abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_158100377
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  dinsdag 8 december 2015 @ 11:13:46 #2
83823 Vinno
Dat is ook.
pi_158100860
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 december 2015 10:34 schreef Skv het volgende:

[..]

Ik bedoel meer, als je toch naar Xi'an gaat, ga dan een dag of 4 ipv 1 volle dag omsloten door 2 reisdagen.
Snap wat je zegt, maar ik heb in totaal 7 hele dagen in China/Beijing.
Als ik dat doe, dan heb ik maar 2,5/3 dagen voor Beijing.

Het is een "citytrip" he, deze vakantie.
Geen rondreis :)

En als ik eens rondsnuffel bij reisbureau's, dan zie ik heel veel reizen van 6 of 7 dagen naar Beijing/Xi'an die ongeveer hetzelfde reisschema aanhouden...
pi_158101416
Tvp
  dinsdag 8 december 2015 @ 11:51:56 #4
286575 Roces18
Chef de party
pi_158101759
Xi´an vond ik toch wel de leukste stad van mijn vakantie. Beter dan Bejing.
Ook veel schoner en zat dingen te doen.

Terracotta leger vond ik anders niet echt bijzonder, zeker voor de prijs die ze vragen wat voor Chinese begrippen redelijk duur is. (ligt vast aan mij)
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_158102005
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 11:51 schreef Roces18 het volgende:
Xi´an vond ik toch wel de leukste stad van mijn vakantie. Beter dan Bejing.
Ook veel schoner en zat dingen te doen.

Terracotta leger vond ik anders niet echt bijzonder, zeker voor de prijs die ze vragen wat voor Chinese begrippen redelijk duur is. (ligt vast aan mij)
Helemaal mee eens.
Lucht was een stuk schoner waardoor je je meteen frisser voelt. En ik heb me bij Terracotta ook enorm lopen ergeren aan het uitzuigen wat ze doen. Dat hele crap-dorp waar je doorheen moet lopen en de meuk-verkopers met plastic poppetjes ontwijken. Daarna de heuvel oplopen, (forse) entree betalen en van ver-af in een slecht verlichte ruimte de beelden zien. Wil je dichterbij kijken? Extra betalen. Foto maken naast een beeld? Extra betalen. Statief neerzetten? Verboden.

Xi'an zelf is wel leuk. Rondje over de muur fietsen. Tempels in de stad bezoeken, die eet-straat :9

Al zijn die "dorpen" met verkopers wel iets typisch Chinees heb ik het idee. Toen ik naar de muur ging met een crap-vrije-tour werdt de bus bij de slagboom voorbij het dorp (nog zo'n 2km van de muur) geweigerd. Toen moest iedereen de bus uit (waarbij de gids duidelijk klaagde over een corrupte beveiligings gast en dat we allemaal zo snel mogelijk door die winkelstraat moesten lopen zonder wat te kopen) en daarna mochten we de bus weer in :')

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 08-12-2015 12:04:34 ]
pi_158102148
Ik heb toch andere ervaringen in Xi'an. Ook erg veel smog en behoorlijk smerige Chinezen (erger dan in Beijing). Terracottaleger deel ik hierboven genoemde ervaringen. Leuk om te zien maar alleen daarvoor zou ik zeker de tocht naar Xi'an niet maken. Dan moet je ook de stadsmuren e.d. even meepakken.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_158308338
Mag ik even inbreken met een vraag? Weet iemand hier toevallig of je met een Chinees rijbewijs in Nederland (of desnoods elders in de EU, maar ik denk dat de regels overal gelijk zijn) een auto kunt huren?
pi_158309361
Je zal een internationaal rijbewijs moeten hebben naast het Chinese rijbewijs (dat heeft een Nederlander ook nodig als hij buiten de EU wil rijden). Verder moet je checken bij de verhuur maatschappij aan Chinezen wil verhuren, ik heb begrepen dat het niet altijd het geval is omdat het nogal brokken piloten zijn.
pi_158309735
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 16:14 schreef Sparqq het volgende:
Je zal een internationaal rijbewijs moeten hebben naast het Chinese rijbewijs (dat heeft een Nederlander ook nodig als hij buiten de EU wil rijden). Verder moet je checken bij de verhuur maatschappij aan Chinezen wil verhuren, ik heb begrepen dat het niet altijd het geval is omdat het nogal brokken piloten zijn.
Een Nederlander buiten de EU heeft dat lang niet altijd nodig, ik in Jordanië b.v. niet.
pi_158322792
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 15:20 schreef Gala6183 het volgende:
Mag ik even inbreken met een vraag? Weet iemand hier toevallig of je met een Chinees rijbewijs in Nederland (of desnoods elders in de EU, maar ik denk dat de regels overal gelijk zijn) een auto kunt huren?
Nope. Het Chinese rijbewijs wordt buiten China niet erkend. En de loophole Chinees rijbewijs > HK rijbewijs > Engels rijbewijs is ook gedicht :D Zagen ze in Engeland niet zo zitten, al die Chinezen op de weg.
pi_158323088
Bedankt voor jullie antwoorden! ^O^
pi_158323633
Volgens Hertz kun je gewoon een auto huren met een Chinees rijbewijs. Je kun een Chinees rijbewijs niet omzetten naar een NL rijbewijs, dan zal je opnieuw examen moeten doen. Als je langere tijd in Nederland verblijft mag je niet meer je buitenlandse rijbewijs gebruiken.
pi_158323745
Het gaat om vrienden die max. 4 weken in Europa blijven. Blijkbaar verschillen de regels ook nog per huurmaatschappij want bij Sixt heb je weer een vertaling van je rijbewijs nodig of een internationaal rijbewijs. Ingewikkeld.
pi_158323832
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2015 09:14 schreef Gala6183 het volgende:
Het gaat om vrienden die max. 4 weken in Europa blijven. Blijkbaar verschillen de regels ook nog per huurmaatschappij want bij Sixt heb je weer een vertaling van je rijbewijs nodig of een internationaal rijbewijs. Ingewikkeld.
Als het gaat om een land buiten de EU moet het rijbewijs voldoen aan het verdrag van Wenen (categorieën A, B, C, D, E). China doet niet mee met dat verdrag. Daarom zul je dus een internationaal rijbewijs erbij moeten hebben.
(dat gaat dus om de wetgeving in NL, niet wat verhuurders doen)

Ben zelf bezig mijn NL rijbewijs om te zetten naar Chinees wat eigenlijk veelste simpel gaat.
Hoef alleen een theorie test te doen, en zelfs die kan ik door iemand anders laten doen :z
pi_158324616
Meer smog

http://shanghaiist.com/2015/12/18/red_alert_part_two.php

quote:
For the second time already this month, Beijing will be raising the red alert as heavy levels of smog roll into town. However, unlike the previous one, which was a bit of a false alarm, this one is expected to be a real doozy.
According to China's weather service, the next wave of smothering smog will hit Beijing early Saturday morning around 7 a.m. and stick around until noon on Tuesday. Compared with the red alert earlier this month, this one is expected to bring in much higher levels of PM 2.5 in the air, comparable to Beijing's breathtaking November airpocalypse.
pi_158343554
Afgelopen september een maand door China gereist. Ik moet zeggen dat China behoorlijk onze hartjes heeft gestolen O+
Route: Shanghai, Beijing, Datong, Pingyao, Xi'an, Lijang, Dali, Kunming, Guilin, Hong Kong

Hoogtepunten voor ons waren: Jinshanling, cruise over de Li River en de Longji rijstterrassen

En natuurlijk het heerlijke eten :Y)
We hebben zo veel vriendelijke mensen ontmoet O+

Alleen vermijdt de Golden week :D :')
pi_158491489
Wie zat er nu ook alweer in Beijing?

https://www.hongkongfp.co(...)reigners-in-beijing/

FCOtravel twitterde op donderdag 24-12-2015 om 05:49:40 #China https://t.co/0WL5VzkuLd possible threats against Westerners in the #Sanlitun area of #Beijing, on or around Christmas Day. reageer retweet
pi_158491673
Dank. Ik zit er volgende week, zal dan wel weer rustiger zijn hoop ik.

Hoe erg is het met de smog op het moment? Ik ben er maar een paar dagen. Mondkapje nodig? :o
pi_158491832
quote:
11s.gif Op donderdag 24 december 2015 10:57 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Dank. Ik zit er volgende week, zal dan wel weer rustiger zijn hoop ik.

Hoe erg is het met de smog op het moment? Ik ben er maar een paar dagen. Mondkapje nodig? :o
Red Alert is nog steeds / alweer van kracht. Dus mondkapje is aan te bevelen.
pi_158492382
Ik vraag me af in hoeverre mondkapjes helpen tegen fijne stofdeeltjes?!
pi_158504032
quote:
11s.gif Op donderdag 24 december 2015 10:57 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Dank. Ik zit er volgende week, zal dan wel weer rustiger zijn hoop ik.

Hoe erg is het met de smog op het moment? Ik ben er maar een paar dagen. Mondkapje nodig? :o
Een paar dagen maakt niks uit, als je voor langere tijd er zit zou ik het wel doen.
Al is het ook dweilen met de kraan open.. het is overal, in je kamer, in de metro, op je kantoor. Als je het echt serieus neemt moet je het eigenlijk 24/7 op.
pi_158505868
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2015 11:43 schreef MCH het volgende:
Ik vraag me af in hoeverre mondkapjes helpen tegen fijne stofdeeltjes?!
Een standaard stofmasker (zo'n 1 euro ding weggooi ding) gaat weinig helpen. Die zijn vooral voor grovere deeltjes (zoals als je aan het schuren bent) en dingen die kunnen spatten (zoals bloed). PM2.5 zijn fijne deeltjes van 2.5 microns of minder die in je longen kunnen gaan. Dan heb je een fijnstofmasker nodig die goed past (en dan filtert die zeker 95%. En die filteren al gauw tot 0,3 micron. Dus dan zit je zeker goed. Die kan je al kopen vanaf 5 euro.

Maar ik denk ook dat je ogen echt gaan irriteren dus dan moet je ook een stofbril dragen en, wat als het in je oren komt. Dus oordopjes in. Alle gaten dichtmaken. Een astronautenpak aan. ^O^
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_158594155
Ik ben voornemens om komend jaar in juni/july een paar weken door te brengen in een Taiji/Kung fu academy in Wudang. De best aanvliegroute hiervoor zou Xiangyang (XFN).
Als ik via vliegtickets of google zoek dan kom ik bij China Southern uit en die hebben een goede heenvlucht (ruim 19 uur via Guangzhou). Alleen de terugvlucht is niet echt handig. Deze gaat en via Londen en ik zou dan een nacht moeten doorbrengen op Guangzhou.

Zijn er China experts die tips hebben voor het zoeken van de meest optimale vlucht?
Op zich zou ik ook wel in de laatste week dat ik daar ben ook wel willen afzakken naar Yangshou en dan Hong Kong en dan zo terug vliegen.
Waar kan je het best informatie vandaan halen om een vlucht te plannen voor China?
  maandag 28 december 2015 @ 10:13:27 #24
286575 Roces18
Chef de party
pi_158594686
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 09:37 schreef sol1taire het volgende:
Ik ben voornemens om komend jaar in juni/july een paar weken door te brengen in een Taiji/Kung fu academy in Wudang. De best aanvliegroute hiervoor zou Xiangyang (XFN).
Als ik via vliegtickets of google zoek dan kom ik bij China Southern uit en die hebben een goede heenvlucht (ruim 19 uur via Guangzhou). Alleen de terugvlucht is niet echt handig. Deze gaat en via Londen en ik zou dan een nacht moeten doorbrengen op Guangzhou.

Zijn er China experts die tips hebben voor het zoeken van de meest optimale vlucht?
Op zich zou ik ook wel in de laatste week dat ik daar ben ook wel willen afzakken naar Yangshou en dan Hong Kong en dan zo terug vliegen.
Waar kan je het best informatie vandaan halen om een vlucht te plannen voor China?
Zowel heenvlucht als terugvlucht moet je wel overstappen op Guangzhou. Je kan ook met de trein naar een ander vliegveld die wel een directe vlucht aanbied.
Maar ik zou het niet echt een probleem vinden. In Guangzhou kan je je wel een avondje vermaken.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_158625385
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 10:13 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Zowel heenvlucht als terugvlucht moet je wel overstappen op Guangzhou. Je kan ook met de trein naar een ander vliegveld die wel een directe vlucht aanbied.
Maar ik zou het niet echt een probleem vinden. In Guangzhou kan je je wel een avondje vermaken.
Guangzhou Baiyun Airport is een takke eind van het centrum vandaan. :P

Vlieg zelf liever altijd via Hong Kong.
  dinsdag 29 december 2015 @ 08:33:14 #26
286575 Roces18
Chef de party
pi_158626569
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 02:31 schreef Kenzi het volgende:

[..]

Guangzhou Baiyun Airport is een takke eind van het centrum vandaan. :P

Vlieg zelf liever altijd via Hong Kong.
Half uurtje / 3 kwartier met de metro. Zoveel is er in Guangzhou ook niet te doen hoor. Maar wel leuk om de Canton Tower even te zien als je er toch bent.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_158626629
Na die geruchten en berichten van de US Embassy over geplande aanslagen op 'Westerners' in Sanlitun komen her en der nu ook geruchten in andere steden naar boven. Is meer paniekzaaien volgens mij.
pi_158664838
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 02:31 schreef Kenzi het volgende:

[..]

Guangzhou Baiyun Airport is een takke eind van het centrum vandaan. :P

Vlieg zelf liever altijd via Hong Kong.
Met welke maatschappij vlieg jij via Hong Kong dan?
pi_158664888
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 10:14 schreef sol1taire het volgende:

[..]

Met welke maatschappij vlieg jij via Hong Kong dan?
Met Aeroflot van Schiphol > Moskou > Hong Kong. Is redelijk goedkoop. (KLM codeshare)
Turkish Airways via Istanbul > Hong Kong kan ook.

Vanaf HK met kleinere vlucht naar je eindbestemming. Spring Airlines bijv.
China Southern / China Eastern probeer ik zoveel mogelijk te vermijden... vooral met China Southern alleen maar slechte ervaringen (ranzige niet schoongemaakte cabines, onvriendelijk personeel, vertragingen zonder info etc)

[ Bericht 0% gewijzigd door Kenzi op 30-12-2015 10:32:29 ]
pi_158703460
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 10:17 schreef Kenzi het volgende:

[..]

Met Aeroflot van Schiphol > Moskou > Hong Kong. Is redelijk goedkoop. (KLM codeshare)
Turkish Airways via Istanbul > Hong Kong kan ook.

Vanaf HK met kleinere vlucht naar je eindbestemming. Spring Airlines bijv.
China Southern / China Eastern probeer ik zoveel mogelijk te vermijden... vooral met China Southern alleen maar slechte ervaringen (ranzige niet schoongemaakte cabines, onvriendelijk personeel, vertragingen zonder info etc)
Hmm tja, helaas lijkt erop dat China Southern de voordeligste aanbieder is voor een retour.
pi_158703489
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2015 09:00 schreef sol1taire het volgende:

[..]

Hmm tja, helaas lijkt erop dat China Southern de voordeligste aanbieder is voor een retour.
Vrijwel niemand hier (in China / HK) boekt dan ook retourtjes ;) 2 x enkeltje is vaak goedkoper.

China Southern zit ook in Skyteam dus met beetje mazzel heb je een codeshare met KLM. Die vluchten zijn wel ok.
pi_158704611
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2015 09:04 schreef Kenzi het volgende:

[..]

Vrijwel niemand hier (in China / HK) boekt dan ook retourtjes ;) 2 x enkeltje is vaak goedkoper.

China Southern zit ook in Skyteam dus met beetje mazzel heb je een codeshare met KLM. Die vluchten zijn wel ok.
Daar heb ik ook naar gekeken, maar de enkeltjes die ik vind zijn vaak al duurder dan een retour ...
Wat ik wel zou willen boeken is een enkel AMS -> XFN en dan later beslissen hoe de rest van de trip eruit gaat zien.

[ Bericht 0% gewijzigd door sol1taire op 31-12-2015 13:53:52 ]
  zaterdag 2 januari 2016 @ 05:39:56 #33
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_158753628
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2015 09:23 schreef Kenzi het volgende:

[..]

Als het gaat om een land buiten de EU moet het rijbewijs voldoen aan het verdrag van Wenen (categorieën A, B, C, D, E). China doet niet mee met dat verdrag. Daarom zul je dus een internationaal rijbewijs erbij moeten hebben.
(dat gaat dus om de wetgeving in NL, niet wat verhuurders doen)

Ben zelf bezig mijn NL rijbewijs om te zetten naar Chinees wat eigenlijk veelste simpel gaat.
Hoef alleen een theorie test te doen, en zelfs die kan ik door iemand anders laten doen :z

Ik heb 'm ook - ideaal. Veeel vrijer!

Mijn tip - vlieg naar Xining, huur daar een auto en rijd rond Qinghai lake. Echt prachtig. In 5 jaar China is dat nog steeds de mooiste plek/trip....
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
  zaterdag 2 januari 2016 @ 05:41:37 #34
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_158753633
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2015 10:23 schreef sol1taire het volgende:

[..]

Daar heb ik ook naar gekeken, maar de enkeltjes die ik vind zijn vaak al duurder dan een retour ...
Wat ik wel zou willen boeken is een enkel AMS -> XFN en dan later beslissen hoe de rest van de trip eruit gaat zien.
Overweeg om een retourtje AMS - CAN of AMS - HKG te boeken, en afzonderlijk het laatste stukje. Scheelt in kosten, nadeel is dat je wat extra tijd/ruimte moet plannen in HKG of CAN
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
pi_158756462
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2016 05:41 schreef Xtreem het volgende:

[..]

Overweeg om een retourtje AMS - CAN of AMS - HKG te boeken, en afzonderlijk het laatste stukje. Scheelt in kosten, nadeel is dat je wat extra tijd/ruimte moet plannen in HKG of CAN
Tnx voor de info. Ik heb zojuist een retour (multicity) geboekt van AMS - XFN met CS/KLM en dan terug CAN - AMS. Dan zie ik later wel hoe ik in CAN kom (en waar vandaan).
pi_161138131
*kick*

Is hier toevallig iemand wel eens in Dalian geweest?
pi_161334720
Domme vraag misschien, maar weet iemand of je een doos cup-a-soup zakjes mee mag nemen naar China :P?
pi_161334946
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 20:02 schreef FranticDJ het volgende:
Domme vraag misschien, maar weet iemand of je een doos cup-a-soup zakjes mee mag nemen naar China :P?
Instant Noodles will not do?
pi_161335011
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 20:09 schreef MCH het volgende:

[..]

Instant Noodles will not do?
Laat ik het zo zeggen: ik reis naar china om op een schip te stappen en dan weer weg te varen :+ En instant noodles, yuck.
pi_161335041
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 20:11 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Laat ik het zo zeggen: ik reis naar china om op een schip te stappen en dan weer weg te varen :+ En instant noodles, yuck.
Je krijgt een zelfde bak zout binnen hoor. :P
pi_161335061
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 20:12 schreef MCH het volgende:

[..]

Je krijgt een zelfde bak zout binnen hoor. :P
Achja, dan liever zoute soep dan smaakloze zout noodles.
pi_161861622
Ik ga over 2 weken ongeveer een maandje naar Shanghai. Is het nou nodig om vaccinaties te halen of niet? Het is me niet duidelijk. Als ik het opzoek staat er 'aan te raden', maar vanuit mijn contactpersoon heb ik er niks over gehoord. Wat is jullie ervaring?
If you're absent during my struggle, don't expect to be present during my succes. - Will Smith
pi_161868545
-

[ Bericht 100% gewijzigd door RaymonRK op 02-05-2016 12:16:54 ]
  maandag 2 mei 2016 @ 12:25:41 #44
67670 Skv
Cynist.
pi_161868907
quote:
14s.gif Op zondag 1 mei 2016 23:36 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
Ik ga over 2 weken ongeveer een maandje naar Shanghai. Is het nou nodig om vaccinaties te halen of niet? Het is me niet duidelijk. Als ik het opzoek staat er 'aan te raden', maar vanuit mijn contactpersoon heb ik er niks over gehoord. Wat is jullie ervaring?
Contactpersoon? :? De GGD bedoel je? Neem aan dat zij je wel kunnen adviseren. Hoewel 2 weken voor tijd toch al te laat is, dus ik zou het laten zitten.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  dinsdag 3 mei 2016 @ 12:05:18 #45
235070 Scarface150993
On the road...
pi_161893842
Het lijkt mij geweldig om langs de li river op avontuur te gaan en dorpen in de omgeving op te zoeken die minder toeristische zijn. Iemand hier ervaring mee? Is het te doen in China om authentieke oude Chinese dorpjes te vinden waar je toch wel goed kunt verblijven en in contact kunt komen met de locals?
pi_161909994
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 12:05 schreef Scarface150993 het volgende:
Het lijkt mij geweldig om langs de li river op avontuur te gaan en dorpen in de omgeving op te zoeken die minder toeristische zijn. Iemand hier ervaring mee? Is het te doen in China om authentieke oude Chinese dorpjes te vinden waar je toch wel goed kunt verblijven en in contact kunt komen met de locals?
Dat is zeker mogelijk. Ik heb zelf een rondje provincie gedaan ten westen van Chengdu. Daar kom je wel wat toeristen tegen maar ze zijn schaars. Heb toen dit rondje gedaan: Chengdu - Kangding - Tagong - Danba - Chengdu. In Danba dus helemaal geen westerse toerist gezien en Engels konden ze daar ook niet. Vond ik toen wel een leuke beproeving.
  woensdag 4 mei 2016 @ 12:08:53 #47
235070 Scarface150993
On the road...
pi_161918238
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 22:37 schreef MCH het volgende:

[..]

Dat is zeker mogelijk. Ik heb zelf een rondje provincie gedaan ten westen van Chengdu. Daar kom je wel wat toeristen tegen maar ze zijn schaars. Heb toen dit rondje gedaan: Chengdu - Kangding - Tagong - Danba - Chengdu. In Danba dus helemaal geen westerse toerist gezien en Engels konden ze daar ook niet. Vond ik toen wel een leuke beproeving.
Klinkt spannend! Ik zou dit graag in de buurt van de li river. Wat heb je gebruikt als vervoer en waar verbleef je?
pi_161918676
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 12:08 schreef Scarface150993 het volgende:

[..]

Klinkt spannend! Ik zou dit graag in de buurt van de li river. Wat heb je gebruikt als vervoer en waar verbleef je?
1x met een ander koppel een auto geshared. Daarnaast een leg afgelegd met minibusjes. Wel leuk, dan gaan die Chinezen je onderling verhandelen en sta je soms een uur of langer stil omdat het busje nog niet vol is. En ook gewoon een stuk afgelegd met bussen. Verder gewoon hostels maar die zijn soms ook gewoon authentiek Tibetaans. Slaap je opeens in een superkleurrijke kamer. :P

Ik moest even opzoeken waar die Li rivier ligt. Dat gebied is wel supertoeristisch (Guilin, Yangshuo etc.) Ik denk dus dat je daar wel wat meer moeite moet doen om van de gebaande paden af te komen. Al was het rondcrossen op een fiets in Yangshuo al redelijk avontuurlijk. Meeste toeristen nemen toch een bootje de rivier op en iedereen doet daar alles georganiseerd met een tour. Dus als jij alles met losse busjes doet dan wordt het al een stuk avontuurlijker. ;)
pi_162661068
Ik zit hier lekker in een hostel in Guilin en ben wat vooruit aan het plannen. Morgen ga ik naar Yangshuo en geen idee wat ik daar precies ga doen, ik denk lekker een fiets of motor huren. Alleen wat is het plan voor daarna....ik heb dan nog zo'n 6 dagen voordat ik weer in Guangzhou moet zijn. Zelf had ik eerst een idee om te relaxen in Sanya / Yalang Bay en een beetje te duiken. Ik lees alleen wisselende verhalen, redelijk duur en niet echt te vertrouwen duikspullen. Is dit inmiddels al wat veranderd of kan ik beter ergens anders heen? Vliegen van Guilin zou wel prettig zijn als dat kan, of fast train. Niet zoveel zin in een lange treinreis voor de beperkte tijd.

Bedankt alvast.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_162661119
Dragon boat festival komt er aan (9 tot 12 juni) houdt er rekening mee dat reizen erg druk zal zijn voor, tijdens en erna.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')