Tinkepink dank voor je reactie. Ik vind het ook leuk. Ik ben zelf een paar keren al gaan buurten. Ook verschillende ondernemers gesproken en die waren best positief allemaal.quote:Op maandag 7 december 2015 22:49 schreef Tinkepink het volgende:
Onzin. Pendrecht is leuk. Ik ga er rustig 's nachts over straat. Nooit problemen gehad, wel altijd vriendelijk begroet. Zelfs door groepjes jongens in de hangleeftijd.
Het is hier echt oke. Ik heb een koopwoning in het armere (huur) deel van Pendrecht en ik snap werkelijk niet waar al die wilde verhalen vandaan komen. Volgens mij scoort Pendrecht ook niet zo slecht op de criminaliteitbarometer van Rotterdam.quote:Op maandag 7 december 2015 23:06 schreef Jennifer26 het volgende:
[..]
Tinkepink dank voor je reactie. Ik vind het ook leuk. Ik ben zelf een paar keren al gaan buurten. Ook verschillende ondernemers gesproken en die waren best positief allemaal.
LadyOracle dank voor je reactiequote:Op maandag 7 december 2015 22:55 schreef LadyOracle het volgende:
Komen je vrienden en kennissen er weleens? De meeste mensen die er negatief over doen zijn er namelijk al twintig jaar niet geweest, is mijn ervaring. Ik heb er als kind gewoond toen het er nog slecht was, en ben er later weer gaan wonen. De wijk is arm, al zal dat voor het koopgedeelte niet zo opgaan, en dat merk je bijvoorbeeld aan welke winkels er zitten. Verder heb je er geen last van, al zijn er een paar mindere straten in het oude stuk. Maar vergeleken met het Oude Noorden zou ik het zeker niet onveiliger noemen. Voor je dochter is het waarschijnlijk alleen maar fijn straks, want je hebt er een stuk meer ruimte om buiten te spelen.
Tinkepink ,quote:Op maandag 7 december 2015 23:08 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Het is hier echt oke. Ik heb een koopwoning in het armere (huur) deel van Pendrecht en ik snap werkelijk niet waar al die wilde verhalen vandaan komen. Volgens mij scoort Pendrecht ook niet zo slecht op de criminaliteitbarometer van Rotterdam.
RSR, dankje voor je reactie .quote:Op dinsdag 8 december 2015 19:29 schreef R2R het volgende:
Alles is relatief, Pendrecht is grotendeels een arme wijk, met lage inkomens (door werkloosheid of door laag geschoolde banen).
Zo'n bevolkingssamenstelling is een soort "garantie" voor problemen. Mensen die geen shit geven over hoe hun huis of wijk eruit ziet en geen zin hebben om rekening te houden met de mensen om zich heen (dat is generaliserend ja, maar wel kenmerkend als je een wijk als geheel bekijkt).
Maar: Dat vind je in het Oude Noorden ook.
Als je die twee met elkaar vergelijkt heb je in Pendrecht veel meer ruimte om je heen. De huizen staan verder van elkaar af en er is meer groen.
Dus als de afweging tussen Oude Noorden of Pendrecht gaat, dan zou ik zelf voor Pendrecht kiezen.
De nieuwbouwstukken zijn ook neergezet met als bedoeling de bevolkingssamenstelling meer divers te maken, mensen uit verschillende sociale lagen in één wijk zorgen voor minder problemen en alleen maar mensen uit de onderste sociale laag allemaal op een kluitje.
Overigens scoort Pendrecht op de leefbaarometer zeer slecht (als in, veel rotter kan het niet):
http://www.leefbaarometer.nl/kaart/#kaart
Linksonder zoeken in het blauwe balkje naar Pendrecht, Rotterdam.
Lol. Ik heb alle bewoners in mijn straat weleens geïnterviewd en op twee na vonden ze de buurt juist er juist enorm op vooruit gegaan.quote:Op dinsdag 8 december 2015 21:09 schreef Jennifer26 het volgende:
[..]
RSR, dankje voor je reactie .
Ik ben vandaag wederom gaan buurten rondom plein 1953. Een aantal gesprekken met ondernemers gevoerd en ook zij zien de wijk achteruit gaan en zien ook steeds meer leegstand. Sommige adviseerden mij om verder te kijken richting Barendrecht. Binnenkort een afspraak bij een paar scholen in de wijk .Ik merkte uit sommige reacties dat er weinig voor de jeugd te doen is in Pendrecht. Dat vind ik wel jammer. Veel groen en ruimte t.o.v het oude noorden is duidelijk zichtbaar. Veel politie surveillance en een buurtbestuurt werd mij verteld dat is wel positief signaal. In de Ah een paar jongeren gesproken en die gaven aan hun hele leven al in de wijk te wonen.Ze zouden voor geen goud willen weggaan. Het blijft nog steeds een lastige keus. Zeker als je straks vast zit aan een koopwoning in een niet zo gewilde wijk.
Ik zou persoonlijk niet voor Pendrecht kiezen !quote:Op maandag 7 december 2015 22:28 schreef Jennifer26 het volgende:
Hoi Hoi Forum leden ,
Ik zit er aan te denken om met mijn dochter van bijna 3 te verhuizen naar een nieuwbouwwijk in Pendrecht. Ik woon momenteel in een huurwoning in Oude Noorden.
Mijn vrienden en kennissen raden het mij af omdat het er onveilig is . Ik ben een aantal keren door de wijk gaan lopen en moet zeggen dat ik niet een onveilig gevoel heb gekregen.
Ik moet binnenkort mijn keuze kenbaar maken aan de makelaar gezien bouw al van start is gegaan.
Wie heeft ervaring met Pendrecht en is het een slimme keus om daar naar toe verhuizen ondanks afraden van vrienden en kennissen.
Alvast bedankt voor jullie reacties.
grt Jennifer
Alleen wat de scholen betreft heb je gelijk. Ik woon in pendrecht en ga rustig allen s nachts over straat.quote:
Eigen buren intervieuwen is niet echt objectief . Niemand wil straks het pispaaltje van de wijk zijn.quote:Op dinsdag 8 december 2015 22:54 schreef LadyOracle het volgende:
[..]
Lol. Ik heb alle bewoners in mijn straat weleens geïnterviewd en op twee na vonden ze de buurt juist er juist enorm op vooruit gegaan.
Politie heb ik eerlijkgezegd in vijf jaar tijd nog nooit gezien, behalve een keer na een beroving.
Ik weet niet welke ondernemers je gesproken hebt, maar ja, Plein 53 is gewoon verziekt. Vroeger was het een plein met een grasveld, water en bruggetjes, bomen, wat lokale ondernemers met producten voor dagelijks gebruik, een wijkgebouw. Toen hebben ze een supermarkt midden op het plein gezet en een paar flats neergezet en de rest opgevuld met steen. Vroeger zat iedereen buiten op het plein of in het wijkgebouw en daar is niks meer van over. Dat zal voor de omzet niet goed zijn.
En leegstand is overal een issue, niet alleen in Pendrecht, dus daar zou ik het niet aan afmeten.
Heb jaren in Pendrecht gewoond in de omgeving van Plein 53. Ik ben een jaar geleden vertrokken uit de wijkquote:Op woensdag 9 december 2015 22:05 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Alleen wat de scholen betreft heb je gelijk. Ik woon in pendrecht en ga rustig allen s nachts over straat.
En jij? Waar woon jij?
Ik ben iets minder dan een jaar geleden in dezelfde omgeving komen wonen en herken de beschrijving van pendrecht als hoog-crimineel totaal niet.quote:Op woensdag 9 december 2015 22:19 schreef Doglife het volgende:
[..]
Heb jaren in Pendrecht gewoond in de omgeving van Plein 53. Ik ben een jaar geleden vertrokken uit de wijk
Ik moet wel zeggen dat het dit jaar wel meevaquote:Op woensdag 9 december 2015 22:25 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ik ben iets minder dan een jaar geleden in dezelfde omgeving komen wonen en herken de beschrijving van pendrecht als hoog-crimineel totaal niet.
Ik moet wel zeggen dat ze veel aan het investeren zijn geweest en veel woningen zijn gesloopt.quote:Op woensdag 9 december 2015 22:25 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ik ben iets minder dan een jaar geleden in dezelfde omgeving komen wonen en herken de beschrijving van pendrecht als hoog-crimineel totaal niet.
Volgens mij zit er qua straten ook nog wel flink wat verschil.quote:Op woensdag 9 december 2015 22:40 schreef Doglife het volgende:
[..]
Ik moet wel zeggen dat het dit jaar wel meeva
[..]
Ik moet wel zeggen dat ze veel aan het investeren zijn geweest en veel woningen zijn gesloopt.
Zo hier en daar ook nieuwe winkels bijgekomen en huurprijzen zijn ook fors gestegen voor de vrije sector. Ook de toewijzig van de sociale huurwoningen gaan volgens mij ook anders dan voorheen
Mijn visie is en ervaringen zijn helaas anders .Maar gelukkig dat jij het anders ziet. Jij woont er uiteindelijk
Klopt helemaal Droopie is inderdaad een verschil Eindpunt van bus 67quote:Op woensdag 9 december 2015 22:46 schreef Droopie het volgende:
[..]
Volgens mij zit er qua straten ook nog wel flink wat verschil.
Eindpunt van bus 67 leek mij al beter ipv 3 haltes eerder bij die singel.
Waar had je hiervoor gewoond dan ?quote:Op woensdag 9 december 2015 22:25 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
In een dorp.quote:Op woensdag 9 december 2015 23:08 schreef Doglife het volgende:
[..]
Waar had je hiervoor gewoond dan ?
Nee hoor. Alles prima.quote:Op woensdag 9 december 2015 23:30 schreef Droopie het volgende:
[..]
Dan had een aflevering in "ik vertrek" niet misstaan
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |