abonnement bol.com Unibet Coolblue
  dinsdag 2 februari 2016 @ 17:15:10 #101
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_159599814
Offtopic geneuzel over zeep en lampenkappen verwijderd.
There is only one religion
pi_159599826
Hongarije is zeer zeer zwaar gestrafd na wo1
Op Japan na de zwaartste straf

Hongarije verloor 72% van zijn grond. En 2/3 van zijn bevolking
Het was Frankrijk die koste wat het kost Hongaarse rijk wilde verdelen onder de overwinnaars
Het was nooit Oostenrijk Hongarije want hongarije was halve eeuw bezet door de Turken (viel nog mee vergeleken wat daarna kwam)
De meest noordelijke minarette ligt in Eger ,die 80 jaar bezet is geweest
Met hulp van de Habsburgers is Hongarije en de Balkan bevrijdt van de Turken maar werd meteen Hongarije bezet
En werd het 'Oostenrijk-Hongarije'
Tot op de dag van vandaag wordt het zo genoemd
Het was bezetting van de habsburgers

Dus tja toen Franz weet ik veel van Oostebrijk perse naar Servie ging werd ie gedood. Uiteraard voor Duitsland ideaal want die wilde al iets ontketenen. En verklaarde onmiddelijk de oorlog
Nouja Oostenrijk is vriendjes van Duitsland dus ging mee. Maja Rusland is vriendjes met Servie en Frankrijk weer met Rusland en voila een oorlog

Maar na die wereldoorlog werd de buit verdeeld. Het gekke is is dat duitsland zijn estolen land terug moest geven ,logisch maar Hongarije had geen land gestolen terwijl het 72 procent moest afstaan. Aan roemenie , die was altijd aan de kant van duitsland en oostenrijk hongarije gestaan maar op het laatst als een bange kip naar gealieerden gelopen omdat het inzag dat ze gingen verliezen. Dus roemenie kreeg Erdely ( transylvanie)
Boem een enorm gebied gekregen van de gealieerden
Rusland kreeg Karpatia als kadootje
Servie kreeg vajdaszag
Men heeft maar van het noorden tjechie slovakia van gemaakt. Slovakia is een land dat pas bestaat sinds 1991 maar de grootste bek heeft

En zelfs oostenrijk kreeg grond van hongaren! Westen bij sopron

In 1 klap had het Hongaarse rijk zijn grondstoffen en rijkdommen verloren. En de bevolking. Meer dan 5 miljoen hongaren zaten ineens in buitenland.
Er is niet gekeken naar geografische en etnische minderheden na wo1
De meeste magyaren woonden op het platteland niet in steden
Hongaren zijn op de Russen na de grooste groep Europeanen die geen eigen land hebben
En als gevolg van trianon nooit economish meer boven zijn gekomen. En leven vandaag de dag onder taaldiscriminatie
In slovakia is het verboden om Hongaars te praten. Je krijgt een boete. Terwijl 80% hongaars is in het zuiden van slovakia
In Roemenie leven meer dan 2 miljoej etnische hongaren. Gebied is gewoon hongaars men weigert roemeens te spreken. Gebieden waar 80% hongaars is pest de roemeense oveheid hen altijd door de stad in de drie kleuren van roemenie te verven
Officieel moet de politie in twee talen spreken maar ze hebben er lak aan
Andersom ook. Als je naar Hongaarse dorpen gaat , ze weigeren Roemeens te spreken
Europese unie doet niets
Vaak wordt de hongaren verweteb dat ze niet aanpassen aan hun nieuwe land.
In servie hebben de etnische hongaren beter. Ook rechten dus aanpassing gaat veel beter.
Idem in oekraijne. Sterkee nog de hongaarse taal is daar aan het verdwijnen. Is niet erg want de etnishe hongaren voelen zich geaccepteerd en hun nakomeligen dus ook oekraijns

Toen de wo2 aan kwam zetten was hongarije neutraal. Immers wilden zij hun bevolking buiten de grenzen beschermen en waarom zou hongarije opnieuw de kant van de duitsers kiezen?
Maja hitler had hele gebieden veroverd en ook Erdely (transylvanie) en gaf dit gebied terug aan Hongarije om te zeggen : kijk eens voor jou doe je met ons mee?
Uiteindelijk deed hongarije mee. Maar hitler hield niet aan zijn woord en viel uiteindelijk ook Hongarije binnen
Gevolg was immens voor de Joodse mekka want boedapest werd judenrein gemaakt

En na de oorlog had Hongarije niets meer en de volgende bezetter : rusland
Opnieuw bezet en probeerde Hongarije na Polen in 1956 een opstand. Want hongaren houden niet van bezetters. Hongaren willen zelf bezetter spelen haha
Maar die opstand werd keihard afgestraft.

Dus al met al duitsland moet niet zo zeuren. Hongarije is veel zwaarder gestraftm inderdaad geschiedenis wordt gescreven door overwinnaars want nergens wordt geleerd wat er de hongaren is aangedaan

In hongarije weten ze het nog alijd. In elke klaslokaal hangt ewoon de oorspronkelijke hongaarse rijk : erdely , karpatia, vajdaszag, en wordt kinderen geleerd dat dit ware hongarije is

Frankrijk wilde na wo1 kostte wat het kost de Hongaren klein krijgen. En dat is gebeurd. Ze zijn hun grond kwijt eraakt, ondanks pogingen en onderhandelingen, hun rijkdom kwijt (hongarije heeft nooit meer kunnen bouwen) , land verloren (meer dan 72 %),bevolking kwijt (meer dan twee derde)
Mishien een klein lichtpuntje : hongaarse rijk bestaat al heeeel lang , en volgens veel wetenschappers is de Hongaarse taal een voertaal geweest, maar hun rijk is nooit erkend geweest , pas na de trianon
De hongaarse taal is nooit erkend geweest.

En hebben nog steeds te maken met de gevolgen van de trianon. De regering heeft in 2006 toegeven dat het helemaal niet goed gaat met Hongarije. Sinds trianon eigenlijk niet

Als er een land actie had moeten ondernemen na trianon om rechtvaardigheid te krijgen was het hongarije wel. Aan dat land is gesnoept door de gealieerden. Kapot gemaakt. Hongarije werd onderling verdeeld om de overwinnaars een plezier te doen. Ten koste van een rijk en zijn bevolking
Als een man uitgekleed en zijn kleren verscheurt en verdeeld onder de mensen.

Maar nee , dit wordt allemaal niet geleerd. En zou Duitsland door wo1 het meest geleden hebben? Wat een brutaliteit! En dit noem ik nou geschiedvervalsing

Hier heeft men alleen maar over het westen dit en westen dat
Duitsland dit en duitsland dat. Who cares. Er is meer in de wereld.
Hongarije verdiend rechtvaardigheid vind ik. Dus vandaar. Hongarije heeft echt geleden onder trianon.

[ Bericht 0% gewijzigd door Szikha2 op 02-02-2016 17:21:18 ]
  dinsdag 2 februari 2016 @ 17:29:28 #103
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_159600117
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 17:16 schreef Szikha2 het volgende:
Hongarije
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar in hoeverre heeft dit te maken met Antisemitisme en verschillende complotdemkers?
Zonder afbreuk te doen aan je betoog zou ik best willen weten hoe het in oost-europa(hongarije) eraan toeging m.b.t. semitisme en antisemitisme, kun je daar ook iets over zeggen?
There is only one religion
  dinsdag 2 februari 2016 @ 18:00:41 #104
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_159600796
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 17:16 schreef Szikha2 het volgende:
Hongarije is zeer zeer zwaar gestrafd na wo1
Op Japan na de zwaartste straf

Hongarije verloor 72% van zijn grond. En 2/3 van zijn bevolking
Het was Frankrijk die koste wat het kost Hongaarse rijk wilde verdelen onder de overwinnaars
Het was nooit Oostenrijk Hongarije want hongarije was halve eeuw bezet door de Turken (viel nog mee vergeleken wat daarna kwam)
De meest noordelijke minarette ligt in Eger ,die 80 jaar bezet is geweest
Met hulp van de Habsburgers is Hongarije en de Balkan bevrijdt van de Turken maar werd meteen Hongarije bezet
En werd het 'Oostenrijk-Hongarije'
Tot op de dag van vandaag wordt het zo genoemd
Het was bezetting van de habsburgers

Dus tja toen Franz weet ik veel van Oostebrijk perse naar Servie ging werd ie gedood. Uiteraard voor Duitsland ideaal want die wilde al iets ontketenen. En verklaarde onmiddelijk de oorlog
Nouja Oostenrijk is vriendjes van Duitsland dus ging mee. Maja Rusland is vriendjes met Servie en Frankrijk weer met Rusland en voila een oorlog

Maar na die wereldoorlog werd de buit verdeeld. Het gekke is is dat duitsland zijn estolen land terug moest geven ,logisch maar Hongarije had geen land gestolen terwijl het 72 procent moest afstaan. Aan roemenie , die was altijd aan de kant van duitsland en oostenrijk hongarije gestaan maar op het laatst als een bange kip naar gealieerden gelopen omdat het inzag dat ze gingen verliezen. Dus roemenie kreeg Erdely ( transylvanie)
Boem een enorm gebied gekregen van de gealieerden
Rusland kreeg Karpatia als kadootje
Servie kreeg vajdaszag
Men heeft maar van het noorden tjechie slovakia van gemaakt. Slovakia is een land dat pas bestaat sinds 1991 maar de grootste bek heeft

En zelfs oostenrijk kreeg grond van hongaren! Westen bij sopron

In 1 klap had het Hongaarse rijk zijn grondstoffen en rijkdommen verloren. En de bevolking. Meer dan 5 miljoen hongaren zaten ineens in buitenland.
Er is niet gekeken naar geografische en etnische minderheden na wo1
De meeste magyaren woonden op het platteland niet in steden
Hongaren zijn op de Russen na de grooste groep Europeanen die geen eigen land hebben
En als gevolg van trianon nooit economish meer boven zijn gekomen. En leven vandaag de dag onder taaldiscriminatie
In slovakia is het verboden om Hongaars te praten. Je krijgt een boete. Terwijl 80% hongaars is in het zuiden van slovakia
In Roemenie leven meer dan 2 miljoej etnische hongaren. Gebied is gewoon hongaars men weigert roemeens te spreken. Gebieden waar 80% hongaars is pest de roemeense oveheid hen altijd door de stad in de drie kleuren van roemenie te verven
Officieel moet de politie in twee talen spreken maar ze hebben er lak aan
Andersom ook. Als je naar Hongaarse dorpen gaat , ze weigeren Roemeens te spreken
Europese unie doet niets
Vaak wordt de hongaren verweteb dat ze niet aanpassen aan hun nieuwe land.
In servie hebben de etnische hongaren beter. Ook rechten dus aanpassing gaat veel beter.
Idem in oekraijne. Sterkee nog de hongaarse taal is daar aan het verdwijnen. Is niet erg want de etnishe hongaren voelen zich geaccepteerd en hun nakomeligen dus ook oekraijns

Toen de wo2 aan kwam zetten was hongarije neutraal. Immers wilden zij hun bevolking buiten de grenzen beschermen en waarom zou hongarije opnieuw de kant van de duitsers kiezen?
Maja hitler had hele gebieden veroverd en ook Erdely (transylvanie) en gaf dit gebied terug aan Hongarije om te zeggen : kijk eens voor jou doe je met ons mee?
Uiteindelijk deed hongarije mee. Maar hitler hield niet aan zijn woord en viel uiteindelijk ook Hongarije binnen
Gevolg was immens voor de Joodse mekka want boedapest werd judenrein gemaakt

En na de oorlog had Hongarije niets meer en de volgende bezetter : rusland
Opnieuw bezet en probeerde Hongarije na Polen in 1956 een opstand. Want hongaren houden niet van bezetters. Hongaren willen zelf bezetter spelen haha
Maar die opstand werd keihard afgestraft.

Dus al met al duitsland moet niet zo zeuren. Hongarije is veel zwaarder gestraftm inderdaad geschiedenis wordt gescreven door overwinnaars want nergens wordt geleerd wat er de hongaren is aangedaan

In hongarije weten ze het nog alijd. In elke klaslokaal hangt ewoon de oorspronkelijke hongaarse rijk : erdely , karpatia, vajdaszag, en wordt kinderen geleerd dat dit ware hongarije is

Frankrijk wilde na wo1 kostte wat het kost de Hongaren klein krijgen. En dat is gebeurd. Ze zijn hun grond kwijt eraakt, ondanks pogingen en onderhandelingen, hun rijkdom kwijt (hongarije heeft nooit meer kunnen bouwen) , land verloren (meer dan 72 %),bevolking kwijt (meer dan twee derde)
Mishien een klein lichtpuntje : hongaarse rijk bestaat al heeeel lang , en volgens veel wetenschappers is de Hongaarse taal een voertaal geweest, maar hun rijk is nooit erkend geweest , pas na de trianon
De hongaarse taal is nooit erkend geweest.

En hebben nog steeds te maken met de gevolgen van de trianon. De regering heeft in 2006 toegeven dat het helemaal niet goed gaat met Hongarije. Sinds trianon eigenlijk niet

Als er een land actie had moeten ondernemen na trianon om rechtvaardigheid te krijgen was het hongarije wel. Aan dat land is gesnoept door de gealieerden. Kapot gemaakt. Hongarije werd onderling verdeeld om de overwinnaars een plezier te doen. Ten koste van een rijk en zijn bevolking
Als een man uitgekleed en zijn kleren verscheurt en verdeeld onder de mensen.

Maar nee , dit wordt allemaal niet geleerd. En zou Duitsland door wo1 het meest geleden hebben? Wat een brutaliteit! En dit noem ik nou geschiedvervalsing

Hier heeft men alleen maar over het westen dit en westen dat
Duitsland dit en duitsland dat. Who cares. Er is meer in de wereld.
Hongarije verdiend rechtvaardigheid vind ik. Dus vandaar. Hongarije heeft echt geleden onder trianon.
Nou is het wel even een poosje terug een eeuw..
Ik kan me niet herinneren dat Hongarije er veel over heeft lopen jammeren.
Het volk wat een eigen land kreeg vond het prima.

Tussen Tsjechie en Slowakije boterde het al niet sinds ze 1 land waren.
Het land zelf hongarije of zeg maar de hele regio was een bijelkaar geraapt zooitje kwa landen, en het is de eeuwen ervoor al zovaak uit elkaar en weer inelkaar gezet dat een opsplitsing eigenlijk de beste oplossing was.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_159601317
http://www.the-treaty-of-trianon.eu/index.htm

Het verdrag van Trianom heeft zeer veel ellende gebracht en midden Europa kapot gemaakt.

In hongarije leeft het nog altijd.

Het idd gezorgd voor zeer veel ellende dat niet geleerd wordt en zelfs niet erkend. Dit omdat het westen niet bezig is met oost en midden europa

Ik kan mij nog herinneren dat ds Slovaakse minister riep "de Hongaren zijn het kanker van ons land"
En het feit dat er uberhaubt boetes mag opleggen in een lidstaat van Europese unie laat zien dat EU niets geeft om 'die' landen.

pi_159601473

Het leeft nog steeds omdat hongaren in oa roemenie onderdrukt worden en je kan een etniciteit niet laten verdwijnen.

Trianom heeft een hele diepe spoor achter gelaten in midden europa. En zal nooit meer hetzelfde zijn.
  dinsdag 2 februari 2016 @ 19:20:15 #107
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_159602859
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 18:26 schreef Szikha2 het volgende:
http://www.the-treaty-of-trianon.eu/index.htm

Het verdrag van Trianom heeft zeer veel ellende gebracht en midden Europa kapot gemaakt.

In hongarije leeft het nog altijd.

Het idd gezorgd voor zeer veel ellende dat niet geleerd wordt en zelfs niet erkend. Dit omdat het westen niet bezig is met oost en midden europa

Ik kan mij nog herinneren dat ds Slovaakse minister riep "de Hongaren zijn het kanker van ons land"
En het feit dat er uberhaubt boetes mag opleggen in een lidstaat van Europese unie laat zien dat EU niets geeft om 'die' landen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 18:33 schreef Szikha2 het volgende:

Het leeft nog steeds omdat hongaren in oa roemenie onderdrukt worden en je kan een etniciteit niet laten verdwijnen.

Trianom heeft een hele diepe spoor achter gelaten in midden europa. En zal nooit meer hetzelfde zijn.
Hmm Om hoeveel mensen gaat het?
Want ik herinner me iets van een belofte wie wij nederlanders ook een deal hadden gemaakt met Molukkers en ook niet zijn nagekomen.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  Moderator dinsdag 2 februari 2016 @ 19:24:09 #108
249559 crew  Lavenderr
pi_159602993
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 19:20 schreef theguyver het volgende:

[..]

[..]

Hmm Om hoeveel mensen gaat het?
Want ik herinner me iets van een belofte wie wij nederlanders ook een deal hadden gemaakt met Molukkers en ook niet zijn nagekomen.
Met de Molukkers is heel slecht omgegaan. Die hebben letterlijk in de kou gestaan. Een grote schande.
pi_159604113
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 17:29 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

Maar in hoeverre heeft dit te maken met Antisemitisme en verschillende complotdemkers?
Zonder afbreuk te doen aan je betoog zou ik best willen weten hoe het in oost-europa(hongarije) eraan toeging m.b.t. semitisme en antisemitisme, kun je daar ook iets over zeggen?
Ik heb altijd problemen met het kort en krachtig verwoorden. Sorry voor offtopic.

Vroeger ( voor 2006) heb ik niets gemerkt van antisemitisme.En hetHongaarse rijk zat vol met Joden. Eeuwenlang. Niet voor niets werd Boedapest het Mekka van Joden genoemd. Maar het gaat slecht met Hongarije en sinds de opstand tegen regering in 2006 zag je veel anti Joodse menigten opkomen echt antisemitisme kan ik het niet noemen. Dit heeft oa ook te maken met de toenmalige sterke Turkse nationalisme. Van beide zijden! Zowel Turken als Hongaren zochten contact met elkaar.

Het Turan gevoel was aantal jaren heel sterk aanwezig. Ik denk dat het elk nationalisme de Joden de dupe van worden of ander minderheden. Want de roma's hadden ook zwaar. Nog altijd.

Extreem rechtse partijen zijn populair in Hongarije. Maar het is niet zo dat er zo'n sterk Joods antisentiment heerst hoor. Dan krijg je een verkeerd beeld. Ga naar Boedapest waar een inmens mooie Joodse wijk zit en je kan er heerlijk kosher eten. Niemand wordt daar bedreigd ( teminste niet dat ik weet?) en je vindt daar de grootste synagoge ter wereld ook nog.

Opvallend is dat het Turanisme weer aan het afzakken is in Hongarije. Maar mischien omdat ik minder in Hongarije ben en dus minder ermee bezig houdt. Dus dan merk ik minder.
Hongaren zijn nu meer op zichzelf gericht vind ik. En ik vermoed dat het Turanisme afzwaktzwakt en er een afkeer tegen Islam begint te komen. Dat is ineens weer springlevend terwijl dat juist voor de vluchtelingen crisis helemaal niet was. Sterker nog ik merkte onder de jeugd vooral (internet fora's) tussen Hongaarse en Turkse nationalisten ook toenadering werd gezocht religieus gezien.

Ik vermoed dat daar nu een einde aan gekomen is. Hongaarse regering richt zich ook meer naar Rusland. En lijkt te loeren op Oekraine tijdens het conflict ( Karpaten) en als het eenmaal zover is Karpatia innemen?
Meer dan 80% van de Hongaarse bevolking wil terug naar communistische tijdperk omdat het heel slecht gaat in Hongarije. Door kapitalisme komen veel Hongaren in de problemen. Voedsel is duurder dan in Nederland. En armoede en werkeloosheid is geen goede combinatie.
Dus veel Hongaren willen/ snakken terug naar communisme. Maar let op, de regering is corrupt. Je kan ineens land kwijt raken ( land dat vroeger vanwege communisme staatseigendom is). Land dat dan moet worden verloot maar je bij voorbaat al weet dat het verloren strijd is omdat de regering aan vriendjes politiek doet dus krijgt de vrienden van de regering je landgoed en je kan daar als eigenaar niets aan doen.

Tot nu toe heeft de vluchtelingen prioriteit in Hongarije. En neemt sympathie voor EU meer en meer af. Afwachten.
pi_159604336
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 19:20 schreef theguyver het volgende:

[..]

[..]

Hmm Om hoeveel mensen gaat het?
Want ik herinner me iets van een belofte wie wij nederlanders ook een deal hadden gemaakt met Molukkers en ook niet zijn nagekomen.
In elke klaslokaal leert men over Groot Hongarije. Hongaren zijn erg nationalistisch. Alleen tijden verstrijken. En andere problemen hebben voorrang lijkt het.

maar het Attila tijdperk blijft wel
  dinsdag 2 februari 2016 @ 20:52:01 #111
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_159606034
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 20:03 schreef Szikha2 het volgende:

[..]

In elke klaslokaal leert men over Groot Hongarije. Hongaren zijn erg nationalistisch. Alleen tijden verstrijken. En andere problemen hebben voorrang lijkt het.

maar het Attila tijdperk blijft wel
:) Heb zelf wat vrienden daar wonen maar die hebben er nooit een woord over gerept, het is nu wel een eeuw geleden dus dan zal het daarom niet zo veel aandacht meer hebben.
Ditto geld bijvoorbeeld over onze molukse geschiedenis.. Tijd heelt.
En je kan er verder toch weinig meer aan doen.
Maar de landen zijn opgesplitst en veel van de volken vonden het wel prima zo..
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_159608497
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 20:52 schreef theguyver het volgende:

[..]

:) Heb zelf wat vrienden daar wonen maar die hebben er nooit een woord over gerept, het is nu wel een eeuw geleden dus dan zal het daarom niet zo veel aandacht meer hebben.
Ditto geld bijvoorbeeld over onze molukse geschiedenis.. Tijd heelt.
En je kan er verder toch weinig meer aan doen.
Maar de landen zijn opgesplitst en veel van de volken vonden het wel prima zo..
Ze wonen in Erdély , Székelyföld? Of in Moldavië? Of in Hongarije zelf?

Ja het leven gaat verder. Nieuwe problemen komen en oude problemen blijken hierdoor compleet te verdwijnen. Al blijft het in gebieden als Transylvanië enzo nog moeilijk. Maar wellicht door nieuwe problemen waar heel Europa mee te maken krijgt verdwijnt vijandelijkheid?
Ik ken een Hongaars dorpje in Erdély die nog altijd gewoon Hongaars spreekt en weigert Roemeens te spreken. Ze zetten zelfs Roemenen uit hun supermarkten. En vernielen straatborden in het Roemeens.
En Roemenië blijft ook doorgaan om deze dorpen die etnisch Hongaars zijn te vernielen , hun identiteit te stelen. De Csángós zijn ook nog niet helemaal aangepast en spreken eigenlijk beter Hongaars dan een Hongaar in Hongarije. Zuiver Hongaars. Wel tweede taal, Maar je zou verwachten na zoveel generaties dat ze dat loslaten. Maar nee. Ondanks het allemaal afneemt blijven ze vasthouden aan hun orgine

Ik denk dat de Hongaarse taal wat sterker is dan bijvoorbeeld het Nederlands. Nederlandse taal is beinvloedbaar (onbewust) en Hongaarse taal is veel ouder dan men gedacht had.

Net zoals de vele etnische groepen binnen Siberië

Ondanks al die onderdrukkingen het dwingen van de Russische taal en cultuur blijven ze vasthouden. En ik denk dat zij ooit zullen verdwijnen helaas. Komen en gaan van culturen, taal door gebeurtenissen.
  dinsdag 2 februari 2016 @ 21:52:34 #113
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_159608555
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 19:14 schreef robin007bond het volgende:
Het valt mij op dat onder de aluhoedjes zich heel veel antisemitische sentimenten verschuilen.

Even gekopieerd uit een eerdere post:

Zelfs op een linksgeoriënteerde aluhoedjessite/wiki heb ik echt het vermoeden dat er best wat antisemitisme achter veel dingen zit.

Zie bijv. hoe positief ze bijvoorbeeld zijn over Corbyn. Dat verraadt toch wel een linkse positie:

https://wikispooks.com/wiki/Jeremy_Corbyn

Maar, dan beweren ze dat hij door de zionisten tegengehouden wordt die tevens de media zouden bezitten. Omdat hij kritisch op Israël zou zijn.

Bijv:

[..]

Wat toch weer een "joods complot" zou voorstellen.

In die zin vind ik dat het concept New Antisemitism best valide is misschien.

Een ander voorbeeld van antisemitisme op zo'n aluhoedjessite. 9/11 is uiteraard gedaan door de zionisten. :')

https://wikispooks.com/wiki/9-11/Israel_did_it

Incl. davidsterren bij verdachte figuren.

Zowel van rechtse als linkse aluhoedjes heb ik geconstateerd dat heel vaak antisemitisme een groot verbindend element is.

Maar mijn grote vraag is eigenlijk, wat maakt het dat antisemitisme zo wijdverspreid is onder complotdenkers? Is het misschien toch de historische wortels die in de Protocollen van Zion zitten?

Wat mij opvalt bij veel complotdenkers is dat ze vaak in verschillende categorieën vallen:

- Het kapitalisme werkt perfect, maar de Ander zorgt ervoor dat het niet werkt. Vaak zijn deze complotdenkers reactionair van aard en verlangen ze naar "de goede oude tijd" waarin de Ander nog niet zorgde voor de onrust
- Het systeem werkt niet, maar de Ander zorgt ervoor dat mijn ideologische doelen niet worden bereikt (dit zie je naar mijn mening meer onder linkse complotdenkers). Hoewel hier wel een klein beetje validiteit in zit naar aanleiding van bijvoorbeeld Operatie Gladio en COINTELPRO.
Op zich een goede vraag. Je ziet het 'joodse complot' bijna bij elke gebeurtenis terugkomen als sinistere reden voor die gebeurtenis. Er zijn eigenlijk geen andere ethniciteiten die verdacht worden van wereldwijd samenspannen om de wereld in het verderf te storten.
Ik heb in ieder geval nooit gehoord van het negercomplot, een eskimocomplot of een complot waarin Japanners een rol speelde. Maar 911, WIjzen van Zion, de EU, etc de Joden zijn altijd wel van de partij als er samengezworen wordt.
Het is zelfs eerder zo dat Links allerlei complotten waar Joden bij betrokken zijn bedenkt dan rechts. De traditionele rechtse partijen doen dat niet. Ook Stalin geloofde bijvoorbeeld dat de Joden een complot tegen hem smeden.
Waarom de Joden dan? Ik weet het niet. Pas hier werd ook beweerd dat de Joden achter het complot zaten om door massa-immigratie van moslims Europa ten onder te brengen.Terwijl dit niet aannemelijk is, want dat is ook hun eigen ondergang. Toch waren mensen niet van dit idee af te brengen.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_159610086
Jodenhaat bestaat vanaf het begin. Kijk maar. Alles wat er gebeurd in de wereld worden Joden bij betrokken. Aanslag in Parijs. Moord op Bin Laden. De Pest. Bloedsprookje. Crisis in Tunesië. Bij Khadaffi wordt Joden bij betrokken door te denken dat zijn moeder Joods is. Dood van Arafat. Saddam. De Egyptische leider. Gedoe tussen Pakistan en India : worden Joden bij betrokken. Bij Jezus: Joden worden bij betrokken. Feminisme: Joden worden bij betrokken. Homoseksualiteit: Joden worden bij betrokken. Europese Unie: Joden worden erbij betrokken. Problemen in Syrië : Joden worden bij betrokken. De terreurbewegingen in Algerije: Joden worden bij betrokken.
Sp Leider : betrekt Joden erbij.
Communisme: Joden bij betrokken. Duitsland van Hitler: Joden worden bij betrokken.
Slavernij : Joden worden erbij betrokken.
Social media: Joden worden erbij betrokken. Wikipedia: Joden worden erbij betrokken.
NOS : Joden worden bij betrokken. Leiders zoals Wilders: Joden worden bij betrokken.
Mohammed grondleger van Islam: betrok de Joden erbij.
Facebook : Joden worden erbij betrokken.
Porno: Joden worden erbij betrokken. Aids: Joden worden erbij betrokken. En zelfs de Jodenvervolging: Joden .....

En dat valt allemaal te verklaren. Jodenhaat is gelijk aan de menselijke natuur het is dus een natuurlijke haat. En de haat is niet erg maar moet gezien worden als een middel.
pi_159613390
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 21:52 schreef LXIV het volgende:

[..]

Op zich een goede vraag. Je ziet het 'joodse complot' bijna bij elke gebeurtenis terugkomen als sinistere reden voor die gebeurtenis. Er zijn eigenlijk geen andere ethniciteiten die verdacht worden van wereldwijd samenspannen om de wereld in het verderf te storten.
Ik heb in ieder geval nooit gehoord van het negercomplot, een eskimocomplot of een complot waarin Japanners een rol speelde. Maar 911, WIjzen van Zion, de EU, etc de Joden zijn altijd wel van de partij als er samengezworen wordt.
Het is zelfs eerder zo dat Links allerlei complotten waar Joden bij betrokken zijn bedenkt dan rechts. De traditionele rechtse partijen doen dat niet. Ook Stalin geloofde bijvoorbeeld dat de Joden een complot tegen hem smeden.
Waarom de Joden dan? Ik weet het niet. Pas hier werd ook beweerd dat de Joden achter het complot zaten om door massa-immigratie van moslims Europa ten onder te brengen.Terwijl dit niet aannemelijk is, want dat is ook hun eigen ondergang. Toch waren mensen niet van dit idee af te brengen.
Ah dus, space travel, Kennedy en MLK assassinaties, 911, Aurora/Batman, Sandy Hook, Boston Smoke Bomb, Hebdo, train terror, Bataclan 'attacks' allemaal joodse complotten waren?
Wie zegt dat precies? Waar kom je bij dit soort 'discredit by association' onzin?
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
  woensdag 3 februari 2016 @ 01:11:15 #116
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_159613558
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 19:14 schreef robin007bond het volgende:
Het valt mij op dat onder de aluhoedjes zich heel veel antisemitische sentimenten verschuilen.

Even gekopieerd uit een eerdere post:

Zelfs op een linksgeoriënteerde aluhoedjessite/wiki heb ik echt het vermoeden dat er best wat antisemitisme achter veel dingen zit.

Zie bijv. hoe positief ze bijvoorbeeld zijn over Corbyn. Dat verraadt toch wel een linkse positie:

https://wikispooks.com/wiki/Jeremy_Corbyn

Maar, dan beweren ze dat hij door de zionisten tegengehouden wordt die tevens de media zouden bezitten. Omdat hij kritisch op Israël zou zijn.

Bijv:

[..]

Wat toch weer een "joods complot" zou voorstellen.

In die zin vind ik dat het concept New Antisemitism best valide is misschien.

Een ander voorbeeld van antisemitisme op zo'n aluhoedjessite. 9/11 is uiteraard gedaan door de zionisten. :')

https://wikispooks.com/wiki/9-11/Israel_did_it

Incl. davidsterren bij verdachte figuren.

Zowel van rechtse als linkse aluhoedjes heb ik geconstateerd dat heel vaak antisemitisme een groot verbindend element is.

Maar mijn grote vraag is eigenlijk, wat maakt het dat antisemitisme zo wijdverspreid is onder complotdenkers? Is het misschien toch de historische wortels die in de Protocollen van Zion zitten?

Wat mij opvalt bij veel complotdenkers is dat ze vaak in verschillende categorieën vallen:

- Het kapitalisme werkt perfect, maar de Ander zorgt ervoor dat het niet werkt. Vaak zijn deze complotdenkers reactionair van aard en verlangen ze naar "de goede oude tijd" waarin de Ander nog niet zorgde voor de onrust
- Het systeem werkt niet, maar de Ander zorgt ervoor dat mijn ideologische doelen niet worden bereikt (dit zie je naar mijn mening meer onder linkse complotdenkers). Hoewel hier wel een klein beetje validiteit in zit naar aanleiding van bijvoorbeeld Operatie Gladio en COINTELPRO.
Wat hebben die laatste twee opmerkingen van je nou met Anti-Semitisme te maken?? :?

Verder kan ik je vertellen dat ik een hekel heb aan Zionisten maar absoluut geen hekel heb aan Joden. Als je me nu AntiSemitisme verwijt dan snap je waarschijnlijk niet helemaal hoe het in elkaar steekt.

Sowieso rust er een taboe op kritiek op Israel/Zionisme aangezien er gelijk geroepen word AntiSemitisme! Wat natuurlijk je reinste onzin is.
Feyenoord!
  woensdag 3 februari 2016 @ 01:16:13 #117
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_159613603
quote:
14s.gif Op donderdag 26 november 2015 19:43 schreef jogy het volgende:
Antisemitisme en antizionisme zijn twee nauw met elkaar verbonden onderwerpen maar wel met een hele duidelijk scheiding. Maar misschien is het een beetje zoals elke koe is een zoogdier maar niet elk zoogdier is een koe. elke antisemiet is een antizionist maar niet elke antizionist is een antisemiet. En binnen de samenzweringswereld heb je ook de extreem zionisten als onderwerp. Daar gaat het dus nog verder. Elke antisemiet is een antizionist en dus ook een anti extreem zionist. Je hebt genoeg pro-zionisten die alsnog tegen de extreme variant zijn.

Ikzelf ben ook een zionist, wat dus niet meer of minder zegt dat ik geloof dat het joodse volk een eigen land moet kunnen hebben en houden. Maar het extreem zionisme mag van mij zo de prullenbak in.

Maar je hebt dus 'vervuiling' binnen de samenzwerings zionisme discussie. Wat een discussie ook best moeilijk maakt door de mensen die openlijk of verhulde antisemiet zijn en aan de andere kant de pavlov antisemiet roepers die dat ook doen als het eigenlijk niet aan de orde is. Zo is de ruimte voor discussie nogal beperkt.
Ik geloof ook zeker dat het Joodse volk een eigen land moet kunnen hebben en houden. Maar volgens mij gaat Zionisme veel verder dan dat. Namelijk dat ze denken dat het Joodse volk het gekozen volk is en daarom alles geoorloofd is. Als je kijkt naar wat voor verschrikkelijke dingen de Zionisten in het verleden hebben gedaan dan kan ik dat niet anders als veroordelen.
Feyenoord!
pi_159615920
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 01:16 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Ik geloof ook zeker dat het Joodse volk een eigen land moet kunnen hebben en houden. Maar volgens mij gaat Zionisme veel verder dan dat. Namelijk dat ze denken dat het Joodse volk het gekozen volk is en daarom alles geoorloofd is. Als je kijkt naar wat voor verschrikkelijke dingen de Zionisten in het verleden hebben gedaan dan kan ik dat niet anders als veroordelen.
Kun je een paar recente voorbeelden geven?
  woensdag 3 februari 2016 @ 10:37:38 #119
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_159616668
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 01:16 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Ik geloof ook zeker dat het Joodse volk een eigen land moet kunnen hebben en houden. Maar volgens mij gaat Zionisme veel verder dan dat. Namelijk dat ze denken dat het Joodse volk het gekozen volk is en daarom alles geoorloofd is. Als je kijkt naar wat voor verschrikkelijke dingen de Zionisten in het verleden hebben gedaan dan kan ik dat niet anders als veroordelen.
Nee, Zionisme heb je in alle geuren en kleuren. Van de Geef de joden een eigen staat maar blijf van de Palestijnen af tot aan Fuck alles en iedereen Joden zijn de beste en de rest is onze bitch. (ultra-zionisme). Beetje(!) vergelijkbaar met verschillende stromingen binnen religies waar (bijna) elk geloof een extremistische stroming heeft of voetbalfans met een hooligan afdeling of zelfs de ultra-fanboys van een bepaald merk (Apple of Android bijvoorbeeld). Zionisten zijn net mensen. En mensen kunnen gewoon wel eens flink uit hun reet gaan door zich te sterk met een externe factor te identificeren.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  woensdag 3 februari 2016 @ 10:40:42 #120
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_159616740
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 09:56 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Kun je een paar recente voorbeelden geven?
Nou het beleid wat Israel blijft voeren door telkens de Gazastrook een kopje kleiner te maken als er een aanslag word gepleegd in Israel. De voortdurende bezetting. Etc etc.
Feyenoord!
  woensdag 3 februari 2016 @ 10:42:15 #121
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_159616773
quote:
14s.gif Op woensdag 3 februari 2016 10:37 schreef jogy het volgende:

[..]

Nee, Zionisme heb je in alle geuren en kleuren. Van de Geef de joden een eigen staat maar blijf van de Palestijnen af tot aan Fuck alles en iedereen Joden zijn de beste en de rest is onze bitch. (ultra-zionisme). Beetje(!) vergelijkbaar met verschillende stromingen binnen religies waar (bijna) elk geloof een extremistische stroming heeft of voetbalfans met een hooligan afdeling of zelfs de ultra-fanboys van een bepaald merk (Apple of Android bijvoorbeeld). Zionisten zijn net mensen. En mensen kunnen gewoon wel eens flink uit hun reet gaan door zich te sterk met een externe factor te identificeren.
Daar denkt deze zoon van een zionistische generaal toch anders over.

http://www.sundaytimes.lk(...)-nations-173970.html
Feyenoord!
  woensdag 3 februari 2016 @ 11:37:57 #122
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_159618003
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 10:42 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Daar denkt deze zoon van een zionistische generaal toch anders over.

http://www.sundaytimes.lk(...)-nations-173970.html
Hij heeft het over één versie van Zionisme en stelt inderdaad dat Israël als staat niet legitiem is, mag hij vinden :P.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_159618895
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 10:40 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Nou het beleid wat Israel blijft voeren door telkens de Gazastrook een kopje kleiner te maken als er een aanslag word gepleegd in Israel. De voortdurende bezetting. Etc etc.
De illegale settlements, stelen van land en expansion of borders ook nog.
Dat ze fout bezig zijn is niet te ontkennen.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
  woensdag 3 februari 2016 @ 12:27:34 #124
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_159619072
Kun je ook van de Palestijnen zeggen dus niet bepaald relevant. Bovendien is dat niet het punt. Israel staat niet gelijk aan de wereldcomplotten zoals nu wel doet worden geloofd
  woensdag 3 februari 2016 @ 12:44:12 #125
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_159619432
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 12:27 schreef ChrisCarter het volgende:
Kun je ook van de Palestijnen zeggen dus niet bepaald relevant. Bovendien is dat niet het punt. Israel staat niet gelijk aan de wereldcomplotten zoals nu wel doet worden geloofd
Over wat voor complotten heb je het en wie gelooft dat?
Feyenoord!
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')