abonnement Unibet Coolblue
  zondag 29 november 2015 @ 21:36:44 #1
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_157910296
Nee dit gaat niet over Bigfoot maar ons eten.

Een algemeen BNW topic over de voedselindustrie en de waar en onwaarheden over wat we eten.

Ik ben geen expert, dus karige OP. Alleen op advies Dance99Vv een filmpje uit de kluis.
Heb je een tip voor de OP post die dan en het kan worden toegevoegd. Of de volgende die de OP overneemt maakt er iets moois van.

Let's go! :7


Een linkje naar alle filmpjes van de Keuringsdienst van Waarde _O_
http://www.npo.nl/keuring(...)-05-2013/KRO_1611375

[ Bericht 16% gewijzigd door Izzy73 op 29-11-2015 21:43:26 ]
If you are ready to wake up, you are going to wake up.
If you're not you are going to stay pretending that you are just a poor little me.
pi_157910676
Ja, een bizarre documentaire is het wel he? :)

Het gegeven dat in de VS al het voedsel bij slechts 5 bedrijven vandaan komt in de VS, en de manier waarop het geproduceerd wordt is toch wel een verontrustend gegeven vindt ik. Vraag me af hoe het hier in Europa geregeld is eigenlijk..
-
  zondag 29 november 2015 @ 22:00:27 #3
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_157910928
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 21:50 schreef Lichtkogel het volgende:
Ja, een bizarre documentaire is het wel he? :)

Het gegeven dat in de VS al het voedsel bij slechts 5 bedrijven vandaan komt in de VS, en de manier waarop het geproduceerd wordt is toch wel een verontrustend gegeven vindt ik. Vraag me af hoe het hier in Europa geregeld is eigenlijk..
Ik heb die docu nog niet gezien (nog zoveel docu's die ik moet zien :') ), maar kijk wel al jaren Keuringsdienst van Waarde en lees regelmatig het één en ander op internet. Het draait net als bij BigPharma voornamelijk om geld verdienen en een zo hoog mogelijke prijs willen krijgen voor producten. Mooi labeltje erop met misleidende plaatjes en een leuke gezonde slogan. Maar wat er werkelijk in zit is vaak goedkope troep of restafval. Veel geur, kleur en smaakstoffen, te veel zout en suiker. En daarbij komt dat er zoveel tegenstrijdigheden zijn over wat gezond is en wat niet. Dat het lastig is om te weten wat je het beste kan eten. Zoveel mogelijk vers is natuurlijk sowieso goed en altijd beter dan al dat voorverpakt eten.
If you are ready to wake up, you are going to wake up.
If you're not you are going to stay pretending that you are just a poor little me.
pi_157911051
Schadelijke E-nummers

E-nummers, ook wel additieven genoemd, bevinden zich in zeer veel producten. Zelfs levensmiddelen die in eerste instantie misschien wel gezond lijken kunnen toch schadelijke E-nummers bevatten. Ongemerkt krijgt men hierdoor meer schadelijke stoffen binnen dan dat goed is voor het menselijk lichaam.

Op deze site kan je de lijst zien met bijwerkingen...
http://mens-en-gezondheid(...)lijke-e-nummers.html
-
pi_157911161
Het begint allemaal bij de ouders natuurlijk, die geven hun planten wel water maar hun kinderen suikerwater en zoete troep. Dan leer je ook niets eten natuurlijk.

Alles op TV/Krant/Media is pure marketing om zoveel mogelijk te verkopen.
Ik heb nog nooit een reclame op tv gezien over de komkommers/tomaten/avocado/bananen noem het maar op. Ja eens van een bonus reclametje misschien maar verder niet en dat is ook logisch het zijn pure producten in de supper heb je niet de komkommer van knorr en de komkommer van unilever.

Het is heel simpel eet alleen spullen waarvan je weet waar het vandaan komt en hoe het is geproduceerd dan kom je al een heel eind!
  zondag 29 november 2015 @ 22:17:21 #6
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_157911385
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 22:00 schreef totnutoe het volgende:
quote:
door vlees te consumeren, wat die holbewoners deden ontwikkelden hun hersens verder dan andere soorten op deze planeet
Verder dan bij andere mensachtigen bedoel je neem ik aan? Het zou best kunnen hoor, maar ook daar heb ik persoonlijk mijn twijfels bij. Onze hersenen bestaan uit voornamelijk onverzadigde vetten maar is dat vet ook verantwoordelijk voor het functioneren van de hersenen? Dat zijn toch heel andere processen. Dan zouden carnivoren in de natuur slimmer moeten zijn dan de gemiddelde herbivoor?
quote:
geen idee, misschien vingen ze eerst kleinere dieren, dus zonder wapens,en naarmate hun hersenen groeiden werden ze creatiever en slimmer, dus gingen ze wapens maken
of zoiets
Volgens mij aten de mensachtigen voordat ze wapens hadden voornamelijk groente fruit en en nootachtige dingetjes.
quote:
moet dat dan? omdat die andere dat hebben moeten zij/wij dat dan ook hebben? wij gooiden gewoon een speer naar dat dier. is toch veel slimmer dan achter diertjes aanrennen?
zij wilden vroeger wie weet een lekker stukkie vlees. die plantenzooi, fruit enz weet je na een tijdje ook wel weer
Ah dat klink alsof je een vleesliefhebber bent. Ik ben een pescotariër ben las ik net.
quote:
omdat het best wel logisch is als je dat interview luistert, klinkt goed
in dit systeem worden de zaken regelmatig omgedraaid, dus wat ze ( overheid/instanties/advertenties/media) als goed voor ons adviseren moet je op je hoede zijn. meestal is het tegenovergestelde waar.
nu ook weer over dat zogenaamde voedingscentrum advies in het begin van het interview
Dat wil ik wel geloven ja, maar dat is toch bizar als je er over nadenkt. Dat doet me denken aan BigPharma verhalen. Daarom heb ik je ook gekwoot in dit topic. Meer op zijn plek denk ik. :)
If you are ready to wake up, you are going to wake up.
If you're not you are going to stay pretending that you are just a poor little me.
  zondag 29 november 2015 @ 22:17:45 #7
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_157911396
De hoeveelheid suiker die in ons eten zit is enorm toegenomen. Dat zijn onze lichamen niet gewend. Suiker is een van de voornaamste bronnen van energie als het goed is. Onze lichamen houden voornamelijk van vetten en suikers omdat we dat of meteen gebruiken of omzetten en als energie bewaren (vetlaag etc)

ZIe ook


van The American Journal of Clinical Nutrition, 2007.

Zelf volg ik een volledige Keto-eetstijl en ik heb me (wellicht placebo?) nog nooit zo goed gevoeld.

Bij Keto vervang je de inname van koolhydraten bijna volledig met vetten en eiwitten.
Deze grafiek toont aan dat de toename van obesitas vrijwel gelijk loopt met de hype om alles low-fat (en dan vaak high carb = koolhydraat) te eten.

Bron: National Center for Health Statistics (US). Health, United States, 2008: With Special Feature on the Health of Young Adults. 2009 Mar. Chartbook.

Misschien nog wel de meest schokkende verandering is het gebruik van plantaardige vetten.

Bron: Dr. Stephan Guyenet. Why do we Overeat? A Neurobiological Perspective.2014.

Vaak zitten deze vetten al toegevoegd aan (vooral voorgeprepareerd) eten waardoor we grotere hoeveelheden verkeerde vetten binnenkrijgen.

Nu het BNW gedeelte: De industrie weet dit. Maar suikers toevoegen geeft allemaal voor de industrie positieve effecten mee zoals verslavingsgevoeligheid en het goedkoper maken van bepaalde voedingsmiddelen. Ze zijn er dus alles bij gebaat om ons als een gansje vol te proppen.

Off-topic: Goed topic
  zondag 29 november 2015 @ 22:23:10 #8
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_157911555
quote:
14s.gif Op zondag 29 november 2015 22:11 schreef ChrisCarter het volgende:
Ik volg een volledig Keto-eetstijl. Dat is ook geen onzin en ligt misschien nog wel het dichtst tegen de oermens aan.
Oké nooit van gehoord, maar wat ik even snel lees op internet is dat het een methode is om af te vallen? Klopt dat of is het gewoon een gezonde manier van leven?
If you are ready to wake up, you are going to wake up.
If you're not you are going to stay pretending that you are just a poor little me.
  zondag 29 november 2015 @ 22:24:04 #9
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_157911581
quote:
18s.gif Op zondag 29 november 2015 22:23 schreef Izzy73 het volgende:

[..]

Oké nooit van gehoord, maar wat ik even snel lees op internet is dat het een methode is om af te vallen? Klopt dat of is het gewoon een gezonde manier van leven?
Beiden. Je kunt het gebruiken om inderdaad af te vallen zonder bijvoorbeeld spiermassa te verliezen. Maar dan let je heel erg op dagelijkse inname en zogeheten macro's. Ook moet je er wel gewoon naast bewegen.
Maar je houdt jezelf ook ermee op gewicht. Dan zijn de ondergrenzen van koolhydraten per dag wat hoger en kan je ook meer eten.
Wat voor mij heel erg verschilt en opvalt is dat het hongergevoel er bijna niet meer is.
pi_157911697
Ja... of wat dachten jullie van het feit dat tegenwoordig bijna alle producten verkocht worden in plastic?

Het kwalijke hiervan is dat in plastic de hormoonverstoorder Bysphenol-A zit, welke negatief effect heeft op de voortplanting ivm de sterke gelijkenis van het hormoon Oestrogeen. Ook veroorzaakt het hart- /vaatziekten, diabetes en leverschade.

Dit spul zit ook in kassabonnetjes (voor warmte-afdruk) en aluminium (zoals in blikjes drank)
-
  zondag 29 november 2015 @ 22:30:58 #11
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_157911803
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 22:27 schreef Lichtkogel het volgende:
Ja... of wat dachten jullie van het feit dat tegenwoordig bijna alle producten verkocht worden in plastic?

Het kwalijke hiervan is dat in plastic de hormoonverstoorder Bysphenol-A zit, welke negatief effect heeft op de voortplanting. Ook veroorzaakt het hart- /vaatziekten, diabetes en leverschade.

Dit spul zit ook in kassabonnetjes (voor warmte-afdruk) en aluminium (zoals in blikjes drank)
Frankrijk heeft het gebruik van plastic met dit erin al verboden, eenzijdig.

Ik zie wel dat de rest van de landen in de EU er nog wat sceptisch tegenover staat.

https://zoek.officielebekendmakingen.nl/kst-21501-08-545.html
  zondag 29 november 2015 @ 22:35:00 #12
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_157911922
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 22:24 schreef ChrisCarter het volgende:

Beiden. Je kunt het gebruiken om inderdaad af te vallen zonder bijvoorbeeld spiermassa te verliezen. Maar dan let je heel erg op dagelijkse inname en zogeheten macro's. Ook moet je er wel gewoon naast bewegen.
Maar je houdt jezelf ook ermee op gewicht. Dan zijn de ondergrenzen van koolhydraten per dag wat hoger en kan je ook meer eten.
Wat voor mij heel erg verschilt en opvalt is dat het hongergevoel er bijna niet meer is.
Oh oké, ik heb geen last van overgewicht dus daar hoef ik het niet voor te doen. Wel hoor ik de laatste tijd veel mensen over dat pasta en brood dikmakers zijn. Ik eet het nogal vaak maar merk er niets van.
Ik eet geen vlees omdat ik de bio industrie verwerpelijk vind. En ik ben een enorme dierenvriend, ga regelmatig wandelen en als ik dan een paar koeien in de wei zie ga ik ze meestal even aaien. O+ Schitterende beesten en ze kijken zo vriendelijk uit hun ogen. Ik kan geen vlees meer eten zonder daaraan te denken (dus maar gestopt).
Wat ik het meest storend vind aan de supermarkt is dat je daar groenten en fruit koopt voor redelijk hoge prijzen en de boer er amper iets voor krijgt. Eigenlijk zouden mensen allemaal bij een boer hun eieren, aardappelen en groente plus fruit moeten gaan kopen. Win - win, meer winst voor de boer en goedkoper voor de consument. En altijd vers! ^O^
Sowieso is voorverpakt eten meestal niet te vreten, veel te zout zoals je eerder ook al schreef.
If you are ready to wake up, you are going to wake up.
If you're not you are going to stay pretending that you are just a poor little me.
pi_157911923
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 22:30 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Frankrijk heeft het gebruik van plastic met dit erin al verboden, eenzijdig.

Ik zie wel dat de rest van de landen in de EU er nog wat sceptisch tegenover staat.

https://zoek.officielebekendmakingen.nl/kst-21501-08-545.html
Leuk dat ze het daar hebben ingevoerd, echter hebben wij nog niks aan. Ik zou zeggen dat ze het dan maar zo snel mogelijk in moeten voeren hier. Belachelijk ook trouwens dat ze dit al zo lang op hun beloop laten... Je zou haast denken dat men dit 'expres' op zijn beloop laat.

Overigens, naast de enorme lading suiker wat overal in zit, wat dacht je van de grote hoeveelheden zout in onze voeding? Ook geen best gegeven.

Echter wat doet onze regering: niks.

Typisch.
-
pi_157911940
quote:
18s.gif Op zondag 29 november 2015 22:17 schreef Izzy73 het volgende:

[..]

[..]

Verder dan bij andere mensachtigen bedoel je neem ik aan? Het zou best kunnen hoor, maar ook daar heb ik persoonlijk mijn twijfels bij. Onze hersenen bestaan uit voornamelijk onverzadigde vetten maar is dat vet ook verantwoordelijk voor het functioneren van de hersenen?
dierlijke vetten, daar draaien de hersenen op

quote:
Dat zijn toch heel andere processen. Dan zouden carnivoren in de natuur slimmer moeten zijn dan de gemiddelde herbivoor?
dat zijn ze ook,over het algemeen
m'n vriendin is vegetariër, ze wil er niks van weten wat ik haar wijs wil maken, wat betreft voeding
tja, dan moet ze het zelf maar weten
ze is ook altijd ziek zwak en misselijk, niet zo slim toch?

nou ja, geintje

quote:
Volgens mij aten de mensachtigen voordat ze wapens hadden voornamelijk groente fruit en en nootachtige dingetjes.
welnee, dat willen ze je doen geloven

quote:
Ah dat klink alsof je een vleesliefhebber bent. Ik ben een pescotariër ben las ik net.
alleen echt vlees zonder bende
en wat is een pecotatierer? wat is dat nou weer voor naam? zeker door een veganist uitgevonden :P

[..]

quote:
Dat wil ik wel geloven ja, maar dat is toch bizar als je er over nadenkt. Dat doet me denken aan BigPharma verhalen. Daarom heb ik je ook gekwoot in dit topic. Meer op zijn plek denk ik. :)
ok dan, anders gaat het te veel offtopic daar
  zondag 29 november 2015 @ 22:36:34 #15
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_157911971
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 22:35 schreef Lichtkogel het volgende:

[..]

Leuk dat ze het daar hebben ingevoerd, echter hebben wij nog niks aan. Ik zou zeggen dat ze het dan maar zo snel mogelijk in moeten voeren hier. Belachelijk ook trouwens dat ze dit al zo lang op hun beloop laten... Je zou haast denken dat men dit 'expres' op zijn beloop laat.

Overigens, naast de enorme lading suiker wat overal in zit, wat dacht je van de grote hoeveelheden zout in onze voeding? Ook geen best gegeven.

Echter wat doet onze regering: niks.

Typisch.
Nou ja de vraag is natuurlijk wel of dit iets is wat bij de regering hoort te liggen. Zout is inderdaad ook een groot probleem. Het is de goedkoopste smaakversterker die er is namelijk.

Maar ik ben wat dat betreft meer een "less government is more" . Laat dit lekker bij de mensen en hun opvoeding horen.
pi_157912030
quote:
18s.gif Op zondag 29 november 2015 22:35 schreef Izzy73 het volgende:

[..]

Oh oké, ik heb geen last van overgewicht dus daar hoef ik het niet voor te doen. Wel hoor ik de laatste tijd veel mensen over dat pasta en brood dikmakers zijn. Ik eet het nogal vaak maar merk er niets van.
Ik eet geen vlees omdat ik de bio industrie verwerpelijk vind. En ik ben een enorme dierenvriend, ga regelmatig wandelen en als ik dan een paar koeien in de wei zie ga ik ze meestal even aaien. O+ Schitterende beesten en ze kijken zo vriendelijk uit hun ogen. Ik kan geen vlees meer eten zonder daaraan te denken (dus maar gestopt).
Wat ik het meest storend vind aan de supermarkt is dat je daar groenten en fruit koopt voor redelijk hoge prijzen en de boer er amper iets voor krijgt. Eigenlijk zouden mensen allemaal bij een boer hun eieren, aardappelen en groente plus fruit moeten gaan kopen. Win - win, meer winst voor de boer en goedkoper voor de consument. En altijd vers! ^O^
Sowieso is voorverpakt eten meestal niet te vreten, veel te zout zoals je eerder ook al schreef.
Mja... daar zeg je me wel wat ja. Zit de laatste tijd vaker te denken dat zoveel vlees eten eigenlijk helemaal niet goed is. Echter zou me niet kunnen voorstellen om nooit meer een stukkie vlees te eten of een steak te halen in een restaurant. Is het niet een beetje saai om altijd maar vegetarisch te eten?
-
  zondag 29 november 2015 @ 22:39:46 #17
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_157912071
quote:
18s.gif Op zondag 29 november 2015 22:35 schreef Izzy73 het volgende:

[..]

Oh oké, ik heb geen last van overgewicht dus daar hoef ik het niet voor te doen. Wel hoor ik de laatste tijd veel mensen over dat pasta en brood dikmakers zijn. Ik eet het nogal vaak maar merk er niets van.
Zolang je het binnen normale hoeveelheden houdt dan word je er ook niet dik van. Maar ik merk bij mij wel verschil als het gaat om hoeveel energie ik heb elke dag.
quote:
Ik eet geen vlees omdat ik de bio industrie verwerpelijk vind. En ik ben een enorme dierenvriend, ga regelmatig wandelen en als ik dan een paar koeien in de wei zie ga ik ze meestal even aaien. O+ Schitterende beesten en ze kijken zo vriendelijk uit hun ogen. Ik kan geen vlees meer eten zonder daaraan te denken (dus maar gestopt).
Dieren zijn lief maar helaas voor hen zijn ze ook lekker. En in de natuur zelf werkt het ook zo. De food chain. Neemt niet weg dat het inderdaad wel triest is dat de beestjes opgehokt worden maar ik meen dat daar wetgeving al voor loopt.
quote:
Wat ik het meest storend vind aan de supermarkt is dat je daar groenten en fruit koopt voor redelijk hoge prijzen en de boer er amper iets voor krijgt. Eigenlijk zouden mensen allemaal bij een boer hun eieren, aardappelen en groente plus fruit moeten gaan kopen. Win - win, meer winst voor de boer en goedkoper voor de consument. En altijd vers! ^O^
Mooi streven maar er is simpelweg niet genoeg landbouwgrond en dus geen productie.
quote:
Sowieso is voorverpakt eten meestal niet te vreten, veel te zout zoals je eerder ook al schreef.
Klopt maar het is niet per definitie vies. Het smaakt gewoon anders. ;)
  zondag 29 november 2015 @ 22:39:57 #18
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_157912076
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 22:35 schreef totnutoe het volgende:
en wat is een pecotatierer? wat is dat nou weer voor naam? zeker door een veganist uitgevonden :P
Ik eet geen vlees maar wel vis, ik dacht altijd dat je dan vegetariër bent maar dat is dus niet zo want een vegetariër eet ook geen vis eieren en melk. Blijkbaar is een pescotariër iemand die geen vlees eet maar wel vis. Ik eet ook eieren dus wellicht ben ik dan pesceitariër ofzo :P (zelf verzonnen hoor)
If you are ready to wake up, you are going to wake up.
If you're not you are going to stay pretending that you are just a poor little me.
  zondag 29 november 2015 @ 22:41:30 #19
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_157912124
quote:
10s.gif Op zondag 29 november 2015 22:39 schreef Izzy73 het volgende:

[..]

Ik eet geen vlees maar wel vis, ik dacht altijd dat je dan vegetariër bent maar dat is dus niet zo want een vegetariër eet ook geen vis eieren en melk. Blijkbaar is een pescotariër iemand die geen vlees eet maar wel vis. Ik eet ook eieren dus wellicht ben ik dan pesceitariër ofzo :P (zelf verzonnen hoor)
Je haalt hier wat hokjes door elkaar ;)
Pescotarier is overigens geen erkende term. Maar zo worden mensen die geen vlees maar wel vis en schaaldieren eten doorgaans genoemd inderdaad.

Een vegetarier eet geen vlees.
Een veganist eet naast geen vlees ook geen dierlijke producten zoals hetgeen jij omschrijft (eieren etc).
  zondag 29 november 2015 @ 22:43:43 #20
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_157912195
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 22:38 schreef Lichtkogel het volgende:
Mja... daar zeg je me wel wat ja. Zit de laatste tijd vaker te denken dat zoveel vlees eten eigenlijk helemaal niet goed is. Echter zou me niet kunnen voorstellen om nooit meer een stukkie vlees te eten of een steak te halen in een restaurant. Is het niet een beetje saai om altijd maar vegetarisch te eten?
In het begin is het even wennen, maar ik kon op een gegeven moment geen vlees meer naar binnen krijgen zonder er bij na te denken. Nu vind ik groenten en vis veel lekkerder dan vlees. Ook vegaburgers worden steeds beter alleen vertrouw ik die niet helemaal want daar zit veel GMO soja in verwerkt. :r
If you are ready to wake up, you are going to wake up.
If you're not you are going to stay pretending that you are just a poor little me.
pi_157912251
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 22:35 schreef totnutoe het volgende:

[..]

dierlijke vetten, daar draaien de hersenen op

[..]

dat zijn ze ook,over het algemeen
m'n vriendin is vegetariër, ze wil er niks van weten wat ik haar wijs wil maken, wat betreft voeding
tja, dan moet ze het zelf maar weten
ze is ook altijd ziek zwak en misselijk, niet zo slim toch?

nou ja, geintje

[..]

welnee, dat willen ze je doen geloven

[..]

en wat is een pecotatierer? wat is dat nou weer voor naam? zeker door een veganist uitgevonden :P

[..]

[..]

ok dan, anders gaat het te veel offtopic daar
Nou... ik weet het zo net nog niet hoor of wij echt 'omnivoren' zijn. Als je bijvoorbeeld kijkt naar het menselijk gebit, dan zie je dat onze tanden niet gemaakt zijn om vlees te eten. Anders waren ze wel puntig geweest (ipv recht), net als bij roofdieren zeg maar, welke zodoende het vlees van hun prooi scheuren.

Tevens moeten wij nagenoeg al het vlees koken/bakken voordat we het kunnen eten, omdat we er anders ziek van worden, vanwege de lagere zuurgraad in onze maag dan die van roofdieren/carnivoren en met hun hogere zuurgraad zodoende de bacteriën wel aankunnen welke ze binnen krijgen.
-
pi_157912256
quote:
10s.gif Op zondag 29 november 2015 22:39 schreef Izzy73 het volgende:

[..]

Ik eet geen vlees maar wel vis,
mijn vriendin ook, en ze zegt vegetariër te zijn

quote:
ik dacht altijd dat je dan vegetariër bent maar dat is dus niet zo want een vegetariër eet ook geen vis eieren en melk
.
was dat niet een veganist?, oh nee, die draagt ook geen leren schoenen dacht ik

quote:
Blijkbaar is een pescotariër iemand die geen vlees eet maar wel vis. Ik eet ook eieren dus wellicht ben ik dan pesceitariër ofzo :P (zelf verzonnen hoor)
eieren zijn ook goed voor je, vooral het eigeel
pi_157912315
quote:
18s.gif Op zondag 29 november 2015 22:43 schreef Izzy73 het volgende:

[..]

In het begin is het even wennen, maar ik kon op een gegeven moment geen vlees meer naar binnen krijgen zonder er bij na te denken. Nu vind ik groenten en vis veel lekkerder dan vlees. Ook vegaburgers worden steeds beter alleen vertrouw ik die niet helemaal want daar zit veel GMO soja in verwerkt. :r
Hmm... zal het hier thuis eens voorstellen aan de 'directie' of we inderdaad eens wat kunnen gaan minderen met vlees en meer vis gaan eten. Ff kijken hoe het bevalt. ;)
-
  zondag 29 november 2015 @ 22:47:59 #24
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_157912320
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 22:39 schreef ChrisCarter het volgende:

Klopt maar het is niet per definitie vies. Het smaakt gewoon anders. ;)
Dat is een kwestie van smaak, ik heb een hekel aan producten die voornamelijk naar zout smaken. Ik proef liever groenten ofzo. Als je weinig zout en suiker eet dan zijn al die voorverpakte producten echt smerig. Net alsof je een bord zout zit te eten.

quote:
Je haalt hier wat hokjes door elkaar ;)
Pescotarier is overigens geen erkende term. Maar zo worden mensen die geen vlees maar wel vis en schaaldieren eten doorgaans genoemd inderdaad.

Een vegetarier eet geen vlees.
Een veganist eet naast geen vlees ook geen dierlijke producten zoals hetgeen jij omschrijft (eieren etc).
Volgens mij is een veganist iemand die niets met dierlijke producten te maken wil hebben en dus ook geen leren schoenen draagt enzo.
If you are ready to wake up, you are going to wake up.
If you're not you are going to stay pretending that you are just a poor little me.
  zondag 29 november 2015 @ 22:48:57 #25
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_157912352
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 22:45 schreef Lichtkogel het volgende:

[..]

Nou... ik weet het zo net nog niet hoor of wij echt 'omnivoren' zijn. Als je bijvoorbeeld kijkt naar het menselijk gebit, dan zie je dat onze tanden niet gemaakt zijn om vlees te eten. Anders waren ze wel puntig geweest (ipv recht), net als bij roofdieren zeg maar, welke zodoende vlees van hun prooi scheuren.

We hebben toch echt carnivoor-snijtanden in onze hoeken. En herbivoor-kiezen achterin. Dus een typische omnivoorcombinatie.

quote:
Tevens moeten wij nagenoeg al het vlees koken/bakken voordat we het kunnen eten, omdat we er anders ziek van worden, vanwege de lagere zuurgraad in onze maag dan die van roofdieren/carnivoren en met hun hogere zuurgraad zodoende de bacteriën wel aankunnen welke ze binnen krijgen.
Dat is natuurlijk niet helemaal correct. Rundvlees (vele varianten) kun je rauw eten (yum yum) en het grote verschil zit hem er vooral in dat we "vroeger" niet het vlees konden bewaren. We vraten meestal dat konijntje meteen op. We vingen vooral kleine beestjes, geen koeien enzo.

Aaseters hebben vaak wel die maag met hogere zuurgraad die jij aangeeft maar mensen zijn jager-verzamelaar en omnivoor van huis uit. Ook ons korte maag darm stelsel toont dat, want bij herbivoren is dat veelal veel langer.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')