abonnement Unibet Coolblue
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 11 december 2015 @ 22:40:52 #76
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_158183587
quote:
Zo als het er staat is het een best vreemde uitspraak, want je moet een groot deel van je bedrijfsinformatie op straat gooien, terwijl jouw concurrenten dat niet hoeven.

Voor een preciezer antwoord zou ik de hele uitspraak moeten bestuderen en die tijd heb ik niet :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 11 december 2015 @ 22:42:15 #77
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_158183626
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 december 2015 22:40 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Zo als het er staat is het een best vreemde uitspraak, want je moet een groot deel van je bedrijfsinformatie op straat gooien, terwijl jouw concurrenten dat niet hoeven.
De ACM is sowieso wereldvreemd met hun praktijken om gedwongen een vrije markt te creëren. Dwang en vrij gaan niet samen.
pi_158186468
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 21:47 schreef lololo het volgende:
In de voorbereiding gaat het vaak zo:"Miepje zegt dat er gisteren heel veel fouten tussen zaten lolo!"
-"Echt waar? Wat voor fouten dan? Machinefouten, in verkeerde straat? Niet goed op volgorde?"
"Ja gewoon veel fouten lolo!
-"Ok, maar daar kan ik niet zoveel mee zo..."
"Nou ja, goed opletten vandaag hè!"
-"Ja hoor. *gaat gewoon verder met werken zoals altijd*"
TC:"Klacht besproken met medewerker."

Daar schiet niemand dus iets mee op, dus wat meer info is wel wenselijk. Maar dat is idd heel bewerkelijk, dus daar heeft eigenlijk niemand zin in, dus gebeurt er niks :') .

Je maakt soms ook de mafste dingen mee. Dan stond een vak ineens van hoog naar laag ipv het gebruikelijk laag naar hoog. Dat valt als je de wijk een beetje kent meestal wel op maar zelfs dan. Is dat een bewuste wijziging geweest? Vergis je je niet en staat die al niet maanden zo en valt het je nu pas op? Achteraf bleek dan wel eens dat het idd een bewuste wijziging was, en soms dat het om onverklaarbare redenen gewijzigd was zonder dat er iemand om gevraagd had, kreeg je na een week de mededeling dat de PB witheet van woede was omdat jíj het al de hele week fout deed en soms hoorde je gewoon helemaal niks.

Vakken die 2 keer uit de machine kwamen maar wel met zijn 2 tussen dezelfde gele kaarten. Dus 2,4, - 14 en dan nóg een keer 2,4,-14. Of 14, - 2. Valt meestal ook wel op maar kan er ook rustig eens doorheen glippen. Je zet namelijk eerst die voorste rij, zodra ik dan bij 14 ben ga ik er vanuit dat alles wat daar nog achter zit óók voor 14 is, pleur er een 'groot' stuk achter als dat er is en mik alles wat ik nog tegen kom van 14 tegen dat grote stuk aan. Dat dat soort dingen gebeuren is het gevolg van dat wij binnen niet de hele machinepost mogen controleren, dat kost teveel tijd.

Of een hele batch wijken waar de gele kaarten in elk vak een paar adressen te laat zitten etc etc. Wat ik al niet aan rare fratsen uit die machine heb zien komen. Vaak waren (ex-)machineoperators ook flabbergasted. "Dat kan helemaal niet, hoe ze dat voor elkaar hebben gekregen...". Zie daar dan maar eens de vinger achter te krijgen.
Ik snap best wel dat niet alles opvalt. Maar er zijn echt wel dingen die je gewoon moeten opvallen. En soms denk ik ook gewoon wel dat mensen dat maar laten doorglippen. Gebrek aan tijd of goede scholing ofzo. Punt is dat klagen voor mij geen zin heeft (meestal). Je krijgt altijd te horen dat het te druk was, de machine deed het niet goed, dat mogen we niet enz. Dat is erg een geval van "Wij leven met onze fouten als met de winden die we laten; wij ruiken ze zelf niet, ze hinderen alleen anderen"
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  zaterdag 12 december 2015 @ 05:51:37 #79
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_158188882
Mogguh

quote:
1s.gif Op vrijdag 11 december 2015 22:26 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Het was niet de bedoeling dat je ze mee naar huis nam, de bedoeling was dat je iedere dag dat pakje dan weer terug zou leggen op het depot voor de volgende dag, mee naar huis nemen was nog steeds verboden, ook wel logisch, stel dat je de volgende dag ziek bent, dan heeft iemand anders dus jouw wijk maar heb jij het pakje nog thuisliggen
Klopt helemaal.
Nu je het zo uitlegt is het ook logisch qua ziek worden of andere calamiteiten, en officieel mag dit ook niet. Ook niet als de leidinggevende dit oogluikend toe staat ivm extra tijd omdat je anders naar een verder gelegen depot moet rijden ipv door te rijden naar huis, welke dichterbij ligt...
Maar als er stront aan de knikker is, zoals je al aangeeft met ziek zijn of calamiteiten(water/brand-schade, diefstal oid), ja dan is het minder.
Tot nu toe heb ik elk pakketje kunnen bezorgen en heb deze dus ook niet mee naar huis/depot hoeven te nemen.
Een buiten de regel van deze '3 dagen aanbieden' periode om (die nu klaarblijkelijk niet meer geldt) niet te kunnen leveren pakketje gaat gestickert en wel naar een postagentschap in mijn dorp. Deze gaan op de rolcontainer met pakketjes :)
Moet officieel (uche) ook (in een blauwe bak) op het depot worden geleverd zodat de chauffeur deze mee kan nemen.
Leuk al die precieze (landelijke/regio/VBL/TC-afhankelijke) regels, maar we lezen hier bijna dagelijks wel dat dit in de praktijk vaak niet voor iedereen werkt :)

quote:
Belachelijk!

[ Bericht 4% gewijzigd door Pietertje71 op 12-12-2015 05:56:52 ]
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_158189588
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 21:47 schreef lololo het volgende:

[..]

Je maakt soms ook de mafste dingen mee. Dan stond een vak ineens van hoog naar laag ipv het gebruikelijk laag naar hoog. Dat valt als je de wijk een beetje kent meestal wel op maar zelfs dan. Is dat een bewuste wijziging geweest? Vergis je je niet en staat die al niet maanden zo en valt het je nu pas op? Achteraf bleek dan wel eens dat het idd een bewuste wijziging was, en soms dat het om onverklaarbare redenen gewijzigd was zonder dat er iemand om gevraagd had, kreeg je na een week de mededeling dat de PB witheet van woede was omdat jíj het al de hele week fout deed en soms hoorde je gewoon helemaal niks.

Vakken die 2 keer uit de machine kwamen maar wel met zijn 2 tussen dezelfde gele kaarten. Dus 2,4, - 14 en dan nóg een keer 2,4,-14. Of 14, - 2. Valt meestal ook wel op maar kan er ook rustig eens doorheen glippen. Je zet namelijk eerst die voorste rij, zodra ik dan bij 14 ben ga ik er vanuit dat alles wat daar nog achter zit óók voor 14 is, pleur er een 'groot' stuk achter als dat er is en mik alles wat ik nog tegen kom van 14 tegen dat grote stuk aan. Dat dat soort dingen gebeuren is het gevolg van dat wij binnen niet de hele machinepost mogen controleren, dat kost teveel tijd.

Of een hele batch wijken waar de gele kaarten in elk vak een paar adressen te laat zitten etc etc. Wat ik al niet aan rare fratsen uit die machine heb zien komen. Vaak waren (ex-)machineoperators ook flabbergasted. "Dat kan helemaal niet, hoe ze dat voor elkaar hebben gekregen...". Zie daar dan maar eens de vinger achter te krijgen.
Zoiets hebben ze in mijn vaste wijk ook geflikt.
Straatjes loop ik al jaren van 1 t/m 15 en 16 t/m 2. Sinds de zomer zit het iedere keer 16-2 en 1-15. In het begin dacht ik dat het kwam omdat iemand anders mijn wijk zette, totdat ik de loopwijzer eens bekeek. Blijkt dus dat het om de een of andere reden is omgegooid terwijl ik daar nooit om gevraagd heb.
Gelukkig worden de twee delen meestal apart gebundeld, dus het kost me weinig moeite om de volgorde te veranderen. Om die reden heb ik ook nooit de moeite genomen om er melding van te maken. Daarbij is het al te vaak voorgekomen dat een verzoek tot een kleine wijziging leidt tot een volledig omgegooide wijk.
pi_158190823
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 21:47 schreef lololo het volgende:

[..]

In de voorbereiding gaat het vaak zo:"Miepje zegt dat er gisteren heel veel fouten tussen zaten lolo!"
-"Echt waar? Wat voor fouten dan? Machinefouten, in verkeerde straat? Niet goed op volgorde?"
"Ja gewoon veel fouten lolo!
-"Ok, maar daar kan ik niet zoveel mee zo..."
"Nou ja, goed opletten vandaag hè!"
-"Ja hoor. *gaat gewoon verder met werken zoals altijd*"
TC:"Klacht besproken met medewerker."

Daar schiet niemand dus iets mee op, dus wat meer info is wel wenselijk. Maar dat is idd heel bewerkelijk, dus daar heeft eigenlijk niemand zin in, dus gebeurt er niks :') .
_O- Nee dat is waardeloos inderdaad, aan die opmerking heb je niks nee.

Wel interessant om te lezen hoe dat zo in de voorbereiding gaat :)

Had deze keer doorgegeven dat er steeds tijdschriften en afwijkende poststukken etc (dingen die niet met de machine gaan, denk ik) op de verkeerde plek zaten, dus 2, 4, en dan weer 2 en dan weer 4, dus iets voor nummer 2 tussen de post van nummer 4. Of post voor bijv nummer 1 ineens halverwege een bundel er tussen terwijl dat aan het begin had gemoeten. En zulke fouten zaten dus in elke straat zo ongeveer. De genoemde nummers waren dus voorbeelden. Het lijkt mij dat dat toch info is waar men nog wel iets mee kan :P

Herinnerde me wel dat de vervanger van de TL ook al een keer mailde of ik als het nog een keer voorkwam de fouten specifiek door wilde sturen. Toen had ik gemaild dat er steeds post voor straat X bij straat Y zat en dat het voornamelijk om de raboreaders ging. En dat er vaak aparte bundeltjes gemaakt waren van readers terwijl afgesproken was dat ze in de bundels gezet zouden worden. En ze zaten dan om en om, dus de voorkant steeds een andere kant op. Dan vergis je je ook snel waar ze bij horen, niet duidelijk wat het begin vd bundel is als aan beide kanten een adres zichtbaar is. :')
Ook dat leek me niet compleet nutteloze info ;)

Maar als dat niet genoeg is, dan is het jammer en geef ik het dus maar uberhaupt niet meer door. Dat helpt hen waarschijnlijk ook niet om de boel te verbeteren :P
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  Moderator zaterdag 12 december 2015 @ 14:20:46 #82
389626 crew  dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_158193054
Weekend *O*
Veel post vandaag maar wel te doen in de voorbereiding.
Denk eraan kinders, als je niet zondigt dan is Jezus voor niks gestorven
Keiharde porno!
pi_158194089
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 22:42 schreef Zelva het volgende:

[..]

De ACM is sowieso wereldvreemd met hun praktijken om gedwongen een vrije markt te creëren. Dwang en vrij gaan niet samen.
Ik ga voor mijn stage bij de acm onderzoek doen naar de 'vrije' postmarkt. zal hier geregeld updates plaatsen. ;)

Was veel vandaag! Er was 1 folder toegezegd maar het waren er 2. En veel tijd kwijt aan fout gesorteerde (machinale fouten) kerstkaarten. Nu weer ff met het voetje omhoog.

Nouja nog 2 zaterdagen en paar dagen doordeweeks, kon t niet over mn hart verkrijgen om me in deze periode niet extra te werken. Wel bewust wat dagen overgeslagen (ma 21 dec, wat een onzindag is, 24 dec omdst ik geen zin heb in de drukte dan en 31 dec omdat ok geen zin heb in vuurwerk)
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_158194685
Hier zijn ze iedereen aan het bellen voor de 21ste. Ik denk dat ze het moeilijk gaan krijgen om de bezetting rond te krijgen. :P
Ik ben er dan niet. Ik vind het net zoals superkimmi een onzindag.

Het valt me wel op dat er absurd veel kerstkaarten zijn met een verkeerde postcode. Het verdelen van de losse post 's ochtends kost me zo wel veel tijd. Gelukkig ken ik 90% van de wijken op mijn depot uit mijn hoofd.
pi_158194807
Ik zou een goeie wijkbewaker zijn. Gisteren een huissleutel gevonden bij de bushalte, met alleen een label van de woningcorporatie. (Eens denken, welke woningen horen daar bij, wie gaat hier met de bus...?)
Hier en daar wat vragen, dacht ik, dan vertellen mensen het zelf wel door. En werkelijk, de eerste persoon die ik aansprak: meteen raak!
Zij blij, ik blij (hoezo wijkkennis ;) )!
pi_158195027
quote:
Het blijft een achterlijke uitspraak. De concurrentie dwarsbomen is geen goede zaak, maar van de ACM moet PostNL zelfs de concurrentie aan alle kanten gaan helpen en ondersteunen, zelfs als we ons daarmee in de vingers snijden. Nu moeten we zelfs kleine lokale postbedrijven aan een landelijk dekkend netwerk helpen. Eerder al is besloten dat wij de post van concurrenten in onze postbussen moeten uitsorteren (omdat ze zelf geen postbussen hebben) en dat we alle retour- en of verkeerd bezorgde concurrentiepost die in de oranje bus wordt gegooid moeten verwerken.

En dat moet allemaal van overheidsorgaan "ACM" om de "marktwerking" te bevorderen. Terwijl ik toch altijd heb geleerd dat een vrije markt inhoudt dat er zo min mogelijk bemoeienis van de overheid is, dus NIET dat allerlei kleine prutsbedrijfjes die feitelijk gezien niet de kracht hebben om op eigen benen te staan overeind gehouden moeten worden door hun directe concurrenten.

Stel je nu voor dat kruidenier Grootgrut uit Rommeldam ook ineens besluit dat hij een landelijk dekkende winkelketen wil zijn. En dat de ACM vervolgens besluit dat Albert Heijn voortaan in elk filiaal een hoekje moet vrijmaken waar het totale assortiment van Grootgruts comestibleshandel moet worden aangeboden (onder andere zijn vermaarde Grutsprits en Algorijnse Foezel).

AH mag dit vervolgens niet weigeren, heeft ook weinig te zeggen over de inkoopprijs die ze willen betalen en moet ook gelijk aan Grootgrut vertellen welke prijsafspraken ze hebben met andere leveranciers.

Neem van mij aan dat er geen enkele politieke partij is laat staan enige mededingingsautoriteit die in dat verhaal zal meegaan. Maar als het om de postmarkt gaat is er een soort blinde vlek aanwezig, en huilen ACM en politiek vrolijk mee met de aan een collectief Calimerocomplex lijdende concurrenten van PostNL.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_158196095
quote:
18s.gif Op zaterdag 12 december 2015 00:15 schreef V__L_N het volgende:

[..]

Ik snap best wel dat niet alles opvalt. Maar er zijn echt wel dingen die je gewoon moeten opvallen. En soms denk ik ook gewoon wel dat mensen dat maar laten doorglippen. Gebrek aan tijd of goede scholing ofzo. Punt is dat klagen voor mij geen zin heeft (meestal). Je krijgt altijd te horen dat het te druk was, de machine deed het niet goed, dat mogen we niet enz. Dat is erg een geval van "Wij leven met onze fouten als met de winden die we laten; wij ruiken ze zelf niet, ze hinderen alleen anderen"
Als je 'goed' geschoold wordt betekent dat dus tegenwoordig dat je niet gaat zitten wroeten in de machinepost om daar alle fouten uit te halen, alleen de fouten die je toevallig tegenkomt mag je er uit halen. En om je normtijden (enigszins) te halen is dat ook noodzakelijk.

Dat kan je die voorbereiders ook echt niet kwalijk nemen, dat ze hun werk uitvoeren zoals het ze opgedragen wordt. Leuk is dat niet voor de bezorger, zeker niet als ze gewend zijn dat dat eerst wel gebeurde. Bij ons had je ook nog genoeg oude postbodes die er schijt aan hadden en gewoon alles checkten, die zijn er alleen steeds minder.

Het draait gewoon allemaal om tijd, tijd, tijd (geld, geld, geld). Bekeken vanuit het feit dat de PB toch alles 1 voor 1 moet afduimen is het ook niet eens onlogisch. Zelf was ik er op een gegeven moment wel aan gewend om na elke bezorging een stapeltje post mee terug te nemen naar kantoor of met een sticker in de bus te pleuren. Extra tijd schreven we gewoon op maar dat wordt tegenwoordig dus wel erg vervelend als je elke fout uitgebreid moet gaan documenteren :') .

Maar goed, je wilt niet weten wat ik er nog allemaal tussenuit haalde en herstelde alleen al aan fouten die je toevallig opvielen.
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 09:20 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Zoiets hebben ze in mijn vaste wijk ook geflikt.
Straatjes loop ik al jaren van 1 t/m 15 en 16 t/m 2. Sinds de zomer zit het iedere keer 16-2 en 1-15. In het begin dacht ik dat het kwam omdat iemand anders mijn wijk zette, totdat ik de loopwijzer eens bekeek. Blijkt dus dat het om de een of andere reden is omgegooid terwijl ik daar nooit om gevraagd heb.
Gelukkig worden de twee delen meestal apart gebundeld, dus het kost me weinig moeite om de volgorde te veranderen. Om die reden heb ik ook nooit de moeite genomen om er melding van te maken. Daarbij is het al te vaak voorgekomen dat een verzoek tot een kleine wijziging leidt tot een volledig omgegooide wijk.
_O- Herkenbaar, bij ons durfden veel bezorgers/bodes het ook niet aan om wijzigingen aan te laten brengen als ze er niet al te veel last van hadden, er was immers gerede kans dat het er alleen maar erger op werd. Wat een bedrijf is het toch :D :'( :D
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 11:56 schreef VixenFromHell het volgende:

Maar als dat niet genoeg is, dan is het jammer en geef ik het dus maar uberhaupt niet meer door. Dat helpt hen waarschijnlijk ook niet om de boel te verbeteren :P
Het is jammer dat die klachten ook weer over verschillende tussenpersonen lopen en dat het allemaal gedocumenteerd moet. Toen we net begonnen met postbezorgers kwamen die de wijk nog gewoon ophalen op kantoor en als er dan iets fout was gegaan de vorige dag kon je dat direct face to face bespreken met de voorbereider. Niks opschrijven, doorgeven, pietje weer aan jantje doorgeven en jantje uiteindelijk de klacht bespreken met peter. Maar hoe je dat nog zou kunnen omzeilen in het huidige systeem, ik zou het ook echt niet weten... :{
pi_158196732
Ik vind het voorbereiden steeds lastiger worden. Bijv. dat je tegenwoordig niet meer het grootste stuk achteraan moet doen. Kost teveel tijd, krijg je niet betaald. Maar nu met die hele piepkleine kerstkaartjes, daar kun je toch niet zo'n grote A4 envolop voor zetten. Ik heb daar gewoon moeite mee. Zit dus nog veel te veel te "bladeren" in de post.
"Everybody lies..."
House M.D.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 12 december 2015 @ 17:40:28 #89
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_158196812
quote:
6s.gif Op zaterdag 12 december 2015 14:20 schreef dud0r het volgende:
Weekend *O*
Veel post vandaag maar wel te doen in de voorbereiding.
Het was prima te doen, maar de teller bleef met bezorging erbij wel op 10 uurtjes werk staan
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_158196828
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 17:36 schreef KatrienDuck het volgende:
Ik vind het voorbereiden steeds lastiger worden. Bijv. dat je tegenwoordig niet meer het grootste stuk achteraan moet doen. Kost teveel tijd, krijg je niet betaald. Maar nu met die hele piepkleine kerstkaartjes, daar kun je toch niet zo'n grote A4 envolop voor zetten. Ik heb daar gewoon moeite mee. Zit dus nog veel te veel te "bladeren" in de post.
Dat je het grootste stuk niet achteraan mag doen is natuurlijk niet iets van de laatste tijd, dat mag al vrij lang niet meer, het valt nu alleen extra op door die normtijden, want als je het wel doet zit je nu dus veel langer in eigen tijd te werken. Ik heb er niet zoveel moeite meer mee om groot niet meer achteraan te zetten, door machinepost niet te controleren en grote stukken niet achteraan te zetten haal ik de tijden over het algemeen wel op piekdagen.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 12 december 2015 @ 17:42:52 #91
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_158196870
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 17:41 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Dat je het grootste stuk niet achteraan mag doen is natuurlijk niet iets van de laatste tijd, dat mag al vrij lang niet meer, het valt nu alleen extra op door die normtijden, want als je het wel doet zit je nu dus veel langer in eigen tijd te werken. Ik heb er niet zoveel moeite meer mee om groot niet meer achteraan te zetten, door machinepost niet te controleren en grote stukken niet achteraan te zetten haal ik de tijden over het algemeen wel op piekdagen.
En de bezorger op straat maar vloeken
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_158196953
quote:
14s.gif Op zaterdag 12 december 2015 17:42 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

En de bezorger op straat maar vloeken
tja, dat is nu eenmaal hoe ze het willen. Op zich haal ik er nog genoeg fouten uit, dus ik denk dat het wel meevalt met het aantal foute poststukken ertussen. Er zijn ook postbodes/voorbereiders die foute post die ze zien tijdens het zetten er gewoon tussen laten zitten, dat gaat me dan weer te ver.
En ja, ik vind het zelf ook niet echt fijn, als er nog net 1 zo'n klein kutkaartje voor een adres achter een a4 envelop zit, maar dit is de werkwijze dus niks aan te doen.
pi_158198295
Vandaag voor het eerst echt last gehad van die 'nieuwe' werkwijze. Wij hebben binnen relatief veel mwnsen die al 20+ jaren bij de post werken dus piramidezettenn was nog erg lang de standaard. Maar vandaag, eerste drukke kerstpost dag was t idd af en toe wel ff vloeken als t zoveelste kerstkaartje formaatje postzegel naar de grond dwarrelde door de enorme tijdschriften die ervoor zaten
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_158199010
Ik zie toch echt geregeld dingen langskomen die niks te maken hebben met het niet verbeteren van fouten. Maar gewoon slecht tussengevoegd. Dat heeft toch echt niks te maken met niet controleren van machinepost. Vandaag had ik 6 rouwkaarten bij 1 adres. Die kaarten hoorde door mijn gehele wijk en die van mijn collega. Maar ook gele kaarten tegenkomen is hier geen uitzondering.

En okee, ik zie dat je binnen niet alles kan controleren. Maar gisteren had ik 14 poststukken (dikke enveloppen) voor 1 adres. Dat adres had ze alleen alle 14 retour afzender geschreven. Ik kan er gewoon met m'n verstand niet bij dat je die dingen er niet uit gooit. Die kost meer geld. Nu ga ik ze stikkeren, weer in de brievenbus enz. Dat is geen winst draaien.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_158199664
Wat een verschrikkelijke zooi, die kleine kut kaartjes...
pi_158201933
En weer enorm veel kaartjes met verkeerde postcode of incompleet adres. Daarnaast natuurlijk weer een bak of 5 aan sorteerpost wat niet eens voor ons kantoor was.
pi_158203789
https://twitter.com/hannyvanarkel/with_replies

Dit is wel een aparte. Ze geeft aan dat de barcode vermoedelijk opzettelijk kapot gescheurd is.



Maar, nu kwam die postcode mij bekend voor, en ja hoor, via google kom ik er achter dat dit het antwoordnummer van de H&M is. Gevalletje sticker van een ander pakket vast blijven plakken en zodoende is de boel kapot gescheurd? Maybe :o

En als dat pakket naar de H&M niet aankomt krijgt diegene zometeen natuurlijk een rekening :X
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_158204657
Ik had vandaag tig kaarten zonder huisnummer. Allemaal van dezelfde persoon afkomstig. Geprinte adresstickers, zelfde kleur en lettertype.
Verder nog een rouwkaart wat met een sticker terugging naar het adres waar het vandaan kwam. Die mensen hebben waarschijnlijk dus de uitvaart gemist. Lijkt me niet helemaal de bedoeling, een rouwkaart terugsturen met een sticker erop.

Inderdaad, die kleine kutkaartjes, ik heb mijn moeder wederom verboden ze te kopen.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 12 december 2015 @ 23:19:25 #99
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_158204778
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 23:14 schreef swimmie86 het volgende:
Verder nog een rouwkaart wat met een sticker terugging naar het adres waar het vandaan kwam. Die mensen hebben waarschijnlijk dus de uitvaart gemist. Lijkt me niet helemaal de bedoeling, een rouwkaart terugsturen met een sticker erop.
Soms valt gewoon niet te achterhalen waar iemand naar toe is verhuisd in het verleden en dan moet de kaart retour.

Heb zelf wel eens een rouwkaart via familie van de verhuisde geadresseerde bij de juiste persoon gekregen en in een ander geval wist ik waar iemand naar toe verhuisd was, dus die heb ik na kunnen bezorgen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 13 december 2015 @ 07:34:29 #100
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_158209948
Mogguh :)

Tikkeltje gedramatiseerd, maar toch:
http://tjenk.nl/pakketbezorger/
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')