abonnement Unibet Coolblue
pi_165405508
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2016 15:31 schreef Stansfield het volgende:

[..]

Het loopt heel iets aan. Dus zo dat je het hoort en ook wel een heel klein beetje merkt.

Inremmen? Hoe die ik dat? gewoon een stukje fietsen en af en toe remmen?

Ik doe het vaak zo. 10x tot 20kmh en 10x tot 30kmh. Ook goede training ;)
pi_165405586
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2016 15:46 schreef poiuytr het volgende:

[..]


Ik doe het vaak zo. 10x tot 20kmh en 10x tot 30kmh. Ook goede training ;)
Tnx voor de tip. Ga ik dat eerst proberen. Lees dat het sowieso goed is voor de remmen. Mocht dat nog niet werken kan ik altijd nog met de klauw of vloeistof aan de gang.
pi_165501011
afgelopen week 4 dagen in ardenne geweest in houffalize

route 1 ,2,3,5 gedaan 2300 hoogtemeters me benen :'(

dag 2 route 1 en 3
dag 3 route 2 en 5
laaste dag wouden we route 6 doen

en de laaste dag paar km van 6 alleen al de eerste 5 km waren al zwaar en gevaarlijk afdalingen etc die was me toch te gortig omdat iemand zich niet goed voelde hebben die maar gelaten en zijn opgemak terug gereden op asfalt naar huisje

[ Bericht 9% gewijzigd door amp25 op 22-09-2016 21:31:51 ]
pi_165556860
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2016 20:56 schreef amp25 het volgende:
afgelopen week 4 dagen in ardenne geweest in houffalize

route 1 ,2,3,5 gedaan 2300 hoogtemeters me benen :'(

dag 2 route 1 en 3
dag 3 route 2 en 5
laaste dag wouden we route 6 doen

en de laaste dag paar km van 6 alleen al de eerste 5 km waren al zwaar en gevaarlijk afdalingen etc die was me toch te gortig omdat iemand zich niet goed voelde hebben die maar gelaten en zijn opgemak terug gereden op asfalt naar huisje
Jammer dat jullie niet route 6 dan hebben kunnen volbrengen. Deze is wel de mooiste van allemaal. Doen we altijd op het einde als afsluiter :)

Bij de afdaling vanaf de rots (vlak voor het bruggetje) is idd afstappen, daarna het bruggetje oversteken en gevolgd door een steile beklimming... met de juiste snelheid en verzet is deze te volbrengen zonder af te stappen.
pi_165557166
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2016 17:18 schreef Skwish het volgende:

[..]

Jammer dat jullie niet route 6 dan hebben kunnen volbrengen. Deze is wel de mooiste van allemaal. Doen we altijd op het einde als afsluiter :)

Bij de afdaling vanaf de rots (vlak voor het bruggetje) is idd afstappen, daarna het bruggetje oversteken en gevolgd door een steile beklimming... met de juiste snelheid en verzet is deze te volbrengen zonder af te stappen.
mischien volgend jaar dan gaan we mischien terug het was wel goed bevallen :)
pi_165709633
Vandaag de 50 km tocht in eersel gereden.
Viel me op dat op sommige stukken al wel wat modder lag, ondanks dat het niet echt veel heeft geregend in mijn beleving.

Verder goed uitgezette tocht eigen goed kunnen vermaken, leuke klimmetjes en afdalingen erin.
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_165709707
Kleine update over mijn mountainbike. Gisteren even langsgeweest bij Canyon in eindhoven. Wel even een eindje rijden. Maar super geholpen. Aanlopende remschijf voor verholpen en een nieuwe steekas voor gekregen met handel. Dus uitermate tevreden over de afhandeling.
Nu nog even wachten op mijn nieuwe schoenen en dan kan ik ook flink aan de gang.
pi_165806524
Indien je het mountainbike-route-project op de Utrechtse Heuvelrug een warm hart toedraagt, wil je dan de volgende pagina liken?

http://www.natuurprijs.nl(...)-utrechtse-heuvelrug
pi_165807176
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 08:38 schreef Elvander het volgende:
Indien je het mountainbike-route-project op de Utrechtse Heuvelrug een warm hart toedraagt, wil je dan de volgende pagina liken?

http://www.natuurprijs.nl(...)-utrechtse-heuvelrug
Afgelopen zomer geweest, was erg onder de indruk van de routes. Wat ik alleen niet goed snap zijn de kosten. Bij ons in de buurt zijn ook tig goed onderhouden mountainbike routes welke door vrijwilligers worden gebouwd en onderhouden, wat niks kost. Gemeente en overheid hebben alleen bij de aanleg financieel geholpen. Help zelf ook jaarlijks een paar keer mee om de route te onderhouden, kleine moeite als je het met velen doet. Bij ons helpen ook veel gepensioneerde mensen, die vinden het prachtig.

Imo een slechte ontwikkeling dat je voor elk netwerk moet gaan betalen. Vraag dan jaarlijkse 20-30¤ zodat je overal gebruik van mag maken in Nederland.
pi_165808190
Ik weet er niet alles van maar dit weet ik wel:
Er worden 5 routes onderhouden en drie daarvan worden zeer intensief bereden.
In het weekend rijden honderden zoniet meer rijders over de Routes Amerongen en Leersum.
Daarbij liggen deze routes in een nationaal park en dus is de natuur en de historische waarde (ijstijd smeltwatererosiebekkens ofzo) beschermd.
Het aanleggen gebeurt dus met toestemming en in samenspraak met de eigenaar, het utrechts landschap. De eigenaar stelt soms speciale eisen, zo is er een houten beschermbrug nodig om een bepaalde aarden rug te beschermen. Dat soort dingen kosten geld.
De arbeid wordt ook hier door vrijwilligers uitgevoerd.
Voor meer info zou je op mountainbike.nl moeten vragen hoe het zit.

Ik ben het wel met je eens dat een landelijk ingevoerd vignettensysteem goed zou zijn.
Voor de 7,50 die het vignet van de Heuvelrug kost krijg ik heel veel plezier terug maar ik woon dan ook nabij Rhenen.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 07-10-2016 10:44:53 ]
  vrijdag 7 oktober 2016 @ 10:48:45 #186
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_165808270
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 09:28 schreef poiuytr het volgende:

[..]

Afgelopen zomer geweest, was erg onder de indruk van de routes. Wat ik alleen niet goed snap zijn de kosten. Bij ons in de buurt zijn ook tig goed onderhouden mountainbike routes welke door vrijwilligers worden gebouwd en onderhouden, wat niks kost. Gemeente en overheid hebben alleen bij de aanleg financieel geholpen. Help zelf ook jaarlijks een paar keer mee om de route te onderhouden, kleine moeite als je het met velen doet. Bij ons helpen ook veel gepensioneerde mensen, die vinden het prachtig.

Imo een slechte ontwikkeling dat je voor elk netwerk moet gaan betalen. Vraag dan jaarlijkse 20-30¤ zodat je overal gebruik van mag maken in Nederland.
Het gaat je dan om de kosten van het vignet?
Hier staat wel een aardige uitleg;
http://www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl/faq/

quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 09:28 schreef poiuytr het volgende:
Vraag dan jaarlijkse 20-30¤ zodat je overal gebruik van mag maken in Nederland.
quote:
Zover zijn we landelijk nog niet. Niet alle terrein beherende organisaties en nationale parken willen meewerken. Als je een landelijk vergunning systeem ontwikkelt, krijg je ook te maken met overheadkosten. Er moet ook een verdeelsleutel ontwikkeld worden die bepaald wie welk deel van de opbrengsten krijgt en wat daarvan bekostigd moet worden. Kortom: een landelijke vergunning lijkt voor de hand liggend, maar er zitten veel haken en ogen aan vast.
Verder heb je wel gelijk... Het huidige systeem is verre van ideaal.
Hier bij Nijmegen hebben we gelukkig geen vignet nodig, maar als ik verder weg wil fietsen moet ik weer liggen te kloten omdat ik geen vignet heb en die dingen opgehaald/verzonden moeten worden bij punten die niet de hele week open zijn... Zo laatst al een dagje Rhenen moeten mislopen :(.

[ Bericht 4% gewijzigd door embedguy op 07-10-2016 10:58:53 ]
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_165831889
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 09:28 schreef poiuytr het volgende:

[..]

Afgelopen zomer geweest, was erg onder de indruk van de routes. Wat ik alleen niet goed snap zijn de kosten. Bij ons in de buurt zijn ook tig goed onderhouden mountainbike routes welke door vrijwilligers worden gebouwd en onderhouden, wat niks kost. Gemeente en overheid hebben alleen bij de aanleg financieel geholpen. Help zelf ook jaarlijks een paar keer mee om de route te onderhouden, kleine moeite als je het met velen doet. Bij ons helpen ook veel gepensioneerde mensen, die vinden het prachtig.

Imo een slechte ontwikkeling dat je voor elk netwerk moet gaan betalen. Vraag dan jaarlijkse 20-30¤ zodat je overal gebruik van mag maken in Nederland.
Met het vignet van natuurmonumenten (oa voor drunense duinen nodig) Kun je toch ook op meer plekken in het land fietsen?

Bedenk me nu wel tijdens het typen dat dit idd alleen voor natuurmonumenten routes is.
Maar volgens mij zijn er ook niet zoveel betaalde routes.
Utrechtse heuvelrug, en routes door nationale parken (duinen, schoorl)

Dus valt volgens mij over het algemeen wel mee.
Wil je echt voor het hele land doen, dan vind is dat eigenlijk beetje lastig ivm de routes die nu geen geld vragen.

Waar ga je dan dus de lijn trekken tussen betaalde en niet betaalde route?
En nog belangrijker, komt het geld dan wel bij de juiste routes terecht?
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_165867821
Morgen fietsenmaker bellen voor een afspraak.
Gisteren tijdens de toertocht Berlicum toch aardig wat technische klachten gehad.

- Schakelaar voor de voorvering kapot gegaan waardoor de voorvering in zijn vrij staat ipv locked. Dus bij elke klimmetje in mul zand en dergelijke moest ik afstappen omdat alle energie in de voorvering verdween. In remmen bochten ging moeizaam met voorrem.

- Kraakjes en piepjes die vanuit het midden van de fiets lijken te komen

- Een erg stijve houding van de fiets, normaal is hij toch wat soepeler.

Dus denk dat ik maar gelijk helemaal na laat kijken, even opnieuw invetten enzo.
Hopen dat ik hem morgen na het werk kan brengen, en dan Zaterdag weer terug heb
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_165868058
quote:
2s.gif Op maandag 10 oktober 2016 09:35 schreef Crazy-M het volgende:
Morgen fietsenmaker bellen voor een afspraak.
Gisteren tijdens de toertocht Berlicum toch aardig wat technische klachten gehad.

- Schakelaar voor de voorvering kapot gegaan waardoor de voorvering in zijn vrij staat ipv locked. Dus bij elke klimmetje in mul zand en dergelijke moest ik afstappen omdat alle energie in de voorvering verdween. In remmen bochten ging moeizaam met voorrem.

- Kraakjes en piepjes die vanuit het midden van de fiets lijken te komen

- Een erg stijve houding van de fiets, normaal is hij toch wat soepeler.

Dus denk dat ik maar gelijk helemaal na laat kijken, even opnieuw invetten enzo.
Hopen dat ik hem morgen na het werk kan brengen, en dan Zaterdag weer terug heb
Geen idee hoelang je deze mountainbike nu hebt maar voorvork moet ook jaarlijks onderhouden (servicen) worden. Als je een vork van 100-200¤ vraag ik me af of het zinvol is, beter koop je dan om de 2/3 jaar een nieuwe mountainbike. Ik heb een vork van 800-1000¤, was een halfjaar te laat met onderhoud, heb nu een kras op de binnenpoot, niet zo ernstig maar had voorkomen kunnen worden. Heb je al eens aan de kabel gedraaid die naar de lockout gaat? Die kan je eenvoudig afstellen.
pi_165868087
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2016 09:57 schreef poiuytr het volgende:

[..]

Geen idee hoelang je deze mountainbike nu hebt maar voorvork moet ook jaarlijks onderhouden (servicen) worden. Als je een vork van 100-200¤ vraag ik me af of het zinvol is, beter koop je dan om de 2/3 jaar een nieuwe mountainbike. Ik heb een vork van 800-1000¤, was een halfjaar te laat met onderhoud, heb nu een kras op de binnenpoot, niet zo ernstig maar had voorkomen kunnen worden. Heb je al eens aan de kabel gedraaid die naar de lockout gaat? Die kan je eenvoudig afstellen.
afgelopen jaar is die nog door de fietsenmaker nagekeken, maar is nu idd bijna een jaar geleden.
Laatste tijd ook stuk meer gefietst, dus slijtage is dan ook wel logisch, zeker met de huidige omstandigheden. Dat zand gaat overal tussen zitten, kun je beter wat vastere ondergrond hebben
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_165868534
Kraakjes en piepjes uit het midden van je fiets kan heel goed je bottom bracket lager zijn.
Zeker als je een pressfit lager hebt, die moeten echt vaker vervangen worden.
  dinsdag 11 oktober 2016 @ 10:01:19 #192
163996 KneusTeun
Kiss my airs!
pi_165889815
Ik ga deze ook maar even volgen.
Dit weekend met wat losse onderdelen even een mountainbike in elkaar gedraaid om maar eens te proberen.
Enige wat ik me afvraag is waar men hier in de winter in fietst? korte of lange broek?

Voor paar tientjes best trots op resultaat:

Nog remmen, zadelpen en tandwiel voor nog even omwisselen

[ Bericht 17% gewijzigd door KneusTeun op 11-10-2016 10:08:23 ]
's avonds een reus, 'smorgens een kneus
Xbox: kneusteun
PSN: kneusteun
Steam:kneusteun
pi_165890035
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 10:01 schreef KneusTeun het volgende:
Ik ga deze ook maar even volgen.
Dit weekend met wat losse onderdelen even een mountainbike in elkaar gedraaid om maar eens te proberen.
Enige wat ik me afvraag is waar men hier in de winter in fietst? korte of lange broek?

Voor paar tientjes best trots op resultaat:
[ afbeelding ]
Nog remmen, zadelpen en tandwiel voor nog even omwisselen
Afgelopen zondag gereden in Langebroek, en had shirt aan maar ook een jasje.
Was best koud rond 8:30. Als temp rond de 15 is rijd ik meestal alles kort
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
  vrijdag 14 oktober 2016 @ 00:00:59 #194
163996 KneusTeun
Kiss my airs!
pi_165945397
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 10:17 schreef Crazy-M het volgende:

[..]

Afgelopen zondag gereden in Langebroek, en had shirt aan maar ook een jasje.
Was best koud rond 8:30. Als temp rond de 15 is rijd ik meestal alles kort
Thnx voor de tip, he ondertussen een specialized atlas xc pro setje gekregen samen met handschoenen etc.
Best grappig zo'n "zwembroek" :)
's avonds een reus, 'smorgens een kneus
Xbox: kneusteun
PSN: kneusteun
Steam:kneusteun
pi_165968103
Fiets staat bij de fietsenmaker ....

Voorvork word opgestuurd naar de fabriek zodat hij helemaal na gekeken wordt. Dus minimaal al 2 weken mn fiets kwijt.

Daarnaast gaan ze hem een winterbeurt geven. waaronder valt dat alles uit elkaar wordt gehaald en opnieuw gesmeerd. Materiaal dat vervangen moet worden krijg ik korting op.

Wat er al vervangen/gechecked moet worden:
- Ketting
- Tandwielen. Ipv XT komt er nu SLX op te liggen.
- Trapas
- Lagers voor en achterwiel
- Nieuwe versnellingskabel achter. Deze wordt zelfs vervangen door een volledig gesloten systeem.

Totale kosten lopen al flink op en de fietsenmaker zat al een rekensommetje te maken met een Carbon demo fiets die hij heeft. Echter verschil was nog te groot. Nu voor gekozen om eerst te kijken wat er met de voorvork gaat gebeuren, mocht dit te duur worden gaan we kijken voor toch een omruil actie met een andere fiets.

Dat wordt nog even afwachten dus. Maar minimaal zitten we al rond de 500 euro aan onderhouds kosten. En moet zeggen, voor het eerst sinds 6 jaar nu deze fiets heb zo hoog is. En dat vond hij zelf ook al erg positief.

Nog even gepraat over schoonmaken, en hij ziet het liefst dat het niet met water wordt gedaan. Hij wil me zelfs uitleg geven om de cassette en dergelijke los te maken zodat ik die kan reinigen zonder water.

Hierin merk je toch wel het verschil met fietsenwinkels.
Kom je met een normale stadsfiets proberen ze alles te repareren en zelf te doen.
Kom je met een MTB bij een normale fietswinkel, zelfde verhaal.

Kom je echter met je MTB bij een winkel waar ze zelf gespecialeerde mensen hebben, dan kom je dus dit tegen, mensen die meedenken en ook de service boven in hebben staan ipv geld.

Ben benieuwd hoe het afloopt.
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
  zaterdag 15 oktober 2016 @ 13:43:10 #196
163996 KneusTeun
Kiss my airs!
pi_165970507
Gister me shifter en remset vervangen van deore naar nieuwe slx, ook nieuwe slx derailleur en specialized handvatten.
Voor 25 euro alles nieuw incl. kleding pakket van specialized :)
Soms moet je wat geluk hebben
's avonds een reus, 'smorgens een kneus
Xbox: kneusteun
PSN: kneusteun
Steam:kneusteun
pi_165972329
quote:
2s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 11:41 schreef Crazy-M het volgende:
Fiets staat bij de fietsenmaker ....

Voorvork word opgestuurd naar de fabriek zodat hij helemaal na gekeken wordt. Dus minimaal al 2 weken mn fiets kwijt.

Daarnaast gaan ze hem een winterbeurt geven. waaronder valt dat alles uit elkaar wordt gehaald en opnieuw gesmeerd. Materiaal dat vervangen moet worden krijg ik korting op.

Wat er al vervangen/gechecked moet worden:
- Ketting
- Tandwielen. Ipv XT komt er nu SLX op te liggen.
- Trapas
- Lagers voor en achterwiel
- Nieuwe versnellingskabel achter. Deze wordt zelfs vervangen door een volledig gesloten systeem.

Totale kosten lopen al flink op en de fietsenmaker zat al een rekensommetje te maken met een Carbon demo fiets die hij heeft. Echter verschil was nog te groot. Nu voor gekozen om eerst te kijken wat er met de voorvork gaat gebeuren, mocht dit te duur worden gaan we kijken voor toch een omruil actie met een andere fiets.

Dat wordt nog even afwachten dus. Maar minimaal zitten we al rond de 500 euro aan onderhouds kosten. En moet zeggen, voor het eerst sinds 6 jaar nu deze fiets heb zo hoog is. En dat vond hij zelf ook al erg positief.

Nog even gepraat over schoonmaken, en hij ziet het liefst dat het niet met water wordt gedaan. Hij wil me zelfs uitleg geven om de cassette en dergelijke los te maken zodat ik die kan reinigen zonder water.

Hierin merk je toch wel het verschil met fietsenwinkels.
Kom je met een normale stadsfiets proberen ze alles te repareren en zelf te doen.
Kom je met een MTB bij een normale fietswinkel, zelfde verhaal.

Kom je echter met je MTB bij een winkel waar ze zelf gespecialeerde mensen hebben, dan kom je dus dit tegen, mensen die meedenken en ook de service boven in hebben staan ipv geld.

Ben benieuwd hoe het afloopt.
Op je lijstje zie ik wel heel veel dingen die je zelf kunt.
Koop 1 keer een reparatiesetje (+/- 50 euro) en je doet het zonder de lbs.
Die vork begin ik ook niet aan, kun je ook laten servicen in nl bij bedrijven die dat alleen maar doen, goedkoper dan de fabrikant.
pi_165972583
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 10:01 schreef KneusTeun het volgende:
Ik ga deze ook maar even volgen.
Dit weekend met wat losse onderdelen even een mountainbike in elkaar gedraaid om maar eens te proberen.
Enige wat ik me afvraag is waar men hier in de winter in fietst? korte of lange broek?

Voor paar tientjes best trots op resultaat:
Nog remmen, zadelpen en tandwiel voor nog even omwisselen
Leuke beginnersfiets zeg, daar kun je je perfect op vermaken ;)

Fiets meestal met lange broek in de herfst, winter en begin van de lente als temperaturen nog rond de 12 graden zijn of er onder. Daarboven vaak tot 16-18 graden met korte broek + been en armstukken. Daarboven korte broek. Geen idee of je al een goede korte broek hebt met zeem? Dan kan als je beginner wellicht beter een overbroek kopen. Dat scheelt behoorlijk in de portemonnee. Vooral als je het hele kledingpakket en accessoires nog moet aanschaffen.
pi_165972827
quote:
2s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 11:41 schreef Crazy-M het volgende:
Fiets staat bij de fietsenmaker ....

Voorvork word opgestuurd naar de fabriek zodat hij helemaal na gekeken wordt. Dus minimaal al 2 weken mn fiets kwijt.

Daarnaast gaan ze hem een winterbeurt geven. waaronder valt dat alles uit elkaar wordt gehaald en opnieuw gesmeerd. Materiaal dat vervangen moet worden krijg ik korting op.

Wat er al vervangen/gechecked moet worden:
- Ketting
- Tandwielen. Ipv XT komt er nu SLX op te liggen.
- Trapas
- Lagers voor en achterwiel
- Nieuwe versnellingskabel achter. Deze wordt zelfs vervangen door een volledig gesloten systeem.

Totale kosten lopen al flink op en de fietsenmaker zat al een rekensommetje te maken met een Carbon demo fiets die hij heeft. Echter verschil was nog te groot. Nu voor gekozen om eerst te kijken wat er met de voorvork gaat gebeuren, mocht dit te duur worden gaan we kijken voor toch een omruil actie met een andere fiets.

Dat wordt nog even afwachten dus. Maar minimaal zitten we al rond de 500 euro aan onderhouds kosten. En moet zeggen, voor het eerst sinds 6 jaar nu deze fiets heb zo hoog is. En dat vond hij zelf ook al erg positief.

Nog even gepraat over schoonmaken, en hij ziet het liefst dat het niet met water wordt gedaan. Hij wil me zelfs uitleg geven om de cassette en dergelijke los te maken zodat ik die kan reinigen zonder water.

Hierin merk je toch wel het verschil met fietsenwinkels.
Kom je met een normale stadsfiets proberen ze alles te repareren en zelf te doen.
Kom je met een MTB bij een normale fietswinkel, zelfde verhaal.

Kom je echter met je MTB bij een winkel waar ze zelf gespecialeerde mensen hebben, dan kom je dus dit tegen, mensen die meedenken en ook de service boven in hebben staan ipv geld.

Ben benieuwd hoe het afloopt.
Ik vind het nogal een flinke smak met geld om eerlijk te zijn. Geen idee wat de nieuwwaarde was van je mountainbike maar gok dat hij repareren niet meer waard is bij de FM. Daarbij heb ik ook het gevoel dat je getild wordt door die FM. Ter vergelijk; heb afgelopen jaar mijn voorvork laten servicen, der. kabels voor en achter laten vervangen en balhoofdlager laten vervangen voor ik dacht 127¤ (arbeid en onderdelen).

Qua materiaal; KMC 10.93 ketting heb je al voor 16¤, tandwielen voor (kleine blad 6-8¤, grote blad 16-18¤) ga ervan uit dat je 10speed rijdt, trapas 30-50¤, nieuwe lagers 7,50 tot 15¤ per stuk, nieuwe SLX cassette 30¤. Aandrijving zit je qua materiaal dan op 70¤, lagers trapas en wielen 65¤, voorvork 80-120¤ kabels kosten de wereld niet laten we zeggen 10-20¤. Vergeet overigens niet je der. wieltjes te vervangen, deze zijn vaak eerder versleten dan een ketting of cassette.

Zoals Elvander al zegt; vork laten maken, kabels, trapas en lagers lekker door FM laten vervangen. Rest zelf doen; stelt niks voor. Ik heb ook twee linker kantoorhanden en mij lukt het zelfs. Het is daarbij ook nog leuk werk als je het zelf kunt.
  zaterdag 15 oktober 2016 @ 18:49:42 #200
163996 KneusTeun
Kiss my airs!
pi_165974720
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 16:31 schreef poiuytr het volgende:

[..]

Leuke beginnersfiets zeg, daar kun je je perfect op vermaken ;)

Fiets meestal met lange broek in de herfst, winter en begin van de lente als temperaturen nog rond de 12 graden zijn of er onder. Daarboven vaak tot 16-18 graden met korte broek + been en armstukken. Daarboven korte broek. Geen idee of je al een goede korte broek hebt met zeem? Dan kan als je beginner wellicht beter een overbroek kopen. Dat scheelt behoorlijk in de portemonnee. Vooral als je het hele kledingpakket en accessoires nog moet aanschaffen.
ja heb nu een baggy broek met fietsbroek en zeem erin. leek me wel fijner met zeem
's avonds een reus, 'smorgens een kneus
Xbox: kneusteun
PSN: kneusteun
Steam:kneusteun
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')