abonnement Unibet Coolblue
pi_159405570
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 15:14 schreef Mallet het volgende:

[..]

Dit wil ik ook. Beter schieten ze op en komen ze naar Nederland...
Andere optie is revolut.

Overigens net weer berecht gekregen van de Rabobank.
Tarieven weer met 10% omhoog om de dienstverlening teverbeteren. Ditterwijl ze de lokale kantoren gaan sluiten. Ik kan net zo goed bij een internetbank in Duitsland gaan zitten dat is tegenwoordig bijna net zo dichtbij als een kantoor van een NL bank.

Enige pluspunt is dat de voorwaarden van de CC verbeterd zijn met nu 360 dagen verzekering.
Dat hebben die gratisch CC's niet.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_159414812
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 11:08 schreef ikweetnietwat het volgende:

[..]

Voor 9:00/12:00(ligt aan de bank) overgeboekt = 16:00 bij n26
Erna = Volgende dag 06:00 bij n26
Net een rekening geopend bij NUMBER26. Zal Mailboxde.com gebruiken als mijn forwarding adres, lees er goede reviews over.

Wel nice dat je een debit MasterCard en een Maestro krijgt als bankpas en ze allebei kan gebruiken als je pinpas. Kan je letterlijk overal ter wereld pinnen in winkels.

Maestro is zwaar nutteloos buiten Europa, waarom Nederlandse banken Maestro uitgeven ipv debit MasterCard snap ik echt niet.

Denk dat ik NUMBER26 ga gebruiken als mijn zakgeldrekening/vakantierekening.
FR1908
pi_159419247
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 13:09 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Andere optie is revolut.

Overigens net weer berecht gekregen van de Rabobank.
Tarieven weer met 10% omhoog om de dienstverlening teverbeteren. Ditterwijl ze de lokale kantoren gaan sluiten. Ik kan net zo goed bij een internetbank in Duitsland gaan zitten dat is tegenwoordig bijna net zo dichtbij als een kantoor van een NL bank.

Enige pluspunt is dat de voorwaarden van de CC verbeterd zijn met nu 360 dagen verzekering.
Dat hebben die gratisch CC's niet.
Ze gaan hun Rabo GoldCard (normaal onderdeel van het RiantPakket) toevoegen aan het Rabo TotaalPakket. Je kunt dan ook kiezen voor een VISA in plaats van een MasterCard. Als je al een bestaande MasterCard hebt moet je hier geloof ik wel expliciet naar vragen. Klanten die voor het eerst een Card aanvragen kunnen wel kiezen.

Het Rabo DirectPakket wordt wel goedkoper, maar dan moet je geen creditcard hebben.
pi_159419372
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 19:03 schreef Katoenplukkert het volgende:

[..]

Net een rekening geopend bij NUMBER26. Zal Mailboxde.com gebruiken als mijn forwarding adres, lees er goede reviews over.

Wel nice dat je een debit MasterCard en een Maestro krijgt als bankpas en ze allebei kan gebruiken als je pinpas. Kan je letterlijk overal ter wereld pinnen in winkels.

Maestro is zwaar nutteloos buiten Europa, waarom Nederlandse banken Maestro uitgeven ipv debit MasterCard snap ik echt niet.

Denk dat ik NUMBER26 ga gebruiken als mijn zakgeldrekening/vakantierekening.
Ik vind dat allemaal een beetje vaag met zo'n Duits adres. Je neemt dus als het ware een adres in Duitsland waarbij het zo is dat de ontvangen post doorgestuurd wordt naar je adres in Nederland? Dat NUMBER26 daarmee akkoord gaat.. Dan kunnen ze het net zo goed direct naar je adres in Nederland sturen toch. Je hoeft er dus niet fysiek te wonen c.q. ingezetene te zijn...
pi_159420109
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 21:10 schreef Mallet het volgende:

[..]

Ik vind dat allemaal een beetje vaag met zo'n Duits adres. Je neemt dus als het ware een adres in Duitsland waarbij het zo is dat de ontvangen post doorgestuurd wordt naar je adres in Nederland? Dat NUMBER26 daarmee akkoord gaat.. Dan kunnen ze het net zo goed direct naar je adres in Nederland sturen toch. Je hoeft er dus niet fysiek te wonen c.q. ingezetene te zijn...
Is ook vaag hoor, maar in principe zou het gewoon met een EU-nationaliteit zonder ingezetene te zijn kunnen omdat wij een en dezelfde munteenheid (dus centrale bank), banksysteem (IBAN) en soorten betaalpassen gebruiken (MasterCard/Maestro). Ander verhaal met een Brits of Zweeds bankrekening maar die hebben dan ook hun eigen munt.

Maar je moet een adres hebben in een land waar N26 actief is, en Duitsland is de dichtsbijzijnde. Verder zitten ze in Frankrijk, Ierland, Oostenrijk, Griekenland, Spanje, Italië, Slovenië en nog een paar andere eurolanden.

Maar nu al uitermate tevreden met het internetbankieren en mobiel bankieren van ze :). En het geld overmaken duurt net zo lang als dat je van de ING naar de ABN enzovoorts overmaakt. Kan niet wachten tot ik mijn pinpassen (MasterCard en Maestro) ontvang. Ik zal er dan even mijn "zakgeld" er op storten en er gebruik van maken in Nederland. Zal voornamelijk winkels en de horeca zijn, maar toch.
FR1908
pi_159420468
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 21:07 schreef Mallet het volgende:

[..]

Ze gaan hun Rabo GoldCard (normaal onderdeel van het RiantPakket) toevoegen aan het Rabo TotaalPakket. Je kunt dan ook kiezen voor een VISA in plaats van een MasterCard. Als je al een bestaande MasterCard hebt moet je hier geloof ik wel expliciet naar vragen. Klanten die voor het eerst een Card aanvragen kunnen wel kiezen.

Het Rabo DirectPakket wordt wel goedkoper, maar dan moet je geen creditcard hebben.
Klopt en Visa wordt meer geaccepteerd.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_159420874
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 21:31 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Klopt en Visa wordt meer geaccepteerd.
In welk regio wordt MasterCard minder geaccepteerd dan? Geen problemen gehad in Europa, de Verre Oosten (Japan, Korea, China, Singapore), de VS en Canada.
FR1908
  dinsdag 26 januari 2016 @ 21:44:58 #108
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_159421094
--

[ Bericht 100% gewijzigd door Nizno op 26-01-2016 21:49:03 (normaal reageren is een kunst) ]
:')
  † In Memoriam † dinsdag 26 januari 2016 @ 22:16:55 #109
230491 Zith
pls tip
pi_159422619
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 21:39 schreef Katoenplukkert het volgende:

[..]

In welk regio wordt MasterCard minder geaccepteerd dan? Geen problemen gehad in Europa, de Verre Oosten (Japan, Korea, China, Singapore), de VS en Canada.
Ben bij het online shoppe in het buitenland wel eens daar tegenaan gelopen; accepteerden geen MC maar wel Visa
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  dinsdag 26 januari 2016 @ 22:51:17 #110
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_159424287
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 01:47 schreef Zolder het volgende:
Ik heb meer vertrouwen in de gevestigde orde dan dit bedrijf die niet echt bankiers zijn.
De gevestigde orde zijn 100% verantwoordelijk voor de economische crisis.
Ik heb eerder vertrouwen in een nieuwe orde.
pi_159424895
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 22:16 schreef Zith het volgende:

[..]

Ben bij het online shoppe in het buitenland wel eens daar tegenaan gelopen; accepteerden geen MC maar wel Visa
In Seoul bijvoorbeeld had ik de ervarigen dat ze MC en Visa accepteerden maar Amex weer niet. Daarmee kan je alleen betalen in dure boetiekjes en restaurants daar. En in Tokyo kan je er op veel plekken weer er mee betalen.

Verschilt toch weer per land. In Nederland kan je ook op weinig plekken terecht met je MC, maar met je Maestro kan je gewoon cashless leven en overal met je plastic betalen. Frappant omdat Maestro toch gewoon MC is.
FR1908
pi_159498971
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 19:03 schreef Katoenplukkert het volgende:

[..]

Net een rekening geopend bij NUMBER26. Zal Mailboxde.com gebruiken als mijn forwarding adres, lees er goede reviews over.

Wel nice dat je een debit MasterCard en een Maestro krijgt als bankpas en ze allebei kan gebruiken als je pinpas. Kan je letterlijk overal ter wereld pinnen in winkels.

Maestro is zwaar nutteloos buiten Europa, waarom Nederlandse banken Maestro uitgeven ipv debit MasterCard snap ik echt niet.

Denk dat ik NUMBER26 ga gebruiken als mijn zakgeldrekening/vakantierekening.
Jij hebt neem ik aan eerst die mailbox opgezet alvorens je de rekening hebt geopend? Heb je dat nog expliciet genoemd dat je zo'n adres gebruikt? En wat moet ik bij die videochat voorstellen?
  zondag 7 februari 2016 @ 18:13:07 #113
57340 dabadbass
@Whitehouse.gov
pi_159732069
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 23:26 schreef ikweetnietwat het volgende:
In de buitenland doen ze het toch beter; met behulp van een duitse forwarding adres heb ik een girokonto weten te openen bij number26(europas modernste girokonto/internetbank).
Met een app om 23:40 een rekening openen:
- Gegevens invullen
- Identiteit verifieren met een live videochat(06:00-23:59) waarbij een echt persoon(welke engels en duits spreekt) controleert op echtheid van je identiteitsbewijs(foto maken, vragen stellen terwijl je ID op de kop ligt tijdens videochat, met flitser waarmerken checken)
- Fertig!, duurde nog geen 10 minuten
Binnen 2 dagen was mijn betaalpasje bij de forwarder gearriveerd welke het voor mij doorstuurde naar Nederland.
[ afbeelding ]
En toen zag ik hoe het ook kan, en hoe bunq eigenlijk ook zou moeten werken.

• Geen vaste/transactie/whatever kosten(behalve standaard mastercard tarieven voor omrekenen valuta)
• ^ Ook gratis pasje(ook al mol/verlies je hem)
• Meest overzichtelijke internetbankier omgeving in de historie
• Geen achterlijke halfwerkende gezichtsherkenning om transacties te doen, je hebt gewoon een cijfercode zoals in de ABN/ING app
• Een systeem dat erg lijkt op die van bunq om geld over te maken met alleen een telefoonnummer(moneybeam)

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Enige nadeel is dat ze alleen met debitcards werken, en in nederland wordt nog niet overal MasterCard geaccepteerd. Gelukkig hebben ze al aangegeven binnen een paar weken EC kaarten op te sturen(aka maestro)
Ik hoop ook dat number26 naar Nederland zal komen en dat bunq dan snel vergeten wordt :)

sorry voor de topickaping om een andere hipsterbank voorbeeld te tonen
Heb je al die Maestro Card? En welk forwarder heb je gebruikt om je spullen opgestuurd te krijgen? Ik wil deze ook *O*
"Niets smeedt twee mensen zo aaneen als kwaadspreken over een derde"
pi_159735836
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 23:07 schreef Katoenplukkert het volgende:

[..]

In Seoul bijvoorbeeld had ik de ervarigen dat ze MC en Visa accepteerden maar Amex weer niet.
Amex wordt sowieso heel slecht geaccepteerd buiten Noord-Amerika. Op de meeste plekken is de dekking van MC en Visa wel gelijk. Op plekken waar het gebruik van plastic minder wijdverbreid is kan er nog wel eens verschil in zitten, denk Afrika.
quote:
Frappant omdat Maestro toch gewoon MC is.
Maestro is dus geen MC. Net zoals Visa Electron geen Visa is.
pi_159735907
quote:
6s.gif Op zondag 7 februari 2016 18:13 schreef dabadbass het volgende:

[..]

Heb je al die Maestro Card? En welk forwarder heb je gebruikt om je spullen opgestuurd te krijgen? Ik wil deze ook *O*
Lees anders de andere topics hier in WGR. Dit is al minstens het 4e topic waarin er naar N26 wordt verwezen. Persoonlijk raad ik het ten zeerste af om een rekening te openen met een vals adres.
  zondag 7 februari 2016 @ 21:10:49 #116
57340 dabadbass
@Whitehouse.gov
pi_159737347
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2016 20:35 schreef vaduz het volgende:

[..]

Lees anders de andere topics hier in WGR. Dit is al minstens het 4e topic waarin er naar N26 wordt verwezen. Persoonlijk raad ik het ten zeerste af om een rekening te openen met een vals adres.
Oké goeie tip, wat is het onderwerp van die andere topics? Dit topic heeft namelijk ook een iets andere wending gekregen zie ik.
"Niets smeedt twee mensen zo aaneen als kwaadspreken over een derde"
pi_159746507
Proest. Daar gaat m'n wodka. _O- :')
International
pi_159748044
quote:
1s.gif Op zondag 7 februari 2016 21:10 schreef dabadbass het volgende:

[..]

Oké goeie tip, wat is het onderwerp van die andere topics? Dit topic heeft namelijk ook een iets andere wending gekregen zie ik.
Dit zijn er alvast 2, rest moet je maar zelf zoeken:

WGR / Het grote betaalrekeningen topic.
WGR / Waarom moet je in Nederland betalen voor je bankrekening...
  maandag 8 februari 2016 @ 12:25:44 #119
57340 dabadbass
@Whitehouse.gov
pi_159750882
quote:
Top, ik ben inmiddels genezen lees ik!
"Niets smeedt twee mensen zo aaneen als kwaadspreken over een derde"
  † In Memoriam † maandag 8 augustus 2016 @ 22:02:10 #120
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_164345259
Leeft dit hipster-initiatiefje eigenlijk nog? :?
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  maandag 8 augustus 2016 @ 22:42:01 #121
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_164347222
quote:
99s.gif Op maandag 8 augustus 2016 22:02 schreef Cynix ® het volgende:
Leeft dit hipster-initiatiefje eigenlijk nog? :?
Ja
  † In Memoriam † dinsdag 9 augustus 2016 @ 12:17:55 #122
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_164359687
Ok, bedankt. :')
Ik bedoelde eigenlijk: écht actief en spectaculair groeiend of meer wakkelend in de marge?
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_166687627
Gisteravond had bunq een update event. Ze hebben de app compleet vernieuwd, en dat is echt een grote verbetering! Veel overzichtelijker en gebruiksvriendelijker. Verder kun je nu ook geld stúren naar een contactpersoon (via email of sms) en hebben ze een eigen wie-betaalt-wat concurrent (Slice by Bunq) gelanceerd waar je supermakkelijk je (pin) betalingen in kunt delen, en direct betaalverzoeken stuurt om de rekening te settelen.

Ohja en als je moeite had met de gezichtsherkenning kun je nu ook handherkenning gebruiken.

[ Bericht 9% gewijzigd door KomtTijd... op 16-11-2016 09:50:02 ]
  woensdag 16 november 2016 @ 12:38:33 #124
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_166690453
quote:
14s.gif Op woensdag 16 november 2016 09:09 schreef KomtTijd... het volgende:
Ohja en als je moeite had met de gezichtsherkenning kun je nu ook handherkenning gebruiken.
Dat was precies de rede waarom ik de App van mijn telelefoon heb verwijderd.
Maar weer eens kijken dan.
Tot nooit .......
pi_166690531
Heeft 0 meerwaarde, rekening delen kan al met e.g. ABN AMRO app. En foto's sturen doe je via WhatsApp, Snapchat, etc.
pi_166690567
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2016 12:41 schreef NightH4wk het volgende:
Heeft 0 meerwaarde, rekening delen kan al met e.g. ABN AMRO app. En foto's sturen doe je via WhatsApp, Snapchat, etc.
+ ik kan gewoon betalen met mijn telefoon (NFC) en horloge.
  woensdag 16 november 2016 @ 13:40:29 #127
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_166691711
Snap dat mensen het leuk vinden, maar mijn geld blijft mooi bij de grote banken. Hipsterideeen zijn leuk maar mij niet gezien bij deze.
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
  woensdag 16 november 2016 @ 13:48:20 #128
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_166691888
quote:
10s.gif Op woensdag 16 november 2016 13:40 schreef Faux. het volgende:
Snap dat mensen het leuk vinden, maar mijn geld blijft mooi bij de grote banken.
Oh ben jij dat die na alles wat er de afgelopen 10 jaar is gebeurt nog volledig vertrouwd op de grote banken. O jij bent het dat je tegenwoordig moet betalen om zaken met een bank te mogen doen.

Ik heb Bunq in elk geval wel geinstalleerd want ik ben heel benieuwd of dat een alternatief kan worden voor de grote namen.
Tot nooit .......
pi_166692723
Sorry maar mijn ing rekening kost 4.50 per maand.

Dat is dus 5 keer geld opnemen.
Ik pin gemiddeld 3 keer per dag, dus 30x3 =90 x 0.04 =3.60 euro per maand.

Mwhoa. Ik blijf lekker bij de ing. Bijna iedereen die ik ken zit bij de ing dus real time overboeken is geen probleem.

Dus, waarom overstappen?
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
pi_166692869
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2016 12:41 schreef NightH4wk het volgende:
Heeft 0 meerwaarde, rekening delen kan al met e.g. ABN AMRO app. En foto's sturen doe je via WhatsApp, Snapchat, etc.
Heeft veel meer meerwaarde. Verschillende betaalrekeningen kunnen openen om verschillende betalingen van te doen of te connecten met anderen (mijn vriendin) is echt ideaal.
Zelfde geldt voor het (uitgesteld) accepteren van incasso's. Na 2 maanden bunq kan ik er al niet meer bij met mijn hoofd hoe we ik zo lang dat ouderwetse kutsysteem van andere banken geaccepteerd heb.

quote:
10s.gif Op woensdag 16 november 2016 13:40 schreef Faux. het volgende:
Snap dat mensen het leuk vinden, maar mijn geld blijft mooi bij de grote banken. Hipsterideeen zijn leuk maar mij niet gezien bij deze.
Sorry maar... Als er iets is wat ik niet vertrouw zijn het wel de grootbanken. Werk toevallig in de buurt van een rabobank-vestiging en als je ziet hoeveel geld daar over de balk gesmeten wordt aan design meubelen, hosts die de hele dag een beetje rondhangen om eventuele bezoekers op te vangen met koffie uit een koffieautomaat van 2 ton... En ondertussen lekker kolencentrales bouwen en sweatshops financiën van jouw bloedeigen geld, waar ze alsnog nauwelijks rente mee weten uit te keren. En alle problemen van de afgelopen jaren ten spijt (wat de belastingbetalers miljarden gekost heeft) zijn ze te beroerd om ook maar een spat te veranderen. Bonussen afschaffen? Dan stoppen we dat geld toch gewoon in het vaste salaris...

Als je serieus na had gedacht over waar je je geld neer zou zetten zou je *juist* bij Bunq uitkomen, of bij één van de weinige (kleinere) duurzame banken. Maar in ieder geval níét bij ING, Rabo, ABN, etc.
pi_166694289
quote:
1s.gif Op woensdag 16 november 2016 14:48 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Heeft veel meer meerwaarde. Verschillende betaalrekeningen kunnen openen om verschillende betalingen van te doen of te connecten met anderen (mijn vriendin) is echt ideaal.
Zelfde geldt voor het (uitgesteld) accepteren van incasso's. Na 2 maanden bunq kan ik er al niet meer bij met mijn hoofd hoe we ik zo lang dat ouderwetse kutsysteem van andere banken geaccepteerd heb.

[..]

Sorry maar... Als er iets is wat ik niet vertrouw zijn het wel de grootbanken. Werk toevallig in de buurt van een rabobank-vestiging en als je ziet hoeveel geld daar over de balk gesmeten wordt aan design meubelen, hosts die de hele dag een beetje rondhangen om eventuele bezoekers op te vangen met koffie uit een koffieautomaat van 2 ton... En ondertussen lekker kolencentrales bouwen en sweatshops financiën van jouw bloedeigen geld, waar ze alsnog nauwelijks rente mee weten uit te keren. En alle problemen van de afgelopen jaren ten spijt (wat de belastingbetalers miljarden gekost heeft) zijn ze te beroerd om ook maar een spat te veranderen. Bonussen afschaffen? Dan stoppen we dat geld toch gewoon in het vaste salaris...

Als je serieus na had gedacht over waar je je geld neer zou zetten zou je *juist* bij Bunq uitkomen, of bij één van de weinige (kleinere) duurzame banken. Maar in ieder geval níét bij ING, Rabo, ABN, etc.
Ok, maar vraagje aan jou. In mijn post hierboven kijk ik puur even naar het kostenplaatje van Bunq vs. ING.

Incasso's kan ik vooraf weigeren. Ik snap niet waarom je dat zou doen, rekeningen moeten gewoon betaald worden. Dus vertel mij eens. Waar ligt voor mij, als ING rekening houder nou mijn voordeel.

Overigens ben ik het met je eens hoor, dat banken veel geld verspillen aan dingen. En ben het ook eens met investeringen die banken doen in dingen waar ik niet achter sta.

Echter een Asn is onderdeel van sns. Dus leuk dat asn specifiek wat afwijkt, anderzijds het is en blijft SNS.

Triodos is leuk, maar ik heb ook een zakelijke rekening. En dan is de traagheid van Triodos niet handig.
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
pi_166695438
quote:
1s.gif Op woensdag 16 november 2016 16:02 schreef OscarMopperkont het volgende:

[..]

Ok, maar vraagje aan jou. In mijn post hierboven kijk ik puur even naar het kostenplaatje van Bunq vs. ING.

Incasso's kan ik vooraf weigeren. Ik snap niet waarom je dat zou doen, rekeningen moeten gewoon betaald worden. Dus vertel mij eens. Waar ligt voor mij, als ING rekening houder nou mijn voordeel.
Incasso's goedkeuren is vooral handig, omdat je daardoor gewoon altijd op de hoogte bent van wat er met je geld gebeurt. Je loopt niet meer het risico dat je ineens aanmaningen krijgt omdat net op het moment dat je huur geincasseerd werd, je saldo even wat lager was. In plaats daarvan schuif je even wat geld heen en weer, of accepteer je de incasso op een moment dat het je financieel wél schikt.
ING heeft inmiddels de betaalverzoeken gekopiëerd, maar extra betaalrekeningen aanmaken zadelt je gelijk met extra vaste lasten op waardoor je dat niet zo gauw doet. Een rekening delen is geloof ik niet eens mogelijk (of je moet een dure en/of rekening aanschaffen), laat staan je betaalpas snel omschakelen van je ene rekening naar je andere.
Ik wil niet zeggen dat ditsoort features direct een reden zijn om volledig om te schakelen, maar leuk is het wel.
quote:
Overigens ben ik het met je eens hoor, dat banken veel geld verspillen aan dingen. En ben het ook eens met investeringen die banken doen in dingen waar ik niet achter sta.

Echter een Asn is onderdeel van sns. Dus leuk dat asn specifiek wat afwijkt, anderzijds het is en blijft SNS.

Triodos is leuk, maar ik heb ook een zakelijke rekening. En dan is de traagheid van Triodos niet handig.

Dit is voor mij de grootste reden geweest om om te schakelen. Ik ben al jaren geleden bij ING weg gegaan, omdat ik die toko sinds de bankencrisis voor geen meter meer vertrouw en ze ook nog eens míjn geld gebruikten om de wereld naar de tyfus te helpen door er kolencentrales van te bouwen.

Ik heb toen lange tijd een Triodos betaalrekening + ASN spaarrekening gehad, maar de triodos-betaalfuncties zijn wel erg karig (en duur) dus op een gegeven moment wou ik sowieso overstappen naar een betere betaalrekening. En waarom zou ik dan met minder dan de beste genoegen nemen?
pi_166696570
quote:
14s.gif Op woensdag 16 november 2016 16:55 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Incasso's goedkeuren is vooral handig, omdat je daardoor gewoon altijd op de hoogte bent van wat er met je geld gebeurt. Je loopt niet meer het risico dat je ineens aanmaningen krijgt omdat net op het moment dat je huur geincasseerd werd, je saldo even wat lager was. In plaats daarvan schuif je even wat geld heen en weer, of accepteer je de incasso op een moment dat het je financieel wél schikt.
ING heeft inmiddels de betaalverzoeken gekopiëerd, maar extra betaalrekeningen aanmaken zadelt je gelijk met extra vaste lasten op waardoor je dat niet zo gauw doet. Een rekening delen is geloof ik niet eens mogelijk (of je moet een dure en/of rekening aanschaffen), laat staan je betaalpas snel omschakelen van je ene rekening naar je andere.
Ik wil niet zeggen dat ditsoort features direct een reden zijn om volledig om te schakelen, maar leuk is het wel.

[..]

Dit is voor mij de grootste reden geweest om om te schakelen. Ik ben al jaren geleden bij ING weg gegaan, omdat ik die toko sinds de bankencrisis voor geen meter meer vertrouw en ze ook nog eens míjn geld gebruikten om de wereld naar de tyfus te helpen door er kolencentrales van te bouwen.

Ik heb toen lange tijd een Triodos betaalrekening + ASN spaarrekening gehad, maar de triodos-betaalfuncties zijn wel erg karig (en duur) dus op een gegeven moment wou ik sowieso overstappen naar een betere betaalrekening. En waarom zou ik dan met minder dan de beste genoegen nemen?
Ja ok maar als je incasso's moet gaan schuiven dan is je financiele planning niet op orde. Sowieso kunnen spookincasso's weinig meer voorkomen, omdat je vooraf een waarschuwing krijgt voor een nieuwe incasso en daarmee onrechtmatige incasso's al kan blokkeren.

Ik heb echt geen idee met wie ik mijn geld zou moeten delen. Als ik een partner heb dan hebben we gewoon ieder onze eigen rekening en een rekening voor onze gedeelde lasten. Zit je bij dezelfde bank dan kan je net zo snel real time overboeken mocht dat nodig zijn.

Daarbij, de kosten van Bunq zijn hoger dan mijn huidige bank. Al moet ik zeggen dat bankkosten lager staan dan service en gemak in het lijstje van belangrijkheid.

Alleen zie ik op dit moment, maar wie gaat Bunq nog uitbreiden en eventueel tarieven aanpassen, maar voor mij persoonlijk zie ik geen voordelen van Bunq ten opzichte van de ING. Behalve dan het verschil in investeringsbeleid.

Ik ben niet overtuigd. En misschien is het meer handig voor de jeugd. Dat kan. En ik ben zeker wel voorstander van een nieuwe manier van bankieren. Ik heb bijvoorbeeld ook een rekening bij KNAB. Ja van de Aegon en daar kan men ook een hoop van vinden, maar KNAB heeft de zaken wel goed voor elkaar. Hun transactie verwerking van en naar andere banken geschied heel snel. ING doen ze vaak al dezelfde dag, daar waar een ABN of SNS toch echt die ene werkdag pakt.
Ze hebben een goede app, goede website, goede service.

Dus dan vraag ik mij altijd af waarom dan een ASN en Triodos toch minder voor elkaar hebben. En Triodos nog aanzienlijk duurder.

Dus ja, nieuwe banken zijn zeker welkom, maar voor mijn persoonlijke situatie, zie ik in Bunq (nog) geen voordelen.
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
pi_166698670
Ik heb ook gedacht over KNAB, maar na lang zoeken en niets kunnen vinden, moest ik via de helpdesk horen dat ze totaal geen investeringsbeleid hebben, en er maar op vertrouwen dat Aegon een beetje zijn best doet (newsflash: dat doen ze niet).

Triodos is inderdaad met de betaalrekening wat karig en aan de dure kant, maar ASN heeft dat best goed voor elkaar. Ik stond op het punt mijn betaalrekening naar ASN over te zetten voordat ik bunq leerde kennen.

maar alle features en kosten op een stokje, voor mij is doorslaggevend in de bankkeuze het investeringsbeleid. En wat dat betreft heb ik echt geen goed woord over voor mensen die hun spaargeld bij regelrechte schurken zoals ING of Rabobank parkeren. Een betere wereld begint bij jezelf, en met je geld heb je echt véél meer invloed dan door 1x per 4 jaar te gaan stemmen. Komt bij dat het (zeker als je alleen je spaarrekening verplaatst) echt een héle kleine moeite is en niets kost. Maargoed dit heeft weinig meer met bunq an sich te maken, behalve dat je er een leuke, neutrale payment provider aan hebt, ongeacht waar je spaargeld staat.
  zaterdag 19 november 2016 @ 19:17:13 #135
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_166760766
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2016 13:48 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Oh ben jij dat die na alles wat er de afgelopen 10 jaar is gebeurt nog volledig vertrouwd op de grote banken. O jij bent het dat je tegenwoordig moet betalen om zaken met een bank te mogen doen.

Ik heb Bunq in elk geval wel geinstalleerd want ik ben heel benieuwd of dat een alternatief kan worden voor de grote namen.
Ja ik vertrouw de grote banken. Of ben ik nu de grote naieveling die het allemaal niet snapt :')
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
pi_166761279
quote:
11s.gif Op zaterdag 19 november 2016 19:17 schreef Faux. het volgende:

[..]

Ja ik vertrouw de grote banken. Of ben ik nu de grote naieveling die het allemaal niet snapt :')
Zowel ING als ABN AMRO zijn beiden vrij recent met staatssteun gered van faillissement, en hebben sindsdien beiden nauwelijks wat veranderd aan hun wanbeleid. Bij de eerstvolgende economische inkrimping zal het dus waarschijnlijk weer net zo hard raak zijn. Dus ja, wat dat betreft is dat erg naïef.

Als burger met minder dan 100K spaargeld voel je er weinig van gezien de deposito garantie, maar die grappen hebben (samen met het dsb-debacle) de staat gewoon miljarden gekost. Geld dat wij indirect dus allemaal meebetalen.

Wat dat betreft is het dus erg jammer dat er weinig impuls is voor mensen om eens na te denken wie hun geld beheert en of dit verantwoord gebeurt. Er zijn namelijk wél banken die bewuste keuzes maken over hoe ze je geld investeren. En bunq kiest er zelfs heel bewust voor om helemáál niets met je geld te doen. Het wordt gestort bij de Nederlandse Bank en er zit niemand aan. Veiliger dan dat kan eigenlijk niet.

Edit: kijk eens op http://eerlijkegeldwijzer.nl als je wat bewuster wilt worden over wat banken met je geld doen.
pi_166761703
Kun je ook in drie bullets uitleggen wat Bunq nou precies anders doet? Ik zie hierboven alleen maar hele verhalen verschijnen. Kort maar krachtig: wat doen ze anders of beter?
En zijn ze echt goedkoper?
pi_166762524
quote:
3s.gif Op zaterdag 19 november 2016 20:02 schreef Ill-Skillz het volgende:
Kun je ook in drie bullets uitleggen wat Bunq nou precies anders doet? Ik zie hierboven alleen maar hele verhalen verschijnen. Kort maar krachtig: wat doen ze anders of beter?
En zijn ze echt goedkoper?
• Er wordt níét gespeculeerd met je geld, het verdienmodel zit 'm in de dienstverlening.

• Een persoonlijke rekening is gratis. Je betaalt alleen voor eventuele pintransacties.

• Alles gaat via de app, dus geen formulieren printen en opsturen. Een rekening openen is letterlijk in 5 minuten gebeurd.

• De support chat is supersnel en altijd bereikbaar, heb ze wel eens op zondagavond half 11 vragen gesteld en direct beantwoord gekregen.

• Daarnaast is de app gewoon superfunctioneel, maar dat had je waarschijnlijk al wel begrepen.


Zoiets?

Of het goedkoper is ligt dus aan je gebruik. Bij mijn vorige bank betaalde ik 2,25 per maand voor een betaalrekening + één pinpas.
Bij bunq betaal ik rond de 1,50 per maand aan pintransacties, voor 2 passen (mijn vriendin heeft ook een pas aan mijn rekening gekoppeld voor de dagelijkse boodschappen).
  zondag 20 november 2016 @ 09:25:46 #139
459034 ssebt80
Troostprijs DIYer
pi_166772262
Ik ben fan geworden vanwege de gebruiksvriendelijke app.
Gebruik Bunq als dagelijkse boodschappenrekening, terwijl ik mijn RABO erbij hou voor alle
automatische afschrijvingen en dergelijke.
Moet ik echter wel zeggen, de gezichtsherkenning die de app gebruikt is waerdeleus.
pi_166772272
Het ziet er allemaal wel hip uit, maar het lijkt me meer voor vrienden die samenwonen / studenten / mensen die aan het begin van een relatie staan.

Als je al je bankzaken al 10 jaar vast hebt staan en de gedeelde rekening al op een andere manier geregeld hebt, is het - ondanks dat het er gelikt uitziet - niet echt een meerwaarde om alles om te gaan gooien.
  zondag 20 november 2016 @ 09:56:47 #141
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_166772436
Lijkt mij wel een handige app, mits anderen het in mijn omgeving zouden gebruiken. Dit is toch wel een stuk makkelijker met het verdelen van een rekening en het bijhouden van wie dat allemaal al heeft betaald en wie niet. Het is toch altijd weer gek*t met het verdelen van een rekening. Ik snap niet dat veel mensen de meerwaarde van die app niet inzien. Die hoeven niet vaak een rekening te verdelen en/of kunnen niet tegen verandering?

Ik sta er iig wel voor open. :)
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
  zondag 20 november 2016 @ 10:18:08 #142
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_166772584
ING kost 1,45 per maand. Bunq is 4 cent per pinbetaling. Dus boven 35 pinbetalingen per maand is bunq financieel niet interessant. Of zie ik iets over het hoofd?
pi_166774220
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2016 09:25 schreef ssebt80 het volgende:
Ik ben fan geworden vanwege de gebruiksvriendelijke app.
Gebruik Bunq als dagelijkse boodschappenrekening, terwijl ik mijn RABO erbij hou voor alle
automatische afschrijvingen en dergelijke.
Moet ik echter wel zeggen, de gezichtsherkenning die de app gebruikt is waerdeleus.
Die gezichtsherkenning is er nu dus uit, in ruil voor handherkenning. Je kunt nu ook instellen dat je bij voorkeur via je wachtwoordzin authenticeert.
Maar in het dagelijks gebruik hoef je dit nauwelijks te doen, de meeste handelingen kun je gewoon met je vingerafdruk/pincode authenticeren.

quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2016 10:18 schreef leolinedance het volgende:
ING kost 1,45 per maand. Bunq is 4 cent per pinbetaling. Dus boven 35 pinbetalingen per maand is bunq financieel niet interessant. Of zie ik iets over het hoofd?
Voor het gemak en de service, is die paar cent per maand het laatste waar ik wakker om lig.

Daarnaast, ik haal bij lange na geen 35 pinbetalingen per maand. Met die van mijn vriendin erbij wel, maar zou je bij een andere bank een gedeelde rekening erbij nemen, of een extra pinpas afnemen, dan gaan je maandelijkse lasten ook weer omhoog.
pi_166974676
Nog mensen die een gratis bunq pas willen? Ze delen weer uit, eerste 2 dm's stuur ik de mail door

edit: hier vliegen de gratis passen ook over en weer: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1658934/last

[ Bericht 55% gewijzigd door KomtTijd... op 29-11-2016 11:48:03 ]
pi_166976895
Is Bunq net zo snel als andere banken of houden ze geld een extra dagje vast? Ik zat een keer te wachten op een transactie en die duurde een dag langer. Bleek uiteindelijk van een Bunqrekening te komen.
pi_166977000
In mijn ervaring zijn ze net zo snel of sneller dan andere banken.

Ze hebben iig geen reden om je geld een dagje vast te houden, gezien ze er sowieso niet mee speculeren.
pi_167277889
Mensen die mij aan een Bunqboek willen helpen (en anderen ook) kunnen me een persoonlijk berichtje sturen.
  donderdag 3 augustus 2017 @ 00:40:24 #148
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_172869013
Ik vind Bunq echt ideaal. Helaas zijn ze van innovatief en goedkoop, naar duur gegaan:

https://www.rtlz.nl/tech/(...)wordt-terug-naar-ing

Althans, zolang ik niets aan mijn account verander gebeurt er niets, maar alsnog. Jammer.
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  donderdag 3 augustus 2017 @ 00:41:53 #149
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_172869036
Niet erg om iets meer te betalen hoor, want Bunq is gewoon tof en handig. Maar niet zó veel. :P
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  donderdag 3 augustus 2017 @ 01:25:59 #150
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_172869315
Wat een gekken :') Dit gaat ze vast veel klanten kosten.
pi_172869358
Mogelijk kost dit ze wel de kop, de stijging is proportioneel gezien significant.
pi_172869387
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 01:25 schreef leolinedance het volgende:
Wat een gekken :') Dit gaat ze vast veel klanten kosten.
Natuurlijk niet!
quote:
Bunq-baas Ali Niknam stelt in een reactie dat heel veel klanten juist blij zijn met de nieuwe prijzen.
Heel veel klanten zijn blij met de nieuwe prijzen aldus de baas. :')

Waar haalt zo een vent het waanidee vandaan dat mensen blij worden van een geleverde dienst die niet veranderd/verbeterd, maar waar wel de prijs van wordt verhoogd?!

Wat een droeftoeter :') _O-
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_172869394
quote:
Gisteravond kondigde Bunq een grote verandering aan: er komt een totaalpakket van 7,99 euro per maand. Daarvoor krijg je een pinpas, twee debit Mastercards, mobiel betalen via de Android-app en natuurlijk je Bunq-rekening. Dat is aan de prijzige kant: andere banken rekenen voor een soortgelijk pakket rond de 45 euro per jaar.
95,88 euro per jaar zou ik niet bepaald "aan de prijzige kant" noemen als alle andere banken voor een soortgelijk pakket ronde de 45 euro per jaar zitten.

Ik zou dat betitelen als "meer dan 2x zoveel als wat andere banken rekenen voor een soortgelijk pakket".
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_172869399
2,13066~ keer zoveel om iets preciezer te zijn.

Maar natuurlijk; heel veel mensen zijn blij met de nieuwe prijzen! Echt waar!

Wat een mafklapper :')
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_172869609
Je krijgt dus een pinpas en 2 MasterCard debit-passen? Zijn die MasterCard units te gebruiken als credit card? In alle situaties?

En on topic - belachelijk duur.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_172870543
Die 8 euro vind ik nog niet eens zo gek voor wat je er voor krijgt. Je kunt het niet vergelijken met andere banken, want bij andere banken krijg je niet de bunq-experience. En dat is echt wel wat waard.

Het enige waar ik een probleem mee heb is het hele begrip "premium account". Helemaal in combinatie met het downgrade van de oude accounts om iedereen naar premium te jagen. Doet me ernstig aan FOK denken, dat soort praktijken...

Had me gewoon per feature laten betalen voor wat ik zelf kies, IPV zo'n bloated totaalpakket aan te bieden. Dát snap ik niet.
  donderdag 3 augustus 2017 @ 09:05:52 #157
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_172870766
quote:
14s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 08:42 schreef KomtTijd... het volgende:
Die 8 euro vind ik nog niet eens zo gek voor wat je er voor krijgt. Je kunt het niet vergelijken met andere banken, want bij andere banken krijg je niet de bunq-experience. En dat is echt wel wat waard.

Het enige waar ik een probleem mee heb is het hele begrip "premium account". Helemaal in combinatie met het downgrade van de oude accounts om iedereen naar premium te jagen. Doet me ernstig aan FOK denken, dat soort praktijken...

Had me gewoon per feature laten betalen voor wat ik zelf kies, IPV zo'n bloated totaalpakket aan te bieden. Dát snap ik niet.
Experience? Mensen zitten er vooral omdat het goedkoop ik. Dat is nu voorbij. Bijna niemand zit te wachten op zo'n pakket.
  donderdag 3 augustus 2017 @ 09:27:29 #158
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_172871032
quote:
14s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 08:42 schreef KomtTijd... het volgende:
Die 8 euro vind ik nog niet eens zo gek voor wat je er voor krijgt. Je kunt het niet vergelijken met andere banken, want bij andere banken krijg je niet de bunq-experience. En dat is echt wel wat waard.

Het enige waar ik een probleem mee heb is het hele begrip "premium account". Helemaal in combinatie met het downgrade van de oude accounts om iedereen naar premium te jagen. Doet me ernstig aan FOK denken, dat soort praktijken...

Had me gewoon per feature laten betalen voor wat ik zelf kies, IPV zo'n bloated totaalpakket aan te bieden. Dát snap ik niet.
Welke experience? Dat je kan chatten met de klantenservice? Want dat kan bij alle andere banken ook. Geld overmaken op je mobiel? Ditto. Betaalverzoeken? Steeds meer banken volgen. Het enige dat anders bij bunq was, was het gemak van een account aanmaken en hoe goedkoop het was. Dat laatste gooien ze nu compleet weg.
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
pi_172871139
quote:
9s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 09:27 schreef Faux. het volgende:

[..]

Welke experience? Dat je kan chatten met de klantenservice? Want dat kan bij alle andere banken ook. Geld overmaken op je mobiel? Ditto. Betaalverzoeken? Steeds meer banken volgen. Het enige dat anders bij bunq was, was het gemak van een account aanmaken en hoe goedkoop het was. Dat laatste gooien ze nu compleet weg.
Plus dat ik voor dat geld ook premium features verwacht zoals bij Revolut of N26.
Zoals gratisch geld opnemen in buitenlandse valuta, geen absurde opslagen, snel geld wereldwijd overboeken.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  donderdag 3 augustus 2017 @ 09:52:39 #160
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_172871453
Bunq loopt hartstikke slecht. Hij is wel genoodzaakt iets te doen om meer geld te verdienen. Ik blijf sowieso ver weg van dit soort hipster onzin.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
  † In Memoriam † donderdag 3 augustus 2017 @ 09:59:35 #161
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_172871607
Ik krijg alsnog heel sterk het eigenlijk reeds verwachtte 'aap-uit-de-mouw-gevoel'. :{
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_172871677
Met 5,3 miljoen euro verlies is er ook niet zoveel keuze wat aan het verdienmodel te doen. Niknam zal nog wel een paar keer bijstorten om de tekorten te dekken maar op termijn lijkt Bunq niet levensvatbaar.

De 2 mastercards en 25 rekeningen kunnen wel handig zijn maar daarmee bereik je geen grote groep.

Maar verder ook wel te verwachten, je kan niet overleven op een verdienmodel waarin transacties je inkomsten bepalen.
  † In Memoriam † donderdag 3 augustus 2017 @ 10:05:50 #163
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_172871749
Wat ging ik ook alweer precies doen met 2 Mastercards en 25 rekeningen? :?
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  donderdag 3 augustus 2017 @ 10:06:53 #164
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_172871781
Wat ze voorheen deden was gewoon puur als investering bedoeld om bekendheid en klanten te vergen. Ze wisten toen ook wel dat ze zo geen winst konden maken.

Nu doen ze gewoon wat ze van begin af aan al van plan waren om hun investering terug te verdienen. Beetje het idee van Tesla dat nog steeds geen winst behaald maar gewoon inzet op de toekomst.
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
  donderdag 3 augustus 2017 @ 10:08:35 #165
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_172871833
Gelukkig (voor bunq) zijn mensen lui van aard en zullen ze net als bij energiebedrijven en verzekeringen gewoon blijven hangen bij Bunq.
Tot nooit .......
  † In Memoriam † donderdag 3 augustus 2017 @ 10:09:52 #166
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_172871868
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 10:06 schreef embedguy het volgende:
Wat ze voorheen deden was gewoon puur als investering bedoeld om bekendheid en klanten te vergen. Ze wisten toen ook wel dat ze zo geen winst konden maken.
Prima en hun goed recht, en ze hebben ook nooit beloofd dat het eeuwig goedkoop zou blijven. Maar de vraag is nu wel of veel mensen dit bedrag over hebben voor deze 'Experience'. Het is ook nog steeds geen volwaardige bank, dus ik ga mijn ING-rekening er ook niet voor opzeggen.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  † In Memoriam † donderdag 3 augustus 2017 @ 10:10:16 #167
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_172871882
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 10:08 schreef Speekselklier het volgende:
Gelukkig (voor bunq) zijn mensen lui van aard en zullen ze net als bij energiebedrijven en verzekeringen gewoon blijven hangen bij Bunq.
Of zoals bij fitnesscentra. ;)
Maar dan is het handiger de prijs regelmatig geniepig iets te verhogen, zodat het steeds nét niet de moeite loont om op te zeggen. Zoals het rookbeleid, zeg maar.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  donderdag 3 augustus 2017 @ 10:16:13 #168
8369 speknek
Another day another slay
pi_172872046
Getrouwd met kinderen dus ik ben al een tijdje niet meer in de club geweest. Kun je inmiddels je biertjes al met contactloos betalen afrekenen? Dan zie ik hier wel wat in. Een digitale pot. Veel beter dan al dat muntjesgedoe van vroeger.

Alleen ga ik dus niet meer naar de club dus voor mij hoeft het niet. Daarentegen ben ik wel hipster, lastig lastig.


Edit ik zie nu pas dat dit al twee jaar oud is. God wat loop ik achter. :').
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  donderdag 3 augustus 2017 @ 10:27:30 #169
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_172872335
quote:
99s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 09:59 schreef Cynix ® het volgende:
Ik krijg alsnog heel sterk het eigenlijk reeds verwachtte 'aap-uit-de-mouw-gevoel'. :{
Welk aap-uit-de-mouw-gevoel?
  donderdag 3 augustus 2017 @ 10:29:32 #170
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_172872385
quote:
99s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 10:10 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Of zoals bij fitnesscentra. ;)
Maar dan is het handiger de prijs regelmatig geniepig iets te verhogen, zodat het steeds nét niet de moeite loont om op te zeggen. Zoals het rookbeleid, zeg maar.
Daarom communiceren ze ook met een lage maandprijs en niet met de hoge jaarprijs.

Enne, neem bij een andere bank maar eens 25 rekeningen en 2 creditcards.
Dan betaal je je ook blauw.
(dit geen zinnig mens 25 rekeningen neemt is iets anders.)
Tot nooit .......
  donderdag 3 augustus 2017 @ 10:51:18 #171
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_172872797
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 10:27 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Welk aap-uit-de-mouw-gevoel?
Eerst binnenhalen met goedkope rekening, daarna prijs vermenigvuldigen met 8.

Ik vind het wel jammer. Ik was eigenlijk zojuist overgestapt. Best wat moeite, en nu gooien ze de prijzen omhoog.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
  donderdag 3 augustus 2017 @ 10:55:01 #172
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_172872861
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 10:51 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Eerst binnenhalen met goedkope rekening, daarna prijs vermenigvuldigen met 8.
Weet ik niet, zou ook kunnen dat ze hele andere verwachtingen hadden qua aantallen gebruikers of transacties per gebruiker.

Dit lijkt eerder een wanhoopspoging
  donderdag 3 augustus 2017 @ 10:57:29 #173
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_172872890
quote:
1s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 10:55 schreef leolinedance het volgende:
Dit lijkt eerder een wanhoopspoging
Ja, dat ben ik met je eens. Ik denk niet dat het een bewust vooropgezet plan was.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_172873253
quote:
1s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 09:05 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Experience? Mensen zitten er vooral omdat het goedkoop ik. Dat is nu voorbij. Bijna niemand zit te wachten op zo'n pakket.
quote:
9s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 09:27 schreef Faux. het volgende:

[..]

Welke experience? Dat je kan chatten met de klantenservice? Want dat kan bij alle andere banken ook. Geld overmaken op je mobiel? Ditto. Betaalverzoeken? Steeds meer banken volgen. Het enige dat anders bij bunq was, was het gemak van een account aanmaken en hoe goedkoop het was. Dat laatste gooien ze nu compleet weg.
- Je geld wordt niet geinvesteerd in shady bedrijven
- incasso's kunnen goedkeuren
- Connect om je accounts te delen met anderen
- app werkt nog steeds gewoon supergoed

Er zijn echt wel wat dingen die bunq onderscheiden van de rest. Dat vind ik ook best wat waard.

Nogmaals ik vind dat premiumpakket waardeloos en het free-pakket nog waardelozer. En nu je het niet meer goedkoop (of voor weinig geld) kunt proberen zie ik ook niet hoe ze uberhaupt nog nieuwe klanten zouden willen aanspreken.

Maar puur op de prijs bunq over één kam scheren met een boevenpartij als ING of Rabobank vind ik echt te kort door de bocht.
  donderdag 3 augustus 2017 @ 11:27:49 #175
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_172873563
quote:
14s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 11:14 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

[..]

- Je geld wordt niet geinvesteerd in shady bedrijven
- incasso's kunnen goedkeuren
- Connect om je accounts te delen met anderen
- app werkt nog steeds gewoon supergoed

Er zijn echt wel wat dingen die bunq onderscheiden van de rest. Dat vind ik ook best wat waard.

Nogmaals ik vind dat premiumpakket waardeloos en het free-pakket nog waardelozer. En nu je het niet meer goedkoop (of voor weinig geld) kunt proberen zie ik ook niet hoe ze uberhaupt nog nieuwe klanten zouden willen aanspreken.

Maar puur op de prijs bunq over één kam scheren met een boevenpartij als ING of Rabobank vind ik echt te kort door de bocht.
Ik geloof niet dat Bunq daarmee veel gebruikers over de streep gaat trekken. Maar goed, we zullen het zien.
  donderdag 3 augustus 2017 @ 11:31:30 #176
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_172873664
quote:
14s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 11:14 schreef KomtTijd... het volgende:
Maar puur op de prijs bunq over één kam scheren met een boevenpartij als ING of Rabobank vind ik echt te kort door de bocht.
Want, bestaande klanten die hun rekeninng hebben doorgegeven aan jan en alleman en dus niet 1-2-3 wegkunnen een verhging van 800% door de stot duwen is geen boevenstreek? Veel autoverzekeringen zijn de afgelopen tijd met 50% verhoogd en toen was de wereld te klein.
Tot nooit .......
pi_172873739
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 11:31 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Want, bestaande klanten die hun rekeninng hebben doorgegeven aan jan en alleman en dus niet 1-2-3 wegkunnen een verhging van 800% door de stot duwen is geen boevenstreek? Veel autoverzekeringen zijn de afgelopen tijd met 50% verhoogd en toen was de wereld te klein.
Als bestaande klant kun je gewoon je rekeningen blijven gebruiken. Alleen als je die nieuwe features van afgelopen dinsdag wilt gebruiken moet je upgraden.
  donderdag 3 augustus 2017 @ 11:40:51 #178
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_172873926
quote:
1s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 11:34 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Als bestaande klant kun je gewoon je rekeningen blijven gebruiken. Alleen als je die nieuwe features van afgelopen dinsdag wilt gebruiken moet je upgraden.
Niet waar,

"Bestaande gebruikers kunnen het oude pakket houden, maar moeten op de nieuwe abonnementen overstappen bij de aanvraag van een vervangende kaart of het openen van een extra rekening, wat veel gebeurt bij Bunq."

https://fd.nl/ondernemen/(...)-nieuwe-abonnementen
  donderdag 3 augustus 2017 @ 11:53:53 #179
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_172874256
Een vervangende kaart aanvragen wordt dan wel een heel dure hobby. Ik zou die oude maar in de kluis leggen.
Tot nooit .......
  donderdag 3 augustus 2017 @ 14:18:27 #180
219855 finsdefis
I.. I got authoritah?
pi_172877398
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 11:53 schreef Speekselklier het volgende:
Een vervangende kaart aanvragen wordt dan wel een heel dure hobby. Ik zou die oude maar in de kluis leggen.
Volgens mij kan je aangeven dat je pas defect is, dan krijg je nog wel een nieuwe.

Zelf had ik net een gratis rekening aangemaakt voor de betaalverzoeken (rabobank heeft dat nog niet op die manier). Maar geen haar op mijn hoofd die er over denkt om nu over te stappen.

Sterker nog, zodra er meer druk op komt te staan om de 1 euro p/m-rekening van mijn vriendin om te zetten naar deze belachelijk dure variant zonder nuttige functionaliteit stapt ook mijn vriendin over. Gelukkig lopen daar maar 3 incasso's en één salarisbetaling op en is dat zo gepiept.

Als je waarde hecht aan de vele rekeningen kan je nog beter naar Knab overstappen (onbeperkt) en een MasterCard debit is echt nutteloos naar mijn mening.
The strong do what they can and the weak suffer what they must.
- Thucydides
pi_172878119
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 11:40 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Niet waar,

"Bestaande gebruikers kunnen het oude pakket houden, maar moeten op de nieuwe abonnementen overstappen bij de aanvraag van een vervangende kaart of het openen van een extra rekening, wat veel gebeurt bij Bunq."

https://fd.nl/ondernemen/(...)-nieuwe-abonnementen
Dat klopt, dat is ook waarom ik problemen heb met de "downgrade".

Misschien zou ik zelf nog wel premium nemen als er geen betere deal beschikbaar komt voordat mijn passen verlopen. Maar mijn vriendin bijvoorbeeld gebruikt bunq echt "voor erbij" om te kunnen pinnen vanaf onze connect. Dat kan ze nu dus nog blijven doen, maar zodra haar pasje verloopt heeft bunq voor haar dus geen nut meer. En voor mij ook een stuk minder. En zo zijn er denk ik veel.
  donderdag 3 augustus 2017 @ 15:26:27 #182
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_172879045
Flauwe email update van Bunq gehad. Een paar excuses en men maakt het voor de huidige klanten mogelijk om nog 1 maand lang een Maestro pasje te bestellen.

Dan zegt Ali: "This is a small group of people who are very active on social media and on Together. They believe that bunq should be a low-cost price competitor. Unfortunately I have to disappoint: bunq never aimed to be cheap and it never will."

Tsja, kerel. Je komt met een vrijwel gratis rekening. Dus mensen denken, aha, je concurreert op prijs. Lijkt me toch een redelijke conclusie. Jammer dat hij dat zo weg zet alsof slechts een kleine groep die "vergissing" maakte.

[ Bericht 0% gewijzigd door Hallmark op 04-08-2017 11:49:36 ]
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
  donderdag 3 augustus 2017 @ 15:28:14 #183
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_172879073
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 15:26 schreef Hallmark het volgende:
Flauwe email update van Bunq gehad. Een paar excuses en men maakt het voor de huidige klanten mogelijk om nog 1 maand lang een Maestro pasje te bestellen.

Dan zegt Ali: "This is a small group of people who are very active on social media and on Together. They believe that bunq should be a low-cost price competitor. Unfortunately I have to disappoint: bunq never aimed to be cheap and it never will."

Tsjaad, kerel. Je komt met een vrijwel gratis rekening. Dus mensen denken, aha, je concurreert op prijs. Lijkt me toch een redelijke conclusie. Jammer dat hij dat zo weg zet alsof slechts een kleine groep die "vergissing" maakte.
Lolz, dat werd toentertijd volgens mij zo geprofileerd hoor; als een complete gratis bank. Ook daarom vond ik het tof

En tuurlijk begrijp ik dat het niet altijd gratis blijft, ik betaal erg graag voor immers. Maar beetje duur dit
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  donderdag 3 augustus 2017 @ 15:32:07 #184
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_172879167
quote:
9s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 09:27 schreef Faux. het volgende:

[..]

Welke experience? Dat je kan chatten met de klantenservice? Want dat kan bij alle andere banken ook. Geld overmaken op je mobiel? Ditto. Betaalverzoeken? Steeds meer banken volgen. Het enige dat anders bij bunq was, was het gemak van een account aanmaken en hoe goedkoop het was. Dat laatste gooien ze nu compleet weg.
Nou ja, de app van Bunq is tof hoor. En betalen met Ideal gaat ook heel gemakkelijk. Maar verder vond ik het vooral chill dat je zo makkelijk (gezamenlijke) rekeningen kon openen en dat je met jouw Bunq pas kon switchen via de rekeningen. Zo had je één pas, maar verschillende rekeningen en kon je via de app meteen de rekening aanpassen die aan de pas was gelinkt. Dat was ook handig als je met vrienden ergens zat en je ging je de rekening splitten.

Het is gewoon het totaalplaatje denk ik. Misschien leg ik het slecht uit, maar Bunq is echt wel tof hoor. Ik zou het mensen ook nog steeds aanraden, alleen dit is wel te duur imo
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 3 augustus 2017 @ 15:48:06 #185
78918 SeLang
Black swans matter
pi_172879549
Hipsters zijn volgens mij ook wel een makkelijke doelgroep om uit te melken als ik zo om me heen kijk. Die hebben echt veel geld over voor de raarste dingen als het maar hipster is en goed voor likes op facebook en dergelijke.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_172880002
Heb nu N26, dat geld moet ik neem ik aan opgeven aan Box3 belastingen?
Iemand die dat weet?
  donderdag 3 augustus 2017 @ 16:35:55 #187
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_172880725
quote:
1s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 16:05 schreef radeloosje1987 het volgende:
Heb nu N26, dat geld moet ik neem ik aan opgeven aan Box3 belastingen?
Iemand die dat weet?
Tuurlijk. Waarom zou je het niet op hoeven geven?
  donderdag 3 augustus 2017 @ 19:47:16 #188
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_172885269
N26 heeft als nadeel dat incasso's niet werken. Ook denk ik niet dat hun export formaat ingevoerd kan worden in boekhoudpakketjes. Anders had ik daar gezeten.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
  donderdag 3 augustus 2017 @ 19:50:36 #189
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_172885359
quote:
10s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 15:48 schreef SeLang het volgende:
Hipsters zijn volgens mij ook wel een makkelijke doelgroep om uit te melken als ik zo om me heen kijk. Die hebben echt veel geld over voor de raarste dingen als het maar hipster is en goed voor likes op facebook en dergelijke.
Mwah, Bunq is echt niet per se iets voor hipsters hoor. Ik zou het nog eerder iets voor techneuten vinden. Bietje suggestieve TT :P
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  donderdag 3 augustus 2017 @ 19:50:48 #190
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_172885363
Maar goed, verder:



Beter ^O^
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_172886771
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 19:50 schreef richolio het volgende:
Maar goed, verder:

[ afbeelding ]

Beter ^O^
Idd. Zo blijft de basisaccount iig bruikbaar. Het zou me niets verbazen als ze voor het einde van de maand ook een mogelijkheid introduceren om gewoon per feature te betalen. In ieder geval voor een aantal basisfeatures zoals de pinpas.

Misschien ga ik premium ook wel even proberen nu, je kan iig tot het einde van de maand nog straffeloos terugwisselen dus.
Edit: net even gecheckt met support, maar helaas is dat niet hoe het werkt. Als je premium neemt kun je niet terug naar het oude "bunq-more" account. De "bunq-free" account die nieuwe gebruikers krijgen, blijven gewoon 1 rekening zonder pas.

We zullen zien hoe lang ze dat volhouden...

[ Bericht 12% gewijzigd door KomtTijd... op 03-08-2017 21:20:55 ]
  Moderator / Kerstkaart terrorist donderdag 3 augustus 2017 @ 21:26:01 #192
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_172888606
nav opmerkingen van de users heb ik de TT terug naar de originele TT gezet

[ Bericht 48% gewijzigd door Nizno op 03-08-2017 22:15:46 ]
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_172891155
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 19:47 schreef Hallmark het volgende:
N26 heeft als nadeel dat incasso's niet werken. Ook denk ik niet dat hun export formaat ingevoerd kan worden in boekhoudpakketjes. Anders had ik daar gezeten.
Bunq free met N26 is toch wel een prima combi lijkt me zo. Bunq voor de afschrijvingen en automatische incasso's, N26 voor geld afhalen en alles betalen als boodschappen enz.
pi_172892677
N26 ga ik nog steeds niet aan beginnen. Heb er nog nooit een goed verhaal over gehoord, behalve "het is gratis". App schijnt redelijk kut te zijn, support nauwelijks te bereiken, hoe ze je geld investeren is een groot mysterie, en over de veiligheid zullen we het maar helemaal niet hebben.

Dan betaal ik liever een paar centen voor een bank waar ik wel van op aan kan.

Zit voorlopig nog wel prima bij bunq, we zullen wel zien wat de toekomst brengt. Kan me niet voorstellen dat ze alle bunq-more gebruikers zomaar laten stikken.
pi_172898446
quote:
14s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 22:50 schreef KomtTijd... het volgende:
N26 ga ik nog steeds niet aan beginnen. Heb er nog nooit een goed verhaal over gehoord, behalve "het is gratis". App schijnt redelijk kut te zijn, support nauwelijks te bereiken, hoe ze je geld investeren is een groot mysterie, en over de veiligheid zullen we het maar helemaal niet hebben.

Dan betaal ik liever een paar centen voor een bank waar ik wel van op aan kan.

Zit voorlopig nog wel prima bij bunq, we zullen wel zien wat de toekomst brengt. Kan me niet voorstellen dat ze alle bunq-more gebruikers zomaar laten stikken.
Wat een onzin. Prima support en 6 dagen in de week bereikbaar. Hoezo mindere veiligheid? De app zit trouwens prima in mekaar, uitgebreider dan ING.
Allemaal onwaarheden in 1 post.

[ Bericht 1% gewijzigd door radeloosje1987 op 04-08-2017 15:08:55 ]
pi_172904548
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 10:04 schreef radeloosje1987 het volgende:

[..]

Wat een onzin. Prima support en 6 dagen in de week bereikbaar. Hoezo mindere veiligheid? De app zit trouwens prima in mekaar, uitgebreider dan ING.
Allemaal onwaarheden in 1 post.
Nu over de support met N26 ben ik niet te spreken maar ook ik krijg steeds meer het idee dat we met de eigenaar zelf zitten hier :') .
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_172904726
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 15:21 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Nu over de support met N26 ben ik niet te spreken maar ook ik krijg steeds meer het idee dat we met de eigenaar zelf zitten hier :') .
Ben pas sinds een paar weken om, maar de keren dat ik de klantenservice belde werd ik prima geholpen. Wat is dan minder? Voorbeeld?
pi_172904867
quote:
1s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 15:26 schreef Hallmark het volgende:
Dan zegt Ali: "This is a small group of people who are very active on social media and on Together. They believe that bunq should be a low-cost price competitor. Unfortunately I have to disappoint: bunq never aimed to be cheap and it never will."
Wat wil Ali dan dat het selling point van Bunq is, als hetn iet prijs is? Je gaat niet met de grote banken concurreren op ICT lijkt me.
Play hard, go pro.
pi_172904869
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 15:34 schreef radeloosje1987 het volgende:

[..]

Ben pas sinds een paar weken om, maar de keren dat ik de klantenservice belde werd ik prima geholpen. Wat is dan minder? Voorbeeld?
Geld gepind maar niet gekregen. Had zodoende een support ticket ingeschoten en dat heeft 3 maanden geduurd.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_172905523
Toch maar eens kijken naar N26 of Revolut dan.
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')