abonnement Unibet Coolblue
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 4 december 2015 @ 17:37:56 #1
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_158013576
Welkom in het draagtopic! Hier kun je terecht voor alles wat met het dragen van je kindje te maken heeft.



Waarom dragen?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ok, dragen, maar waarmee dan?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waar moet ik op letten bij het kopen van een doek?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Welke verschillende soorten knopen zijn er?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat trek ik mijn kindje aan in de draagdoek?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_158013798
Was er al achter inderdaad :D ik wil de yaro yolka White en de la vitamine lilac Black wool O+
pi_158014436
Roomsnoes wat een prachtdoek! Jaloers op je invoice! :P. Al heb ik vorige week ook een ww geklikt op etsy, dus moet niet zeuren :D O+.

Cassandra, 5 doeken valt best mee hoor!! ;)
Venus in pocketformaat
Š loveli
pi_158019047
Fijn dat hij goed is aan gekomen Pinq!
Ik hoop dat de chocola je smaakt, hij is zonder melk. Ik weet niet zeker of dat nog steeds nodig is, maar anders is het sowieso lekker.
pi_158033399
Ik ging vandaag voor het eerst naar buiten met Frits in een ruck. Hij had dikke pret. ❤


pi_158034054
Oh gaaf zeg O+ wat een mooie foto van jullie!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_158035123
Cho, wat een toffe foto! Die muts is ^O^

Ik heb net de Tula Winter Solstice uitgepakt en wow, verliefd O+ Wat een heerlijk mooie Tula zeg! Morgen met Sjaak wandelen O+
pi_158051149
Ben benieuwd naar foto's mwc!

Hoe zat het met dragen na prikjes en eventuele koorts? Zijn de beentjes niet te pijnlijk?
pi_158051159
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 09:13 schreef Cassandra87 het volgende:
Ben benieuwd naar foto's mwc!

Hoe zat het met dragen na prikjes en eventuele koorts? Zijn de beentjes niet te pijnlijk?
Hier was/is het geen probleem
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_158051197
quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2015 09:15 schreef pinquit het volgende:

[..]

Hier was/is het geen probleem
^O^ ik woon vijf minuten lopen dus lang zou hij niet in de doek zitten.
Ik overweeg om de kinderwagen boven te stallen namelijk, wordt eens in de twee weken gebruikt en staat gruwelijk in de weg :N dan kan onze poets er morgen al fatsoenlijk bij :D
pi_158051267
Ik draag altijd na prikjes, zorgt voor troost en geborgenheid na de schrik en hij slaapt dan altijd in no time.
pi_158054018
Wij dragen altijd na prikjes, de kinderwagen staat sinds zeven maanden bij mijn ouders dus we weten ook niet anders.
pi_158054021
Lief Cho! Jouw post heeft me geīnspireerd ook weer eens de Ruck te proberen. N. vond het wel dondersmooi om zo goed bij mama's haar te kunnen. :')
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_158054085
quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2015 12:48 schreef Selvaria het volgende:
Lief Cho! Jouw post heeft me geīnspireerd ook weer eens de Ruck te proberen. N. vond het wel dondersmooi om zo goed bij mama's haar te kunnen. :')
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nice! Ik zag je net langs komen op fb!
Frits vind het ook geweldig op de rug. Haren trekken en over mijn schouder mee kijken. O+ .
  zondag 6 december 2015 @ 20:09:16 #15
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_158064914
Is dat een beetje te doen, die ruck? Of kan ik beter gelijk een draagconsult nemen? Het ziet er zo leuk uit O+
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_158065046
Het lukt mij absoluut nog niet alleen en zelfs met man erbij was het een behoorlijke opgave. Het ging al wel veel beter dan mijn eerste poging een aantal weken geleden! Ik hoop dat het een kwestie is van oefening baart kunst, anders lijkt een consult me een goed idee. Ik overweeg sws een consult zodra ik de Double Hammock mag knopen met N. ^O^
pi_158067744
Ik kreeg de ruck niet voor elkaar dus ik heb voor een draagconsult gekozen. Ik ben een beetje motorisch gestoord dus dat maakt het ook wat lastiger.
  zondag 6 december 2015 @ 23:09:45 #18
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_158069931
Ik ben motorisch ook niet zo goed, dus misschien maar een consult doen dan :Y
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
  maandag 7 december 2015 @ 22:46:36 #19
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_158094451
Ik vind het de meest fijne knoop <3 en als je een consult doet zou ik voor de ruck gaan het is echt de meest basis techniek die je dan hebt en als je dit onder de knie hebt kan je alle andere rugknopen ook beter :D
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_158099937
Heeft er iemand ervaring met Junah draagjas en het verzenden naar nl?
Ik zag deze http://junah.ch/de/product-category/dufflecoat/ en dat lijkt wel op wat ik normaal ook draag. Fijner voor in de winter dan de draagjas die ik nu heb

Hmm never mind, na omrekenen vind ik t de moeite niet :')

[ Bericht 19% gewijzigd door Cassandra87 op 08-12-2015 10:23:03 ]
  dinsdag 8 december 2015 @ 10:36:14 #21
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_158100220
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 10:15 schreef Cassandra87 het volgende:
Heeft er iemand ervaring met Junah draagjas en het verzenden naar nl?
Ik zag deze http://junah.ch/de/product-category/dufflecoat/ en dat lijkt wel op wat ik normaal ook draag. Fijner voor in de winter dan de draagjas die ik nu heb

Hmm never mind, na omrekenen vind ik t de moeite niet :')
Mijn moeder heeft een inzetstuk gemaakt die ik in mijn mijn eigen winterjas kan ritsen, is dat geen idee voor jou?
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_158100354
quote:
11s.gif Op dinsdag 8 december 2015 10:36 schreef MissBliss het volgende:

[..]

Mijn moeder heeft een inzetstuk gemaakt die ik in mijn mijn eigen winterjas kan ritsen, is dat geen idee voor jou?
Ja heb ik ook overwogen inderdaad. Er is ook heel makkelijk iets op de rug te maken. Maar eens kijken of mijn schoonmoeder zo lief is om iets te knutselen. Mijn man heeft nu een nieuw jas waarbij dat ook eventueel kan
  dinsdag 8 december 2015 @ 10:49:08 #23
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_158100432
quote:
11s.gif Op dinsdag 8 december 2015 10:36 schreef MissBliss het volgende:

[..]

Mijn moeder heeft een inzetstuk gemaakt die ik in mijn mijn eigen winterjas kan ritsen, is dat geen idee voor jou?
Oh, ik ben heel benieuwd hoe en wat?! Heb je een patroon en een foto? Vertel me alles!! *O*
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
  dinsdag 8 december 2015 @ 15:05:51 #24
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_158106236
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 december 2015 10:49 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Oh, ik ben heel benieuwd hoe en wat?! Heb je een patroon en een foto? Vertel me alles!! *O*
Mijn moeder heeft eerst een draagvest voor me gemaakt, aan de hand van een patroon, en ik denk dat ze het inzetstuk voor de jas op dat patroon gebaseerd heeft. Het is gemaakt van fleece (2 lagen) en lekker warm O+ Verder heb je eigenlijk alleen maar een rits nodig die past op de rits van je jas.
Als ik goed voor je zoek kan ik het patroon (van het vest) misschien wel voor je vinden. -edit- gevonden, als je wilt kan ik het mailen naar je :)

Ik heb nog niet echt duidelijke foto's :P


Het zwart/witte stuk (niet mijn sjaal), is bedoeld als capuchon, maar dat zit iets te hoog. Ook is de insert iets te breed, mag wel wat smaller, maar dat kan ze nog aanpassen.

[ Bericht 4% gewijzigd door MissBliss op 08-12-2015 15:14:26 ]
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_158107239
Naah! Wat een goed idee MB!
Sorry voor alle draagjassen en vesten, maar dit ziet er gewoon leuk uit!
En je kleine J ook, met z'n lekkere wangetjes O+
  dinsdag 8 december 2015 @ 15:52:12 #26
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_158107284
Echt super tof MB! En ik sluit me aan bij Mineola, ik vind draagjassen ook echt niets. Dit lijkt me sowieso handig omdat ik L wegbreng of haal in de draagzak, dan kan ik mn normale jas aan.
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
  dinsdag 8 december 2015 @ 16:50:40 #27
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_158108530
Thanks! Ja, ik ben er ook heel blij mee, vooral idd omdat je gewoon je eigen jas kan gebruiken. En het is een stuk goedkoper natuurlijk *O*
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
  dinsdag 8 december 2015 @ 16:54:31 #28
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_158108613
Ik heb hier een handleiding gevonden. Ik hoop dat ik een passende rits kan vinden. *O*
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
pi_158108635
Shit, moet ik een nieuwe winterjas :P Mijne heeft knopen.
ti amo pių di ieri ma meno di domani
pi_158111040
Gaaf MB. O+

Helaas heb ik de twee linkerhanden van mijn moeder geërfd. :P De meeste draagjassen vind ik ook echt gedrochten inderdaad. Ik heb een draagvest van Boba dat wel esthetisch verantwoord is, maar als het écht koud is geeft die niet voldoende warmte helaas.
pi_158150304
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 december 2015 16:50 schreef MissBliss het volgende:
Thanks! Ja, ik ben er ook heel blij mee, vooral idd omdat je gewoon je eigen jas kan gebruiken. En het is een stuk goedkoper natuurlijk *O*
Mocht het niet bestaan.. vraag een patent aan.
Serieus.
gat in de fok-king markt.


Ro kan nu zelfstandig zitten.
Ik zou haar graag met mijn doek op mn rug willen dragen.
Welke maat doek en welke knoop is aan te raden?

Ja.. ik kan zelf googlen, maar ik raak zo(!) afgeleid dat ik dan opeens een 30e knoop zit te bekijken -> draagdoek spot die ik mooi vind -> draagdoek ga opzoeken -> gevonden -> ehhh... was ik niet op zoek naar een knoop? :')
pi_158150922
Ik ben voor mijn verjaardag op zoek naar een Tula Standard Dear Diary. Weet iemand of die nog ergens te krijgen is?

En kun je eigenlijk rugdragen met een Tula Standard (met baby insert)?
pi_158151147
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2015 14:48 schreef LuDann het volgende:
Ik ben voor mijn verjaardag op zoek naar een Tula Standard Dear Diary. Weet iemand of die nog ergens te krijgen is?

En kun je eigenlijk rugdragen met een Tula Standard (met baby insert)?
Volgens mij was er hier laatst iemand die er een had en m kwijt wou? Moppert dacht ik, maar misschien was het ook iemand anders... (Sorry, aanhoudende zwangerschapsdementie }:| )

En ja, tuurlijk kun je rugdragen met een Tula standaard, is tot peuterleeftijd he ;)
pi_158151408
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2015 14:15 schreef faptist het volgende:

[..]

Mocht het niet bestaan.. vraag een patent aan.
Serieus.
gat in de fok-king markt.


Ro kan nu zelfstandig zitten.
Ik zou haar graag met mijn doek op mn rug willen dragen.
Welke maat doek en welke knoop is aan te raden?

Ja.. ik kan zelf googlen, maar ik raak zo(!) afgeleid dat ik dan opeens een 30e knoop zit te bekijken -> draagdoek spot die ik mooi vind -> draagdoek ga opzoeken -> gevonden -> ehhh... was ik niet op zoek naar een knoop? :')
De rucksack en dan vind ik de santatoss het makkelijkst.
pi_158151597
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2015 14:48 schreef LuDann het volgende:
Ik ben voor mijn verjaardag op zoek naar een Tula Standard Dear Diary. Weet iemand of die nog ergens te krijgen is?

En kun je eigenlijk rugdragen met een Tula Standard (met baby insert)?
O, en ik zie er een op draagdoekenmarkt op facebook. Even goed zoeken in de map met SSC's, foto van 1 december met 2 Tula's, road trip & dear diary, ze vraagt er ¤140 voor... (linkje lukt mobiel niet...). E m even voor je ge-upt (taggen lukte niet :()
pi_158151813
Ik dacht dat fap de dear dairy kwijt wilde!

[Edit] ik lees netdat ze m al verkocht heeft
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_158151959
Ja, ik had gezien dat faptist hem toen op die Facebookgroep had geplaatst en ik had daar ook meteen op gereageerd maar toen ik later die post terugzocht kon ik hem niet meer vinden. Iets fout gegaan misschien?

Dankjewel MM! O+ Ik had al zitten zoeken in die groep maar kwam om de een of andere reden alleen oude berichtjes tegen.

Ik vind die Dear Diary zo tof, ik heb zitten kijken naar alle Tula's die nieuw te koop zijn maar deze is gewoon echt zoveel leuker. :P
pi_158155436
Fap, gaat ze zelfstandig zitten of blijft ze zitten als je haar neerzet? Daar zit nog een verschil in wb rugdragen en bepaalde knopen :).

En jongens, ik dacht dat m'n draagdagen met mini voorbij waren. Niet dus O+
-weg-
*;

[ Bericht 15% gewijzigd door GotC op 10-12-2015 22:29:25 ]
pi_158157926
Had jij gereageerd op m'n adv ludann?
Geen melding van gehad!
Wat jammer :{
Moppert deed hem ook weg. Weet niet of ze hem nog heeft.
En anders selvaria lief aankijken? :P


Gotc
O+ O+ Zo lief!

En antwoord op je vraag.. Ze kan uit zichzelf zitten. Met een prachtig recht ruggetje. Valt niet meer om.
^trotse mama B-)

Ik ga googlen naar de Rucksack. Dankje! *O*
pi_158158677
Knappe dame heb je O+ Dan kan je ook naar de double hammock kijken! Eigenlijk alle knopen zo ongeveer wel :P. Ruck is wel de basisknoop :Y Die heb ik ook gedaan op de foto hierboven.
pi_158158952
Dat gelukkige koppie van T.! O+
pi_158159241
Ja, maar kennelijk iets mis gegaan fap. Geen ramp verder.

Is het heel raar dat ik chagrijnig wordt van iemand die een Tula aanbiedt voor 140 inclusief verzendkosten maar per pb er opeens 145 ex verzendkosten voor wil hebben? }:| Het scheelt qua bedrag niet veel maar het irriteert me.
pi_158160241
Sorry, ik doe die van mij niet weg, N. rockt hem veel te hard. O+

Ik heb n.a.v jullie posts toch een Ruck consult geboekt voor zondag a.s. *O*
pi_158161466
quote:
11s.gif Op dinsdag 8 december 2015 15:05 schreef MissBliss het volgende:

[..]

Mijn moeder heeft eerst een draagvest voor me gemaakt, aan de hand van een patroon, en ik denk dat ze het inzetstuk voor de jas op dat patroon gebaseerd heeft. Het is gemaakt van fleece (2 lagen) en lekker warm O+ Verder heb je eigenlijk alleen maar een rits nodig die past op de rits van je jas.
Als ik goed voor je zoek kan ik het patroon (van het vest) misschien wel voor je vinden. -edit- gevonden, als je wilt kan ik het mailen naar je :)

Ik heb nog niet echt duidelijke foto's :P
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het zwart/witte stuk (niet mijn sjaal), is bedoeld als capuchon, maar dat zit iets te hoog. Ook is de insert iets te breed, mag wel wat smaller, maar dat kan ze nog aanpassen.
Erg leuk!!
Ik heb ook een draagcover maar dan saai gekocht ;) Maar super blij mee, kan mijn eigen jas aan, en een stuk goedkoper dan een draagjas :D

Deze: https://dragenenzo.nl/win(...)g-fleececover-grijs/

[ Bericht 4% gewijzigd door Skoap op 10-12-2015 22:01:47 ]
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_158161813
Kan ik me voorstellen Selvaria!

Ik heb nog een insert nodig dan toch, voor de Tula? Wolk zit in maatje 62.

Heeft iemand die nog liggen toevallig?
pi_158162124
quote:
1s.gif Op donderdag 10 december 2015 21:53 schreef Skoap het volgende:

[..]

Erg leuk!!
Ik heb ook een draagcover maar dan saai gekocht ;) Maar super blij mee, kan mijn eigen jas aan, en een stuk goedkoper dan een draagjas :D

Deze: https://dragenenzo.nl/win(...)g-fleececover-grijs/
die heb ik besteld voor mijn man *O* alleen dan in het zwart
pi_158166219
quote:
1s.gif Op donderdag 10 december 2015 22:09 schreef LuDann het volgende:
Kan ik me voorstellen Selvaria!

Ik heb nog een insert nodig dan toch, voor de Tula? Wolk zit in maatje 62.

Heeft iemand die nog liggen toevallig?
Ja, heb je nodig. N. zit goed in 68 nu en hij is haar nog net te groot. Ik heb er geen voor je, maar volgens mij zijn die tweedehands prima te krijgen!
pi_158166272
Ik had een insert voor 23,- bij ooiebeest gehaald, zij hebben geen verzendkosten
pi_158166901
Als Wolk al een goede controle over haar nekje heeft, kan je ook een handdoek oprollen en als donut onder haar billen doen. Zo heeft ze wel de M en hoef jij geen insert te kopen.

Sjaak kan zonder insert *O* (sorry LuDann, ik heb hem gister net wat eerder verkocht dan jouw vraag). Wat ontzettend fijn is dat!
pi_158168026
Ik denk het wel, ze kan een minuut of tien zitten als ik haar handjes vasthoud. Haar hoofdje wiebelt niet meer. Maar ze is best een ukje verder, maakt dat niet zoveel uit zolang ze in de M vorm kan zitten?

Ik heb ook geen mazzel met Tula dingen willen kopen via Fok zeg. :P
pi_158168041
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 06:59 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik had een insert voor 23,- bij ooiebeest gehaald, zij hebben geen verzendkosten
Kijk, dat zou alweer wat schelen, bedankt voor de tip.
pi_158200612
Als je tula dingen wilt kopen via fok moet je echt f5, f5-en tot je een ons weegt :D ;)

Ik voelde me net een uurtje best fit. Heb de rucksack geprobeerd en ro vond het geweldig. Ik ook. Super makkelijk om te doen!
Alleen dat zitje.. Vind ik nog wel lastig.
Zou ik dat zitje ook alvast kunnen maken door mijn doek alvast lichtjes in haar maillotje te frotten?

Ik heb geknoopt, 2x gehupt en haar er toen uitgehaald.
Maar ik denk dat ik fan ben!

en toen 2 uur bijkomen op de bank. Longontsteking is een bitch
pi_158201800
Makkelijk de eerste ke(e)r(en)? Hoe dan? :D You must be superwoman! _O_ Fijn dat Ro het leuk vond! Morgen krijg ik een consult, want het lukte me uiteindelijk alleen na een kwartier zwoegen met man erbij. _O-
  zaterdag 12 december 2015 @ 22:48:40 #54
171422 LadyBlack
paint it black
pi_158204122
Doek alvast in maillot frotten is een hele goeie volgens mij!
  zaterdag 12 december 2015 @ 23:38:50 #55
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_158205261
Het hoeft niet echt een zitje te zijn het gaat vooral om het zekeren.

Het in de maillot of broek doen is wel heel handig zo raak je de onderste baan niet zo snel kwijt.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_158226426
Ruck-consult gehad! *O* Ik heb het nu goed door, alleen is N. zo'n vreselijke strekker dat zelfs de consulent zoiets had van okee, succes ermee. :D Ze heeft me ook een andere manier van op de rug krijgen laten zien die meer strekker-proof is. Ik ga het maar eens een paar keer proberen en anders zou ze nog een keer langskomen. ^O^
  zondag 13 december 2015 @ 22:33:55 #57
335643 faptist
Maakt fouten
pi_158226811
Selvaria,
Ik zag gisteren een filmpje van wrap
You in love waarin zij met haar kindjes rug tegen een muur gaat staan.
Misschien werkt dat ook bij jou?

En ja, hier ging het heel makkelijk.
Ik superman-de haar zo op m'n rug. Doek tussen m'n kin en benen en knopen maar.
Hoop dat ik morgen weer fit genoeg ben om het nogmaals te proberen.
Fijn dat het zo goed beviel. Hopelijk hoedt de consulent niet meer bij je langs te komen en gaat het vanaf nu gewoon goed!

En ja,, doek in maillotje prutsen kan dus. Awwwweeeessssoooommeeee
pi_158238984
Het is nu al gelukt. *O* Ze moest wel erg huilen tijdens het knopen en ze strekte ook veel, maar daar had ik gelukkig op geanticipeerd. Eenmaal boven was Het Coolste Ooit. :D
pi_158239554
quote:
1s.gif Op maandag 14 december 2015 16:29 schreef Selvaria het volgende:
Het is nu al gelukt. *O* Ze moest wel erg huilen tijdens het knopen en ze strekte ook veel, maar daar had ik gelukkig op geanticipeerd. Eenmaal boven was Het Coolste Ooit. :D
Wat tof :D *O*
  maandag 14 december 2015 @ 17:17:07 #60
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_158240006
Pics!! *O* O+
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  maandag 14 december 2015 @ 17:23:16 #61
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_158240140
Ik heb een nieuwe doek onderweg. Ik ben benieuwd of hij in het echt net zo mooi is als op de foto's *O* *O*

http://slingofest.com/wra(...)c-silk?modelId=13986
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_158240808
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
O+

Moppert, kan je mijn gegevens ook even aan je sponsor doorgeven? :D

Mooi! *O*
pi_158241114
O+ O+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  maandag 14 december 2015 @ 19:07:29 #64
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_158242195
Ik ben mijn eigen sponsor.
En wat een leuke foto O+
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  maandag 14 december 2015 @ 23:22:06 #65
335643 faptist
Maakt fouten
pi_158250367
quote:
17s.gif Op maandag 14 december 2015 17:23 schreef Moppert het volgende:
Ik heb een nieuwe doek onderweg. Ik ben benieuwd of hij in het echt net zo mooi is als op de foto's *O* *O*

http://slingofest.com/wra(...)c-silk?modelId=13986
WOW!
Alleherennogaantoe.. Prachtig!
Net een cadeautje.
pi_158251095
Is het mogelijk om van een zachte bamboe doek een ssc te laten maken? Hij is zo dun dat ik er niet eeuwig mee kan dragen, maar het is mijn eerste doek O+ Ik heb nu al moeite met het afscheid :')
Het is een ideale newborn doek dus ik zat met twee opties, of bewaren voor een eventuele volgende doek, maar er een stevige ssc van laten maken is natuurlijk ook een mogelijkheid.
pi_158253983
Dat kan vast wel. Het rugpand van een tula bv bestaat uit 2 lagen: een sterke laag aan de binnenkant en een "sier"laag aan de buitenkant. Vaak is die ook sterk maar dat hoeft dus niet per sé.
  dinsdag 15 december 2015 @ 14:21:00 #68
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_158259232
Ja hoor dat is mogelijk maar zal in draagkracht er niet gigantisch op vooruit gaan ofzo.

Je zou bijvoorbeeld een onbuhimo backed met canvas kunnen maken
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  dinsdag 15 december 2015 @ 14:21:53 #69
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_158259247
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 23:22 schreef faptist het volgende:

[..]

WOW!
Alleherennogaantoe.. Prachtig!
Net een cadeautje.
Hahah ja ik was er direct weg van. Ben zooooo nieuwsgierig naar de doek.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_158260362
Mijn tula is binnen. :D *O*

Omdat hij tweedehands is lijkt me wassen wel zo fris. Handwasje dan of kan hij ook wel op 30 graden in de machine?
  dinsdag 15 december 2015 @ 15:41:15 #71
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_158260593
Kan ook in de wasmachine in een kussensloop. Let wel op de optische bleekmiddelen die kunnen je tula heel erg verpesten dus ik zou wassen met fijnwas wasmiddel.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  dinsdag 15 december 2015 @ 15:42:49 #72
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_158260634
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 15:29 schreef LuDann het volgende:
Mijn tula is binnen. :D *O*

Omdat hij tweedehands is lijkt me wassen wel zo fris. Handwasje dan of kan hij ook wel op 30 graden in de machine?
Op het label van mijn tula staat machinewas 30 graden.
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
pi_158261058
Op die van mij stond handwas 30 graden maar handwas lijkt me weinig effectief met zo'n ding. Heb hem inderdaad in een kussensloop gedaan en in de wasmachine op standje fijnwas (30 graden en langzame centrifuge).

Heb geen fijnwasmiddel, maar we wassen met Neutral. Dat zal wel goed zijn lijkt me?

Edit: oh, daar zitten wel optische bleekmiddelen in. Nja, goed we gaan het zien.
  dinsdag 15 december 2015 @ 16:51:18 #74
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_158262109
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 17:49 schreef Cassandra87 het volgende:
LOKQUOTE
Welke doek met bamboo is het eigenlijk? En hoe dun is dun want misschien is hij met dubbellaags knopen nog prima te gebruiken? De ellevil?
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_158262199
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 december 2015 16:51 schreef Moppert het volgende:

[..]

Welke doek met bamboo is het eigenlijk? En hoe dun is dun want misschien is hij met dubbellaags knopen nog prima te gebruiken? De ellevil?
Ja :Y voorlopig kan hij nog wel even hoor. Maar merk dat G zwaarder aan voelt als in de Oscha doeken.
  dinsdag 15 december 2015 @ 16:57:15 #76
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_158262249
Ja de ellevils met bamboo vind ik ook hopeloos in meerlaagse knopen -O-

Het is waar wat ze zeggen he dat doeken goed voelen tot je betere kwaliteit voelt.

Er zijn ook wel goedkopere doeken die prima zijn hoor. Naar een goede blend of triweave maakt een heel groot verschil.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_158262279
waar vind ik hoe dun een doek is?
pi_158262397
Mijn ervaring is dat dun en dun ook verschilt. Mijn Hoppediz Chicago was dun en die sneed ook enigszins en zakte erg snel uit. Mijn Oscha (met wilde zijde / gekamd katoen / katoen) is ook dun maar blijft zķveel beter zitten zonder te snijden.
  dinsdag 15 december 2015 @ 19:04:15 #79
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_158264750
maar dat is weer de blend die het voordeel heeft bij de Oscha.
Kwaliteit en blend van de doek doet echt heel veel.
En ook patroon kan heel veel uitmaken.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  dinsdag 15 december 2015 @ 19:07:51 #80
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_158264833
en dun aanvoelen zegt weer niets over het gewicht en gewicht zegt vaak veel meer dan het dun aanvoelen van een doek _O-
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  dinsdag 15 december 2015 @ 19:09:50 #81
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_158264870
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 16:58 schreef Cassandra87 het volgende:
waar vind ik hoe dun een doek is?
website van merk / slingofest
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_158265233
Staat bij beiden niet op helaas.
Het is echt een super fijne doek voor een klein kindje hoor! En ik vind m persoonlijk echt heel mooi. Ik heb alleen een mini beertje in wording :D

Buiten de blend, dikte en gewicht, is de manier van knopen ook belangrijk. G. zit nu in de SN, en ik heb na een tip van de consulente de banen over mijn schouder gedraaid, omdat ik soms spanning verlies tijdens het knopen. t trekt nu alleen heel erg in mijn nek :') Dus dan heb ik een kwalitatief goede doek, en zit t nog niet fijn. Volgende keer knoop ik weer zoals ik gewend ben.

Morgen gaat de SN naar huis helaas. Maar ik krijg mijn Faelinh terug, en een leendoekje van Natibaby (Wild Horses). Als ik het me goed herinner is dat een roze doek. Maar mijn ventje kan dat hebben 8-)
pi_158269886
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 december 2015 19:04 schreef Moppert het volgende:
maar dat is weer de blend die het voordeel heeft bij de Oscha.
Kwaliteit en blend van de doek doet echt heel veel.
En ook patroon kan heel veel uitmaken.
Dit ja! Om maar even bij Oscha te blijven, een SN of Orion van Oscha staat bekend om de hoeveelheid grip. Komt echt door het patroon en de weving daarvan.
Daarnaast zijn bepaalde blends van bepaalde merken 'beter' dan anderen. Oscha 50% linnen staat erom bekend dat het zit als een huis :9.

Maargoed, blends zijn ook niet heilig imo. M'n favo doek is een katoentje, wint het ruuiiiiimmmm van m'n triblend. Weliswaar 50% combed American cotton / 50% combed cotton, maar nog steeds katoen. Zit heerlijk O+
pi_158269984
En secuur knopen is altijd verstandig en het beste. Liever wat tijd nemen om goed te knopen :).
Maar, m'n SN Zen is zo dik en cushy enenenen :9, daar maakt het niks uit wat ik ermee doe, altijd comfortabel, zelfs met 14kg :D
  dinsdag 15 december 2015 @ 22:08:42 #85
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_158270904
Mijn favo doek was ook altijd een katoentje. Hij is sinds kort van zijn troon gestoten door mijn fancysmancy artipoppe's maar toch dat katoentje was echt mijn fijnste doek en van de goedkopere doeken echt al zoveel fijner dan de rest. Soms vind ik het jammer dat ik high end heb ontdekt :D
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_158271104
Ik ben blij dat ik ben blijven hangen bij Oscha. M'n man ook :+
  dinsdag 15 december 2015 @ 22:18:25 #87
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_158271290
Haha ja het is zo stom als ik het niet had geweten had ik niets gemist.. Maar zo na alleen maar Tula's is dit zo fijn O+
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_158271500
Ja dat kan ik me wel voorstellen O+. Fijn dat hij toch is bijgedraaid haha!

Ik ga denk ik binnenkort al m'n doeken behalve Zen verkopen. M'n doeken liggen nogal oneerbiedig in een la. Al een maand :') ;(
pi_158272023
Mijn man vindt Oscha al high end. En de prijs van de Iselmar geef ik ook niet snel nog een keer uit. Ik mag overigens geen doeken meer.. Maar er komt nog kerst en valentijn en mijn verjaardag en..
O-)
  dinsdag 15 december 2015 @ 23:05:34 #90
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_158272743
Ja zo sprokkel ik het ook bh ik elkaar 1 vanwege kerst 1 vanwege verjaardag en 1 omdat het donderdag is en 1 omdat het donderdag was etc etc ;)

Zonde Gotc!
Je iselmar is wel mooi Cassandra
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_158284749
Iselmar is uit logeren ;( De SN is ook weer terug naar zijn eigen huis. Maarrr.. Ik heb mijn eigen Faelinh weer terug, die zit echt als een huis! Niet dat ie ver kan afzakken met een inimini opdonder maar toch,
En de natibaby herdbound heb ik te logeren. Bijna dezelfde blend (Herdbound is 60% katoen, 40% hennep, en de Faelinh 70 om 30) dus ik heb al een voorproefje over hoe mega zacht de Faelinh kan worden. Ik zal m veel gebruiken want zwarte doek, daar kan ik op knoeien ~O>
  woensdag 16 december 2015 @ 16:22:19 #92
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_158285731
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2015 15:43 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik zal m veel gebruiken want zwarte doek, daar kan ik op knoeien
hahaha ja knoeidoeken zijn handig :D ik heb wel een aantal doeken verpest :D
Waar is Iselmer naartoe? :D

En OMGGGG The wildling is gewoon echt zoals op de stockfoto *O*
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_158285770
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2015 16:22 schreef Moppert het volgende:

[..]

hahaha ja knoeidoeken zijn handig :D ik heb wel een aantal doeken verpest :D
Waar is Iselmer naartoe? :D

En OMGGGG The wildling is gewoon echt zoals op de stockfoto *O*
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Naar een vriendin van mij, ik durf m niet goed op reis te sturen. Zij heeft een dochtertje van 2,5, dat werkt wat beter als met mijn mini :D

Mooie doek O+
  woensdag 16 december 2015 @ 16:40:33 #94
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_158286223
Ik doe alleen nog maar doeken op reis als ik de mensen goed ken en/of uit 1 bepaalde fb groep.
Ik vind het ook zo eng zeker met doeken die dan 500 euro zijn.. stel je voor dat iemand er een gat in zal dragen en geen verzekering heeft of geen geld -O-
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_158286285
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2015 16:40 schreef Moppert het volgende:
Ik doe alleen nog maar doeken op reis als ik de mensen goed ken en/of uit 1 bepaalde fb groep.
Ik vind het ook zo eng zeker met doeken die dan 500 euro zijn.. stel je voor dat iemand er een gat in zal dragen en geen verzekering heeft of geen geld -O-
Ja daarom dat hij ook naar een vriendin gaat. Hij is geen 500,- waard maar toch een hoop :Y
pi_158295114
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2015 16:22 schreef Moppert het volgende:

[..]

hahaha ja knoeidoeken zijn handig :D ik heb wel een aantal doeken verpest :D
Waar is Iselmer naartoe? :D

En OMGGGG The wildling is gewoon echt zoals op de stockfoto *O*
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Praaaaaachtig! <3

Vraagje..

Ik heb een meevallertje dus wil een nieuwe doek gaan aanschaffen. Ik had al doekbudget dus kan nu een wat duurdere doek kopen.
Ik twijfel tussen een Oscha SN, Oscha Sekai (als ik die kan vinden) of Woven Wings.

Maar dan de maat.. ik wil meer gaan rugdragen.. Draag nu altijd met 6. Blijft 6 dan handig?
  woensdag 16 december 2015 @ 22:19:28 #97
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_158295252
Woven wings!! <3 ik vind een 6 wel het handigst ja, of zelfs een 7 zeker bij een Double hammock is het fijn om wat stof over te hebben, de meeste rugdraagmethode's nemen best wat stof in beslag.

Een rucksack weer niet maar die kan je ook heel mooi afknopen en verstevigen met een 6.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_158295714
Die woven wings zijn mooi he..
Ik kan ze alleen nooit ergens vinden.
Kun je me een fb groep aanraden?
Etsy wordt hem niet met 3000 volgers haha
pi_158295834
Woven wings is mooi maar duur! Ik vind Oscha echt heel fijn O+
  woensdag 16 december 2015 @ 22:45:52 #100
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_158296508
quote:
1s.gif Op woensdag 16 december 2015 22:31 schreef faptist het volgende:
Kun je me een fb groep aanraden?
Ik heb je in de 2 grootste groepen gegooid, all things woven wings en dutch winglets
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_158301342
WW O+ Supermooie en zachte doeken O+ Vooral de Geo's blijf ik fantastische vinden :9.
Enige waar ik wat moeite mee had was de breedte, maar dat kwam doordat ik nog niet zo goed kon knopen toentertijd :+

Ik gooi 2 van m'n doeken in de verkoop:

Oscha Orion Shona 6, prototype van het patroon Orion. 50% linnen, belachelijk sterk en fijn O+. Al flink ingedragen, was eerst een plank :+.

Heeft een klein stukje waarbij de zoom niet is omgezoomd. Oscha heeft toen te weinig stof genomen voor het zomen waardoor een stukje niet dubbel maar enkel is gezoomd, als jullie snappen wat ik bedoelen. Puur cosmetisch en is te repareren, heb hier contact met Oscha over gehad :)
Hier te koop voor ¤175 excl, is ruim onder retail (¤200).





En Oscha Orion Iselmar 4. Triblend van 20% linnen, 30% katoen en 50% hennep. Te koop voor ¤180 excl.

pi_158301557
Oooh, die bovenste GotC.... Die moet ik even aan mijn man laten zien en overleggen .
pi_158301813
Ik klikte op het orion-linkje ;(
  donderdag 17 december 2015 @ 09:04:41 #104
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_158301895
quote:
1s.gif Op donderdag 17 december 2015 08:55 schreef Limone het volgende:
Ik klikte op het orion-linkje ;(
Op je werk? :9
KuikenGuppy
pi_158301936
quote:
1s.gif Op donderdag 17 december 2015 08:55 schreef Limone het volgende:
Ik klikte op het orion-linkje ;(
Stom linkje :( :r

En is goed Malteser! :)
pi_158302063
quote:
10s.gif Op donderdag 17 december 2015 09:04 schreef Burdie het volgende:

[..]

Op je werk? :9
Nee, in bed... :@
pi_158302304
Ik kreeg nog een reclame van 'Doos op maat' erboven :').
pi_158302431
Ooh wat jammer GotC -O- Ik heb ook nog even over je Shona nagedacht maar de spaarpot is echt even leeg. Hij is mooi O+
Doen malteser! :D
pi_158302503
quote:
1s.gif Op donderdag 17 december 2015 09:42 schreef GotC het volgende:
Ik kreeg nog een reclame van 'Doos op maat' erboven :').
gehehe :7
pi_158304699
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2015 22:45 schreef Moppert het volgende:

[..]

Ik heb je in de 2 grootste groepen gegooid, all things woven wings en dutch winglets
Thanks.... *kwijl*
Voor 1 jan moet ik de keuze gemaakt hebben.
Ik vind de geo wel erg mooi, maar snap het verschil niet met mr. K.
En degene die ik echt mooi vind blijkt weer een limited te zijn (St. Patricks day).
pi_158304875
even een vraagje over de Ww.
ik lees bij sommige comments over de Greenwich park dat ze erg uitzakken, maar dat je daar minder last van hebt met multipasses.
What the heck zijn multipasses?
pi_158305051
St. Pat :D Ja daar zijn er 1 of 2 van :D
pi_158305095
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 12:13 schreef faptist het volgende:
even een vraagje over de Ww.
ik lees bij sommige comments over de Greenwich park dat ze erg uitzakken, maar dat je daar minder last van hebt met multipasses.
What the heck zijn multipasses?
Knopen met meerdere lagen. Ruck is bv enkellaags, maar DH heeft meerdere lagen.
pi_158305101
haha.. Just my luck.
En bedankt voor je antwoord.
Ik draag toch het liefst met meerdere lagen :)
ben echt benieuwd of ik het verschil echt goed ga voelen met de yaro.
Moet haast wel.
pi_158305137
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 12:23 schreef faptist het volgende:
haha.. Just my luck.
Ja, WW is allemaal limited maar dat is wel 1 van de zeldzaamste -O-
pi_158305216
Ik vind die bovenste zo prachtig GotC! O+
Maar ja, ik heb 3 doeken en nog 1 onderweg (die gewonnen doek) en zo vaak draag ik niet :@ dus het zou echt onzin zijn :P
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_158308394
quote:
1s.gif Op donderdag 17 december 2015 09:07 schreef GotC het volgende:

[..]

Stom linkje :( :r

En is goed Malteser! :)
Ik neem 'm niet over, hoe mooi ik 'm ook vind. Sorry!

Boh, hier krijg ik spijt van hč...
  donderdag 17 december 2015 @ 16:24:49 #118
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_158309596
SPOILER: draagspam!
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat een heerlijke doek O+ O+ O+ O+ O+ O+

quote:
1s.gif Op donderdag 17 december 2015 15:23 schreef Malteser het volgende:
Boh, hier krijg ik spijt van hč...
:Y
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_158310228
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 16:24 schreef Moppert het volgende:
SPOILER: draagspam!
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat een heerlijke doek O+ O+ O+ O+ O+ O+

[..]

:Y
Mooi!!

Enne, misschien toch maar met man overleggen dan... Draagt 'ie net zo lekker als mijn (jouw ;) ) Didymos?

Oh ik denk er toch nog even over!!
pi_158310279
quote:
1s.gif Op donderdag 17 december 2015 09:07 schreef GotC het volgende:

[..]

Stom linkje :( :r

En is goed Malteser! :)
Straks toch nog even met man overleggen... Ik zoek nog een doek naast de Didymos Fishes (van Moppert overgenomen). Maar mijn budget was eigenlijk rond de ¤125,- en dit is weer wat meer.
  donderdag 17 december 2015 @ 17:04:48 #121
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_158310311
Ik denk dat de Orion iets stugger is en iets dikker maar dat je het wel fijn zou vinden :D
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_158310344
Haha, lastig he? :*

Mooi moppert! Glittergoud :9.
pi_158310425
Wat zijn de voor- of nadelen van linnen?
pi_158310520
+ draagkrrachtig

- niet zo snel zacht
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_158310565
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 17:14 schreef pinquit het volgende:
+ draagkrrachtig

- niet zo snel zacht
En vrij koel voor in de zomer. Verder redelijk makkelijk in onderhoud (wassen, in de droger tot bijna droog en dan strijken met een stoomstrijkijzer).
Ook kunnen ze wat meer last hebben van kreuken, soms is het beter om ze opgerold te bewaren ipv opgevouwen.
pi_158312162
quote:
1s.gif Op donderdag 17 december 2015 17:17 schreef GotC het volgende:

[..]

En vrij koel voor in de zomer. Verder redelijk makkelijk in onderhoud (wassen, in de droger tot bijna droog en dan strijken met een stoomstrijkijzer).
Ook kunnen ze wat meer last hebben van kreuken, soms is het beter om ze opgerold te bewaren ipv opgevouwen.
Dankjewel.

Het wordt definitief een 'nee'. Sorry! Hoe mooi ik 'm ook vind, het is echt boven budget.
pi_158325546
Mijn kerst bonus is binnen *O* nou twijfel ik of ik de yaro lilac zal aanschaffen of niet.. Ik vind m onwijs mooi maar wol is vrij stug? En het zacht maken van doeken besteed ik uit :') dat gaat te traag met 5,5 kilo
pi_158325610
quote:
1s.gif Op donderdag 17 december 2015 18:33 schreef Malteser het volgende:

[..]

Dankjewel.

Het wordt definitief een 'nee'. Sorry! Hoe mooi ik 'm ook vind, het is echt boven budget.
Ok! :)
pi_158326229
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2015 11:30 schreef Cassandra87 het volgende:
Mijn kerst bonus is binnen *O* nou twijfel ik of ik de yaro lilac zal aanschaffen of niet.. Ik vind m onwijs mooi maar wol is vrij stug? En het zacht maken van doeken besteed ik uit :') dat gaat te traag met 5,5 kilo
Als je hem te stug vindt wil ik wel helpen met zacht maken.
  vrijdag 18 december 2015 @ 15:29:29 #130
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_158330028
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2015 11:30 schreef Cassandra87 het volgende:
Mijn kerst bonus is binnen *O* nou twijfel ik of ik de yaro lilac zal aanschaffen of niet.. Ik vind m onwijs mooi maar wol is vrij stug? En het zacht maken van doeken besteed ik uit :') dat gaat te traag met 5,5 kilo
Ik vind het zo jammer dat er niet bij staat welke wol, dat maakt heel veel uit.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_158330294
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 december 2015 12:12 schreef Cholula het volgende:

[..]

Als je hem te stug vindt wil ik wel helpen met zacht maken.
ik zal aan je denken *) hopelijk kan ik m binnenkort even in t echt voelen bij ooiebeest
pi_158339822
Hoe zijn de tula draagdoeken? 100% katoen. Ook geschikt voor dreumes/peuter?
  vrijdag 18 december 2015 @ 22:14:37 #133
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_158341318
Heerlijk vind ik ze. vooral die met tencel en ik draag mijnes er graag mee :D (njah ik heb meerdere ringslings)
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_158341466
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2015 22:14 schreef Moppert het volgende:
Heerlijk vind ik ze. vooral die met tencel en ik draag mijnes er graag mee :D (njah ik heb meerdere ringslings)
tencel?
Ik heb de lorelei anthias op het oog. Doek nr zes en een potentiële scheiding zou het zijn, dus ik twijfel :')
  vrijdag 18 december 2015 @ 22:46:18 #135
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_158342666
ja tencel http://wiki.watmooi.nl/pages/Tencel

Zit niet in de lorelei :D maar ik vind het echt heerlijke doeken _O_
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_158342817
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2015 22:46 schreef Moppert het volgende:
ja tencel http://wiki.watmooi.nl/pages/Tencel

Zit niet in de lorelei :D maar ik vind het echt heerlijke doeken _O_
:o ik had al mijn hoop op jou gevestigd als tula kenner :o
pi_158350114
De Anthias komt mijn kant op O+
Ik heb echt met pijn in mijn hart de ellevil te koop gezet. Zolang de advertentie blijft staan that is, ik verbreek schijnbaar alle regels :')
Hij hoeft niet weg. Maar hij is gewoon te dun om in de toekomst mee te dragen ;( en ik kan er een ssc van maken maar dan? Ik hou niet van carriers. Ja bewaren voor baby twee, als die er komt, maar ik heb zometeen nog minimaal vijf andere doeken, en nog wat op mijn lijstje staan. Maar mijn eerste doek :'(
Hoog terugtrek garantie dus. Ik weet ook nog niet of ik de Anthias er mee betaal of iets anders ervoor koop
pi_158350148
Weet iemand hoe ik aan deze doek kom en wat de marktwaarde is?
Volgens slingofest.com is deze 13 oktober uitgebracht, ik zie m echter op de blogspot al op 1 oktober staan?
  woensdag 23 december 2015 @ 00:27:23 #139
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_158457107
We gaan morgen naar de dierentuin en kan niet kiezen welke doek ik mee wil nemen..

Toch die ene die vies mag worden of die hele hele dure hele fijne (zal je zien dat het dan onder de modder komt te zitten :D
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_158460265
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 00:27 schreef Moppert het volgende:
We gaan morgen naar de dierentuin en kan niet kiezen welke doek ik mee wil nemen..

Toch die ene die vies mag worden of die hele hele dure hele fijne (zal je zien dat het dan onder de modder komt te zitten :D
starten met de goedkope, ander mee in een tas en kijken wat de omstandigheden zijn? :p als er geen modder is kun je altijd nog wisselen
pi_158469601
Is er hier toevallig interesse in mijn blauwgeverfde Yaro met linnen, maat 5? Mag weg voor 70 euro inclusief.
pi_158470776
Mooi, Selvaria. Lijkt me fijn, met linnen. Mooie kleur ook. Past hier helaas ff niet in het budget atm.

Kijk nou, ziek meisje in de doek O+ ;(
pi_158479327
Vanaf wanneer kan je gaan dragen? Moet een baby een bepaalde leeftijd / lengte / gewicht hebben of moet ik ergens anders op letten voor m'n te vroeg geboren kindje?

En hebben jullie advies voor een eerste doek? Er zijn zoveel merken en zoveel samenstellingen, waar begin ik? :P
  woensdag 23 december 2015 @ 21:41:25 #144
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_158479588
Kan nu ook al hoor :) hoe groot is ze nu?
Ik weet weinig van doeken, maar ben erg blij met de Marsupi. Die kan vanaf de geboorte.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_158479675
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 21:35 schreef hetzusjevan het volgende:
Vanaf wanneer kan je gaan dragen? Moet een baby een bepaalde leeftijd / lengte / gewicht hebben of moet ik ergens anders op letten voor m'n te vroeg geboren kindje?

En hebben jullie advies voor een eerste doek? Er zijn zoveel merken en zoveel samenstellingen, waar begin ik? :P
Vanaf het begin mag je dragen. O+ Al heb ik geen ervaring met (veel) te vroeg geboren kindjes, maar jullie zijn thuis toch? Met een doek kan het sowieso vanaf dag 1 en met sommige dragers ook. Bij andere dragers heb je een insert nodig tot je kindje goed past.

Dragen met doeken is bij mij (en veel anderen hier) grote favoriet. Als eerste doek kan je van alles en nog wat kiezen. Een 100% katoentje kan heel fijn zijn (bijv. Yaro, Girasol), maar een blend kan veel verschil maken. Ik heb twee doeken met linnen erin verwerkt en die waren op het begin heel stug, maar na wat werk echt superzacht en vooral erg stevig. O+ Mijn Oscha met katoen / gekamd katoen / wilde zijde is heel dun en zacht, maar toch ook sterk.

Ik denk dat je gewoon een doek moet kiezen die je mooi vindt en als het bevalt rol je vanzelf steeds verder het wereldje in. :)
pi_158479785
Vorige week was ze ca 46 cm en 2680 gram. Die houding in zo'n doek is met de beentjes wijd toch, mag/kan dat met de heupjes e.d. als ze nog zo jong zijn? Lees er wisselende dingen over, soms staat er dat je premature babies nog even in de kikkerhouding in de doek moet doen :?.

Edit: ja Selvaria we zijn thuis en ze is nu 4 weken oud sinds geboorte / 39 weken dus op zich moet het nu sowieso kunnen toch.
pi_158480409
quote:
1s.gif Op woensdag 23 december 2015 21:46 schreef hetzusjevan het volgende:
Vorige week was ze ca 46 cm en 2680 gram. Die houding in zo'n doek is met de beentjes wijd toch, mag/kan dat met de heupjes e.d. als ze nog zo jong zijn? Lees er wisselende dingen over, soms staat er dat je premature babies nog even in de kikkerhouding in de doek moet doen :?.

Edit: ja Selvaria we zijn thuis en ze is nu 4 weken oud sinds geboorte / 39 weken dus op zich moet het nu sowieso kunnen toch.
Mijn kindjes waren niet prematuur, maar wel klein met 2460 en 2580 gram bij de geboorte. Allebei heb ik ze al in de kraamweek voor het eerst in de doek gehad. Ik droeg ze met een geweven katoenen doek in een fwcc en beentjes gewoon aan de buitenkant (is wel kikkerhouding toch?).
Venus in pocketformaat
Š loveli
pi_158480548


<3
Venus in pocketformaat
Š loveli
pi_158481047
Ok geen probleem dus, mooi! Duidelijk, thnx :).
pi_158483185
Je kan de banen onder de billetjes met een twist knopen. Dan overspreid je de beentjes niet. Heb ik hier ook maar geleerd :D Ik weet niet waar ergens je woont?
Ik heb zelf een katoen/bamboo blend gekocht en gebruikt als newborn doek. Dat was mijn absolute favoriet. Nu heb ik een 100% katoenen doek van tula die ik graag pak, plus een hennep blend van een vriendin die compleet is ingedragen. Maar de meeste blends zijn vrij stug als ze nieuw zijn en niet aan te raden voor zo'n kleintje. Ik heb mijn blends uitbesteed aan mensen met grotere kindjes.

Wat ik zelf echt een aanrader vind is de yaro yolka, die komt echt enorm zacht uit de verpakking
  donderdag 24 december 2015 @ 14:42:13 #151
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_158496071
Of een blend stug is hangt ook van het merk en de blend af,. er zijn ook peuter blends zonder linnen of hennep die natuurlijk al heel zacht zijn.. O+ Ald de beentjes nog niet gespreid kunnen worden dan is met de beentjes er in knopen weer de voorkeur :) een consult is misschien een goed idee? ^O^
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_158497464
M'n Nona is er! *O*
pi_158497696
Mooi Selvaria! O+
Hoe voelt hij?
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
  donderdag 24 december 2015 @ 16:10:44 #154
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_158497729
Leuk Selveria! Ik wacht op 1 van de nieuwe kleuren maar hoor alleen maar goede dingen :D
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_158498311
Wat stug en heeel grippy. Hij is ook wat dikker, ik O+ hem nu al. Ik heb hem snel de wasmachine ingedonderd en hoop dat hij morgen droog is. *O*
pi_158503266


Hij lag al een paar weken in doos op de kast maar ik mag eindelijk gaan oefenen ;)
Kerstcadeautje!
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
  vrijdag 25 december 2015 @ 11:02:54 #157
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_158515960
Heel mooi Lamb! O+
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
  † In Memoriam † vrijdag 25 december 2015 @ 13:10:04 #158
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_158518696
Selveria, je Nona doek wordt niet soepeler van wassen, maar je moet 'm lekker gebruiken, stoomstrijken en een beetje mishandelen ;-) Dan wordt hij al snel zachter.
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  † In Memoriam † vrijdag 25 december 2015 @ 13:14:46 #159
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_158518790
Mooie doek, Lamb! Ziet er uit als heel fijn voor een versgeborene.
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_158518808
Mooie doek lamb!
pi_158519018
quote:
1s.gif Op donderdag 24 december 2015 15:55 schreef Selvaria het volgende:
M'n Nona is er! *O*
[ afbeelding ]
Jaaa! *O* Bij mij ook!
pi_158519168
Mijn nieuwe, veel te dure woven wings is zo fijn! Wat een onwijs mooie doek. En dreumeswaardig ook, daar was ik wat sceptisch over, want ik droeg vooral met een dun katoentje eerder.
Zal asap een foto maken :)

Lamb, staat je goed! Nu nog een beebje <3
pi_158519312
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2015 20:17 schreef Lamb29 het volgende:
[ afbeelding ]

Hij lag al een paar weken in doos op de kast maar ik mag eindelijk gaan oefenen ;)
Kerstcadeautje!
Oh wat een mooierd!! O+
pi_158519688
Mijn (eigenlijk mijn mans )Nona is er ook!
Mijn lief vindt hem echt supertof en ik ben stiekem een beetje verliefd op de kleuren.
  vrijdag 25 december 2015 @ 14:05:58 #165
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_158519904
Ik heb een nieuwe doek onderweg O+ :9
Artipoppe 2birds Nirvana O+ O+


quote:
1s.gif Op vrijdag 25 december 2015 13:32 schreef Roomsnoes het volgende:
Mijn nieuwe, veel te dure woven wings is zo fijn! Wat een onwijs mooie doek. En dreumeswaardig ook, daar was ik wat sceptisch over, want ik droeg vooral met een dun katoentje eerder.
Zal asap een foto maken :)

Lamb, staat je goed! Nu nog een beebje <3
Fijn dat hij dreumeswaardig is :D *O*
Ben heel benieuwd naar de pics O+

quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2015 20:17 schreef Lamb29 het volgende:
[ afbeelding ]

Hij lag al een paar weken in doos op de kast maar ik mag eindelijk gaan oefenen ;)
Kerstcadeautje!
Mooie doek en staat je echt prachtig :Y
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  vrijdag 25 december 2015 @ 15:31:30 #166
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_158521534
Ik ben ook zo benieuwd naar mijn Nona! O+
Maar die krijg ik pas in februari :P
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
  vrijdag 25 december 2015 @ 15:52:56 #167
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_158521898
In het kader van eindejaarsuitkering die binnen kwam van werk:




Tula Sly, met baby insert gekocht O+

Eerste aankoop voor aankomende baby *O*
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_158527291
Thanks all O+
Ook echt heel blij mee, echt de kleuren die ik zocht.
Donker maar toch ook veel kleurtjes. Vriend gaat er ook mee dragen daarom wilde ik niet te fel.

Wauw Molo wat is die ongelofelijk tof!
Gaat op mijn wish list :D
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
  vrijdag 25 december 2015 @ 21:53:42 #169
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_158527440
Ja het ik was er ook beetje verliefd op :@
En vent vindt 'm ook tof om mee te lopen, dus prrrrima ^O^
Als hij binnen is ga ik 'm uitproberen met mijn neefje van 3 maanden :)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_158528120
Iemand tips voor een fijne Onbuhimo? Ik wil blijven rugdragen met zwangere buik maar ben echt niet goed in rugknopen.
pi_158596701
Klopt het dat ik ooit een knoop gezien heb die steun geeft aan een babybuik? Lijkt mij in huis wel prettig!
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_158598356
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 11:53 schreef Lamb29 het volgende:
Klopt het dat ik ooit een knoop gezien heb die steun geeft aan een babybuik? Lijkt mij in huis wel prettig!
Ik tag je even op FB, had daar gisteren bij een consulent iets over gelezen ^O^ Misschien heb je er wat aan.
  maandag 28 december 2015 @ 16:55:51 #173
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_158605215
Molo die is zo cute O+

Een aantal hebben deze foto's vast al gezien op fb, maar wilde ze toch even hier spammen omdat O+ O+ O+



In de tula aan het op en neer hoppen dus wazig, maar met de melkweg op de achtergrond in Lanzarote O+


En vandaag voor het eerst naar buiten geweest met mijn Vesper O+ Nog even goed zacht maken voor de baby komt!

Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_158605346


En met tegen-de-zon-inkijk-hoofd met nieuwe haarkleur
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja onder die prachtige fotos van chanty zijn t maar lauwe kiekjes :D
pi_158605579
Mooie foto's en doeken dames!
  maandag 28 december 2015 @ 17:09:25 #176
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_158605595
Hij heeft een prachtige dieptewerking, ook niet vaak gezien deze kleurstelling, erg mooi en je kan het hebben. Het zou mij te bleek maken met dat blonde haar.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  maandag 28 december 2015 @ 17:09:46 #177
56471 pinquit
oh my lama!
pi_158605615
Beide O+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  maandag 28 december 2015 @ 17:10:22 #178
56471 pinquit
oh my lama!
pi_158605636
Die melkwegfoto woahhh
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_158605832
Ja hij heeft wel wat contrast nodig idd. Heb voor de gelegenheid mijn haar geverfd ;)

Ik vind jouw vesper erg mooi zeg! Mooie felle kleuren!
pi_158606530
Oooh die foto met het zonlicht erop Roomsnoes O+ prachtige doek!

Chanty de Vesper staat jullie prachtig O+

Vesper staat op mijn lijstje als beloningsdoek(de blauwe die Mabawa geloof ik ook heeft), evenals een SN. Als motivatie om de bv vol te houden ondanks de moeilijke momenten.
Maar weet iemand een mooie rode doek? Ik heb namelijk zwart/wit, blauw, kobaltblauw O+, witblauw, paars/groen in mijn stash, denk dat ik een rode kleur wel mooi vind ter afwisseling. Budget tot 250,-
Of een andere kleur, maar wat dan..
Toch veel blauw tinten als ik het zo bekijk, zou ik een jongetje hebben *) (Solnce Soon comes the cold vind ik ook echt prachtig, maar dan moet ik twee of drie doeken verkopen ;()
pi_158606981
Ik draag eigenlijk nooit meer -O- Heb het pas nog weer geprobeerd, maar ik krijg het niet goed strak volgens mij, M haar hoofd wiebelt zoveel dat het mij nogal oncomfortabel voor haar lijkt, ook al kijkt ze wel blij. Maar ik krijg haar niet meer dicht tegen me aan..
pi_158607409
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 17:34 schreef Cassandra87 het volgende:
Oooh die foto met het zonlicht erop Roomsnoes O+ prachtige doek!

Chanty de Vesper staat jullie prachtig O+

Vesper staat op mijn lijstje als beloningsdoek(de blauwe die Mabawa geloof ik ook heeft), evenals een SN. Als motivatie om de bv vol te houden ondanks de moeilijke momenten.
Maar weet iemand een mooie rode doek? Ik heb namelijk zwart/wit, blauw, kobaltblauw O+, witblauw, paars/groen in mijn stash, denk dat ik een rode kleur wel mooi vind ter afwisseling. Budget tot 250,-
Of een andere kleur, maar wat dan..
Toch veel blauw tinten als ik het zo bekijk, zou ik een jongetje hebben *) (Solnce Soon comes the cold vind ik ook echt prachtig, maar dan moet ik twee of drie doeken verkopen ;()
Ik heb een Storchenwiege Leo Bordeaux en die is erg fijn. En budgetvriendelijk, want maar 90 euro oid. Ik heb wel een ingedragen doek gekocht.

Verder ben ik echt gek op AP ANV Candlelight, maar dat is niet binnen je budget :+

Prachtige foto's en doeken dames!

Ik kan ook niet rugknopen Amsel, maar het ging met de Tula erg lang goed zwanger. Ik doe hem namelijk meteen onder m'n borsten dicht en dan kwam m'n buik eronderuit. En je kunt ook de buikband via de armbanden dicht doen, dan zit hij in weze als een onbu.
  maandag 28 december 2015 @ 18:59:44 #183
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_158610004
Morgen komt mijn twobirds nirvana :D (en 2 solnce's waarvan er 1 geklikt is voor iemand anders :D)

quote:
1s.gif Op maandag 28 december 2015 17:57 schreef Dot. het volgende:

Ik kan ook niet rugknopen Amsel, maar het ging met de Tula erg lang goed zwanger. Ik doe hem namelijk meteen onder m'n borsten dicht en dan kwam m'n buik eronderuit. En je kunt ook de buikband via de armbanden dicht doen, dan zit hij in weze als een onbu.
En idd Amsel je kan van een tula ofzo ook een onbu maken en je mag zowel boven als onder je buik dragen :) Maar net wat comfortabel is! Ik draag zwanger ook direct onder mijn borsten.
quote:
1s.gif Op maandag 28 december 2015 17:00 schreef Roomsnoes het volgende:

En met tegen-de-zon-inkijk-hoofd met nieuwe haarkleur
Leuk!! Zowel doek als nieuwe haar!

quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 17:34 schreef Cassandra87 het volgende:
Maar weet iemand een mooie rode doek? Ik heb namelijk zwart/wit, blauw, kobaltblauw , witblauw, paars/groen in mijn stash, denk dat ik een rode kleur wel mooi vind ter afwisseling. Budget tot 250,-
Ik ga eens even nadenken voor je :D

quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 16:55 schreef Chanty het volgende:

En vandaag voor het eerst naar buiten geweest met mijn Vesper Nog even goed zacht maken voor de baby komt!
Ook mooi O+
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  maandag 28 december 2015 @ 19:01:23 #184
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_158610062
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 18:59 schreef Moppert het volgende:
Morgen komt mijn twobirds nirvana :D (en 2 solnce's waarvan er 1 geklikt is voor iemand anders :D)
[ afbeelding ]

[..]

En idd Amsel je kan van een tula ofzo ook een onbu maken en je mag zowel boven als onder je buik dragen :) Maar net wat comfortabel is! Ik draag zwanger ook direct onder mijn borsten.

[..]

Leuk!! Zowel doek als nieuwe haar!

[..]

Ik ga eens even nadenken voor je :D

[..]

Ook mooi O+
Zara curry is een rode doek ;)
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_158612306
Wauw wat een mooie foto met de melkweg Chanty!

Thanks GotC! Ga het morgen eens uit proberen.
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_158641785
Wat een mooie foto's en doeken komen hier toch altijd voorbij. O+

Ik ben vandaag voor het eerst op stap geweest met de Nona en hij draagt echt heerlijk, zowel op de rug als op de buik. Echt een goede aankoop en hij staat N. fantastisch. O+ O+ O+ Nog geen foto's helaas.

Ik heb verder besloten mijn Oscha te verkopen, ik pak hem toch niet zo veel en vind dikkere doeken stiekem fijner dragen. Ik heb hem al op de draagdoekenmarkt gezet, maar wellicht is er hier ook interesse?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 29 december 2015 @ 18:01:03 #187
56471 pinquit
oh my lama!
pi_158642296
Nohhh Sel, zonde! Is ie zo dun dan? Watvoor blend?
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_158642348
Hij is vrij dun, maar snijdt niet hoor. Hij draagt verder prima, maar ik hou toch van wat dikkere doeken en daardoor blijft deze liggen, zonde dus! Het is een blend van wilde zijde/gekamd katoen/katoen en heel zacht. O+
  dinsdag 29 december 2015 @ 23:17:18 #189
335643 faptist
Maakt fouten
pi_158655927
Herkennen jullie dit?
Ik had nooit budget voor de duurdere doeken dus alles bleef bij dromen.
Nu heb ik wel budget (tablet en andere prullaria verkocht), maar nu kan ik niet kiezen!
Ik wil een doek waar ik lang mee uit de voeten kan. Dus niet een maandje dragen en dan weer verkopen.
Maar 0 ervaring met blends. 0 ervaring met merken.
Ik hou van geometrische patronen dus woven wings en artipoppe zijn pretty <3.
maar omdat ik uit een milieu kom waar we nooit echt geld gehad hebben vind ik het verschrikkelijk moeilijk om dit soort geld uit te geven dus blijft de twijfel er of ik er goed aan doe / wat als het niet bevalt/ wil ik toch niet liever een blauw/rood/roze/groentint?
pi_158656923
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 23:17 schreef faptist het volgende:
Herkennen jullie dit?
Ik had nooit budget voor de duurdere doeken dus alles bleef bij dromen.
Nu heb ik wel budget (tablet en andere prullaria verkocht), maar nu kan ik niet kiezen!
Ik wil een doek waar ik lang mee uit de voeten kan. Dus niet een maandje dragen en dan weer verkopen.
Maar 0 ervaring met blends. 0 ervaring met merken.
Ik hou van geometrische patronen dus woven wings en artipoppe zijn pretty <3.
maar omdat ik uit een milieu kom waar we nooit echt geld gehad hebben vind ik het verschrikkelijk moeilijk om dit soort geld uit te geven dus blijft de twijfel er of ik er goed aan doe / wat als het niet bevalt/ wil ik toch niet liever een blauw/rood/roze/groentint?
kun je niet bij Moppert op bezoek, even voelen enz.zij heeft vogels mij alle denkbare blends ;)
Ik heb nu verschillende blends, op de gok, zelf ook geen verstand van. Maar daar is de prijs ook naar. Ik heb redelijk wat hennep in mijn stash maar dat is puur toeval, doeken op uiterlijk gekocht. Mocht ik een AP of WW op het oog hebben, is de keuze ook veel moeilijker gemaakt. In ieder geval niet op de looks gekozen
  dinsdag 29 december 2015 @ 23:33:51 #191
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_158656930
Ja dat heb ik ook, en blends zijn ook nog eens lastig bedenken wat je zoekt, zeker als je niet weet welke rare stoffen en dingen peuter geschikt zijn. Het is ook gewoon zo dat je van te voren niet altijd weet of je de juiste keus maakt.. Zo heb ik ook wel een artipoppe die ik niet kan waarderen gebruikt maar tegelijk heb ik nu 5 artipoppes die ik wel kan waarderen..

Ik zou vooral zeggen probeer er een paar? lenen of meeten of een doekenreisje?
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_158663216
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 23:17 schreef faptist het volgende:
Herkennen jullie dit?
Ik had nooit budget voor de duurdere doeken dus alles bleef bij dromen.
Nu heb ik wel budget (tablet en andere prullaria verkocht), maar nu kan ik niet kiezen!
Ik wil een doek waar ik lang mee uit de voeten kan. Dus niet een maandje dragen en dan weer verkopen.
Maar 0 ervaring met blends. 0 ervaring met merken.
Ik hou van geometrische patronen dus woven wings en artipoppe zijn pretty <3.
maar omdat ik uit een milieu kom waar we nooit echt geld gehad hebben vind ik het verschrikkelijk moeilijk om dit soort geld uit te geven dus blijft de twijfel er of ik er goed aan doe / wat als het niet bevalt/ wil ik toch niet liever een blauw/rood/roze/groentint?
Je mag best eens wat doeken uitproberen? Ik heb een aantal Artipoppes, een Solnce en een Woven wings. En een fijne Vesper (maar 100% katoen, dus geen blend)! Verschillende maten ook. Meet?
Venus in pocketformaat
Š loveli
pi_158663225
Na veel uitproberen en soms weer snel verkopen of ruilen, weet ik nu wel wat ik prettig vind. Ik vind echt niet elke high end doek fijn dragen. Ik ben bijvoorbeeld alleen fan van linnen als het een dikkere blend is in een bepaalde combinatie. Gelukkig kan ik ook bij vrienden geregeld doeken proberen, hoef ik niet alles eerst te kopen :P.
Venus in pocketformaat
Š loveli
  woensdag 30 december 2015 @ 10:48:37 #194
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_158665438
Mijn favo blends zijn
40% Egyptian cotton 28% mulberry silk 15% babycamel 17% cashmere
333 gr/m2
35% Egyptian cotton 35% mulberry silk 15% babycamel 13% merino
274 gr/m2

Best vergelijkbare blends maar door het gewicht zou ik een baby wel in de 1 dragen en niet in de ander :D
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_158665891
Ik ben aan het oefenen met dragen! Inpakken vind ze he-le-maal niks, maar zodra ze zit, valt ze in slaap O+ Zo heerlijk! Ik loop inmiddels wel met een paar vragen.

Ik draag met een rekbare doek en ik weet even niet hoe de knoop heet, maar het is . Het hoofd van mini ligt vaak op mijn borst, omdat ze gelijk ligt te slapen. Haar gezicht wordt dan afgedekt door het stuk doek wat over mijn schouder hangt. Ik merk dat ik dit heel eng vind en steeds bezig ben met het opzij houden van de doek, zodat haar gezicht vrij blijft. Heeft iemand misschien een tip om te zorgen dat haar gezicht vrij blijft?

Dan heb ik het idee dat ze tijdens het lopen teveel wiebelt en heb het gevoel dat dit komt doordat de doek niet strak genoeg zit. Zou dit kunnen kloppen, of wiebelen babytjes sowieso wel tijdens het dragen?

Dan de laatste: ik heb ook een hele mooie geweven doek O+ Vorige keer dat ik hiermee oefende (de FWCC) vond ze de doek en de knoop niet zo heel prettig. Stug doorzetten en blijven oefenen of nog even wachten tot ze iets groter is?
pi_158666219
Ik heb geen ervaring met rekbaar bloesem. Mijn man draagt in een rekbare drager, in het begin is het vrij eng, maar die kleintjes liggen zelf vaak zo dat ze nog kunnen ademen. Mijn zoontje ligt ook vaak met zijn neusje in mij, dat kan nooit lekker liggen maar blijkbaar krijgt hij voldoende lucht.

Welke geweven doek heb je? Ik heb volledig ingedragen doeken en nog wat stuggere doeken. Het knopen vindt mijn zoontje meestal niets, maar als ik drie passen loop is hij stil en valt snel in slaap. Soms is het echt krijsen tijdens het knopen. Zeker met de nieuwere doeken. Ik ben direct begonnen met geweven, ik heb een hele zachte doek van 50% bamboe, die was echt ideaal om te oefenen en ook erg zacht voor mijn zoontje. Je zou kunnen proberen om de banen te twisten, voor je afknoopt, er staat volgens mij in dit topic een filmpje, dat zorgt ervoor dat ze haar beentjes niet per ongeluk overstrekt
  woensdag 30 december 2015 @ 17:24:00 #197
335643 faptist
Maakt fouten
pi_158678964
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2015 07:17 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Je mag best eens wat doeken uitproberen? Ik heb een aantal Artipoppes, een Solnce en een Woven wings. En een fijne Vesper (maar 100% katoen, dus geen blend)! Verschillende maten ook. Meet?
Woon je in de buurt?
Ik woon in Dordt.
Misschien weleens verstandig en vooral gezellig :)

Maar.. ik heb me nu dus ingelezen op dibs en ik ga het gewoon eens proberen. :)
Ik vond het altijd iets te ver gaan, maar nu denk ik alleen maar ' wat een tof initiatief!'.
haha.. hoe dingen toch veranderen..

Vandaag liep ik met de tula in de stad en werd ik weer zo vaak aangesproken door nieuwe mama's.
Echt tof. Ik geniet er ook van om hen dan antwoord te geven en ze door te verwijzen naar een leuke draagconsulent of de fb draaggroep van onze stad.
.. op andere dagen kan dit trouwens totaal anders zijn hoor.. Niets menselijks is mij vreemd >:)
  woensdag 30 december 2015 @ 17:26:20 #198
335643 faptist
Maakt fouten
pi_158679030
quote:
17s.gif Op woensdag 30 december 2015 11:10 schreef Bloesem. het volgende:
Ik ben aan het oefenen met dragen! Inpakken vind ze he-le-maal niks, maar zodra ze zit, valt ze in slaap O+ Zo heerlijk! Ik loop inmiddels wel met een paar vragen.

Ik draag met een rekbare doek en ik weet even niet hoe de knoop heet, maar het is . Het hoofd van mini ligt vaak op mijn borst, omdat ze gelijk ligt te slapen. Haar gezicht wordt dan afgedekt door het stuk doek wat over mijn schouder hangt. Ik merk dat ik dit heel eng vind en steeds bezig ben met het opzij houden van de doek, zodat haar gezicht vrij blijft. Heeft iemand misschien een tip om te zorgen dat haar gezicht vrij blijft?

Dan heb ik het idee dat ze tijdens het lopen teveel wiebelt en heb het gevoel dat dit komt doordat de doek niet strak genoeg zit. Zou dit kunnen kloppen, of wiebelen babytjes sowieso wel tijdens het dragen?

Dan de laatste: ik heb ook een hele mooie geweven doek O+ Vorige keer dat ik hiermee oefende (de FWCC) vond ze de doek en de knoop niet zo heel prettig. Stug doorzetten en blijven oefenen of nog even wachten tot ze iets groter is?
Maak je al een nekrolletje ? (monddoekje/ hydrofiele luier/ wat dan ook oprollen, bovenste rand van je draagdoek eromheen slaan, zodat dit dienst doet als versteviging voor het nekje).
En verder heb ik geen ervaring met rekbare doeken dus hier kan ik je niet zo goed mee helpen.
Succes en leuk dat je draagt!
pi_158679354
Een vraagje voor de Tula-experts, omdat ik overweeg er eentje te kopen :) Mijn baby van 2 maanden is 59cm en weegt nu 6,1 kg. Kan ik beter wachten tot ze 7kg weegt of is het (gezien haar leeftijd en grootte) sowieso aan te raden de baby insert erbij te kopen?
  woensdag 30 december 2015 @ 17:34:34 #200
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_158679377
De insert is ongeveer nodig tot maat 74 ik zou dus de insert zeker wel kopen.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_158679575
Ik vind zo'n insert er altijd zo vervelend uitzien. :@ Maar als je hem niet koopt heb je wel geduld nodig. N. is bijna 8 maanden en heeft maat 68 nu en past biiiiijna.
pi_158679902
Dank voor de reacties! Ga er nog even over nadenken (en tot die tijd gaat A nog lekker in de - tijdelijke - tricot slen):)
pi_158680887
Faptist, ik woon in Papendrecht, heb hier best wat Artipoppes liggen die je eens mag komen proberen! :)
Mama van F. (2012) en M. (2016)
  woensdag 30 december 2015 @ 19:51:45 #204
335643 faptist
Maakt fouten
pi_158684007
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 18:14 schreef Marjolijntje het volgende:
Faptist, ik woon in Papendrecht, heb hier best wat Artipoppes liggen die je eens mag komen proberen! :)
Wat super leuk!
Ik pm je O+
pi_158686268
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 17:24 schreef faptist het volgende:

[..]

Woon je in de buurt?
Ik woon in Dordt.
Misschien weleens verstandig en vooral gezellig :)

Maar.. ik heb me nu dus ingelezen op dibs en ik ga het gewoon eens proberen. :)
Ik vond het altijd iets te ver gaan, maar nu denk ik alleen maar ' wat een tof initiatief!'.
haha.. hoe dingen toch veranderen..

Vandaag liep ik met de tula in de stad en werd ik weer zo vaak aangesproken door nieuwe mama's.
Echt tof. Ik geniet er ook van om hen dan antwoord te geven en ze door te verwijzen naar een leuke draagconsulent of de fb draaggroep van onze stad.
.. op andere dagen kan dit trouwens totaal anders zijn hoor.. Niets menselijks is mij vreemd >:)
Hmm nee, Hoofddorp hier, helaas niet echt naast de deur -O-
Venus in pocketformaat
Š loveli
  woensdag 30 december 2015 @ 20:50:06 #206
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_158687155
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 17:33 schreef Aerenia het volgende:
Een vraagje voor de Tula-experts, omdat ik overweeg er eentje te kopen :) Mijn baby van 2 maanden is 59cm en weegt nu 6,1 kg. Kan ik beter wachten tot ze 7kg weegt of is het (gezien haar leeftijd en grootte) sowieso aan te raden de baby insert erbij te kopen?
Ik zou wachten met kopen. Ik heb destijds ook gewacht en op HET moment dat de Tula paste was mijn uberTula daar O+ Nog elke dag verliefd op het ding :Y

♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_158687607
Ik ben eigenlijk ook wel heel benieuwd naar HE-doeken, maar ik durf de sprong niet te wagen. :@ Straks geef ik X-100 euro uit aan een mooie doek doe ik vervolgens niet fijn vind en raak ik hem vervolgens niet weer kwijt. Is er een blend/merk dat foolproof is? Vast weer een gevalletje zoveel mensen zoveel smaken of niet? ;(
  woensdag 30 december 2015 @ 21:00:01 #208
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_158687713
Waarom zijn die doeken eigenlijk zo duur?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 30 december 2015 @ 21:01:10 #209
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_158687782
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 20:50 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Ik zou wachten met kopen. Ik heb destijds ook gewacht en op HET moment dat de Tula paste was mijn uberTula daar O+ Nog elke dag verliefd op het ding :Y

[ afbeelding ]
Ik hoopte eigenlijk wel op het figuur en haar van die chick toen ik zo'n draagzak bestelde. Helaas helaas :+

Ik ga die met vosjes dit weekend uitproberen met neefje :)
Ben benieuwd!
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 30 december 2015 @ 21:07:15 #210
335643 faptist
Maakt fouten
pi_158688152
Phaidra,
Ik ben regelmatig in Hoofddorp, want ik maak mijn moeder zo blij met een middagje winkelen daar (ja echt.. haha).
Dus mocht ik na Marjolijntje nog niets wijzer zijn ga ik graag op je aanbod in.

Aerenia,
Ik zou ook wachten. Ik kon niet wachten en kocht de ubervette glitter unicorn tula. Paste Ro er eindelijk in was het niets voor me. Kon de tula weer de verkoop in.
Een tula is redelijk waardevast en je kunt altijd wel aan je favoriete komen zonder veel bij te betalen. Of het moet een of andere exclusive zijn.. maar dat is net zo met draagdoeken.
pi_158688667
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 21:07 schreef faptist het volgende:
Phaidra,
Ik ben regelmatig in Hoofddorp, want ik maak mijn moeder zo blij met een middagje winkelen daar (ja echt.. haha).
Dus mocht ik na Marjolijntje nog niets wijzer zijn ga ik graag op je aanbod in.

Aerenia,
Ik zou ook wachten. Ik kon niet wachten en kocht de ubervette glitter unicorn tula. Paste Ro er eindelijk in was het niets voor me. Kon de tula weer de verkoop in.
Een tula is redelijk waardevast en je kunt altijd wel aan je favoriete komen zonder veel bij te betalen. Of het moet een of andere exclusive zijn.. maar dat is net zo met draagdoeken.
:D Grappig! Sowieso altijd welkom!
Venus in pocketformaat
Š loveli
pi_158688699
Ik zeg nooit meer dat doeken of dragers waardevast zijn :{. Heb nu beide doeken voor ruim minder dan ik ervoor heb betaald te koop staan en nog verkopen ze niet. Word er chagrijnig van }:|. Ingekakte, verzadigde markt.

/pissedoff :')
pi_158689608
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2015 20:58 schreef Selvaria het volgende:
Ik ben eigenlijk ook wel heel benieuwd naar HE-doeken, maar ik durf de sprong niet te wagen. :@ Straks geef ik X-100 euro uit aan een mooie doek doe ik vervolgens niet fijn vind en raak ik hem vervolgens niet weer kwijt. Is er een blend/merk dat foolproof is? Vast weer een gevalletje zoveel mensen zoveel smaken of niet? ;(
Het wisselt. Voor retail kan je de meeste doeken wel weer doorverkopen. Een paar patronen zijn erg populair (AP Argus, Solnce Genesis, Kokoro Ren bijvoorbeeld) terwijl andere patronen wat minder gewild zijn en dus ook goedkoper. Tip: meld je aan bij de fb-fan pagina's, zoals Artipoppe slings, All things Woven Wings, Oscha, en lees een tijdje mee. Heel leerzaam voor wat populair is, wat je zelf mooi vindt en wat de prijzen zijn (marktwaarde). Scheelt echt miskopen!

Molo: de materialen die gebruikt worden zijn vaak duurder en dragen prettiger, steviger, worden sneller zacht, etc. Ik merk echt heel veel verschil. Mijn oudste droeg ik in doeken van ca. 60 euro, maar met 10 maanden vond ik het te zwaar worden . Nu draag ik ook 10 maanden maar heb ik nog nergens last van.
Venus in pocketformaat
Š loveli
  woensdag 30 december 2015 @ 21:34:13 #214
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_158689674
Ah ok, duidelijk en logisch ook wel ja :Y
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_158689841
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2015 21:16 schreef GotC het volgende:
Ik zeg nooit meer dat doeken of dragers waardevast zijn :{. Heb nu beide doeken voor ruim minder dan ik ervoor heb betaald te koop staan en nog verkopen ze niet. Word er chagrijnig van }:|. Ingekakte, verzadigde markt.

/pissedoff :')
jouw Shona wacht gewoon tot april O-) dan mag ik hopelijk weer een doek kopen
pi_158689910
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2015 21:16 schreef GotC het volgende:
Ik zeg nooit meer dat doeken of dragers waardevast zijn :{. Heb nu beide doeken voor ruim minder dan ik ervoor heb betaald te koop staan en nog verkopen ze niet. Word er chagrijnig van }:|. Ingekakte, verzadigde markt.

/pissedoff :')
Ja momenteel is het wel lastig. Ik hoop dat het over een maandje weer wat beter wordt. Ik wil ook wat verkopen.
Venus in pocketformaat
Š loveli
pi_158690032
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2015 21:38 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Ja momenteel is het wel lastig. Ik hoop dat het over een maandje weer wat beter wordt. Ik wil ook wat verkopen.
Ik hoop het ook. Rond december is het altijd kak, maar het is gewoon irritant als je besloten hebt iets te verkopen en het verkoopt niet :+.

Cassandra, :D :*.
  woensdag 30 december 2015 @ 22:07:04 #218
335643 faptist
Maakt fouten
pi_158691500
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2015 21:16 schreef GotC het volgende:
Ik zeg nooit meer dat doeken of dragers waardevast zijn :{. Heb nu beide doeken voor ruim minder dan ik ervoor heb betaald te koop staan en nog verkopen ze niet. Word er chagrijnig van }:|. Ingekakte, verzadigde markt.

/pissedoff :')
-O-
Lijkt me heel rot.
Dat is ook een reden waarom ik het moeilijk vind om een duurdere doek te kopen. De goedkope die ik nu heb (yaro) ben ik zo weer kwijt, maar oscha's and up... daar heb je wel weer een specifieke koper voor nodig die dan net funds moet hebben. Hopelijk trekt het snel weer aan!
pi_158691774
En ik wil juist nog een doek erbij maar heb een ietwat beperkt budget en weet daarom totaal niet wat te kopen. Wil een doek die net zo fijn is als de Didymos Fishes die ik heb (overgenomen van Moppert) maar ik kom er niet uit en weet er te weinig van.
pi_158691970
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 22:07 schreef faptist het volgende:

[..]

-O-
Lijkt me heel rot.
Dat is ook een reden waarom ik het moeilijk vind om een duurdere doek te kopen. De goedkope die ik nu heb (yaro) ben ik zo weer kwijt, maar oscha's and up... daar heb je wel weer een specifieke koper voor nodig die dan net funds moet hebben. Hopelijk trekt het snel weer aan!
Meestal gaat het wel ok in de internationale markt, laat je er niet door tegenhouden :). En in het ergste geval lever je een paar tientjes in.
pi_158692099
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 22:11 schreef Malteser het volgende:
En ik wil juist nog een doek erbij maar heb een ietwat beperkt budget en weet daarom totaal niet wat te kopen. Wil een doek die net zo fijn is als de Didymos Fishes die ik heb (overgenomen van Moppert) maar ik kom er niet uit en weet er te weinig van.
Wat vind je er zo fijn aan? Heeft het wat rek of juist helemaal niet, is het heel zacht, is het heel sterk? :)
pi_158692397
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 22:11 schreef Malteser het volgende:
En ik wil juist nog een doek erbij maar heb een ietwat beperkt budget en weet daarom totaal niet wat te kopen. Wil een doek die net zo fijn is als de Didymos Fishes die ik heb (overgenomen van Moppert) maar ik kom er niet uit en weet er te weinig van.
ik kan wel wat meenemen naar de meet dat je kan proberen? Heb inmiddels zat :') al zijn er dan drie doeken op reis bedenk ik me nu -O-
Ik heb een volledig ingedragen natibaby 30% hennep 70% katoen te leen die erg fijn draagt, en ik heb een net nieuwe linnen blend die ik ook super vind, zit als een huis, maar is net nieuw en dus vrij stug, ik weet nog niet of hij zo stevig zit omdat hij zo stug is of dat die blend super fijn is.

Eigenlijk ben je hier nog niet mee geholpen of wel :')
Ik heb in ieder geval een ellevil, een tula, twee natibabys en een yaro die je kan voelen/proberen, alleen is de yaro een maat vier. Ik heb verder een nona, nog een natibaby en een Oscha die op reis zijn, maar de Oscha kan ik zo ophalen
pi_158705564
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2015 21:32 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Het wisselt. Voor retail kan je de meeste doeken wel weer doorverkopen. Een paar patronen zijn erg populair (AP Argus, Solnce Genesis, Kokoro Ren bijvoorbeeld) terwijl andere patronen wat minder gewild zijn en dus ook goedkoper. Tip: meld je aan bij de fb-fan pagina's, zoals Artipoppe slings, All things Woven Wings, Oscha, en lees een tijdje mee. Heel leerzaam voor wat populair is, wat je zelf mooi vindt en wat de prijzen zijn (marktwaarde). Scheelt echt miskopen!
Dat laatste heb ik inderdaad gedaan, maar ik blijf het spannend vinden. Ik heb mijn oog laten vallen op een Solnce Genesis, maar daar zijn weer zoveel blends en kleuren in mogelijk. Ik kijk het nog wel even aan, wie weet durf ik het nooit. :D
pi_158705724
Dank jullie wel faptist en Cassandra :* ik heb gisteren een andere knoop (kangaroo) geprobeerd met m'n geweven doek (ben even de naam kwijt) en daar heeft ze heerlijk een paar uurtjes in gehangen O+ m'n lieve propje O+

Nu sparen voor een Tula :D
  donderdag 31 december 2015 @ 12:45:42 #225
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_158708758
quote:
1s.gif Op donderdag 31 december 2015 11:05 schreef Selvaria het volgende:

[..]

Dat laatste heb ik inderdaad gedaan, maar ik blijf het spannend vinden. Ik heb mijn oog laten vallen op een Solnce Genesis, maar daar zijn weer zoveel blends en kleuren in mogelijk. Ik kijk het nog wel even aan, wie weet durf ik het nooit. :D
Ik heb best veel Solnce's en er nog veel meer gehad,
Ze hebben hele diverse doeken en heeeeeeeel veel kleuren idd :D
Ze hebben nu ook iets als een softweave die is extra zacht :9
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_158709179
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2015 12:45 schreef Moppert het volgende:

[..]

Ik heb best veel Solnce's en er nog veel meer gehad,
Ze hebben hele diverse doeken en heeeeeeeel veel kleuren idd :D
Ze hebben nu ook iets als een softweave die is extra zacht :9
En bevielen ze allemaal goed of waren er ook duidelijk mindere? En is softweave ook stevig? /noob. :P
  donderdag 31 december 2015 @ 13:09:19 #227
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_158709483
Ja softweave is ook stevig ik draag er mijn bijna 2 jarige mee..
Ik vond de neon lime niet zo fijn

Je kan ook aan mijn 2 genesis zien dat er verschil in dikte en weving zit

4e van boven en 7e van boven
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_158710731
Duidelijk verschil inderdaad! Ik ga de FB pagina's eens in de gaten houden. :s)
pi_158711571
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2015 22:17 schreef GotC het volgende:

[..]

Wat vind je er zo fijn aan? Heeft het wat rek of juist helemaal niet, is het heel zacht, is het heel sterk? :)
De doek voelt heerlijk zacht, is wat dikker maar laat zich fijn spannen en zit dan als een huis. Twix zakt er niet in uit. Heerlijk gewoon!
Ik heb ook een Hoppediz Chicago, die is dunner, daardoor een tikje makkelijker te spannen dan de Didymos maar zakt eerder uit.

Ik lijk dus een dikkere, zachte doek fijner te vinden. Dat 'zit als een huis gevoel' is wat ik graag wil.
pi_158711613
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2015 22:22 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

ik kan wel wat meenemen naar de meet dat je kan proberen? Heb inmiddels zat :') al zijn er dan drie doeken op reis bedenk ik me nu -O-
Ik heb een volledig ingedragen natibaby 30% hennep 70% katoen te leen die erg fijn draagt, en ik heb een net nieuwe linnen blend die ik ook super vind, zit als een huis, maar is net nieuw en dus vrij stug, ik weet nog niet of hij zo stevig zit omdat hij zo stug is of dat die blend super fijn is.

Eigenlijk ben je hier nog niet mee geholpen of wel :')
Ik heb in ieder geval een ellevil, een tula, twee natibabys en een yaro die je kan voelen/proberen, alleen is de yaro een maat vier. Ik heb verder een nona, nog een natibaby en een Oscha die op reis zijn, maar de Oscha kan ik zo ophalen
Ik zou graag wat van je doeken voelen op de meet! Thanks! :)
pi_158713388
Ik ben me ook aan het oriënteren op een draagdoek. Heb nu een rekbare, maar daar wordt hij nu wel wat zwaar voor en ik vind het een geprop om hem goed erin te krijgen omdat je die zonder baby knoopt. In het begin erg fijn, maar nu niet meer.

Ik heb dus ook wel interesse in wat dingen uitproberen/voelen op de meet, er vanuitgaande dat ik erbij ben.
¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸&gt;&lt;(((ē&gt;
pi_158714244
Als er behoefte is aan nog meer doekgefriemel wil ik er ook best wat meenemen. :+
pi_158714413
quote:
1s.gif Op donderdag 31 december 2015 15:19 schreef Selvaria het volgende:
Als er behoefte is aan nog meer doekgefriemel wil ik er ook best wat meenemen. :+
^O^
pi_158717164
Ik heb net een nieuwe Manduca voor me eige gekocht! *O*

We dragen nu nog in een doek, maar ik krijg er geen liefde voor, helaas. Ik vind het best onhandig en gedoe en ik neem de doek niet lekker even mee. Hij past nu nog net niet lekker in de draagzak, maar dat duurt niet lang meer! *O*
pi_158738686
Ik zoek eigenlijk een kleurige, soepele, wat lichtere maar toch stevige doek voor erbij. Tips?
ti amo pių di ieri ma meno di domani
pi_158741204
Girasol?
  vrijdag 1 januari 2016 @ 19:02:14 #237
56471 pinquit
oh my lama!
pi_158741717
Of de okinami van Sel!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_158741784
Of de Orion Shona van mij! :P
pi_158742131
Voor erbij zoek ik iets onder 100euro
ti amo pių di ieri ma meno di domani
  vrijdag 1 januari 2016 @ 19:55:14 #240
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_158742822
Vandaag mijn Tula Sly (met vosjes O+ ) uitgeprobeerd met leen baby :+
Die vond het geweldig, en hij was gelukkig super makkelijk om te doen (anders kon hij nog mooi terug naar webshop).
Dus hij mag nu lekker in de kast wachten tot mijn eigen baby er is :)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_158744448
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2016 19:02 schreef pinquit het volgende:
Of de okinami van Sel!
O ja, of die natuurlijk! *O*
Maar die is misschien wat duur voor erbij. :P
  vrijdag 1 januari 2016 @ 20:57:05 #242
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_158744635
Vanaf wanneer mag een baby ook weer op de rug in de Manduca? Vanaf dat ze goed kunnen zitten toch?
Ik gebruik nu nog de Marsupi op de buik, maar die bijna 9 kilo vinden mijn schouders echt niet meer zo tof.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_158745878
Yaro yolka. Nona is ook super fijn, maar nog lang niet soepel :')
pi_158757575
Ik heb een rekbare doek gewonnen met een loterij voor serious request. Ik haat rekbaar :')
Nouja misschien leuk als kraamcadeau voor iemand anders
pi_158759685
Wie kan mij als doekennitwit op weg helpen? Ik heb J een aantal keer gedragen in een rekbare doek. Hij was toen veel te onrustig en bleef zich meestal verzetten, dus dat was niet echt een succes. Nu het medisch gezien beter gaat, wil ik toch weer proberen of hij het fijn vindt in een doek.

Ik heb het zojuist even geprobeerd aan de hand van youtube met een (niet rekbare) doek geknoopt met een FWCC. Hoe voorkom ik de volgende keer:
- dat de doek snijdt bij mijn oksel
- dat die banen die onderaan kruisen een prop worden
- dat de bovenkant van de doek (bij het ruggetje) vrij los zit
En hoe 'moeten' de armpjes zitten?
pi_158759904
Ik vind solnce niet fijn. Alle die ik heb gebruikt zijn te dik voor mij. Aanspannen met zoveel doek in mijn handen vond ik ruk ;( .
♥ J & S
pi_158760006
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2016 14:27 schreef Hupje het volgende:
Wie kan mij als doekennitwit op weg helpen? Ik heb J een aantal keer gedragen in een rekbare doek. Hij was toen veel te onrustig en bleef zich meestal verzetten, dus dat was niet echt een succes. Nu het medisch gezien beter gaat, wil ik toch weer proberen of hij het fijn vindt in een doek.

Ik heb het zojuist even geprobeerd aan de hand van youtube met een (niet rekbare) doek geknoopt met een FWCC. Hoe voorkom ik de volgende keer:
- dat de doek snijdt bij mijn oksel
- dat die banen die onderaan kruisen een prop worden
- dat de bovenkant van de doek (bij het ruggetje) vrij los zit
En hoe 'moeten' de armpjes zitten?
- Zat de doek miss iets te hoog vanwege je oksel?
- Voor de prop moet je zorgen dat de banen eventueel netjes over elkaar legt ipv samen vouwt als een harmonica (als je me begrijpt?). Ik weet niet hou oud J is maar je kan ook een twist maken onder de billen.
- armpjes mogen zoals J dat zelf fijn vind. Hier meestal echt als een kikker maar soms een armpje langs mijn zij. Bovenkant van de doek is echt een kwestie van strakker aanspannen. Als je de binnenkant van de rail van de doek pakt vanuit je nek en dat aanspant heb je de bovenkant van de doek.

Welk filmpje heb je gebruikt :)?
♥ J & S
  zaterdag 2 januari 2016 @ 15:51:32 #248
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_158761968
Snijden in de oksel kan je voorkomen door de doek horizontaal strak te trekken (dus echt recht opzij) ipv omhoog, en 'm daarna pas over je schouder te draperen.
KuikenGuppy
pi_158762280
Schoonzus met Baby Bjorn zag gisteren onze Tula en appt net dat ze er ook eentje besteld heeft. ^O^ .
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_158762659
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 januari 2016 16:06 schreef DevilsAndDust het volgende:
Schoonzus met Baby Bjorn zag gisteren onze Tula en appt net dat ze er ook eentje besteld heeft. ^O^ .
Dat is goed nieuws!!
  zaterdag 2 januari 2016 @ 16:24:03 #251
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_158762705
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 januari 2016 14:36 schreef klaprooss het volgende:
Ik vind solnce niet fijn. Alle die ik heb gebruikt zijn te dik voor mij. Aanspannen met zoveel doek in mijn handen vond ik ruk ;( .
Ik ben heeeeeel benieuwd wat je denkt over de cranberries of the wildling. De dunnere weave en de softweave is heel anders.

Ik vind het absurd hoe dik sommige zijn idd.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_158763943
Dankjewel voor de tips! Morgen nieuwe poging :)
Ik heb o.a. gekeken naar de tutorial van wrapyouinlove die in de OP genoemd staat.
  zaterdag 2 januari 2016 @ 22:41:42 #253
335643 faptist
Maakt fouten
pi_158774517
c. r. a. p.
Ik ben verliefd. Artipoppe Argus Wicked Witch. *;
Morgen als dip.
Ik ga een poging wagen, maar heeft een van jullie een idee wat deze doek mij zou kosten als ik hem ergens zou kunnen vinden?
Voel me een beetje lullig als ik ga vragen wat hij kost op een fb pagina als (d)iso en dat dan blijkt dat hij 1400 euro is ofzo. Zal hij hoogstwaarschijnlijk niet zijn gezien het een katoenen doek is.. maar you get my point.
pi_158774610
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2016 22:41 schreef faptist het volgende:
c. r. a. p.
Ik ben verliefd. Artipoppe Argus Wicked Witch. *;
Morgen als dip.
Ik ga een poging wagen, maar heeft een van jullie een idee wat deze doek mij zou kosten als ik hem ergens zou kunnen vinden?
Voel me een beetje lullig als ik ga vragen wat hij kost op een fb pagina als (d)iso en dat dan blijkt dat hij 1400 euro is ofzo. Zal hij hoogstwaarschijnlijk niet zijn gezien het een katoenen doek is.. maar you get my point.
Dit stond er op FB, retailprijzen. Geen idee wat mv ervan is. Enne geen katoentje ;):
80% Egyptian cotton 20% linen
Size 3(¤240) Size 4(¤260) Size 6(¤300) Size 7(¤ 320)
  zaterdag 2 januari 2016 @ 22:45:42 #255
335643 faptist
Maakt fouten
pi_158774704
Say what now?

*O* Ooit is hij dus van mij *O*
  zaterdag 2 januari 2016 @ 22:59:00 #256
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_158775341
Helaas zijn de retailprijzen niet de prijzen waar ze daarna nog voor gaan. Not to burst any bubbles, maar je eerdere schatting zat dichter in de buurt :@

En hoi! Al 22 maanden draagplezier hier O+
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
  zaterdag 2 januari 2016 @ 23:03:50 #257
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_158775543
Er stond een wicked witch 6 te koop voor 900 pas geleden.
Een argus vinden voor retail is echt heel zeldzaam of het moet een blacklabel zijn die gaan wel voor retail of onder.

[ Bericht 3% gewijzigd door Moppert op 02-01-2016 23:24:50 ]
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_158776163
Daarom zei ik erbij dat ik geen idee heb van mv :P. Ik volg AP totaal niet, maar retailprijzen zijn makkelijk te vinden op Google :+.
  zondag 3 januari 2016 @ 00:00:15 #259
335643 faptist
Maakt fouten
pi_158777725
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 januari 2016 23:03 schreef Moppert het volgende:
Er stond een wicked witch 6 te koop voor 900 pas geleden.
Een argus vinden voor retail is echt heel zeldzaam of het moet een blacklabel zijn die gaan wel voor retail of onder.
Nee joh! :')
Oh de blijdschap die ik even gevoeld heb.
Haha

Nouja.. Dan maar extra bidden voor de dip morgen. *hoopvol* O+
  maandag 4 januari 2016 @ 20:59:00 #260
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_158828735
Wat is een dip?
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_158829182
quote:
11s.gif Op maandag 4 januari 2016 20:59 schreef MissBliss het volgende:
Wat is een dip?
Een soort lootje. Een doek wordt aangeboden voor bijvoorbeeld 50 lootjes (dips) van ¤5. Je koopt er 1 door een Google formulier in te vullen. Als alle dips verkocht zijn, betaal je via PayPal en als iedereen betaald heeft wordt de winnaar getrokken via random.org.

Vorm van online gokken, basically.
Venus in pocketformaat
Š loveli
pi_158834818
Jeetje, wat een prijzen zie ik voorbij komen :{ Een mooie en vooral kwalitatief goede doek hoeft voor ons echt niet de allergoedkoopste te zijn, ook met het oog op een evt tweede ooit, maar 900+ is weer het andere uiterste.. Hopelijk heb je geluk morgen fap! :)

Morgen hebben we een draagconsult, ik geloof dat de consulent zowel een rekbare als een geweven doek gaat laten zien. Heb nog niet de tijd gehad me er erg in te verdiepen, man wel al meer, die ziet het al helemaal zitten :D Ben benieuwd hoe moeilijk het knopen gaat zijn, vind het er altijd ingewikkeld uitzien op foto's :@
  dinsdag 5 januari 2016 @ 09:20:15 #263
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_158840353
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2016 21:10 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Een soort lootje. Een doek wordt aangeboden voor bijvoorbeeld 50 lootjes (dips) van ¤5. Je koopt er 1 door een Google formulier in te vullen. Als alle dips verkocht zijn, betaal je via PayPal en als iedereen betaald heeft wordt de winnaar getrokken via random.org.

Vorm van online gokken, basically.
Aha, klinkt leuk :D
Heb je gewonnen fap?
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
  dinsdag 5 januari 2016 @ 11:41:37 #264
56471 pinquit
oh my lama!
pi_158842852
We hebben een Tula! O+

Het is de skyscape geworden :)



[ Bericht 23% gewijzigd door pinquit op 05-01-2016 12:07:08 ]
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  dinsdag 5 januari 2016 @ 14:16:59 #265
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_158846454
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 11:41 schreef pinquit het volgende:
We hebben een Tula! O+

Het is de skyscape geworden :)

[ afbeelding ]
Die is tof zeg!
O+
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  dinsdag 5 januari 2016 @ 14:21:44 #266
56471 pinquit
oh my lama!
pi_158846544
Nu elke dag even een beetje aan Alex zn beentjes trekken, zodat ie er snel in past :P
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  dinsdag 5 januari 2016 @ 16:40:45 #267
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_158850250
Leuk pinq!
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_158852861
Oh die is leuk Pinq!
pi_158865418
Leuk pinq O+

Ik denk vast te moeilijk.. Ik kan geen vrienden worden met de rs. Maar ik weet niet hoe ik G handig naar de opvang/go krijg. Ik heb m nu gehaald en gebracht op de arm, maar vanaf maandag heb ik ook nog mijn kolf bij mij en zijn spullen, bovendien wordt hij straks zwaarder en gaat dat onhandig. Doek vind ik geen optie, ik woon namelijk op 200 meter afstand, dat is de moeite van het knopen niet. Bovendien duurt dat langer en is hij meer aan het jengelen dan dat ik erover doe om bij het kdv te komen.
Storchenwiege kan ik niet mee overweg.
Nou heb ik een tula, maar daar is hij nog te klein voor.
Toch op zoek naar een andere draagzak? :{ hij zit nu in maat 62..

Oh gaat alleen om brengen trouwens :') als ik m haal is de doek wel handig, want ik haal hem rond etenstijd, dan kan hij direct in de doek blijven zodat ik kan koken en eten
pi_158865471
quote:
1s.gif Op woensdag 6 januari 2016 08:28 schreef Cassandra87 het volgende:
Leuk pinq O+

Ik denk vast te moeilijk.. Ik kan geen vrienden worden met de rs. Maar ik weet niet hoe ik G handig naar de opvang/go krijg. Ik heb m nu gehaald en gebracht op de arm, maar vanaf maandag heb ik ook nog mijn kolf bij mij en zijn spullen, bovendien wordt hij straks zwaarder en gaat dat onhandig. Doek vind ik geen optie, ik woon namelijk op 200 meter afstand, dat is de moeite van het knopen niet. Bovendien duurt dat langer en is hij meer aan het jengelen dan dat ik erover doe om bij het kdv te komen.
Storchenwiege kan ik niet mee overweg.
Nou heb ik een tula, maar daar is hij nog te klein voor.
Toch op zoek naar een andere draagzak? :{ hij zit nu in maat 62..

Oh gaat alleen om brengen trouwens :') als ik m haal is de doek wel handig, want ik haal hem rond etenstijd, dan kan hij direct in de doek blijven zodat ik kan koken en eten
Kinderwagen een optie? En hem voorlopig brengen op de arm en daarna thuis je kolf ophalen?
Tegen de tijd dat hij echt zwaarder wordt om dat stuk te dragen, past hij misschien wel in de Tula.
pi_158865531
quote:
1s.gif Op woensdag 6 januari 2016 08:28 schreef Cassandra87 het volgende:
Leuk pinq O+

Ik denk vast te moeilijk.. Ik kan geen vrienden worden met de rs. Maar ik weet niet hoe ik G handig naar de opvang/go krijg. Ik heb m nu gehaald en gebracht op de arm, maar vanaf maandag heb ik ook nog mijn kolf bij mij en zijn spullen, bovendien wordt hij straks zwaarder en gaat dat onhandig. Doek vind ik geen optie, ik woon namelijk op 200 meter afstand, dat is de moeite van het knopen niet. Bovendien duurt dat langer en is hij meer aan het jengelen dan dat ik erover doe om bij het kdv te komen.
Storchenwiege kan ik niet mee overweg.
Nou heb ik een tula, maar daar is hij nog te klein voor.
Toch op zoek naar een andere draagzak? :{ hij zit nu in maat 62..

Oh gaat alleen om brengen trouwens :') als ik m haal is de doek wel handig, want ik haal hem rond etenstijd, dan kan hij direct in de doek blijven zodat ik kan koken en eten
Verkleiner voor de tula kopen of van iemand lenen?
pi_158865544
quote:
1s.gif Op woensdag 6 januari 2016 08:33 schreef Malteser het volgende:

[..]

Kinderwagen een optie? En hem voorlopig brengen op de arm en daarna thuis je kolf ophalen?
Tegen de tijd dat hij echt zwaarder wordt om dat stuk te dragen, past hij misschien wel in de Tula.
kinderwagen staat boven, die wordt nooit gebruikt. Beneden staat hij in de weg. Ik vind hem nu al zwaar, hij maakt er sport van om naar achter te hangen haha. Misschien dat ik inderdaad maar heen en weer loop..
pi_158865561
Insert heb ik, maar niet gebruikt vanwege de gedwongen m houding. Maar dat is voor dat kleine stukje niet zon ramp denk ik ^O^
  woensdag 6 januari 2016 @ 08:46:31 #274
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_158865597
Gedwongen m houding?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 6 januari 2016 @ 10:03:40 #275
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_158866583
Ik breng J. in de maxicosi op het wagenonderstel naar de opvang. Ik ga echt niet voor die 5 minuten knopen :P tegen de tijd dat hij in de Tula past wil ik hem daarin brengen.

Hmz, ik had een draagconsulente gemaild over dat ik een consult wilde. Ik blijf last van mijn schouders hebben bij het dragen en hoopte dat zij me nog wat kon helpen bij het knopen. Ik had 2 foto's meegestuurd en ze reageerde met: het is echt heel goed geknoopt! Zij kan me niet helpen, ze raadt aan naar een fysio te gaan voor mijn schouders. Wel een compliment natuurlijk, maar ook erg jammer -O- Ik hoopte op een makkelijke oplossing. Nu draag ik eigenlijk maar weinig.
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
  woensdag 6 januari 2016 @ 10:24:59 #276
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_158867042
Marsupi proberen Cassandra? Daar zit ie zo in. En is t/m maat 74, dus juist voor kleine baby's.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_158869095
Toch nog even oefenen met de Storchenwiege? Anders inderdaad mc op onderstel, die kan je ook inklappen zodat ie niet zo in de weg staat.

MB, wat vervelend! Kan het liggen ana de draagkracht van je doek? Ik merk echt duidelijk verschil, bij mijn Hoppediz kreeg ik veel meer last van mijn rug/schouders dan bij mijn andere doeken.

Ik heb net een vriendin die weer zwanger is geholpen met knopen zodat ze straks haar nieuwe mini thuis lekker kan dragen terwijl ze met haar andere kindje kan spelen. O+
  woensdag 6 januari 2016 @ 13:44:36 #278
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_158871288
Ik zou gewoon die insert gebruiken voor dat kleine stukje, Cassandra. Of anders een rolletje maken met een hydrofiel en hem daar op zetten. Ik vind die babyinsert van de Tula ook niets, veel te rechte rug hebben ze daar in.
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
  woensdag 6 januari 2016 @ 13:49:38 #279
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_158871427
Bij goed gebruik zitten ze er niet met rechte rug in. Het zijn wel ondingen :Y
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_158871704
Ja ga t gewoon proberen, t is echt maar vijf minuten hooguit.
Nou even uit vogelen hoe ik de tula afstel..
  woensdag 6 januari 2016 @ 16:28:34 #281
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_158875656
quote:
1s.gif Op woensdag 6 januari 2016 12:09 schreef Selvaria het volgende:

MB, wat vervelend! Kan het liggen ana de draagkracht van je doek? Ik merk echt duidelijk verschil, bij mijn Hoppediz kreeg ik veel meer last van mijn rug/schouders dan bij mijn andere doeken.

Ik heb net een vriendin die weer zwanger is geholpen met knopen zodat ze straks haar nieuwe mini thuis lekker kan dragen terwijl ze met haar andere kindje kan spelen. O+
Hmm, ja zou kunnen, ik weet niet hoe ik mijn doeken op draagkracht moet beoordelen :D
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
  woensdag 6 januari 2016 @ 17:04:30 #282
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_158876669
Welke foto had je gestuurd naar welke consulent.. Ik vind het knap dat ze het kan beoordelen vanaf een foto. Hele kleine tweaks maken echt enorm veel uit.. Het kan idd ook aan de doek liggen.

Al knoop je idd ontzettend netjes van wat ik van de foto?s kan zien :D voor mij is het al een stuk minder pijnlijk als ik de banden uit spreid zoals vroeger normaal was. of als ik het op een andere manier over mijn schouder heen leg.

[ Bericht 47% gewijzigd door Moppert op 06-01-2016 17:13:14 ]
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  woensdag 6 januari 2016 @ 18:17:28 #283
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_158878234
MB, keertje meteen weer?
KuikenGuppy
  woensdag 6 januari 2016 @ 18:54:19 #284
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_158879130
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2016 17:04 schreef Moppert het volgende:
Welke foto had je gestuurd naar welke consulent.. Ik vind het knap dat ze het kan beoordelen vanaf een foto. Hele kleine tweaks maken echt enorm veel uit.. Het kan idd ook aan de doek liggen.

Al knoop je idd ontzettend netjes van wat ik van de foto?s kan zien :D voor mij is het al een stuk minder pijnlijk als ik de banden uit spreid zoals vroeger normaal was. of als ik het op een andere manier over mijn schouder heen leg.

Deze:


naar
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wel al 2 maanden oud, die foto's. Tegenwoordig is hij wat groter en hangt ie vaak lekker scheef :+ en ik maak vaak ook geen nekrol meer.

Wat bedoel je met 'zoals vroeger normaal was'?

quote:
1s.gif Op woensdag 6 januari 2016 18:17 schreef Burdie het volgende:
MB, keertje meteen weer?
Jah! O+
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
  woensdag 6 januari 2016 @ 19:03:49 #285
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_158879366
quote:
11s.gif Op woensdag 6 januari 2016 18:54 schreef MissBliss het volgende:
Wel al 2 maanden oud, die foto's. Tegenwoordig is hij wat groter en hangt ie vaak lekker scheef en ik maak vaak ook geen nekrol meer.

Wat bedoel je met 'zoals vroeger normaal was'?



meer zoals een FCC
Op deze foto's mis je heel erg je achterkant en is het ook niet helemaal te zien hoe je de schouders vouwt. ik zou hierom niet zomaar een consult afwijzen..

Knopen met nekrolletje is ook makkelijker omdat je de slack die je normaal hebt dan dus in het rolletje hebt zitten dan. Die zelfde slack gaat nu aan je schouders hangen.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_158879601
quote:
11s.gif Op woensdag 6 januari 2016 18:54 schreef MissBliss het volgende:

[..]

Deze:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
naar
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wel al 2 maanden oud, die foto's. Tegenwoordig is hij wat groter en hangt ie vaak lekker scheef :+ en ik maak vaak ook geen nekrol meer.

Wat bedoel je met 'zoals vroeger normaal was'?

[..]

Jah! O+
Hoe heet die rode doek? Die wil ik ooooook!
pi_158879660
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2016 19:03 schreef Moppert het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

meer zoals een FCC
Op deze foto's mis je heel erg je achterkant en is het ook niet helemaal te zien hoe je de schouders vouwt. ik zou hierom niet zomaar een consult afwijzen..

Knopen met nekrolletje is ook makkelijker omdat je de slack die je normaal hebt dan dus in het rolletje hebt zitten dan. Die zelfde slack gaat nu aan je schouders hangen.
Mogen die extra lagen zo over je kindje heen als ze nog niet zelfstandig kunnen (gaan) zitten? Lijkt me ook fijn namelijk. O+
  woensdag 6 januari 2016 @ 19:19:21 #288
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_158879859
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2016 19:03 schreef Moppert het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

meer zoals een FCC
Op deze foto's mis je heel erg je achterkant en is het ook niet helemaal te zien hoe je de schouders vouwt. ik zou hierom niet zomaar een consult afwijzen..

Knopen met nekrolletje is ook makkelijker omdat je de slack die je normaal hebt dan dus in het rolletje hebt zitten dan. Die zelfde slack gaat nu aan je schouders hangen.
Wat wijder gespreid dus, ik ga het proberen. En toch een nekrol dus, check!
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
  woensdag 6 januari 2016 @ 19:20:10 #289
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_158879897
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2016 19:10 schreef groofskendezoveelste het volgende:

[..]

Hoe heet die rode doek? Die wil ik ooooook!
Dat is de Oscha Sonora cassia! Hij is heel fijn, met lamswol :)
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_158880136
Hmmm, waar kan ik die bestellen? Ik kan geen verkoop-site vinden.

Hij is echt heel mooi. O+
  woensdag 6 januari 2016 @ 19:28:09 #291
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_158880161
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2016 19:12 schreef Selvaria het volgende:

[..]

Mogen die extra lagen zo over je kindje heen als ze nog niet zelfstandig kunnen (gaan) zitten? Lijkt me ook fijn namelijk. O+
Ja! Het verschil met de FCC is dat je dan niet de basishouding goed blijft houden met de horizontale baan, (met een rekbare doek spreid je de banen ook uit over het ruggetje)
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  woensdag 6 januari 2016 @ 19:31:02 #292
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_158880256
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2016 19:27 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Hmmm, waar kan ik die bestellen? Ik kan geen verkoop-site vinden.

Hij is echt heel mooi. O+
Ik denk niet dat hij nog nieuw te vinden is, hij is ook op de oscha site uitverkocht.
Tweedehands op FB moet wel lukken.

http://www.oschaslings.com/shop/baby-wraps/sonora-cassia
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_158880459
Mooie doek MissBliss! Hopelijk is er toch iets te verzinnen waardoor de pijn in je schouders minder wordt.

Wat ik me afvroeg: hoe erg is het als een doek net wat te groot is, is dat irritant? Degene bij wie ik een draagconsult had gaf aan dat een 5 straks wrs prettiger is dan een 6 voor mij, maar dat is voor manlief echt te kort. Ik zie nu dat het verschil ongeveer een halve meter is, merk je dat echt als het "over" is? Het lijkt me zoveel handiger als we allebei dezelfde doek kunnen gebruiken..

Deze kwam ik net tegen trouwens, mooi O+ Jammer genoeg alleen nog in een kleine maat -O-
  woensdag 6 januari 2016 @ 19:40:32 #294
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_158880531
Misschien even een berichtje sturen of ze deze doek nog hebben!

Je hebt hooguit iets langere staarten maar dat kan je netjes op een andere manier afknopen.
Ik vind het zelf totaal niet storend om langere staarten te hebben.
(zeker ook omdat een groter kind ook steeds meer stof gebruikt, en met rugdragen ook.)
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_158880706
helaas, die is me toch wat prijzig.

Een hele tijd terug had iemand een rode doek met blaadjes volgens mij, die goedkoper was en ook een beetje in die kleuren. Weet iemand misschien welke ik dan kan bedoelen? :')
pi_158880742
Yaro La Vita. :Y

Edit: Tenminste, dat is wat ik direct denk bij blaadjes en goedkoper. :P
pi_158880758
Ja! Dat was het. Dankdank! :D
pi_158883394
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2016 19:38 schreef onomatopee het volgende:
Mooie doek MissBliss! Hopelijk is er toch iets te verzinnen waardoor de pijn in je schouders minder wordt.

Wat ik me afvroeg: hoe erg is het als een doek net wat te groot is, is dat irritant? Degene bij wie ik een draagconsult had gaf aan dat een 5 straks wrs prettiger is dan een 6 voor mij, maar dat is voor manlief echt te kort. Ik zie nu dat het verschil ongeveer een halve meter is, merk je dat echt als het "over" is? Het lijkt me zoveel handiger als we allebei dezelfde doek kunnen gebruiken..

Deze kwam ik net tegen trouwens, mooi O+ Jammer genoeg alleen nog in een kleine maat -O-
[ afbeelding ]
Ik heb nog als het goed is een 6 liggen :p
♥ J & S
  donderdag 7 januari 2016 @ 09:59:43 #299
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_158893938
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2016 19:50 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ja! Dat was het. Dankdank! :D
Dat was ik, was een Yaro La Vita bordeaux-black. Hij is nieuw niet meer te koop, en die van mij is inmiddels ook alweer naar een nieuwe eigenaar. Zij ging er dragers van maken, dus hij is nu in stukjes denk ik :{
Misschien dat je er via de draagdoekenmarkt(en) op facebook nog aan kunt komen? Prijs ligt rond de ¤75 voor een maat 7.
pi_158894512
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2016 19:50 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ja! Dat was het. Dankdank! :D
Groofsken, heel toevallig wilde ik binnenkort 1 van mijn mijn Yaro La Vita's te koop zetten, omdat ik graag een Tula wil aanschaffen en er dan wel echt een doek uit moet :@

Het gaat om deze, maat 7:



Inclusief Sleepy Dust O+

Is dit iets waar je naar op zoek bent toevallig?

Deze foto is niet van mij, maar daar kan je de 2 verschillende zijdes goed op zien:
  donderdag 7 januari 2016 @ 13:48:18 #301
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_158898775
Ik twijfel of ik mijn doekjes moet gaan verkopen. Ik pak toch makkelijker de Tula momenteel. Net ook verbreders besteld omdat de van-knie-tot-knie steun toch krapaan word en ik hem voor een Toddler nog te klein vind.

Is er interesse in:
* Girasol Blueberry by Wearababy maat 6(katoen, kan nog wat liefde gebruiken) ¤100,=

* Oscha Orion Maya maat 5 (katoen/wol, ingedragen en heerlijk zacht!) ¤160,=

* Ellevill Paisley Liberty maat 6
(Katoen/linnen volgens mij, super zacht, met de bekende Ellevillhaaltjes) ¤100,=
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')