SPOILER: code voor de OP voor makkelijke edits.Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Altijd onderweg naar het avontuur
WEC is ook pas weer in maart.quote:Op zondag 29 november 2015 13:32 schreef Fir3fly het volgende:
Kan de topictitel veranderd worden? Le Mans is pas in Juni weer.
Boeit me niet wat bekend is. Dit topic gaat over WEC en niet over Le Mans alleen.quote:Op zondag 29 november 2015 15:39 schreef Nattekat het volgende:
[..]
WEC is ook pas weer in maart.
Titel is bewust zo gekozen omdat het WEC in het algemeen nog niet zo bekend is. Dit zegt meer.
Iemand hier op tegen? Stemmen kan nu!quote:Op zondag 29 november 2015 13:32 schreef Fir3fly het volgende:
Kan de topictitel veranderd worden? Le Mans is pas in Juni weer.
quote:Onvermijdelijk en nu ook officieel
Nissan schrapt LMP1 programma voor 2016: "The company concluded that the program would not be able to reach its ambitions and decided to focus on developing its longer term racing strategies."
Wat een afgang.quote:Op dinsdag 22 december 2015 16:37 schreef Ferry_76 het volgende:
Minder Porsche en Audi, en helemaal geen Nissan meer:
[..]
Jeeeeeezussssss...quote:Op dinsdag 22 december 2015 16:37 schreef Ferry_76 het volgende:
Minder Porsche en Audi, en helemaal geen Nissan meer:
[..]
godver, kutzooiquote:Op dinsdag 22 december 2015 16:37 schreef Ferry_76 het volgende:
Minder Porsche en Audi, en helemaal geen Nissan meer:
[..]
alleen Darren Cox is toch weg, Bowlby is er nog gewoon en neemt deels Cox' taken over.quote:Op dinsdag 22 december 2015 17:10 schreef Fir3fly het volgende:. Zeker nu die schreeuwers Bowlby en Cox eruit gemieterd zijn.
Nee hij heeft een andere 'technische' positie gekregen bij Nissan. Een tijdje geleden al. Er werd iemand anders aangenomen om Cox' taken over te nemen, en het schijnt dat hij degene is die nu de stekker eruit getrokken heeft. Vanaf het eerste moment was het project al gedoemd om te falen.quote:Op dinsdag 22 december 2015 17:25 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
alleen Darren Cox is toch weg, Bowlby is er nog gewoon en neemt deels Cox' taken over.
nergens gelezen. Bron?quote:Op dinsdag 22 december 2015 17:28 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nee hij heeft een andere 'technische' positie gekregen bij Nissan. Een tijdje geleden al. Er werd iemand anders aangenomen om Cox' taken over te nemen, en het schijnt dat hij degene is die nu de stekker eruit getrokken heeft. Vanaf het eerste moment was het project al gedoemd om te falen.
http://www.racer.com/wec-(...)ec-nissan-quits-lmp1quote:Program leaders Ben Bowlby and Chris Mower were then tasked with calling each employee directly as many, according to a source, were not monitoring work email and learned about their firings via the Internet.
quote:Op dinsdag 22 december 2015 18:07 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
nergens gelezen. Bron?
Maar dit bericht meldt dan dat Bowlby nog gewoon op top niveau bij het P1 betrokken is:
[..]
http://www.racer.com/wec-(...)ec-nissan-quits-lmp1
http://sportscar365.com/l(...)-new-team-principal/quote:Additionally, the Japanese manufacturer has confirmed a restructuring in management, with the appointment of Michael Carcamo as new team principal, a position previously filled by Ben Bowlby.
Allemaal pr smoesjes.quote:Op dinsdag 22 december 2015 20:39 schreef sasquatsch het volgende:
De reden dat ze niet racen op Le Mans is dat ze de auto opnieuw ontworpen hebben (en vooral het hybride systeem) en niet op tijd klaar zijn voor Le Mans met de bouw en test. Dus om te voorkomen dat ze zoals afgelopen jaar nog aan het ontwikkelen zijn tijdens de race besluiten ze om niet te racen.
Of ze dat de volgende jaren ook niet doen staat nog niet vast.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/122324
Klopt. Het was na Le Mans al een redelijke gok om te zeggen dat we dat ding nooit weer zouden zien. En dat is dus het geval.quote:Op dinsdag 22 december 2015 21:52 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Allemaal pr smoesjes.
Het design is gewoon waardeloos.
Pink Pig Briljante wagenquote:
yupquote:Op maandag 28 december 2015 20:39 schreef Vriezzer het volgende:
[..]
Zoals het hoort. Met het vuil en de krassen er nog aan.
En lekkere dikke bodykitjes die LM GT wagens. Doet toch weer meer denken aan GT1 van een aantal jaren geleden.quote:
Mooi gefilmd en een mooi overzicht van alle auto's.quote:
Prima team dus zeker kansen voor zeges.quote:Op maandag 11 januari 2016 12:11 schreef rubbereend het volgende:
Van der Garde in 24 uur van Le Mans
Boodschappenautootje hoor.quote:Op woensdag 20 januari 2016 17:02 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
Mooie livery van Rebellion
Dit heeft toch niks met een Prius te maken.quote:Op donderdag 21 januari 2016 22:41 schreef Fir3fly het volgende:
Enigszins offtopic, maar hier is de nieuwe Toyota Prius:
[ afbeelding ]
Gaat rijden in de GT300 categorie van Super GT.
Het is een hybride!quote:Op vrijdag 22 januari 2016 11:52 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Dit heeft toch niks met een Prius te maken.
je mag hopen dat ze er op het circuit wel wat aan hebben, want de meeste hybrides op de weg slepen alleen maar een hoop dood gewicht mee, omdat meer op de snelweg rijden dan in de stad waar ze wel tot hun recht komen.quote:
Ze wonnen een paar races vorig jaar met hetzelfde systeem dus maak je maar geen zorgen.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 12:04 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
je mag hopen dat ze er op het circuit wel wat aan hebben, want de meeste hybrides op de weg slepen alleen maar een hoop dood gewicht mee, omdat meer op de snelweg rijden dan in de stad waar ze wel tot hun recht komen.
Succes!quote:Op zondag 24 januari 2016 03:25 schreef Bluurgh het volgende:
Over Endurance gesproken, ben op dit moment bezig met de 24 uur van Daytona in iRacing! Nog meer mensen die meedoen?
We liggen 4e doordat we wat technische problemen hadden net. Verder goed uit de problemen gebleven, we hadden eerste in onze klasse kunnen liggen (4 rondjes verloren en nu 3 ronden achterstand op de leider), maargoed, nog 11 uur te gaan!
Thanks Dat is idd een beetje een stomme beslissing!quote:Op zondag 24 januari 2016 03:29 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Succes!
Mijn team doet niet mee dit jaar, we racen morgen in de NEO Endurance series. Nogal kut dat iRacing dit weekend koos voor Daytona .
iRacing gaat verder wel goed? Ik lees veel negatieve dingen de laatste paar weken.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 19:44 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ze wonnen een paar races vorig jaar met hetzelfde systeem dus maak je maar geen zorgen.
Wat problemen met de website, ik heb verder nergens last van .quote:Op zondag 24 januari 2016 13:45 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
iRacing gaat verder wel goed? Ik lees veel negatieve dingen de laatste paar weken.
Ik heb zelf al een tijd niet gespeeld (stuur/pedalen kapot).
Jammer van de bugs. Maar een 4e plaats klinkt toch niet gek .quote:Op zondag 24 januari 2016 15:46 schreef Bluurgh het volgende:
Wij hebben eenmaal een bug gehad dat de sim een rijder niet meer toeliet (iets met verkeerde toewijzing van de dag en daarna een 'download additional content' knop die nergens voor nodig was. ofzo, zag iig op het forum dat er meer mensen last van hadden.) en hij herkende mijn knoppen op het stuur niet meer toen ik de laatste stint wilde rijden. Ze werkten prima in het menu en bij de opties enzo, maar ingame kon ik dus niet meer de pitlimiter eraf halen. Dat was dus een tow en een teamgenoot die het overnam.
5 rondjes verloren door die 2 dingen, en uiteindelijk 4e geworden op 7 ronden achterstand. In split 7 van 13 .
http://www.imsa.com/camera/imsatvquote:Op zaterdag 30 januari 2016 16:00 schreef Jigzoz het volgende:
Wordt zeker nergens op tv uitgezonden hè? Ik kon in ieder geval niks vinden.
Maar goed, IMSA zal wel een livestream hebben. Staat me iets van bij dat dat voorgaande jaren ook zo was.
Als die Fords heel blijven, dan vernederen ze de rest.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 16:24 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
http://www.imsa.com/camera/imsatv
Werkt perfect, met commentaar van Radio Le Mans .
Ik ben vooral benieuwd wat de nieuwe Ford GT en Ferrari 488 kunnen doen.
Geen acestream?quote:Op zaterdag 30 januari 2016 20:26 schreef Sinister-D- het volgende:
Hmmm, firstrow heeft ook maar een crap stream op groot scherm en imsa.tv is nog niet gestart
(nog) niet gevonden....quote:
20.40quote:
Nee, de prototypes zijn gewoon langzaam gemaakt. Gelukkig is dat volgend jaar anders als de DPs eindelijk verdwijnen en de top klasse gewoon LMP2 is.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 21:28 schreef Sinister-D- het volgende:
Hoppa rechtstreekse m3u gevonden van Imsa.tv, zga hd op de tv
Ik heb de Deltawing niet meer gevolgd na 't Le Mans debuut, maar heeft dat ding zo'n progressie gemaakt de afgelopen jaren dat ie zelfs mee kan voor podiums tussen de prototypess?
Maar nauwelijks veranderd sinds 2014.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 21:57 schreef sasquatsch het volgende:
De Deltawing is wel degelijk doorontwikkeld en er ligt een andere motor in. Geen Nissan meer. Dus sterk verbeterd ten opzichte van een paar jaar terug.
Overigens ben ik alweer gestopt met kijken. Die cautions de hele tijd verpesten de race .quote:I have been around racing for over 60 years but I never thought I would see the Daytona 24 hours being led by a girl driving a penis.
Deze had ik gemist, maar dat was ook vantevoren onzin. In de test vorige week waren ze al niet de snelste.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 16:30 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Als die Fords heel blijven, dan vernederen ze de rest.
Mwah waarom? Iedereen kon er gewoon omheen. Deze dude negeerde de gele vlaggen gewoon. Eigen schuld.quote:Op zondag 31 januari 2016 00:28 schreef Peterselieman het volgende:
imo hadden ze al voor de klap moeten besluiten tot een SC vanwege de positie van de gestrande auto
Waarom? Is een leuke auto en deed het goed.quote:Op zondag 31 januari 2016 00:31 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Mwah waarom? Iedereen kon er gewoon omheen. Deze dude negeerde de gele vlaggen gewoon. Eigen schuld.
Wel mooi dat de DeltaWing er nu uit is .
Gefaald prestige project van Nissan (de zoveelste) die alleen nog maar door Panoz wordt onderhouden om een middelvinger op te steken tegen diezelfde Nissan. Heel veel leuks is er niet aan.quote:
Alleen maar omdat hij maar bijna de helft hoeft te wegen van de andere Prototypes. Heeft alles met de BoP te maken en niets met het ding zelf.quote:en deed het goed.
Huh? Ik had ergens gelezen dat ze bij de kwalificatie alles en iedereen achter zich hadden gelaten.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 23:36 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Deze had ik gemist, maar dat was ook vantevoren onzin. In de test vorige week waren ze al niet de snelste.
#TeamFir3fly in deze. Het is een gedrocht.quote:Op zondag 31 januari 2016 00:45 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Waarom? Is een leuke auto en deed het goed.
En hij had blijkbaar niet gehoord dat er een auto midden op de weg stond.
Is ook een prima allround coureur. En een leuk joch ook nog. Pure liefhebber.quote:Op zondag 31 januari 2016 10:20 schreef Jigzoz het volgende:
Dat commentaar over Bleekemolen is wel redelijk positief: "Women and children, move away from the fences. Jeroen Bleekemolen is driving. In his last stint he drove from 10 laps down to 6 laps down. An incredible performance."
(of zoiets)
want alle wagens moeten hetzelfde zijn en binnen een bepaald plaatje passen? Juist mooi dat er zo af en toe out-of-the-box concepten mee doen.quote:Op zondag 31 januari 2016 10:39 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
#TeamFir3fly in deze. Het is een gedrocht.
Nou ja... 'Joch'... Die man is 35.quote:Op zondag 31 januari 2016 11:18 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Is ook een prima allround coureur. En een leuk joch ook nog. Pure liefhebber.
Ik ben nog altijd verbaast dat hij nooit fabriekscoureur bij Porsche is geworden. Dus de periode dat hij dominant was in Supercup.quote:Op zondag 31 januari 2016 11:18 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Is ook een prima allround coureur. En een leuk joch ook nog. Pure liefhebber.
Dat zou hij zeker verdiend hebben. In NL hebben we nogal eens de neiging neer te kijken op rijders die de F1 niet hebben gehaald maar dat is niet altijd terecht in mijn ogen. Bleekemolen is echt een geweldige coureur.quote:Op zondag 31 januari 2016 12:46 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Ik ben nog altijd verbaast dat hij nooit fabriekscoureur bij Porsche is geworden. Dus de periode dat hij dominant was in Supercup.
Naast Webber in de LMP1. Dat zou wel heel tof geweest zijn.quote:Op zondag 31 januari 2016 12:46 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Ik ben nog altijd verbaast dat hij nooit fabriekscoureur bij Porsche is geworden. Dus de periode dat hij dominant was in Supercup.
LMP1 is pas sinds een paar jaar, ik bedoel fabriekscoureur voor GT2/GTE jaren terug.quote:Op zondag 31 januari 2016 12:50 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Naast Webber in de LMP1. Dat zou wel heel tof geweest zijn.
Ja, snap ik. Maar als dat het geval was geweest, dan was een doorstroom naar LMP1 helemaal niet gek geweest.quote:Op zondag 31 januari 2016 12:53 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
LMP1 is pas sinds een paar jaar, ik bedoel fabriekscoureur voor GT2/GTE jaren terug.
Dat was 1 van de meest spannende finishes die ik ooit heb gezien in de Racerij ,quote:Op zondag 31 januari 2016 20:44 schreef sasquatsch het volgende:
Wat een finish in de GTLM klasse. 0.034 sec tussen nr 1 en 2 na 24 uur.
Weer een diesel natuurlijkquote:Op zondag 31 januari 2016 22:35 schreef sasquatsch het volgende:
Angelelli, de nummer 2 overall, is na de race opgenomen in het ziekenhuis na het inademen van uitlaatgassen.
Doet me denken aan de livery die Audi in het verleden gebruikt heeft:quote:Op donderdag 4 februari 2016 11:57 schreef sasquatsch het volgende:
Kobayashi vervangt Wurz bij Toyota, die de nieuwe livery gepresenteerd heeft. De nieuwe auto is pas te zien op 24 maart op Paul Ricard.
[ afbeelding ]
quote:Ook de voormalige Manor F1-bazen John Booth en Graeme Lowdon hebben een inschrijving voor Le Mans gekregen.
Zij gaan deze Oreca-Nissan 05 runnen.
Jan Magnussen uit Amerika?quote:Op vrijdag 5 februari 2016 17:11 schreef Ferry_76 het volgende:
Inschrijflijst voor Le Mans, inclusief reserves:
[ afbeelding ]
in volle glorie.quote:Op donderdag 4 februari 2016 17:56 schreef Fir3fly het volgende:
[ afbeelding ]
De TS050. Kans is groot dat we dus wel wat meer spyshots te zien krijgen.
En Porsche is ook aan het testen:
https://www.instagram.com/p/BBRhTaImtI_/
Is het niet heerlijk om geen domme restricties op testen te hebben ?
Dat is de livery. Niet de nieuwe auto.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 17:55 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
in volle glorie.
http://www.autosport.be/i(...)22d7f4fe7c60470c.jpg
Edit: Sasq had 'm al geplaatst dan maar een link...
Kobayashi trouwens bevestigd als vervanger van Wurz.
Absoluut wel.quote:
4x Ford GT .quote:Op vrijdag 5 februari 2016 17:11 schreef Ferry_76 het volgende:
Inschrijflijst voor Le Mans, inclusief reserves:
[ afbeelding ]
Ok. Persoonlijk raak ik niet opgewonden van talloze testkilometers die ik toch niet zien kan, maar ieder zijn ding.quote:
Hopelijk doen ze het beter dan tijdens de 24 uur van Daytona.quote:
Het gaat ook niet om jou. Die testkilometers zorgen er juist voor dat er competitie is. En geven teams de kans om dingen uit te proberen. Daarom ziet de nieuwe Audi er radicaal anders uit dit jaar.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 18:57 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Ok. Persoonlijk raak ik niet opgewonden van talloze testkilometers die ik toch niet zien kan, maar ieder zijn ding.
Qua snelheid zat het wel goed, de snelste tijd neergezet in de klasse geloof ik. Betrouwbaarheid valt aan te sleutelen natuurlijk. Maar het lijkt me beter een snelle auto meer betrouwbaar te maken dan andersom.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 19:04 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Hopelijk doen ze het beter dan tijdens de 24 uur van Daytona.
quote:LMP1 (9 Entries)
1 – Porsche Team – Porsche 919 Hybrid – Timo Bernhard
2 – Porsche Team – Porsche 919 Hybrid – Romain Dumas
5 – Toyota Gazoo Racing – Toyota TS050 Hybrid – Anthony Davidson
6 – Toyota Gazoo Racing – Toyota TS050 Hybrid – Stephane Sarrazin
7 – Audi Sport Team Joest – Audi R18 – Marcel Fassler
8 – Audi Sport Team Joest – Audi R18 – Lucas di Grassi
4 – Team ByKolles – CLM P1/01 AER – Simon Trummer
12 – Rebellion Racing – Rebellion R-One AER – Nico Prost
13 – Rebellion Racing – Rebellion R-One AER – Matheo Tuscher
LMP2 (10 Entries)
26 – G-Drive Racing – Oreca 05 Nissan – Roman Rusinov
27 – SMP Racing – BR Engineering BR01 Nissan – Nicolas Minassian
30 – Extreme Speed Motorsports – Ligier JS P2 Nissan – Scott Sharp
31 – Extreme Speed Motorsports – Ligier JS P2 Nissan – Ryan Dalziel
35 – Baxi DC Racing Alpine – Alpine A460 Nissan – David Cheng
36 – Signatech-Alpine – Alpine A460 Nissan – Gustavo Menezes
37 – SMP Racing – BR Engineering BR01 Nissan – Vitaly Petrov
42 – Strakka Racing – Gibson 015S Nissan – Nick Leventis
43 – RGR Sport by Morand – Ligier JS P2 Nissan – Ricardo Gonzalez
44 – Manor – Oreca 05 Nissan – Tor Graves
GTE-Pro (7 Entries)
51 – AF Corse – Ferrari 488 GTE – Gianmaria Bruni
66 – Ford Chip Ganassi Racing Team UK – Ford GT – Marino Franchitti
67 – Ford Chip Ganassi Racing Team UK – Ford GT – Olivier Pla
71 – AF Corse – Ferrari 488 GTE – Davide Rigon
77 – Dempsey Proton Racing – Porsche 911 RSR – Richard Lietz
95 – Aston Martin Racing – Aston Martin Vantage – Nicki Thiim
97 – Aston Martin Racing – Aston Martin Vantage – Richie Stanaway
GTE-Am (6 Entries)
50 – Larbre Competition – Corvette C7.R – Yutaka Yamagishi
78 – KCMG – Porsche 911 RSR – Christian Ried
83 – AF Corse – Ferrari F458 Italia – Francois Perrodo
86 – Gulf Racing UK – Porsche 911 RSR – Michael Wainwright
88 – Abu Dhabi Proton Racing – Porsche 911 RSR – Khaled Al Qubaisi
98 – Aston Martin Racing – Aston Martin Vantage – Paul Dalla Lana
Alleen kunnen rijke teams meer testen waardoor het verschil tussen de rijke teams en de minder rijke teams nog groter wordt. De beperking zorgt er juist voor dat de kosten niet te hoog oplopen waardoor de minder rijke teams redelijk competitief blijven.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 19:05 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Het gaat ook niet om jou. Die testkilometers zorgen er juist voor dat er competitie is. En geven teams de kans om dingen uit te proberen. Daarom ziet de nieuwe Audi er radicaal anders uit dit jaar.
Leuk geprobeerd maar duidelijk onzin. Toyota heeft veeeeeel minder budget dan Audi en Porsche en de enige reden dat ze überhaupt mee kunnen doen is omdat ze kunnen testen. Nu en tijdens het seizoen.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 19:11 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Alleen kunnen rijke teams meer testen waardoor het verschil tussen de rijke teams en de minder rijke teams nog groter wordt. De beperking zorgt er juist voor dat de kosten niet te hoog oplopen waardoor de minder rijke teams redelijk competitief blijven.
Is absoluut geen onzin wat sasquatsch zegt. Hij heeft gelijk en dat is ook bewezen. Het onbeperkte testen van Ferrari in de MS jaren was een groot deel van hun succes. De minder gefortuneerde teams konden daar niet in mee en hadden geen eigen testcircuit.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 19:16 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Leuk geprobeerd maar duidelijk onzin. Toyota heeft veeeeeel minder budget dan Audi en Porsche en de enige reden dat ze überhaupt mee kunnen doen is omdat ze kunnen testen. Nu en tijdens het seizoen.
Testen is het goedkoopste dat je kunt doen en geeft ruimte voor innovatie. Dat zien we hier duidelijk.
Hierover verschillen we dus van mening.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 19:16 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Leuk geprobeerd maar duidelijk onzin. Toyota heeft veeeeeel minder budget dan Audi en Porsche en de enige reden dat ze überhaupt mee kunnen doen is omdat ze kunnen testen. Nu en tijdens het seizoen.
Testen is het goedkoopste dat je kunt doen en geeft ruimte voor innovatie. Dat zien we hier duidelijk.
Natuurlijk is testen goedkoop. Dan weet je of iets werkt of niet voordat je er geld aan spendeert. Veel goedkoper dan duizenden uren computersimulaties. En veeeeel bruikbaarder. En het zorgt dus voor veel meer innovatie. Niet testen maakt iedereen aartsconservatief en dat is geen bal aan. Bij een verbod wordt het geld dat anders aan testen zou worden uitgegeven in plaats daarvan uitgegeven aan andere zaken die kleinere constructeurs al helemaal niet kunnen betalen.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 19:42 schreef JimmyManna het volgende:
Testen is ook helemaal niet zo relatief goedkoop zoals jij lijkt te beweren, ongelimiteerd testen is ultraduur omdat er dan door de teams veel en veel meer bedacht wordt, om maar even te testen, en als het niks is pleuren we het weer weg. Zonder ongelimiteerde tests gebeurt dat vele malen minder want de weinige testtijd gebruik je voor andere zaken.
De kijker heeft er alles aan. Daardoor staan er verschillende auto's aan de start die er anders uitzien en verschillende sterktes en zwaktes hebben. Daardoor ontstaat racen. En innovatie.quote:De kijker heeft verder ook helemaal niks aan al dat getest.
De feiten spreken voor zich. Het is geen kwestie van een mening.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 20:00 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Hierover verschillen we dus van mening.
Nee, ik zit er niet naast. Ongelimiteerd testen zorgt voor grotere verschillen. Niet-testen is goedkoper dan wel-testen. Het is heel gek om anders te beweren. Dat is niet alleen zelf te bedenken, het is bewezen. Maar goed, jij mag je eigen mening er op na houden, ook als die niet strookt met de feiten.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 20:05 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Natuurlijk is testen goedkoop. Dan weet je of iets werkt of niet voordat je er geld aan spendeert. Veel goedkoper dan duizenden uren computersimulaties. En veeeeel bruikbaarder. En het zorgt dus voor veel meer innovatie. Niet testen maakt iedereen aartsconservatief en dat is geen bal aan. Bij een verbod wordt het geld dat anders aan testen zou worden uitgegeven in plaats daarvan uitgegeven aan andere zaken die kleinere constructeurs al helemaal niet kunnen betalen.
[..]
De kijker heeft er alles aan. Daardoor staan er verschillende auto's aan de start die er anders uitzien en verschillende sterktes en zwaktes hebben. Daardoor ontstaat racen. En innovatie.
Dus ja, je zit er volledig naast. En dat weten ze in F1 ook waar testen terugkomt en domme limieten eindelijk opgeheven worden.
Fout. WEC bewijst het.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 20:49 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Nee, ik zit er niet naast. Ongelimiteerd testen zorgt voor grotere verschillen.
Alweer fout. WEC is vele malen goedkoper dan F1 waar niet getest mag worden. Ondanks het testverbod zijn alle kleine teams in F1 in de problemen en de grote teams hebben een enorme voorsprong op de rest. Juist dankzij het testverbod en allerlei andere verboden.quote:Niet-testen is goedkoper dan wel-testen.
Zeker doei. Als jij zo praat, praat ik niet meer terug. Alles wat je zegt valt te weerleggen maar ik zit hier om normaal te discussiëren, niet om dit.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 21:03 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Fout. WEC bewijst het.
[..]
Alweer fout. WEC is vele malen goedkoper dan F1 waar niet getest mag worden. Ondanks het testverbod zijn alle kleine teams in F1 in de problemen en de grote teams hebben een enorme voorsprong op de rest. Juist dankzij het testverbod en allerlei andere verboden.
Het is niet mijn mening, het gaat hier gewoon om de feiten. Dat jij die niet onder ogen wilt zien, prima. Voor F1-fanboys zijn er genoeg F1-topics hier.
Dus doei .
Die van 2014 was legendárisch.quote:
Bathurst 1000 != Bathurst 12 Hoursquote:Op zaterdag 6 februari 2016 12:41 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Die van 2014 was legendárisch.
Sutil bij Toyota? Hoe is die daar terecht gekomen?quote:Op woensdag 17 februari 2016 13:45 schreef Fir3fly het volgende:Laatste nieuws is dat Adrian Sutil vorige week getest heeft en dat ze nu al bezig zijn lange runs op de nieuwe motor (2.5 - 3L V6T) te doen.
Heeft in 2015 ook al getest. Verder geen idee, hij moet toch wat te doen hebben?quote:Op woensdag 17 februari 2016 14:55 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Sutil bij Toyota? Hoe is die daar terecht gekomen?
Toyotaquote:Op woensdag 17 februari 2016 13:45 schreef Fir3fly het volgende:
Nieuw filmpje van Toyota:
De TS050 wordt uit de doeken gedaan op 24 maart. Speculatie alom . Laatste nieuws is dat Adrian Sutil vorige week getest heeft en dat ze nu al bezig zijn lange runs op de nieuwe motor (2.5 - 3L V6T) te doen.
Spanning .
Wordt hij straks door Sauber aangeklaagd wegens contractbreuk.quote:Op woensdag 17 februari 2016 15:03 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Heeft in 2015 ook al getest. Verder geen idee, hij moet toch wat te doen hebben?
Dat contract was voor een jaar, niet voor twee jaar ;-).quote:Op woensdag 17 februari 2016 22:23 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Wordt hij straks door Sauber aangeklaagd wegens contractbreuk.
idd mooi gebruik gemaakt van de diverse openingslijnen aan de voorkant.quote:
Komend jaar Dakar winnen en dan in 2018 weer naar Le Mans. Zeg ik geen nee tegen.quote:Op woensdag 24 februari 2016 19:39 schreef M90 het volgende:
Positieve financiële resultaten van PSA Peugeot Citroën zorgen her en der tot geruchten over mogelijke terugkeer Peugeot in lmp1 vanaf seizoen 2018. Yes please
De revival van de 908, zou erg mooi zijnquote:Op woensdag 24 februari 2016 19:39 schreef M90 het volgende:
Positieve financiële resultaten van PSA Peugeot Citroën zorgen her en der tot geruchten over mogelijke terugkeer Peugeot in lmp1 vanaf seizoen 2018. Yes please
Z'n oudere broer Laurens is één van de beste GT rijders ter wereld dus zou Dries niet afschrijven.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 09:08 schreef Sinister-D- het volgende:
Hmm, Frijns gekoppelt aan een 17 jarige rookie met maar 1 jaar race ervaring. Ik zou kunnen klagen dat het op niets gaat uitdraaien, maar afgelopen jaar is er ergens in een redelijk bekende single seater klasse het tegendeel bewezen
quote:As announced on 13th November 2015, a support race for LM P3s in the ACO Series and GT3s in the Michelin GT3 Le Mans Cup will take place at the 84th Le Mans 24 Hours on 18-19 June 2016. The first running of this race called Road to Le Mans organised by the Automobile Club de l’Ouest with the collaboration of Le Mans Endurance Management (promoter of the Michelin GT3 Le Mans Cup Series), will be held in the late morning of Saturday 18th June on the legendary 13,629-km Sarthe circuit. Here are the details.
Road to Le Mans, the second round of the Michelin GT3 Le Mans Cup reserved for cars from the GT3 category, will be part of five of the six rounds of the 2016 European Le Mans Series, and a curtain-raiser to the Le Mans 24 Hours.
For the LM P3s, prototypes that enable teams and drivers to access the first step of the endurance pyramid created by the ACO, it is a single event and won’t count for any championship. Only prototypes racing in the ACO Series (ELMS and Asian Le Mans) will be allowed to start.
The ACO reserves itself the right to invite other GT3s and LM P3s to compete in this new supporting race to the Le Mans 24 Hours.
Entries for the Road to Le Mans will open on Monday 18th March and close on Friday 15th April. A selection committee will meet after entries have closed to draw up the list of cars allowed to start Road to Le Mans.
Full season entrants competing in the Michelin GT3 Le Mans Cup will be given automatic entries. For the others (LM P3s and invitations) the entry fee will be 12 000 euros (+ tax if applicable). The number of cars allowed to start will be confirmed on 25th March.
The start of this race (50 to 60 minutes maximum, confirmation on 25th March) will be given on Saturday 18th June at 11h10. Beforehand, scrutineering and administrative checks will take place on Tuesday 14th June from 4 p.m to 6 p.m and Wednesday 15th June from 9 a.m to midday. Two 1-hour free practice sessions will be held on Wednesday 15th June from 8.30 p.m to 9.30 p.m, and Thursday 16th June from 2.30 p.m to 3.30 p.m followed by a 30-minute qualifying session on Thursday from 6 p.m to 6.30 p.m.
The format of the race foreseen for one or two drivers* will impose a minimum driving time of 20mn per driver, and a pit stop (minimum time fixed by the regulations) within a given time window.
For safety reasons slow zones will be used, but the system will be different to that of the Le Mans 24 Hours. Eight to ten zones will be in place with signalisation and control of the average speeds.
For this new event Shell will be the official fuel supplier, and in compliance with the regulations refuelling will be forbidden during the practice sessions and the race.
There will be no limit on tyres. A single slick specification will be available for each category and Michelin will be the sole supplier.
The whole field will have a paddock and a dedicated hospitality unit on the Maison Blanche circuit.
Road to Le Mans reinforces the determination of the ACO to consolidate the development of the endurance nursery and to highlight the promotional categories in this branch of the sport.
Reminder: the support race programme for the Le Mans 24 Hours will be completed by the Ferrari Challenge.
Interessant dus. In plaats van een MGU op de uitlaat doet Toyota het met twee keer MGU-K op de voor en achteras. In tegenstelling tot Audi en Porsche die allebei wel een MGU op de turbo hebben. Wat betreft Porsche, die hebben waarschijnlijk de turbo en de MGU-H van elkaar gescheiden. Met een variabel controlesysteem dat regelt welke uitlaatgassen naar welk systeem gaan, de turbo of de MGU-H.quote:WEC - Pascal Vasselon (Toyota): “The right technology at the right time”
Last week, Toyota tested the 2016 package of the all-new TS050 Hybrid at the Motorland Aragon circuit in Spain. Major changes have been introduced compared with the 2014 World Endurance Championship-winning TS040, especially a turbo engine and Li-ion batteries to store the energy recovered by the hybrid system. A revolution more than an evolution, as Pascal Vasselon, Toyota Technical Director, explained.
When faced with new technical regulations for the LM P1 class in 2014, Audi, Toyota and Porsche opted for radically different strategies. While the conservative approach adopted by Audi paid off at the 24 Hours of Le Mans, Porsche’s strikingly innovative solution was beset with reliability problems. Toyota’s middle lane was the one that led to the World Endurance Manufacturers’ Championship title.
Fast-forward 12 months. Although the manufacturers had continued with the same technological concepts in 2015, the outcome was somewhat different – Porsche took the season by storm. Audi managed to compete in terms of performance but fell short on reliability, while Toyota had the opposite problem: a dependable car that lacked pure speed. An obsolete concept? “No,” retorted Pascal Vasselon, Technical Director of Toyota Gazoo Racing, “but times change. We had decided to use supercapacitors to store braking energy because, in our view, they were the best solution. We were proved right because, at the end of the day, we took the 2014 title. However, we knew from the outset that we’d have to switch to lithium-ion batteries as their development is progressing at a faster rate.”
Unlike road vehicles, for which storage capacity is the predominant criterion to cover the greatest possible distance, racing cars need high power density – the ability to deliver a lot of power very quickly – because energy is stored over a very short span of time, between two parts of a circuit where regulations allow the stored energy to be used.
Supercapacitors are electrochemical devices that hold one notable advantage over batteries: they release the stored energy more quickly. Unfortunately, as their industrial applications are relatively limited compared to batteries, research in this field is not moving as fast. “The hybrid culture is deeply rooted at Toyota,” Vasselon continued. “The department in charge of designing hybrid systems for production vehicles is also behind the development of the hybrid system for the endurance prototype. This means we can closely monitor progress in research and maintain strong ties with the manufacturers of all energy-related products. We have reached a point where batteries seem to be the most pertinent choice.”
While the supercapacitors are giving way to batteries, the Japanese constructor is persisting with its dual-axle braking energy recovery systems. “Although we are switching to a turbo engine, we do not feel that exhaust energy recovery is the best option,” Vasselon insisted. “Well, not for the time being at least.”
The TS050 Hybrid will be powered by a V6 turbo engine in place of the naturally aspirated V8 engine used since the early days of the project. “The naturally aspirated V8 engine served its purpose and, being reliable, it did not weigh too heavily on the development budget,” the former F1 Director at Michelin confided. “We could have gone down the V4 road, like Porsche, but we feel that the V6 offers the best compromise between reliability and performance. With the turbo, optimum output can be achieved anywhere, regardless of circumstances (altitude, temperature, and so on), whereas the naturally aspirated engine had a smaller performance window.”
While Audi have made few changes to their R18 (the flywheel technology has been axed, also in favour of Li-ion batteries) and are sticking with the same engine type, the TS050 Hybrid is radically different to its predecessor: “you have to choose the right technology at the right time,” Vasselon concluded. Will the TS050 Hybrid bring Toyota a long-coveted victory in the 24 Hours of Le Mans? We shall find out by 3pm on Sunday 19 June!
Dat is jammer inderdaad. Is een camping een optie?quote:Op vrijdag 11 maart 2016 17:35 schreef Jigzoz het volgende:
Hm. Toch best wel kut dat de financiën het dit jaar niet toelaten om weer naar Spa te gaan voor het WEC. Voor iedereen die het wel overweegt: echt doen. Heel, heel veel race voor heel, heel weinig geld. Vergeleken met de F1 zijn de kaartjes en belachelijk goedkoop, je mag overal komen (inclusief pitwalk!) en deze hybrides klinken, in tegenstelling tot de F1, wél echt fantastisch.
Maar ja, reis, hotel en eten erbij en we zitten al snel op dik 500 euro. Woon je dichterbij en kun je gewoon thuis slapen, dan scheelt dat een paar honderd euro. De hotels in Spa rekenen namelijk wel echt de hoofdprijs.
Ik heb wel vertrouwen in Toyota voor dit seizoen.quote:Op vrijdag 11 maart 2016 22:06 schreef Fir3fly het volgende:
https://www.instagram.com/p/BC0jIusGhSF/
En Toyota rijdt maar door en door.... een volledige 24 uurs test met de nieuwe auto. Heerlijk .
Ik ook. Bovendien vind ik hun aanpak verfrissend. Ze zeiden vorig jaar heel eerlijk: we zijn achterop geraakt. Daarop hebben ze besloten de nieuwe auto een jaar eerder te debuteren, meer geld vrij te maken en in minder dan een jaar tijd een compleet nieuwe auto te bouwen. Die zeer waarschijnlijk (Toyota kennende) gewoon met de Duitsers mee kan doen. En: geen moment gezeur over regels of wat dan ook.quote:Op vrijdag 11 maart 2016 22:08 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Ik heb wel vertrouwen in Toyota voor dit seizoen.
Wel onbegrijpelijk dat die Viper niet mee mag doen.quote:Op woensdag 16 maart 2016 11:31 schreef sasquatsch het volgende:
Jeroen Bleekemolen doet toch mee aan de 24 uur van Le Mans.. Dit keer niet met de Dodge Viper (die ergens onderaan de reservelijst staat), maar met een LMP2 wagen van Murphy Prototypes. Teamgenoten zijn dezelfde als in de Viper, namelijk Ben Keating en Marc Goossens.
Hiermee komt het aantal Nederlanders in de 24 uur op 4, allemaal in de LMP2. Naast Jeroen Bleekemolen zijn dit Nick de Bruijn (Eurasia), Giedo van der Garde (Jota Sports) en Ho-Pin Tung. (DC Racing).
2,4 liter V6 twinturbo in de 8 megajoule klasse.quote:Op woensdag 23 maart 2016 15:50 schreef Fir3fly het volgende:
En de nieuwe TS050:
[ afbeelding ]
Helaas nog geen verdere informatie over de motor.
http://imgur.com/a/Fav3w
Bedankt, ik wilde het gisteren posten.quote:Op vrijdag 25 maart 2016 16:49 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
2,4 liter V6 twinturbo in de 8 megajoule klasse.
quote:Op vrijdag 25 maart 2016 16:52 schreef Fir3fly het volgende:
[..] Peugeot/Citroën lijkt het meest aannemelijk.
Enter Mazda, remake van de 787Bquote:
Tijden van gisteren:quote:Op zaterdag 26 maart 2016 15:33 schreef Fir3fly het volgende:
Ik kan zo gauw even geen tijden vinden maar ik lees overal dat de wagens nu al weer sneller zijn dan bij de test vorig jaar. En dat terwijl ze ongeveer 10% minder brandstof mogen gebruiken !
Porsche, Toyota en Audi zitten heel dicht bij elkaar.
Ah, DSC natuurlijk. Dank je.quote:Op zaterdag 26 maart 2016 15:35 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Tijden van gisteren:
http://www.dailysportscar(...)16-Prologue-PM-1.pdf
http://www.dailysportscar(...)6-Prologue-Night.pdf
http://www.dailysportscar(...)le-mans-classic.htmlquote:For the first time, the Group C grid will be one of the highlights of the 8th Le Mans Classic from 8-10 July with a race that has already attracted 40 cars as a curtain-raiser to one of the largest historic race meetings in the world..
...
Porsche supplies the highest number of cars out of the 16 makes on the entry list with 10 962Cs. Its main rivals of that era are also down to appear in the Sarthe including two Lancia LC2s, two Jaguars, an XJR-12 and an XJR 16, a Mercedes C11 and a Nissan R90 CK – the most powerful car seen in the Sarthe with a power output of 1128 bhp!
...
Jean-Marc MERLIN SPICE SE90C 1990
Eric de DONCKER SPICE SE90C 1990
Frédéric DA ROCHA SPICE SE88C 1988
Andrew HADDON JAGUAR XJR-12 1990
Shaun LYNN MERCEDES-BENZ C11 1990
Henrik LINDBERG PORSCHE 962 1989
Peter GARROD LOLA T92/10 1992
Zak BROWN/Richard DEAN PORSCHE 962 1986
Michel LECOURT/Raymond NARAC PORSCHE 962C 1987
Romain BELLETESTE ALBA AR2 1983
Christophe GADAIS/Mathieu GADAIS STHEMO SM 1984
Jean-Marie BELLETESTE MARCH 84G 1984
Jonathan FAY TIGA GC287 1986
Tim SUMMERS LANCIA LC2 1984
Aaron SCOTT SPICE SE86 1986
Tommy DREELAN PORSCHE 962
Katsu KUBOTA NISSAN R90 CK 1990
Richard HOPE EMKA C83/1 1983
George NAKAS PORSCHE 962 1987
Steve TANDY SPICE SE90 GTP 1990
Douglas TITFORD/Trevor REEVES EMKA C84/1 1985
Christian PERRIER MARCH 85G 1985
Eric RICKENBACHER CHEETAH G606 1989
Ivan VERCOUTERE/Ralf KELLENERS PORSCHE 962C 1990
Manuel MONTEIRO PORSCHE 962 1990
Michel LECOURT/Raymond NARAC PORSCHE 962C 1990
Peter SCHLEIFER MARCH 84G 1984
Pierre-François ROUSSELOT SPICE SE89C 1990
Nicolas DOQUIN/Marc JULLY TIGA GC286/289 1986
Dominique GUENAT PEUGEOT 905 EV1 Bis 1993
Richard EYRE JAGUAR XJR-16 1991
MR JOHN OF B LANCIA LC2 1985
MR JOHN OF B RONDEAU M382 1982
Mischa STRIJDER PORSCHE 962C 1991
Frank LYONS/Michael LYONS ALD C289 1989
Michael LYONS GEBHARDT C91 1992
Pierre-Alain FRANCE PORSCHE 962C 1990
Inderdaad zeg ! Komt het ook op TV?quote:Op dinsdag 29 maart 2016 19:00 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
http://www.dailysportscar(...)le-mans-classic.html
Volgens mij heeft Motors TV afgelopen jaren wel wat uitgezonden, maar kan ook zijn dat ik met een ander evenement in de war ben.quote:Op donderdag 31 maart 2016 00:39 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Inderdaad zeg ! Komt het ook op TV?
En geweldig, Porsche is alweer aan het testen, nu op Spa .
http://sportscar-info.de/(...)/?rwgimg=4#gallery-2
Wel erg veel Audi's vooraan.quote:
Volgens mij zijn beide races 60 minuten, althans dat was vorig jaar.quote:Op zaterdag 9 april 2016 21:11 schreef heywoodu het volgende:
Als dit de kwali race pas is, hoe lang duurt de hoofdrace dan? Dat is toch geen "Sprint" meer?
En is dit nou de hoofdklasse van de Blancpain Series of zijn er nog meer?
quote:Op zaterdag 9 april 2016 21:15 schreef TargaFlorio het volgende:
Je hebt:
Blancpain GT Series Sprint Cup : elk evenement 2 races van 60 minuten
Blancpain GT Series Endurance Cup : elk evenement 1 race van 3 uur + 24 uur van Spa
Zijn 2 losse series, maar je hebt ook een totaal klassement.
Blancpain, zowel sprint als endurance is mooiste GT kampioenschap.quote:Op zaterdag 9 april 2016 21:17 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Leuk om te volgen denk ik, maar dan moet je wel een beeld hebben van wat nou wat is
Nog gewoon in dienst van Mercedes.quote:Op zaterdag 9 april 2016 21:19 schreef heywoodu het volgende:
Ik hoorde de naam van Bernd Schneider, gaaf dat hij nog rijdt
Ik lees het nu ja, leuk, kan me niet herinneren dat ik hem nog heb zien racen of überhaupt ergens op heb zien duiken sinds hij jaren geleden in de DTM stoptequote:Op zaterdag 9 april 2016 21:19 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Nog gewoon in dienst van Mercedes.
Hier kun je live timing vinden:quote:Op zaterdag 9 april 2016 21:17 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Leuk om te volgen denk ik, maar dan moet je wel een beeld hebben van wat nou wat is
Heeft volgens mij ook een aantal jaren niet geraced na DTM maar sinds een jaar of 3 weer voor Mercedes in GT.quote:Op zaterdag 9 april 2016 21:21 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik lees het nu ja, leuk, kan me niet herinneren dat ik hem nog heb zien racen of überhaupt ergens op heb zien duiken sinds hij jaren geleden in de DTM stopte
Dit is gewoon het topic voor GT en LMP racen.quote:Op zaterdag 9 april 2016 21:34 schreef Fir3fly het volgende:
Kan iemand even een Blancpain topic openen? Dit is het WEC topic.
daar kunnen ze bij Audi zelf nog iets van leren....quote:
quote:Op zaterdag 9 april 2016 21:35 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
daarbkunnen ze bij Audi zelf nog iets van leren....
Ben ik het mee oneens. Open maar een nieuw topic, dit gaat over Le Mans. Geen reden om hier dan maar te praten over een compleet ander kampioenschap dat er niets mee te maken heeft.quote:Op zaterdag 9 april 2016 21:35 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Dit is gewoon het topic voor GT en LMP racen.
Open zelf maar een nieuw topic. Trouwens je hebt zelf in dit topic lopen posten over 24 uren van Daytona.quote:Op zaterdag 9 april 2016 21:43 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ben ik het mee oneens. Open maar een nieuw topic, dit gaat over Le Mans. Geen reden om hier dan maar te praten over een compleet ander kampioenschap dat er niets mee te maken heeft.
Dan splitsen we als deze vol is. Ook goed.quote:Op zaterdag 9 april 2016 21:47 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Open zelf maar een nieuw topic. Trouwens je hebt zelf in dit topic lopen posten over 24 uren van Daytona.
Mooi om te zien. Na de desillusie van F1 bloeien deze mensen weer helemaal op .quote:Manor WEC boss John Booth doesn’t rule out the British squad moving up the LMP1 class some time in the future.
The team, run by former Manor F1 chiefs Booth and Graeme Lowdon, is making its debut in the World Endurance Championship at the 6 Hours of Silverstone this weekend, fielding two Oreca 05-Nissans in the highly competitive LMP2 class.
Booth admits that he would be interested in making the step to the highest level of prototype racing, but only when rules would allow non-works entries to be more competitive than they are at the moment.
"It’s interesting to see where the regulations are going the next couple of years”, Booth told Motorsport.com. “The LMP1 non-works cars seem to be stuck in a gap in the middle.
"Unless regulations change they can’t compete with the overall [pacesetters]. Then we wouldn’t have much interest in it. But yes, for sure, let’s see how regulations go.”
Asked if a LMP1 move would solely depend on future regulations changes, Booth replied: “Well, regulations, opportunity, budget. There are lots of factors. But we would be interested for sure.”
Earning respect
As far as ambitions for for the foreseeable future go, Booth states: “To be regarded by our peers in the pit lane as a very good professional team.
"With everything we have ever been in we tried to present ourselves in the best possible way and we looked after ourselves in the best possible way.
"We want to earn the respect from a lot of people in the pit lane. That’s exactly what we intend to do in WEC.”
Booth is happy with the team he and Lowdon managed to put together in the short amount of time they gave themselves to prepare.
“It’s amazing how many people you get to know over the years”, Booth said. “I don’t think we ever advertised for a job.
"People came to us when word got out what we were doing. People we knew, people we didn’t know. I won’t say it’s easy [setting up the team] but I’m certainly very happy with the team we’ve put together.”
Fast learning
Manor doesn’t see 2016 as a learning year. The team wants to be competitive from the get-go. Booth: “We do have to learn but we’re gonna learn fast.
"Silverstone will be one step, Spa will be another step and then Le Mans. Every time out we want to ramp up our performance.”
quote:After two seasons working on Audi’s North American campaigns (where she assisted Howden ‘H’ Haynes in engineering Allan McNish to the title in her debut year, Leena moved to the factory programme, at the time working as a contractor from Progressive Engineering though in more recent years she moved to Audi Sport as a full employee.
Whilst a very familiar figure in the paddock her public profile grew immeasurably after her key role in the full team effort that is the Le Mans 24 Hours received wider exposure through her appearances in the Truth in 24 II film following the epic 2011 Le Mans 24 Hours.
In 2012, she won the FIA World Endurance Championship’s ‘Man of the Year’ and she is also an Ambassador of the FIA Commission for Women in Motorsport.
Leena is known to be bound for a motorsport role with Bentley on their customer programmes, not with MSport, and specifically NOT linked with any future programmes, but rather in a managerial role.
Audi Sport responded to a request for confirmation by saying:
“Leena Gade, the race engineer for the number “7” Audi R18, will be leaving Audi Sport after the Le Mans 24 Hours. However, she is breaking in her successor, Erik Schuivens, in testing and racing operations. His involvement will begin with the season opener at Silverstone.”
quote:1 1 P1 Porsche Team BERNHARD Timo Porsche 919 Hybrid M 41 01:42.2 207.9
2 2 P1 Porsche Team LIEB Marc Porsche 919 Hybrid M 43 0.814 01:43.0 206.3
3 5 P1 Toyota Gazoo Racing NAKAJIMA Kazuki Toyota TS050 - Hybrid M 29 1.583 01:43.8 204.7
4 8 P1 Audi Sport Team Joest JARVIS Oliver Audi R18 M 35 1.735 01:43.9 204.4
5 6 P1 Toyota Gazoo Racing KOBAYASHI Kamui Toyota TS050 - Hybrid M 26 3.754 01:45.9 200.5
6 7 P1 Audi Sport Team Joest FÄSSLER Marcel Audi R18 M 27 4.314 01:46.5 199.5
7 4 P1 Bykolles Racing Team ROSSITER James CLM P1/01 - AER D 31 6.678 01:48.9 195.1
8 26 P2 G-Drive Racing RAST René Oreca 05 - Nissan D 28 8.246 01:50.4 192.4
9 13 P1 Rebellion Racing KRAIHAMER Dominik Rebellion R-One - AER D 15 8.318 01:50.5 192.2
10 35 P2 Baxi DC Racing Alpine PANCIATICI Nelson Alpine A460 - Nissan D 35 9.096 01:51.3 190.9
11 43 P2 RGR Sport by Morand ALBUQUERQUE Filipe LIGIER JS P2 - Nissan D 22 9.243 01:51.4 190.7
12 45 P2 Manor MERHI Roberto Oreca 05 - Nissan D 30 9.61 01:51.8 190
13 37 P2 SMP Racing PETROV Vitaly BR01 - Nissan D 31 9.736 01:51.9 189.8
14 42 P2 Strakka Racing LEVENTIS Nick Gibson 015S - Nissan D 36 9.977 01:52.2 189.4
15 30 P2 Extreme Speed Motorsports SHARP Scott LIGIER JS P2 - Nissan D 25 10.009 01:52.2 189.4
16 36 P2 Signatech Alpine RICHELMI Stéphane Alpine A460 - Nissan D 33 10.469 01:52.7 188.6
17 31 P2 Extreme Speed Motorsports DALZIEL Ryan LIGIER JS P2 - Nissan D 37 10.649 01:52.8 188.3
18 44 P2 Manor JAKES James Oreca 05 - Nissan D 25 11.096 01:53.3 187.5
19 12 P1 Rebellion Racing PIQUET JR Nelson Rebellion R-One - AER D 17 11.353 01:53.5 187.1
20 27 P2 SMP Racing MEDIANI Maurizio BR01 - Nissan D 22 11.89 01:54.1 186.2
21 51 Pro AF Corse CALADO James Ferrari 488 GTE M 26 18.885 02:01.1 175.5
22 71 Pro AF Corse RIGON Davide Ferrari 488 GTE M 28 20.036 02:02.2 173.8
23 77 Pro Dempsey - Proton Racing LIETZ Richard Porsche 911 RSR (2016) M 21 20.196 02:02.4 173.6
24 66 Pro Ford Chip Ganassi Team UK PLA Olivier Ford GT M 26 20.493 02:02.7 173.2
25 67 Pro Ford Chip Ganassi Team UK FRANCHITTI Marino Ford GT M 30 20.705 02:02.9 172.9
26 83 Am AF Corse AGUAS Rui Ferrari F458 Italia M 33 21.911 02:04.1 171.2
27 86 Am Gulf Racing WAINWRIGHT Michael Porsche 911 RSR M 32 21.994 02:04.2 171.1
28 88 Am Abu Dhabi-Proton Racing AL QUBAISI Khaled Porsche 911 RSR M 22 22.162 02:04.3 170.8
29 98 Am Aston Martin Racing LAUDA Mathias Aston Martin Vantage V8 D 32 22.44 02:04.6 170.5
30 50 Am Larbre Competition YAMAGISHI Yutaka Chevrolet Corvette C7 M 31 22.928 02:05.1 169.8
31 97 Pro Aston Martin Racing STANAWAY Richie Aston Martin Vantage V8 D 32 22.96 02:05.1 169.8
32 95 Pro Aston Martin Racing TURNER Darren Aston Martin Vantage V8 D 33 23.646 02:05.8 168.8
33 78 Am KCMG RIED Christian Porsche 911 RSR M 21 23.777 02:06.0 168.7
En opgevolgd door een Nederlander.quote:Op donderdag 14 april 2016 14:25 schreef sasquatsch het volgende:
Leena Gade vertrekt na dit seizoen bij Audi
[..]
ELMS en WEC worden gewoon live uitgezonden door Motors TV en Eurosport zend de laatste 2 uur van WEC uit. Daarnaast zijn er meestal wel live streams te vinden.quote:Op zaterdag 16 april 2016 13:44 schreef Nattekat het volgende:
Toch wel weer gigantisch jammer dat dit met geen mogelijkheid te volgen is met meer dan enkel een live timing + Twitterfeed.
Kwalificatie wordt niet uitgezonden.quote:Op zaterdag 16 april 2016 13:48 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
ELMS en WEC worden gewoon live uitgezonden door Motors TV en Eurosport zend de laatste 2 uur van WEC uit. Daarnaast zijn er meestal wel live streams te vinden.
Kwalificeren is voor een endurance race minder belangrijk.quote:Op zaterdag 16 april 2016 13:51 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Kwalificatie wordt niet uitgezonden.
Via de WEC app.quote:Op zaterdag 16 april 2016 13:51 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Kwalificatie wordt niet uitgezonden.
Even lekker de hoofdprijs dokken voor een niet al te belangrijke sessie... dan hou ik het liever bij Twitter.quote:
Ik heb MotorsTV, dus ik betaal dan enkel voor de sessies die ik daar niet op kan kijken.quote:Op zaterdag 16 april 2016 14:17 schreef Fir3fly het volgende:
Iets meer dan 30 euro voor het hele seizoen inclusief Le Mans vind ik niet de hoofdprijs.
30 Euro is inderdaad prima prijs.quote:Op zaterdag 16 april 2016 14:17 schreef Fir3fly het volgende:
Iets meer dan 30 euro voor het hele seizoen inclusief Le Mans vind ik niet de hoofdprijs.
Dan betaal je min of meer dubbel ja.quote:Op zaterdag 16 april 2016 14:20 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik heb MotorsTV, dus ik betaal dan enkel voor de sessies die ik daar niet op kan kijken.
dit is dan wel mooi ironisch van iemand die vorige week aan het klagen was dat dit topic alleen voor WEC zou zijnquote:Op zaterdag 16 april 2016 15:30 schreef Fir3fly het volgende:
http://www.europeanlemansseries.com/en/live
Helemaal gratis, ELMS!
Let vooral op het LMP3 veld .
Onderdeel van het WEC weekend.quote:Op zaterdag 16 april 2016 19:45 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
dit is dan wel mooi ironisch van iemand die vorige week aan het klagen was dat dit topic alleen voor WEC zou zijn
24 uren van Daytona hebben er ook niks mee te makenquote:Op zaterdag 16 april 2016 19:53 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Onderdeel van het WEC weekend.
Blancpain heeft er totaal niets mee te maken dus dat kan ergens anders.
Zeker wel, een gedeelte van die auto's rijden nu hier en straks op Le Mans.quote:Op zaterdag 16 april 2016 20:04 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
24 uren van Daytona hebben er ook niks mee te maken
quote:Op zaterdag 16 april 2016 20:29 schreef sasquatsch het volgende:
Het is allemaal endurance, dus kan in dit topic.
Engquote:
Acestream voor Android is niet meer gratis, vrees dat er die addon hetzelfde lot ondergaat.quote:Op zondag 17 april 2016 12:54 schreef Sinister-D- het volgende:
Ik heb zo een crap stream dat ik nog geen gezichten kan herkennen acestream addon van Kodi is kaput (acestream heeft een protocol verandert waardoor er voor veel mensen de links niet meer werken).
ik zou de app wel willen kopen, maar ik weet gewoon dat ik maar weinig races kan kijken, en als ik kan kijken is dat maar deels (zoals zometeen). Zonde van het geld dan.
Ik heb geprobeerd de race te kopen maar dat kan alleen met een creditcard.quote:Op zondag 17 april 2016 12:54 schreef Sinister-D- het volgende:
Ik heb zo een crap stream dat ik nog geen gezichten kan herkennen acestream addon van Kodi is kaput (acestream heeft een protocol verandert waardoor er voor veel mensen de links niet meer werken).
ik zou de app wel willen kopen, maar ik weet gewoon dat ik maar weinig races kan kijken, en als ik kan kijken is dat maar deels (zoals zometeen). Zonde van het geld dan. En ik kan dan nog niet op de tv kijken, maar alleen op tablet tenzij ik cast naar Google Cast.
De witte pixel is de zwarte voorbijquote:Op zondag 17 april 2016 13:27 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
en volgens mij nu naar de leiding
ik zag vanuit de cockpit van Webber opeens iets dat leek op een achtervleugel van de Audiquote:
quote:Op zondag 17 april 2016 13:32 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik zag vanuit de cockpit van Webber opeens iets dat leek op een achtervleugel van de Audi
prepaid creditcard via PayPal ofzo geen optie. Was mijn optie voor als ik de schijt krijg van Eurosport-reclames, en geen beter alternatief ga vinden.quote:Op zondag 17 april 2016 12:58 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ik heb geprobeerd de race te kopen maar dat kan alleen met een creditcard.
Ik kan het ook via de app kopen maar dan is het ineens 5 euro duurder? Wat een dom gedoe .quote:Op zondag 17 april 2016 13:35 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
prepaid creditcard via PayPal ofzo geen optie. Was mijn optie voor als ik de schijt krijg van Eurosport-reclames, en geen beter alternatief ga vinden.
Die CLM heeft de neus van Audi afgekeken .quote:Op zondag 17 april 2016 14:22 schreef Nattekat het volgende:
De #12 Rebellion heeft eindelijk aansluiting bij de ByKolles-wagen.
Liever goed gejat...quote:Op zondag 17 april 2016 14:24 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Die CLM heeft de neus van Audi afgekeken .
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |