abonnement Unibet Coolblue
pi_158011559
quote:
Turkije schiet Russisch gevechtsvliegtuig neer bij grens met Syrië

Boven de Turkse grens met Syrië is een Russisch gevechtsvliegtuig uit de lucht geschoten. Het toestel is door Turkije neergehaald.
Dat bevestigen zowel de Turkse president Erdogan als het Russische ministerie van Defensie.

Een Turkse militaire functionaris zei dat het toestel is gewaarschuwd voordat Turkse F-16's het neerhaalden.

Op de Turkse televisiezender Habertürk TV waren beelden te zien van hoe het brandende toestel neerstortte.

Volgens AP is het vliegtuig op Syrisch grondgebied neergestort. Turkse media melden dat twee piloten zichzelf met een schietstoel uit het sneldalende vliegtuig schoten.

Het toestel kwam neer bij het dorp Yamadi, ongeveer veertig kilometer van de Syrische havenstad Latakia. Latakia is onder meer de basis van de Russische gevechtsvliegtuigen die de Syrische strijdkrachten in de burgeroorlog bijstaan. De Russische gevechtsvliegtuigen die in Syrië worden ingezet zouden herkenbaar zijn.

Luchtruim
De Turkse regering liet op 17 oktober dit jaar nog weten dat het er niet voor terugdeinst om vliegtuigen neer te schieten die het luchtruim van het land schenden. In diezelfde maand haalden Turkse straaljagers al een drone uit de lucht bij de grens met Syrië.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

quote:
..[..]Het Russische Ministerie van Defensie zegt dat het kan bewijzen dat het neergeschoten toestel zich niet in Turks, maar Syrisch luchtruim bevond gedurende de gehele vlucht, zo meldt Sky News [...lees updates in bron].
bron

Volgens een gelekte brief (dank u WikiLeaks) zat het vliegtuig ongeveer 17 seconden in het Turkse luchtruim:



Game om ^O^ .
pi_158011609
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 15:46 schreef DUTCHKO het volgende:

Die worden opgehitst en nemen de wapens op. Mooi voorbeeld is Oekrainie.
Ja? Wie pakt tegen wie de wapens op? Russische gesteunde "rebellen" vs de overheid toch?

maar goed, dit kan ergens anders besproken worden.
pi_158011725
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 december 2015 15:53 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Ja? Wie pakt tegen wie de wapens op? Russische gesteunde "rebellen" vs de overheid toch?

maar goed, dit kan ergens anders besproken worden.
Het komt allemaal op hetzelfde neer en het word over de hele wereld herhaald.
USA bewapend de zogenaamde gematigde rebellen en zij vallen Assad aan.
Dat een groot deel van die rebellen nu voor ISIS vechten is natuurlijk een beetje jammer. LOL _O-
Dat de hertrainde Irakese legergroepen ook massaal overstapten naar ISS met al hun wapens is ook een beetje vervelend. LOL _O-
Dat de Russen nu openlijk Assad steunen was ook iets waar men niet op gerekend had en nu word er "opeens" voorgesteld om dan maar MET Assad samen te werken tegen ISIS????
Jezus dan laat je je toch wel heel erg kennen.
Ik zou me rot lachen als ik Assad of de Russen was en ik las dit bericht.
WAT een knieval.
Afijn maakt niet uit, dat gebeurt toch niet.
En al winnen de Russen en Assad dan zal Assad toch moeten verdwijnen want zelfs de Russen begrijpen dat dit figuur onmogelijk kan blijven.
pi_158011760
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 15:59 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Het komt allemaal op hetzelfde neer en het word over de hele wereld herhaald.
USA bewapend de zogenaamde gematigde rebellen en zij vallen Assad aan.
Dat een groot deel van die rebellen nu voor ISIS vechten is natuurlijk een beetje jammer. LOL _O-
Dat de hertrainde Irakese legergroepen ook massaal overstapten naar ISS met al hun wapens is ook een beetje vervelend. LOL _O-
Dat de Russen nu openlijk Assad steunen was ook iets waar men niet op gerekend had en nu word er "opeens" voorgesteld om dan maar MET Assad samen te werken tegen ISIS????
Jezus dan laat je je toch wel heel erg kennen.
Ik zou me rot lachen als ik Assad of de Russen was en ik las dit bericht.
WAT een knieval.
Afijn maakt niet uit, dat gebeurt toch niet.
En al winnen de Russen en Assad dan zal Assad toch moeten verdwijnen want zelfs de Russen begrijpen dat dit figuur onmogelijk kan blijven.
ISIS is een product van de overheden van Irak en Syrië. De bewapening van de FSA kwam pas nadat de strijd al was losgebarsten, niet ervoor. Daar zit het verschil hem in. Rusland stuurt direct aan op confrontatie, de VS niet.
pi_158011824
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 16:01 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

ISIS is een product van de overheden van Irak en Syrië. De bewapening van de FSA kwam pas nadat de strijd al was losgebarsten, niet ervoor. Daar zit het verschil hem in. Rusland stuurt direct aan op confrontatie, de VS niet.
De Amerikanen doen alles in het geniep, de Russen doen alles openlijk.
Wat is het verschil? Niets.
Wat is het resultaat? Landen in puin en oorlog.
Wees maar blij dat de Chinezen nog niet meedoen want die zijn nog een beetje grover en direkter dan de Russen.
pi_158011909
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 15:59 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Het komt allemaal op hetzelfde neer en het word over de hele wereld herhaald.
USA bewapend de zogenaamde gematigde rebellen en zij vallen Assad aan.
Dat een groot deel van die rebellen nu voor ISIS vechten is natuurlijk een beetje jammer. LOL _O-
Dat de hertrainde Irakese legergroepen ook massaal overstapten naar ISS met al hun wapens is ook een beetje vervelend. LOL _O-
Dat de Russen nu openlijk Assad steunen was ook iets waar men niet op gerekend had en nu word er "opeens" voorgesteld om dan maar MET Assad samen te werken tegen ISIS????
Jezus dan laat je je toch wel heel erg kennen.
Ik zou me rot lachen als ik Assad of de Russen was en ik las dit bericht.
WAT een knieval.
Afijn maakt niet uit, dat gebeurt toch niet.
En al winnen de Russen en Assad dan zal Assad toch moeten verdwijnen want zelfs de Russen begrijpen dat dit figuur onmogelijk kan blijven.
In het wespennest dat het MO is zijn dit soort zaken geen uitzondering. Het is niet voor niks dat het Westen zich in het begin zeer terughoudend opstelde jegens IS. Voordat je het weet worden de wapens en trainingen die je voorziet tegen je (of iig tegen je eigen belangen) gebruikt.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_158012159
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 16:08 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

In het wespennest dat het MO is zijn dit soort zaken geen uitzondering. Het is niet voor niks dat het Westen zich in het begin zeer terughoudend opstelde jegens IS. Voordat je het weet worden de wapens en trainingen die je voorziet tegen je (of iig tegen je eigen belangen) gebruikt.
Yep.
Ik denk dat de enige die we op dit moment kunnen "vertrouwen" zijn de Koerden maar dat vind Turkije weer niet zo leuk.
Maar het Westen maakt elke keer weer de fout om te denken dat de mensen in het Midden Oosten denken en handelen als ons.
pi_158012240
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 16:20 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Yep.
Ik denk dat de enige die we op dit moment kunnen "vertrouwen" zijn de Koerden maar dat vind Turkije weer niet zo leuk.

Precies, alles en iedereen heeft driedubbele belangen en zeer ingewikkelde en steeds wisselende verhoudingen met vrijwel alle partijen. Wat de Koerden betreft, ik denk dat geen enkele macht in het MO graag een Koerdistan ziet ontstaan. Assad niet, IS niet, Turkije niet, Irak niet en Iran niet.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_158012404
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 16:23 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Precies, alles en iedereen heeft driedubbele belangen en zeer ingewikkelde en steeds wisselende verhoudingen met vrijwel alle partijen. Wat de Koerden betreft, ik denk dat geen enkele macht in het MO graag een Koerdistan ziet ontstaan. Assad niet, IS niet, Turkije niet, Irak niet en Iran niet.
Ik kan mij nog wel voorstellen dat Iran er niet verschrikkelijk negatief tegenover staat.
pi_158012522
quote:
TPOnl twitterde op vrijdag 04-12-2015 om 16:33:04 UPDATE - Rutte: Wilders schoffeert met zijn video Turkije op een ongelooflijke manier https://t.co/arG3NiF2Ob reageer retweet
Rutte :')
pi_158012626
quote:
Lange termijn effecten van overmatig gebruik van blonderingsmiddelen.
  vrijdag 4 december 2015 @ 16:42:34 #13
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_158012632
Ik heb niks met Wilders maar Rutte heeft weinig recht van spreken. Die schoffeert z'n eigen volk keer op keer.
  vrijdag 4 december 2015 @ 16:43:03 #14
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_158012643
quote:
Ik snap werkelijk niet wat Wilders denkt te bereiken hiermee.
Totaal geen toegevoegde waarde.
Bovendien beledigd hij de intelligente hoogopgeleide Turken die Erdogan helemaal niet zien zitten en juist graag meer democratie in hun land wensen in te voeren.
pi_158012996
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 16:43 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Ik snap werkelijk niet wat Wilders denkt te bereiken hiermee.
Totaal geen toegevoegde waarde.
Bovendien beledigd hij de intelligente hoogopgeleide Turken die Erdogan helemaal niet zien zitten en juist graag meer democratie in hun land wensen in te voeren.
Het is gewoon voor zijn achterban hier natuurlijk.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
  vrijdag 4 december 2015 @ 17:15:18 #19
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_158013157
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 17:11 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Je hebt dit al 3 keer gepost volgens mij?
Ach dat stoere was ook voor zijn achterban en daarna tikte Amerika hem op de vingers.
pi_158013228
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 17:15 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Ach dat stoere was ook voor zijn achterban en daarna tikte Amerika hem op de vingers.
Oh vertel? Hoe tikte Amerika hem op de vingers?
pi_158013337
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 16:38 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

TPOnl twitterde op vrijdag 04-12-2015 om 16:33:04 UPDATE - Rutte: Wilders schoffeert met zijn video Turkije op een ongelooflijke manier https://t.co/arG3NiF2Ob reageer retweet
Rutte :')
Tjonge jonge. Dat die Rutte nog niet doorheeft dat 'ie afgeperst is door Turkije. Naïeve lul :')
pi_158013501
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 17:25 schreef Infection het volgende:

[..]

Tjonge jonge. Dat die Rutte nog niet doorheeft dat 'ie afgeperst is door Turkije. Naïeve lul :')
Wat wil je dan dat Rutte gaat doen?
pi_158013569
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 december 2015 17:33 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Wat wil je dan dat Rutte gaat doen?
Hij kan ook zeggen dat hij het niet eens is met de deal tussen Turkije en de EU. Maar nee, hij snoert liever iemand de mond die er op tegen is. Oftewel hij vind het allemaal wel best dat de EU eigenlijk gewoon afgeperst wordt met die 3 miljard.
pi_158013609
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 17:37 schreef Infection het volgende:

[..]

Hij kan ook zeggen dat hij het niet eens is met de deal tussen Turkije en de EU. Maar nee, hij snoert liever iemand de mond die er op tegen is. Oftewel hij vind het allemaal wel best dat de EU eigenlijk gewoon afgeperst wordt met die 3 miljard.
Ja en in Turkije zijn ze gek wil je zeggen? Die kunnen dan ook gewoon zeggen zoek het maar lekker uit met die Syriërs
pi_158013631
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 17:39 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Ja en in Turkije zijn ze gek wil je zeggen? Die kunnen dan ook gewoon zeggen zoek het maar lekker uit met die Syriërs
Daarom moet Griekenland harder aangepakt worden en de grenzen sluiten met Turkije. Maar nee, Griekenland wordt liever uit Schengen geflikkerd blijkbaar.
pi_158013685
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 17:40 schreef Infection het volgende:

[..]

Daarom moet Griekenland harder aangepakt worden en de grenzen sluiten met Turkije. Maar nee, Griekenland wordt liever uit Schengen geflikkerd blijkbaar.
Ah, de oplossing van alles.

Land X is het niet met me eens
FLIKKER ZE UIT ORGANISATIE X, OPGELOST.
pi_158013754
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 16:43 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Ik snap werkelijk niet wat Wilders denkt te bereiken hiermee.
Totaal geen toegevoegde waarde.
Bovendien beledigd hij de intelligente hoogopgeleide Turken die Erdogan helemaal niet zien zitten en juist graag meer democratie in hun land wensen in te voeren.
Er zijn anders behoorlijk veel Turken met een behoorlijke opleiding die geen enkel probleem hadden met Erdogan, na de breuk met Gulen zal dat wat minder zijn maar dat zegt niks over hun liefde voor democratie.
pi_158013804
De Turkse filmregisseur Mustafa Altioklar, die is aangeklaagd wegens het beledigen van de Turkse president Erdogan (nummer zoveel), doet er nog een schepje bovenop. Altioklar heeft naar eigen zeggen een kwalificeerde diagnose gesteld dat de president geestelijk gestoord is.
De regisseur verkondigde dit tijdens een televisieprogramma in mei 2013. Hierop deed Erdogan aangifte tegen de man, schrijft Today's Zaman.

Vandaag was de tweede zitting van de rechtszaak. Altioklar, die geneeskunde studeerde in Istanbul, verdedigde zichzelf: "Ik heb Erdogan niet beledigd. Ik hem hem ook niet bekritiseerd. Ik heb hem slechts als arts gediagnosticeerd".
http://www.powned.tv/nieuws/media/2015/03/erdogan_is_gek.html
pi_158013818
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 17:49 schreef Loekie1 het volgende:
De Turkse filmregisseur Mustafa Altioklar, die is aangeklaagd wegens het beledigen van de Turkse president Erdogan, doet er nog een schepje bovenop. Altioklar heeft naar eigen zeggen een kwalificeerde diagnose gesteld dat de president geestelijk gestoord is.
De regisseur verkondigde dit tijdens een televisieprogramma in mei 2013. Hierop deed Erdogan aangifte tegen de man, schrijft Today's Zaman.

Vandaag was de tweede zitting van de rechtszaak. Altioklar, die geneeskunde studeerde in Istanbul, verdedigde zichzelf: "Ik heb Erdogan niet beledigd. Ik hem hem ook niet bekritiseerd. Ik heb hem slechts als arts gediagnosticeerd".
http://www.powned.tv/nieuws/media/2015/03/erdogan_is_gek.html
Waarom post je een bericht uit maart wat totaal niet relevant is voor dit topic?
pi_158013823
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 17:50 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Waarom post je een bericht uit maart wat totaal niet relevant is voor dit topic?
Ik vind het wel relevant.
pi_158013874
Je verziekt gewoon het topic met irrelevante berichten over Erdogan. Dit topic gaat over het conflict tussen Rusland en Turkije mbt het neergehaalde vliegtuig. Niet over Altioklar en Erdogan.
  Moderator vrijdag 4 december 2015 @ 18:52:14 #33
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_158014925
verzieken vind ik een groot woord maar super relevant vond ik het ook niet
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_158016293


vliegtuig werd neergehaald boven grond dat de turken hadden gepikt van syrie.

en maar hypocriet huilen als israel landjepik doet
8-)
pi_158022720
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 12:08 schreef sp3c het volgende:
ze waren er zelfs al, grondtroepen, gevechtshelikopters, A10's, C130 Spectres, de hele reutemeteut en waar waren die guerrilla tactieken toen de NAVO Kosovo binnenrolde?

ze hebben de NAVO geen strobreed in de weg gelegd
NAVO grondtroepen traden Kosovo pas binnen NADAT het Verdrag van Kumanovo was getekend en het Joegoslavische leger zich op bevel van de regering terugtrok uit Kosovo. De oorlog was door het tekenen van het Verdrag van Kumanovo feitelijk beeindigt.

quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 12:08 schreef sp3c het volgende:
naja lees je eigen cijfertjes eens door

30.000 sorties met 1000 toestellen in 78 dagen = gemiddeld ongeveer 1 sortie in 3 dagen per vliegtuig, niet echt een verschrikkelijke werklast toch?
10.000 strikemissies zoals jij ze noemt zorgden voor 6000 doden = een halve dode per strike, niet echt de meedogenloze terreurcampagne die we ervan proberen te maken toch?
:')

10000 (afgerond) flewn stikemissions / 78 dagen = gemiddeld 128 strikemissions per dag. Da's niet bepaald weinig. Bedenk dat aanvallen met kruisrakketten afgevuurd vanaf schepen en onderzeeboten niet doorberekend werden in het aantal flewn strikemissions. Die moet je er dus ook nog eens bij optellen.

Onder de 6000 slachtoffers waren ongeveer 1000 militairen. De rest civielen.
Door deze strikemissions was dus 83% van de slachtoffers civiel en slechts 17% van de slachtoffers militairen. Zeer goed inderdaad. :{

quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 12:08 schreef sp3c het volgende:
ik stel enkel dat er geen grootse inspanning nodig was om Servie op de knieen te krijgen, dat blijkt ook gewoon uit de feiten.
Jouw aannames zijn geen feiten, dus nah, niet mee eens. Andere Westerse bronnen waaronder Ausairpower ook niet;

quote:
The aim of the OAF campaign was to force Serbian forces to stop attacks upon ethnic Albanians and leave Kosovo through the coercive application of air power alone. Air power was to be used, exclusively, to reduce casualties on the NATO side, which made life for the Serbian forces in Kosovo easier as there were no ground troops to worry about. By employing the strategy of withholding military force the Serbs avoided having their air defence and field units being destroyed in the first days of the air campaign. They had absorbed the lessons of Operation Desert Storm, and preserved their assets for the long haul, which was a successful strategy as Serb forces were still firing Surface-to-Air Missiles (SAM) on the last day of Operation Allied Force.[1] Employing passive systems such as electro-optical tracking equipment further enhanced the survivability of IADS components, by not creating an emission signature that NATO defence suppression aircraft could lock on to.
quote:
Serbian ground forces were hard to locate due to their small unit size and movement, generally being company sized units of between 80 to 150 personnel, and around six armoured vehicles, operating autonomously or semi-autonomously of each other. Using the woods and mountains, and by not being a large target or moving in a set direction, did not allow an intelligence picture to be easily built up, and thus made these forces difficult to locate from the air.[9]
quote:
The air campaign over Kosovo severely affected the readiness rates of the United States Air Force’s Air Combat Command during that period. Units in the United States were the most badly affected, as they were were stripped of their personnel and spare parts to support ACC (Air Combat Command) and AMC (Air Mobility Command) units involved in Operation Allied Force. The Commander of the USAF’s Air Combat Command, General Richard E Hawley, outlined this in a speech to reporters on 29 April, 1999.[10] Further, many aircraft will have to be replaced earlier than previously planned, as their planned fatigue life was prematurely expended. PGM inventories needed to be re-stocked, the warstock of the AGM-86C Conventional Air-Launched Cruise Missile dropping to 100 or fewer rounds.[11] Of the more than 25,000 bombs and missiles expended, nearly 8,500 were PGMs, with the replacement cost estimated at $US1.3 billion.[12] Thus the USAF suffered from virtual attrition of its air force without having scored a large number of kills in theatre. Even if the United States' best estimates of Serbian casualties are used, the Serbians left Kosovo with a large part of their armoured forces intact.
http://www.ausairpower.net/APA-2009-04.html

quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 12:08 schreef sp3c het volgende:
nou misschien klopte mijn geschiedenisboekje niet maar volgens mij zijn de Duitsers toch echt met een legertje de grens over getrokken hoor
verschil is ook dat er in 5 dagen oorlog in mei 1940 net zoveel doden zijn gevallen als tijdens 78 dagen Allied Force
Het KLA was ongeveer 30000 man groot en bewapend door o.a. het Westen. Dat kun je met recht een leger noemen. Dus ook Joegoslavie had praktisch te maken met een leger dat in eigen land voor problemen zorgde.

Oh ja;

quote:
Tijdens de meidagen van 1940 vielen aan Nederlandse zijde 2200 slachtoffers en er waren ongeveer 7000 gewonden.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Nederland_in_de_Tweede_Wereldoorlog

Maar goed OT maar weer;

Rusland is begonnen met het leveren van wapens aan Koerden.
Tevens doet Rusland aan Canada het verzoek om persoonlijke gegevens van Russische piloten die missies boven Syrie vliegen te verwijderen van een Canadese website.

Echt een ongelovelijk vieze naaistreek van die Canadezen. Backstabbers. :r
Als Rusland of een ander land dit bij een Westese partij hadden geflikt, had men moord en brand geschreeuwd.

quote:
Russia has contacted the Canadian authorities over a website that has posted details about Russian pilots involved in counter-terrorism operations in Syria to request the information be removed, the director of the Russian Foreign Ministry's Department for New Challenges and Threats said Friday.
http://sputniknews.com/mi(...)paign=URL_shortening

Ander nieuws:

- Het Russische landingsschip Cezar Kunikov voer vandaag door de Bosfor zij het met parate luchtverdediging.

YorukIsik twitterde op vrijdag 04-12-2015 om 17:56:14 Sailor on #ЧМФ Tsezar Kunikov poses with his MANPADS-possible 9K38 Igla-on the Bosphorus #UNPROFESSIONAL @mod_russia https://t.co/nIevYjcUBj reageer retweet
- Asad lijkt voorlopig de enige juiste oplossing; http://www.telegraph.co.u(...)option-in-Syria.html
  Moderator vrijdag 4 december 2015 @ 23:07:24 #36
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_158023107
vielen ook Duitse en burgerslachtoffers he
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_158025613
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 19:58 schreef Mytho het volgende:
[ afbeelding ]

vliegtuig werd neergehaald boven grond dat de turken hadden gepikt van syrie.

en maar hypocriet huilen als israel landjepik doet
8-)
Geschiedvervalsing.
pi_158029469
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 19:58 schreef Mytho het volgende:
[ afbeelding ]

vliegtuig werd neergehaald boven grond dat de turken hadden gepikt van syrie.

"gepikt"
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_158030249
intlspectator twitterde op zaterdag 05-12-2015 om 12:06:59 BREAKING: Turkey enforcing special inspection of four Russian ships reageer retweet
pi_158031046
TelegraphNews twitterde op vrijdag 04-12-2015 om 17:46:33 Germany 'draws up plans to prevent sharing intelligence' with Nato ally Turkey https://t.co/aJhtfgmB2k https://t.co/3kwTxwiIIm reageer retweet
  zaterdag 5 december 2015 @ 14:56:14 #41
450965 Heilwasser
Verworven smaak
pi_158033147
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 13:19 schreef Houtenbeen het volgende:
TelegraphNews twitterde op vrijdag 04-12-2015 om 17:46:33 Germany 'draws up plans to prevent sharing intelligence' with Nato ally Turkey https://t.co/aJhtfgmB2k https://t.co/3kwTxwiIIm reageer retweet
Gaat wel lekker zo. De klassieke strijd tussen grootmachten.

NAVO begint steeds meer een Schengenverdrag te worden: een papieren werkelijkheid.
Heilwasser stammt aus unterirdischen, vor Verunreinigung geschützten, ursprünglichen reinen Wasservorkommen.
pi_158033212
Ik denk niet dat Turkije afhankelijk is van Duitsland om informatie over de YPG te verzamelen. Die Duitsers overschatten zich, maar straks zullen ze wel roepen dat ze vanuit Turkije willen vliegen.
  zaterdag 5 december 2015 @ 15:02:51 #43
450965 Heilwasser
Verworven smaak
pi_158033254
quote:
10s.gif Op zaterdag 5 december 2015 15:00 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Ik denk niet dat Turkije afhankelijk is van Duitsland om informatie over de YPG te verzamelen. Die Duitsers overschatten zich, maar straks zullen ze wel roepen dat ze vanuit Turkije willen vliegen.
Dat is het punt ook niet. Ik hoop sowieso voor de Turken dat ze de beste inlichtingen inzake IS hebben, zijnde een de facto buurland van IS.
Heilwasser stammt aus unterirdischen, vor Verunreinigung geschützten, ursprünglichen reinen Wasservorkommen.
pi_158033283
Je wilt zeggen dat de Duitsers liever de YPG steunen ipv Turkije? Dat is niks nieuws. De PKK krijgt al jaren steun vanuit Nederland, Duitsland, Frankrijk etc.
  zaterdag 5 december 2015 @ 15:08:02 #45
450965 Heilwasser
Verworven smaak
pi_158033363
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 15:04 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Je wilt zeggen dat de Duitsers liever de YPG steunen ipv Turkije? Dat is niks nieuws. De PKK krijgt al jaren steun vanuit Nederland, Duitsland, Frankrijk etc.
Dat niet eens. Simpelweg dat de betrekkingen met Turkije verslechteren.
Heilwasser stammt aus unterirdischen, vor Verunreinigung geschützten, ursprünglichen reinen Wasservorkommen.
pi_158033373
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 december 2015 15:53 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Ja? Wie pakt tegen wie de wapens op? Russische gesteunde "rebellen" vs de overheid toch?

maar goed, dit kan ergens anders besproken worden.
Die overheid die in Oekraine door een staatsgreep aan de macht kwam gesteund door EU fascisten
Conservatieven zijn het meest tolerant. Ze moeten namelijk het meest tolereren
pi_158033378
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 12:17 schreef Houtenbeen het volgende:
intlspectator twitterde op zaterdag 05-12-2015 om 12:06:59 BREAKING: Turkey enforcing special inspection of four Russian ships reageer retweet
Ze controleren of er geen insecten tussen de bloemen zitten.
pi_158033384
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 december 2015 15:08 schreef Heilwasser het volgende:

[..]

Dat niet eens. Simpelweg dat de betrekkingen met Turkije verslechteren.
Ach, zolang Frau Merkel nog op de knietjes moet bij Erdogan kan Duitsland tegenstribbelen zoals het wil.
pi_158033471
quote:
10s.gif Op zaterdag 5 december 2015 15:08 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Ze controleren of er geen insecten tussen de bloemen zitten.
Laat die Russen maar paar dagen wachten totdat er een "speciaal team" komt uit een ver land om het grondig te inspecteren.
  zaterdag 5 december 2015 @ 15:20:12 #50
450965 Heilwasser
Verworven smaak
pi_158033605
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 15:09 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Ach, zolang Frau Merkel nog op de knietjes moet bij Erdogan kan Duitsland tegenstribbelen zoals het wil.
Feitelijk is het andersom, maar dat weet Tayyip te verbloemen met z'n geblaf.

Hoe dan ook gaat Turkije een zware tijd tegemoet.
Heilwasser stammt aus unterirdischen, vor Verunreinigung geschützten, ursprünglichen reinen Wasservorkommen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')