abonnement Unibet Coolblue
  zondag 20 december 2015 @ 08:18:31 #201
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_158373728
quote:
1s.gif Op zondag 20 december 2015 08:07 schreef AwayTL het volgende:

[..]

Wij hebben ook Sam, maar ik moet hem elke dag instellen. Doe ik dan wat verkeerd ofeuh :? .

Het werkt bij ons voor geen meter overigens. Het zal hem roesten of een schaap zn ogen al dan niet open heeft :') .
Elke dag volledig instellen bedoel je? :o of opnieuw aan zetten? Dat laatste klopt idd.

Wij hebben ook Sam, en hoewel het zijn werk ok doet, vind ik hem niet echt optimaal. Die ogen gaan inderdaad met een vrij luide klik open en je moet je peuter ofwel leren op drie kleuren te letten (je mag bij zowel groen als wit opstaan, maar bij blauw nog niet), ofwel aanleren dat ie minimaal een half uur moet wachten bij de kleur groen. Want de tijd tussen de kleuren van 'bijna opstaan' en 'opstaan' is minimaal een half uur. En als ie uit het stopcontact is geweest is het instellen een soort hogere wiskunde :')
  zondag 20 december 2015 @ 08:33:28 #202
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_158373782
Ja, als schaap groen is dan gaan we nog even samen liggen en als hij zijn ogen opendoet staan we echt op.

Hier werkte het uiteindelijk wel, maar niet dat ik er niet heen hoef voordat schaap groen is of de oogjes open heeft.
Maar ik heb bij het aanleren elke keer gezegd dat het nog nacht is, dat schaap ook nog slaapt. Dan sliep ik er wel naast, want uit de kamer lopen terwijl een dreumes om 04.30 vindt dat het ochtend is werkte niet.

En nu nog liggen we heel vaak samen te wachten/doezelen tot schaap wakker is, maar dat is een stuk beter dan extreem vroeg al echt opstaan.

Inmiddels kent ze de standen wel, schaap slaapt, schaap is groen (en dus bijna tijd om op te staan) en schaap is wakker.
Ze heeft nu ook door dat er sterretjes zijn die aftellen totdat schaap wakker wordt, maar ze is nog iets te jong om dat echt te snappen. Ze ziet wel 'veel stejjetjes' en '1 stejjetje', maar dat 1 sterretje betekent dat het nog max 2 min duurt voordat schaap wakker is (geloof ik?) is nog iets te veel gevraagd.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  zondag 20 december 2015 @ 08:38:26 #203
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_158373796
Oh, bij ons werkt het uiteindelijk ook wel hoor (meestal) en snappen doet hij het ook. Ik snap alleen niet dat deze uiteindelijke versie erdoor is gekomen als ie -naar ik aanneem- door meerdere medewerkers / afdelingen / testers van dat bedrijf getest is :+
pi_158373805
quote:
1s.gif Op zondag 20 december 2015 07:23 schreef Goitske het volgende:

[..]

Gaan die af met geluid of gewoon ogen open en klaar?
geluid en kat weet ik niet
  zondag 20 december 2015 @ 09:01:00 #205
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_158373890
quote:
1s.gif Op zondag 20 december 2015 08:38 schreef Spees_Eend het volgende:
Oh, bij ons werkt het uiteindelijk ook wel hoor (meestal) en snappen doet hij het ook. Ik snap alleen niet dat deze uiteindelijke versie erdoor is gekomen als ie -naar ik aanneem- door meerdere medewerkers / afdelingen / testers van dat bedrijf getest is :+
Ja, ik vind het vooral irritant dat het openen van de ogen geluid maakt :{
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_158373989
quote:
1s.gif Op zondag 20 december 2015 07:22 schreef Goitske het volgende:

[..]

Ik heb nijntje en wil schaap kopen. Nijntje gaat open en gelijk dat rot muziekje dus als hij nog slaapt is hij zeker wakker! Heb al de gaatjes van het speakerje afgeplakt zodat het iets minder hard geluid is
Muziekje kan je uit zetten. D'r zit zo'n draaischijfje bij de instelknopjes. Als daarmee kan je de muziek harder of zachter zetten. Maar ook uit. Bij die van ons tenminste.
*poef* nu is het weg
pi_158374184
quote:
1s.gif Op zondag 20 december 2015 09:16 schreef kaatjejannie het volgende:

[..]
Muziekje kan je uit zetten. D'r zit zo'n draaischijfje bij de instelknopjes. Als daarmee kan je de muziek harder of zachter zetten. Maar ook uit. Bij die van ons tenminste.
Bij die van ons ook idd.
Oudste heeft een olifant en daar kan het geluid ook van uit
pi_158374634
Als ik dat zo lees heb ik het toch makkelijker met onze uitslaper... Daar moet ik juist een wake-up light voor gaan kopen als ze straks naar school gaat _O-.
Maar goed, die gaat ook laat slapen natuurlijk.
Home is where the O+ is...
pi_158374701
quote:
1s.gif Op zondag 20 december 2015 09:01 schreef Sylver_ het volgende:

[..]

Ja, ik vind het vooral irritant dat het openen van de ogen geluid maakt :{
Ik hoorde die ogen al open gaan net zo'n luide klik. Kind was dan ook meteen wakker mocht ze nog slapen.
pi_158375036
Hier hebben we voor de oudste een cars variant dan gaat er een lichtje als het tijd is (of aan nou weet ik het niet meer) maar overdag op dat tijdstip doe hij dus het tegenovergestelde.. Dus met een halve dag of nacht een lampje aan is de batterij zo leeg en ik vind de tijd enorm lastig in te stellen (want analoog met een zon wijzertje wat je dan op de goede plek moet mikken). Wil je hem instellen om 7.00 gaat om 6.30 da lampje al aan en komt ie dus naar ons en zegt dat z'n wekker wel zegt dat het tijd is :{ de dag er na stel ik hem minimaal verder in en dan komt Jelle melden dat z'n wekker nog niet zegt dat het tijd is maar hij toch echt wakker is om 7.20... Dus snap er geen biet van.
En het werkt ook niet echt want als hij denkt dat het tijd is komt hij toch wel.

Al zitten we nu te denken om een gewone digitale wekker te kopen en hem aan te leren dat er minimaal een 7 voor de puntjes moet staan voor dat hij op mag staan. Maar weer niet of dat te hoog gegrepen is voor hem (maar off-topic hij is al 4, maar omdat het er hier over ging toch m'n ervaring verteld ;) )
pi_158375343
Ean kan nu ze 4 is ook zien welke cijfers er op de wekker staan. En roept dus mama een 6 en een 1 en een 0 jij moet opstaan.
  zondag 20 december 2015 @ 13:17:26 #212
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_158377455
Ik ben benieuwd, J krijgt over 2 weken voor z'n verjaardag de aap-slaaptrainer-wekker van oma. Deze dus: http://www.littlecool.com(...)i16skCFasBwwodO5oO6g

Mij leek deze fijner omdat analoog en digitaal in aparte klokjes staan. Heb getwijfeld over t schaap (want J is een groot schaapjesfan), maar 2 klokjes in elkaar vond ik al niet zo duidelijk, dus J misschien ook niet...

Ik denk wel dat ie t snapt. Klokken en wekkers zijn reuze interessant namelijk, en ik krijg elke ochtend de vragen: welke dag is het? En welke laat is t :D?
pi_158377994
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2015 13:17 schreef mousemicky het volgende:
Ik ben benieuwd, J krijgt over 2 weken voor z'n verjaardag de aap-slaaptrainer-wekker van oma. Deze dus: http://www.littlecool.com(...)i16skCFasBwwodO5oO6g

Mij leek deze fijner omdat analoog en digitaal in aparte klokjes staan. Heb getwijfeld over t schaap (want J is een groot schaapjesfan), maar 2 klokjes in elkaar vond ik al niet zo duidelijk, dus J misschien ook niet...

Ik denk wel dat ie t snapt. Klokken en wekkers zijn reuze interessant namelijk, en ik krijg elke ochtend de vragen: welke dag is het? En welke laat is t :D?
Die heeft ean in het roze
pi_158387428
Wat een tijden zeg. Daan is zelden voor 7 uur wakker. Nu in de vakantie schuiven we het lekker op. Vanochtend was het bijna 8 uur, en geen reden om dat de komende 2 weken te veranderen ;)

Hier een drukke dag gehad. Daan is morgen jarig, maar voor veel mensen handiger om het vandaag te vieren. Dus vanochtend cadeautjes op het grote bed, en 3 keer bezoek met een cadeautje. Daan is flink verwend, maar toch vroeg hij aan het bezoek of ze nog iets hadden. Of aan ons of er nog meer bezoek kwam. Met de kerstdagen krijgt hij nog wat van mijn ouders en zusje.

En dan wordt dit de laatste nacht met een peuter... Hij is er wel echt aan toe :Y
  zondag 20 december 2015 @ 20:04:16 #215
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_158388614
Oh DF, alvast van harte gefeliciteerd! *O*

Klinkt als een leuke dag. Maar van Daan hadden het nog wel meer cadeautjes mogen zijn? :D
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_158388805
quote:
1s.gif Op zondag 20 december 2015 20:04 schreef Sylver_ het volgende:
Oh DF, alvast van harte gefeliciteerd! *O*

Klinkt als een leuke dag. Maar van Daan hadden het nog wel meer cadeautjes mogen zijn? :D
Hij vond het uitpakken geweldig. En de cadeautjes vielen in de smaak.
Nu ligt hij onder zijn nieuwe minion dekbed te slapen O+
pi_158390097
Df gefeliciteerd.

Sac ligt voor het eerst in een groot bed (halfhoog slaper) spannend en ik word er ook wat week van.

Grote zus ligt er onder op het peutermatrasje want Sac moest nog wennen zei ze *;

[ Bericht 0% gewijzigd door F_r op 20-12-2015 20:57:09 ]
  zondag 20 december 2015 @ 20:56:00 #218
171422 LadyBlack
paint it black
pi_158390403
Nohh FR wat lief! O+

quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2015 13:17 schreef mousemicky het volgende:En welke laat is t :D?
_O_ :D

DF, alvast gefeliciteerd en heel veel plezier ook nog morgen!! *O*
  zondag 20 december 2015 @ 21:08:28 #219
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_158390797
Noh Fr, Sac boft maar met zo'n grote zus O+
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_158390844
Alvast gefeliciteerd DF! *G* Morgenochtend heb je een kleuter!

Mijlpaaltje bij f_r ook *O* Wat lief van Ean O+

LB, hoe gaat het met je meisje? Wang nog steeds dik?

Femk is verkouden (wie niet? :') ) en ze voelt tegenwoordig goed aan dat er snot uit haar neus komt... Ze roept de godganse dag "Bel!!" "Poezze!" ;) (vert.: Mama, ik heb weer een snottebel, zou je alsjeblieft mijn neusje willen poetsen?"
pi_158390872
Welke laat is het? :D! O+
  zondag 20 december 2015 @ 21:20:03 #222
171422 LadyBlack
paint it black
pi_158391220
Haha, Shandaly dat is best een nette manier! E roept "snot!" en gaat dan uitgebreid met dr vinger staan graven :') Al wil ze ook best dr neus poetsen. Met een zakdoekje, of met dr mouw..... :X

Ze had vanochtend op de wang die vrijdag zo rood was, ineens wat bultjes zitten. Dat was vanmiddag weer weg, maar toen was ze wel weer helemaal afgeknapt en de voorhoofdsthermometer gaf weer 40 graden aan. Ik snap er echt geen hol van. Ze is moe, maar niet lamlendig, heeft nergens pijn, geen vlekjes..... alleen een hoestje dat ik wel wat naarder vind klinken inmiddels, dus morgen bel ik toch sowieso maar even de huisarts.
pi_158391434
Ach gos je mwleisje lb.

Sac roept snojebel zajdoek hebbuh
pi_158401819
Lb, pittig virusje blijkbaar. Beterschap!

Heeft ze lekker geslapen Ferarri?

Daan eet zijn bungelsnottebellen gewoon op.. Dat lukt prima als ze lang genoeg worden :X

Daan mag vandaag kiezen wat hij wil eten. Ik noemde een lijstje op met oa patat en pannenkoeken. Toen ik stamppot andijvie zei begon hij te dansen dat hij dat wilde eten
:D

En nu mag ik mijn kleuter (waah) oppakken en meesleuren naar het kleutertopic :P
pi_158402111
Gefeliciteerd Df!
pi_158402131
DF, van harte gefeliciteerd met je kleuter! *G* *G*
pi_158402159
DF gefeliciteerd met je kleuter
Ze waren om 06:10 wakker normale tijd dus. Ik zelf was alleen nog niet echt wakker.
pi_158402549
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2015 21:20 schreef LadyBlack het volgende:
Haha, Shandaly dat is best een nette manier! E roept "snot!" en gaat dan uitgebreid met dr vinger staan graven :') Al wil ze ook best dr neus poetsen. Met een zakdoekje, of met dr mouw..... :X

Ze had vanochtend op de wang die vrijdag zo rood was, ineens wat bultjes zitten. Dat was vanmiddag weer weg, maar toen was ze wel weer helemaal afgeknapt en de voorhoofdsthermometer gaf weer 40 graden aan. Ik snap er echt geen hol van. Ze is moe, maar niet lamlendig, heeft nergens pijn, geen vlekjes..... alleen een hoestje dat ik wel wat naarder vind klinken inmiddels, dus morgen bel ik toch sowieso maar even de huisarts.
Die rode wang met bultjes heeft ze hier ook gehad, 3 keer achter elkaar! Maar toen was ze niet ziek, wel hangerig, dus ik weet het aan de doorkomende hoektanden en achterste kiezen. Gek hè?

Beterschap in elk geval!

DF, gefeliciteerd! *O*
Home is where the O+ is...
pi_158402559
Deep, gefeliciteerd met je kleuter *O*

LB, hopelijk knapt je meisje snel weer op :*
  maandag 21 december 2015 @ 10:14:44 #230
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_158403213
Het is wellicht niet helemaal hetzelfde maar ik heb een tijdje geleden ook iets met dikke wangen gehad :'). Ineens, vanuit het niets, gingen mijn wangen heel erg gloeien en opzetten. Voelde helemaal dik en gespannen aan. Ik kreeg er ook koorts bij. Bij de HAP geweest en het bleek een huidinfectie te zijn, vorm van wondroos. Nu krijg je wondroos altijd bij een wondje maar dat was bij mij niet zo. Was heel gek! Na 2 dagen AB was het weer helemaal weg. Hopelijk knapt E. snel op, LB!

Gefeliciteerd DF!

Heeft iemand hier ervaring met een kind dat niet op het toilet wil poepen? E. is volledig plaszindelijk. Alleen poepen wil ze NIET op een toilet of potje doen. Ze houdt het dan gewoon op waardoor we haar inmiddels al 4x een miniklysma hebben moeten geven en ze constant klaagt over buikpijn ;(. Nu, sinds afgelopen woensdag, heeft ze weer netjes iedere dag gepoept. Weliswaar in een luier maargoed. Als alles weer normaal is op het poepvlak :+ wil ik toch weer kijken hoe we haar op het toilet krijgen. Iemand tips/ideeën?
pi_158403270
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2015 10:14 schreef Tante_Soesa het volgende:
Het is wellicht niet helemaal hetzelfde maar ik heb een tijdje geleden ook iets met dikke wangen gehad :'). Ineens, vanuit het niets, gingen mijn wangen heel erg gloeien en opzetten. Voelde helemaal dik en gespannen aan. Ik kreeg er ook koorts bij. Bij de HAP geweest en het bleek een huidinfectie te zijn, vorm van wondroos. Nu krijg je wondroos altijd bij een wondje maar dat was bij mij niet zo. Was heel gek! Na 2 dagen AB was het weer helemaal weg. Hopelijk knapt E. snel op, LB!

Gefeliciteerd DF!

Heeft iemand hier ervaring met een kind dat niet op het toilet wil poepen? E. is volledig plaszindelijk. Alleen poepen wil ze NIET op een toilet of potje doen. Ze houdt het dan gewoon op waardoor we haar inmiddels al 4x een miniklysma hebben moeten geven en ze constant klaagt over buikpijn ;(. Nu, sinds afgelopen woensdag, heeft ze weer netjes iedere dag gepoept. Weliswaar in een luier maargoed. Als alles weer normaal is op het poepvlak :+ wil ik toch weer kijken hoe we haar op het toilet krijgen. Iemand tips/ideeën?
Alleen uit eigen ervaring, dat heeft lang geduurd.
Weet je waarom ze niet durft? Is de ontlasting hard?
Home is where the O+ is...
pi_158403282
Soesa, En met luier op de wc? Met tussenstappen om er langzaam aan te wennen?

Bedankt voor de felicitaties!
  maandag 21 december 2015 @ 10:22:03 #233
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_158403341
quote:
1s.gif Op maandag 21 december 2015 10:18 schreef Cwen het volgende:

[..]

Alleen uit eigen ervaring, dat heeft lang geduurd.
Weet je waarom ze niet durft? Is de ontlasting hard?
Nee, nouja, uiteindelijk wel natuurlijk. Geen idee waarom ze niet gaat. Ze heeft geen angst voor het toilet, gaat daar gewoon op om te plassen. Ook poepen doet ze nu weer gewoon met regelmaat en zonder pijn. Maar waarom ze dat dan niet samenvoegt?! I dunno

Overigens hebben we eind december een afspraak bij een poeppoli staan, daar zullen ze ook wel tips hebben. Maar alles is welkom in de tussentijd :)
pi_158403421
Volgens mij is dat wel vaker het geval. Dat kinderen om een luier vragen om te poepen en daarna ook meteen weer uit. Danic, had E dat niet ook?
pi_158404041
Wanneer is het gezeur over Sinterklaas voorbij? Hier wordt alles nog aan Sinterklaas gevraagd. En waar hij is enzo. Aargh :').
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_158404081
Gefeliciteerd met je kleuter DF!! *O*
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_158404227
quote:
18s.gif Op maandag 21 december 2015 11:01 schreef Kuukske het volgende:
Wanneer is het gezeur over Sinterklaas voorbij? Hier wordt alles nog aan Sinterklaas gevraagd. En waar hij is enzo. Aargh :').
Ik gok dat het zo rond oktober wel over is :D

Soes, mijn nichtje heeft dat ook gehad en daar heeft het ook heel lang geduurd :*
pi_158404321
Kuuks hier nog steeds Sinterklaas en bijbehorende liedjes.

Soesa mijn nichtje had dat ook. Niet pushen werkte het beste anders krijgen ze angst en obstipatie ging vanzelf over.
pi_158404454
Niemand bij een Sinterklaas comité bedenkt dat een nationale uittocht een goed idee is? :').
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_158404490
Soesa wat lastig! Ik sluit me aan bij Omen en FR. Volgens mij had Danic het idd ook met een van haar kindjes.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_158405335
Hier bij de oudste duurde het ook wat langer voor hij poepzindelijk was. Of ja t was net iets anders want het is eerst een tijdje goed gegaan en op een gegeven moment ging het steeds vaker fout totdat het altijd fout ging. Kon er ook geen pijl op trekken waarom het fout ging.
Mee naar de huisarts geweest en op advies van haar wat laxeermiddel gegeven (beetje maar, zodat we zeker wisten dat het zacht genoeg was) en extreem gaan belonen. Dus na elke poep op de wc mocht hij een cadeautje grabbelen. Daar was hij wel voor te paaien en voor elk keuteltje wat ie deed kwam ie dus voor een cadeautje ;(
Maar het lukte toen dus wel maar vooral omdat ie gewoon 100x per dag ging proberen.
Toen de cadeautjes die ik had ingeslagen (gewoon goedkope actionshit maar omdat zon breekstaafje ingepakt is is het toch ineens leuker ofzo) op waren zijn we over gegaan op kleingeld voor in de spaarpot. (Later over gegaan op elke dag dat er geen ongelukje was mag er een centje in de spaarpot) en nog een periode van twee weken dat ie als hij geen ongelukjes had een cadeautje van de huisarts zou krijgen. Met vallen en op staan ging dat in fases goed (de dag nadat hij het cadeautje van de huisarts binnen had ging het weer fout namelijk..

Wel een heel andere situatie maar we hebben nog steeds geen idee waarom hij ineens weer altijd in z'n broek deed (ook het zelf schoon laten maken deerde hem niet om het een volgende keer niet te doen terwijl hij dat wel heel vervelend vond dus daarom dacht ik dat hij het niet expres deed maar aan de andere kant was hij wel heel makkelijk te motiveren met de cadeautjes (wat trouwens niet m'n eigen keuze geweest zou zijn om te proberen maar op een gegeven moment wil je alles als hij over twee weken naar school moet :{ )

Ik hoop dat ze jullie op de poeppolie kunnen helpen om het probleem op te lossen :*
pi_158405510
quote:
18s.gif Op maandag 21 december 2015 11:01 schreef Kuukske het volgende:
Wanneer is het gezeur over Sinterklaas voorbij? Hier wordt alles nog aan Sinterklaas gevraagd. En waar hij is enzo. Aargh :').
Hier vooral veel vraag naar pepernoten :')

Overigens heb ik met een kleine aanpassing van een sinterklaasliedje een kerstliedje gemaakt dus ze zingen nu gewoon over de kerstman die uit fietsen ging (zijn band klapte omdat er een kerstkransje in zat :') ) :D
pi_158407120
Djenna snapt ook nog steeds niet dat Sinterklaas allaaaaaaaaang weer naar Spanje is. Iedere dag weer schoentje zetten en 's morgens kijken en verbaasd zijn dat er niks in zit _O-

DF gefelicitaart *O*

Ferrari wat schattig O+

De uitspraken hier weer ... _O_ ... masterlijk
  maandag 21 december 2015 @ 13:09:13 #244
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_158407608
O, J is dus een van de weinige peuters hier die wel snapt dat Sinterklaas terug is naar Spanje? We hebben veelvuldig het boekje gelezen dat daarmee eindigde, en ik heb op 6 december alles wat Sint-gerelateerd was geruimd, en vervangen door Kerstspul. We lezen dus nu het kerstverhaal, en luisteren naar kerstliedjes op youtube (de kerstcd van Jan Smit is redelijk te pruimen voor de klassieke kerstliedjes ;) )
pi_158407961
Hier snappen ze het ook wel dat de Sint naar Spanje terug is (alleen vergeten ze het wel eens als ze weer iets zien wat ze zouden willen hebben van de Sint) als ik dan zeg dat het nog wel lang duurt voor de sint weer in nl is is het 'owjaa.. :{ '
pi_158409263
Riley noemt de Kerstman Sinterklaas :D
  maandag 21 december 2015 @ 15:33:03 #247
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_158411445
V snapt wel dat sint terug is naar Spanje, maar zingt nog wel de sinterklaasliedjes en we hebben de boekjes ook nog liggen. Zolang hij niet vraagt om of naar de sint en/of snoepgoed/cadeaus vind ik het wel best :D
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_158411760
quote:
1s.gif Op maandag 21 december 2015 13:09 schreef mousemicky het volgende:
O, J is dus een van de weinige peuters hier die wel snapt dat Sinterklaas terug is naar Spanje? We hebben veelvuldig het boekje gelezen dat daarmee eindigde, en ik heb op 6 december alles wat Sint-gerelateerd was geruimd, en vervangen door Kerstspul. We lezen dus nu het kerstverhaal, en luisteren naar kerstliedjes op youtube (de kerstcd van Jan Smit is redelijk te pruimen voor de klassieke kerstliedjes ;) )
Hier hetzelfde maar no way dat ie het begrijpt. :'). Of wil begrijpen, misschien is dat het.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_158419551
Vandaag ging ik Riley ophalen bij het KDV. En de juf was helemaal ontroerd door haar. De juf had namelijk iets laten vallen en Riley kwam naar haar toe rennen dat ze wilde helpen. En heeft de juf toen geholpen met opruimen O+
pi_158420009
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2015 10:14 schreef Tante_Soesa het volgende:

Heeft iemand hier ervaring met een kind dat niet op het toilet wil poepen?
Otje heeft niet zozeer problemen met de wc maar wel een fase gehad dat ze niet wilde poepen. Op de wc zitten wilde ze wel, we hebben toen een periode een filmpje op de tablet aangezet op de wc op het moment dat we het idee hadden dat ze aandrang voelde. Duurde soms even maar op een gegeven moment ontspande ze meestal en kwam het eruit.
Geen ideale oplossing, maar het werkte en voorkwam dat pijn de belangrijkste associatie werd bij poepen.
  maandag 21 december 2015 @ 22:35:24 #251
378192 -mandy-
I am who I am
pi_158425245
Dat Sinterklaas nu weg is wordt hier niet in vraag gesteld. Kerstbomen en lichtjes zijn nu je van het.

Geen tips Tante Soesa sorrie. Ik weet wel dat het vaker is dat het langer duurt voor ze op de wc poepen.
Op de wc poepen doet D ook niet. Plassen op het potje en de wc gaat prima en is zo goed als zindelijk. Voor wc-bezoekjes neemt ie uitgebreid de tijd.
Al heeft mijn peuterpuber nu 2 dagen niet gepoept, morgen maar even naar de ha bellen voor advies. Da's niet van zijn gewoonte.

Riley :)
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
pi_158462989
quote:
2s.gif Op maandag 21 december 2015 11:52 schreef Kyara het volgende:

[..]

Hier vooral veel vraag naar pepernoten :')

Overigens heb ik met een kleine aanpassing van een sinterklaasliedje een kerstliedje gemaakt dus ze zingen nu gewoon over de kerstman die uit fietsen ging (zijn band klapte omdat er een kerstkransje in zat :') ) :D
:D
Eva wil ook nog iedere dag haar schoen zetten en begrijpt er geen zak van. Maar dat er met kerst cadeautjes zijn dan weer wel..

Tips over op het toilet poepen heb ik niet soesa, je hoort het wel vaak volgens mij. Ik zou zeggen proberen een ontspannen moment te maken, af te leiden met een tablet of boekje en vooral niet dwingen? Hier weigert mevrouw nog steeds iedere vorm van zindelijkheid.
We zijn momenteel aan het proberen de movicolon af te bouwen en dat gaat vooralsnog boven verwachting goed *O*
E.
  woensdag 23 december 2015 @ 10:40:27 #253
171422 LadyBlack
paint it black
pi_158463129
Hier ook geen belangstelling (meer) voor zindelijkheid hoor. Ze is zich wel bewust van alles wat ze in haar luier doet, maar vindt luiers gewoon wel best.

Ik denk dat het er eentje is die ineens op een dag roept dat de luiers klaar zijn. Voor nu is ze veel te druk met een mening hebben over de rest van haar dag om zich bezig te houden met de wc :')
pi_158463149
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 10:40 schreef LadyBlack het volgende:
Hier ook geen belangstelling (meer) voor zindelijkheid hoor. Ze is zich wel bewust van alles wat ze in haar luier doet, maar vindt luiers gewoon wel best.

Ik denk dat het er eentje is die ineens op een dag roept dat de luiers klaar zijn. Voor nu is ze veel te druk met een mening hebben over de rest van haar dag om zich bezig te houden met de wc :')
Ja, precies! Ze meld dat ze moet poepen en soms ook plassen maar verder... Komt wel :D
E.
  woensdag 23 december 2015 @ 10:42:53 #255
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_158463190
Idem hier hoor. Komt wel.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_158465174
Hier is het zindelijk worden ook een raadsel.
Aiden kan keurig bloot lopen en hij zal 6 keer netjes naar de wc gaan en de 7e keer ineens in het kleed plassen, waardoor ik hem toch die luier weer aantrek.
En dat geldt ook als we boven rondlopen en hij is naakt. Eerst op het toilet en dan toch besluiten bewust in zijn bed te gaan plassen.
pi_158467722
Iemand tips voor m'n peuter om te leren fietsen? :@ ik weet niet hoe ik hef moet aanpakken. Hij gaat erop zitten en hij wil het wel maar er iets voor doen gaat em te ver. :').
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
  woensdag 23 december 2015 @ 15:31:13 #258
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_158469760
Die tip wil ik ook wel Kuuks. Mijne heeft interesse in auto's en alles met wielen, zo lang het op speelgoedformaat is. Wheelybug: nooit iets mee gedaan, loopauto's: geen interesse, loopfiets: wil ie heeeel soms opzitten, als wij duwen ;(. Ik denk dat F straks eerder fietst dan J ofzo :(
pi_158473118
Kuuks .. weet je wat mijn man gedaan heeft? :D
Echt te slecht voor woorden nu ik er over nadenk :o :@
Hij zei: Djenna, als je gaat fietsen gaan we naar de McDonalds ( :') )
En ze fietste zo aan :+ :@

Nu lijkt het net of we daar iedere dag komen ofzo .. da's dus niet zo he :{w
pi_158474316
Ja Twinkle. Dat geloof ik uiteraard niet :D
Maar wel leuk bedacht van je man.
  woensdag 23 december 2015 @ 19:28:17 #261
378192 -mandy-
I am who I am
pi_158475221
Het is het resultaat wat telt toch ... :D :P Djenna fietst

Dat zou hier ook nog wel eens kunnen werken, ineens gaan fietsen met het vooruitzicht op een ijsje van de snackbar.

[ Bericht 3% gewijzigd door -mandy- op 23-12-2015 19:36:26 ]
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
pi_158489234
Geprobeerd :@. Maar dat heeft nog geen indruk gemaakt.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_158489245
Als de Fok!wet werkt gaat ie vandaag ineens fietsen.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_158489496
quote:
5s.gif Op woensdag 23 december 2015 14:07 schreef Kuukske het volgende:
Iemand tips voor m'n peuter om te leren fietsen? :@ ik weet niet hoe ik hef moet aanpakken. Hij gaat erop zitten en hij wil het wel maar er iets voor doen gaat em te ver. :').
Het duurde bij de oudste tot hij vier was. Ik heb alles uit de kast getrokken. Inclusief omkopen. Niks hielp. Maar toen hij naar school ging was het ineens op een middag mama ik wil fietsen. Hij stapt op en fietst weg.

Je kan een sjaal onder zijn oksels doen en die vasthouden bij het mee rennen. Misschien geeft dat meer zekerheid? Als hij tenminste gaat trappen dan :P
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_158489502
Die ga ik vandaag ook eens proberen!

Ow als je vandaag zelf fietst krijg je een knijpfruitje ;)
pi_158489882
Is het erg dat hij niet fietst dan? Dan is hij er toch nog niet aan toe?
Home is where the O+ is...
pi_158490625
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2015 08:57 schreef Cwen het volgende:
Is het erg dat hij niet fietst dan? Dan is hij er toch nog niet aan toe?
Nou op zich is het niet zo erg hoor. Maar het is leuk voor 'm. Misschien hebben anderen er tips en trucs voor ;)
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_158490728
quote:
14s.gif Op donderdag 24 december 2015 09:53 schreef Kuukske het volgende:

[..]

Nou op zich is het niet zo erg hoor. Maar het is leuk voor 'm. Misschien hebben anderen er tips en trucs voor ;)
Volgens mij zitten Billie en jij op dat punt niet helemaal op 1 lijn nog :+.

Ik snap het wel hoor. Soms weet je eigenlijk zeker dat ze het écht wel leuk vinden als ze het even proberen. Maar lastig om ze dan zo ver te krijgen. Hier liep I eerst een tijdje met de loopfiets. Dus niet echt op het zadel zitten, maar staand lopen. Hij vond dat al prachtig. Na een tijdje viel blijkbaar opeens het kwartje en roetsj, weg was hij :).
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 24 december 2015 @ 10:02:28 #269
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_158490749
Ik dacht ook dat een loopfiets leuk zou zijn voor Noor.

Niet dus. Ze zet het op een krijsen zodra ze dat ding alleen al ziet :'). Op een driewieler stuift ze er zo vandoor, maar loopfiets is echt nog a bridge too far.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  donderdag 24 december 2015 @ 10:04:27 #270
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_158490782
Moeten peuters al kunnen fietsen dan? Ik dacht echt dat dat pas bij 5/6 jaar een ding werd :D .

Ik denk dat dat bij V sowieso wel gaat gebeuren, want meneer is zelfs bang om op een loopfietsje te zitten :') .

Ik ga vandaag even flabbergasted zijn om dit gegeven :+ .
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_158490922
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2015 10:04 schreef AwayTL het volgende:
Moeten peuters al kunnen fietsen dan? Ik dacht echt dat dat pas bij 5/6 jaar een ding werd :D .

Ik denk dat dat bij V sowieso wel gaat gebeuren, want meneer is zelfs bang om op een loopfietsje te zitten :') .

Ik ga vandaag even flabbergasted zijn om dit gegeven :+ .
Echt fietsen met trappers zonder zijwieltjes kon ik zelf ook pas toen ik 6/7 was. Ik had weinig verwachtingen wat dat betreft :P. Maar nu I zo makkelijk op de loopfiets kan, zie ik wel heel veel voordelen. Hij kan dan makkelijk een grotere afstand afleggen, die lopend nog echt te ver zou zijn. Afgelopen weekend bijna 4 km in het bos gewandeld bijvoorbeeld _O_. Of gewoon makkelijk naar het centrum zonder kinderwagen (dan stond hij op het plankje), A in de doek, hij op de loopfiets. Dat is wel ideaal. Het tempo ligt ook lekker hoog, kan ik zelf doorlopen in plaats van zijn looptempo aanhouden.

Zelf wil hij nu ook wel trappers, maar ik wil dan direct over op zonder zijwieltjes. Ik denk dat dat nu nog wat vroeg is, zeker omdat hij klein is (dus de meeste echte fietsen nog te hoog).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_158491222
M krijgt voor zijn 4e verjaardag een fiets met zijwieltjes. Loopfiets gaat nu goed bij alle 3. Ben benieuwd of en hoe een echte fiets gaat. Vrees wel dat de meiden dan ook snel een fiets willen dus ik ben ook al voor hen aan het rondkijken.
pi_158491443
Hier was het vooral een grapje ;)

Ik ga wel vanaf volgende week Ow een paar dagen zonder luier laten rondlopen. Kijken of het net zo makkelijk gaat als de speen :)
pi_158491643
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2015 10:13 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Echt fietsen met trappers zonder zijwieltjes kon ik zelf ook pas toen ik 6/7 was. Ik had weinig verwachtingen wat dat betreft :P. Maar nu I zo makkelijk op de loopfiets kan, zie ik wel heel veel voordelen. Hij kan dan makkelijk een grotere afstand afleggen, die lopend nog echt te ver zou zijn. Afgelopen weekend bijna 4 km in het bos gewandeld bijvoorbeeld _O_. Of gewoon makkelijk naar het centrum zonder kinderwagen (dan stond hij op het plankje), A in de doek, hij op de loopfiets. Dat is wel ideaal. Het tempo ligt ook lekker hoog, kan ik zelf doorlopen in plaats van zijn looptempo aanhouden.

Zelf wil hij nu ook wel trappers, maar ik wil dan direct over op zonder zijwieltjes. Ik denk dat dat nu nog wat vroeg is, zeker omdat hij klein is (dus de meeste echte fietsen nog te hoog).
Welk bos is dat? Sorry, dit gaat helemaal niet over fietsen, maar wij zoeken nog een goed bos in de buurt... :D
pi_158491869
Ean fietste al even met zijwieltjes. Maar pas toen ze 4 was hebben we een fiets zonder zijwieltjes meegenomen en ze fietste er zo op weg. Ze blijft wel wat bang wil ook nog geen grotere fiets.

Bij sac weet ik het nog niet die moet eerst maar eens gaan fietsen.
pi_158492037
Hier gaat fietsen bij de vierjarige echt nog niet. :{ dacht ook dat dat wel vrij standaard was dat ze voor de vier (met zijwieltjes) konden fietsen. Maar meneer wil niet (wil liever op z'n loopfiets want dat kent hij en gaat sneller) zelfs op een traptractor gaat ie niet op ("ik ben niet zo goed met trappers")
Heb het nu maar even los gelaten. Hij wil het ook gewoon niet. Gaan van de lente wel weer proberen (evt op een fiets een maat groter zodat het minder kracht kost??)

Eline zou wel al willen maar die kan niet bij de trappers. Die heeft tot nu toe nog nooit op de loopfiets gewild trouwens (behalve dan de vierwiel loopfiets) terwijl Jelle voor z'n twee al rondracete op z'n tweewiel loopfiets. Zo blijkt maar weer dat alle kinderen anders zijn :P
pi_158493081
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2015 10:55 schreef Limone het volgende:

[..]

Welk bos is dat? Sorry, dit gaat helemaal niet over fietsen, maar wij zoeken nog een goed bos in de buurt... :D
:D We waren in de waterleidingduinen: https://awd.waternet.nl/ Sommige delen zijn echt duin met zanderige ondergrond, maar je hebt ook stukken waar het meer bossig is.

Maar waar zit jij precies? Je hebt het Amsterdamse Bos en het Haarlemmermeerse bos, maar geen idee of dat voor jou makkelijk bereikbaar is.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_158493292
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2015 10:01 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Volgens mij zitten Billie en jij op dat punt niet helemaal op 1 lijn nog :+.

Ik snap het wel hoor. Soms weet je eigenlijk zeker dat ze het écht wel leuk vinden als ze het even proberen. Maar lastig om ze dan zo ver te krijgen. Hier liep I eerst een tijdje met de loopfiets. Dus niet echt op het zadel zitten, maar staand lopen. Hij vond dat al prachtig. Na een tijdje viel blijkbaar opeens het kwartje en roetsj, weg was hij :).
Whehehe. Ja hij zegt dat ie wil racen met z'n fiets. Dus ja "Dan zul je wel moeten leren fietsen Billie". :D.

Geduld en z'n interesse afwachten. Het lijkt wel zindelijk worden zo :D.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_158493407
quote:
10s.gif Op donderdag 24 december 2015 12:23 schreef Kuukske het volgende:

[..]

Whehehe. Ja hij zegt dat ie wil racen met z'n fiets. Dus ja "Dan zul je wel moeten leren fietsen Billie". :D.

Geduld en z'n interesse afwachten. Het lijkt wel zindelijk worden zo :D.
Ik heb zowel bij fietsen als zindelijk worden afgewacht tot hij interesse had. En hij had beiden zonder slag of stoot van ene op het andere moment onder de knie. Heb geen poot uit hoeven steken. Luie moeder ben ik :P
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_158493459
O+
pi_158497075
Mijn moederhart is gebroken. Sac moest bloed laten prikken. In haar arm lukte het niet er kwam niets uit. Daarna maar in haar vinger geprikt :'(
pi_158500146
Ah FR, wat rot.. Bloedprikken is al zo naar en dan ook nog twee keer -O-

Loopfiets op twee wielen is hier ook nog eng, watje :D

Fijne kerstdagen allemaal!
E.
pi_158502873
Limone: ken je de Natureluur al?
pi_158502926
quote:
0s.gif Op woensdag 23 december 2015 17:55 schreef Twinkle20 het volgende:
Kuuks .. weet je wat mijn man gedaan heeft? :D
Echt te slecht voor woorden nu ik er over nadenk :o :@
Hij zei: Djenna, als je gaat fietsen gaan we naar de McDonalds ( :') )
En ze fietste zo aan :+ :@

Nu lijkt het net of we daar iedere dag komen ofzo .. da's dus niet zo he :{w
Nee, want als jullie daar iedere dag kwamen dan was het trucje vast niet gelukt :D
E.
pi_158513522
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2015 15:35 schreef ferrari_rood het volgende:
Mijn moederhart is gebroken. Sac moest bloed laten prikken. In haar arm lukte het niet er kwam niets uit. Daarna maar in haar vinger geprikt :'(
Hebben ze wel verdovingszalf gemeerd? Ik smeer op mijn werk regelmatig emla (tetracainezalf) werkt heel goed
pi_158513524
quote:
1s.gif Op donderdag 24 december 2015 12:29 schreef Estrys het volgende:

[..]

Ik heb zowel bij fietsen als zindelijk worden afgewacht tot hij interesse had. En hij had beiden zonder slag of stoot van ene op het andere moment onder de knie. Heb geen poot uit hoeven steken. Luie moeder ben ik :P
Zo werkt het meestal, fietsen ging zonder slag of stoot fietste met ruim 2 klom via de begage drager op de fiets anders lukte het niet, nu zindelijk worden
pi_158513613
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 december 2015 06:55 schreef Goitske het volgende:

[..]

Hebben ze wel verdovingszalf gemeerd? Ik smeer op mijn werk regelmatig emla (tetracainezalf) werkt heel goed
Nee helaas niet.
pi_158513630
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 december 2015 07:43 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Nee helaas niet.
Gewoon vragen de volgende keer! Dan is het minder er en dan bijv op de hand en in de elleboogplooi en vragen om een vleugelnaald met prikken die zijn dunner
pi_158516257
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2015 12:14 schreef Phaidra het volgende:

[..]

:D We waren in de waterleidingduinen: https://awd.waternet.nl/ Sommige delen zijn echt duin met zanderige ondergrond, maar je hebt ook stukken waar het meer bossig is.

Maar waar zit jij precies? Je hebt het Amsterdamse Bos en het Haarlemmermeerse bos, maar geen idee of dat voor jou makkelijk bereikbaar is.
Amsterdam. Het bos vinden wij niet zo leuk. Mijn man vindt die vliegtuigen arelaxt en ik word altijd een beetje depressief van het geitenparadijs.. :') Haarlemmermeersebos nog nooit geweest en de duinen is ook een goede! Thanks!
pi_158516269
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2015 20:05 schreef L-E het volgende:
Limone: ken je de Natureluur al?
Nee? Maar we springen NU in de auto! :D
pi_158523778
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 december 2015 11:22 schreef Limone het volgende:

[..]

Nee? Maar we springen NU in de auto! :D
Het is redelijk onontdekt, maar met mooi weer echt de bom. Een natuurgebied met ook een stukje zandstrook, water, een vlot, veel schaduw, en gratis parkeren bij het Sloterparkbad er tegenover! Picknickmandje en een emmertje mee en je bent heel de dag zoet! En omdat het dus zo onontdekt is, kun je er met 30 graden naartoe en zit je er met drie anderen, stuk fijner dan Zandvoort ;)
pi_158535308
Zoals vele peuters zit Aiden ook in zo'n 'zelf-doen-fase'. Maar denk ik dat Aiden het naar een heel nieuw level brengt.
Sommige dingen moeten echt opnieuw gedaan worden als hij het niet zelf heeft kunnen doen of als het niet goed ging ofzo. Hij krijgt anders echt een driftbui.
Zo ging ik vd week een brood uit de vriezer in de schuur halen. Aiden blijft dan binnen.
Ik kwam terug, open de deur en Aiden gelijk van streek want híj had de deur open willen doen!
Dus, ik ging daar in mee en ben weer naar buiten gestapt zodat hij de deur voor mij open kon doen en voilà, alles was nu oké.
Nu vraag ik mij af, herkennen jullie zoiets en in hoeverre gaan jullie er in mee?
Ik wil niks extra stimuleren waardoor het steeds verder gaat en waardoor het misschien juist lastiger wordt voor hem.
  zaterdag 26 december 2015 @ 09:14:44 #293
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_158535353
Heel herkenbaar Venco. Ik ga er maar in mee. Zie er niet zo veel ergs in. Op een gegeven moment weet je ook wat hij zelf wil doen en wacht je het automatisch af. Dan zijn er ook geen driftbuien meer.

Ik heb al in tijden geen lamp meer zelf aan gedaan of het beleg gepakt :D .
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_158535385
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2015 09:14 schreef AwayTL het volgende:
Heel herkenbaar Venco. Ik ga er maar in mee. Zie er niet zo veel ergs in. Op een gegeven moment weet je ook wat hij zelf wil doen en wacht je het automatisch af. Dan zijn er ook geen driftbuien meer.

Ik heb al in tijden geen lamp meer zelf aan gedaan of het beleg gepakt :D .
Ik ga er ook altijd zoveel mogelijk in mee hoor, als het kan. Daar probeer ik dan ook creatief mee te zijn.
Ik vind het ook niet erg maar vroeg mij dus wel af of het niet te gek wordt.
Thx. :)
pi_158535957
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 december 2015 18:12 schreef L-E het volgende:

[..]

Het is redelijk onontdekt, maar met mooi weer echt de bom. Een natuurgebied met ook een stukje zandstrook, water, een vlot, veel schaduw, en gratis parkeren bij het Sloterparkbad er tegenover! Picknickmandje en een emmertje mee en je bent heel de dag zoet! En omdat het dus zo onontdekt is, kun je er met 30 graden naartoe en zit je er met drie anderen, stuk fijner dan Zandvoort ;)
Ja, wij waren er gister echt hè? En er was niemand, haha. :D Het vlot was een groot succes en de plassen ook. Gaan we zeker vaker doen!
pi_158542605
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 december 2015 09:04 schreef vencodark het volgende:
Zoals vele peuters zit Aiden ook in zo'n 'zelf-doen-fase'. Maar denk ik dat Aiden het naar een heel nieuw level brengt.
Sommige dingen moeten echt opnieuw gedaan worden als hij het niet zelf heeft kunnen doen of als het niet goed ging ofzo. Hij krijgt anders echt een driftbui.
Zo ging ik vd week een brood uit de vriezer in de schuur halen. Aiden blijft dan binnen.
Ik kwam terug, open de deur en Aiden gelijk van streek want híj had de deur open willen doen!
Dus, ik ging daar in mee en ben weer naar buiten gestapt zodat hij de deur voor mij open kon doen en voilà, alles was nu oké.
Nu vraag ik mij af, herkennen jullie zoiets en in hoeverre gaan jullie er in mee?
Ik wil niks extra stimuleren waardoor het steeds verder gaat en waardoor het misschien juist lastiger wordt voor hem.
Niks raars aan, heel herkenbaar. Ik ga erin mee als het me uitkomt. Zeker nu hij bijna 4 is, houd ik het wat vaker af. Omdat je de wereld niet altijd naar je hand kunt zetten en juist omdat hij dat zo vreselijk ingewikkeld vindt, oefen ik daar liever in een veilige omgeving mee. Het gaat makkelijker de laatste tijd, hij zegt soms opeens: 'ok, we doen wel wat jij wilt' of 'goed mama, omdat jij het zegt!' :o ongekend!
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_158548503
Djenna heeft die buien ook weleens. Ik ga er ongeveer hetzelfde mee om als Clubsoda :Y

Vandaag zijn we naar Toverland geweest. De laatste jaren gaan we standaard op tweede Kerstdag weg met de schoonfamilie, omdat we het de kleinkindjes niet aan willen doen om ik-weet-niet-hoe-lang stil te moeten zitten aan de eettafel. Net als vorig jaar zijn we naar Toverland geweest. Vorig jaar vond Djenna het al schitterend, maar ze mocht nog niet in veel dingen (ik vond dat zelf soms ook geen strak plan.. mijn man wel :') ). Dit jaar ging ze helemaal los *O*

Fijne bijkomstigheid .. ik kamp zelf vanaf mijn 14e met een paniekstoornis. Op een paar (flinke) dipjes na ging het verder wel prima. Alleen attracties en openbaar vervoer en situaties waarbij ik geen controle heb kunnen heftig uitpakken. Daarom ben ik er zo trots op dat ik mij daar vandaag bijna altijd overheen kon zetten en met haar in de meeste attracties ben geweest waar ze in wilde. De overige attracties deed ze met papa. Ik wil gewoon niet dat zij mijn angst overneemt. Dus missie grotendeels geslaagd *O*
pi_158548771
Venco, herkenbaar. Soms ga ik erin mee. Soms niet en erken ik haar verdriet.

Twinkle, wat stoer van je. *O*

Hier leuke kerstdagen gehad. Gisteren met de familie. Riley lag pas na negenen op bed en heeft het echt heel goed volgehouden. En zoveel gegeten. Soep (waarbij de borden afgelikt werden), kippenvleugels, bonen en een toetje.
Vandaag was ze wel erg moe nog. Maar vanmiddag lekker een lange wandeling gemaakt. En wat ruzie gemaakt (zij vooral met mij). Maar ze viel wel bij mij op schoot in slaap O+
Nu heel emotioneel dat het weer voorbij is
pi_158549228
Ook heel herkenbaar Venco. Hier gaat op sommige momenten alles x 2 en soms zelfs x 3. De voordeur wordt hier standaard door elk kind dichtgegaan. Ik ga er eigenlijk vrijwel altijd wel in mee, hoewel het soms ook echt niet kan omdat gevaarlijk of omdat dingen gewoon echt niet x2 of x3 kunnen. In dat geval resulteert het bij mijn meiden meestal in een mega driftbui maar M is over het algemeen wel voor rede vatbaar. Herken dus ook wat CS zegt.
pi_158549403
Hier eentje van 4 die dat ook nog wel wil :P
Ik ga soms mee, maar net zo vaak niet. Hij moet toch ook leren dat je niet altijd je zin kan krijgen. Maar als het gaat om zelfstandigheid, zoals zelf de pot chocopasta pakken, of je sap maken, dan laat ik het hem wel doen. Maar om een deur niet, dat vind ik dan weer zinloos om aan toe te geven. Maar ik merk wel op dat ik zie dat hij graag de deur open wilde doen, maar dat hij nou al open is..
Ik zie juf op school al 25 kindjes de deur open/dicht laten doen.. je kunt gewoon niet altijd je zin krijgen -O-
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')