abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_158093725
Hoi Hoi Forum leden ,

Ik zit er aan te denken om met mijn dochter van bijna 3 te verhuizen naar een nieuwbouwwijk in Pendrecht. Ik woon momenteel in een huurwoning in Oude Noorden.

Mijn vrienden en kennissen raden het mij af omdat het er onveilig is . Ik ben een aantal keren door de wijk gaan lopen en moet zeggen dat ik niet een onveilig gevoel heb gekregen.

Ik moet binnenkort mijn keuze kenbaar maken aan de makelaar gezien bouw al van start is gegaan.

Wie heeft ervaring met Pendrecht en is het een slimme keus om daar naar toe verhuizen ondanks afraden van vrienden en kennissen.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

grt Jennifer
  maandag 7 december 2015 @ 22:49:35 #2
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_158094522
Onzin. Pendrecht is leuk. Ik ga er rustig 's nachts over straat. Nooit problemen gehad, wel altijd vriendelijk begroet. Zelfs door groepjes jongens in de hangleeftijd.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_158094657
Komen je vrienden en kennissen er weleens? De meeste mensen die er negatief over doen zijn er namelijk al twintig jaar niet geweest, is mijn ervaring. Ik heb er als kind gewoond toen het er nog slecht was, en ben er later weer gaan wonen. De wijk is arm, al zal dat voor het koopgedeelte niet zo opgaan, en dat merk je bijvoorbeeld aan welke winkels er zitten. Verder heb je er geen last van, al zijn er een paar mindere straten in het oude stuk. Maar vergeleken met het Oude Noorden zou ik het zeker niet onveiliger noemen. Voor je dochter is het waarschijnlijk alleen maar fijn straks, want je hebt er een stuk meer ruimte om buiten te spelen.
“I planned my death carefully, unlike my life, which meandered along from one thing to another, despite my feeble attempts to control it.”
― Margaret Atwood, Lady Oracle
pi_158094939
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 22:49 schreef Tinkepink het volgende:
Onzin. Pendrecht is leuk. Ik ga er rustig 's nachts over straat. Nooit problemen gehad, wel altijd vriendelijk begroet. Zelfs door groepjes jongens in de hangleeftijd.
Tinkepink dank voor je reactie. Ik vind het ook leuk. Ik ben zelf een paar keren al gaan buurten. Ook verschillende ondernemers gesproken en die waren best positief allemaal.
  maandag 7 december 2015 @ 23:08:20 #5
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_158094994
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 23:06 schreef Jennifer26 het volgende:

[..]

Tinkepink dank voor je reactie. Ik vind het ook leuk. Ik ben zelf een paar keren al gaan buurten. Ook verschillende ondernemers gesproken en die waren best positief allemaal.
Het is hier echt oke. Ik heb een koopwoning in het armere (huur) deel van Pendrecht en ik snap werkelijk niet waar al die wilde verhalen vandaan komen. Volgens mij scoort Pendrecht ook niet zo slecht op de criminaliteitbarometer van Rotterdam.
pi_158095074
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 22:55 schreef LadyOracle het volgende:
Komen je vrienden en kennissen er weleens? De meeste mensen die er negatief over doen zijn er namelijk al twintig jaar niet geweest, is mijn ervaring. Ik heb er als kind gewoond toen het er nog slecht was, en ben er later weer gaan wonen. De wijk is arm, al zal dat voor het koopgedeelte niet zo opgaan, en dat merk je bijvoorbeeld aan welke winkels er zitten. Verder heb je er geen last van, al zijn er een paar mindere straten in het oude stuk. Maar vergeleken met het Oude Noorden zou ik het zeker niet onveiliger noemen. Voor je dochter is het waarschijnlijk alleen maar fijn straks, want je hebt er een stuk meer ruimte om buiten te spelen.
LadyOracle dank voor je reactie
Mijn vrienden en kennissen komen er bijna nooit .Ze hebben hun info via de media o.a opsporingsverzocht. Er heeft onlangs weer een beroving plaats gevonden op Plein 1953 en dat kreeg ik te horen via vrienden. De groene omgeving en verbinding met de stad vind ik positief.
Het blijft soms een lastige keus als je niet goed bekend bent in wijk. Ik wil ook voor mijn dochter een goede keus maken . Weet je misschien hoe de scholen er zijn?
pi_158095149
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 23:08 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Het is hier echt oke. Ik heb een koopwoning in het armere (huur) deel van Pendrecht en ik snap werkelijk niet waar al die wilde verhalen vandaan komen. Volgens mij scoort Pendrecht ook niet zo slecht op de criminaliteitbarometer van Rotterdam.
Tinkepink ,

Ik vroeg mij ook af hoe ze aan al die wilde verhalen kwamen ben namelijk een paar keren gaan buurten en had absoluut niet een onveilig gevoel. Heb je ook kinderen Tinkepink die naar school gaan ?

[ Bericht 3% gewijzigd door Jennifer26 op 07-12-2015 23:23:13 ]
pi_158112239
Alles is relatief, Pendrecht is grotendeels een arme wijk, met lage inkomens (door werkloosheid of door laag geschoolde banen).
Zo'n bevolkingssamenstelling is een soort "garantie" voor problemen. Mensen die geen shit geven over hoe hun huis of wijk eruit ziet en geen zin hebben om rekening te houden met de mensen om zich heen (dat is generaliserend ja, maar wel kenmerkend als je een wijk als geheel bekijkt).
Maar: Dat vind je in het Oude Noorden ook.

Als je die twee met elkaar vergelijkt heb je in Pendrecht veel meer ruimte om je heen. De huizen staan verder van elkaar af en er is meer groen.
Dus als de afweging tussen Oude Noorden of Pendrecht gaat, dan zou ik zelf voor Pendrecht kiezen.

De nieuwbouwstukken zijn ook neergezet met als bedoeling de bevolkingssamenstelling meer divers te maken, mensen uit verschillende sociale lagen in één wijk zorgen voor minder problemen en alleen maar mensen uit de onderste sociale laag allemaal op een kluitje.

Overigens scoort Pendrecht op de leefbaarometer zeer slecht (als in, veel rotter kan het niet):
http://www.leefbaarometer.nl/kaart/#kaart
Linksonder zoeken in het blauwe balkje naar Pendrecht, Rotterdam.
pi_158115815
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 19:29 schreef R2R het volgende:
Alles is relatief, Pendrecht is grotendeels een arme wijk, met lage inkomens (door werkloosheid of door laag geschoolde banen).
Zo'n bevolkingssamenstelling is een soort "garantie" voor problemen. Mensen die geen shit geven over hoe hun huis of wijk eruit ziet en geen zin hebben om rekening te houden met de mensen om zich heen (dat is generaliserend ja, maar wel kenmerkend als je een wijk als geheel bekijkt).
Maar: Dat vind je in het Oude Noorden ook.

Als je die twee met elkaar vergelijkt heb je in Pendrecht veel meer ruimte om je heen. De huizen staan verder van elkaar af en er is meer groen.
Dus als de afweging tussen Oude Noorden of Pendrecht gaat, dan zou ik zelf voor Pendrecht kiezen.

De nieuwbouwstukken zijn ook neergezet met als bedoeling de bevolkingssamenstelling meer divers te maken, mensen uit verschillende sociale lagen in één wijk zorgen voor minder problemen en alleen maar mensen uit de onderste sociale laag allemaal op een kluitje.

Overigens scoort Pendrecht op de leefbaarometer zeer slecht (als in, veel rotter kan het niet):
http://www.leefbaarometer.nl/kaart/#kaart
Linksonder zoeken in het blauwe balkje naar Pendrecht, Rotterdam.
RSR, dankje voor je reactie .

Ik ben vandaag wederom gaan buurten rondom plein 1953. Een aantal gesprekken met ondernemers gevoerd en ook zij zien de wijk achteruit gaan en zien ook steeds meer leegstand. Sommige adviseerden mij om verder te kijken richting Barendrecht. Binnenkort een afspraak bij een paar scholen in de wijk .Ik merkte uit sommige reacties dat er weinig voor de jeugd te doen is in Pendrecht. Dat vind ik wel jammer. Veel groen en ruimte t.o.v het oude noorden is duidelijk zichtbaar. Veel politie surveillance en een buurtbestuurt werd mij verteld dat is wel positief signaal. In de Ah een paar jongeren gesproken en die gaven aan hun hele leven al in de wijk te wonen.Ze zouden voor geen goud willen weggaan. Het blijft nog steeds een lastige keus. Zeker als je straks vast zit aan een koopwoning in een niet zo gewilde wijk.
pi_158116947
Kijken in Barendrecht kan, maar kopen in Barendrecht is aanzienlijk duurder dan in Rotterdam. ;)
pi_158119878
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 21:09 schreef Jennifer26 het volgende:

[..]

RSR, dankje voor je reactie .

Ik ben vandaag wederom gaan buurten rondom plein 1953. Een aantal gesprekken met ondernemers gevoerd en ook zij zien de wijk achteruit gaan en zien ook steeds meer leegstand. Sommige adviseerden mij om verder te kijken richting Barendrecht. Binnenkort een afspraak bij een paar scholen in de wijk .Ik merkte uit sommige reacties dat er weinig voor de jeugd te doen is in Pendrecht. Dat vind ik wel jammer. Veel groen en ruimte t.o.v het oude noorden is duidelijk zichtbaar. Veel politie surveillance en een buurtbestuurt werd mij verteld dat is wel positief signaal. In de Ah een paar jongeren gesproken en die gaven aan hun hele leven al in de wijk te wonen.Ze zouden voor geen goud willen weggaan. Het blijft nog steeds een lastige keus. Zeker als je straks vast zit aan een koopwoning in een niet zo gewilde wijk.
Lol. Ik heb alle bewoners in mijn straat weleens geïnterviewd en op twee na vonden ze de buurt juist er juist enorm op vooruit gegaan.

Politie heb ik eerlijkgezegd in vijf jaar tijd nog nooit gezien, behalve een keer na een beroving.

Ik weet niet welke ondernemers je gesproken hebt, maar ja, Plein 53 is gewoon verziekt. Vroeger was het een plein met een grasveld, water en bruggetjes, bomen, wat lokale ondernemers met producten voor dagelijks gebruik, een wijkgebouw. Toen hebben ze een supermarkt midden op het plein gezet en een paar flats neergezet en de rest opgevuld met steen. Vroeger zat iedereen buiten op het plein of in het wijkgebouw en daar is niks meer van over. Dat zal voor de omzet niet goed zijn.

En leegstand is overal een issue, niet alleen in Pendrecht, dus daar zou ik het niet aan afmeten.
“I planned my death carefully, unlike my life, which meandered along from one thing to another, despite my feeble attempts to control it.”
― Margaret Atwood, Lady Oracle
  dinsdag 8 december 2015 @ 23:07:55 #12
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_158120267
Ik heb vorig jaar gekocht en volgens iedereen in mijn omgeving gaat de wijk juist met sprongen vooruit.

Ik heb hier juist gekocht als investering omdat ik verwacht dat de huizenprijzen hier nog wel gaan stijgen.
pi_158139380
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 22:28 schreef Jennifer26 het volgende:
Hoi Hoi Forum leden ,

Ik zit er aan te denken om met mijn dochter van bijna 3 te verhuizen naar een nieuwbouwwijk in Pendrecht. Ik woon momenteel in een huurwoning in Oude Noorden.

Mijn vrienden en kennissen raden het mij af omdat het er onveilig is . Ik ben een aantal keren door de wijk gaan lopen en moet zeggen dat ik niet een onveilig gevoel heb gekregen.

Ik moet binnenkort mijn keuze kenbaar maken aan de makelaar gezien bouw al van start is gegaan.

Wie heeft ervaring met Pendrecht en is het een slimme keus om daar naar toe verhuizen ondanks afraden van vrienden en kennissen.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

grt Jennifer
Ik zou persoonlijk niet voor Pendrecht kiezen !
Er is genoeg keus elders in Rotterdam , zou zeggen kijk de bekende sites

De scholen(bevolking) daar in Pendrecht zien er qua samenstelling redelijk eenzijdig uit. Te weinig Nederlandse kinderen. Ze zijn op 1 hand te tellen.

Pendrecht blijft een probleemwijk en scoort niet voor niets slecht volgens de cijfers. Het is naar mij mening dweilen met de kraan open daar. De criminelen zijn daar gemiddeld jonger en mogen na een misdrijf papier prikken en weer terug de wijk in. Om nog maar te zwijgen over illegale bewoningen en hennepplantages. Maar ja daar zal je niet gauw van schrikken als je wat gewend bent.

Laat je niet lokken door de nieuwbouw maar kijk ook wat voor soort mensen er in de nieuwbouw komt intrekken.Loop een paar keren ook in de avonden nu het zeker eerder donker aan het worden is.

De inbraakcijfer liegen er niet om er zijn gewoon een hoop inbraken en politie en overige instanties komen vaak kijken als het kwaad al is geschied. Meestal komen de inbreker uit die wijk zelf of de omliggende wijken wat ook niet bepaald beter scoort

Ik zou als ik jou was gewoon rustig verder kijken want Pendrecht is gewoon geen fijne buurt
En de mensen die dat wel prediken die zou ik graag naar de cijfers willen verwijzen want dat zijn helaas wel de feiten
  woensdag 9 december 2015 @ 22:05:29 #14
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_158139567
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 22:00 schreef Doglife het volgende:

[..]

Alleen wat de scholen betreft heb je gelijk. Ik woon in pendrecht en ga rustig allen s nachts over straat.
En jij? Waar woon jij?
pi_158139869
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 december 2015 22:54 schreef LadyOracle het volgende:

[..]

Lol. Ik heb alle bewoners in mijn straat weleens geïnterviewd en op twee na vonden ze de buurt juist er juist enorm op vooruit gegaan.

Politie heb ik eerlijkgezegd in vijf jaar tijd nog nooit gezien, behalve een keer na een beroving.

Ik weet niet welke ondernemers je gesproken hebt, maar ja, Plein 53 is gewoon verziekt. Vroeger was het een plein met een grasveld, water en bruggetjes, bomen, wat lokale ondernemers met producten voor dagelijks gebruik, een wijkgebouw. Toen hebben ze een supermarkt midden op het plein gezet en een paar flats neergezet en de rest opgevuld met steen. Vroeger zat iedereen buiten op het plein of in het wijkgebouw en daar is niks meer van over. Dat zal voor de omzet niet goed zijn.

En leegstand is overal een issue, niet alleen in Pendrecht, dus daar zou ik het niet aan afmeten.
Eigen buren intervieuwen is niet echt objectief . Niemand wil straks het pispaaltje van de wijk zijn.
Elk buurt heeft zo zijn goede straatje die leuke dingen doen zoals opzoomerfeestjes ed.

De politie zal ongetwijfeld wel hun werk doen in de wijk alleen is het probleem denk ik dat er teveel criminaliteit in de wijk is en daarom ook dweilen met de kraan open is. Voor de rest deel ik je mening over plein 53 wel
pi_158140031
quote:
1s.gif Op woensdag 9 december 2015 22:05 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Alleen wat de scholen betreft heb je gelijk. Ik woon in pendrecht en ga rustig allen s nachts over straat.
En jij? Waar woon jij?
Heb jaren in Pendrecht gewoond in de omgeving van Plein 53. Ik ben een jaar geleden vertrokken uit de wijk
  woensdag 9 december 2015 @ 22:25:52 #17
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_158140238
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 22:19 schreef Doglife het volgende:

[..]

Heb jaren in Pendrecht gewoond in de omgeving van Plein 53. Ik ben een jaar geleden vertrokken uit de wijk
Ik ben iets minder dan een jaar geleden in dezelfde omgeving komen wonen en herken de beschrijving van pendrecht als hoog-crimineel totaal niet.
pi_158140275
Hoi TS,

Ik ben door persoonlijke omstandigheden vorig jaar verhuisd van Pendrecht naar Spijkenisse.

Vind het moeilijk om de keuze voor je te maken maar zal je proberen mijn voor- en nadelen op te sommen.

14 jaar geleden ofzo ben ik gaan wonen in het meest westelijke stukje van Pendrecht.
Belangerijkste keuze was de prijs voor mij, mooie prijs voor veel ruimte.

Spijkenisse kan ik je ook aanraden, maar daar ga je meer betalen.

In het portiek waar ik woonde was ik de enige nederlander, antilliaan boven me, oude joegoslaven naast me en schuinboven een oud nederlands stel die of op vakantie waren of op de camping.

Als je uit Noord komt, ben je waarschijnlijk ook wel bekend met de buitenlanders in je buurt en is het maar net hoe je ermee omgaat.

Het waren allemaal toffe mensen en soms klopte ik soms gewoon wel eens aan om iets te vragen en naderhand gewoon voor een praatje (gratis eten :p).

Ook de antiliaanse buurman was heel sociaal en kon ik ook goed mee opschieten.

Wel voelde ik me af en toe echt de buitenlander in de buurt, maar ja dat gebeurt steeds vaker in Rotterdam.

Nu ben ik een man en jij een vrouw dus kleine verschillen zullen er wel zijn qua beleving.

Omdat er mijn omgeving relatief veel antilianen wonen was er geen marokkaan te bekennen haha.
En de hangantilianen had ik nooit last van (op 2 weken na, toen er 1 was doodgereden op straat bij de albert heijn).

Tip: ga eens praten/ vragen bij de visboer (toffe lui) en bij de nederlandse kapster ernaast (toffe chick)

Qua woningen ziet het er tegenwoordig heel mooi uit.
Dat het achteruit gaat, zal misschien de beleving zijn van de nieuwe mensen, mijn beleving is dat het stapje voor stapje beter wordt.

Heb er de laatste 5 jaren zonder auto gewoon en ook snachts liep ik gewoon door de buurt en nooit ergens last van gehad.

Pendrecht doet echt niet onder voor Crooswijk etc..maar het is geen Kralingen ;)

Mocht je meer vragen hebben laat maar weten of in dit topic of per dm.

Bonuspunt: Zuidplein ben je zo en vanaf daar ligt zuid-holland aan je voeten qua OV
Hell To The Liars
pi_158140662
quote:
1s.gif Op woensdag 9 december 2015 22:25 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Ik ben iets minder dan een jaar geleden in dezelfde omgeving komen wonen en herken de beschrijving van pendrecht als hoog-crimineel totaal niet.
Ik moet wel zeggen dat het dit jaar wel meeva
quote:

[..]

Ik moet wel zeggen dat ze veel aan het investeren zijn geweest en veel woningen zijn gesloopt.
Zo hier en daar ook nieuwe winkels bijgekomen en huurprijzen zijn ook fors gestegen voor de vrije sector. Ook de toewijzig van de sociale huurwoningen gaan volgens mij ook anders dan voorheen
Mijn visie is en ervaringen zijn helaas anders .Maar gelukkig dat jij het anders ziet. Jij woont er uiteindelijk
pi_158140834
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 22:40 schreef Doglife het volgende:

[..]

Ik moet wel zeggen dat het dit jaar wel meeva

[..]

Ik moet wel zeggen dat ze veel aan het investeren zijn geweest en veel woningen zijn gesloopt.
Zo hier en daar ook nieuwe winkels bijgekomen en huurprijzen zijn ook fors gestegen voor de vrije sector. Ook de toewijzig van de sociale huurwoningen gaan volgens mij ook anders dan voorheen
Mijn visie is en ervaringen zijn helaas anders .Maar gelukkig dat jij het anders ziet. Jij woont er uiteindelijk
Volgens mij zit er qua straten ook nog wel flink wat verschil.

Eindpunt van bus 67 leek mij al beter ipv 3 haltes eerder bij die singel.
Hell To The Liars
pi_158141339
quote:
1s.gif Op woensdag 9 december 2015 22:46 schreef Droopie het volgende:

[..]

Volgens mij zit er qua straten ook nog wel flink wat verschil.

Eindpunt van bus 67 leek mij al beter ipv 3 haltes eerder bij die singel.
Klopt helemaal Droopie is inderdaad een verschil Eindpunt van bus 67
pi_158141407
quote:

[..]

Waar had je hiervoor gewoond dan ?
  woensdag 9 december 2015 @ 23:09:48 #23
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_158141443
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 23:08 schreef Doglife het volgende:

[..]

Waar had je hiervoor gewoond dan ?
In een dorp.
pi_158142012
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 23:09 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

In een dorp.
Dan had een aflevering in "ik vertrek" niet misstaan ;)
Hell To The Liars
  woensdag 9 december 2015 @ 23:31:10 #25
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_158142040
quote:
1s.gif Op woensdag 9 december 2015 23:30 schreef Droopie het volgende:

[..]

Dan had een aflevering in "ik vertrek" niet misstaan ;)
Nee hoor. Alles prima.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')