Alleen kunnen rijke teams meer testen waardoor het verschil tussen de rijke teams en de minder rijke teams nog groter wordt. De beperking zorgt er juist voor dat de kosten niet te hoog oplopen waardoor de minder rijke teams redelijk competitief blijven.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 19:05 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Het gaat ook niet om jou. Die testkilometers zorgen er juist voor dat er competitie is. En geven teams de kans om dingen uit te proberen. Daarom ziet de nieuwe Audi er radicaal anders uit dit jaar.
Leuk geprobeerd maar duidelijk onzin. Toyota heeft veeeeeel minder budget dan Audi en Porsche en de enige reden dat ze überhaupt mee kunnen doen is omdat ze kunnen testen. Nu en tijdens het seizoen.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 19:11 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Alleen kunnen rijke teams meer testen waardoor het verschil tussen de rijke teams en de minder rijke teams nog groter wordt. De beperking zorgt er juist voor dat de kosten niet te hoog oplopen waardoor de minder rijke teams redelijk competitief blijven.
Is absoluut geen onzin wat sasquatsch zegt. Hij heeft gelijk en dat is ook bewezen. Het onbeperkte testen van Ferrari in de MS jaren was een groot deel van hun succes. De minder gefortuneerde teams konden daar niet in mee en hadden geen eigen testcircuit.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 19:16 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Leuk geprobeerd maar duidelijk onzin. Toyota heeft veeeeeel minder budget dan Audi en Porsche en de enige reden dat ze überhaupt mee kunnen doen is omdat ze kunnen testen. Nu en tijdens het seizoen.
Testen is het goedkoopste dat je kunt doen en geeft ruimte voor innovatie. Dat zien we hier duidelijk.
Hierover verschillen we dus van mening.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 19:16 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Leuk geprobeerd maar duidelijk onzin. Toyota heeft veeeeeel minder budget dan Audi en Porsche en de enige reden dat ze überhaupt mee kunnen doen is omdat ze kunnen testen. Nu en tijdens het seizoen.
Testen is het goedkoopste dat je kunt doen en geeft ruimte voor innovatie. Dat zien we hier duidelijk.
Natuurlijk is testen goedkoop. Dan weet je of iets werkt of niet voordat je er geld aan spendeert. Veel goedkoper dan duizenden uren computersimulaties. En veeeeel bruikbaarder. En het zorgt dus voor veel meer innovatie. Niet testen maakt iedereen aartsconservatief en dat is geen bal aan. Bij een verbod wordt het geld dat anders aan testen zou worden uitgegeven in plaats daarvan uitgegeven aan andere zaken die kleinere constructeurs al helemaal niet kunnen betalen.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 19:42 schreef JimmyManna het volgende:
Testen is ook helemaal niet zo relatief goedkoop zoals jij lijkt te beweren, ongelimiteerd testen is ultraduur omdat er dan door de teams veel en veel meer bedacht wordt, om maar even te testen, en als het niks is pleuren we het weer weg. Zonder ongelimiteerde tests gebeurt dat vele malen minder want de weinige testtijd gebruik je voor andere zaken.
De kijker heeft er alles aan. Daardoor staan er verschillende auto's aan de start die er anders uitzien en verschillende sterktes en zwaktes hebben. Daardoor ontstaat racen. En innovatie.quote:De kijker heeft verder ook helemaal niks aan al dat getest.
De feiten spreken voor zich. Het is geen kwestie van een mening.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 20:00 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Hierover verschillen we dus van mening.
Nee, ik zit er niet naast. Ongelimiteerd testen zorgt voor grotere verschillen. Niet-testen is goedkoper dan wel-testen. Het is heel gek om anders te beweren. Dat is niet alleen zelf te bedenken, het is bewezen. Maar goed, jij mag je eigen mening er op na houden, ook als die niet strookt met de feiten.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 20:05 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Natuurlijk is testen goedkoop. Dan weet je of iets werkt of niet voordat je er geld aan spendeert. Veel goedkoper dan duizenden uren computersimulaties. En veeeeel bruikbaarder. En het zorgt dus voor veel meer innovatie. Niet testen maakt iedereen aartsconservatief en dat is geen bal aan. Bij een verbod wordt het geld dat anders aan testen zou worden uitgegeven in plaats daarvan uitgegeven aan andere zaken die kleinere constructeurs al helemaal niet kunnen betalen.
[..]
De kijker heeft er alles aan. Daardoor staan er verschillende auto's aan de start die er anders uitzien en verschillende sterktes en zwaktes hebben. Daardoor ontstaat racen. En innovatie.
Dus ja, je zit er volledig naast. En dat weten ze in F1 ook waar testen terugkomt en domme limieten eindelijk opgeheven worden.
Fout. WEC bewijst het.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 20:49 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Nee, ik zit er niet naast. Ongelimiteerd testen zorgt voor grotere verschillen.
Alweer fout. WEC is vele malen goedkoper dan F1 waar niet getest mag worden. Ondanks het testverbod zijn alle kleine teams in F1 in de problemen en de grote teams hebben een enorme voorsprong op de rest. Juist dankzij het testverbod en allerlei andere verboden.quote:Niet-testen is goedkoper dan wel-testen.
Zeker doei. Als jij zo praat, praat ik niet meer terug. Alles wat je zegt valt te weerleggen maar ik zit hier om normaal te discussiëren, niet om dit.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 21:03 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Fout. WEC bewijst het.
[..]
Alweer fout. WEC is vele malen goedkoper dan F1 waar niet getest mag worden. Ondanks het testverbod zijn alle kleine teams in F1 in de problemen en de grote teams hebben een enorme voorsprong op de rest. Juist dankzij het testverbod en allerlei andere verboden.
Het is niet mijn mening, het gaat hier gewoon om de feiten. Dat jij die niet onder ogen wilt zien, prima. Voor F1-fanboys zijn er genoeg F1-topics hier.
Dus doei .
Die van 2014 was legendárisch.quote:
Bathurst 1000 != Bathurst 12 Hoursquote:Op zaterdag 6 februari 2016 12:41 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Die van 2014 was legendárisch.
Sutil bij Toyota? Hoe is die daar terecht gekomen?quote:Op woensdag 17 februari 2016 13:45 schreef Fir3fly het volgende:Laatste nieuws is dat Adrian Sutil vorige week getest heeft en dat ze nu al bezig zijn lange runs op de nieuwe motor (2.5 - 3L V6T) te doen.
Heeft in 2015 ook al getest. Verder geen idee, hij moet toch wat te doen hebben?quote:Op woensdag 17 februari 2016 14:55 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Sutil bij Toyota? Hoe is die daar terecht gekomen?
Toyotaquote:Op woensdag 17 februari 2016 13:45 schreef Fir3fly het volgende:
Nieuw filmpje van Toyota:
De TS050 wordt uit de doeken gedaan op 24 maart. Speculatie alom . Laatste nieuws is dat Adrian Sutil vorige week getest heeft en dat ze nu al bezig zijn lange runs op de nieuwe motor (2.5 - 3L V6T) te doen.
Spanning .
Wordt hij straks door Sauber aangeklaagd wegens contractbreuk.quote:Op woensdag 17 februari 2016 15:03 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Heeft in 2015 ook al getest. Verder geen idee, hij moet toch wat te doen hebben?
Dat contract was voor een jaar, niet voor twee jaar ;-).quote:Op woensdag 17 februari 2016 22:23 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Wordt hij straks door Sauber aangeklaagd wegens contractbreuk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |