abonnement Unibet Coolblue
pi_157919597
Hallo

Wij willen/moeten voor de zomer een mobiele airco op zolder.

Nu is mijn vrouw na haar bevalling vorige wat bedlegerige geworden en krijgen we last van het vocht op de tussen verdieping. Ventileren mag niet als de baby boven is. Dus daarvoor zou onvochtiger mooi zijn.

Nu begreep ik alleen dat een airco dat ook kan?

zou ik met alleen airco afkunnen?
.overigens komt er in februari of zo dubbelglas met ventilatie bakken ed.
  maandag 30 november 2015 @ 13:43:14 #2
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_157920348
Ja. Dat kan je ook met een airco. Zowel vast als mobiele. Koelen, verwarmen, zuiveren, ventileren, lucht ontvochtigen. Het kan eigenlijk allemaal wel.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_157921621
Alle airco's kunnen ontvochtigen: Als ze enkel zouden koelen zou de luchtvochtigheid oplopen tot het punt dat je neerslag in de woning krijgt. De betere airco's kunnen ook ontvochtigen zonder te koelen, dit kunnen ze zeker niet allemaal.

Let wel op: Mobiele airco's zijn enorm energieverslindend, luidruchtig en werken vrij slecht. Slapen met een mobiele airco aan is iets wat bijvoorbeeld erg slecht gaat.
One cannot make an omelette without
breaking eggs -- but it is amazing how
many eggs one can break without making
a decent omelette.
pi_157921810
waarom mag je je ventilatieroosters niet open zetten als je je baby niet in de tocht zet?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_157922259
Omdat baby's niet tegen frisse lucht kunnen.
Ze moeten bedompte, liefst vochtige lucht hebben. Dat, OF geairconditioneerde lucht zo droog dat je er spontaan bloedneuzen van krijgt.
Stel je voor zeg, ventilatie! Tsk tsk tsk.
pi_157923619
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 15:14 schreef klaarover het volgende:
Omdat baby's niet tegen frisse lucht kunnen.
Ze moeten bedompte, liefst vochtige lucht hebben. Dat, OF geairconditioneerde lucht zo droog dat je er spontaan bloedneuzen van krijgt.
Stel je voor zeg, ventilatie! Tsk tsk tsk.
Hij zegt toch dat de ramen met ventilatie bakken pas in februari komen. Je kan met dit weer geen baby te slapen leggen op een kamer met het raam open nee.

Mobiele airco is ook niet echt een oplossing omdat er dan ook een raam open moet. Ik denk dat je beter kan investeren in een vaste airco voor de 2 verdiepingen. Deze tijd van het jaar hebben die bedrijven toch niks te doen en kan je heel mooie kortingen krijgen.
pi_157924231
quote:
1s.gif Op maandag 30 november 2015 16:21 schreef jackass__ het volgende:

[..]

Hij zegt toch dat de ramen met ventilatie bakken pas in februari komen. Je kan met dit weer geen baby te slapen leggen op een kamer met het raam open nee.

Mobiele airco is ook niet echt een oplossing omdat er dan ook een raam open moet. Ik denk dat je beter kan investeren in een vaste airco voor de 2 verdiepingen. Deze tijd van het jaar hebben die bedrijven toch niks te doen en kan je heel mooie kortingen krijgen.
Tsjah alleen met een baby van een week oud kan ik mijn geld wel ergens anders aan uitgeven. Ik heb normaal gezien ook geen airco nodig op de slaapkamer. Ligt op het noorden en ook met die hittegolf was het met een ventilator te doen.

Maar idd een open raam voor de airco of voor ventilatie maakt weinig verschil.

Misschien moeten we het even uitzingen met wanneer mijn vrouw beneden is de ramen tegen elkaar open doen. Verder de badkamerven aan laten staan helpt ook wat.

Er mag overigens wel een raampje op een kier maar dat is geeft zeker met dit weer weinig verbetering, zeker omdat de slaapkamer deur dicht moet. Kouw is niet het ergste maat toch is uit den boze.
pi_157924324
quote:
1s.gif Op maandag 30 november 2015 16:52 schreef Nico987 het volgende:

[..]

Tsjah alleen met een baby van een week oud kan ik mijn geld wel ergens anders aan uitgeven. Ik heb normaal gezien ook geen airco nodig op de slaapkamer. Ligt op het noorden en ook met die hittegolf was het met een ventilator te doen.

Maar idd een open raam voor de airco of voor ventilatie maakt weinig verschil.

Misschien moeten we het even uitzingen met wanneer mijn vrouw beneden is de ramen tegen elkaar open doen. Verder de badkamerven aan laten staan helpt ook wat.

Er mag overigens wel een raampje op een kier maar dat is geeft zeker met dit weer weinig verbetering, zeker omdat de slaapkamer deur dicht moet. Kouw is niet het ergste maat toch is uit den boze.
Het luchten oftewel ramen tegenover elkaar openzetten is niet hetzelfde als ventileren en zal de luchtvochtigheid maar tijdelijk laten verlagen.
Alleen ventileren, dus constant een zeer kleine luchtstroom door ventilatieroosters 24/7 zal de luchtvochtigheid doen verlagen. Mocht dat niet helpen dan heb je een vochtprobleem en moet je een expert inhuren.
Verder kan je prima een baby laten slapen in een kamer met het raam op een kiertje met deze buitentemperatuur, mits de baby niet in de tocht ligt.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  maandag 30 november 2015 @ 16:58:47 #9
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_157924339
quote:
2s.gif Op maandag 30 november 2015 14:45 schreef nightsleeper het volgende:
Alle airco's kunnen ontvochtigen: Als ze enkel zouden koelen zou de luchtvochtigheid oplopen tot het punt dat je neerslag in de woning krijgt. De betere airco's kunnen ook ontvochtigen zonder te koelen, dit kunnen ze zeker niet allemaal.

Let wel op: Mobiele airco's zijn enorm energieverslindend, luidruchtig en werken vrij slecht. Slapen met een mobiele airco aan is iets wat bijvoorbeeld erg slecht gaat.
Ik sliep ooit op een zolderkamertje waar het 40 graden werd op een zomerse dag. Dan slaap je heerlijk dankzij een mobiele airco :D
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_157924503
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 16:57 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Het luchten oftewel ramen tegenover elkaar openzetten is niet hetzelfde als ventileren en zal de luchtvochtigheid maar tijdelijk laten verlagen.
Alleen ventileren, dus constant een zeer kleine luchtstroom door ventilatieroosters 24/7 zal de luchtvochtigheid doen verlagen. Mocht dat niet helpen dan heb je een vochtprobleem en moet je een expert inhuren.
Verder kan je prima een baby laten slapen in een kamer met het raam op een kiertje met deze buitentemperatuur, mits de baby niet in de tocht ligt.
Ik weet niet hoe het weer bij jou is, maar hier waaien de laatste dagen de pannen bijna van het dak, en regent het pijpenstelen. Dan zet je geen raam op een kier op een babykamer. Met dit weer ga je op die manier de luchtvochtigheid ook niet verlagen.

Je kan misschien ook overdag de boel wat verwarmen boven en de baby onder in het park laten slapen. En dan alleen snachts boven.
pi_157924516
zelfs als het regent verlaag je de luchtvochtigheid (als deze te hoog is) in je huis als je ventileert
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_157928991
quote:
1s.gif Op maandag 30 november 2015 17:07 schreef jackass__ het volgende:

Je kan misschien ook overdag de boel wat verwarmen boven en de baby onder in het park laten slapen. En dan alleen snachts boven.
Je baby in het park laten slapen is nooit een goed idee en al helemaal niet met dit weer.
One cannot make an omelette without
breaking eggs -- but it is amazing how
many eggs one can break without making
a decent omelette.
pi_157930345
quote:
1s.gif Op maandag 30 november 2015 20:17 schreef nightsleeper het volgende:

[..]

Je baby in het park laten slapen is nooit een goed idee en al helemaal niet met dit weer.
Dit daarnaast gaat het in de OP over mijn vrouw die bedlegerig is. Ze heeft 2 liter bloed verloren dus moet gewoon veel slapen.

Vandaag in de ochtend heb ik het raam even flink open gehad. En de ramen met een trekker afgenomen. Daarna zijn ze droog gebleven. Wel daarbij de douche ventilator steeds aan gehad.
pi_157935937
Wij hebben deze (maar dan een oud model).
Daar kwam een dinges bij wat je in het raam kan zetten zodat je de opening in het raam afdekt en alleen het gat voor de slang open is. Daarnaast hebben we met ductape alles afgeplakt zodat er verder geen buitenlucht naar binnen kwam. Werkt prima :)
pi_157936887
quote:
1s.gif Op maandag 30 november 2015 20:17 schreef nightsleeper het volgende:

[..]

Je baby in het park laten slapen is nooit een goed idee en al helemaal niet met dit weer.
Het duurde even voor ik het doorhad :')
Hoe noemen ze dat in NL dan?
  dinsdag 1 december 2015 @ 00:23:23 #16
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_157936948
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 december 2015 00:19 schreef jackass__ het volgende:

[..]

Het duurde even voor ik het doorhad :')
Hoe noemen ze dat in NL dan?
De kinderwagen?
The love you take is equal to the love you make.
pi_157938571
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 december 2015 00:23 schreef Lienekien het volgende:

[..]

De kinderwagen?
Nee, ik bedoel zo een ding dat je in de woonkamer zet, groter dan een bed, waar ze later ook in kunnen spelen.
pi_157938626
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 december 2015 07:27 schreef jackass__ het volgende:

[..]

Nee, ik bedoel zo een ding dat je in de woonkamer zet, groter dan een bed, waar ze later ook in kunnen spelen.
Box
pi_157938851
Maar mijn kind gaar nu regelmatig in de kinderwagen slapen.

Maar mijn vrouw past niet in de box.
pi_157949260
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 08:31 schreef Nico987 het volgende:
Maar mijn kind gaar nu regelmatig in de kinderwagen slapen.

Maar mijn vrouw past niet in de box.
Je vrouw past vast wel op de bank :-p
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')