abonnement Unibet Coolblue
pi_157841207
quote:
1s.gif Op donderdag 26 november 2015 19:21 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Nee, wat een parasiet moet die vluchteling toch eigenlijk wel niet zijn.
Hoezo, parasiet? Ik denk niet dat er in Bagdad veel te parasiteren valt.
  donderdag 26 november 2015 @ 19:22:55 #127
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_157841229
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
pi_157841232
quote:
1s.gif Op donderdag 26 november 2015 19:19 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Wat ook echt belangrijk is als je hier naartoe kwam vanwege de veiligheid :')

Een zegt zelfs dat hij zijn gezin achter heeft gelaten vanwege de gevaarlijke en dure bootreis. Zijn gezin komt later met het vliegtuig.

Waarom kwam je dan niet meteen met het vliegtuig??
Omdat het lastig is om gezinnen te herenigen als het hele gezin daar nog zit.

Ik leg het uit voor je. De man komt hierheen, want kaartjes voor de bootreis zijn duur en het is vrij gevaarlijk (inb4: helemaal niet!!11!!). Aangezien je niet wilt dat je kinderen verdrinken laat je die achter in Jordanië of een ander land in de buurt, in een opvangkamp. De man gaat dan naar Nederland, Duitsland of Zweden, en als hij hier asiel krijgt kan hij zijn gezin legaal laten overvliegen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_157841235
quote:
10s.gif Op donderdag 26 november 2015 18:53 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Haha Sigaartje rijdt een multipla
Zit je me uit te lachen?
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  Grootste baggeraar 2022 donderdag 26 november 2015 @ 19:23:55 #130
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_157841266
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 19:20 schreef deadprez het volgende:

[..]

:{ :') :|W ;(
Nou?? Waarom kan het hele gezin nu wel met het vliegtuig als het toen met een persoon niet kon?
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  donderdag 26 november 2015 @ 19:24:10 #131
395200 deadprez
One more rail
pi_157841275
quote:
1s.gif Op donderdag 26 november 2015 19:23 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Nou?? Waarom kan het hele gezin nu wel met het vliegtuig als het toen met een persoon niet kon?
gezinshereniging...
Stop the violence
Down with the hate
Op vrijdag 21 augustus 2015 01:36 schreef engeopa het volgende:
Deadprez is een frequent bezoeker van Joop.nl. Kneusje eerste klas. walgelijke policor hoofd in de wolken multicultilover.
  donderdag 26 november 2015 @ 19:24:22 #132
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_157841278
quote:
1s.gif Op donderdag 26 november 2015 19:23 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Nou?? Waarom kan het hele gezin nu wel met het vliegtuig als het toen met een persoon niet kon?
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
  donderdag 26 november 2015 @ 19:25:02 #133
437551 Sneeuw-Leeuw
Liefde voor Jezus
  Grootste baggeraar 2022 donderdag 26 november 2015 @ 19:28:03 #134
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_157841413
quote:
7s.gif Op donderdag 26 november 2015 19:22 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Omdat het lastig is om gezinnen te herenigen als het hele gezin daar nog zit.

Ik leg het uit voor je. De man komt hierheen, want kaartjes voor de bootreis zijn duur en het is vrij gevaarlijk (inb4: helemaal niet!!11!!). Aangezien je niet wilt dat je kinderen verdrinken laat je die achter in Jordanië of een ander land in de buurt, in een opvangkamp. De man gaat dan naar Nederland, Duitsland of Zweden, en als hij hier asiel krijgt kan hij zijn gezin legaal laten overvliegen.
Twee vragen. Als die bootreis zo gevaarlijk is, waarom kwam hij dan niet meteen met het vliegtuig?
En waarom kwam het gezin niet meteen mee met het vliegtuig? Het is daar toch zo onveilig? Waarom laat je je vrouw en kind dan achter? En waarom had je wel super geld voor een dure bootreis, maar niet voor een vliegtuig?

Dat zijn meer vragen dan twee. Sorry als het te moeilijk wordt.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  Grootste baggeraar 2022 donderdag 26 november 2015 @ 19:30:46 #135
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_157841512
quote:
7s.gif Op donderdag 26 november 2015 19:22 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Omdat het lastig is om gezinnen te herenigen als het hele gezin daar nog zit.

Ik leg het uit voor je. De man komt hierheen, want kaartjes voor de bootreis zijn duur en het is vrij gevaarlijk (inb4: helemaal niet!!11!!). Aangezien je niet wilt dat je kinderen verdrinken laat je die achter in Jordanië of een ander land in de buurt, in een opvangkamp. De man gaat dan naar Nederland, Duitsland of Zweden, en als hij hier asiel krijgt kan hij zijn gezin legaal laten overvliegen.
Oh en waarom ging hij niet naar het eerste het beste veilige land maar ondernam hij die hele tocht door 7 of 8 veilige landen om zich hier te vestigen? En vervolgens dat ook voor je gezin in petto te hebben?
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_157841513
quote:
1s.gif Op donderdag 26 november 2015 19:28 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Twee vragen. Als die bootreis zo gevaarlijk is, waarom kwam hij dan niet meteen met het vliegtuig?
Eh, bijvoorbeeld omdat je niet het vliegtuig in komt als je geen geldige papieren voor de bestemming hebt, omdat de vliegmaatschappij geen zin heeft om gratis een geweigerd iemand weer terug te moeten vliegen?

Om maar eens iets voor de hand liggends te noemen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-11-2015 19:31:03 ]
pi_157841600
Om maar op de tt te reageren, ze weten de weg zou ik zeggen.

Veel succes en doei. Ik zal ze niet missen. Breng ze maar met een bus tot de grens.
Do what you love, love what you do!
  Grootste baggeraar 2022 donderdag 26 november 2015 @ 19:34:24 #138
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_157841661
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 19:30 schreef Igen het volgende:

[..]

Eh, bijvoorbeeld omdat je niet het vliegtuig in komt als je geen geldige papieren voor de bestemming hebt, omdat de vliegmaatschappij geen zin heeft om gratis een geweigerd iemand weer terug te moeten vliegen?

Om maar eens iets voor de hand liggends te noemen.
Want het is heel voor de hand liggend dat iedereen ineens zijn papieren kwijt is.

En als er bijvoorbeeld geen vliegtuig van kon vertrekken vanwege een onveilige situatie, waarom kan dat nu dan ineens wel met dat gezin? Is de situatie dan ineens wel veilig? Waarom zou je dan nog met het vliegtuig vertrekken?
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_157841686
quote:
1s.gif Op donderdag 26 november 2015 19:28 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Twee vragen. Als die bootreis zo gevaarlijk is, waarom kwam hij dan niet meteen met het vliegtuig?
En waarom kwam het gezin niet meteen mee met het vliegtuig? Het is daar toch zo onveilig? Waarom laat je je vrouw en kind dan achter? En waarom had je wel super geld voor een dure bootreis, maar niet voor een vliegtuig?

Dat zijn meer vragen dan twee. Sorry als het te moeilijk wordt.
Vogeltjesdans hou op hoor, ik ga het je nog een keer uitleggen.

Ten eerste: de controles op het vliegveld zijn (behoorlijk) wat strenger dan bij de Griekse grens. De mensen worden aldaar gewoon tegengehouden door de douane, die zegt van "je mag niet mee, want je bent een vluchteling". Dat komt door de volgende bepaling van de EU.

quote:
In order to combat illegal immigration effectively, it is essential that all the Member States introduce provisions laying down the obligations of carriers transporting foreign nationals into the territory of the Member States.
Ik ga het hele artikel niet citeren voor je, maar er staat in dat, als een vliegtuigmaatschappij iemand naar Nederland brengt die daar níet mag blijven, dan moeten ze ook de kosten voor zijn terugreis betalen. Maatschappijen zijn daar niet zo happig op en houden dus strenge controles. Daarom komen de mensen met de boot.

Waarom ze hun vrouw en kinderen achterlaten heb ik al verteld, maar goed, ik leg het nog een keer uit. Ja, het is daar in de regio onveilig, daarom willen ze weg. Het is echter óók onveilig om de reis te maken hierheen, daar kan van alles misgaan. De makkelijkste en betrouwbaarste manier om sámen in Nederland terecht te komen is om een iemand te sturen en het gezin te laten herenigen als die hier asiel heeft. Tot die tijd blijven vrouw en kinderen in de kampen in de regio.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  donderdag 26 november 2015 @ 19:36:01 #140
138448 PeZu
Suspended animation
pi_157841728
Zwakzinnig topic weer mongolenvogel'
There's a virus in my system
There's a virus in my brain
There's a virus in my system
And it's driving me insane
pi_157841766
quote:
1s.gif Op donderdag 26 november 2015 19:30 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Oh en waarom ging hij niet naar het eerste het beste veilige land maar ondernam hij die hele tocht door 7 of 8 veilige landen om zich hier te vestigen? En vervolgens dat ook voor je gezin in petto te hebben?
Omdat ze graag een toekomst willen opbouwen. Dat staat letterlijk in dat artikel, en aangezien jij mensen verwijt dat ze het niet gelezen hebben had je zelf ook wel even beter je best mogen doen. Ze verwachten niet dat de oorlog in Syrië snel opgelost is, dus gaan ze liever naar een land waar het goed toeven is dan naar een land waar ze continu het risico lopen door een stel racisten in elkaar getikt te worden.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  Grootste baggeraar 2022 donderdag 26 november 2015 @ 19:37:11 #142
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_157841767
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 19:30 schreef Igen het volgende:

[..]

Eh, bijvoorbeeld omdat je niet het vliegtuig in komt als je geen geldige papieren voor de bestemming hebt, omdat de vliegmaatschappij geen zin heeft om gratis een geweigerd iemand weer terug te moeten vliegen?

Om maar eens iets voor de hand liggends te noemen.
En hoezo 'gratis terug vliegen'? We hebben het over de vlucht van daar naar hier en het verhaal van gezinshereniging.

En hoezo 'geweigerd persoon'? Is hij geweigerd in zijn eigen land?
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_157841805
quote:
1s.gif Op donderdag 26 november 2015 19:34 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Want het is heel voor de hand liggend dat iedereen ineens zijn papieren kwijt is.

En als er bijvoorbeeld geen vliegtuig van kon vertrekken vanwege een onveilige situatie, waarom kan dat nu dan ineens wel met dat gezin? Is de situatie dan ineens wel veilig? Waarom zou je dan nog met het vliegtuig vertrekken?
Nee pipo, daar gaat het niet om.

Ben je ooit wel eens internationaal met het vliegtuig geweest?

Bij het inchecken controleert de vliegmaatschappij of je een geldig *visum* hebt voor het land waar je naartoe wil vliegen. Bij online inchecken moet je zelf plechtig beloven dat je een visum hebt en voor de financiële gevolgen aansprakelijk bent als je het land van bestemming niet in komt en gelijk weer terug moet vliegen. Maar ik denk niet dat een vliegmaatschappij die vanuit Irak vliegt, zo veel vertrouwen in de klant zal hebben.

En wat denk jij - denk je dat een Irakees die wil vluchten zo-even een Schengen-toeristenvisum kan aanvragen? Kom op zeg. |:(
  donderdag 26 november 2015 @ 19:38:36 #144
395200 deadprez
One more rail
pi_157841810
quote:
1s.gif Op donderdag 26 november 2015 19:37 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

En hoezo 'gratis terug vliegen'? We hebben het over de vlucht van daar naar hier en het verhaal van gezinshereniging.

En hoezo 'geweigerd persoon'? Is hij geweigerd in zijn eigen land?
Ben je nou aan het trollen?
Stop the violence
Down with the hate
Op vrijdag 21 augustus 2015 01:36 schreef engeopa het volgende:
Deadprez is een frequent bezoeker van Joop.nl. Kneusje eerste klas. walgelijke policor hoofd in de wolken multicultilover.
  Grootste baggeraar 2022 donderdag 26 november 2015 @ 19:41:25 #145
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_157841901
quote:
7s.gif Op donderdag 26 november 2015 19:37 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Omdat ze graag een toekomst willen opbouwen. Dat staat letterlijk in dat artikel, en aangezien jij mensen verwijt dat ze het niet gelezen hebben had je zelf ook wel even beter je best mogen doen. Ze verwachten niet dat de oorlog in Syrië snel opgelost is, dus gaan ze liever naar een land waar het goed toeven is dan naar een land waar ze continu het risico lopen door een stel racisten in elkaar getikt te worden.
En dan zijn we waar we moeten zijn: bij het feit dat het geen vluchtelingen zijn, maar gewoon vanuit economisch perspectief hier naartoe komen. Bedankt voor het toegeven van mijn hele punt, en de reden waarom de overgrote meerderheid van Nederland die uitvreters hier niet moet.

En dan mensen die niet van parasieten en profiteurs houden, is wel een heel erg zwaktebod.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_157841932
Er geldt ondertussen een negatief reisadvies voor ons landje. *O*

Mensen die roepen dat je geen vluchteling bent als je klaagt snappen het niet helemaal. Het probleem is namelijk vaak dat ze maandenlang in de opvang zitten, voor er ook maar vordering is in de procedure. Ondertussen hebben ze familie, die ze ook graag in veiligheid willen brengen (je weet wel, waar zo over werd gezeurd dat die mannen alleen komen), die ze al die tijd niet kunnen zien.

Prima natuurlijk als je niet wil dat ze allemaal naar Nederland komen, dat wil ik ook niet. Uit de wachttijd blijkt namelijk wel dat we het niet aankunnen. Alleen dat constante zoeken naar iets om ze op te pakken is een beetje vermoeiend.
  Grootste baggeraar 2022 donderdag 26 november 2015 @ 19:42:45 #147
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_157841951
quote:
9s.gif Op donderdag 26 november 2015 19:38 schreef deadprez het volgende:

[..]

Ben je nou aan het trollen?
Ik reageer op wat ld woordelijk zegt. Ik vraag hem om uitleg. Kennelijk weet hij allemaal zo goed wat een 'vluchteling' beweegt.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  donderdag 26 november 2015 @ 19:43:33 #148
395200 deadprez
One more rail
pi_157841978
quote:
1s.gif Op donderdag 26 november 2015 19:42 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Ik reageer op wat ld woordelijk zegt. Ik vraag hem om uitleg. Kennelijk weet hij allemaal zo goed wat een 'vluchteling' beweegt.
Aha.
Stop the violence
Down with the hate
Op vrijdag 21 augustus 2015 01:36 schreef engeopa het volgende:
Deadprez is een frequent bezoeker van Joop.nl. Kneusje eerste klas. walgelijke policor hoofd in de wolken multicultilover.
  donderdag 26 november 2015 @ 19:46:28 #149
138448 PeZu
Suspended animation
pi_157842081
quote:
1s.gif Op donderdag 26 november 2015 19:42 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Ik reageer op wat ld woordelijk zegt. Ik vraag hem om uitleg. Kennelijk weet hij allemaal zo goed wat een 'vluchteling' beweegt.
jij daarentegen staat natuurlijk bekend om je objectieve empathisch vermogen...
There's a virus in my system
There's a virus in my brain
There's a virus in my system
And it's driving me insane
  Grootste baggeraar 2022 donderdag 26 november 2015 @ 19:47:26 #150
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_157842113
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 19:38 schreef Igen het volgende:

[..]

Nee pipo, daar gaat het niet om.

Ben je ooit wel eens internationaal met het vliegtuig geweest?

Bij het inchecken controleert de vliegmaatschappij of je een geldig *visum* hebt voor het land waar je naartoe wil vliegen. Bij online inchecken moet je zelf plechtig beloven dat je een visum hebt en voor de financiële gevolgen aansprakelijk bent als je het land van bestemming niet in komt en gelijk weer terug moet vliegen. Maar ik denk niet dat een vliegmaatschappij die vanuit Irak vliegt, zo veel vertrouwen in de klant zal hebben.

En wat denk jij - denk je dat een Irakees die wil vluchten zo-even een Schengen-toeristenvisum kan aanvragen? Kom op zeg. |:(
Maar waarom zou dat gezin nu wel ineens uit irak (irak? De dreiging van IS komt toch uit syrie? Het waren toch geen meereizigers uit andere landen? Toch? TOCH???) kunnen wegvliegen? Waarom krijgt dat hele gezin nu wel een visum? En waarom moet dat naar Nederland? Een korte vlucht naar het ook al veilige Turkije kost veel minder.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')