abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_158003618
quote:
9s.gif Op vrijdag 4 december 2015 05:36 schreef Geralt het volgende:
Fuck wat duurt het nieuwe seizoen nog lang :(
Ik zat gister in de auto te genieten van F1 muziek, eerst Vallee des Armes :

En daarna nog The Chain van Fleetwood Mac:

En dan heb ik ook nog wat jaren 80 hitjes die mij weer denken aan die cd's van Jeroen van Inkels F1 box. Ik kom de winter wel door :D
pi_158003828
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 december 2015 06:26 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Ik zat gister in de auto te genieten van F1 muziek, eerst Vallee des Armes :

En daarna nog The Chain van Fleetwood Mac:

En dan heb ik ook nog wat jaren 80 hitjes die mij weer denken aan die cd's van Jeroen van Inkels F1 box. Ik kom de winter wel door :D
SlamFM mix marathon vandaag c_/
  vrijdag 4 december 2015 @ 08:07:29 #28
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_158003940
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 22:30 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Mooi :)

Had alleen Nissan verwacht.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  vrijdag 4 december 2015 @ 10:39:53 #29
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_158005800
Red Bull Racing-Tag Heuer? Klinkt nogal langdradig. Maar het is maar een naam natuurlijk.
pi_158006853
Een insider hier zei toch dat het Mercedes zou worden :?
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 4 december 2015 @ 12:08:12 #31
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_158007146
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 december 2015 11:44 schreef franklop het volgende:
Een insider hier zei toch dat het Mercedes zou worden :?
Komt vast wel met een mooie verklaring straks.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  vrijdag 4 december 2015 @ 12:21:55 #32
449378 Johnny_Angel
S.S. Lazio 1900
pi_158007333
Mooi dat Renault het Enstone team weer onder de vleugels heeft genomen. Er staan toch weer aardig wat serieuze fabrieksteams aan de start in 2016. De Red Bull motorensituatie is mij echter nog niet helemaal duidelijk. Zijn dit door Ilmor doorontwikkelde 2015 Renault motoren die worden gerebadged als Tag Heuer? Hoe dan ook lijkt het me dat Red Bull aan het kortste eind heeft getrokken want voorheen waren ze het semi fabrieksteam van Renault. En Toro Rosso gaat nu rijden met oude Ferrari motoren... Als ik Max was zou ik het Red Bull kamp zo snel mogelijk verlaten. Mateschitz lijkt zijn passie voor de F1 te hebben verloren.
pi_158007484
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 06:19 schreef JimmyManna het volgende:

[..]

Huh? Zijn teamgenoot viel in het begin van de race al uit...

Verder baseer ik dat op de race die ik zag. Hij was ronduit sneller dan Alonso in zijn Ferrari die hem niet achter zich kon houden. Jij gaat mij niet wijsmaken dat Maldonado sneller is dan Alonso. Dus is het de auto, met name door de banden die destijds heel belangrijk waren. Ik geloof dat in die periode er iedere wedstrijd een andere winnaar was. De McLarens waren sneller maar aten het rubber op.

Overigens zal ik de prestatie van Maldonado die dag niet teniet doen: voortreffelijk. Maar het blijft verder gewoon een matige rijder die zonder geld niet te zoeken heeft in de F1. Perez bijvoorbeeld neemt ook veel geld mee, maar voor hem geldt dat niet.
Ik meen dat hij een setje banden had gespaard tijdens q1 of 2. Dat bracht hem enorme voordelen.

Verder is hij snel en zuinig op zijn auto, zolang niemand om hem heen rijdt. Vanaf pole kan hij makkelijk winnen, net als Massa of Rosberg.

Verder gaan zowel Redbull als Renault met dezelfde motor rijden. Ilmor zal helpen bij de ontwikkeling hiervan.

Verder verwacht ik niet in de winter al een grote stap. Dus in Melbourne zal Torro Rosso wel sneller zijn met de oude Ferrari's.
.
pi_158007569
Mensen roepen trouwens dat de STR nu voor de Red Bulls kan eindigen. Maar is het niet zo dat een andere motor een ander chassis vereist? Chassis was nu uitstekend, maar moeten ze nu dus voor de Ferrari motor gaan bouwen. Of is dat iets van vroeger en zijn ze nu meer gestandaardiseerd?

Tevens, andere teams krijgen wel de 2016 spec.. Als je ziet hoeveel progressie Ferrari maakte tijdens het seizoen kunnen ze in de winter best nog wat stappen vooruit maken. Zit je dadelijk dat de andere klanten teams van Ferrari met 2016 spec je voor zijn.

En misschien maakt Renault ook wel een inhaalslag.

Max in 2017 naar Ferrari svp
  vrijdag 4 december 2015 @ 12:40:59 #35
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_158007587
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 12:40 schreef VacaLoca het volgende:
Mensen roepen trouwens dat de STR nu voor de Red Bulls kan eindigen. Maar is het niet zo dat een andere motor een ander chassis vereist? Chassis was nu uitstekend, maar moeten ze nu dus voor de Ferrari motor gaan bouwen. Of is dat iets van vroeger en zijn ze nu meer gestandaardiseerd?

Tevens, andere teams krijgen wel de 2016 spec.. Als je ziet hoeveel progressie Ferrari maakte tijdens het seizoen kunnen ze in de winter best nog wat stappen vooruit maken. Zit je dadelijk dat de andere klanten teams van Ferrari met 2016 spec je voor zijn.

En misschien maakt Renault ook wel een inhaalslag.

Max in 2017 naar Ferrari svp
STR bouwt zijn eigen chassis. Heeft verder niks met het chassis van RBR te maken.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_158007614
quote:
2s.gif Op vrijdag 4 december 2015 12:40 schreef WEST het volgende:

[..]

STR bouwt zijn eigen chassis. Heeft verder niks met het chassis van RBR te maken.
Dat staat er ook niet? Bedoel dus dat STR wellicht chassis anders moet bouwen vanwege andere motor.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 4 december 2015 @ 12:46:24 #37
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_158007681
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 12:40 schreef VacaLoca het volgende:
Mensen roepen trouwens dat de STR nu voor de Red Bulls kan eindigen. Maar is het niet zo dat een andere motor een ander chassis vereist? Chassis was nu uitstekend, maar moeten ze nu dus voor de Ferrari motor gaan bouwen. Of is dat iets van vroeger en zijn ze nu meer gestandaardiseerd?

Tevens, andere teams krijgen wel de 2016 spec.. Als je ziet hoeveel progressie Ferrari maakte tijdens het seizoen kunnen ze in de winter best nog wat stappen vooruit maken. Zit je dadelijk dat de andere klanten teams van Ferrari met 2016 spec je voor zijn.

En misschien maakt Renault ook wel een inhaalslag.

Max in 2017 naar Ferrari svp
De Ferrari heeft iets meer ruimte aan de bovenkant nodig, maar dat valt heel erg mee. Toro Rosso gaat er juist op vooruit omdat de Renault een externe koeler had, en de Ferrari een interne.

Het nadeel daarvan is weer dat de Ferrari verder naar voren moet liggen. Maar aangezien ik echt geen flauw idee heb hoe de doorsnede van de TR er uit ziet, weet ik niet of dit grote gevolgen heeft.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  vrijdag 4 december 2015 @ 12:48:26 #38
449378 Johnny_Angel
S.S. Lazio 1900
pi_158007719
Misschien dat het voor Max wel interessant zou zijn om kopman bij Renault te worden. Hij kan zich dan in alle rust een aantal jaartjes verder ontwikkelen en het team om zich heen bouwen. Naast Vettel in de tweede Ferrari gaan zitten lijkt me lastig in deze fase van zijn carrière. Het juiste team kiezen valt sowieso niet mee, Alonso zit ook al een jaar of 10 iedere keer op het verkeerde moment bij het verkeerde team.
pi_158008092
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 12:21 schreef Johnny_Angel het volgende:
Mooi dat Renault het Enstone team weer onder de vleugels heeft genomen. Er staan toch weer aardig wat serieuze fabrieksteams aan de start in 2016. De Red Bull motorensituatie is mij echter nog niet helemaal duidelijk. Zijn dit door Ilmor doorontwikkelde 2015 Renault motoren die worden gerebadged als Tag Heuer? Hoe dan ook lijkt het me dat Red Bull aan het kortste eind heeft getrokken want voorheen waren ze het semi fabrieksteam van Renault. En Toro Rosso gaat nu rijden met oude Ferrari motoren... Als ik Max was zou ik het Red Bull kamp zo snel mogelijk verlaten. Mateschitz lijkt zijn passie voor de F1 te hebben verloren.
Volgens mij zijn het gewoon de 2016 Renault motoren. Iets anders (behalve niet doorontwikkelde 2015 motoren) lijkt me volgens de huidige regels niet toegestaan. 2015 motoren mogen niet doorontwikkeld worden, anders worden het 2016 motoren en daarvan mag er maar 1 type (gehomologeerd) voor aanvang van het seizoen zijn. Die dan tijdens het seizoen verder doorontwikkeld mogen worden.

Edit: Het zijn dus inderdaad 2016 Renault motoren die gezamenlijk met Renault doorontwikkeld worden.

[ Bericht 2% gewijzigd door sasquatsch op 04-12-2015 13:27:06 ]
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  vrijdag 4 december 2015 @ 13:16:11 #40
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_158008225
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 december 2015 12:42 schreef VacaLoca het volgende:

[..]

Dat staat er ook niet? Bedoel dus dat STR wellicht chassis anders moet bouwen vanwege andere motor.
Dan las ik het verkeerd.

Maar volgens mij moet dat geen probleem opleveren.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_158008280
De deal met Tag Heuer als naamgever van de Renault motoren is nu ook bevestigd

quote:
Red Bull has confirmed the anticipated news that it will run a TAG-branded Renault power unit during the 2016 season, after striking a naming rights deal with Swiss watch manufacturer TAG Heuer.

Red Bull publically fell out with Renault early in 2015, as the French manufacturer's expected reliability and performance gains failed to materialise, leaving the team adrift of the frontrunners.

Having initially stated its intention to split with Renault at the end of the year, Red Bull opened talks with Mercedes, Ferrari and finally Honda, but all three avenues proved unsuccessful.

Red Bull will now continue with Renault power units in 2016, but under TAG Heuer branding, an outcome that team boss Christian Horner alluded to at the season-ending Abu Dhabi Grand Prix.

The team's 2016 challenger will be officially titled the Red Bull Racing-TAG Heuer RB12.

"TAG Heuer and Red Bull are two transcendent brands which have both a passion for racing and a drive to do things differently, and this unique collaboration is further evidence of that," said Horner.

"TAG Heuer has been an icon in the world of Formula 1 for many years and we're delighted that they've chosen to continue their association with the sport by teaming up with us.

"We are also pleased to see Renault confirm its long-term commitment to Formula 1 and would like to thank them for their contribution to the team [as an engine supplier] since 2007.

"Their technical partnership with Ilmor gives us confidence, and we look forward to the 2016 season."

"Formula 1 is deeply-rooted in TAG Heuer's DNA, and Red Bull Racing is a young, dynamic and driven team, which perfectly fits with our marketing strategy," added Jean-Claude Biver, CEO of TAG Heuer.

"It will give TAG Heuer great visibility and allow us to make our partnership exciting, different and innovative."

Renault's takeover of Lotus, confirmed on Wednesday, paved the way for Red Bull's announcement.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_158010930
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 12:21 schreef Johnny_Angel het volgende:
Als ik Max was zou ik het Red Bull kamp zo snel mogelijk verlaten. Mateschitz lijkt zijn passie voor de F1 te hebben verloren.
Hoe kun je dit nou concluderen, alleen omdat die geen goede motordeal kan fixen ?
De belangen zijn nou eenmaal groot Mercedes/Ferrari zitten niet te wachten op nog een goede concurent. De RBs zijn behoorlijk goed en missen enkel PKs
  vrijdag 4 december 2015 @ 15:27:58 #43
449378 Johnny_Angel
S.S. Lazio 1900
pi_158011099
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 15:20 schreef eddehaas het volgende:

[..]

Hoe kun je dit nou concluderen, alleen omdat die geen goede motordeal kan fixen ?
De belangen zijn nou eenmaal groot Mercedes/Ferrari zitten niet te wachten op nog een goede concurent. De RBs zijn behoorlijk goed en missen enkel PKs
Ja. Of wat dacht je van de talloze interviews van Marko/Mateschitz waarin ze dreigen de handdoek in de ring te gooien? Red Bull zit bepaald niet in de lift. Mateschitz was al ontevreden en zag weinig perspectief meer in de F1 toen RBR fabrieksteam van Renault was, ik kan me niet voorstellen dat zijn humeur er beter op geworden is nu ze een klantenteam van Renault zijn.
pi_158011664
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 december 2015 06:26 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Ik zat gister in de auto te genieten van F1 muziek, eerst Vallee des Armes :

En daarna nog The Chain van Fleetwood Mac:

En dan heb ik ook nog wat jaren 80 hitjes die mij weer denken aan die cd's van Jeroen van Inkels F1 box. Ik kom de winter wel door :D

:'(
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_158011697
Helmut Marko bevestigt deal STR met Ferrari en aanblijven coureurs

quote:
Helmut Marko has confirmed that Toro Rosso will run Ferrari power units during the 2016 season, following respective announcements from Renault and Red Bull.

Renault finally announced its takeover of Lotus and return as a works team on Thursday, which paved the way for Red Bull to confirm that it will run a TAG-Heuer branded unit.

Toro Rosso, which has used Renault engines for the past two Formula 1 seasons, is now imminently expected to confirm that it will run 2015-specification Ferrari units next year.

"Yes, everything was clear, we only had to wait for everything to be completed," Marko told Speed Week, when asked if the Toro Rosso/Ferrari deal has been given the green light.

Marko also clarified that there will be no driver changes at either Red Bull team.

"We have confirmed all four of our drivers for 2016 – Daniel Ricciardo and Daniil Kvyat at Red Bull, and Max Verstappen and Carlos Sainz Jr. at Toro Rosso," he commented.

Marko explained to GPUpdate.net at the season-ending Abu Dhabi Grand Prix that both Verstappen and Sainz Jr. had impressed Red Bull during their rookie campaigns.

"They have exceeded expectations; we are very pleased with them," he said, adding, "the best thing is that there is an ongoing upward trend, both in qualifying and in the race."
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  vrijdag 4 december 2015 @ 16:53:51 #46
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_158012866
"I tried to believe that there is a God, who created each of us in His own image and likeness, loves us very much, and keeps a close eye on things. I really tried to believe that, but I gotta tell you, the longer you live, the more you look around, the more you realize, something is fucked up." - George Carlin.
pi_158013128
yesss max gaat zeker podiums halen
pi_158013155
Ieman een idee of vanavond er ergens een stream is voor de FIA PRIZE-GIVING 2015?
Tot zover kan ik niets vinden.
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
pi_158013163
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 17:13 schreef eddehaas het volgende:
yesss max gaat zeker podiums halen
Let wel op, haas en sauber hebben 2016 spec ferrari motoren. Dus moet Toro Rosso een verdomd goed chassis bouwen om deze teams te verslaan.
pi_158013169
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 17:13 schreef eddehaas het volgende:
yesss max gaat zeker podiums halen
Zeker. Maar niet komend jaar.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')