Tsja, dat is een keuze. Als je een nitwit-koper treft zal die er niks over zeggen. Iemand die er een beetje verstand van heeft laat misschien de auto erom staan.quote:Op woensdag 16 november 2016 17:22 schreef monsterd. het volgende:
Ik heb nu Vredenstein eronder liggen maar in mijn focus had ik eens een lekke band en wist ik dat ik mogelijk de auto zou verkopen. Toen heb ik 2 nieuwe banden laten monteren van een honkietonkie-merk hoor.
Mwaah auto is op export naar Roemenië gegaan. Dat was dus verder niet zo interessantquote:Op woensdag 16 november 2016 20:07 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Tsja, dat is een keuze. Als je een nitwit-koper treft zal die er niks over zeggen. Iemand die er een beetje verstand van heeft laat misschien de auto erom staan.
Er staat bij mijn werk op de hoek een RS3 uit 2011 met volledig doorgesleten achterbanden, dan vraag je ook af wat voor gladiolen er op de weg rijden..quote:Op donderdag 17 november 2016 22:09 schreef monsterd. het volgende:
Maar ik ben het wel met je eens. Doorgaans weergeeft de staat en merk van de banden wel een goede indruk van de algemene staat van onderhoud van een auto.
Gevalletje 'wil wel maar kan niet', denk ik dan. Of hij wil gewoon graag dwars kunnenquote:Op donderdag 17 november 2016 22:11 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Er staat bij mijn werk op de hoek een RS3 uit 2011 met volledig doorgesleten achterbanden, dan vraag je ook af wat voor gladiolen er op de weg rijden..
en toch is antivries, verbandtrommel, pakeerschijf etc allemaal kosten die je zonder auto niet gehad had die je dus gewoon mee moet rekenen (jaja, dat is nog geen tientje per jaar maar toch )quote:Op woensdag 16 november 2016 19:26 schreef Diqiu-Long het volgende:
Ik heb mij niet bepaald verdiept in banden merken, maar ik wil ook niet al te veel geld in mijn auto steken.
Uiteindelijk hoop ik voor ongeveer 1 jaar probleemloos in de auto te rijden, als het dan zover is voor de APK dan wil ik er gerust wel een beetje geld in steken. Overigens hou ik de uitgaven, maar ookhet brandstof verbruik bij met de app Drivvo.
Hartstikke handig, dan krijg je een inzicht in hoeveel de auto je al gekost heeft. Al zet ik er natuurlijk niet de antivries ruitensproeier vloeistof bij.
Denk je dat het veilig is om op je oude banden zulke snelheden te rijden?quote:Op vrijdag 18 november 2016 18:19 schreef Diqiu-Long het volgende:
Vandaag naar Düsseldorf gereden over de Autobahn: Wat een ervaring, op veel stukken is letterlijk geen maximumsnelheid! Dus ik tikte bijna de 160 aan.
Was trouwens minder plezierig toen ik terecht kwam in de binnenstad, daar was het verkeer echt hartstikke druk.
Zijn al vervangen door de garage, sowieso rij ik dat soort snelheden niet constant. Meeste is toch echt 120KM/130KM.quote:Op vrijdag 18 november 2016 23:52 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Denk je dat het veilig is om op je oude banden zulke snelheden te rijden?
Heb je echt nog zoveel voordeel ten opzichte van een schadevrije auto, wanneer je alle reparaties nog uit moet voeren? Lijkt mij een aardige klap als er airbags afgaan dus zou goed de voorkant laten inspecteren op op het oog onzichtbare schade.quote:Op dinsdag 22 november 2016 11:00 schreef xaban06 het volgende:
Dag mensen, ik heb auto op het oog welke schade heeft gehad (airbag in stuur en bijrijders airbag hebben poef gedaan).
Volgens de verkoper (klinkt wat ongeloofwaardig), stond de auto geparkeerd met de versnelling in zijn 1 en hebben zo de auto gestart, hierdoor is de auto tegen de trekhaak aan geknald van de auto die voor hen geparkeerd stond.
Rondom is er geen schade te bekennen, de voorbumper is dus vervangen/gerepareerd. Wel missen de 2 mistlampen aan de voorzijde (moet dus gekocht en geplaatst worden). De 2 airbags moeten ook nog vervangen worden.
Als ik de motorkap open doe en ik kijk naar de achterzijde van de bumper, ziet alles er goed uit, geen schade te bekennen.
Wat kan er mis zijn met de auto wat niet direct zichtbaar is?
..of moet ik een nieuw topic openen
Zo een 20% goedkoper. Met de reparaties ben ik dan uiteindelijk (bijna) even duur uit, maar deze heeft net wat meer opties en een mooiere kleurquote:Op dinsdag 22 november 2016 11:58 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Heb je echt nog zoveel voordeel ten opzichte van een schadevrije auto, wanneer je alle reparaties nog uit moet voeren? Lijkt mij een aardige klap als er airbags afgaan dus zou goed de voorkant laten inspecteren op op het oog onzichtbare schade.
En waarom zouden ze hem dan zelf niet repareren?quote:Op dinsdag 22 november 2016 12:55 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Zo een 20% goedkoper. Met de reparaties ben ik dan uiteindelijk (bijna) even duur uit, maar deze heeft net wat meer opties en een mooiere kleur
Je auto moet aangepast zijn aan de omstandigheden. Sneeuwt het, moet je winterbanden hebben anders ben je verhoogd aansprakelijk als er iets misgaat. Is het daar droog en 10 graden terwijl er geen sneeuwvlokje te zien is, heb je die winterbanden ook niet nodig.quote:Op dinsdag 27 december 2016 23:51 schreef CherryLips het volgende:
Kickje, want dit weten jullie vast wel: ik ga volgende week een dagje naar Duitsland, net de grens over. Nu krijg ik allemaal horrorverhalen te horen dat ik een boete krijg omdat ik geen winterbanden heb. Zolang het niet sneeuwt of ijzelt is het toch niet verplicht? En welke spullen zou je standaard in je auto moeten hebben als je in het buitenland rijdt? Ik dacht dat dat per land verschilt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |