Andere optie is revolut.quote:Op zondag 24 januari 2016 15:14 schreef Mallet het volgende:
[..]
Dit wil ik ook. Beter schieten ze op en komen ze naar Nederland...
Net een rekening geopend bij NUMBER26. Zal Mailboxde.com gebruiken als mijn forwarding adres, lees er goede reviews over.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 11:08 schreef ikweetnietwat het volgende:
[..]
Voor 9:00/12:00(ligt aan de bank) overgeboekt = 16:00 bij n26
Erna = Volgende dag 06:00 bij n26
Ze gaan hun Rabo GoldCard (normaal onderdeel van het RiantPakket) toevoegen aan het Rabo TotaalPakket. Je kunt dan ook kiezen voor een VISA in plaats van een MasterCard. Als je al een bestaande MasterCard hebt moet je hier geloof ik wel expliciet naar vragen. Klanten die voor het eerst een Card aanvragen kunnen wel kiezen.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 13:09 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Andere optie is revolut.
Overigens net weer berecht gekregen van de Rabobank.
Tarieven weer met 10% omhoog om de dienstverlening teverbeteren. Ditterwijl ze de lokale kantoren gaan sluiten. Ik kan net zo goed bij een internetbank in Duitsland gaan zitten dat is tegenwoordig bijna net zo dichtbij als een kantoor van een NL bank.
Enige pluspunt is dat de voorwaarden van de CC verbeterd zijn met nu 360 dagen verzekering.
Dat hebben die gratisch CC's niet.
Ik vind dat allemaal een beetje vaag met zo'n Duits adres. Je neemt dus als het ware een adres in Duitsland waarbij het zo is dat de ontvangen post doorgestuurd wordt naar je adres in Nederland? Dat NUMBER26 daarmee akkoord gaat.. Dan kunnen ze het net zo goed direct naar je adres in Nederland sturen toch. Je hoeft er dus niet fysiek te wonen c.q. ingezetene te zijn...quote:Op dinsdag 26 januari 2016 19:03 schreef Katoenplukkert het volgende:
[..]
Net een rekening geopend bij NUMBER26. Zal Mailboxde.com gebruiken als mijn forwarding adres, lees er goede reviews over.
Wel nice dat je een debit MasterCard en een Maestro krijgt als bankpas en ze allebei kan gebruiken als je pinpas. Kan je letterlijk overal ter wereld pinnen in winkels.
Maestro is zwaar nutteloos buiten Europa, waarom Nederlandse banken Maestro uitgeven ipv debit MasterCard snap ik echt niet.
Denk dat ik NUMBER26 ga gebruiken als mijn zakgeldrekening/vakantierekening.
Is ook vaag hoor, maar in principe zou het gewoon met een EU-nationaliteit zonder ingezetene te zijn kunnen omdat wij een en dezelfde munteenheid (dus centrale bank), banksysteem (IBAN) en soorten betaalpassen gebruiken (MasterCard/Maestro). Ander verhaal met een Brits of Zweeds bankrekening maar die hebben dan ook hun eigen munt.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 21:10 schreef Mallet het volgende:
[..]
Ik vind dat allemaal een beetje vaag met zo'n Duits adres. Je neemt dus als het ware een adres in Duitsland waarbij het zo is dat de ontvangen post doorgestuurd wordt naar je adres in Nederland? Dat NUMBER26 daarmee akkoord gaat.. Dan kunnen ze het net zo goed direct naar je adres in Nederland sturen toch. Je hoeft er dus niet fysiek te wonen c.q. ingezetene te zijn...
Klopt en Visa wordt meer geaccepteerd.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 21:07 schreef Mallet het volgende:
[..]
Ze gaan hun Rabo GoldCard (normaal onderdeel van het RiantPakket) toevoegen aan het Rabo TotaalPakket. Je kunt dan ook kiezen voor een VISA in plaats van een MasterCard. Als je al een bestaande MasterCard hebt moet je hier geloof ik wel expliciet naar vragen. Klanten die voor het eerst een Card aanvragen kunnen wel kiezen.
Het Rabo DirectPakket wordt wel goedkoper, maar dan moet je geen creditcard hebben.
In welk regio wordt MasterCard minder geaccepteerd dan? Geen problemen gehad in Europa, de Verre Oosten (Japan, Korea, China, Singapore), de VS en Canada.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 21:31 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Klopt en Visa wordt meer geaccepteerd.
Ben bij het online shoppe in het buitenland wel eens daar tegenaan gelopen; accepteerden geen MC maar wel Visaquote:Op dinsdag 26 januari 2016 21:39 schreef Katoenplukkert het volgende:
[..]
In welk regio wordt MasterCard minder geaccepteerd dan? Geen problemen gehad in Europa, de Verre Oosten (Japan, Korea, China, Singapore), de VS en Canada.
De gevestigde orde zijn 100% verantwoordelijk voor de economische crisis.quote:Op zondag 29 november 2015 01:47 schreef Zolder het volgende:
Ik heb meer vertrouwen in de gevestigde orde dan dit bedrijf die niet echt bankiers zijn.
In Seoul bijvoorbeeld had ik de ervarigen dat ze MC en Visa accepteerden maar Amex weer niet. Daarmee kan je alleen betalen in dure boetiekjes en restaurants daar. En in Tokyo kan je er op veel plekken weer er mee betalen.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 22:16 schreef Zith het volgende:
[..]
Ben bij het online shoppe in het buitenland wel eens daar tegenaan gelopen; accepteerden geen MC maar wel Visa
Jij hebt neem ik aan eerst die mailbox opgezet alvorens je de rekening hebt geopend? Heb je dat nog expliciet genoemd dat je zo'n adres gebruikt? En wat moet ik bij die videochat voorstellen?quote:Op dinsdag 26 januari 2016 19:03 schreef Katoenplukkert het volgende:
[..]
Net een rekening geopend bij NUMBER26. Zal Mailboxde.com gebruiken als mijn forwarding adres, lees er goede reviews over.
Wel nice dat je een debit MasterCard en een Maestro krijgt als bankpas en ze allebei kan gebruiken als je pinpas. Kan je letterlijk overal ter wereld pinnen in winkels.
Maestro is zwaar nutteloos buiten Europa, waarom Nederlandse banken Maestro uitgeven ipv debit MasterCard snap ik echt niet.
Denk dat ik NUMBER26 ga gebruiken als mijn zakgeldrekening/vakantierekening.
Heb je al die Maestro Card? En welk forwarder heb je gebruikt om je spullen opgestuurd te krijgen? Ik wil deze ookquote:Op dinsdag 15 december 2015 23:26 schreef ikweetnietwat het volgende:
In de buitenland doen ze het toch beter; met behulp van een duitse forwarding adres heb ik een girokonto weten te openen bij number26(europas modernste girokonto/internetbank).
Met een app om 23:40 een rekening openen:
- Gegevens invullen
- Identiteit verifieren met een live videochat(06:00-23:59) waarbij een echt persoon(welke engels en duits spreekt) controleert op echtheid van je identiteitsbewijs(foto maken, vragen stellen terwijl je ID op de kop ligt tijdens videochat, met flitser waarmerken checken)
- Fertig!, duurde nog geen 10 minuten
Binnen 2 dagen was mijn betaalpasje bij de forwarder gearriveerd welke het voor mij doorstuurde naar Nederland.
[ afbeelding ]
En toen zag ik hoe het ook kan, en hoe bunq eigenlijk ook zou moeten werken.
• Geen vaste/transactie/whatever kosten(behalve standaard mastercard tarieven voor omrekenen valuta)
• ^ Ook gratis pasje(ook al mol/verlies je hem)
• Meest overzichtelijke internetbankier omgeving in de historie
• Geen achterlijke halfwerkende gezichtsherkenning om transacties te doen, je hebt gewoon een cijfercode zoals in de ABN/ING app
• Een systeem dat erg lijkt op die van bunq om geld over te maken met alleen een telefoonnummer(moneybeam)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Enige nadeel is dat ze alleen met debitcards werken, en in nederland wordt nog niet overal MasterCard geaccepteerd. Gelukkig hebben ze al aangegeven binnen een paar weken EC kaarten op te sturen(aka maestro)
Ik hoop ook dat number26 naar Nederland zal komen en dat bunq dan snel vergeten wordt
sorry voor de topickaping om een andere hipsterbank voorbeeld te tonen
Amex wordt sowieso heel slecht geaccepteerd buiten Noord-Amerika. Op de meeste plekken is de dekking van MC en Visa wel gelijk. Op plekken waar het gebruik van plastic minder wijdverbreid is kan er nog wel eens verschil in zitten, denk Afrika.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 23:07 schreef Katoenplukkert het volgende:
[..]
In Seoul bijvoorbeeld had ik de ervarigen dat ze MC en Visa accepteerden maar Amex weer niet.
Maestro is dus geen MC. Net zoals Visa Electron geen Visa is.quote:Frappant omdat Maestro toch gewoon MC is.
Lees anders de andere topics hier in WGR. Dit is al minstens het 4e topic waarin er naar N26 wordt verwezen. Persoonlijk raad ik het ten zeerste af om een rekening te openen met een vals adres.quote:Op zondag 7 februari 2016 18:13 schreef dabadbass het volgende:
[..]
Heb je al die Maestro Card? En welk forwarder heb je gebruikt om je spullen opgestuurd te krijgen? Ik wil deze ook
Oké goeie tip, wat is het onderwerp van die andere topics? Dit topic heeft namelijk ook een iets andere wending gekregen zie ik.quote:Op zondag 7 februari 2016 20:35 schreef vaduz het volgende:
[..]
Lees anders de andere topics hier in WGR. Dit is al minstens het 4e topic waarin er naar N26 wordt verwezen. Persoonlijk raad ik het ten zeerste af om een rekening te openen met een vals adres.
Dit zijn er alvast 2, rest moet je maar zelf zoeken:quote:Op zondag 7 februari 2016 21:10 schreef dabadbass het volgende:
[..]
Oké goeie tip, wat is het onderwerp van die andere topics? Dit topic heeft namelijk ook een iets andere wending gekregen zie ik.
Top, ik ben inmiddels genezen lees ik!quote:Op maandag 8 februari 2016 09:27 schreef vaduz het volgende:
[..]
Dit zijn er alvast 2, rest moet je maar zelf zoeken:
WGR / Het grote betaalrekeningen topic.
WGR / Waarom moet je in Nederland betalen voor je bankrekening...
Jaquote:Op maandag 8 augustus 2016 22:02 schreef Cynix ® het volgende:
Leeft dit hipster-initiatiefje eigenlijk nog?
Dat was precies de rede waarom ik de App van mijn telelefoon heb verwijderd.quote:Op woensdag 16 november 2016 09:09 schreef KomtTijd... het volgende:
Ohja en als je moeite had met de gezichtsherkenning kun je nu ook handherkenning gebruiken.
+ ik kan gewoon betalen met mijn telefoon (NFC) en horloge.quote:Op woensdag 16 november 2016 12:41 schreef NightH4wk het volgende:
Heeft 0 meerwaarde, rekening delen kan al met e.g. ABN AMRO app. En foto's sturen doe je via WhatsApp, Snapchat, etc.
Oh ben jij dat die na alles wat er de afgelopen 10 jaar is gebeurt nog volledig vertrouwd op de grote banken. O jij bent het dat je tegenwoordig moet betalen om zaken met een bank te mogen doen.quote:Op woensdag 16 november 2016 13:40 schreef Faux. het volgende:
Snap dat mensen het leuk vinden, maar mijn geld blijft mooi bij de grote banken.
Heeft veel meer meerwaarde. Verschillende betaalrekeningen kunnen openen om verschillende betalingen van te doen of te connecten met anderen (mijn vriendin) is echt ideaal.quote:Op woensdag 16 november 2016 12:41 schreef NightH4wk het volgende:
Heeft 0 meerwaarde, rekening delen kan al met e.g. ABN AMRO app. En foto's sturen doe je via WhatsApp, Snapchat, etc.
Sorry maar... Als er iets is wat ik niet vertrouw zijn het wel de grootbanken. Werk toevallig in de buurt van een rabobank-vestiging en als je ziet hoeveel geld daar over de balk gesmeten wordt aan design meubelen, hosts die de hele dag een beetje rondhangen om eventuele bezoekers op te vangen met koffie uit een koffieautomaat van 2 ton... En ondertussen lekker kolencentrales bouwen en sweatshops financiën van jouw bloedeigen geld, waar ze alsnog nauwelijks rente mee weten uit te keren. En alle problemen van de afgelopen jaren ten spijt (wat de belastingbetalers miljarden gekost heeft) zijn ze te beroerd om ook maar een spat te veranderen. Bonussen afschaffen? Dan stoppen we dat geld toch gewoon in het vaste salaris...quote:Op woensdag 16 november 2016 13:40 schreef Faux. het volgende:
Snap dat mensen het leuk vinden, maar mijn geld blijft mooi bij de grote banken. Hipsterideeen zijn leuk maar mij niet gezien bij deze.
Ok, maar vraagje aan jou. In mijn post hierboven kijk ik puur even naar het kostenplaatje van Bunq vs. ING.quote:Op woensdag 16 november 2016 14:48 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Heeft veel meer meerwaarde. Verschillende betaalrekeningen kunnen openen om verschillende betalingen van te doen of te connecten met anderen (mijn vriendin) is echt ideaal.
Zelfde geldt voor het (uitgesteld) accepteren van incasso's. Na 2 maanden bunq kan ik er al niet meer bij met mijn hoofd hoe we ik zo lang dat ouderwetse kutsysteem van andere banken geaccepteerd heb.
[..]
Sorry maar... Als er iets is wat ik niet vertrouw zijn het wel de grootbanken. Werk toevallig in de buurt van een rabobank-vestiging en als je ziet hoeveel geld daar over de balk gesmeten wordt aan design meubelen, hosts die de hele dag een beetje rondhangen om eventuele bezoekers op te vangen met koffie uit een koffieautomaat van 2 ton... En ondertussen lekker kolencentrales bouwen en sweatshops financiën van jouw bloedeigen geld, waar ze alsnog nauwelijks rente mee weten uit te keren. En alle problemen van de afgelopen jaren ten spijt (wat de belastingbetalers miljarden gekost heeft) zijn ze te beroerd om ook maar een spat te veranderen. Bonussen afschaffen? Dan stoppen we dat geld toch gewoon in het vaste salaris...
Als je serieus na had gedacht over waar je je geld neer zou zetten zou je *juist* bij Bunq uitkomen, of bij één van de weinige (kleinere) duurzame banken. Maar in ieder geval níét bij ING, Rabo, ABN, etc.
Incasso's goedkeuren is vooral handig, omdat je daardoor gewoon altijd op de hoogte bent van wat er met je geld gebeurt. Je loopt niet meer het risico dat je ineens aanmaningen krijgt omdat net op het moment dat je huur geincasseerd werd, je saldo even wat lager was. In plaats daarvan schuif je even wat geld heen en weer, of accepteer je de incasso op een moment dat het je financieel wél schikt.quote:Op woensdag 16 november 2016 16:02 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Ok, maar vraagje aan jou. In mijn post hierboven kijk ik puur even naar het kostenplaatje van Bunq vs. ING.
Incasso's kan ik vooraf weigeren. Ik snap niet waarom je dat zou doen, rekeningen moeten gewoon betaald worden. Dus vertel mij eens. Waar ligt voor mij, als ING rekening houder nou mijn voordeel.
Dit is voor mij de grootste reden geweest om om te schakelen. Ik ben al jaren geleden bij ING weg gegaan, omdat ik die toko sinds de bankencrisis voor geen meter meer vertrouw en ze ook nog eens míjn geld gebruikten om de wereld naar de tyfus te helpen door er kolencentrales van te bouwen.quote:Overigens ben ik het met je eens hoor, dat banken veel geld verspillen aan dingen. En ben het ook eens met investeringen die banken doen in dingen waar ik niet achter sta.
Echter een Asn is onderdeel van sns. Dus leuk dat asn specifiek wat afwijkt, anderzijds het is en blijft SNS.
Triodos is leuk, maar ik heb ook een zakelijke rekening. En dan is de traagheid van Triodos niet handig.
Ja ok maar als je incasso's moet gaan schuiven dan is je financiele planning niet op orde. Sowieso kunnen spookincasso's weinig meer voorkomen, omdat je vooraf een waarschuwing krijgt voor een nieuwe incasso en daarmee onrechtmatige incasso's al kan blokkeren.quote:Op woensdag 16 november 2016 16:55 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Incasso's goedkeuren is vooral handig, omdat je daardoor gewoon altijd op de hoogte bent van wat er met je geld gebeurt. Je loopt niet meer het risico dat je ineens aanmaningen krijgt omdat net op het moment dat je huur geincasseerd werd, je saldo even wat lager was. In plaats daarvan schuif je even wat geld heen en weer, of accepteer je de incasso op een moment dat het je financieel wél schikt.
ING heeft inmiddels de betaalverzoeken gekopiëerd, maar extra betaalrekeningen aanmaken zadelt je gelijk met extra vaste lasten op waardoor je dat niet zo gauw doet. Een rekening delen is geloof ik niet eens mogelijk (of je moet een dure en/of rekening aanschaffen), laat staan je betaalpas snel omschakelen van je ene rekening naar je andere.
Ik wil niet zeggen dat ditsoort features direct een reden zijn om volledig om te schakelen, maar leuk is het wel.
[..]
Dit is voor mij de grootste reden geweest om om te schakelen. Ik ben al jaren geleden bij ING weg gegaan, omdat ik die toko sinds de bankencrisis voor geen meter meer vertrouw en ze ook nog eens míjn geld gebruikten om de wereld naar de tyfus te helpen door er kolencentrales van te bouwen.
Ik heb toen lange tijd een Triodos betaalrekening + ASN spaarrekening gehad, maar de triodos-betaalfuncties zijn wel erg karig (en duur) dus op een gegeven moment wou ik sowieso overstappen naar een betere betaalrekening. En waarom zou ik dan met minder dan de beste genoegen nemen?
Ja ik vertrouw de grote banken. Of ben ik nu de grote naieveling die het allemaal niet snaptquote:Op woensdag 16 november 2016 13:48 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Oh ben jij dat die na alles wat er de afgelopen 10 jaar is gebeurt nog volledig vertrouwd op de grote banken. O jij bent het dat je tegenwoordig moet betalen om zaken met een bank te mogen doen.
Ik heb Bunq in elk geval wel geinstalleerd want ik ben heel benieuwd of dat een alternatief kan worden voor de grote namen.
Zowel ING als ABN AMRO zijn beiden vrij recent met staatssteun gered van faillissement, en hebben sindsdien beiden nauwelijks wat veranderd aan hun wanbeleid. Bij de eerstvolgende economische inkrimping zal het dus waarschijnlijk weer net zo hard raak zijn. Dus ja, wat dat betreft is dat erg naïef.quote:Op zaterdag 19 november 2016 19:17 schreef Faux. het volgende:
[..]
Ja ik vertrouw de grote banken. Of ben ik nu de grote naieveling die het allemaal niet snapt
• Er wordt níét gespeculeerd met je geld, het verdienmodel zit 'm in de dienstverlening.quote:Op zaterdag 19 november 2016 20:02 schreef Ill-Skillz het volgende:
Kun je ook in drie bullets uitleggen wat Bunq nou precies anders doet? Ik zie hierboven alleen maar hele verhalen verschijnen. Kort maar krachtig: wat doen ze anders of beter?
En zijn ze echt goedkoper?
Die gezichtsherkenning is er nu dus uit, in ruil voor handherkenning. Je kunt nu ook instellen dat je bij voorkeur via je wachtwoordzin authenticeert.quote:Op zondag 20 november 2016 09:25 schreef ssebt80 het volgende:
Ik ben fan geworden vanwege de gebruiksvriendelijke app.
Gebruik Bunq als dagelijkse boodschappenrekening, terwijl ik mijn RABO erbij hou voor alle
automatische afschrijvingen en dergelijke.
Moet ik echter wel zeggen, de gezichtsherkenning die de app gebruikt is waerdeleus.
Voor het gemak en de service, is die paar cent per maand het laatste waar ik wakker om lig.quote:Op zondag 20 november 2016 10:18 schreef leolinedance het volgende:
ING kost 1,45 per maand. Bunq is 4 cent per pinbetaling. Dus boven 35 pinbetalingen per maand is bunq financieel niet interessant. Of zie ik iets over het hoofd?
Natuurlijk niet!quote:Op donderdag 3 augustus 2017 01:25 schreef leolinedance het volgende:
Wat een gekken Dit gaat ze vast veel klanten kosten.
Heel veel klanten zijn blij met de nieuwe prijzen aldus de baas.quote:Bunq-baas Ali Niknam stelt in een reactie dat heel veel klanten juist blij zijn met de nieuwe prijzen.
95,88 euro per jaar zou ik niet bepaald "aan de prijzige kant" noemen als alle andere banken voor een soortgelijk pakket ronde de 45 euro per jaar zitten.quote:Gisteravond kondigde Bunq een grote verandering aan: er komt een totaalpakket van 7,99 euro per maand. Daarvoor krijg je een pinpas, twee debit Mastercards, mobiel betalen via de Android-app en natuurlijk je Bunq-rekening. Dat is aan de prijzige kant: andere banken rekenen voor een soortgelijk pakket rond de 45 euro per jaar.
Experience? Mensen zitten er vooral omdat het goedkoop ik. Dat is nu voorbij. Bijna niemand zit te wachten op zo'n pakket.quote:Op donderdag 3 augustus 2017 08:42 schreef KomtTijd... het volgende:
Die 8 euro vind ik nog niet eens zo gek voor wat je er voor krijgt. Je kunt het niet vergelijken met andere banken, want bij andere banken krijg je niet de bunq-experience. En dat is echt wel wat waard.
Het enige waar ik een probleem mee heb is het hele begrip "premium account". Helemaal in combinatie met het downgrade van de oude accounts om iedereen naar premium te jagen. Doet me ernstig aan FOK denken, dat soort praktijken...
Had me gewoon per feature laten betalen voor wat ik zelf kies, IPV zo'n bloated totaalpakket aan te bieden. Dát snap ik niet.
Welke experience? Dat je kan chatten met de klantenservice? Want dat kan bij alle andere banken ook. Geld overmaken op je mobiel? Ditto. Betaalverzoeken? Steeds meer banken volgen. Het enige dat anders bij bunq was, was het gemak van een account aanmaken en hoe goedkoop het was. Dat laatste gooien ze nu compleet weg.quote:Op donderdag 3 augustus 2017 08:42 schreef KomtTijd... het volgende:
Die 8 euro vind ik nog niet eens zo gek voor wat je er voor krijgt. Je kunt het niet vergelijken met andere banken, want bij andere banken krijg je niet de bunq-experience. En dat is echt wel wat waard.
Het enige waar ik een probleem mee heb is het hele begrip "premium account". Helemaal in combinatie met het downgrade van de oude accounts om iedereen naar premium te jagen. Doet me ernstig aan FOK denken, dat soort praktijken...
Had me gewoon per feature laten betalen voor wat ik zelf kies, IPV zo'n bloated totaalpakket aan te bieden. Dát snap ik niet.
Plus dat ik voor dat geld ook premium features verwacht zoals bij Revolut of N26.quote:Op donderdag 3 augustus 2017 09:27 schreef Faux. het volgende:
[..]
Welke experience? Dat je kan chatten met de klantenservice? Want dat kan bij alle andere banken ook. Geld overmaken op je mobiel? Ditto. Betaalverzoeken? Steeds meer banken volgen. Het enige dat anders bij bunq was, was het gemak van een account aanmaken en hoe goedkoop het was. Dat laatste gooien ze nu compleet weg.
Prima en hun goed recht, en ze hebben ook nooit beloofd dat het eeuwig goedkoop zou blijven. Maar de vraag is nu wel of veel mensen dit bedrag over hebben voor deze 'Experience'. Het is ook nog steeds geen volwaardige bank, dus ik ga mijn ING-rekening er ook niet voor opzeggen.quote:Op donderdag 3 augustus 2017 10:06 schreef embedguy het volgende:
Wat ze voorheen deden was gewoon puur als investering bedoeld om bekendheid en klanten te vergen. Ze wisten toen ook wel dat ze zo geen winst konden maken.
Of zoals bij fitnesscentra.quote:Op donderdag 3 augustus 2017 10:08 schreef Speekselklier het volgende:
Gelukkig (voor bunq) zijn mensen lui van aard en zullen ze net als bij energiebedrijven en verzekeringen gewoon blijven hangen bij Bunq.
Welk aap-uit-de-mouw-gevoel?quote:Op donderdag 3 augustus 2017 09:59 schreef Cynix ® het volgende:
Ik krijg alsnog heel sterk het eigenlijk reeds verwachtte 'aap-uit-de-mouw-gevoel'.
Daarom communiceren ze ook met een lage maandprijs en niet met de hoge jaarprijs.quote:Op donderdag 3 augustus 2017 10:10 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Of zoals bij fitnesscentra.
Maar dan is het handiger de prijs regelmatig geniepig iets te verhogen, zodat het steeds nét niet de moeite loont om op te zeggen. Zoals het rookbeleid, zeg maar.
Eerst binnenhalen met goedkope rekening, daarna prijs vermenigvuldigen met 8.quote:Op donderdag 3 augustus 2017 10:27 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Welk aap-uit-de-mouw-gevoel?
Weet ik niet, zou ook kunnen dat ze hele andere verwachtingen hadden qua aantallen gebruikers of transacties per gebruiker.quote:Op donderdag 3 augustus 2017 10:51 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Eerst binnenhalen met goedkope rekening, daarna prijs vermenigvuldigen met 8.
Ja, dat ben ik met je eens. Ik denk niet dat het een bewust vooropgezet plan was.quote:Op donderdag 3 augustus 2017 10:55 schreef leolinedance het volgende:
Dit lijkt eerder een wanhoopspoging
quote:Op donderdag 3 augustus 2017 09:05 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Experience? Mensen zitten er vooral omdat het goedkoop ik. Dat is nu voorbij. Bijna niemand zit te wachten op zo'n pakket.
- Je geld wordt niet geinvesteerd in shady bedrijvenquote:Op donderdag 3 augustus 2017 09:27 schreef Faux. het volgende:
[..]
Welke experience? Dat je kan chatten met de klantenservice? Want dat kan bij alle andere banken ook. Geld overmaken op je mobiel? Ditto. Betaalverzoeken? Steeds meer banken volgen. Het enige dat anders bij bunq was, was het gemak van een account aanmaken en hoe goedkoop het was. Dat laatste gooien ze nu compleet weg.
Ik geloof niet dat Bunq daarmee veel gebruikers over de streep gaat trekken. Maar goed, we zullen het zien.quote:Op donderdag 3 augustus 2017 11:14 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
[..]
- Je geld wordt niet geinvesteerd in shady bedrijven
- incasso's kunnen goedkeuren
- Connect om je accounts te delen met anderen
- app werkt nog steeds gewoon supergoed
Er zijn echt wel wat dingen die bunq onderscheiden van de rest. Dat vind ik ook best wat waard.
Nogmaals ik vind dat premiumpakket waardeloos en het free-pakket nog waardelozer. En nu je het niet meer goedkoop (of voor weinig geld) kunt proberen zie ik ook niet hoe ze uberhaupt nog nieuwe klanten zouden willen aanspreken.
Maar puur op de prijs bunq over één kam scheren met een boevenpartij als ING of Rabobank vind ik echt te kort door de bocht.
Want, bestaande klanten die hun rekeninng hebben doorgegeven aan jan en alleman en dus niet 1-2-3 wegkunnen een verhging van 800% door de stot duwen is geen boevenstreek? Veel autoverzekeringen zijn de afgelopen tijd met 50% verhoogd en toen was de wereld te klein.quote:Op donderdag 3 augustus 2017 11:14 schreef KomtTijd... het volgende:
Maar puur op de prijs bunq over één kam scheren met een boevenpartij als ING of Rabobank vind ik echt te kort door de bocht.
Als bestaande klant kun je gewoon je rekeningen blijven gebruiken. Alleen als je die nieuwe features van afgelopen dinsdag wilt gebruiken moet je upgraden.quote:Op donderdag 3 augustus 2017 11:31 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Want, bestaande klanten die hun rekeninng hebben doorgegeven aan jan en alleman en dus niet 1-2-3 wegkunnen een verhging van 800% door de stot duwen is geen boevenstreek? Veel autoverzekeringen zijn de afgelopen tijd met 50% verhoogd en toen was de wereld te klein.
Niet waar,quote:Op donderdag 3 augustus 2017 11:34 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Als bestaande klant kun je gewoon je rekeningen blijven gebruiken. Alleen als je die nieuwe features van afgelopen dinsdag wilt gebruiken moet je upgraden.
Volgens mij kan je aangeven dat je pas defect is, dan krijg je nog wel een nieuwe.quote:Op donderdag 3 augustus 2017 11:53 schreef Speekselklier het volgende:
Een vervangende kaart aanvragen wordt dan wel een heel dure hobby. Ik zou die oude maar in de kluis leggen.
Dat klopt, dat is ook waarom ik problemen heb met de "downgrade".quote:Op donderdag 3 augustus 2017 11:40 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Niet waar,
"Bestaande gebruikers kunnen het oude pakket houden, maar moeten op de nieuwe abonnementen overstappen bij de aanvraag van een vervangende kaart of het openen van een extra rekening, wat veel gebeurt bij Bunq."
https://fd.nl/ondernemen/(...)-nieuwe-abonnementen
Lolz, dat werd toentertijd volgens mij zo geprofileerd hoor; als een complete gratis bank. Ook daarom vond ik het tofquote:Op donderdag 3 augustus 2017 15:26 schreef Hallmark het volgende:
Flauwe email update van Bunq gehad. Een paar excuses en men maakt het voor de huidige klanten mogelijk om nog 1 maand lang een Maestro pasje te bestellen.
Dan zegt Ali: "This is a small group of people who are very active on social media and on Together. They believe that bunq should be a low-cost price competitor. Unfortunately I have to disappoint: bunq never aimed to be cheap and it never will."
Tsjaad, kerel. Je komt met een vrijwel gratis rekening. Dus mensen denken, aha, je concurreert op prijs. Lijkt me toch een redelijke conclusie. Jammer dat hij dat zo weg zet alsof slechts een kleine groep die "vergissing" maakte.
Nou ja, de app van Bunq is tof hoor. En betalen met Ideal gaat ook heel gemakkelijk. Maar verder vond ik het vooral chill dat je zo makkelijk (gezamenlijke) rekeningen kon openen en dat je met jouw Bunq pas kon switchen via de rekeningen. Zo had je één pas, maar verschillende rekeningen en kon je via de app meteen de rekening aanpassen die aan de pas was gelinkt. Dat was ook handig als je met vrienden ergens zat en je ging je de rekening splitten.quote:Op donderdag 3 augustus 2017 09:27 schreef Faux. het volgende:
[..]
Welke experience? Dat je kan chatten met de klantenservice? Want dat kan bij alle andere banken ook. Geld overmaken op je mobiel? Ditto. Betaalverzoeken? Steeds meer banken volgen. Het enige dat anders bij bunq was, was het gemak van een account aanmaken en hoe goedkoop het was. Dat laatste gooien ze nu compleet weg.
Tuurlijk. Waarom zou je het niet op hoeven geven?quote:Op donderdag 3 augustus 2017 16:05 schreef radeloosje1987 het volgende:
Heb nu N26, dat geld moet ik neem ik aan opgeven aan Box3 belastingen?
Iemand die dat weet?
Mwah, Bunq is echt niet per se iets voor hipsters hoor. Ik zou het nog eerder iets voor techneuten vinden. Bietje suggestieve TTquote:Op donderdag 3 augustus 2017 15:48 schreef SeLang het volgende:
Hipsters zijn volgens mij ook wel een makkelijke doelgroep om uit te melken als ik zo om me heen kijk. Die hebben echt veel geld over voor de raarste dingen als het maar hipster is en goed voor likes op facebook en dergelijke.
Idd. Zo blijft de basisaccount iig bruikbaar. Het zou me niets verbazen als ze voor het einde van de maand ook een mogelijkheid introduceren om gewoon per feature te betalen. In ieder geval voor een aantal basisfeatures zoals de pinpas.quote:Op donderdag 3 augustus 2017 19:50 schreef richolio het volgende:
Maar goed, verder:
[ afbeelding ]
Beter
Bunq free met N26 is toch wel een prima combi lijkt me zo. Bunq voor de afschrijvingen en automatische incasso's, N26 voor geld afhalen en alles betalen als boodschappen enz.quote:Op donderdag 3 augustus 2017 19:47 schreef Hallmark het volgende:
N26 heeft als nadeel dat incasso's niet werken. Ook denk ik niet dat hun export formaat ingevoerd kan worden in boekhoudpakketjes. Anders had ik daar gezeten.
Wat een onzin. Prima support en 6 dagen in de week bereikbaar. Hoezo mindere veiligheid? De app zit trouwens prima in mekaar, uitgebreider dan ING.quote:Op donderdag 3 augustus 2017 22:50 schreef KomtTijd... het volgende:
N26 ga ik nog steeds niet aan beginnen. Heb er nog nooit een goed verhaal over gehoord, behalve "het is gratis". App schijnt redelijk kut te zijn, support nauwelijks te bereiken, hoe ze je geld investeren is een groot mysterie, en over de veiligheid zullen we het maar helemaal niet hebben.
Dan betaal ik liever een paar centen voor een bank waar ik wel van op aan kan.
Zit voorlopig nog wel prima bij bunq, we zullen wel zien wat de toekomst brengt. Kan me niet voorstellen dat ze alle bunq-more gebruikers zomaar laten stikken.
Nu over de support met N26 ben ik niet te spreken maar ook ik krijg steeds meer het idee dat we met de eigenaar zelf zitten hier .quote:Op vrijdag 4 augustus 2017 10:04 schreef radeloosje1987 het volgende:
[..]
Wat een onzin. Prima support en 6 dagen in de week bereikbaar. Hoezo mindere veiligheid? De app zit trouwens prima in mekaar, uitgebreider dan ING.
Allemaal onwaarheden in 1 post.
Ben pas sinds een paar weken om, maar de keren dat ik de klantenservice belde werd ik prima geholpen. Wat is dan minder? Voorbeeld?quote:Op vrijdag 4 augustus 2017 15:21 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Nu over de support met N26 ben ik niet te spreken maar ook ik krijg steeds meer het idee dat we met de eigenaar zelf zitten hier .
Wat wil Ali dan dat het selling point van Bunq is, als hetn iet prijs is? Je gaat niet met de grote banken concurreren op ICT lijkt me.quote:Op donderdag 3 augustus 2017 15:26 schreef Hallmark het volgende:
Dan zegt Ali: "This is a small group of people who are very active on social media and on Together. They believe that bunq should be a low-cost price competitor. Unfortunately I have to disappoint: bunq never aimed to be cheap and it never will."
Geld gepind maar niet gekregen. Had zodoende een support ticket ingeschoten en dat heeft 3 maanden geduurd.quote:Op vrijdag 4 augustus 2017 15:34 schreef radeloosje1987 het volgende:
[..]
Ben pas sinds een paar weken om, maar de keren dat ik de klantenservice belde werd ik prima geholpen. Wat is dan minder? Voorbeeld?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |