abonnement Unibet Coolblue
pi_157916218


Het klaag-, praat en vraagtopic voor medewerkers van PostNL.
Vanaf 1 Juni 2012 heet TNT Post PostNL.

Alle postbodes, postbezorgers, pakketchauffeurs, dames van de klantenservice, de medewerkers van de kantoren en alle andere PostNL'ers zijn van harte welkom!

Klanten kunnen hier al hun vragen stellen over het versturen van poststukken!





Salaristabel:



De Emolumententabel







Handige linkjes voor klanten:

Consumenten:
PostNL voor Thuis
Posttarieven
Adres zoeken
Postcode zoeken
Verhuisservice
Bewaarservice
Postzegeluitgiftekalender
Klantenservice voor complimenten en klachten

Zakelijke klanten:
PostNL Zakelijk



Veel gebruikte afkortingen en termen:
HAH = Huis aan Huis
HSM = HuisNummerSorteermachine
Lola = Los en Laad ruimte
VOS = Vroege Ochtend Sortering
TC = Teamcoach
VBL/VBG = Voorbereidingslocatie/gebied
CVL = Centrale voorbereidingslocatie
Afschrijven = (Verkeerd gesorteerde) post herstellen/retourneren m.b.v. sticker
SP = Senior Planner
OR = Ondernemingsraad
TOT = Toeslag Onregelmatige Tijdstippen
VM = Vestigingsmanager
BSK = BesturingsStructuurKeten



Overige linkjes:
Over PostNL
IntranetMail-Thuis voor PostNL'ers



Mensen die hier vaak langskomen

Peterselieman, werkzaam in het noorden des lands
ErwinRommel, Erwin, oud-collega
Selestha, oud-collega
Atmosphere82, werkzaam in Roosendaal
Superkimmi , werkzaam in Roosendaal
KatrienDuck, voorbereidster
Deezertje
ophaling10
4EverBlackEyed
VixenFromHell
Yreal
dud0r, teamcoach
Sebastiaan92
gelestipjes
Kramerica-Industries
Dale__Cooper
Rafierafie
MissionPhailed
Herfstblad
gridjuh
ikwilookevenwatzeggen
posje
V__L_N
DeVliegendeHollander
Houdjemond
Stacking
Thomas-sama

life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_157916236
met december voor de deur ben ik echt benieuwd naar de drukte. Komende zaterdag wel gelijk 4 folders..
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_157916707
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 09:28 schreef superkimmi het volgende:
met december voor de deur ben ik echt benieuwd naar de drukte. Komende zaterdag wel gelijk 4 folders..
AH kerstspecial? Of komt die volgende week pas?
pi_157917026
Onder voorbereiders is ook bij ons veel verloop en dat is echt geen wonder. Doorwerken van kwart over 7 tot half 12 zonder pauze komt regelmatig voor.
Nu 6 wijken op een kast en op den duur gaan dat er 7 worden hebben we al van onze TL gehoord. Echt leuk is het niet meer.
Ook mis je op elke loonstrook een flink aantal plusuren, die worden dus gewoon niet allemaal uitbetaald. Ga je er over mopperen? Een dag geschorst. Een collega had er een brief over naar Den Haag gestuurd en die is nu ineens al een paar weken "ziek". :N
"Everybody lies..."
House M.D.
pi_157917132
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 10:26 schreef KatrienDuck het volgende:
Onder voorbereiders is ook bij ons veel verloop en dat is echt geen wonder. Doorwerken van kwart over 7 tot half 12 zonder pauze komt regelmatig voor.
Nu 6 wijken op een kast en op den duur gaan dat er 7 worden hebben we al van onze TL gehoord. Echt leuk is het niet meer.
Ook mis je op elke loonstrook een flink aantal plusuren, die worden dus gewoon niet allemaal uitbetaald. Ga je er over mopperen? Een dag geschorst. Een collega had er een brief over naar Den Haag gestuurd en die is nu ineens al een paar weken "ziek". :N
Wat zijn dat voor nazi-praktijken? Gewerkte tijd is betaalde tijd. Gewoon een oranje kaart in hun mik douwen, anders de vakbond inschakelen. Of een mailtje sturen aan Herna Verhagen.Hier mogen en kunnen ze je echt niet voor schorsen.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_157917258
Mopperen en dan geschorst worden heb ik echt nog nooit van gehoord, dat zou ook wel heel raar zijn als dat allemaal maar zo kan. Wel genoeg mensen die uren missen, vreemd genoeg heb ik zelf de laatste tijd vrij vaak teveel tijd.Zelfs al eens doorgegeven dat ik teveel tijd had (de eerste paar keer niet want dan denk je nog "Ach, het is maar even en dan mis ik wel weer wat dus dan is dit vast compensatie") gekregen, maar daar werd ook niks mee gedaan, dan had ik gewoon een keer "mazzel" werd er gezegd.
Maar je merkt toch niet pas op je loonstrook dat je uren mist? Je controleert toch wel iedere week de
harmony uitdraai?
En pauze houden we gewoon, soms wel iets later dan normaal als dat zo uitkomt qua eerste afvoertijden, maar je hebt gewoon recht op die pauze dus die nemen we dan ook.
pi_157918110
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 10:33 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Wat zijn dat voor nazi-praktijken? Gewerkte tijd is betaalde tijd. Gewoon een oranje kaart in hun mik douwen, anders de vakbond inschakelen. Of een mailtje sturen aan Herna Verhagen.Hier mogen en kunnen ze je echt niet voor schorsen.
Wat er precies gebeurd is weet ik niet, ik ben er zelf niet bij geweest, maar in ieder geval had hij "een grote bek" open getrokken over zijn uren en daarom is hij een dag geschorst.
Harmony ben ik mee gestopt om dat na te kijken. Het klopt namelijk nooit. Ze houden zich strikt aan de normtijden, maar die haalt bijna niemand.
"Everybody lies..."
House M.D.
pi_157918439
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 11:42 schreef KatrienDuck het volgende:

[..]

Wat er precies gebeurd is weet ik niet, ik ben er zelf niet bij geweest, maar in ieder geval had hij "een grote bek" open getrokken over zijn uren en daarom is hij een dag geschorst.
Harmony ben ik mee gestopt om dat na te kijken. Het klopt namelijk nooit. Ze houden zich strikt aan de normtijden, maar die haalt bijna niemand.
Maar heb je wel oranje kaarten ingediend dan?
pi_157918607
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 11:42 schreef KatrienDuck het volgende:

[..]

Wat er precies gebeurd is weet ik niet, ik ben er zelf niet bij geweest, maar in ieder geval had hij "een grote bek" open getrokken over zijn uren en daarom is hij een dag geschorst.
Harmony ben ik mee gestopt om dat na te kijken. Het klopt namelijk nooit. Ze houden zich strikt aan de normtijden, maar die haalt bijna niemand.
Tja, ik kan me wel voorstellen dat als iemand als een idioot tekeer gaat tegen zijn TC dat hij daarom geschorst wordt. Maar dat is natuurlijk iets anders dan geschorst worden omdat je klaagt over niet kloppende uren. Stoppen met Harmony controleren is natuurlijk het stomste wat je kunt doen, dat is struisvogelgedrag. Gewoon blijven controleren, en als het niet klopt verhaal halen bij je TC (wel op een correcte manier). Werkt hij niet mee, dan een oranje kaart indienen. En het helpt natuurlijk als je dat niet in je eentje doet, maar als jullie als team met z'n allen gaan reclameren. Een andere manier is natuurlijk om wanneer je maar tot bijv. 11.00 uur betaald wordt, gewoon om exact 11.00 uur naar huis te gaan. Als ze niet doorbetalen kan niemand je verplichten om te blijven, er staat in je CAO noch in je arbeidsovereenkomst dat je geacht wordt structureel onbetaald meerwerk of overwerk te verrichten. Laat je niet piepelen door die gasten!
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  Redactie Frontpage / Sport maandag 30 november 2015 @ 12:31:50 #10
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_157918949
Dit.

Ik heb een periode gehad dat mijn TC stapelgek van mij werd omdat ik iedere week aan zijn bureau stond vanwege niet uitbetaalde uren, maar na enkele maanden heb ik wel alles uitbetaald gekregen. Tegenwoordig gaat het wel behoorlijk goed.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_157919874
Herkenbare verhalen over die uren uitbetalen. Op de vestiging waar ik werkte heb ik het door de jaren heen ook allemaal zien gebeuren en zelf meegemaakt. Onwil en onkunde van TC's en management.

Hoe vaak ook de afspraak 'gewerkte tijd is betaalde tijd' werd benadrukt, verschillende plaatselijke TC's probeerden zich er altijd onder uit te wurmen. Dat was onwil. De onkunde bestond uit het veelvuldig fouten maken bij het invoeren van de tijden, het kwijtraken van werkbriefjes, uren bij de verkeerde medewerker boeken, pauzes aftrekken terwijl er geen pauze genomen was en andersom etc etc. Ja, ik snap dat het mensenwerk is en dat fouten wel eens voorkomen maar de frequentie van fouten was gewoon belachelijk hoog. Medewerkers die eens een week wél het correcte aantal uren hadden waren de uitzondering geworden.

Op een gegeven moment was het zelfs zover dat ik niet meer wekelijks controleerde omdat ik er gewoon té pissig en gefrustreerd van raakte. Dat was gewoon pure zelfbescherming zodat ik me niet zat op te vreten tijdens het werk of zou ontsteken in een scheldkanonnade richting de TC met alle gevolgen van dien :X

Na jaren van gesodemieter verbeterde de situatie enigszins en klopten de uren doorgaans grofweg. Kwam nog steeds vaak voor dat je 10 minuten te veel of te weinig kreeg maar dat compenseerde elkaar redelijk en als dat niet het geval was dan 'corrigeerden' we dat veelvuldig zelf (lees: vorige week kwam je 20 minuten tekort, deze week 4 dagen 5 minuten per dag er bij smokkelen dmv pauze of eindtijd iets oprekken). Nog steeds verre van ideaal maar al stukken beter dan 3 keer per maand meerdere uren missen.

Het heeft me iig altijd ontzettend verbaasd dat zo'n groot bedrijf zoiets essentieels en simpels niet fatsoenlijk op de rails wilde en/of kon zetten.
pi_157919881
quote:
14s.gif Op maandag 30 november 2015 12:31 schreef Peterselieman het volgende:
Dit.

Ik heb een periode gehad dat mijn TC stapelgek van mij werd omdat ik iedere week aan zijn bureau stond vanwege niet uitbetaalde uren, maar na enkele maanden heb ik wel alles uitbetaald gekregen. Tegenwoordig gaat het wel behoorlijk goed.
Dat is toch ook om te janken eigenlijk? Dat zoiets maanden moet duren? 8)7
pi_157921120
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 13:18 schreef lololo het volgende:

Op een gegeven moment was het zelfs zover dat ik niet meer wekelijks controleerde omdat ik er gewoon té pissig en gefrustreerd van raakte. Dat was gewoon pure zelfbescherming zodat ik me niet zat op te vreten tijdens het werk of zou ontsteken in een scheldkanonnade richting de TC met alle gevolgen van dien :X

Dit hebben wij dus allemaal zo langzamerhand.

Maar hoe kom je aan zo'n oranje kaart? Moet je die aanvragen of kun je die zelf pakken? Misschien kunnen we het met een groep voorbereiders doen.
"Everybody lies..."
House M.D.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 30 november 2015 @ 14:32:48 #14
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_157921364
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 13:19 schreef lololo het volgende:

Dat is toch ook om te janken eigenlijk? Dat zoiets maanden moet duren? 8)7
Vond ik ook, maar de aanhouder wint ;)
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 14:20 schreef KatrienDuck het volgende:

[..]

Dit hebben wij dus allemaal zo langzamerhand.

Maar hoe kom je aan zo'n oranje kaart? Moet je die aanvragen of kun je die zelf pakken? Misschien kunnen we het met een groep voorbereiders doen.
Jouw TC zou je op verzoek moeten verstrekken
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 30 november 2015 @ 14:57:25 #15
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_157921898
.

[ Bericht 99% gewijzigd door Pietertje71 op 30-11-2015 14:59:33 ]
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  maandag 30 november 2015 @ 14:58:24 #16
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_157921923
Oranje kaart invullen kan ook via MijnWerk.
Hier in het verleden in de voorbereiding ook problemen gehad qua niet betaalde werktijd. Puur omdat wij er toen van uitgingen dat je gewoon werd betaald voor je gewerkte tijd. Een harmony hing er niet.
Totdat een postbode ons hierop wees. Gevolg was, na wat 'harde striid' dat er een harmony kwam te hangen. Gevolg wat dat elke week er wel iemand...zowat iedereen die her wel durfde...op kantoor zat met te TC en ook daarvielen soms van beide kanten geen leuke woorden.
Na dit was elkaar meehelpen(ook op verzoek van de TC, want dan ging het ook vaak 'mis' met betalen) en voor sommige langer werken dan de tijd die er voor stond(die waren de strijd beu en gingen naar huis), verleden tijd.

[ Bericht 22% gewijzigd door Pietertje71 op 30-11-2015 19:28:36 ]
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_157923354
Oranje kaart staat onder je rooster op mijnwerk. Daar staat zo'n rijtje. Meer of mindertijd opgeven - oranje kaart insturen - extra beschikbaarheid doorgeven.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_157931470
Hoe meer ik de personeelservaringen op de fora zit te lezen, hoe meer zin ik er in krijg om bij postnl te gaan werken. ;)
Is het echt zo erg met de normtijden en gewerkte uren uit betaald te krijgen? Gelukkig ben ik niet op mijn mondje gevallen en wordt het toch voor mij maar een betaalde hobby. :)

Morgen mijn eerste dag, en de weersverwachtingen zijn gunstig. Maar 80% kan op neerslag en windkracht 4 voorspeld. Dat kan dus nog wel veel erger en overleef ik denk ik wel. De sneeuw en ijzel moeten nog komen ten slotte. _O-
  Redactie Frontpage / Sport maandag 30 november 2015 @ 22:42:59 #19
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_157934119
Lees net een voorspelling voor deze winter dat er in januari en februari op een aantal momenten geschaatst kan worden, maar dat er ook gladheid, sneeuw en stormachtig weer zal gaan zijn. Dus wat tussen koud en mild in.

December zal groen en onstuimig zijn.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_157935261
Misschien moet ik eens mn uren op mn salarisstrook natellen, doe ik eigenlijk nooit :@ (vind het toch al een baggerloontje voor 1x per week 3u dusja..)

Morgen weer werken, ben benieuwd of het lukt met mn knie die ik laatst dus verdraaid heb. Want heb afgelopen week amper belast. Gelukkig maar 1HAH (ipv standaard 2), dan kan het misschien toch in 1x mee.
Duvel & Niels
  dinsdag 1 december 2015 @ 05:43:51 #21
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_157938417
Mogguh.
Ik mocht vandaag nog even uitzieken en morgen weer aan de slag.
Duizeligheid en hoofdpijn zijn zga weg :D

Bij sommige werkgevers die buitenmedewerkers hebben, krijgen deze (als men daar de behoefte toe heeft) de griepprik vergoed.
Ik heb zoiets ook bij PostNL voorgesteld, maar PostNL doet dit niet.
Wel vreemd met een hoeveelheid aan buitenmedewerkers.
De griepprik wordt sowieso vergoedt als je tot een (risico) doelgroep hoort.

quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 21:25 schreef jantje_precies het volgende:
Hoe meer ik de personeelservaringen op de fora zit te lezen, hoe meer zin ik er in krijg om bij postnl te gaan werken. ;)
Is het echt zo erg met de normtijden en gewerkte uren uit betaald te krijgen? Gelukkig ben ik niet op mijn mondje gevallen en wordt het toch voor mij maar een betaalde hobby. :)
Er zijn er meer niet op hun mondje gevallen, maar het helpt wel om je stem te laten horen ipv stilletjes ergens mee akkoord te gaan.
Ikzelf ben een voorstander om zo veel mogelijk via email te doen. Niet omdat ik de confrontatie niet aan kan/durf, maar er wil nog wel eens anders iets gezegd of begrepen worden in een persoonlijk gesprek.
Als je er niet in uit komt, gebruik de eerder geopperde Oranje Kaart.

Sinds ik pbz ben heb ik alle gewerkte uurtjes netjes uitbetaald gekregen. Extra tijd ook, en daar verder ook geen vragen om het 'hoe kan dit' gekregen.
Wat wellicht een tip is, is dat je naast je gewerkte uren in te voeren in MijnWerk, zelf nog een (excell-bestandje) administratie bij houdt op je eigen PC/agenda oid.
Ikzelf zet daar o.a. in vanaf wanneer tot wanneer ik heb gewerkt en wat ik aan post/HAH-tassen, heb, extra handelingen(stickeren,nabezorgen,wegwerkzaamheden, slechte sortering e.d.) = mogelijke uitloop.

[ Bericht 7% gewijzigd door Pietertje71 op 01-12-2015 05:50:51 ]
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  dinsdag 1 december 2015 @ 05:48:16 #22
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_157938419
quote:
14s.gif Op maandag 30 november 2015 22:42 schreef Peterselieman het volgende:
Lees net een voorspelling voor deze winter dat er in januari en februari op een aantal momenten geschaatst kan worden, maar dat er ook gladheid, sneeuw en stormachtig weer zal gaan zijn. Dus wat tussen koud en mild in.

December zal groen en onstuimig zijn.
Nieuwe uitrusting voor 2016: PostNL-schaatsen...wel onderbindertjes natuurlijk ;)

[ Bericht 7% gewijzigd door Pietertje71 op 01-12-2015 06:27:14 ]
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_157938826
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 05:43 schreef Pietertje71 het volgende:

Bij sommige werkgevers die buitenmedewerkers hebben, krijgen deze (als men daar de behoefte toe heeft) de griepprik vergoed.
Ik heb zoiets ook bij PostNL voorgesteld, maar PostNL doet dit niet.
Wel vreemd met een hoeveelheid aan buitenmedewerkers.
Ik denk dat het risico op (echte) griep bij binnenmedewerkers groter is dan buiten.
  dinsdag 1 december 2015 @ 08:52:50 #25
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_157938993
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 08:26 schreef zombo het volgende:

[..]

Ik denk dat het risico op (echte) griep bij binnenmedewerkers groter is dan buiten.
Idd, echte! griep.
Meeste mensen zeggen de griep te hebben, maar het is vaak gewoon een (stevige) verkoudheid :)
Maar als je zegt dat je de griep hebt, klinkt het ernstiger :P
De griepprik werkt niet, zoals soms wordt gedacht, tegen verkoudheid.
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  dinsdag 1 december 2015 @ 08:58:04 #26
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_157939049
quote:
Had ik even terug al vermeld fotograferende pbz's
We krijgen er meer taken bij, maar allemaal met GPS, APP's, en..eigen fotocamera/smartphone (en onkosten hiervan)?
Schoffelen, wildplakken aanpakken...etc...etc..
PostNL stadswacht?
Worden we weer ambtenaren? ;)

[ Bericht 30% gewijzigd door Pietertje71 op 01-12-2015 09:04:25 ]
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_157939263
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 08:58 schreef Pietertje71 het volgende:

[..]

Had ik even terug al vermeld fotograferende pbz's
We krijgen er meer taken bij, maar allemaal met GPS, APP's, en..eigen fotocamera/smartphone (en onkosten hiervan)?
Schoffelen, wildplakken aanpakken...etc...etc..
PostNL stadswacht?
Worden we weer ambtenaren? ;)

Steeds meer taken, steeds mindere beloning.
Ik vraag me toch steeds meer af wat PostNL voor bedrijf wil zijn in de toekomst. Iedere week presenteren ze weer een nieuw idee.
En hoe willen ze gaan belonen voor een melding? 30 sec. erbij per melding, of is dat te royaal?
pi_157939299
Ik wil best een signalerende functie,maar dan wil ik ook kunnen optreden. Dus gelijk de toestemming om mensen te arresteren en indien nodig neer te schieten. Nobody fucks with de postbode!
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_157939372
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 09:22 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Ik wil best een signalerende functie,maar dan wil ik ook kunnen optreden. Dus gelijk de toestemming om mensen te arresteren en indien nodig neer te schieten. Nobody fucks with de postbode!
Dat klinkt nog niet eens zo slecht.
Ik vrees alleen dat er geen geld wordt vrijgemaakt voor de nodige cursussen en persoonlijke beschermingsmiddelen.
Lekker op je postfiets vluchtende criminelen achtervolgen. Uiteraard wel met blauw en oranje zwaailichten.
  dinsdag 1 december 2015 @ 09:48:59 #30
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_157939551
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 09:22 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Ik wil best een signalerende functie,maar dan wil ik ook kunnen optreden. Dus gelijk de toestemming om mensen te arresteren en indien nodig neer te schieten. Nobody fucks with de postbode!
Rustaaah Dirty Harry! ;)
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 1 december 2015 @ 10:35:46 #31
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_157940317
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 09:32 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Dat klinkt nog niet eens zo slecht.
Ik vrees alleen dat er geen geld wordt vrijgemaakt voor de nodige cursussen en persoonlijke beschermingsmiddelen.
Lekker op je postfiets vluchtende criminelen achtervolgen. Uiteraard wel met blauw en oranje zwaailichten.
_O-
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 1 december 2015 @ 11:10:31 #32
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_157940852
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 09:22 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Ik wil best een signalerende functie,maar dan wil ik ook kunnen optreden. Dus gelijk de toestemming om mensen te arresteren en indien nodig neer te schieten. Nobody fucks with de postbode!
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_157944847
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 21:25 schreef jantje_precies het volgende:
Hoe meer ik de personeelservaringen op de fora zit te lezen, hoe meer zin ik er in krijg om bij postnl te gaan werken. ;)
Is het echt zo erg met de normtijden en gewerkte uren uit betaald te krijgen? Gelukkig ben ik niet op mijn mondje gevallen en wordt het toch voor mij maar een betaalde hobby. :)

Het hele bedrijf staat onder druk om zo goedkoop mogelijk te werken, dus het wringt nogal eens ja. Leidinggevenden weten zelf niet zelden niet wat de afspraken tussen OR en directie zijn of negeren deze moedwillig en proberen via omweggetjes toch steeds weer om iets van de tijd af te knabbelen.

Wat praktijkvoorbeeldjes van toen ik er nog werkte (in juli ontslagen als postbode wegens 'overcompleet'):

Aanlooptijden van de pauzes: het binnenwerk vond plaats op een flinke locatie, als je koffiepauze had (10 minuten betaald) was je met lopen en in de rij bij de automaat staan al snel 5 minuten kwijt van je pauze. Met de vestigingsmanager is afgesproken dat die 10 minuten pauze dus pas ingingen als je kon gaan zitten. De rest is dus gewoon werktijd. In het begin hielden de teamcoaches zich daar netjes aan maar na een aantal maanden gingen sommige van hen daar toch weer aan knabbelen. Die wilden dus dat je vanaf het moment dat je richting kantine ging de pauze weer in laten gaan en als je over die 10 minuten heen ging moest je dat noteren als onbetaalde pauze.

Aanlooptijd vanaf vestiging naar wijk die je weg moet brengen: postbodes (geen postbezorgers dus) werken doorgaans eerst binnen, daarna brengen ze buiten een wijk weg. De aanlooptijd van je vestiging naar de wijk die je moet bezorgen is dan gewoon werktijd, de aflooptijd (terug naar vestiging of depot) ook. Maar wij hadden dus een teamcoach rondlopen die vond dat als je een wijk had die enigszins richting je eigen woning was dat je geen recht had op aanloop/aflooptijd. In dat geval was het woon-werkverkeer volgens hem.

Voor postbezorgers zijn deze twee voorbeelden niet van toepassing in principe maar daar gebeuren vergelijkbare zaken. Over dat soort zaken moet je dus vaak vervelende discussies aangaan met leidinggevenden. Heel irritant, frustrerend en demotiverend.

Een en ander kan nogal verschillen afhankelijk van de locatie waar je werkt en wat voor leidinggevende je hebt maar geef het even de tijd en het is bijna een zekerheid dat je er mee te maken krijgt :P

Ook al ben je niet op je mondje gevallen, grote kans dat als het jou overkomt je na een paar keer echt geen zin meer hebt om over die 20 minuten te bakkeleien en het er maar bij laat zitten of snel een andere (bij)baan zoekt. Dat gebeurt nogal eens in de praktijk. :)
pi_157946360
Jullie ook een mail gekregen over de werkwijze bij te grote pakjes in december? Je moet de pakjes nu maar liefst 3 dagen op rij weer opnieuw proberen aan te bieden, dit om de pakketdienst te ontlasten.
pi_157948134
Vandaag mijn eerste inwerkdag gehad :@
Kon eerst 40 minuten wachten tot de post aankwam op het depot, heb nog geen tassen of een hesje gekregen.
Kom nu eindelijk wel in MijnWerk, maar kan het rooster en tijden nog niet aanpassen :')
  dinsdag 1 december 2015 @ 16:51:26 #36
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_157948192
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 15:24 schreef gelestipjes het volgende:
Jullie ook een mail gekregen over de werkwijze bij te grote pakjes in december? Je moet de pakjes nu maar liefst 3 dagen op rij weer opnieuw proberen aan te bieden, dit om de pakketdienst te ontlasten.
Daar sta je dan met je 100" tv.... :P
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  dinsdag 1 december 2015 @ 16:53:43 #37
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_157948245
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 16:49 schreef Airenu het volgende:
Vandaag mijn eerste inwerkdag gehad :@
Kon eerst 40 minuten wachten tot de post aankwam op het depot, heb nog geen tassen of een hesje gekregen.
Kom nu eindelijk wel in MijnWerk, maar kan het rooster en tijden nog niet aanpassen :')
Zonder tassen? en kleding aan het werk?
Meer/minderheid niet kunnen doorgeven?
Welkom ;)
Liep je alleen of met iemand want naast een schoudertas hebben geen fietstassen nodig. Hoewel dit makkelijker zou zijn voor degene die met je mee liep/inleert.
Hier hadden we bij aanvang gelijk hesjes gekregen. Na een maand of 2-3 heb je je kleding. Regenkleding ligt meestal wel op een depot dus zou je kunnen vragen die alvast te verstrekken.

[ Bericht 6% gewijzigd door Pietertje71 op 01-12-2015 17:53:50 ]
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  dinsdag 1 december 2015 @ 17:17:25 #38
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_157948757
Als je met iemand mee loopt heb je dat allemaal niet nodig. Hesjes heb ik hier überhaupt nog nooit gezien en tassen krijg je hier als je een eigen wijk hebt.

Heerlijk begin van de kerstperiode hier, aanleveringen die met een uur vertraagd waren. Wijken met alleen kleine post enz... Wat een puinhoop :'(
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_157948810
Airenu, vervelend! Hier in het depot staan mega veel extra tassen maar dat is helaas niet overal zo. Ik zou wel gauw achter die kleding aan gaan, vooral een regenpak met dit weer. Vaak kan je teamleider deze ergens van een depot meenemen.

Hier was maar een deel van de post geleverd vanochtend, de rest was nog niet klaar was dr boodschap vd chaffeur. Bellen met admi "ja ze zijn onderweg, ong 15minuten" ja dat werd dus ruim een uur :') ook heel grappig was dat de chauffeur het depot niet kon vinden, we hebben hem 4x langs zien rijden aan de overkant/over de busbaan heen. Ach. Ik krijg 1u extra uitbetaald voor uit het raam staren.. :+
Duvel & Niels
pi_157949068
Ik heb nou ook zo'n scooter gekregen! Maar ik meen me uit deze topicreeks te herinneren dat er een of andere broek was die scooterbezorgers kregen. Klopt daar iets van of sla ik de plank mis?
  dinsdag 1 december 2015 @ 17:45:50 #41
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_157949289
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 15:24 schreef gelestipjes het volgende:
Je moet de pakjes nu maar liefst 3 dagen op rij weer opnieuw proberen aan te bieden, dit om de pakketdienst te ontlasten.
  dinsdag 1 december 2015 @ 17:50:16 #42
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_157949374
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  dinsdag 1 december 2015 @ 17:54:59 #43
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_157949471
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 17:33 schreef bmp80 het volgende:
Ik heb nou ook zo'n scooter gekregen! Maar ik meen me uit deze topicreeks te herinneren dat er een of andere broek was die scooterbezorgers kregen. Klopt daar iets van of sla ik de plank mis?
Klopt. Een overbroek.
Zou je voor 1 december moeten krijgen. Ik heb iig nog niets gezien ;)
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  dinsdag 1 december 2015 @ 17:56:22 #44
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_157949494
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 december 2015 17:54 schreef Pietertje71 het volgende:

[..]

Klopt. Een overbroek.
Zou je voor 1 december moeten krijgen. Ik heb iig nog niets gezien ;)
Vast 1 december 2018.
pi_157949503
Liep inderdaad met iemand mee, in een compleet andere plaats dan die ik zelf krijg _O-
De persoon vroeg ook waarom ik geen tassen en kleding had, en zei dat ik het op het depot in mijn wijk kan halen, maar ik heb nog helemaal geen code, Depot & Lopen is ook blanco ;(
Mijn rooster is nog helemaal leeg, misschien dat ik daarom niet meer/minder tijd kan invoeren.
Morgen er maar even achter aan bellen.
pi_157949520
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 17:57 schreef Airenu het volgende:
Liep inderdaad met iemand mee, in een compleet andere plaats dan die ik zelf krijg _O-
De persoon vroeg ook waarom ik geen tassen en kleding had, en zei dat ik het op het depot in mijn wijk kan halen, maar ik heb nog helemaal geen code, Depot & Lopen is ook blanco ;(
Mijn rooster is nog helemaal leeg, misschien dat ik daarom niet meer/minder tijd kan invoeren.
Morgen er maar even achter aan bellen.
In de meeste depots zijn tassen in overvloed. Je hoeft dan ook niet je eigen tassen te hebben.
pi_157949610
Ik heb mijn eerste werkdag ook overleefd.
2 tassen post en 1tas hah, alleen maar gamma foldertje
Het weer zat ook nog mee, in de regen naar het depot gefietst, welke ook nog ff zoeken was.
Loop het depot binnen en het wordt droog buiten. Lekker dus met droog weer rond kunnen lopen en drie uur over de wijk gedaan.

Morgen een dagje om bij te komen en donderdag weer, Volgende week krijg ik er op woensdag een wijk bij en week later op vrijdag een wijk er bij.
Donderdag heb ik regenkleding als het goed is, en dan is het 3 maanden wachten op de rest van het pakket. Aan tassen was het geen gebrek heb heb dus gewoon twee fietstassen op de fiets gehad en een schoudertas mee.

Ik kan ook ook nog niks zien op depot&lopen, en zie ook nog geen rooster. Met wie ik vandaag mee liep zou de uren van mij doorgeven. Dus heb ze voor mij zelf de uren op een briefje staan en zie straks wel of het goed komt.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 1 december 2015 @ 18:05:53 #48
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_157949650
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 17:45 schreef Zelva het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
dit
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 1 december 2015 @ 18:14:12 #49
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_157949800
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 17:58 schreef bmp80 het volgende:

[..]

In de meeste depots zijn tassen in overvloed. Je hoeft dan ook niet je eigen tassen te hebben.
Hier liggen in de meeste depots juist geen extra tassen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_157949891
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 17:58 schreef bmp80 het volgende:

[..]

In de meeste depots zijn tassen in overvloed. Je hoeft dan ook niet je eigen tassen te hebben.
Ik woon in een gat in Gelderland, het depot hier is een kist buiten een café ;( :')
  dinsdag 1 december 2015 @ 18:55:49 #51
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_157950731
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 18:18 schreef Airenu het volgende:

[..]

Ik woon in een gat in Gelderland, het depot hier is een kist buiten een café ;( :')
*PROOST * ;)
Hier een schuurtje.
Alles aanvragen, wat eerst via de vorige TC ging, moet nu via AdMi...die geeft het door aan mijn huidige TC in een andere stad en die geeft het weer door naar een TC vanwaar mijn posttassen worden geleverd en zorgt dat het gevraagde bij de tassen zit.....
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_157951530
Hier ook geen extra tassen op de depots, iedereen heeft gewoon zijn "eigen" tassen en als die stuk zijn moet je nieuwe aanvragen via de teamcoach.
Veel post vandaag en weer behoorlijk veel machinefouten, dat gaat wel weer lekker de laatste tijd.
pi_157952610
Hier op 1 depot (waar ik nog zelden kom) een overvloed aan tassen, op de rest van de depots geen tassen. Iedereen heeft eigen fiets-en schoudertassen. Collega's die geen ruimte in de schuur hebben zetten hun tassen terug op het depot met een briefje met naam erop.
Hesjes hebben we hier wel, maar moest er toen ik met KNJ 2014 iemand aan het inwerken was wel zelf achteraan bellen.
Als ik voor mezelf wat nodig heb (paar maanden terug een nieuwe schoudertas bijvoorbeeld) dan doe ik dat via meldingen op "mijnwerk" en staat het vaak de volgende dag al op de container.

Hier vandaag ook giga veel post en pakjes, maar gelukkig (bijna) perfect gesorteerd. Tweede wijk waarschijnlijk nog door een ouderwetse postbode, want kwam bij elk adres waar een pakje voor was een gekeerde envelop tegen :)
  dinsdag 1 december 2015 @ 20:18:02 #54
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_157952989
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 20:05 schreef allweather het volgende:
Hier op 1 depot (waar ik nog zelden kom) een overvloed aan tassen, op de rest van de depots geen tassen. Iedereen heeft eigen fiets-en schoudertassen. Collega's die geen ruimte in de schuur hebben zetten hun tassen terug op het depot met een briefje met naam erop.
Hesjes hebben we hier wel, maar moest er toen ik met KNJ 2014 iemand aan het inwerken was wel zelf achteraan bellen.
Als ik voor mezelf wat nodig heb (paar maanden terug een nieuwe schoudertas bijvoorbeeld) dan doe ik dat via meldingen op "mijnwerk" en staat het vaak de volgende dag al op de container.

Hier vandaag ook giga veel post en pakjes, maar gelukkig (bijna) perfect gesorteerd. Tweede wijk waarschijnlijk nog door een ouderwetse postbode, want kwam bij elk adres waar een pakje voor was een gekeerde envelop tegen :)
_O_ _O_ _O_
Het is ook zo vervelend als je en propvolle tas met post hebt en de pakketjes er ook nog eens ingepropt zitten om dit allemaal na te zien.
Meestal haal ik dan de losse pakketjes er uit en leg ze, indien mogelijk, op volgorde boven op de post in de tas of als het droog weer is, in mijn bak.
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_157954660
Het is december! Ik heb de eerste vier kerstkaarten alweer bezorgd.
De allereerste die ik tegenkwam was gelijk formaatje postzegel. Dat belooft weinig goeds.

Vandaag ook een chocoladeletter van PostNL gehad. De mensen die meerdere letters hadden omdat ze meer dan één wijk liepen werd verzocht om er een te laten liggen of terug naar het depot te brengen. :N
Maar wacht! Dat is nog niet alles! We kregen ook een bon voor 50 procent korting op een kerststol van Lidl vanwege die heerlijke folder van laatst. *O*
pi_157955299
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 21:13 schreef Rafierafie het volgende:
Het is december! Ik heb de eerste vier kerstkaarten alweer bezorgd.
De allereerste die ik tegenkwam was gelijk formaatje postzegel. Dat belooft weinig goeds.

Vandaag ook een chocoladeletter van PostNL gehad. De mensen die meerdere letters hadden omdat ze meer dan één wijk liepen werd verzocht om er een te laten liggen of terug naar het depot te brengen. :N
Maar wacht! Dat is nog niet alles! We kregen ook een bon voor 50 procent korting op een kerststol van Lidl vanwege die heerlijke folder van laatst. *O*
Haha, hier stond je naam op de chocoladeletters. Dus netjes 1 voor iedereen.
Duvel & Niels
pi_157955759
Toekomstige postbezorger en middelen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 1 december 2015 @ 22:15:03 #58
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_157956333
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 december 2015 21:36 schreef Duufje het volgende:

[..]

Haha, hier stond je naam op de chocoladeletters. Dus netjes 1 voor iedereen.
Hopelijk ligt er zaterdag dan nog eentje voor mij :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_157956414
Had vandaag 3 volle tassen met pakjes. Die heb ik na mijn wijk nog even appart bezorgd. Dat is wel een voordeel van een compacte wijk.
pi_157957898
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 22:17 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Had vandaag 3 volle tassen met pakjes. Die heb ik na mijn wijk nog even appart bezorgd. Dat is wel een voordeel van een compacte wijk.
Wow, ik vind het al vervelend als ik 1 tas met pakjes heb.
  dinsdag 1 december 2015 @ 23:24:30 #61
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_157958625
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 22:17 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Had vandaag 3 volle tassen met pakjes. Die heb ik na mijn wijk nog even appart bezorgd. Dat is wel een voordeel van een compacte wijk.
Extra heen en weer rijden naar het depot zou mij al vijftien minuten kosten. En dan fiets ik echt hard.
pi_157958798
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 23:24 schreef Zelva het volgende:

[..]

Extra heen en weer rijden naar het depot zou mij al vijftien minuten kosten. En dan fiets ik echt hard.
Mijn depot staat midden in mijn wijk. Ideaal!
  woensdag 2 december 2015 @ 05:46:36 #63
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_157960708
Mogguh.
Vandaag weer beginnen.
Ik ben al wat opgeknapt van de (naweeën) van de verkoudheid.
Aardig ontstoken middenoor is niet prettig. Geen wonder dat ik mezelf meer dan verkouden voelde :)
Excuses geaccepteerd hoor :')

Voor degenen die het willen lezen:
Conceptrapport september 2015 staat (binnenkort) online.
Hoofdpunten:
Voorbereiden en Bezorgen: Klachten, beschadigde post en ziekte.
Collectie en Sorteren: De zomerperiode, opleidingen en ziekte.
Autobedrijf: TOT bij verlof.


quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 21:13 schreef Rafierafie het volgende:
Het is december! Ik heb de eerste vier kerstkaarten alweer bezorgd.
De allereerste die ik tegenkwam was gelijk formaatje postzegel. Dat belooft weinig goeds.

Vandaag ook een chocoladeletter van PostNL gehad. De mensen die meerdere letters hadden omdat ze meer dan één wijk liepen werd verzocht om er een te laten liggen of terug naar het depot te brengen. :N
Dat gebeurt helaas niet alleen met zo'n chocoladeletter.
Als er drink/etenswaren bij PostNL wordt uitgedeeld, lijkt het net een ongeoliede voedselbank....

quote:
Maar wacht! Dat is nog niet alles! We kregen ook een bon voor 50 procent korting op een kerststol van Lidl vanwege die heerlijke folder van laatst. *O*
^O^ Geweldig!
Ik moet er dan wel een 1/2uur voor rijden, maar TOP!...... :')

quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 21:54 schreef Rafierafie het volgende:
Toekomstige postbezorger en middelen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
_O-
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 22:17 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Had vandaag 3 volle tassen met pakjes. Die heb ik na mijn wijk nog even appart bezorgd. Dat is wel een voordeel van een compacte wijk.
Als die nu gesorteerd waren, kon je post en pakket mee nemen.
Ik begrijp werkelijk niet dat de pakketten die niet in het sorteervak kunnen dus (vaak) bovenop de sorteerkast komen, er allemaal vanaf worden gehaald en in een tas worden gestopt. Voorbereiding heet het toch!? Leg het ook op volgorde in de tas.
Ohnee, dat kan weer niet met die 'bol.com-pakketjes'.
Wel 'fijn' als je één wijk hebt (ligt er aan hoe groot die is), maar in mijn geval wordt nabezorgen van pakketjes een lange bedoeling. Mijn depot ligt in de midden van de wijken die ik heb, maar om bij die andere wijken te komen, ben ik ongeveer 15minuten onderweg en dan moet ik de wijk nog doen en dat is ook weer 20 minuten per wijk.
Zal tante PostNL niet zo blij mee zijn. Maar gewerkte tijd is betaalde tijd, en zo ontlast je de pakketbezorger.... ;)

[ Bericht 2% gewijzigd door Pietertje71 op 02-12-2015 06:12:44 ]
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_157961600
Nou, gisteren was hier dag 1 op het samengevoegde depot. Zoals ik al verwacht had, veel te veel mensen die tegelijk hun tassen willen pakken en hun fiets of kar in willen laden. Gevolg? We mogen pas in gaan laden als de containers uitgepakt zijn. Ik zet mijn fiets in het vervolg wel bij de weg neer (direct om het depot heen is gras, daar blijft ie niet staan....) en dan grijp ik zsm mijn tassen en neem ik ze wel mee daar naar toe :( is me echt te lang wachten tot alles in de kasten staat.
Nog even toegevoegd ;) ik snap dus wel dat het niet handig is om in te gaan laden wanneer men de boel nog aan het uitpakken is, maar imo hadden ze dus dat andere depot gewoon niet dicht moeten gooien ;)

Had dit al aan zien komen, samen ongeveer 20 wijken en veel mensen komen direct rond de (onofficiele) aanlevertijd van 12.30. Was te verwachten dat dat drukte en chaos op zou gaan leveren, ook voor degene die verantwoordelijk is voor het uitpakken van die containers :')
Degenen die eerder om 11.15 konden beginnen zo ongeveer om de hoek van hun eigen wijkje, die waren meteen al chagrijnig... zou me niks verbazen als er nog wat vertrekken binnenkort.

[ Bericht 14% gewijzigd door VixenFromHell op 02-12-2015 13:53:20 ]
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_157962631
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 21:13 schreef Rafierafie het volgende:
Het is december! Ik heb de eerste vier kerstkaarten alweer bezorgd.
De allereerste die ik tegenkwam was gelijk formaatje postzegel. Dat belooft weinig goeds.

Vandaag ook een chocoladeletter van PostNL gehad. De mensen die meerdere letters hadden omdat ze meer dan één wijk liepen werd verzocht om er een te laten liggen of terug naar het depot te brengen. :N
Maar wacht! Dat is nog niet alles! We kregen ook een bon voor 50 procent korting op een kerststol van Lidl vanwege die heerlijke folder van laatst. *O*
Joh, nog meer stollen met korting? Op de gidsen of zo van vorige week zaten al van die kortingsbonnen, toen ik alle post had rondgebracht lagen er nog tig van die bonnen los in mijn tas, ik kan tegen kerst geen stol meer zien denk ik :P
  woensdag 2 december 2015 @ 13:35:29 #66
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_157963612
Middag.
Stomme fouten gemaakt vandaag...en dat op een daldag |:(
Ik ben er blijkbaar nog niet helemaal bij :z

quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 12:50 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Joh, nog meer stollen met korting? Op de gidsen of zo van vorige week zaten al van die kortingsbonnen, toen ik alle post had rondgebracht lagen er nog tig van die bonnen los in mijn tas, ik kan tegen kerst geen stol meer zien denk ik :P
Kregen we vorig jaar niet een stol van de HEMA oid?
Herstel: roomboterstaaf :)
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_157965791
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 12:03 schreef VixenFromHell het volgende:
Nou, gisteren was hier dag 1 op het samengevoegde depot. Zoals ik al verwacht had, veel te veel mensen die tegelijk hun tassen willen pakken en hun fiets of kar in willen laden. Gevolg? We mogen pas in gaan laden als de containers uitgepakt zijn. Ik zet mijn fiets in het vervolg wel bij de weg neer (direct om het depot heen is gras, daar blijft ie niet staan....) en dan grijp ik zsm mijn tassen en neem ik ze wel mee daar naar toe :( is me echt te lang wachten tot alles in de kasten staat.
Nog even toegevoegd ;) ik snap dus wel dat het niet handig is om in te gaan laden wanneer men de boel nog aan het uitpakken is, maar imo hadden ze dus dat andere depot gewoon niet dicht moeten gooien ;)

Had dit al aan zien komen, samen ongeveer 20 wijken en veel mensen komen direct rond de (onofficiele) aanlevertijd van 12.30. Was te verwachten dat dat drukte en chaos op zou gaan leveren, ook voor degene die verantwoordelijk is voor het uitpakken van die containers :')
Degenen die eerder om 11.15 konden beginnen zo ongeveer om de hoek van hun eigen wijkje, die waren meteen al chagrijnig... zou me niks verbazen als er nog wat vertrekken binnenkort.
Mijn depot is een tijd geleden ook gegroeid door het sluiten van een aantal andere depots. Nu komen er 31 wijken. Ik ben er elke dag vroeg om 's ochtends de wijken in de stellingen te deponeren.
Ik kan je vertellen dat het strontvervelend is als er 30 mensen voortdurend in de weg lopen terwijl jij aan het uitladen bent.
Of van die mensen die je gaan "helpen", maar niet weten welke plank voor welke wijk is.
Het is dan ook wel gebeurd dat we mensen naar buiten hebben gestuurd omdat het echt niet meer te doen was.
Officieel mag je bij ons pas om 11.00 uur naar binnen en degenen die moeten uitladen om 10.50 uur.
Op zaterdag ga ik al extra vroeg om in alle rust alvast het hah te kunnen verdelen.

Ik begrijp niet waarom ze niet eens een maximum aan het aantal wijken per depot gaan stellen.
pi_157966016
2e dag.
De tassen en het hesje lagen op het depot toen ik aankwam *O*
Net nog de meer/minder tijden doorgegeven.
Hoop nou toch wel dat ik snel hier in mijn eigen dorp aan de gang mag, hier zijn tenminste geen heuvels :@

Edit:
Werd net gebeld, kan volgende week dinsdag in mijn eigen dorp beginnen :D
Kans dat ik het voor vast kan doen ook, gezien er momenteel geen vast persoon is die de post rondbrengt.

[ Bericht 26% gewijzigd door Airenu op 02-12-2015 15:53:37 ]
pi_157966305
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 15:29 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Mijn depot is een tijd geleden ook gegroeid door het sluiten van een aantal andere depots. Nu komen er 31 wijken. Ik ben er elke dag vroeg om 's ochtends de wijken in de stellingen te deponeren.
Ik kan je vertellen dat het strontvervelend is als er 30 mensen voortdurend in de weg lopen terwijl jij aan het uitladen bent.
Of van die mensen die je gaan "helpen", maar niet weten welke plank voor welke wijk is.
Het is dan ook wel gebeurd dat we mensen naar buiten hebben gestuurd omdat het echt niet meer te doen was.
Officieel mag je bij ons pas om 11.00 uur naar binnen en degenen die moeten uitladen om 10.50 uur.
Op zaterdag ga ik al extra vroeg om in alle rust alvast het hah te kunnen verdelen.

Ik begrijp niet waarom ze niet eens een maximum aan het aantal wijken per depot gaan stellen.
Pffff 31 wijken :N ja degene die dat hier moest regelen vond het volgens mij ook echt niet leuk. Ga nog wel even aangeven richting de planner dat ik die taken niet over wil nemen als ik zijn wijken moet lopen, mij niet gezien :X.
Zie het nog wel gebeuren dat de rest hier straks pas om 13.00 mag komen, als deze maatregel in de praktijk niet gaat werken. Dat is de officiele aanlevertijd...
Maar voor de mensen die eerder om 11.15 konden starten is 12.30 al zo laat, dan wil je gewoon zsm met je tassen de deur uit natuurlijk. Daar denken de mensen die de depots sluiten niet over na natuurlijk ;) ik zei direct al, dat wordt chaos.

Depot is ook nog een stuk verder fietsen, en dan krijg je 5 minuten. Collega die moest herladen was volgens mij wel 20 minuten kwijt. Haar wijk lag direct naast het oude depot (en met kar), dus die is echt niet blij...
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  woensdag 2 december 2015 @ 16:00:02 #70
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_157966345
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 15:41 schreef Airenu het volgende:
2e dag.

Net nog de meer/minder tijden doorgegeven.

Kijk een beetje uit met, strakke tijden(vooral minder) door te geven. Vroeg of last nep je jezelf hiermee.
Als je de pbz van je aangewezen wijk mocht spreken, vraag dan eens hoe lang deze er werkt en hoelang diegene er over doet.
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_157966356
Krijgt een PET op een depot met 4 wijken evenveel exta tijd als op een depot met 31 wijken?
Kwartiertje dus...zou wel niet helemaal eerlijk zijn in dat geval.
pi_157966997
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 16:00 schreef bikkie het volgende:
Krijgt een PET op een depot met 4 wijken evenveel exta tijd als op een depot met 31 wijken?
Kwartiertje dus...zou wel niet helemaal eerlijk zijn in dat geval.
Een kwartier? Per week? Nee toch?
Als PET op dit depot aan de slag gaan is wel de moeite waard.
Ik als hulpPET krijg 10 min. per dag.
pi_157967771
15 min per dag
pi_157968563
Je sjouwt je een hernia voor die luttele 10 minuten :')
pi_157969006
Bij ons hoorde ik allerlei verhalen dat de PET vaak een halve leidinggevende/planner werd op zijn/haar depot. Waar collega's dan weer vaak niet blij mee zijn. :+
pi_157969041
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 18:04 schreef Thomas-sama het volgende:
Je sjouwt je een hernia voor die luttele 10 minuten :')
Das wel 1,50 per keer joh. Dus als je dat 5 weken doet heb je wel genoeg voor die rugkraak behandeling die je dan nodig hebt.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_157969772
quote:
10s.gif Op woensdag 2 december 2015 18:25 schreef lololo het volgende:
Bij ons hoorde ik allerlei verhalen dat de PET vaak een halve leidinggevende/planner werd op zijn/haar depot. Waar collega's dan weer vaak niet blij mee zijn. :+
Dat maken ze er zelf van. Je hebt van die figuren die menen inderdaad dat ze boven je staan, omdat ze toevallig de tassen inruimen.
Vervolgens moet je ze ook nog helpen met het verdelen van de losse post, omdat ze geen enkel idee hebben welke straat in welke loop zit ;(
pi_157970601
Hier is er wel een pet geloof ik. Maar de tassen zetten we vaak met zijn allen in de kasten. Ben je binnen 5 minuten klaar, en kan je gaan lopen.
pi_157971879
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 18:55 schreef bikkie het volgende:

[..]

Dat maken ze er zelf van. Je hebt van die figuren die menen inderdaad dat ze boven je staan, omdat ze toevallig de tassen inruimen.
Vervolgens moet je ze ook nog helpen met het verdelen van de losse post, omdat ze geen enkel idee hebben welke straat in welke loop zit ;(
Het schijnt dat het toch vaak op verzoek gebeurt, dat TC of planner vragen om allerlei taken erbij te nemen mbt planning en aanspreekpunt zijn. Scheelt hen weer werk.

Vroeger had je de Postbode+, die reed met zijn busje de post naar de depots en was tussenschakel in de communicatie tussen leiding en postbezorgers. Ik viel geregeld in als PB+, in de praktijk kwam dat er dus op neer dat je een halve teamcoach moest zijn. Maar officieel had je dus geen enkele beslissingsbevoegdheid. Ik vond het altijd een vervelende situatie. Jou werd van alles kwalijk genomen als er iets mis ging en er werd van jou verwacht dat je alles op loste. Zowel van de kant van de bezorgers als van de kant van de TC.

Ik vermoed dat het zo nu ook vaak gaat met de PET.
pi_157971909
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 19:26 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Hier is er wel een pet geloof ik. Maar de tassen zetten we vaak met zijn allen in de kasten. Ben je binnen 5 minuten klaar, en kan je gaan lopen.
Zo zal het heel vaak gaan in de praktijk ja. Mensen willen aan de slag. Als ik mee moest helpen met lossen schreef ik dat overigens altijd gewoon als werktijd.
pi_157972333
Ik vond de postbode + een geweldige uitvinding, want die had tenminste wijkenkennis..
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_157976639
quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2015 20:27 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik vond de postbode + een geweldige uitvinding, want die had tenminste wijkenkennis..
Klopt, was doorgaans iemand die erg goed met het postcodegebied bekend was. Maar PB+ spelen vond ik dus maar een kutkarwei meestal.

Vaak lange dagen waarin je veel meer dan de bedoeling was brandjes aan het blussen was.

Typisch dagje:
06:00 beginnen met VOS, meteen tijdsdruk erop want om 6:45 moest je in de auto zitten om de postbussen naar de retailer te brengen zodat die ze op tijd kon sorteren.
7:00 stond je dan als het goed is bij de retailer, daarna ritje langs de depots om lege tassen, bezorgrapporten en eventuele herstelpost op te halen. Daarna langs een paar 'brengklanten' door de spits die ondertussen in volle hevigheid is los gebarsten.

Meestal kwam je dan zo tegen half negen weer terug op kantoor, handelde je de herstelpost af en ging je pauze houden, vaak met de mededeling van je collega's dat het druk was en dat 'we achter lopen'. Maw: opschieten jij! :P

Kwart voor negen de werkvloer weer op en voorbereiden, je maakt immers gewoon deel uit van het voorbereidingsteam en er wordt verwacht dat je zelf de nodige wijken zet, zowel door TC als door je collega's.

Ondertussen word je verantwoordelijk geacht voor het soepel verlopen van die voorbereiding en dat jij er voor zorgt dat alles op tijd af is. In de praktijk sta je dus collega's die zelf ook wel beter zouden moeten weten voor te kauwen welke wijk ze moeten gaan zetten. "Nee Pietje, dat is een kleine middagwijk en 2 meter van je vandaan liggen nog 2 joekels van ochtendwijken die over 3 kwartier in de auto moeten liggen". Dat gaat al behoorlijk vervelen als je dat bij nieuwe krachten wekenlang moet doen, laat staan als je het moet doen bij collega's die er al 10 jaar langer dan jezelf werken, keer op keer op keer op keer.

Fuck, 10:00 al, snel de aangetekende stukken ophalen (die zaten toen nog niet bij pakketpost). Fijn, het zijn er 30... Snel op volgorde leggen. Ho, telefoon! Ach, het is Miepje, die is ziek. Bellen, bellen, bellen. Fijn, vervangers gevonden.

Crap! Het is al 10:30, ik moet gaan laden! "JA WE ZIJN NOG NIET KLAAR HOOR, DAT KRIJG JE ALS JIJ DE HELE TIJD ANDERE DINGEN AAN HET DOEN BENT!!!". Jaja, ik houd ook van jullie. Ondertussen pleur ik alles wat wel klaar is al vast in de auto.

10:45: nog steeds niet alles klaar, als een bezetene help je mee om de laatste vakken te zetten.

10:55 scheur je als een bezetene de poort uit, 11:00 levertijd ga je dus niet meer halen.

11:10 bij eerste depot, chagrijnige gezichten want je bent te laat. Je neemt een zooi klachten in ontvangst "Je moet tegen Flipje zeggen dat hij niet zus en zo moet doen maar zof en zos!" en beantwoordt wat vragen.

11:25 bij 2e depot, 25 minuten te laat dus nóg chagrijnigere gezichten. "Ja, toen ik zei dat ik mee wilden helpen bij het opvangen van Miepje had ik er niet op gerekend dat ik pas zo laat kon beginnen!". Volkomen valide argument natuurlijk maar voor mij is de late levering ook overmacht. Vragen of iemand anders nog een deel van Miepje haar wijk wil doen. Nee, niemand kan of wil. Shit, ok, dan neem ik er wel een paar straten bij. Het wordt toch al een latertje vandaag. Nog wat vragen en klachten in ontvangst nemen.

11:45. Ok, van het uur dat ik eigenlijk gerekend had om aangetekende stukken te gaan rijden (van 11:00 tot 12:00) is nog een kwartier over en op kantoor lopen ze nog steeds achter met de voorbereiding natuurlijk. Dan maar ff de lunchpauze uitstellen. Aangetekenden die op de route van depot naar kantoor liggen bezorg ik wel nog eventjes, ben ik er toch nog snel een stuk of vijf kwijt.

12:30. Op kantoor, al vast laden wat klaar is. "JA WE ZIJN NOG NIET KLAAR WANT JIJ KWAM MAAR NIET TERUG!". Tussen het op en neer rennen nog wat klachten doorspelen naar voorbereiders die zonder uitzondering kwaad worden en een "JA ZEG MAAR TEGEN TRUUSJE DAT *random verwensingen*"-antwoord geven. Ach wat fijn, aan mijn eigen middagwijk is helemaal nog niks gedaan, die hebben ze laten liggen omdat die geen urgentie had. Blijkbaar opeens wél in staat om zelf na te denken maar voor mij betekent het dus een extra trip op en neer en daarmee weer minimaal een half uur langer werken. TC komt toevallig langs en vangt dat op en blaft dat dat niet de bedoeling is en dat het dan maar wat later wordt. Met zijn allen op mijn middagwijk die in ijltempo gezet wordt (en daar is de kwaliteit dan ook naar).

12:50 Weer de poort uit scheuren. Ga weer te laat komen, maar goed, iig mijn eigen wijk bij! Telefoon gaat, vast een bezorger die zich afvraagt waar ik blijf, gisteren was ik er immers al voor 12:30. Dadelijk toch weer even zeggen dat de officiële levertijd echt 13:00 is voor haar wijk.

13:05 Bij 1e depot. Idd, Truusje had gebeld en vroeg zich af waar ik bleef, ze staat namelijk al 3 kwartier te wachten! Vervelend Truus, maar ik had toch 2 weken geleden al gezegd dat de officiële levertijd 13:00u is en dat ik niet kan garanderen dat ik eerder ben. Hell, bij een beetje drukte zijn die tijden al moeilijk haalbaar. Truus pruttelt nog wat maar ik besteed er geen aandacht aan omdat ik met tassen sta te gooien en als de bliksem naar het volgende depot moet.

13:15 Volgende depot. Wow, heb ik nu 5 minuten 'gewonnen'? Hoe tof! Een meevaller! Ook hier verschillende mensen die al 3 kwartier staan te wachten. "JA, IK GA DIE 3 KWARTIER ALS WERKTIJD SCHRIJVEN HOOR!". Ook hier weer even uitgelegd dat levertijd 13:00 is en dat ik ook pas om 12:30 wist dat de voorbereiding nog niet klaar was en dat op het laatste moment de TC per se mijn eigen wijk ook mee wilde sturen. "JA ZEG MAAR TEGEN TC DAT *DITDATZUSZOSCHELD*". Nou, dat mag je hem zelf vertellen vriend :') .

13:25. Hehe, ff rust, alleen nog maar mijn eigen werk om me mee bezig te houden. Waar waren we met die aangetekenden? Oh ja, nog 'maar' 25 te bezorgen.

15:00 klaar met aangetekenden. Tijd voor mijn eigen wijk bezorgen en dat stuk van Miepje erbij.
15:05 Telefoon. Klaasje. Die kan een tas niet vinden. Fuck. Bellen naar kantoor. Nee, tas staat niet meer op kantoor, is dus meegegaan naar depot. Hij staat echt niet op het depot Klaas? Ook niet met een verkeerd label misschien? "Nee, echt niet, heb alle tassen al doorzocht!". Ok, rijd dan maar even naar het andere depot om daar te kijken Klaas! "Whut? Kan jij dat niet doen lolo? :( ". Ja, normaal wel maar lolo is al meer dan 8 uur aan het werk met nog een uur of 2 te gaan en heeft nog maar 1 keer 10 minuten pauze gehad (bovendien twijfelt lolo nogal aan jouw capaciteiten om het depot en tassen goed te doorzoeken, het zou namelijk niet de eerste keer zijn dat een tas die 'kwijt' is toch gewoon op depot blijkt te staan als ik zelf kom kijken).

15:15 ondertussen, verder met wijk.
15:25 Klaas weer, hij kan zijn tas echt niet vinden! Al op het andere depot wezen kijken dan? Nee, hij had alle tassen op zijn eigen depot nog eens doorgespit. Ok, dan toch even naar dat andere depot, zoals ik al voorgesteld had Klaas...
15:30 Klaas weer! Zo snel? Dan heeft ie vast zijn tas gevonden. Jawel hoor! Tas bleek gewoon op goede depot te staan maar idd met verkeerd label. Daar kwam een andere PB achter die net was komen bijladen. Die kent Klaas ook wel en had even meegeholpen met zoeken. Best knap Klaas, dat je zelf na 2 keer alle tassen doorzoeken niet gezien hebt dat de jouwe er gewoon bij zat...
16:50 Klaar met wijk en stuk van Miepje. Naar kantoor!
17:05 Op kantoor, administratie van aangetekenden afhandelen. HO TELEFOON! TC van de avondploeg. Waar auto nr 7 blijft. Die heb ik net ingeleverd Henk, waarschijnlijk net jouw chauffeur mis gelopen dan.

17:15 Klaar! Telefoon uitzette... Anna is net klaar en ziet dat er nog twee tassen van Truus op depot staan. Wat moet ze daar nu mee? Laten staan. Truus is gewoon aan het werk en zal die nog wel weg brengen dan. "Ja, maar ze had al lang klaar moeten zijn!". Zal wel goed komen Anna... "Kan je haar niet even bellen?". *verborgen zucht* Doe jij dat maar even Anna, daar hangt die lijst met nummers voor op het depot, zodat jullie onderling kunnen communiceren over dat soort zaken en er niet meteen paniek uitbreekt :) .

De volgende dag hoor je dan op depot dat Truus gewoon even koffie drinken was bij een vriendin die in haar wijk woont en dat dat wat uitliep. Mag je weer uit gaan leggen dat het eigenlijk de bedoeling is dat alles voor 17:00 in de bus ligt (tegenwoordig 18:00 als ik me niet vergis) en dat anderhalf uur koffieleuten geen geldig excuus is om daar niet aan te voldoen. Truus kijkt wat bozig en ik voel me een ontzettende sukkel omdat ik gewoon 11+ uur gewerkt had met maar 10 minuten pauze ipv net als Truus te doen en er gewoon schijt aan te hebben :P

Miepje is nog steeds ziek, "Jij doet vandaag weer dat ene stuk van Miepje erbij he lolo? Anders wordt het voor mij wat veel!". Ja hoor schat, dat doe ik, natuurlijk. En ik ga ook achter je verlof aan waar ik niet over ga en ik geef al jullie klachten door aan de voorbereiders, netjes ontdaan van gescheld en boosheid, zoals ik dat ook met hun antwoorden op jullie klachten doe. Ach kijk, de telefoon gaat...

:+

Dat waren dan nog de dagen dat er relatief weinig aan de hand was maar het gewoon een beetje druk was . Met meerdere ziekmeldingen of planningen die niet bleken te kloppen (jarenlang een ware plaag geweest), kapotte fietsen en een TC die je voor van alles en nog wat moest hebben kwam je helemaal niet meer aan je normale voorbereidingswerkzaamheden toe, waar je collega's je dus weer op aan keken. "Die lololo doet écht geen flikker hè?".

Werkpakket moest ongeveer om 14:00 afgelopen zijn, daar ging je 4 van de 5 keer ruim overheen. 15:00 klaar zijn en fatsoenlijk pauze hebben kunnen nemen was een luxe. En dan was het eigenlijk de bedoeling dat je nog telefonisch bereikbaar bleef voor de bezorgers als je thuis zat. Zó stom was ik dan weer niet, die telefoon ging gewoon uit zodra ik het gebouw uitliep. Wat dan weer tot kritiek van bezorgers en TC leidde als ik buiten werktijd niet bereikbaar was.

Ik kreeg er overigens geen cent extra voor, hoewel het werk van een PB+ 2 schalen hoger ingedeeld stond dan waar ik in zat. Dat hielp ook niet mee met motivatie en je gewaardeerd voelen.

Dus nee, ik was geen fan van PB+ spelen _O-
pi_157977152
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 22:43 schreef lololo het volgende:

[..]

Klopt, was doorgaans iemand die erg goed met het postcodegebied bekend was. Maar PB+ spelen vond ik dus maar een kutkarwei meestal.

Vaak lange dagen waarin je veel meer dan de bedoeling was brandjes aan het blussen was.

Typisch dagje:
06:00 beginnen met VOS, meteen tijdsdruk erop want om 6:45 moest je in de auto zitten om de postbussen naar de retailer te brengen zodat die ze op tijd kon sorteren.
7:00 stond je dan als het goed is bij de retailer, daarna ritje langs de depots om lege tassen, bezorgrapporten en eventuele herstelpost op te halen. Daarna langs een paar 'brengklanten' door de spits die ondertussen in volle hevigheid is los gebarsten.

Meestal kwam je dan zo tegen half negen weer terug op kantoor, handelde je de herstelpost af en ging je pauze houden, vaak met de mededeling van je collega's dat het druk was en dat 'we achter lopen'. Maw: opschieten jij! :P

Kwart voor negen de werkvloer weer op en voorbereiden, je maakt immers gewoon deel uit van het voorbereidingsteam en er wordt verwacht dat je zelf de nodige wijken zet, zowel door TC als door je collega's.

Ondertussen word je verantwoordelijk geacht voor het soepel verlopen van die voorbereiding en dat jij er voor zorgt dat alles op tijd af is. In de praktijk sta je dus collega's die zelf ook wel beter zouden moeten weten voor te kauwen welke wijk ze moeten gaan zetten. "Nee Pietje, dat is een kleine middagwijk en 2 meter van je vandaan liggen nog 2 joekels van ochtendwijken die over 3 kwartier in de auto moeten liggen". Dat gaat al behoorlijk vervelen als je dat bij nieuwe krachten wekenlang moet doen, laat staan als je het moet doen bij collega's die er al 10 jaar langer dan jezelf werken, keer op keer op keer op keer.

Fuck, 10:00 al, snel de aangetekende stukken ophalen (die zaten toen nog niet bij pakketpost). Fijn, het zijn er 30... Snel op volgorde leggen. Ho, telefoon! Ach, het is Miepje, die is ziek. Bellen, bellen, bellen. Fijn, vervangers gevonden.

Crap! Het is al 10:30, ik moet gaan laden! "JA WE ZIJN NOG NIET KLAAR HOOR, DAT KRIJG JE ALS JIJ DE HELE TIJD ANDERE DINGEN AAN HET DOEN BENT!!!". Jaja, ik houd ook van jullie. Ondertussen pleur ik alles wat wel klaar is al vast in de auto.

10:45: nog steeds niet alles klaar, als een bezetene help je mee om de laatste vakken te zetten.

10:55 scheur je als een bezetene de poort uit, 11:00 levertijd ga je dus niet meer halen.

11:10 bij eerste depot, chagrijnige gezichten want je bent te laat. Je neemt een zooi klachten in ontvangst "Je moet tegen Flipje zeggen dat hij niet zus en zo moet doen maar zof en zos!" en beantwoordt wat vragen.

11:25 bij 2e depot, 25 minuten te laat dus nóg chagrijnigere gezichten. "Ja, toen ik zei dat ik mee wilden helpen bij het opvangen van Miepje had ik er niet op gerekend dat ik pas zo laat kon beginnen!". Volkomen valide argument natuurlijk maar voor mij is de late levering ook overmacht. Vragen of iemand anders nog een deel van Miepje haar wijk wil doen. Nee, niemand kan of wil. Shit, ok, dan neem ik er wel een paar straten bij. Het wordt toch al een latertje vandaag. Nog wat vragen en klachten in ontvangst nemen.

11:45. Ok, van het uur dat ik eigenlijk gerekend had om aangetekende stukken te gaan rijden (van 11:00 tot 12:00) is nog een kwartier over en op kantoor lopen ze nog steeds achter met de voorbereiding natuurlijk. Dan maar ff de lunchpauze uitstellen. Aangetekenden die op de route van depot naar kantoor liggen bezorg ik wel nog eventjes, ben ik er toch nog snel een stuk of vijf kwijt.

12:30. Op kantoor, al vast laden wat klaar is. "JA WE ZIJN NOG NIET KLAAR WANT JIJ KWAM MAAR NIET TERUG!". Tussen het op en neer rennen nog wat klachten doorspelen naar voorbereiders die zonder uitzondering kwaad worden en een "JA ZEG MAAR TEGEN TRUUSJE DAT *random verwensingen*"-antwoord geven. Ach wat fijn, aan mijn eigen middagwijk is helemaal nog niks gedaan, die hebben ze laten liggen omdat die geen urgentie had. Blijkbaar opeens wél in staat om zelf na te denken maar voor mij betekent het dus een extra trip op en neer en daarmee weer minimaal een half uur langer werken. TC komt toevallig langs en vangt dat op en blaft dat dat niet de bedoeling is en dat het dan maar wat later wordt. Met zijn allen op mijn middagwijk die in ijltempo gezet wordt (en daar is de kwaliteit dan ook naar).

12:50 Weer de poort uit scheuren. Ga weer te laat komen, maar goed, iig mijn eigen wijk bij! Telefoon gaat, vast een bezorger die zich afvraagt waar ik blijf, gisteren was ik er immers al voor 12:30. Dadelijk toch weer even zeggen dat de officiële levertijd echt 13:00 is voor haar wijk.

13:05 Bij 1e depot. Idd, Truusje had gebeld en vroeg zich af waar ik bleef, ze staat namelijk al 3 kwartier te wachten! Vervelend Truus, maar ik had toch 2 weken geleden al gezegd dat de officiële levertijd 13:00u is en dat ik niet kan garanderen dat ik eerder ben. Hell, bij een beetje drukte zijn die tijden al moeilijk haalbaar. Truus pruttelt nog wat maar ik besteed er geen aandacht aan omdat ik met tassen sta te gooien en als de bliksem naar het volgende depot moet.

13:15 Volgende depot. Wow, heb ik nu 5 minuten 'gewonnen'? Hoe tof! Een meevaller! Ook hier verschillende mensen die al 3 kwartier staan te wachten. "JA, IK GA DIE 3 KWARTIER ALS WERKTIJD SCHRIJVEN HOOR!". Ook hier weer even uitgelegd dat levertijd 13:00 is en dat ik ook pas om 12:30 wist dat de voorbereiding nog niet klaar was en dat op het laatste moment de TC per se mijn eigen wijk ook mee wilde sturen. "JA ZEG MAAR TEGEN TC DAT *DITDATZUSZOSCHELD*". Nou, dat mag je hem zelf vertellen vriend :') .

13:25. Hehe, ff rust, alleen nog maar mijn eigen werk om me mee bezig te houden. Waar waren we met die aangetekenden? Oh ja, nog 'maar' 25 te bezorgen.

15:00 klaar met aangetekenden. Tijd voor mijn eigen wijk bezorgen en dat stuk van Miepje erbij.
15:05 Telefoon. Klaasje. Die kan een tas niet vinden. Fuck. Bellen naar kantoor. Nee, tas staat niet meer op kantoor, is dus meegegaan naar depot. Hij staat echt niet op het depot Klaas? Ook niet met een verkeerd label misschien? "Nee, echt niet, heb alle tassen al doorzocht!". Ok, rijd dan maar even naar het andere depot om daar te kijken Klaas! "Whut? Kan jij dat niet doen lolo? :( ". Ja, normaal wel maar lolo is al meer dan 8 uur aan het werk met nog een uur of 2 te gaan en heeft nog maar 1 keer 10 minuten pauze gehad (bovendien twijfelt lolo nogal aan jouw capaciteiten om het depot en tassen goed te doorzoeken, het zou namelijk niet de eerste keer zijn dat een tas die 'kwijt' is toch gewoon op depot blijkt te staan als ik zelf kom kijken).

15:15 ondertussen, verder met wijk.
15:25 Klaas weer, hij kan zijn tas echt niet vinden! Al op het andere depot wezen kijken dan? Nee, hij had alle tassen op zijn eigen depot nog eens doorgespit. Ok, dan toch even naar dat andere depot, zoals ik al voorgesteld had Klaas...
15:30 Klaas weer! Zo snel? Dan heeft ie vast zijn tas gevonden. Jawel hoor! Tas bleek gewoon op goede depot te staan maar idd met verkeerd label. Daar kwam een andere PB achter die net was komen bijladen. Die kent Klaas ook wel en had even meegeholpen met zoeken. Best knap Klaas, dat je zelf na 2 keer alle tassen doorzoeken niet gezien hebt dat de jouwe er gewoon bij zat...
16:50 Klaar met wijk en stuk van Miepje. Naar kantoor!
17:05 Op kantoor, administratie van aangetekenden afhandelen. HO TELEFOON! TC van de avondploeg. Waar auto nr 7 blijft. Die heb ik net ingeleverd Henk, waarschijnlijk net jouw chauffeur mis gelopen dan.

17:15 Klaar! Telefoon uitzette... Anna is net klaar en ziet dat er nog twee tassen van Truus op depot staan. Wat moet ze daar nu mee? Laten staan. Truus is gewoon aan het werk en zal die nog wel weg brengen dan. "Ja, maar ze had al lang klaar moeten zijn!". Zal wel goed komen Anna... "Kan je haar niet even bellen?". *verborgen zucht* Doe jij dat maar even Anna, daar hangt die lijst met nummers voor op het depot, zodat jullie onderling kunnen communiceren over dat soort zaken en er niet meteen paniek uitbreekt :) .

De volgende dag hoor je dan op depot dat Truus gewoon even koffie drinken was bij een vriendin die in haar wijk woont en dat dat wat uitliep. Mag je weer uit gaan leggen dat het eigenlijk de bedoeling is dat alles voor 17:00 in de bus ligt (tegenwoordig 18:00 als ik me niet vergis) en dat anderhalf uur koffieleuten geen geldig excuus is om daar niet aan te voldoen. Truus kijkt wat bozig en ik voel me een ontzettende sukkel omdat ik gewoon 11+ uur gewerkt had met maar 10 minuten pauze ipv net als Truus te doen en er gewoon schijt aan te hebben :P

Miepje is nog steeds ziek, "Jij doet vandaag weer dat ene stuk van Miepje erbij he lolo? Anders wordt het voor mij wat veel!". Ja hoor schat, dat doe ik, natuurlijk. En ik ga ook achter je verlof aan waar ik niet over ga en ik geef al jullie klachten door aan de voorbereiders, netjes ontdaan van gescheld en boosheid, zoals ik dat ook met hun antwoorden op jullie klachten doe. Ach kijk, de telefoon gaat...

:+

Dat waren dan nog de dagen dat er relatief weinig aan de hand was maar het gewoon een beetje druk was . Met meerdere ziekmeldingen of planningen die niet bleken te kloppen (jarenlang een ware plaag geweest), kapotte fietsen en een TC die je voor van alles en nog wat moest hebben kwam je helemaal niet meer aan je normale voorbereidingswerkzaamheden toe, waar je collega's je dus weer op aan keken. "Die lololo doet écht geen flikker hè?".

Werkpakket moest ongeveer om 14:00 afgelopen zijn, daar ging je 4 van de 5 keer ruim overheen. 15:00 klaar zijn en fatsoenlijk pauze hebben kunnen nemen was een luxe. En dan was het eigenlijk de bedoeling dat je nog telefonisch bereikbaar bleef voor de bezorgers als je thuis zat. Zó stom was ik dan weer niet, die telefoon ging gewoon uit zodra ik het gebouw uitliep. Wat dan weer tot kritiek van bezorgers en TC leidde als ik buiten werktijd niet bereikbaar was.

Ik kreeg er overigens geen cent extra voor, hoewel het werk van een PB+ 2 schalen hoger ingedeeld stond dan waar ik in zat. Dat hielp ook niet mee met motivatie en je gewaardeerd voelen.

Dus nee, ik was geen fan van PB+ spelen _O-
Ik geloof niet dat "mijn" pb+ maar een fractie deed van wat ik hier allemaal lees :')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_157977615
Lololo! Wat schrijf je leuk _O- _O-
Hier meerdere depothoofden en je kan echt het verschil zien. De een kwakt alleen de tassen in de schappen verder niks, weet niet eens wie welke wijk heeft (10 wijken) en andere die met iedereen een praatje maakt, met je meedenkt en ook daadwerkelijk checkt of alle tassen er zijn (dat houd voor mij in ook weten dat wijk K op dinsdag altijd 4 tassen heeft en nu maar 2 dus dat er iets niet klopt).
Duvel & Niels
pi_157979023
quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2015 23:00 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat "mijn" pb+ maar een fractie deed van wat ik hier allemaal lees :')
Nou ja, dat dachten heel veel mensen van mij ook dus. :D

Ik snap ook wel dat die beeldvorming kan ontstaan, niemand ziet namelijk wat jij de hele dag aan het uitvoeren bent. De postbezorger ziet niet dat jij al vanaf 6:00u aan het werk bent. Die ziet het wél als jij om 15:00 thuis bent (ik woonde in het postcodegebied waar ik PB+ speelde) en op de bank ligt terwijl de bezorger pas tegen vijven klaar (maar dan ook pas om 13:00 begonnen is). Zeker met zieken of falende planning merkte ik altijd dat dat als enigszins oneerlijk werd ervaren. Het werd niet met zoveel woorden gezegd maar volgens mij vonden er een hoop dat ik me er makkelijk van af maakte als ik niet meedeed met tot 5 uur rondlopen. Vaak zat deed ik dat trouwens wél.

De collega's in de voorbereiding: die zagen mij eventjes tot 6:45, dan zat ik in de auto tot een uur of half negen en dan had ik pauze. Aan het proces binnen heb je dan idd nog niet veel bijgedragen. Zo rond kwart voor negen was ik weer op de vloer maar dan stond de TC vaak voor je neus of moest ik hem zelf hebben om iets te bespreken of door te geven. Zo rond die tijd kwamen ook altijd de ziekmeldingen en/of werden hiaten in de planning ontdekt. Veel bellen dus en tussendoor zit je je collega's te 'commanderen' dat wijk X of Y prioriteit heeft for whatever reason (een reason die zij steevast bullshit vonden). En om 10 uur moest ik me al weer bezig houden met aangetekenden en laden omdat je eigenlijk om 10:30 de poort uit moet rijden. En dan zagen ze me meestal niet meer tot tegen half één. Om me vervolgens vrijwel meteen weer te zien vertrekken.

Als het een slappe dag was maakte ik ook graag een uitgebreid praatje met de bezorgers trouwens hoor. Beetje feel krijgen met wat er leeft en gewoon normaal sociaal babbelen ipv stressen en kijken wie je het meeste werk in handen kan duwen om het allemaal maar weg te krijgen :+

En de TC, tja, daar was het nooit snel genoeg voor. Elk tijdsverschil tussen de ene en de andere dag was bij voorbaat verdacht. Elk jaar na de bouwvak was een heel mooi voorbeeld: ik had dus dagelijks een paar brengritklanten 's ochtends (postbusadressen die je op het fysieke adres waar het bedrijf zit in alle vroegte af gaat leveren). Dat was altijd midden in de spits en je stond dus veel in de rij voor het stoplicht. Behalve in de bouwvak, dan was iedereen vrij of met vakantie. Tot eind augustus/september. Dan was niemand vrij en stond iedereen in alle vroegte in zijn automobiel er ineens weer :D . Dat kon tot een half uur schelen in de meest extreme gevallen. TC was er dan echter al lang aan gewend om mij iets over achten terug te zien komen op kantoor en ineens werd dat half negen?!? Dat kan natuurlijk geen zuivere koffie zijn hè! :( :+
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 23:17 schreef Duufje het volgende:
Lololo! Wat schrijf je leuk _O- _O-
Hier meerdere depothoofden en je kan echt het verschil zien. De een kwakt alleen de tassen in de schappen verder niks, weet niet eens wie welke wijk heeft (10 wijken) en andere die met iedereen een praatje maakt, met je meedenkt en ook daadwerkelijk checkt of alle tassen er zijn (dat houd voor mij in ook weten dat wijk K op dinsdag altijd 4 tassen heeft en nu maar 2 dus dat er iets niet klopt).
Ik weet bij god niet wat officieel de taken van een PET zijn maar de 2e soort werkt natuurlijk wel zo prettig :P .

Wat aantal tassen betreft, dat kan natuurlijk nogal eens variëren. Maar ik heb zelf ook vaak zat bij het lossen eventjes gecontroleerd of alle straten er wel in zaten als het me te weinig leek. Daar heb je dan wel weer wijkenkennis voor nodig. Iemand die nooit meer dan 2 verschillende wijken heeft gelopen heeft die kennis logischerwijs niet.

Ook wel eens verhalen gehoord van een depot waar het hele team onervaren was door hoog verloop. Dat icm slechte opleiding (opleiden van PB's ging bij ons altijd een beetje uit de losse pols, je had geen checklist of niks) leidde dus tot een gigantische puinhoop met bergen klachten, wat weer leidde tot hoog verloop. TC bezorging moest er uiteindelijk een poos lang dagelijks langs om aan te sturen en brandjes te blussen :P
  donderdag 3 december 2015 @ 05:42:02 #86
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_157980939
Denk aan je hart hé, lololo ;)

Mogguh :)
Mijn collega's en ik hebben niets vernomen over een kortingsbon van 50% van de LIDL, en/of een chocoladeletter.
Wellicht om dezelfde reden als vorig jaar, dat er 'te weinig' chocoladeletters waren om uit te delen.
Stelletje schrapers!

[ Bericht 23% gewijzigd door Pietertje71 op 03-12-2015 06:13:23 ]
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_157981165
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 18:55 schreef bikkie het volgende:

[..]

Dat maken ze er zelf van. Je hebt van die figuren die menen inderdaad dat ze boven je staan, omdat ze toevallig de tassen inruimen.
Vervolgens moet je ze ook nog helpen met het verdelen van de losse post, omdat ze geen enkel idee hebben welke straat in welke loop zit ;(
ze gooien er met hun "pet" naar
pi_157981198
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 15:41 schreef Airenu het volgende:
2e dag.
De tassen en het hesje lagen op het depot toen ik aankwam *O*
Net nog de meer/minder tijden doorgegeven.
Hoop nou toch wel dat ik snel hier in mijn eigen dorp aan de gang mag, hier zijn tenminste geen heuvels :@

Edit:
Werd net gebeld, kan volgende week dinsdag in mijn eigen dorp beginnen :D
Kans dat ik het voor vast kan doen ook, gezien er momenteel geen vast persoon is die de post rondbrengt.
dat vast zal niet gauw gebeuren,volgens hun prognoses loopt de post 10%gem terug,dan moeten andere "vasten" uren gaan oplossen
  donderdag 3 december 2015 @ 08:29:18 #89
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_157981508
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 07:36 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

dat vast zal niet gauw gebeuren,volgens hun prognoses loopt de post 10%gem terug,dan moeten andere "vasten" uren gaan oplossen
Altijd weer die Katholieken die de banen krijgen....
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_157981583
Hele avond en nacht met buikgriep in de weer geweest. -O-
Wordt zeker druk vandaag? ;(
  donderdag 3 december 2015 @ 09:02:29 #91
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_157981782
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 08:39 schreef Rafierafie het volgende:
Hele avond en nacht met buikgriep in de weer geweest. -O-
Wordt zeker druk vandaag? ;(
:')
Sterkte!
Ik vernam gisteren dat wij vorige week 3 zieken (onder de scooterrijders) hadden en 1 met vakantie.
De chauffeurs bezorgen waren dan ook erg blij dat deze week iedereen weer aan de gang kon gaan ;)
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_157981976
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 09:02 schreef Pietertje71 het volgende:

[..]

:')
Sterkte!
Ik vernam gisteren dat wij vorige week 3 zieken (onder de scooterrijders) hadden en 1 met vakantie.
De chauffeurs bezorgen waren dan ook erg blij dat deze week iedereen weer aan de gang kon gaan ;)
Wat ben je toch een klein kind! :P
Het is wel duidelijk dat het weer heerst op dit moment. Ik ben zelf besmet door familie, onder de collega's zijn er nog weinig zieken volgens mij.
pi_157982335
quote:
10s.gif Op woensdag 2 december 2015 18:25 schreef lololo het volgende:
Bij ons hoorde ik allerlei verhalen dat de PET vaak een halve leidinggevende/planner werd op zijn/haar depot. Waar collega's dan weer vaak niet blij mee zijn. :+
Onze PET werd dan 's ochtends door de admi gebeld dat er zieken waren, dat vond hij niet erg. Wat hij wel erg, en hondsbrutaal, vond, was dat hij volgens de admi vervanging voor de zieken moest regelen.
Nu hebben we geen PET meer.
pi_157982509
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 08:39 schreef Rafierafie het volgende:
Hele avond en nacht met buikgriep in de weer geweest. -O-
Wordt zeker druk vandaag? ;(
Sterkte ermee!

Hier wel zeggen ze.
Gister 3 keer smsje gehad dat er vandaag overheidsverspreiding bijzat. Konden ze niet eerder laten weten omdat ze het niet eerder wisten. Wel stond maandag al op het rooster dat ik donderdag 2 tassen hah heb, dan weet je dus genoeg.
Vandaag tot nu toe alweer 2 smsje met de melding dat het vandaag en zaterdag druk wordt en of we er alsjeblieft aan willen denken dat er overheidsverspreiding is vandaag.
Ik geloof dat als ik de tassen heb, ik even ga bellen welke soort hah het is.

Volgende week dinsdag AH kerstspecial, en een collega met 2 zware wijken die vrij heeft. Zal wel weer de zak zijn dan. 1 wijk ga ik niet lopen, die is echt te zwaar met die hoeveelheid. Andere wijk wil ik best doen. Maar het fijnste zou eigenlijk zijn als ze even vantevoren zouden vragen of ik iets extra's kan/wil doen.
  donderdag 3 december 2015 @ 10:29:08 #95
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_157982806
Vorige week ziek geweest en mijn uren die voor die week staan, 16.35, uitbetaald gekregen.
Voor deze week stond ik ook ziek gemeld en ik zag dat mijn contracturen(12) tot op de minuten waren herberekend(op een piekdag 1 uur ipv 4uur en op andere dagen uren en minuten er van af gesnoept om aan die 12 te komen)
M.a.w. Krijg ik nu bij ziekte mijn uren die er voro staan betaald of mijn contracturen?

Ik zie zojuist dat mijn gisteren opgegeven minder tijd gewerkt (19 minuten) opgeschroefd is met 15 minuten dus 34 minder gewerkte tijd!!??
Zonder bericht voor af. Ik kan ook niet meer zien wat ik heb ingevoerd.
Die tijd is wel naar de nieuwe tijd, die vanaf januari geldt, teruggeschroefd. WTF krijgen we nu weer.

En mijn TC blijft! volhouden dat het laatste adres ook einde werktijd is(de reden waarom er wellicht die 15 minuten extra is toegevoegd aan mijn minuren).
Volgens het boekje toch echt niet.
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_157983817
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 09:53 schreef swimmie86 het volgende:

[..]

Onze PET werd dan 's ochtends door de admi gebeld dat er zieken waren, dat vond hij niet erg. Wat hij wel erg, en hondsbrutaal, vond, was dat hij volgens de admi vervanging voor de zieken moest regelen.
Nu hebben we geen PET meer.
Precies dat soort zaken bedoel ik dus. In 'mijn' postcodegebied lag ook een agenda waar de PET verzocht dat iedereen zijn goedgekeurde verlof in schreef, dat controleerde zij dan met de planningen en paste deze aan en communiceerde dat weer met de ADMI. Heb je als bedrijf toch weer een gedeelte van wat eerst alleen een leidinggevende deed doorgeschoven naar je laagste loonschaal...
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 10:29 schreef Pietertje71 het volgende:
Vorige week ziek geweest en mijn uren die voor die week staan, 16.35, uitbetaald gekregen.
Voor deze week stond ik ook ziek gemeld en ik zag dat mijn contracturen(12) tot op de minuten waren herberekend(op een piekdag 1 uur ipv 4uur en op andere dagen uren en minuten er van af gesnoept om aan die 12 te komen)
M.a.w. Krijg ik nu bij ziekte mijn uren die er voro staan betaald of mijn contracturen?

Ik zie zojuist dat mijn gisteren opgegeven minder tijd gewerkt (19 minuten) opgeschroefd is met 15 minuten dus 34 minder gewerkte tijd!!??
Zonder bericht voor af. Ik kan ook niet meer zien wat ik heb ingevoerd.
Die tijd is wel naar de nieuwe tijd, die vanaf januari geldt, teruggeschroefd. WTF krijgen we nu weer.

En mijn TC blijft! volhouden dat het laatste adres ook einde werktijd is(de reden waarom er wellicht die 15 minuten extra is toegevoegd aan mijn minuren).
Volgens het boekje toch echt niet.
*Knabbelknabbelknabbel* :D

Volgens mij hoor je bij ziekte het gemiddelde van je daadwerkelijk gedraaide uren over de laatste zoveel maanden te krijgen.
pi_157987075
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 10:29 schreef Pietertje71 het volgende:
Vorige week ziek geweest en mijn uren die voor die week staan, 16.35, uitbetaald gekregen.
Voor deze week stond ik ook ziek gemeld en ik zag dat mijn contracturen(12) tot op de minuten waren herberekend(op een piekdag 1 uur ipv 4uur en op andere dagen uren en minuten er van af gesnoept om aan die 12 te komen)
M.a.w. Krijg ik nu bij ziekte mijn uren die er voro staan betaald of mijn contracturen?

Ik zie zojuist dat mijn gisteren opgegeven minder tijd gewerkt (19 minuten) opgeschroefd is met 15 minuten dus 34 minder gewerkte tijd!!??
Zonder bericht voor af. Ik kan ook niet meer zien wat ik heb ingevoerd.
Die tijd is wel naar de nieuwe tijd, die vanaf januari geldt, teruggeschroefd. WTF krijgen we nu weer.

En mijn TC blijft! volhouden dat het laatste adres ook einde werktijd is(de reden waarom er wellicht die 15 minuten extra is toegevoegd aan mijn minuren).
Volgens het boekje toch echt niet.
Volgens mij horen ze je het aantal uren uit te betalen dat je normaal gewerkt zou hebben als je niet ziek was geweest.
pi_157987445
Hier krijg ik betaald voor de ingeplande uren, als ik ziek ben. Als ik langer ziek ben dan word ik voor alleen mijn contracturen nog ingepland natuurlijk (een stuk minder dan normaal dus).
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  donderdag 3 december 2015 @ 15:25:52 #99
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_157988263
Middag.
Wat een rommelige wijk weer. Dit komt vaker voor met deze wijk(1 van de 3 die ik heb), maar nu ook met rouwkaarten erbij!
Maar weer een melding van gedaan.

Ook mijn TC om uitleg gevraagd waarom ik niet meer/minder tijd kan opgeven.

Qua ziektemelding: De eerste week kreeg ik gewoon mijn uren die voor die week staan. 2deweek is rommelig ingevuld en kan ook geen meer/mindertijd invullen omdat de tijd er al voor staat.
Ik kan geen oranje kaart invullen omdat er, ondanks ik weet dat er gesnoept is, ik zelf niets kan wijzigen.
Lang leve de eigen administratie ;)

Wordt vervolgd...
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  donderdag 3 december 2015 @ 16:04:36 #100
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_157989128
Ik krijg net bericht dat er een storing is in MijnWerk mbt meer/minder tijd doorgeven.
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_157989452
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 22:43 schreef lololo het volgende:
Hilarisch verhaal
Sjee, bij jullie moest de PB+ echt veel doen! Onze PB+ deed in het begin wel de aangetekenden, maar dat was toen we nog op een klein kantoortje zaten waar de postbezorgers zelf hun wijken kwamen ophalen. Toen ons kantoortje werd opgedoekt en we naar een groter kantoor gingen heeft de PB+ inderdaad nog gedurende korte tijd de depots bevoorraad, maar dat werd al snel een chauffeurstaak. Het aangetekenden rijden werd een aparte dienst, dat deed iemand met een scooter. Zelf wijken lopen heeft onze PB+ nooit gedaan.

Naast zijn eigenlijke werk van voornamelijk plannen en brandjes blussen deed onze PB alleen nog een paar kleine wijkjes voorbereiden.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_157989642
Tjonge, voor huidige postbegrippen best veul vandaag (9 tassen), moet de decemberdrukte nog beginnen ;)
pi_157990226
Mijn enkel doet nog steeds zeer! Morgen naar de dokter.. Maar ik wil me echt niet afmelden in mn laatste maandje!
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_157990950
De juiste letter per post binnengekregen
pi_157991487
Weer een storing op Mijn Werk? Op de planning voor dinsdag krijg ik ineens voor allebei m'n wijken een half uur meer dan normaal!
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_157992340
MIjnWerktNiet.nl.... hier met uitpuilend depot nog steeds de zomertijden, maar lang leve de driedubbele uitloop + calamiteit: kwam tc tegen, dat kost wat tijd, plus behoorlijk volume/kiloknallers aan reisgidsen.

Na een tijdje verlof - er zijn na wat aandringen en opleiden nu een paar goed-voorbereide collega's die mijn wijk kunnen vervangen tijdens afwezigheid - vond ik een envelop tussen de post, met in koeienletters: BESTE POSTBODE, WILT U DIT POSTSTUK NIET VOOR DE DERDE KEER BEZORGEN IN STRAAT A ipv STRAAT Z????
  donderdag 3 december 2015 @ 19:10:32 #107
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_157992588
Verkeerd geadresseerd of bezorgt?
Anders gewoon voor de 3e keer bezorgen met het adres onderstrepen en " voor de 3e keer juist bezorgt" :P
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_157992756
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 19:10 schreef Pietertje71 het volgende:
Verkeerd geadresseerd of bezorgt?
Anders gewoon voor de 3e keer bezorgen met het adres onderstrepen en " voor de 3e keer juist bezorgt" :P
Met een d ;) Nee het adres was goed, knap dat het bij voorbereider én bezorger nogmaals (op dezelfde manier) mis kan gaan.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 3 december 2015 @ 19:27:24 #109
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_157992992
Zaterdag een makkelijk wijkje voor mij, al is het lang geleden dat ik er eens gelopen heb.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_157995699
- Hier volgt een bericht voor de hoofdredactie van het Eigen Huis Magazine, de Veronicagids en de ANWB Kampioen -

Wilt u alstublieft ophouden met die stomme flapjes aan de buitenkant van uw bladen? (Die bonnetjes met aanbiedingen e.d.). Ongetwijfelt denkt u dat deze een verhoogde attentiewaarde hebben, maar dat is niet waar. Als ze er al niet tijdens het sorteren van af vallen, scheuren ze los tijdens het los maken van de elastieken van de bundel post, of blijven ze steken dan wel verscheuren of kreuken ze door toedoen van balsturige tochtborstels. Hierdoor bereikt een groot deel van deze flyers niet, of slechts in geheel onherkenbare gedaante, de beoogde ontvanger.
Doe. Dit. Dus. NOOIT. Meer.

- Einde bericht -
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_157996232
:P Die flapjes aan de EHM waren inderdaad wel heel erg.
De folders van de Deen hebben ook vaak een smal flapje eraan zitten. Het enige voordeel van die flapjes is dat ze over de gehele lengte van de folder lopen.
pi_157997038
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 21:06 schreef Kramerica-Industries het volgende:
- Hier volgt een bericht voor de hoofdredactie van het Eigen Huis Magazine, de Veronicagids en de ANWB Kampioen -

Wilt u alstublieft ophouden met die stomme flapjes aan de buitenkant van uw bladen? (Die bonnetjes met aanbiedingen e.d.). Ongetwijfelt denkt u dat deze een verhoogde attentiewaarde hebben, maar dat is niet waar. Als ze er al niet tijdens het sorteren van af vallen, scheuren ze los tijdens het los maken van de elastieken van de bundel post, of blijven ze steken dan wel verscheuren of kreuken ze door toedoen van balsturige tochtborstels. Hierdoor bereikt een groot deel van deze flyers niet, of slechts in geheel onherkenbare gedaante, de beoogde ontvanger.
Doe. Dit. Dus. NOOIT. Meer.

- Einde bericht -
Daar dacht ik vanmiddag ook aan. Inderdaad, irritant.
pi_157997120
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 21:24 schreef Rafierafie het volgende:
:P Die flapjes aan de EHM waren inderdaad wel heel erg.
Ik heb ook een hoop oranje flapjes over, in mijn schoudertas ;)
(volgens mij doen ze 't er om, met de elastieken net op scherp)
pi_157997281
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 21:06 schreef Kramerica-Industries het volgende:
- Hier volgt een bericht voor de hoofdredactie van het Eigen Huis Magazine, de Veronicagids en de ANWB Kampioen -

Wilt u alstublieft ophouden met die stomme flapjes aan de buitenkant van uw bladen? (Die bonnetjes met aanbiedingen e.d.). Ongetwijfelt denkt u dat deze een verhoogde attentiewaarde hebben, maar dat is niet waar. Als ze er al niet tijdens het sorteren van af vallen, scheuren ze los tijdens het los maken van de elastieken van de bundel post, of blijven ze steken dan wel verscheuren of kreuken ze door toedoen van balsturige tochtborstels. Hierdoor bereikt een groot deel van deze flyers niet, of slechts in geheel onherkenbare gedaante, de beoogde ontvanger.
Doe. Dit. Dus. NOOIT. Meer.

- Einde bericht -
Hear hear! Rotdingen. Hoeveel er wel niet kapot gescheurd zijn bij het elastieken eromheen doen!
"Everybody lies..."
House M.D.
  vrijdag 4 december 2015 @ 05:29:02 #115
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_158003565
Mogguh :)

Van mijn collega hoorde ik dat deze door PostNL was benaderd om uitdrukkelijk NIET met verslaggevers te praten i.v.m. de veranderingen binnen PostNL.
Ikzelf heb geen bericht gehad.
Iemand hier nog op dit punt, wat ook in je contract staat, extra gewezen?
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 19:17 schreef zombo het volgende:

[..]

Met een d ;)
Voltooid verleden tijd...sorry :@
quote:
Nee het adres was goed, knap dat het bij voorbereider én bezorger nogmaals (op dezelfde manier) mis kan gaan.
Ik heb het in het begin dit wel eens gehad met 2 straten die qua naam op elkaar leken en allebei op het zelfde huisnummer en icm een voorbereider die ook die fout maakte.. :{
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 21:06 schreef Kramerica-Industries het volgende:
- Hier volgt een bericht voor de hoofdredactie van het Eigen Huis Magazine, de Veronicagids en de ANWB Kampioen -

Wilt u alstublieft ophouden met die stomme flapjes aan de buitenkant van uw bladen? (Die bonnetjes met aanbiedingen e.d.). Ongetwijfelt denkt u dat deze een verhoogde attentiewaarde hebben, maar dat is niet waar. Als ze er al niet tijdens het sorteren van af vallen, scheuren ze los tijdens het los maken van de elastieken van de bundel post, of blijven ze steken dan wel verscheuren of kreuken ze door toedoen van balsturige tochtborstels. Hierdoor bereikt een groot deel van deze flyers niet, of slechts in geheel onherkenbare gedaante, de beoogde ontvanger.
Doe. Dit. Dus. NOOIT. Meer.

- Einde bericht -
Dat is van de afdeling marketing die nooit een stap buiten heeft gezet, laat staan de logische gedachte heeft dat dit niet werkt. Hetzelfde als met goedkoop cellofaan om de tijdschriften e.d. doen vaak ter bescherming omdat de postbode de tijdschriften niet droog kan houden..... Die dingen scheuren al, als je er naar kijkt.

[ Bericht 4% gewijzigd door Pietertje71 op 04-12-2015 07:09:10 ]
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  vrijdag 4 december 2015 @ 08:44:58 #116
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_158004220
Ik heb een 'marsfractuur' in mn voet :(. Helaas wel eens meer gehad. Mag gewoon werken, zeker aangezien t nog 1 maandje is, maar de pijn achteraf wordt niet gezellig
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_158004628
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 21:06 schreef Kramerica-Industries het volgende:
- Hier volgt een bericht voor de hoofdredactie van het Eigen Huis Magazine, de Veronicagids en de ANWB Kampioen -

Wilt u alstublieft ophouden met die stomme flapjes aan de buitenkant van uw bladen? (Die bonnetjes met aanbiedingen e.d.). Ongetwijfelt denkt u dat deze een verhoogde attentiewaarde hebben, maar dat is niet waar. Als ze er al niet tijdens het sorteren van af vallen, scheuren ze los tijdens het los maken van de elastieken van de bundel post, of blijven ze steken dan wel verscheuren of kreuken ze door toedoen van balsturige tochtborstels. Hierdoor bereikt een groot deel van deze flyers niet, of slechts in geheel onherkenbare gedaante, de beoogde ontvanger.
Doe. Dit. Dus. NOOIT. Meer.

- Einde bericht -
Volgens mij verwoord je precies wat iedereen gister dacht.
Ergernis tot en met!
pi_158005123
Er komen weer leuke tijden aan :') gisteren werkoverleg gehad. Begreep dat er dus dinsdag idd die AH kerstfolder komt, donderdag ook HAH hier iig maar weet niet wat voor. In de 2 weken voor kerst volgens mij ook op de donderdagen telkens HAH.... de daldagen zijn uiteraard weer piekdagen, en 2 januari verwachten ze dat het wel eens retedruk kan worden. Yay ;)

Oh en eens wat betreft de flapjes :P

Over het scannen van pakjes etc is hier trouwens niets gezegd, wel over de proef met het signaleren in de wijk. De TL vond dat ook niet zo'n geweldig idee, vooral vanwege de veiligheid vd bezorger.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  vrijdag 4 december 2015 @ 10:02:08 #119
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_158005187
hier ook dinsdag de ah folder idd.

morgen heb ik 4 folders. Gelukkig maar 1 wijk.

2 januari is mn laatste dag, zou het best leuk vinden als het dan lekker druk is..
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_158005219
Hier ook dinsdag ah boekwerk. Donderdag 19 minuten meer op het rooster. Zal dus ook wel hah zijn.
Ga er in december vanuit dat elke piekdag hah heeft en elke dag druk is, kan het alleen maar meevallen.
2 januari retedruk?
Omdat de vele post van vrijdag erbij komt zeker. Brievenbussen gaan notabene op 31 december dicht en worden pas op 2 januari weer geopend.
Heb nog nooit een drukke 2 januari meegemaakt.
  vrijdag 4 december 2015 @ 10:05:43 #121
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_158005244
QUa het niet werken van het meer/minder-tijd doorgeven op MijnWerk.

Je kan het wel invoeren maar deze registreert het niet.
Ikzelf vond het vreemd dat er in ene keer WEL tijd verdween.
Dit blijkt de TC te doen die wel op de hoogte is van het niet werken van de meer/minder-tijd functie (de TC gadf aan hier net een half uurtje van op de hoogte te zijn, maar de dag er voor was de tijd al afgeboekt ;) )en dus zelf een tijd invult die, per toeval, de lage(laagste)tijd was die je op die dag haalde.
Let dus op!
Klopt het niet, de juiste tijd(en) aan je TC doorgeven.
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_158005266
Oh en schijnbaar geen versmallers op de bussen meer in de aanloop naar O&N!
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_158005275
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 05:29 schreef Pietertje71 het volgende:
Hetzelfde als met goedkoop cellofaan om de tijdschriften e.d. doen vaak ter bescherming omdat de postbode de tijdschriften niet droog kan houden..... Die dingen scheuren al, als je er naar kijkt.
Gisteren van die vierkante doosjes met cellofaan. Moet zeggen dat ze keurig heel de fietstas in gingen, maar er door het nodige getrek en geduw in flarden weer uitkwamen.... elastiekje drom, sorry-kapot-kaartje erbij - nu met gratis uitpakservice ;)
pi_158005540
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 10:07 schreef VixenFromHell het volgende:
Oh en schijnbaar geen versmallers op de bussen meer in de aanloop naar O&N!
En er worden geen bussen meer weggehaald.
pi_158005668
Ohja klopt :Y bezuinigingsmaatregelen. Ben benieuwd hoeveel bussen er dit jaar kapot gaan. Ze kregen het ook met versmallers etc wel voor elkaar, maar dit kan wel een toename betekenen natuurlijk. Zonde toch :N
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_158005672
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 10:25 schreef swimmie86 het volgende:

[..]

En er worden geen bussen meer weggehaald.
De eerste brievenbus is hier vorige week opgeblazen. Volgens mij wordt ie ook niet meer gerepareerd dit jaar..
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 4 december 2015 @ 10:43:50 #127
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_158005845
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 08:44 schreef superkimmi het volgende:
Ik heb een 'marsfractuur' in mn voet :(. Helaas wel eens meer gehad. Mag gewoon werken, zeker aangezien t nog 1 maandje is, maar de pijn achteraf wordt niet gezellig
sterkte en beterschap
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 4 december 2015 @ 10:45:19 #128
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_158005867
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 10:25 schreef swimmie86 het volgende:

[..]

En er worden geen bussen meer weggehaald.
ik hoop dat ze nog wel afsluiters gaan plaatsen.

Rotwerk om zo'n ding erin te krijgen trouwens _O-
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_158005869
Vergeet ik dat helemaal.. beterschap! Als je continu met pijn in je voet loopt is dat natuurlijk wel klote ja.. dat is toch dat je een soort scheurtje erin hebt van het vele lopen? :X
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_158005886
De bussen worden voor zover ik gehoord heb nog wel gewoon compleet afgesloten kort voor O&N, ja :Y zaterdag 12 uur weer open.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  vrijdag 4 december 2015 @ 11:08:18 #131
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_158006265
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 10:45 schreef VixenFromHell het volgende:
Vergeet ik dat helemaal.. beterschap! Als je continu met pijn in je voet loopt is dat natuurlijk wel klote ja.. dat is toch dat je een soort scheurtje erin hebt van het vele lopen? :X
ja dat is het idd. Beetje jammer dat dat nog gebeurd in mn laatste maands. dankjewel!
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
  vrijdag 4 december 2015 @ 13:36:39 #132
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_158008596
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 10:07 schreef zombo het volgende:

[..]

Gisteren van die vierkante doosjes met cellofaan. Moet zeggen dat ze keurig heel de fietstas in gingen, maar er door het nodige getrek en geduw in flarden weer uitkwamen.... elastiekje drom, sorry-kapot-kaartje erbij - nu met gratis uitpakservice ;)
Dank u Postbode-klaasje!!!
:P
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_158008685
Bij ons gaan de brievenbussen op 30 december dicht, en op 2 januari weer open. Versmallers zijn afgeschaft. De eerste brievenbussen zijn al kapot. Oja, en er gaan nog wat auto's weg, we hebben te veel. Ik hoorde een paar oudere medewerkers alweer mopperen....
  vrijdag 4 december 2015 @ 13:59:08 #134
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_158009168
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 11:08 schreef superkimmi het volgende:

[..]

ja dat is het idd. Beetje jammer dat dat nog gebeurd in mn laatste maands. dankjewel!
Ik denk dat er minimaal 1-2 maanden een lichte voetmassage door je hubbie gegeven moet worden ^O^ ;) ^)

Goed herstel gewenst :Y
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_158009433
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 08:44 schreef superkimmi het volgende:
Ik heb een 'marsfractuur' in mn voet :(. Helaas wel eens meer gehad. Mag gewoon werken, zeker aangezien t nog 1 maandje is, maar de pijn achteraf wordt niet gezellig
Beterschap en sterkte met lopen Superkimmi! Heb even opgezocht wat het is, en het lijkt me heel vervelend met jouw werk.
"Everybody lies..."
House M.D.
  vrijdag 4 december 2015 @ 15:22:33 #136
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_158010982
Hier staat er wel extra hah tijd op dinsdag, maar de ah zit op donderdag. Geen idee wat er op dinsdag zit. TC wist het ook niet :'(
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_158012773
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 10:04 schreef swimmie86 het volgende:
Hier ook dinsdag ah boekwerk. Donderdag 19 minuten meer op het rooster. Zal dus ook wel hah zijn.
Ga er in december vanuit dat elke piekdag hah heeft en elke dag druk is, kan het alleen maar meevallen.
2 januari retedruk?
Omdat de vele post van vrijdag erbij komt zeker. Brievenbussen gaan notabene op 31 december dicht en worden pas op 2 januari weer geopend.
Heb nog nooit een drukke 2 januari meegemaakt.
Dinsdag staat bij ons op het rooster de AH Kerstspecial (149 gram), en op dinsdag nogmaals hah van AH, te weten de Momentenspecial. Zou dat de reden zijn dat er dinsdag ineens zoveel extra tijd voor mijn wijken staat? Ik heb dinsdag twee flinke wijken waar normaal gesproken 2.30 voor staat (per wijk welteverstaan), en daar staat nu dus 3 uur per wijk voor.

Verbazingwekkend, want het is nu eenmaal niet des PostNL's om uit zichzelf (hunzelf?) extra tijd uit te gaan keren. Korten op je wijk daarentegen...... Bij ons krijg je in principe altijd de basistijd, al heb je 10 tassen. Uitloop moet je altijd zelf aangeven via Mijn Werk (of per e-mail).

Op donderdag staat vreemd genoeg wel gewoon de donderdagse basistijd (dus ZONDER hah op het rooster).

Sowieso wordt het een hah-rijke kerst. De hele maand december hebben we ELKE donderdag hah. En dan durft de vakbond (de BVPP) nog met droge ogen te beweren dat het volume hah dit jaar met 50% gedaald is ten opzichte van vorig jaar. Stelletje droeftoeters :N
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_158013007
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 16:48 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Sowieso wordt het een hah-rijke kerst. De hele maand december hebben we ELKE donderdag hah. En dan durft de vakbond (de BVPP) nog met droge ogen te beweren dat het volume hah dit jaar met 50% gedaald is ten opzichte van vorig jaar. Stelletje droeftoeters :N
Ook de 31e? De dag dat je vroeger nog wel om 8.00 de straat op kon zodat iedereen optijd klaar was. En je tegenwoordig blij mag zijn als je om 13.00 kan beginnen op het depot.
pi_158013412
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 17:03 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Ook de 31e? De dag dat je vroeger nog wel om 8.00 de straat op kon zodat iedereen optijd klaar was. En je tegenwoordig blij mag zijn als je om 13.00 kan beginnen op het depot.
Ja, ook de 31e. Je kan natuurlijk altijd nog een paar stukken vuurwerk in je fietstassen gooien en dan de schuld geven aan een paar kut.........ehhmm..........multiculturele medelanders. Dan ben je alsnog snel van je post en hah af. })
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_158013708
Ben zelf eigenlijk wel blij dat we die HaH straks niet meer hebben op dinsdag. Ik heb een industrieterrein en een stukje woonwijk dus ruim de helft van mijn wijk geeft toch niks om folders. :')

Wat mijn oude wijk betreft is het wel kut. Daar staat straks 40 minuten minder voor. :{
Geen idee wat dan straks de tijden van mijn nieuwe (huidige) wijk zullen zijn...
pi_158014031
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 december 2015 17:44 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
Ben zelf eigenlijk wel blij dat we die HaH straks niet meer hebben op dinsdag. Ik heb een industrieterrein en een stukje woonwijk dus ruim de helft van mijn wijk geeft toch niks om folders. :')

Wat mijn oude wijk betreft is het wel kut. Daar staat straks 40 minuten minder voor. :{
Geen idee wat dan straks de tijden van mijn nieuwe (huidige) wijk zullen zijn...
Daar klopt ook eigenlijk geen reet van, van dat korten. Een wijk waar nu op dinsdag 2.30 voor staat, gaat volgend jaar naar 1.50 uur.

Maar je krijgt nu 5 minuten per 100 afgiftepunten voor het hah. Bij ons hebben de meeste wijken hooguit 400 afgiftepunten, waarvan naar schatting 1 op de 5 een ja/nee of nee/nee sticker heeft. Dus heb je hah voor 320 afgiftepunten. Daar krijg je nu dus 16 minuten voor.

Maar als er straks geen hah meer is, lever je geen 16 minuten in, maar 40! Oké, er is ook 10% minder post, maar dan nog. Voor het schrappen van het hah zou er dus 16 minuten af mogen, hou je over 2.14 uur. Met 10% minder post ben je laten we zeggen 5% sneller, dus dat is nog eens 7 minuten er af, dus zou de nieuwe tijd. 2.07 moeten zijn (afgerond 2.05), en niet 1.50.

Gelukkig hebben de meeste postbezorgers bij ons geprotesteerd tegen de nieuwe voorgestelde tijden, en met succes.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_158014201
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 18:02 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Daar klopt ook eigenlijk geen reet van, van dat korten. Een wijk waar nu op dinsdag 2.30 voor staat, gaat volgend jaar naar 1.50 uur.

Maar je krijgt nu 5 minuten per 100 afgiftepunten voor het hah. Bij ons hebben de meeste wijken hooguit 400 afgiftepunten, waarvan naar schatting 1 op de 5 een ja/nee of nee/nee sticker heeft. Dus heb je hah voor 320 afgiftepunten. Daar krijg je nu dus 16 minuten voor.

Maar als er straks geen hah meer is, lever je geen 16 minuten in, maar 40! Oké, er is ook 10% minder post, maar dan nog. Voor het schrappen van het hah zou er dus 16 minuten af mogen, hou je over 2.14 uur. Met 10% minder post ben je laten we zeggen 5% sneller, dus dat is nog eens 7 minuten er af, dus zou de nieuwe tijd. 2.07 moeten zijn (afgerond 2.05), en niet 1.50.

Gelukkig hebben de meeste postbezorgers bij ons geprotesteerd tegen de nieuwe voorgestelde tijden, en met succes.
Ik heb me er ook ontzettend kwaad om gemaakt ja (gelukkig voor mij heb ik nu deze nieuwe, grotere, wijk gekregen dus ik ga er leuk op vooruit). Die 40 minuten was ook nog inclusief minder post.
Waar ze volgens mij totaal geen rekening mee houden is dat wij niet kunnen vliegen of teleporteren. De bundels worden misschien kleiner, maar er verdwijnen geen huizen en de huizen gaan ook niet dichter bij elkaar staan. Van huisje A naar huisje B fietsen kost gewoon tijd.
pi_158015023
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 december 2015 18:12 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:

[..]

Ik heb me er ook ontzettend kwaad om gemaakt ja (gelukkig voor mij heb ik nu deze nieuwe, grotere, wijk gekregen dus ik ga er leuk op vooruit). Die 40 minuten was ook nog inclusief minder post.
Waar ze volgens mij totaal geen rekening mee houden is dat wij niet kunnen vliegen of teleporteren. De bundels worden misschien kleiner, maar er verdwijnen geen huizen en de huizen gaan ook niet dichter bij elkaar staan. Van huisje A naar huisje B fietsen kost gewoon tijd.
Tellen dan per week/maand, huizen die het minste post krijgen gaan maar tegen de vlakte. :P
  vrijdag 4 december 2015 @ 19:35:26 #144
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_158015786
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 17:29 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ja, ook de 31e. Je kan natuurlijk altijd nog een paar stukken vuurwerk in je fietstassen gooien en dan de schuld geven aan een paar kut.........ehhmm..........multiculturele medelanders. Dan ben je alsnog snel van je post en hah af. })
Ook de 24ste? Geen idee waar al die reclame dan vandaan moet komen. Maar ze kunnen het ook overdrijven. Met kerstavond en oudjaar wil ik niet om 13.00 uur nog eens aan een wijk van 3,5 uur beginnen.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_158018913
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 19:35 schreef V__L_N het volgende:

[..]

Ook de 24ste? Geen idee waar al die reclame dan vandaan moet komen. Maar ze kunnen het ook overdrijven. Met kerstavond en oudjaar wil ik niet om 13.00 uur nog eens aan een wijk van 3,5 uur beginnen.
Ja, ook de 24e. De enige hah-loze donderdag in december was gisteren.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_158023070
Ik zou Sinterklaas graag willen verzoeken om niet tot het laatste moment te wachten met het bestellen van cadeautjes via webwinkels.
Die 23 pakjes van vandaag kon ik niet erg op prijs stellen. }:|

Verder: de reactiemogelijkheid op mijnpostnl werkt weer. Wel heel typisch dat dat pas weer werkt ná het plaatsen van de berichten over het cao-overleg, buurtwacht-bezorger en de aankomende t&t brieven.
pi_158024432
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 21:13 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ja, ook de 24e. De enige hah-loze donderdag in december was gisteren.
dat is dan een plaatselijk iets zeker? Hier is er volgende week donderdag maar 1 plaats met hah, de rest heeft niks.
  zaterdag 5 december 2015 @ 06:06:06 #148
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_158027526
Mogguh.
Hoor de wind waait door de bomen; Sinterklaasdag verloopt onstuimig met in het noordwestelijk en noordelijk kustgebied een stormachtige wind en kans op zware windstoten.

Vandaag is een dag met in het noordwesten de meeste bewolking. In het oosten en zuidoosten is er ook ruimte voor de zon. Het blijft vrijwel droog, maar er staat wel veel wind zodat het heerlijk avondje onstuimig zal verlopen. De middagtemperatuur ligt tussen 9°C in het oosten en zuidoosten en 11°C in het noordwesten van het land. Er staat een matige tot vrij krachtige en langs de kust krachtig of harde zuidwestenwind, windkracht 4 tot 7. In het noordwestelijk en noordelijk kustgebied waait de wind stormachtig, windkracht 8. Daar kunnen dan ook zware windstoten voorkomen tot rond 85 km/u.
bron:buienradar.nl


Hier werd door chauffeurs aan mij gevraagd of ik de chocoladeletter al had gehad. Sommigen kregen deze per post? en anderen weer op hun depot.
Hier hebben mijn naaste collega en ik niets gezien...dank u Sinterklaasje ;)
Ik ben benieuwd wat we rond de kerstdagen in onze tassen aantreffen.
Is wel altijd lekker zo een MARS of TWIX of bevroren flesje water , halve haan, broodje kebab oid :P ;)
+

Ik denk dat ik de reden van mijn chaotisch verlopen donderdag weet.
Enige tijd terug heb ik, weer eens, een correcte looptroute, dus ook zet/sorteervolgorde) doorgegeven.
In 1 wijk(2) betrof het 2 huisnummers. In een andere wijk(3) verkeerde volgorde huisnummers waardoor je soms eind van de straat moet bezorgen en dan weer terug naar het midden van de straat. In wijk(1) was ik soms net een mier die de route voor de andere mieren aan het ontdekken was, zo slecht gesorteerd en dat icm een verkeerde zet/sorteervolgorde...

Deze waren goedgekeurd.
Voor wijk(1) kreeg ik een door voorbereiding contra-gecorrigeerde volgorde terug. Eentje gemaakt om een hofje te lopen. Dit was makkelijker om te sorteren(mensen die een autowijk sorteren weten wat ik bedoel). WTF!!??
Gecorrigeerd en teruggestuurd. Het is een ex-autowijk. Die lopen vaak niet op nummervolgorde!
Dit was enkele weken geleden.
Overigens zijn wijk(2) en wijk(3) (nog) niet aangepast.

Blijkbaar is die niet-gecorrigeerde(dus 'hofje-loop) vanaf donderdag in gebruik genomen. Icm met verkeerd gesorteerde straten + een hoop rouwpost die ook verkeerd waren gesorteerd/gezet, een hele opgave(allemaal goedgekomen).
Dus en via MijnWerk en via mijn TC mijn gal gespuwd.
Helaas was, gelukkig op een daldag, wederom de niet-gecorrigeerde volgorde van toepassing.
Wederom mijn TC hier over ingelicht.
Ik denk dat december voor mij, naast de drukte?, een ergernismaand wordt :P
Straks, of nu al, met vakantiewerkers in de voorbereiding erbij...top :+

Maar weer even afwachten hoe dit gaat verlopen ^O^

Komt goed :) No stress ;) Wel irritatie ;)

quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 18:58 schreef swimmie86 het volgende:

[..]

Tellen dan per week/maand, huizen die het minste post krijgen gaan maar tegen de vlakte. :P
_O-
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 23:05 schreef Rafierafie het volgende:
Ik zou Sinterklaas graag willen verzoeken om niet tot het laatste moment te wachten met het bestellen van cadeautjes via webwinkels.
Die 23 pakjes van vandaag kon ik niet erg op prijs stellen. }:|
De kerstman heeft ook nog leuke verrassingen voor je in petto, hoorde ik ~:) / })
quote:
Verder: de reactiemogelijkheid op mijnpostnl werkt weer. Wel heel typisch dat dat pas weer werkt ná het plaatsen van de berichten over het cao-overleg, buurtwacht-bezorger en de aankomende t&t brieven.
Ik ben helemaal blij ^O^ ;)
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 18:02 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Daar klopt ook eigenlijk geen reet van, van dat korten. Een wijk waar nu op dinsdag 2.30 voor staat, gaat volgend jaar naar 1.50 uur.

Maar je krijgt nu 5 minuten per 100 afgiftepunten voor het hah. Bij ons hebben de meeste wijken hooguit 400 afgiftepunten, waarvan naar schatting 1 op de 5 een ja/nee of nee/nee sticker heeft. Dus heb je hah voor 320 afgiftepunten. Daar krijg je nu dus 16 minuten voor.

Maar als er straks geen hah meer is, lever je geen 16 minuten in, maar 40! Oké, er is ook 10% minder post, maar dan nog. Voor het schrappen van het hah zou er dus 16 minuten af mogen, hou je over 2.14 uur. Met 10% minder post ben je laten we zeggen 5% sneller, dus dat is nog eens 7 minuten er af, dus zou de nieuwe tijd. 2.07 moeten zijn (afgerond 2.05), en niet 1.50.

Gelukkig hebben de meeste postbezorgers bij ons geprotesteerd tegen de nieuwe voorgestelde tijden, en met succes.
Hier dus een wijk van 4.10 naar 2.50
Protesteren heeft geen zin(het gaat om 10 minuten). Hier wordt (volhoudend) gezegd dat men gaat kijken hoe het verloopt en onder het mom 'gewerkte tijd is betaalde tijd' wordt dit onder protest 'geaccepteerd'. Mocht het na 2 weken niet lopen, wordt er gekeken waar de fout ligt. Aangeven dat de fou t'nattevingerwerk qua tijd' is, werd niet geaccepteerd.
Maar voor mijn wijk moet ik nageven dat het zoals het nu gaat, wellicht haalbaar is. Op donderdag heb ik vaak iets meer post en doe er dan ongeveer een +3uurtjes over(zonder HAH).
De zaterdag met HAH, gaat 5 minuten van af, dus 4:05, maar op de donderdag komt er weer tijd bij en de daldagen staan nu ook mooi op tijd zoals het nu gaat.
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 december 2015 23:54 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

dat is dan een plaatselijk iets zeker? Hier is er volgende week donderdag maar 1 plaats met hah, de rest heeft niks.
Hier ook niets(maar wil niets zeggen want op de donderdag staat er bij mij nooit HAH terwijl ik het dan wel eens krijg), maar de daldagen staan wel op ruim 40 minuten extra.
Geen idee waarom dat is.
Kerstkaarten...storm voorspeld....

[ Bericht 13% gewijzigd door Pietertje71 op 05-12-2015 07:08:58 ]
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_158028079
Ik hoop dat mijn mijter niet afwaait als ik straks lastminute-sinterklaas speel.
Ik ben benieuwd hoeveel pakjes er vandaag weer in de zak van sint zitten.
  zaterdag 5 december 2015 @ 09:21:03 #150
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_158028144
"Hoor de postbode waait door de bomen, de klagers staan al klaar.
Hoe het pakje beschadigd is aangekomen, o postbode wist u het maar.

Vol verwachting en vol smart, kijken wij uit naar pakjes van Bart
Vol verwachting en vol smart, kijken wij uit naar pakjes van Bart

Ja daar komt de postbode al aaahaan, hij zijn zijn fiets al neer.
Zou die ons huisje voor bij lopen, nee want hij heeft HAH...alweer.

Zo en nu koffie ;)
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  zaterdag 5 december 2015 @ 09:23:30 #151
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_158028170
"De postbode..wie kent hem/haar niet..
De postbode postbode met zijn/haar krakkemikkige fiet..s...


Zaaadelllpijn....op en af en op afstappen.
Maar wij zijn taai taai taaitaaitaaitaaitaai"

Moest even :P

[ Bericht 11% gewijzigd door Pietertje71 op 05-12-2015 09:44:47 ]
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  zaterdag 5 december 2015 @ 09:26:39 #152
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_158028204
sinterklaas sferen hier xD

Ik vier het vanavond ook, dus hoop een beetje op tijd klaar te zijn. Moet ook nog op zoek naar mn chocoladeletter want acht de kans niet heel groot dat deze klaarligt op het depot waar ik vandaag werk (is niet de buurt waar ik officieel bij hoor, al loop ik al jaren door heel Roosendaal)

Wel maar 1 wijk :) Helaas wel 4 folders maar niet heel zwaar (75 gr totaal)
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_158028433
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 21:13 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ja, ook de 24e. De enige hah-loze donderdag in december was gisteren.
Ik had wel hah. Vorig jaar was die in november, in de week dat ik ziek was.
pi_158028456
Wie komt, wie komt, wie komt daar aangecrosst?
Op die opgevoerde Piaggio, da's Pieter van de post.
Een tas of 8,
en er wordt storm verwacht.
Hij kijkt best boos, t'is duid'lijk dat íe baalt.
Maar als íe niet zo hard zou gaan wordt de looptijd niet gehaald.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  zaterdag 5 december 2015 @ 09:58:03 #155
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_158028515
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 09:53 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Wie komt, wie komt, wie komt daar aangecrosst?
Op die opgevoerde Piaggio, da's Pieter van de post.
Een tas of 8,
en er wordt storm verwacht.
Hij kijkt best boos, t'is duid'lijk dat íe baalt.
Maar als íe niet zo hard zou gaan wordt de looptijd niet gehaald.
_O_ _O- _O_ _O- _O_
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_158029306
Zo, na 24 uur non-stop wc-pothangen ga ik er ook weer fris tegenaan. Voor het eerst een dagje ziekgemeld (maar dat vonden ze teveel gedoe, is opgelost met extra verlof).
Mooi een paar kilo eraf voor de feestdagen ;)
  zaterdag 5 december 2015 @ 11:24:48 #157
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_158029641
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 10:56 schreef zombo het volgende:
Zo, na 24 uur non-stop wc-pothangen ga ik er ook weer fris tegenaan. Voor het eerst een dagje ziekgemeld (maar dat vonden ze teveel gedoe, is opgelost met extra verlof).
Mooi een paar kilo eraf voor de feestdagen ;)
Beterschap! buikgriep is echt een vd dingen die niet samengaan met post bezorgen..
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_158029834
Beterschap!

Ik zie op twitter de klachten alweer, pakjes niet op tijd bezorgd, sinterklaasfeest verpest. Bestel dan eerder :')
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  Moderator zaterdag 5 december 2015 @ 15:32:28 #159
389626 crew  dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_158033852
Rustig dagje vandaag . zeker in vergelijking met donderdag
Denk eraan kinders, als je niet zondigt dan is Jezus voor niks gestorven
Keiharde porno!
pi_158034357
mijn eerste week als postbezorger zit er op. *O*
Vanaf dinsdag mag ik het alleen gaan doen, wel mag ik eerst die ochtend een wijk mee lopen met iemand die ik op woensdag ook alleen mag gaan doen..

Vandaag ook mijn PostNL surprise ontvangen, hesje, regenkleding en een chocolade letter, dank u Sinter-postnl-klaasje <O)
Alleen de regenkleding mag mee in de zak terug naar Spanje, de jas komt tot aan mijn knieën. _O-

Begrepen dat er dinsdag genoeg hah is waaronder de kiloknaller-kerstspecial van de ah, dus leer mijn wijk wel goed kennen denk ik zo. :)
  zaterdag 5 december 2015 @ 16:24:32 #161
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_158034704
MIddag.

Ook weer thuis komen aanwaaien.
Vele volume zodat ik nu een andere rijroute moest doe om alles mee te kunnen nemen.
Daardoor 30minuten meertijd.
Het was gelukkig erg rustig op de weg :D

O en vandaag de chocoladeletter ontvangen :)
En een bougie voor de scooter. Ivm dat de electrodenafstand nu wel een beetje veel is ;)

Voor degenen die een Sinterklaasavond hebben: have fun :D
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 10:56 schreef zombo het volgende:
Zo, na 24 uur non-stop wc-pothangen ga ik er ook weer fris tegenaan. Voor het eerst een dagje ziekgemeld (maar dat vonden ze teveel gedoe, is opgelost met extra verlof).
Mooi een paar kilo eraf voor de feestdagen ;)
Let wel dat ze daadwerkelijk ook die ene dag als verlof afschrijven.
Blijkt dat ik achteraf voor één dag ben ziekgemeld terwijl ik verlof heb aangevraagd.
Mijn TC belde dat ie bij mij thuis langs zou komen voor een gesprekje ivm 3x ziek melden.
Ik nagezien en in mijn eigen administratie staat dat ik een dagje verlof heb aangevraagd en in de afwezigheidskaart staat dat ik ben ziek gemeld.
Hoe dan ook: goed herstel gewenst :)
Ja die verkoudheid bij mij bleek dus een middenoorontsteking te zijn. Nu met watjes in de oren en muts op (onder mijn helm aan het rijden).
Diarree, hoge koorts en overgeven was gelukkig na een paar dagen over, alleen de naweeën van de oorontsteking blijven nog een beetje hangen.
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  zaterdag 5 december 2015 @ 16:28:30 #162
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_158034758
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 december 2015 16:03 schreef jantje_precies het volgende:
mijn eerste week als postbezorger zit er op. *O*
Vanaf dinsdag mag ik het alleen gaan doen, wel mag ik eerst die ochtend een wijk mee lopen met iemand die ik op woensdag ook alleen mag gaan doen..

Vandaag ook mijn PostNL surprise ontvangen, hesje, regenkleding en een chocolade letter, dank u Sinter-postnl-klaasje <O)
Alleen de regenkleding mag mee in de zak terug naar Spanje, de jas komt tot aan mijn knieën. _O-

Begrepen dat er dinsdag genoeg hah is waaronder de kiloknaller-kerstspecial van de ah, dus leer mijn wijk wel goed kennen denk ik zo. :)
^O^

Hier komen ze de AH-kerstspecial + andere HAH al in de ochtend brengen. Volgens de chauffeur zo rond een uur of 07:00.
Zegt al genoeg over het gewicht dus ;)
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 5 december 2015 @ 17:57:13 #163
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_158036849
Niet voor het eerst dat ik in het schemerdonker klaar was _O-

Eerst een flinke poos in de sortering gezeten en daarna nog twee wijken gedaan. Goed voor de uurtjes zullen we maar zeggen :P

Voor degenen die komende dinsdag werken: er staan al genoeg tassen HAH gereed :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator zaterdag 5 december 2015 @ 18:07:53 #164
389626 crew  dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_158037118
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 december 2015 17:57 schreef Peterselieman het volgende:
Niet voor het eerst dat ik in het schemerdonker klaar was _O-

Eerst een flinke poos in de sortering gezeten en daarna nog twee wijken gedaan. Goed voor de uurtjes zullen we maar zeggen :P

Voor degenen die komende dinsdag werken: er staan al genoeg tassen HAH gereed :P
Wij hadden 50 pallets staan met hah erop. Gaan plusminus 34 tassen op een pallet. :{
Heb wijken met 7+ tassen hah gezien voor dinsdag.
Denk eraan kinders, als je niet zondigt dan is Jezus voor niks gestorven
Keiharde porno!
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 5 december 2015 @ 18:25:45 #165
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_158037534
quote:
10s.gif Op zaterdag 5 december 2015 18:07 schreef dud0r het volgende:

[..]

Wij hadden 50 pallets staan met hah erop. Gaan plusminus 34 tassen op een pallet. :{
Heb wijken met 7+ tassen hah gezien voor dinsdag.
Bij ons waren ze vandaag al druk bezig met verdelen van het spul. Waren iig heel wat pallets _O-
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 5 december 2015 @ 18:31:07 #166
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_158037635
Waarom hebben ze het hier dan steeds alleen maar over blokker, gamma en karwei op dinsdag en ah op donderdag? Mogen de verschillende locaties dat ook al zelf bepalen?
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_158037823
Mogen de containers bij jullie ook maar halfvol geladen worden (om mee te geven aan de chauffeurs)?
Ze hadden hier onlangs een boete gekregen voor een overbeladen busje.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 5 december 2015 @ 18:46:49 #168
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_158037954
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 18:40 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Mogen de containers bij jullie ook maar halfvol geladen worden (om mee te geven aan de chauffeurs)?
Ze hadden hier onlangs een boete gekregen voor een overbeladen busje.
De containers worden over het algemeen niet meer tot de rand beladen. Daarnaast mogen er maar 4 per busje vervoerd worden, terwijl er ruimte is voor zes. Betekent op drukke dagen wel vaker rijden voor de chauffeurs.

Over het aantal tassen in een bestelauto wordt dan weer niets gezegd, maar die zijn op dit soort dagen ook regelmatig te vol beladen ;)
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_158038018
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 december 2015 18:46 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

De containers worden over het algemeen niet meer tot de rand beladen. Daarnaast mogen er maar 4 per busje vervoerd worden, terwijl er ruimte is voor zes. Betekent op drukke dagen wel vaker rijden voor de chauffeurs.

Over het aantal tassen in een bestelauto wordt dan weer niets gezegd, maar die zijn op dit soort dagen ook regelmatig te vol beladen ;)
Bij ons tot voor kort wel :') zat echt een kop met tassen op.

Ik dacht dat ze bij ons er maar 3 mochten vervoeren, maar dat lijkt mij echt heel weinig en inefficiënt.. ? :{

En de chauffeurs moeten de boete zelf betalen..
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  Moderator zaterdag 5 december 2015 @ 19:49:20 #170
389626 crew  dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_158039212
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 18:31 schreef V__L_N het volgende:
Waarom hebben ze het hier dan steeds alleen maar over blokker, gamma en karwei op dinsdag en ah op donderdag? Mogen de verschillende locaties dat ook al zelf bepalen?
Nee locaties bepalen het niet zelf. Sommige postcodes hebben dinsdag de AH en sommige donderdag.

@peterselieman, wij hebben ook al gesplitst in containers vandaag.
Denk eraan kinders, als je niet zondigt dan is Jezus voor niks gestorven
Keiharde porno!
  zaterdag 5 december 2015 @ 20:36:41 #171
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_158040683
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 18:50 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Bij ons tot voor kort wel :') zat echt een kop met tassen op.

Ik dacht dat ze bij ons er maar 3 mochten vervoeren, maar dat lijkt mij echt heel weinig en inefficiënt.. ? :{

En de chauffeurs moeten de boete zelf betalen..
Veel gehoord, maar als chauffeur zijnde het er niet bij laten zitten.
Zie hier een voorbeeldje?
http://www.dvhn.nl/nieuws(...)knemer-13213333.html

En als ex-vrachtwagenchauffeur zijnde zag ik vaak dat chauffeurs werden 'gedwongen' om ladingen die te zwaar of wat dan ook voor andere handelingen te doen. Deed je het niet: werd er gedreigd met ontslag of andere dingen.
Boetes zijn in de meeste gevallen voor de chauffeur, maar de werkgever moet wel de mogelijkheid bieden om de lading te wegen zodat je ziet wat het verschil is in laadvermogen en ook of je wel het juiste rijbewijs er voor hebt.

Als PostNL zegt dat je dan in je eigen tijd anders maar nog een keer moet rijden of je neemt het mee zou de chauffeur moeten vragen om dit even snel zwart op wit te zetten.
Zal de bond blij mee zijn.

Zoasl ik al eerder opperde zijn er ook malloten bij die hun scooter gevaarlijk be/overladen om zo maar tijd de besparen die PostNL anders niet zou uit betalen.
Boeien!
3 volle tassen gaan op de scooter en voor meer rijd ik weer terug.
A.s. Dinsdag zal wel precies hetzelfde als vandaag gaan gezien er voor nu 2 tassen aan HAH staan en 1 tas aan post(normaliter 1 post en 1 HAH).
Maar in mijn geval word er (nogsteeds) niet moeilijk over gedaan. Kan ook niet want anders verplicht men je om onveilige handelingen te doen.
En men kan het niet op werkweigering gooien. Zal wellicht zo her en der worden geopperd en er zullen er heus wel zijn die er voor zwikken.

[ Bericht 12% gewijzigd door Pietertje71 op 05-12-2015 20:47:21 ]
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_158041327
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 december 2015 16:03 schreef jantje_precies het volgende:
mijn eerste week als postbezorger zit er op. *O*
Vanaf dinsdag mag ik het alleen gaan doen, wel mag ik eerst die ochtend een wijk mee lopen met iemand die ik op woensdag ook alleen mag gaan doen..

Vandaag ook mijn PostNL surprise ontvangen, hesje, regenkleding en een chocolade letter, dank u Sinter-postnl-klaasje <O)
Alleen de regenkleding mag mee in de zak terug naar Spanje, de jas komt tot aan mijn knieën. _O-

Begrepen dat er dinsdag genoeg hah is waaronder de kiloknaller-kerstspecial van de ah, dus leer mijn wijk wel goed kennen denk ik zo. :)
Wat die regenkleding betreft: Dat hoort zo. Jas tot de knieën en broek tot de oksels.
En om je alvast te motiveren: Dinsdag ga je echt lijden... sorry. :@

Hoe is je eerste week verder bevallen?
Onderstreept voor Pietertjes gemak
  zaterdag 5 december 2015 @ 21:02:10 #173
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_158041532
Overigens ook niet onbelangrijk: mijn vakantie/vrije dagen voor 2016 zijn goedgekeurd *O*

De mantelzorgvergoeding is nogsteeds in behandeling.
Die dagen heb ik al vrij genomen. Nu afwachten of PostNL hiervan een gedeelte gaat vergoeden. Zou mooi meegenomen zijn natuurlijk :Y
Het gaat om 6x per jaar een zaterdag vrij. Die zijn nu al goedgekeurd. Alleen de vergoeding dan nog ;)
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_158042060
Voor wie het nog niet heeft gezien:
Boze FOK!ker stuurt gedicht naar Wehkamp
Geregeld schaam je je toch kapot om met PostNL geassocieerd te worden.
pi_158044310
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 11:24 schreef superkimmi het volgende:

[..]

Beterschap! buikgriep is echt een vd dingen die niet samengaan met post bezorgen..
Dank je Superkimmi, nee dan had ik een spoor van nare surprises achtergelaten. Vandaag liep het ook niet echt van harte, op slokje water en een rijstwafel, maar nu paar dagen vrij om uit te zieken. Zere voet is ook geen pretje, balen. Veel sterkte ermee!
pi_158047786
Jaaa die chocoladeletters. Gisteren op de depots gelegd, vandaag was er dus geen voor mij bij :') jeej. Volgens mij ging dat vorig jaar ook al zo :o
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_158047949
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 21:17 schreef Rafierafie het volgende:
Voor wie het nog niet heeft gezien:
Boze FOK!ker stuurt gedicht naar Wehkamp
Geregeld schaam je je toch kapot om met PostNL geassocieerd te worden.
Erg gênant inderdaad. Mijn god, wat een beroerd gedicht. Het loopt voor geen meter.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_158048277
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 20:57 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Wat die regenkleding betreft: Dat hoort zo. Jas tot de knieën en broek tot de oksels.
En om je alvast te motiveren: Dinsdag ga je echt lijden... sorry. :@

Hoe is je eerste week verder bevallen?
Onderstreept voor Pietertjes gemak
Mij is het goed bevallen de eerste week, ik loop nog en dat zonder moeite. ^O^
Vandaag al lekker kunnen wennen aan het eerste deel van 'door weer en wind'. Met windkracht vijf zo'n twintig minuten kunnen fietsen naar het depot. Ik verwacht nog wel meer tegenwerking van het weer, maar dit was al een kleine proef.
Verder afgelopen week lekker rustig kunnen wennen met drie dagen mee lopen, Komende week vijf dagen en dan mag ik het ook zelf gaan uitzoeken. Vandaag wel al een keer mogen aanbellen omdat ik per ongeluk de post van de buren in de brievenbus deed, gelukkig een lief oud vrouwtje aan de andere kant van de deur. Dus nog beter gaan opletten en me door die hah en de nee stickers niet af laten leiden :@

Laat die dinsdag maar komen, ik ben bij postnl gaan werken voor de beweging en niet voor (naja beetje dan ;) ) voor de poen. Twee wijken lopen dinsdag dus kan de sportschool voor deze week weer afbellen _O-
  zondag 6 december 2015 @ 05:21:13 #179
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_158050536
That's the spirit jantje__precies ^O^
Laat je niet van de wijs brengen *O*
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoe lang doe je over een wijk of mag je over een wijk doen?
Succes met je 2 wijken. Toch weer extra uurtjes ^O^

Mogguh :W
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 00:37 schreef VixenFromHell het volgende:
Jaaa die chocoladeletters. Gisteren op de depots gelegd, vandaag was er dus geen voor mij bij :') jeej. Volgens mij ging dat vorig jaar ook al zo :o
Klopt. De mijne is toen nabezorgd door de pbz van deze wijk nadat ik een sarcastisch :') berichtje naar mijn TC had gestuurd waarin ik hem bedankte voor de chocoladeletter :P
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  zondag 6 december 2015 @ 05:46:58 #180
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_158050592
Postnieuws bij onze zuiderburen:

PERSONEELSTEKORT EN ZIEKE POSTBODES STUREN BEDELING IN DE WAR
Brievenbussen al twee weken leeg.

Allemaal zieke postbodes die zeker alleen maar verkouden zijn...watjes! }) :W
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_158050726
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 21:17 schreef Rafierafie het volgende:
Voor wie het nog niet heeft gezien:
Boze FOK!ker stuurt gedicht naar Wehkamp
Geregeld schaam je je toch kapot om met PostNL geassocieerd te worden.
Hoezo dat? Het is toch niet de schuld van postnl dat wehkamp toezeggingen doet die niet kunnen worden waargemaakt?
pi_158051491
quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2015 06:50 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Hoezo dat? Het is toch niet de schuld van postnl dat wehkamp toezeggingen doet die niet kunnen worden waargemaakt?
Exact. Ik heb overigens als ik het topic lees ook niet het idee dat de dichteres de schuld bij PostNL legt.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_158052739
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 05:46 schreef Pietertje71 het volgende:

[url=http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-zaventem/brievenbussen-al-twee-weken-leeg-a2547237/?utm_content=nieuws&utm_campaign=socialredactie&utm_medium=hootsuite&utm_source=hln]PERSONEELSTEKORT EN ZIEKE POSTBODES STUREN BEDELING IN DE WAR

Wat een luxe, een postbodetekort. Wij hadden ze zo een blik overbodige tijdelijke hulpkrachten kunnen sturen.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 6 december 2015 @ 12:01:33 #184
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_158053203
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 05:46 schreef Pietertje71 het volgende:
Postnieuws bij onze zuiderburen:

PERSONEELSTEKORT EN ZIEKE POSTBODES STUREN BEDELING IN DE WAR
Brievenbussen al twee weken leeg.

Allemaal zieke postbodes die zeker alleen maar verkouden zijn...watjes! }) :W
Ze schijnen daar veel slechter betaald te worden dan hier
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator zondag 6 december 2015 @ 12:30:57 #185
389626 crew  dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_158053716
quote:
2s.gif Op zondag 6 december 2015 12:01 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ze schijnen daar veel slechter betaald te worden dan hier
Nog slechter?
Denk eraan kinders, als je niet zondigt dan is Jezus voor niks gestorven
Keiharde porno!
pi_158053820
quote:
2s.gif Op zondag 6 december 2015 12:01 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ze schijnen daar veel slechter betaald te worden dan hier
Hoeveel verdien je als fulltimer hier dan bruto? Meen ergens gelezen te hebben dat het in Belgie iets van 2500 euro bruto is.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 6 december 2015 @ 13:21:58 #187
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_158054745
quote:
11s.gif Op zondag 6 december 2015 12:30 schreef dud0r het volgende:

[..]

Nog slechter?
Volgens mij is het bedrag per uur lager dan hier en moeten ze daar ook allerlei dingen op sociaal vlak doen, maar precies weet ik het helaas niet.

Kwam dit wel tegen: http://www.hln.be/hln/nl/(...)ap-naar-Belgie.dhtml
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 12:36 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Hoeveel verdien je als fulltimer hier dan bruto? Meen ergens gelezen te hebben dat het in Belgie iets van 2500 euro bruto is.
Dat lees ik net ook. 1672 euro netto
http://www.jobat.be/nl/ar(...)len-1672-euro-netto/
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator zondag 6 december 2015 @ 13:37:44 #188
389626 crew  dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_158055098
Als fulltimer hier kan je nakijken in de cao bij de salaris tabel. Schaal 2 in principe. Sommige schaal 3 omdat ze vroeger chauffeur of hoofd besteller zijn geweest.
In uitzonderlijke gevallen schaal 4 als ze postbode plus zijn geweest.
Denk eraan kinders, als je niet zondigt dan is Jezus voor niks gestorven
Keiharde porno!
pi_158055166
Maar is het niet zo dat een Belgische postbode nog allerlei extra diensten moet verrichten die hier al lang geen deel meer uitmaken van het takenpakket van een postbode? Onder andere aangetekenden, en verrekenzendingen, zelfs kranten. Ik heb zelfs ooit gehoord dat de postbode daar nog de pensioenen langs brengt, in contanten welteverstaan.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_158055540
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 13:41 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Maar is het niet zo dat een Belgische postbode nog allerlei extra diensten moet verrichten die hier al lang geen deel meer uitmaken van het takenpakket van een postbode? Onder andere aangetekenden, en verrekenzendingen, zelfs kranten. Ik heb zelfs ooit gehoord dat de postbode daar nog de pensioenen langs brengt, in contanten welteverstaan.
Echt nog een ouderwets interessante job, dus. Voor weinig, dat wel...
(maar zoveel zieken op één plek, daar is meestal meer aan de hand dan een plaatselijke verkoudheid)
pi_158066580
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 14:02 schreef zombo het volgende:

[..]

Echt nog een ouderwets interessante job, dus. Voor weinig, dat wel...
(maar zoveel zieken op één plek, daar is meestal meer aan de hand dan een plaatselijke verkoudheid)
Buikgriep? :P
pi_158066744
quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2015 06:50 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Hoezo dat? Het is toch niet de schuld van postnl dat wehkamp toezeggingen doet die niet kunnen worden waargemaakt?
Het gaat er niet om wiens schuld het is. Het gaat er om dat dit wederom een bericht is waarin een dienst van PostNL niet erg goed uit de verf komt.
pi_158067757
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 21:07 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Buikgriep? :P
Of allemaal bij mij gegeten ;)
pi_158067774
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 21:15 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Het gaat er niet om wiens schuld het is. Het gaat er om dat dit wederom een bericht is waarin een dienst van PostNL niet erg goed uit de verf komt.
Het lijkt me dat het er wel om gaat bij wie de fout ligt, postnl kan er hier niks aan doen, tuurlijk, er zullen altijd wel weer mensen zijn die het zien als een slechte service van postnl, maar dat zijn meestal mensen bij wie de post toch al niks goed kan doen, dus dat maakt dan ook niet zoveel uit.
pi_158068965
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 21:15 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Het gaat er niet om wiens schuld het is. Het gaat er om dat dit wederom een bericht is waarin een dienst van PostNL niet erg goed uit de verf komt.
Maar wiens schuld is dat? Het probleem lijkt te zijn dat Wehkamp bij de klant simpelweg verkeerde verwachtingen heeft gewekt tav wat de ophaalservioce van PostNL inhoudt en wat niet. Net zoals er eisen zijn aan te versturen pakketten (tav gewicht, verpakking, maten, etc) zijn die er natuurlijk ook aan op te halen items. In het onderhavige geval ging het om een wasmachine van 98 kilo die van driehoog moest worden afgehaald in een flat zonder lift. Het zou zomaar kunnen dat dit in strijd is met de regels vwb het ophalen van oude apparaten.

En dan zou ik mij als PostNL-medewerker plaatsvervangend moeten schamen?
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_158070955
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 21:15 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Het gaat er niet om wiens schuld het is. Het gaat er om dat dit wederom een bericht is waarin een dienst van PostNL niet erg goed uit de verf komt.
Dit was mijn punt. Daar laat ik het verder bij.

[ Bericht 5% gewijzigd door Rafierafie op 07-12-2015 00:53:05 ]
  maandag 7 december 2015 @ 05:43:56 #197
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_158071927
Overigens vind
ik het raar dat PostNL witgoed komt leveren. Naar mijn mening werd dit altijd uitbesteed aan een vervoersbedrijf. Ook het ophalen van een oud apparaat. Andere artikelen worden vaak (of alleen) door DHL gebracht.
De voorwaarden:
Gratis meenemen oud (soortgelijk) apparaat

Wanneer je een groot artikel (zoals een wasmachine) koopt, heb je vaak nog een oude staan. Als je wilt, nemen onze bezorgers die gratis mee terug. Bij je bestelling vragen wij je of je gebruik wilt maken van deze service. Je hoeft er niets voor te betalen.

We vragen je om met een paar zaken rekening te houden. Zo is het in de eerste plaats van belang dat het mee te nemen apparaat geen schade kan veroorzaken aan andere artikelen in de auto of vrachtwagen. Verder mogen onze bezorgers alleen oude apparaten meenemen als ze:

schoon en leeg zijn; denk daarbij ook aan water in (het filter en/of de slang van) een oude (vaat)wasmachine en het ontdooien van koelkasten of vriezers;
ontkoppeld zijn van gas, water en/of stroom;
compleet zijn;
klaar staan om mee te nemen, op een normaal bereikbare plek.

Kleine elektrische apparaten kun je ook mee teruggeven. Daar hoef je geen afspraak voor te maken, je geeft het gewoon mee aan de bezorgdienst wanneer ze je nieuwe artikel komen bezorgen. Zorg ervoor dat:

het artikel dat je meegeeft goed verpakt is, het liefst in een stevige doos of anders in een afgesloten zak die niet kan scheuren;
het apparaat leeg en schoon is (vrijgemaakt van vloeistoffen en vetten);
eventuele losse onderdelen goed zijn vastgezet en dat het geheel goed is verpakt, zodat ze geen schade kunnen toebrengen aan andere artikelen in de auto.
Wasmachines en andere zware artikelen pakken we uit, controleren we en zetten we op een normaal bereikbare plek bij je thuis, op de dag die jou het best uitkomt. Dit kan ook een normaal bereikbare verdiepingsvloer zijn.
Bedenk wel dat de inname van het oude apparaat definitief is. De door ons opgehaalde apparaten worden op een milieuvriendelijke manier en volgens wettelijke regels verwerkt.
=======================================================
Directe levering door de fabrikant

Sommige grote artikelen (zoals zonnebanken, grote fitnessapparaten en Amerikaanse koelkasten) worden rechtstreeks door de fabrikant bij jou afgeleverd. Deze neemt binnen 2 werkdagen na het bestellen contact met je op om een afspraak te maken voor het afleveren van je bestelling.
====================================================================


Volgens mij moet je wel aangeven of er een lift/trap is.

[ Bericht 0% gewijzigd door Pietertje71 op 07-12-2015 09:31:20 ]
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  maandag 7 december 2015 @ 05:50:27 #198
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_158071931
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 13:41 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Maar is het niet zo dat een Belgische postbode nog allerlei extra diensten moet verrichten die hier al lang geen deel meer uitmaken van het takenpakket van een postbode? Onder andere aangetekenden, en verrekenzendingen, zelfs kranten. Ik heb zelfs ooit gehoord dat de postbode daar nog de pensioenen langs brengt, in contanten welteverstaan.
Klopt.
En zij hebben ook nog het vervelende dat als zij met een bepaald uren-contract werken en meer uren maken, deze niet worden uitbetaald.

Ik meen dat sommige posterijen(en andere bedrijven) in de Verenigde Staten vaak ook op deze manier werken.
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_158072607
Morgen 7 tassen hah op de planning staan. Het is dat dit topic bestaat, anders had ik niet eens geweten dat het de ah kerstspecial was. Hier wordt zoiets ook niet meer aangekondigd omdat ze bang zijn voor ziekmeldingen.
pi_158073058
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 08:40 schreef bikkie het volgende:
Morgen 7 tassen hah op de planning staan. Het is dat dit topic bestaat, anders had ik niet eens geweten dat het de ah kerstspecial was. Hier wordt zoiets ook niet meer aangekondigd omdat ze bang zijn voor ziekmeldingen.
Hier 8 voor morgen. Vreemd genoeg staat er voor donderdag niets op terwijl we dan AH Momentenspecial zouden moeten hebben.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_158073780
Ik wacht al met smart op korting op de cursus hondendrollen fotograferen :)
pi_158080314
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 09:24 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Hier 8 voor morgen. Vreemd genoeg staat er voor donderdag niets op terwijl we dan AH Momentenspecial zouden moeten hebben.
Bij mij staat er voor donderdag ook niks bij. De tijd die er staat is ook niet aangepast.

Ik heb trouwens ook gezien dat ze voor maandag 21 december een rustige daldag/drukke piekdag verwachten...
pi_158081250
5 tassen HAH hier morgen. Gelukkig heb ik een wijk die vlakbij het depot is gesitueerd.
  maandag 7 december 2015 @ 15:40:57 #204
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_158081636
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 14:48 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Bij mij staat er voor donderdag ook niks bij. De tijd die er staat is ook niet aangepast.

Ik heb trouwens ook gezien dat ze voor maandag 21 december een rustige daldag/drukke piekdag verwachten...
Andersom neem ik aan? Rustige piek- of drukke daldag? Anders is t alles tussen twee uitersten
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_158081679
Hier blijkbaar donderdag die kerstspecial. 3 tassen HAH per wijk. En dan geven ze me 3 wijken :r Vorige week al bezwaar gemaakt, nog niks gehoord.
  maandag 7 december 2015 @ 15:50:01 #206
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_158081819
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 15:43 schreef Thomas-sama het volgende:
Hier blijkbaar donderdag die kerstspecial. 3 tassen HAH per wijk. En dan geven ze me 3 wijken :r Vorige week al bezwaar gemaakt, nog niks gehoord.
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_158082682
Morgen 6 tassen h.a.h. en een wijk die wat verder van het depot gelegen is. Gelukkig (tot nog toe dan) maar 1 wijk, dus dat moet lukken.
pi_158083034
Hier morgen 5 HAH, donderdag staat er niks bij, maar op het werkoverleg was gezegd van wel. Tijd is van een normale donderdag...

Zou 3 wijken idd niet accepteren hoor Thomas, zeker met (veel) HAH niet :N anders toch nog maar even contact opnemen over je bezwaar? Hier reageren ze daar altijd via de mail wel op..
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_158083058
Mooi stukje weer over de Smartphone in het PostNL propoganda blad. De pakjes e.d. moeten allemaal gescand moeten worden volgend jaar. Iedereen een Handheld geven zou te duur zijn omdat die dingen 10x duurder zijn dan een smartphone. Opzich een logische redenatie, maar vervolgens staat er doodleuk dat de bezorgers zelf voor een smartphone en abbonement moeten zorgen. En dat alleen de gebruikskosten worden vergoed. Van het minimumloon mag men dus vrolijk zelf een telefoon gaan aanschaffen. Je zou je afvragen of degene die dit bedenkt ook zijn eigen computer heeft betaald.

Daarnaast staat er in het artikel dat mijn werk veel voordelen bied voor postbezorgers, maar ook postbodes en zaterdagbestellers. Die laatste twee groepen kunnen geen eens komen op mijn werk 8)7
pi_158083884
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 16:36 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Mooi stukje weer over de Smartphone in het PostNL propoganda blad. De pakjes e.d. moeten allemaal gescand moeten worden volgend jaar. Iedereen een Handheld geven zou te duur zijn omdat die dingen 10x duurder zijn dan een smartphone. Opzich een logische redenatie, maar vervolgens staat er doodleuk dat de bezorgers zelf voor een smartphone en abbonement moeten zorgen. En dat alleen de gebruikskosten worden vergoed. Van het minimumloon mag men dus vrolijk zelf een telefoon gaan aanschaffen. Je zou je afvragen of degene die dit bedenkt ook zijn eigen computer heeft betaald.

Daarnaast staat er in het artikel dat mijn werk veel voordelen bied voor postbezorgers, maar ook postbodes en zaterdagbestellers. Die laatste twee groepen kunnen geen eens komen op mijn werk 8)7
Als ze alleen de gebruikskosten betalen en niet de aanschafkosten kun je natuurlijk ook een abonnement nemen waarbij je het toestel "gratis" krijgt. ;)
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_158083889
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 16:36 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Daarnaast staat er in het artikel dat mijn werk veel voordelen bied voor postbezorgers, maar ook postbodes en zaterdagbestellers. Die laatste twee groepen kunnen geen eens komen op mijn werk 8)7
Jawel. Mijnwerk is gewoon via www.mijnpostnl.nl te bereiken hoor.
Ze hebben alleen de app niet.
pi_158083982
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 17:08 schreef Pieterdepostman het volgende:

[..]

Jawel. Mijnwerk is gewoon via www.mijnpostnl.nl te bereiken hoor.
Ze hebben alleen de app niet.
Is dat zo? Bij mijn weten kunnen (zaterdag)postbodes en voorbereiders niet op Mijn Werk komen, enkel op Mijn PostNL. Ze kunnen dan wel doorklikken naar Zelf Doen en dan de verlofkaarten of loonstrookjes bekijken, maar het eigenlijke Mijn Werk, waar je dus je rooster kunt zien en meertijd doorgeven, daar kunnen ze niet op. Bij ons niet, in elk geval. Of is dit ook een onderdeel wat gefaseerd wordt ingevoerd?
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  Redactie Frontpage / Sport maandag 7 december 2015 @ 17:21:52 #213
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_158084169
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 17:08 schreef Pieterdepostman het volgende:

[..]

Jawel. Mijnwerk is gewoon via www.mijnpostnl.nl te bereiken hoor.
Ze hebben alleen de app niet.
Nee, geen toegang
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_158084624
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 17:07 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Als ze alleen de gebruikskosten betalen en niet de aanschafkosten kun je natuurlijk ook een abonnement nemen waarbij je het toestel "gratis" krijgt. ;)
Zou je zeggen ja. Ik vrees alleen dat het op die geweldige fietsvergoeding gaat lijken. Waarbij ik nu als zaterdagbesteller meer krijg dan bezorgers die de hele week doorfietsen.
pi_158084785
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 17:07 schreef Kramerica-Industries het volgende:

Als ze alleen de gebruikskosten betalen en niet de aanschafkosten kun je natuurlijk ook een abonnement nemen waarbij je het toestel "gratis" krijgt. ;)
Geloof ik nooit, dat ze het hele abonnement vergoeden, hooguit de seconden die je aan je werk besteedt, waarvan je per seconde ongetwijfeld ook nog tien minuten administratie bij moet houden.
Ik heb een smartphone, maar verplicht stellen gaat mij te ver. Zo'n ding gaat nog harder naar de klote dan je fiets.

[ Bericht 26% gewijzigd door zombo op 07-12-2015 17:53:37 ]
pi_158084873
Het is heel simpel. Als ze een smartphone verplicht stellen, dan mogen ze ALLE bijbehorende kosten vergoeden. Anders koop ik er geen, en kunnen ze de pleuris krijgen.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_158084960
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 17:52 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Het is heel simpel. Als ze een smartphone verplicht stellen, dan mogen ze ALLE bijbehorende kosten vergoeden. Anders koop ik er geen, en kunnen ze de pleuris krijgen.
Gelijk heb je, voor die paar overgebleven centen kunnen ze je niet nog meer op kosten jagen.
pi_158085034
Het artikel stelt trouwens dat PostNL de kosten voor het gebruik van de smartphone HELEMAAL gaat vergoeden. Dus dan kunnen ze zich er niet met een tegemoetkoming vanaf maken. Verder is het ook zo dat de kosten voor het gebruik natuurlijk niet enkel de MB's en de belminuten/sms'jes omvat. Die toestellen slijten, en ze schrijven af. Dat moeten ze ook vergoeden.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  maandag 7 december 2015 @ 18:21:55 #219
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_158085415
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 18:01 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Het artikel stelt trouwens dat PostNL de kosten voor het gebruik van de smartphone HELEMAAL gaat vergoeden.
Zoals ik het lees:

Ze gaan onderhandelen voor een abonnement, dat abonnement gaan ze vergoeden. Meer niet.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 7 december 2015 @ 18:25:43 #220
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_158085535
Artikel staat niet in de versie van Dichtbij die ik krijg, dus ik weet officieel van niets, net zoals bij veel andere veranderingen.

Wel handig, want dan kan ik gewoon na de eerste serie wijken om pauze, terwijl anderen die op dezelfde tijd zijn begonnen doorploeteren in de voorbereiding totdat zij na ruim drie uren ook een keer mogen :+
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_158085734
quote:
14s.gif Op maandag 7 december 2015 18:25 schreef Peterselieman het volgende:
Artikel staat niet in de versie van Dichtbij die ik krijg, dus ik weet officieel van niets, net zoals bij veel andere veranderingen.

Wel handig, want dan kan ik gewoon na de eerste serie wijken om pauze, terwijl anderen die op dezelfde tijd zijn begonnen doorploeteren in de voorbereiding totdat zij na ruim drie uren ook een keer mogen :+
Op Mijn PostNL kun je alle versies lezen.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_158085775
Zijn er verschillende versies dan?

Staat gewoon op blz. 8
  Redactie Frontpage / Sport maandag 7 december 2015 @ 18:33:32 #223
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_158085780
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 18:32 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Op Mijn PostNL kun je alle versies lezen.
daar heb ik het net gelezen, maar dat betekent niet dat ik er officieel iets van af weet ;)
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_158085879
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 18:33 schreef Thomas-sama het volgende:
Zijn er verschillende versies dan?

Ja, zie ook https://mijnpostnl.mijnpo(...)stedichtbij2015.aspx
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  maandag 7 december 2015 @ 18:57:11 #225
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_158086573
Ze zijn gestoord. Dat denk ik elke keer weer als ik dat rare blad lees. Klanten die in pakketsorteercentra's mogen zoeken naar pakketten, de perfecte postbezorger, tassen die nooit meer wegen dan 15 kg... Jup iemand droomt dat blad gewoon bij elkaar.

Als postnl wil dat ik een smartphone gebruik, dan mogen zij hem kopen en het abonnement betalen. Ik ben toch zeker sinterklaas niet?
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_158086913
quote:
14s.gif Op maandag 7 december 2015 18:25 schreef Peterselieman het volgende:
Artikel staat niet in de versie van Dichtbij die ik krijg, dus ik weet officieel van niets, net zoals bij veel andere veranderingen.

Wel handig, want dan kan ik gewoon na de eerste serie wijken om pauze, terwijl anderen die op dezelfde tijd zijn begonnen doorploeteren in de voorbereiding totdat zij na ruim drie uren ook een keer mogen :+
Ik ken dit ja. Hier bleek opeens het pand dicht te gaan hoorde ik via via :P Deze melding van die telefoon kreeg ik dan wel opeens weer via de mail. Maar veel gaat ook langs mij heen.
pi_158088554
Vind het zelf niet erg om mijn eigen smartphone te gebruiken. Zolang er maar een
tegemoetkoming van de kosten is.
Probleem nu is dat mijn smartphone alweer te oud is (heb hem net 1,5 jaar) voor de huidige versie van de Mijnwerk app, waardoor ik dus verplicht word om een nieuwe smartphone aan te schaffen die wel compatibel is met de app. Dat zijn wel veel extra kosten voor een arme pbz..:P

Het zal wel niet mogelijk zijn om een oudere versie van de Mijnwerk app te downloaden die wel op mijn "oude" smartphone werkt?
pi_158088742
Ik ga mijn eigen smartphone niet gebruiken voor PostNL. Prive is prive.
Als zij dat verplicht stellen dan zorgen ze maar voor een smartphone.
En onderhandelen over een abonnement, dacht het dus ook van niet. Ik heb prepaid en wil helemaal geen abonnement. En als ik dat al wil dan bepaal ik zelf welk abbo en onder welke voorwaarden.

Morgen 3 tassen hah, tegenover een halfje normaal. Wordt hopelijk net zoals normaal tussen 8.30 en 9.00 gebracht. Breng ik vantevoren weg en daarna de post. Heb ik vorig jaar ook zo gedaan, iets langer mee bezig in totaal, wel geen pijn aan rug.

Vrijdag 18 december is ons team uitgenodigd voor een hapje en drankje op kosten van PostNL. Het is dat waar het is ontzettend lekker eten heeft, anders ging ik niet. Alle collega's zijn onderling aan het vragen wie er gaat, maar de meesten gaan wel.

Vanmorgen aangevraagd verlof bekeken en alles is goedgekeurd. Vorig jaar kwam op de dag dat als je niks gehoord had het goedgekeurd was een mail voor overleg. Daar zat ik nu ook op te wachten, maar zonder gedoe alles vrij. Vorig jaar trouwens ook, maar toch even overleg. Nu ging alles meteen goed. Nu is ook het grote probleem op het gebied van vakanties dit jaar gestopt.
pi_158092526
Met frisse tegenzin klaar voor morgen. *O*

Nadat ik eerst een wijk op verkenningstocht in de ochtend mag mee lopen met iemand daarna in de middag eerste keer alleen in mijn wijk met 7 tassen hah. Met de verwachting dat het vanaf 13:00 ook nog lekker gaat regenen. -O-
Hopelijk nog voor het donker thuis,...

Over de smartphones, mijn telefoon is voor mijn privé en mijn eigen zaak. Als ik daar ook nog PostNL werk mee moet doen en gaan verrekenen word het helemaal een administratie puinhoop. Dat gaat dus ook niet gebeuren. Als PostNL perse wil dat ik een smartphone op zak heb voor werk dan mogen hun dit dus gewoon volledig regelen, ik ga geen 2 telefoon abonnementen afsluiten hier voor. Ik zie het pakketje met de telefoon van de zaak dan dus ook gewoon tegemoet. :6
pi_158092651
quote:
15s.gif Op maandag 7 december 2015 21:54 schreef jantje_precies het volgende:

Hopelijk nog voor het donker thuis,...
Een hoofdlampje is wel een goede investering (3-4 euro). Succes morgen!
  Redactie Frontpage / Sport maandag 7 december 2015 @ 21:59:09 #231
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_158092689
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 21:58 schreef zombo het volgende:

[..]

Een hoofdlampje is wel een goede investering (3-4 euro). Succes morgen!
zaklamp app :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 7 december 2015 @ 23:29:14 #232
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_158095454
Ik heb het al lang opgegeven om tijdens de kerstperiode voor het donker thuis te zijn. :')
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  Redactie Frontpage / Sport maandag 7 december 2015 @ 23:37:00 #233
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_158095606
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 23:29 schreef V__L_N het volgende:
Ik heb het al lang opgegeven om tijdens de kerstperiode voor het donker thuis te zijn. :')
er zit verschil in niet voor donker thuis zijn en in het donker bezorgen. Het laatste is een stuk minder handig :P

Het eerste heb ik in de afgelopen weken al tweemaal meegemaakt :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 8 december 2015 @ 02:21:55 #234
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_158098187
Het eerste is bij mij ook het laatste :)
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  dinsdag 8 december 2015 @ 04:52:06 #235
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_158098326
Mogguh.

Nog even en dit wordt een standaarduitrusting

Wel toevallig dat PostNL eerst de smartphone gaat promoten, dan probeert om via een achterdeur je een abonnement an te smeren en daarna met deze scan-, en foto werkzaamheden op de proppen komt zetten.
Dat nog niet iedereen in de gaten heeft dat als PostNL met 'hulpvaardigheid' komt, er altijd wel een addertje onder het gras zit.

Ach, hoeveel mensen hebben gezegd dat als PostNL mijn gewerkte uren niet uitbetaald, geen fatsoenlijke (fiets)vergoeding geeft, meer uren aanbiedt etc. ze weg gaan. Overigens ook de instelling van leidinggevenden. Ja zelf gehoord, dat het bij de meesten wel los zal lopen wat dan gecompenseerd wordt met degenen die wel 'dwars' liggen.
Ik ben blij dat ik vanaf meet af aan geen TE strakke looptijden heb aangehouden.
Jammer dat sommigen daar wel erg ruim in rekenen ten nadele van weer andere collega's die dan wel erg (niet haalbaar) strak staan met hun tijden en onder deze is een groep die zelfs de extra gewerkte tijd niet doorgeeft. Soms door laksheid en in enkele gevallen omdat men dit niet durft bang het baantje te verliezen en nemen de extra tijd op de koop toe.

Zal met die smartphone ook wel loslopen.
Met een beetje logica kan een werkgever in dit geval je niet verplichten om privémateriaal voor deze werkzaamheden te gaan gebruiken. Het is je eigen ding. Hetzelfde als je afmelden met je eigen telefoon via SMS/Whatsapp/MijnWerk.
SMS en telefoongebruik voor je werk, kan je opgeven als onkosten en dat doen er ook niet veel. Maar het gebeurt wel met je eigen telefoon ;)

Nadeel is dat je straks met een uitrusting rond loopt aan foto-,video,- en communicatie apparatuur.

Of


Weersverwachting voor vandaag is dat rond de middag de zon te voorschijn komt en het pas na 17:00 zou kunnen regenen. Nu nog in de realiteit meemaken *O*
Gezien de hoeveelheid post icm HAH, en dat ik hierdoor een andere route moet gaan rijden, verwacht ik rond 16:00 klaar te zijn ^O^

[ Bericht 8% gewijzigd door Pietertje71 op 08-12-2015 05:19:23 ]
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  dinsdag 8 december 2015 @ 05:56:45 #236
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_158098360
Werken op 21,24 en 31 december 2015

Donderdag 31 december bezorgen we gewone post en mogelijk huis-aan-huis.
:)
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  dinsdag 8 december 2015 @ 06:21:12 #237
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_158098374

Amateur Voetbalclub ,,de Posthoorn"1962 Eindhoven
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  dinsdag 8 december 2015 @ 07:35:01 #238
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_158098579
Succes allemaal met de zware hah vandaag!
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_158099086
quote:
1s.gif Op maandag 7 december 2015 15:40 schreef superkimmi het volgende:

[..]

Andersom neem ik aan? Rustige piek- of drukke daldag? Anders is t alles tussen twee uitersten
Nee, niet andersom. Daarom viel het op.
Ik zit die dag gewoon thuis. :P
  dinsdag 8 december 2015 @ 09:11:33 #240
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_158099154
Nog ter informatie m.b.t. de uitbetaling met ziekte volgens contracturen en niet voor de looptijd(die in mijn geval meer zijn dan mijn contracturen):
De 4 uur die ik daardoor zou zijn misgelopen, zijn er bij getrokken (wel na melding van mijn kant ;) ) ^O^
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_158099166
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 09:04 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Nee, niet andersom. Daarom viel het op.
Ik zit die dag gewoon thuis. :P
Volgens het prikbordnieuws wordt die dag voor Voorbereiden ingericht als een rustige daldag, en voor Bezorgen als een drukke piekdag.

Dus dat zal betekenen dat ze buiten extra mensen inzetten, die uren op hun post kunnen wachten omdat er binnen maar 3 mensen zijn ingeroosterd voor het voorbereiden.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  dinsdag 8 december 2015 @ 09:24:51 #242
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_158099287
Kan me mij nog vaag herinneren dat op een maandag in de kerstweek het in de voorbereiding zo rustig was omdat het meerendeel sorteerpost betrof en zeer weinig zetpost.
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_158099401
Ik vind het sowieso vreemd dat ze er dit jaar opeens weer voor hebben gekozen om van de maandag voor kerst een werkdag te maken. Ik dacht na afgelopen jaar dat ze daarmee waren gestopt.
pi_158099422
quote:
14s.gif Op maandag 7 december 2015 21:59 schreef Peterselieman het volgende:


[..]

zaklamp app :P
op eigen smartphone
  dinsdag 8 december 2015 @ 10:05:10 #245
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_158099806
Ik zit net terug te kijken naar maandag 22 december 2014.
Op die dag heb ik toch nog als een donderdag-looptijd gedraaid.
En nog diverse fout gesorteerde of geadresseerde kerstkaarten, in mijn wijken) nabesteld :)

Ik ben benieuwd of ik deze maandag sta ingeroosterd. Ik heb mij wel voor deze dag aangemeld :)
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_158100022
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 09:24 schreef Pietertje71 het volgende:
Kan me mij nog vaag herinneren dat op een maandag in de kerstweek het in de voorbereiding zo rustig was omdat het meerendeel sorteerpost betrof en zeer weinig zetpost.
Maar een groot deel van de kerstpost moet toch handmatig worden gesorteerd vanwege afwijkende formaten, foute adressen of simpelweg omdat sorteermachines moeite hebben met het lezen van handgeschreven adressen.

Bij ons wordt trouwens de 21e gewerkt als een drukke daldag, zowel binnen als buiten, dus daar heeft de leiding het Prikbordnieuws waarschijnlijk ook meewarig glimlachend in de oudpapierbak gegooid.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 8 december 2015 @ 11:26:21 #247
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_158101103
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 09:24 schreef Pietertje71 het volgende:
Kan me mij nog vaag herinneren dat op een maandag in de kerstweek het in de voorbereiding zo rustig was omdat het meerendeel sorteerpost betrof en zeer weinig zetpost.
uhuh. Betekent wel dat er op die dag veel fouten tussen gaan zitten, maar dat de aanlevering vroeg is.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_158103189
Ik vind die maandag sowieso een beetje overbodig als extra werkdag. Vorig jaar was er haast geen post toen, ja, kerstkaarten, maar daarbij maakt het weinig uit of het een dagje later wordt.
  dinsdag 8 december 2015 @ 13:43:00 #249
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_158104233
Cadeaucarrousel is binnen hie
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_158105878
Met de AH, gamma, karwei en postcodeloterij maar bundels van 11 folders. Erg onhandig. Qua post was er op een Ziggo-mailing na nauwelijks iets.
  Moderator dinsdag 8 december 2015 @ 15:25:10 #251
389626 crew  dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_158106697
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 13:43 schreef superkimmi het volgende:
Cadeaucarrousel is binnen hie
Hier niet. :(
Denk eraan kinders, als je niet zondigt dan is Jezus voor niks gestorven
Keiharde porno!
  dinsdag 8 december 2015 @ 15:26:25 #252
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_158106711
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 13:43 schreef superkimmi het volgende:
Cadeaucarrousel is binnen hie
Heb hem ook..

Geen idee wat ik moet kiezen *O*
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
  dinsdag 8 december 2015 @ 15:29:44 #253
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_158106787
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 december 2015 15:26 schreef houdjemond het volgende:

[..]

Heb hem ook..

Geen idee wat ik moet kiezen *O*
ik ga eigenlijk altijd voor een cadeaukaart. Heb nog nooit een item gezien wat meer waard was dan de 25 eur van de cadeaukaarten.
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 8 december 2015 @ 15:31:41 #254
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_158106830
ik heb weer voor de cadeaukaart van de V&D gekozen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_158107510
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 13:43 schreef superkimmi het volgende:
Cadeaucarrousel is binnen hie
Hier ook. Ik twijfel nog over wat ik moet nemen. Vorig jaar had ik de V&D cadeaubon, maar die moest ik toen in allerijl verzilveren omdat V&D op omvallen stond. Voordeel is wel van de cadeaubonnen dat ze ook echt een waarde van EUR 25 hebben, terwijl veel van de andere artikelen te koop zijn (zowel on- als offline) voor minder.

Hoewel ik deze x ook de hapjespan overweeg. Die kost bij Blokker EUR 31.
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 14:52 schreef Dale__Cooper het volgende:
Met de AH, gamma, karwei en postcodeloterij maar bundels van 11 folders. Erg onhandig. Qua post was er op een Ziggo-mailing na nauwelijks iets.
Hier nog wel veel topzware Villa d'Artes erbij.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_158107570
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 16:05 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Hier ook. Ik twijfel nog over wat ik moet nemen. Vorig jaar had ik de V&D cadeaubon, maar die moest ik toen in allerijl verzilveren omdat V&D op omvallen stond. Voordeel is wel van de cadeaubonnen dat ze ook echt een waarde van EUR 25 hebben, terwijl veel van de andere artikelen te koop zijn (zowel on- als offline) voor minder.

Hoewel ik deze x ook de hapjespan overweeg. Die kost bij Blokker EUR 31.

[..]

Hier nog wel veel topzware Villa d'Artes erbij.
Dat zag ik inderdaad ook. Wij kunnen wel een nieuwe pan gebruiken. twijfel nog tussen beide pannen. Snap het ook niet. Die boeken zijn leuk, maar met de bon van de V&D kun je dat boek ook kopen en hou je nog geld over voor iets anders.
pi_158107692
Ik weet ook nog niet wat ik moet kiezen, ik kies ook meestal een cadeaucard, maar eigenlijk zitten er nooit winkels tussen waar ik wat koop. Dus ik heb nog steeds 20 euro op mijn cadeaucard van de xenos van vorig jaar staan, mijn v&d cadeaucard van het jaar ervoor heb ik maar snel gespendeerd aan kaartjes en pennen omdat ze daar eigenlijk niks hebben voor een normale prijs wat ik wil hebben, maar ik moest er toch vanaf ivm de situatie bij de v&d, en mijn hema cadeaucard van het jaar daarvoor heb ik uiteindelijk maar voor een groot deel gespendeerd aan chocoladeletters en dergelijke bij gebrek aan beter.
Dus ik denk er nog even over na
  dinsdag 8 december 2015 @ 16:18:44 #258
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_158107823
Middag.

De verwachte drukte viel mee. De AH + 3 andere folders erbij en weinig post voor de dinsdag compenseerde weer een beetje de tijd. 40 minuten langer over gedaan omdat ik voor elke wijk (3) apart moest laden.

Carrousel binnen.
Voor mij zat er neit veel interessants bij.
Gekozen voor de VARTA AA-batterijlader want die had hier iemand nodig.

Ik mis de goed gevulde kerstpakketten toch wel een beetje :)
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 december 2015 11:26 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

uhuh. Betekent wel dat er op die dag veel fouten tussen gaan zitten, maar dat de aanlevering vroeg is.
Dat had ik dus ook als opmerking in mijn eigen administratie geplaatst: veel fouten ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door Pietertje71 op 08-12-2015 17:14:16 (dinsdag.. de postmaandag :P) ]
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_158107863
Ik ga denk ik voor de bart smit bon :D heb nog een paar computergames op het verlanglijstje staan, en heb met enquetes ook genoeg punten gespaard voor nog 2 bonnen van 10 euro *O*
Jammer dat ze niet gewoon bol.com hebben ;)

Hier een beetje teleurstelling vandaag.. de TL zou wat HAH van mij en mijn collega naar een ander adres brengen, maar had alleen dat van mijn collega gebracht :( voor jan lul naar dat adres gefietst, en dan alsnog weer helemaal terug naar het depot.... maar goed, die fietstijd betalen ze maar mooi. Ook gehoord dat donderdag dus wel gewoon HAH is, ondanks dat er niets op Mijn Werk staat. -O-
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_158107952
Ook code gekregen :D

Misschien voor het Home & Deco kerstpakket. Dat het minder waard is, neem ik maar voor lief.

[ Bericht 30% gewijzigd door Thomas-sama op 08-12-2015 17:03:49 ]
pi_158108989
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 16:18 schreef Pietertje71 het volgende:
en weinig post voor de maandag
Zooo weinig? ;)
  dinsdag 8 december 2015 @ 17:37:16 #262
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_158109501
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 17:12 schreef zombo het volgende:

[..]

Zooo weinig? ;)
Alleen al om dit, wil ik de maandag terug :P
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  dinsdag 8 december 2015 @ 17:56:05 #263
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_158109881
Even het volgende onder de aandacht brengen:
http://www.lindanieuws.nl(...)oor-eenzame-ouderen/
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  dinsdag 8 december 2015 @ 18:38:37 #264
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_158110896
Echt dat ze die klote cadeaukaart niet vervangen voor iets beters. De keus wordt per jaar slechter en d'r is al jaren geen bal aan.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 8 december 2015 @ 18:40:41 #265
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_158110965
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 18:38 schreef V__L_N het volgende:
Echt dat ze die klote cadeaukaart niet vervangen voor iets beters. De keus wordt per jaar slechter en d'r is al jaren geen bal aan.
VVV-cadeaukaart ;)
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 8 december 2015 @ 18:58:17 #266
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_158111397
Wat moet ik daar mee? Die keuze geven ze niet...
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_158111418
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 18:38 schreef V__L_N het volgende:
Echt dat ze die klote cadeaukaart niet vervangen voor iets beters. De keus wordt per jaar slechter en d'r is al jaren geen bal aan.
vervangen door wat bijvoorbeeld?
pi_158111794
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 18:38 schreef V__L_N het volgende:
Echt dat ze die klote cadeaukaart niet vervangen voor iets beters. De keus wordt per jaar slechter en d'r is al jaren geen bal aan.
Ach, wees blij dat ze je niet meer afschepen met een pakket met keiharde snoepjes, zure slobberwijn of beschimmelde sinaasappels. Nu heb je tenminste nog wat te kiezen, en er zitten toch wel aardige artikelen bij waar je wat aan hebt.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 8 december 2015 @ 19:18:27 #269
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_158111922
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 18:58 schreef V__L_N het volgende:
Wat moet ik daar mee? Die keuze geven ze niet...
Had je het wel gewild?
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 8 december 2015 @ 19:22:25 #270
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_158112040
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 19:14 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Ach, wees blij dat ze je niet meer afschepen met een pakket met keiharde snoepjes, zure slobberwijn of beschimmelde sinaasappels. Nu heb je tenminste nog wat te kiezen, en er zitten toch wel aardige artikelen bij waar je wat aan hebt.
Ik vond de kerstpakketten van vroeger echt wel een stuk leuker. Al was het alleen maar omdat de hele familie kwam kijken wat er in zat. Het was altijd een verrassing.
Dit is gewoon meuk die je altijd wel kan kopen en voor de helft van het geld. Cadeaukaarten van winkels en sites waar je niks aan hebt en na 2 jaar zijn ze verlopen.

Als je als bedrijf geen zin hebt om origineel te zijn wil het nog niet zeggen dat je mensen moet afschepen met zo iets. Beter doe je dan een algemene kadobon die je overal kan inleveren of je doet gewoon keuze uit verschillende echte kerstpakketten. Zoals ze dat bij zoveel bedrijven doen.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  dinsdag 8 december 2015 @ 19:23:35 #271
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_158112077
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 december 2015 19:18 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Had je het wel gewild?
Die kan ik hier in ieder geval inleveren. Scheelt 30km reizen naar een winkel en voor 10 euro parkeergeld in de meter donderen.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_158112574
Ik ben kapot, :'(

wijk 1 mee lopen met 6 tassen hah, daarna te laat begonnen met eigen wijk met 7 tassen hah met ook nog veel post. Gelukkig lieve collega die deel hah er in heeft gedaan, anders was ik nu nog bezig denk.

Voor het donker thuis is me ook niet gelukt, gelukkig had ik me voorbereid en lampje mee voor de post. Blij mee dat morgen een rustige dag is en in de ochtend kan starten.

[ Bericht 1% gewijzigd door jantje_precies op 08-12-2015 19:41:00 (detail ) ]
pi_158113267
quote:
9s.gif Op dinsdag 8 december 2015 19:39 schreef jantje_precies het volgende:
Ik ben kapot, :'(

wijk 1 mee lopen met 6 tassen hah, daarna te laat begonnen met eigen wijk met 7 tassen hah met ook nog veel post. Gelukkig lieve collega die deel hah er in heeft gedaan, anders was ik nu nog bezig denk.

Voor het donker thuis is me ook niet gelukt, gelukkig had ik me voorbereid en lampje mee voor de post. Blij mee dat morgen een rustige dag is en in de ochtend kan starten.
Na een paar dagen zelf doen gaat het 'vanzelf' makkelijker en sneller hoor. Lekker beentjes op de bank nu. ;)
pi_158113392
Uit de Carrousel heb ik gekozen wat ik anders nooit voor mezelf zou kopen (zo duur :) )
Met cadeaukaart wordt het vaak toch weer wat nuttigs... ik wil een cadeau :)
pi_158113657
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 19:22 schreef V__L_N het volgende:

[..]

Ik vond de kerstpakketten van vroeger echt wel een stuk leuker. Al was het alleen maar omdat de hele familie kwam kijken wat er in zat. Het was altijd een verrassing.
Dit is gewoon meuk die je altijd wel kan kopen en voor de helft van het geld. Cadeaukaarten van winkels en sites waar je niks aan hebt en na 2 jaar zijn ze verlopen.

Als je als bedrijf geen zin hebt om origineel te zijn wil het nog niet zeggen dat je mensen moet afschepen met zo iets. Beter doe je dan een algemene kadobon die je overal kan inleveren of je doet gewoon keuze uit verschillende echte kerstpakketten. Zoals ze dat bij zoveel bedrijven doen.
Nou, ik kan me alleen de laatste 2 kerstpakketten nog herinneren, voordat ze overstapten op cadeau carrousel, en dat waren toch vrij waardeloze pakketten, een samengeraapt zooitje van nutteloos spul, dus ja, dan heb ik liever wat we nu hebben.
  Moderator dinsdag 8 december 2015 @ 20:36:04 #276
389626 crew  dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_158114509
Zowel op m'n nieuwe als oude adres geen carrousel. Ik wil ook dingen uitzoeken . :(
Denk eraan kinders, als je niet zondigt dan is Jezus voor niks gestorven
Keiharde porno!
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 8 december 2015 @ 20:37:46 #277
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_158114568
quote:
8s.gif Op dinsdag 8 december 2015 20:36 schreef dud0r het volgende:
Zowel op m'n nieuwe als oude adres geen carrousel. Ik wil ook dingen uitzoeken . :(
Verstuurd naar kantoor een daar zoek geraakt zeker :')
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 8 december 2015 @ 20:38:44 #278
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_158114599
quote:
9s.gif Op dinsdag 8 december 2015 19:39 schreef jantje_precies het volgende:
Ik ben kapot, :'(

wijk 1 mee lopen met 6 tassen hah, daarna te laat begonnen met eigen wijk met 7 tassen hah met ook nog veel post. Gelukkig lieve collega die deel hah er in heeft gedaan, anders was ik nu nog bezig denk.

Voor het donker thuis is me ook niet gelukt, gelukkig had ik me voorbereid en lampje mee voor de post. Blij mee dat morgen een rustige dag is en in de ochtend kan starten.
Het komt goed. Deze dag stond voor de bezorgers bekend als een van de zwaarste van het jaar
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_158114638
Hier ook de carroussel binnen.
Wel eentje terwijl ik twee dienstverbanden heb, of ben ik nu inhalig ? :')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_158114679
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 december 2015 20:39 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Hier ook de carroussel binnen.
Wel eentje terwijl ik twee dienstverbanden heb, of ben ik nu inhalig ? :')
Wat is je 2de dienstverband? :P
pi_158114710
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 20:09 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Nou, ik kan me alleen de laatste 2 kerstpakketten nog herinneren, voordat ze overstapten op cadeau carrousel, en dat waren toch vrij waardeloze pakketten, een samengeraapt zooitje van nutteloos spul, dus ja, dan heb ik liever wat we nu hebben.
En wil je desondanks toch nog een Kerstpakket hebben als vroeger, dan kan je die ook bestellen bij de Cadeaucarrousel. Je kunt kiezen uit een Italiaans pakket of Home & Deco.

Ik vind het huidige systeem veel beter dan hoe het vroeger ging. Die pakketten werden steeds kariger. Het enige wat ik wel jammer vind is dat met het schrappen van het traditionele kerstpakket ook meteen de traditionele kerstborrel (waar de pakketten werden uitgereikt) maar is afgeschaft.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  Moderator dinsdag 8 december 2015 @ 20:42:55 #282
389626 crew  dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_158114759
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 december 2015 20:37 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Verstuurd naar kantoor een daar zoek geraakt zeker :')
Lijkt me niet dat ze dat gedaan hebben.
Maar je weet het maar nooit bij ons mooie bedrijf
Denk eraan kinders, als je niet zondigt dan is Jezus voor niks gestorven
Keiharde porno!
pi_158114888
Ik kan me nog zo'n langwerpige doos herinneren als kerstpakket. Wat een hel was dat op de fiets.
  dinsdag 8 december 2015 @ 20:49:55 #284
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_158115022
quote:
8s.gif Op dinsdag 8 december 2015 20:36 schreef dud0r het volgende:
Zowel op m'n nieuwe als oude adres geen carrousel. Ik wil ook dingen uitzoeken . :(
Heb ook niks.
pi_158115611
Hier een Xenos cadeaukaart besteld, want idd zijn de cadeaus waarvan ik dacht "mm.. Oke zou ik miss wel willen" geen ¤25 waard en tja ben toch een student :@ bij de xenos kom ik vaak dus dat komt wel goed *O* vorig jaar had ik ook V&D en net zoals de rest heeel snel gaan besteden, eigenlijk maar om het op te maken. Zonde eigenlijk, verder kom ik daar ook bijna nooit.
Duvel & Niels
pi_158115761
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 20:40 schreef Thomas-sama het volgende:

[..]

Wat is je 2de dienstverband? :P
Iets anders dan voorbereiden :P
Staffunctie
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_158115881
Vorig jaar een xenos bon gekozen en dat is mij heel goed bevallen

Ik twijfel tussen een bon of een pan
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_158116134
Ik ben wel blij met cadeau caroussel. Beter dan een doos met rommel. Ik heb een tijdschrift gekozen. Psychologie Magazine, leuk en interessant! :) Vorige keer koos ik voor Quest Psychologie. Ook leuk, maar die was er dit jaar niet bij.
"Everybody lies..."
House M.D.
pi_158117291
Wie hebben er hier allemaal nog die playmobil postbode (of postbezorger ;))? :P
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 8 december 2015 @ 22:02:04 #290
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_158117652
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 21:52 schreef VixenFromHell het volgende:
Wie hebben er hier allemaal nog die playmobil postbode (of postbezorger ;))? :P
* Peterselieman heeft zijn evenbeeld nog :)
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_158117734
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 21:52 schreef VixenFromHell het volgende:
Wie hebben er hier allemaal nog die playmobil postbode (of postbezorger ;))? :P
ja, ik heb hem nog. Ik weet nog wel dat ik in eerste instantie dacht dat mensen in het topic sarcastisch waren toen ze zo enthousiast reageerden op dat stomme poppetje :P
pi_158117749
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 december 2015 22:02 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

* Peterselieman heeft zijn evenbeeld nog :)
Volgens mij ligt die hier ook nog ergens. Was dat het laatste standaard kerstpakket?
pi_158117818
Postbode playmobile :o dat zou ik heel tof vinden. Playmobile is tof.
Duvel & Niels
pi_158118103
Ik heb dit ook liever dan de oude. Kan mij nog wel zo'n plastic barbecue set herinneren, was ook niet veel. Wel jammer dat we net zoals vorig jaar geen bol.com bon erbij krijgen.
  Moderator dinsdag 8 december 2015 @ 22:22:52 #295
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
  Moderator dinsdag 8 december 2015 @ 22:23:15 #296
389626 crew  dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_158118551
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 21:52 schreef VixenFromHell het volgende:
Wie hebben er hier allemaal nog die playmobil postbode (of postbezorger ;))? :P
Heb ik nog. In het plastic zit die zelfs nog.
Denk eraan kinders, als je niet zondigt dan is Jezus voor niks gestorven
Keiharde porno!
  Moderator dinsdag 8 december 2015 @ 22:24:27 #297
389626 crew  dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_158118594
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 22:06 schreef Duufje het volgende:
Postbode playmobile :o dat zou ik heel tof vinden. Playmobile is tof.
Waarschijnlijk nog wel op marktplaats of eBay te vinden. Tien waren we nog TNT
Denk eraan kinders, als je niet zondigt dan is Jezus voor niks gestorven
Keiharde porno!
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 8 december 2015 @ 22:26:57 #298
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_158118688
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 22:15 schreef Dale__Cooper het volgende:
Ik heb dit ook liever dan de oude. Kan mij nog wel zo'n plastic barbecue set herinneren, was ook niet veel.
Dat was idd helemaal niks _O-
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_158118881
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 december 2015 22:24 schreef dud0r het volgende:

[..]

Waarschijnlijk nog wel op marktplaats of eBay te vinden. Tien waren we nog TNT
Klopt. Regematig op Marktplaats, voor een paar euro. Onder andere hier.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  woensdag 9 december 2015 @ 05:28:56 #300
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_158122866
Mogguh.

Ik ben tevreden dat ik wel een keuze heb kunnen maken en er iemand anders blij mee gemaakt heb. Net zoals vorig jaar. Mooi dat er meer mensen zijn die wel tevreden zijn over het assortiment en een keuze hebben kunnen maken ^O^
Wat mij betreft mocht er ook wel een algemene cadeaubon(VVV) bij die overal in te wisselen is, en volgens mij ook onbeperkt inwisselbaar is.
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_158129388
Zal ik 'm maar afsluiten?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')