abonnement Unibet Coolblue
  Moderator zondag 6 december 2015 @ 20:42:47 #26
155227 crew  Guppy
dus
pi_158065920
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 20:40 schreef Elvi het volgende:

[..]

Ah ok. Met Olympia heb ik geen ervaring :) Luba en Randstad willen wel graag dat je vaak langskomt :P Timing en Tempo Team zijn meer van het 'kijk maar online'. Maar goed, dat is ook per regio afhankelijk denk ik :P
Ik ga gewoon even kijken morgen :) in het ergste geval sturen ze me weg. Nou ja, dat overleef ik dan ook nog wel.

- update -

De vacature was al vervuld (oh ja, dat kon ook nog). Hoezo stond ie dan nog online? "Oh ja, dat moest ik nog even regelen... oO< " Zucht...

Overigens kon ik het de volgende keer beter online regelen. Langskomen waren ze geloof ik niet zo gewend :+ Nou ja, nice try. Op naar de volgende.

[ Bericht 19% gewijzigd door Guppy op 07-12-2015 15:37:46 ]
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_158154702
En nog kerstdrukte baantjes kunnen scoren?

Ik hopelijk wel (onder voorbehoud van gesprek komende week)

* ja mijn vorige klus kwam al na 3 weken ten einde helaas dus ik zat/zit weer zonder...
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
  Moderator donderdag 10 december 2015 @ 20:12:00 #28
155227 crew  Guppy
dus
pi_158158202
Wat balen dat je vorige klus maar drie weken duurde... How come? En hopelijk vind je snel weer wat anders!

Afgelopen dinsdag heb ik de meeloopdag gehad, dat was heel erg leuk. Hoor ik uiterlijk volgende week meer over... Duimen dat het wat wordt, deze wil ik echt heel erg graag.

Ik heb dinsdag een gesprek voor een tijdelijke functie van 3-4 maanden. Heeft niet m'n voorkeur, liever iets voor langere tijd, maar goed. Iets is beter dan niks.

En woensdag word ik verwacht in Amsterdam, dat is wel een functie voor langere tijd. Op het randje van m'n reistijd-voorkeur, maar als salaris en voorwaarden goed zijn, sta ik er zeker voor open.

Al met al loopt er dus wel een en ander, valt me niet tegen deze tijd van het jaar... Maar concreet heb ik nog niks...

Hoe gaat het hier met de rest?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_158168809
Sinds 1 november zit ik nu thuis en ik heb het idee dat het qua sollicitaties nu pas begint te lopen. Afgelopen weken enkele gesprekken gehad die uiteindelijk niks hebben opgebracht. Eerste gesprek afgetroefd door een ander en daarna doorgeschoven naar een andere functie. Daar had ik niet het juiste profiel voor of ik faalde een klein beetje in het gesprek.

Nu deze week op enkele vacatures gereageerd en gisteren werd ik door er twee gebeld. Vandaag al op gesprek geweest, maar het was een recruiter die mijn c.v. mee gaat nemen en voor gaat stellen. Een andere belde vandaag op en met goed nieuws dat ik op gesprek mag komen *O* + een kennismakingsgesprek voor ons. Dus maandag en dinsdag ook weer een gesprek staan.

Waar ik wel moeite mee heb is dat iedereen vraagt wat ik bij mijn vorige baan verdiende. Nu wil ik dat wel zeggen, maar het geeft mij een zeer slechte onderhandelingspositie. (dat was namelijk ruim onder mijn niveau). Hoe doen jullie dat?
Feyenoord Rotterdam
  Moderator vrijdag 11 december 2015 @ 12:04:33 #30
155227 crew  Guppy
dus
pi_158169247
Dat is iets waar ik ook mee worstel, want ik heb hetzelfde probleem. In m'n vorige functie zat ik ook behoorlijk onder m'n niveau. Maar ik vertel het toch altijd maar wel eerlijk, want ze komen er toch wel achter als ze m'n referentie gaan nabellen. Maar ik vertel er ook altijd wel bij dat dat toentertijd een keuze was die niet goed heeft uitgepakt en waarvoor ik nu op de blaren zit. Het is een minimum wat ik eigenlijk niet meer wil doen. Het geeft me inderdaad geen beste uitgangspositie, maar als ze gaan nabellen en ze horen dat ik erover gelogen heb, dat lijkt me een nog mindere uitgangspositie...
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_158169418
Vandaag de laatste dag bij mijn vrijwilligerswerk. Vanaf maandag zit ik dus écht de hele dag thuis -O-

Sollicitaties lopen hier tot nu toe allemaal op niks uit. Brief + cv zien er verder wel goed uit, en dat word ook altijd als feedback gegeven, maar er zijn meer mensen dan banen in mijn vakgebied, dus de werkgever heeft het vooralsnog voor het uitkiezen. Maar ik geef niet op iig.
Op vrijdag 19 december 2014 13:42 schreef SilentChaos het volgende:
CG O+ Louter kwaliteitsposts _O_
Op dinsdag 8 september 2015 14:08 schreef ieniminimuis het volgende:
Jij bent de allerleukste van dit topic, hiep hé hoera hoezee *O*
  Moderator vrijdag 11 december 2015 @ 12:55:39 #32
155227 crew  Guppy
dus
pi_158169996
Overigens hadden wij een vakantie gepland in de eerste maand dat ik werkloos werd, van 13 t/m 24 dec. Na lang wikken en wegen besloten gebruik te maken van de annuleringsverzekering en dus gaan we niet.

Achteraf gezien maar goed ook, ik moet 18 dec. bij UWV komen opdraven. Is dus niet voor niks geweest, dat annuleren :+
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_158184141
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 11:38 schreef Fuszy het volgende:
Sinds 1 november zit ik nu thuis en ik heb het idee dat het qua sollicitaties nu pas begint te lopen. Afgelopen weken enkele gesprekken gehad die uiteindelijk niks hebben opgebracht. Eerste gesprek afgetroefd door een ander en daarna doorgeschoven naar een andere functie. Daar had ik niet het juiste profiel voor of ik faalde een klein beetje in het gesprek.

Nu deze week op enkele vacatures gereageerd en gisteren werd ik door er twee gebeld. Vandaag al op gesprek geweest, maar het was een recruiter die mijn c.v. mee gaat nemen en voor gaat stellen. Een andere belde vandaag op en met goed nieuws dat ik op gesprek mag komen *O* + een kennismakingsgesprek voor ons. Dus maandag en dinsdag ook weer een gesprek staan.

Waar ik wel moeite mee heb is dat iedereen vraagt wat ik bij mijn vorige baan verdiende. Nu wil ik dat wel zeggen, maar het geeft mij een zeer slechte onderhandelingspositie. (dat was namelijk ruim onder mijn niveau). Hoe doen jullie dat?
Vragen waarom dat relevant is. Het gaat er toch om wat je ze kan bieden en wat ze daar voor over hebben?

En sowieso, ook al heb je een tijdje onder je niveau gewerkt, dat wil natuurlijk niet zeggen dat je er niets geleerd hebt. I mean, stel dat je van de universiteit komt en tussen lompe zakken die van straat zijn geplukt terecht kwam, en dat ging minimaal een jaar goed, dan heb je echt wel iets geleerd en reken maar dat het waardevolle ervaring is ook. Je hebt dan vast wel geleerd gewoon te zeggen wat je denkt, waarom je het denkt, alleen doordat je slimmer bent ben je veel doeltreffender dan die gemiddelde lompe zak. Maar omdat assertiviteit een kwestie van overleven was onder je niveau, durf je ook veel meer voor je eigen ideeën uit te komen dan de gemiddelde (jonge) hoogopgeleide en er ook echt naar te handelen.

[ Bericht 4% gewijzigd door Daboman op 11-12-2015 23:06:17 ]
pi_158233635
Yes! Ik mag eindelijk weer ergens op gesprek komen :D Ze hebben alleen weer bedacht dat het een groeps interview gaat worden.. Ben heel benieuwd.
Ik ga me in ieder geval goed voorbereiden, woensdag is het alweer zover.
  † In Memoriam † maandag 14 december 2015 @ 15:13:42 #35
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_158237672
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 12:04 schreef Guppyfriend het volgende:
Dat is iets waar ik ook mee worstel, want ik heb hetzelfde probleem. In m'n vorige functie zat ik ook behoorlijk onder m'n niveau. Maar ik vertel het toch altijd maar wel eerlijk, want ze komen er toch wel achter als ze m'n referentie gaan nabellen. Maar ik vertel er ook altijd wel bij dat dat toentertijd een keuze was die niet goed heeft uitgepakt en waarvoor ik nu op de blaren zit. Het is een minimum wat ik eigenlijk niet meer wil doen. Het geeft me inderdaad geen beste uitgangspositie, maar als ze gaan nabellen en ze horen dat ik erover gelogen heb, dat lijkt me een nog mindere uitgangspositie...
Ik denk niet dat veel werkgevers zullen prijsgeven aan een vreemde wat ze exact aan een ex-werknemer betaald hebben.
Carpe Libertatem
pi_158238149
quote:
7s.gif Op maandag 14 december 2015 15:13 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Ik denk niet dat veel werkgevers zullen prijsgeven aan een vreemde wat ze exact aan een ex-werknemer betaald hebben.
Dat lijkt me ook niet. Ik kreeg wel regelmatig het verzoek om een 'actuele loonstrook' te sturen. In principe kan men je daar natuurlijk niet toe dwingen, maar ik kan me wel voorstellen dat een weigering niet echt in goede aarde gaat vallen. Het blijft natuurlijk wel lastig als je niet meerdere opties is. Ik maakte altijd gewoon duidelijk kenbaar dat ik meerdere opties had en minimaal een bepaald bod verwachte, maar ik heb dan ook de luxe in een markt te zitten waar werkgevers een stuk wanhopiger zijn dan werknemers. :P
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  maandag 14 december 2015 @ 17:15:56 #37
213344 Ypmaha
Onjuist bejegend
pi_158239984
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 15:43 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat lijkt me ook niet. Ik kreeg wel regelmatig het verzoek om een 'actuele loonstrook' te sturen. In principe kan men je daar natuurlijk niet toe dwingen, maar ik kan me wel voorstellen dat een weigering niet echt in goede aarde gaat vallen. Het blijft natuurlijk wel lastig als je niet meerdere opties is. Ik maakte altijd gewoon duidelijk kenbaar dat ik meerdere opties had en minimaal een bepaald bod verwachte, maar ik heb dan ook de luxe in een markt te zitten waar werkgevers een stuk wanhopiger zijn dan werknemers. :P
Techniek?
pi_158240783
quote:
1s.gif Op maandag 14 december 2015 17:15 schreef Ypmaha het volgende:

[..]

Techniek?
Senior of lead Java developer / architect functies doorgaans.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_158257558
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2015 20:12 schreef Guppyfriend het volgende:
Wat balen dat je vorige klus maar drie weken duurde... How come?
Geen goede match was te eenvoudig voor me werd er simpel van.
quote:
En hopelijk vind je snel weer wat anders!
Ben al door een tweede ronde voor een full time functie duimen voor me a.u.b. ;)
quote:
Al met al loopt er dus wel een en ander, valt me niet tegen deze tijd van het jaar... Maar concreet heb ik nog niks...
Juist nu door solliciteren kan je met wat geluk 1 januari met het nieuwe jaarbudget van een bedrijf aan de slag ;)
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
  Moderator dinsdag 15 december 2015 @ 12:42:46 #40
155227 crew  Guppy
dus
pi_158257635
quote:
2s.gif Op dinsdag 15 december 2015 12:38 schreef Stokken_en_stenen het volgende:

Ben al door een tweede ronde voor een full time functie duimen voor me a.u.b. ;)

Ik duim voor je! ^O^ goed gevoel over?

quote:
Juist nu door solliciteren kan je met wat geluk 1 januari met het nieuwe jaarbudget van een bedrijf aan de slag ;)
Ik hoop het! Net terug van een gesprek bij een bedrijf, gematigd positief. Ondanks dat het een groot bedrijf is, hebben ze een heul karige reiskostenvergoeding en dat valt me behoorlijk tegen. Aan de andere kant, als er een behoorlijk salaris tegenover staat, is er natuurlijk nog over te praten. Ook spraken zij direct de voorkeur voor freelance uit, wat mijn voorkeur absoluut niet heeft. Ook meteen gezegd. Daarnaast, zet dat dan in de advertentie. Desalniettemin ga ik wel een opdracht krijgen om thuis uit te voeren, ze waren dus kennelijk wel zo positief. We gaan het zien, maar eens kijken wat die opdracht inhoudt.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_158257649
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 18:54 schreef Queller het volgende:
Even een vraag vanaf de andere kant: bestaan er écht geen werkloze programmeurs? :?
Zoals Boze Appel zegt, vooral als je kennis hebt op niche producten in combinatie met 10 jaar ervaring, dan word je gek van de recruiters, ik heb ervaring op enkele van dit soort producten en ik krijg ongeveer 10 recruiters per week op Linkedin die me graag willen plaatsen, met name als je op dit moment kennis hebt van Sitecore of Hybris, dan kan je binnen 4 uur een vaste baan bezorgen :)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_158257670
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 09:45 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Zelfs dat valt wel mee. Het voordeel van juniors is dat ze lekker goedkoop zijn en dat is voor een klein bedrijf ook aantrekkelijk, zeker als het werk niet zo heel spannend is.
Bij wat kleinere bureaus wel, maar dat zijn ook vaak jongens die wat aanrommelen en geen goede basis hebben, software engineering is serieus werk, de tijd van gehobby is echt wel voorbij.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_158257725
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 14:29 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Startups zijn een ander verhaal. Maar ik heb bij veel kleine bedrijven (dan bedoel ik rond de 15 man) juist meegemaakt dat ze meerdere programmeurs hebben, ze ook wel juniors willen voor taken waar dat kan. Een senior heeft namelijk een bepaald prijskaartje.
Het verschil tussen een junior en en een senior is bij een goed bedrijf vooral ervaring en sociale skills, je kunt een junior met een halfjaar nog niet zelfstandig inschattingen laten maken, of alleen naar de klant te sturen, echter een goede junior kan technisch gewoon net zo goed programmeren, weliswaar misschien nog niet direct het hele plaatje zien, maar onder toezicht moet hij gewoon aan de slag kunnen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_158257751
quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2015 15:12 schreef Monolith het volgende:

[..]

Nee. Er is gewoon enorme schaarste op de markt. Er zijn dan ook zeer veel headhunters actief aan het jagen op mensen. Daarnaast zijn er vrij veel mensen die blijven plakken bij stage en / of afstudeerbedrijf volgens mij. De kans dat iemand zelf gaat reageren op zo'n vacature is gewoon vrij klein.

Ik zou eerder kijken of je wat contact kunt leggen met hogescholen of universiteiten om stageplekken aan te bieden of iets dergelijks.
Het bedrijf waar ik werk heeft daarom ook bewust samenwerking met hogescholen opgezocht, kortom actief werven van stagairs en geven van les, daarnaast ook met de branchevereniging masterclasses opgezet.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_158257768
quote:
1s.gif Op maandag 14 december 2015 18:03 schreef Monolith het volgende:

[..]

Senior of lead Java developer / architect functies doorgaans.
Toevallig Hybris ervaring?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_158257780
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 12:42 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Ik duim voor je! ^O^ goed gevoel over?
Ja eigenlijk wel ja past goed bij mijn ervaring en ambitie
quote:
[..]

Ik hoop het! Net terug van een gesprek bij een bedrijf, gematigd positief. Ondanks dat het een groot bedrijf is, hebben ze een heul karige reiskostenvergoeding en dat valt me behoorlijk tegen. Aan de andere kant, als er een behoorlijk salaris tegenover staat, is er natuurlijk nog over te praten. Ook spraken zij direct de voorkeur voor freelance uit, wat mijn voorkeur absoluut niet heeft. Ook meteen gezegd. Daarnaast, zet dat dan in de advertentie. Desalniettemin ga ik wel een opdracht krijgen om thuis uit te voeren, ze waren dus kennelijk wel zo positief. We gaan het zien, maar eens kijken wat die opdracht inhoudt.
Opdracht is ook een score ^O^ ik hoop dat het een mooie is voor je :)
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
pi_158257817
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 12:42 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Ik duim voor je! ^O^ goed gevoel over?

[..]

Ik hoop het! Net terug van een gesprek bij een bedrijf, gematigd positief. Ondanks dat het een groot bedrijf is, hebben ze een heul karige reiskostenvergoeding en dat valt me behoorlijk tegen. Aan de andere kant, als er een behoorlijk salaris tegenover staat, is er natuurlijk nog over te praten. Ook spraken zij direct de voorkeur voor freelance uit, wat mijn voorkeur absoluut niet heeft. Ook meteen gezegd. Daarnaast, zet dat dan in de advertentie. Desalniettemin ga ik wel een opdracht krijgen om thuis uit te voeren, ze waren dus kennelijk wel zo positief. We gaan het zien, maar eens kijken wat die opdracht inhoudt.
Kijk, dat is iig iets ^O^
pi_158257995
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 12:50 schreef raptorix het volgende:

[..]

Toevallig Hybris ervaring?
Nee, nooit echt veel aan de e-commerce kant gedaan, hoewel de onderliggende technologieën / frameworks wel bekend zijn uiteraard.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_158258007
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 13:07 schreef Monolith het volgende:

[..]

Nee, nooit echt veel aan de e-commerce kant gedaan, hoewel de onderliggende technologieën / frameworks wel bekend zijn uiteraard.
Is op zich wel interessant, loeiveel vraag naar, en verwacht dat dit nog wel even gaat toenemen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_158259274
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 12:55 schreef Guppyfriend het volgende:
Overigens hadden wij een vakantie gepland in de eerste maand dat ik werkloos werd, van 13 t/m 24 dec. Na lang wikken en wegen besloten gebruik te maken van de annuleringsverzekering en dus gaan we niet.

Achteraf gezien maar goed ook, [i]ik moet 18 dec. bij UWV komen opdraven. Is dus niet voor niks geweest, dat annuleren :+[/i]
Dat UWV...ik weet niet hoe oud je bent ..maar doet die nog wat voor je als werkzoekende of controleren ze alleen maar of jij je aan de gemeenteregels houdt en zwaaien ze je verder uit met: "zoek het zelf maar verder uit,onze taak zit erop."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')