abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 25 november 2015 @ 11:27:52 #1
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_157806403
quote:
Turkije schiet Russisch gevechtsvliegtuig neer bij grens met Syrië

Boven de Turkse grens met Syrië is een Russisch gevechtsvliegtuig uit de lucht geschoten. Het toestel is door Turkije neergehaald.
Dat bevestigen zowel de Turkse president Erdogan als het Russische ministerie van Defensie.

Een Turkse militaire functionaris zei dat het toestel is gewaarschuwd voordat Turkse F-16's het neerhaalden.

Op de Turkse televisiezender Habertürk TV waren beelden te zien van hoe het brandende toestel neerstortte.

Volgens AP is het vliegtuig op Syrisch grondgebied neergestort. Turkse media melden dat twee piloten zichzelf met een schietstoel uit het sneldalende vliegtuig schoten.

Het toestel kwam neer bij het dorp Yamadi, ongeveer veertig kilometer van de Syrische havenstad Latakia. Latakia is onder meer de basis van de Russische gevechtsvliegtuigen die de Syrische strijdkrachten in de burgeroorlog bijstaan. De Russische gevechtsvliegtuigen die in Syrië worden ingezet zouden herkenbaar zijn.

Luchtruim
De Turkse regering liet op 17 oktober dit jaar nog weten dat het er niet voor terugdeinst om vliegtuigen neer te schieten die het luchtruim van het land schenden. In diezelfde maand haalden Turkse straaljagers al een drone uit de lucht bij de grens met Syrië.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

quote:
..[..]Het Russische Ministerie van Defensie zegt dat het kan bewijzen dat het neergeschoten toestel zich niet in Turks, maar Syrisch luchtruim bevond gedurende de gehele vlucht, zo meldt Sky News [...lees updates in bron].
bron

Volgens een gelekte brief (dank u WikiLeaks) zat het vliegtuig ongeveer 17 seconden in het Turkse luchtruim:



Game om ^O^ .
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  woensdag 25 november 2015 @ 11:32:14 #2
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_157806510
Ik heb uit de het verslag van de NAVO vergadering van gisteren begrepen dat Turkije dit incident ook duidelijk koppelt aan het bombarderen van de Turkmeense broeders in het noorden van Syrië.

Ik vraag me dus af wat er gebeurd als Rusland hier mee door gaat.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_157806513
Wat is dit voor een kontkruiperij?

Ik moet nu weg de plicht roept :)
Mijn Nederlands is bagger dat is bij mij bekend !!!!
pi_157806534
Waren de Turkmenen er trouwens al die tijd al actief? Want ze duiken nu ineens op naar mijn idee :p
  woensdag 25 november 2015 @ 11:33:18 #5
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_157806541
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 11:32 schreef MMXMMX het volgende:
Wat is dit voor een kontkruiperij?

Ik moet nu weg de plicht roept :)
Het zit diep hè? :D
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_157806570
quote:
5s.gif Op woensdag 25 november 2015 11:33 schreef Yasmin23 het volgende:
Waren de Turkmenen er trouwens al die tijd al actief? Want ze duiken nu ineens op naar mijn idee :p
Die Syrische Turkmenen wonen er al eeuwen.
pi_157806583
quote:
5s.gif Op woensdag 25 november 2015 11:33 schreef Yasmin23 het volgende:
Waren de Turkmenen er trouwens al die tijd al actief? Want ze duiken nu ineens op naar mijn idee :p
Guns om parachutisten neer te knallen hebben ze wel. How low can you go.
pi_157806598
En zij willen ook een eigen staat?
pi_157806606
Rusland gaat nu zwaar wapentuig inzetten om bij een volgend scenario gelijk terug te kunnen slaan. Verstandige keuze van Rusland.

pi_157806649
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 11:36 schreef Odaiba het volgende:
Rusland gaat nu zwaar wapentuig inzetten om bij een volgend scenario gelijk terug te kunnen slaan. Verstandige keuze van Rusland.

[ afbeelding ][ afbeelding ]
Laat ze dan ook eens zo verstandig zijn om uit andermans gebieden te blijven en vooral ook te reageren op oproepen...
pi_157806653
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 11:36 schreef Odaiba het volgende:
Rusland gaat nu zwaar wapentuig inzetten om bij een volgend scenario gelijk terug te kunnen slaan. Verstandige keuze van Rusland.

[ afbeelding ][ afbeelding ]
Love Russia *O*
  woensdag 25 november 2015 @ 11:38:16 #12
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_157806659
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 11:36 schreef Odaiba het volgende:
Rusland gaat nu zwaar wapentuig inzetten om bij een volgend scenario gelijk terug te kunnen slaan. Verstandige keuze van Rusland.

[ afbeelding ][ afbeelding ]
Ik vraag me af of dit wel voldoende afschrikt. De Turkse trots is immers in het geding!
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_157806709
Als Rusland doorgaat met het bombarderen van die dorpen op de grens van Turkije dan verwacht met 1-2 extra miljoen vluchtelingen. Willen die mensen die zo pro-Rusland zijn dan ook paar Syrische vluchtelingen opvangen in hun huis? :')
pi_157806710
turken schenden zo vaak grieks, syrisch, irakees luchtruim


http://uk.businessinsider(...)ght-2015-7?r=US&IR=T


Turkey Violated Greek Airspace 2,244 Times Last Year
http://dailycaller.com/20(...)a-for-doing-it-once/

Greek fighters chased off Turkish jets 'violating air space'
http://english.alarabiya.(...)ating-air-space.html


At least 20 Turkish military aircraft allegedly violate Greek airspace
http://www.sott.net/artic(...)olate-Greek-airspace
pi_157806741
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 11:37 schreef empa1010 het volgende:

[..]

Laat ze dan ook eens zo verstandig zijn om uit andermans gebieden te blijven en vooral ook te reageren op oproepen...
Je hoeft geen voorstander van Rusland of Turkije te zijn om in te zien dat je niet gelijk een vliegtuig de lucht uit hoeft te schieten als die misschien een paar minuten door het luchtruim vliegt. Dat moet nog maar eens goed uitgezocht worden. Verder mag Turkije dit doen, maar moeten ze de consequenties er ook maar van voelen. De volgende keer als ze weer zoiets durven te doen, zal het ze duur komen te staan.

Het is voor Rusland nu duidelijk waar Turkije staat, dat is prima als zij geen waarde hechten aan de relatie met Rusland.
pi_157806824
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 11:39 schreef Atak het volgende:
Als Rusland doorgaat met het bombarderen van die dorpen op de grens van Turkije dan verwacht met 1-2 extra miljoen vluchtelingen. Willen die mensen die zo pro-Rusland zijn dan ook paar Syrische vluchtelingen opvangen in hun huis? :')
Het doel heiligt de middelen. Ik snap dat het voor Turkije frustrerend is dat ze geen goedkope IS-olie meer kunnen krijgen en ze de Koerden niet meer kunnen aanvallen maar dat is wat mij betreft van ondergeschikt belang :)
pi_157806876
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 11:36 schreef Odaiba het volgende:
Rusland gaat nu zwaar wapentuig inzetten om bij een volgend scenario gelijk terug te kunnen slaan. Verstandige keuze van Rusland.

[ afbeelding ][ afbeelding ]
Één boot moet Turkije afschrikken? :D
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
pi_157806899
NAVO/Turkije is altijd heel erg voorzichtig opgegaan met Russische zorgen. Bijv Turkije was de enige die geen voorstander was van sancties tegen Rusland. Het is best wel ondankbaar van Rusland dat ze Turkije op z'n manier bedanken. In plaats van ISIS te bombarderen zitten ze daar Turkmenen te bombarderen. Voor de Turken is het nu ook remmen los. Als ze nog een keer in die buurt komen dan krijgen ze nog een op hun mikkie. :7
  woensdag 25 november 2015 @ 11:48:03 #19
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_157806923
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 11:47 schreef Atak het volgende:
NAVO/Turkije is altijd heel erg voorzichtig opgegaan met Russische zorgen. Bijv Turkije was de enige die geen voorstander was van sancties tegen Rusland. Het is best wel ondankbaar van Rusland dat ze Turkije op z'n manier bedanken. In plaats van ISIS te bombarderen zitten ze daar Turkmenen te bombarderen. Voor de Turken is het nu ook remmen los. Als ze nog een keer in die buurt komen dan krijgen ze nog een op hun mikkie. :7
Ga je diensten aanbieden bij DENK. Een extra propagandakanon kunnen ze altijd gebruiken in Ankara.
pi_157806935
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 11:35 schreef Yasmin23 het volgende:
En zij willen ook een eigen staat?
Er komen heleboel staten in Syrië
  woensdag 25 november 2015 @ 11:48:47 #21
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_157806943
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 11:39 schreef Atak het volgende:
Willen die mensen die zo pro-Rusland zijn dan ook paar Syrische vluchtelingen opvangen in hun huis? :')
Hahah, gekkie.
pi_157806970
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 11:39 schreef Atak het volgende:
Als Rusland doorgaat met het bombarderen van die dorpen op de grens van Turkije dan verwacht met 1-2 extra miljoen vluchtelingen. Willen die mensen die zo pro-Rusland zijn dan ook paar Syrische vluchtelingen opvangen in hun huis? :')
Die Turkmenen blijven toch wel in Turkije wonen en zijn daar toch welkom.
  woensdag 25 november 2015 @ 11:51:47 #23
442104 Pielemenneke
Welkom in de poppenkast
pi_157807026
Turkije stuurt aan op een oorlog met Rusland en heeft waarschijnlijk gedacht dat door het neerschieten van dat vliegtuig Rusland terug zou slaan met als gevolg dat de NAVO dan moet ingrijpen omdat een bondgenoot word aangevallen.

Jammer genoeg voor de Turken is Rusland tot nu toe verstandig.
Maar het lijkt mij dat bij een volgende Turkse actie, of die nu wel of niet terecht is, de Russen niet meer ''verstandig'' zullen zijn.
  woensdag 25 november 2015 @ 11:55:14 #24
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_157807125
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 11:46 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Één boot moet Turkije afschrikken? :D


Als dit je aankijkt ben je wel bang denk ik.
Fade to Black
pi_157807128
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 11:41 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Je hoeft geen voorstander van Rusland of Turkije te zijn om in te zien dat je niet gelijk een vliegtuig de lucht uit hoeft te schieten als die misschien een paar minuten door het luchtruim vliegt. Dat moet nog maar eens goed uitgezocht worden. Verder mag Turkije dit doen, maar moeten ze de consequenties er ook maar van voelen. De volgende keer als ze weer zoiets durven te doen, zal het ze duur komen te staan.

Het is voor Rusland nu duidelijk waar Turkije staat, dat is prima als zij geen waarde hechten aan de relatie met Rusland.
Daar heb je deels gelijk in. Anderzijds was het door Turkije al duidelijk gemaakt dat ze geen gevechtsvliegtuigen zullen dulden boven hun land. Zolang Poetin blijft uitproberen tot hoe ver hij kan gaan, bestaat de kans op een dergelijke situatie. Hoe grof ie ook is... van mij had dit ook niet gehoeven. Het is oerstom van de Turken, maar een gewaarschuwd mens telt wel voor 2.
pi_157807141
Op de eeuwige vraag die ook hier steeds terugkomt over Turkmenistan en 1000 km verderop.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Syrian_Turkmen

Overgebleven Turken uit het Ottomaans tijdperk. Veel overeenkomsten qua cultuur met Turkije Turken. En nagenoeg dezelfde taal.


Turkmenistan Turkmenen: geheel ander land met andere cultuur en ook mensen met een ander uiterlijk. De enige overeenkomst met Turkije is de taalfamilie.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Turkmens
pi_157807145
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 11:51 schreef Pielemenneke het volgende:
Maar het lijkt mij dat bij een volgende Turkse actie, of die nu wel of niet terecht is, de Russen niet meer ''verstandig'' zullen zijn.
Hopelijk dat dan de NAVO wél verstandig is.

Dit soort flauwekul om niks kan zomaar full scale escaleren.

Mocht Rusland terugslaan, dan kunnen we zomaar ineens een artikeltje 5 aan onze broek hebben en zijn we in oorlog met Rusland.

Met alle gevolgen van dien.

En ja dan kan iedereen tot zn 45ste jaar gewoon opgeroepen worden om te dienen.

Ben je mee bedankt. Omdat die kutturken de zaak aan het pissen hebben geholpen }:| :r
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_157807156
Poetin zal wel gewoon die grensstreek met de grond gelijk maken en tevens de Koerden onderhands van wat modern wapentuig voorzien. Ik verwacht geen open conflict.
Het kan geen kwaad af en toe je mond te houden, zelfs al weet je waarover je het hebt
pi_157807194
quote:
7s.gif Op woensdag 25 november 2015 11:55 schreef Geralt het volgende:

[..]

Hopelijk dat dan de NAVO wél verstandig is.

Dit soort flauwekul om niks kan zomaar full scale escaleren.

Mocht Rusland terugslaan, dan kunnen we zomaar ineens een artikeltje 5 aan onze broek hebben en zijn we in oorlog met Rusland.

Met alle gevolgen van dien.

En ja dan kan iedereen tot zn 45ste jaar gewoon opgeroepen worden om te dienen.

Ben je mee bedankt. Omdat die kutturken de zaak aan het pissen hebben geholpen }:| :r
Beter is het om die Turken buiten te flikkeren, stelletje halve mongolen.
pi_157807202
quote:
7s.gif Op woensdag 25 november 2015 11:55 schreef Geralt het volgende:

[..]

Hopelijk dat dan de NAVO wél verstandig is.

Dit soort flauwekul om niks kan zomaar full scale escaleren.

Mocht Rusland terugslaan, dan kunnen we zomaar ineens een artikeltje 5 aan onze broek hebben en zijn we in oorlog met Rusland.

Met alle gevolgen van dien.

En ja dan kan iedereen tot zn 45ste jaar gewoon opgeroepen worden om te dienen.

Ben je mee bedankt. Omdat die kutturken de zaak aan het pissen hebben geholpen }:| :r
Ik ziet het al voor me dat die zeurkousen en boeren met de Turken in zo'n loopgraaf zitten klaar op tegen Rusland te vechten klaar om te vechten en te sterven voor het vaderland. :')
  woensdag 25 november 2015 @ 11:58:59 #31
442104 Pielemenneke
Welkom in de poppenkast
pi_157807209
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 11:47 schreef Atak het volgende:
NAVO/Turkije is altijd heel erg voorzichtig opgegaan met Russische zorgen. Bijv Turkije was de enige die geen voorstander was van sancties tegen Rusland. Het is best wel ondankbaar van Rusland dat ze Turkije op z'n manier bedanken. In plaats van ISIS te bombarderen zitten ze daar Turkmenen te bombarderen. Voor de Turken is het nu ook remmen los. Als ze nog een keer in die buurt komen dan krijgen ze nog een op hun mikkie. :7
Ook de Turkmenen scharen zich onder de FSA, de FSA is tegen Assad. En aangezien Assad de enige legitieme regeringsleider is die zijn bondgenoot Rusland om hulp heeft gevraagd word ook de FSA aangepakt. Volledig terecht.
pi_157807211
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 11:56 schreef H.FR het volgende:
Poetin zal wel gewoon die grensstreek met de grond gelijk maken en tevens de Koerden onderhands van wat modern wapentuig voorzien. Ik verwacht geen open conflict.
Koerdistan ole ole
pi_157807221
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 11:55 schreef empa1010 het volgende:

[..]

Daar heb je deels gelijk in. Anderzijds was het door Turkije al duidelijk gemaakt dat ze geen gevechtsvliegtuigen zullen dulden boven hun land. Zolang Poetin blijft uitproberen tot hoe ver hij kan gaan, bestaat de kans op een dergelijke situatie. Hoe grof ie ook is... van mij had dit ook niet gehoeven. Het is oerstom van de Turken, maar een gewaarschuwd mens telt wel voor 2.
Klopt. Turkije kiest een andere koers, geen woorden maar daden.. Prima, maar het kan echt vreselijk escaleren. Tegenwoordig kiezen politici niet meer voor dit soort acties, maar Turkije kiest eerder voor de confrontatie dan voor gesprekken. Daar is de NAVO niet voor bedoeld.
pi_157807248
De NAVO gaat de Turken ook niet eens meer helpen hahahahahahaha loze woorden maar we weten allemaal wie ze echt gaan helpen!
pi_157807278
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 12:00 schreef KruisvaarderEU het volgende:
De NAVO gaat de Turken ook niet eens meer helpen hahahahahahaha loze woorden maar we weten allemaal wie ze echt gaan helpen!
Dat gaan ze wel doen.
pi_157807285
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 11:55 schreef Achterhoker het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Als dit je aankijkt ben je wel bang denk ik.
Nee, eigenlijk niet. Oost-Turkije is een berglandschap, dus je kunt er niet racen met tanks.
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
pi_157807289
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 12:00 schreef KruisvaarderEU het volgende:
De NAVO gaat de Turken ook niet eens meer helpen hahahahahahaha loze woorden maar we weten allemaal wie ze echt gaan helpen!
hahahahahahaha
pi_157807313
Beter helpt Putin gewoon met het oprichten van Kurdistan. Genoeg 'wraak' lijkt mij en zeker haalbaar.
pi_157807325
Waarom hebben die Syrische Turmenen dan iets tegen Assad? Als ze daar al zo lang wonen hebben ze schijnbaar ook in vrede samengeleefd?
Het kan geen kwaad af en toe je mond te houden, zelfs al weet je waarover je het hebt
pi_157807332
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 12:01 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Nee, eigenlijk niet. Oost-Turkije is een berglandschap, dus je kunt er niet racen met tanks.
Met lichte tanks is het prima te doen hoor.
pi_157807351
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 12:04 schreef H.FR het volgende:
Waarom hebben die Syrische Turmenen dan iets tegen Assad? Als ze daar al zo lang wonen hebben ze schijnbaar ook in vrede samengeleefd?
Omdat ze verraders zijn die Syrië bij Turkije willen samenvoegen maar nu krijgen ze wraak voor hun ontrouw!
pi_157807406
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 12:01 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Dat gaan ze wel doen.
Nee hoor! Het waren loze woorden van de NAVO maar zelfs het Pentagon zegt dat dit iets tussen Turkije en Rusland is! hahahahahahahah doemsdag komt eraan voor turkije
  woensdag 25 november 2015 @ 12:08:13 #43
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_157807413
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 12:01 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Nee, eigenlijk niet. Oost-Turkije is een berglandschap, dus je kunt er niet racen met tanks.
Daarom kan het ding je nog wel aankijken.
Fade to Black
pi_157807421
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 12:04 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Met lichte tanks is het prima te doen hoor.
Het is nog steeds een makkelijk doelwit voor alles wat hoger staat (of vliegt).
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
pi_157807458
Zelfs de PKK zal bewapend worden en dan gaat de shit los daar!
pi_157807486
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 12:05 schreef KruisvaarderEU het volgende:

[..]

Omdat ze verraders zijn die Syrië bij Turkije willen samenvoegen maar nu krijgen ze wraak voor hun ontrouw!
Volgens de logica van Odaiba: "Een paar kilometer oud-russisch grondgebied... Van mij mogen ze het hebben.

Krim was een gok en het is ze nog gelukt ook. Nu hebben ze er nog een mooie marinebasis bij.

En er wonen veel Russen uiteraard, dat maakt het ook makkelijk voor ze als casus beli."

Vul daar maar Turkije/Ottomaanse Rijk in
pi_157807508
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 12:10 schreef KruisvaarderEU het volgende:
Zelfs de PKK zal bewapend worden en dan gaat de shit los daar!
De Koerden gaan groter probleem worden dan Assad.
pi_157807514
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 12:08 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Het is nog steeds een makkelijk doelwit voor alles wat hoger staat.
Uiteindelijk is en blijft het schaken...

Rusland heeft 2 a 3 keer zoveel troepen en materiaal, maar verouderd en weinig bondgenoten. Turkije heeft goed onderhoudend materiaal en meer bondgenoten. Dus het zou voor Rusland helemaal niet aantrekkelijk zijn om Turkije aan te vallen en op de knieën te krijgen, want dat gaat ze niet lukken. Dus het is ook een beetje zinloos om over te discussiëren.
pi_157807552
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 12:12 schreef PP_Sound het volgende:

[..]

De Koerden gaan groter probleem worden dan Assad.
Ja inderdaad! De Turken hebben een groot probleem gemaakt en daar zullen ze voor boeten!
pi_157807556
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 12:12 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Uiteindelijk is en blijft het schaken...

Rusland heeft 2 a 3 keer zoveel troepen en materiaal, maar verouderd en weinig bondgenoten. Turkije heeft goed onderhoudend materiaal en meer bondgenoten. Dus het zou voor Rusland helemaal niet aantrekkelijk zijn om Turkije aan te vallen en op de knieën te krijgen, want dat gaat ze niet lukken. Dus het is ook een beetje zinloos om over te discussiëren.
Die russen waarschuwen nog paar keer wanneer raket verkeerde kant uit vliegt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')