EN DAN NU, HET VERVOLG MET OUDE NUMMERS:
Alle Kleuren: Ik begin oprecht bijna te huilen. Dit mag niet. Ik weet dat dit allemaal het concept is met nieuwe stemmetjes en zo, maar dit klinkt gewoon voor geen meter. In de refreintjes hoor ik drie grieten die een beetje door elkaar aan het zingen zijn en in de strofes wordt het wel heel duidelijk dat ze allemaal zwak zijn op hun eigen manier. Let wel dat een andere combinatie van meisjes dus inderdaad ook hetzelfde probleem zou hebben gehad.
Tele-romeo: Oooooh. Is dit een nieuwe beat? Was die vorige ook al een nieuwe beat? Zijn het allemaal nieuwe beats? Tele-Romeo was ook wel het meest trashy jaren 2000-nummer uit hun oeuvre (samen met Frans Liedje, ook zo’n nummer met een snoeiharde biet eronder). Hier kan ik dus iets meer mee leven omdat het echt als een geüpdatete versie klinkt.
Heya Mama: En hier verlies ik dan weer alle charme die het originele nummer had. Maar dat vond ik eigenlijk ook al toen Josje het moest zingen. Het blijft dus voor mij raar om Kathleen hier niet te horen. Wie doet hier trouwens de “I’m gonna getcha” voor het refrein? Of is dat gerecycled van Kristel? Ik vind het nummer in elk geval een stuk minder pittig.
Oma’s aan de Top: Mijn punt over Klandestientje blijft hier echt overeind. Je hoort het wel als ze “al word je nog zoow oud” zingt, maar tijdens haar eerste solostukje had ik echt moeite om thuis te brengen naar wie ik aan het luisteren was. In het ene nummer is haar accent heel erg aanwezig, en in het andere nummer hoor je er niets van.
Ola Lélé: Je hoort Kwinkslagje wel echt moeite hebben met haar uitspraak hier. Ze struikelt wat over g’s en v’s en ij’s. Dat had ik al toen ze het op de radio zong. Toen toevallig ook met Marthe en Hanne. Bizar genoeg vond ik toen ook dat iedereen in dat groepje echt heel slecht zong en dat het langs geen kanten werkte. Ook hier zet ik “in de kroeg" nog steeds het origineel met Kathleen op.
Verliefd: WAS JIJ JE OOIT HELEMAAL TOT ACHTER JE OREN
(En hier mag Kandelaartje dan weer plots iedere g uitspreken als een ch? Zullen we wel gewoon effe een beslissing maken, jongens?)
Eyo!: Dit is een nummer dat ik amper kende en ik ook echt alleen maar leuk vind omdat er een leuk bietje onderstaat maar vooral omdat dat dansje echt de max is. En de achtergrondafrikaan doet hier wel echt weer het zwaarste werk.
Ya Ya Yippee: JUSTICE4LAUREN JUSTICE4LAURA JUSTICE4LISA. Verder heb ik hier wel het minst problemen mee van alle nummers, denk ik.
Toveren: JUSTICE4DEMI. De single-versie hiervan is ook altijd wel zo’n goor nummer met een ordinaire beat geweest. Ik schrik er telkens opnieuw van omdat het in de musical zo’n leuk mooi nummer met een live-orkest en een ensemble was.
Kuma Hé: Nee, echt. Ik was nooit zo’n gigantische Kathleenrukker als alle twitteraars tijdens de wedstrijd, maar hier wil ik ook echt gewoon de originele K3 horen en niemand anders. Deze vind ik verschrikkelijk. De versie van Wir3 uit Duitsland gebruikte ook gewoon dezelfde backing vocals van blèrende kindjes en ik ben blij dat die 8 jaar later toch nog steeds ergens lagen om opnieuw gebruikt te worden. Al heb ik het gevoel dat ik ook wat nieuwe extra stemmen hoor.
FUCKING KUSJESDAG: Oh??? Staat deze er niet op??? OH???? VER-FUCKING-RASSEND. Misschien maar goed ook, kunnen ze dat nummer alvast NIET NAAR DE KLOTEN HELPEN.
Handjes draaien: Als je dan maar 3 nummers uit het Josje-tijdperk kiest, dan sta ik er echt van te kijken dat Engeltjes en K3 Airlines genegeerd zijn om hiervoor te kiezen. Vooral omdat die twee ook echt vaak gezongen zijn tijdens de wedstrijd. Maar omdat het juist zo’n nummer is waar ik nooit echt gelukkig van ben geworden, vind ik het best okee om deze nieuwe wichtjes het te horen zingen. Top.
Mamasé: Als ik Kuma Hé enkel met Kathleen wil horen, wil ik deze ook alleen horen met Josje. Maar eigenlijk heb ik er het meeste last mee om Hanne de lijn van Karen te horen zingen. Dat is een beetje heiligschennis. Dit is, van wat er al te horen valt, overigens ook de slechtste track voor Kinderslotje, die hier echt waanzinnig waardeloos klinkt.