quote:Op zondag 18 september 2016 15:31 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Het loopt heel iets aan. Dus zo dat je het hoort en ook wel een heel klein beetje merkt.
Inremmen? Hoe die ik dat? gewoon een stukje fietsen en af en toe remmen?
Tnx voor de tip. Ga ik dat eerst proberen. Lees dat het sowieso goed is voor de remmen. Mocht dat nog niet werken kan ik altijd nog met de klauw of vloeistof aan de gang.quote:Op zondag 18 september 2016 15:46 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Ik doe het vaak zo. 10x tot 20kmh en 10x tot 30kmh. Ook goede training
Jammer dat jullie niet route 6 dan hebben kunnen volbrengen. Deze is wel de mooiste van allemaal. Doen we altijd op het einde als afsluiterquote:Op donderdag 22 september 2016 20:56 schreef amp25 het volgende:
afgelopen week 4 dagen in ardenne geweest in houffalize
route 1 ,2,3,5 gedaan 2300 hoogtemeters me benen
dag 2 route 1 en 3
dag 3 route 2 en 5
laaste dag wouden we route 6 doen
en de laaste dag paar km van 6 alleen al de eerste 5 km waren al zwaar en gevaarlijk afdalingen etc die was me toch te gortig omdat iemand zich niet goed voelde hebben die maar gelaten en zijn opgemak terug gereden op asfalt naar huisje
mischien volgend jaar dan gaan we mischien terug het was wel goed bevallenquote:Op zondag 25 september 2016 17:18 schreef Skwish het volgende:
[..]
Jammer dat jullie niet route 6 dan hebben kunnen volbrengen. Deze is wel de mooiste van allemaal. Doen we altijd op het einde als afsluiter
Bij de afdaling vanaf de rots (vlak voor het bruggetje) is idd afstappen, daarna het bruggetje oversteken en gevolgd door een steile beklimming... met de juiste snelheid en verzet is deze te volbrengen zonder af te stappen.
Afgelopen zomer geweest, was erg onder de indruk van de routes. Wat ik alleen niet goed snap zijn de kosten. Bij ons in de buurt zijn ook tig goed onderhouden mountainbike routes welke door vrijwilligers worden gebouwd en onderhouden, wat niks kost. Gemeente en overheid hebben alleen bij de aanleg financieel geholpen. Help zelf ook jaarlijks een paar keer mee om de route te onderhouden, kleine moeite als je het met velen doet. Bij ons helpen ook veel gepensioneerde mensen, die vinden het prachtig.quote:Op vrijdag 7 oktober 2016 08:38 schreef Elvander het volgende:
Indien je het mountainbike-route-project op de Utrechtse Heuvelrug een warm hart toedraagt, wil je dan de volgende pagina liken?
http://www.natuurprijs.nl(...)-utrechtse-heuvelrug
Het gaat je dan om de kosten van het vignet?quote:Op vrijdag 7 oktober 2016 09:28 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Afgelopen zomer geweest, was erg onder de indruk van de routes. Wat ik alleen niet goed snap zijn de kosten. Bij ons in de buurt zijn ook tig goed onderhouden mountainbike routes welke door vrijwilligers worden gebouwd en onderhouden, wat niks kost. Gemeente en overheid hebben alleen bij de aanleg financieel geholpen. Help zelf ook jaarlijks een paar keer mee om de route te onderhouden, kleine moeite als je het met velen doet. Bij ons helpen ook veel gepensioneerde mensen, die vinden het prachtig.
Imo een slechte ontwikkeling dat je voor elk netwerk moet gaan betalen. Vraag dan jaarlijkse 20-30¤ zodat je overal gebruik van mag maken in Nederland.
quote:Op vrijdag 7 oktober 2016 09:28 schreef poiuytr het volgende:
Vraag dan jaarlijkse 20-30¤ zodat je overal gebruik van mag maken in Nederland.
Verder heb je wel gelijk... Het huidige systeem is verre van ideaal.quote:Zover zijn we landelijk nog niet. Niet alle terrein beherende organisaties en nationale parken willen meewerken. Als je een landelijk vergunning systeem ontwikkelt, krijg je ook te maken met overheadkosten. Er moet ook een verdeelsleutel ontwikkeld worden die bepaald wie welk deel van de opbrengsten krijgt en wat daarvan bekostigd moet worden. Kortom: een landelijke vergunning lijkt voor de hand liggend, maar er zitten veel haken en ogen aan vast.
Met het vignet van natuurmonumenten (oa voor drunense duinen nodig) Kun je toch ook op meer plekken in het land fietsen?quote:Op vrijdag 7 oktober 2016 09:28 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Afgelopen zomer geweest, was erg onder de indruk van de routes. Wat ik alleen niet goed snap zijn de kosten. Bij ons in de buurt zijn ook tig goed onderhouden mountainbike routes welke door vrijwilligers worden gebouwd en onderhouden, wat niks kost. Gemeente en overheid hebben alleen bij de aanleg financieel geholpen. Help zelf ook jaarlijks een paar keer mee om de route te onderhouden, kleine moeite als je het met velen doet. Bij ons helpen ook veel gepensioneerde mensen, die vinden het prachtig.
Imo een slechte ontwikkeling dat je voor elk netwerk moet gaan betalen. Vraag dan jaarlijkse 20-30¤ zodat je overal gebruik van mag maken in Nederland.
Geen idee hoelang je deze mountainbike nu hebt maar voorvork moet ook jaarlijks onderhouden (servicen) worden. Als je een vork van 100-200¤ vraag ik me af of het zinvol is, beter koop je dan om de 2/3 jaar een nieuwe mountainbike. Ik heb een vork van 800-1000¤, was een halfjaar te laat met onderhoud, heb nu een kras op de binnenpoot, niet zo ernstig maar had voorkomen kunnen worden. Heb je al eens aan de kabel gedraaid die naar de lockout gaat? Die kan je eenvoudig afstellen.quote:Op maandag 10 oktober 2016 09:35 schreef Crazy-M het volgende:
Morgen fietsenmaker bellen voor een afspraak.
Gisteren tijdens de toertocht Berlicum toch aardig wat technische klachten gehad.
- Schakelaar voor de voorvering kapot gegaan waardoor de voorvering in zijn vrij staat ipv locked. Dus bij elke klimmetje in mul zand en dergelijke moest ik afstappen omdat alle energie in de voorvering verdween. In remmen bochten ging moeizaam met voorrem.
- Kraakjes en piepjes die vanuit het midden van de fiets lijken te komen
- Een erg stijve houding van de fiets, normaal is hij toch wat soepeler.
Dus denk dat ik maar gelijk helemaal na laat kijken, even opnieuw invetten enzo.
Hopen dat ik hem morgen na het werk kan brengen, en dan Zaterdag weer terug heb
afgelopen jaar is die nog door de fietsenmaker nagekeken, maar is nu idd bijna een jaar geleden.quote:Op maandag 10 oktober 2016 09:57 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Geen idee hoelang je deze mountainbike nu hebt maar voorvork moet ook jaarlijks onderhouden (servicen) worden. Als je een vork van 100-200¤ vraag ik me af of het zinvol is, beter koop je dan om de 2/3 jaar een nieuwe mountainbike. Ik heb een vork van 800-1000¤, was een halfjaar te laat met onderhoud, heb nu een kras op de binnenpoot, niet zo ernstig maar had voorkomen kunnen worden. Heb je al eens aan de kabel gedraaid die naar de lockout gaat? Die kan je eenvoudig afstellen.
Afgelopen zondag gereden in Langebroek, en had shirt aan maar ook een jasje.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 10:01 schreef KneusTeun het volgende:
Ik ga deze ook maar even volgen.
Dit weekend met wat losse onderdelen even een mountainbike in elkaar gedraaid om maar eens te proberen.
Enige wat ik me afvraag is waar men hier in de winter in fietst? korte of lange broek?
Voor paar tientjes best trots op resultaat:
[ afbeelding ]
Nog remmen, zadelpen en tandwiel voor nog even omwisselen
Thnx voor de tip, he ondertussen een specialized atlas xc pro setje gekregen samen met handschoenen etc.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 10:17 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
Afgelopen zondag gereden in Langebroek, en had shirt aan maar ook een jasje.
Was best koud rond 8:30. Als temp rond de 15 is rijd ik meestal alles kort
Op je lijstje zie ik wel heel veel dingen die je zelf kunt.quote:Op zaterdag 15 oktober 2016 11:41 schreef Crazy-M het volgende:
Fiets staat bij de fietsenmaker ....
Voorvork word opgestuurd naar de fabriek zodat hij helemaal na gekeken wordt. Dus minimaal al 2 weken mn fiets kwijt.
Daarnaast gaan ze hem een winterbeurt geven. waaronder valt dat alles uit elkaar wordt gehaald en opnieuw gesmeerd. Materiaal dat vervangen moet worden krijg ik korting op.
Wat er al vervangen/gechecked moet worden:
- Ketting
- Tandwielen. Ipv XT komt er nu SLX op te liggen.
- Trapas
- Lagers voor en achterwiel
- Nieuwe versnellingskabel achter. Deze wordt zelfs vervangen door een volledig gesloten systeem.
Totale kosten lopen al flink op en de fietsenmaker zat al een rekensommetje te maken met een Carbon demo fiets die hij heeft. Echter verschil was nog te groot. Nu voor gekozen om eerst te kijken wat er met de voorvork gaat gebeuren, mocht dit te duur worden gaan we kijken voor toch een omruil actie met een andere fiets.
Dat wordt nog even afwachten dus. Maar minimaal zitten we al rond de 500 euro aan onderhouds kosten. En moet zeggen, voor het eerst sinds 6 jaar nu deze fiets heb zo hoog is. En dat vond hij zelf ook al erg positief.
Nog even gepraat over schoonmaken, en hij ziet het liefst dat het niet met water wordt gedaan. Hij wil me zelfs uitleg geven om de cassette en dergelijke los te maken zodat ik die kan reinigen zonder water.
Hierin merk je toch wel het verschil met fietsenwinkels.
Kom je met een normale stadsfiets proberen ze alles te repareren en zelf te doen.
Kom je met een MTB bij een normale fietswinkel, zelfde verhaal.
Kom je echter met je MTB bij een winkel waar ze zelf gespecialeerde mensen hebben, dan kom je dus dit tegen, mensen die meedenken en ook de service boven in hebben staan ipv geld.
Ben benieuwd hoe het afloopt.
Leuke beginnersfiets zeg, daar kun je je perfect op vermakenquote:Op dinsdag 11 oktober 2016 10:01 schreef KneusTeun het volgende:
Ik ga deze ook maar even volgen.
Dit weekend met wat losse onderdelen even een mountainbike in elkaar gedraaid om maar eens te proberen.
Enige wat ik me afvraag is waar men hier in de winter in fietst? korte of lange broek?
Voor paar tientjes best trots op resultaat:
Nog remmen, zadelpen en tandwiel voor nog even omwisselen
Ik vind het nogal een flinke smak met geld om eerlijk te zijn. Geen idee wat de nieuwwaarde was van je mountainbike maar gok dat hij repareren niet meer waard is bij de FM. Daarbij heb ik ook het gevoel dat je getild wordt door die FM. Ter vergelijk; heb afgelopen jaar mijn voorvork laten servicen, der. kabels voor en achter laten vervangen en balhoofdlager laten vervangen voor ik dacht 127¤ (arbeid en onderdelen).quote:Op zaterdag 15 oktober 2016 11:41 schreef Crazy-M het volgende:
Fiets staat bij de fietsenmaker ....
Voorvork word opgestuurd naar de fabriek zodat hij helemaal na gekeken wordt. Dus minimaal al 2 weken mn fiets kwijt.
Daarnaast gaan ze hem een winterbeurt geven. waaronder valt dat alles uit elkaar wordt gehaald en opnieuw gesmeerd. Materiaal dat vervangen moet worden krijg ik korting op.
Wat er al vervangen/gechecked moet worden:
- Ketting
- Tandwielen. Ipv XT komt er nu SLX op te liggen.
- Trapas
- Lagers voor en achterwiel
- Nieuwe versnellingskabel achter. Deze wordt zelfs vervangen door een volledig gesloten systeem.
Totale kosten lopen al flink op en de fietsenmaker zat al een rekensommetje te maken met een Carbon demo fiets die hij heeft. Echter verschil was nog te groot. Nu voor gekozen om eerst te kijken wat er met de voorvork gaat gebeuren, mocht dit te duur worden gaan we kijken voor toch een omruil actie met een andere fiets.
Dat wordt nog even afwachten dus. Maar minimaal zitten we al rond de 500 euro aan onderhouds kosten. En moet zeggen, voor het eerst sinds 6 jaar nu deze fiets heb zo hoog is. En dat vond hij zelf ook al erg positief.
Nog even gepraat over schoonmaken, en hij ziet het liefst dat het niet met water wordt gedaan. Hij wil me zelfs uitleg geven om de cassette en dergelijke los te maken zodat ik die kan reinigen zonder water.
Hierin merk je toch wel het verschil met fietsenwinkels.
Kom je met een normale stadsfiets proberen ze alles te repareren en zelf te doen.
Kom je met een MTB bij een normale fietswinkel, zelfde verhaal.
Kom je echter met je MTB bij een winkel waar ze zelf gespecialeerde mensen hebben, dan kom je dus dit tegen, mensen die meedenken en ook de service boven in hebben staan ipv geld.
Ben benieuwd hoe het afloopt.
ja heb nu een baggy broek met fietsbroek en zeem erin. leek me wel fijner met zeemquote:Op zaterdag 15 oktober 2016 16:31 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Leuke beginnersfiets zeg, daar kun je je perfect op vermaken
Fiets meestal met lange broek in de herfst, winter en begin van de lente als temperaturen nog rond de 12 graden zijn of er onder. Daarboven vaak tot 16-18 graden met korte broek + been en armstukken. Daarboven korte broek. Geen idee of je al een goede korte broek hebt met zeem? Dan kan als je beginner wellicht beter een overbroek kopen. Dat scheelt behoorlijk in de portemonnee. Vooral als je het hele kledingpakket en accessoires nog moet aanschaffen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |