal los, zodat hij er tussen kan. Dat staat toch ook overal?

  maandag 14 december 2015 @ 11:26:09 #236
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_158233322
Motorrijders die kostte wat kost vooraan willen staan |:(
Als er geen plaats is, heb dan ff geduld :|W
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_158233378
quote:
14s.gif Op maandag 14 december 2015 09:24 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

"knip
, ook rechts inhaal wanneer er links zo'n zinloos treintje rijdt en
knip
En dit begrijp ik dus niet dat weggebruikers dit doen :r
pi_158233566
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 11:26 schreef daNpy het volgende:
Motorrijders die kostte wat kost vooraan willen staan |:(
Als er geen plaats is, heb dan ff geduld :|W
Heeft het met geduld te maken? Of zal de motorrijder in kwestie misschien achteraan niet zo veilig staan als een auto achterop knalt?
Je raekt an de dinge geweun.
  maandag 14 december 2015 @ 11:36:21 #239
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_158233603
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 11:35 schreef Messina het volgende:

[..]

Heeft het met geduld te maken? Of zal de motorrijder in kwestie misschien achteraan niet zo veilig staan als een auto achterop knalt?
Heeft met geduld te maken, als je je hoe dan ook ergens tussen wil wurmen wat maar net past.

(Rijdt zelf ook motor en snap je punt ;))
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_158233639
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 11:36 schreef daNpy het volgende:

[..]

Heeft met geduld te maken, als je je hoe dan ook ergens tussen wil wurmen wat maar net past.

(Rijdt zelf ook motor en snap je punt ;))
Moet zeggen dat ik me hier niet zo aan erger. De gemiddelde motorrijder trekt sowieso sneller op dan de gemiddelde autobestuurder. En zo lang ze m'n auto niet raken, waarom zou ik me er dan druk over maken?
Je raekt an de dinge geweun.
pi_158233815
Lijkt me lachen als zo'n motorrijder naast een Tesla staat om op te trekken en dat die Tesla-bestuurder dan even snel het gas intrapt bij stilstand :P
pi_158233902
quote:
1s.gif Op maandag 14 december 2015 11:28 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

En dit begrijp ik dus niet dat weggebruikers dit doen :r
wat? rechts inhalen als de rest onnodig links rijdt?
ik ga niet als een schaap achter de rest blijven rijden als ik er gewoon rustig rechts langs kan.... :W
pi_158234109
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 11:49 schreef Martijn137 het volgende:

[..]

wat? rechts inhalen als de rest onnodig links rijdt?
ik ga niet als een schaap achter de rest blijven rijden als ik er gewoon rustig rechts langs kan.... :W
Je hebt het toch over een treintje. Waar "ze" dus links rijden omdat "ze" sneller rijden dan hun voorganger en "ze" dus op de linker rijbaan rijden om in te halen. Precies zoals het hoort en moet.
Dan is rechts inhalen gevaarlijk en asociaal
pi_158234152
quote:
1s.gif Op maandag 14 december 2015 11:58 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Je hebt het toch over een treintje. Waar "ze" dus links rijden omdat "ze" sneller rijden dan hun voorganger en "ze" dus op de linker rijbaan rijden om in te halen. Precies zoals het hoort en moet.
Dan is rechts inhalen gevaarlijk en asociaal
als ik je rechts kan inhalen rij je onnodig links.......
gevaar? nauwelijks, die schapen blijven toch wel hun voorganger volgen :+
asociaal ? onnodig links rijden ook..... ;)
  FOK!fotograaf maandag 14 december 2015 @ 12:13:03 #245
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_158234419
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 11:45 schreef Saekerhett het volgende:
Lijkt me lachen als zo'n motorrijder naast een Tesla staat om op te trekken en dat die Tesla-bestuurder dan even snel het gas intrapt bij stilstand :P
Meestal gaan ze ervoor staan... Irritant als ze dan een reactietijd van 2 seconde hebben. Zeer irritant.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  Moderator maandag 14 december 2015 @ 12:22:27 #246
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_158234719
Ach de gemiddelde motorrijder trekt echt wel sneller op als de gemiddelde automobilist hoor...
Ik heb eigenlijk nog nooit gehad dat een motorrijder voor mij stond en dat ik secondenlang geërgerd achter hem stond te wachten dat ie eindelijk eens optrok.
pi_158235113
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 11:59 schreef Martijn137 het volgende:

[..]

als ik je rechts kan inhalen rij je onnodig links.......
gevaar? nauwelijks, die schapen blijven toch wel hun voorganger volgen :+
asociaal ? onnodig links rijden ook..... ;)
Hoe kan ik onnodig links rijden als ik gehinderd door mijn voorgangers niet harder kan?
En dan houd ik al 10% van de vereiste 2 sec afstand van mijn voorganger. Harder gaat echt niet en ik wil zoooooo graag. Ik hoor graag hoe dat onnodig links rijden is, misschien heb ik een paint nodig om het te begrijpen
pi_158235142
quote:
1s.gif Op maandag 14 december 2015 12:39 schreef opgebaarde het volgende:
Hoe kan ik onnodig links rijden als ik gehinderd door mijn voorgangers niet harder kan?
Eenvoudig, als de rechter strook naast je vrij is.
pi_158235194
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 12:40 schreef ambertje90 het volgende:

[..]

Eenvoudig, als de rechter strook naast je vrij is.
Ik moet ineens denken aan een schaap waar Martijn het net over had
pi_158235385
quote:
1s.gif Op maandag 14 december 2015 12:42 schreef opgebaarde het volgende:
Ik moet ineens denken aan een schaap
Pervert! :{w
pi_158235622
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 11:07 schreef Saekerhett het volgende:
...

Probeert die stinklul schuin achter mij het gat snel dicht te rijden op het moment dat ik naar rechts ga, en gaat dan met groot licht knipperen als ik dan geritst heb :')
...

[ afbeelding ]
Herkenbaar, ook op die plek. Volgens mij zijn het evil aardstralen daar ofzo :P
Was het toevallig een rare groene Daihatsu? Mijn ex rijdt daar nogal vaak en dat was er dus zo eentje die territoriaal bezig was op de weg continu. Zijn asociale rijgedrag is één van de redenen dat het mijn ex is nu. En andersom ben ik zijn ex omdat ik de politie dan belde hierover (met drank op gaan rijden etc.)
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
pi_158235745
quote:
1s.gif Op maandag 14 december 2015 12:39 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Hoe kan ik onnodig links rijden als ik gehinderd door mijn voorgangers niet harder kan?
En dan houd ik al 10% van de vereiste 2 sec afstand van mijn voorganger. Harder gaat echt niet en ik wil zoooooo graag. Ik hoor graag hoe dat onnodig links rijden is, misschien heb ik een paint nodig om het te begrijpen
als ik je rechts in kan halen, even mijn definitie er van:

ik ga je dus rechts voor bij, en kan, zonder duw en trek werk, een plekje voor je vinden (of 20 auto's voor jou....)

dat lukt doorgaans wel als er echt een lange trein ontstaat bij een of meerdere vrachtwagens want dan zit er weer eentje ergens te slapen waar ik hem rustig tussen kan zetten. meestal wordt de persoon dan ook in eens wakker wat vervolgens wel weer goed is voor de doorstroming :+ maar dus eigenlijk geen vertraging creëer voor de achterliggers. :P

het probleem hiervan ligt er eigenlijk bij dat iedereen gruwelijk vroeg naar links gaat als ze 5 km verder op een vrachtwagen zien. want stel je voor dat je niet meer naar links kan dan.....
en de oorzaak van die angst komt omdat niemand ruimte maakt voor elkaar. (en als je dat wel doet die persoon meestal zit te slapen... :') )

heee,.... een vicieuze cirkel ;)
pi_158235890
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 13:14 schreef Martijn137 het volgende:

[..]

als ik je rechts in kan halen, even mijn definitie er van:

ik ga je dus rechts voor bij, en kan, zonder duw en trek werk, een plekje voor je vinden (of 20 auto's voor jou....)

dat lukt doorgaans wel als er echt een lange trein ontstaat bij een of meerdere vrachtwagens want dan zit er weer eentje ergens te slapen waar ik hem rustig tussen kan zetten. meestal wordt de persoon dan ook in eens wakker wat vervolgens wel weer goed is voor de doorstroming :+ maar dus eigenlijk geen vertraging creëer voor de achterliggers. :P

het probleem hiervan ligt er eigenlijk bij dat iedereen gruwelijk vroeg naar links gaat als ze 5 km verder op een vrachtwagen zien. want stel je voor dat je niet meer naar links kan dan.....
en de oorzaak van die angst komt omdat niemand ruimte maakt voor elkaar. (en als je dat wel doet die persoon meestal zit te slapen... :') )

heee,.... een vicieuze cirkel ;)
Zeer herkenbare situatie... Volgens mij is ook nergens echt duidelijk vastgelegd wat er in dit geval wel en niet mag of wat je geacht wordt te doen. Meestal ligt het ook aan mijn gemoedstoestand. Soms heb ik, als ik zo'n treintje zie links, het idee van 'laat maar gaan' en ga dan lekker relaxed rechts rijden met 100 - 110 km/u. En tegen de tijd dat ik bij die vrachtwagen ben, kijk ik wel of ik ergens een gaatje links vind.

Maar soms wil ik wat sneller ergens zijn en gooi ik hem achteraan in het treintje. Maar ik ben dan de beroerdste niet om iemand die dan achter de vrachtwagen rijdt, even voor te laten.
pi_158236046
Vanmorgen bijvoorbeeld had ik het nog. Op A4 richting Amsterdam, vlak voor Leiden gaat het op de hoofdrijbaan van 3 naar 2 stroken. Omdat sommige mensen perse vlak voor het verdrijvingsvlak willen ritsen, liefst ook nog hard remmend, ontstaat daar op de middelste strook (die links wordt) vanzelf een langzaam treintje dat bijna een file wordt. De rechterstrook is dan doorgaans leeg. Vanmorgen kwam ik van de meest linkerstrook, heb netjes geritst na bord "ritsen vanaf hier" en ben doorgestroomd naar rechts waar ik het treintje 'inhaalde'. Mag niet, kan aso overkomen maar stroomt wel beter door.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_158236172
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 13:14 schreef Martijn137 het volgende:

[..]

als ik je rechts in kan halen, even mijn definitie er van:

ik ga je dus rechts voor bij, en kan, zonder duw en trek werk, een plekje voor je vinden (of 20 auto's voor jou....)

dat lukt doorgaans wel als er echt een lange trein ontstaat bij een of meerdere vrachtwagens want dan zit er weer eentje ergens te slapen waar ik hem rustig tussen kan zetten. meestal wordt de persoon dan ook in eens wakker wat vervolgens wel weer goed is voor de doorstroming :+ maar dus eigenlijk geen vertraging creëer voor de achterliggers. :P

het probleem hiervan ligt er eigenlijk bij dat iedereen gruwelijk vroeg naar links gaat als ze 5 km verder op een vrachtwagen zien. want stel je voor dat je niet meer naar links kan dan.....
en de oorzaak van die angst komt omdat niemand ruimte maakt voor elkaar. (en als je dat wel doet die persoon meestal zit te slapen... :') )

heee,.... een vicieuze cirkel ;)
Dat moeten we allemaal maar gaan doen. Rechts inhalen zodra het links niet snel genoeg gaat. Einde vicieuze cirkel, goed voor de doorstroming en ineens een stuk minder 'schapen' op de weg (want die halen nu ook kalm en braaf rechts in)
  Moderator maandag 14 december 2015 @ 14:03:59 #256
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_158236582
Och, rechts inhalen is al lang geen 'taboe' meer heb ik het idee. Zeker niet op de bredere autowegen zoals de A2 daar gaat iedereen elkaar continu zowel links als rechts voorbij.

En ik doe er zelf ook niet al te moeilijk over.... Ik bedoel, ik doe het niet als het niet hoeft (rechts inhalen) maar ja als je zo'n pannenkoek hebt die stoïcijns op de middelste baan 105 blijft rijden waar je 120 mag en ik rijd op de rechterbaan dan ga ik echt niet twee banen opschuiven hoor, bekijk 't maar :P

Negen vd tien keer zie je dan zo iemand in je binnenspiegel achter je dan ook opeens naar rechts van, van OHJA..... mijn god! Er was nog een baan naast me! Heeeeeeuulemaal niet gezien joh! :')
pi_158236605
quote:
18s.gif Op maandag 14 december 2015 13:40 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Dat moeten we allemaal maar gaan doen. Rechts inhalen zodra het links niet snel genoeg gaat. Einde vicieuze cirkel, goed voor de doorstroming en ineens een stuk minder 'schapen' op de weg (want die halen nu ook kalm en braaf rechts in)
precies, dus ga jij het nu ook zo doen? ^O^ :*

quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 14:03 schreef dick_laurent het volgende:
Och, rechts inhalen is al lang geen 'taboe' meer heb ik het idee. Zeker niet op de bredere autowegen zoals de A2 daar gaat iedereen elkaar continu zowel links als rechts voorbij.

En ik doe er zelf ook niet al te moeilijk over.... Ik bedoel, ik doe het niet als het niet hoeft (rechts inhalen) maar ja als je zo'n pannenkoek hebt die stoïcijns op de middelste baan 105 blijft rijden waar je 120 mag en ik rijd op de rechterbaan dan ga ik echt niet twee banen opschuiven hoor, bekijk 't maar :P

Negen vd tien keer zie je dan zo iemand in je binnenspiegel achter je dan ook opeens naar rechts van, van OHJA..... mijn god! Er was nog een baan naast me! Heeeeeeuulemaal niet gezien joh! :')
serieus? mijn ervaring is dat de meeste gewoon op de midden baan blijven rijden alsof de rechterbaan alleen voor vrachtverkeer is ofzo :')
pi_158236679
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 14:06 schreef Martijn137 het volgende:

[..]

[..]

serieus? mijn ervaring is dat de meeste gewoon op de midden baan blijven rijden alsof de rechterbaan alleen voor vrachtverkeer is ofzo :')
Dat is ook mijn ervaring. Gebeurt ook op de één na linkse baan van de vier. Zelden heeft de chauffeur door dat hij de doorstroming belemmerd en anderen irriteert
  Moderator maandag 14 december 2015 @ 14:17:28 #259
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_158236767
Hmm... misschien had ik dan een paar keer "mazzel" dat mensen het licht zagen :P

Maar ja klopt je hebt ook een groot deel die gewoon met de welbekende plaat voor de kop door blijven kachelen en niks in de gaten hebben :{
  FOK!fotograaf maandag 14 december 2015 @ 14:20:18 #260
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_158236804
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 14:17 schreef dick_laurent het volgende:
Hmm... misschien had ik dan een paar keer "mazzel" dat mensen het licht zagen :P

Maar ja klopt je hebt ook een groot deel die gewoon met de welbekende plaat voor de kop door blijven kachelen en niks in de gaten hebben :{
Ik wil nog wel eens als ik er rechts langs ga, op de toeter hangen... Zeker als er al een treintje achter hangt en ze aan het bellen zijn.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_158236853
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 14:06 schreef Martijn137 het volgende:

[..]

precies, dus ga jij het nu ook zo doen? ^O^ :*
Neuh. Ik doe de volgende keer wel alsof ik net even een baantje naar rechts wil opschuiven als ik in mijn rechterbuitenspiegel een vriendelijke vent aan zie komen
pi_158236918
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 14:23 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Neuh. Ik doe de volgende keer wel alsof ik net even een baantje naar rechts wil opschuiven als ik in mijn rechterbuitenspiegel een vriendelijke vent aan zie komen
dan ben je in mijn ogen nog erger als die schapen die links blijven plakken :r |:( :') :') ;( :{

niet dat ik er moeite mee zou hebben, zon figuur mag hem er rustig tegen aan zetten. kan meteen ff de steenslag overgespoten worden *O* op zijn kosten :+
pi_158236925
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 14:23 schreef opgebaarde het volgende:
doe de volgende keer wel alsof ik net even een baantje naar rechts wil opschuiven
Rijd je een superb?

pi_158237509
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 13:14 schreef Martijn137 het volgende:

[..]

als ik je rechts in kan halen, even mijn definitie er van:

ik ga je dus rechts voor bij, en kan, zonder duw en trek werk, een plekje voor je vinden (of 20 auto's voor jou....)

dat lukt doorgaans wel als er echt een lange trein ontstaat bij een of meerdere vrachtwagens want dan zit er weer eentje ergens te slapen waar ik hem rustig tussen kan zetten. meestal wordt de persoon dan ook in eens wakker wat vervolgens wel weer goed is voor de doorstroming :+ maar dus eigenlijk geen vertraging creëer voor de achterliggers. :P

het probleem hiervan ligt er eigenlijk bij dat iedereen gruwelijk vroeg naar links gaat als ze 5 km verder op een vrachtwagen zien. want stel je voor dat je niet meer naar links kan dan.....
en de oorzaak van die angst komt omdat niemand ruimte maakt voor elkaar. (en als je dat wel doet die persoon meestal zit te slapen... :') )

heee,.... een vicieuze cirkel ;)
Ik ga heel vaak wel gewoon naar rechts en met een constante snelheid ga je al gauw langs een paar auto's, want die treintjes links fluctueren nogal qua snelheid. Tegen de tijd dat het tijd is om naar links te gaan heb ik inderdaad soms een paar auto's ingehaald. Zelf laat ik links ook altijd een beetje ruimte voor mensen die rechts voldoende op snelheid zijn om soepel naar links te kunnen.

Rechts 'inhalen' doe ik denk ik nog het vaakst bij het kruispunt waar twee rijstroken het kruispunt oversteken, maar na het kruispunt moet er geritst worden. :@ Na het kruispunt is daar ruim voldoende ruimte voor en door het optrekken ontstaan er ook voldoende ruimtes. Alleen iedereen sorteert daar angstvallig links voor. Terwijl er juist twee stroken zijn om zoveel mogelijk verkeer door te laten bij een groen sein. :|W Ik ga daar dus altijd rechts staan en rits vervolgens volgens het boekje, maar sommigen zijn het daar echt niet mee eens.
  maandag 14 december 2015 @ 19:20:51 #265
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_158242557
Hehe; 'ik laat altijd een beetje ruimte', waarmee je dus eigenlijk aangeeft normaliter met, laten we zeggen 120 km/u, zoveel ruimte laat dat er 'wel' één hele auto tussen past? Zullen we dat op 15 meter houden? Oftewel een halve seconde afstand tot je voorganger.. En dat is dus omdat je die ruimte er blijkbaar expres laat vallen, wat dus eigenlijk insinueert, als ik het goed interpreteer, dat je normaal gesproken dus minder ruimte houdt als er rechts niets rijdt wat naar links zou willen :P
En dat breng je dan in een context waarmee je eigenlijk wilt zeggen dat je van jezelf vindt dat je heel sociaal/toegeeflijk/meegaand bent in het verkeer O-)

Let wel; ik val je niet aan hoor, want ik ben op sommige momenten geen haar beter, maar het is wel frappant dat we met zijn allen al zo denken. Terwijl de 'aanbevolen' tussenruimte op de snelweg eigenlijk 2 seconden zou moeten zijn volgens de geleerden, en dat is in de meeste gevallen volgens mij dik over de 60 meter.

Dat zet je wel aan het denken, of niet? ;)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_158243551
Ik zit vaak nog nog te tellen op de snelweg, of het wel twee seconden zijn :@
Tap tap tap
pi_158244924
quote:
10s.gif Op maandag 14 december 2015 19:20 schreef Sounddragon het volgende:
Hehe; 'ik laat altijd een beetje ruimte', waarmee je dus eigenlijk aangeeft normaliter met, laten we zeggen 120 km/u, zoveel ruimte laat dat er 'wel' één hele auto tussen past? Zullen we dat op 15 meter houden? Oftewel een halve seconde afstand tot je voorganger.. En dat is dus omdat je die ruimte er blijkbaar expres laat vallen, wat dus eigenlijk insinueert, als ik het goed interpreteer, dat je normaal gesproken dus minder ruimte houdt als er rechts niets rijdt wat naar links zou willen :P
En dat breng je dan in een context waarmee je eigenlijk wilt zeggen dat je van jezelf vindt dat je heel sociaal/toegeeflijk/meegaand bent in het verkeer O-)

Let wel; ik val je niet aan hoor, want ik ben op sommige momenten geen haar beter, maar het is wel frappant dat we met zijn allen al zo denken. Terwijl de 'aanbevolen' tussenruimte op de snelweg eigenlijk 2 seconden zou moeten zijn volgens de geleerden, en dat is in de meeste gevallen volgens mij dik over de 60 meter.

Dat zet je wel aan het denken, of niet? ;)
Ik bedoel dat ik de ruimte zichtbaar nog groter laat worden. Ik houd wel altijd minimaal 2 seconden afstand eigenlijk. Ik weet hoeveel dat is en die afstand is inderdaad groot. Vergelijk mijn afstand ook weleens met de hectometerpaaltjes.

Als ik woonwerkverkeer had in de Randstad in de spits zou ik vast ook niet altijd de juiste afstand houden. Nu is dat incidenteel en kies ik voor de snelheid waarmee ik zo gelijkmatig mogelijk kan rijden, maar een vaste route die ik dag in dag uit moet afleggen ben ik wel geneigd zo vlot mogelijk te rijden.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-12-2015 20:46:00 ]
  maandag 14 december 2015 @ 21:33:06 #268
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_158246762
quote:
1s.gif Op maandag 14 december 2015 20:02 schreef CherryLips het volgende:
Ik zit vaak nog nog te tellen op de snelweg, of het wel twee seconden zijn :@
Ik niet, want ik kom zelden verder als 1 :@ 2seconden is gewoon niet erg reëel in het hedendaagse verkeer. Ik houd best wel afstand, maar ik denk dat ik eerder tussen de 25 en de 30 meter zit als daarboven, en heel regelmatig is het ook gewoon 15-20 meter.
Ik heb al vaak zat meegemaakt dat als ik echt 50 meter houd, dat doe ik vaak als een auto voor me een lekkere snelheid rijdt (lees: 140 - 150), en ik blijf op gelijke afstand, dat de auto in kwestie naar rechts gaat en spontaan de Vmax gaat rijden, omdat hij blijkbaar denkt dat ik een undercovertje ben ofzo _O- Als ik hem dan inhaal met diezelfde snelheid, haken ze ineens weer aan :+
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_158249689
quote:
14s.gif Op maandag 14 december 2015 00:39 schreef Sounddragon het volgende:
Mensen die denken dat 2 seconden afstand houden doenlijk is in de randstad zouden voor de gein eens op de A4, A12, A13 of ring Rotterdam/020 moeten gaan rijden voor de garp. Het is makkelijk oordelen, maar zelfs als je 'maar' 0.5 seconde afstand hebt, prakt de gemiddelde randstedeling hem er gewoon tussen als hij/zij wil inhalen, laat staan 2 seconden; daar passen er zéker 5 tussen, en dan ben je dus constant aan het afremmen om weer naar je 2 seconden te kunnen, met als gevolg knarsetandende bumperklevers achter je die je een klootzak vinden omdat je iedereen ervoor 'laat' en niet doorrijdt.

Internetbetweters die hun mening op cijfertjes, schattingen en aannames baseren _O-

Heel topic vol met heilige regelvolgertjes hier, iedereen weet hoe het moet en zelfs hoe het beter zou moeten, rijden aaaallemaal keurig netjes rechts anytime and all the time, en morgenvroeg rijd ik weer in de spits langs Venlo, en dan blijken al die betweters nog thuis te zijn ofzo, want dan zie ik een compleet lege rechterrijstrook, as usual, want iedereen rijdt links in het treintje op een metertje of 15 achter zijn voorganger _O-

FOK! is volgens mij niet bepaald een doorsnede van de bevolking, óf het gros hier is te schijnheilig om te vertellen w/
Das echt niet alleen in de randstad. Hier int zuiden is het hetzelfde. Iets meer afstandhouden dan de lengte van een auto en er schiet er wel weer een tussen.
  maandag 14 december 2015 @ 23:13:37 #270
66083 Platina
78th Element
pi_158250105
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 14:17 schreef dick_laurent het volgende:
Hmm... misschien had ik dan een paar keer "mazzel" dat mensen het licht zagen :P

Maar ja klopt je hebt ook een groot deel die gewoon met de welbekende plaat voor de kop door blijven kachelen en niks in de gaten hebben :{
Moet je eens op zondag op de A2 rijden wanneer de spitsstrook open is.
Gister continu rechts gereden op vmax, heb er denk ik wel 20 ingehaald die stug in het midden bleven rijden met een snelheid ruim onder de vmax. Maarja, rechts is een doorgetrokken streep en dat is eng he.
pi_158250292
quote:
1s.gif Op maandag 14 december 2015 23:13 schreef Platina het volgende:

[..]

Moet je eens op zondag op de A2 rijden wanneer de spitsstrook open is.
Gister continu rechts gereden op vmax, heb er denk ik wel 20 ingehaald die stug in het midden bleven rijden met een snelheid ruim onder de vmax. Maarja, rechts is een doorgetrokken streep en dat is eng he.
Spitsstrook moet ook niet open zondag.
.
  Spellchecker maandag 14 december 2015 @ 23:28:28 #272
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_158250525
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 14:27 schreef ambertje90 het volgende:

[..]

Rijd je een superb?

Die is van zo'n pipo op Flitsservice... Wat een klaphark is me dat :')
Tevens -purist.
  dinsdag 15 december 2015 @ 08:36:02 #273
356357 De_Dakgoot
Yane no kishi
pi_158254088
Niet randstadstedelingen in de spits in de randstaat die grote gaten laten vallen :').
Kun je de auto tenminste meteen in dat gaatje gooien en gebruik maken van de beschikbare ruimte op de snelweg
/A/non's with his waifu, all's right in the world.
  Moderator dinsdag 15 december 2015 @ 09:30:57 #274
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_158254653
Toch ben ik blij dat ik niet van mijn auto afhankelijk ben om op werk te komen...

Maar kunnen die f&%#ing kl*te scooters niet eens keer opzouten van het fietspad???
Echt, merendeel van die dingen loopt echt makkelijk 50 km/u en dat raast dan rakelings langs je, en vervolgens fiets je minimaal een minuut in dikke stank van die uitlaat.

Ga gewoon op de weg rijden als je zo hard kan....

Scooters :r
  FOK!fotograaf dinsdag 15 december 2015 @ 09:36:01 #275
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_158254710
Wat is dat toch met vrouwen de laatste weken, serieus... De zoveelste sinds vrijdag. Eerst lopen drukken, je dan voorbij rijden, vol op de rem stampen en hem ertussen prakken waardoor ik of flink(!) moet remmen of abrupt naar links moet. 8)7
Of stil gaan staan voor een rotonde, terwijl de vrachtwagen die erop rijdt zijn knipper naar rechts allang en breed aan heeft staan en toch niet door kan rijden gezien zijn gekozen lijn. Denken ze soms dat ie wel-niet-wel-niet-wel-niet gaat afslaan ofzo? :X Iets waar trouwens ook bejaarden last van hebben, eerst stil gaan staan en dan pas kijken. |:( |:(
Een bocht in een 80 weg waar je prima met 100+ door kan, gas in los laten. Einde van de bocht rijden ze nog 50 en dan blijven ze dat een tijd rijden totdat ze wakker worden en beseffen dat ze 80 mogen, dan klimmen ze weer langzaam naar 80. Eng ofzo? :')
quote:
1s.gif Op maandag 14 december 2015 23:19 schreef Fer het volgende:
Spitsstrook moet ook niet open zondag.
Nee, die hadden ze gister in tegenspitsrichting op de A9 vanaf Alkmaar open moeten gooien. Ongeluk ofzo gebeurt, het stond iig goed vast, ook op de oost en westring stond het aardig vast. Maar nee, dan houden we hem lekker dicht. Voor 3 auto's en een camper op zondagochtend gooien we hem wel open. |:( |:(
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 09:30 schreef dick_laurent het volgende:
Toch ben ik blij dat ik niet van mijn auto afhankelijk ben om op werk te komen...

Maar kunnen die f&%#ing kl*te scooters niet eens keer opzouten van het fietspad???
Echt, merendeel van die dingen loopt echt makkelijk 50 km/u en dat raast dan rakelings langs je, en vervolgens fiets je minimaal een minuut in dikke stank van die uitlaat.

Ga gewoon op de weg rijden als je zo hard kan....

Scooters :r
Die stinkdingen? Wij willen ze op de weg ook niet. :7 Rijden altijd in de weg.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  dinsdag 15 december 2015 @ 09:38:02 #276
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_158254728
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 08:36 schreef De_Dakgoot het volgende:
Niet randstadstedelingen in de spits in de randstaat die grote gaten laten vallen :').
Kun je de auto tenminste meteen in dat gaatje gooien en gebruik maken van de beschikbare ruimte op de snelweg
Waar stonden ook alweer de meeste files?

Ohja, van die "gaatjes benutters" in de rampstad :')
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  Moderator dinsdag 15 december 2015 @ 09:44:47 #277
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_158254826
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 09:36 schreef Pizza_Boom het volgende:

Die stinkdingen? Wij willen ze op de weg ook niet. :7 Rijden altijd in de weg.
Haha, och ik ben ook van mening dat het beste zou zijn als er een algeheel verbod op die krengen kwam. Ze zijn sowieso tot wel 3X vervuilender dan een gemiddelde auto (volkswagen even buiten beschouwing gelaten :') ).

Ik kan er echt niet bij dat die stinkdingen nog massaal toegelaten zijn op de weg 8)7
  dinsdag 15 december 2015 @ 10:03:24 #278
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_158255055
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 09:38 schreef daNpy het volgende:

[..]

Waar stonden ook alweer de meeste files?

Ohja, van die "gaatjes benutters" in de rampstad :')
happen op een troll :|W
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_158256652
Vervuiling van een scooter valt wel mee, het probleemnis zeer lokaal, bijvoorbeeld als je er net achter fietst.

Grootste probleem zijn die smalle fietspaden, langs wegen. En de gebrekkige handhaving van snorfietsen.

Volgens mijn heeft een brommer die 80 loopt meer aandacht dan een snorfiets die 40 gaat.

Terwijl die laatste een veel groter probleem is.
.
  Moderator dinsdag 15 december 2015 @ 12:24:09 #280
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_158257307
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 december 2015 11:46 schreef Fer het volgende:
Vervuiling van een scooter valt wel mee, het probleemnis zeer lokaal, bijvoorbeeld als je er net achter fietst.

Wat in mijn geval gemiddeld tussen de 5 a 10 keer is per fietsrit naar werk. Dus zo sporadisch is dat niet vind ik...
pi_158257399
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 12:24 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Wat in mijn geval gemiddeld tussen de 5 a 10 keer is per fietsrit naar werk. Dus zo sporadisch is dat niet vind ik...


opgelost :+
pi_158258923
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 09:36 schreef Pizza_Boom het volgende:
Wat is dat toch met vrouwen de laatste weken, serieus... De zoveelste sinds vrijdag. Eerst lopen drukken, je dan voorbij rijden, vol op de rem stampen en hem ertussen prakken waardoor ik of flink(!) moet remmen of abrupt naar links moet. 8)7
Of stil gaan staan voor een rotonde, terwijl de vrachtwagen die erop rijdt zijn knipper naar rechts allang en breed aan heeft staan en toch niet door kan rijden gezien zijn gekozen lijn. Denken ze soms dat ie wel-niet-wel-niet-wel-niet gaat afslaan ofzo? :X Iets waar trouwens ook bejaarden last van hebben, eerst stil gaan staan en dan pas kijken. |:( |:(
Een bocht in een 80 weg waar je prima met 100+ door kan, gas in los laten. Einde van de bocht rijden ze nog 50 en dan blijven ze dat een tijd rijden totdat ze wakker worden en beseffen dat ze 80 mogen, dan klimmen ze weer langzaam naar 80. Eng ofzo? :')
...
Nou nou nou nou, het is een bepaald type vrouw dat dit doet he. Ik erger me er ook groen en geel aan als een mede-gleufdier zo rijdt. Ik heb zelf (op het chromosomaal bepaalde parkeer-fobietje na) wat meer "mannelijke" foutjes op mijn repertoire. O-)
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
pi_158261314
  FOK!fotograaf dinsdag 15 december 2015 @ 16:20:21 #284
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_158261388
quote:
8s.gif Op dinsdag 15 december 2015 16:16 schreef Maegrim het volgende:
Mensen die tapers niet snappen zijn zooo fucking gevaarlijk. En het is hier ook gewoon niet nodig om naar links te komen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 14:02 schreef Jihawti het volgende:

[..]

Nou nou nou nou, het is een bepaald type vrouw dat dit doet he. Ik erger me er ook groen en geel aan als een mede-gleufdier zo rijdt. Ik heb zelf (op het chromosomaal bepaalde parkeer-fobietje na) wat meer "mannelijke" foutjes op mijn repertoire. O-)
Ja, het type vrouw met een gleuf... :+ :P Nee, ik snap wat je bedoelt, maar sommige acties kan je altijd aan vrouwen toeschrijven, dat zie je gewoon van veraf al gebeuren en dan denk je: vrouw. En 99 van de 100 keer heb je gewoon gelijk.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  dinsdag 15 december 2015 @ 16:38:40 #285
413491 Vijzel
Lekker malen
pi_158261838
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 december 2015 11:46 schreef Fer het volgende:
Vervuiling van een scooter valt wel mee, het probleemnis zeer lokaal, bijvoorbeeld als je er net achter fietst.

Grootste probleem zijn die smalle fietspaden, langs wegen. En de gebrekkige handhaving van snorfietsen.

Volgens mijn heeft een brommer die 80 loopt meer aandacht dan een snorfiets die 40 gaat.

Terwijl die laatste een veel groter probleem is.
Ze moeten beide aangepakt. Idem voir fietsers die door oordopjes niks meer horen of mensen (ongeacht vervoersmiddel) die meer met hun foon bezig zijn dan met het verkeer.

Overigens krijg ik op de bromfiets nog het meest een sik van wielrenners, maar daar is het nu het beste jaargetijde voor, die zijn er amper.

Mijn bromfiets is trouwens niet opgevoerd en het is een 4-tact. O+
  Moderator dinsdag 15 december 2015 @ 17:04:23 #286
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_158262391
quote:
99s.gif Op dinsdag 15 december 2015 12:29 schreef Martijn137 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

opgelost :+
Nee.



Opgelost! :)
pi_158262589
Zojuist bijna van de sokken gereden op het zebrapad door een 60-plusser met een grijze baard en een helm op een electrische fiets. Klapmongool reed 30+ door het centrum. En dan nog schelden omdat ie uit moet wijken ook.
A mind with a heart of it's own
pi_158262821
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 16:20 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Mensen die tapers niet snappen zijn zooo fucking gevaarlijk. En het is hier ook gewoon niet nodig om naar links te komen.

[..]

Ja, het type vrouw met een gleuf... :+ :P Nee, ik snap wat je bedoelt, maar sommige acties kan je altijd aan vrouwen toeschrijven, dat zie je gewoon van veraf al gebeuren en dan denk je: vrouw. En 99 van de 100 keer heb je gewoon gelijk.
Klopt hoor, ik kijk vaak alleen nog voor de vorm om dan hoofdschuddend door te rijden. Net zoals ik bij asociale acties zonder verbazing constateer dat de bumperklevende rechtsinhalert met de lichtsignalen een garnaal in zijn broek heeft 99 van de 100 keer :P
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
pi_158263528
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 december 2015 16:38 schreef Vijzel het volgende:

[..]

Ze moeten beide aangepakt. Idem voir fietsers die door oordopjes niks meer horen of mensen (ongeacht vervoersmiddel) die meer met hun foon bezig zijn dan met het verkeer.

Overigens krijg ik op de bromfiets nog het meest een sik van wielrenners, maar daar is het nu het beste jaargetijde voor, die zijn er amper.

Mijn bromfiets is trouwens niet opgevoerd en het is een 4-tact. O+
Niet opgevoerd, als in 45 rijdend tussen de auto's? En ook 4 takt brommers vervuilen, ze staan meestal te rijk afgesteld en zeker als je in de toerenbegrenser rijdt, komt er nogal veel HC vrij.

Nietemin zou ik zelf nog wel een snorfiets willen hebben, maar het rijgedrag van velen wel een probleem.
.
  dinsdag 15 december 2015 @ 19:52:52 #290
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_158265959
quote:
8s.gif Op dinsdag 15 december 2015 16:16 schreef Maegrim het volgende:
Dit valt nog mee. Rij daar regelmatig, en ik zie bij bosjes mensen dat verdrijvingsvlak pakken zowel van links naar rechts als andersom , omdat ze ineens beseffen dat ze de andere kant op de A20 moeten hebben. Vaak ook vrachtwagens met levensgevaarlijke uitwijkacties tot gevolg. Ik hoop dat het minder wordt als de A4 eindelijk klaar is...
  dinsdag 15 december 2015 @ 19:53:53 #291
413491 Vijzel
Lekker malen
pi_158265985
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 december 2015 18:06 schreef Fer het volgende:

[..]

Niet opgevoerd, als in 45 rijdend tussen de auto's? En ook 4 takt brommers vervuilen, ze staan meestal te rijk afgesteld en zeker als je in de toerenbegrenser rijdt, komt er nogal veel HC vrij.

Nietemin zou ik zelf nog wel een snorfiets willen hebben, maar het rijgedrag van velen wel een probleem.
Daar waar ik op het fietspad moet rijden, rijd ik op het fietspad. En daar waar ik op de weg moet rijden, rijd ik op de weg. Volgens de rollerbank rijdt hij 44 max. En in de begrenzer rijdens is niet fijn, dus ik rijd er tegenaan.
Volgens de laatste meting rijdt hij 1 op 39, dat lijkt mij niet erg 'rijk'.

Maar ik merk ook dat men ervan uitgaat dat ik de verkeersregels niet ken. Heb ik rood, zie ik automobilisten (die groen hebben) soms toch aarzelen. Dus op tijd voeten richting de grond, dan snapt men dat ik stop. Voorrang verlenen moet ik vaak voor seinen met mijn licht, anders krijg ik voorrang waar ik het niet heb, etc.
Maar t is inderdaad een fijn vervoersmiddel. Vlugger dan de fiets, groter bereik dan de fiets, geen parkeerproblemen en veel goedkoper dan een auto.
pi_158267800
Kun je hem niet 55-60 laten lopen, voor iederen fijner lijkt me.
.
pi_158268338
Topic is best snel gegaan :D
Je raekt an de dinge geweun.
pi_158276844
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 17:04 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Nee.

[ afbeelding ]

Opgelost! :)
ook goed :+ vind het ook rotdingen... mja wat doe je er aan.... want durf er eens iets over te zeggen en 90% van tokkie nederland begint te janken (wil niet zeggen dat alleen tokkie nederland zon ding heeft.....)
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 december 2015 19:53 schreef Vijzel het volgende:

[..]

Daar waar ik op het fietspad moet rijden, rijd ik op het fietspad. En daar waar ik op de weg moet rijden, rijd ik op de weg. Volgens de rollerbank rijdt hij 44 max. En in de begrenzer rijdens is niet fijn, dus ik rijd er tegenaan.
Volgens de laatste meting rijdt hij 1 op 39, dat lijkt mij niet erg 'rijk'.

Maar ik merk ook dat men ervan uitgaat dat ik de verkeersregels niet ken. Heb ik rood, zie ik automobilisten (die groen hebben) soms toch aarzelen. Dus op tijd voeten richting de grond, dan snapt men dat ik stop. Voorrang verlenen moet ik vaak voor seinen met mijn licht, anders krijg ik voorrang waar ik het niet heb, etc.
Maar t is inderdaad een fijn vervoersmiddel. Vlugger dan de fiets, groter bereik dan de fiets, geen parkeerproblemen en veel goedkoper dan een auto.
hoeft niet zo te zijn, gaat om het mengsel en dat wordt verneukt door de begrenzer, maar zoals je al zegt rij jij niet in de begrenzer dus zal het wel meevallen.

mijn grootste iritatie bij de brommers is dat ze hun plek op de weg niet weten.
rijden ze helemaal rechts van de rijbaan en dan geïriteerd gaan doen als ze ingehaald worden :') }:| ja dan vraag je er ook om.

ben benieuwd hoeveel het effect van die rijlessen gaat hebben op de rijkunsten van brommers en scooters :P :+
pi_158277166
Weet je wat briljant is.... Een zebrapad met vlak daarvoor een drempel (zo een rubberen paddestoel) om de snelheid eruit te halen. Ik sta op het punt over te steken met de hond. Het is al laat, donker, ik ben niet extreem goed zichtbaar alhoewel er een lantaarnpaal naast het zebrapad staat. Dus ik ben al extra voorzichtig. Auto 1, stopt niet, rijdt vrij stevig door over de drempel. Auto 2 stopt ook niet, rijdt net zo stevig door. Auto 3 remt af en lijkt mij gezien te hebben, dus ik maak aanstalten om over te steken, geeft hij op de drempel gas bij en rijdt me zowat voor de sokken. Bleek hij alleen af te remmen voor de drempel. :')
pi_158277181
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 december 2015 16:38 schreef Vijzel het volgende:

[..]

Ze moeten beide aangepakt. Idem voir fietsers die door oordopjes niks meer horen of mensen (ongeacht vervoersmiddel) die meer met hun foon bezig zijn dan met het verkeer.

Overigens krijg ik op de bromfiets nog het meest een sik van wielrenners, maar daar is het nu het beste jaargetijde voor, die zijn er amper.
Van die slingerende appende scholieren op de fiets zijn net zo irritant/gevaarlijk als die gezette 40-jarige in zijn gebakje met in zijn kruis zat te grabbelen naar zijn smartphone. Ik dacht eerst dat het een voyeur was, die stiekem aftrok tijdens het rijden. Maar hij bleek daar met zijn telefoon zat te prutsen. Ondertussen kruispunten blokkeren, niet wegrijden bij stoplichten, mij en andere fietsers afsnijden.
quote:
Mijn bromfiets is trouwens niet opgevoerd en het is een 4-tact. O+
Ik snap nog steeds niet dat 2-tact niet al lang en breed verboden is. Zelfs in landen als India is men al actief bezig de tweetact naar het graf te dragen.
  woensdag 16 december 2015 @ 10:13:21 #297
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_158278140
Aan alle lieve mensen die vanmorgen op de A2 dachten dat ik m'n remmen wel wilde testen, ze doen het nog. Voortaan mogen jullie lekker rechts blijven als je 100 waar 130 wil rijden i.p.v. hem naar links te flikkeren zonder te spiegelen. O+
  FOK!fotograaf woensdag 16 december 2015 @ 11:41:20 #298
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_158279511
quote:
14s.gif Op woensdag 16 december 2015 10:13 schreef BigSmurf het volgende:
Aan alle lieve mensen die vanmorgen op de A2 dachten dat ik m'n remmen wel wilde testen, ze doen het nog. Voortaan mogen jullie lekker rechts blijven als je 100 waar 130 wil rijden i.p.v. hem naar links te flikkeren zonder te spiegelen. O+
Je grootlicht en claxon doen het ook nog steeds?

Irritatie van vanochtend (ik hield voor de verandering de boel eens op): Ik moest een uitrit in en daar stond een vrouw op de meest onhandige manier te draaien. Knipper staat aan (vooraf al aangegeven), gaat de auto achter me lopen toeteren. Ja, als je afstand had gehouden, had je er gewoon omheen gekund.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  woensdag 16 december 2015 @ 13:01:03 #299
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_158281064
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2015 11:41 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Je grootlicht en claxon doen het ook nog steeds?
Jup. Dus daar hoeft het ook niet meer voor. :+
  FOK!fotograaf woensdag 16 december 2015 @ 13:09:29 #300
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_158281177
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2015 13:01 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Jup. Dus daar hoeft het ook niet meer voor. :+
Ah, mooi... Fijn om te weten. :P
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  FOK!fotograaf woensdag 16 december 2015 @ 13:09:47 #301
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_158281184
En dicht.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')