abonnement Unibet Coolblue
pi_158042735


quote:
Voorgaande topics:
Klik hier voor alle IKEA topics in K&W. Er is ook een topic beschikbaar in CUL :9
IKEA services
Of je nu financiering nodig hebt of hulp bij het monteren: IKEA biedt je een volledig pakket aan services. Zo kan je je aankopen laten verzamelen en thuis bezorgen, of kan je je meubels ook laten monteren. En met de IKEA Betaalservice kan je je aankopen op een later tijdstip of in termijnen betalen.

Verzamel- & transportservice * Transportservice * Aanhangwagenverhuur * Meubelmontageservice


Keukenmontageservice * Betaalservice * Matras retour- & recycleservice * Terugbrengen & ruilen


Garantie * Voor kinderen

Heb je verder nog vragen, ga dan naar de klantenservice.

quote:
Openingstijden
Maandag tot en met zaterdag: van 10 - 21 uur.
(IKEA Barendrecht is op zaterdag geopend van 9 tot 21 uur)

Elke zondag open:
Amersfoort: 11-18 uur
Amsterdam: 10-18 uur
Barendrecht: 12-18 uur
Breda: 10-17 uur
Delft: 10-18 uur
Duiven: 11-18 uur
Eindhoven: 11-18 uur
Groningen: 12-18 uur
Haarlem: 12-18 uur
Heerlen: 11-18 uur
Hengelo: 10-18 uur
Utrecht: 10-18 uur

Zondagsopeningen voor IKEA Zwolle: klik hier

Tijdens de feestdagen gelden er andere openingstijden, deze kunnen per vestiging verschillen.
quote:

Anna staat iedere dag voor je klaar!
Vragen?
En als Anna het niet weet, vraag je Anna naar <<chat>>. Wanneer er medewerkers beschikbaar zijn kun je het hen via een chat vragen. Of stel je vraag hier!


[ Bericht 5% gewijzigd door Bartjebart op 05-12-2015 21:43:33 ]
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_158043339
Fijn, dan komt die oven op het verlanglijstje voor betere tijden.
pi_158043646
bij die oven zat ik ook al te kwijlen. voor betere tijden inderdaad.

ik had nog een vraag over een hoge kasten met 2 ovens.
Welke afmetingen ovens kunnen er in die kast? ik zie dat zo nergens staan en bij de Ikea vergeten te vragen.

bij de planner kan ik namelijk alleen een magnetron+oven plaatsen.
een combi+oven gaat niet. ook niet bij de kast "dubbele oven" heet. Kan dat echt niet of ligt dat aan de planner?
pi_158043760
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 21:59 schreef loecje het volgende:
bij die oven zat ik ook al te kwijlen. voor betere tijden inderdaad.

ik had nog een vraag over de "Hoge kast dubbele oven"
Welke afmetingen ovens kunnen er in die kast? ik zie dat zo nergens staan en bij de Ikea vergeten te vragen.

bij de planner kan ik namelijk alleen een magnetron+oven plaatsen.
een combi+oven gaat niet terwijl de kast "dubbele oven" heet. Kan dat echt niet of ligt dat aan de planner?
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 21:49 schreef Teslynd het volgende:
Fijn, dan komt die oven op het verlanglijstje voor betere tijden.
Keukenapparatuur nu 15% korting wel. Dacht, ik deel het even.
pi_158043789
ja daar ging de mail over, maar alsnog erg duur voor veel mensen ;)
pi_158043858
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 22:04 schreef loecje het volgende:
ja daar ging de mail over, maar alsnog erg duur voor veel mensen ;)
Oh, sorry, gemist :P

Is ook een hoop geld hoor. Maar wel een fijne oven, ben er erg blij mee.
pi_158043888
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 21:59 schreef loecje het volgende:
bij die oven zat ik ook al te kwijlen. voor betere tijden inderdaad.

ik had nog een vraag over een hoge kasten met 2 ovens.
Welke afmetingen ovens kunnen er in die kast? ik zie dat zo nergens staan en bij de Ikea vergeten te vragen.

bij de planner kan ik namelijk alleen een magnetron+oven plaatsen.
een combi+oven gaat niet. ook niet bij de kast "dubbele oven" heet. Kan dat echt niet of ligt dat aan de planner?
Je wilt een hoge kast waar zowel een oven als een combimagnetron in past?
Hoe hoog moet de kast zijn? 200 of 220?

Maakt ook niet uit eigenlijk... Het kan wel.
De verdeling wordt dan (van boven naar beneden):
- Deur 40cm (bij 220 hoge kast een deur van 60cm)
- HELANDE decorfront
- Combimagnetron
- Oven
- Lade of blind front 10cm
- Deur 40cm

[ Bericht 6% gewijzigd door Bartjebart op 05-12-2015 22:14:14 ]
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_158044704
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 22:08 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Je wilt een hoge kast waar zowel een oven als een combimagnetron in past?
Hoe hoog moet de kast zijn? 200 of 220?

Maakt ook niet uit eigenlijk... Het kan wel.
De verdeling wordt dan (van boven naar beneden):
- Deur 40cm (bij 220 hoge kast een deur van 60cm)
- HELANDE decorfront
- Combimagnetron
- Oven
- Lade of blind front 10cm
- Deur 40cm
geen van beide, het is een 240 kast net als de naastgelegen koelcombi.
zit daar dan misschien de fout? dat het alleen mogelijk is met een 200/220 kast?
al is een 240 kast ook gewoon een 200kast +40cm bovenkast.

Maar het zou dus gewoon moeten kunnen mits er rekening wordt gehouden met de afmetingen van de deuren/laden.
ik zal morgen eens proberen met een 220 kast om te zien of het dan wel werkt in de planner. voor vandaag ben ik er flauw van, de planner blijft een beroerd programma.
pi_158044910
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 22:35 schreef loecje het volgende:

[..]

geen van beide, het is een 240 kast net als de naastgelegen koelcombi.
zit daar dan misschien de fout? dat het alleen mogelijk is met een 200/220 kast?
al is een 240 kast ook gewoon een 200kast +40cm bovenkast.

Maar het zou dus gewoon moeten kunnen mits er rekening wordt gehouden met de afmetingen van de deuren/laden.
ik zal morgen eens proberen met een 220 kast om te zien of het dan wel werkt in de planner. voor vandaag ben ik er flauw van, de planner blijft een beroerd programma.
De kans bestaat dat deze optie niet in de planner geladen is. Dat durf ik zo niet te zeggen.
En inderdaad een 240 kast uit 1 stuk bestaat niet. Maar dan had het nog niet uitgemaakt omdat alle kasten met 20cm verspringen en alle deuren in diezelfde sprongen verkrijgbaar zijn.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_158045099
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 21:28 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Dat klinkt wel handig. Doet me denken aan m'n eigen oude prutsoven. Daarin staat altijd de oventhermometer, zodat ik kan zien wat de verschillende standennummers presteren (slaat vooral op het voorverwamen, want met een groter blik erin zie je hem niet meer).

Hoe werkt de tijdklok, kan je instellen tot hoe lang bij bakken moet (en dan afslaat)?
Let er wel op dat het om een kerntemperatuur thermometer gaat. Die meet de binnenkant van het vlees, niet de temperatuur van de oven zelf. Hij heeft dus een veel kleiner meetbereik.
Overigens doe ik het met een externe FANTAST http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/20103016/
Aangezien ik niet dagelijks vlees braad in de oven (en qua prijsverschil nogal wat uit maakt) was dat de voor mij voordeligere optie :P

quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 22:35 schreef loecje het volgende:
Maar het zou dus gewoon moeten kunnen mits er rekening wordt gehouden met de afmetingen van de deuren/laden.
ik zal morgen eens proberen met een 220 kast om te zien of het dan wel werkt in de planner. voor vandaag ben ik er flauw van, de planner blijft een beroerd programma.
In die planner kan een hoop niet, wat in het echt wel gewoon kan.
Die hoge kast heb ik ook, 200cm deel + 40cm deel. Je monteert gewoon een plank waar je de oven op zet. In theorie zou je wel 3 ovens kunnen stapelen. Maar of het praktisch is ;)

Mijn koelkast zou onmogelijk passen in de 200cm kast. Ook niet met een modificatie werd door meerdere medewerkers van IKEA bevestigd. Ik was eigenwijs want volgens mij moest het wel kunnen. uiteindelijk bleek dat met een hoekje uit een plank zagen (omdat die met en deurscharnier samen viel) hij prima te passen...

[ Bericht 34% gewijzigd door Nixxor op 05-12-2015 22:57:59 ]
pi_158045470
de koelkast was geen ikea koelkast? goeie tip om een stukje uit een plank te zagen als deze in de weg zit bij een scharnier.
tja het zal best passen als je met planken gaat schuiven. maar het moet ook uitkomen met de deuren/laden.

ik ga nog wel even prutsen wanneer ik me verveel.
Sowieso voor het bestellen nog even weer met een medewerker om tafel.

De planning is eigenlijk om eerst nog geen combi+oven te bestellen maar dit als sluitpost te gebruiken of op het lijstje voor betere tijden zoals Teslynd zo mooi zei. we weten namelijk nog niet welke leuke verassingen er achter de oude keuken weg komen.
echter moet de kast wel direct geplaatst worden en deurtjes zijn ook wel handig aangezien ikea regelmatig het assortiment deurtjes veranderd :(
pi_158052261
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 23:05 schreef loecje het volgende:
de koelkast was geen ikea koelkast?
Sterker nog het is een IKEA koelkast, de HÄFTIGT. Ik heb met een meetlat bij het showmodel gestaan. "Nee dat past echt niet meneer" :')

quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 23:05 schreef loecje het volgende:
De planning is eigenlijk om eerst nog geen combi+oven te bestellen maar dit als sluitpost te gebruiken of op het lijstje voor betere tijden zoals Teslynd zo mooi zei.
Achteraf inbouwen kan ook prima. Ik moest bij mijn combimagnetron GENAST (van vorig jaar) wel een klein reepje deur zagen ter afwerking. Want die hielt zich niet aan de standaard "interval" van frontjes.
pi_158053175
dat is helemaal knap als het om ikea apparatuur gaat.
Was jij degene die het verschil ging uitpluizen tussen de 2 HÄFTIGT ? ben je daar nog achter gekomen?

medewerkers weten veel van alle standaard dingen maar er zijn altijd mensen die daar weer van willen afwijken :P

Hier bij 2 dingen, ik wil bij het kookgedeelte een lage plint en bij het spoelgedeelte een hoge plint. zo komt beide op een ideale werkhoogte. dat was maar vreemd... we moeten dan ff uitvogelen hoe dat uitkomt met de bovenkastjes boven het aanrecht maar de afstand tot de bovenkastjes moet bij het kookgedeelte sowieso al hoger ivm de afzuigkap.

Zelfde met de 240 kast. het staat wel in de planner maar wordt blijkbaar niet veel gekozen. nu staat er ook van alles bovenop de vrijstaande koelkast en dat oogt rommelig in de toch al kleine keuken. dan liever een hoog kastje erbij zodat alles uit het zicht is, scheelt ook weer schoonmaken.
pi_158060613
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 11:59 schreef loecje het volgende:
Was jij degene die het verschil ging uitpluizen tussen de 2 HÄFTIGT ? ben je daar nog achter gekomen?
Ja dat ben ik. Na meermaals afgepoeierd te zijn met "we wachten nog op antwoord uit zweden". heb ik het maar opgegeven. Op mijn originele "support ticket" hebben ze nooit antwoord gegeven. Volgens mij is het verschil tussen die dingen puur commercie.

quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 11:59 schreef loecje het volgende:
Hier bij 2 dingen, ik wil bij het kookgedeelte een lage plint en bij het spoelgedeelte een hoge plint. zo komt beide op een ideale werkhoogte. dat was maar vreemd... we moeten dan ff uitvogelen hoe dat uitkomt met de bovenkastjes boven het aanrecht maar de afstand tot de bovenkastjes moet bij het kookgedeelte sowieso al hoger ivm de afzuigkap.
Dit heb ik wel is vaker gezien. Leek mij wel erg handig.

quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 11:59 schreef loecje het volgende:

Zelfde met de 240 kast. het staat wel in de planner maar wordt blijkbaar niet veel gekozen. nu staat er ook van alles bovenop de vrijstaande koelkast en dat oogt rommelig in de toch al kleine keuken. dan liever een hoog kastje erbij zodat alles uit het zicht is, scheelt ook weer schoonmaken.
Precies ja. Ik heb al me bovenkastjes en de 240 kasten totaan het plafond.
Mijn huis is +/- 250 hoog, en inclusief de pootjes komt een 240 kast net 2.5cm tot onder het plafond. Mijn bovenkastjes heb ik ook totop die hoogte geplaatst.
Niemand kan er makkelijk bij natuurlijk (zelfs ik niet met me 1.95) Maar ik houd wel lekker wat werkhoogte op me aanrechtblad, en de dingen die je toch amper gebruikt (fondue/gourmet sets, keukenmachine e.d.) kunnen mooi op die hoge plaatsen. Op de momenten dat je die nodig hebt pak ik wel even een opstapje.
  Redactie Sport / Supervogel dinsdag 8 december 2015 @ 22:42:43 #15
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_158119522
Iemand hier met een Grundtal Dressboy?

Volgens mij klopt een gebogen stang niet, ik mis twee gaten om hem vast te maken aan de lange stang.
pi_158120503
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 december 2015 22:42 schreef Pino112 het volgende:
Iemand hier met een Grundtal Dressboy?

Volgens mij klopt een gebogen stang niet, ik mis twee gaten om hem vast te maken aan de lange stang.
ik heb de witte met dat "plankje"
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_158123901
Is er ergens een lijst te vinden met verkoopprijzen van producten die niet meer nieuw te koop zijn? Ik wil graag een Smila Moln kopen, maar in de advertentie staat dat hij nieuw 65 euro was en dat kan ik me dus echt niet voorstellen. Ik heb er zelf ooit een nieuw gekocht als student en dat geld zou ik denk ik niet hebben uitgegeven aan een lamp.
pi_158124087
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 09:32 schreef Dot. het volgende:
Is er ergens een lijst te vinden met verkoopprijzen van producten die niet meer nieuw te koop zijn? Ik wil graag een Smila Moln kopen, maar in de advertentie staat dat hij nieuw 65 euro was en dat kan ik me dus echt niet voorstellen. Ik heb er zelf ooit een nieuw gekocht als student en dat geld zou ik denk ik niet hebben uitgegeven aan een lamp.
Even googlen wijst uit dat hij 24,95 heeft gekost.
  woensdag 9 december 2015 @ 12:02:45 #19
11798 Rtificial
[ahr-tuh-fish-uhl]
pi_158126120
Zeg, ben ik nou de enige die met de bijgeleverde mal het BOBDYN frontje voor de LAGAN vaatwasser monteert, en dan een goeie centimeter te hoog uitkomt?
pi_158130477
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 12:02 schreef Rtificial het volgende:
Zeg, ben ik nou de enige die met de bijgeleverde mal het BOBDYN frontje voor de LAGAN vaatwasser monteert, en dan een goeie centimeter te hoog uitkomt?
Hier zit 'ie gewoon goed hoor?
Edit: onee, ik heb een VALGJORD :')
  woensdag 9 december 2015 @ 19:52:15 #21
11798 Rtificial
[ahr-tuh-fish-uhl]
pi_158135275
Op de Valgjord zit het front bij mij ook goed. De Lagan zit in de bijkeuken, dus iets minder prioriteit, maar dat gaat niet passen zo.

Over de Valgjord:
Is de vaat bij jou ook zo nat na afloop? En maakt ie bij jou ook vrij veel geluid?
pi_158138892
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 19:52 schreef Rtificial het volgende:
Op de Valgjord zit het front bij mij ook goed. De Lagan zit in de bijkeuken, dus iets minder prioriteit, maar dat gaat niet passen zo.

Over de Valgjord:
Is de vaat bij jou ook zo nat na afloop? En maakt ie bij jou ook vrij veel geluid?
Vind idd dat ie vrij slecht droogt. Vooral plastic bakjes enzo moet ik altijd nadrogen. En ook best veel geluid, ja. Al doe ik hem altijd 's nachts aan, dus last heb ik er niet van.
  woensdag 9 december 2015 @ 21:56:05 #23
11798 Rtificial
[ahr-tuh-fish-uhl]
pi_158139262
Hmm, dan zal dat dus normaal zijn. Valt wel tegen voor een vaatwasser van zo'n prijs.
M'n Hotpoint/Ariston van 400¤ deed dan toch veel stiller en droger beter z'n werk. Maarja, zal ook wel iets met de energienormen te maken hebben.
pi_158139535
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 21:42 schreef Negentiendertig het volgende:

[..]

Vind idd dat ie vrij slecht droogt. Vooral plastic bakjes enzo moet ik altijd nadrogen. En ook best veel geluid, ja. Al doe ik hem altijd 's nachts aan, dus last heb ik er niet van.
Kunststof blijft in veel meer vaatwassers helaas wat nat.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_158139676
de Valgjord vond ik eerlijk gezegd in de winkel al geen succes. vooral de bovenste besteklade voelde erg gammel aan. dat vond ik de 100euro extra ten opzichte van de Skinande niet waard.

Hoe zijn eigenlijk de ervaringen met de skinande vaatwasser?
pi_158139840
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 22:04 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Kunststof blijft in veel meer vaatwassers helaas wat nat.
Is ook zo.

Die besteklade vind ik daarentegen helemaal niet gammel. Die "mand" kun je eruit halen, superpraktisch :)
  woensdag 9 december 2015 @ 22:16:17 #27
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_158139918
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 22:04 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Kunststof blijft in veel meer vaatwassers helaas wat nat.
Het scheelt als je je glansspoeldosering wat verhoogt. Daarom gebruik ik ook nooit 3-in-1-blokjes.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
&lt;a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" &gt;regenrace of niet?&lt;/a&gt;
  woensdag 9 december 2015 @ 22:21:26 #28
11798 Rtificial
[ahr-tuh-fish-uhl]
pi_158140093
Besteklade vind ik ook super.
Hoe verhoog ik de glansspoel dosering?
pi_158140316
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 22:21 schreef Rtificial het volgende:
Besteklade vind ik ook super.
Hoe verhoog ik de glansspoel dosering?
Door van de blokjes af te stappen en de delen los toe te voegen aan de vaatwasser. Daarvoor zit er in de deur dat klepje voor je afwasmiddelen. (blokjes trouwens kun je beter in het bestekrekje gooien heb ik me laten vertellen.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  woensdag 9 december 2015 @ 22:31:03 #30
11798 Rtificial
[ahr-tuh-fish-uhl]
pi_158140397
Ik doe de glansspoel er al los in. Maar die doseert ie zelf toch?
  woensdag 9 december 2015 @ 22:31:26 #31
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_158140410
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 22:21 schreef Rtificial het volgende:
Besteklade vind ik ook super.
Hoe verhoog ik de glansspoel dosering?
Bij de mijne zit een draaiknop in het bakje voor de glansspoel, naast het zeepbakje. Maar dat staat ook wel in je handleiding. ;)
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
&lt;a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" &gt;regenrace of niet?&lt;/a&gt;
pi_158140853
Vanaf februari '16 wordt de tijdelijke TILLFALLE collectie verkocht.
Een collectie met Braziliaanse invloeden.

Kast, 299.-* | Fauteuil, 149.-* | Lampenkap, 19.95* | Schalen, 19.95/stuk*

Bank, 99.-* | Kandelaar, groot voor dinerkaars, 24.95* | Kandelaar, klein voor dinerkaars, 14.95*

Bijzettafel, 149.-* | Bord, groot effen, 3.99* | Bord, klein met patroon, 2.99* | Schaaltjes, 3.99*

Salontafel, 99.-* | Lampenkap, 29.95* | Tapijt, 109.-* | Kussenhoes, 4.99*

Wandtegels, 9.99/0,2m2 (50.-/m2)*

* Prijzen en artikelen zijn op basis van een Zweedse pressrelease, kunnen in Nederland afwijken.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_158140858
Kleur O+
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_158140867
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 22:28 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Door van de blokjes af te stappen en de delen los toe te voegen aan de vaatwasser. Daarvoor zit er in de deur dat klepje voor je afwasmiddelen. (blokjes trouwens kun je beter in het bestekrekje gooien heb ik me laten vertellen.
Kun je losse vaatwasserpoeder kopen dan? *mind blown

Glansspoelmiddel ook nog nooit gebruikt, morgen maar eens halen. Vaatwasserzout heb/gebruik ik wel, maar wat het precies doet weet ik ook niet :')
pi_158140903
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 22:47 schreef Bartjebart het volgende:
Vanaf februari '16 wordt de tijdelijke TILLFALLE collectie verkocht.
Een collectie met Braziliaanse invloeden.

[ afbeelding ]Kast, 299.-* | Fauteuil, 149.-* | Lampenkap, 19.95* | Schalen, 19.95/stuk*

[ afbeelding ]Bank, 99.-* | Kandelaar, groot voor dinerkaars, 24.95* | Kandelaar, klein voor dinerkaars, 14.95*

[ afbeelding ]Bijzettafel, 149.-* | Bord, groot effen, 3.99* | Bord, klein met patroon, 2.99* | Schaaltjes, 3.99*

[ afbeelding ]Salontafel, 99.-* | Lampenkap, 29.95* | Tapijt, 109.-* | Kussenhoes, 4.99*

[ afbeelding ]Wandtegels, 9.99/0,2m2 (50.-/m2)*

* Prijzen en artikelen zijn op basis van een Zweedse pressrelease, kunnen in Nederland afwijken.
Loik O+ Die lamp van de eerste foto wil ik. En het kussen van de eerste foto. En het zwart-witte kleed :9
  woensdag 9 december 2015 @ 22:50:12 #36
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_158140936
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 22:47 schreef Negentiendertig het volgende:

[..]

Kun je losse vaatwasserpoeder kopen dan? *mind blown

Glansspoelmiddel ook nog nooit gebruikt, morgen maar eens halen. Vaatwasserzout heb/gebruik ik wel, maar wat het precies doet weet ik ook niet :')
Zorgt dat de zeep beter werkt en beschermt tegen kalk. https://nl.wikipedia.org/wiki/Waterontharder

En ik gebruik altijd "classic" blokjes, dat is ook gewoon zeepspul.

[ Bericht 4% gewijzigd door ziggyziggyziggy op 09-12-2015 22:55:14 ]
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
&lt;a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" &gt;regenrace of niet?&lt;/a&gt;
pi_158140955
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 22:47 schreef Negentiendertig het volgende:

[..]

Kun je losse vaatwasserpoeder kopen dan? *mind blown

Glansspoelmiddel ook nog nooit gebruikt, morgen maar eens halen. Vaatwasserzout heb/gebruik ik wel, maar wat het precies doet weet ik ook niet :')
http://www.ah.nl/producten/product/wi129959/ah-spoelglans

Maar ik heb me laten vertellen dat je in principe alles wat je all-in-1, ook los kunt kopen. (Maar om heel eerlijk te zijn heb ik zelf geen vaatwasser dus weet het niet of het ook echt zo werkt...)
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_158140966
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 22:49 schreef Negentiendertig het volgende:

[..]

Loik O+ Die lamp van de eerste foto wil ik. En het kussen van de eerste foto. En het zwart-witte kleed :9
Die lamp is dus alleen de kap. De voet kan ik in de pressrelease nergens terug vinden... :?
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_158141201
quote:
1s.gif Op woensdag 9 december 2015 22:50 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Zorgt dat de zeep beter werkt en beschermt tegen kalk. https://nl.wikipedia.org/wiki/Waterontharder

En ik gebruik altijd "classic" blokjes, dat is ook gewoon zeepspul.
Ah, zo! Nou, net 220 Dreftblokjes gekocht, maar als die op zijn ga ik andere blokjes proberen :D
pi_158141816
Mag ik hier even een paar vaatwassermythes uit de topic/wereld helpen?

1. Een vaatwasser droogt geen vaat.
Het "einde" van een wasprogramma bestaat van het overspoelen van de vaat met heet water zodat het zo snel mogelijk verdampt.
Daarna volgt een gefixeerde "wacht" periode. dan doet de machine eigenlijk niks, behalve aftellen totdat ie het "klaar" signaal mag geven.

Sommige vaatwassers hebben nog wat "extra" gadgets, maar of dit beter werkt verschillende meningen over. Je hebt ze met een ventilatortje dat wat extra lucht door de kabine heen blaast. en met een systeem dat de wanden van de vaatwasser koelt zodat de vochtige lucht daarop neerslaat.
De versie waar een kabouter met een theedoek over je vaat heen gaat moet nog uitgevonden worden.

Dat je plastic spullen nat blijven heeft meer te maken met de aantrekkingskracht van water daarop. Met (extra) spoelglans hef je die aantrekkingkracht wat op en blijft er geen/minder water aan je spullen hangen en droogt het beter op.

2. Vaatwasmachinezout onthard geen water
Nouja niet direct dan. Het ontharden van het water gebeurd door de waterontharder, een ionenwisselaar die zit onderin je vaatwasser. Dat is een bak met speciale bruine harsbolletjes waar het water langs stroomt. De ionenwisselaar wisselt de kalkionen voor "iets anders". Meestal zout ionen. Deze raken dus op, en moet je aanvullen, met dus vaatwasser zout.
Dat gat waar je het vaatwasser zout in doet zit vaak boven je ionenwisselaar, zodat het goed kan weken.

Hoeveel spoelglans en zout je nodig hebt is erg afhankelijk van je waterwaardes (hoeveel kalk etc)
De all-in-one tabs hebben slechts een generieke hoeveelheid in zich wat "meestal wel goed is" Iedere vaatwasser heeft een doseringsmechanisme voor zout en spoelglans in zich. Meestal moet je een wijzertje rondraaien. Zie hiervoor de handleiding van je vaatwasser :)
  woensdag 9 december 2015 @ 23:41:15 #41
11798 Rtificial
[ahr-tuh-fish-uhl]
pi_158142304
Ik heb het al gevonden. Moet allerlei knopjes indrukken, een pirouette draaien, 2 vingers in m'n neus steken terwijl ik in m'n handen klap, en afhankelijk van de lengte van de scheet die ik laat wordt er meer of minder glansspoelmiddel losgelaten. Of zoiets in ieder geval. Tenminste, als de twee buitenste lampjes het Wilhelmus gaan knipperen.
  donderdag 10 december 2015 @ 08:03:05 #42
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_158144562
Oh, dan haalde ik het zout en de ontharder door elkaar. Weer wat geleerd. :)
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
&lt;a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" &gt;regenrace of niet?&lt;/a&gt;
pi_158144588
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 23:41 schreef Rtificial het volgende:
Ik heb het al gevonden. Moet allerlei knopjes indrukken, een pirouette draaien, 2 vingers in m'n neus steken terwijl ik in m'n handen klap, en afhankelijk van de lengte van de scheet die ik laat wordt er meer of minder glansspoelmiddel losgelaten. Of zoiets in ieder geval. Tenminste, als de twee buitenste lampjes het Wilhelmus gaan knipperen.
maar dan alleen op woensdag he
pi_158144849
Gave wandtegels, maar wat een geld per m2 zeg :o
pi_158144887
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 23:41 schreef Rtificial het volgende:
Ik heb het al gevonden. Moet allerlei knopjes indrukken, een pirouette draaien, 2 vingers in m'n neus steken terwijl ik in m'n handen klap, en afhankelijk van de lengte van de scheet die ik laat wordt er meer of minder glansspoelmiddel losgelaten. Of zoiets in ieder geval. Tenminste, als de twee buitenste lampjes het Wilhelmus gaan knipperen.
Deze post maakt dat vandaag een goede dag wordt _O-

EnNixxor, bedankt voor de info. Vandaag dus even den fles glansspoelmiddel halen, baadt het niet, schaadt het niet.
pi_158149912
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 22:13 schreef Negentiendertig het volgende:

[..]

Is ook zo.

Die besteklade vind ik daarentegen helemaal niet gammel. Die "mand" kun je eruit halen, superpraktisch :)
in de winkel wel bij alle aanwezige apparaten (1 in de showroom en 2 bij de apparaten). toeval?
het idee van een besteklade leek me wel handig. maar ik kan man nog niet overtuigen van de 100euro extra. qua zuinigheid is de vaatwasser namelijk niet beter dan de iets goedkopere variant.
pi_158150058
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2015 13:59 schreef Elleska het volgende:

[..]

in de winkel wel bij alle aanwezige apparaten (1 in de showroom en 2 bij de apparaten). toeval?
het idee van een besteklade leek me wel handig. maar ik kan man nog niet overtuigen van de 100euro extra. qua zuinigheid is de vaatwasser namelijk niet beter dan de iets goedkopere variant.
Misschien hebben we allebei een andere definitie van het begrip "gammel"? :P

Ik heb een hekel aan bestelmandjes, dus voor mij was de keuze gauw gemaakt.
pi_158201672
Weet iemand of het ontbijtje ook op zondag geldig is? Gezien het restaurant om 10 uur open gaat
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
pi_158203500
Iemand enig idee of deze ergens nog verkrijgbaar is of ooit gaat komen?

http://m.ikea.com/nl/nl/catalog/products/art/20254369/
pi_158203604
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 21:03 schreef Merode32 het volgende:
Weet iemand of het ontbijtje ook op zondag geldig is? Gezien het restaurant om 10 uur open gaat
Volgens mij verschilt dat per vestiging.

quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 22:18 schreef xaban06 het volgende:
Iemand enig idee of deze ergens nog verkrijgbaar is of ooit gaat komen?

http://m.ikea.com/nl/nl/catalog/products/art/20254369/
quote:
Dit product gaat binnenkort uit het assortiment en komt waarschijnlijk niet meer binnen. Je kan ook een alternatief product bekijken.
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/availability/20254369/
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_158203807
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 22:24 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Volgens mij verschilt dat per vestiging.

[..]


[..]

Bedankt, nergens meer verkrijgbaar dus :(
pi_158210280
Zijn er hier mensen met werkbladverlichting van Ikea in de keuken? Omlopp of Rationel? Ik snap niet zo goed hoe je ze aan moet sluiten, ik ga komende zondag mijn verlichting halen, maar ik vraag me af welk systeem het meest aan te raden is. Het te verlichten stuk is 180cm (dus 3x60cm).
Iemand tips en/of ervaringen?
I had a signature once. It was awful.
  zondag 13 december 2015 @ 09:49:42 #53
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_158210372
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2015 09:30 schreef zoeperzazke het volgende:
Zijn er hier mensen met werkbladverlichting van Ikea in de keuken? Omlopp of Rationel? Ik snap niet zo goed hoe je ze aan moet sluiten, ik ga komende zondag mijn verlichting halen, maar ik vraag me af welk systeem het meest aan te raden is. Het te verlichten stuk is 180cm (dus 3x60cm).
Iemand tips en/of ervaringen?
Ik heb rationel, gewoon in je stopcontact en doorverbinden thats it.
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_158210892
quote:
1s.gif Op zondag 13 december 2015 09:49 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

Ik heb rationel, gewoon in je stopcontact en doorverbinden thats it.
Thnx, bevalt het goed?
I had a signature once. It was awful.
  zondag 13 december 2015 @ 12:58:58 #55
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_158212722
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2015 11:00 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

Thnx, bevalt het goed?
ja, al vond ik het ophang mechanisme waardeloos dus heb ik ze onder mijn keukenkastje gekit. Tussen bovenkastjes bij ikea zit een strip, dat werkt NIET samen met deze lampen, hij drukte ze er weer uit
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_158215432
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2015 12:58 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

ja, al vond ik het ophang mechanisme waardeloos dus heb ik ze onder mijn keukenkastje gekit. Tussen bovenkastjes bij ikea zit een strip, dat werkt NIET samen met deze lampen, hij drukte ze er weer uit
Ok, goed om te weten! Ik heb geen ikea-keuken, dus moet even kijken hoe dat uit gaat pakken, maar dus wel iets om op te letten bij de aanschaf.
I had a signature once. It was awful.
  zondag 13 december 2015 @ 17:39:12 #57
325863 Krisp
Like.no.other
pi_158219466
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2015 09:30 schreef zoeperzazke het volgende:
Zijn er hier mensen met werkbladverlichting van Ikea in de keuken? Omlopp of Rationel? Ik snap niet zo goed hoe je ze aan moet sluiten, ik ga komende zondag mijn verlichting halen, maar ik vraag me af welk systeem het meest aan te raden is. Het te verlichten stuk is 180cm (dus 3x60cm).
Iemand tips en/of ervaringen?
Omlopp klik je ook zo in elkaar. Je hebt nog wel een ANSLUTA transformator + (los) aansluitsnoer nodig, en eventueel een ANSLUTA afstandsbediening. Ik vond het niet mooi om ze onder mijn keukenkastjes te hangen, dus ik heb ze ingefreesd. Staat erg mooi en werkt 1,5 jaar later nog feilloos. :)
  zondag 13 december 2015 @ 23:02:42 #58
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_158227773
Gegroet mede-Ikea-ers!

Ik ben aan het kijken voor een Ikea-keuken, alleen zou ik hier en daar graag eigen apparatuur willen plaatsen (niet van de Ikea dus).
Dan wordt de keus qua inbouw-koelkast in een half-hoge kast een stuk groter, aangezien Ikea er daar maar eentje van aanbied.

Het is toch prima mogelijk om zelf gekochte apparatuur te plaatsen in een Ikea-keuken (Metod)?
pi_158228077
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2015 23:02 schreef Goddelijker het volgende:
Gegroet mede-Ikea-ers!

Ik ben aan het kijken voor een Ikea-keuken, alleen zou ik hier en daar graag eigen apparatuur willen plaatsen (niet van de Ikea dus).
Dan wordt de keus qua inbouw-koelkast in een half-hoge kast een stuk groter, aangezien Ikea er daar maar eentje van aanbied.

Het is toch prima mogelijk om zelf gekochte apparatuur te plaatsen in een Ikea-keuken (Metod)?
Over het algemeen wel. Oven, kookplaten en afzuigkappen zijn over het algemeen wat makkelijker. Bij koelkasten en vaatwassers goed kijken naar hoe de bevestiging van de deur is. Magnetrons, vaatwassers en koelkasten van IKEA kunnen afwijkende maten hebben ten opzichte van de markt. Deze worden namelijk wel vaker op maat gemaakt om binnen het IKEA keukensysteem te passen.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  maandag 14 december 2015 @ 09:34:13 #60
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_158231586
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 21:03 schreef Merode32 het volgende:
Weet iemand of het ontbijtje ook op zondag geldig is? Gezien het restaurant om 10 uur open gaat
In Breda wel in elk geval.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  maandag 14 december 2015 @ 20:08:44 #61
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_158243697
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2015 23:11 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Over het algemeen wel. Oven, kookplaten en afzuigkappen zijn over het algemeen wat makkelijker. Bij koelkasten en vaatwassers goed kijken naar hoe de bevestiging van de deur is. Magnetrons, vaatwassers en koelkasten van IKEA kunnen afwijkende maten hebben ten opzichte van de markt. Deze worden namelijk wel vaker op maat gemaakt om binnen het IKEA keukensysteem te passen.
Dat wordt dus even goed de specificaties controleren voor aankoop. :Y
pi_158412078
Er komt een nieuwe IKEA PS collectie aan en dit is 1 van de producten die ze op dit moment aan het ontwikkelen zijn:

O+
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  maandag 21 december 2015 @ 16:02:19 #63
319308 Tink89
To live is to dance
pi_158412129
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2015 15:59 schreef Bartjebart het volgende:
Er komt een nieuwe IKEA PS collectie aan en dit is 1 van de producten die ze op dit moment aan het ontwikkelen zijn:
[ afbeelding ]
O+
O+ O+ O+
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_158541294
Weet iemand toevallig of je op een Ikea Pax kast met schuifdeuren nog lades kan inzetten? Mijn schuifdeuren gaan niet helemaal open dus lijkt me niet dat je de lade er uit kan trekken :').
  zaterdag 26 december 2015 @ 15:03:20 #65
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_158541456
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2015 14:56 schreef Brembo het volgende:
Weet iemand toevallig of je op een Ikea Pax kast met schuifdeuren nog lades kan inzetten? Mijn schuifdeuren gaan niet helemaal open dus lijkt me niet dat je de lade er uit kan trekken :').
Ja dat kan. Waarom gaat je deur niet helemaal open dan?
Dat is wel een vereiste natuurlijk.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_158544877
Waarschijnlijk de deur in de verkeerde loopriggel gezet? Zelf ook gedaan :')
  zaterdag 26 december 2015 @ 20:36:33 #67
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_158548726
Iemand die deze in het echt gezien heeft:

?
(Tafellaken Vinter 2015, http://m.ikea.com/nl/nl/catalog/products/art/80305686/)

Ik vraag me af of die echt blauw is of meer mint?
KuikenGuppy
pi_158573911
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 december 2015 20:36 schreef Burdie het volgende:
Iemand die deze in het echt gezien heeft:

[ afbeelding ] ?
(Tafellaken Vinter 2015, http://m.ikea.com/nl/nl/catalog/products/art/80305686/)

Ik vraag me af of die echt blauw is of meer mint?
Meer blauwig.
  dinsdag 29 december 2015 @ 12:38:14 #69
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_158631391
Iemand die weet of deze stoelen nog weer komen?
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/20163802/

In Hengelo is er momenteel 1 op voorraad, beetje weinig :') en de voorraadprognose houdt gewoon op bij vandaag :?
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  dinsdag 29 december 2015 @ 12:38:32 #70
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_158631395
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2015 15:59 schreef Bartjebart het volgende:
Er komt een nieuwe IKEA PS collectie aan en dit is 1 van de producten die ze op dit moment aan het ontwikkelen zijn:
[ afbeelding ]
O+
O+
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_158638107
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 12:38 schreef MaLo het volgende:
Iemand die weet of deze stoelen nog weer komen?
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/20163802/

In Hengelo is er momenteel 1 op voorraad, beetje weinig :') en de voorraadprognose houdt gewoon op bij vandaag :?
In Amsterdam zijn er nog 18, en de voorraadprognose is ook gewoon groen?
pi_158639057
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 12:38 schreef MaLo het volgende:
Iemand die weet of deze stoelen nog weer komen?
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/20163802/

In Hengelo is er momenteel 1 op voorraad, beetje weinig :') en de voorraadprognose houdt gewoon op bij vandaag :?
Ik ga er haast vanuit van wel. Maar als je het echt zeker wilt weten, dan moet je dat even bij IKEA zelf navragen.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_158639493
De ikea heeft toch ook zo'n hakapparaatje voor bijvoorbeeld uien? Die kan ik op de site eigenlijk nergens terugvinden.

Iemand hier ervaring mee?
pi_158639775
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 16:36 schreef Stansfield het volgende:
De ikea heeft toch ook zo'n hakapparaatje voor bijvoorbeeld uien? Die kan ik op de site eigenlijk nergens terugvinden.

Iemand hier ervaring mee?
Volgens mij hebben ze die al een tijdje niet meer. Werkte ook niet echt geweldig trouwens
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_158640031
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 16:43 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Volgens mij hebben ze die al een tijdje niet meer. Werkte ook niet echt geweldig trouwens
Ok. Dan was het sowieso niks.
pi_158642210
weet iemand van jullie ook of de Hoppvals plissegordijnen in de breedte op maat te maken zijn?
pi_158644397
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 17:04 schreef Nixxor het volgende:

[..]

Ja dat ben ik. Na meermaals afgepoeierd te zijn met "we wachten nog op antwoord uit zweden". heb ik het maar opgegeven. Op mijn originele "support ticket" hebben ze nooit antwoord gegeven. Volgens mij is het verschil tussen die dingen puur commercie.

[..]

Dit heb ik wel is vaker gezien. Leek mij wel erg handig.

[..]

Precies ja. Ik heb al me bovenkastjes en de 240 kasten totaan het plafond.
Mijn huis is +/- 250 hoog, en inclusief de pootjes komt een 240 kast net 2.5cm tot onder het plafond. Mijn bovenkastjes heb ik ook totop die hoogte geplaatst.
Niemand kan er makkelijk bij natuurlijk (zelfs ik niet met me 1.95) Maar ik houd wel lekker wat werkhoogte op me aanrechtblad, en de dingen die je toch amper gebruikt (fondue/gourmet sets, keukenmachine e.d.) kunnen mooi op die hoge plaatsen. Op de momenten dat je die nodig hebt pak ik wel even een opstapje.
Enige verschil tussen de twee Haftigt's is het energielabel. De duurdere zal je echter niet terugverdienen dus altijd voor de goedkopere gaan.
pi_158673153
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2015 17:34 schreef Mathijz het volgende:
Waarschijnlijk de deur in de verkeerde loopriggel gezet? Zelf ook gedaan :')
Vond het al zo vreemd haha :D. Ik ga eens even kijken!
pi_158758196
Ik ben op zoek naar onderstaande kartonnen boxen. Zijn deze nog ergens verkrijgbaar?



Ik ben niet thuis, dus ik kan helaas geen duidelijkere foto maken :')
pi_158758639
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2016 13:25 schreef Jif het volgende:
Ik ben op zoek naar onderstaande kartonnen boxen. Zijn deze nog ergens verkrijgbaar?

[ afbeelding ]

Ik ben niet thuis, dus ik kan helaas geen duidelijkere foto maken :')
Ik heb die in het zwart staan hier. Tegenwoordig is er alleen nog de luxere serie FJÄLLA
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/categories/series/30648/

HEMA Heeft deze nog, maar ik zie alleen deze online staan:
http://www.hema.nl/winkel(...)Fnl_NL%2F%24s%3Ddoos\u0020met\u0020deksel&fh_sort=-_match_rate%2Cpnl_stockavailability%2C-%24standaardranking_cocktail&fh_modification=&fh_secondid=pnl_39820091
pi_158812071
Heeft iemand de Panna onderzetters nog ergens gezien in het zwart? Ik kon ze in Heerlen alleen in het oranje vinden, in Haarlem helemaal niet en in Amsterdam zouden ze er ook alleen in het oranje zijn. Weinig mis met chauvinisme, maar oranje is toch niet echt mijn kleur :+.



Ik zag in de winkel een advertentie voor de Plundra vanaf 11 januari. Is er al bekend welke producten er dan in de aanbieding zijn? Gister grote inkopen gedaan, zou balen zijn als die over een week opeens goedkoper zijn :P.
pi_158812791
Weet iemand misschien of er nog ergens in een koopjeshoek een Mandal ladekast staat?



Hm, ik zie dat ze sinds 2014 uit het assortiment zijn, dus dat gaat hem denk ik niet meer worden. Iemand dan een tip voor een ladekast van minimaal 100 cm hoog en 47 cm diep?

[ Bericht 17% gewijzigd door Dot. op 04-01-2016 11:41:42 ]
  maandag 4 januari 2016 @ 15:41:16 #83
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_158819345
Vraagje.... kennelijk hebben ze de Billy kasten veranderd sinds ik de vorige keer een aanschafte (2 jaar geleden). Ik kocht afgelopen weekend een deurtje, maar die blijkt anders te zijn dan het deurtje van 2 jaar terug, en ook qua schroeven en gaatjes niet te passen. Ik kwam hier pas achter tijdens het monteren (schroefjes al op de deur geschroefd). Kan ik deze nog terug brengen?
KuikenGuppy
pi_158819499
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2016 15:41 schreef Burdie het volgende:
Vraagje.... kennelijk hebben ze de Billy kasten veranderd sinds ik de vorige keer een aanschafte (2 jaar geleden). Ik kocht afgelopen weekend een deurtje, maar die blijkt anders te zijn dan het deurtje van 2 jaar terug, en ook qua schroeven en gaatjes niet te passen. Ik kwam hier pas achter tijdens het monteren (schroefjes al op de deur geschroefd). Kan ik deze nog terug brengen?
Ja, kan prima! Kan wel zijn dat je niet het hele bedrag terugkrijgt, omdat de verpakking al open is, maar ik had laatst een laken teruggebracht, omdat ik dacht dat het een dekbedovertrek was en daar kreeg ik zelfs met open verpakking het hele bedrag terug. Wel op een cadeaubon trouwens.

Moet je wel de verpakking meenemen trouwens :)
  maandag 4 januari 2016 @ 15:58:17 #85
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_158819827
Ja, ik neem alles dan gewoon mee.
KuikenGuppy
pi_158819995
ja billy is idd vorig jaar veranderd. heel onhandig dat dat zo slecht wordt gecommuniceerd. ze hadden de kast beter een nieuwe naam kunnen geven, of zo aanpassen dat oud en nieuw uitwisselbaar zijn.

wij zitten ook met een kast die we later zouden uitbreiden, dat gaat niet meer.
pi_158821559
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 10:30 schreef Chicolade het volgende:
Heeft iemand de Panna onderzetters nog ergens gezien in het zwart? Ik kon ze in Heerlen alleen in het oranje vinden, in Haarlem helemaal niet en in Amsterdam zouden ze er ook alleen in het oranje zijn. Weinig mis met chauvinisme, maar oranje is toch niet echt mijn kleur :+.

[ afbeelding ]

Ik zag in de winkel een advertentie voor de Plundra vanaf 11 januari. Is er al bekend welke producten er dan in de aanbieding zijn? Gister grote inkopen gedaan, zou balen zijn als die over een week opeens goedkoper zijn :P.
Mits PANNÅ niet uit het assortiment gaan komen ze vanzelf weer binnen in het zwart ;)
Al heeft Amsterdam er op het moment wel héél weinig...

PLUNDRA! artikelen worden altijd per vestiging bepaald. Iedere vestiging bekijkt welke artikelen per (in dit geval) 1 februari uit het assortiment gaan, ze bekijken de gemiddelde weekverkoop van dat product en de verwachte verkoop in de komende periode. Mocht dan blijven dat ze dit artikel niet op tijd kunnen uitverkopen dan kijken ze naar de afprijzing (deze kan daarom ook per vestiging verschillen).
Veel artikelen verdwijnen geruisloos uit de winkel, zonder afprijzing of zo, en op sommige artikelen moet een enorme korting gegeven worden. En zelfs dat is geen garantie...

quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 11:07 schreef Dot. het volgende:
Weet iemand misschien of er nog ergens in een koopjeshoek een Mandal ladekast staat?

[ afbeelding ]

Hm, ik zie dat ze sinds 2014 uit het assortiment zijn, dus dat gaat hem denk ik niet meer worden. Iemand dan een tip voor een ladekast van minimaal 100 cm hoog en 47 cm diep?
Als ze in 2014 uit het assortiment zijn gegaan geef ik je weinig kans dat je deze kast nu nog in een koopjeshoek gaat vinden... Marktplaats is denk ik dan je beste optie.

Is deze MALM geen optie? Of mag de kast maximaal 47cm diep zijn?


quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2016 15:41 schreef Burdie het volgende:
Vraagje.... kennelijk hebben ze de Billy kasten veranderd sinds ik de vorige keer een aanschafte (2 jaar geleden). Ik kocht afgelopen weekend een deurtje, maar die blijkt anders te zijn dan het deurtje van 2 jaar terug, en ook qua schroeven en gaatjes niet te passen. Ik kwam hier pas achter tijdens het monteren (schroefjes al op de deur geschroefd). Kan ik deze nog terug brengen?
Ik denk dat ze daar gezien de situatie niet moeilijk over doen, maar het is niet een voldongen feit dat ze de deur retour nemen omdat je het scharnier al gemonteerd hebt. Als je de deur mag retourneren dan moet je om die reden zeker rekening houden met een tegoedpas (andere voorwaarden dan een cadeaupas).

[ Bericht 19% gewijzigd door Bartjebart op 04-01-2016 17:19:38 ]
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  maandag 4 januari 2016 @ 17:22:31 #88
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_158821773
Ik heb het op Twitter gevraagd, bedankt :)
KuikenGuppy
pi_158821950
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 17:13 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Mits PANNÅ niet uit het assortiment gaan komen ze vanzelf weer binnen in het zwart ;)
Al heeft Amsterdam er op het moment wel héél weinig...

PLUNDRA! artikelen worden altijd per vestiging bepaald. Iedere vestiging bekijkt welke artikelen per (in dit geval) 1 februari uit het assortiment gaan, ze bekijken de gemiddelde weekverkoop van dat product en de verwachte verkoop in de komende periode. Mocht dan blijven dat ze dit artikel niet op tijd kunnen uitverkopen dan kijken ze naar de afprijzing (deze kan daarom ook per vestiging verschillen).
Veel artikelen verdwijnen geruisloos uit de winkel, zonder afprijzing of zo, en op sommige artikelen moet een enorme korting gegeven worden. En zelfs dat is geen garantie...

[..]

Als ze in 2014 uit het assortiment zijn gegaan geef ik je weinig kans dat je deze kast nu nog in een koopjeshoek gaat vinden... Marktplaats is denk ik dan je beste optie.

Is deze MALM geen optie? Of mag de kast maximaal 47cm diep zijn?
[ link | afbeelding ]

[..]

Ik denk dat ze daar gezien de situatie niet moeilijk over doen, maar het is niet een voldongen feit dat ze de deur retour nemen omdat je het scharnier al gemonteerd hebt. Als je de deur mag retourneren dan moet je om die reden zeker rekening houden met een tegoedpas (andere voorwaarden dan een cadeaupas).
We willen hem gebruiken als commode, dus hij moet echt rond de 100 cm hoog zijn en het liefst ook ruimte eronder, zodat je er met je voeten onder kan. Ik vind de Ikea commodes er allemaal erg onpraktisch uit zien. Maar heb denk ik wel een goede kast gevonden. Helaas zonder Ikea prijs :P
pi_158826798
Heeft iemand toevallig (ervaring met) een Isande koelkast? We zijn ons aan het oriënteren en het lijkt erop dat we met de Isande de meeste waar voor je geld hebt. Hij voldoet in ieder geval aan de eisen die we aan een koelvriescombinatie stellen.

Alleen......het is maar helemaal de vraag of we hem kunnen plaatsen. Ik kan namelijk nergens de afmetingen van de deuren vinden. De kast waar hij in moet komen heeft een nis maat van 178, de kast is 59,5 breed en diep genoeg.
Het bovenste deurtje is 129,5 cm hoog en de onderste 72,5 cm hoog. Sleepdeuren.

Iemand die weet of dit overeenkomt met de deuren van de Isande?

Ja, ik weet dat ik er langs kan rijden om te gaan meten, maar als ik het vooraf al weet dan kan het me ook een rit schelen. Het is niet echt naast de deur namelijk.
  maandag 4 januari 2016 @ 20:40:28 #91
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_158829498
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2016 17:30 schreef Dot. het volgende:

[..]

We willen hem gebruiken als commode, dus hij moet echt rond de 100 cm hoog zijn en het liefst ook ruimte eronder, zodat je er met je voeten onder kan. Ik vind de Ikea commodes er allemaal erg onpraktisch uit zien. Maar heb denk ik wel een goede kast gevonden. Helaas zonder Ikea prijs :P
Wij hebben deze Malm als commode, werkt perfect. Enige nadeel is dat het bovenblad wat klein is, je moet dus wel naast of boven de commode wat ruimte creeren (mijn zoontje trapt graag een volle luier weg als die voor zijn voeten ligt op het moment dat ik een luierzakje pak ;) )

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/00214553/
pi_158859529
quote:
Nee, daar staan de maten niet separaat vermeld. Inmiddels ben ik langs de Ikea geweest en heb ik het zelf kunnen opmeten. Maten komen perfect overeen. Alleen past de doos net niet in m'n V40 :) Vandeweek even een auto-ruil inplannen met collega met iets ruimere Megane ;)
pi_158978555
Heeft iemand de groene Stockholm vaas nog in de IKEA gezien? Hij is er kennelijk eind 2015 uitgegaan (heb ik gemist!), nu heb ik eindelijk plek ervoor... is hij weg.
  zondag 10 januari 2016 @ 11:22:57 #95
3185 Adelante
To let it go now
pi_158979716
de hoge lange uitvoering of de lage ronde?
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_158994845
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 11:22 schreef Adelante het volgende:
de hoge lange uitvoering of de lage ronde?
De lage ronde.
pi_159022459
Weet iemand hier vanaf wanneer het weer Plundra is? Ik had vernomen vandaag, maar ik zie nig niks :'(
pi_159022806
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 20:11 schreef WebbySP het volgende:
Heeft iemand toevallig (ervaring met) een Isande koelkast? We zijn ons aan het oriënteren en het lijkt erop dat we met de Isande de meeste waar voor je geld hebt. Hij voldoet in ieder geval aan de eisen die we aan een koelvriescombinatie stellen.

Alleen......het is maar helemaal de vraag of we hem kunnen plaatsen. Ik kan namelijk nergens de afmetingen van de deuren vinden. De kast waar hij in moet komen heeft een nis maat van 178, de kast is 59,5 breed en diep genoeg.
Het bovenste deurtje is 129,5 cm hoog en de onderste 72,5 cm hoog. Sleepdeuren.

Iemand die weet of dit overeenkomt met de deuren van de Isande?

Ja, ik weet dat ik er langs kan rijden om te gaan meten, maar als ik het vooraf al weet dan kan het me ook een rit schelen. Het is niet echt naast de deur namelijk.
Dit zou moeten passen. *edit* ah je had het al, sorry :P
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 19:45 schreef dahippieunicorn het volgende:
Weet iemand hier vanaf wanneer het weer Plundra is? Ik had vernomen vandaag, maar ik zie nig niks :'(
Het is nu Plundra.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 11-01-2016 19:56:13 ]
  maandag 11 januari 2016 @ 20:54:12 #99
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_159024516
Weet iemand of er in Amersfoort nog eldblomma kussens op voorraad zijn en zo ja, met welke plaatjes?
KuikenGuppy
pi_159024719
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 19:55 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Het is nu Plundra.
Oh thanks!
Ik zie het alleen niet bij Duiven staan. Is het wel gewoon landelijk?
pi_159024757
quote:
1s.gif Op maandag 11 januari 2016 21:01 schreef dahippieunicorn het volgende:


Oh thanks!
Ik zie het alleen niet bij Duiven staan. Is het wel gewoon landelijk?
Geen flauw idee, ik zat wel de streamers ophangen in Heerlen :P

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 11-01-2016 21:03:06 ]
  maandag 11 januari 2016 @ 23:46:44 #102
3185 Adelante
To let it go now
pi_159030619
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 20:58 schreef kahlie het volgende:

[..]

De lage ronde.
stonden er nog 10 van in de koopjeshoek in Duiven vorige week.
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  dinsdag 12 januari 2016 @ 08:39:12 #103
309342 ErkendFokker
Volgens de bond van Fokkers
pi_159034054
quote:
1s.gif Op maandag 11 januari 2016 21:01 schreef dahippieunicorn het volgende:

[..]

[..]

Het is nu Plundra.
Oh thanks!
Ik zie het alleen niet bij Duiven staan. Is het wel gewoon landelijk?
[/quote]
staat ook niks op de site, bij Groningen ook niet
pi_159037947
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 08:39 schreef ErkendFokker het volgende:

[..]

staat ook niks op de site, bij Groningen ook niet
Misschien alleen losse vestigingen dan? Heerlen heeft het nu.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 12-01-2016 12:47:12 ]
  dinsdag 12 januari 2016 @ 14:10:17 #105
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_159040172
quote:
1s.gif Op maandag 11 januari 2016 21:01 schreef dahippieunicorn het volgende:

[..]

[..]

Het is nu Plundra.
Oh thanks!
Ik zie het alleen niet bij Duiven staan. Is het wel gewoon landelijk?
[/quote]
In Breda was het gisteren ook. Ik had wel het idee dat het minder dan normaal was.

Wij hebben gisteren de kerstboom-bon ingeleverd... Gingen natuurlijk weer met veeeel meer naar huis dan de bedoeling was _O-
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  dinsdag 12 januari 2016 @ 14:21:03 #106
319308 Tink89
To live is to dance
pi_159040413
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 14:10 schreef automatic_ het volgende:

In Breda was het gisteren ook. Ik had wel het idee dat het minder dan normaal was.

Wij hebben gisteren de kerstboom-bon ingeleverd... Gingen natuurlijk weer met veeeel meer naar huis dan de bedoeling was _O-
Ik zie online niks. Was het de moeite om ervoor te gaan of vielen de aanbiedingen tegen?
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_159051356
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 14:10 schreef automatic_ het volgende:

In Breda was het gisteren ook. Ik had wel het idee dat het minder dan normaal was.

Wij hebben gisteren de kerstboom-bon ingeleverd... Gingen natuurlijk weer met veeeel meer naar huis dan de bedoeling was _O-
En zie daar de exacte bedoeling van die praktisch gratis kerstboom ;)
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_159053831
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 20:46 schreef Bartjebart het volgende:
quote:
0s.gif
Op dinsdag 12 januari 2016 14:10 schreef automatic_ het volgende:

In Breda was het gisteren ook. Ik had wel het idee dat het minder dan normaal was.

Wij hebben gisteren de kerstboom-bon ingeleverd... Gingen natuurlijk weer met veeeel meer naar huis dan de bedoeling was _O-

En zie daar de exacte bedoeling van die praktisch gratis kerstboom ;)
2015 Natuur 74.373 euro rijker door kerstboomactie IKEA
Jeroentje.
pi_159058597
quote:
Dat is een leuke bijkomstigheid. Het is IKEA echt te doen om die cadeaupassen...
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_159063175
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 23:46 schreef Adelante het volgende:

[..]

stonden er nog 10 van in de koopjeshoek in Duiven vorige week.
Dank je wel. Is er nog iemand anders die ze mogelijk meer in de buurt heeft gezien?
Ik ben omgeving Delft. En nu met een verhuizing is het niet heel makkelijk om daar heen te gaan.
pi_159069921
Ik zoek een gordijnrails van 3,85m lang. En Puala had gevonden dat bij de Ikea de Racka/Hugad combinatie tot die lengte kan. Maar de individuele Racka of Hugad kan maar tot 2,1m. Zit hier een extra onderdeeltje bij oid, waardoor je 2 buizen aan elkaar vastmaakt? (want ik hoef geen dubbele roede, eentje is genoeg, als hij maar lang genoeg is).
  woensdag 13 januari 2016 @ 15:13:41 #112
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_159070149
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 15:05 schreef Chicolade het volgende:
Ik zoek een gordijnrails van 3,85m lang. En Puala had gevonden dat bij de Ikea de Racka/Hugad combinatie tot die lengte kan. Maar de individuele Racka of Hugad kan maar tot 2,1m. Zit hier een extra onderdeeltje bij oid, waardoor je 2 buizen aan elkaar vastmaakt? (want ik hoef geen dubbele roede, eentje is genoeg, als hij maar lang genoeg is).
[ afbeelding ]
Volgens mij is het enige verschil de extra wandbevestiging die je nodig hebt voor die lengte. De diepte van de roede houders lijkt identiek tussen beide types, dus gewoon de dubbele kopen en maar enkel gebruiken? Die 2e railhouder schroef je los in de wandbevestiging dus kun je er uit laten.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  woensdag 13 januari 2016 @ 15:53:41 #113
319308 Tink89
To live is to dance
pi_159071052
quote:
17s.gif Op woensdag 13 januari 2016 15:13 schreef Debsterr het volgende:

[..]

Volgens mij is het enige verschil de extra wandbevestiging die je nodig hebt voor die lengte. De diepte van de roede houders lijkt identiek tussen beide types, dus gewoon de dubbele kopen en maar enkel gebruiken? Die 2e railhouder schroef je los in de wandbevestiging dus kun je er uit laten.
Het gaat om de lengte van de roede, niet van de roedehouders. De roedes gaan volgens de website van Ikea maar tot 2.10, maar de maximale breedte van de combinatie is 3.85. Ik snap het ook niet...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  woensdag 13 januari 2016 @ 15:56:10 #114
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_159071104
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 15:53 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Het gaat om de lengte van de roede, niet van de roedehouders. De roedes gaan volgens de website van Ikea maar tot 2.10, maar de maximale breedte van de combinatie is 3.85. Ik snap het ook niet...
Nee snap ik, maar volgens mij zit er gewoon een langere roede bij de set? Waarom dat verschil er is snap ik ook niet :P maar kan me voorstellen dat dit verantwoord wordt door de extra roedehouder. En die kun je dus ook als enkele roede gebruiken, dus kun je die set kopen en voor jouw toepassing gebruiken.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  woensdag 13 januari 2016 @ 16:03:46 #115
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_159071254
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_159071309
quote:
Aaaah ze zijn er in 2 maten. Vandaar. Dankje O+.
  woensdag 13 januari 2016 @ 16:08:38 #117
319308 Tink89
To live is to dance
pi_159071366
Aaah, ik snap 'm :D
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  woensdag 13 januari 2016 @ 16:55:37 #118
161944 Mr_Moon
Virtual Insanity
pi_159072339
Vraag voor de Ikea medewerkers hier: is het mogelijk om een Ikea keuken op afstand/electronisch te bestellen en te betalen? De eigenaar van de woning die wij huren heeft beloofd een nieuwe keuken te installeren. De eigenaar woont zelf in Spanje en heeft bij de Ikea in Spanje al een keuken uitgezocht. Echter kan deze niet in Spanje besteld en bij ons (in België) geleverd worden. Kan met de in Spanje gemaakte bestellijst een keuken in België besteld worden en op afstand betaald worden voor levering? (Weet dat er hier vnl. nederlandse ikea medewerkers zitten, maar neem aan dat de situatie ook in Nederland kan voorkomen...)
The secret of creativity is knowing how to hide your sources
pi_159074158
quote:
14s.gif Op woensdag 13 januari 2016 16:55 schreef Mr_Moon het volgende:
Vraag voor de Ikea medewerkers hier: is het mogelijk om een Ikea keuken op afstand/electronisch te bestellen en te betalen? De eigenaar van de woning die wij huren heeft beloofd een nieuwe keuken te installeren. De eigenaar woont zelf in Spanje en heeft bij de Ikea in Spanje al een keuken uitgezocht. Echter kan deze niet in Spanje besteld en bij ons (in België) geleverd worden. Kan met de in Spanje gemaakte bestellijst een keuken in België besteld worden en op afstand betaald worden voor levering? (Weet dat er hier vnl. nederlandse ikea medewerkers zitten, maar neem aan dat de situatie ook in Nederland kan voorkomen...)
Het vervelende is dat IKEA België nog geen webshop heeft. De artikelen hadden via internet besteld en betaald kunnen worden en dan op het huisadres geleverd kunnen worden.

Producten die uit een winkel meegenomen worden moeten in de winkel betaald worden. Ik weet niet welke voorwaarden IKEA België heeft wat betreft het thuisbezorgen vanuit het centrale magazijn. De kans is aanwezig dat zij hierbij een aanbetaling verplichten. Wanneer je in Nederland een bestelling uit het centrale magazijn laat komen kon je deze altijd via een bankoverschrijving betalen.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  woensdag 13 januari 2016 @ 19:16:10 #120
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_159076091
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 16:06 schreef Chicolade het volgende:

[..]

Aaaah ze zijn er in 2 maten. Vandaar. Dankje O+.
Ja al die stomme onderdelen waarvoor geen officiele term bestaat :') maar goed, je kunt 'm dus gewoon los kopen haha.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_159085037
EEK! Stom stom stom! Vanmiddag IKEA gedaan en heel veel gekocht wat morgen tussen 16.00-20.00 geleverd gaat worden. Vanavond na 21.00 erachter komen dat ik de verkeerde PAX heb verzameld (2.01 i.p.v. 2.36). Er was een probleempje bij de planner en bij het opnieuw opbouwen kennelijk de verkeerde geselecteerd.

Kan ik dit nog redden?

Morgen om 10.00 bij de IKEA staan, vragen of ik mag ruilen, nieuwe verzamelen en dan later laten berzorgen? Of beter proberen landelijke IKEA te bellen? Of anders maar de bezorgers melden dat het weer terug moet ? :(

HELP!
pi_159085308
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 22:23 schreef kahlie het volgende:
EEK! Stom stom stom! Vanmiddag IKEA gedaan en heel veel gekocht wat morgen tussen 16.00-20.00 geleverd gaat worden. Vanavond na 21.00 erachter komen dat ik de verkeerde PAX heb verzameld (2.01 i.p.v. 2.36). Er was een probleempje bij de planner en bij het opnieuw opbouwen kennelijk de verkeerde geselecteerd.

Kan ik dit nog redden?

Morgen om 10.00 bij de IKEA staan, vragen of ik mag ruilen, nieuwe verzamelen en dan later laten berzorgen? Of beter proberen landelijke IKEA te bellen? Of anders maar de bezorgers melden dat het weer terug moet ? :(

HELP!
Je hebt de kasten zelf op een kar gegooid en bij de klantenservice afgegeven om het te laten bezorgen?

Wat ik zou doen:
Morgenvroeg gelijk bellen met de landelijke klantenservice, zij kunnen navragen of de transporten voor die dag al opgehaald zijn bij de vestiging.
Wanneer dat niet het geval is kun je via hen met de vestiging overleggen of je nog iets kunt wijzigen.
Wanneer de transporten al opgehaald zijn moet je even met ze overleggen hoe je nu moet handelen.

(je kunt wel naar de winkel gaan, maar als de transporten daar de winkel vandaag al hebben verlaten (en die kans zit er in) dan kunnen ze daar waarschijnlijk ook niet zoveel voor je doen)
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_159085385
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 22:29 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Je hebt de kasten zelf op een kar gegooid en bij de klantenservice afgegeven om het te laten bezorgen?
Ja, inderdaad. De PAX planner liep vast, dus we moesten hem op een andere PC afmaken.
Toen kennelijk verkeerd gedaan :'(

quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 22:29 schreef Bartjebart het volgende:

Wat ik zou doen:
Morgenvroeg gelijk bellen met de landelijke klantenservice, zij kunnen navragen of de transporten voor die dag al opgehaald zijn bij de vestiging.
Wanneer dat niet het geval is kun je via hen met de vestiging overleggen of je nog iets kunt wijzigen.
Wanneer de transporten al opgehaald zijn moet je even met ze overleggen hoe je nu moet handelen.

(je kunt wel naar de winkel gaan, maar als de transporten daar de winkel vandaag al hebben verlaten (en die kans zit er in) dan kunnen ze daar waarschijnlijk ook niet zoveel voor je doen)
Ok. Ik hoopte dat het transport nog niet geregeld zou zijn, omdat ik een middag levering heb.
Kan ik IKEA landelijk bellen om 9.00 of ook pas om 10.00?

Ik voel me zo dom. :'(
pi_159085617
Ik bedoelde dat niet om "met een vingertje te wijzen" maar meer om even duidelijkheid te krijgen of je de verzamelservice hebt ingezet of niet :)
En maak je niet druk, dit komt wel vaker voor :)

Je hebt vandaag het transport "administratief" al in werking gezet en het is echt afhankelijk van de vestiging en het transportbedrijf of jouw bestelling de winkel al verlaten heeft.

Je kunt IKEA (blijkbaar..) al bellen vanaf 8:00 uur. Maar zij krijgen op dat tijdstip waarschijnlijk niemand te pakken in de vestiging die daadwerkelijk iets voor je kan betekenen.
Ik zou het proberen vanaf 9:00 uur, maar denk dat je zelfs pas de beste kans maakt rond 9:30/10:00 uur.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_159085691
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 22:37 schreef Bartjebart het volgende:
Ik bedoelde dat niet om "met een vingertje te wijzen" maar meer om even duidelijkheid te krijgen of je de verzamelservice hebt ingezet of niet :)
En maak je niet druk, dit komt wel vaker voor :)

Je hebt vandaag het transport "administratief" al in werking gezet en het is echt afhankelijk van de vestiging en het transportbedrijf of jouw bestelling de winkel al verlaten heeft.

Je kunt IKEA (blijkbaar..) al bellen vanaf 8:00 uur. Maar zij krijgen op dat tijdstip waarschijnlijk niemand te pakken in de vestiging die daadwerkelijk iets voor je kan betekenen.
Ik zou het proberen vanaf 9:00 uur, maar denk dat je zelfs pas de beste kans maakt rond 9:30/10:00 uur.
Dank je wel Bartjebart. Verhuizingstress boven op de stress van mijn schoonvader in het ziekenhuis boven op de stress van mijn eigen gezondheidssituatie op het moment is niet zo lekker. Sorry als ik wat rot over kwam, ik ben super blij met je reactie.

Ik bel dan denk ik 2x. 1x om 8.00 zodat ze het mogelijk wel al naar de vestiging kunnen faxen of doormailen en dan de 2de keer wanneer ze zeggen dat ze iemand te pakken kunnen krijgen.
pi_159085958
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 22:39 schreef kahlie het volgende:

[..]

Dank je wel Bartjebart. Verhuizingstress boven op de stress van mijn schoonvader in het ziekenhuis boven op de stress van mijn eigen gezondheidssituatie op het moment is niet zo lekker. Sorry als ik wat rot over kwam, ik ben super blij met je reactie.

Ik bel dan denk ik 2x. 1x om 8.00 zodat ze het mogelijk wel al naar de vestiging kunnen faxen of doormailen en dan de 2de keer wanneer ze zeggen dat ze iemand te pakken kunnen krijgen.
Succes morgen!
En succes met verhuizen en thuis! :)
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_159086004
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 22:45 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Succes morgen!
En succes met verhuizen en thuis! :)
Dank je wel :)
Ergste geval dan maar transport aannemen, teruggeven en nogmaals transport betalen.
Zuur, maar kan gebeuren.
pi_159092999
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 22:46 schreef kahlie het volgende:
Ergste geval dan maar transport aannemen, teruggeven en nogmaals transport betalen.
Mochten ze voor je deur staan zou ik het transport juist weigeren zodat ze het mee terug nemen.
Anders moet je ook nog transport terug regelen. Of is dat wat je bedoelde? :)
pi_159095171
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2016 10:39 schreef Nixxor het volgende:

[..]

Mochten ze voor je deur staan zou ik het transport juist weigeren zodat ze het mee terug nemen.
Anders moet je ook nog transport terug regelen. Of is dat wat je bedoelde? :)
IKEA landelijk zei dat je enkel een heel transport kan weigeren. Je mag niet deels weigeren. Aangezien ik het laminaat wel nodig had, gaven ze aan dat aannemen het beste is. De nieuwe spullen te kopen en te laten weten dat er een retour is. Dan nemen ze het verkeerde mee terug als ze het nieuwe leveren.

Gelukkig is het vanochtend op de vestiging goed opgelost. De spullen waren nog niet op transport, ze hebben ze vast gehouden, verkeerde spullen retour via de klantenservice, ik heb "gauw" de juiste spullen gepakt en nu zijn ze goed op transport. Pax kasten van 236m pak je niet zo snel in je eentje, maar het is goed gegaan.

Echt super blij mee :D
pi_159096028
quote:
14s.gif Op woensdag 13 januari 2016 16:55 schreef Mr_Moon het volgende:
Vraag voor de Ikea medewerkers hier: is het mogelijk om een Ikea keuken op afstand/electronisch te bestellen en te betalen? De eigenaar van de woning die wij huren heeft beloofd een nieuwe keuken te installeren. De eigenaar woont zelf in Spanje en heeft bij de Ikea in Spanje al een keuken uitgezocht. Echter kan deze niet in Spanje besteld en bij ons (in België) geleverd worden. Kan met de in Spanje gemaakte bestellijst een keuken in België besteld worden en op afstand betaald worden voor levering? (Weet dat er hier vnl. nederlandse ikea medewerkers zitten, maar neem aan dat de situatie ook in Nederland kan voorkomen...)
Half-half. Tenminste, als het in Belgie net zo gaat als in Nederland. Als hij de tekening/offerte meegeeft aan jullie (via de mail oid), kunnen jullie in een Belgische IKEA de keuken bestellen. De keuken kan dan vervolgens via bankoverschrijving (voor levering) betaald worden. Dus dat kan ie vanuit Spanje doen.

Dit is alleen maar mits het in Belgie net zo loopt als in Nederland :P (heb toevallig onlangs een keuken gekocht)

*edit* dit was al beantwoord, whoops :P

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 14-01-2016 13:20:37 ]
pi_159100460
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2016 12:34 schreef kahlie het volgende:

[..]

IKEA landelijk zei dat je enkel een heel transport kan weigeren. Je mag niet deels weigeren. Aangezien ik het laminaat wel nodig had, gaven ze aan dat aannemen het beste is. De nieuwe spullen te kopen en te laten weten dat er een retour is. Dan nemen ze het verkeerde mee terug als ze het nieuwe leveren.

Gelukkig is het vanochtend op de vestiging goed opgelost. De spullen waren nog niet op transport, ze hebben ze vast gehouden, verkeerde spullen retour via de klantenservice, ik heb "gauw" de juiste spullen gepakt en nu zijn ze goed op transport. Pax kasten van 236m pak je niet zo snel in je eentje, maar het is goed gegaan.

Echt super blij mee :D
Wat fijn! :D
En nu alle spullen al thuis? :)
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  † In Memoriam † donderdag 14 januari 2016 @ 16:41:09 #132
37843 lady-wrb
kortaf
pi_159101094
het glas van een splinternieuwe plafonniere is kapot gegaan tijdens het ophangen :'(
kan dat los bijgekocht worden of moet er een hele nieuwe lamp gekocht worden?
pi_159101514
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2016 16:41 schreef lady-wrb het volgende:
het glas van een splinternieuwe plafonniere is kapot gegaan tijdens het ophangen :'(
kan dat los bijgekocht worden of moet er een hele nieuwe lamp gekocht worden?
Hoe is de kap kapot gegaan dan?

Als het goed is heeft de klantenservice in de winkel een voorraad glazen kappen of kan deze bestellen. Als je de naam van de lamp weet, kun je daar een nieuwe kap kopen.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  † In Memoriam † donderdag 14 januari 2016 @ 17:02:36 #134
37843 lady-wrb
kortaf
pi_159101548
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2016 17:00 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Hoe is de kap kapot gegaan dan?

Als het goed is heeft de klantenservice in de winkel een voorraad glazen kappen of kan deze bestellen. Als je de naam van de lamp weet, kun je daar een nieuwe kap kopen.
dat weet ik niet. mn zoon liet de foto zien van een kapotte lampekap
pi_159101724
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2016 17:02 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

dat weet ik niet. mn zoon liet de foto zien van een kapotte lampekap
Als het een constructiefout is dan is het sowieso aan IKEA om daar actie op te ondernemen namelijk :)
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_159101897
Kun je dat niet ook inruilen als je het gekocht hebt met je familycard? Ik heb eens een spiegel voor mn voordeur kapot laten vallen en toen kreeg ik een nieuwe omdat ik familylid was dacht ik!
pi_159103557
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2016 16:16 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Wat fijn! :D
En nu alle spullen al thuis? :)
Nu zijn ze thuis. Bezorgen tussen 16.00-20.00 en ze zijn al geweest. So happy. *O*
Nu lekker pizza eten.

Alleen had een medewerker mij wel verkeerd voorgelicht over de PS 2014 bamboe kastjes.
Ik wilde een deksel erbij en ze heeft me alleen de grote laten kopen. Er zou 2x een grote op moeten volgens haar. Ik vertrouwde het niet, dus heb nog even gekeken vandaag. Inderdaad, er staat in het boekje 1x een grote en 1x een kleine. Ik vind het nog steeds raar hoe het dan in elkaar moet vallen, maar ga wel even kijken morgen.
pi_159118529
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2016 12:34 schreef kahlie het volgende:
IKEA landelijk zei dat je enkel een heel transport kan weigeren. Je mag niet deels weigeren. Aangezien ik het laminaat wel nodig had, gaven ze aan dat aannemen het beste is. De nieuwe spullen te kopen en te laten weten dat er een retour is. Dan nemen ze het verkeerde mee terug als ze het nieuwe leveren.

Gelukkig is het vanochtend op de vestiging goed opgelost. De spullen waren nog niet op transport, ze hebben ze vast gehouden, verkeerde spullen retour via de klantenservice, ik heb "gauw" de juiste spullen gepakt en nu zijn ze goed op transport. Pax kasten van 236m pak je niet zo snel in je eentje, maar het is goed gegaan.

Echt super blij mee :D
Mooi dat het zo goed is afgelopen! een 236 basiselement is best onhandig groot/zwaar in je eentje inderdaad :P
pi_159196893
Ik heb bij Ikea Haarlem een heel erg leuk behangetje gezien (waar ik uiteraard geen foto van gemaakt heb :') ), maar het is niet iets wat in de collectie van Ikea zelf zit. Volgens mij heb ik hier eerder een discussie voorbij zien komen over waar Ikea haar behang vandaan haalt, maar ik kon niets vinden met de zoekfunctie. Iemand enig idee hoe ik een stuk behang terug kan vinden? :P Het is een groen/grijs/geel(?) geometrisch patroon, dat als achtergrond bij de LEDs hing.

quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2016 12:34 schreef kahlie het volgende:

[..]

IKEA landelijk zei dat je enkel een heel transport kan weigeren. Je mag niet deels weigeren. Aangezien ik het laminaat wel nodig had, gaven ze aan dat aannemen het beste is. De nieuwe spullen te kopen en te laten weten dat er een retour is. Dan nemen ze het verkeerde mee terug als ze het nieuwe leveren.

Gelukkig is het vanochtend op de vestiging goed opgelost. De spullen waren nog niet op transport, ze hebben ze vast gehouden, verkeerde spullen retour via de klantenservice, ik heb "gauw" de juiste spullen gepakt en nu zijn ze goed op transport. Pax kasten van 236m pak je niet zo snel in je eentje, maar het is goed gegaan.

Echt super blij mee :D
Nee idd, ik vond het al lastig met zn twee, die 236 pakketten zijn best wel wiebelig (en ze lijken door te zakken? Ik was even bang dat de plank zou gaan breken toen we hem in de auto legden).
pi_159197275
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 10:56 schreef Chicolade het volgende:
Ik heb bij Ikea Haarlem een heel erg leuk behangetje gezien (waar ik uiteraard geen foto van gemaakt heb :') ), maar het is niet iets wat in de collectie van Ikea zelf zit. Volgens mij heb ik hier eerder een discussie voorbij zien komen over waar Ikea haar behang vandaan haalt, maar ik kon niets vinden met de zoekfunctie. Iemand enig idee hoe ik een stuk behang terug kan vinden? :P Het is een groen/grijs/geel(?) geometrisch patroon, dat als achtergrond bij de LEDs hing.

[..]

Nee idd, ik vond het al lastig met zn twee, die 236 pakketten zijn best wel wiebelig (en ze lijken door te zakken? Ik was even bang dat de plank zou gaan breken toen we hem in de auto legden).
Als ik t goed heb onthouden hangen er in de kamers zelf labels waar het behang te vinden is.
pi_159206136
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 10:56 schreef Chicolade het volgende:
Ik heb bij Ikea Haarlem een heel erg leuk behangetje gezien (waar ik uiteraard geen foto van gemaakt heb :') ), maar het is niet iets wat in de collectie van Ikea zelf zit. Volgens mij heb ik hier eerder een discussie voorbij zien komen over waar Ikea haar behang vandaan haalt, maar ik kon niets vinden met de zoekfunctie. Iemand enig idee hoe ik een stuk behang terug kan vinden? :P Het is een groen/grijs/geel(?) geometrisch patroon, dat als achtergrond bij de LEDs hing.

[..]

Nee idd, ik vond het al lastig met zn twee, die 236 pakketten zijn best wel wiebelig (en ze lijken door te zakken? Ik was even bang dat de plank zou gaan breken toen we hem in de auto legden).
Elke vestiging kan zelf keuzes maken waar ze behang en verf vandaan halen. En inderdaad zoals Puala al zei hangt er als het goed is bij elke showkamer een bordje met de gebruikte vloer, de gebruikte verf en eventueel het behang.

Zit er een bouwmarkt vlakbij IKEA Haarlem? Dan is de kans redelijk aanwezig dat ze daar het behang hebben gekocht. Navragen gaat lastig worden tenzij je exact kunt aangeven welke showkamer het is.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_159207812
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 17:53 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Elke vestiging kan zelf keuzes maken waar ze behang en verf vandaan halen. En inderdaad zoals Puala al zei hangt er als het goed is bij elke showkamer een bordje met de gebruikte vloer, de gebruikte verf en eventueel het behang.

Zit er een bouwmarkt vlakbij IKEA Haarlem? Dan is de kans redelijk aanwezig dat ze daar het behang hebben gekocht. Navragen gaat lastig worden tenzij je exact kunt aangeven welke showkamer het is.
Alleen is het geen showkamer, maar een stukje in het magazijn beneden op de afdeling 'verlichting' :+. Maar ik ga volgende keer eens spieken of er een bordje hangt!
pi_159207879
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 18:56 schreef Chicolade het volgende:

[..]

Alleen is het geen showkamer, maar een stukje in het magazijn beneden op de afdeling 'verlichting' :+. Maar ik ga volgende keer eens spieken of er een bordje hangt!
Ah zo'n etalagewand (vignet). Dat maakt het navragen een stuk makkelijker ;)
Ook die wandjes zouden zo'n bordje moeten hebben (meestal aan de linkerkant)
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_159324995
Actie in Amsterdam (tot 7 feb): bij iedere 100 euro die je uitgeeft aan PAX/Komplement krijg je een kadokaart van 10 euro.

http://www.ikea.com/ms/nl(...)actievoorwaarden.pdf

Uiteraard een week nadat ik mijn kast gekocht heb }:|. Heeft het zin om met de bon naar de klantenservice te gaan, of om alle producten nog een keer te kopen (met kadokaart) en dan terug te brengen met de oude bon?
pi_159325036
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 11:24 schreef Chicolade het volgende:
Actie in Amsterdam (tot 7 feb): bij iedere 100 euro die je uitgeeft aan PAX/Komplement krijg je een kadokaart van 10 euro.

http://www.ikea.com/ms/nl(...)actievoorwaarden.pdf

Uiteraard een week nadat ik mijn kast gekocht heb }:|. Heeft het zin om met de bon naar de klantenservice te gaan, of om alle producten nog een keer te kopen (met kadokaart) en dan terug te brengen met de oude bon?
Ja dat is balen!
Wat je zou kunnen doen is inderdaad terug gaan naar de klantenservice met je kassabon en je verhaal uitleggen en ook aangeven dat je anders de spullen nog een keer uit de winkel haalt en terug gaat brengen bij de klantenservice met de oude bon.

Maar de vraag is of het je de moeite waard is om de kasten nogmaals uit het magazijn te slepen, opnieuw bij de kassa en bij de klantenservice in de rij te gaan staan voor 10.-
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_159325088
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 11:28 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Ja dat is balen!
Wat je zou kunnen doen is inderdaad terug gaan naar de klantenservice met je kassabon en je verhaal uitleggen en ook aangeven dat je anders de spullen nog een keer uit de winkel haalt en terug gaat brengen bij de klantenservice met de oude bon.

Maar de vraag is of het je de moeite waard is om de kasten nogmaals uit het magazijn te slepen, opnieuw bij de kassa en bij de klantenservice in de rij te gaan staan voor 10.-
Voor 10EUR zou ik het niet doen nee, maar 40EUR tikt toch wel aardig aan :P. Ik moet toch nog langs de Ikea binnenkort, het is een poging waard :).
pi_159325110
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 11:32 schreef Chicolade het volgende:

[..]

Voor 10EUR zou ik het niet doen nee, maar 40EUR tikt toch wel aardig aan :P. Ik moet toch nog langs de Ikea binnenkort, het is een poging waard :).
Zijn die 2 kasten met inrichting samen meer dan 400 euro?

Ik zou het sowieso proberen inderdaad. Nee heb je, ja kun je krijgen.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_159325154
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2016 11:33 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Zijn die 2 kasten met inrichting samen meer dan 400 euro?

Ik zou het sowieso proberen inderdaad. Nee heb je, ja kun je krijgen.
Ohnee, iets minder inderdaad. Ik had nog wat meer dingen op mijn karretje liggen die ik perongeluk meegeteld had in het totaalbedrag :+.
  donderdag 4 februari 2016 @ 20:06:30 #149
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_159660249
Vandaag in ikea Barendrecht tusSen de bureaus een kinderbureau zien staan. Het was in 3 verschillende hoogtes verstelbaar, waarbij het mechanisme in wit en groen te verkrijgen was.

Eigenlijk gingen we voor de Stuva kijken, maar deze gaan we binnenkort halen mits het qua breedte past.
1 klein probleempje though.... geen idee hoe die heet en krijgen het niet gevonden in de app.

Iemand hier een idee...?
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  donderdag 4 februari 2016 @ 21:28:08 #150
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_159663514
www.koelkaststore.nl/prod(...)iemens-ki24rv30.html
Deze zou toch prima deze kunnen vervangen?:
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/80282294/
Of zie ik iets over het hoofd?
pi_159676688
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2016 21:28 schreef Goddelijker het volgende:
www.koelkaststore.nl/prod(...)iemens-ki24rv30.html
Deze zou toch prima deze kunnen vervangen?:
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/80282294/
Of zie ik iets over het hoofd?
Als jij de afmetingen even gecontroleerd heb moet dat volgens mij prima kunnen.
  vrijdag 5 februari 2016 @ 15:28:03 #152
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_159680482
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2016 20:06 schreef avotar het volgende:
Vandaag in ikea Barendrecht tusSen de bureaus een kinderbureau zien staan. Het was in 3 verschillende hoogtes verstelbaar, waarbij het mechanisme in wit en groen te verkrijgen was.

Eigenlijk gingen we voor de Stuva kijken, maar deze gaan we binnenkort halen mits het qua breedte past.
1 klein probleempje though.... geen idee hoe die heet en krijgen het niet gevonden in de app.

Iemand hier een idee...?
Inmiddels dank zij de webcare van Ikea gevonden :)



http://images.ikea.com/assetbank-ikea/action/viewAsset?id=10694

Komt naar het schijnt pas in april in het assortiment.
We wachten dus nog even.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_159681448
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 15:28 schreef avotar het volgende:

[..]

Inmiddels dank zij de webcare van Ikea gevonden :)

[ afbeelding ]
http://images.ikea.com/assetbank-ikea/action/viewAsset?id=10694

Komt naar het schijnt pas in april in het assortiment.
We wachten dus nog even.
Hendig! Die sla ik op voor mijn kinderen.
pi_159685779
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2016 20:06 schreef avotar het volgende:
Vandaag in ikea Barendrecht tusSen de bureaus een kinderbureau zien staan. Het was in 3 verschillende hoogtes verstelbaar, waarbij het mechanisme in wit en groen te verkrijgen was.

Eigenlijk gingen we voor de Stuva kijken, maar deze gaan we binnenkort halen mits het qua breedte past.
1 klein probleempje though.... geen idee hoe die heet en krijgen het niet gevonden in de app.

Iemand hier een idee...?
Echt een kinderbureau of een gecomponeerde werkplek? Ik denk aan bijvoorbeeld deze: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/S59047307/ of deze http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/S89110934/die in volwassenmaat in kindermaat bestond:
en
pi_159685860
O, dat is echt een nieuw model. Lekker rechttoe rechtaan.

Net zat ik naar dit filmpje te kijken en toen ik aan lerende kinderen dacht, viel me in hoe zeer die belangrijke leermogelijkheden bij ons verslonst geraakt zijn. Zowel de overheid als een groot deel van de leerlingen knoeien maar wat aan. Zo zonde is dat.

  maandag 8 februari 2016 @ 06:45:42 #156
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_159747007
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 16:19 schreef Bleie het volgende:

[..]

Hendig! Die sla ik op voor mijn kinderen.
Graag gedaan :s)

quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 20:16 schreef Teslynd het volgende:
O, dat is echt een nieuw model. Lekker rechttoe rechtaan.

Dat vonden wij ook. En door omstandigheden duurt het toch nog wel even voor we klaar zijn met de nieuwe kamer van mijn dochter. Dus we kunnen wachten.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_159749958
Ik wil een aquarium kopen van 1.20m lang en 40cm diep.
Wij hebben een buffetkast van 1.60m lang en 40cm diep.

Aquarium zal rond de 200kg wegen (180 liter).

Zou de kast het kunnen dragen?

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/60239720/
pi_159750559
Daar zou ik zeker niet op gokken. Mijn broertje had een aquarium van ongeveer dat formaat en daar moest een hele verstevigde kast bij komen.
pi_159750622
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 11:27 schreef xaban06 het volgende:
Ik wil een aquarium kopen van 1.20m lang en 40cm diep.
Wij hebben een buffetkast van 1.60m lang en 40cm diep.

Aquarium zal rond de 200kg wegen (180 liter).

Zou de kast het kunnen dragen?

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/60239720/
Max. belasting: 50 kg / 30 kg
Max. belasting/lade: 6 kg

Ik zou het niet doen :+
pi_159759793
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 12:08 schreef Puala het volgende:

[..]

Max. belasting: 50 kg / 30 kg
Max. belasting/lade: 6 kg

Ik zou het niet doen :+
Zouden ze daarmee het bovenblad bedoelen? Ik denk het niet.
De lade mag 6 kg, de tussenplank 30 en de onderste 50kg.
pi_159760286
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 11:27 schreef xaban06 het volgende: Ik wil een aquarium kopen van 1.20m lang en 40cm diep.
Wij hebben een buffetkast van 1.60m lang en 40cm diep.

Aquarium zal rond de 200kg wegen (180 liter).

Zou de kast het kunnen dragen?

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/60239720/
Bij dat aquarium koop je een stalen draagstel. Zo'n grote bak water moet stabiel staan.
pi_159760736
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 18:17 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Zouden ze daarmee het bovenblad bedoelen? Ik denk het niet.
De lade mag 6 kg, de tussenplank 30 en de onderste 50kg.
Ja met die draagbelasting wordt inderdaad die van de afzonderlijke planken bedoeld. Maar als constructie een constant gewicht van 200kg dragen, dat gaat em niet worden denk ik. In ieder geval bieden ze daar geen garantie op...
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_159773400
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 18:17 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Zouden ze daarmee het bovenblad bedoelen? Ik denk het niet.
De lade mag 6 kg, de tussenplank 30 en de onderste 50kg.
Dat klopt. Maar beide getallen komen niet eens in de buurt van de 200 kg, dus ik zou het om die reden niet wagen.
pi_159774036
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 18:42 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Bij dat aquarium koop je een stalen draagstel. Zo'n grote bak water moet stabiel staan.
Vooral dit. En vooral niet doen dus.
  † In Memoriam † woensdag 10 februari 2016 @ 10:40:59 #165
37843 lady-wrb
kortaf
pi_159800121
quote:
IKEA roept plafondlampen HYBY, LOCK en RINNA terug
09-02-2016 07:00
|
Veiligheidswaarschuwingen
Aanmelden voor Veiligheidswaarschuwingen
[National] IKEA verzoekt klanten die een HYBY, LOCK of RINNA plafondlamp hebben gekocht deze niet meer te gebruiken en het product voorzichtig te demonteren.
Klanten kunnen de lamp terugbrengen naar elk IKEA woonwarenhuis. Zij krijgen daar het volledige aankoopbedrag terug.

IKEA heeft besloten tot deze veiligheidswaarschuwing na ontvangst van verschillende meldingen over het loskomen van de glazen lampenkap. Deze kan daardoor van het plafond vallen en lichamelijk letsel veroorzaken. In enkele gevallen is daadwerkelijk sprake geweest van lichte verwondingen.

Geen concessie
Productveiligheid is voor IKEA een belangrijk goed. Alle IKEA producten worden uitvoerig getest en dienen te voldoen aan de wettelijke veiligheidsnormen. De gerapporteerde problemen met de HYBY, LOCK en RINNA plafondlampen zijn voor IKEA aanleiding een veiligheidswaarschuwing uit te geven en deze producten terug te roepen. IKEA doet geen concessie aan de veiligheid van producten en wil haar klanten behoeden voor nieuwe incidenten

Veilig demonteren
De LOCK en HYBY plafondlampen waren sinds respectievelijk 2002 en 2012 te koop in alle markten waar IKEA actief is. De RINNA plafondlamp was sinds 2010 te koop in twaalf landen, waaronder Nederland. De in Nederland verkochte lampen hadden de volgende artikelnummers:
HYBY:901.964.32
LOCK:000.556.91
RINNA:002.513.19

Klanten kunnen deze plafondlampen naar elk IKEA woonwarenhuis terugbrengen. Zij krijgen dan het volledige aankoopbedrag terug. Er is geen kassabon of ander aankoopbewijs nodig voor de terugbetaling. Voor meer informatie kunnen klanten contact opnemen via het gratis telefoonnummer 0800-453 2649.
  † In Memoriam † woensdag 10 februari 2016 @ 10:42:50 #166
37843 lady-wrb
kortaf
pi_159800148
de kapotte lamp van mijn zoon van onlangs was dus een hyby.

wel apart dat die dingen zo lang verkocht zijn terwijl ze kennelijk zo makkelijk naar beneden vallen
pi_159803255
daar verbaasde ik mij ook over. wij hebben de Lock in de slaapkamers hangen. die lamp is al 14jaar in productie.

de ikea heeft alleen niet echt een alternatief heeft voor deze plafondlampen. je krijgt geld terug maar bij de ikea kan je alleen duurdere lampen terugkopen.
  woensdag 10 februari 2016 @ 13:31:32 #168
319308 Tink89
To live is to dance
pi_159803993
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2016 13:04 schreef Elleska het volgende:
daar verbaasde ik mij ook over. wij hebben de Lock in de slaapkamers hangen. die lamp is al 14jaar in productie.

de ikea heeft alleen niet echt een alternatief heeft voor deze plafondlampen. je krijgt geld terug maar bij de ikea kan je alleen duurdere lampen terugkopen.
Dat probleem hebben wij nu dus ook. Leuk dat ze terug mogen, maar een alternatief is er niet voor dat geld -O-
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_159804621
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2016 13:04 schreef Elleska het volgende:
daar verbaasde ik mij ook over. wij hebben de Lock in de slaapkamers hangen. die lamp is al 14jaar in productie.

de ikea heeft alleen niet echt een alternatief heeft voor deze plafondlampen. je krijgt geld terug maar bij de ikea kan je alleen duurdere lampen terugkopen.
En bij andere winkels? Bijv de Cosmo van de Kwantum kost ook maar 3.50EUR en lijkt zo te zien wel op de LOCK? http://www.kwantum.nl/cat(...)ce&variantid=1531210
pi_159804656
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2016 13:31 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Dat probleem hebben wij nu dus ook. Leuk dat ze terug mogen, maar een alternatief is er niet voor dat geld -O-
TROSS heb ik hangen, ideaal _O_ Maar geen plafonniere inderdaad
  woensdag 10 februari 2016 @ 14:40:59 #171
319308 Tink89
To live is to dance
pi_159805988
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2016 13:52 schreef Puala het volgende:

[..]

TROSS heb ik hangen, ideaal _O_ Maar geen plafonniere inderdaad
Die vind ik echt spuuglelijk :X zeker op de slaapkamers.

En die van de Kwantum is wel oke, ja. Eerst maar eens bedenken of we ze echt allemaal gaan vervangen. Had ze in m'n vorige huis (of eigenlijk twee huizen geleden) jaaaaren hangen, nooit iets mee gebeurd.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_159815349
Ik heb er ook een paar hangen, LOCK en HYBY. Maar ik snap niet hoe die dingen zo makkelijk naar beneden kunnen vallen. Bij mij zitten ze stevig vast.
De RINNA heeft volgens mij precies hetzelfde ophang systeem, maar die word niet terug genomen...

Ik vraag me af of IKEA met een geupdate versie gaat komen of dat ze soortgelijke lampen niet meer gaan verkopen. Want zoals hier al geschreven word, leuk dat je het kan inleveren, maar vind maar is een leuk alternatief...

Ik had eigenlijk juist nog een HYBY's gewild voor op de gang... :{
pi_159815704
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2016 20:07 schreef Nixxor het volgende:
Ik heb er ook een paar hangen, LOCK en HYBY. Maar ik snap niet hoe die dingen zo makkelijk naar beneden kunnen vallen. Bij mij zitten ze stevig vast.
De RINNA heeft volgens mij precies hetzelfde ophang systeem, maar die word niet terug genomen...

Ik vraag me af of IKEA met een geupdate versie gaat komen of dat ze soortgelijke lampen niet meer gaan verkopen. Want zoals hier al geschreven word, leuk dat je het kan inleveren, maar vind maar is een leuk alternatief...

Ik had eigenlijk juist nog een HYBY's gewild voor op de gang... :{
RINNA wordt ook teruggenomen :)
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_159815740
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2016 20:15 schreef Bartjebart het volgende:
RINNA wordt ook teruggenomen :)
Oh oeps, die staat nog wel op de website namelijk.
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/00251319/
Wel een stuk duidelijker dan het verhaal.
pi_159816027
de RINNA staat ook gewoon in het verhaal van de terugroep actie.

is idd nog niet van de site verwijderd, blijkbaar gaat dat niet zo snel.

quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2016 13:51 schreef Chicolade het volgende:

[..]

En bij andere winkels? Bijv de Cosmo van de Kwantum kost ook maar 3.50EUR en lijkt zo te zien wel op de LOCK? http://www.kwantum.nl/cat(...)ce&variantid=1531210
goeie, daar had ik nog niet gekeken ^O^
daar zou de kwantum mooi op kunnen inspelen.
pi_159827214
Ohh.. Ze hebben (nog) geen alternatief ervoor? Dan laat ik mn LOCK lampen lekker hangen..
pi_159829140
Heb 't idee dat die dingen gewoon gevallen zijn bij stel nitwits die ze niet goed bevestigd hebben ofzo. Krijg de mijne nog niet van het plafond geslagen al zou ik m'n best erop doen.
pi_159829683
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2016 09:56 schreef Vanillekwark het volgende:
Heb 't idee dat die dingen gewoon gevallen zijn bij stel nitwits die ze niet goed bevestigd hebben ofzo. Krijg de mijne nog niet van het plafond geslagen al zou ik m'n best erop doen.
Tja dat idee heb ik dus ook heel sterk. toen ik mijn HYBY ophing wou die kap ook niet goed blijven hangen. Toen bleek dat ik een van die plastic beugeltjes niet goed had ingeklikt.

Wat ook zou kunnen is dat die beugeltjes pas na lange tijd een beetje beginnen door te zakken waardoor de kap losser gaat zitten. Het zou wel verklaren waarom dit na tig jaar in de handel te zijn geweest ineens gaat spelen. (en dan niet voor een specifieke batch)
pi_159829701
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2016 10:24 schreef Nixxor het volgende:

[..]

Tja dat idee heb ik dus ook heel sterk. toen ik mijn HYBY ophing wou die kap ook niet goed blijven hangen. Toen bleek dat ik een van die plastic beugeltjes niet goed had ingeklikt.

Wat ook zou kunnen is dat die beugeltjes pas na lange tijd een beetje beginnen door te zakken waardoor de kap losser gaat zitten. Het zou wel verklaren waarom dit na tig jaar in de handel te zijn geweest ineens gaat spelen. (en dan niet voor een specifieke batch)
Nja kan dat laatste natuurlijk niet uitsluiten, al hangen de mijne ook al jarenlang. Naja, goed dat ze dan wel alles terugroepen.
pi_159830334
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2016 09:56 schreef Vanillekwark het volgende:
Heb 't idee dat die dingen gewoon gevallen zijn bij stel nitwits die ze niet goed bevestigd hebben ofzo. Krijg de mijne nog niet van het plafond geslagen al zou ik m'n best erop doen.
Ik heb er ook twee en zie het ook helemaal niet zitten om die dingen los te maken, die heeft me vader zo stevig vastgemaakt, er gaan echt ongelukken gebeuren als ik op een trapje die dingen los ga maken.
In het vorige huis heb ik ze gewoon laten hangen.
Tap tap tap
pi_160072472
Ik kom er nu al achter dat karlstad blijkbaar uit het assortiment is en er enkel nog 3zits witte hoezen verkrijgbaar zijn. Is er nog een andere optie om aan nieuwe hoezen te komen? Google liet mij al wel 2 sites vinden die hoezen verkopen, maar die zijn behoorlijk aan de prijs. En dat is mijn bank ook niet meer waard eigenlijk. Ik heb ook een lounge aanbouwdeel en daar is sowieso blijkbaar niets meer voor te krijgen?
pi_160073089
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 18:25 schreef Puala het volgende:
Ik kom er nu al achter dat karlstad blijkbaar uit het assortiment is en er enkel nog 3zits witte hoezen verkrijgbaar zijn. Is er nog een andere optie om aan nieuwe hoezen te komen? Google liet mij al wel 2 sites vinden die hoezen verkopen, maar die zijn behoorlijk aan de prijs. En dat is mijn bank ook niet meer waard eigenlijk. Ik heb ook een lounge aanbouwdeel en daar is sowieso blijkbaar niets meer voor te krijgen?
Marktplaats
Bemz.com heeft zo nu en dan producten in de outlet voor de helft van het geld. Maar het is maar net de vraag welke producten en in welke uitvoering.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_160073516
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 19:07 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Marktplaats
Bemz.com heeft zo nu en dan producten in de outlet voor de helft van het geld. Maar het is maar net de vraag welke producten en in welke uitvoering.
Wat een geld zeg. Dan heb je nog eerder een nieuwe bank bijna. Misschien toch maar overwegen om zelf te gaan naaien dan.
  zaterdag 20 februari 2016 @ 19:43:09 #184
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_160073970
Wij hebben een LOCK in de bijkeuken hangen. Breng het ding echt niet terug hoor, hangt daar prima.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_160076297
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 18:25 schreef Puala het volgende:
Ik kom er nu al achter dat karlstad blijkbaar uit het assortiment is en er enkel nog 3zits witte hoezen verkrijgbaar zijn. Is er nog een andere optie om aan nieuwe hoezen te komen? Google liet mij al wel 2 sites vinden die hoezen verkopen, maar die zijn behoorlijk aan de prijs. En dat is mijn bank ook niet meer waard eigenlijk. Ik heb ook een lounge aanbouwdeel en daar is sowieso blijkbaar niets meer voor te krijgen?
Bij IKEA Amsterdam hebben ze nog effen grijze liggen. Staan niet op de website..

Sterker nog: er staat een KARLSTAD in de showroom, dus toen ik er vorige week was was ik helemaal blij (want yay! nieuwe hoezen?!). Maar ze hebben dus alleen nog de driezits met zo'n effen grijzen hoes.
pi_160076569
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 20:51 schreef Negentiendertig het volgende:

[..]

Bij IKEA Amsterdam hebben ze nog effen grijze liggen. Staan niet op de website..

Sterker nog: er staat een KARLSTAD in de showroom, dus toen ik er vorige week was was ik helemaal blij (want yay! nieuwe hoezen?!). Maar ze hebben dus alleen nog de driezits met zo'n effen grijzen hoes.
Op de site alleen wit ;(
pi_160076607
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 21:00 schreef Puala het volgende:

[..]

Op de site alleen wit ;(
Klopt. Raar, ik weet niet hoe en of wat verder.. Succes, hopelijk vind je iets!
pi_160076641
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 21:01 schreef Negentiendertig het volgende:

[..]

Klopt. Raar, ik weet niet hoe en of wat verder.. Succes, hopelijk vind je iets!
Ik hoop het ook. Er zitten 3 schroefgaten in deze. Misschien eerst die maar eens stoppen en kijken hoe irritant het dan nog is.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 20 februari 2016 @ 21:07:34 #189
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_160076792
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 21:00 schreef Puala het volgende:

[..]

Op de site alleen wit ;(
zou je ze niet kunnen verven?
ik heb er hier een gekregen met van die vreselijke bloemen op, wilde proberen of t pakt als je m in kledingverf gooit
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_160077293
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 21:07 schreef Ynske het volgende:

[..]

zou je ze niet kunnen verven?
ik heb er hier een gekregen met van die vreselijke bloemen op, wilde proberen of t pakt als je m in kledingverf gooit
Weet ik niet. Ik twijfel altijd of je dat egaal genoeg krijgt en of het niet je machine vernaggelt.
  dinsdag 23 februari 2016 @ 12:10:50 #191
148689 Muis006
Unrustle thy jimmies, wench!
pi_160143069
Weet iemand of de gele STRANDMON oorfateuil nog beschikbaar komt? Hij is nergens op voorraad en ook niet te bestellen.
Op zaterdag 4 juni 2016 21:46 schreef KaBuf het volgende:
Ik word graag nog #viezerdik voor jou.
pi_160143219
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 12:10 schreef Muis006 het volgende:
Weet iemand of de gele STRANDMON oorfateuil nog beschikbaar komt? Hij is nergens op voorraad en ook niet te bestellen.
nergens op voorraad? In de helft van de filialen is hij op voorraad en ik zag dat hij later deze week ook bij andere filialen weer komt. Als wij genoeg ruimte in de woonkamer hebben komt bij ons de groene, ik vind 'm zo leuk en hij zit fijn.
  dinsdag 23 februari 2016 @ 12:19:29 #193
148689 Muis006
Unrustle thy jimmies, wench!
pi_160143238
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 12:18 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

nergens op voorraad? In de helft van de filialen is hij op voorraad en ik zag dat hij later deze week ook bij andere filialen weer komt. Als wij genoeg ruimte in de woonkamer hebben komt bij ons de groene, ik vind 'm zo leuk en hij zit fijn.
Oh dan heb ik ernstig scheel gekeken. Dankje O+ ik vind hem ook fantastisch!
Op zaterdag 4 juni 2016 21:46 schreef KaBuf het volgende:
Ik word graag nog #viezerdik voor jou.
pi_160143259
quote:
11s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 12:19 schreef Muis006 het volgende:

[..]

Oh dan heb ik ernstig scheel gekeken. Dankje O+ ik vind hem ook fantastisch!
de site werkt soms ook niet mee hoor, misschien kreeg jij wel net op het verkeerde moment onjuiste informatie te zien.
pi_160148078
Vraag voor medewerkers van Ikea Haarlem, Amsterdam of Delft:

Ik kom er zojuist achter dat ik deze poster van de street art collection MOET hebben... Ik ben alleen vreselijk laat. :-( Weet iemand misschien of deze poster er nog is in jullie filiaal? Ze staan niet op de site en ik weet geen naam vandaar dat ik het zo even probeer in plaats van bellen.

pi_160148255
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 15:30 schreef Jippo het volgende:
Vraag voor medewerkers van Ikea Haarlem, Amsterdam of Delft:

Ik kom er zojuist achter dat ik deze poster van de street art collection MOET hebben... Ik ben alleen vreselijk laat. :-( Weet iemand misschien of deze poster er nog is in jullie filiaal? Ze staan niet op de site en ik weet geen naam vandaar dat ik het zo even probeer in plaats van bellen.

[ afbeelding ]
Dat is de streetart poster van NURIA MORA
http://www.ikea.com/nl/nl(...)treet_artists/#nuria

Volgens mij ben je veel te laat, want toen ik de laatste keer (4 weken terug oid) in IKEA was stonden de restjes streetart posters al in een hoekje weggemoffeld. Deze is me iig niet opgevallen bij IKEA Amsterdam.
pi_160149142
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 15:37 schreef Nixxor het volgende:

[..]

Dat is de streetart poster van NURIA MORA
http://www.ikea.com/nl/nl(...)treet_artists/#nuria

Volgens mij ben je veel te laat, want toen ik de laatste keer (4 weken terug oid) in IKEA was stonden de restjes streetart posters al in een hoekje weggemoffeld. Deze is me iig niet opgevallen bij IKEA Amsterdam.
Ik ben inderdaad laat. Ik zag ik deze week wel een aantal mensen op instagram die 'm afgelopen weken nog gekocht hebben en melde dat er nog voldoende voorraad was, alleen waren dat andere filialen dacht ik.
pi_160149580
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 16:11 schreef Jippo het volgende:

[..]

Ik ben inderdaad laat. Ik zag ik deze week wel een aantal mensen op instagram die 'm afgelopen weken nog gekocht hebben en melde dat er nog voldoende voorraad was, alleen waren dat andere filialen dacht ik.
Even vragen via de telefonische klantenservice of via Facebook. Zij kunnen in de computer de voorraad bekijken per vestiging.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_160162350
Pfoe, na een lange tocht langs 2 filialen hebben we onze set Godmorgon kasten in turkoois compleet. Deze week 20% familykorting en deze kleur schijnt uit het assortiment te gaan, dus ik ben heeeel blij.
pi_160163038
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 22:41 schreef Doedezemaar het volgende:
Pfoe, na een lange tocht langs 2 filialen hebben we onze set Godmorgon kasten in turkoois compleet. Deze week 20% familykorting en deze kleur schijnt uit het assortiment te gaan, dus ik ben heeeel blij.
Des te leuker als je hem toch nog hebt! Zijn mooie meubeltjes.
pi_160306343
Die Grimble wandkastjes zijn al een tijdje uit productie. Jammer..
Het alternatief is het ÖSTHAMRA kastje. Ik zou hier zo graag, op een goedkope manier, transparante deurtjes in willen zetten.
pi_160335227
Weet iemand of je de glazen bolletjes op de MINUT staande lamp zou kunnen bijbestellen?

De hond heeft de lamp tegen de muur gestoten en 1tje is gebarsten...
pi_160335309
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 10:55 schreef naiipajiiau het volgende:
Weet iemand of je de glazen bolletjes op de MINUT staande lamp zou kunnen bijbestellen?

De hond heeft de lamp tegen de muur gestoten en 1tje is gebarsten...
De kans is redelijk groot dat dit via de klantenservice in de winkel te verkrijgen is.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_160335453
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 10:59 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

De kans is redelijk groot dat dit via de klantenservice in de winkel te verkrijgen is.
thx! Dan ga ik dat proberen.
pi_160336356
IKEA Art Event 2016 - Fotokunst

Poster, 91x61cm, prijs per stuk waarschijnlijk 9,99 vanaf midden april waarschijnlijk in de winkels.

Lost at sea | Fingers of speech | Bread | Painting
| | |

Force of nature | Painting | Cord | Light Fixes | Anna Beach
| | |

Silk Dress | Sova Love | Shadow in HD
| |

Ik had echt verwacht dat een aantal van die eerdere afbeeldingen onzin zouden zijn... Een aantal van die posters koopt toch niemand? :? :')
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_160338129
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 11:50 schreef Bartjebart het volgende:
Ik had echt verwacht dat een aantal van die eerdere afbeeldingen onzin zouden zijn... Een aantal van die posters koopt toch niemand? :? :')
Ik denk dat ze daarom nog in het assortiment zitten ;)
Ze hebben vast stapels waar ze niet vanaf kwamen, dus proberen ze het nog een keer...
pi_160338902
Die posters zijn altijd lillik, snap niet wie ze wil hebben. Tegenwoordig kun je prima foto's maken op je telefoon. Laat die uitprinten, lijst 'm in, en je hebt wat unieks.
pi_160347086
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 13:09 schreef Nixxor het volgende:

[..]

Ik denk dat ze daarom nog in het assortiment zitten ;)
Ze hebben vast stapels waar ze niet vanaf kwamen, dus proberen ze het nog een keer...
Dit is een nieuwe serie ;)
Het vorige IAE had te maken met street art.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_160348205
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 19:00 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Dit is een nieuwe serie ;)
Het vorige IAE had te maken met street art.
Vorig jaar was dat lelijke 'hart met bankstel' er toch ook? Ik weet zeker dat ik die eerder heb gezien.
pi_160348631
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 19:39 schreef Skittles het volgende:

[..]

Vorig jaar was dat lelijke 'hart met bankstel' er toch ook? Ik weet zeker dat ik die eerder heb gezien.
Ik had 'em eerder al eens geplaatst omdat IKEA deze serie aankondigde.
Maar ik dacht serieus dat ze een geintje zouden maken... niet dus :')
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_160354033
Een aantal van die je post heb ik al eens eerder gezien.
Die waren er vorige keer toch ook? Of werden ze niet allemaal verkocht en is dit IKEA's standaard foto?
pi_160354160
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 19:50 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Ik had 'em eerder al eens geplaatst omdat IKEA deze serie aankondigde.
Maar ik dacht serieus dat ze een geintje zouden maken... niet dus :')
het is afschuwelijk allemaal
pi_160354483
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 22:21 schreef Nixxor het volgende:
Een aantal van die je post heb ik al eens eerder gezien.
Die waren er vorige keer toch ook? Of werden ze niet allemaal verkocht en is dit IKEA's standaard foto?
Nee dat waren dus die vooraankondigingen...
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_160354520
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 22:34 schreef Bartjebart het volgende:
Nee dat waren dus die vooraankondigingen...
aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah!
Het zijn 2 aparte series in een aankondiging! (het kwartje valt hoor...)

quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 22:25 schreef Doedezemaar het volgende:
het is afschuwelijk allemaal
Dit.
  donderdag 3 maart 2016 @ 12:38:01 #215
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_160388545
Vorig maand had Ikea een nieuw assortiment aan opbergboxen. Was dit de SAMLA? Ik kon me namelijk herinneren dat de grootste 16 euro o.i.d was. De duurste op de website is 12,95.

Iemand die weet hoeveel liter de grootste is? En iemand ervaring met deze bakken? Stapelen ze goed?
pi_160404898
quote:
14s.gif Op donderdag 3 maart 2016 12:38 schreef NoXia het volgende:
Vorig maand had Ikea een nieuw assortiment aan opbergboxen. Was dit de SAMLA? Ik kon me namelijk herinneren dat de grootste 16 euro o.i.d was. De duurste op de website is 12,95.

Iemand die weet hoeveel liter de grootste is? En iemand ervaring met deze bakken? Stapelen ze goed?
was dat de KLÄMTARE bak met deksel?
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_160426793
In het verleden is gevraagd naar de lengte van de Ribba-schilderijenwandlijst. Die was er aanvankelijk in twee lengtes, maar toen alleen de korte. Inmiddels is de korte ook uit het assortiment en is er de Mosslanda, in zwart en wit, in 55 en 115 cm. Er loopt nu een lengtegroef in voor kleine schilderijtjes, die daarmee minder ver achterover moeten hellen.


http://www.ikea.com/nl/nl/search/?query=MOSSLANDA
pi_160431960
Heeft iemand hier ervaring met de oplaadbare batterijen van ikea? Ladda geloof ik.
Tap tap tap
  zaterdag 5 maart 2016 @ 00:36:18 #219
270840 Saisai
pro freubelaar
pi_160432290
De eerste en laatste poster vind ik nog wel ok, maar die op dat skateboard is gewoon stom en die met de leren bank is gewoon anus :')
O+
pi_160435579
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 00:10 schreef CherryLips het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met de oplaadbare batterijen van ikea? Ladda geloof ik.
Ik heb een aantal setjes in de PLUNDRA gekocht. Ik ben er heel tevreden mee. Ze leveren hun beloofde capaciteit (zelf getest), en hebben lage zelfontlading (iaw, ze gaan niet zo snel leeg als je ze alleen maar laat liggen)
Ik kocht eerst altijd Eneloop cellen, maar die zijn vrij prijzig. IKEA doet bijna hetzelfde voor een veel lagere prijs.

quote:
10s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 00:36 schreef Saisai het volgende:
en die met de leren bank is gewoon anus :')
Ik dacht al dat alleen ik zulke rare ideeën had :@
pi_160438067
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 11:25 schreef Nixxor het volgende:

[..]

Ik heb een aantal setjes in de PLUNDRA gekocht. Ik ben er heel tevreden mee. Ze leveren hun beloofde capaciteit (zelf getest), en hebben lage zelfontlading (iaw, ze gaan niet zo snel leeg als je ze alleen maar laat liggen)
Ik kocht eerst altijd Eneloop cellen, maar die zijn vrij prijzig. IKEA doet bijna hetzelfde voor een veel lagere prijs.

[..]

Ik dacht al dat alleen ik zulke rare ideeën had :@
Tof, dank je :) ik had eerst een hele kist batterijen van GE geloof ik, maar omdat ik m'n camera alleen op vakantie gebruik, zijn die helemaal leeggelopen en willen ze niet meer opladen. Zo zonde van m'n geld. Meerdere laders geprobeerd, meerdere combinaties batterijen, ik krijg steeds de melding op de lader dat de batterijen niet deugen. Kan dus een vermogen aan batterijen weggooien en zo tevreden was ik ook niet, want ik kon er soms maar twintig foto's mee maken. Die van ikea zijn iets fijner geprijsd :D
Tap tap tap
pi_160439026
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 13:49 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Tof, dank je :) ik had eerst een hele kist batterijen van GE geloof ik, maar omdat ik m'n camera alleen op vakantie gebruik, zijn die helemaal leeggelopen en willen ze niet meer opladen. Zo zonde van m'n geld. Meerdere laders geprobeerd, meerdere combinaties batterijen, ik krijg steeds de melding op de lader dat de batterijen niet deugen. Kan dus een vermogen aan batterijen weggooien en zo tevreden was ik ook niet, want ik kon er soms maar twintig foto's mee maken. Die van ikea zijn iets fijner geprijsd :D
GP Toevallig? Daar had ik eerst ook een aantal van en random goedkope cellen van het internet. hetzelfde drama als jij beschreef.
Toen heb ik een intelligente batterijlader gekocht die capaciteit zelf kon meten. Kon ik meteen het kaf van het koren scheiden, het eerste wat ik leerde is dat aanschafprijs niks uitmaakt.
Zorg wel dat je een lader heb die per batterij oplaad, van die dingen waar je ze per 2 in moet doen zijn drama.

Ik kocht altijd al die alkaline batterijen van IKEA, en toen in de plundra dacht ik ag, laat ik ook is die oplaadbare proberen. Totaal geen spijt van gehad. Wat ik op internet zo aan reviews lees is dat IKEA cellen wel iets minder lang meegaan (in de zin van aantal keren dat je ze kunt opladen) Maar de aanschafprijs maakt dat ruimschoots goed.
pi_160439410
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 14:38 schreef Nixxor het volgende:

[..]

GP Toevallig? Daar had ik eerst ook een aantal van en random goedkope cellen van het internet. hetzelfde drama als jij beschreef.
Toen heb ik een intelligente batterijlader gekocht die capaciteit zelf kon meten. Kon ik meteen het kaf van het koren scheiden, het eerste wat ik leerde is dat aanschafprijs niks uitmaakt.
Zorg wel dat je een lader heb die per batterij oplaad, van die dingen waar je ze per 2 in moet doen zijn drama.

Ik kocht altijd al die alkaline batterijen van IKEA, en toen in de plundra dacht ik ag, laat ik ook is die oplaadbare proberen. Totaal geen spijt van gehad. Wat ik op internet zo aan reviews lees is dat IKEA cellen wel iets minder lang meegaan (in de zin van aantal keren dat je ze kunt opladen) Maar de aanschafprijs maakt dat ruimschoots goed.
Ja, GP is het, klopt :) ik heb verschillende sterktes enzo maar op een gegeven moment kapten ze er gewoon mee. Die van m'n vader gingen iets langer mee, maar ook die hielden ermee op. Heb ook twee soorten laders geprobeerd, elke keer ging er een rood lampje knipperen. Vorig jaar heb ik heel slecht gewone batterijen gekocht van ikea en die gingen langer mee dan de oplaadbare. Heb er ook nog aan gedacht dat het aan de camera lag, maar m'n vader, zus en een vriendin hebben ongeveer dezelfde camera en die hebben hetzelfde probleem met de batterijen. Ook dat de camera al meteen aangeeft dat ze leeg zijn.
Tap tap tap
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 5 maart 2016 @ 15:54:08 #224
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_160441011
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 14:56 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ja, GP is het, klopt :) ik heb verschillende sterktes enzo maar op een gegeven moment kapten ze er gewoon mee. Die van m'n vader gingen iets langer mee, maar ook die hielden ermee op. Heb ook twee soorten laders geprobeerd, elke keer ging er een rood lampje knipperen. Vorig jaar heb ik heel slecht gewone batterijen gekocht van ikea en die gingen langer mee dan de oplaadbare. Heb er ook nog aan gedacht dat het aan de camera lag, maar m'n vader, zus en een vriendin hebben ongeveer dezelfde camera en die hebben hetzelfde probleem met de batterijen. Ook dat de camera al meteen aangeeft dat ze leeg zijn.
Hier juist geen goede ervaring met batterijen van de IKEA voor in de camera/flitser, met die van de Hema juist veel betere ervaring.

Heeft ook met de ontladingscapaciteit te maken,
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  maandag 7 maart 2016 @ 19:25:47 #225
270840 Saisai
pro freubelaar
pi_160497104
Hey, weet iemand toevallig of de dioder led lampjes genoeg licht geven voor een hele (iniminie) badkamer?

Deze bedoel ik:

O+
  maandag 7 maart 2016 @ 20:22:53 #226
416597 outoftheblue
outoftheblue
pi_160498995
Je ziet hier veel Ikea.

Denk ik origineel te zijn door te gaan werken met kurk accenten. Wat is de nieuwe trend???? Juist ja. Bedankt Ikea. #Sinnerlig

Tip: Xenox heeft bakjes van kurk die mooi in de kallax kast passen
pi_160501881
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 19:25 schreef Saisai het volgende:
Hey, weet iemand toevallig of de dioder led lampjes genoeg licht geven voor een hele (iniminie) badkamer?

Deze bedoel ik:

[ afbeelding ]
Ze hangen hier aan de tv kast voor de sfeer. Als je helder badkamer licht wilt zou ik er zeker niet op gokken, ik zou mn make-up niet willen doen bij deze verlichting :')
I had a signature once. It was awful.
  maandag 7 maart 2016 @ 21:28:24 #228
270840 Saisai
pro freubelaar
pi_160501928
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2016 21:27 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

Ze hangen hier aan de tv kast voor de sfeer. Als je helder badkamer licht wilt zou ik er zeker niet op gokken, ik zou mn make-up niet willen doen bij deze verlichting :')
ik doe mn make up sowieso niet bij lamp-licht :)
O+
pi_160502536
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 19:25 schreef Saisai het volgende:
Hey, weet iemand toevallig of de dioder led lampjes genoeg licht geven voor een hele (iniminie) badkamer?

Deze bedoel ik:

[ afbeelding ]
Volgens de specs geven ze 30 lumen aan licht.
Dit is nog minder dan een 5W gloeilampje. Leuk als sfeerverlichting dus, maar niet als verlichting.
http://bin.snmmd.nl/m/m1ny3w7w6bhn.jpg
  maandag 7 maart 2016 @ 21:42:38 #230
270840 Saisai
pro freubelaar
pi_160502561
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 21:41 schreef Nixxor het volgende:

[..]

Volgens de specs geven ze 30 lumen aan licht.
Dit is nog minder dan een 5W gloeilampje. Leuk als sfeerverlichting dus, maar niet als verlichting.
http://bin.snmmd.nl/m/m1ny3w7w6bhn.jpg
ah ok. thanks! Hier heb ik wat aan O+
O+
  dinsdag 8 maart 2016 @ 10:37:07 #231
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_160511902
Heeft Ikea geen DVD kast van Billy meer? Kan deze niet meer vinden op de website.
pi_160512108
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2016 15:54 schreef Ynske het volgende:

[..]

Hier juist geen goede ervaring met batterijen van de IKEA voor in de camera/flitser, met die van de Hema juist veel betere ervaring.

Heeft ook met de ontladingscapaciteit te maken,
Nu weet ik het ook niet meer ;( :D
Tap tap tap
pi_160513110
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 10:37 schreef NoXia het volgende:
Heeft Ikea geen DVD kast van Billy meer? Kan deze niet meer vinden op de website.
Bedoel je deze?
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/40277143/#/40277143
  dinsdag 8 maart 2016 @ 11:33:57 #234
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_160513152
quote:
Hm, lijkt er wel op. Maar dacht dat er ook een blauwe Billy versie was. Raar :)
pi_160523644
Weet iemand toevallig hoe je de kabels van de ledverlichting in een paxkast mooi kan wegwerken? Heb 2 led balken in elk een eigen kast die ik wil schakelen aan elkaar. Nu moet de kabel door de kast heen naar de andere transformator en vanuit daar weer een aansluiting door de kast naar buiten naar het stopcontact. Andere ideeën dan een groot gat maken of via het hoekje in de voorkant om naar buiten heb ik zelf niet.
pi_160527185
Heeft Ikea die starterspakketten met servies nog?
pi_160531385
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 19:09 schreef Mathijz het volgende:
Weet iemand toevallig hoe je de kabels van de ledverlichting in een paxkast mooi kan wegwerken? Heb 2 led balken in elk een eigen kast die ik wil schakelen aan elkaar. Nu moet de kabel door de kast heen naar de andere transformator en vanuit daar weer een aansluiting door de kast naar buiten naar het stopcontact. Andere ideeën dan een groot gat maken of via het hoekje in de voorkant om naar buiten heb ik zelf niet.
Ik heb de kabels gewoon via de bovenkant laten lopen. Gaatje erin, stekkerdoos. Zijn toch onzichtbaar dan.
pi_160539507
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 21:08 schreef Bleie het volgende:
Heeft Ikea die starterspakketten met servies nog?
In december wel in de winkel gekocht in ieder geval. Van de serie die wij hadden verschillende types borden in een omdoos.
pi_160540924
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 12:45 schreef Molleman het volgende:

[..]

In december wel in de winkel gekocht in ieder geval. Van de serie die wij hadden verschillende types borden in een omdoos.
Maar die pakketten hadden ook bestek en zo toch? Voor studenten die net op kamers gaan. Of bedoel je dat ook?
pi_160540942
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 19:09 schreef Mathijz het volgende:
Weet iemand toevallig hoe je de kabels van de ledverlichting in een paxkast mooi kan wegwerken? Heb 2 led balken in elk een eigen kast die ik wil schakelen aan elkaar. Nu moet de kabel door de kast heen naar de andere transformator en vanuit daar weer een aansluiting door de kast naar buiten naar het stopcontact. Andere ideeën dan een groot gat maken of via het hoekje in de voorkant om naar buiten heb ik zelf niet.
Bekend probleem wel; wij hebben na twee jaar de verlichting nog steeds niet aangesloten. ;(
pi_160541036
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 19:09 schreef Mathijz het volgende:
Weet iemand toevallig hoe je de kabels van de ledverlichting in een paxkast mooi kan wegwerken? Heb 2 led balken in elk een eigen kast die ik wil schakelen aan elkaar. Nu moet de kabel door de kast heen naar de andere transformator en vanuit daar weer een aansluiting door de kast naar buiten naar het stopcontact. Andere ideeën dan een groot gat maken of via het hoekje in de voorkant om naar buiten heb ik zelf niet.
Afhankelijk van hoe het zit. Gat boren en de stroomtoevoer via de bovenkant naar de led balken. Stopcontact boven de kast waar de transformator op zit. Alles weggewerkt uit t zicht..
pi_160542471
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 13:59 schreef Bleie het volgende:

[..]

Maar die pakketten hadden ook bestek en zo toch? Voor studenten die net op kamers gaan. Of bedoel je dat ook?
Zat alleen servies in, geen bestek. Sets zoals jij ze bedoeld ken ik zelf niet in ieder geval. Misschien dat anderen ze wel kennen?
pi_160545975
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 13:59 schreef Bleie het volgende:

[..]

Maar die pakketten hadden ook bestek en zo toch? Voor studenten die net op kamers gaan. Of bedoel je dat ook?
Ja klopt. Je had 2 dozen;
- een servies set met borden, ontbijtbordjes, schaaltjes, bekers, glazen en wijnglazen
- een keukengerei set met allerhande keukengerei en mengkommen bijvoorbeeld.

De eerste was op een gegeven moment al uit het assortiment en de tweede is er ook uit zo te zien.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_160549151
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 17:33 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Ja klopt. Je had 2 dozen;
- een servies set met borden, ontbijtbordjes, schaaltjes, bekers, glazen en wijnglazen
- een keukengerei set met allerhande keukengerei en mengkommen bijvoorbeeld.

De eerste was op een gegeven moment al uit het assortiment en de tweede is er ook uit zo te zien.
Ah, jammer. Die waren best praktisch.
pi_160665361
Vraagje :) ik heb een godmorgen wastafelmeubel, maar in mijn beide ladefronten is een witte streep oid op komen zetten terwijl het donkerbruin hout is. Dus ik wil er mee terug, maar ik heb weinig zin om die hele lades open te schroeven en dan pas 2 weken later mijn onderdelen te krijgen. Hoe kan ik dit het beste aanpakken? :)
  Eindredactie Games maandag 14 maart 2016 @ 18:45:23 #246
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_160665434
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 21:41 schreef Nixxor het volgende:

[..]

Volgens de specs geven ze 30 lumen aan licht.
Dit is nog minder dan een 5W gloeilampje. Leuk als sfeerverlichting dus, maar niet als verlichting.
http://bin.snmmd.nl/m/m1ny3w7w6bhn.jpg
en ze zijn ook niet waterdicht :P
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_160665583
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 18:42 schreef Puala het volgende:
Vraagje :) ik heb een godmorgen wastafelmeubel, maar in mijn beide ladefronten is een witte streep oid op komen zetten terwijl het donkerbruin hout is. Dus ik wil er mee terug, maar ik heb weinig zin om die hele lades open te schroeven en dan pas 2 weken later mijn onderdelen te krijgen. Hoe kan ik dit het beste aanpakken? :)
Foto > Facebook
Of ladefront demonteren en naar de winkel gaan. Krijg je nieuwe fronten kun je ze gelijk meenemen óf als de kast niet voorradig is de fronten weer meenemen naar huis ze weer monteren en terugbrengen als de kast weer voorradig is.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_160679808
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 18:42 schreef Puala het volgende:
Vraagje :) ik heb een godmorgen wastafelmeubel, maar in mijn beide ladefronten is een witte streep oid op komen zetten terwijl het donkerbruin hout is. Dus ik wil er mee terug, maar ik heb weinig zin om die hele lades open te schroeven en dan pas 2 weken later mijn onderdelen te krijgen. Hoe kan ik dit het beste aanpakken? :)
En de lades geheel (niet gedemonteerd) meenemen in de auto? Dan hoef je alleen de ladegeleiders los te halen, lijkt mij het minste werk? Mijn ladefronten zijn ook niet egaal bruin meer, de groeven zijn wit, maar ik vrees dat dat gips/stof is bij mij.
pi_160679874
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 10:15 schreef Chicolade het volgende:

[..]

En de lades geheel (niet gedemonteerd) meenemen in de auto? Dan hoef je alleen de ladegeleiders los te halen, lijkt mij het minste werk? Mijn ladefronten zijn ook niet egaal bruin meer, de groeven zijn wit, maar ik vrees dat dat gips/stof is bij mij.
Mijn groeven zijn ook wit, maar dat is echt niet van t stof. Want er is boven niet geklust op die manier. Maar ik ga eens kijken wat Ikea zegt.
pi_160686121
Kunnen alle laden met ladestopper makkelijk uitgenomen worden?
Ik zat laatst te kijken naar een kastje met laden, was dacht ik Klimpen. Als ik bv. ga naaien, zet ik de hele la met fournituren bij de machine. Afgezien van keukenlades, wil ik dat in principe met alle lades kunnen. Dus makkelijk, zonder sjorren of krachtinspanning.
pi_160688090
de laden van de klimpen kan je er ook gewoon uit halen. kijk maar in de handleiding hoe de laden erin moeten, eruit is omgekeerd.
pi_160694729
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 15:59 schreef Teslynd het volgende:
Kunnen alle laden met ladestopper makkelijk uitgenomen worden?
Ik zat laatst te kijken naar een kastje met laden, was dacht ik Klimpen. Als ik bv. ga naaien, zet ik de hele la met fournituren bij de machine. Afgezien van keukenlades, wil ik dat in principe met alle lades kunnen. Dus makkelijk, zonder sjorren of krachtinspanning.
Dat zou je zelf even in de showroom moeten kijken. Ieder kastje gebruikt weer andere ladescharnieren. en dat is weer afhankelijk of je ze er makkelijk uit kan pakken.
pi_160714502
Jammer dat er geen duidelijk Ja is. Ik had de installatiehandleiding al bekeken, maar er waren voor mij te veel onduidelijke dingetjes om te kunnen zien wat er afgebeeld is en hoe het dus werkt.
pi_160716118
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 14:52 schreef Teslynd het volgende:
Jammer dat er geen duidelijk Ja is. Ik had de installatiehandleiding al bekeken, maar er waren voor mij te veel onduidelijke dingetjes om te kunnen zien wat er afgebeeld is en hoe het dus werkt.
Diverse ladekasten hebben een verschillende werkwijze om ze uit te trekken. Het wel of niet makkelijk uit de ombouw kunnen halen is daarmee ook verschillend. Vaak is een lade die een ladestopper heeft niet bedoeld om telkens uit de kast te halen.

Als je kijkt naar KLIMPEN dan zie je bij de montagehandleiding bij stap 24 dat de lade er alleen ingeschoven hoeft te worden (nadat je de lade in een bepaalde hoek houdt). Deze lade is er dus ook makkelijk weer uit te halen.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_160721134
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 16:22 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Diverse ladekasten hebben een verschillende werkwijze om ze uit te trekken. Het wel of niet makkelijk uit de ombouw kunnen halen is daarmee ook verschillend. Vaak is een lade die een ladestopper heeft niet bedoeld om telkens uit de kast te halen.

Als je kijkt naar KLIMPEN dan zie je bij de montagehandleiding bij stap 24 dat de lade er alleen ingeschoven hoeft te worden (nadat je de lade in een bepaalde hoek houdt). Deze lade is er dus ook makkelijk weer uit te halen.
Daarom ben ik meestal ook niet blij om die ladenstopper te zien. Laden tot ca. 50 cm breed wil ik eruit kunnen nemen.
Waarom zijn de meeste lades niet tot bijna aan de achterwand? Dat is verloren ruimte.
  woensdag 16 maart 2016 @ 20:30:26 #256
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_160721446
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 20:20 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Daarom ben ik meestal ook niet blij om die ladenstopper te zien. Laden tot ca. 50 cm breed wil ik eruit kunnen nemen.
Waarom zijn de meeste lades niet tot bijna aan de achterwand? Dat is verloren ruimte.
Maar het komt je niet vreemd voor dat het gros van de mensheid een ladestopper wel handig vindt, zodat ze niet met een la in hun handen (of in één hand, terwijl de inhoud op de grond valt) staan als ze iets te hard aan de la trekken?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_160722142
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 20:20 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Daarom ben ik meestal ook niet blij om die ladenstopper te zien. Laden tot ca. 50 cm breed wil ik eruit kunnen nemen.
Waarom zijn de meeste lades niet tot bijna aan de achterwand? Dat is verloren ruimte.
Als we toch eens alles zouden aanpassen naar hoe jij dat fijn zou vinden...

Oh wacht. Dan zou je nog steeds wat te zeuren hebben...
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  woensdag 16 maart 2016 @ 21:05:29 #258
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_160722765
Weet iemand toevallig hoeveel paar schoenen in de ställ kast (de ondiepe met 4 vakken) passen?
KuikenGuppy
pi_160723717
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2016 21:05 schreef Burdie het volgende:
Weet iemand toevallig hoeveel paar schoenen in de ställ kast (de ondiepe met 4 vakken) passen?
Volgens de site:
quote:
Goed om te weten
Voor minstens 8 paar schoenen.
Deze kast dient voor de veiligheid aan de muur te worden bevestigd, ook als deze op de grond staat. Om dit te vereenvoudigen heeft de achterkant voorgeboorde gaten.
Verschillende wandmaterialen vereisen verschillende soorten wandbeslag. Gebruik beslag dat geschikt is voor het materiaal van de wand, wordt apart verkocht.
Het ligt er natuurlijk ook een beetje aan hoe je de schoenen erin stopt. Druk je ze op elkaar of zet je ze strak naast elkaar...

[ Bericht 6% gewijzigd door Bartjebart op 16-03-2016 21:34:18 ]
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  donderdag 17 maart 2016 @ 07:31:42 #260
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_160730575
Ja, daarom zocht ik eigenlijk iemand die 'm heeft staan en 'm heeft volgepropt met schoenen ;).
KuikenGuppy
  donderdag 17 maart 2016 @ 08:08:29 #261
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_160730822
IKEA geeft veiligheidswaarschuwing uit voor GOTHEM staande lampvoet en tafellampvoeten

quote:
IKEA verzoekt klanten die een GOTHEM lamp hebben gekocht deze niet meer te gebruiken en het product terug te brengen naar een IKEA woonwarenhuis. Zij krijgen daar het volledige aankoopbedrag terug.
IKEA heeft besloten tot deze veiligheidswaarschuwing na ontvangst van enkele meldingen over beschadigde bekabeling in de GOTHEM staande lampvoet en de GOTHEM tafellampvoeten. Kabels die beschadigd zijn kunnen een elektrische schok veroorzaken. IKEA wil dat voorkomen en roept daarom alle drie modellen uit deze serie terug.

Veiligheid voor alles
De oproep geldt nadrukkelijk ook voor GOTHEM lampen die gewoon werken. IKEA hecht veel belang aan veilige producten en doet op dit vlak geen concessies. Hoewel we nog geen meldingen hebben gehad van klanten die verwondingen hebben opgelopen door een GOTHEM lamp, kunnen we het risico op toekomstige incidenten niet uitsluiten. Met deze veiligheidswaarschuwing roepen we klanten op dit product niet langer te gebruiken.

Verkoop gestaakt
De GOTHEM lampen waren wereldwijd te koop sinds oktober 2015. IKEA heeft de verkoop vorige maand direct na ontvangst van de meldingen gestaakt. De in Nederland verkochte GOTHEM lampen hadden de volgende artikelnummers:

GOTHEM staande lampvoet: 803.030.41

GOTHEM tafellampvoet 35 cm:603.030.23

GOTHEM tafellampvoet 45 cm:603.030.37

Klanten kunnen deze lampen terugbrengen naar elk IKEA woonwarenhuis in Nederland. Zij krijgen dan het volledige aankoopbedrag terug. Een kassabon of ander aankoopbewijs is niet nodig voor terugbetaling. Op IKEA.nl staan bij belangrijke product- en veiligheidswaarschuwingen de montagehandleidingen voor deze producten. Daarin staat ook vermeld hoe de lampen veilig te demonteren zijn. Voor meer informatie kunnen klanten contact opnemen via het gratis telefoonnummer 0800 - 453 2649.
http://www.ikea.com/nl/nl(...)n-tafellampen-gothem
pi_160732568
De kussens van mijn 4 jaar ouder Ektorp zijn zo futloos dat opkloppen geen soelaas meer biedt. Nu hoorde ik van iemand dat daar 10 jaar garantie op zit, valt dat daar ook onder? of noemen ze dat gewone slijtage?
pi_160893848
Ik heb een BESTA vraagje. Elk jaar komen er meestal wel een paar trendkleuren. Nu wil ik mijn BESTA uitbreiden, maar ik ben met geen van de kleuren blij. Dat geel van 2014 zou prima passen, dat lime groen van vroeger ook.. maar van wat er nu ligt, niets eigenlijk, behalve weer wit en dat is zo saai. Het huidige groen vind ik zo flets.

Nu zag ik vandaag bij Barendrecht nieuw wijnrood in hoogglans. Dat is nou net weer een beetje *te*.
Ik vroeg of er nu ook andere nieuwe kleuren kwamen, maar dat wist ze eigenlijk niet. Weet iemand hier wanneer de volgende 3 maanden in gaan bij IKEA en/of er nog iets op stapel staat?
pi_160894509
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 20:06 schreef kahlie het volgende:
Ik heb een BESTA vraagje. Elk jaar komen er meestal wel een paar trendkleuren. Nu wil ik mijn BESTA uitbreiden, maar ik ben met geen van de kleuren blij. Dat geel van 2014 zou prima passen, dat lime groen van vroeger ook.. maar van wat er nu ligt, niets eigenlijk, behalve weer wit en dat is zo saai. Het huidige groen vind ik zo flets.

Nu zag ik vandaag bij Barendrecht nieuw wijnrood in hoogglans. Dat is nou net weer een beetje *te*.
Ik vroeg of er nu ook andere nieuwe kleuren kwamen, maar dat wist ze eigenlijk niet. Weet iemand hier wanneer de volgende 3 maanden in gaan bij IKEA en/of er nog iets op stapel staat?
Die wijnrode deuren hadden een 'nieuw' label?
Dan kun je er zo goed als zeker vanuit gaan dat er dit jaar geen nieuwe deuren komen. Over het algemeen blijven bij series als BESTA en METOD die 'trendkleuren' een jaar in het assortiment.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_160904650
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 20:29 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Die wijnrode deuren hadden een 'nieuw' label?
Dan kun je er zo goed als zeker vanuit gaan dat er dit jaar geen nieuwe deuren komen. Over het algemeen blijven bij series als BESTA en METOD die 'trendkleuren' een jaar in het assortiment.
Ja, ze hadden een "nieuw" label. Meestal komen er toch 2 of 3 kleuren? Die van vorig jaar, dat roze & groen is er nog. Ik had daarom gehoopt dat er nog eentje bij kwam :(
pi_160921421
weet iemand of je de deuren (zwevende) ook los kunt gebruiken ? We willen een kast maken met van die zwevende deuren maar onze nis in 1.80 breed, dus een complete pax past er niet in.. maar we kunnen wel alleen deuren ervoor hangen .. Kan dat ? zijn die rails delen apart verkrijgbaar of is dat alleen te gebruiken in combi met de rest van PAX
  donderdag 24 maart 2016 @ 22:54:01 #267
3185 Adelante
To let it go now
pi_160923690
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 20:06 schreef kahlie het volgende:
Ik heb een BESTA vraagje. Elk jaar komen er meestal wel een paar trendkleuren. Nu wil ik mijn BESTA uitbreiden, maar ik ben met geen van de kleuren blij. Dat geel van 2014 zou prima passen, dat lime groen van vroeger ook.. maar van wat er nu ligt, niets eigenlijk, behalve weer wit en dat is zo saai. Het huidige groen vind ik zo flets.

Nu zag ik vandaag bij Barendrecht nieuw wijnrood in hoogglans. Dat is nou net weer een beetje *te*.
Ik vroeg of er nu ook andere nieuwe kleuren kwamen, maar dat wist ze eigenlijk niet. Weet iemand hier wanneer de volgende 3 maanden in gaan bij IKEA en/of er nog iets op stapel staat?
er komen nog turquoise, bruin in hoogglans en een special edition gebaseerd op een soort marmer/zwart strepen effect. verwacht vanaf juni.
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  donderdag 24 maart 2016 @ 22:55:54 #268
3185 Adelante
To let it go now
pi_160923740
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 21:41 schreef poldervrouwtje het volgende:
weet iemand of je de deuren (zwevende) ook los kunt gebruiken ? We willen een kast maken met van die zwevende deuren maar onze nis in 1.80 breed, dus een complete pax past er niet in.. maar we kunnen wel alleen deuren ervoor hangen .. Kan dat ? zijn die rails delen apart verkrijgbaar of is dat alleen te gebruiken in combi met de rest van PAX
waarom geen kast van 175m breed, dus PAX kast van 1m en 0,75m. Met drie deuren van 0,5m en eentje van 0,25m heb je alles netjes dicht zitten? :)
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_160925020
afgelopen week bij de ikea geweest.
had er al gelezen dat er een vervanging zou komen. maar ze hebben de GRYTNAS keukendeurtjes echt hard verpest :'(

van ecru naar wit is nog acceptabel (al had ik liever ecru) maar de afwerking...

(boven de nieuw versie, onder de GRYTNAS)
  Moderator vrijdag 25 maart 2016 @ 09:53:32 #270
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_160927939
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 23:46 schreef Elleska het volgende:
afgelopen week bij de ikea geweest.
had er al gelezen dat er een vervanging zou komen. maar ze hebben de GRYTNAS keukendeurtjes echt hard verpest :'(

van ecru naar wit is nog acceptabel (al had ik liever ecru) maar de afwerking...
[ afbeelding ]
(boven de nieuw versie, onder de GRYTNAS)
Dat is nou niet bepaald mooier op geworden !
pi_160931694
het is ook net of de nieuwe deurtjes niet recht zijn. het is niet een geheel zoals bij de oude deurtjes.
de oude deurtjes waren ook met folie bekleed maar die afwerking zag er veel beter uit door de afgeronde hoeken. ook vanuit praktisch oogpunt. het schoonhouden van de nieuwe deurtjes wordt er niet beter op om maar niet te spreken over vocht.

dat viel me bij de eiken EKESTAD deurtjes ook op. die zien er dan wel weer mooi en degelijk uit maar de ruwe randjes schoonhouden... een keuken moet ook praktisch zijn, ik sta liever in een keuken te koken dan te poetsen.

baal nu echt wel dat we de grote verbouwing en daarmee ook de keuken moesten uitstellen anders hadden we de GRYTNAS gehad. hoop maar dat er volgend jaar nieuwe frontjes komen die wel in de smaak vallen.
pi_160935754
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 22:54 schreef Adelante het volgende:

[..]

er komen nog turquoise, bruin in hoogglans en een special edition gebaseerd op een soort marmer/zwart strepen effect. verwacht vanaf juni.
Dank je wel Adelante. Hmm... niet echt mijn soort kleuren bij de lichte inrichting (groen/geel) die we nu hebben. Even nadenken wat ik doe dan. Het leuk zo leuk om het kastje uit te breiden...
pi_160953961
Hoe hoog moet de ruimte zijn om een PAX-kast van 2.36 m op te bouwen en te kunnen kantelen?
pi_160954179
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 10:15 schreef Vanillekwark het volgende:
Hoe hoog moet de ruimte zijn om een PAX-kast van 2.36 m op te bouwen en te kunnen kantelen?
Je kan met zijn 2-en 'm heel makkelijk rechtop opbouwen, dus de hoogte kan altijd ;)
pi_160954412
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 22:55 schreef Adelante het volgende:

[..]

waarom geen kast van 175m breed, dus PAX kast van 1m en 0,75m. Met drie deuren van 0,5m en eentje van 0,25m heb je alles netjes dicht zitten? :)
is die er dan ? 75 cm.. kijk ik dan zo verkeerd.. écht .. die planner van pax.. wat een naar ding..
pi_160954481
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 10:15 schreef Vanillekwark het volgende:
Hoe hoog moet de ruimte zijn om een PAX-kast van 2.36 m op te bouwen en te kunnen kantelen?
Voor liggend opbouwen en een 58cm diepe kast moet je plafond hoger zijn dan 244 cm.
Voor liggend opbouwen van een 35cm diepe kast moet je plafond hoger zijn dan 240 cm
pi_160969004
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 10:56 schreef Nixxor het volgende:

[..]

Voor liggend opbouwen en een 58cm diepe kast moet je plafond hoger zijn dan 244 cm.
Voor liggend opbouwen van een 35cm diepe kast moet je plafond hoger zijn dan 240 cm
Zeer nuttig, dankjewel ;)
pi_160972372
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 10:51 schreef poldervrouwtje het volgende:

[..]

is die er dan ? 75 cm.. kijk ik dan zo verkeerd.. écht .. die planner van pax.. wat een naar ding..
75cm elementen zijn alleen voor schuifdeuren. Schuifdeuren moet je altijd combineren met twee identieke basiselementen (2x75 of 2x100).
Klapdeuren werken alleen met elementen van 100 en 50, deze kun je natuurlijk wel neerzetten en combineren zoals je wilt. (alle klapdeuren zijn 50).

Een pax van 1.75 kun je dus alleen neerzetten zonder schuifdeuren, of met 1 gesloten element (100 cm met klapdeuren) en een open element van 75cm.

Wil je een ruimte van 25cm overbruggen of wil je je schuifdeuren werkend hebben voor 1.75 zul je zelf behoorlijk creatief aan de gang moeten...
I had a signature once. It was awful.
  zondag 27 maart 2016 @ 10:00:43 #279
446591 Norma_Jeane
Some like it hot!
pi_160972600
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2016 09:24 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

75cm elementen zijn alleen voor schuifdeuren.
De laatste keer dat ik in Ikea Barendrecht was hadden ze ook deuren voor 75 cm kasten. Het Is een soort knikdeur met een paneel van 50 cm en een spiegel paneel van 25cm.
Ze staan alleen niet op de site dus ik weet zo niet hoe ze heten.
It's great to be a blonde. With low expectations it's very easy to surprise people.
If someone shows you who they are, believe them the first time.
The best part of being blonde is forgivable momentary lapses of common sense.
  zondag 27 maart 2016 @ 23:57:27 #280
3185 Adelante
To let it go now
pi_160990093
PAX VIKEDAL staan op de site, die spiegeldeur is er in 25cm om zo 'normale' deuren i.p.v. schuifdeuren voor je 75cm kast te maken.

link
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_161003004
quote:
14s.gif Op zondag 27 maart 2016 23:57 schreef Adelante het volgende:
PAX VIKEDAL staan op de site, die spiegeldeur is er in 25cm om zo 'normale' deuren i.p.v. schuifdeuren voor je 75cm kast te maken.

link
Ah! Toevallig dat dit nu net langskomt.
In ons nieuwe huis zit een vintage Ikea kast bestaande uit een kastelement van 75 cm met aan weerszijden een element van 50 cm. De kast is afgesloten met 2 schuifdeuren van elk 80 cm.
De schuifdeuren zijn spiegeldeuren en de goudkleurige lijsten en het koperachtige spiegelglas ogen zeer gedateerd. Nieuwe deuren willen we dus. Maar schuifdeuren voor een kast van 1.75 m breed bestaan dus niet (meer)! We gaan het denk ik oplossen met 3 deuren van 50 cm en 1 deurtje van 25 cm, de Vikedal dus.
pi_161005643
Ooh dat is nieuw, dat is handig zeg! Supertof!
I had a signature once. It was awful.
pi_161007487
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 20:00 schreef zoeperzazke het volgende:
Ooh dat is nieuw, dat is handig zeg! Supertof!
Dus ik heb mazzel begrijp ik. Want ik zie op de site verder alleen maar schuifdeuren van 150 dan wel 200 cmbreed en scharnierdeuren van 50 cm breed. Een opstelling van 175 cm brede kasten kon dus tot voor kort niet van deuren worden voorzien!!!
  maandag 28 maart 2016 @ 21:53:19 #284
446591 Norma_Jeane
Some like it hot!
pi_161009937
O toch geen knikdeur. Nou ja het was ook al weer even geleden dat ik het gezien had. :@
Maar fijn dat iemand de naam wist. :)
It's great to be a blonde. With low expectations it's very easy to surprise people.
If someone shows you who they are, believe them the first time.
The best part of being blonde is forgivable momentary lapses of common sense.
  dinsdag 29 maart 2016 @ 15:31:47 #285
176157 robdriessen
El Presidente!
pi_161024089
Ik heb problemen met het in elkaar zetten van de hoge Stuva kindergarderobekast. Achterwand wil maar niet in de zijgleuven blijven zitten. Is er ikea volk dat nog tips voor mij heeft?
Het onmogelijke doen we meteen, voor een wonder hebben we iets langer nodig.
When I am with you, there's no place I'd rather be - K. 17-03-1982 / 21-10-2017
pi_161026139
blijft puzzel.. gister even bij ikea wezen puzzelen maar ook de ikea mevrouw kwam er niet zo goed uit..
  woensdag 30 maart 2016 @ 06:03:19 #287
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_161042802
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 15:31 schreef robdriessen het volgende:
Ik heb problemen met het in elkaar zetten van de hoge Stuva kindergarderobekast. Achterwand wil maar niet in de zijgleuven blijven zitten. Is er ikea volk dat nog tips voor mij heeft?
Er vooral niet mee gaan gooien.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_161091136
Iemand een idee of de Snoig lamp uit het assortiment is? De wandlamp variant (liefst roze) is nl perfect als leeslampje bij dochter.
Met een meidenkwartet
  zaterdag 2 april 2016 @ 00:08:27 #289
277985 tanteklara
fly farfaraway
pi_161110018
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 15:31 schreef robdriessen het volgende:
Ik heb problemen met het in elkaar zetten van de hoge Stuva kindergarderobekast. Achterwand wil maar niet in de zijgleuven blijven zitten. Is er ikea volk dat nog tips voor mij heeft?
Kastdelen goed in elkaar gezet? Zo ja, dan is de achterwand misschien te klein/groot?
Zo nee, dan de kastdelen eerst goed in elkaar zetten.
Maar eigenlijk horen ze er zo in te passen.

Helpdesk bellen en vragen hoe het moet?
pi_161285197
IKEA gaat fietsen verkopen

quote:
Naast meubels, woonaccessoires en Zweedse balletjes kan je vanaf deze zomer ook bij IKEA terecht voor je nieuwe fiets. Het woonwarenhuis kondigt vandaag aan dat zij in de loop van augustus 2016 tweewielers gaat verkopen. De onderhoudsvriendelijke SLADDA fiets heeft een lichtgewicht aluminium frame en is verkrijgbaar met vele accessoires. SLADDA is sowieso een bijzondere verschijning, de fiets is bekroond met de prestigieuze Red Dot: Best of the Best designprijs. De fiets kost 499 euro voor IKEA Family leden en 699 euro voor niet-leden en is deze zomer verkrijgbaar bij alle IKEA winkels in Nederland.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_161287895
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 19:04 schreef Bartjebart het volgende:
IKEA gaat fietsen verkopen
[ afbeelding ]

[..]

Flatpack met een inbus sleuteltje ????
Jeroentje.
pi_161293791
quote:
Dat is een nog best prijzige serie als ik de rec. sales prices moet geloven.
Maar je kunt ook een moestuintoren bouwen. Best een uitgebreide serie
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_161293993
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 23:35 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Dat is een nog best prijzige serie als ik de rec. sales prices moet geloven.
Maar je kunt ook een moestuintoren bouwen. Best een uitgebreide serie
Ben erg benieuwd wat de prijzen gaan worden. Heb jij al iets kunnen vinden over prijzen?
pi_161294074
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 19:04 schreef Bartjebart het volgende:
IKEA gaat fietsen verkopen
[ afbeelding ]

[..]

Wat een bizar hoge instap.
pi_161294456
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2016 23:41 schreef erik_77 het volgende:

[..]

Ben erg benieuwd wat de prijzen gaan worden. Heb jij al iets kunnen vinden over prijzen?
Een 'basisstation met 1 etage' voor 8 potjes 25 / 15 potjes 37
Een 'basisstation met 2 etages' voor 16 potjes 40
Een 'basisstation met 3 etages' voor 45 potjes 80
Led verlichting voor in die basisstations: 40 of 50.-

En dan heb je nog de inzetbakken en zo nodig.

Waardoor je voor een combinatie als deze al zo'n 90 euro kwijt bent:


Maar deze prijzen zijn op basis van Zweedse persinfo. Dus de prijzen kunnen verschillen met die in Nederland.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_161294535
[quote]0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 00:00 schreef Bartjebart het volgende:

[..]


Ah top, dankjewel Bart!
pi_161333030
Mijn nieuwe Billy is heel veel witter dan mijn twee andere Billy's ;(
  zondag 10 april 2016 @ 19:12:47 #299
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_161333538
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 18:53 schreef Soren het volgende:
Mijn nieuwe Billy is heel veel witter dan mijn twee andere Billy's ;(
Klopt, de Billy's zijn veranderd... Ik heb er nu een staan met twee deurtjes waarvan één net wat witter dan de andere :').
KuikenGuppy
  zondag 10 april 2016 @ 19:15:10 #300
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_161334476
quote:
Zag ik op Facebook. Mooie serie, maar jammer dat de tafel niet hoger is. Tenminste, volgens mij is dit er weer één op peuterhoogte, waar ze er al een paar van hebben. Ik zou graag een hoogte tussen dat en volwassenen in hebben.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')