abonnement Unibet Coolblue
pi_158932354
Ik zou nooit niet accepteren dat allerlei rare knutseleidingen door mijn huis lopen.

Bij een flat/vve is het gebruikelijk dat er een stamleiding door je huis loopt, niet dit knutselwerk.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
pi_158933104
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 13:50 schreef usernaamvergeten het volgende:

[..]

Had jij niet net een mooie multitool gekocht? Inzagen (langs het kozijn en in het midden) en eruit trekken. Deel onder het kozijn kan je gewoon laten zitten dan. Van te voren uiteraard alle randjes los snijden (hoeken, kit) om beschadigingen te voorkomen. Er gaan dan wel een paar zaagjes sneuvelen, dus zorg dat je daar voldoende van in huis hebt. Als het niet lukt kan je er altijd nog een plaat overheen maken zoals je in eerste instantie van plan was.

[..]

Dat is minder storend dan 101 latjes en platen en verhogingen erop te zetten om het maar aan te laten sluiten vind ik.
Daarin verschillen we dan van mening :P. Ik denk dat dit best netjes af te werken is waardoor het er niet slechter uitziet dan met een hele nieuwe vensterbank, en als ik de huidige vensterbank laat zitten hoef ik geen toestemming te vragen bij de VvE.

quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 16:41 schreef Merode32 het volgende:
Ik zou nooit niet accepteren dat allerlei rare knutseleidingen door mijn huis lopen.

Bij een flat/vve is het gebruikelijk dat er een stamleiding door je huis loopt, niet dit knutselwerk.
Heb je het nu over de situatie in de OP, of iets recenters? :P
pi_158933518
Wat is het bezwaar om over de bestaande vensterbank een ombouw te maken met een verhoging van 5-10 cm? Kan je mooi t randje afkitten en is het makkelijk schoon te houden. En als je een keer spettert dan heb je ook niet direct de euit onder zitten?
pi_158933605
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 17:05 schreef Chicolade het volgende:

[..]

Daarin verschillen we dan van mening :P. Ik denk dat dit best netjes af te werken is waardoor het er niet slechter uitziet dan met een hele nieuwe vensterbank, en als ik de huidige vensterbank laat zitten hoef ik geen toestemming te vragen bij de VvE.

[..]

Heb je het nu over de situatie in de OP, of iets recenters? :P
Die rommel boven je plafond
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
pi_158934420
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 17:05 schreef Chicolade het volgende:
Ik denk dat dit best netjes af te werken is waardoor het er niet slechter uitziet dan met een hele nieuwe vensterbank, en als ik de huidige vensterbank laat zitten hoef ik geen toestemming te vragen bij de VvE.
Je moet het natuurlijk helemaal zelf weten, het is jouw huis. Maar wat de VVE met jouw vensterbank te maken heeft ontgaat mij even.
pi_158934727
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 17:22 schreef Puala het volgende:
Wat is het bezwaar om over de bestaande vensterbank een ombouw te maken met een verhoging van 5-10 cm? Kan je mooi t randje afkitten en is het makkelijk schoon te houden. En als je een keer spettert dan heb je ook niet direct de euit onder zitten?
Over de gehele vensterbank kan niet omdat het raam dan niet meer open kan (dat grijze blokje tussen de twee ramen, naast de vijzel, is een pin die je uit moet trekken), tussen vensterbank en werkblad is wel een optie, alleen wat moeilijker om de vensterbank schoon te houden. Het is wel een optie om mee te nemen :).

quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 18:00 schreef usernaamvergeten het volgende:

[..]

Je moet het natuurlijk helemaal zelf weten, het is jouw huis. Maar wat de VVE met jouw vensterbank te maken heeft ontgaat mij even.
Omdat mij verteld is dat de vensterbank mogelijk een soort contragewicht is om het kozijn op zijn plaats te houden (kozijn + raam steken 30 cm verder uit dan de gevel), en alles wat met kozijnen/gevel/buitenmuren te maken heeft onder gezamenlijk eigendom valt. Ik neem dat risico daarom liever niet.
pi_158960444
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 18:11 schreef Chicolade het volgende:

[..]

Over de gehele vensterbank kan niet omdat het raam dan niet meer open kan (dat grijze blokje tussen de twee ramen, naast de vijzel, is een pin die je uit moet trekken), tussen vensterbank en werkblad is wel een optie, alleen wat moeilijker om de vensterbank schoon te houden. Het is wel een optie om mee te nemen :).
Hmm ja maakt t wat lastiger om die pin er uit te trekken inderdaad. Apart systeem trouwens om je raam te openen. Ken ik niet :P Maar jou kennende ga je er vast een elegante oplossing voor bedenken O+
pi_159015101
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 16:19 schreef Puala het volgende:

[..]

Hmm ja maakt t wat lastiger om die pin er uit te trekken inderdaad. Apart systeem trouwens om je raam te openen. Ken ik niet :P Maar jou kennende ga je er vast een elegante oplossing voor bedenken O+
Ja maf systeem inderdaad, het zijn schuiframen (schuiven naar de zijkant) en ze kunnen er ook helemaal uit (voor verhuizingen). Ik hoop dat het er inderdaad elegant uit gaat zien, maar dat zullen we over een paar maanden pas zien :P.

Afgelopen weekend niet veel geklust, ik lig ziek op de bank. Ja op de O+ bank O+. Uitkijkend op de voortgang vanaf de bank, zo is ziek zijn bijna geen straf meer :+. En we hebben een plant gekregen! Nu nog proberen om die langer dan een paar weken in leven te houden, de kruidenplantjes in de keuken zijn al gesneuveld :').









Die deken onder de tijdelijke tafel halen we weg zodra we er viltjes onder geplakt hebben :+. Dit is de oude tafel, maar we vinden hem eigenlijk te groot voor de ruimte, dus we gaan nu op zoek naar een kleiner formaat (140x90 oid), liefst eiken blad met zwartstalen poten. Maar dat type tafels wordt meestal niet zo klein gemaakt :+.
pi_159015475
Beterschap :*

Hoe groot is de tafel die er nu staat dan? Ik vind t er zo op de foto niet heel gek uit zien eigenlijk. Sowieso ziet het er echt heel goed uit O+

Oh en qua planten. Koop zo'n bol om water te geven. Die bol vul je, die houd de plant bij. En je ziet vanzelf wanneer die bol leeg is en dan vul je hem weer bij. Zo gaat het bij mij het beste in elk geval :D
  maandag 11 januari 2016 @ 16:04:46 #85
319308 Tink89
To live is to dance
pi_159016209
Beterschap! En ik vind de tafel ook niet achterlijk groot ogen. Aan een kleine tafel vind ik het persoonlijk rottig etentjes geven en die vind ik nogal belangrijk... Maar goed, ik heb dan ook een tafel van 2.20 x 1.00.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  maandag 11 januari 2016 @ 16:17:11 #86
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_159016553
Als je deze tafel te groot vindt, dan zou ik voor een kleinere gaan maar dan wel eentje die je kunt uitschuiven. Als het nodig is kunnen er dan toch meer mensen aanschuiven.
  maandag 11 januari 2016 @ 17:25:37 #87
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_159018383
Ziet goed aus chico ^O^
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_159029621
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 15:35 schreef Puala het volgende:
Oh en qua planten. Koop zo'n bol om water te geven. Die bol vul je, die houd de plant bij. En je ziet vanzelf wanneer die bol leeg is en dan vul je hem weer bij. Zo gaat het bij mij het beste in elk geval :D
Mijn moeder had ook een tijd geleden zo'n ding in een plant zitten die op de vensterbank stond, stond in de zomer 's middags tot 's avonds vol in de zon. Stond toen nog een bank met stoffen bekleding tegen de vensterbank aan, en toen zag ik ineens een hele brandplek erin gebrand tot op het schuim.. Dat ding werkte gewoon als een vergrootglas. :X
pi_159033763
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 23:20 schreef Tom_ het volgende:

[..]

Mijn moeder had ook een tijd geleden zo'n ding in een plant zitten die op de vensterbank stond, stond in de zomer 's middags tot 's avonds vol in de zon. Stond toen nog een bank met stoffen bekleding tegen de vensterbank aan, en toen zag ik ineens een hele brandplek erin gebrand tot op het schuim.. Dat ding werkte gewoon als een vergrootglas. :X
Als je een glazen koopt is dat inderdaad een risico :Y
pi_159037285
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 15:35 schreef Puala het volgende:
Beterschap :*

Hoe groot is de tafel die er nu staat dan? Ik vind t er zo op de foto niet heel gek uit zien eigenlijk. Sowieso ziet het er echt heel goed uit O+

Oh en qua planten. Koop zo'n bol om water te geven. Die bol vul je, die houd de plant bij. En je ziet vanzelf wanneer die bol leeg is en dan vul je hem weer bij. Zo gaat het bij mij het beste in elk geval :D
Ja ik wil inderdaad zo'n bewateringsding :P.

De tafel is inderdaad niet achterlijk groot, slechts 160x95cm, maar hij is wel net zo groot dat je de deur naar de gang of helemaal open moet doen of helemaal dicht, om erlangs te kunnen lopen. En daardoor 'voelt' hij te groot aan, iedere keer dat je erlangs loopt staat hij in de weg.

Uittrekbare tafels hebben we inderdaad naar gekeken, de Bjursta van de Ikea heeft de perfecte maat, maar ik wil graag een eikenhouten blad (vind ik mooi) en daar hebben ze dan weer net geen model van. We zitten ook te kijken naar een normale kleinere tafel, en dan ergens een soort tuintafel vandaan halen die we opgeklapt op zolder leggen totdat we meer dan 4 mensen te eten krijgen. De overweging is een beetje;
- willen we een mooie tafel die 90% van de dagen voldoet (als we met 2-6 man zijn) en voor de uitzonderingen een oplossing vinden,
- of willen we een mooie tafel die 90% van de tijd te groot is, maar wel altijd voldoet,
- of willen we een uitschuifbare tafel die we minder mooi vinden?

Een uitschuifbare tafel op maat laten maken is in elk geval schreeuwend duur :+.
  dinsdag 12 januari 2016 @ 12:08:53 #91
319308 Tink89
To live is to dance
pi_159037451
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 11:59 schreef Chicolade het volgende:

[..]

Ja ik wil inderdaad zo'n bewateringsding :P.

De tafel is inderdaad niet achterlijk groot, slechts 160x95cm, maar hij is wel net zo groot dat je de deur naar de gang of helemaal open moet doen of helemaal dicht, om erlangs te kunnen lopen. En daardoor 'voelt' hij te groot aan, iedere keer dat je erlangs loopt staat hij in de weg.

Uittrekbare tafels hebben we inderdaad naar gekeken, de Bjursta van de Ikea heeft de perfecte maat, maar ik wil graag een eikenhouten blad (vind ik mooi) en daar hebben ze dan weer net geen model van. We zitten ook te kijken naar een normale kleinere tafel, en dan ergens een soort tuintafel vandaan halen die we opgeklapt op zolder leggen totdat we meer dan 4 mensen te eten krijgen. De overweging is een beetje;
- willen we een mooie tafel die 90% van de dagen voldoet (als we met 2-6 man zijn) en voor de uitzonderingen een oplossing vinden,
- of willen we een mooie tafel die 90% van de tijd te groot is, maar wel altijd voldoet,
- of willen we een uitschuifbare tafel die we minder mooi vinden?

Een uitschuifbare tafel op maat laten maken is in elk geval schreeuwend duur :+.
En zelf maken? Dan kun je de afmetingen precies afstemmen en een kleine opklaptafel erbij maken die je op zolder zet...? Je zou in principe ook de maten van die van Ikea gewoon kunnen gaan opmeten en een ander blad kunnen kopen.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_159038638
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 12:08 schreef Tink89 het volgende:

[..]

En zelf maken? Dan kun je de afmetingen precies afstemmen en een kleine opklaptafel erbij maken die je op zolder zet...? Je zou in principe ook de maten van die van Ikea gewoon kunnen gaan opmeten en een ander blad kunnen kopen.
Ik heb inderdaad zitten kijken naar gewoon een ikea uittrektafel kopen, en er dan zelf een eikenhouten blad op (laten) maken. Helemaal zelf maken wordt een uitdaging, ik heb niet echt de spullen (of skills) om een onderstel in elkaar te lassen :P.
  dinsdag 12 januari 2016 @ 13:22:34 #93
319308 Tink89
To live is to dance
pi_159039038
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 13:04 schreef Chicolade het volgende:

[..]

Ik heb inderdaad zitten kijken naar gewoon een ikea uittrektafel kopen, en er dan zelf een eikenhouten blad op (laten) maken. Helemaal zelf maken wordt een uitdaging, ik heb niet echt de spullen (of skills) om een onderstel in elkaar te lassen :P.
Ik las uitrek-tafel en zag meteen zo'n soort martelwerktuig voor me _O-
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  dinsdag 12 januari 2016 @ 13:41:20 #94
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_159039460
Pssst er zijn meer plaatsen waar je tafels kunt kopen he ;)
pi_159039738
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 13:41 schreef Barrah het volgende:
Pssst er zijn meer plaatsen waar je tafels kunt kopen he ;)
Jij wil niet weten in hoeveel (woon)winkels ik al ben geweest op zoek naar een geschikte tafel :+. Ikea is wel een van de weinige winkels met uittrekbare tafels waarvan de prijs uit 3 cijfers bestaat. Het type tafel dat wij willen (stalen onderstel, eikenhouten blad) begint qua maat helaas overal bij 1.60/1.80, dus ik ben op dit moment maar eens offertes aan het opvragen wat het zou kosten in de maat die wij willen :P. Uittrekbare tafels op maat zijn al snel 2000 euro (heb ik een paar maanden geleden al naar gezocht), en dat heb ik er echt niet voor over.
pi_159040169
Google eens op zwaartafelen :)
  dinsdag 12 januari 2016 @ 14:17:17 #97
319308 Tink89
To live is to dance
pi_159040342
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 13:53 schreef Chicolade het volgende:

[..]

Jij wil niet weten in hoeveel (woon)winkels ik al ben geweest op zoek naar een geschikte tafel :+. Ikea is wel een van de weinige winkels met uittrekbare tafels waarvan de prijs uit 3 cijfers bestaat. Het type tafel dat wij willen (stalen onderstel, eikenhouten blad) begint qua maat helaas overal bij 1.60/1.80, dus ik ben op dit moment maar eens offertes aan het opvragen wat het zou kosten in de maat die wij willen :P. Uittrekbare tafels op maat zijn al snel 2000 euro (heb ik een paar maanden geleden al naar gezocht), en dat heb ik er echt niet voor over.
Schoonzus heeft hem op maat laten maken net over de Belgische grens. Dat scheelde kapitalen. Ik zal even opzoeken waar dat precies was.

Edit:

Laat maar, ik heb even nagevraagd wat hij kostte :') :')

[ Bericht 9% gewijzigd door Tink89 op 12-01-2016 14:23:52 ]
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_159041595
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 14:10 schreef Bert_deVries het volgende:
Google eens op zwaartafelen :)
Dat is een van de websites waar ik terecht kwam inderdaad :). Ik wil alleen wel graag langs bij de werkplaats/winkel (om verschillende soorten afwerking te 'voelen') en zij zitten wat verder weg, dus ik kijk ook nog even rond in de directere omgeving :P.
pi_159042855
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 15:13 schreef Chicolade het volgende:

[..]

Dat is een van de websites waar ik terecht kwam inderdaad :). Ik wil alleen wel graag langs bij de werkplaats/winkel (om verschillende soorten afwerking te 'voelen') en zij zitten wat verder weg, dus ik kijk ook nog even rond in de directere omgeving :P.
Kijk anders eens bij De Stoof in Leidschendam..
Never assume that loud is strong and quiet is weak.
It’s the lion’s silence that signals danger not his roar.
pi_159067477
En nu tijd voor een projectje met wat meer tijdsdruk: gordijnen in de woonkamer. Het galmt nog een beetje in de kamer, en voor een enorm donker gat zitten (met bijbehorende inkijk) is toch wat minder fijn. Maar wat zijn gordijnen duur :X. Wat ik wil is, volgens mij, niet eens zo heel bijzonder: lange gordijnen (van plafond tot vloer, dus 2,7m) met van die zeiloogjes, op een roede. Maar standaard gordijnen zijn max 2,4m hoog, en al helemaal niet 3,9m breed. Zelfde probleem met de roede; waar vind je een betaalbare roede die langer dan 3m is?


Dus ik heb nog niets besteld :'). Ik overweeg om in de bouwmarkt te gaan zoeken naar een buis met dezelfde diameter als een roede, maar heb ook eigenlijk geen idee hoe ik die thuis zou moeten krijgen. Hoe doen anderen dat? Twee roedes die halverwege in zo'n verbindingsstukje aan het plafond vast zitten? Past dat? Zodra ik een roede heb, kan ik wel wat tijdelijke gordijnen van ikea/kwantum/gamma/marktplaats ophangen en dan verzinnen we daarna wel welke kleur we willen en hoe zwaar de stof moet zijn enzo :+. Ik denk grijs of juist een blauwtint zoals op de foto hierboven

En voor de houten jaloezieën die we willen (raam op het zuiden, dus tegen inkijk maar ook als zonwering zonder meteen te verduisteren) moet ik nog maar eens flink gaan sparen :X. Ook daar is het raam net iets breder dan de maten waarin betaalbare modellen gemaakt worden :'). Raam is 2,55m breed, en budgetmodellen gaan tot 2-2,4m, en twee losse sets op 1 raam hangen vind ik, op dit moment, nog niet echt een mooie optie. Ook omdat ernaast al een tweede komt te hangen voor de deur/kiepraam
  woensdag 13 januari 2016 @ 13:50:55 #101
319308 Tink89
To live is to dance
pi_159067852
Gewoon bij de kwantum ofzo even binnenlopen en vragen naar de mogelijkheden. Roedes op maat zouden niet zo'n probleem moeten zijn. Houd er wel rekening mee dat die dingen meestal niet zo lang zijn, omdat ze dan gaan doorhangen. Je zult ze dus moeten ondersteunen en dan kunnen je gordijnen daar niet langs. Ook heb je heel veel stof nodig als je zeilringen gebruikt en zijn de ringen an sich al duur.

Je wensen zijn best complex :)
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_159068119
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 13:50 schreef Tink89 het volgende:
Gewoon bij de kwantum ofzo even binnenlopen en vragen naar de mogelijkheden. Roedes op maat zouden niet zo'n probleem moeten zijn. Houd er wel rekening mee dat die dingen meestal niet zo lang zijn, omdat ze dan gaan doorhangen. Je zult ze dus moeten ondersteunen en dan kunnen je gordijnen daar niet langs. Ook heb je heel veel stof nodig als je zeilringen gebruikt en zijn de ringen an sich al duur.

Je wensen zijn best complex :)
Ik was sowieso van plan om halverwege (na 2m) een extra bevestigingspunt te plaatsen op het plafond, inderdaad om doorhangen te voorkomen. Al weet ik niet of ze dan nog wel goed dicht kunnen. En ik dacht dat zeilringen juist makkelijk is, en minder stof kost, want dan hoef je niet te plooien enzo :@.

Ik hou gewoon niet zo van de 'normale' rails, je blijft dan te vaak hangen/steken als je het gordijn open of dicht wil doen :+. Tenminste, dat was in het oude huis zo, misschien hadden we daar gewoon een slecht soort oid?
pi_159068147
quote:
1s.gif Op donderdag 10 december 2015 21:45 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Cool! Ik heb een keer mystery shopping gedaan voor Somfy maar niemand heeft me toen over rolgordijnen gehad :D

Nu wil ik dit ook :Y
Kijk nou eens wat ik tegenkwam in mijn zoektocht naar gordijnen: http://www.jaloezieenfabriekzuid.nl/onderdelen/somfy :+
pi_159068163
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 13:38 schreef Chicolade het volgende:
En nu tijd voor een projectje met wat meer tijdsdruk: gordijnen in de woonkamer. Het galmt nog een beetje in de kamer, en voor een enorm donker gat zitten (met bijbehorende inkijk) is toch wat minder fijn. Maar wat zijn gordijnen duur :X. Wat ik wil is, volgens mij, niet eens zo heel bijzonder: lange gordijnen (van plafond tot vloer, dus 2,7m) met van die zeiloogjes, op een roede. Maar standaard gordijnen zijn max 2,4m hoog, en al helemaal niet 3,9m breed. Zelfde probleem met de roede; waar vind je een betaalbare roede die langer dan 3m is?
[ afbeelding ] [ afbeelding ]

Dus ik heb nog niets besteld :'). Ik overweeg om in de bouwmarkt te gaan zoeken naar een buis met dezelfde diameter als een roede, maar heb ook eigenlijk geen idee hoe ik die thuis zou moeten krijgen. Hoe doen anderen dat? Twee roedes die halverwege in zo'n verbindingsstukje aan het plafond vast zitten? Past dat? Zodra ik een roede heb, kan ik wel wat tijdelijke gordijnen van ikea/kwantum/gamma/marktplaats ophangen en dan verzinnen we daarna wel welke kleur we willen en hoe zwaar de stof moet zijn enzo :+. Ik denk grijs of juist een blauwtint zoals op de foto hierboven

En voor de houten jaloezieën die we willen (raam op het zuiden, dus tegen inkijk maar ook als zonwering zonder meteen te verduisteren) moet ik nog maar eens flink gaan sparen :X. Ook daar is het raam net iets breder dan de maten waarin betaalbare modellen gemaakt worden :'). Raam is 2,55m breed, en budgetmodellen gaan tot 2-2,4m, en twee losse sets op 1 raam hangen vind ik, op dit moment, nog niet echt een mooie optie. Ook omdat ernaast al een tweede komt te hangen voor de deur/kiepraam
Ikea heeft lange gordijnen!
pi_159068245
quote:
1s.gif Op woensdag 13 januari 2016 14:01 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Ikea heeft lange gordijnen!
Ohja ik zie het! Die gaan tot 3m lang. Thanks. Nu nog even een roede regelen en dan hebben we alles wat er nodig is voor gordijnen :+.
  woensdag 13 januari 2016 @ 14:06:31 #106
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_159068310
Als je in kant-en-klaar niet kunt slagen, kijk dan eens bij een gordijnen/interieurspeciaalzaak.
Wij hebben ook meerdere gordijnen gekocht bij een klein zaakje in de buurt (o.a. vouwgordijnen en plissé). Dit was veel goedkoper dan bestellen bij de bouwmarkt/Kwantum. Opmeten en ophangen waren dan zelfs nog bij de prijs inbegrepen, dus ook geen gedoe en geen spanning of je alles wel goed hebt opgemeten. Binnenlopen, rondkijken en vrijblijvend rekenen met een verkoper kan altijd.
pi_159068543
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 14:04 schreef Chicolade het volgende:

[..]

Ohja ik zie het! Die gaan tot 3m lang. Thanks. Nu nog even een roede regelen en dan hebben we alles wat er nodig is voor gordijnen :+.
Ikea heeft ook roedes maar die zijn uitschuifbaar dus zie je wel in t midden dat t verspringt qua breedte van de stang.
pi_159068579
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 14:06 schreef Barrah het volgende:
Als je in kant-en-klaar niet kunt slagen, kijk dan eens bij een gordijnen/interieurspeciaalzaak.
Wij hebben ook meerdere gordijnen gekocht bij een klein zaakje in de buurt (o.a. vouwgordijnen en plissé). Dit was veel goedkoper dan bestellen bij de bouwmarkt/Kwantum. Opmeten en ophangen waren dan zelfs nog bij de prijs inbegrepen, dus ook geen gedoe en geen spanning of je alles wel goed hebt opgemeten. Binnenlopen, rondkijken en vrijblijvend rekenen met een verkoper kan altijd.
Dat heeft meestal mijn voorkeur, maar dat vind ik lastig in Amsterdam. Ik weet dat de huur van winkelruimte hier hoog ligt, en dat je online/elders in het land daardoor vaak goedkoper uit bent. En ik weet eerlijk ook niet goed waar ik moet zoeken om dat soort winkels te vinden :+. Meeste hier in de buurt verkoopt vooral geïmporteerde glimmende stofjes en kant, dat spreekt toch een iets andere doelgroep aan.

quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 14:16 schreef Puala het volgende:

[..]

Ikea heeft ook roedes maar die zijn uitschuifbaar dus zie je wel in t midden dat t verspringt qua breedte van de stang.
En voor zover ik kan zien gaan die nog steeds niet tot 3.9m -O-. Maar ik heb vandaag na mijn werk misschien wel tijd om bijv de Gamma binnen te lopen (zit hier in de buurt), wie weet hebben die ook wel wat.
pi_159068662
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 14:17 schreef Chicolade het volgende:

[..]

Dat heeft meestal mijn voorkeur, maar dat vind ik lastig in Amsterdam. Ik weet dat de huur van winkelruimte hier hoog ligt, en dat je online/elders in het land daardoor vaak goedkoper uit bent. En ik weet eerlijk ook niet goed waar ik moet zoeken om dat soort winkels te vinden :+. Meeste hier in de buurt verkoopt vooral geïmporteerde glimmende stofjes en kant, dat spreekt toch een iets andere doelgroep aan.

[..]

En voor zover ik kan zien gaan die nog steeds niet tot 3.9m -O-. Maar ik heb vandaag na mijn werk misschien wel tijd om bijv de Gamma binnen te lopen (zit hier in de buurt), wie weet hebben die ook wel wat.
385 dus je komt 5 cm tekort :+
pi_159069840
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 14:20 schreef Puala het volgende:

[..]

385 dus je komt 5 cm tekort :+
Dat zou zeker een optie zijn :P. Ik snap alleen niet hoe het werkt, want de combinatie kan tot 3,85m, maar de individuele sets (Racka en Hugad los) kunnen elk ook maar tot 2,1m ...
  woensdag 13 januari 2016 @ 15:52:14 #111
319308 Tink89
To live is to dance
pi_159071008
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 15:03 schreef Chicolade het volgende:

[..]

Dat zou zeker een optie zijn :P. Ik snap alleen niet hoe het werkt, want de combinatie kan tot 3,85m, maar de individuele sets (Racka en Hugad los) kunnen elk ook maar tot 2,1m ...
Twee dikke en twee dunne stangen die ze in elkaar schuiven? Da's echt het enige dat ik kan bedenken...

Realiseer je je ook dat je je roedes wat breder wilt dan je raam, omdat je gordijnen anders altijd deels voor je raam hangen btw?
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  woensdag 13 januari 2016 @ 15:56:30 #112
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_159071109
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 14:17 schreef Chicolade het volgende:
Dat heeft meestal mijn voorkeur, maar dat vind ik lastig in Amsterdam. Ik weet dat de huur van winkelruimte hier hoog ligt, en dat je online/elders in het land daardoor vaak goedkoper uit bent. En ik weet eerlijk ook niet goed waar ik moet zoeken om dat soort winkels te vinden :+. Meeste hier in de buurt verkoopt vooral geïmporteerde glimmende stofjes en kant, dat spreekt toch een iets andere doelgroep aan.
Mja, de zaak waar wij zijn geslaagd zit in een dorp hier in de buurt, ver buiten de randstad. Ik kan me zo voorstellen dat je daar niet zoveel aan hebt :)
pi_159071323
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 15:03 schreef Chicolade het volgende:

[..]

Dat zou zeker een optie zijn :P. Ik snap alleen niet hoe het werkt, want de combinatie kan tot 3,85m, maar de individuele sets (Racka en Hugad los) kunnen elk ook maar tot 2,1m ...
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/10217141/

En dan in het menu de optie selecteren 210-385

Afmeting gemonteerd product
Min. lengte: 210 cm
Max. lengte: 385 cm
Diameter: 28 mm
Max. belasting: 10 kg
pi_159071372
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 15:52 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Twee dikke en twee dunne stangen die ze in elkaar schuiven? Da's echt het enige dat ik kan bedenken...

Realiseer je je ook dat je je roedes wat breder wilt dan je raam, omdat je gordijnen anders altijd deels voor je raam hangen btw?
Ik wil mijn roedes zo breed als de kamer is, want het kozijn is bijna even breed als de kamer :P. Die rode streep hieronder zou 3,9m lang zijn.



quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 16:06 schreef Puala het volgende:

[..]

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/10217141/

En dan in het menu de optie selecteren 210-385

Afmeting gemonteerd product
Min. lengte: 210 cm
Max. lengte: 385 cm
Diameter: 28 mm
Max. belasting: 10 kg
Ja ik zag het net in het IKEA topic dat er blijkbaar 2 lengtes zijn. Het overzicht gaf alleen de kortere. Is wel een goede optie, in elk geval tijdelijk (en dan kijken we wel hoe erg ik me stoor aan de verschillende diktes).
pi_159071598
Toch jammer dat ik niets met steigerbuizen heb, volgens mij zou dat een heel makkelijk systeem zijn en die buizen zijn ook gemaakt om flink wat gewicht te dragen :+.

Kwam wel al een alternatief tegen van RVS, dat is net iets netter afgewerkt: http://www.rvsland.nl/gordijnroede-34mm

[ Bericht 29% gewijzigd door Chicolade op 13-01-2016 16:41:01 ]
pi_159071821
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 14:16 schreef Puala het volgende:

[..]

Ikea heeft ook roedes maar die zijn uitschuifbaar dus zie je wel in t midden dat t verspringt qua breedte van de stang.
Je kan ook twee set nemen en bij set twee de dunne verwijderen en over de dunne van set 1 drukken. Dan heb je een mooie stvige inner buis en twee dikke roedes. Als je de grens in de midden neemt door aan beide zijde een stuk af te zagen.
Jeroentje.
pi_159196799
Roedes besteld? Check! Twee kortere RVS stangen met 'verbinder, een plafondsteun en twee wandflenzen. Goedkoopste optie was bij de Kwantum, die wordt donderdag bezorgd.



Goedkope (tijdelijke) gordijnen? Check! Eenvoudige gordijnen van katoen bij de Leenbakker gevonden. Aangezien de roede er nog niet is, hangt die op dit moment met schilderstape aan het kozijn, want het was afgelopen weekend soms wel erg warm in huis met een groot raam op het zuiden :+.



En verder plinten gelegd in de slaapkamer. Wat een #$%@$# klusje :X. We hadden het hele huis willen doen, maar we hebben al een halve dag gedaan over de slaapkamer waar totaal maar 3 hoeken in zitten :') en hadden toen niet zoveel zin meer om alvast te beginnen aan de woonkamer. Alle muren golven, en hoeken zijn geen 90 graden etc. Maar het stuk dat er ligt, ligt er goed in! Bij de dorpel moeten we de plint wel echt afkitten, daar zit nu een kier omdat de muur echt teveel golfde. Ik denk dat we het gaan afkitten met of acrylaatkit (en dan een laagje lak over de gehele plint), of met beglazingskit (en dan ook over schilderen).







Dus in plaats van de woonkamer te voorzien van plinten, zijn we zaterdagavond naar de ikea gereden om een PAX kledingkast te kopen :P. De helft staat in elkaar, vanavond de andere helft in elkaar zetten, aan de muur monteren (we hebben al gipswandpluggen, en hopen dat minstens 1 punt op een houten balk zit). En dan hopelijk vanavond die kast inrichten met al mijn kleding die nu deels op zolder ligt en deels in een veel te volle kast in de studeerkamer. Het is wel echt een enorm groot ding (150x58x236cm), ik heb zelfs een trapje om goed bij de bovenste plank te kunnen :D. We hebben in eerste instantie geen deuren, want deuren zijn duur en ik heb goede hoop dat we het de eerste weken netjes kunnen houden, tot de deuren een keer in de aanbieding zijn :+.
pi_159202079
Ik vind die plinten toch wel erg :9~ :@
pi_159202346
Prachtige plinten idd O+
I solemnly swear i'm up to no good
pi_159224771
En toen stond de kamer opeens vol. Groooote kast :o. Nu nog leeg ja :+. En er mist een lade want 1 van de ladegeleiderdingen loopt stroef en maakt gekke geluiden dus die moeten we nog ruilen. En zonder deuren, maar dat blijft voorlopig nog wel zo want deuren zijn duur en ik vind het huidige assortiment van de ikea een beetje 'mwah', en om nou >250EUR te betalen voor 'mwah' ...



Vanavond kast inrichten en dan hopelijk ook eens camera van zolder halen, telefoon kan niet zo goed omgaan met 'het is net licht buiten' :+.
  dinsdag 19 januari 2016 @ 12:15:33 #121
319308 Tink89
To live is to dance
pi_159224961
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 12:06 schreef Chicolade het volgende:
En toen stond de kamer opeens vol. Groooote kast :o. Nu nog leeg ja :+. En er mist een lade want 1 van de ladegeleiderdingen loopt stroef en maakt gekke geluiden dus die moeten we nog ruilen. En zonder deuren, maar dat blijft voorlopig nog wel zo want deuren zijn duur en ik vind het huidige assortiment van de ikea een beetje 'mwah', en om nou >250EUR te betalen voor 'mwah' ...

[ afbeelding ]

Vanavond kast inrichten en dan hopelijk ook eens camera van zolder halen, telefoon kan niet zo goed omgaan met 'het is net licht buiten' :+.
Ik zou er wel iets voor hangen. Anders heb je altijd stof in je kast en verkleurt je kleding aan één kant door zonlicht. Al is het maar een gordijn...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_159225243
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 12:15 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Ik zou er wel iets voor hangen. Anders heb je altijd stof in je kast en verkleurt je kleding aan één kant door zonlicht. Al is het maar een gordijn...
Verkleurende kleding, daar had ik geen rekening mee gehouden :+. Maar een gordijn, nah.
  dinsdag 19 januari 2016 @ 13:26:48 #123
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_159226390
Hoeveel beter verwacht je dat het volgend jaar is met die deuren? En ben je überhaupt bereid zo lang te wachten? Als je de huidige deuren mwah vindt, had ik me daar óf overheen gezet, óf geen pax genomen.
pi_159226414
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 12:15 schreef Tink89 het volgende:
quote:
0s.gif
Op dinsdag 19 januari 2016 12:06 schreef Chicolade het volgende:

En toen stond de kamer opeens vol. Groooote kast :o. Nu nog leeg ja :+. En er mist een lade want 1 van de ladegeleiderdingen loopt stroef en maakt gekke geluiden dus die moeten we nog ruilen. En zonder deuren, maar dat blijft voorlopig nog wel zo want deuren zijn duur en ik vind het huidige assortiment van de ikea een beetje 'mwah', en om nou >250EUR te betalen voor 'mwah' ...

[ afbeelding ]

Vanavond kast inrichten en dan hopelijk ook eens camera van zolder halen, telefoon kan niet zo goed omgaan met 'het is net licht buiten' :+.

Ik zou er wel iets voor hangen. Anders heb je altijd stof in je kast en verkleurt je kleding aan één kant door zonlicht. Al is het maar een gordijn...
Waarom niet lekker stoer een boeren schuifdeur er voor. Kast op deur helemaal rechts in de kamer. Wil je uit de kamer zal je altijd die deur moeten sluiten voor de kast. Nooit irritatie in de relatie je hebt de kastdeur open laten staan.

Twee plaatjes underlayment voor de basis en van de restanten 10 brede stroken de lijst maken. Verfje er over en je hebt iets unieks

Jeroentje.
  dinsdag 19 januari 2016 @ 13:30:59 #125
319308 Tink89
To live is to dance
pi_159226498
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 12:32 schreef Chicolade het volgende:

[..]

Verkleurende kleding, daar had ik geen rekening mee gehouden :+. Maar een gordijn, nah.
Ik had zwarte jurkjes die aan één kant grijzer waren dan aan de andere kant. En kledinghoezen ben je snel beu hoor.

Zelf een deur maken een optie?
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_159227216
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 13:30 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Ik had zwarte jurkjes die aan één kant grijzer waren dan aan de andere kant. En kledinghoezen ben je snel beu hoor.

Zelf een deur maken een optie?
Dat is zeker een optie! Ik heb ook al overwogen om de HURDAL deuren van de ikea te nemen, die zijn massief grenen, en die zelf in een kleur te verven (grijs, of juist een petrol/blauw voor wat kleur). Maar dat zijn dan ook meteen de duurste schuifdeuren die ze hebben, en dan kosten de deuren meer dan de kast incl inhoud :'). Helemaal from scratch is ook een optie, maar de deuren staan onderaan het prioriteitenlijstje, er moeten nog teveel grote klussen in huis eerst gedaan worden :+ (plafond in de keuken/toilet, vloer leggen in het halve huis).

quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 13:27 schreef jpajs het volgende:

[..]

Waarom niet lekker stoer een boeren schuifdeur er voor. Kast op deur helemaal rechts in de kamer. Wil je uit de kamer zal je altijd die deur moeten sluiten voor de kast. Nooit irritatie in de relatie je hebt de kastdeur open laten staan.

Twee plaatjes underlayment voor de basis en van de restanten 10 brede stroken de lijst maken. Verfje er over en je hebt iets unieks

[ afbeelding ]
Zeker ook tof, maar ik zou dan wel een variant doen met 2 deuren die langs elkaar schuiven, want de kamerbreedte is minder dan 2x de kastbreedte :P.

quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 13:26 schreef Barrah het volgende:
Hoeveel beter verwacht je dat het volgend jaar is met die deuren? En ben je überhaupt bereid zo lang te wachten? Als je de huidige deuren mwah vindt, had ik me daar óf overheen gezet, óf geen pax genomen.
Ik vind de lades ed dan wel weer heel tof, en het modulaire dat je zelf in kunt delen. Dat mis ik bij bijna alle andere aanbieders (of het kost een veelvoud). Voor nu functioneert de kast (ik kan de dozen van zolder halen :P) en nu is het inderdaad broeden op een betaalbare, mooie oplossing.
pi_159450753
We zouden deze week wel 'even' de gordijnroede ophangen. Want hey, dat is zo'n klusje dat ook de huis-tuin-en-freubel klussers nog wel zelf doen, dus hoe moeilijk zou het zijn? :@

Probleem 1: 3 gaten in het plafond maken. Onze accuboor is sterk, voor een accuboor, maar dat lukte hem niet :P. De oude (klop?)boor die hier nog lag was ook geen succes. De frustratie dat we alwéér een boor moesten lenen, wat een dag later pas kan, resulteerde in de aankoop van een hamerboor :+. Dus de plafondsteun, die zit vast.



Probleem 2: de RVS roede op maat maken. Na het verslijten van 3 metaalzaagjes (die al hun tandjes kwijt waren) zat er niet meer dan een ondiep sneetje in de roede :+. Dus sinds vanavond ben ik trotse eigenaar van een kleine haakse slijper + extradunne RVS slijpschijven. En omdat het regent (en ik niet midden in de woonkamer met een slijptol aan de gang wil) hangt de gordijnroede nog steeds niet :'). Leuk klusje voor morgenavond, ofzo. Nu heb ik voorlopig wel weer genoeg gereedschap gekocht :D.



Verder wat kleine dingetjes uitgezocht zoals een dimmer voor de LED-lamp in de woonkamer, een kleed voor in de woonkamer, lampjes voor boven de eettafel, een strijkplank :+. Het wordt echt steeds huislijker O+.


Twee of drie stuks boven de eettafel (zijn in het echt veel toffer), diameter 22cm.

Telefoon had wat moeite met de foto, maar de foto van de website lijkt er niet eens op :+.

[ Bericht 0% gewijzigd door Chicolade op 28-01-2016 07:55:19 ]
pi_159517579
Het kleed is echt precies de goede kleur O+. Afhankelijk van het licht lijkt het een andere tint, zo lijkt hij nu wat groener dan op de foto van vanmorgen, en hij is heerlijk zacht en fluffy :P. Het klinkt ook meteen een stuk minder leeg, de 'echo' is weg uit de woonkamer.





Geen overzichtsfoto's, want het is een enorme rommel :+.
  zaterdag 30 januari 2016 @ 15:06:54 #129
319308 Tink89
To live is to dance
pi_159517724
Mooi!
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_159521202
Zelf (simpele) deuren maken van bijv. (zwartgeverfd) underlayment is ook een optie Chico, bij Ikea verkopen ze los de scharnieren die ze gebruiken voor de kasten, dus die kun je dan aanschaffen en zelf aan je deuren maken!
  zaterdag 30 januari 2016 @ 18:13:30 #131
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_159521829
Mooi dat kleed!
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_159523543
Kleed is goedgekeurd hoor Chico ^O^
pi_159812691
Het klussen stond even stil vanwege vakantie ( O+ ) maar we zijn er weer! De gordijnen hangen eindelijk.



Ik had de rail bij nader inzien misschien iets hoger gewild (zodat ze echt 'kamerhoog' zijn), maar vriend vindt het zo juist mooi, dus we laten het lekker zo hangen. Moet ook wel, want de boorgaten zijn wat te groot om makkelijk weg te werken :+. Halve muur brokkelt af, ook zonder klopboorstand. En ja de tv staat erg ver naar voren, maar dat is omdat het eigenlijk een paar pakken laminaat zijn met een dekbedovertrek er overheen, en erachter nog wat bouwmateriaal ligt :P.



En de dimmer hangt ook! Had de verkeerde afdekplaat gekocht, eentje die alleen op JUNG dimmers past (en we hebben een PeHa dimmer). Wist ik veel dat er verschillende modellen zijn :'). Maar een sluitring tussen moer en afdekplaatje lijkt ook te werken, in ieder geval voorlopig.

pi_159829471
Bij de gordijnen zou je eventueel een koofje kunnen maken. Dan zie je de rail niet.
Ziet er goed uit hoor verder.
pi_160163842
Het is hier rustig! Maar dat is omdat er de laatste tijd weinig geklust is in huis :@. Er moeten nog wel een aantal grote klussen gedaan worden, maar we zijn eigenlijk vooral bezig geweest met werk, huishouden, vakantie en een tweedehands autootje kopen. Die auto mag komend weekend mee naar huis, dus daarna verwacht ik dat we in het weekend weer meer tijd hebben voor klussen en dan zijn we ook wat mobieler als we materiaal/spullen nodig hebben. Verder nog wat kleine afwerkdingen gedaan (dimmer uitkiezen en monteren, laatste schakelaars monteren, lampen ophangen, lampen uitkiezen). En ons lieve konijntje woont weer bij ons O+.



Wat er komende maand op de planning staat:
- Afwerking plinten slaapkamer
- Plinten woonkamer
- Plafond toilet
- Tegel vervangen in de badkamer :@ en douchedeur monteren
- Gangkast afwerken
- Schuifdeur tussen slaapkamer en badkamer ophangen
- Her en der kitwerk

In de gangkast mag ik los, met een druk geometrisch behangetje :P. We moeten eerst nog even een verwijderbaar plafond maken (expansievat hangt erboven) en de vloer afwerken. Dan een buis erin om jassen aan te hangen en wellicht nog wat bergruimte (maar daar hebben we nog niet echt naar gekeken). Behang wordt waarschijnlijk onderstaand:



pi_160164430
Druk is een understatement whaha. Leuk hoor.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_160173615
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 23:34 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Druk is een understatement whaha. Leuk hoor.
Als ik groen licht krijg voor een hysterisch behangetje in de gangkast dan ga ik er ook vol voor 8-). Die deur is toch meestal dicht en er zullen vaak jassen voor hangen, maar ik vind dat soort 'verrassingen' wel leuk in een huis :P.

Dan nog een praktische vraag; in ons toilet willen we een soort koof maken om de leidingen en de watermeter, waar we een deurtje in willen maken zodat de watermeter nog wel bereikbaar blijft maar niet in het zicht zit. Van wat voor soort plaatmateriaal kan je dat het beste doen? Ik zat zelf te denken aan underlayment of vurenhouten timmerpanelen op een houten regelwerk, maar misschien zijn er andere materialen gebruikelijker? Ik wil geen gipsplaten gebruiken omdat je daar geen mooie deur van kunt maken en ik eigenlijk ook geen zin heb om weer te stucen in het toilet :@.

pi_160175251
Waarom niet een koofje halen wat je met magneetjes vastklikt? Geen gedoe met een deurtje, wel makkelijk er af te halen. En wat meer ruimte voor als er een keer iets is met de watermeter.
  woensdag 24 februari 2016 @ 14:42:13 #139
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_160176314
Je zou mdf kunnen nemen en dat netjes aflakken.
pi_160178620
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2016 14:03 schreef Puala het volgende:
Waarom niet een koofje halen wat je met magneetjes vastklikt? Geen gedoe met een deurtje, wel makkelijk er af te halen. En wat meer ruimte voor als er een keer iets is met de watermeter.
Het idee was om dat deurtje inderdaad met magneetjes te doen! :Y Deurtje mag ook gewoon een stuk plaat zijn dat los kan. Ik zie alleen niet helemaal voor me hoe je een koof kunt maken die alleen met magneten vast zit? Wat gebruik je dan als 'staanders' en wat als plaatmateriaal? Of gebruik je dan geen staanders maar alleen platen waar je van die 'kastdeur' magneetsluitingen in vast maakt, zodat ze aan elkaar en aan de muur blijven 'plakken'?



Ik vind het wel een interessant idee, het klinkt makkelijk demonteerbaar enzo, en als hij in 1 stuk demonteerbaar is kan ik de twee platen ook gewoon aan elkaar maken met van die hoekankers om wat starheid in de vorm te krijgen. Ik moet wel even kijken hoe dat uitkomt met het opstaande randje van de toiletombouw, als ik dat uit kan vogelen dan heeft dit zeker mijn voorkeur :P. Ik ben al wat ideetjes aan het uitwerken om vanavond even te bespreken met mijn vriend.

quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2016 14:42 schreef Barrah het volgende:
Je zou mdf kunnen nemen en dat netjes aflakken.
Wat is het voordeel van mdf tov underlayment of timmerpanelen? Kosten? Dikte?
pi_160178694
Mijn deur van de meterkast (dikke vuren houten banken á 8-10 kg) zit ook met 6 magneetjes dicht,.

Maar even een latje maken op de muur waar het magneetje op vast kan klikken met dat plaatje. Zoiets. Dan heb je vlees om op vast te klikken qua magneet.
  woensdag 24 februari 2016 @ 17:01:30 #142
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_160179583
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2016 16:21 schreef Chicolade het volgende:
Wat is het voordeel van mdf tov underlayment of timmerpanelen? Kosten? Dikte?
Alles wat je noemt.
MDF is lekker glad en kun je dus makkelijker strak aflakken dan underlayment.
En het is ook relatief goedkoop.

Ik zou de gehele koof verwijderbaar maken (dus niet alleen maar verwijderbare plaatjes op een vast rachelwerk), zodat je alleen rondom naden hebt.

Als je de hele koof van 18mm mdf maakt, hoef je daarvoor alleen twee stroken mdf aan elkaar te lijmen. Dan heb je helemaal geen balkjes of rachels nodig. Zet de gelijmde delen om de 30cm aan elkaar vast met schroeven om een goede verbinding te krijgen. Verzonken schroeven even plamuren en je ziet er niks meer van. Doordat je alleen mdf gebruikt kan de koof makkelijk met magneten op zijn plaats tegen de muur worden gehouden.

Je kunt het ook met dunner mdf doen, bijvoorbeeld 12mm, waarbij je de plaatjes wel aan elkaar zet met behulp van een lat.

De kopse kant van het mdf die in het zicht blijft zo glad mogelijk schuren, dan insmeren met witte houtlijm en na het drogen weer schuren. Als je dit netjes doet zie je na het schilderen geen aanzet meer.
pi_160196534
Wij hebben bij zo'n soort plaat deze verwerkt. Wil prima!
Even over de plantjes: ik zou er een partij neerzetten. Groene planten filteren de gifstoffen uit je woning, die je dan zelf niet inademt. de plantjes gaan er wel dood van, maar hey... jij blijft er gezonder bij. Ik reken altijd bij een verhuisbudget zo'n 50 euro aan planten mee.
It ain't over 'till the fat lady sings
La prudencia es la madre de la ciencia.
pi_160308911
Ennn er zit weer schot in de zaak! Afgelopen weekend een autootje gekocht, en daarmee meteen langs de Hornbach en Ikea gereden voor houten balken, een Hektar stalamp en nachtkastjes. De nachtkastjes zijn heel erg blauw, maar een beetje afwisseling van al het grijs, wit en zwart is ook wel fijn :+.

Gister de nachtkastjes en Iamp in elkaar gezet, de afvoer van de bovenburen geïsoleerd met steenwol (en het lijkt erop dat we nu niet meer in de woonkamer kunnen horen als er iemand doortrekt), en wat restanten steenwol achter het voorzetwandje gepropt in het toilet. Ook nog een begin gemaakt aan het regelwerk voor het plafond in het toilet, maar het werd al vrij laat dus daar gaan we later mee verder.

Wat er nog gedaan moet worden voor het plafond in het toilet:
- Regelwerk afmaken (2 balken, waaronder een die om de waterleiding heen moet)
- 3 plafondplaten op maat zagen
- Gat voor afvoerventiel maken in plafondplaat
- Afzuiging van centrale punt aansluiten op afvoerventiel met zo'n aluminium flexibele buis
- Gat voor inbouwspot maken in plafondplaat
- Alle plafondplaten bevestigen met schroeven en clips
- Inbouwspot aansluiten
- Afwerken met plafondplinten (die in verstek gezaagd moeten worden)

Zou makkelijk in 1 dag gedaan moeten kunnen worden, maar komende twee weekenden ben ik niet thuis dus het moet of 's avonds doordeweeks (na het werk, in het donker op het balkon zagen, meh) of pas over een paar weken.

quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 09:38 schreef verita het volgende:
Wij hebben bij zo'n soort plaat deze verwerkt. Wil prima!
Even over de plantjes: ik zou er een partij neerzetten. Groene planten filteren de gifstoffen uit je woning, die je dan zelf niet inademt. de plantjes gaan er wel dood van, maar hey... jij blijft er gezonder bij. Ik reken altijd bij een verhuisbudget zo'n 50 euro aan planten mee.
Ik werk in een laboratorium, ik hang meerdere uren per dag in de niet al te gezonde dampen, dus ik denk niet dat een paar planten in huis nog veel voor mijn gezondheid gaan doen :+. Al wil ik wel planten in huis, maar dat is meer omdat ik dat er leuk uit vind zien :P. Ik wil deze gaan maken en in de vensterbank zetten:



Ooit, als ik tijd heb ofzo :').
pi_160309221
Die plant ideeën zijn tof! _O_

Heb je ook al zo'n kruidenrek?

  maandag 29 februari 2016 @ 11:53:24 #146
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_160310195
Voor je eetkamertafel zou je ook kunnen kijken bij www.desmederij.eu Ik weet dat zij echt heel schappelijk zijn qua prijzen en kunnen alles maken wat je wilt :)

[ Bericht 0% gewijzigd door E.T. op 29-02-2016 12:15:36 ]
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_160414972
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 11:13 schreef Puala het volgende:
Die plant ideeën zijn tof! _O_

Heb je ook al zo'n kruidenrek?

[ afbeelding ]
Mijn vriend keek mee en riep meteen: "Oh wat een tof kruidenrek!". Dus ik vermoed dat ik daar misschien ook wel wat mee ga doen tzt :+. Ik zie het al voor me om een rekje te maken aan de binnenkant van het kastdeurtje van de CV O-). Binnenkant, want niet alle kruiden doen het goed met zonlicht.

Ik kende het fenomeen al wel, ik ben hier wel eens binnen geweest:


quote:
6s.gif Op maandag 29 februari 2016 11:53 schreef E.T. het volgende:
Voor je eetkamertafel zou je ook kunnen kijken bij www.desmederij.eu Ik weet dat zij echt heel schappelijk zijn qua prijzen en kunnen alles maken wat je wilt :)
We hebben misschien een tafel gevonden in de juiste maat (140x80 of 140x90), die niet op maat gemaakt hoeft te worden! Dat zou significant schelen in de kosten, en levertijd. Alleen nog geen tijd gehad om langs te gaan bij die winkel, want wil hem wel eerst in het echt zien en hij komt in twee kleuren:


En ik wil wel even testen of 86cm tussen de poten genoeg ruimte is :+. Met onze huidige stoelen zou dat net aan kunnen (42cm per stuk), maar misschien is het wel mogelijk om de poten iets verder naar buiten te zetten, aangezien het zelfmontage is.
pi_160427515
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2016 17:01 schreef Barrah het volgende:

Als je de hele koof van 18mm mdf maakt, hoef je daarvoor alleen twee stroken mdf aan elkaar te lijmen. Dan heb je helemaal geen balkjes of rachels nodig. Zet de gelijmde delen om de 30cm aan elkaar vast met schroeven om een goede verbinding te krijgen. Verzonken schroeven even plamuren en je ziet er niks meer van.

De kopse kant van het mdf die in het zicht blijft zo glad mogelijk schuren, dan insmeren met witte houtlijm en na het drogen weer schuren. Als je dit netjes doet zie je na het schilderen geen aanzet meer.
Hier exact zo gedaan, alleen dan niet met de magneetjes. Gaat prima :Y
pi_160989990
Tussen alle sociale 'verplichtingen', sporten en werk door toch nog wat tijd gevonden om het klussen in huis weer op te pakken. Eindelijk het kozijn gekit in de badkamer, en de vensterbank in de slaapkamer. De deurklink vastgezet in de deur tussen woon- en slaapkamer. De 'studeerkamer' (aka gereedschaphok) eens goed opgeruimd en schoongemaakt zodat we daar nu ook zonder problemen naar binnen kunnen :+.

Uitgezocht wat voor mysterieuze kabel er door de gangkast loopt; een oude PTT kabel die we weg mogen halen, waar dus ook geen spanning/stroom op staat, wat het afwerken van muur/plafond een stuk makkelijker gaat maken. We zijn van plan om de pijp in te korten met de multitool of handzaag (slijptol is niet handig vanwege vonken in een kleine ruimte), en dan de kabel weg te knippen. Boven het vroegere plafond is er niet gestuct of geverfd, dus dat is op de foto een beetje donker geworden.



Regelwerk van het toiletplafond zit er helemaal in, en toen kwamen we erachter dat we iets te enthousiast hebben opgeruimd dus nog even langs schoonouders gegaan voor wat draad, kroonsteentjes en een verzinkboortje :+. Plafondplaten zitten er dus nog niet in, maar dat gaat hopelijk niet lang meer duren.



Centraaldoos blijft bereikbaar na het plaatsen van het plafond; we gebruiken restanten van de plafondplaten uit de badkamer en die zijn (indien echt nodig) demonteerbaar.
pi_160990428
Lief konijn.
Hoe heet ie/ze?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')