abonnement Unibet Coolblue
pi_166693360
Er zijn ook hele volksstammen positief over HiFly, Landsail, Achilles, Kinforest en wat al niet meer. Dat zegt me weinig. Ik ga deels af op gevoel en deels op de onafhankelijke bandentests van bijv ADAC. Ook tyrereviews.co.uk bekijk ik nog wel eens.
En zelfs dan heb je nog persoonlijke voorkeur in wat je fijn vindt rijden.
Schip ahoy!
  woensdag 16 november 2016 @ 17:03:31 #227
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_166695603
Hier heb ik setje HiFly, niet echt iets over te klagen.
Misschien iets rolgeluid dan mijn Michelin winterbanden, alleen dat is een ander profiel natuurlijk, dus lastig vergelijken aangezien zomerband meer contactoppervlak heeft (grotere vlakken). En een andere rubbercompound.
  woensdag 16 november 2016 @ 17:22:02 #228
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_166696000
Ik heb nu Vredenstein eronder liggen maar in mijn focus had ik eens een lekke band en wist ik dat ik mogelijk de auto zou verkopen. Toen heb ik 2 nieuwe banden laten monteren van een honkietonkie-merk hoor. :P

[ Bericht 0% gewijzigd door monsterd. op 16-11-2016 17:29:35 ]
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_166698882
Ik heb mij niet bepaald verdiept in banden merken, maar ik wil ook niet al te veel geld in mijn auto steken.

Uiteindelijk hoop ik voor ongeveer 1 jaar probleemloos in de auto te rijden, als het dan zover is voor de APK dan wil ik er gerust wel een beetje geld in steken. Overigens hou ik de uitgaven, maar ookhet brandstof verbruik bij met de app Drivvo.

Hartstikke handig, dan krijg je een inzicht in hoeveel de auto je al gekost heeft. Al zet ik er natuurlijk niet de antivries ruitensproeier vloeistof bij.
pi_166699988
quote:
1s.gif Op woensdag 16 november 2016 17:22 schreef monsterd. het volgende:
Ik heb nu Vredenstein eronder liggen maar in mijn focus had ik eens een lekke band en wist ik dat ik mogelijk de auto zou verkopen. Toen heb ik 2 nieuwe banden laten monteren van een honkietonkie-merk hoor. :P
Tsja, dat is een keuze. Als je een nitwit-koper treft zal die er niks over zeggen. Iemand die er een beetje verstand van heeft laat misschien de auto erom staan.
Schip ahoy!
  donderdag 17 november 2016 @ 22:09:55 #231
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_166724573
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2016 20:07 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Tsja, dat is een keuze. Als je een nitwit-koper treft zal die er niks over zeggen. Iemand die er een beetje verstand van heeft laat misschien de auto erom staan.
Mwaah auto is op export naar Roemenië gegaan. Dat was dus verder niet zo interessant :P

Maar ik ben het wel met je eens. Doorgaans weergeeft de staat en merk van de banden wel een goede indruk van de algemene staat van onderhoud van een auto.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  donderdag 17 november 2016 @ 22:11:58 #232
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_166724642
quote:
1s.gif Op donderdag 17 november 2016 22:09 schreef monsterd. het volgende:

Maar ik ben het wel met je eens. Doorgaans weergeeft de staat en merk van de banden wel een goede indruk van de algemene staat van onderhoud van een auto.
Er staat bij mijn werk op de hoek een RS3 uit 2011 met volledig doorgesleten achterbanden, dan vraag je ook af wat voor gladiolen er op de weg rijden..
Als ook van de sarcastische opmerkingen
pi_166729680
quote:
10s.gif Op donderdag 17 november 2016 22:11 schreef bokkepoot het volgende:

[..]

Er staat bij mijn werk op de hoek een RS3 uit 2011 met volledig doorgesleten achterbanden, dan vraag je ook af wat voor gladiolen er op de weg rijden..
Gevalletje 'wil wel maar kan niet', denk ik dan. Of hij wil gewoon graag dwars kunnen :P
Schip ahoy!
  vrijdag 18 november 2016 @ 13:04:41 #234
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_166733600
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2016 19:26 schreef Diqiu-Long het volgende:
Ik heb mij niet bepaald verdiept in banden merken, maar ik wil ook niet al te veel geld in mijn auto steken.

Uiteindelijk hoop ik voor ongeveer 1 jaar probleemloos in de auto te rijden, als het dan zover is voor de APK dan wil ik er gerust wel een beetje geld in steken. Overigens hou ik de uitgaven, maar ookhet brandstof verbruik bij met de app Drivvo.

Hartstikke handig, dan krijg je een inzicht in hoeveel de auto je al gekost heeft. Al zet ik er natuurlijk niet de antivries ruitensproeier vloeistof bij.
en toch is antivries, verbandtrommel, pakeerschijf etc allemaal kosten die je zonder auto niet gehad had die je dus gewoon mee moet rekenen (jaja, dat is nog geen tientje per jaar maar toch :) )

ik hou zulke dingen bij in een excel tabelletje. Vroeger zelfs incl. bij welke km stand de zomerbanden eraf en de winterbanden erop (en vice versa) gingen. dat doe ik niet meer.
pi_166739373
Vandaag naar Düsseldorf gereden over de Autobahn: Wat een ervaring, op veel stukken is letterlijk geen maximumsnelheid! Dus ik tikte bijna de 160 aan.

Was trouwens minder plezierig toen ik terecht kwam in de binnenstad, daar was het verkeer echt hartstikke druk.
  vrijdag 18 november 2016 @ 23:52:13 #236
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_166748982
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2016 18:19 schreef Diqiu-Long het volgende:
Vandaag naar Düsseldorf gereden over de Autobahn: Wat een ervaring, op veel stukken is letterlijk geen maximumsnelheid! Dus ik tikte bijna de 160 aan.

Was trouwens minder plezierig toen ik terecht kwam in de binnenstad, daar was het verkeer echt hartstikke druk.
Denk je dat het veilig is om op je oude banden zulke snelheden te rijden?
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_166753053
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 november 2016 23:52 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Denk je dat het veilig is om op je oude banden zulke snelheden te rijden?
Zijn al vervangen door de garage, sowieso rij ik dat soort snelheden niet constant. Meeste is toch echt 120KM/130KM.
pi_166820930
Dag mensen, ik heb auto op het oog welke schade heeft gehad (airbag in stuur en bijrijders airbag hebben poef gedaan).

Volgens de verkoper (klinkt wat ongeloofwaardig), stond de auto geparkeerd met de versnelling in zijn 1 en hebben zo de auto gestart, hierdoor is de auto tegen de trekhaak aan geknald van de auto die voor hen geparkeerd stond.

Rondom is er geen schade te bekennen, de voorbumper is dus vervangen/gerepareerd. Wel missen de 2 mistlampen aan de voorzijde (moet dus gekocht en geplaatst worden). De 2 airbags moeten ook nog vervangen worden.

Als ik de motorkap open doe en ik kijk naar de achterzijde van de bumper, ziet alles er goed uit, geen schade te bekennen.

Wat kan er mis zijn met de auto wat niet direct zichtbaar is?

..of moet ik een nieuw topic openen :@
  dinsdag 22 november 2016 @ 11:27:18 #239
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_166821366
Het verhaal?
  dinsdag 22 november 2016 @ 11:58:15 #240
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_166821867
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 11:00 schreef xaban06 het volgende:
Dag mensen, ik heb auto op het oog welke schade heeft gehad (airbag in stuur en bijrijders airbag hebben poef gedaan).

Volgens de verkoper (klinkt wat ongeloofwaardig), stond de auto geparkeerd met de versnelling in zijn 1 en hebben zo de auto gestart, hierdoor is de auto tegen de trekhaak aan geknald van de auto die voor hen geparkeerd stond.

Rondom is er geen schade te bekennen, de voorbumper is dus vervangen/gerepareerd. Wel missen de 2 mistlampen aan de voorzijde (moet dus gekocht en geplaatst worden). De 2 airbags moeten ook nog vervangen worden.

Als ik de motorkap open doe en ik kijk naar de achterzijde van de bumper, ziet alles er goed uit, geen schade te bekennen.

Wat kan er mis zijn met de auto wat niet direct zichtbaar is?

..of moet ik een nieuw topic openen :@
Heb je echt nog zoveel voordeel ten opzichte van een schadevrije auto, wanneer je alle reparaties nog uit moet voeren? Lijkt mij een aardige klap als er airbags afgaan dus zou goed de voorkant laten inspecteren op op het oog onzichtbare schade.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_166822838
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 november 2016 11:58 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Heb je echt nog zoveel voordeel ten opzichte van een schadevrije auto, wanneer je alle reparaties nog uit moet voeren? Lijkt mij een aardige klap als er airbags afgaan dus zou goed de voorkant laten inspecteren op op het oog onzichtbare schade.
Zo een 20% goedkoper. Met de reparaties ben ik dan uiteindelijk (bijna) even duur uit, maar deze heeft net wat meer opties en een mooiere kleur :)
  dinsdag 22 november 2016 @ 13:08:24 #242
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_166823051
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 12:55 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Zo een 20% goedkoper. Met de reparaties ben ik dan uiteindelijk (bijna) even duur uit, maar deze heeft net wat meer opties en een mooiere kleur :)
En waarom zouden ze hem dan zelf niet repareren?
Dat vraag ik mijzelf dan af, dan kun je hem verkopen voor de prijs van een minder luxe, dus dan zou hij toch sneller/makkelijker verkopen dan nu?
pi_166840110
Wat hij hierboven zegt. Als ie met reparaties net zo goed in de markt zou staan als een andere, dan zou ie met deze opties mogelijk zelfs iets meer waard zijn. Als ze dat zelf niet doen, dan zal er dus wel iets anders mis mee zijn, want waarom anders geld laten liggen?

Het kán hoor, dat de boel toevallig geploft is omdat net de sensor geraakt is. Maar dan nog heb je vaak gevolgproblemen: sensor moet vervangen worden, zit soms op een aparte plek of in een aparte behuizing (of soms zelfs gecombineerd met een ander systeem). Moet dan bij de dealer gereset worden wellicht. Mogelijk zijn de airbags wel geploft door elektronicaproblemen. Of is het koelsysteem kapot en hebben ze dat als noodoplossing dichtgekit, in de hoop dat het 300km houdt en daarna de problemen voor jou zijn. Kortom: veel onzekerheid voor -naar mijn mening- niet al te veel gewin. Ik zou het risico niet nemen, want de kans dat het een bullshitpraatje is, is vrij groot.
Schip ahoy!
pi_166871940
Wat gebruiken jullie om de autoruiten goed schoon te maken? Ik ben net bij de Action geweest en die hadden voor ¤ 1 zo'n sponzen set, waarvan eentje zeemleer was.

Nu had ik onlangs tijdens het boodschappen doen een oudere mevrouw om advies gevraagd: Ja ik vraag gewoon wildvreemde mensen in de supermarkt met waarschijnlijk meer ervaring dan ik om advies!

Nou goed die mevrouw beveel mij aan om een zeemleer te gebruiken, zodoende dat ik aan de slag ging met die zeemleer-spons. Geloof alleen eigenlijk dat die wellicht bedoeld zijn om de condens te verwijderen, echter ik kreeg de ramen er in combinatie met ruitenreiniger perfect mee schoon.
pi_166876104
In mijn ervaring laat ruitenreiniger altijd na korte tijd alsnog een waas achter. Wat ik doe is warm water met een beetje spiritus. Een nieuw sponsje uit de verpakking en daarmee de ruit poetsen. Daarna met een schone, speciale glazendoek (theedoek bedoeld voor wijnglazen e.d.) de ruit napoetsen en droog maken. Ik gebruik meestal twee doeken per ruit, maar kan er dan ook weer 20 à 30k tegenaan.
Schip ahoy!
pi_167237479
- crosspost -

[ Bericht 56% gewijzigd door Sounddragon op 10-12-2016 20:15:22 ]
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_167661300
Kickje, want dit weten jullie vast wel: ik ga volgende week een dagje naar Duitsland, net de grens over. Nu krijg ik allemaal horrorverhalen te horen dat ik een boete krijg omdat ik geen winterbanden heb. Zolang het niet sneeuwt of ijzelt is het toch niet verplicht? En welke spullen zou je standaard in je auto moeten hebben als je in het buitenland rijdt? Ik dacht dat dat per land verschilt?
Tap tap tap
pi_167663837
Voor Duitsland ook even een milieusticker kopen
pi_167664700
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2016 23:51 schreef CherryLips het volgende:
Kickje, want dit weten jullie vast wel: ik ga volgende week een dagje naar Duitsland, net de grens over. Nu krijg ik allemaal horrorverhalen te horen dat ik een boete krijg omdat ik geen winterbanden heb. Zolang het niet sneeuwt of ijzelt is het toch niet verplicht? En welke spullen zou je standaard in je auto moeten hebben als je in het buitenland rijdt? Ik dacht dat dat per land verschilt?
Je auto moet aangepast zijn aan de omstandigheden. Sneeuwt het, moet je winterbanden hebben anders ben je verhoogd aansprakelijk als er iets misgaat. Is het daar droog en 10 graden terwijl er geen sneeuwvlokje te zien is, heb je die winterbanden ook niet nodig.

Milieusticker kan handig zijn, afhankelijk van waar je naartoe gaat. Maar eerlijk is eerlijk: ik heb dat kreng al jaren niet en heb al regelmatig in diverse Duitse steden geparkeerd en er nog nooit iets van gehoord.
Schip ahoy!
  woensdag 28 december 2016 @ 14:55:13 #250
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_167674545
De milieusticker zou ik wel bestellen op voorhand. Stom om daar een boete voor te riskeren terwijl het een tientje kost.

Cherry je kunt een milieusticker bestellen via de tuv, ANWB, maar ook via het Vwe en Finnik.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')