Zo als het er staat is het een best vreemde uitspraak, want je moet een groot deel van je bedrijfsinformatie op straat gooien, terwijl jouw concurrenten dat niet hoeven.quote:Op vrijdag 11 december 2015 22:34 schreef Zelva het volgende:
PostNL moet ophouden met dwarsbomen concurrentie
[..]
#schijnvrijemarkt
De ACM is sowieso wereldvreemd met hun praktijken om gedwongen een vrije markt te creëren. Dwang en vrij gaan niet samen.quote:Op vrijdag 11 december 2015 22:40 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Zo als het er staat is het een best vreemde uitspraak, want je moet een groot deel van je bedrijfsinformatie op straat gooien, terwijl jouw concurrenten dat niet hoeven.
Ik snap best wel dat niet alles opvalt. Maar er zijn echt wel dingen die je gewoon moeten opvallen. En soms denk ik ook gewoon wel dat mensen dat maar laten doorglippen. Gebrek aan tijd of goede scholing ofzo. Punt is dat klagen voor mij geen zin heeft (meestal). Je krijgt altijd te horen dat het te druk was, de machine deed het niet goed, dat mogen we niet enz. Dat is erg een geval van "Wij leven met onze fouten als met de winden die we laten; wij ruiken ze zelf niet, ze hinderen alleen anderen"quote:Op vrijdag 11 december 2015 21:47 schreef lololo het volgende:
In de voorbereiding gaat het vaak zo:"Miepje zegt dat er gisteren heel veel fouten tussen zaten lolo!"
-"Echt waar? Wat voor fouten dan? Machinefouten, in verkeerde straat? Niet goed op volgorde?"
"Ja gewoon veel fouten lolo!
-"Ok, maar daar kan ik niet zoveel mee zo..."
"Nou ja, goed opletten vandaag hè!"
-"Ja hoor. *gaat gewoon verder met werken zoals altijd*"
TC:"Klacht besproken met medewerker."
Daar schiet niemand dus iets mee op, dus wat meer info is wel wenselijk. Maar dat is idd heel bewerkelijk, dus daar heeft eigenlijk niemand zin in, dus gebeurt er niks .
Je maakt soms ook de mafste dingen mee. Dan stond een vak ineens van hoog naar laag ipv het gebruikelijk laag naar hoog. Dat valt als je de wijk een beetje kent meestal wel op maar zelfs dan. Is dat een bewuste wijziging geweest? Vergis je je niet en staat die al niet maanden zo en valt het je nu pas op? Achteraf bleek dan wel eens dat het idd een bewuste wijziging was, en soms dat het om onverklaarbare redenen gewijzigd was zonder dat er iemand om gevraagd had, kreeg je na een week de mededeling dat de PB witheet van woede was omdat jíj het al de hele week fout deed en soms hoorde je gewoon helemaal niks.
Vakken die 2 keer uit de machine kwamen maar wel met zijn 2 tussen dezelfde gele kaarten. Dus 2,4, - 14 en dan nóg een keer 2,4,-14. Of 14, - 2. Valt meestal ook wel op maar kan er ook rustig eens doorheen glippen. Je zet namelijk eerst die voorste rij, zodra ik dan bij 14 ben ga ik er vanuit dat alles wat daar nog achter zit óók voor 14 is, pleur er een 'groot' stuk achter als dat er is en mik alles wat ik nog tegen kom van 14 tegen dat grote stuk aan. Dat dat soort dingen gebeuren is het gevolg van dat wij binnen niet de hele machinepost mogen controleren, dat kost teveel tijd.
Of een hele batch wijken waar de gele kaarten in elk vak een paar adressen te laat zitten etc etc. Wat ik al niet aan rare fratsen uit die machine heb zien komen. Vaak waren (ex-)machineoperators ook flabbergasted. "Dat kan helemaal niet, hoe ze dat voor elkaar hebben gekregen...". Zie daar dan maar eens de vinger achter te krijgen.
Klopt helemaal.quote:Op vrijdag 11 december 2015 22:26 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Het was niet de bedoeling dat je ze mee naar huis nam, de bedoeling was dat je iedere dag dat pakje dan weer terug zou leggen op het depot voor de volgende dag, mee naar huis nemen was nog steeds verboden, ook wel logisch, stel dat je de volgende dag ziek bent, dan heeft iemand anders dus jouw wijk maar heb jij het pakje nog thuisliggen
Belachelijk!quote:Op vrijdag 11 december 2015 22:34 schreef Zelva het volgende:
PostNL moet ophouden met dwarsbomen concurrentie
[..]
#schijnvrijemarkt
Zoiets hebben ze in mijn vaste wijk ook geflikt.quote:Op vrijdag 11 december 2015 21:47 schreef lololo het volgende:
[..]
Je maakt soms ook de mafste dingen mee. Dan stond een vak ineens van hoog naar laag ipv het gebruikelijk laag naar hoog. Dat valt als je de wijk een beetje kent meestal wel op maar zelfs dan. Is dat een bewuste wijziging geweest? Vergis je je niet en staat die al niet maanden zo en valt het je nu pas op? Achteraf bleek dan wel eens dat het idd een bewuste wijziging was, en soms dat het om onverklaarbare redenen gewijzigd was zonder dat er iemand om gevraagd had, kreeg je na een week de mededeling dat de PB witheet van woede was omdat jíj het al de hele week fout deed en soms hoorde je gewoon helemaal niks.
Vakken die 2 keer uit de machine kwamen maar wel met zijn 2 tussen dezelfde gele kaarten. Dus 2,4, - 14 en dan nóg een keer 2,4,-14. Of 14, - 2. Valt meestal ook wel op maar kan er ook rustig eens doorheen glippen. Je zet namelijk eerst die voorste rij, zodra ik dan bij 14 ben ga ik er vanuit dat alles wat daar nog achter zit óók voor 14 is, pleur er een 'groot' stuk achter als dat er is en mik alles wat ik nog tegen kom van 14 tegen dat grote stuk aan. Dat dat soort dingen gebeuren is het gevolg van dat wij binnen niet de hele machinepost mogen controleren, dat kost teveel tijd.
Of een hele batch wijken waar de gele kaarten in elk vak een paar adressen te laat zitten etc etc. Wat ik al niet aan rare fratsen uit die machine heb zien komen. Vaak waren (ex-)machineoperators ook flabbergasted. "Dat kan helemaal niet, hoe ze dat voor elkaar hebben gekregen...". Zie daar dan maar eens de vinger achter te krijgen.
Nee dat is waardeloos inderdaad, aan die opmerking heb je niks nee.quote:Op vrijdag 11 december 2015 21:47 schreef lololo het volgende:
[..]
In de voorbereiding gaat het vaak zo:"Miepje zegt dat er gisteren heel veel fouten tussen zaten lolo!"
-"Echt waar? Wat voor fouten dan? Machinefouten, in verkeerde straat? Niet goed op volgorde?"
"Ja gewoon veel fouten lolo!
-"Ok, maar daar kan ik niet zoveel mee zo..."
"Nou ja, goed opletten vandaag hè!"
-"Ja hoor. *gaat gewoon verder met werken zoals altijd*"
TC:"Klacht besproken met medewerker."
Daar schiet niemand dus iets mee op, dus wat meer info is wel wenselijk. Maar dat is idd heel bewerkelijk, dus daar heeft eigenlijk niemand zin in, dus gebeurt er niks .
Ik ga voor mijn stage bij de acm onderzoek doen naar de 'vrije' postmarkt. zal hier geregeld updates plaatsen.quote:Op vrijdag 11 december 2015 22:42 schreef Zelva het volgende:
[..]
De ACM is sowieso wereldvreemd met hun praktijken om gedwongen een vrije markt te creëren. Dwang en vrij gaan niet samen.
Het blijft een achterlijke uitspraak. De concurrentie dwarsbomen is geen goede zaak, maar van de ACM moet PostNL zelfs de concurrentie aan alle kanten gaan helpen en ondersteunen, zelfs als we ons daarmee in de vingers snijden. Nu moeten we zelfs kleine lokale postbedrijven aan een landelijk dekkend netwerk helpen. Eerder al is besloten dat wij de post van concurrenten in onze postbussen moeten uitsorteren (omdat ze zelf geen postbussen hebben) en dat we alle retour- en of verkeerd bezorgde concurrentiepost die in de oranje bus wordt gegooid moeten verwerken.quote:Op vrijdag 11 december 2015 22:34 schreef Zelva het volgende:
PostNL moet ophouden met dwarsbomen concurrentie
[..]
#schijnvrijemarkt
Als je 'goed' geschoold wordt betekent dat dus tegenwoordig dat je niet gaat zitten wroeten in de machinepost om daar alle fouten uit te halen, alleen de fouten die je toevallig tegenkomt mag je er uit halen. En om je normtijden (enigszins) te halen is dat ook noodzakelijk.quote:Op zaterdag 12 december 2015 00:15 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Ik snap best wel dat niet alles opvalt. Maar er zijn echt wel dingen die je gewoon moeten opvallen. En soms denk ik ook gewoon wel dat mensen dat maar laten doorglippen. Gebrek aan tijd of goede scholing ofzo. Punt is dat klagen voor mij geen zin heeft (meestal). Je krijgt altijd te horen dat het te druk was, de machine deed het niet goed, dat mogen we niet enz. Dat is erg een geval van "Wij leven met onze fouten als met de winden die we laten; wij ruiken ze zelf niet, ze hinderen alleen anderen"
Herkenbaar, bij ons durfden veel bezorgers/bodes het ook niet aan om wijzigingen aan te laten brengen als ze er niet al te veel last van hadden, er was immers gerede kans dat het er alleen maar erger op werd. Wat een bedrijf is het tochquote:Op zaterdag 12 december 2015 09:20 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Zoiets hebben ze in mijn vaste wijk ook geflikt.
Straatjes loop ik al jaren van 1 t/m 15 en 16 t/m 2. Sinds de zomer zit het iedere keer 16-2 en 1-15. In het begin dacht ik dat het kwam omdat iemand anders mijn wijk zette, totdat ik de loopwijzer eens bekeek. Blijkt dus dat het om de een of andere reden is omgegooid terwijl ik daar nooit om gevraagd heb.
Gelukkig worden de twee delen meestal apart gebundeld, dus het kost me weinig moeite om de volgorde te veranderen. Om die reden heb ik ook nooit de moeite genomen om er melding van te maken. Daarbij is het al te vaak voorgekomen dat een verzoek tot een kleine wijziging leidt tot een volledig omgegooide wijk.
Het is jammer dat die klachten ook weer over verschillende tussenpersonen lopen en dat het allemaal gedocumenteerd moet. Toen we net begonnen met postbezorgers kwamen die de wijk nog gewoon ophalen op kantoor en als er dan iets fout was gegaan de vorige dag kon je dat direct face to face bespreken met de voorbereider. Niks opschrijven, doorgeven, pietje weer aan jantje doorgeven en jantje uiteindelijk de klacht bespreken met peter. Maar hoe je dat nog zou kunnen omzeilen in het huidige systeem, ik zou het ook echt niet weten...quote:Op zaterdag 12 december 2015 11:56 schreef VixenFromHell het volgende:
Maar als dat niet genoeg is, dan is het jammer en geef ik het dus maar uberhaupt niet meer door. Dat helpt hen waarschijnlijk ook niet om de boel te verbeteren
Het was prima te doen, maar de teller bleef met bezorging erbij wel op 10 uurtjes werk staanquote:Op zaterdag 12 december 2015 14:20 schreef dud0r het volgende:
Weekend
Veel post vandaag maar wel te doen in de voorbereiding.
Dat je het grootste stuk niet achteraan mag doen is natuurlijk niet iets van de laatste tijd, dat mag al vrij lang niet meer, het valt nu alleen extra op door die normtijden, want als je het wel doet zit je nu dus veel langer in eigen tijd te werken. Ik heb er niet zoveel moeite meer mee om groot niet meer achteraan te zetten, door machinepost niet te controleren en grote stukken niet achteraan te zetten haal ik de tijden over het algemeen wel op piekdagen.quote:Op zaterdag 12 december 2015 17:36 schreef KatrienDuck het volgende:
Ik vind het voorbereiden steeds lastiger worden. Bijv. dat je tegenwoordig niet meer het grootste stuk achteraan moet doen. Kost teveel tijd, krijg je niet betaald. Maar nu met die hele piepkleine kerstkaartjes, daar kun je toch niet zo'n grote A4 envolop voor zetten. Ik heb daar gewoon moeite mee. Zit dus nog veel te veel te "bladeren" in de post.
En de bezorger op straat maar vloekenquote:Op zaterdag 12 december 2015 17:41 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Dat je het grootste stuk niet achteraan mag doen is natuurlijk niet iets van de laatste tijd, dat mag al vrij lang niet meer, het valt nu alleen extra op door die normtijden, want als je het wel doet zit je nu dus veel langer in eigen tijd te werken. Ik heb er niet zoveel moeite meer mee om groot niet meer achteraan te zetten, door machinepost niet te controleren en grote stukken niet achteraan te zetten haal ik de tijden over het algemeen wel op piekdagen.
tja, dat is nu eenmaal hoe ze het willen. Op zich haal ik er nog genoeg fouten uit, dus ik denk dat het wel meevalt met het aantal foute poststukken ertussen. Er zijn ook postbodes/voorbereiders die foute post die ze zien tijdens het zetten er gewoon tussen laten zitten, dat gaat me dan weer te ver.quote:Op zaterdag 12 december 2015 17:42 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
En de bezorger op straat maar vloeken
Soms valt gewoon niet te achterhalen waar iemand naar toe is verhuisd in het verleden en dan moet de kaart retour.quote:Op zaterdag 12 december 2015 23:14 schreef swimmie86 het volgende:
Verder nog een rouwkaart wat met een sticker terugging naar het adres waar het vandaan kwam. Die mensen hebben waarschijnlijk dus de uitvaart gemist. Lijkt me niet helemaal de bedoeling, een rouwkaart terugsturen met een sticker erop.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |