abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_160561739
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2016 00:34 schreef W00fer het volgende:
Iedereen de all you can read e-book en audiobook dienst Mofibo al gezien? Deens bedrijf komt voor een tientje (tot 31 maart daarna 12,99 per maand) naar NL. Eerste maand kost 1 cent, opzeggen kan direct.

https://mofibo.com/nl/nl/

Recensie: http://rsnijders.info/vakblog/2016/02/06/mofibo/

http://www.ereaders.nl/di(...)-start-in-nederland/

Jammer dat ze alleen een app hebben, dus helaas niet lezen op Ereaders.

Het is een beetje een mix van alles:

-Wel de titels van Bibliotheek en Tomkabinet
-Niet de downloads zoals op Elly's Choice, maar wel een groter aanbod
-Niet de tijdschriften zoals op Bliyoo maar wél de Audiobooks zoals op Storytel.

Misschien dat ik het een maandje probeer :)
Goed dat er steeds meer aanbod komt!
Het is niks voor mij, ik hou er niet van om te lezen op de iPad. Ik zou misschien wel geinteresseerd zijn als zo'n dienst ebooks voor de e-reader zou aanbieden.
pi_160562825
Ik vind het moeilijk om me in te lezen over dit onderwerp :{. Ikwil een e-reader kopen voor mijn vriendin, die is bijna jarig. Ze heeft het er al vaak over gehad: het lijkt haar ideaal om studieboeken en leesboeken te lezen. Ze doet uni, wat neerkomt op redelijk dikke pillen. Kortom: ik wil graag een e-reader voor haar kopen met ruimte (uitbreidbaar?), ik denk wifi. Eigenlijk gewoon een goed ding, met rond de 4GB, rond de 100-120 euro? Is dat rationeel?
pi_160569246
quote:
7s.gif Op donderdag 10 maart 2016 11:09 schreef Stofje het volgende:
Ik vind het moeilijk om me in te lezen over dit onderwerp :{. Ikwil een e-reader kopen voor mijn vriendin, die is bijna jarig. Ze heeft het er al vaak over gehad: het lijkt haar ideaal om studieboeken en leesboeken te lezen. Ze doet uni, wat neerkomt op redelijk dikke pillen. Kortom: ik wil graag een e-reader voor haar kopen met ruimte (uitbreidbaar?), ik denk wifi. Eigenlijk gewoon een goed ding, met rond de 4GB, rond de 100-120 euro? Is dat rationeel?
Prima budget. Als je vriendin veel bij Amazon koopt, kijk dan naar een Kindle. Als ze meer Nederlands talig koopt, kijk dan naar Kobo Glo HD. Kost 130, en soms in de aanbieding voor 110. Heeft wifi, verlichting, 3gb vrij geheugen, geen mogelijkheid voor een extra sd-kaart helaas. Kobo H2O is een slagje groter, heeft ook licht, wel sd-kaart slot, en is waterdicht. Die kost 179.
pi_160569374
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2016 17:04 schreef Rowlf het volgende:

[..]

Prima budget. Als je vriendin veel bij Amazon koopt, kijk dan naar een Kindle. Als ze meer Nederlands talig koopt, kijk dan naar Kobo Glo HD. Kost 130, en soms in de aanbieding voor 110. Heeft wifi, verlichting, 3gb vrij geheugen, geen mogelijkheid voor een extra sd-kaart helaas. Kobo H2O is een slagje groter, heeft ook licht, wel sd-kaart slot, en is waterdicht. Die kost 179.
Die Kobo Glo HD is het geworden. Grappig dingetje, had 'm twee keer zo groot verwacht, maar vond deze grootte juist wel tof. Ben benieuwd of ze het wat vindt, dat horen we zaterdag. (Nee, ze zit niet op FOK! :'))
  donderdag 10 maart 2016 @ 18:51:25 #106
401956 _Dido_
Remember me!
pi_160571160
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 17:33 schreef Rowlf het volgende:

[..]

De plugin voor Calibre?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat wilde ik weten idd, dank u! :)
To see a world in a grain of sand
And a heaven in a wild flower,
Hold infinity in the palm of your hand
And eternity in an hour.
  vrijdag 11 maart 2016 @ 18:19:04 #107
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_160596019
quote:
7s.gif Op donderdag 10 maart 2016 17:10 schreef Stofje het volgende:

[..]

Die Kobo Glo HD is het geworden. Grappig dingetje, had 'm twee keer zo groot verwacht, maar vond deze grootte juist wel tof. Ben benieuwd of ze het wat vindt, dat horen we zaterdag. (Nee, ze zit niet op FOK! :'))
Goede keus. Ik ben zeer tevreden over de Glo HD. Boze tongen beweren dat hij te groot is, maar bij studieboeken is dat weer een pre of een pré.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_160704422
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 18:19 schreef eleusis het volgende:

[..]

Goede keus. Ik ben zeer tevreden over de Glo HD. Boze tongen beweren dat hij te groot is, maar bij studieboeken is dat weer een pre of een pré.
De Glo is toch maar 6 inch? Vind ik niet groot

Ik lees al bijna 6 jaar op mijn AV-reader en vond het tijd worden voor een nieuwe
Het is de Kobo Glo HD geworden. Die is een inch kleiner dan de AV, eigenlijk wilde ik wel weer een 7 inch maar de Kobo Aura H20 was me te duur.
Hij moet deze week komen dus ik ben heel benieuwd.
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
  woensdag 16 maart 2016 @ 21:08:51 #109
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_160722881
Verplichte aankoop als je de glo hd hebt: http://www.ebay.com/itm/M(...)e-Case-/321945428506
pi_160723387
Is de Kobo Glo refurbished een goede optie als eerste e-reader? Ik vind rond de 100 euro toch net een te hoge drempel om eentje aan te schaffen :@
  woensdag 16 maart 2016 @ 22:15:11 #111
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_160725616
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 21:20 schreef MartabakManis het volgende:
Is de Kobo Glo refurbished een goede optie als eerste e-reader? Ik vind rond de 100 euro toch net een te hoge drempel om eentje aan te schaffen :@
vond ¤140 ook te veel, heb em van marktplaats voor ¤80 :)

http://www.marktplaats.nl(...)glo-hd-e-reader.html
  donderdag 17 maart 2016 @ 19:08:28 #112
401956 _Dido_
Remember me!
pi_160743746
Ik probeer een paar boeken naar mijn pc te downloaden vanuit mijn Kindle-account, maar de downloads mislukken steeds. Heeft iemand hier dit ook al eens gehad?
To see a world in a grain of sand
And a heaven in a wild flower,
Hold infinity in the palm of your hand
And eternity in an hour.
pi_160746280
Ik wist niet eens dat dat kon.
Tap tap tap
pi_160753566
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2016 21:08 schreef Manke het volgende:
Verplichte aankoop als je de glo hd hebt: http://www.ebay.com/itm/M(...)e-Case-/321945428506
Heb mijn Kobo vandaag ontvangen en morgen mijn cover ^O^
Cover erbij lijkt me echt handig
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_160753575
quote:
5s.gif Op donderdag 17 maart 2016 19:08 schreef _Dido_ het volgende:
Ik probeer een paar boeken naar mijn pc te downloaden vanuit mijn Kindle-account, maar de downloads mislukken steeds. Heeft iemand hier dit ook al eens gehad?
Kun jij je Kindle niet aan je pc aansluiten en dan via verkenner de boeken openen?
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
  vrijdag 18 maart 2016 @ 07:13:30 #116
401956 _Dido_
Remember me!
pi_160754549
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 01:04 schreef maryen65 het volgende:

[..]

Kun jij je Kindle niet aan je pc aansluiten en dan via verkenner de boeken openen?
ik heb geen Kindle :P eerdere boeken kon ik downloaden en dan omzetten naar epub, maar bij deze lukt het niet. Laatste keer dat ik een boek via Amazon heb gekocht, kan nu alleen op iPad lezen :{
To see a world in a grain of sand
And a heaven in a wild flower,
Hold infinity in the palm of your hand
And eternity in an hour.
pi_160758757
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 07:13 schreef _Dido_ het volgende:

[..]

ik heb geen Kindle :P eerdere boeken kon ik downloaden en dan omzetten naar epub, maar bij deze lukt het niet. Laatste keer dat ik een boek via Amazon heb gekocht, kan nu alleen op iPad lezen :{
Oke dan weet ik het ook niet. Succes er mee
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
  vrijdag 18 maart 2016 @ 14:15:36 #118
174940 W00fer
Maar echt
pi_160761294
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 00:46 schreef maryen65 het volgende:

[..]

De Glo is toch maar 6 inch? Vind ik niet groot

Ik lees al bijna 6 jaar op mijn AV-reader en vond het tijd worden voor een nieuwe
Het is de Kobo Glo HD geworden. Die is een inch kleiner dan de AV, eigenlijk wilde ik wel weer een 7 inch maar de Kobo Aura H20 was me te duur.
Hij moet deze week komen dus ik ben heel benieuwd.
Die H2O heb ik vandaag gezien bij Mediamarkt. Ik vind hem erg duur voor een 6 inch reader, ook al is de resolutie vrij hoog.
Friettent dikke Willie, met Willie
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 18 maart 2016 @ 14:17:32 #119
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_160761342
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 14:15 schreef W00fer het volgende:

[..]

Die H2O heb ik vandaag gezien bij Mediamarkt. Ik vind hem erg duur voor een 6 inch reader, ook al is de resolutie vrij hoog.
Hier echt super tevreden met de H2O, maar goed ik heb hem goedkoper gekregen in Zwitserland.
Heerlijk bij de sauna in t water dobberen met een goed boek erbij
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_160761407
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 14:15 schreef W00fer het volgende:

[..]

Die H2O heb ik vandaag gezien bij Mediamarkt. Ik vind hem erg duur voor een 6 inch reader, ook al is de resolutie vrij hoog.
De H20 is 6.8 inch
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
  vrijdag 18 maart 2016 @ 14:51:06 #121
174940 W00fer
Maar echt
pi_160761929
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 14:20 schreef maryen65 het volgende:

[..]

De H20 is 6.8 inch
Nog steeds ongelofelijk klein vergeleken bij mijn 9.7 Pocketbook. Kleiner moet ik meer scrollen of de letters groter zetten. Op de Pocketbook geen last van. Helaas zijn 9.7 inch e-readers nieuw veel te prijzig (300+ euro)
Friettent dikke Willie, met Willie
  woensdag 30 maart 2016 @ 11:19:05 #122
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_161045121
Weten jullie of Kindle Unlimited ook in Nederland werkt? Engelstalig is geen probleem, maar heb geen zin in regionale beperkingen en dat soort onzin.. En ik ben te gierig om nu al een proefabonnement te nemen, want ik heb nog geen Kindle :')

Heb nu een oude Sony, maar wil graag een nieuwe met verlichting. Nu had ik mijn oog laten vallen op de Kobo Glo (refurbished dus goed te betalen), maar het idee van KU spreekt me ook wel aan (eens een legale manier van ebooks lezen O-) ).. Maar, de Kindle is wel een stuk duurder en daar kunnen geen epubs op. Zit dat mensen hier in de weg?
Heeft er überhaupt iemand hier een Kindle? :D
pi_161045307
Ik heb een Kindle maar heb nog nooit van Unlimited gehoord :D Ik koop m'n boeken meestal op Amazon dus dan hoef je niks over te zetten, en anders gebruik ik Caliber (gratis programmaatje) om bestanden om te zetten.
Je krijgt ook automatisch een kindle-e-mailadres. Als je een bestand hebt omgezet, kun je het naar dat adres mailen en wordt het automatisch op je Kindle gezet (zonder dat je hem eerst moet aansluiten aan de pc, voor de luie mensch).
Ik heb mijn Kindle Touch nu bijna vier jaar en hij doet het nog prima. Hij heeft geen verlichting dus daar kan ik niks over zeggen :P

O, ik krijg de melding dat KU niet beschikbaar is in mijn land.
Tap tap tap
  woensdag 30 maart 2016 @ 11:35:09 #124
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_161045360
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 11:31 schreef CherryLips het volgende:
Je krijgt ook automatisch een kindle-e-mailadres. Als je een bestand hebt omgezet, kun je het naar dat adres mailen en wordt het automatisch op je Kindle gezet (zonder dat je hem eerst moet aansluiten aan de pc, voor de luie mensch).
Ohmy, niet meer met kabeltjes knoeien? O+

Oh, dat is dan wel echt jammer.. Nog maar even verder twijfelen dan :{
  woensdag 30 maart 2016 @ 12:24:42 #125
174940 W00fer
Maar echt
pi_161046316
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 11:19 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Weten jullie of Kindle Unlimited ook in Nederland werkt? Engelstalig is geen probleem, maar heb geen zin in regionale beperkingen en dat soort onzin.. En ik ben te gierig om nu al een proefabonnement te nemen, want ik heb nog geen Kindle :')

Heb nu een oude Sony, maar wil graag een nieuwe met verlichting. Nu had ik mijn oog laten vallen op de Kobo Glo (refurbished dus goed te betalen), maar het idee van KU spreekt me ook wel aan (eens een legale manier van ebooks lezen O-) ).. Maar, de Kindle is wel een stuk duurder en daar kunnen geen epubs op. Zit dat mensen hier in de weg?
Heeft er überhaupt iemand hier een Kindle? :D
Amazon kan je in zekere mate ook gewoon op vanuit NL. Geen proxy of VPN nodig. Soms krijg je wel een melding dat bepaalde artikelen niet te krijgen zijn in NL. Wellicht toch even Googlen naar VPN / Proxy mogelijkheden. Ik heb geprobeerd Oysterbooks (inmiddels gestopt) te krijgen maar dat ging echt niet buiten de US helaas.
Friettent dikke Willie, met Willie
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 30 maart 2016 @ 12:27:02 #126
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_161046381
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2016 11:35 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:

[..]

Ohmy, niet meer met kabeltjes knoeien? O+

Oh, dat is dan wel echt jammer.. Nog maar even verder twijfelen dan :{
geen kabeltjes kan ook met de kobo

ik heb calibre ingesteld staan als webserver, en die bezoek ik met de kobo en download mn boeken dan
webserver is natuurlijk wel met persoonlijke login
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_161047000
Je bol.com account kun je ook connecten aan je Kobo, ook geen kabeltjes nodig.

Maar ik moet zeggen dat ik de meeste boeken via de webpage van de bieb haal, heb ik nog wel gewoon mijn kabeltje nodig maar ja dan kost het niks he (lidmaatschap van de bieb is hier gratis nl).
Why do dishes when you can do daiquiris?
pi_161052263
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 12:27 schreef Ynske het volgende:

[..]

geen kabeltjes kan ook met de kobo

ik heb calibre ingesteld staan als webserver, en die bezoek ik met de kobo en download mn boeken dan
webserver is natuurlijk wel met persoonlijke login
Dat moet ik ook eens in gaan stellen, klusje voor morgen.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 30 maart 2016 @ 18:39:44 #129
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_161054144
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2016 17:13 schreef Fixers het volgende:

[..]

Dat moet ik ook eens in gaan stellen, klusje voor morgen.
Hier staat beschreven hoe dat gaat: http://rsnijders.info/vakblog/2016/01/29/calibre-inhoudsserver/
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  Moderator / Redactie Sport zondag 3 april 2016 @ 14:07:40 #130
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_161143167
Net een Kobo Glo HD aangeschaft. Er stonden (nou eigenlijk staan) allemaal boeken op, maar de e-reader geeft een lege bibliotheek. Kortom ik kan de boeken niet meer lezen op het apparaat. De boeken staan nog wel op de schijf van de e-reader.

Van alles geprobeerd om ze weer te kunnen lezen, maar wat zou het kunnen zijn?
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_161155016
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 14:07 schreef borisz het volgende:
Net een Kobo Glo HD aangeschaft. Er stonden (nou eigenlijk staan) allemaal boeken op, maar de e-reader geeft een lege bibliotheek. Kortom ik kan de boeken niet meer lezen op het apparaat. De boeken staan nog wel op de schijf van de e-reader.

Van alles geprobeerd om ze weer te kunnen lezen, maar wat zou het kunnen zijn?
Hoe heb je ze erop gezet? Via calibre, of erheen gesleept in de verkenner? Heeft de ereader eerder wel gefunctioneerd of is het vers uit de doos misgegaan? Hoeveel boeken heb je in 1 keer tegelijk erheen gekopieerd?

Als je iets meer informatie zou kunnen geven dan is het makkelijker om het probleem te diagnosticeren. Het kan een corrupte database zijn, of het ding heeft zich verslikt omdat je er teveel boeken in 1 keer op wilde zetten. Je kunt 'm resetten naar de fabrieksinstellingen en opnieuw beginnen. Ik zou je Calibre willen aanraden om je boeken op de ereader te zetten. Er is ook een plugin voor calibre, Kobo Utilities, waarmee je backups kunt maken van de database. Als zich dan een probleem voordoet kun je makkelijk de backup terugzetten.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 4 april 2016 @ 16:18:21 #132
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_161170604
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 14:07 schreef borisz het volgende:
Net een Kobo Glo HD aangeschaft. Er stonden (nou eigenlijk staan) allemaal boeken op, maar de e-reader geeft een lege bibliotheek. Kortom ik kan de boeken niet meer lezen op het apparaat. De boeken staan nog wel op de schijf van de e-reader.

Van alles geprobeerd om ze weer te kunnen lezen, maar wat zou het kunnen zijn?
Er kan altijd wat fout gegaan zijn, ik zou dan ook eens beginnen met een softreset:
Bij een basisreset wordt je eReader gedwongen om correct te herstarten. In veel gevallen is dit genoeg om je eReader weer te herstellen.

Zet indien mogelijk je eReader uit.
Zoek het kleine gaatje in de onderkant van je eReader.
Schuif het uiteinde van een paperclip in het gaatje.
Duw voorzichtig tot je een klik voelt. Je eReader moet opnieuw opstarten.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_161841317
Ik ben me aan het orienteren op een "onbeperkt lezen voor een vast bedrag" abbo's. Nu ben ik niet echt een roman-lezer, maar meer non-fictie, wetenschappelijke boeken etc. Af en toe wat tijdschriften. Iemand een idee waar ik het beste uit ben? Gewoon bij de bibliotheek?
  zondag 1 mei 2016 @ 13:52:57 #134
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_161844598
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2016 10:12 schreef emil23 het volgende:
Ik ben me aan het orienteren op een "onbeperkt lezen voor een vast bedrag" abbo's. Nu ben ik niet echt een roman-lezer, maar meer non-fictie, wetenschappelijke boeken etc. Af en toe wat tijdschriften. Iemand een idee waar ik het beste uit ben? Gewoon bij de bibliotheek?
zoiets? Maar deze is best prijzig
https://www.safaribooksonline.com/pricing/
pi_161851998
quote:
1s.gif Op zondag 1 mei 2016 13:52 schreef Manke het volgende:

[..]

zoiets? Maar deze is best prijzig
https://www.safaribooksonline.com/pricing/
Zoiets, maar dan Nederlands. Naar mijn gevoel ben ik het best en veruit het goedkoopst uit bij bibliotheek.nl maar zijn er hier mensen met ervaring daarmee?
  zondag 1 mei 2016 @ 18:59:12 #136
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_161852219
quote:
1s.gif Op zondag 1 mei 2016 18:49 schreef emil23 het volgende:

[..]

Zoiets, maar dan Nederlands. Naar mijn gevoel ben ik het best en veruit het goedkoopst uit bij bibliotheek.nl maar zijn er hier mensen met ervaring daarmee?
ja, je kan het assortiment bekijken op https://www.bibliotheek.nl/e-books.html

zit een drm op van 3 weken, maar die is er zo af :)
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 1 mei 2016 @ 19:49:52 #137
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_161853862
quote:
1s.gif Op zondag 1 mei 2016 18:49 schreef emil23 het volgende:

[..]

Zoiets, maar dan Nederlands. Naar mijn gevoel ben ik het best en veruit het goedkoopst uit bij bibliotheek.nl maar zijn er hier mensen met ervaring daarmee?
veel thrillers, romans etc maar weinig non fictie bij de eboeken van de bieb hoorde ik hier een vriend zeggen
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_161856297
quote:
1s.gif Op zondag 1 mei 2016 18:49 schreef emil23 het volgende:

[..]

Zoiets, maar dan Nederlands. Naar mijn gevoel ben ik het best en veruit het goedkoopst uit bij bibliotheek.nl maar zijn er hier mensen met ervaring daarmee?
Ja, ik heb een bieb abonnement. Het aanbod van ebooks is iets groter geworden dan het was. De non-fictie bevat veel vage boeken, religieus en het zelfhulp genre. Ook zeker wel andere non-fictie, maar het is een vreemde mengelmoes. Zo nu en dan is er qua fictie wel wat leuks te vinden. Er zijn 2 dingen jammer, wat mij betreft.

Ten eerste: je kunt maar een beperkt aantal ebooks tegelijk lenen. (Ik geloof tien ofzo). Daarna moet je de hele drie weken wachten ;( totdat die boeken van je virtuele boekenplank verdwijnen en je weer nieuwe boeken kunt lenen. |:( Valt een boek tegen, of kom je tot ontdekking dat je een boek al gelezen hebt dan kun je het boek niet eerder 'inleveren', je moet gewoon wachten tot de drie weken voorbij zijn.

Ten tweede: een flink deel ebooks is niet beschikbaar als .epub bestand, maar is alleen online te lezen via de app van de bieb, dus op je smartphone of iPad. Ik lees niet op mijn iPad en ook niet op mijn smartphone, en al die boeken die niet als .epub te downloaden zijn om te lezen op mijn Kobo die lees ik dus niet. Erg jammer.

Een bieb abonnement kost toch al gauw 40 of 50¤ per jaar, wel slim om voor je lid wordt te kijken of het aanbod je aanspreekt. Het aanbod is gewoon te bekijken op http://www.bibliotheek.nl/ebooks Let wel op dat je, als je niet ingelogd bent, niet kan zien welk boek als .epub te downloaden is en welke niet.
pi_161856457
Sinds ik naar de " nieuwe" ziggo abbonementsstructuur ben overgestapt heb ik geen toegang meer tot de ziggo nieuwsservers. Natuurlijk kan ik een betaald usenet-abbootje nemen ergens, maar ik dacht "Laat ik eens kijken of er legale alternatieven zijn". Jammergenoeg lijkt t er op dat je haast gedwongen wordt om boeken uit illegale bron te halen.
pi_162095950
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 12:27 schreef Ynske het volgende:

[..]

geen kabeltjes kan ook met de kobo

ik heb calibre ingesteld staan als webserver, en die bezoek ik met de kobo en download mn boeken dan
webserver is natuurlijk wel met persoonlijke login
Bedankt voor deze tip! Ik heb het net aangemaakt en werkt super. :)
pi_162120060
quote:
1s.gif Op zondag 1 mei 2016 20:59 schreef Rowlf het volgende:

[..]

Ten tweede: een flink deel ebooks is niet beschikbaar als .epub bestand, maar is alleen online te lezen via de app van de bieb, dus op je smartphone of iPad. Ik lees niet op mijn iPad en ook niet op mijn smartphone, en al die boeken die niet als .epub te downloaden zijn om te lezen op mijn Kobo die lees ik dus niet. Erg jammer.

Ik zat toevallig vandaag te kijken. Mijn dochter van 9 verslindt boeken en ik wilde mijn oude Kobo wat instellen voor haar. Maar er is dus geen aanbod in kinderboeken in epub formaat bij de bieb. Zo stom!
Met een meidenkwartet
  vrijdag 13 mei 2016 @ 13:38:52 #142
174940 W00fer
Maar echt
pi_162151708
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 15:11 schreef Cathmar het volgende:

[..]

Ik zat toevallig vandaag te kijken. Mijn dochter van 9 verslindt boeken en ik wilde mijn oude Kobo wat instellen voor haar. Maar er is dus geen aanbod in kinderboeken in epub formaat bij de bieb. Zo stom!
Zijn kinderboeken niet vaak in PDF ivm kleuren? Of wellicht Epub3 vanwege interactiviteit en/of geluiden erbij. Dacht zoiets gelezen te hebben.
Friettent dikke Willie, met Willie
  vrijdag 13 mei 2016 @ 13:39:33 #143
174940 W00fer
Maar echt
pi_162151731
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2016 21:03 schreef emil23 het volgende:
Sinds ik naar de " nieuwe" ziggo abbonementsstructuur ben overgestapt heb ik geen toegang meer tot de ziggo nieuwsservers. Natuurlijk kan ik een betaald usenet-abbootje nemen ergens, maar ik dacht "Laat ik eens kijken of er legale alternatieven zijn". Jammergenoeg lijkt t er op dat je haast gedwongen wordt om boeken uit illegale bron te halen.
Komen er steeds meer. Bliyoo, Bookmate, Elly's Choice, Tomkabinet.
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_162152147
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 13:38 schreef W00fer het volgende:

[..]

Zijn kinderboeken niet vaak in PDF ivm kleuren? Of wellicht Epub3 vanwege interactiviteit en/of geluiden erbij. Dacht zoiets gelezen te hebben.
Daar zou ik me iets bij voor kunnen stellen ja. Ik zal het eens vragen bij de bieb straks.
Met een meidenkwartet
pi_162247974
Verleden week ging mijn Kindle 4 zomaar kaduuk, broken scherm! Arme Kindle, na vijf jaar trouwe dienst nu in de recycle bak. :'(

Laat nu net Amazon een heel nieuw model hebben uitgebracht: de Kindle Oasis. Deze Kindle 8 is ultradun en licht, met (hoera!) echte knoppen en beter contrast. Een lederen cover krijg je erbij waar heel slim ook een extra accu in zit. Gelijk besteld, ik ben heel benieuwd!

Helaas wordt het nu wachten tot eind juni voordat deze geleverd wordt want er zijn enorme levertijden op dit nieuwe model. De Kindles gaan als warme broodjes of Amazon heeft er veel te weinig gemaakt. De levertijd op de Merlot duurt zelfs maanden. Ik heb voor de Walnut gekozen, cowboy style. ~O>


Zijn er al meer Kindle Oasis gebruikers hier?


  maandag 16 mei 2016 @ 17:56:19 #146
62419 CherryLips
chocoholic
pi_162248629
Ik vind die knoppen aan de zijkant niet zo :@
Tap tap tap
pi_162456841
Voor de liefhebbers van de keuze van Elly.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_162467749
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 11:14 schreef Rowlf het volgende:
Voor de liefhebbers van de keuze van Elly.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hee, dankjewel! Ik krijg 6 dagen p.w. de Volkskrant maar ik heb er blijkbaar straal overheen gelezen :D En ik zat al te dubben om eem abonnement te nemen, dus dit is een mooi voorproefje.

Ik heb trouwens met een actie voor 90¤ een Pocketbook Touch 3 gekocht, en ben er zéér tevreden over.
pi_162475109
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 11:14 schreef Rowlf het volgende:
Voor de liefhebbers van de keuze van Elly.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Elly... brrrr. Doet mij veel te veel denken aan deze oude club.



Waarom weer zo'n club die zo nodig iedere maand moet bepalen wat je gaat lezen. 10 boeken, pffft.
Ik vind Amazon's Kindle Unlimited veel mooier: keuze uit meer dan 1 miljoen titels voor onbeperkt lezen.

Waarom weer al die beperkingen in Nederland?
pi_162482123
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 22:04 schreef Jaden het volgende:

[..]

Elly... brrrr. Doet mij veel te veel denken aan deze oude club.

[ afbeelding ]

Waarom weer zo'n club die zo nodig iedere maand moet bepalen wat je gaat lezen. 10 boeken, pffft.
Ik vind Amazon's Kindle Unlimited veel mooier: keuze uit meer dan 1 miljoen titels voor onbeperkt lezen.

Waarom weer al die beperkingen in Nederland?
ik ben het niet eens met je vergelijking van Eci en Elly. Bij Eci was je verplicht een boek te bestellen, deed je dat niet, dan kreeg je het zgn. 'Kroonboek' thuisgestuurd met een rekening. Bij Elly weet je ook niet van tevoren wat je krijgt. Maar het zijn maand wél 10 boeken, voor een prijs van 3¤ per tien per maand. Bij die 10 boeken zit altijd wel iets wat je nog niet gelezen hebt en wat je aanspreekt. Ik voel me bij Elly iets minder snel bekocht, omdat de prijs laag ligt. Er zitten soms boeken tussen die me in eerste instantie niet echt aanspreken, maar die dan wel erg leuk blijken. Je kunt dus positief verrast worden. En als het dan een keer een maand echt tegenvalt dan is het pech, maar heeft het me niet teveel geld gekost.

Waar je met je vergelijking wél gelijk in hebt: het is een lidmaatschap. Voor een jaar. Ikzelf heb daar een bloedhekel aan. Ik heb daarom nog steeds maandabonnementjes van uit de rentepuntenwinkel van ING. Die hebben bovendien als voordeel dat ik eens kan wisselen van pakketje 'Literatuur' naar pakketje 'Vrouw' of 'Man' en vice versa.
pi_162500084
quote:
1s.gif Op woensdag 25 mei 2016 09:05 schreef Rowlf het volgende:

[..]

ik ben het niet eens met je vergelijking van Eci en Elly. Bij Eci was je verplicht een boek te bestellen, deed je dat niet, dan kreeg je het zgn. 'Kroonboek' thuisgestuurd met een rekening. Bij Elly weet je ook niet van tevoren wat je krijgt. Maar het zijn maand wél 10 boeken, voor een prijs van 3¤ per tien per maand. Bij die 10 boeken zit altijd wel iets wat je nog niet gelezen hebt en wat je aanspreekt. Ik voel me bij Elly iets minder snel bekocht, omdat de prijs laag ligt. Er zitten soms boeken tussen die me in eerste instantie niet echt aanspreken, maar die dan wel erg leuk blijken. Je kunt dus positief verrast worden. En als het dan een keer een maand echt tegenvalt dan is het pech, maar heeft het me niet teveel geld gekost.

Waar je met je vergelijking wél gelijk in hebt: het is een lidmaatschap. Voor een jaar. Ikzelf heb daar een bloedhekel aan. Ik heb daarom nog steeds maandabonnementjes van uit de rentepuntenwinkel van ING. Die hebben bovendien als voordeel dat ik eens kan wisselen van pakketje 'Literatuur' naar pakketje 'Vrouw' of 'Man' en vice versa.
Het is meer de bloedhekel die ik heb dat een andere partij kiest wat ik kan gaan lezen met stapeltjes van iedere keer 10 boeken, een commerciële partij wel te verstaan. Net als vroeger met ECI al heet het nu dan Elly. Ik bepaal zelf wel wat ik lees.

Dat doet Amazon met Kindle Unlimited dan stukken beter met keuze uit 1 miljoen titels voor een vaste prijs onbeperkt lezen. Maar zelf kies ik liever vrij uit de Amazon winkel met 5 miljoen titels. Of plaats zelf boeken op mijn Kindle. Meer vrijheid, meer keuze.

pi_162521108
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 21:43 schreef Jaden het volgende:

[..]

Het is meer de bloedhekel die ik heb dat een andere partij kiest wat ik kan gaan lezen met stapeltjes van iedere keer 10 boeken, een commerciële partij wel te verstaan. Net als vroeger met ECI al heet het nu dan Elly. Ik bepaal zelf wel wat ik lees.

Dat doet Amazon met Kindle Unlimited dan stukken beter met keuze uit 1 miljoen titels voor een vaste prijs onbeperkt lezen. Maar zelf kies ik liever vrij uit de Amazon winkel met 5 miljoen titels. Of plaats zelf boeken op mijn Kindle. Meer vrijheid, meer keuze.
Ja, ehm. Ik bepaal ook nog steeds zelf wat ik lees. :) En ik koop ook wel eens een boek online, dan heb ik ook keuze uit 5 miljoen titels, net als jij! ^O^ Daarnaast heb ik een Elly accountje. Omdat er best leuke boeken tussen zitten die ik wel wil lezen, en omdat dit qua prijs/kwaliteit goedkoper is dan die boeken los te kopen op internet.

Prima als het niets voor je is. Maar zeg niet dat Elly bepaalt wat ik lees, want dat is niet zo.
pi_162555068
Ik ben een poos geleden overgestapt op Roboto als lettertype en dat bevalt goed, ondanks dat ik lettertypes met schreef mooier vindt. Ik lees nu langere tijd aan één stuk, vind het minder vermoeiend en heb het idee dat mijn tempo hoger ligt.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 28 mei 2016 @ 07:03:26 #154
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_162558632
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 23:02 schreef Fixers het volgende:
Ik ben een poos geleden overgestapt op Roboto als lettertype en dat bevalt goed, ondanks dat ik lettertypes met schreef mooier vindt. Ik lees nu langere tijd aan één stuk, vind het minder vermoeiend en heb het idee dat mijn tempo hoger ligt.
die heb ik ook erop gezet ja
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_162603443
Ik zit eraan te denken om een e-reader aan te schaffen. Op dit moment lees ik erg veel PDF en Epub bestanden via mijn computer maar dit leest totaal niet lekker. Als student zijnde is mijn budget niet zo hoog dus ik zat te denken aan het basic Kindle model.

Of heeft er iemand toevallig een suggestie voor een ander (beter) model?
pi_162613748
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2016 21:16 schreef Mizjel het volgende:
Ik zit eraan te denken om een e-reader aan te schaffen. Op dit moment lees ik erg veel PDF en Epub bestanden via mijn computer maar dit leest totaal niet lekker. Als student zijnde is mijn budget niet zo hoog dus ik zat te denken aan het basic Kindle model.

Of heeft er iemand toevallig een suggestie voor een ander (beter) model?
Ik heb geen ervaring met Kindle, maar wel met Kobo. Ik vind de Kobo meestal niet prettig werken met Pdf's. Ik zou als ik jou was, goed Googlen om uit te vinden of een Kindle prettig werkt met het soort Pdf's dat jij ermee wil lezen. Dwz als ik een pdf lees met een bepaalde opmaak, tabellen of plaatjes dan vind ik de wijze waarop dit herschaald wordt naar het kleinere beeldscherm vervelend. Daarom lees ik Pdf's liever op een iPad. Simpelweg omdat het scherm van de iPad groter is hoeft er minder of niet herschaald te worden.

Epub's lezen op een Kindle werkt ook niet direct. Dat kun je wel omzeilen, nl. door de Epubs door Calibre te converteren naar .mobi. Maar als je Epubs voorzien zijn van een drm beveiliging dan moet je die er voor het converteren ook nog vanaf halen.

De meest ideale oplossing is een iPad voor de Pdf's met daarnaast een Kobo voor de Epubs. Maar gezien je budget zul je dan dus een compromis oplossing moeten verzinnen.
  maandag 30 mei 2016 @ 20:41:18 #157
286949 Thinkk-Pinkk
Tickety-boo
pi_162628619
Ik weet niet hoeveel zo'n Kindle kost. Ik heb een icarus illumina en die was ¤120,-
I solemnly swear i'm up to no good
pi_162632302
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2016 21:16 schreef Mizjel het volgende:
Ik zit eraan te denken om een e-reader aan te schaffen. Op dit moment lees ik erg veel PDF en Epub bestanden via mijn computer maar dit leest totaal niet lekker. Als student zijnde is mijn budget niet zo hoog dus ik zat te denken aan het basic Kindle model.

Of heeft er iemand toevallig een suggestie voor een ander (beter) model?
Basis Kindle is een prima reader. Ik zou alleen eerder een Kindle Paperwhite nemen. Die heeft verlichting aan de zijkant zodat het papier net wit lijkt. Geeft veel meer contrast en is rustiger voor je ogen.

Voor PDF ben ik niet zo kapot van een ereader. Als je veel moet zoomen en schuiven werkt dat e-ink te traag. Leest veel fijner op een laptop of tablet.
pi_162634798
Bedankt voor de reacties. Ik vrees dat een e-reader dan toch niet de juiste oplossing is. Voor mijn studie zijn alle papers in pdf en ook enkele boeken. Ik lees ook op het internet dat pdf op een e-reader niet zo goed werkt dus helaas..
pi_163814156
Ik krijg ineens een foutmelding als ik mijn Kobo met Calibre probeer te verbinden:

database or disk is full

Traceback (most recent call last):
File "site-packages\calibre\gui2\device.py", line 87, in run
File "site-packages\calibre\gui2\device.py", line 503, in _books
File "site-packages\calibre\devices\kobo\driver.py", line 1767, in books
OperationalError: database or disk is full

Is dit een bekend probleem? :?
Ik heb gelezen dat Kobo nogal buggy firmware heeft waardoor foutmeldingen kunnen voorkomen, maar kan er geen oplossing voor vinden.
pi_163814308
Ik kon na de laatste update ook geen boeken op mijn kobo meer zetten met calibre. Voorheen lukte dit wel, dus ik ga er vanuit dat het aan de update ligt. Heb de boeken er nu maar handmatig opgezet...
pi_163814654
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 20:50 schreef Mazou het volgende:
Ik kon na de laatste update ook geen boeken op mijn kobo meer zetten met calibre. Voorheen lukte dit wel, dus ik ga er vanuit dat het aan de update ligt. Heb de boeken er nu maar handmatig opgezet...
Oh haha, ik heb juist de nieuwste versie geïnstalleerd in de hoop dat dat het probleem zou verhelpen.
Pff echt irritant dit }:|
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 17 juli 2016 @ 21:12:20 #163
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_163814852
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 21:04 schreef Evi90 het volgende:

[..]

Oh haha, ik heb juist de nieuwste versie geïnstalleerd in de hoop dat dat het probleem zou verhelpen.
Pff echt irritant dit }:|
heb je de kobo extensie plugin ook geupdate?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_163814988
quote:
1s.gif Op zondag 17 juli 2016 21:12 schreef Ynske het volgende:

[..]

heb je de kobo extensie plugin ook geupdate?
Nee, hoe doe ik dat?
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 17 juli 2016 @ 21:22:08 #165
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_163815093
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 21:17 schreef Evi90 het volgende:

[..]

Nee, hoe doe ik dat?
instellingen plugins en dan updaten
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_163816013
quote:
1s.gif Op zondag 17 juli 2016 21:22 schreef Ynske het volgende:

[..]

instellingen plugins en dan updaten
Er is geen nieuwe update te vinden, ben nu maar een factory reset aan het doen.

edit: reset heeft geholpen ^O^ En voor de zekerheid een oudere versie van Calibre geïnstalleerd.

[ Bericht 16% gewijzigd door Evi90 op 17-07-2016 22:41:06 ]
  maandag 18 juli 2016 @ 00:06:51 #167
174940 W00fer
Maar echt
pi_163819759
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 20:41 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik weet niet hoeveel zo'n Kindle kost. Ik heb een icarus illumina en die was ¤120,-
Werkt bij jou de Google Play store wel? De XL versie niet namelijk, met wifi en alles erop en eraan. Schijnt een bekend probleem te zijn met de Icarusjes en geen firmware update te vinden.
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_163824883
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 00:06 schreef W00fer het volgende:

[..]

Werkt bij jou de Google Play store wel? De XL versie niet namelijk, met wifi en alles erop en eraan. Schijnt een bekend probleem te zijn met de Icarusjes en geen firmware update te vinden.
Laatste keer dat ik het probeerde nog wel . Zal vanavond eens kijken .

Mailen naar ze werkt nog weleens voor een specifieke update.
I solemnly swear i'm up to no good
  dinsdag 19 juli 2016 @ 15:38:23 #169
174940 W00fer
Maar echt
pi_163857528
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2016 11:10 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Laatste keer dat ik het probeerde nog wel . Zal vanavond eens kijken .

Mailen naar ze werkt nog weleens voor een specifieke update.
Interessant!

Als je zou willen proberen graag. Ik heb ervaring met de XL versie en helaas geeft die ogle Play een error.
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_163857830
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 15:38 schreef W00fer het volgende:

[..]

Interessant!

Als je zou willen proberen graag. Ik heb ervaring met de XL versie en helaas geeft die ogle Play een error.
Ik eb geen play store :@ alleen een App store een icoontje met een hoofdletter E staat erbij. Misschien moet ik mijn reader eens een keer updaten :')
I solemnly swear i'm up to no good
  dinsdag 19 juli 2016 @ 16:19:55 #171
174940 W00fer
Maar echt
pi_163858448
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 15:50 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ik eb geen play store :@ alleen een App store een icoontje met een hoofdletter E staat erbij. Misschien moet ik mijn reader eens een keer updaten :')
Da's de eigen store van Icarus toch? Staat niet gek veel bijzonders in volgens mij. En niks Nederlands iig.
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_163859064
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 16:19 schreef W00fer het volgende:

[..]

Da's de eigen store van Icarus toch? Staat niet gek veel bijzonders in volgens mij. En niks Nederlands iig.
Ik heb wel gewoon dropbox enzo erop gezet dus waar die playstore bij mij dan gebleven is

Straks eens aan mijn vriend vragen :+
I solemnly swear i'm up to no good
  woensdag 20 juli 2016 @ 02:03:30 #173
174940 W00fer
Maar echt
pi_163872297
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 16:50 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ik heb wel gewoon dropbox enzo erop gezet dus waar die playstore bij mij dan gebleven is

Straks eens aan mijn vriend vragen :+
Dropbox is niet echt nodig, op de 5 gig die nog over is gaan al duizenden boeken :D
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_163873205
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 02:03 schreef W00fer het volgende:

[..]

Dropbox is niet echt nodig, op de 5 gig die nog over is gaan al duizenden boeken :D
Ik vind het weleens makkelijk om op dropbox een boek te zetten en hem er dan op mijn reader eraf te halen :+
I solemnly swear i'm up to no good
  woensdag 20 juli 2016 @ 15:37:39 #175
174940 W00fer
Maar echt
pi_163881705
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2016 07:49 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ik vind het weleens makkelijk om op dropbox een boek te zetten en hem er dan op mijn reader eraf te halen :+
Mijn eigen e-reader heeft bluetooth en Calibre heeft ook een ingebouwde wifi server om boeken via de browser binnen te halen.
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_163881730
Kindle O+ gewoon naar jezelf mailen.
Tap tap tap
pi_163882333
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 15:37 schreef W00fer het volgende:

[..]

Mijn eigen e-reader heeft bluetooth en Calibre heeft ook een ingebouwde wifi server om boeken via de browser binnen te halen.
Ik ben echt kei onhandig met dit soort dingen :@
I solemnly swear i'm up to no good
  donderdag 21 juli 2016 @ 23:41:30 #178
174940 W00fer
Maar echt
pi_163919031
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2016 15:58 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ik ben echt kei onhandig met dit soort dingen :@
Vind het erg irritant dat je niet kan zien waarnaar je upgrade bij Illumia. Ze hebben een "nieuwere" firmware erop staan maar of die nieuwer is dan wat ik er op dit moment heb op staan weet je niet.
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_163919865
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 23:41 schreef W00fer het volgende:

[..]

Vind het erg irritant dat je niet kan zien waarnaar je upgrade bij Illumia. Ze hebben een "nieuwere" firmware erop staan maar of die nieuwer is dan wat ik er op dit moment heb op staan weet je niet.
probeer ze eens te mailen. Ze hebben mij al een paar keer prima geholpen
I solemnly swear i'm up to no good
  vrijdag 22 juli 2016 @ 01:13:27 #180
174940 W00fer
Maar echt
pi_163920390
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 00:19 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

probeer ze eens te mailen. Ze hebben mij al een paar keer prima geholpen
In het NL? Welk mailadres is dat?
Friettent dikke Willie, met Willie
  donderdag 28 juli 2016 @ 13:15:51 #181
318507 Jester65
Stay frosty
pi_164064463
Vier jaar na aanschaf begint m'n Sony PRTS-1 wat kuren te vertonen, niet fijn met de vakantie voor de boeg.De nieuwe (Kobo Glo) is inmiddels onderweg, dus daar kan ik vanavond mee aan de slag. Ik lees hier en daar wat verhalen over Kobo Glo's die het voortijdig begeven, is dat herkenbaar hier?

De Sony werkte met collecties waarin je boeken kon opslaan, de Kobo heeft dat niet, volgens mij. Hoe houd je je collectie overzichtelijk met je Kobo? Met Calibre?
pi_164064497
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2016 13:15 schreef Jester65 het volgende:
Vier jaar na aanschaf begint m'n Sony PRTS-1 wat kuren te vertonen, niet fijn met de vakantie voor de boeg.De nieuwe (Kobo Glo) is inmiddels onderweg, dus daar kan ik vanavond mee aan de slag. Ik lees hier en daar wat verhalen over Kobo Glo's die het voortijdig begeven, is dat herkenbaar hier?

De Sony werkte met collecties waarin je boeken kon opslaan, de Kobo heeft dat niet, volgens mij. Hoe houd je je collectie overzichtelijk met je Kobo? Met Calibre?
Hier heb je niks aan, maar ik snap nooit hoe ik een boek in een collectie plaats bij mijn sony :@
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  donderdag 28 juli 2016 @ 13:53:35 #183
318507 Jester65
Stay frosty
pi_164065309
Dat lukt me altijd wel aardig, maar daar heb ik nu inderdaad niet veel aan.

Maar ik wil het wel even uitleggen? Uit m'n hoofd dan. ;)
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 28 juli 2016 @ 18:22:22 #184
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_164070126
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2016 13:15 schreef Jester65 het volgende:
Vier jaar na aanschaf begint m'n Sony PRTS-1 wat kuren te vertonen, niet fijn met de vakantie voor de boeg.De nieuwe (Kobo Glo) is inmiddels onderweg, dus daar kan ik vanavond mee aan de slag. Ik lees hier en daar wat verhalen over Kobo Glo's die het voortijdig begeven, is dat herkenbaar hier?

De Sony werkte met collecties waarin je boeken kon opslaan, de Kobo heeft dat niet, volgens mij. Hoe houd je je collectie overzichtelijk met je Kobo? Met Calibre?
calibre of op kobo verzamelingen aanmaken
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  vrijdag 29 juli 2016 @ 11:00:09 #185
318507 Jester65
Stay frosty
pi_164085144
Ik ben gisteravond maar eens begonnen met het in Calibre brengen van m'n collectie, op zich wel een aangename bezigheid.

M'n Sony doet het trouwens nog wel, heb het nagekeken, ik heb hem op de week af 4 jaar geleden gekocht. Echt heel veel plezier van gehad, maar de Kobo Glo is wel duidelijk een paar stappen verder, wat betreft resolutie, gebruiksgemak en natuurlijk backlight. Al moet ik nog ervaren hoe dat bevalt als je verder helemaal geen licht aanhebt.
pi_164187713
Heya.

Vraag.
2nd hand Paperwhite gekocht. Blijkt gevonden te zijn in vliegtuig en Schiphol verkoopt dat spul dus.
Ergo, is al geregistreerd en kan dus niet op mijn naam.
Schiphol neemt natuurlijk niet terug.
Is er een ontsnapping?
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 22:28:21 #187
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_164188232
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 22:09 schreef maartend het volgende:
Heya.

Vraag.
2nd hand Paperwhite gekocht. Blijkt gevonden te zijn in vliegtuig en Schiphol verkoopt dat spul dus.
Ergo, is al geregistreerd en kan dus niet op mijn naam.
Schiphol neemt natuurlijk niet terug.
Is er een ontsnapping?
je kunt een kindle toch deregistreren op het apparaat zelf?
pi_164239124
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 22:28 schreef Aventura het volgende:

[..]

je kunt een kindle toch deregistreren op het apparaat zelf?
Dat werkte dus niet.
pi_164239569
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 22:09 schreef maartend het volgende:
Heya.

Vraag.
2nd hand Paperwhite gekocht. Blijkt gevonden te zijn in vliegtuig en Schiphol verkoopt dat spul dus.
Ergo, is al geregistreerd en kan dus niet op mijn naam.
Schiphol neemt natuurlijk niet terug.
Is er een ontsnapping?
Wtf? Wat zijn dat voor praktijken?

On topic: kan je hem niet gewoon hard resetten middels paperclip of zo?
pi_164240331
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2016 13:53 schreef Jester65 het volgende:
Dat lukt me altijd wel aardig, maar daar heb ik nu inderdaad niet veel aan.

Maar ik wil het wel even uitleggen? Uit m'n hoofd dan. ;)
O, late reactie :D Maar graag!
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_164240654
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 10:00 schreef maartend het volgende:

[..]

Dat werkte dus niet.
Nou wat raar, je kunt hem toch zelf ook tweedehands doorverkopen? Onder options staat registration en dan meld je je geloof ik af. Durf het nu even niet te doen, weet m'n ww niet meer zo snel :')
Tap tap tap
  vrijdag 5 augustus 2016 @ 12:23:13 #192
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_164242034
The love you take is equal to the love you make.
pi_164243564
Terugzetten naar fabrieksinstellingen werkt niet. Ding staat op een ander account geregistreerd en die heeft hem niet afgemeld (logisch). Dus als ik hem probeer te registreren op mijn naam krijg ik een error, mogelijk staat hij op een blacklist.
Via google ook nog volslagen nix gevonden.
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 22:37:35 #194
318507 Jester65
Stay frosty
pi_164379238
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 11:01 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

O, late reactie :D Maar graag!
Op het startscherm zie je (als het goed is) een vakje met collecties. Daar ga je heen, en dan kun je rechtsboven via de boeken en het plusje een nieuwe collectie maken. Heb je daar alle gewenste (lege) collecties gemaakt ga j terug naar het startscherm, en ga je naar je boeken. Daar druk je op de fysieke knop rechtsonder (met de vijf streepjes). Daar kies je voor toevoegen aan collectie. Dan moet je eerste de collectie kiezen waar je boeken aan toe wilt voegen, en vervolgens krijg je alle boeken op je e reader te zien. Daar vink je de boeken naar keuze aan, en als je ze allemaal hebt gekozen druk je op gereed. Niet moeilijk als je het eenmaal weet. Boeken kunnen in meerdere collecties opgenomen worden.
pi_164379532
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 13:40 schreef maartend het volgende:
Terugzetten naar fabrieksinstellingen werkt niet. Ding staat op een ander account geregistreerd en die heeft hem niet afgemeld (logisch). Dus als ik hem probeer te registreren op mijn naam krijg ik een error, mogelijk staat hij op een blacklist.
Via google ook nog volslagen nix gevonden.
Amazon er al op aangesproken via twitter oid?
Tap tap tap
pi_164394836
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 22:44 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Amazon er al op aangesproken via twitter oid?
Durf ik niet echt. Want ben ik niet gewoon een heler? Ook al heb ik hem via Schiphol gekocht?
pi_164394952
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 14:38 schreef maartend het volgende:

[..]

Durf ik niet echt. Want ben ik niet gewoon een heler? Ook al heb ik hem via Schiphol gekocht?
Nee hoor, dan zou ten eerste Schiphol de heler zijn :P en Kindles worden wel vaker doorverkocht of weggegeven:
https://www.amazon.com/gp(...)read=Tx3RJDKFEJ35XP6
Tap tap tap
pi_164395609
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 14:41 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Nee hoor, dan zou ten eerste Schiphol de heler zijn :P en Kindles worden wel vaker doorverkocht of weggegeven:
https://www.amazon.com/gp(...)read=Tx3RJDKFEJ35XP6
Ik ga het eens proberen.
Thnx
pi_164405674
Oke, blacklisted. Niks mee te doen. Is als verloren opgegeven door vorige eigenaar en daarmee dus.
pi_164405790
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 19:34 schreef maartend het volgende:
Oke, blacklisted. Niks mee te doen. Is als verloren opgegeven door vorige eigenaar en daarmee dus.
Je kan er dan toch gewoon mee terug? Ik neem niet aan dat je hem op Schiphol in een hoekje van het herentoilet uit een lange regenjas hebt gekocht?
pi_164407294
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 19:38 schreef SnoepTomaatje het volgende:

[..]

Je kan er dan toch gewoon mee terug? Ik neem niet aan dat je hem op Schiphol in een hoekje van het herentoilet uit een lange regenjas hebt gekocht?
Werkt zo niet. Gaat met veilingen er uit.
Maar vraag me af wat ik mis als ik niet kan registreren.
pi_166478670
Ik heb sinds gisteren een Bliyoo abonnement van Bruna. Een vriendin van me attendeerde me op de app en een actie dat je nu 4 maanden voor de helft van het geld kon krijgen. Dus 30 euro voor 4 maanden ipv 60 euro. Dan kun je op 5 verschillende apparaten (telefoon en tablet hebben een app, voor laptop/pc is er een speciale reader) onbeperkt boeken en tijdschriften lezen. Voor een tientje per maand kun je boeken OF tijdschriften lezen, maar ik heb dus een combi abonnement. Het is een soort Netflix voor boeken/tijdschriften dus en ik vind het echt superhandig :D Zelfs op mn telefoon ( Samsung Galaxy S6) is een tijdschrift prima te lezen ^O^
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')