Ik zat gister in de auto te genieten van F1 muziek, eerst Vallee des Armes :quote:Op vrijdag 4 december 2015 05:36 schreef Geralt het volgende:
Fuck wat duurt het nieuwe seizoen nog lang
SlamFM mix marathon vandaagquote:Op vrijdag 4 december 2015 06:26 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Ik zat gister in de auto te genieten van F1 muziek, eerst Vallee des Armes :
En daarna nog The Chain van Fleetwood Mac:
En dan heb ik ook nog wat jaren 80 hitjes die mij weer denken aan die cd's van Jeroen van Inkels F1 box. Ik kom de winter wel door
Mooiquote:
Komt vast wel met een mooie verklaring straks.quote:Op vrijdag 4 december 2015 11:44 schreef franklop het volgende:
Een insider hier zei toch dat het Mercedes zou worden
Ik meen dat hij een setje banden had gespaard tijdens q1 of 2. Dat bracht hem enorme voordelen.quote:Op vrijdag 4 december 2015 06:19 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Huh? Zijn teamgenoot viel in het begin van de race al uit...
Verder baseer ik dat op de race die ik zag. Hij was ronduit sneller dan Alonso in zijn Ferrari die hem niet achter zich kon houden. Jij gaat mij niet wijsmaken dat Maldonado sneller is dan Alonso. Dus is het de auto, met name door de banden die destijds heel belangrijk waren. Ik geloof dat in die periode er iedere wedstrijd een andere winnaar was. De McLarens waren sneller maar aten het rubber op.
Overigens zal ik de prestatie van Maldonado die dag niet teniet doen: voortreffelijk. Maar het blijft verder gewoon een matige rijder die zonder geld niet te zoeken heeft in de F1. Perez bijvoorbeeld neemt ook veel geld mee, maar voor hem geldt dat niet.
STR bouwt zijn eigen chassis. Heeft verder niks met het chassis van RBR te maken.quote:Op vrijdag 4 december 2015 12:40 schreef VacaLoca het volgende:
Mensen roepen trouwens dat de STR nu voor de Red Bulls kan eindigen. Maar is het niet zo dat een andere motor een ander chassis vereist? Chassis was nu uitstekend, maar moeten ze nu dus voor de Ferrari motor gaan bouwen. Of is dat iets van vroeger en zijn ze nu meer gestandaardiseerd?
Tevens, andere teams krijgen wel de 2016 spec.. Als je ziet hoeveel progressie Ferrari maakte tijdens het seizoen kunnen ze in de winter best nog wat stappen vooruit maken. Zit je dadelijk dat de andere klanten teams van Ferrari met 2016 spec je voor zijn.
En misschien maakt Renault ook wel een inhaalslag.
Max in 2017 naar Ferrari svp
Dat staat er ook niet? Bedoel dus dat STR wellicht chassis anders moet bouwen vanwege andere motor.quote:Op vrijdag 4 december 2015 12:40 schreef WEST het volgende:
[..]
STR bouwt zijn eigen chassis. Heeft verder niks met het chassis van RBR te maken.
De Ferrari heeft iets meer ruimte aan de bovenkant nodig, maar dat valt heel erg mee. Toro Rosso gaat er juist op vooruit omdat de Renault een externe koeler had, en de Ferrari een interne.quote:Op vrijdag 4 december 2015 12:40 schreef VacaLoca het volgende:
Mensen roepen trouwens dat de STR nu voor de Red Bulls kan eindigen. Maar is het niet zo dat een andere motor een ander chassis vereist? Chassis was nu uitstekend, maar moeten ze nu dus voor de Ferrari motor gaan bouwen. Of is dat iets van vroeger en zijn ze nu meer gestandaardiseerd?
Tevens, andere teams krijgen wel de 2016 spec.. Als je ziet hoeveel progressie Ferrari maakte tijdens het seizoen kunnen ze in de winter best nog wat stappen vooruit maken. Zit je dadelijk dat de andere klanten teams van Ferrari met 2016 spec je voor zijn.
En misschien maakt Renault ook wel een inhaalslag.
Max in 2017 naar Ferrari svp
Volgens mij zijn het gewoon de 2016 Renault motoren. Iets anders (behalve niet doorontwikkelde 2015 motoren) lijkt me volgens de huidige regels niet toegestaan. 2015 motoren mogen niet doorontwikkeld worden, anders worden het 2016 motoren en daarvan mag er maar 1 type (gehomologeerd) voor aanvang van het seizoen zijn. Die dan tijdens het seizoen verder doorontwikkeld mogen worden.quote:Op vrijdag 4 december 2015 12:21 schreef Johnny_Angel het volgende:
Mooi dat Renault het Enstone team weer onder de vleugels heeft genomen. Er staan toch weer aardig wat serieuze fabrieksteams aan de start in 2016. De Red Bull motorensituatie is mij echter nog niet helemaal duidelijk. Zijn dit door Ilmor doorontwikkelde 2015 Renault motoren die worden gerebadged als Tag Heuer? Hoe dan ook lijkt het me dat Red Bull aan het kortste eind heeft getrokken want voorheen waren ze het semi fabrieksteam van Renault. En Toro Rosso gaat nu rijden met oude Ferrari motoren... Als ik Max was zou ik het Red Bull kamp zo snel mogelijk verlaten. Mateschitz lijkt zijn passie voor de F1 te hebben verloren.
Dan las ik het verkeerd.quote:Op vrijdag 4 december 2015 12:42 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Dat staat er ook niet? Bedoel dus dat STR wellicht chassis anders moet bouwen vanwege andere motor.
quote:Red Bull has confirmed the anticipated news that it will run a TAG-branded Renault power unit during the 2016 season, after striking a naming rights deal with Swiss watch manufacturer TAG Heuer.
Red Bull publically fell out with Renault early in 2015, as the French manufacturer's expected reliability and performance gains failed to materialise, leaving the team adrift of the frontrunners.
Having initially stated its intention to split with Renault at the end of the year, Red Bull opened talks with Mercedes, Ferrari and finally Honda, but all three avenues proved unsuccessful.
Red Bull will now continue with Renault power units in 2016, but under TAG Heuer branding, an outcome that team boss Christian Horner alluded to at the season-ending Abu Dhabi Grand Prix.
The team's 2016 challenger will be officially titled the Red Bull Racing-TAG Heuer RB12.
"TAG Heuer and Red Bull are two transcendent brands which have both a passion for racing and a drive to do things differently, and this unique collaboration is further evidence of that," said Horner.
"TAG Heuer has been an icon in the world of Formula 1 for many years and we're delighted that they've chosen to continue their association with the sport by teaming up with us.
"We are also pleased to see Renault confirm its long-term commitment to Formula 1 and would like to thank them for their contribution to the team [as an engine supplier] since 2007.
"Their technical partnership with Ilmor gives us confidence, and we look forward to the 2016 season."
"Formula 1 is deeply-rooted in TAG Heuer's DNA, and Red Bull Racing is a young, dynamic and driven team, which perfectly fits with our marketing strategy," added Jean-Claude Biver, CEO of TAG Heuer.
"It will give TAG Heuer great visibility and allow us to make our partnership exciting, different and innovative."
Renault's takeover of Lotus, confirmed on Wednesday, paved the way for Red Bull's announcement.
Hoe kun je dit nou concluderen, alleen omdat die geen goede motordeal kan fixen ?quote:Op vrijdag 4 december 2015 12:21 schreef Johnny_Angel het volgende:
Als ik Max was zou ik het Red Bull kamp zo snel mogelijk verlaten. Mateschitz lijkt zijn passie voor de F1 te hebben verloren.
Ja. Of wat dacht je van de talloze interviews van Marko/Mateschitz waarin ze dreigen de handdoek in de ring te gooien? Red Bull zit bepaald niet in de lift. Mateschitz was al ontevreden en zag weinig perspectief meer in de F1 toen RBR fabrieksteam van Renault was, ik kan me niet voorstellen dat zijn humeur er beter op geworden is nu ze een klantenteam van Renault zijn.quote:Op vrijdag 4 december 2015 15:20 schreef eddehaas het volgende:
[..]
Hoe kun je dit nou concluderen, alleen omdat die geen goede motordeal kan fixen ?
De belangen zijn nou eenmaal groot Mercedes/Ferrari zitten niet te wachten op nog een goede concurent. De RBs zijn behoorlijk goed en missen enkel PKs
quote:Op vrijdag 4 december 2015 06:26 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Ik zat gister in de auto te genieten van F1 muziek, eerst Vallee des Armes :
En daarna nog The Chain van Fleetwood Mac:
En dan heb ik ook nog wat jaren 80 hitjes die mij weer denken aan die cd's van Jeroen van Inkels F1 box. Ik kom de winter wel door
quote:Helmut Marko has confirmed that Toro Rosso will run Ferrari power units during the 2016 season, following respective announcements from Renault and Red Bull.
Renault finally announced its takeover of Lotus and return as a works team on Thursday, which paved the way for Red Bull to confirm that it will run a TAG-Heuer branded unit.
Toro Rosso, which has used Renault engines for the past two Formula 1 seasons, is now imminently expected to confirm that it will run 2015-specification Ferrari units next year.
"Yes, everything was clear, we only had to wait for everything to be completed," Marko told Speed Week, when asked if the Toro Rosso/Ferrari deal has been given the green light.
Marko also clarified that there will be no driver changes at either Red Bull team.
"We have confirmed all four of our drivers for 2016 – Daniel Ricciardo and Daniil Kvyat at Red Bull, and Max Verstappen and Carlos Sainz Jr. at Toro Rosso," he commented.
Marko explained to GPUpdate.net at the season-ending Abu Dhabi Grand Prix that both Verstappen and Sainz Jr. had impressed Red Bull during their rookie campaigns.
"They have exceeded expectations; we are very pleased with them," he said, adding, "the best thing is that there is an ongoing upward trend, both in qualifying and in the race."
Let wel op, haas en sauber hebben 2016 spec ferrari motoren. Dus moet Toro Rosso een verdomd goed chassis bouwen om deze teams te verslaan.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |