abonnement Unibet Coolblue
pi_157948149
Een topic waar we verder kunnen kletsen over het opvoeden van 1-jarigen.. voor zover opvoeden mogelijk is :P


Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_157948398
JM gecondoleerd :* het klinkt als een behoorlijke opgave om L mee te nemen naar de uitvaart.. ik weet niet of ik dat zelf zou doen, zeker als je relatief makkelijk achtervang lijkt te hebben.
DaD :* voor de aanhoudende feestnachten -O-

Rady wat een leuke fotos van V! Wel balen dat jij zelf ziekig bent, hopelijk knap je snel op.

Ermagherd jongens het is december! Feestmaand O+ en W zijn eerste verjaardag komt er ook aan! We houden het uiteindelijk echt extreem klein, mijn moeder komt op de dag zelf en de dag daarna (za) vieren we het met papa. Eens even een taartje verzinnen!
pi_157948946
Leuk crump! Ook klein is fijn toch. Ik vind dat altijd wel prima.

Zo ben opgeknapt zeg :) En na de ochtend voeding van 7 uur besloot R door te slapen tot 9.15! :o En ik was om 8 uur op en heb zoveel kunnen doen! ^O^ bad schrobben Enzo, moest al maanden gebeuren :@

Kunnen de okt baby's al iets van 'puzzelen'? Vormenstoof oid? Dingen aanwijzen als wij vragen waar is.... Gaat meestal ook nog niet.
pi_157949320
Een vormenstoof is voor mijn maart baby ook nog een grote uitdaging ;)

JM, gecondoleerd :* Wij hadden bij de uitvaart van vriends opa mijn ouders meegenomen die zich over Stip ontfermden. Hij was namelijk een erg welkome afleiding in al het verdriet, maar hij kreeg er niet echt van mee want hij was nog maar 4 maanden oid. Kan me voorstellen dat het bij een ouder kindje toch een grotere indruk kan achterlaten om tussen zoveel verdriet te zitten.
pi_157949422
Gecondoleerd JM :*

quote:
1s.gif Op dinsdag 1 december 2015 17:27 schreef Hilmo het volgende:
Leuk crump! Ook klein is fijn toch. Ik vind dat altijd wel prima.

Zo ben opgeknapt zeg :) En na de ochtend voeding van 7 uur besloot R door te slapen tot 9.15! :o En ik was om 8 uur op en heb zoveel kunnen doen! ^O^ bad schrobben Enzo, moest al maanden gebeuren :@

Kunnen de okt baby's al iets van 'puzzelen'? Vormenstoof oid? Dingen aanwijzen als wij vragen waar is.... Gaat meestal ook nog niet.
Vormenstoof: net zolang rammen tot het past en dan klappen voor zichzelf :') O+
Als ik vraag waar bijvoorbeeld haar pop is kan ze dat wel zoeken en naar me toe brengen, maar in een boekje de koe aanwijzen lukt haar nog niet.
Gelukkig maar, want het gaat al zo snel O+
pi_157949511
Hilmo: vormenstoof gaat vooral nog door het grote klepje :D Dingen aanwijzen: alleen auto's, papa & de poezen. Dierengeluiden: alleen de bij O+
Wel tof: kleine opdrachtjes (pak konijn maar even in je andere hand, bij aankleden handig) begint te komen
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
  dinsdag 1 december 2015 @ 18:04:42 #7
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_157949631
JM gecondoleerd :*.

Ik zou denk ik mijn kind niet meenemen naar de uitvaart, zeker als er gemakkelijk een alternatief is te vinden voor hem qua opvang.

Vormenstoof, dat hoort toch gewoon via de grote klep :?. Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan :7. Puzzelen is hier al heel lang favoriet, kuiken is er op belachelijk goed in.
Ik vind het verschil echt groot tussen "net één" en "bijna twee". Kuiken is echt al haast een peuter, hij loopt, rent, springt, klimt, praat, vertelt waar hij pijn heeft, wat hij wil eten, welk shirt hij aan wil, wat er gisteren is gebeurd, kan kleuren, stil zitten, kleien, koekjes bakken, in de plassen stampen, oma bellen... heel ongemerkt worden ze groot!

Nog een maandje en dan gaan we de peuterspeelzaal eens bezoeken om te oriënteren. Wat gaat het snel...
KuikenGuppy
pi_157951131
Hilmo vormenstoof lukt hier alleen als papa de deksel los vast houdt en het voordoet :+

Maar vandaag wel een kwartier lang dit:
Melba doet een blokje in een bakje (past precies)
Mama haalt het eruit
Melba doet blokje terug
Mama haalt het eruit
Melba doet... Etc.

O+

Net kennisgemaakt op t nieuwe kdv. Was leuk, leuke groep komt hij in, en toen we kwamen waren alle kindjes heerlijk in de speelruimte aan t klauteren en spelen, en ze doen aan modderen en bij mooi weer buiten eten in de natuurtuin, en uitjes naar de winkel en de bieb en en en O+ ben heel blij!
Kwak
pi_157951288
JM, gecondoleerd.
Kwak, wat klinkt dat fijn!

Dansen. O+.
http://s20.photobucket.co(...)zpsx0zvjjao.mp4.html
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_157952311
Kan filmpje mobiel niet zien :{

Leuk om alles te lezen!
Oké vormenstoof is dus niet vreemd haha. Hij probeert het wel maar na 1 poging gefrustreerd. Wel heel geconcentreerd de blokjes er in doen zonder deksel. O+
Hier wel het begrip van waar is de wheelybug en dan pakt hij die. Net als de hond zoeken, waar is de vogel (schilderij), waar is de lamp. Ik probeer nu wel in boekjes te oefenen met vragen stellen, soms lukt dat maar boekjes lezen is vooral omslaan en voelboekjes uit de bieb zijn favoriet. Verhalen doet hem niks.
pi_157953124
Dansen O+

Hilmo
E.mma is echt een pieler. Die krijgt dat voor elkaar. Maar die wurmt ook sokken in auto'tjes, spenen in de fisher price vuilniswagen enz :9 ze kan makkelijk een half uur proberen om een legging of trui aan te trekken.
Peuter had nooit het geduld voor de vormenstoof dus die had ik al snel weggezet.
S.ophie is ook niet zo van het rustig spelen al lukte het gister om een blokkentoren op te bouwen :D tot E voorbij kwam *boem*

Vanavond weer veel huils -O- Arme E en S zijn zo verkouden
pi_157953270
Dansen! O+ wat lief! Is dat zo'n "wat hoor ik" boekje? Ik heb die van de voertuigen gekocht, maar die klarinet (oid) klinkt ook leuk. aanrader?
pi_157953878
Mobiel kan ik helaas het geluid niet afspelen, maar wat danst 'ie schattig O+

Ik kwam eigenlijk ook om een dansfilmpje te posten O+
pi_157953896
JM, gecondoleerd. Lastige afweging, doe wat je het beste lijkt, in overleg met familie.

Ah, wat heerlijk, dat dansen, DAD. O+ .

Ik vind dat echt heel knap van jouw E.mma, Zoe! Dat is echt bijzonder volgens mij, dat gepiel en die concentratie erbij.

Hier heb ik nog altijd een meisje dat bij moeilijk gepiel een keuze maakt tussen 'mama doen' of iets pakken, doelbewust van het vloerkleed lopen, zodat ze het zo hard mogelijk op de houten vloer kan gooien.

Maar goed, kreeg vanavond even een spiegel voorgehouden: we waren weer het boekje aan het lezen over de vissen en alle emoties die ze afbeelden. Kwamen we bij het boze visje, zegt I: 'I ook boos'. Maar ze was helemaal niet boos. Het is alleen wel logisch dat ze dat zegt, want als ze met iets gaat gooien of me gaat slaan dan zeg ik dus altijd 'I is boos'. Maar ik benoem het nooit als ze blij is of vrolijk of wat dan ook. Dus in haar beleving is dit kennelijk haar staat van zijn. |:( . ;( .

Dus dat heb ik meteen maar even omgebogen door bij het blije visje heel erg te lachen met haar samen en te zeggen dat I en ik allebei blij zijn. En dat werkte wel want ze was het er van harte mee eens. :D . En wow, het lukt haar gewoon al om bepaalde kleuren te herkennen en ze kan tot vier tellen, en ze kan 'sneeuwpop' zeggen en 'knoflookteen'. _O- . (Maar olifant is nog steeds olie. Heel logisch allemaal :D ). Dus ben het eens met Burdie, wat gaat dat razendsnel. Zeker zo vanaf 18 maanden.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_157954041
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 20:27 schreef Crumpette het volgende:
Dansen! O+ wat lief! Is dat zo'n "wat hoor ik" boekje? Ik heb die van de voertuigen gekocht, maar die klarinet (oid) klinkt ook leuk. aanrader?
Ja, het is een geluidenboekje, maar dan een oudere variant. Baard zijn moeder werkt in de bibliotheek en ze neemt de afgeschreven boekjes voor ons mee.

Skittles, wat onwijs schattig!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_157954062
Klinkt wel als iets om naar uit te kijken, Burd en Franny O+ !

Skittles je dansmarieke! :D herkenbaar die kniedans - maar lou is duidelijker verder gevorderd dan W
pi_157954242
Skittles
O+

Franny
Leerzaam zo samen een boek lezen O+
Wat kan ze al veel!

Geduld heeft E van man denk ik...die is ook zo geduldig.
Voor hun eerste verjaardag kregen E en S http://www.bol.com/nl/p/v(...)is/9200000043035946/
E pakt de poppetjes, zet ze op de contactpunten en drukt op het hart (dan gaan ze praten of zingen). Is echt heel erg leuk om te zien.
S heeft er meer moeite mee maar leert snel van E. Vanmiddag speelden ze samen met de zoefzoef dieren O+
Geniet er echt van.
pi_157954652
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 21:00 schreef Zoë23 het volgende:
Skittles
O+

Franny
Leerzaam zo samen een boek lezen O+
Wat kan ze al veel!

Geduld heeft E van man denk ik...die is ook zo geduldig.
Voor hun eerste verjaardag kregen E en S http://www.bol.com/nl/p/v(...)is/9200000043035946/
E pakt de poppetjes, zet ze op de contactpunten en drukt op het hart (dan gaan ze praten of zingen). Is echt heel erg leuk om te zien.
S heeft er meer moeite mee maar leert snel van E. Vanmiddag speelden ze samen met de zoefzoef dieren O+
Geniet er echt van.
Oh, die vrolijke vriendjes heeft Lou ook! Maar de duivel zit in Bas :') en Fleur roept soms vanuit het niets, terwijl we niet eens in de buurt zijn om haar aan te drukken, "WOOOW!!"


We hebben alleen de schoolbus, maar Bas riep vaak zat dat hij in de dierentuin was en de dieren niet gevoerd mochten worden :')
Gelukkig zijn de batterijen van zowel Bas als Fleur leeg :D
pi_157955805
Omg, scary bas!

Word je daar nou niet kriegel van, dat herriespeelgoed? :@ O zou het prachtig vinden denk ik, maar ik kan dat niet zo hebben.
pi_157956699
Nee, bij ons komt dat soort speelgoed er ook niet in. :D .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_157956895
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 21:56 schreef Roomsnoes het volgende:
Omg, scary bas!

Word je daar nou niet kriegel van, dat herriespeelgoed? :@ O zou het prachtig vinden denk ik, maar ik kan dat niet zo hebben.
Verjaardagscadeau, zelf koop ik het niet
Zolang het niet om 6 uur al begint kan ik er wel tegen. Lou vindt het ook heel leuk, dus als zij er gelukkig van wordt dan moet het maar :+
pi_157956911
Ja ach, als ik zie hoe dol melba erachteraan kruipt en ermee zoent :') dan mag hij van mij een paar toet toet auto's hebben hoor.
Kwak
pi_157956940
Over zoenen gesproken, melba is nu helemaal van de kusjes O+ bekkie open en tong eruit :') _O- wel heel lief O+
Kwak
pi_157959569
Ah kwak, die kusjes O+ O+ Ik krijg ze ook, en de kat, en haar pop O+

DaD ik heb een beetje een zwak voor I, kijk 'm dansen! :D ik hoop nog steeds dat jullie nachten snel beter worden ;( wat zwaar en heftig :*

JM, gecondoleerd, ook al is het beter zo.. Mijn oma gaat nu ook hard achteruit en ik vraag me ook wel eens af of ik fie mee zou nemen naar de uitvaart.. Ik wil haar eigenlijk niet zoiets zwaars al laten meemaken, maar aan de andere kant: mijn oma is ook zo dol op haar O+ dat ik 't denk dat zij 't zelf ook leuk zou vinden. Maar goed, (gelukkig) nog niet aan de orde hier. Als je makkelijk een oppas kan regelen zou ik daar voor gaan denk ik.

Och en skittles, wat een lief filmpje :D volgens mij kun jij 't dreumes topic wel overslaan en met de peuters mee posten :P Wat gaat ze snel!


Ooooooooh en ik zag ik het vorige topic ook nog verjaardagspam van V :D hij is ook alweer groot, zeg O+ in mijn hoofd is 'ie nog heel klein :')
pi_157960788
Hihi herrie speelgoed blijft hier ook zeer gering. Een slak met muziekjes komt zo nu en dan tevoorschijn en verder eigenlijk alleen maar batterijloos speelgoed.

Oh skittles, dansen! Wow, hoe komen ze daar op, op die knie dans? R maakt alleen wat handbewegingen of gaat heel snel voetjes stappen, of headbangen.

Dad ook dansen en boekje lezen, filmpje heb ik nu gezien O+

Aandoenlijk ook, Franny.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')