abonnement Unibet Coolblue
pi_158025345
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 23:39 schreef Moody het volgende:
Justin Bieber-achtige taferelen bij die verkoop :D

Dat laat de weg van Chris Martin ook wel zien. Het eerste album was hij zwaar volwassen voor zijn leeftijd. Meesterwerk, "dat kon eigenlijk niet". "Waar komt die band vandaan opeens?"

Album daarna ook prima, al was Clocks een voorbode wat zou komen gaan. Een sample "lenen", zijn eerste en niet laatste keer. Ok, dat doen velen, maar hij gaat John Ewbank toch niet achterna?

Nadat hij volwassen was, werd hij puber en deed hij ondertussen een beetje gek met La Vida, wat overigens een prima album is. (op een paar hos-nummers na). Nu is hij al een paar jaar een kleuter en maakt hij top-40 kleuterriedeltjes die onze 3FM-knuffelband Kensington ook had kunnen maken.

Met andere woorden, ik snap de adoratie van Coldplay enerzijds heel goed. Het is een band die goede popnummers heeft gemaakt, daarop teert en voldoende budget heeft om deze live te laten knallen. Anderzijds moeten de fans toch ook een iets meer eisen van hun idool. Het is een tijdje geleden dat er een tijdloos nummer is gemaakt door Chris Martin.

Zo'n geweldenaar is het niet, doe kritisch en laat die gozer ff zijn best doen om nog wat meesterwerkjes te maken. Hij kan het blijkbaar wel in alle rust en onbekendheid, maar eenmaal onder druk dan wordt het zweten en maakt hij er een potje van. Dus ff schreeuwen om een nieuwe Yellow, Shiver, Trouble, Politik of Scientist. Misschien gaat hij zijn best dan nog doen voor jullie geld. Ik geef er ondertussen geen stuiver meer voor. Heb 'm in in 2000 en 2008 gezien. Ik koester het concert van 2000, kippenvel all over the place.

Dit gezegd te hebben snap ik werkelijk werkelijk waar niet waarom zo'n band die al zwemt in geld niet 2 jaar sebatical neemt en terug komt naar de muziek die ze zelf heeft gevormd. Ze hebben het blijkbaar nodig. Maak een mooie songwriterplaat in alle rust en zonder producers en domme computerbliebjes van Avicii. Laat de wereld versteld staan i.p.v. je laten adoreren door een publiek die waarschijnlijk niet eens was geboren bij het verschijnen van je eerste plaat.
Amen
Ik krijg nog geld van je.
pi_158025591
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 23:39 schreef Moody het volgende:
Justin Bieber-achtige taferelen bij die verkoop :D

Dat laat de weg van Chris Martin ook wel zien. Het eerste album was hij zwaar volwassen voor zijn leeftijd. Meesterwerk, "dat kon eigenlijk niet". "Waar komt die band vandaan opeens?"

Album daarna ook prima, al was Clocks een voorbode wat zou komen gaan. Een sample "lenen", zijn eerste en niet laatste keer. Ok, dat doen velen, maar hij gaat John Ewbank toch niet achterna?

Nadat hij volwassen was, werd hij puber en deed hij ondertussen een beetje gek met La Vida, wat overigens een prima album is. (op een paar hos-nummers na). Nu is hij al een paar jaar een kleuter en maakt hij top-40 kleuterriedeltjes die onze 3FM-knuffelband Kensington ook had kunnen maken.

Met andere woorden, ik snap de adoratie van Coldplay enerzijds heel goed. Het is een band die goede popnummers heeft gemaakt, daarop teert en voldoende budget heeft om deze live te laten knallen. Anderzijds moeten de fans toch ook een iets meer eisen van hun idool. Het is een tijdje geleden dat er een tijdloos nummer is gemaakt door Chris Martin.

Zo'n geweldenaar is het niet, doe kritisch en laat die gozer ff zijn best doen om nog wat meesterwerkjes te maken. Hij kan het blijkbaar wel in alle rust en onbekendheid, maar eenmaal onder druk dan wordt het zweten en maakt hij er een potje van. Dus ff schreeuwen om een nieuwe Yellow, Shiver, Trouble, Politik of Scientist. Misschien gaat hij zijn best dan nog doen voor jullie geld. Ik geef er ondertussen geen stuiver meer voor. Heb 'm in in 2000 en 2008 gezien. Ik koester het concert van 2000, kippenvel all over the place.

Dit gezegd te hebben snap ik werkelijk werkelijk waar niet waarom zo'n band die al zwemt in geld niet 2 jaar sebatical neemt en terug komt naar de muziek die ze zelf heeft gevormd. Ze hebben het blijkbaar nodig. Maak een mooie songwriterplaat in alle rust en zonder producers en domme computerbliebjes van Avicii. Laat de wereld versteld staan i.p.v. je laten adoreren door een publiek die waarschijnlijk niet eens was geboren bij het verschijnen van je eerste plaat.
Het is jammer genoeg de band geworden die het vandaag de dag is. Het hangt van voorspelbaarheid aan elkaar. De concerten aan je voorbij laten gaan en gewoon lekker parachutes en rush of blood luisteren.
Dit, dus.
pi_158029715
Ik ben het eigenlijk ook wel een beetje met je eens. Ik vind Ghost Stories eigenlijk niet zo super. Parachutes, A Rush of Blood to the Head, X&Y heb ik veel geluisterd en Mylo Xyloto vind ik wel echt goed. Maar de echt tijdloze nummers staan toch wel op hun eerste platen.

Stiekem heb ik nog weinig gehoord van de nieuwste, maar verwacht ik wel dat het concert super gaat worden.
pi_158030118
Ik vind ghost stories juist iets kleins hebben ipv dat bombastische van MX. Dat kleine vind ik wat hebben. Maar goed ik wacht op de postbode die straks het nieuwe schijfje door de deur schuift ^O^
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_158038724
Nou hij draait rond hoor, het album *O* Het is weer heel anders dan de vorige albums. Ik ben fan! Alleen jammer dat die irritante stem van Beyonce er even tussendoor komt. Gelukkig is dat niet veel.

Favoriet is Amazing Day. O+ O+ O+
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_158040669
Het is voor mij zeker geen "a rush of blood to the head" ;(

De hoeveelheid productie is gewoon niet leuk meer op dit album, mis de basic drums-piano-gitaar-bas sound waarmee ze groot geworden zijn.
Gelukkig is deze er nog
Het is niet het afscheidsalbum van Coldplay waar ik op had gehoopt.
Als jij al je vrienden mee neemt kom ik ook alleen
  zondag 6 december 2015 @ 09:29:29 #57
358226 RonB79
No Scrobble, No Glory
pi_158051268
Na de eerste luisterbeurt op vrijdag was ik al erg te spreken over het album. Geen idee waarom men weer moet zeuren. Het is een album met leuke muziek geworden. Als je Parachutes wilt horen dan zet je maar dat album op. Ik zou ook niet graag dag in dag uit hetzelfde willen doen voor m'n werk..
pi_158051715
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 09:29 schreef RonB79 het volgende:
Na de eerste luisterbeurt op vrijdag was ik al erg te spreken over het album. Geen idee waarom men weer moet zeuren. Het is een album met leuke muziek geworden. Als je Parachutes wilt horen dan zet je maar dat album op. Ik zou ook niet graag dag in dag uit hetzelfde willen doen voor m'n werk..
Amen! Als ze steeds weer een album a la parachutes hadden gemaakt was het weer niet vernieuwend geweest. :')
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_158058390
Als muziek recensist moet je vooral zuur zijn he :Y
pi_158117697
Zijn de tickets al gestuurd? Heb ze naar een ander adres laten sturen, dus kan het zelf nog niet checken :P
Cuz I'm Mr. Brightside
  dinsdag 8 december 2015 @ 22:35:55 #61
370890 mabo11
Bracht VIESDIK op tv
pi_158119240
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 december 2015 22:03 schreef Neo-Mullen het volgende:
Zijn de tickets al gestuurd? Heb ze naar een ander adres laten sturen, dus kan het zelf nog niet checken :P
Heb ze sinds 4 december binnen.
VIESDIK in beeld gebracht tijdens WK Darts 2015 & 2016 en Premier League Ahoy 2016
pi_158120511
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 december 2015 22:35 schreef mabo11 het volgende:

[..]

Heb ze sinds 4 december binnen.
Thanks, morgen even bellen of ze al aangekomen zijn *O*
Anders ga ik in een hoekje huilen :')
Cuz I'm Mr. Brightside
  Moderator woensdag 9 december 2015 @ 01:41:43 #63
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_158122504
Na 1 luisterbeurt vind ik de plaat nog niet erg interessant. Ga het nog wel een paar keer luisteren om het een eerlijke kans te geven, wie weet is het een groeiplaat :)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_158138071
quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2015 10:15 schreef Apotheose het volgende:

[..]

Amen! Als ze steeds weer een album a la parachutes hadden gemaakt was het weer niet vernieuwend geweest. :')
"Except too often, the album’s pat platitudes place us on the other side of the velvet rope, left to ponder the sight of some self-satisfied people having the time of their lives."

A Head Full of Dreams is emblematic of Coldplay's burning desire to be all things to all people, rolling up symphonic Britpop bluster, club-thumping bangers, dentist-office soft rock, finger-snapping R&B, and even some trippy touches that remind you of a time when this band just wanted to be as popular as Mercury Rev.

Geen positieve review maar wel sterk geschreven http://pitchfork.com/reviews/albums/21321-a-head-full-of-dreams/
Als jij al je vrienden mee neemt kom ik ook alleen
pi_158142206
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 21:13 schreef Ame_thyst het volgende:

[..]

"Except too often, the album’s pat platitudes place us on the other side of the velvet rope, left to ponder the sight of some self-satisfied people having the time of their lives."

A Head Full of Dreams is emblematic of Coldplay's burning desire to be all things to all people, rolling up symphonic Britpop bluster, club-thumping bangers, dentist-office soft rock, finger-snapping R&B, and even some trippy touches that remind you of a time when this band just wanted to be as popular as Mercury Rev.

Geen positieve review maar wel sterk geschreven http://pitchfork.com/reviews/albums/21321-a-head-full-of-dreams/
Je kan P4k niet serieus nemen imo. Waan van de dag regeert daar. Is iets een hype, dan krijgt het bijna standaard een 4.
In het geval van dit album van Coldplay zijn ze nog vrij mild met een 4.8.
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
pi_158146676
quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2015 10:15 schreef Apotheose het volgende:

[..]

Amen! Als ze steeds weer een album a la parachutes hadden gemaakt was het weer niet vernieuwend geweest. :')
gaat toch om goeie liedjes, productie en stijl boeien mij niet zolang de liedjes maar goed zijn. En dat zijn ze op het laatste gedrocht gewoon niet...vind ik
pi_158162020
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 15:51 schreef Tommeke het volgende:
Als muziek recensist moet je vooral zuur zijn he :Y
Recensenten schrijven genoeg lovende stukjes, geen zorgen.

quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2015 10:15 schreef Apotheose het volgende:

[..]

Amen! Als ze steeds weer een album a la parachutes hadden gemaakt was het weer niet vernieuwend geweest. :')
Dat is het nu ook niet toch? Het maakt mij ook niet uit verder, zoals gezegd ik vind de eerste twee albums prachtig, X&Y heeft zo af en toe z'n charme en Viva la Vida heeft ook nog zo nu en dan z'n momenten. Dat het nu echt vlakke pop is geworden is alleen gewoon jammer.

Vraag me wel zoals velen af of Coldplay het gewoon niet meer kan, of dat dit is wat ze écht mooie muziek vinden, of dat ze voor het écht grote geld gevallen zijn en fabrieksmatig dertien in een dozijnliedjes uitpoepen.
pi_158162393
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2015 22:18 schreef thettes het volgende:
Vraag me wel zoals velen af of Coldplay het gewoon niet meer kan, of dat dit is wat ze écht mooie muziek vinden, of dat ze voor het écht grote geld gevallen zijn en fabrieksmatig dertien in een dozijnliedjes uitpoepen.
Ik vraag me af in hoeverre de band, vooral als ik dit album hoor, zelf de muziek nog schrijft.
Iedergeval wel onwijs geproduceerde sound, Everglow live tho O+
Als jij al je vrienden mee neemt kom ik ook alleen
pi_158169270
Ben nu halverwege het album op Spotify, word er niet heel warm van tot dusver.
pi_158232300
Ik kan yellow niet meer aanhoren. Maar de nieuwe is weer smullen. Van Hymn for the weekend kan ik tranen in m'n ogen krijgen, zo mooi. Coldplay op zijn best.
Ook heerlijk met de kerst. Zo wordt december voor mij wel vol te houden.

Recensenten zitten er weer eens helemaal naast.
Coldplay staat nu al op 2 in de album charts en ik denk dat Adele van de troon gestoten gaat worden.

Voor de fan: Coldplay sing three very boring songs


[ Bericht 39% gewijzigd door Loekie1 op 14-12-2015 10:53:23 ]
pi_158234749
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 10:28 schreef Loekie1 het volgende:
Ik kan yellow niet meer aanhoren. Maar de nieuwe is weer smullen. Van Hymn for the weekend kan ik tranen in m'n ogen krijgen, zo mooi. Coldplay op zijn best.
Ook heerlijk met de kerst. Zo wordt december voor mij wel vol te houden.

Recensenten zitten er weer eens helemaal naast.
Coldplay staat nu al op 2 in de album charts en ik denk dat Adele van de troon gestoten gaat worden.

Voor de fan: Coldplay sing three very boring songs
O+

Heb Hymn for the Weekend ook maar efkes opgezet :+ :9
just give a second thought
what if we don't get caught...
  maandag 14 december 2015 @ 12:24:02 #72
222262 Gtaboy107
What's the Story..?
pi_158234765
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 10:28 schreef Loekie1 het volgende:

Voor de fan: Coldplay sing three very boring songs
Counting Screws _O_ _O-
pi_158235446
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 10:28 schreef Loekie1 het volgende:
Ik kan yellow niet meer aanhoren. Maar de nieuwe is weer smullen. Van Hymn for the weekend kan ik tranen in m'n ogen krijgen, zo mooi. Coldplay op zijn best.
Ook heerlijk met de kerst. Zo wordt december voor mij wel vol te houden.

Recensenten zitten er weer eens helemaal naast.
Coldplay staat nu al op 2 in de album charts en ik denk dat Adele van de troon gestoten gaat worden.

Voor de fan: Coldplay sing three very boring songs
hoezo zitten recensenten ernaast, ze ventileren toch slechts hun mening. En dat de verkopen goed zijn betekent dat het grote publiek deze muziek slikt als mierzoete koek...chapeau
pi_158235589
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 12:56 schreef IAmKloot het volgende:

[..]

hoezo zitten recensenten ernaast, ze ventileren toch slechts hun mening. En dat de verkopen goed zijn betekent dat het grote publiek deze muziek slikt als mierzoete koek...chapeau
Ah kijk, de liefhebber wordt al in een hoekje gedreven door de eckto's.
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_158237980
Al moet ik toch zeggen dat ik het ook maar een kut album vind. Geen enkel nummer komt verder dan de status "matig" :{
Heb ineens een stuk minder zin in het concert.
Cuz I'm Mr. Brightside
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')