abonnement bol.com Unibet Coolblue
  donderdag 26 november 2015 @ 11:32:13 #1
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_157831112
Wat willekeurige plaatjes









En op verzoek:


meer op: http://i166.photobucket.com/albums/u101/gbfc/Shodai/Gundam

Informatieve websites:
Uchiyama Nederlandse website met heleboel info over Japan.
Japan-Guide Uitgebreide website met veel informatie.
Japan De echte Wikipedia-site over Japan.
Tozai Reisbureau voor oa. JRpassen en vliegtickets.
Huis ten Bosch

Internationale vliegvelden:
vliegveld Tokyo (Narita)
vliegveld Osaka

Ambassades:

Japanse ambassade in Nederland:
Tobias Asserlaan 2
2517 KC Den Haag
Tel: 070-3469544
http://www.nl.emb-japan.go.jp/

Nederlandse ambassade in Japan (Tokyo):
Shibakoen 3-6-3
Minato-ku, Tokyo, 105-0011
Tel: 03-5776-5400
http://www.oranda.or.jp/index/english/index.html

Nederlands consulaat in Japan (Osaka-Kobe):
Twin 21 MID Tower
33rd Floor
Shiromi 2-1-61
Chuo-ku
Osaka City, 540-6133
Tel: 06-6944-7272
http://www.oranda-cg.or.jp


FAQ

Studeren/stage in Japan by xienix84

Studeren in Japan kan via bijvoorbeeld een stage(je kan ook gewoon vakken volgen). Voor een stage heb je meestal een contactpersoon bij je eigen universiteit nodig die weer mensen in Japan kent. Via die weg kan je vaak een stage regelen, en bijvoorbeeld proberen buitenlandbeurzen aan te vragen als je zelf de financien niet hebt. Op deze manier kan je een lab vinden waar je een stage kan doen. Met bedrijven gaat het naar mijn weten wat moeilijker om een stage en/of werkplek te vinden. Je zal dan toch een internationaal bedrijf moeten zoeken denk ik. Japanse bedrijven nemen niet snel buitenlanders aan, zeker niet als die buitenlanders weinig Japans kunnen. Ga er bij een binnenlands bedrijf vanuit dat vrijwel niemand daar fatsoenlijk Engels kan.

Bedenk ook dat een stage in Japan lange uren betekent. Je kan niet op je gemak Japan verkennen, maar wordt geacht veel en lang te werken. Soms is dat echt stress en niet voor iedereen weggelegd denk ik.

Je kan natuurlijk ook naar het bureau buitenland van je universiteit gaan. Daar kan je kijken met welke Japanse universiteit jouw universiteit een exchange agreement heeft. Dan kan je bijvoorbeeld een of twee semester daar studeren terwijl je collegegeld in Nederland betaald. Je kan dan contact opnemen met de Japanse universiteit die dan bijvoorbeeld woonruimte oid voor je kunnen regelen. Voor zover bij mij bekend hebben veel Japanse universiteiten ook speciale Japans lessen voor buitenlandse studenten. Iedere universiteit in Japan heeft wel een programma voor buitenlandse studenten.

Wat ik zelf heb gedaan is het Junior Year Program in English(JYPE) aan Tohoku University in Sendai. Voor zover ik weet kan je daar alleen aan meedoen als je bachelor biologie aan de Universiteit Utrecht bent aangezien die een special exchange agreement hebben( maar goed, helaas doet vanuit Utrecht amper iemand mee en vanaf de JYPE website kan je ook aanmeldingsformulieren downloaden). Het is een programma waar ongeveer 54 studenten per jaar aan mee kunnen doen, studenten van over de hele wereld. Ongeveer de helft daarvan komt in aanmerking voor een beurs. Biologie in Utrecht krijgt elk jaar sowieso één beurs(die had ik dus, maakt t erg makkelijk). Het programma bestaat uit 3 delen. Japanse lessen, lessen in het Engels(betreffende engineering, science(bio) educatie en Japanse cultuur; het programma is dan ook alleen voor mensen in engineering, science of education bachelors). En het derde deel is een research project wat je doet in een lab. Daarnaast heb je genoeg tijd om rond te reizen, mensen te leren kennen, vrije tijd te hebben en zijn er veel uitstapjes(geregeld door het internatioal office en vrijwilligersgroepen). Echt een chance of a lifetime. Geweldige kans!!!

Daarnaast kan je natuurlijk Japans studeren en via die studie naar Japan gaan. Bij een homestay verblijf je in een Japans gezin. Dit kan in een vakantie van 2 weken, tot een verblijf tot een jaar. Je betaald dan natuurlijk wel. Ik weet hier zo geen speciale website voor, maar je kan gewoon googlen op \\\'homestay Japan\\\', dan vind je vast wel wat.

En natuurlijk het belangrijkste deel van de o/p

ETEN :Y) :Y) :Y)


http://www.justhungry.com/images/tonkatsu.jpg
http://www.yumeshigoto.gr.jp/kameraman/gyoza.jpg
http://www.daninjapan.com/1.19/yakitori.jpg
http://www.onmyplate.org/hotei_katsucurry.jpg
http://www.thekua.com/ran(...)6/03/okonomiyaki.jpg

Ow ja en als tip, de Yakitori die ze bij de Makro verkopen smaken bijna hetzelfde als in Japan *O* Toevoeging: daarover zijn de meningen verdeeld. :D
De Okonomiyaki van de Japanese Pancake World in Amsterdam zijn daarentegen niet te vreten. -O- Volgens poepoog dan. Ik vond het daar wel lekker. *O*



Oishinbo (美味しんぼ?, lit. "The Gourmet") is a long-running cooking manga written by Tetsu Kariya and drawn by Akira Hanasaki. The manga's title is a portmanteau of the Japanese word for delicious, oishii, and the word for someone who loves to eat, kuishinbo.

Japan docu's

Japanorama

Serie van de BBC met Jonathan Ross. Niet meer op TV maar te downloaden bij de betere sites.



No Sex Please, We're Japanese - BBC Documentaire over het dalende geboortecijfer in Japan.

Citibank pinautomaten in Japan
www.citibank.co.jp/en/banking/branch_atm/pdf/atm.pdf

Wie is wanneer in Japan?
Aurelius 16 maart - 18 april 2016
happynjitram Woonachtig in
IntensiveGary 28 december tot pakweg 10 januari. Jaarlijks.
Lyrebird Woonachtig in
Kill-em-all Woonachtig in

[ Bericht 0% gewijzigd door Thetallguy op 08-12-2015 06:38:01 ]
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
  donderdag 26 november 2015 @ 11:32:34 #2
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_157831118
Ik sloot het vorige topic met:

Voor de natuur-en-japan-liefhebbers:
Natuur op 2: Wild Japan.

Natuurserie is origineel van de BBC, in november uitgezonden op NPO 2.
Echte aanrader! Niet alleen de bijzondere Japanse natuur is prachtig om te zien, maar ook van: "Hey daar was ik" :D :P

Aflevering 1 gaat over Honshu
Aflevering 2 over de zuidwestelijke eilanden
Aflevering 3 gaat over Hokkaido

Van de hertjes in Nara, tanuki's, mini-zwijntjes en de onderwaterwereld in Okinawa. En nog veeeel meer.

Aflevering 3 moet ik nog kijken.Maar 1 en 2 waren echt super!

http://www.uitzendinggemi(...)Op_2_Wild_Japan.html
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
  donderdag 26 november 2015 @ 11:56:16 #3
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_157831516
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 08:45 schreef Aurelius het volgende:
Is iemand trouwens wel eens naar Izu Hanto gegaan? We gaan 5 dagen een auto huren en dan met die kleine daar een beetje rondrijden.
Wij zijn een paar dagen in Shuzenji geweest. Leuk onsen-dorpje.
Bij Minshuku Fukui met onsen.


We zijn toen ook met de bus naar Ito (oostkant) geweest omdat daar een leuke glazen-bodem-boot langs de kust vaart. Daar aangekomen bleek dat de boot net 3 dagen in onderhoud was.. dus we waren daar voor niks. Verder was er niet zo veel te doen.. en de bus ging pas weer eind de middag terug. Jammeerrrrr.
Noordwest kant schijnt super mooi te zijn met mooie rotsformaties en Fuji-san in de achtergrond bij mooi weer.

Lijkt me tof om daar met een auto rond te touren ^O^
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_157832600
Voorjaar ga ik weer, en we huren een auto. Als ik begin april niet meer gepost heb, heb ik het wrs niet overleefd :')

En tof, die docu's! Vanavond maar eens terugkijken. Al heb ik geloof ik wel een stukje gezien van zo'n docu met die aapjes in Arashiyama? Maar not sure of dat op NPO was.
pi_157854446
Verander mij maar in 16-3 tot 18-4 in de OP. 8-)
pi_157976437
Ga ergens volgens jaar ook minimaal 21 dagen naar Japan :D

* Volg topic
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_157994428
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 12:59 schreef Negentiendertig het volgende:
Voorjaar ga ik weer, en we huren een auto. Als ik begin april niet meer gepost heb, heb ik het wrs niet overleefd :')

En tof, die docu's! Vanavond maar eens terugkijken. Al heb ik geloof ik wel een stukje gezien van zo'n docu met die aapjes in Arashiyama? Maar not sure of dat op NPO was.
Die aapjes daar zijn een hoax! Heb dat hele park rond gezocht naar de 'luidruchtige en erg brutale apen', maar die waren nergens te bekennen. Alleen in een (betaald) park aan de overkant van de rivier, bovenop de berg. Bij andere parken waar wilde apen zouden moeten zitten (bij Osaka oa) ook nooit een aap gezien, ondanks de waarschuwingsbordjes :'(

Pas bij het bekende snowmonkey-park bij Nagano heb ik mijn eerste aap gezien. Maar ook hier heeft het meer weg van een dierentuin met entree en apen die gevoerd worden. Gelukkig zat er één aap vlak voor de ingang, dus die telt wel als wild :') Maar verder was het wel echt leuk om te zien, alleen jammer dat er nog geen sneeuw lag (maar logisch, begin oktober).

Ik heb nog geprobeerd om mn man zo ver te krijgen om komend voorjaar nog een keer Japan te doen, maar hij vindt het te lang vliegen met baby en de highlights hebben we al gezien, dus nu wordt het oost Canada.
RitseB: Dat leer je nog wel, koei heeft altijd gelijk
pi_157995259
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 20:21 schreef koei het volgende:

[..]

Die aapjes daar zijn een hoax! Heb dat hele park rond gezocht naar de 'luidruchtige en erg brutale apen', maar die waren nergens te bekennen. Alleen in een (betaald) park aan de overkant van de rivier, bovenop de berg. Bij andere parken waar wilde apen zouden moeten zitten (bij Osaka oa) ook nooit een aap gezien, ondanks de waarschuwingsbordjes :'(

Pas bij het bekende snowmonkey-park bij Nagano heb ik mijn eerste aap gezien. Maar ook hier heeft het meer weg van een dierentuin met entree en apen die gevoerd worden. Gelukkig zat er één aap vlak voor de ingang, dus die telt wel als wild :') Maar verder was het wel echt leuk om te zien, alleen jammer dat er nog geen sneeuw lag (maar logisch, begin oktober).

Ik heb nog geprobeerd om mn man zo ver te krijgen om komend voorjaar nog een keer Japan te doen, maar hij vindt het te lang vliegen met baby en de highlights hebben we al gezien, dus nu wordt het oost Canada.
Inderdaad, dat monkey park waarvoor je nog een tyfuseind omhoog moet lopen. Maar toch doe ik het elke keer weer als ik er ben. Beetje uitpuffen en aapjes voeren, en dan weer naar benee.

Bij Minoo ben ik wel echt in het wild aapjes tegengekomen, die pakten ook m'n taiyaki af :')

Oost-Canada is ook leuk, toch? Misschien als kind wat ouder is, dat jullie een keer Japan kunnen doen?

Kreeg trouwens een mailtje net van de KLM- 573EUR voor een ticket naar Tokyo, deze week boeken, reizen feb, maart, april, mei.
pi_158004508
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 12:59 schreef Negentiendertig het volgende:
Voorjaar ga ik weer, en we huren een auto. Als ik begin april niet meer gepost heb, heb ik het wrs niet overleefd :')

En tof, die docu's! Vanavond maar eens terugkijken. Al heb ik geloof ik wel een stukje gezien van zo'n docu met die aapjes in Arashiyama? Maar not sure of dat op NPO was.
Auto huren is toch onbetaalbaar en onpraktisch daar? Of doe je alleen Hokkaido?
pi_158004801
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 09:12 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Auto huren is toch onbetaalbaar en onpraktisch daar?
:?

Nee, niet echt. Hoe kom je erbij?
pi_158006126
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 09:35 schreef Aurelius het volgende:

[..]

:?

Nee, niet echt. Hoe kom je erbij?
Ik wil het ook heel graag met de auto, maar het is mij altijd afgeraden. Tolwegen, gedoe in steden, best wel dure huur in vergelijking met andere landen.

Als dat wel meevalt, ga ik ook een reis met de auto plannen. Vrijwel elke vakantie die ik doe, neem ik een auto bij. Vind dat fantastisch en zou het in Japan ook graag doen.
pi_158006226
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 09:12 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Auto huren is toch onbetaalbaar en onpraktisch daar? Of doe je alleen Hokkaido?
Nee hoor
pi_158006764
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 11:05 schreef Negentiendertig het volgende:

[..]

Nee hoor
Mag ik vragen waar je huurt en wat het kost? En welke trip je er mee maakt? Ben erg nieuwsgierig :)
pi_158007650
Kijk, als je de “vaste” toeristische route “Tokyo – Osaka – Kyoto – Hiroshima – Fukuoka” doet, dan heb je geen auto nodig. Dat is prima per Shinkansen of ander openbaar vervoer te doen. Maar als je wat van de gebaande paden af wilt, bijvoorbeeld zoals in ons geval om Tohoku, Kyushu, Yakushima en de Japanse Alpen te verkennen is een auto ideaal. Sommige tempels, nationale parken en ryokan’s zijn nu eenmaal lastiger te bereiken via het OV (enkele bussen per dag), en het rondslepen met bagage waren we op een gegeven moment ook wel zat. Tenslotte zie je ook veel meer onderweg!

Hier is een voorbeeld van de afwegingen/kosten voor onze trip in 2014:

http://futonatto.com/2014/10/japan-trip-fall-2014-transport/

Dingen om in je achterhoofd te houden:

• “Aan de verkeerde kant” rijden valt erg mee en je went er snel aan.
• Alle auto’s zijn automaat.
• Japanners rijden erg netjes, maar aan de trage/voorzichtige kan. Zeker oude mensen. Let op als je kleine auto’s met gele nummerborden ziet!
• Ze doen niet aan rotondes. Dus verwacht vaak/lang op stoplichten te moeten wachten.
• Hemelsbreed lijken afstanden soms kort, maar dat kan zeker in bergachtige gebieden tegenvallen.
• Meeste snelwegen zijn tolwegen, maar de kosten vallen mee. Bij het huren van de auto krijg je een ETC-kastje waar je gewoon je credit card in kunt steken. Ideaal.
• Meeste navigatie is in het Japans, eigenlijk weet ik niet of er ook een Engelstalige optie op zit.
• Meeste verkeersborden zijn ook in het Engels.
• Parkeren is super makkelijk! Zelf in de grote steden zijn altijd wel parkeertorens of onbewaakte parkeerterreinen te vinden waar je je auto voor een paar 100 yen kunt stallen.
• Een auto op een andere plek terugbrengen als waar je hem gehuurd hebt is behoorlijk duurder, vaak komt er 30%. Dus het is beter om een cirkel te maken.

Wij huren meestal goedkoop/lokaal. Maar dit is wel een goed Japanwijd bedrijf om een auto te huren. Ze hebben ook Engelstalige GPS zie ik nu.

http://www.nipponrentacar.co.jp/english/



[ Bericht 1% gewijzigd door Aurelius op 04-12-2015 15:05:50 ]
pi_158008644
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 11:39 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Mag ik vragen waar je huurt en wat het kost? En welke trip je er mee maakt? Ben erg nieuwsgierig :)
Ja, kom ik vanavond op terug, als ik achter een laptop zit :)
pi_158017905
Ik ga ook weer wss weer naar Japan tijdens eind maart , maar 2-3 weekjes though :'(
pi_158059475
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 12:44 schreef Aurelius het volgende:
Kijk, als je de “vaste” toeristische route “Tokyo – Osaka – Kyoto – Hiroshima – Fukuoka” doet, dan heb je geen auto nodig. Dat is prima per Shinkansen of ander openbaar vervoer te doen. Maar als je wat van de gebaande paden af wilt, bijvoorbeeld zoals in ons geval om Tohoku, Kyushu, Yakushima en de Japanse Alpen te verkennen is een auto ideaal. Sommige tempels, nationale parken en ryokan’s zijn nu eenmaal lastiger te bereiken via het OV (enkele bussen per dag), en het rondslepen met bagage waren we op een gegeven moment ook wel zat. Tenslotte zie je ook veel meer onderweg!

Hier is een voorbeeld van de afwegingen/kosten voor onze trip in 2014:

http://futonatto.com/2014/10/japan-trip-fall-2014-transport/

Dingen om in je achterhoofd te houden:

• “Aan de verkeerde kant” rijden valt erg mee en je went er snel aan.
• Alle auto’s zijn automaat.
• Japanners rijden erg netjes, maar aan de trage/voorzichtige kan. Zeker oude mensen. Let op als je kleine auto’s met gele nummerborden ziet!
• Ze doen niet aan rotondes. Dus verwacht vaak/lang op stoplichten te moeten wachten.
• Hemelsbreed lijken afstanden soms kort, maar dat kan zeker in bergachtige gebieden tegenvallen.
• Meeste snelwegen zijn tolwegen, maar de kosten vallen mee. Bij het huren van de auto krijg je een ETC-kastje waar je gewoon je credit card in kunt steken. Ideaal.
• Meeste navigatie is in het Japans, eigenlijk weet ik niet of er ook een Engelstalige optie op zit.
• Meeste verkeersborden zijn ook in het Engels.
• Parkeren is super makkelijk! Zelf in de grote steden zijn altijd wel parkeertorens of onbewaakte parkeerterreinen te vinden waar je je auto voor een paar 100 yen kunt stallen.
• Een auto op een andere plek terugbrengen als waar je hem gehuurd hebt is behoorlijk duurder, vaak komt er 30%. Dus het is beter om een cirkel te maken.

Wij huren meestal goedkoop/lokaal. Maar dit is wel een goed Japanwijd bedrijf om een auto te huren. Ze hebben ook Engelstalige GPS zie ik nu.

http://www.nipponrentacar.co.jp/english/

[ afbeelding ]
Thanks. :) Nuttige info.
Wij zijn ook van plan auto te huren. Sowieso wil ik de Nissan Cube.

8-) :D
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_158059983
Laatst in Kyoto geweest met een meetup :)
Hier 1 van de fotos die ik heb gemaakt.

  zondag 6 december 2015 @ 17:39:50 #19
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_158061423
Mooie herfstkleuren ^O^

Aurelius, ik heb een modje gevraagd om de OP nog aan te passen met je nieuwe reis-data :Y
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_158098407
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 17:39 schreef Radyhyn het volgende:
Mooie herfstkleuren ^O^

Aurelius, ik heb een modje gevraagd om de OP nog aan te passen met je nieuwe reis-data :Y
Done
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  dinsdag 8 december 2015 @ 08:15:51 #21
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_158098766
^O^
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_158100461
Thanks! Echt zin in! Het programma ziet er vooralsnog als volgt uit:

• Met gezin en vrienden 2 weken rondhangen in Saitama en Tokyo. Veel Hanami doen!
• Met gezin auto huren en 5 dagen rondrijden in Izu Pensinsula.
• Solo 7 dagen rondreizen met de JR pass. Nagoya, Inuyama, Osaka, Nara, Himeji, Kobe en Arima Onsen staan op het programma.

8-)
pi_158785174
Voor het eerst een capsule hotel geboekt. 3 nachten in Osaka. Gewone hotels waren echt te duur. :X

pi_158785176
-dubbel-
pi_158785211
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2016 13:08 schreef Aurelius het volgende:
Voor het eerst een capsule hotel geboekt. 3 nachten in Osaka. Gewone hotels waren echt te duur. :X

[ afbeelding ]
Dit ziet er ook meer dan prima uit toch :@
Tap tap tap
pi_158785225
Weten jullie waar ik Japanse USB-stekkers kan kopen? Hier vanuit NL bedoel ik.
Tap tap tap
pi_158786563
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 13:11 schreef CherryLips het volgende:
Weten jullie waar ik Japanse USB-stekkers kan kopen? Hier vanuit NL bedoel ik.
Wat bedoel je met een Japanse usbstekker?
pi_158786595
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 11:39 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Mag ik vragen waar je huurt en wat het kost? En welke trip je er mee maakt? Ben erg nieuwsgierig :)
Zou er nog op terugkomen, maar het plan om een auto te huren is geschrapt :+ We gaan nu in december, Kansai en Kyushu :)
  Eindredactie Games zondag 3 januari 2016 @ 14:15:23 #29
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_158786618
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 13:11 schreef CherryLips het volgende:
Weten jullie waar ik Japanse USB-stekkers kan kopen? Hier vanuit NL bedoel ik.
je bedoelt usb opladers met een Japanse elektriciteit stekker? Bij elke willekeurige toeristenshop
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_158787620
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2016 14:15 schreef donald_dick het volgende:

[..]

je bedoelt usb opladers met een Japanse elektriciteit stekker? Bij elke willekeurige toeristenshop
Ah oké, dan haal ik er daar wel eentje.
Tap tap tap
pi_158787913
Een stekker voor de VS past ook, maar je kan ter plekke ook van die opzetstukjes kopen bij de bigcamera voor een euro.
pi_158916204
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2016 13:08 schreef Aurelius het volgende:
Voor het eerst een capsule hotel geboekt. 3 nachten in Osaka. Gewone hotels waren echt te duur. :X

[ afbeelding ]
dat is nog een redelijk luxe capsule hotel haha. Normaal heb je alleen een hok voor je bed. Hier heb je nog net iets meer.
  zondag 10 januari 2016 @ 13:37:25 #33
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_158982316
Vrienden van mij gaan in augustus 3 a 4 weken naar Japan. Ze duiken beide graag en vroegen zich af of er ergens goede plaatsen waren, geen Okinawa though.
Wat je vindt, ...
  zondag 10 januari 2016 @ 20:01:42 #34
62913 Blik
The one and Only!
pi_158993140
Vraagje, is juni/juli een goede reistijd voor Japan of kun je beter in april/mei danwel september/oktober gaan. Is inclusief 2 kids

Ga in juni trouwen, en zat te denken aan Japan als huwelijksreis
  Eindredactie Games zondag 10 januari 2016 @ 20:25:18 #35
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_158993829
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 20:01 schreef Blik het volgende:
Vraagje, is juni/juli een goede reistijd voor Japan of kun je beter in april/mei danwel september/oktober gaan. Is inclusief 2 kids

Ga in juni trouwen, en zat te denken aan Japan als huwelijksreis
hangt een beetje af waar je naar toe gaat en waarvoor.
in juli/augustus is het warmst, dus tenzij je kinderen tegen 30-35 graden kunnen, zou ik het niet doen.
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_158995427
Over een maand ben ik in Tokio _O_

Hebben jullie nog tips voor mij over dingen die ik in de avond kan doen?
Ik reis alleen en uitgaan zie ik niet echt zitten :P
pi_158997869
quote:
11s.gif Op zondag 10 januari 2016 21:14 schreef Max-Westerman het volgende:
Over een maand ben ik in Tokio _O_

Hebben jullie nog tips voor mij over dingen die ik in de avond kan doen?
Ik reis alleen en uitgaan zie ik niet echt zitten :P
Naar het uitzichtsplatform op het stadhuis of op het Asahi hoofdkantoor. Rondlopen door het zuidelijk deel van Shinjuku (niet het noordelijke deel met de Nigeriaanse oplichters)
En op Odaiba naar de lichtshow op het Fuji TV-gebouw, het Vrijheidsbeeld bekijken, de filmvertoningen daar vlakbij bij Gundam en het gratis automuseum en Toyota garage (tot 20.00 ongeveer open, meen ik) bezoeken of naar Sega World (als dat weer open is). En dan de Rainbow Bridge nog een keertje over.
pi_158997933
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 20:01 schreef Blik het volgende:
Vraagje, is juni/juli een goede reistijd voor Japan of kun je beter in april/mei danwel september/oktober gaan. Is inclusief 2 kids

Ga in juni trouwen, en zat te denken aan Japan als huwelijksreis
Juni/juli is warm en vochtig in Tokyo en alles verder naar het zuiden. April/mei is wel de beste tijd om er te reizen, als je een beetje rekening houdt met het bloesemseizoen en de Japanse vrije dagen.
pi_159149906
quote:
2s.gif Op zondag 10 januari 2016 22:14 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Naar het uitzichtsplatform op het stadhuis of op het Asahi hoofdkantoor. Rondlopen door het zuidelijk deel van Shinjuku (niet het noordelijke deel met de Nigeriaanse oplichters)
En op Odaiba naar de lichtshow op het Fuji TV-gebouw, het Vrijheidsbeeld bekijken, de filmvertoningen daar vlakbij bij Gundam en het gratis automuseum en Toyota garage (tot 20.00 ongeveer open, meen ik) bezoeken of naar Sega World (als dat weer open is). En dan de Rainbow Bridge nog een keertje over.
^O^

Ik heb toevallig laatst op SBS ( :') ) dat programma gezien met die oplichters in het buitenland en dat ging over Tokio, voornamelijk over die afrikanen die je meenemen naar of andere verzonnen bar met hoeren :')
Ik neem aan dat bars waar je gewoon naar binnen kan lopen zonder begeleiding van een neger wel te vertrouwen zijn :P ?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-01-2016 15:47:47 ]
  Eindredactie Games zaterdag 16 januari 2016 @ 16:38:48 #40
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_159150817
quote:
11s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 15:47 schreef Max-Westerman het volgende:

[..]

^O^

Ik heb toevallig laatst op SBS ( :') ) dat programma gezien met die oplichters in het buitenland en dat ging over Tokio, voornamelijk over die afrikanen die je meenemen naar of andere verzonnen bar met hoeren :')
Ik neem aan dat bars waar je gewoon naar binnen kan lopen zonder begeleiding van een neger wel te vertrouwen zijn :P ?
laat je niet zo bangmaken joh. gewoon niet ingaan op proppers en alles gaat goed.
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_159162832
Tickets onder de 400 euro naar tokio met Qatar. Niet slecht lijkt me
http://www.vakantiepirate(...)73-met-qatar-airways
pi_159162982
quote:
11s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 15:47 schreef Max-Westerman het volgende:

[..]

^O^

Ik heb toevallig laatst op SBS ( :') ) dat programma gezien met die oplichters in het buitenland en dat ging over Tokio, voornamelijk over die afrikanen die je meenemen naar of andere verzonnen bar met hoeren :')
Ik neem aan dat bars waar je gewoon naar binnen kan lopen zonder begeleiding van een neger wel te vertrouwen zijn :P ?
Als je je al zorgen maakt over japan kan je beter thuis blijven. Geen veiliger land om de toerist uit te hangen

Een leuke kroeg vinden kan wel best lastig zijn trouwens.
pi_159163094
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 20:01 schreef Blik het volgende:
Vraagje, is juni/juli een goede reistijd voor Japan of kun je beter in april/mei danwel september/oktober gaan. Is inclusief 2 kids

Ga in juni trouwen, en zat te denken aan Japan als huwelijksreis
Ik zou in juni/juli gaan maar hou zelf wel van warm weer. Vorige vakantie was in september op meest zuidelijke eiland en was zeker in t hogere binnenland echt al wat frisser
pi_159169108
quote:
11s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 15:47 schreef Max-Westerman het volgende:

[..]

^O^

Ik heb toevallig laatst op SBS ( :') ) dat programma gezien met die oplichters in het buitenland en dat ging over Tokio, voornamelijk over die afrikanen die je meenemen naar of andere verzonnen bar met hoeren :')
Ik neem aan dat bars waar je gewoon naar binnen kan lopen zonder begeleiding van een neger wel te vertrouwen zijn :P ?
mijdt de roze buurten van shinjuku en roppongi, verder is er niks aan de hand. die plekken zijn berucht om de proppers en daar zitten heel soms dit soort gevallen tussen.
ga gewoon lekker in shibuya stappen op vrijdag.
pi_159171380
quote:
2s.gif Op zondag 10 januari 2016 22:16 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Juni/juli is warm en vochtig in Tokyo en alles verder naar het zuiden. April/mei is wel de beste tijd om er te reizen, als je een beetje rekening houdt met het bloesemseizoen en de Japanse vrije dagen.
+1 April/Mei is imo wel wat chiller om te reizen. vooral kwa weer. Als je het bloesemseizoen mee kan pakken is het helemaal chill
pi_159171413
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 23:53 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Tickets onder de 400 euro naar tokio met Qatar. Niet slecht lijkt me
http://www.vakantiepirate(...)73-met-qatar-airways
had net mijn tickets gekocht voor maar/april :'( kutjes :P
mooie prijs idd
pi_159179726
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 23:53 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Tickets onder de 400 euro naar tokio met Qatar. Niet slecht lijkt me
http://www.vakantiepirate(...)73-met-qatar-airways
Heh jammer, vanuit Brussel. Wel een goede deal verder.
pi_159183397
quote:
11s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 15:47 schreef Max-Westerman het volgende:

Ik heb toevallig laatst op SBS ( :') ) dat programma gezien met die oplichters in het buitenland en dat ging over Tokio, voornamelijk over die afrikanen die je meenemen naar of andere verzonnen bar met hoeren :')
Ik neem aan dat bars waar je gewoon naar binnen kan lopen zonder begeleiding van een neger wel te vertrouwen zijn :P ?
Er zijn alleen niet echt gewone bars op straat. Als toerist kom je al snel in een hotelbar terecht. In Japan is het gebruikelijk dat je in een bar een eigen deel reserveert met je collega's. Maar met een beetje zoeken (op internet) kan je wel wat Ierse pubs of Belgische biercafés vinden.

En de proppers zoals je zag op SBS zijn in één hoekje van Shinjuku, maar mij viel afgelopen jaar wel op dat het daar behoorlijk agressief aan toe gaat. In Osaka heb je ook zo'n buurtje, maar daar is het wat gemoedelijker.
pi_159185353
Ik ben niet bang hoor, ik check gewoon of jullie nog tips voor mij hebben.
En dat is gelukt ^O^
pi_159186040
quote:
11s.gif Op zondag 17 januari 2016 21:01 schreef Max-Westerman het volgende:
Ik ben niet bang hoor, ik check gewoon of jullie nog tips voor mij hebben.
En dat is gelukt ^O^
Een izakaya is het Japanse antwoord op een bar zoals wij hem in Nederland kennen. Leuke tentjes die ook lekkere hapjes serveren. Hotelbars zou ik skippen.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')