abonnement Unibet Coolblue
pi_158314451
@Arja, al een gevoel wat het wordt?
@Mrs Peel. Hier alles goed:-) Wij hebben vandaag de 20 weken echo gehad, gelukkig alles in orde en weten wat het wordt:-).
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik wens iedereen toi toi toi die in de wachtdagen zit, en of bezig zijn met hun traject. Hopelijk gaan er binnenkort hier weer streepjes komen in dit topic:-)

[ Bericht 28% gewijzigd door VintageGirl op 17-12-2015 20:36:44 ]
pi_158314861
quote:
1s.gif Op donderdag 17 december 2015 20:27 schreef VintageGirl het volgende:
@Arja, al een gevoel wat het wordt?
@Mrs Peel. Hier alles goed:-) Wij hebben vandaag de 20 weken echo gehad, gelukkig alles in orde en weten wat het wordt:-).
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik wens iedereen toi toi toi die in de wachtdagen zit, en of bezig zijn met hun traject. Hopelijk gaan er binnenkort hier weer streepjes komen in dit topic:-)
Gefeliciteerd O+
pi_158314990
quote:
1s.gif Op donderdag 17 december 2015 20:27 schreef VintageGirl het volgende:
@Arja, al een gevoel wat het wordt?
@Mrs Peel. Hier alles goed:-) Wij hebben vandaag de 20 weken echo gehad, gelukkig alles in orde en weten wat het wordt:-).
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik wens iedereen toi toi toi die in de wachtdagen zit, en of bezig zijn met hun traject. Hopelijk gaan er binnenkort hier weer streepjes komen in dit topic:-)
Gefeliciteerd!!!! *O*
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_158315039
Afgelopen week even een moeilijk moment gehad: een vriendin is bevallen van haar derde kind, prachtig en mooi, maar 1. in de tijd dat wij bezig zijn met onze kinderwens heeft zij 3 kinderen gekregen en 2. hij heeft ONZE jongensnaam.

Zo stom dat zoiets je dan zo kan raken :(
pi_158315042
Dankje Mrs Peel:-)! Ik hoop dat je gauw ook mee mag praten over echo's en geslachten;-). Ik post zelf niet in het z&g, geen behoefte aan:-) maar ik lees wel mee op de topics ouders.
pi_158315069
quote:
12s.gif Op donderdag 17 december 2015 19:44 schreef Mrs.Peel het volgende:

[..]

Het gaat jou alleen maar om mijn macarons :(

Wat fijn Arja! Ik vind het net als eresh fijn om de successen met regelmaat voorbij te zien komen. Maar (nog) niet in z&g...
Djuh je hebt me door...ruilen tegen donut? Mag je ook onder de snuggie :Y
Ik lees ook niet mee in z&g dat is net iets te veel... :')
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_158315133
quote:
1s.gif Op donderdag 17 december 2015 20:47 schreef Mrs.Peel het volgende:
Afgelopen week even een moeilijk moment gehad: een vriendin is bevallen van haar derde kind, prachtig en mooi, maar 1. in de tijd dat wij bezig zijn met onze kinderwens heeft zij 3 kinderen gekregen en 2. hij heeft ONZE jongensnaam.

Zo stom dat zoiets je dan zo kan raken :(
Nee!!! Oh dat is echt balen!
Wij hebben gelukkig 2 namen die niet echt standaard zijn en waar we absoluut zeker van waren dat schoonzus het niet zou kiezen...
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_158315158
quote:
1s.gif Op donderdag 17 december 2015 20:49 schreef Ereshkigal het volgende:

[..]

Djuh je hebt me door...ruilen tegen donut? Mag je ook onder de snuggie :Y
Ik lees ook niet mee in z&g dat is net iets te veel... :')
Deal! Ik ben nu toch misselijk van de macarons, ik moet nodig switchen van comfortfood :D
pi_158316968
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 11:13 schreef _Ophelia_ het volgende:
Ik geloof dat ik afscheid moet gaat nemen hier. Net een mooi knippertje gezien O+ (wel ineens uit het niets bloedverlies voor de echo. Hartwip dus, maar goed. :') )
Gefeliciteerd! *O*
pi_158317382
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 13:33 schreef dobbey het volgende:
Hi,

Laatste tijd weinig online geweest niet omdat ik niet wil maar omdat ik het niet trek.... De maand december is altijd ruk maar dit jaar zwaarder dan ooit lijkt het wel..... De huisarts is tot de conclusie gekomen dat ik zeer vermoedelijk al een ernstige vorm van reuma heb en heeft er voor gezorgd dat ik volgende week al de eerste onderzoeken heb. Ik heb op het moment zoveel pijn in mijn handen, armen, schouders etc dat we ons eigenlijk al mentaal aan het voorbereiden zijn dat de deuren die we nog open hadden staan , al dan niet eigen, nu moeten gaan sluiten ;( Ik weet dat er veel mogelijk is qua behandeling maar op dit moment lijkt alles ver weg en niet reëel, hoe moet ik voor een kind zorgen als ik, zoals nu, niet eens de knoop van mijn broek dicht krijg. :'( Positiviteit is iig op dit moment ver te zoeken dus de extra hulp troepen zijn alweer ingeschakeld.

Zodra ik weer puf heb zal ik proberen alles terug te lezen en te reageren maar voor nu een :* en een knuffel voor een ieder die hem gebruiken kan.
Je bericht helemaal gemist ivm mobiel lezen en veel werken :(

Wat een rot nieuws en rot diagnose. Sterkte :*

En bedankt voor de knuffel, ik had hem nodig :)
  Moderator donderdag 17 december 2015 @ 22:26:45 #161
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_158318055
Wat is er veel gepost de laatste dagen :o

Ten eerste knuffel voor Dobbey :* Ik weet helaas hoe het is als je lichaam je zwaar tegen zit -O- Hopelijk valt het goed te behandelen en kunnen jullie toch weer voorzichtig aan de kinderwens gaan denken :)

Stroop PUPO *O* :s) Ik ga keihard voor je duimen!

Eresh IUI gehad, ook voor jou ga ik keihard duimen! Samen met stroop zwanger het nieuwe jaar in?

Oof een knipper *O* Wat moet dat een opluchting zijn! En doodeng die bloeding daarvoor :X

Mrs Peel ook een aankomend ei! Enig idee wanneer de volgende stap genomen kan worden? 15 mm is al goed toch?

Wij hebben vandaag de uitslag van de uroloog gehad. Mijn man heeft een wat verlaagd testosterongehalte en verhoogd FSH dus hij gaat aan de medicijnen, namelijk... Clomid! Kunnen we lekker samen slikken _O- Over 6 weken weer bloed prikken of de waarden verbeterd zijn en dan kijken hoe nu verder.
Wat ik alleen niet helemaal snap is dat hij het erover had dat dan over een maand of 4 via PESA of TESE zaad rechtstreeks uit de bal gehaald moet worden. Dat is toch helemaal niet standaard?
Uitslag van het sperma was onbetrouwbaar dus daar kunnen we niets mee. Over 4 maanden wordt het sowieso weer bekeken voor de PESA of TESE.
Al met al aardig positief nieuws dus :s)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  donderdag 17 december 2015 @ 22:53:54 #162
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_158318943
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 22:26 schreef MaJo het volgende:

Wij hebben vandaag de uitslag van de uroloog gehad. Mijn man heeft een wat verlaagd testosterongehalte en verhoogd FSH dus hij gaat aan de medicijnen, namelijk... Clomid! Kunnen we lekker samen slikken _O- Over 6 weken weer bloed prikken of de waarden verbeterd zijn en dan kijken hoe nu verder.
Wat ik alleen niet helemaal snap is dat hij het erover had dat dan over een maand of 4 via PESA of TESE zaad rechtstreeks uit de bal gehaald moet worden. Dat is toch helemaal niet standaard?
Uitslag van het sperma was onbetrouwbaar dus daar kunnen we niets mee. Over 4 maanden wordt het sowieso weer bekeken voor de PESA of TESE.
Al met al aardig positief nieuws dus :s)
Zagen ze ook al een verbetering sinds hij gestopt is met roken?
Ik ben niet zo bekend met TESE en PESA, dus kan er weinig intelligents over zeggen. Maar het lijkt mij dat dat wel echt een laatste noodgreep is. Was de uitslag echt zo slecht? En hadden ze het eerst niet over IUI? Dat is nogal een verschil!

Wel vreemd; volgens mij had man ook een verhoogd fsh, maar toen zeiden ze dat daar niets aan te doen was. Als het te laag is, kunnen ze je hormonen geven, maar tegen te hoog is niets te doen. Zo vreemd dat het verschilt per ziekenhuis..
pi_158319205
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 22:26 schreef MaJo het volgende:

....

Mrs Peel ook een aankomend ei! Enig idee wanneer de volgende stap genomen kan worden? 15 mm is al goed toch?

Wij hebben vandaag de uitslag van de uroloog gehad. Mijn man heeft een wat verlaagd testosterongehalte en verhoogd FSH dus hij gaat aan de medicijnen, namelijk... Clomid! Kunnen we lekker samen slikken _O- Over 6 weken weer bloed prikken of de waarden verbeterd zijn en dan kijken hoe nu verder.
Wat ik alleen niet helemaal snap is dat hij het erover had dat dan over een maand of 4 via PESA of TESE zaad rechtstreeks uit de bal gehaald moet worden. Dat is toch helemaal niet standaard?
Uitslag van het sperma was onbetrouwbaar dus daar kunnen we niets mee. Over 4 maanden wordt het sowieso weer bekeken voor de PESA of TESE.
Al met al aardig positief nieuws dus :s)
15 mm is goed op weg, maar nog niet genoeg voor een punctie. Ik verwacht het volgende: vandaag en morgen Cetrotide en Gonal-F, overmorgen (zaterdag) Cetrotide en echo. Als echo goed is (voldoende groei, maar niet te groot) zaterdag avond Pregnyl en maandag punctie. Dan hopelijk woensdag een terugplaatsing! Maar zo ver kan ik niet vooruit kijken (punctie zonder ei, of wel een ei, maar geen zaadcel of wel een eicel en zaadcel maar geen (goede) bevruchting).

Ik begrijp, net als stroop, niet zo goed waarom je wel IUI kan doen als het zaad zo slecht is dat zelfs ivf/icsi met 'spontaan' zaad niet mogelijk is en jullie op PESA/TESE zijn aangewezen... Heb je de uitslagen van het zaadonderzoek zelf gezien?
pi_158320023
MaJo, ik snap het ook niet helemaal, IUI is juist minder ingrijpend dan ICSI/ IVF of een TESE. Want TESE of PESA lijkt mij behoorlijk ingrijpend als ik dat allemaal las wat GVman moest doorstaan.
  Moderator vrijdag 18 december 2015 @ 11:48:08 #165
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_158325832
quote:
1s.gif Op donderdag 17 december 2015 22:53 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:

[..]

Zagen ze ook al een verbetering sinds hij gestopt is met roken?
Ik ben niet zo bekend met TESE en PESA, dus kan er weinig intelligents over zeggen. Maar het lijkt mij dat dat wel echt een laatste noodgreep is. Was de uitslag echt zo slecht? En hadden ze het eerst niet over IUI? Dat is nogal een verschil!

Wel vreemd; volgens mij had man ook een verhoogd fsh, maar toen zeiden ze dat daar niets aan te doen was. Als het te laag is, kunnen ze je hormonen geven, maar tegen te hoog is niets te doen. Zo vreemd dat het verschilt per ziekenhuis..
De uitslag van het sperma was onbetrouwbaar (100% slecht zaad) dus daar kunnen we helaas niks mee. Over 4 maanden moet het opnieuw. Het gekke is dat het nog steeds wel om IUI of IVF gaat maar dat ze het zaad dan op een andere manier verkrijgen. We moeten dit toch nog maar eens navragen...

quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 23:02 schreef Mrs.Peel het volgende:

[..]

15 mm is goed op weg, maar nog niet genoeg voor een punctie. Ik verwacht het volgende: vandaag en morgen Cetrotide en Gonal-F, overmorgen (zaterdag) Cetrotide en echo. Als echo goed is (voldoende groei, maar niet te groot) zaterdag avond Pregnyl en maandag punctie. Dan hopelijk woensdag een terugplaatsing! Maar zo ver kan ik niet vooruit kijken (punctie zonder ei, of wel een ei, maar geen zaadcel of wel een eicel en zaadcel maar geen (goede) bevruchting).

Ik begrijp, net als stroop, niet zo goed waarom je wel IUI kan doen als het zaad zo slecht is dat zelfs ivf/icsi met 'spontaan' zaad niet mogelijk is en jullie op PESA/TESE zijn aangewezen... Heb je de uitslagen van het zaadonderzoek zelf gezien?
Ik ga voor je duimen dat je volgende week een terugplaatsing hebt! Wat een gedoe is dat eigenlijk al die echo's en prikken :X Maar het resultaat als het lukt maakt het allemaal waard O+

quote:
1s.gif Op donderdag 17 december 2015 23:26 schreef VintageGirl het volgende:
MaJo, ik snap het ook niet helemaal, IUI is juist minder ingrijpend dan ICSI/ IVF of een TESE. Want TESE of PESA lijkt mij behoorlijk ingrijpend als ik dat allemaal las wat GVman moest doorstaan.
Ik ben blij dat ik niet de enige ben die het niet snapt. Het enige wat ik kan bedenken is dat hij toch de slechte uitslag van het zaad in zijn achterhoofd heeft terwijl hij zelf benadrukte dat dit niet klopte en er een fout gemaakt is.

Het is zoals altijd maar weer een kwestie van afwachten :P
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_158326917
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2015 11:48 schreef MaJo het volgende:

[..]

De uitslag van het sperma was onbetrouwbaar (100% slecht zaad) dus daar kunnen we helaas niks mee. Over 4 maanden moet het opnieuw. Het gekke is dat het nog steeds wel om IUI of IVF gaat maar dat ze het zaad dan op een andere manier verkrijgen. We moeten dit toch nog maar eens navragen...

[..]

Ik ga voor je duimen dat je volgende week een terugplaatsing hebt! Wat een gedoe is dat eigenlijk al die echo's en prikken :X Maar het resultaat als het lukt maakt het allemaal waard O+

[..]

Ik ben blij dat ik niet de enige ben die het niet snapt. Het enige wat ik kan bedenken is dat hij toch de slechte uitslag van het zaad in zijn achterhoofd heeft terwijl hij zelf benadrukte dat dit niet klopte en er een fout gemaakt is.

Het is zoals altijd maar weer een kwestie van afwachten :P
Ja ik hoop dat jullie de volgende keer een betere uitslag krijgen, 100% slecht lijkt me een heftige uitslag.
  Moderator vrijdag 18 december 2015 @ 13:47:22 #167
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_158328014
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2015 12:57 schreef VintageGirl het volgende:

[..]

Ja ik hoop dat jullie de volgende keer een betere uitslag krijgen, 100% slecht lijkt me een heftige uitslag.
Dat vertrouwde de uroloog ook niet omdat vorige keer 29% wel beweeglijk was. Hij zei dat we nu het beste even kunnen wachten om dan gelijk ook de resultaten van de clomid te zien :)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_158329000
misschien toch nog ongemerkt koortjes ofzoiets gehad?
als ik GVman laatst goed begreep dan kan dat ook ervoor zorgen dat al het huidige zaad slecht wordt.
pi_158334610
Ik snap die tese ook niet majo en zou zeker meer uitleg vragen. Desnoods maak je een telefonische afspraak.
pi_158336922
Bij een tese nemen ze een hapje uit de bal om te kijken of er bruikbare zaadcellen in de ballen aanwezig zijn.
Het kan zijn dat als het zaad zodra het uit de 'opslag' is snel slechter of zelfs dood gaat.
PESA weet ik niet wat dat dan is.
pi_158337415
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2015 20:17 schreef Gaddle het volgende:
Bij een tese nemen ze een hapje uit de bal om te kijken of er bruikbare zaadcellen in de ballen aanwezig zijn.
Het kan zijn dat als het zaad zodra het uit de 'opslag' is snel slechter of zelfs dood gaat.
PESA weet ik niet wat dat dan is.
Ja maar de eerdere uitslagen waren niet zo slecht. Iui of ivf zou mogelijk moeten zijn en de uroloog denkt dat deze uitslag ook niet klopt.
pi_158351129
Maandag punctie! Onder klein voorbehoud trouwens, als mijn estradiol hoog is, wordt het morgen.

Mijn follikel was 19 mm, en het baarmoederslijmvlies was mooi dik voor een eventuele terugplaatsing.
pi_158351191
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 december 2015 09:18 schreef Mrs.Peel het volgende:
Maandag punctie! Onder klein voorbehoud trouwens, als mijn estradiol hoog is, wordt het morgen.

Mijn follikel was 19 mm, en het baarmoederslijmvlies was mooi dik voor een eventuele terugplaatsing.
Hartstikke fijn *O*
pi_158351341
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2015 09:28 schreef Gaddle het volgende:

[..]

Hartstikke fijn *O*
Ja!

Hoe gaat het met jou?
  zaterdag 19 december 2015 @ 11:00:28 #175
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_158352138
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 december 2015 09:18 schreef Mrs.Peel het volgende:
Maandag punctie! Onder klein voorbehoud trouwens, als mijn estradiol hoog is, wordt het morgen.

Mijn follikel was 19 mm, en het baarmoederslijmvlies was mooi dik voor een eventuele terugplaatsing.
*O* wat fijn! Zorg jij voor warme chocolademelk voor op het wachtbankje?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')