abonnement Unibet Coolblue
pi_158008012
*Wordt mogelijk nog aangevuld*

[ Bericht 56% gewijzigd door Iemand91 op 04-12-2015 13:11:51 ]
pi_158008039



Virgin presses 747 jumbo into space action
Sir Richard Branson is reassigning one of his old Virgin Atlantic 747-400 jumbos to the service of space.
The jet will be the launch platform for the satellite rocket being developed by another of the entrepreneur's companies - Virgin Galactic.

The 747 will carry this booster to high altitude where it will be released to ignite its engine and go into orbit.

Jumbos have long played a role in space activity, most famously to transport Nasa's old shuttles across America.

Virgin Galactic will be air-launching a tourist spaceplane from underneath a jet vehicle, and originally had planned for the satellite rocket to use the same platform.

But the performance requirements of the booster have driven engineers to seek an alternative carrier.

Earlier this year, they announced they would be increasing the payload capability of the forthcoming rocket after consultations with prospective customers - a jump from 120kg of satellite payload to 200kg, into a standard orbit.

That meant stretching the tanks on the booster to accommodate more propellant, and, as a consequence, its mass and length had to increase.

The old 747-400 jumbo can handle this. Coincidentally, it used to fly in its Virgin Atlantic livery under the nickname "Cosmic Girl". It will now get a new paint job in the Virgin Galactic colours.

"The Boeing 747 has a very special place in my heart: we began service on my first airline, Virgin Atlantic, with just one leased 747," Sir Richard said in a statement.

"I never imagined that today one of our 747s would get a second chance and help open access to space. I'm absolutely thrilled that Cosmic Girl can stay in the Virgin family - and truly live up to her name!"

Virgin Galactic is calling its satellite booster LauncherOne.

It intends to debut the liquid oxygen/kerosene rocket in 2016 or 2017, selling missions for under $10m. The company believes that with this price it can grab a major share of the market for launching small satellites.

Already, it has done a deal with satellite telecommunications company OneWeb. This British Channel Islands-based outfit has ordered at least 39 LauncherOnes to orbit up to two spacecraft at a time.

One of the advantages of an air-launch model for satellites is the freedom to base the carrier jet at many locations. It is not restricted to a fixed pad location.

"Air launch enables us to provide rapid, responsive service to our satellite customers on a schedule set by their business and operational needs, rather than the constraints of national launch ranges," said George Whitesides, Virgin Galactic CEO.

"Selecting the 747 airframe provides a dedicated platform that gives us the capacity to substantially increase our payload to orbit without increasing our prices."

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

"Cosmic Girl" is de naam van G-VWOW; een 747-400 met bouwjaar 2001 dat op 23 oktober uit de vloot werd gehaald. Is opgeslagen in San Antonio waar deze persconferentie ook werd gehouden.

  vrijdag 4 december 2015 @ 13:22:26 #3
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_158008326
Ik moest gelijk hier aan denken:

So we just called him Fred
  vrijdag 4 december 2015 @ 15:34:56 #4
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_158011239
Het is natuurlijk nog maar een "Artist Impression", maar wat een gave paintjob om zo een betrekkelijk oud toestel er weer als nieuw uit te laten zien _O_
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_158011573
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 13:22 schreef FredvZ het volgende:
Ik moest gelijk hier aan denken:

[ afbeelding ]
Ik hier aan:
(Omdat ze deze constructie in de vleugel voor die booster gaan gebruiken)


quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 15:34 schreef flipsen het volgende:
Het is natuurlijk nog maar een "Artist Impression", maar wat een gave paintjob om zo een betrekkelijk oud toestel er weer als nieuw uit te laten zien _O_
Real-life dan maar? :P

General Electric testbed; de 25e 747 van de productielijn en meer dan 45 jaar oud, maar ziet eruit als nieuw:



Mooi inderdaad.

[ Bericht 25% gewijzigd door Iemand91 op 04-12-2015 15:57:38 ]
pi_158011974
Stoelen van Qatar Airways zijn niet goedgekeurd. Houten kont krijg ik ervan. Bah.
Bier.
  zondag 6 december 2015 @ 00:38:56 #8
348984 wiijntje
in vino veritas
pi_158047818
quote:
17s.gif Op vrijdag 4 december 2015 23:39 schreef Iemand91 het volgende:
Zo hé. :9

[ afbeelding ]
op de een of andere manier is de livery van dit toestel bijzonder mislukt, die twee "bogen" of wat daarop moet lijken kloppen niet helemaal... jammer
pi_158077837
De 3e 787-9 voor KLM op de productielijn. Verwachte rollout is volgende week woensdag.



PH-BHD zal de allerlaatste 787 zijn die van die productielijn zal rollen.
Deze zal hierna worden omgebouwd voor de productie van de nieuwe 777X-toestellen.

De productie van de 787 zal doorgaan op de andere productielijn in dezelfde fabriek waarvan de productie opgeschroefd zal worden zodat deze uiteindelijk evenveel toestellen produceert als beide lijnen nu samen doen. Daarnaast bouwt Boeing de 787 natuurlijk ook nog in Charleston.
  maandag 7 december 2015 @ 13:35:06 #10
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_158077946
Hoe lang ongeveer duurt het bouwen van één vliegtuig (zeg een 747 of 787)?
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_158078053
quote:
7s.gif Op maandag 7 december 2015 13:35 schreef donroyco het volgende:
Hoe lang ongeveer duurt het bouwen van één vliegtuig (zeg een 747 of 787)?
Als we final assembly aanhouden (dus op bovenstaande productielijn de aangevoerde onderdelen aan elkaar koppelen) dan hebben de eerste 2 KLM 787's (PH-BHA en -BHC) er 27 dagen over gedaan (load date t/m rollout)
  maandag 7 december 2015 @ 14:02:47 #12
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_158078762
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 13:39 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Als we final assembly aanhouden (dus op bovenstaande productielijn de aangevoerde onderdelen aan elkaar koppelen) dan hebben de eerste 2 KLM 787's (PH-BHA en -BHC) er 27 dagen over gedaan (load date t/m rollout)
Wel snel.
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_158079552
quote:
11s.gif Op maandag 7 december 2015 14:02 schreef donroyco het volgende:
Wel snel.
Wel bedenken dat de onderdelen natuurlijk aangeleverd worden en het op die lijn een kwestie is van alles in/aan elkaar koppelen. (simpel gezegd natuurlijk ;) )
En na rollout volgt natuurlijk nog allerlei tests, paintjob, testvluchten etc. etc.

Momenteel rollen er 10 787's per maand van de productielijnen (de drie lijnen bij elkaar) wat op moet lopen naar 14 p/maand aan het einde van dit decennium.
Ter vergelijking; per maand rollen er 42 A320's en 737's van de lijnen wat op moet lopen naar 50 p/maand voor de A320 in begin 2017 en 52 p/maand aan het einde van 2018 voor de 737.
Beide fabrikanten claimen dat ze de productie kunnen opschroeven naar ruim 60 stuks p/maand.

Dat in schril contrast met de 747-8; per maart 2016 zal daar maar 1 p/maand van de lijn rollen.
De A380 doet zo'n 2.5 stuks p/maand wat ook zal teruglopen met de jaren aangezien de orders opdrogen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Iemand91 op 07-12-2015 14:34:28 ]
pi_158094034
Op naar Frankrijk! :Y)

Take your seat on board the AF747 tribute flight for an exceptional tour of France!

On 14 January 2016, Air France is offering its customers a unique experience on board an exceptional tribute flight over France and its legendary landmarks!

More than 45 years after the first flight from Paris to New York on 3 June 1970 by the aircraft affectionately known as the Jumbo Jet, the Company salutes with emotion the last flight of this legendary and easily-recognizable aircraft.

Flight AF747 will take off at 11:30am from Paris-Charles de Gaulle for a unique experience: Business class lunch and champagne for all, with an inflight commentary including a tour of France’s history and legendary landmarks.

On arrival at Paris-Charles de Gaulle, the passengers of flight AF747 will be invited to discover the Company’s aircraft maintenance workshops and share a tribute drink at the foot of the aircraft.

As from 7 December 2015, customers can book their ticket on board flight AF747 by calling 01 56 93 70 28 (+33 1 56 93 70 28 from outside France) from 10am to 5pm from Monday to Friday. The fare is fixed at ¤220 for the entire cabin.

Air France’s 747: a showcase of modern innovations
Since the early seventies, the Boeing 747 has been a showcase of modern innovations and has revolutionized air transport. Air travel became more widespread and we entered an era of mass tourism. For cargo, the Boeing 747 had pressurized holds, which were ventilated and protected against fire. Four times larger than the previous generation of Boeing, the 707, they could carry 122 tons of cargo!

One of the first airlines to operate this aircraft, Air France made it the flagship of its long-haul fleet: New York, Montreal, the French West Indies, Reunion, Asia ... most of the Company's destinations have been served by the Jumbo.

In the cabin, Air France started innovating from the early seventies and changed its DNA to better serve its customers. The role of chief purser was created to coordinate the service and attention paid to customers in this aircraft which could carry up to 500 passengers. Inflight cuisine was of great importance, with menus designed by great French chefs: Paul Bocuse, Gaston Lenôtre and Pierre Troisgros, who forged exclusive partnerships with Air France. Finally, the cabin interior was designed by Pierre Gautier-Delaye, who paid particular attention to the comfort of the seat cushions and seatbacks.

Today, this adventure and the aircraft’s DNA is naturally being handed on to the 65 Boeing 777, equipped (or being equipped) with the Company’s new long-haul cabins: designer suites in the La Première cabin, a cocoon in the sky in the Business cabin and new redesigned seats in Premium Economy and Economy for optimal travel comfort.

Air France La Saga: the benchmark historical website
To celebrate this event and this chapter of Air France’s history, the Company is unveiling its new-look benchmark historical website: airfrancelasaga.com

To travel through the Company’s rich heritage, the website has had a complete makeover. With videos and photos, Air France is reliving its history, its professions, its fleet, its network and the attention it has always paid to its customers.

Follow the event on Twitter with #AF747

  maandag 7 december 2015 @ 23:53:40 #15
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_158096016
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 22:36 schreef Iemand91 het volgende:
Op naar Frankrijk! :Y)
Helaas is mijn Frans geheel en al "down the drain" sinds ik Spaans ben gaan spreken. En de Fransen kennende, zullen ze geen tweetalige programma´s aanbieden :P
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  dinsdag 8 december 2015 @ 13:57:21 #16
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_158104591
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 13:30 schreef Iemand91 het volgende:
De 3e 787-9 voor KLM op de productielijn. Verwachte rollout is volgende week woensdag.

[ afbeelding ]

PH-BHD zal de allerlaatste 787 zijn die van die productielijn zal rollen.
Deze zal hierna worden omgebouwd voor de productie van de nieuwe 777X-toestellen.

De productie van de 787 zal doorgaan op de andere productielijn in dezelfde fabriek waarvan de productie opgeschroefd zal worden zodat deze uiteindelijk evenveel toestellen produceert als beide lijnen nu samen doen. Daarnaast bouwt Boeing de 787 natuurlijk ook nog in Charleston.
Zit er verschil tussen een 787-9 die in Everett van de band rolt en een 787-9 die in Charleston in elkaar geschroefd wordt? (reputatie? prijs? kwaliteit? restwaarde?)
En bepaalt een luchtvaartmaatschappij zelf van welke productielijn ze hun 787 willen ontvangen?
pi_158105526
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 14:04 schreef Bitlord het volgende:
http://m.ad.nl/ad/m/nl/10(...)avigationItemId=5585

Wat is dit voor vreemd bericht?
Wierd... Volgens airframes.org staan de ARM en ARH geregistreerd bij Air Atlanta Islandic en de ARN bij Malaysian AS Kargo. Waarbij de ARM door Islandic is gekocht van Malaysian in 2006 en de ARN door Malaysian van Islandic in 2003. Maar de site van Islandic zegt weer dat ze alleen 6 747-4F/SF in de vloot hebben, malaysian zegt dat op hun site trouwens ook.

Misschien goedkoper om te laten staan dan om zelf af te voeren...
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_158105815
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 december 2015 13:57 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Zit er verschil tussen een 787-9 die in Everett van de band rolt en een 787-9 die in Charleston in elkaar geschroefd wordt? (reputatie? prijs? kwaliteit? restwaarde?)

En bepaalt een luchtvaartmaatschappij zelf van welke productielijn ze hun 787 willen ontvangen?
De final assembly in Charleston is nog relatief nieuw en heeft dus nog wat opstartproblemen.
Ook was quality control daar minder en zijn wel eens 787's naar Everett gevlogen voor extra controle.
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 14:04 schreef Bitlord het volgende:
http://m.ad.nl/ad/m/nl/10(...)avigationItemId=5585

Wat is dit voor vreemd bericht?
Daar heb ik het vorig jaar op Tweakers al eens over gehad.

Alle drie ergens in 2009/2010 uit de vloot van Air Atlanta Icelandic gegaan. (kisten werden geleased aan maatschappijen) en opgeslagen op die luchthaven.
Mogelijk in handen gekomen van slopers o.i.d. die nu failliet zijn of 'verdwenen'.

[ Bericht 2% gewijzigd door Iemand91 op 08-12-2015 15:34:38 ]
  dinsdag 8 december 2015 @ 15:22:04 #20
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_158106626
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 december 2015 14:38 schreef Karstman het volgende:

[..]

Wierd... Volgens airframes.org staan de ARM en ARH geregistreerd bij Air Atlanta Islandic en de ARN bij Malaysian AS Kargo. Waarbij de ARM door Islandic is gekocht van Malaysian in 2006 en de ARN door Malaysian van Islandic in 2003. Maar de site van Islandic zegt weer dat ze alleen 6 747-4F/SF in de vloot hebben, malaysian zegt dat op hun site trouwens ook.

Misschien goedkoper om te laten staan dan om zelf af te voeren...
Alle 3 zijn/waren eigendom van Air Atlanta, die ze weer verhuurde aan derden. MAS heeft een jaar of 10 geleden wel gebruik gemaakt van deze 3 kisten, maar is er nooit eigenaar van geweest.
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_158107034


PZ-TCP, de oude Airbus A340-300 van Surinam Airways is momenteel onderweg naar (waarschijnlijk) haar laatste rustplaats Pinal Airpark in Arizona. (http://www.flightradar24.com/SLM3001/8352141)
Tweaker CyberBomb stond haar al op te wachten:



En een heerlijk stukje PR:

Extra controle nieuwe kist SLM
quote:
PARAMARIBO - Het nieuwe vlaggenschip van de SLM, een Airbus A340-313, laat langer dan gepland op zich wachten. De machine en bijbehorende documentatie worden extra gecontroleerd om de veiligheid te kunnen garanderen. “De geschiedenis van het vliegtuig wordt grondiger nagegaan”, aldus Gerard Brunings, voorzitter van de raad van commissarissen van de SLM.

De kist komt volgens hem uit China, waar andere procedures gelden om alle onderhoudswerkzaamheden te registreren dan internationaal gangbaar. Daardoor moesten alle zaken opnieuw worden nagegaan. "Er is niets ernstigs aan de hand. Het gaat vooral om informatie over de onderhoudsgeschiedenis van de machine die in China is vastgelegd."

Brunings verduidelijkt dat de extra controle noodzakelijk is om te voldoen aan internationale veiligheidsstandaarden voor de luchtvaart. Dit is belangrijk voor de certificering van de machine, opdat ze ingezet kan worden. Hij is ervan overtuigd dat alle procedures tussen de SLM en Airbus, de eigenaar van het vliegtuig met registratienummer PZ-TCP, binnen een week tot twee afgerond zullen zijn. De SLM verwacht dat de openingsvlucht vóór het eind van het jaar zal plaatsvinden.

Een minpunt is dat de SLM extra geld moet uitgeven om een andere kist, een A330-400 van het bedrijf Hi-Fly compleet met bemanning, in te huren voor de vluchten tussen Paramaribo en Amsterdam. "Het kost inderdaad veel meer geld", zegt Brunings. De nieuwe machine kon niet gelijk ingezet worden na vertrek van de 'Palulu' die de afgelopen zes jaar is ingezet op de Mid-Atlantische Route, dat is tussen Paramaribo en Amsterdam.
  dinsdag 8 december 2015 @ 16:14:27 #22
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_158107708
A330-400 :D
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_158109400
De PH-BFG is momenteel als KL9865 onderweg naar het verre oosten. Het lijkt erop dat dat een D-check wordt. Opvallend dat dat kennelijk nog de moeite wordt gevonden.
--
pi_158109805
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 17:32 schreef inkjet het volgende:
De PH-BFG is momenteel als KL9865 onderweg naar het verre oosten. Het lijkt erop dat dat een D-check wordt. Opvallend dat dat kennelijk nog de moeite wordt gevonden.
Gaat voor een c-check;)
pi_158109860
Ah, dat is minder heftig! Het prijsverschil is kennelijk de roundtrip waard.
--
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')