abonnement Unibet Coolblue
pi_157778579
101 redenen om borstvoeding te geven

Borstvoedingsorganisaties:
Vereniging Borstvoeding Natuurlijk
La Leche League
Beide organisaties hebben een GRATIS telefonische informatiedienst.

Handige en betrouwbare sites:
Borstvoeding.com biedt veel informatie over borstvoeding verzorgd door een team van borstvoedingsdeskundigen en moeders met borstvoedingservaring.
Het Borstvoedingsforum is een initiatief van de Samenwerkende Borstvoeding Organisaties.
Kellymom.com, breastfeeding and parenting Engelstalige site met zeer uitgebreide informatie.

Medicijnen en borstvoeding
Protocol borstvoeding prematuren

Directe links naar veel voorkomende vragen en problemen:
Het belang van goed aanleggen
Tepelproblemen
Spruw
Spruwbehandeling
Kolven
Bewaren, vervoeren en opwarmen van moedermelk; je kolf schoonhouden
Regeldagen
Verstopte melkkanaaltjes en borstontsteking
Borstontsteking te lijf
Borstvoeding en de wet

Telefoonnummer Avent: 0900 101 101 5

Nieuw: de multidisciplinaire borstvoedingsrichtlijn: http://www.richtlijnborstvoeding.nl/
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_157778588
Jojo, heb je de spruw bij jullie beide behandelt? En ook lang genoeg?
Fruit en groente kunnen idd nog niet de borstvoeding vervangen, bovendien zitten er veel minder calorieën in. Os vaker kort voeden een optie? Hoe vaker je borst geleegd wordt, hoe vetter de melk.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_157780003
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_157780286
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_157780374
Ela wat gek dat het dan zomaar klaar kan zijn, hč. Wel fijn dat ze het zelf heeft besloten, heel waardevol. Maar misschien bedenkt ze zich nog, je weet nooit met peuters. Kijk je goed terug?
pi_157782617
Slaap doet een mens goed!

Vannacht heeft vriend een fles gegeven om 2:45, na de laatste voeding van 22:45, zodat ik kon doorslapen.
Daarna heeft ze nog eens 5 uur geslapen, dus ze werd pas om 8:00 weer wakker! Na de voeding was ze ook weer weg tot 9:30, toen heb ik haar naar beneden genomen na zelf eerst even lekker gedoucht te hebben.

Ik ging dus om 23:00 naar bed en om 7:00 even eruit om de ergste druk eraf te kolven, want ja stuwing natuurlijk. In 7 minuten 100ml :')

Hier ben ik er trouwens achter dat ze de difrax speen gewoon niet moet. We dachten dat ze gewoon geen zuigbehoefte had, maar het lag vooral aan de speen dus. De bibi speen vind ze ook niet zoveel aan, maar de Avent speen is hier nu een succes.
pi_157784677
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 10:30 schreef WupWup het volgende:
Ela wat gek dat het dan zomaar klaar kan zijn, hč. Wel fijn dat ze het zelf heeft besloten, heel waardevol. Maar misschien bedenkt ze zich nog, je weet nooit met peuters. Kijk je goed terug?
Het is een veelbewogen periode geweest, vooral de start ging verre van een leien dakje. Zo heb ik de eerste 8 weken fulltime gekolfd, een aantal borstontstekingen gehad de eerste maanden en heb ik tot ca. 1 jaar heel erg gevoelige tepels gehad. Hoe groter ze werd, hoe meer het zich vanzelf wees en het laatste jaar was het alsof we nooit anders hadden gedaan. Sinds de nieuwe zwangerschap werd het weer erg gevoelig bij mij, maar dat gaat nu sinds een week of 4 ook weer steeds beter.
Het zou fijn zijn als ze zich nog bedenkt ja! Ik merkte gisteren en vandaag dat ik het zelf nog helemaal niet zo afgesloten heb, dit plotselinge stoppen komt zo'n beetje als donderslag bij heldere hemel, en dat ik er ook nog veel te veel van geniet, onze rustmomenten samen. Ze is ook nog steeds zo klein en vers en ik denk ook dat zij zelf de borstvoedingsmomenten nog heel goed kan gebruiken. Even bijkomen van de prikkels, lekker veilig en geborgen in mijn armen, even afsluiten voor alles. Vanmiddag is ze weer thuis, voor het middagslaapje, dus wie weet...!
pi_157787958
Ze heeft net een hele poos gedronken toch weer O+
pi_157788162
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 16:08 schreef elamanilo het volgende:
Ze heeft net een hele poos gedronken toch weer O+
O+ *O*
.... met gevoel voor drama....
pi_157793828
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 16:08 schreef elamanilo het volgende:
Ze heeft net een hele poos gedronken toch weer O+
O+

Zoals je het omschreef kan ik me zo indenken dat je er verdrietig van was.
Ik herken het stukje samen en rustmoment zo ontzettend.
Niet alleen het rustmomentje voor F, maar vooral ook voor mezelf.
pi_157795729
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 16:08 schreef elamanilo het volgende:
Ze heeft net een hele poos gedronken toch weer O+
Wat gaaf! O+
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 24 november 2015 @ 20:30:06 #12
147316 crew  DJMO
#trut
pi_157795789
Fijn ela!

Ik voed de laatste dagen ietwat moeilijk, omdat ik net geopereerd ben aan m'n navelbreuk, dus hij kan niet lekker tegen me aan liggen. :( ben ik ook nog eens ongesteld geworden vandaag -O-
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_157795900
wat fijn Ela O+ O+

mijn snuitje is ziekjes en echt een beetje zielig. Vaak kleine beetjes drinken enzo voordat ie weer mn hele borst vol niest :') :D maar goed hij drinkt wel, so that's good.
:)
pi_157796034
Fijn ela!

Vanochtend, precies een jaar na haar geboorte, was ik voor het eerst een dreumes aan het voeden. O+
pi_157796205
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 16:08 schreef elamanilo het volgende:
Ze heeft net een hele poos gedronken toch weer O+
Wat fijn!! O+ O+
Mama van F. (2012) en M. (2016)
  dinsdag 24 november 2015 @ 20:44:55 #16
171422 LadyBlack
paint it black
pi_157796342
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 20:33 schreef mignonne het volgende:
wat fijn Ela O+ O+

mijn snuitje is ziekjes en echt een beetje zielig. Vaak kleine beetjes drinken enzo voordat ie weer mn hele borst vol niest :') :D maar goed hij drinkt wel, so that's good.
Agos..... dat is natuurlijk een beetje het lot van de jongste he; gezellig gelijk alle ziektekiemen van oudere zussen voor je kiezen :') Gelukkig is er dan de mogelijkheid om steeds kleine beetjes te drinken O+

Ela, wat fijn! O+

En Heliotrope een jaar lang!! *O* Goed hoor!!
pi_157797004
Ela, fijn! O+

Djmo balen zo alles tegelijk. Beterschap!

Helio, gefeliciteerd! *O* Mijlpaal!
Venus in pocketformaat
Š loveli
pi_157797099
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 20:44 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Agos..... dat is natuurlijk een beetje het lot van de jongste he; gezellig gelijk alle ziektekiemen van oudere zussen voor je kiezen :') Gelukkig is er dan de mogelijkheid om steeds kleine beetjes te drinken O+

Ela, wat fijn! O+

En Heliotrope een jaar lang!! *O* Goed hoor!!
exact dat ja :')
:)
pi_157804240
Wat lief, alle reacties, dankjulliewel! Ik hoop dat ze toch nog eventjes door wil O+

BlueEyes, dat ja, rustmoment voor ons allebei, gewoon even zwijgend, mediterend tegen elkaar aan liggen of zitten O+

DJMO, beterschap, dat is ook onhandig. Hopelijk gaat het vlug weer beter!

Mignonne, ach dat mini-popje! Mocht z'n neusje verstopt raken, dan kun je er moedermelk indruppelen volgens mij?! En ook beterschap voor je kleine man O+

Helio *O* Wat een mooie toffe mijlpaal! Gefeliciteerd!
pi_157806280
Laatst ging het hier over handkolven; ik kom er even op terug. Ik moet binnenkort 8 uur reizen achter elkaar (zonder tussenstop of mogelijkheid om me terug te trekken, tenzij op toilet :{ ) dus ik denk dat ik een handkolf ga kopen zodat ik een beetje onopvallend onder een grote sjaal de ergste druk weg kan kolven. Zonder kolven de reis doorbrengen is geen optie, ik krijg dan na een uur of vier al stuwing (heenreis is in de ochtend). Mijn Medela Freestyle is heel fijn maar maakt geluid en het lijkt mij ook meer gedoe om dat even subtiel te doen dan een handkolf. Het is ook nog zo dat ik naast een vreemde zit in een krap stoeltje dus ik wil echt een zo subtiel mogelijke oplossing zonder dat ik ieders aandacht trek :P Heeft iemand verder nog ervaringen of tips in dit soort situaties?
pi_157806532
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 11:21 schreef Minarosa het volgende:
Laatst ging het hier over handkolven; ik kom er even op terug. Ik moet binnenkort 8 uur reizen achter elkaar (zonder tussenstop of mogelijkheid om me terug te trekken, tenzij op toilet :{ ) dus ik denk dat ik een handkolf ga kopen zodat ik een beetje onopvallend onder een grote sjaal de ergste druk weg kan kolven. Zonder kolven de reis doorbrengen is geen optie, ik krijg dan na een uur of vier al stuwing (heenreis is in de ochtend). Mijn Medela Freestyle is heel fijn maar maakt geluid en het lijkt mij ook meer gedoe om dat even subtiel te doen dan een handkolf. Het is ook nog zo dat ik naast een vreemde zit in een krap stoeltje dus ik wil echt een zo subtiel mogelijke oplossing zonder dat ik ieders aandacht trek :P Heeft iemand verder nog ervaringen of tips in dit soort situaties?
Ik heb geen oplossing maar wel een handkolf. Ik vraag me af, ziet die beweging er ook niet heel vreemd uit onder een sjaal? :P

Bij echt goede stuwing hoef ik maar drie keer te 'pompen' trouwens en dan loopt hij wel. Maar of dat onopvallend kan?
ti amo pių di ieri ma meno di domani
pi_157806803
quote:
1s.gif Op woensdag 25 november 2015 11:33 schreef Estrys het volgende:

[..]

Ik heb geen oplossing maar wel een handkolf. Ik vraag me af, ziet die beweging er ook niet heel vreemd uit onder een sjaal? :P

Bij echt goede stuwing hoef ik maar drie keer te 'pompen' trouwens en dan loopt hij wel. Maar of dat onopvallend kan?
Ja het zal er wel wat apart uitzien maar dat in de weer zijn met slangetjes en vervolgens het prr prr prr-kolfgeluid vind ik nog opgelatener voelen :P Denk dat ik het wel even zeg tegen de persoon naast me. Welke handkolf heb jij? Ik ga denk ik voor de Medela Harmony, ik heb nu toch al alles van Medela. En neem mijn gewone kolf mee voor op de hotelkamer en overdag (hopelijk kan ik dan ergens een plekje vinden).
  woensdag 25 november 2015 @ 11:45:59 #23
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_157806873
quote:
1s.gif Op woensdag 25 november 2015 11:43 schreef Minarosa het volgende:

[..]

Ja het zal er wel wat apart uitzien maar dat in de weer zijn met slangetjes en vervolgens het prr prr prr-kolfgeluid vind ik nog opgelatener voelen :P Denk dat ik het wel even zeg tegen de persoon naast me. Welke handkolf heb jij? Ik ga denk ik voor de Medela Harmony, ik heb nu toch al alles van Medela. En neem mijn gewone kolf mee voor op de hotelkamer en overdag (hopelijk kan ik dan ergens een plekje vinden).
Ik heb ook de Harmony, werkt op zich wel goed.
Wat voor iets ga je naartoe? Je kan ze misschien vragen of er ergens een kolfruimte is? (ik moet zelf over 3 weken ook naar een conferentie, dus ik heb het gewoon gevraagd. Helaas was er geen kolfruimte, maar wel een wc... ja bedankt :') ).
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_157806958
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 11:45 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Ik heb ook de Harmony, werkt op zich wel goed.
Wat voor iets ga je naartoe? Je kan ze misschien vragen of er ergens een kolfruimte is? (ik moet zelf over 3 weken ook naar een conferentie, dus ik heb het gewoon gevraagd. Helaas was er geen kolfruimte, maar wel een wc... ja bedankt :') ).
Conferentie inderdaad. Ik heb een bericht gestuurd maar nog geen reactie gekregen. Heb wel een hotel gezocht dat dicht bij de locatie is zodat ik eventueel op en neer kan en met koelkastje op de kamer.
pi_157807099
Ik heb er eentje van avent. Heb ik ooit eens gekregen, is al 8 jaar oud of zo. Ik gebruik hem ook alleen af en toe om de ergste stuwing weg te kolven.
ti amo pių di ieri ma meno di domani
  woensdag 25 november 2015 @ 16:05:34 #26
327807 Mariposas
יה&#14
pi_157812770
Onopvallend kolven, dat is volgens mij net zo onopvallend als iemand die met z'n jas op schoot loopt te fappen. :D
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
pi_157814457
quote:
1s.gif Op woensdag 25 november 2015 11:49 schreef Minarosa het volgende:

[..]

Conferentie inderdaad. Ik heb een bericht gestuurd maar nog geen reactie gekregen. Heb wel een hotel gezocht dat dicht bij de locatie is zodat ik eventueel op en neer kan en met koelkastje op de kamer.
zou je in het vliegtuig niet even een stewardess kunnen vragen?

En mijn ervaring met US hotels zijn dat er niet standaard een koelkast op de kamer is, daar zou ik ook even over mailen/bellen.

Ik neem aan dat je naar de US gaat..
pi_157814796
Haha mariposas :D

Ik zou zelf denk ik voor die ene keer het vliegtuigtoilet opzoeken om te kolven, al dan niet na overleg met stewardess. Maar ik ben best makkelijk daarin. Liever alleen op minder ideale plaats dan 'onzichtbaar' tussen andere mensen. Want kolven met iemand naast me zou ik zo gęnant vinden dat ik niet eens een tsr zou krijgen vermoed ik.
pi_157815131
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 17:13 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

zou je in het vliegtuig niet even een stewardess kunnen vragen?

En mijn ervaring met US hotels zijn dat er niet standaard een koelkast op de kamer is, daar zou ik ook even over mailen/bellen.

Ik neem aan dat je naar de US gaat..
Is met de internationale trein want de plek is slecht bereikbaar met vliegtuig, dat is wel jammer want ik had liever gevlogen, dat gaat een stuk sneller. Wellicht is daar ook een steward(ess) met een hokje oid, ga het even vragen bij het instappen, goed plan. Kamer heeft een koelkast, had ik idd voor de zekerheid naar geīnformeerd. Bij dit soort momenten vind ik borstvoeding wel echt onhandig :{ Je moet constant plannen en door het kolven kan ik niet bij alle onderdelen van de conferentie zijn.
pi_157815159
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 16:05 schreef Mariposas het volgende:
Onopvallend kolven, dat is volgens mij net zo onopvallend als iemand die met z'n jas op schoot loopt te fappen. :D
(8> *)
  woensdag 25 november 2015 @ 19:01:18 #31
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_157816720
Kan je baby niet mee, Minarosa?
KuikenGuppy
pi_157828564
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 19:01 schreef Burdie het volgende:
Kan je baby niet mee, Minarosa?
Nee helaas, ik ben zelf aan het werk en vriend kan geen vrij nemen om mee te gaan. Dat was idd veel handiger geweest.

Handkolf komt vandaag, kan ik in het weekend oefenen ^O^
pi_157837482
Omg! We did it! 2 jaar voeden, yeahhh!Het was niet altijd even makkelijk en er zijn veel momenten geweest dat ik wilde stoppen.
Dit bedacht ik me net toen mijn verse peuter voor de 6e keer vandaag wilde drinken O+ :')

SPOILER: Boobalert! O+
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 26 november 2015 @ 17:11:25 #34
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_157837731
Noh wat goed O+ *O* Gefeliciteerd met je peuter O+
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  donderdag 26 november 2015 @ 17:50:14 #35
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_157838626
WHO-norm voor Mabawa en mooie M O+ *O*.

Ik vind het zo gezellig, zo'n ouder kind aan de borst, dat had ik echt niet verwacht van te voren. Vandaag werd kuiken heel verdrietig wakker uit zijn middagdutje, en ik voelde me ook niet fijn. Toen heeft hij een tijdje liggen drinken bij me, en daar knapten we gek genoeg beiden van op O+.
KuikenGuppy
pi_157838709
Noh, Mabawa O+

En Burdie, herkenbaar! :* Fijn he...
pi_157842099
Gefeliciteerd, Mabawa!!
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_157848851
Gefeliciteerd Mabawa! Wat zijn jullie toch een mooi stel O+
pi_157849043
O+
:)
pi_157849326
Mabawa WHO norm! Gefeliciteerd met je peuter. Mooie foto O+
pi_157849944
Mabawa, WHO norm *O*
Lieve foto O+
pi_157850543
Een heuze peuter O+ *O*
Gefeliciteerd mabawa
♥ J & S
pi_157855014
Mabawa O+
Gefeliciteerd!
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_157855073
Wat een fijne blije foto Mabawa!
pi_157865590
Ik lees verschillende verhalen over venkelthee dus dat laat ik staan. Nu heb ik zonder na denken venkel gekocht voor in de soep. Moet ik dat ook laten staan? |:(
pi_157866360
Venkelthee idd niet aan je baby geven tegen krampjes (dat wordt wel eens geadviseerd) maar zelf mag je het wel hebben begreep ik van mijn kraam. Ik heb het zelf wel gedronken. En venkel ook gewoon gegeten.
pi_157896247
Mabawa gefeliciteerd nog! *O*
pi_157949614
Hoera, ik heb antibiotica want een borstontsteking -O-
Zijn er nog bepaalde dingen die ik kan doen om niet ook nog eens spruw te krijgen? Dat zou ik namelijk heel graag willen voorkomen.
pi_157952567
Even een vraag. Nu met 13 maanden, 2 x voeden per dag, had ik op mijn vrije dag een beugelbh aan. Op werkdagen heb ik dat altijd maar heb het idee dat deze wat knelt. Heb nu een pijnlijke harde plek op mijn ene borst, verstopt melk kanaaltje kan niet anders. Heb ik vaker gehad, volgens mij ook na het dragen van die bh. Kan dat door een BH komen? Heb normaal mijn slappe borstvoedingsbh aan op vrije dagen :@ maar die ondersteunt totaal niet natuurlijk.
pi_157953730
Vanaf wanneer kun je afbouwen naar minder voedingen op een dag, zonder dat je helemaal opdroogt? M is bijna 4,5 maand, kan ik dan naar om de 6 uur? Ik heb nu niet genoeg om de 3, dus dan vullen we aan met FV.
Als ik om de 5/6 uur kan, dan kan ze 's ochtends bij mij drinken, bij de oppas twee keer gemengd terwijl ik 1 keer kolf midden op de dag. Thuis weer bij mij, 20u fles FV en late voeding bij mij.
pi_157954359
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 20:04 schreef Hilmo het volgende:
Even een vraag. Nu met 13 maanden, 2 x voeden per dag, had ik op mijn vrije dag een beugelbh aan. Op werkdagen heb ik dat altijd maar heb het idee dat deze wat knelt. Heb nu een pijnlijke harde plek op mijn ene borst, verstopt melk kanaaltje kan niet anders. Heb ik vaker gehad, volgens mij ook na het dragen van die bh. Kan dat door een BH komen? Heb normaal mijn slappe borstvoedingsbh aan op vrije dagen :@ maar die ondersteunt totaal niet natuurlijk.
Ja kan zeker, ik heb dat net ergens gelezen maar kan de bron niet meer vinden nu...
  dinsdag 1 december 2015 @ 21:08:31 #53
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_157954475
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 20:04 schreef Hilmo het volgende:
Even een vraag. Nu met 13 maanden, 2 x voeden per dag, had ik op mijn vrije dag een beugelbh aan. Op werkdagen heb ik dat altijd maar heb het idee dat deze wat knelt. Heb nu een pijnlijke harde plek op mijn ene borst, verstopt melk kanaaltje kan niet anders. Heb ik vaker gehad, volgens mij ook na het dragen van die bh. Kan dat door een BH komen? Heb normaal mijn slappe borstvoedingsbh aan op vrije dagen :@ maar die ondersteunt totaal niet natuurlijk.
Ja, had ik ook. Nieuwe BHs gekocht en gelijk nooit meer last gehad.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_157955193
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 18:03 schreef Mineola het volgende:
Hoera, ik heb antibiotica want een borstontsteking -O-
Zijn er nog bepaalde dingen die ik kan doen om niet ook nog eens spruw te krijgen? Dat zou ik namelijk heel graag willen voorkomen.
Probiotica erbij? Sterkte en beterschap!
Venus in pocketformaat
Š loveli
  dinsdag 1 december 2015 @ 22:02:12 #55
409579 LuDann
All the way
pi_157955970
Probiotica is het enige wat ik kan verzinnen Mineola. Sterkte ermee!
pi_157957541
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 20:43 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Vanaf wanneer kun je afbouwen naar minder voedingen op een dag, zonder dat je helemaal opdroogt? M is bijna 4,5 maand, kan ik dan naar om de 6 uur? Ik heb nu niet genoeg om de 3, dus dan vullen we aan met FV.
Als ik om de 5/6 uur kan, dan kan ze 's ochtends bij mij drinken, bij de oppas twee keer gemengd terwijl ik 1 keer kolf midden op de dag. Thuis weer bij mij, 20u fles FV en late voeding bij mij.
Dat is meestal pas rond de 9 maanden.
Hoe weet je dat je niet genoeg hebt? Is het een optie om juist vaker te gaan voeden/kolven zodat je wel genoeg hebt?
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_157961608
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 20:43 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Vanaf wanneer kun je afbouwen naar minder voedingen op een dag, zonder dat je helemaal opdroogt? M is bijna 4,5 maand, kan ik dan naar om de 6 uur? Ik heb nu niet genoeg om de 3, dus dan vullen we aan met FV.
Als ik om de 5/6 uur kan, dan kan ze 's ochtends bij mij drinken, bij de oppas twee keer gemengd terwijl ik 1 keer kolf midden op de dag. Thuis weer bij mij, 20u fles FV en late voeding bij mij.
Bedoel je dan om 4 voedingen per 24 uur te geven? Of begrijp ik dat niet goed?
Hoe minder voedingsmomenten je hebt, hoe minder productie je zult hebben. Wat is je doel? Wil je afbouwen?
pi_157961635
Wat zijn jullie ervaringen met een te kort tongriempje/lipbandje? Kan dat de reden zijn dat mijn dochter zo slecht uit de borst drinkt? Ze ging steeds vlakker op de curve.. en sinds een maand kolf ik fulltime en ineens schiet ze weer omhoog. Ik had zelf het idee dat het lag aan de afleiding. Ze leek alles interessanter te vinden dan drinken bij mij. Ze haalt er ook geen troost en rust meer uit zoals ze voorheen deed (ze is nu ruim een half jaar). Maar nu zit ik te denken aan iets lichamelijks. Nog geen lactatiedeskundige gezien trouwens.
pi_157961715
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 12:05 schreef Rawedni het volgende:
Wat zijn jullie ervaringen met een te kort tongriempje/lipbandje? Kan dat de reden zijn dat mijn dochter zo slecht uit de borst drinkt? Ze ging steeds vlakker op de curve.. en sinds een maand kolf ik fulltime en ineens schiet ze weer omhoog. Ik had zelf het idee dat het lag aan de afleiding. Ze leek alles interessanter te vinden dan drinken bij mij. Ze haalt er ook geen troost en rust meer uit zoals ze voorheen deed (ze is nu ruim een half jaar). Maar nu zit ik te denken aan iets lichamelijks. Nog geen lactatiedeskundige gezien trouwens.
Op welke curve ging ze vlakker? De borstvoedingscurve van het WHO of eentje die gebaseerd is op kunstgevoedde kinderen?
pi_157962064
WHO
pi_157963066
quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2015 12:04 schreef WupWup het volgende:

[..]

Bedoel je dan om 4 voedingen per 24 uur te geven? Of begrijp ik dat niet goed?
Hoe minder voedingsmomenten je hebt, hoe minder productie je zult hebben. Wat is je doel? Wil je afbouwen?
Ja, die ik zelf geef dan.
Die mindere productie heb ik nu ook, dat is een beetje het probleem. Ik doe nu zes a zeven voedingen, waarvan ik twee (te weinig) kolf en 's avonds krijgt ze ook aangevuld, ik leg haar eerst aan en dan krijgt ze nog uit de fles. Alleen in de ochtend lijkt ze echt voldoende te hebben aan de borst (tenzij ze 's nachts ook nog wakker is geweest, dan komt ze 's ochtends ook sneller weer).

Ik wil helemaal niet afbouwen eigenlijk, maar nu ben ik heel veel bezig voor matig resultaat. Ik merk dat wanneer er meer tijd tussen zit ze meer heeft om te drinken en ik het niet steeds hoef aan te vullen.

Ik ben wel op een punt dat ik een ochtend en avondvoeding en de rest aanvullen ook wel ok vind, want ik betwijfel of ik mijn productie nog weer omhoog krijg. Ik kan op het werk echt maximaal twee keer kolven, en zelfs dat is af en toe al lastig. Per kolfbeurt heb ik ca 70-80cc gemiddeld (toevallig vanochtend 110), maar ze drinkt wel 150.
pi_157968203
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 12:25 schreef Rawedni het volgende:
WHO
Ik geloof niet dat er veel mensen zijn met ervaring bij een al wat oudere baby, maar wie weet. Ik denk dat een afspraak met een lactatiekundige je beste optie is. Het is lastig van hieruit in te schatten wat er aan de hand is.
pi_157968218
Pff IMA, wat vreselijk rot dat zo'n defecte kolf zulke grote gevolgen kan hebben. Ik weet het antwoord op je vraag verder niet helaas.
  donderdag 3 december 2015 @ 08:31:17 #64
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_157981524
Heeft iemand hier misschien nog interesse in drie Medelaflesjes? Nieuw, nog in de verpakking.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_157981552
Ik ga denk ik toch overstappen.. Puur omdat ik het geworstel in mijn eentje door de week mentaal niet trek, en fysiek gewoon zo moe ben. Voelt zo als falen..
Ik wil nog even wachten en tot en met dinsdag blijven voeden ivm prikjes.

Ik zit nu op acht voedingen per dag. Kan ik het beste een voeding per drie dagen laten vervallen? Ik heb geen haast met overstappen.. Ik vind het al kut genoeg en hoop de ochtend en vroege avond voeding zo lang mogelijk zelf te kunnen geven.
  donderdag 3 december 2015 @ 09:40:26 #66
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_157982191
Wat voor geworstel, Cassandra? Kan er, als je ergens moeite mee hebt, niet nog eens een lk komen mee kijken? Ik las juist in het vorige topic dat je zo blij was met bv en dat het zo makkelijk is om geen flesjes te hoeven maken en zo ;).
Elke verse moeder is moe, daar maakt KV of bv niet heel veel verschil in denk ik. Wij gaven vanaf een week of zes in de nacht vaak een flesje afgekolfde melk, zodat mijn man één nachtvoeding kon overnemen en ik de rest. Dat heeft voor mij veel verschil gemaakt qua slaap.
KuikenGuppy
pi_157982330
Ik ga van overproductie naar onderproductie en als ik wat vaker aanleg/toch weer wisselende borst aanbied, merk ik dat gelijk in zijn luiers en aan krampen. Kolfen heb ik geprobeerd, maar als mijn man een flesje geeft blijft G. Net zolang huilen en protesteren tot hij daarna wordt aangelegd dus krijg ik mijn rust nog niet mee. En kolfen zorgt hier direct voor stuwing waar ik doorgaans geen last van heb.

Man is deze week eerder rond 21.00/22.00 thuis dan eerder, en ik zit met een ontevreden baby. Vanochtend ook, aangelegd, nijdig aan de borst, overstuur bij een boertje moeten laten want wil niet rechtop, nijdig aan de andere borst, wilde niet liggen en niet vastgehouden worden, uiteindelijk ligt hij in de draagzak te slapen. Geen idee wat er nou was, of hij te weinig melk had of wat anders..
Maar mentaal zit ik er een beetje doorheen.. De momenten dat de bv goed gaan zijn heerlijk O+ maar worden een beetje onder gesneeuwd door de momenten dat het niet lekker gaat.

Opmerkingen als alle nieuwe moeders zijn moe,geven mij het gevoel dat ik té makkelijk de handdoek in de ring gooi. En er zijn moeders die veel meer problemen hebben, borstontstekingen, continue spruw etc. En moeders die helemaal geen partner hebben en die wel bv geven soms zelfs met meerdere kinderen. Maar dat doet niets af aan het feit dat ik mij grandioos kut voel op het moment.

Lk was tegen wisselen van borsten omdat G. Blijkbaar mijn borst niet voldoende leeg drinkt maar als ik niet wissel heb ik al helemaal een ontevreden baby
  donderdag 3 december 2015 @ 10:04:47 #68
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_157982483
Cassandra, ik probeer je absoluut niet het gevoel te geven dat je te gemakkelijk op zou geven. Sorry als dat zo over komt (ik kom in geschreven tekst niet altijd even subtiel over ;)). Ik hoop alleen dat je er goed over nadenkt. Je hebt vorige week nog gepost dat je er zo blij mee was en nu dat het voelt als falen. Stoppen is moeilijk terug te draaien en het zou zonde zijn als je je alleen maar zou laten leiden door *het is nu even lastig*, terwijl het gewoon echt weer beter kan worden. Het zou jammer zijn om er achteraf spijt van te hebben als stoppen niet zou opleveren wat je ervan verwacht.

That said, maak vooral je eigen keuze, je zoon heeft het meeste aan een blije, gelukkige moeder. Je zult in de komende jaren nog genoeg mensen en meningen horen, kies vooral je eigen weg :Y.

Qua bv, als jij het advies van de lk niet vindt passen bij je kind, zou ik ander advies of een andere lk zoeken. Met afbouwen heb ik geen ervaring, anderen hier (en in het fv topic) wel ;).

Succes met wat je ook kiest :*.
KuikenGuppy
pi_157982514
Cassandra, jouw verhaal is bijna exact mijn verhaal. Toen N. 5 weken was ben ik uit frustratie per direct gestopt (alleen stuwing weggekolft) en na 3 dagen kreeg ik zo veel spijt en voelde ik me echt heel rot. Het is me toen gelukt mijn bv weer op peil te krijgen (nou ja, echt net dan, maar 85-100% bv ben ik wel blijven geven) en nadat we achter de onrust bij N. (KMA) kwamen werd het zo veel makkelijker.

Ik wil hiermee niet zeggen dat het bij jou ook zo zal gaan, maar stoppen met bv bracht hier dus niet de rust waarop ik gehoopt had. Maak voor jezelf de keuze waar je je het prettigst bij voelt, sterkte. :*
pi_157982627
De hallelujah posts zijn ongetwijfeld in het weekend :D dan is mijn man thuis. En dan is het allemaal wat makkelijker en kan ik in ieder geval even klagen tegen hem. Ik ben ook bang dat ik spijt ga krijgen van overstappen maar ik weet niet hoe ik het anders zou moeten doen. Deels kv en deels bv? Punt is, ik ben volledig bezig met G. en zelfs als ik wegga, ben ik er nog steeds mee bezig. Kolf ik genoeg? Blijft hij tevreden na zijn flesje gekolfde melk? Zondag komen vrienden eten en ik snak naar een drankje maar ja ik geef bv, dan moet ik een voeding weg kolfen, en zorgen dat hij genoeg gekolfde melk heeft om die voeding in te halen. En ik heb juist die rust nodig in mijn hoofd.
Klinkt allemaal erg vaag, het is gewoon een grote warboel in mijn hoofd op dit moment. Sorry.

Allergieën lijkt hij geen last van te hebben. Ik ben overigens al een week gestopt met het eten van koemelk producten en bewerkte producten maar merk geen verschil in onrust
  donderdag 3 december 2015 @ 10:20:52 #71
327807 Mariposas
יה&#14
pi_157982673
Waarom denk je dat je onderproductie hebt, Cassandra? Ik kan het me eigenlijk bijna niet voorstellen. Komt hij slecht aan?
Tot L een week of 11 was heb ik ook continue met een huilende baby gezeten die alleen stil was aan de borst. Of in de draagdoek. Als je zegt dat hij blijft huilen na een flesje, dan lost het geven van fv toch juist niets op? L pakte ook nooit de speen of zijn duim, dus dit was ook de enige oplossing om in zijn zuigbehoefte te voorzien (naast pinkje geven). Het leek mij echt een ramp als ik 'm niet meer zou kunnen troosten met de borst. Maar ik kon er toen ook niet van genieten hoor, ik was blij dat hij op die manier stil was, maar echt fijn vond ik het niet.

Ik zal echt de eerste zijn die zegt dat je moet stoppen met bv als het niet meer prettig voor je voelt, sterker nog dat heb ik al gedaan. Maar ik vraag me af of het geven van flesvoeding je probleem van een onrustige baby gaat oplossen. Het klinkt mij eerder alsof hij last heeft van krampjes, sterke zuigbehoefte heeft en gewoon veel troost zoekt.

Over het advies van de LK; hoe oud was G toen? Misschien drinkt hij nu heel anders. L sukkelde steeds in slaap waardoor hij niet genoeg leegdronk, maar ik kreeg juist het advies om steeds van kant te wisselen.
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
  donderdag 3 december 2015 @ 10:22:09 #72
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_157982692
Het is bijna weer weekend, hang in there ;). Op bv.com staat een stukje over alcohol en bv, je hoeft iig geen melk weg te gooien omdat je een wijntje drinkt.
Ik herken wel je "moetenmoetenmoeten"-gevoel. Dat ging bij mij over toen ik een pak KV kocht. Toen gaf ik ineens bv omdat ik het wilde, niet omdat het de enige optie was. Feitelijk veranderde er niks, het pak KV heeft nog heel lang onaangebroken in de kast gestaan, maar het gaf mij heel veel rust in mijn hoofd.
KuikenGuppy
pi_157982714
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 17:45 schreef LuDann het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat er veel mensen zijn met ervaring bij een al wat oudere baby, maar wie weet. Ik denk dat een afspraak met een lactatiekundige je beste optie is. Het is lastig van hieruit in te schatten wat er aan de hand is.
Bedankt :) Ik vraag jullie niet wat er met haar aan de hand is maar meer of iemand ervaring heeft met te kort tongriempje/lipbandje :)
  donderdag 3 december 2015 @ 10:24:46 #74
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_157982743
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 10:23 schreef Rawedni het volgende:

[..]

Bedankt :) Ik vraag jullie niet wat er met haar aan de hand is maar meer of iemand ervaring heeft met te kort tongriempje/lipbandje :)
Bij kuiken is het tongriempje in de kraamweek geknipt, dat scheelde wel. Het lipriempje had eigenlijk ook gemoeten, maar die heeft hij zelf een keer gescheurd bij een valpartij en dat scheelde ook weer een hoop. Het resulteerde vooral in een betere hap.
Op FB is een groep met veel ervaringen.
KuikenGuppy
  donderdag 3 december 2015 @ 10:30:37 #75
327807 Mariposas
יה&#14
pi_157982831
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 10:17 schreef Cassandra87 het volgende:
Punt is, ik ben volledig bezig met G. en zelfs als ik wegga, ben ik er nog steeds mee bezig. Kolf ik genoeg? Blijft hij tevreden na zijn flesje gekolfde melk? Zondag komen vrienden eten en ik snak naar een drankje maar ja ik geef bv, dan moet ik een voeding weg kolfen, en zorgen dat hij genoeg gekolfde melk heeft om die voeding in te halen. En ik heb juist die rust nodig in mijn hoofd.
Maak het niet te moeilijk voor jezelf. Heb je nog gekolfde melk? Zo ja, geef hem dat ipv de live voeding. Zo nee, geef 'm een flesje kv. Ik zou niet eens kolven. Tenzij je erge stuwing krijgt, even de druk wegkolven.
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
pi_157982863
Pak kv ligt al drie weken onaangebroken in de kast *O*

Mariposas omdat hij zo nijdig melk lijkt te willen opwekken. Volgens mij komt hij wel voldoende aan, ik denk dat hij nu richting de vijf kilo gaat (dinsdag moeten we naar het cb)

En ik hoop dat kv hem net een iets verzadigder gevoel geeft waardoor hij niet aangelegd hoeft te worden. Maar ik heb geen idee, ik kan het ook niet testen zonder te veel te rommelen.
Maar goed ik heb net mijn lk proberen te bellen, die neemt niet op dus even een mail er achteraan gestuurd of ik met spoed een extra consult kan krijgen. Laatste consult was drie weken geleden, heb daarna nog twee andere lk's gesproken maar niet echt een consult, was in zo'n baby café
pi_157982932
Ik denk dat een consult met een LK inderdaad de beste stap is, Cassandra. Welke kant je ook opgaat, ze kan ook het beste advies geven over hoe af te bouwen.

Voor nu klinkt het allemaal heel rommelig. Volgens mij is het niet helemaal duidelijk wat er nu precies aan de hand is en waarom het drinken zo onrustig gaat. De situatie van drie weken geleden kan nu al totaal anders zijn. Zelf kun je er eigenlijk alleen een beetje een gooi naar doen dus ik denk dat het je erg zal helpen met iemand te overleggen die samen met jou in ieder geval helder kan krijgen wat het probleem precies is. Dat zal misschien al wel meer rust geven in je hoofd.
pi_157982964
Het is ook al een rommeltje in mijn hoofd :') ;(
Ik zit al de hele ochtend te huilen op de bank ;(
pi_157983009
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 10:41 schreef Cassandra87 het volgende:
Het is ook al een rommeltje in mijn hoofd :') ;(
Ik zit al de hele ochtend te huilen op de bank ;(
Ach meisje toch. Ik hoop dat je in ieder geval weet dat je hartstikke goed bezig bent. Supermamma, je doet zoveel moeite, zo je best voor G! Het is nu even erg zwaar maar uiteindelijk komt het goed, wat je ook beslist. Hele dikke knuffel, dat je je maar snel beter mag voelen! :*
pi_157983027
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 10:41 schreef Cassandra87 het volgende:
Het is ook al een rommeltje in mijn hoofd :') ;(
Ik zit al de hele ochtend te huilen op de bank ;(
He meis ;( :* het komt sowieso goed, dat weet je he?
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  donderdag 3 december 2015 @ 10:47:04 #81
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_157983046
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 10:41 schreef Cassandra87 het volgende:
Het is ook al een rommeltje in mijn hoofd :') ;(
Ik zit al de hele ochtend te huilen op de bank ;(
3 jaar geleden heb ik ook heel lang zo getwijfeld. Hier liep de bv heel gemakkelijk en toch wilde ik stoppen, ik vond het zwaar, voelde me 'gevangen' en miste een soort vrijheid. Ik ben toen gestopt, E was toen 3 maanden. Ik heb er spijt van gehad :Y. De flesjes gingen er goed in maar ze wilde nog steeds heel veel bij mij zijn, ik moest veel vaker 'pinken' en we hebben toch zitten k*tten met de hoeveelheden omdat ze > 1 liter wilde drinken. Het werd er iig niet makkelijker op. Oh, en wat ik nog het ergste vond, ze bleef maar zoeken bij me ;(. Onder de douche, in bad en in bed was het het ergst. Dat voelde zķ rot.

Waarmee ik niet wil zeggen dat je niet moet stoppen als je dat graag wilt. Maar besef je dat het niet per sé makkelijker zal worden. Een nieuw consult met een lk lijkt mij een goed idee, schrijf alles op waar je mee zit!

Het komt goed, echt :)
pi_157983080
Vervelend Cassandra!

Hoe reageert G. als je hem zelf een flesje geeft in plaats van je man, is hij dan niet huilerig?

En de afgekolfde melk, kan het zijn dat hij aan die hoeveelheid niet genoeg heeft en daarom nog aangelegd wil worden? Hier was dat het geval in elk geval... het ging maar om 20ml ofzo, maar het kan voor je baby net het verschil zijn tussen verzadigd zijn of huilen.

Ik zou zelf, als je over wilt stappen naar flesvoeding, met 1 voeding beginnen om te kijken hoe dat gaat.
pi_157983107
quote:
1s.gif Op donderdag 3 december 2015 10:24 schreef Burdie het volgende:

[..]

Bij kuiken is het tongriempje in de kraamweek geknipt, dat scheelde wel. Het lipriempje had eigenlijk ook gemoeten, maar die heeft hij zelf een keer gescheurd bij een valpartij en dat scheelde ook weer een hoop. Het resulteerde vooral in een betere hap.
Op FB is een groep met veel ervaringen.
Dankje!
  donderdag 3 december 2015 @ 10:52:01 #84
327807 Mariposas
יה&#14
pi_157983112
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 10:41 schreef Cassandra87 het volgende:
Het is ook al een rommeltje in mijn hoofd :') ;(
Ik zit al de hele ochtend te huilen op de bank ;(
Ach... :* :*
Het is ook allemaal niet niets, die continue zorg voor een baby. Het idee dat je 'm nooit tevreden kan maken. En dan bij jou ook nog eens zulke lange dagen... Ik was echt zooo blij toen L voor het eerst naar de opvang ging, eindelijk even tijd voor mezelf.
Ga zo veel mogelijk de deur uit, blijf niet binnen zitten. Kilometers heb ik gelopen met L in de draagdoek (want de kinderwagen was krijsen). Kan iemand af en toe even op hem passen zodat jij ook wat tijd voor jezelf hebt?
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
pi_157983251
Nou daar ben ik ook bang voor tante_soesa!
JantinaGr het ging vorige keer zelfs om 120cc :P mijn man had per ongeluk alles gegeven aan hem.
Zelf flesje geven heb ik nog niet geprobeerd, op de allereerste keer na, voelt zo onlogisch. Misschien toch eens doen.

Misschien dat ik zondag gewoon lekker moet genieten van een drankje en ipv gekolfde melk kv geven, dan zie ik gelijk hoe hij erop reageert? (nou klink ik vast als een alcoholist die koste wat kost drank moet hebben :+)

Ik word zo door de lk teruggebeld of ik nog vandaag of morgen terecht kan *O*

Oh en geen oppas of afleiding in de buurt.. Vrienden wonen buiten de omgeving en/of werken, ouders werken ook.

Tnx, jullie zijn lief :* sorry voor mijn geklaag
pi_157983512
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 11:00 schreef Cassandra87 het volgende:
JantinaGr het ging vorige keer zelfs om 120cc :P mijn man had per ongeluk alles gegeven aan hem.
Zelf flesje geven heb ik nog niet geprobeerd, op de allereerste keer na, voelt zo onlogisch. Misschien toch eens doen.

Misschien dat ik zondag gewoon lekker moet genieten van een drankje en ipv gekolfde melk kv geven, dan zie ik gelijk hoe hij erop reageert? (nou klink ik vast als een alcoholist die koste wat kost drank moet hebben :+)

Wat is zijn gewicht, want 120 kan best bij zijn gewicht passen wellicht? (gewicht x 150 / gemiddeld aantal voedingen). En het kan best dat hij op bepaalde tijdstippen net wat meer wil drinken natuurlijk.
En als hij het gewoon opdrinkt, is het goed. Meeste babies (als ik verschillende bronnen mag geloven) stoppen zelf als ze genoeg hebben en als het te veel was komt het er wel weer uit. :) En dit zelf ook ondervonden, zelf ook veel bezig met afgekolfde melk geven.
pi_157983724
Kom op 90cc uit volgens de formule, ruim genomen, want ga uit van vijf kilo. Denk dat hij iets lichter is. Zeven dag voedingen en een nacht voeding. Maar we gaan er gewoon wat mee rommelen, ik zit naast de telefoon te wachten op terug koppeling van de lk
pi_157984074
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 10:30 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Maak het niet te moeilijk voor jezelf. Heb je nog gekolfde melk? Zo ja, geef hem dat ipv de live voeding. Zo nee, geef 'm een flesje kv. Ik zou niet eens kolven. Tenzij je erge stuwing krijgt, even de druk wegkolven.
Dit, helemaal dit. Bij de oudste zag ik ook zoveel beren op de weg, vooral ook doordat hij de eerste tijd niet goed groeide en ook daarna altijd een krielkippie was (nooit extra vetjes gehad bijvoorbeeld). Met de jongste kan ik het veel makkelijker loslaten en dat is echt een verademing. Hopelijk vind jij ook snel je weg hierin :*.
Venus in pocketformaat
Š loveli
pi_157984114
Hier weer ongesteld voor het eerst. Ik voelde het al aankomen, pijnlijker bekken en minder productie. 2 maanden eerder dan bij de oudste. Hmpf.
Venus in pocketformaat
Š loveli
  donderdag 3 december 2015 @ 11:58:17 #90
327807 Mariposas
יה&#14
pi_157984176
That awkward moment when:
Je flesje tijdens het kolven overstroomt en je nu met een vrij grote natte plek op je kleding op kantoor zit. :')
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
pi_157984267
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 11:58 schreef Mariposas het volgende:
That awkward moment when:
Je flesje tijdens het kolven overstroomt en je nu met een vrij grote natte plek op je kleding op kantoor zit. :')
in ieder geval kolf je genoeg!

Een vriendin van me had dat op een bruiloft..

@Cassandra: het klinkt alsof je de rommel in je hoofd moet opruimen. Hopenlijk kan de LK je daar bij helpen. Sterkte! :*
pi_157985334
:D

Een luxeprobleem, dat wel.

Ik zit hier nu voor de tweede (en laatste) keer te kolven vandaag (met neusspray, twee keer per kolfbeurt) en heb in totaal al wel 140 CC voor N. bij elkaar weten te sprokkelen. :'(

Zo demotiverend om hier steeds mijn klassen voor in de steek te laten.
  donderdag 3 december 2015 @ 13:07:27 #93
327807 Mariposas
יה&#14
pi_157985429
Kan me voorstellen dat het demotiverend is, Selvaria. Maar ik kom dan wel op een veel grotere hoeveelheid uit, het is nog steeds niet genoeg voor mijn hongerlapje, waardoor ik ook moet aanvullen met fv.
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
pi_157985672
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 13:00 schreef Selvaria het volgende:
:D

Een luxeprobleem, dat wel.

Ik zit hier nu voor de tweede (en laatste) keer te kolven vandaag (met neusspray, twee keer per kolfbeurt) en heb in totaal al wel 140 CC voor N. bij elkaar weten te sprokkelen. :'(

Zo demotiverend om hier steeds mijn klassen voor in de steek te laten.
In totaal? Dat is ook een beetje wat ik red inderdaad.. En als ik dan 's avonds wel genoeg had.. Maar dat is ook niet zo.
pi_157985742
Cassandra, ik ben bij J wel gestopt met bv on de redenen die jij aangeeft, o.a. moe, geen rust krijgen, gestrest zijn... Voor mij maakte het een wereld van verschil, was daarna een veel leukere mama, en J was ook een stuk vrolijker (ik denk dat de bv hem ook veel energie kostte). Afbouwen was bij mij in een week gebeurd, nooit stuwing gehad ;(

Succes iig met het maken van een keuze :*
  donderdag 3 december 2015 @ 13:29:56 #96
327807 Mariposas
יה&#14
pi_157985868
We geven nu ook 's avonds een flesje kv. Direct na de borstvoeding. En dan gaat er nog 120 cc in alsof het een voorafje is. 2 a 3 nachtvoedingen begon me een beetje op te breken icm 4 dagen per week werken. :@ Nu nog maar 1 nachtvoeding.
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
pi_157986734
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 13:29 schreef Mariposas het volgende:
We geven nu ook 's avonds een flesje kv. Direct na de borstvoeding. En dan gaat er nog 120 cc in alsof het een voorafje is. 2 a 3 nachtvoedingen begon me een beetje op te breken icm 4 dagen per week werken. :@ Nu nog maar 1 nachtvoeding.
Ik red het nu nog met kolven maar zodra ik ook moet bij gaan geven met kv dan vind ik dit wel een heel erg aanlokkelijk idee. :@

Gisteren hebben we een flesje gekolfde melk gegeven, was nog over van het KDV omdat ik haar vroeger op had gehaald. 180 cc, ging erin alsof het niets was. En daarna ook nog eens mijn borsten (die dus overvol waren) allebei leeggedronken. Ik dacht te kunnen kolven als ik dat flesje gaf, maar er was gewoon bijna niks over. Kolfde daarna 40 cc. :')
pi_157987453
Ik ben heel benieuwd hoe het kolven straks zal gaan als ik niet meer 'erbij' kolf, maar echt voedingen ga kolven als J. naar de opvang is. Net weer gekolfd, 30 cc -O-
Die kolf deed ook raar, hij had eerst geen zuigkracht, pas nadat ik met enkelzijdig ging kolven ging hij het doen. Maar ook als ik wel dubbelzijdig kolf nog steeds van die mini-opbrengsten. Als ik daarna in mn borst knijp komen er nog allemaal straaltjes uit, terwijl die kolf er dus niks uitkrijgt, echt gek.
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_157988099
quote:
11s.gif Op donderdag 3 december 2015 14:52 schreef MissBliss het volgende:
Ik ben heel benieuwd hoe het kolven straks zal gaan als ik niet meer 'erbij' kolf, maar echt voedingen ga kolven als J. naar de opvang is. Net weer gekolfd, 30 cc -O-
Die kolf deed ook raar, hij had eerst geen zuigkracht, pas nadat ik met enkelzijdig ging kolven ging hij het doen. Maar ook als ik wel dubbelzijdig kolf nog steeds van die mini-opbrengsten. Als ik daarna in mn borst knijp komen er nog allemaal straaltjes uit, terwijl die kolf er dus niks uitkrijgt, echt gek.
Kan Dit met de maat van de schildjes te maken hebben?
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  donderdag 3 december 2015 @ 15:25:30 #100
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_157988251
quote:
1s.gif Op donderdag 3 december 2015 15:18 schreef pinquit het volgende:

[..]

Kan Dit met de maat van de schildjes te maken hebben?
Hmm, ik heb geen idee. Goede wel. Misschien moet ik toch maar even langs de borstvoedingswinkel hier om dat ding na te laten kijken en te vragen over de schilden. Hoewel ik hem daar niet gekocht heb en dus ¤7,50 ervoor moet betalen :') Maar ja, dit schiet ook niet echt op.
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
  donderdag 3 december 2015 @ 15:41:04 #101
409579 LuDann
All the way
pi_157988651
Als je er nog straaltjes uit kunt knijpen dat lijkt het me dat het aan je kolf ligt inderdaad. Ik zou die zo snel mogelijk na laten kijken.
pi_157988669
Welke kolf heb je missbliss? Ik heb ook best wat met de instellingen moeten spelen om een TSR op te wekken, nu dat lukt kolf ik veel meer..
pi_157988760
Ik voel met kolven nooit een tsr, is dat gek? Met voeden des te meer :X en ook tussendoor op random momenten wel eens. Ik kolf wel behoorlijk wat dus hij zal er wel zijn denk ik?

Ik ben onverwacht niet in de buurt bij baby vanmiddag, dus ik hoop dat hij uit de fles drinkt. Dat hadden we nog niet geoefend, ik ben een luie moeder. :@
  donderdag 3 december 2015 @ 15:47:23 #104
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_157988781
Ik heb de Medela Swing (geleend van mijn schoonzus). Ik heb gebeld met de borstvoedingswinkel/lactatiekundige. Ze waren niet bereikbaar dus ze zullen me wel terugbellen. Ben ik ook weer lekker op tijd mee he? Vanaf dinsdag moet ik voedingen gaan kolven. Nou ja, hopelijk is het snel opgelost.

Sillie: volgens mij krijg ik wel een tsr. Ik heb ook die neusspray gehaald, maar dat helpt niet echt. Na een minuut of 3 houdt de melkstroom gewoon op en komt er niks meer uit.
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
  donderdag 3 december 2015 @ 15:55:52 #105
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_157988931
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 14:15 schreef LuDann het volgende:

[..]

Ik red het nu nog met kolven maar zodra ik ook moet bij gaan geven met kv dan vind ik dit wel een heel erg aanlokkelijk idee. :@

Gisteren hebben we een flesje gekolfde melk gegeven, was nog over van het KDV omdat ik haar vroeger op had gehaald. 180 cc, ging erin alsof het niets was. En daarna ook nog eens mijn borsten (die dus overvol waren) allebei leeggedronken. Ik dacht te kunnen kolven als ik dat flesje gaf, maar er was gewoon bijna niks over. Kolfde daarna 40 cc. :')
Verwacht niet dat als je kv bij gaat geven dat dat perse leidt tot meer slapen. Mijn fv baby slaapt nog niet door.

Het kan wel, maar zou het vervelend vinden als dat een teleurstelling zou worden :) .
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_157989163
quote:
11s.gif Op donderdag 3 december 2015 15:47 schreef MissBliss het volgende:
Ik heb de Medela Swing (geleend van mijn schoonzus). Ik heb gebeld met de borstvoedingswinkel/lactatiekundige. Ze waren niet bereikbaar dus ze zullen me wel terugbellen. Ben ik ook weer lekker op tijd mee he? Vanaf dinsdag moet ik voedingen gaan kolven. Nou ja, hopelijk is het snel opgelost.

Sillie: volgens mij krijg ik wel een tsr. Ik heb ook die neusspray gehaald, maar dat helpt niet echt. Na een minuut of 3 houdt de melkstroom gewoon op en komt er niks meer uit.
Kun je ergens een andere kolf vandaan halen om te proberen? bij de thuiszorg bv? Om te proberen of het de kolf is?

Hoe lang blijf je kolven? Bij komt er na 10 minuten kolven ineens weer een melkstroom op gang. Als ik denk er komt echt niks meer zeg maar.
ti amo pių di ieri ma meno di domani
  donderdag 3 december 2015 @ 16:11:56 #107
409579 LuDann
All the way
pi_157989303
quote:
1s.gif Op donderdag 3 december 2015 15:55 schreef AwayTL het volgende:

[..]

Verwacht niet dat als je kv bij gaat geven dat dat perse leidt tot meer slapen. Mijn fv baby slaapt nog niet door.

Het kan wel, maar zou het vervelend vinden als dat een teleurstelling zou worden :) .
Ja, ik weet dat dat niet zo hoeft te zijn en het is ook geen reden om KV bij te gaan geven. Maar als ik uiteindelijk niet meer genoeg kan kolven en toch al KV bij moet geven dan wil ik het wel eens proberen.

Maar dat is ook een beetje ingegeven door het elk uur/elke 2 uur willen drinken van de laatste weken. Dat vind ik erg zwaar. Met max 4 nachtvoedingen zou ik prima kunnen leven.
  donderdag 3 december 2015 @ 16:23:14 #108
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_157989599
quote:
1s.gif Op donderdag 3 december 2015 16:06 schreef Estrys het volgende:

[..]

Kun je ergens een andere kolf vandaan halen om te proberen? bij de thuiszorg bv? Om te proberen of het de kolf is?

Hoe lang blijf je kolven? Bij komt er na 10 minuten kolven ineens weer een melkstroom op gang. Als ik denk er komt echt niks meer zeg maar.
Ja, ik ga morgen dan denk ik naar de borstvoedingswinkel, dus dan kan ik daar wel een andere huren. Ik ben heel benieuwd. En ik stop altijd 1 minuut nadat er niks meer komt. Dat was op aanraden van de lactatiekundige. Ik wilde sowieso vanavond nog een keer kolven, dus dan zal ik eens extra lang doorgaan :P
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_157989971
Ben benieuwd waar dat aan ligt MB en of het op te lossen is!

Hier yeah voor voeding :') paar slokken, loslaten, huilen, paar slokken, loslaten, huilen. Dus ik denk ik kolf wat dan geef ik dat in t flesje, misschien stroomt de melk te hard. De opbrengst, drie schamele druppels. En nog niet terug gebeld door de lk :N

Positief nieuws: om twaalf uur liggend op de bank gevoed, en zo twee uur geslapen samen. Wat was ik daar aan toe!

Edit. Kutzooi. De lk die mijn dossier behandeld, Is pas na de feestdagen weer aanwezig.
pi_157990089
quote:
11s.gif Op donderdag 3 december 2015 16:23 schreef MissBliss het volgende:

[..]

Ja, ik ga morgen dan denk ik naar de borstvoedingswinkel, dus dan kan ik daar wel een andere huren. Ik ben heel benieuwd. En ik stop altijd 1 minuut nadat er niks meer komt. Dat was op aanraden van de lactatiekundige. Ik wilde sowieso vanavond nog een keer kolven, dus dan zal ik eens extra lang doorgaan :P
Ja ik zou ook geen 10 minuten doorgaan hoor nadat er niks meer komt. Maar een paar minuten ofzo. Bij mij is het dan net of er weer een nieuwe melkbron aangeboord is ;)
ti amo pių di ieri ma meno di domani
pi_157990571
quote:
1s.gif Op donderdag 3 december 2015 16:40 schreef Cassandra87 het volgende:
Ben benieuwd waar dat aan ligt MB en of het op te lossen is!

Hier yeah voor voeding :') paar slokken, loslaten, huilen, paar slokken, loslaten, huilen. Dus ik denk ik kolf wat dan geef ik dat in t flesje, misschien stroomt de melk te hard. De opbrengst, drie schamele druppels. En nog niet terug gebeld door de lk :N

Positief nieuws: om twaalf uur liggend op de bank gevoed, en zo twee uur geslapen samen. Wat was ik daar aan toe!

Edit. Kutzooi. De lk die mijn dossier behandeld, Is pas na de feestdagen weer aanwezig.
Er kan toch wel een collega waarnemen? Misschien is een frisse blik juist wel fijn!
Ik geloof nooit dat kolfopbrengst vergelijkbaar is met wat je baby bij je drinkt trouwens. Als ik zie hoe mijn tsr is bij kolven vergeleken met als W. drinkt dan krijgt W 3x zoveel melk binnen..

Missbliss: ik denk ook dat je langer moet kolven, hier zei de lk 15 minuten (en ik krijg bij +- 10 vaak ook nog een tsr) of langer als de melk nog stroomt.
pi_157990637
Ik zeg ook niet dat hij zo weinig binnen krijgt maar het is wel kut. Ja haar waarneemster heeft vanaf woensdag pas tijd. Moet maar dan. Ik wilde toch pas na dinsdag over stappen ivm de prikjes dus wat dat betreft..
  donderdag 3 december 2015 @ 17:34:36 #113
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_157990805
quote:
1s.gif Op donderdag 3 december 2015 17:20 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Er kan toch wel een collega waarnemen? Misschien is een frisse blik juist wel fijn!
Ik geloof nooit dat kolfopbrengst vergelijkbaar is met wat je baby bij je drinkt trouwens. Als ik zie hoe mijn tsr is bij kolven vergeleken met als W. drinkt dan krijgt W 3x zoveel melk binnen..

Missbliss: ik denk ook dat je langer moet kolven, hier zei de lk 15 minuten (en ik krijg bij +- 10 vaak ook nog een tsr) of langer als de melk nog stroomt.
Mja, ik heb 'in het begin', toen ik nog alle voedingen kolfde ook langer gekolfd (eerst 15 en toen 10 min) en dan bleef de melk veel langer lopen dan nu. Een minuut of 7 ofzo. En nu stopt het dus heel snel. Ik denk toch dat het aan de kolf ligt. Maar ik kan het vanavond wel even proberen natuurlijk.
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
  donderdag 3 december 2015 @ 17:35:38 #114
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_157990826
quote:
1s.gif Op donderdag 3 december 2015 16:40 schreef Cassandra87 het volgende:
Ben benieuwd waar dat aan ligt MB en of het op te lossen is!

Hier yeah voor voeding :') paar slokken, loslaten, huilen, paar slokken, loslaten, huilen. Dus ik denk ik kolf wat dan geef ik dat in t flesje, misschien stroomt de melk te hard. De opbrengst, drie schamele druppels. En nog niet terug gebeld door de lk :N

Positief nieuws: om twaalf uur liggend op de bank gevoed, en zo twee uur geslapen samen. Wat was ik daar aan toe!

Edit. Kutzooi. De lk die mijn dossier behandeld, Is pas na de feestdagen weer aanwezig.
Hmmm, nou jij ook succes nog dan de komende dagen! Lijkt me heel vervelend die onrust.
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_157991704
quote:
1s.gif Op donderdag 3 december 2015 13:21 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

In totaal? Dat is ook een beetje wat ik red inderdaad.. En als ik dan 's avonds wel genoeg had.. Maar dat is ook niet zo.
In totaal over de hele dag inderdaad. Ik had toen ik naar beneden keek nog hoop dat ik wat overdreef, maar toen ik klaar was bleek het gewoon echt 140 te zijn. Dat is wel een nieuw dieptepunt, meestal kom ik nog wel met 200 (ook niet best) thuis.

Mari, wij doen dat ook, nog een flesje van 90-120 aan KV voor de nacht, omdat ze toch al KV krijgt. Dat hielp een tijdje heel goed (idd ook van 4 naar 1 nachtvoeding) maar nu ze ziek is wil ze weer 3 ā 4x drinken. Ach, we overleven het wel.
pi_157992402
Als hier de tsr weg is, knijp/masseer ik nog wel mijn borst en dan wordt vaak weer een tsr opgewekt.
  donderdag 3 december 2015 @ 19:08:28 #117
409579 LuDann
All the way
pi_157992549
Interessant. Ik kolf hooguit 12 minuten en ik volgens mij heb ik maar 1 keer een tsr. Ik stop als er niks meer uitkomt. Zal ook eens langer doorgaan. :Y
pi_157994038
Ik heb sinds twee weken weer werk en kolf daar één keer per dag. Ik werk maar twee dagen gelukkig, dus het lijkt gelukkig nog geen invloed te hebben op mn productie. Het kolven zelf gaat ook weer prima, zo'n 300 cc in 20 minuten.
pi_157994858
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 17:25 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik zeg ook niet dat hij zo weinig binnen krijgt maar het is wel kut. Ja haar waarneemster heeft vanaf woensdag pas tijd. Moet maar dan. Ik wilde toch pas na dinsdag over stappen ivm de prikjes dus wat dat betreft..
Serieus? Een LK die je gerust een week laat wachten? Ik zou nog eens iemand anders bellen hoor. Kom op zeg.

Overigens, krijgt je kleintje regelmatig een fles? Als ik zo eens lees wat hij doet tijdens de voedingen zou het ook zo kunnen zijn dat hij misschien te ongeduldig is geworden om op de TSR te wachten?
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_157996417
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 20:38 schreef Morretje het volgende:

[..]

Serieus? Een LK die je gerust een week laat wachten? Ik zou nog eens iemand anders bellen hoor. Kom op zeg.

Overigens, krijgt je kleintje regelmatig een fles? Als ik zo eens lees wat hij doet tijdens de voedingen zou het ook zo kunnen zijn dat hij misschien te ongeduldig is geworden om op de TSR te wachten?
ze zijn de enige hier. Ik kan morgen trouwens bellen maar ik wil echt dat iemand mee kijkt, vandaar dat ik dan maar wacht tot woensdag.

Hij heeft gisteren voor t eerst sinds twee weken de fles gekregen. In totaal sowieso nog maar vier keer ofzo. In t begin kolfde ik een gaf mijn man de fles,deden we gelijk zijn vitamine druppels in. Maar ik kreeg na het kolfen last van stuwing en eer mijn man klaar zat met fles was t al veel te laat dus daar zijn we weer van af gestapt..
pi_157998169
Hm, je zou kunnen proberen om eerst zelf de tsr op te wekken, of alvast wat borstcompressie kunnen toepassen zodat het sneller stroomt in het begin?

Doet hij dit bij elke voeding trouwens, of op een bepaald moment van de dag? Scheelt het nog of je zittend of liggend voed?

Misschien is er een LLL-er of VBN-er die met je mee wil kijken op kortere termijn?
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_157999233
Zal eens kijken of dat lukt :Y
De momenten dat hij zo reageert zijn wisselend. Vanochtend was het in de ochtend, middag rond twaalf uur ook. Van de week was t met de nacht voeding. Ik zal het eens bijhoudt.

Achterover liggend voeden doe ik nog zelden, hij heeft geen geduld meer voor. Meestal zit ik, maar om twaalf uur vanmiddag was ik zo moe dat ik liggend op mijn zij ben gaan voeden zodat ik in slaap kon vallen. Was ook gelukt O+

De laatste avond voeding was fijn O+ hij heeft rustig gedronken en daarna zijn zuigbehoefte bevredigd. Voor even vind ik dat niet erg, na een tijdje geef ik m een speentje. Gingen alle voedingen maar zo relaxed O+ Easypeasy!
pi_158006741
Ben ik de enige (en raar) dat ik tijdens het kolven al aan het masseren en knijpen ben omdat er anders al heel snel niks meer uitkomt? Ik moet mijn borst zeg maar ook optillen om de melkkanaaltjes vrij te leggen ofzo.. Ziet er vreselijk debiel uit en krijg er kramp van in mijn handen maar zo kolf ik wel 5 keer per dag tussen de 150 en 180 ml..
pi_158010083
Ik snap er niet zoveel van en word van de mensen hier niet veel wijzer dus maar even hier proberen..

Ik kolf sinds een week nu, melkproductie is sinds zondag volle bak. Ik kolf nu veel meer dan mijn baby drinkt en uberhaupt nodig heeft (ze is prematuur dus kan nog geen volledige voedingen drinken). Nou zeggen ze dat ik dus moet afbouwen door een minuutje minder te kolven maar momenteel zitten mn flesjes na 10 minuten al vol (2x80ml). Ze heeft nu 50ml per voeding nodig.

Ik snap nu gewoon niet wat ik moet doen :/. Ik wil niet straks met een overproductie zitten maar het moet wel gaan stabiliaeren en meegroeien met de behoefte vd kleine lijkt me? Maar 8x per dag kolven naast bv geven is op een gegeven moment niet leuk meer en dat moet ook niet de bedoeling zijn lijkt me.

Of is dit iets waar je ook een lk voor kan inschakelen? Of zijn die er alleen voor als het niet lukt?

Sorry ik had me nog niet heel erg verdiept in bv en in het zkh stimuleren ze het heel erg dus ik ben het maar gewoon gaan doen.. vandaar de mss wat domme vragen. Heb ook de energie en tijd niet om hele google zoektochten te doen of boeken te lezen nu ik 24/7 in het zkh ben, dus hoop dat jullie me een duwtje in de goede richting kunnen geven. Alvast reuze bedankt.
  vrijdag 4 december 2015 @ 14:49:47 #125
327807 Mariposas
יה&#14
pi_158010294
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 december 2015 14:39 schreef hetzusjevan het volgende:
Ik snap er niet zoveel van en word van de mensen hier niet veel wijzer dus maar even hier proberen..

Ik kolf sinds een week nu, melkproductie is sinds zondag volle bak. Ik kolf nu veel meer dan mijn baby drinkt en uberhaupt nodig heeft (ze is prematuur dus kan nog geen volledige voedingen drinken). Nou zeggen ze dat ik dus moet afbouwen door een minuutje minder te kolven maar momenteel zitten mn flesjes na 10 minuten al vol (2x80ml). Ze heeft nu 50ml per voeding nodig.

Ik snap nu gewoon niet wat ik moet doen :/. Ik wil niet straks met een overproductie zitten maar het moet wel gaan stabiliaeren en meegroeien met de behoefte vd kleine lijkt me? Maar 8x per dag kolven naast bv geven is op een gegeven moment niet leuk meer en dat moet ook niet de bedoeling zijn lijkt me.

Of is dit iets waar je ook een lk voor kan inschakelen? Of zijn die er alleen voor als het niet lukt?

Sorry ik had me nog niet heel erg verdiept in bv en in het zkh stimuleren ze het heel erg dus ik ben het maar gewoon gaan doen.. vandaar de mss wat domme vragen. Heb ook de energie en tijd niet om hele google zoektochten te doen of boeken te lezen nu ik 24/7 in het zkh ben, dus hoop dat jullie me een duwtje in de goede richting kunnen geven. Alvast reuze bedankt.
Je kan zeker wel een lactatiekundige bellen voor advies hoor. :)
Maar ik zou beginnen met navraag doen in het ziekenhuis. Bijna elk ziekenhuis heeft wel een lactatiekundige in dienst.
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
  vrijdag 4 december 2015 @ 15:13:25 #126
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_158010787
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 14:49 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Je kan zeker wel een lactatiekundige bellen voor advies hoor. :)
Maar ik zou beginnen met navraag doen in het ziekenhuis. Bijna elk ziekenhuis heeft wel een lactatiekundige in dienst.
Ik weet niet welk ziekenhuis zij verblijft, maar ik zou een LK zoeken via borstvoeding.com en er niet zomaar vanuit gaan dat ze het in het zkh we weten, helaas.
KuikenGuppy
pi_158010997
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 december 2015 14:39 schreef hetzusjevan het volgende:
Ik snap er niet zoveel van en word van de mensen hier niet veel wijzer dus maar even hier proberen..

Ik kolf sinds een week nu, melkproductie is sinds zondag volle bak. Ik kolf nu veel meer dan mijn baby drinkt en uberhaupt nodig heeft (ze is prematuur dus kan nog geen volledige voedingen drinken). Nou zeggen ze dat ik dus moet afbouwen door een minuutje minder te kolven maar momenteel zitten mn flesjes na 10 minuten al vol (2x80ml). Ze heeft nu 50ml per voeding nodig.

Ik snap nu gewoon niet wat ik moet doen :/. Ik wil niet straks met een overproductie zitten maar het moet wel gaan stabiliaeren en meegroeien met de behoefte vd kleine lijkt me? Maar 8x per dag kolven naast bv geven is op een gegeven moment niet leuk meer en dat moet ook niet de bedoeling zijn lijkt me.

Of is dit iets waar je ook een lk voor kan inschakelen? Of zijn die er alleen voor als het niet lukt?

Sorry ik had me nog niet heel erg verdiept in bv en in het zkh stimuleren ze het heel erg dus ik ben het maar gewoon gaan doen.. vandaar de mss wat domme vragen. Heb ook de energie en tijd niet om hele google zoektochten te doen of boeken te lezen nu ik 24/7 in het zkh ben, dus hoop dat jullie me een duwtje in de goede richting kunnen geven. Alvast reuze bedankt.
Gefeliciteerd! Fijn dat je kleintje al 50ml drinkt! Als ik je goed begrijp, kolf jij 8x160? Dat is ruim, maar hoeft niet per se té te zijn. Het zet in elk geval flink aan voor je vriezervoorraad ;) Het is normaal om in het begin een relatieve overproductie te hebben. Als je een kindje aan de borst hebt, gaan jullie samen het vraag -aanbod afstemmen. Meestal duurt dat een week of zes. Jij kolft, dus jouw traject is net ff anders. Als je geen last hebt van je grote productie (bijv stuwing of verstoppingen) dan kun je evt zo doorgaan. Je legt door nu voldoende te stimuleren prolactinereceptoren aan, die je nodig hebt om over een maand of vier ook nog aan de vraag te voldoen. Maar je kunt ook een kolfmoment minderen, dus 7x. Of inderdaad iets korter kolven en dan wel op dezelfde frequentie blijven. Ik zou overigens even grotere flessen regelen, kolft een stuk relaxter ;)
Een lactatiekundige is altijd handig als je baby opgenomen ligt. Als het goed is, kun je dat via de afdeling aanvragen.
pi_158012115
Zo, ik ben blij dat ik goed ingelezen was en zelf een lactatiekundige heb gebeld, want ik mag in principe dus wél voeden na narcose (ben net geopereerd) en hoef niet 24u te kolven en weg te gooien, wat me door de arts gezegd was. Echt fijn!
  vrijdag 4 december 2015 @ 16:22:43 #129
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_158012221
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 16:18 schreef Mineola het volgende:
Zo, ik ben blij dat ik goed ingelezen was en zelf een lactatiekundige heb gebeld, want ik mag in principe dus wél voeden na narcose (ben net geopereerd) en hoef niet 24u te kolven en weg te gooien, wat me door de arts gezegd was. Echt fijn!
Klopt, die 24 uur was mij ook verteld, hoewel de anesthesioloog zei dat na 12 uur de stofjes uit je lijf zijn.
Maar meteen na mijn bevalling ben ik onder narcose geweest en daarna was voeden ook geen probleem. Dus ja.
Wat voor operatie heb je ondergaan? :*.
KuikenGuppy
pi_158027623
@WupWup nou ze drinkt wel aan de borst maar afhankelijk van hoeveel energie ze heeft schommelt het momenteel tussen de 16 ml - 28 ml per voedmoment. Soms drinkt ze niets zelf, dan slaapt ze door en dan krijgt ze alles via de sonde. Om ontslagen te worden uit het zkh zal ze straks wel de energie moeten hebben / kunnen laten zien om 8x 60ml (tzt) bij mij aan de borst re drinken.. Dus we zijn aan het oefenen ;).

Naast de bv kolf ik nog 7x per dag (probeer die van 3u snachts over te slaan :P).

Ik zal idd eens grotere flesjes gaan vragen en eens vragen of ik in contact kan komen met een lk via het zkh zolang ik hier nog ben. Thnx!
pi_158027826
Hier ook een twee tsr na een paar minuten *) sta te kolfen zodat ik morgen een glaasje mee kan drinken. Om de een of andere reden ben ik bang dat kv verkeerd valt terwijl de combi vaker wordt gegeven. Las op een Facebook pagina van iemand die op eigen initiatief een combinatie gaf en dat kindje had helemaal een dikke buik van de verstopping. Dus ga ik niet goochelen met kv maar sta ik te kolfen. Ondanks de twee tsr een lullige opbrengst van 40cc. Uit een volle borst want ik heb de andere gegeven. Lekker motiverend zo -O-

Hoe groot is de kans trouwens dat een incidenteel flesje kv gewoon goed valt en gaat?
pi_158027843
Groot. :Y

Hier 0,0 problemen gehad. Als je echt niet genoeg weet te kolven kan je ook bijv die 40 cc bv met bijvoorbeeld 60 cc kv mengen.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 5 december 2015 @ 08:54:03 #133
147316 crew  DJMO
#trut
pi_158027965
oke .. deze is nieuw voor mij. Michael drinkt aan de rechterborst maar het doet van binnen echt enorm veel pijn. Alsof er een stofzuiger op m'n tiet staat, ipv een drinkende baby. Links heb ik nergens last van .. kan dit spruw of een borstontsteking zijn? Borst voelt wel redelijk soepel aan nu na het drinken.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  zaterdag 5 december 2015 @ 09:07:01 #134
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_158028039
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 08:28 schreef Cassandra87 het volgende:
Hier ook een twee tsr na een paar minuten *) sta te kolfen zodat ik morgen een glaasje mee kan drinken. Om de een of andere reden ben ik bang dat kv verkeerd valt terwijl de combi vaker wordt gegeven. Las op een Facebook pagina van iemand die op eigen initiatief een combinatie gaf en dat kindje had helemaal een dikke buik van de verstopping. Dus ga ik niet goochelen met kv maar sta ik te kolfen. Ondanks de twee tsr een lullige opbrengst van 40cc. Uit een volle borst want ik heb de andere gegeven. Lekker motiverend zo -O-

Hoe groot is de kans trouwens dat een incidenteel flesje kv gewoon goed valt en gaat?
Dat lijkt mij nou een enorm uitzonderlijk geval. Je zult dat soort verhalen op internet altijd blijven tegenkomen maar ik denk dat in verreweg de meeste gevallen gewoon hartstikke goed gaat. Mijn beide kinderen hebben 0,0 last van gehad van de overgang.
pi_158028467
Hier lijkt mijn borst lava. Zodra ik hem richting m'n borst beweeg schreeuwt hij moord en brand. Gister heeft hij veel minder dan normaal gedronken, en vannacht ook iets minder. Hij is morgen 11 werken. Herkent iemand dit, en zijn er ook tips?
pi_158028494
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 09:54 schreef Jagärtrut het volgende:
Hier lijkt mijn borst lava. Zodra ik hem richting m'n borst beweeg schreeuwt hij moord en brand. Gister heeft hij veel minder dan normaal gedronken, en vannacht ook iets minder. Hij is morgen 11 werken. Herkent iemand dit, en zijn er ook tips?
Zomaar een gokje, maar spruw misschien? Dat het drinken hem pijn doet? Misschien even langs de dokter ter controle..
pi_158028557
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 08:28 schreef Cassandra87 het volgende:
Hier ook een twee tsr na een paar minuten *) sta te kolfen zodat ik morgen een glaasje mee kan drinken. Om de een of andere reden ben ik bang dat kv verkeerd valt terwijl de combi vaker wordt gegeven. Las op een Facebook pagina van iemand die op eigen initiatief een combinatie gaf en dat kindje had helemaal een dikke buik van de verstopping. Dus ga ik niet goochelen met kv maar sta ik te kolfen. Ondanks de twee tsr een lullige opbrengst van 40cc. Uit een volle borst want ik heb de andere gegeven. Lekker motiverend zo -O-

Hoe groot is de kans trouwens dat een incidenteel flesje kv gewoon goed valt en gaat?
Jammer van je opbrengst...

Ik heb een keer mijn melk vergeten toen baby een dag bij schoonouders was. Ophalen was geen optie en live voeden ook niet, dus ze hebben kv gehaald en het maakte hem niets uit, we hebben nergens verschil in gezien.

Ik vond het toen erg balen dat hij kv kreeg terwijl ik een vriezer vol melk heb liggen. Maar eerlijk gezegd denk ik ook vaak dat we wel erg voorzichtig zijn, uit luxe. Sorry voor het cliché maar er zijn zoveel gebieden in de wereld waar het überhaupt al moeilijk is om een baby gezond te voeden, daar is zoiets totaal geen issue. Ik weet dat velen dat een onzinargument vinden maar het helpt mij wel te relativeren.
pi_158028568
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 09:54 schreef Jagärtrut het volgende:
Hier lijkt mijn borst lava. Zodra ik hem richting m'n borst beweeg schreeuwt hij moord en brand. Gister heeft hij veel minder dan normaal gedronken, en vannacht ook iets minder. Hij is morgen 11 werken. Herkent iemand dit, en zijn er ook tips?
Ik herken het niet, maar ik dacht ook aan spruw misschien. Hoe ziet zijn mondje eruit en drinkt hij wel uit een flesje?
  zaterdag 5 december 2015 @ 10:13:57 #139
409579 LuDann
All the way
pi_158028737
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 08:54 schreef DJMO het volgende:
oke .. deze is nieuw voor mij. Michael drinkt aan de rechterborst maar het doet van binnen echt enorm veel pijn. Alsof er een stofzuiger op m'n tiet staat, ipv een drinkende baby. Links heb ik nergens last van .. kan dit spruw of een borstontsteking zijn? Borst voelt wel redelijk soepel aan nu na het drinken.
Doet het na het drinken ook nog pijn? Het doet mij een beetje aan inwendige spruw denken.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 5 december 2015 @ 10:16:22 #140
147316 crew  DJMO
#trut
pi_158028773
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 10:13 schreef LuDann het volgende:

[..]

Doet het na het drinken ook nog pijn? Het doet mij een beetje aan inwendige spruw denken.
dat deed het mij ook :X Ik vraag me af of gentiaan ook tegen inwendige spruw helpt. M'n LK reageerde toevallig op mijn facebookpost dat ze eerder dacht aan een verstopping, maar zo voelt het niet, het ziet ook niet rood en ik heb ook geen harde plekken
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_158028780
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 december 2015 10:02 schreef Mineola het volgende:

[..]

Ik herken het niet, maar ik dacht ook aan spruw misschien. Hoe ziet zijn mondje eruit en drinkt hij wel uit een flesje?
z'n mond ziet er zoals altijd uit. Flesje geen idee, ik heb geen kolfvooraad. Net heeft hij gelukkig weer even gedronken...
  zaterdag 5 december 2015 @ 10:25:15 #142
409579 LuDann
All the way
pi_158028901
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 10:16 schreef DJMO het volgende:

[..]

dat deed het mij ook :X Ik vraag me af of gentiaan ook tegen inwendige spruw helpt. M'n LK reageerde toevallig op mijn facebookpost dat ze eerder dacht aan een verstopping, maar zo voelt het niet, het ziet ook niet rood en ik heb ook geen harde plekken
Als het inwendige spruw is zou ik gentiaan proberen maar iets wat je van buitenaf erop smeert zal van binnen niet zoveel effect hebben denk ik.

Ik moest bij inwendige spruw zalf voor op mijn tepels, Wolk moest die suspensie en dan ook nog die 14 daagse pillenkuur die dan alles van binnen aanpakte.
pi_158031419
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 07:19 schreef hetzusjevan het volgende:
@WupWup nou ze drinkt wel aan de borst maar afhankelijk van hoeveel energie ze heeft schommelt het momenteel tussen de 16 ml - 28 ml per voedmoment. Soms drinkt ze niets zelf, dan slaapt ze door en dan krijgt ze alles via de sonde. Om ontslagen te worden uit het zkh zal ze straks wel de energie moeten hebben / kunnen laten zien om 8x 60ml (tzt) bij mij aan de borst re drinken.. Dus we zijn aan het oefenen ;).

Naast de bv kolf ik nog 7x per dag (probeer die van 3u snachts over te slaan :P).

Ik zal idd eens grotere flesjes gaan vragen en eens vragen of ik in contact kan komen met een lk via het zkh zolang ik hier nog ben. Thnx!
Ten eerste gefeliciteerd met de geboorte van je dochter!

Je kunt heel gemakkelijk grotere flesjes online bestellen, die ga je sowieso nodig hebben als je straks weer gaat werken en je blijft bv geven.

Ik raad je ook aan om contact te zoeken met een lk, veel ziekenhuizen hebben er eentje rond lopen.
pi_158031782
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 09:54 schreef Jagärtrut het volgende:
Hier lijkt mijn borst lava. Zodra ik hem richting m'n borst beweeg schreeuwt hij moord en brand. Gister heeft hij veel minder dan normaal gedronken, en vannacht ook iets minder. Hij is morgen 11 werken. Herkent iemand dit, en zijn er ook tips?
12 weken sprong?
Dan wordt er hier veel minder gedronken in ieder geval, of je er nu in gelooft of niet.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
  zaterdag 5 december 2015 @ 15:06:12 #145
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_158033324
Hmm, geen idee Jagar, geen ervaring mee. Wel vervelend!

Nog even een update over mijn magere kolven: Ik ben gisteren naar de lactatiekundige geweest om mijn kolfapparaat door te laten meten. Ik weet niet zo goed wat daaruit kwam :') Het ene moment deed ie het heel goed en daarna zei ze weer; Nee, nu heeft ie toch minder kracht... Nou ja, feit blijft dat ik er niet zoveel mee kolf. Dus ik heb een huurkolf, niet de Symphony maar de pump in style. Die heeft meer kracht dan de freestyle. Gisteren geprobeerd en toen kolfde ik 70 en zojuist 50 gekolfd. Nog steeds geen megaopbrengt, maar het lijkt wel makkelijker te gaan dan met de freestyle. En nu net was het ook 1,5 uur na een voeding, dus misschien had ik niet zoveel melk. Ik probeer deze iig een weekje uit en mocht het beter blijven gaan dan kan ik deze kolf kopen op marktplaats of van de lactatiekundige want zij verkoopt haar huurkolven (stopt met winkel). Het is wel een groot ding, in een rugzak, maar toch beviel hij me wel. Stuk minder herrie dan de freestyle en hij 'voelde' fijner, geen idee of dat raar klinkt :@ :D
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_158034575
Ik heb alle posts erover genegeerd, in de hoop dat het aan mij voorbij zou gaan.

Helaas, het gebeurt hier ook. Tepelkluiven :( .

Is er iets wat ik er tegen kan doen? Behalve zijn tandjes laten trekken ;) .
  zaterdag 5 december 2015 @ 19:26:23 #147
409579 LuDann
All the way
pi_158038696
Oei Cholula, ik heb geen tips maar succes ermee. :X

Wow, wat een luxe MB, een huurkolf kunnen aanschaffen. O+ Fijn dat het kolven nu beter lijkt te gaan, op die manier heb je met 2 keer kolven toch zo al een voeding bij elkaar. Ik kolf nu ook elke avond om te proberen bij te houden wat Wolk drinkt en ik kom ook aan een halve voeding per keer zo ongeveer.
pi_158039528
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 16:17 schreef Cholula het volgende:
Ik heb alle posts erover genegeerd, in de hoop dat het aan mij voorbij zou gaan.

Helaas, het gebeurt hier ook. Tepelkluiven :( .

Is er iets wat ik er tegen kan doen? Behalve zijn tandjes laten trekken ;) .
Ach nee, sterkte! Geen tips want geen ervaring.
pi_158043891
Jagärtrut, ik heb dat ook eens gehad, rond de 3/4 maanden. Had volgens mij te maken met tandpijn. Ik heb een paar keer gekolfd omdat hij echt niet wilde drinken. Soms pakte hij wel een speen en kon ik die na een minuutje inwisselen voor borst en dronk hij wel. Het duurde ongeveer 24 uur en toen was het ook weer over. Die tandjes zijn echter nog steeds niet doorgekomen :D :').

MB, wat fijn dat je de huurkolf nu hebt en ook over kan nemen!

Cholula, bij bijten koppel ik los (ik zeg dan ook dat hij niet mag bijten, begrijpt hij nu vast nog niet maar dingen uitleggen is inmiddels zo ingebakken :P) en is het even klaar. Meestal heeft hij dan ook niet genoeg honger/dorst.
Venus in pocketformaat
Š loveli
pi_158051325
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 december 2015 08:31 schreef Selvaria het volgende:
Groot. :Y

Hier 0,0 problemen gehad. Als je echt niet genoeg weet te kolven kan je ook bijv die 40 cc bv met bijvoorbeeld 60 cc kv mengen.
maak ik de kv warm klaar en giet ik daar bv op kamer temperatuur bij, of moet ik die eerst verwarmen?
Ik ga zo nog even proberen te kolfen, hopelijk krijg ik er nog 60CC melk bij.
Maar gezien ik nu na twaalf uur niet drinken aan een kant slechts milde stuwing had, vrees ik t ergste. Of zou de hoeveelheid stuwing niets zeggen over de productie?

Met mijn moeder over de overweging kv gehad :') ik moest mij maar ziek melden als ik niet voldoende kan kolfen want bv is toch het beste. En áls ik kv zou geven, dan maar op basis van geitenmelk want dat is beter te verteren. Kabrita is bijna 30,- per pak, ik zeg ik zou alles voor hem doen, maar ik ga geen fortuin uit geven omdat jij iets gelezen hebt :')
pi_158051381
Wij maken de kv warm met 1/3 kokend water en 2/3 koud water en intussen warmen we in een ander flesje (zo'n kleintje van Medela) de bv op in een flessenwarmer. Dan gieten we het in de fles waar de kv al in zit.

Ik typ trouwens in de tegenwoordige tijd, maar dit deden we toen we net een beetje kv gingen proberen, maanden geleden. :P Nu krijgt ze als mijn gekolfte melk op is gewoon hele flesjes kv bij de GO of bij man.
  zondag 6 december 2015 @ 09:47:35 #152
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_158051440
quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2015 09:35 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

maak ik de kv warm klaar en giet ik daar bv op kamer temperatuur bij, of moet ik die eerst verwarmen?
Ik ga zo nog even proberen te kolfen, hopelijk krijg ik er nog 60CC melk bij.
Maar gezien ik nu na twaalf uur niet drinken aan een kant slechts milde stuwing had, vrees ik t ergste. Of zou de hoeveelheid stuwing niets zeggen over de productie?

Met mijn moeder over de overweging kv gehad :') ik moest mij maar ziek melden als ik niet voldoende kan kolfen want bv is toch het beste. En áls ik kv zou geven, dan maar op basis van geitenmelk want dat is beter te verteren. Kabrita is bijna 30,- per pak, ik zeg ik zou alles voor hem doen, maar ik ga geen fortuin uit geven omdat jij iets gelezen hebt :')
Ik zou twee flesjes doen. Eersr de gekolfde bv helemaal op, dan fles kv geven. Als een gemengd flesje niet helemaal op gaat, verlies je ook de bv...
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_158051601
Niet nodig *O* 90cc uit een borst! Met alle restjes bij elkaar nu 140 cc. In ieder geval voldoende voor mij om lekker ontspannen een likeurtje te nemen. Maar ik heb wel wat aan jullie tips mocht t in de toekomst nodig zijn
  zondag 6 december 2015 @ 13:31:53 #154
409579 LuDann
All the way
pi_158054971
Wat fijn Cassandra!
pi_158065550
Heb wss een borstontsteking te pakken. HAP is om de hoek vd couveuse afdeling, dus hoef niet ver te lopen, dat dan weer wel. Lekker motiverend dit, ben pas anderhalve week bezig ;(.
pi_158072878
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 20:31 schreef hetzusjevan het volgende:
Heb wss een borstontsteking te pakken. HAP is om de hoek vd couveuse afdeling, dus hoef niet ver te lopen, dat dan weer wel. Lekker motiverend dit, ben pas anderhalve week bezig ;(.
Heel naar, beterschap! Ik had mijn eerste na twee weken. Mijn ervaringen zijn dat het ontzettend vervelend is en je je heel ziek voelt, maar dat je ook snel weer opknapt (één ā twee dagen). Hopelijk bij jou ook.
pi_158080935
Sterkte! Borstontsteking lijkt me naar!

Hier even heel blij! Ben net 2 weken in het buitenland geweest. L is al 14 mnd. Een heleboel mensen zeiden steeds; nou dat is dan een mooi moment om met bv te stoppen, na die 2 wk weet hij nergens meer van..Maar het leek me zo naar voor hem als het dan ineens klaar zou zijn. Dus heb toen ik weg was 's ochtends en 's avonds even gekolfd (5 min). Geen enorme opbrengst, maar t was iig niet "op".
Toen ik thuis kwam moest L heel hard huilen toen hij me zag en wilde hij niet op schoot, maar alleen bij papa zijn. Maar toen ik m heel even aan de borst legde herinnerde hij t zich weer en ontspande hij helemaal. Vanaf toen was t weer helemaal goed. Hoera, ben heel blij dat t nog kon!
Dus we gaan gewoon nog even door met 's ochtends en 's avonds een slokje! (en soms als ik thuis ben tussendoor)

Bijkomende reden dat ik niet wilde stoppen is dat hij vaak last had van obstipatie na kdv dagen waarop hij geen bv kreeg (weigerde de fles). Nu drinkt hij uit een beker, maar nog steeds te weinig, ook al doet papa nog zo zijn best om er vocht in te krijgen. L had toen ik weg was ook enorm last met poepen. Maar al na een dag bv begon t weer door te stromen en nu gaat de ontlasting weer gewoon goed!
  maandag 7 december 2015 @ 21:23:06 #158
409579 LuDann
All the way
pi_158091397
Zusje, borstonstekingen komen vooral in het begin van de borstvoedingsperiode dacht ik. Met stuwing enzo zal het veel vrouwen overkomen, dat zegt niks over hoe succesvol de borstvoeding gaat verlopen. Sterkte!

Watmoetikkiezen, dat klinkt fijn zeg! O+

Ik weet niet of jullie hier al van op de hoogte zijn, maar ik was het niet: Stefan Kleintjes heeft een app gemaakt waarin je de groeicurve van de WHO chart in kunt vullen:

http://www.getgraphico.com/

Er is een gratis en een betaalde versie.
pi_158098443
quote:
1s.gif Op maandag 7 december 2015 09:07 schreef Minarosa het volgende:

[..]

Heel naar, beterschap! Ik had mijn eerste na twee weken. Mijn ervaringen zijn dat het ontzettend vervelend is en je je heel ziek voelt, maar dat je ook snel weer opknapt (één ā twee dagen). Hopelijk bij jou ook.
Je eerste? :X heb je er meerdere gehad? Ik had koorts dus heb een AB kuur gekregen.. Met deze kuur mag ik gewoon BV blijven geven, maar het kan zijn dat de kleine er krampjes van krijgt. Ik zit dus een beetje in dubio of ik haar nog ga aanleggen deze week of dat ik overstap op de diepvriesvoorraad met SNF fles. Iemand ervaringen mee?
  dinsdag 8 december 2015 @ 07:55:59 #160
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_158098682
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 15:10 schreef watmoetikkiezen het volgende:
Maar toen ik m heel even aan de borst legde herinnerde hij t zich weer en ontspande hij helemaal.
Wat lief O+.
KuikenGuppy
pi_158098741
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 december 2015 06:53 schreef hetzusjevan het volgende:

[..]

Je eerste? :X heb je er meerdere gehad? Ik had koorts dus heb een AB kuur gekregen.. Met deze kuur mag ik gewoon BV blijven geven, maar het kan zijn dat de kleine er krampjes van krijgt. Ik zit dus een beetje in dubio of ik haar nog ga aanleggen deze week of dat ik overstap op de diepvriesvoorraad met SNF fles. Iemand ervaringen mee?
Ik had twee weken terug ook borstontsteking, ook een kuur gehad. Ik ben wel doorgegaan met gewoon voeden, maar ik geloof nou niet dat mijn baby (toen 3 weken) er meer last van kreeg qua krampjes.
pi_158098985
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 december 2015 06:53 schreef hetzusjevan het volgende:

[..]

Je eerste? :X heb je er meerdere gehad? Ik had koorts dus heb een AB kuur gekregen.. Met deze kuur mag ik gewoon BV blijven geven, maar het kan zijn dat de kleine er krampjes van krijgt. Ik zit dus een beetje in dubio of ik haar nog ga aanleggen deze week of dat ik overstap op de diepvriesvoorraad met SNF fles. Iemand ervaringen mee?
Wat heb je gekregen? Fluxo nog iets? Ik voed daar mee door en heb niks gemerkt aan mijn kind, maar hij is al drie maanden.

Als je meisje sowieso de fles al krijgt zou ik gevoelsmatig voor diepvriesmelk zonder ab gaan, ze is nog zo jong en klein en ik zou haar dan zo veel mogelijk rotzooi willen besparen (los van het feit dat je met ab een hoger risico op spruw hebt). Ik denk dat ik zelf misschien zou voeden met diepvriesmelk maar wel gewoon zou aanleggen om het drinken uit de borst te oefenen.

Anderzijds moet je het misschien voor jezelf in deze situatie zo makkelijk mogelijk houden en niet ook nog eens gaan kolven en flessen als ze uit de borst drinkt. En ze ligt in het ziekenhuis, ze krijgt waarschijnlijk toch al wel andere dingen dan moedermelk binnen.
pi_158099014
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 december 2015 06:53 schreef hetzusjevan het volgende:

[..]

Je eerste? :X heb je er meerdere gehad? Ik had koorts dus heb een AB kuur gekregen.. Met deze kuur mag ik gewoon BV blijven geven, maar het kan zijn dat de kleine er krampjes van krijgt. Ik zit dus een beetje in dubio of ik haar nog ga aanleggen deze week of dat ik overstap op de diepvriesvoorraad met SNF fles. Iemand ervaringen mee?
Ik had antibiotica, gewoon doorgevoed en mini had er ogenschijnlijk geen last van. Kolven deed nog meer pijn dan gewoon aanleggen en stoppen tijdens borstontsteking is ook geen goed idee dus ik had hiervoor gekozen. Tweede keer heb ik geen antibiotica gehad en toen voelde ik me ongeveer net zo snel beter, duurde alleen wat langer voordat de harde plek weg was.

Ik denk dat de ontstekingen bij mij kwamen doordat hij zo snel de nacht doorsliep en ik daar stuwing van kreeg.
pi_158116495
Heftig hetzusjevan, hopelijk is het gauw over.

Watmoetikkiezen, dat klinkt erg lief O+

Ik voed vrijwel alleen nog links de laatste tijd en dat weet ze heel goed, leg ik rechts aan, stopt ze meteen, wijst naar andere borst, en zegt 'die!'. Weinig tegenin te brengen O+ Ergens ben ik de grens overgegaan van stoppen voor ze praat. :P mijn dreumes O+
  dinsdag 8 december 2015 @ 23:28:07 #165
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_158120786
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 21:26 schreef Heliotrope het volgende:
Heftig hetzusjevan, hopelijk is het gauw over.

Watmoetikkiezen, dat klinkt erg lief O+

Ik voed vrijwel alleen nog links de laatste tijd en dat weet ze heel goed, leg ik rechts aan, stopt ze meteen, wijst naar andere borst, en zegt 'die!'. Weinig tegenin te brengen O+ Ergens ben ik de grens overgegaan van stoppen voor ze praat. :P mijn dreumes O+
:D herkenbaar, ik zei op altijd: als hij er om gaat vragen, stop ik.
En nu vind ik het zo lief als hij naar me toe komt en ietwat verlegen vraagt om 'bosje' O+.
KuikenGuppy
pi_158122910
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 december 2015 23:28 schreef Burdie het volgende:

[..]

:D herkenbaar, ik zei op altijd: als hij er om gaat vragen, stop ik.
En nu vind ik het zo lief als hij naar me toe komt en ietwat verlegen vraagt om 'bosje' O+.
O+ Dat is ook wel heel lief.
  woensdag 9 december 2015 @ 08:07:47 #167
171422 LadyBlack
paint it black
pi_158123182
Hier werd t op den duur de grote en de kleine :') En de een was chocola en de andere aardbei :D (en dat had ik hier eerder gelezen geloof ik, zo typisch)
pi_158123267
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 december 2015 23:28 schreef Burdie het volgende:

[..]

:D herkenbaar, ik zei op altijd: als hij er om gaat vragen, stop ik.
En nu vind ik het zo lief als hij naar me toe komt en ietwat verlegen vraagt om 'bosje' O+.
Er wacht een gedichtje op je in het SS topic O+
E.
pi_158127051
Ik kom terug van de lk O+
Ik moet een doorverwijzing voor de kinderarts vragen. Hij snurkt en heeft overmatig veel speeksel.
Verder heeft hij een relatief klein mondje, en een hoog gehemelte waardoor hij geen goede hap kan maken, en smakt/loslaat aan de borst. Ze zei ook, af en toe kunstvoeding geven maakt je geen slechte moeder. O+
Ze raadde wel aan dit op een zaterdag ochtend te doen als mijn man thuis is, zodat ik niet alleen zit als hij er slecht op reageert en we ook niet mogelijk een slechte nacht in gaan. Ik zit nog steeds ruim voldoende in de melk en ze verwacht dat af en toe kv of minder kolven op t werk straks niet af doet aan mijn productie, omdat ik de woensdag en vrijdag plus het weekend thuis ben om aan te leggen.

Dus ik ben weer helemaal happy. De mogelijkheid om kv te geven geeft mij lucht, en hij krijgt nog steeds voornamelijk borstvoeding in de toekomst O+

Och en hij is zo leuk, ze moest zijn mondje onderzoeken, toen heeft ie toch een partij zitten kletsen en lachen naar haar O+
pi_158128941
Pff.. K-kolf! Nieuwe motor gekregen, leek wat beter, maar een flink verminderde productie dus nog weinig opbrengst. Maar laatste week werd het nog weer minder. En nu heb ik dus net weer 20 minuten gekolft, 30cc per borst, na 10 minuten loopt het nauwelijks nog, alleen met veel masseren en in m'n borsten knijpen en daarna spuit het er nog in straaltjes uit als ik met de hand kolf! Ik snap niet wat ik verkeerd doe :(
  woensdag 9 december 2015 @ 15:07:35 #171
327807 Mariposas
יה&#14
pi_158129104
Kan je vragen of een LK met je meekijkt, IMA? Misschien heb je geen goede borstschelpen oid?
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 9 december 2015 @ 18:39:34 #172
147316 crew  DJMO
#trut
pi_158133192
Even hoor O+ Michael drinkt, maar laat af en toe los om me met een grote grijns aan te kijken en dan tita te zeggen voor hij weer opnieuw hapt en een paar slokken neemt :') _O- O+ O+
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_158137362
Filmpje djmo *) als je m maar niet op de borstvoeding fb zet hé :')

Ik heb trouwens een verstopt melkkanaal. Had er niets van gedacht omdat ik er geen pijn aan had en blijkbaar heb ik in die borst veel kanalen waar de melk door stroomt. Maar ik krijg m niet weg en G krijgt m niet wegdronken. T bultje zit er al een week. De lk had er niets van gezegd omdat de voeding goed loopt en ik geen klachten heb. Maar ik liep zo te schommelen mentaal, dat ik nu bang ben dat ik toch een ontsteking krijg ;( en dat dat weer een mentale klap zal zijn
pi_158138306
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 14:58 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Pff.. K-kolf! Nieuwe motor gekregen, leek wat beter, maar een flink verminderde productie dus nog weinig opbrengst. Maar laatste week werd het nog weer minder. En nu heb ik dus net weer 20 minuten gekolft, 30cc per borst, na 10 minuten loopt het nauwelijks nog, alleen met veel masseren en in m'n borsten knijpen en daarna spuit het er nog in straaltjes uit als ik met de hand kolf! Ik snap niet wat ik verkeerd doe :(
Overgaan op met de hand kolven een idee? Ik kan t niet, maar een vriendin van me vond dat veel makkelijker dan met t apparaat.. en t klinkt of dat bij jou ook zo is..
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 9 december 2015 @ 21:22:53 #175
147316 crew  DJMO
#trut
pi_158138355
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 20:53 schreef Cassandra87 het volgende:
Filmpje djmo *) als je m maar niet op de borstvoeding fb zet hé :')

Ik heb trouwens een verstopt melkkanaal. Had er niets van gedacht omdat ik er geen pijn aan had en blijkbaar heb ik in die borst veel kanalen waar de melk door stroomt. Maar ik krijg m niet weg en G krijgt m niet wegdronken. T bultje zit er al een week. De lk had er niets van gezegd omdat de voeding goed loopt en ik geen klachten heb. Maar ik liep zo te schommelen mentaal, dat ik nu bang ben dat ik toch een ontsteking krijg ;( en dat dat weer een mentale klap zal zijn
inmiddels slaapt hij al ;)

elektrische tandenborstel op die plek zetten! Na een massage onder de warme douche :)
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  woensdag 9 december 2015 @ 21:25:10 #176
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_158138433
Of een luier gevult met warm water ipv douchen :) .
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_158138994
quote:
1s.gif Op woensdag 9 december 2015 21:21 schreef watmoetikkiezen het volgende:

[..]

Overgaan op met de hand kolven een idee? Ik kan t niet, maar een vriendin van me vond dat veel makkelijker dan met t apparaat.. en t klinkt of dat bij jou ook zo is..
Hm, lijkt me ook geen reële optie voor mezelf. Ik vind het niet per se makkelijker, maar ik merk gewoon dat er dan nog melk uitspuit, iets wat een kolf er dan volgens mij ook uit zou moeten krijgen.

Ja mariposas, misschien is dat nog een optie.
pi_158139882
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 21:22 schreef DJMO het volgende:

[..]

inmiddels slaapt hij al ;)

elektrische tandenborstel op die plek zetten! Na een massage onder de warme douche :)
Op mijn tepel? Daar zit het bultje. Ga ik straks proberen ^O^

En ik ga douchen ipv een luier. Hete douche O+
pi_158141129
Boh.. Tandenborstel, hete douche, hete massage straal van de douche.. Niet geholpen. Hopelijk wel voldoende zodat G de verstopping weg kan drinken.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 9 december 2015 @ 22:58:50 #180
147316 crew  DJMO
#trut
pi_158141177
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 22:57 schreef Cassandra87 het volgende:
Boh.. Tandenborstel, hete douche, hete massage straal van de douche.. Niet geholpen. Hopelijk wel voldoende zodat G de verstopping weg kan drinken.
eerst de hete douche, langzaam zacht masseren en direct na het douchen de achterkant van de elektrische tb op de plek. Dus niet eerst de tandenborstel :P
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_158141212
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 22:58 schreef DJMO het volgende:

[..]

eerst de hete douche, langzaam zacht masseren en direct na het douchen de achterkant van de elektrische tb op de plek. Dus niet eerst de tandenborstel :P
je zei net, na een massage onder de hete douche :P morgen weer een dag :')
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 9 december 2015 @ 23:03:01 #182
147316 crew  DJMO
#trut
pi_158141255
quote:
1s.gif Op woensdag 9 december 2015 23:00 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

je zei net, na een massage onder de hete douche :P morgen weer een dag :')
ik ben ook moe :@ maar het idee is dat de massage met hete douche het weefsel zacht maakt, waarna het trillen van de tandenborstel de verstopping wegtrilt.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_158141292
Zal t morgen proberen. Heb wel spijt dat ik erachter ben gekomen dat t een verstopping was en dat ik ben gaan rommelen ;( drinken van G is nu pijnlijk ;(
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 9 december 2015 @ 23:06:45 #184
147316 crew  DJMO
#trut
pi_158141355
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 23:04 schreef Cassandra87 het volgende:
Zal t morgen proberen. Heb wel spijt dat ik erachter ben gekomen dat t een verstopping was en dat ik ben gaan rommelen ;( drinken van G is nu pijnlijk ;(
zoveel mogelijk aan die kant aanleggen. Ik had afgelopen week ook last van een verstopt kliertje blijkbaar. Het leek wel alsof de klieren naar buiten gezogen werden, zoveel pijn deed het. Na twee dagen intensief aanleggen is de pijn weer grotendeels weg
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  vrijdag 11 december 2015 @ 12:18:39 #185
409579 LuDann
All the way
pi_158169467
Ben je al wat wijzer IMA, over wat er nu aan de hand is?

Cassandra, gaat het beter met de verstopping?

DJMO, fijn dat het geen spruw blijkt te zijn!

Mijn baby is een paar dagen zo ziek geweest dat ze weigerde te drinken. Nu gaat dat alweer een heel stuk beter alleen lukt het niet meer zo goed aan de rechterborst (die toch al niet haar favoriet was). Ze loopt eigenlijk een beetje te klooien, het aanhappen lijkt niet zo goed te lukken. De andere borst lukt wel gewoon. Ik kolf rechts nu maar af omdat hij anders niet leeg komt en ik stuwing krijg.

Iemand ervaring hiermee, komt dit weer goed? Of tips?
pi_158169569
Een bultje ķp je tepel cassandra?
pi_158172333
Dat klinkt meer als een melkblaar, dan.
Home is where the O+ is...
pi_158172383
En even klagen... Ik ben de nachtvoedingen zo ZAT! Ze is nu 27 maanden maar doorslapen, ho maar. En meestal doe ik het met alle liefde maar eerst waren het de hoektanden en nu is ze ziek... Ik ben er klaar mee!

Maar ja, ik wil Ellie volgen dus er is niets aan te doen. Toch zou ik zo graag ooit weer eens een hele nacht slapen... :O
Home is where the O+ is...
pi_158172846
Dat is wat de lk zei
pi_158175013
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 15:22 schreef Cassandra87 het volgende:
Dat is wat de lk zei
Wat zie je eraan?
Home is where the O+ is...
pi_158175098
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 15:03 schreef Cwen het volgende:
En even klagen... Ik ben de nachtvoedingen zo ZAT! Ze is nu 27 maanden maar doorslapen, ho maar. En meestal doe ik het met alle liefde maar eerst waren het de hoektanden en nu is ze ziek... Ik ben er klaar mee!

Maar ja, ik wil Ellie volgen dus er is niets aan te doen. Toch zou ik zo graag ooit weer eens een hele nacht slapen... :O
:* voor jou
pi_158175801
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 december 2015 17:04 schreef Cwen het volgende:

[..]

Wat zie je eraan?
Hmm ik googlede verstopt melkkanaal, en toen zag ik t zelfde als bij mij, maar als ik nu de foto aanklik kom ik op een pagina van aidulac met het onderschrift melkblaar. Wat gek dat de lk dan zegt, melkkanaal. Maar dat verklaart waarom ik m niet weggemasseerd krijg :')
  vrijdag 11 december 2015 @ 18:06:37 #193
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_158175890
Dat komt op hetzelfde neer toch; een melkblaartje ( wit puntje op je tepel) is als het verstopt is bij de uitgang, en een verstopt kanaal met een harde bult is als het ergens verder terug in de borst zit. Alleen de behandeling is anders.

[ Bericht 0% gewijzigd door SaskiaR op 11-12-2015 19:52:40 ]
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_158175975
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 18:06 schreef SaskiaR het volgende:
Dat komt op hetzelfde neer toch; een melkblaartje ( wit puntje op je tepel) is als het verstopt is bij de uitgang, en een verstopt kanaal met een harde bulg is als het ergens verder terug in de borst zit. Alleen de behandeling ia anders.
Oh :') BV noob hier. Buiten t drinkgedrag van G loopt t allemaal vlekkeloos :')
pi_158179693
Hoe vriezen jullie de melk in? Of misschien moet ik vragen: hoe ontdooien jullie de melk?

Omdat ik het in zakjes doe, heeft het bevroren niet het formaat dat ik het uit de vriezer weg kan zetten in een flesje, dus moet eerst in een apart bakje ontdooien om later over te gieten. Onhandig, zeker t.z.t voor onderweg. Ijsblok zakjes vind ik ook niet echt handig.

Ik ga het nu proberen in te vriezen door het zakje in een op maat gemaakt wc rol kokertje te stoppen, zodat het als staafje direct in een fles past. Maar vraag mij af hoe anderen het doen?
  vrijdag 11 december 2015 @ 20:49:45 #196
327807 Mariposas
יה&#14
pi_158179856
Ik gebruikte daar speciale diepvrieszakjes voor borstvoeding voor (heb Medela maar die zijn vrij duur). Je kan de voeding in het zakje ontdooien en daarna im het flesje overgieten.
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
pi_158179903
Ik gebruik Aventbakjes of die medelaflesjes uit het ziekenhuis. Die laatste moet je eenmaal ontdooid alsnog overgieten maar het blijft iig rechtop. En op die Aventbakjes schroef je een tussenstuk en dan gewoon de flesspeen. Of (in mijn geval) een kolf, hoef je niks over te gieten.
pi_158179909
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 december 2015 20:49 schreef Mariposas het volgende:
Ik gebruikte daar speciale diepvrieszakjes voor borstvoeding voor (heb Medela maar die zijn vrij duur). Je kan de voeding in het zakje ontdooien en daarna im het flesje overgieten.
Was net niet zo'n succes, somehow is er een gat in ontstaan, gelukkig bakje eronder...
  vrijdag 11 december 2015 @ 20:51:59 #199
327807 Mariposas
יה&#14
pi_158179922
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
  vrijdag 11 december 2015 @ 20:52:56 #200
327807 Mariposas
יה&#14
pi_158179949
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 20:51 schreef JantinaGr het volgende:

[..]

Was net niet zo'n succes, somehow is er een gat in ontstaan, gelukkig bakje eronder...
Oh serieus? Heb ik nooit gehad, ik vind het ook behoorlijk stevig plastic. :o had je ook medela?
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
pi_158180080
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 december 2015 20:52 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Oh serieus? Heb ik nooit gehad, ik vind het ook behoorlijk stevig plastic. :o had je ook medela?
Nee, ik heb gewone diepvrieszakjes op dit moment, ik denk gescheurd door verplaatsen, bedenk ik mij nu. Sommige zakjes bleven aan de bodem van de diepvries plakken, want niet volledig gekoeld erin gegaan...
  vrijdag 11 december 2015 @ 21:08:20 #202
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_158180509
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 20:56 schreef JantinaGr het volgende:

[..]

Nee, ik heb gewone diepvrieszakjes op dit moment, ik denk gescheurd door verplaatsen, bedenk ik mij nu. Sommige zakjes bleven aan de bodem van de diepvries plakken, want niet volledig gekoeld erin gegaan...
Die 'gewone' zijn eigenlijk niet echt geschikt voor borstvoeding. Ik vroor altijd flesjes in, en soms maakte ik blokjes met een ijsblokjesvorm, die ik daarna in een zakje deed.
KuikenGuppy
  vrijdag 11 december 2015 @ 21:15:19 #203
327807 Mariposas
יה&#14
pi_158180745
Ik kan me voorstellen dat gewone zakjes scheuren en onhandig zijn! Ik zou dat soort diepvrieszakjes uit de link die ik liet zien proberen. Je kan ze gerust door de vriezer heen smijten want het is stevig plastic, en de zakjes kunnen rechtop staan. Makkelijk met wegzetten en ontdooien. Ook kun je er op schrijven, fijn ivm de datum en hoeveelheid.
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
pi_158180828
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 december 2015 21:08 schreef Burdie het volgende:

[..]

Die 'gewone' zijn eigenlijk niet echt geschikt voor borstvoeding. Ik vroor altijd flesjes in, en soms maakte ik blokjes met een ijsblokjesvorm, die ik daarna in een zakje deed.
Waarom niet dan? Even afgezien van het feit dat ze sneller kapot kunnen gaan.
Dat met die ijsblokjesvorm is trouwens wel een goeie.
pi_158180878
Bedankt mariposas ik ga even kijken.
  vrijdag 11 december 2015 @ 21:21:30 #206
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_158180941
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 21:17 schreef JantinaGr het volgende:

[..]

Waarom niet dan? Even afgezien van het feit dat ze sneller kapot kunnen gaan.
Eh, ja, heb ik wel ooit geweten :'). Iets met dat je niet zeker weet of die zakjes geen schadelijke weekmakers bevatten geloof ik, maar er is vast iemand die het wel precies weet.
KuikenGuppy
  vrijdag 11 december 2015 @ 21:34:19 #207
327807 Mariposas
יה&#14
pi_158181365
BPA. Maar dat zit voornamelijk in hard plastic, ik weet niet of dat ook in plastic zakjes zit. Die moedermelkzakjes zijn in elk geval bpa-vrij.
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
  vrijdag 11 december 2015 @ 22:00:09 #208
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_158182226
Als die plastic zakjes van polyethyleen (PE) of polypropyleen (PP) gemaakt zijn, dan zit er geen BPA in en zou dat dus geen probleem hoeven te zijn :)

/sluipt weer weg
pi_158185479
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 14:58 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Pff.. K-kolf! Nieuwe motor gekregen, leek wat beter, maar een flink verminderde productie dus nog weinig opbrengst. Maar laatste week werd het nog weer minder. En nu heb ik dus net weer 20 minuten gekolft, 30cc per borst, na 10 minuten loopt het nauwelijks nog, alleen met veel masseren en in m'n borsten knijpen en daarna spuit het er nog in straaltjes uit als ik met de hand kolf! Ik snap niet wat ik verkeerd doe :(
Ik heb dit ook even gehad. Vervolgens kwam ik tot de ontdekking dat ik met een handkolf wel een normale hoeveelheid kolfde.

Na een paar dagen weer overgestapt op de elektrische kolf en dat ging toen weer prima.

Is een handkolf een optie voor je?

Wat mij overigens een groot verschil maakt in kolf opbrengst is hoeveel ik drink.
pi_158189385
Ik val hier even binnen met vraag. 2 jaar borstvoeding nu maar het is klaar. Dat wil zeggen ik ben er klaar mee en wil nu echt actief gaan stoppen. Op werkdagen drinkt meneertje 's ochtends (soms ligt hij gerust anderhalf uur te spenen) en 's avond voor het slapen gaan, als ik thuis ben dan vaak ook nog voor het middagslaapje. Als ik er niet ben gaat hij zonder er naar te vragen slapen (ook 's avonds dus).
Maar zodra hij mij ziet en vooral zodra hij mijn borst ziet wil hij drinken. Als hij toevallig tegen me aan ligt dan wil hij drinken zeg maar. Als hij het ruikt dan wil, nee MOET hij 'boobie'.

Iemand tips hoe te stoppen bij een peuter die heeft bewezen wel zonder te kunnen maar niet zonder wil?
Ik wil het liefst zo snel mogelijk stoppen maar weet even niet waar te beginnen.
  zaterdag 12 december 2015 @ 09:26:43 #211
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_158189619
Kan je het hem uitleggen, mabawa? Ik voed zelf liever in de nacht niet meer, dan zeg ik dat de borstjes slapen en dan vraagt kuiken niet nog eens. Zou zoiets voor M. werken?
KuikenGuppy
  zaterdag 12 december 2015 @ 11:42:24 #212
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_158190672
Nou ik lees mee met de tips. En ga vanmiddag maar LLL bellen. De Lk had namelijk geen tips meer. Vannacht heeft Lucas echt keihard in mijn tepel gebeten. Heb echt hard zitten huilen zoveel pijn. Alleen omdat hij niet wilde loslaten. Zodra hij merkt dat ik hem wil los koppelen gaan die kaken op elkaar (dus zodra hij mijn vinger in de buurt van zijn mond voelt).

Mabawa is hij af te leiden met iets anders?
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_158197191
Ik was met 2,5 jr ook wel klaar met de nachtvoedingen, die hij niet nodig had als ik er niet was. Dus een rietjesbeker naast het bed, en voor het slapen gaan zeggen dat we als het donker was en slaaptijd, niet meer gingen drinken. Dat natuurlijk wel moeten herhalen, en de eerste keer dat hij wakker was, werd hij er wel verdrietig van. Maar daarna was water drinken ook prima, knuffelen mocht gewoon.
Overdag leidde ik hem steeds weer af, zodat we uiteindelijk nog op 1/2 voedingen zaten ongeveer.

Wat ook hielp was idd zorgen dat hij er niet zelf bij kon, zodat je niet zelf slaapdronken een happend jongetje van je af moet duwen :+ En als alles stom is, papa inzetten.
Sterkte dames, ik vond het niet makkelijk, maar het moest, voor mij.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_158199423
Succes met afbouwen! Lijkt me lastig, maar komt vast goed!

En ik mag de van een vriendin geleende handkolf houden, ben er blij mee! Hij werkt als een tierelier (zonder dat rare siliconenkussentje that is).

Oh, had nog helemaal niet nagedacht over slechte stofjes in plastic... Weer wat geleerd!

En vraagje: ik heb een behoorlijke harde en langdurige tsr, die vrijwel meteen begint. Is dat allemaal voormelk die ik maar beter weg kan laten lopen? Of is dat echt alleen maar de eerste paar seconden?
pi_158199841
Geen tips maar wel succes, hopelijk lukt het zonder al te veel gedoe.

Over bewaren, altijd (avent)bakjes gebruikt, beviel goed. Makkelijk meegeven naar kdv ook.
  zaterdag 12 december 2015 @ 22:54:13 #216
171422 LadyBlack
paint it black
pi_158204241
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 11:42 schreef Chanty het volgende:
Nou ik lees mee met de tips. En ga vanmiddag maar LLL bellen. De Lk had namelijk geen tips meer. Vannacht heeft Lucas echt keihard in mijn tepel gebeten. Heb echt hard zitten huilen zoveel pijn. Alleen omdat hij niet wilde loslaten. Zodra hij merkt dat ik hem wil los koppelen gaan die kaken op elkaar (dus zodra hij mijn vinger in de buurt van zijn mond voelt).
Dat deed E op t laatst ook, doet zo gemeen zeer :'(

Ik heb zo vaak mogelijk gewoon gevraagd of ze los wilde laten, of dan voorgesteld om [insert iets heel leuks] te gaan doen. Dus voor haar gevoel controle bij haar gelaten. Dat is namelijk nogal een dingetje hier :')
  zaterdag 12 december 2015 @ 22:57:39 #217
409579 LuDann
All the way
pi_158204323
Jeetje wat heftig allemaal, dat het stoppen met BV zo moeizaam gaat. Heel veel sterkte en succes.

quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 19:43 schreef Sara82 het volgende:
Succes met afbouwen! Lijkt me lastig, maar komt vast goed!

En ik mag de van een vriendin geleende handkolf houden, ben er blij mee! Hij werkt als een tierelier (zonder dat rare siliconenkussentje that is).

Oh, had nog helemaal niet nagedacht over slechte stofjes in plastic... Weer wat geleerd!

En vraagje: ik heb een behoorlijke harde en langdurige tsr, die vrijwel meteen begint. Is dat allemaal voormelk die ik maar beter weg kan laten lopen? Of is dat echt alleen maar de eerste paar seconden?
Wait whut? Melk weg laten lopen? Waarom dan?
pi_158204714
Dat hele voor- en achtermelk verhaal was toch ook wat achterhaald? Als het goed is, is het gebalanceerd als je gewoon 1 borst volledig laat leegdrinken, dus die "voormelk" hoort er ook bij.
  zaterdag 12 december 2015 @ 23:17:10 #219
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_158204721
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 december 2015 22:54 schreef LadyBlack het volgende:

[..]


Dat deed E op t laatst ook, doet zo gemeen zeer :'(

Ik heb zo vaak mogelijk gewoon gevraagd of ze los wilde laten, of dan voorgesteld om [insert iets heel leuks] te gaan doen. Dus voor haar gevoel controle bij haar gelaten. Dat is namelijk nogal een dingetje hier :')
Overdag doe ik dat ook maar s nachts is het enige alternatief slapen. En zelfs al voed ik m in slaap dan gaan die kaken nog op elkaar. ;( ik heb vandaag heel vaak de borst geweigerd en zie gewoon voor t eerst op tegen de nacht.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  zaterdag 12 december 2015 @ 23:21:30 #220
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_158204835
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 19:43 schreef Sara82 het volgende:
Succes met afbouwen! Lijkt me lastig, maar komt vast goed!

En ik mag de van een vriendin geleende handkolf houden, ben er blij mee! Hij werkt als een tierelier (zonder dat rare siliconenkussentje that is).

Oh, had nog helemaal niet nagedacht over slechte stofjes in plastic... Weer wat geleerd!

En vraagje: ik heb een behoorlijke harde en langdurige tsr, die vrijwel meteen begint. Is dat allemaal voormelk die ik maar beter weg kan laten lopen? Of is dat echt alleen maar de eerste paar seconden?
Bij een kleine baby kan je er voor kiezen om de tsr te laten weglopen, maar dat is dan vooral voor het gemak van de baby.
Voormelk is net zo nuttig als achtermelk. Hele borst leegkolven, dan heb je alle nuttige stoffen uit die borst.
Voormelk is meer suikers (goed voor de dorstlessing en groei), achtermelk is iets vetter (o.a. prettiger voor de darmen, geloof ik.)
Verdet zijn dergelijke ingrepen als melk laten weglopen alleen nodig bij problemen als overproductie of zodanig sterke tsr dat de baby er last van heeft.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_158204893
Chanty: kun je hem, als overgang, 's nachts bij je nemen en 'm, als alternatief, melk uit een fles/beker (k weet nie hoe oud je zoon precies is?) laten drinken? Dan is op gewoon op en is het tijd om te gaan slapen. En omdat je 'm bij je neemt krijgt 'ie nog wel dat stukje geborgenheid..
  zaterdag 12 december 2015 @ 23:41:38 #222
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_158205320
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 23:23 schreef silliegirl het volgende:
Chanty: kun je hem, als overgang, 's nachts bij je nemen en 'm, als alternatief, melk uit een fles/beker (k weet nie hoe oud je zoon precies is?) laten drinken? Dan is op gewoon op en is het tijd om te gaan slapen. En omdat je 'm bij je neemt krijgt 'ie nog wel dat stukje geborgenheid..
Dat pikt hij niet. Hij wordt echt ontzettend boos, zet het op een krijsen, slaat woest om zich heen, probeert zich uit je armen te worstelen en vooral om links of rechtsom bij mijn borst te komen. Het gaat m ook helemaal niet om de melk heb ik het idee maar om lekker aan mijn tiet te lurken. Gewoon bij ons liggen (wat hij de hele nacht al doet) vindt hij niet genoeg. Maar het is alweer een tijd geleden, we kunnen het hele riedeltje van dingen natuurlijk weer eens opnieuw proberen :) Ik weet het namelijk anders ook niet meer :') (hij is bijna 18 maanden btw).
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  zaterdag 12 december 2015 @ 23:45:16 #223
409579 LuDann
All the way
pi_158205419
Davinia, bedankt voor de uitleg.

Buh Chanty, dat klinkt echt vreselijk vermoeiend zeg. -O- Wat een drama joh, dat het afbouwen nog steeds niet lukt.
pi_158205674
Oh! Ja ik dacht dat de voormelk waterige meuk ofzo was met weinig voedingsstoffen. Hij slobbert een groot deel trouwens ook op hoor (en een deel belandt nog wel eens over zijn hele gezicht als ie het niet wrgkrijgt.) Omdat ie de laatste dagen zoveel pijnlijke oprispingen heeft dacht ik dat het daar misschien aan kon liggen. Nou mooi, niet dus! ^O^
  zondag 13 december 2015 @ 09:23:16 #225
327807 Mariposas
יה&#14
pi_158210256
Chanty, dat klinkt heel zwaar. Zo is de borstvoeding toch niet leuk meer? Het zou voor mij eerlijk gezegd reden zijn om per direct af te bouwen/stoppen.
Het klinkt toch een beetje als een patroon dat je moet gaan doorbreken. En ik vrees dat dat dan een paar helse nachten gaan worden. Ik heb gelezen dat jullie dat al eerder hebben geprobeerd, maar dat je hem dan uiteindelijk toch aan de borst nam. Snap ik, het is dan op dat moment efficiënter voor je slaap om toch te voeden, maar ik denk dat je er doorheen moet en je moet instellen op een week geen slaap. Misschien dan afwisselen dat jij en je man afwisselend per dag shift draaien zodat de ander wel aan slaap toekomt?
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
  zondag 13 december 2015 @ 09:32:20 #226
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_158210290
Nee het is ook niet meer leuk :N maar ik weet echt niet hoe we het moeten afbouwen. Hem gewoon laten huilen trek ik niet en ik vind het zo'n naar idee. Ik weet dat ik daar waarschijnlijk gewoon doorheen moet maar pffff... Ik hoop nog steeds dat het anders kan.

Vannacht beet hij weer, wel veel minder hard. Hij zit sowieso standaard met zijn voortanden in mijn tepel, heb altijd een afdruk erin. Weet niet of dat normaal is? Maar het doet altijd al pijn.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  zondag 13 december 2015 @ 09:37:37 #227
171422 LadyBlack
paint it black
pi_158210318
Ja, hier ook afdrukjes van de voortanden.

Was je al zelf een paar nachten uit logeren geweest?

En eigenlijk zou ik investeren in niet in jullie bed slapen. Of begint ie sowieso in zn eigen bed?
  zondag 13 december 2015 @ 09:48:46 #228
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_158210367
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2015 09:37 schreef LadyBlack het volgende:
Ja, hier ook afdrukjes van de voortanden.

Was je al zelf een paar nachten uit logeren geweest?

En eigenlijk zou ik investeren in niet in jullie bed slapen. Of begint ie sowieso in zn eigen bed?
Nope, en ik heb eigenlijk geen idee waar ik dan heen zou moeten ook ivm werk. Alle goede vriendinnen wonen heel ver weg. En ik wil niet perse stoppen. Een of twee keer overdag is prima, hoewel ik echt niet meer veel melk heb. Ben wel 1 nacht weg geweest en dat ging best aardig dus misschien moet ik mezelf een weekje hotel cadeau doen :+

Hij start in zijn eigen bed en blijft bij ons na de eerste voeding, meestal rond elf uur. Terugleggen betekent namelijk wakker worden en een hoop drama :') maar idd is daardoor de borst dichtbij en het weigeren lastig. De nachten dat we het in zijn eigen bed probeerden riep ik meestal na een 30-45 minuten dat mijn man hem maar weer naar mij moest brengen :@
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_158210368
Chanty wat klinkt dat zwaar!
Wil je afbouwen of wil je echt van de bv af?

Wat ik merkte bij O was dat ze minderen niet snapte. Want als die borst daar is, en die wil ik, waarom krijg ik die dan niet? leek ze te denken. Misschien is het "soms wel-soms niet" lastig voor hem, en zou het makkelijker zijn om helemaal te stoppen?

Mijn man heeft de eerste nachten gedaan toen we gingen stoppen. Speen er in (gebruikt L een speen trouwens?), vast houden, wiegen, troosten. We hebben haar nooit "laten huilen". Hij is altijd naast haar blijven zitten of heeft haar vastgehouden. Ze huilde toen wel, maar was zeker niet alleen, want dat past niet bij ons. Op een gegeven moment werd het steeds rustiger. En na het stoppen, kon ze ook ineens in slaap vallen. Ze leek er dan zelf ook wel klaar mee.

Begrijp me niet verkeerd, ik wil je absoluut niet van de bv af praten hoor. Het is zo iets fijns. Maar het moet dan wel fijn blijven, natuurlijk.
Ik denk dat L blijft vragen/zeuren om de borst, omdat hij weet dat jij het geeft. En aan zijn vraag kun je denk ik weinig veranderen. Wat je wel kunt veranderen in de situatie, is hoe en of jij geeft.

Succes. Het klinkt zwaar voor jullie beiden, zeker met zwangerschap er bij :*
  zondag 13 december 2015 @ 10:04:16 #230
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_158210452
In principe wel ik nog niet helemaal stoppen maar als dat de enige optie is. Zoals ik net al schreef heb ik weinig melk meer dus voor de honger zal hij niet komen. En leuk is het echt niet meer. Maar ik vind het ook lastig om te stoppen omdat het voor hem echt een veligheidsding is en troost. Als hij bang is komt hij aan de borst, het hij pijn dan maakt de borst als goed. Ik vind het zelf ook eng want ik krijg hem zo niet getroost.

Lucas wil alleen nog op het KDV een speen, hier heeft hij mij :') hoe heb je dat zelf getrokken dat je kind huilt ook al is je man erbij? Ik hou dat niet vol namelijk, ik kan er ook niet door slapen.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_158218002
Zou hij een fles willen? Klinkt misschien gek op deze leeftijd, maar misschien is warme melk met een knuffel van jou of je man ook voldoende?
Ik voed momenteel ook niet vaak 's nachts meer. Mijn man en ik hebben van plek gewisseld, dus ze kan er ook niet makkelijk meer bij (co-sleeper). We hebben de rietjesbeker met water staan en soms wil ze daar een slok uit.
  zondag 13 december 2015 @ 16:33:38 #232
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_158218094
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2015 16:30 schreef WupWup het volgende:
Zou hij een fles willen? Klinkt misschien gek op deze leeftijd, maar misschien is warme melk met een knuffel van jou of je man ook voldoende?
Ik voed momenteel ook niet vaak 's nachts meer. Mijn man en ik hebben van plek gewisseld, dus ze kan er ook niet makkelijk meer bij (co-sleeper). We hebben de rietjesbeker met water staan en soms wil ze daar een slok uit.
In het verleden niet als ik er ook was, maar we gaan het nog eens proberen.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_158218780
Vraagje tussendoor: mijn W. van 6 weken drinkt overdag ongeveer elke 3 uur. Soms zit er ook wel eens 2 uur tussen. Bij sommige voedingen drinkt hij echt maar heel even en net oefende ik met een flesje, daar heeft 'ie ongeveer 35 ml uit gedronken. Toen wilde hij de fles niet weer. Aangelegd, maar na 2 slokken liet 'ie los en wilde niet meer. Geen honger meer dus. Maar 35 ml is toch wel weinig voor een baby van 6 weken? Of moet ik me daar geen zorgen om
maken en er van uitgaan dat 'ie later weer meer drinkt?
  zondag 13 december 2015 @ 17:07:24 #234
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_158218852
Als je hem laat drinken zo vaak hij wil, is het in principe goed hoor :). Extra check is of hij goede luiers heeft en goed groeit, maar verreweg de meeste kindjes regelen dat zelf ;).
KuikenGuppy
  zondag 13 december 2015 @ 17:15:29 #235
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_158219025
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2015 16:33 schreef Chanty het volgende:

[..]

In het verleden niet als ik er ook was, maar we gaan het nog eens proberen.
In het andere topic zag ik dat L over is naar een ander bedje (leuk kamertje btw O+). Dat zou je misschien kunnen aangrijpen om meteen het 'bij je in bed nemen' niet meer toe te laten.
Overigens heeft mijn man ooit bij kuiken de 'magische 7-minuten grens' ontdekt: als kuiken 7 minuten slaapt, slaapt hij diep genoeg om 'm weg te kunnen leggen zonder dat hij wakker wordt. Misschien heeft L ook zo'n grens?
KuikenGuppy
pi_158219272
Chanty: deze methode heeft ons geholpen met het 's nachts stoppen met voeden: http://drjaygordon.com/attachment/sleeppattern.html
In totaal hebben wij er wel 2 maanden over gedaan, want ziek kind tussendoor en wij deden 7 dagen per stap ofzo.
De laatste stap sliep ze na 3 dagen volledig door. De eerste nacht was een drama. En op zich snap ik dat wel, want ze had dr favo sjokolaaaa binnen bereik maar mocht het niet eten.. Daar zou ik ook boos van worden!
Wij boden wel ander eten en drinken aan, ze had ook gewoon honger.
Mama van F. (2012) en M. (2016)
  zondag 13 december 2015 @ 17:30:52 #237
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_158219291
quote:
1s.gif Op zondag 13 december 2015 17:15 schreef Burdie het volgende:

[..]

In het andere topic zag ik dat L over is naar een ander bedje (leuk kamertje btw O+). Dat zou je misschien kunnen aangrijpen om meteen het 'bij je in bed nemen' niet meer toe te laten.
Overigens heeft mijn man ooit bij kuiken de 'magische 7-minuten grens' ontdekt: als kuiken 7 minuten slaapt, slaapt hij diep genoeg om 'm weg te kunnen leggen zonder dat hij wakker wordt. Misschien heeft L ook zo'n grens?
Hahahaha ik wist dat we iets vergeten waren in te bouwen :'( Nee die grens hebben we nog niet ontdekt. Het is heel wisselend, soms slaapt hij al na twee minuten heel diep en een andere keer wordt hij nog een kwartier alsnog wakker.

Is dat niet heel veel verandering in een keer? En dan neem ik aan mijn man er gewoon heen sturen, laten troosten, slokje melk of water, wiegen, aaien, evt maar laten huilen waar hij bij is? En dan moet ik dus niet na een half uur roepen hem maar naar boven te brengen :') Of moet ik bij hem gaan liggen en hem in zijn eigen bed voeden en dan weer weg gaan? Zou hij dan misschien toch minder vaak komen omdat hij mij niet meer naast zich ruikt?
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  zondag 13 december 2015 @ 17:37:15 #238
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_158219424
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2015 17:30 schreef Marjolijntje het volgende:
Chanty: deze methode heeft ons geholpen met het 's nachts stoppen met voeden: http://drjaygordon.com/attachment/sleeppattern.html
In totaal hebben wij er wel 2 maanden over gedaan, want ziek kind tussendoor en wij deden 7 dagen per stap ofzo.
De laatste stap sliep ze na 3 dagen volledig door. De eerste nacht was een drama. En op zich snap ik dat wel, want ze had dr favo sjokolaaaa binnen bereik maar mocht het niet eten.. Daar zou ik ook boos van worden!
Wij boden wel ander eten en drinken aan, ze had ook gewoon honger.
Dat hebben we idd geprobeerd, Burdie verwees me ernaar. En we deden er ook langer over maar het ging al wat beter (als in voeden, wakker loskoppelen en dan ging hij zelf slapen bij ons in bed). Maar toen kwam er tandjesleed en weet ik wat voor ellendige ontwikkelsprongen plus vakantie. Ik wil het best nog eens opnieuw proberen maar door dat bijten met loskoppelen durf ik eigenlijk niet meer. Ik krijg gewoon niet snel genoeg mijn vinger in zijn mondje om het bijten te voorkomen.

Ik probeer nu hem zo lang mogelijk een voeding te ontzeggen, zowel overdag als 's avonds. Heb hem vandaag bv maar 1 keer gevoed om 12 uur toen hij ging slapen (wat hij uiteindelijk niet deed maar soit). Ook toen beet hij weer toen ik hem los wilde maken. Man brengt hem zo naar bed en dan zal hij wel wakker worden rond de tijd dat wij ook naar bed gaan. Ook die voeding probeer ik hem niet te geven door man het te laten oplossen. Misschien moeten we dat idd ook maar vannacht proberen alleen ben ik een stuk zwakker als ik moe ben en wil verder slapen en mijn kind huilt en ik weet dat ik het zo kan oplossen :')
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_158219762
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2015 17:30 schreef Chanty het volgende:

[..]

Hahahaha ik wist dat we iets vergeten waren in te bouwen :'( Nee die grens hebben we nog niet ontdekt. Het is heel wisselend, soms slaapt hij al na twee minuten heel diep en een andere keer wordt hij nog een kwartier alsnog wakker.

Is dat niet heel veel verandering in een keer? En dan neem ik aan mijn man er gewoon heen sturen, laten troosten, slokje melk of water, wiegen, aaien, evt maar laten huilen waar hij bij is? En dan moet ik dus niet na een half uur roepen hem maar naar boven te brengen :') Of moet ik bij hem gaan liggen en hem in zijn eigen bed voeden en dan weer weg gaan? Zou hij dan misschien toch minder vaak komen omdat hij mij niet meer naast zich ruikt?
Ik denk dat je er goed aan doet dat je man het oppakt. Spreek met hem af dat 'ie L niet brengt, ook al roep je 'm ;) .

Je moet er even doorheen vrees ik. L. Is nu gewend aan jouw aanwezigheid en het kunnen drinken als hij wil 's nachts. Hij moet nu leren dat 's nachts slapen in je bedje betekent, zonder melk bij mama midden in de nacht. Dat gaat het snelste als je meteen doorpakt en niet eerst nog in zijn eigen bedje gaat voeden, want dan moet je daar ook nog een keer vanaf (en je loopt echt de kans dat je dan hele nachten bij hem in bed moet liggen omdat hij wakker wordt zodra jij weggaat).

Doorgaans heb je dan een paar hele zware nachten, maar als je eenmaal de gewoonte hebt doorbroken wordt het echt een stuk beter!
pi_158219934
Het is zo makkelijk he 's nachts, die borst erin en verder slapen.. Maar idd wat Sillie zegt, kleine junks zijn het eigenlijk ;) patroon moet doorbroken worden, kost vaak een paar nachten en gaat dan ineens een heel stuk beter. Maar je moet wel volhouden en vasthouden. Als hij de ene keer wel mag drinken en de andere keer niet, is dat voor hem ook heel verwarrend.

Succes vrouw, het is pittig :*
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_158220029
quote:
1s.gif Op zondag 13 december 2015 18:04 schreef Marjolijntje het volgende:
Het is zo makkelijk he 's nachts, die borst erin en verder slapen.. Maar idd wat Sillie zegt, kleine junks zijn het eigenlijk ;) patroon moet doorbroken worden, kost vaak een paar nachten en gaat dan ineens een heel stuk beter. Maar je moet wel volhouden en vasthouden. Als hij de ene keer wel mag drinken en de andere keer niet, is dat voor hem ook heel verwarrend.

Succes vrouw, het is pittig :*
+1 op het volhouden en vasthouden!
Als je de ene keer standvastig bent en de volgende keer toch toegeeft (hoe begrijpelijk ook) gaat hij alleen maar meer vragen; zie het dan als een soort gokken, ze gaan dan blijven proberen tot ze "winnen", omdat ze geleerd hebben dat de "winst" ooit komt. Ze moeten juist leren dat proberen geen zin heeft omdat het niks oplevert.
Dus hoe moeilijk ook, wees consequent!
  zondag 13 december 2015 @ 18:40:49 #242
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_158220570
quote:
1s.gif Op zondag 13 december 2015 18:09 schreef silliegirl het volgende:

[..]

+1 op het volhouden en vasthouden!
Als je de ene keer standvastig bent en de volgende keer toch toegeeft (hoe begrijpelijk ook) gaat hij alleen maar meer vragen; zie het dan als een soort gokken, ze gaan dan blijven proberen tot ze "winnen", omdat ze geleerd hebben dat de "winst" ooit komt. Ze moeten juist leren dat proberen geen zin heeft omdat het niks oplevert.
Dus hoe moeilijk ook, wees consequent!
Op zich vind ik dat een hele nuttige levensles :+ Nooit opgeven! Doe ik ook nooit _O- Maar idd in deze niet zo handig. Ik ga zo even met mijn man in conclaaf of we dat nu gaan in starten. De komende weken zijn soort van rustig op het werk, dus wellicht is nu het beste moment. In januari start ik bij mijn nieuwe baan en dat is waarschijnlijk een veel slechter moment om nachten lang wakker te liggen. Maar mijn man moet het ook kunnen opbrengen om die nachten te doen.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_158220827
Ik begon vaak met iets nieuws 's nachts op vrijdag, dan hadden we het weekeind om een beetje bij te komen. Je man moet je wel echt mee hebben ja, samen lukt het wel, alleen is zo verschrikkelijk zwaar...

Ik vind het voeden nu trouwens echt niet leuk meer, PIJN! Mennn... Ik had dat nu zo erg nog niet verwacht. Maar stoppen nu vind ik ook zo moeilijk, al die tijd heeft ze het (redelijk) zelf mogen regelen.. En wat nou als ik stop en het zit niet goed? Dat voelt helemaal oneerlijk naar F.. Bweuh. /einde klaag.
Mama van F. (2012) en M. (2016)
  zondag 13 december 2015 @ 19:16:23 #244
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_158221213
Oei ja, dat had ik ook heel snel, pijnnnnnnnn :X. En nursing agitation, echt heel naar. Voed je nog vaak, Marjolijntje?

Chanty, succes :*.
KuikenGuppy
pi_158221332
Max 3x per dag, 's ochtends en voordat ze gaat slapen. En geen middagdutjes zonder voeden dus daar heb ik ook mezelf mee dan..
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_158221565
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2015 10:04 schreef Chanty het volgende:
In principe wel ik nog niet helemaal stoppen maar als dat de enige optie is. Zoals ik net al schreef heb ik weinig melk meer dus voor de honger zal hij niet komen. En leuk is het echt niet meer. Maar ik vind het ook lastig om te stoppen omdat het voor hem echt een veligheidsding is en troost. Als hij bang is komt hij aan de borst, het hij pijn dan maakt de borst als goed. Ik vind het zelf ook eng want ik krijg hem zo niet getroost.

Lucas wil alleen nog op het KDV een speen, hier heeft hij mij :') hoe heb je dat zelf getrokken dat je kind huilt ook al is je man erbij? Ik hou dat niet vol namelijk, ik kan er ook niet door slapen.
Mijn man is altijd beter geweest in het in bed leggen. Veel meer geduld en geen borsten :P Het gaat met hem sowieso met minder strijd dan met mij (al is dat ook niet veel). Hij heeft engelengeduld, en heeft dat ook gebruikt. Ik ben soms in de kelder gaan slapen (woonkelder hoor, niet in de berging :P)
om ook wat nachtrust te krijgen. En ik heb soms wakker gelegen en me liggen verbijten als ze wat huilde, maar ik moest er echt doorheen, ik moest gaan slapen snachts. Maar, toegegeven, O heeft nooit lang of veel gehuild. Als er echt iets was dan kreeg ze de borst. Ik herkende de "zeur"huiltjes en de "ik heb echt hulp nodig-huiltjes". Ik heb me fysiek afzijdig gehouden 's nachts. Het klinkt zo gemeen als ik het zo opschrijf, maar dat was het heus niet :)

Ik werd er af en toe een beetje gek van, van het voeden op het eind. Fijn wel, maar ze was wat dwingend. Het was echt ongezellig tot ze de borst kreeg, en dat vod ik niet fijn meer. Het stoppen heeft ons beiden veel rust en gezelligheid gebracht. Houd dat ook in je achterhoofd: het is niet het eind van de wereld, en het kan zelfs zo zijn dat jullie band er beter van wordt. Want je kan je natuurlijk afvragen hoe fijn het voor hem nu nog is, als hij jouw verdrietig en gestressed ziet. :*

En misschien is het veel verandering met nieuw bed en alles. Maar aan de andere kant ligt alles nu toch overhoop, dan is het miss ook juist wel een goede aangelegenheid om dit ook aan te pakken :)
  zondag 13 december 2015 @ 20:32:24 #247
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_158223040
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2015 18:56 schreef Marjolijntje het volgende:
Ik begon vaak met iets nieuws 's nachts op vrijdag, dan hadden we het weekeind om een beetje bij te komen. Je man moet je wel echt mee hebben ja, samen lukt het wel, alleen is zo verschrikkelijk zwaar...

Ik vind het voeden nu trouwens echt niet leuk meer, PIJN! Mennn... Ik had dat nu zo erg nog niet verwacht. Maar stoppen nu vind ik ook zo moeilijk, al die tijd heeft ze het (redelijk) zelf mogen regelen.. En wat nou als ik stop en het zit niet goed? Dat voelt helemaal oneerlijk naar F.. Bweuh. /einde klaag.
Pijn is hier ook de eerste minuut met aanhappen daarna zwakt t af. Lastig... snap dat je niet het risico wilt nemen voor niks te stoppen maar als t niet vol te houden is...
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  zondag 13 december 2015 @ 20:35:57 #248
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_158223153
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2015 19:31 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Mijn man is altijd beter geweest in het in bed leggen. Veel meer geduld en geen borsten :P Het gaat met hem sowieso met minder strijd dan met mij (al is dat ook niet veel). Hij heeft engelengeduld, en heeft dat ook gebruikt. Ik ben soms in de kelder gaan slapen (woonkelder hoor, niet in de berging :P)
om ook wat nachtrust te krijgen. En ik heb soms wakker gelegen en me liggen verbijten als ze wat huilde, maar ik moest er echt doorheen, ik moest gaan slapen snachts. Maar, toegegeven, O heeft nooit lang of veel gehuild. Als er echt iets was dan kreeg ze de borst. Ik herkende de "zeur"huiltjes en de "ik heb echt hulp nodig-huiltjes". Ik heb me fysiek afzijdig gehouden 's nachts. Het klinkt zo gemeen als ik het zo opschrijf, maar dat was het heus niet :)

Ik werd er af en toe een beetje gek van, van het voeden op het eind. Fijn wel, maar ze was wat dwingend. Het was echt ongezellig tot ze de borst kreeg, en dat vod ik niet fijn meer. Het stoppen heeft ons beiden veel rust en gezelligheid gebracht. Houd dat ook in je achterhoofd: het is niet het eind van de wereld, en het kan zelfs zo zijn dat jullie band er beter van wordt. Want je kan je natuurlijk afvragen hoe fijn het voor hem nu nog is, als hij jouw verdrietig en gestressed ziet. :*

En misschien is het veel verandering met nieuw bed en alles. Maar aan de andere kant ligt alles nu toch overhoop, dan is het miss ook juist wel een goede aangelegenheid om dit ook aan te pakken :)
Hier is het fijne er ook een beetje af. En idd dat dwingende de hele tijd. Huilen, krijsen en bod gaan slaan als ik nee zeg, dan is het echt niet meer leuk. We gaan het proberen. Mijn man gaat de nacht doen en ik probeer me nergens mee te bemoeien
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_158223352
quote:
1s.gif Op zondag 13 december 2015 20:35 schreef Chanty het volgende:

[..]

Hier is het fijne er ook een beetje af. En idd dat dwingende de hele tijd. Huilen, krijsen en bod gaan slaan als ik nee zeg, dan is het echt niet meer leuk. We gaan het proberen. Mijn man gaat de nacht doen en ik probeer me nergens mee te bemoeien
Succes, voor jullie beiden! Hopelijk gaat het net als bij ons snel. :*

Wel maf trouwens. Ik ben al sinds begin oktober gestopt. Maar als ik in mijn borsten knijp, komen er nog steeds grote druppels uit :?
  zondag 13 december 2015 @ 22:21:33 #250
335643 faptist
Maakt fouten
pi_158226420
Kan iemand mij advies geven?

Ro krijgt nu 8,5 maanden borstvoeding. Gaat 4 dagen per week naar oppas.
Ze eet al een boterhammetje, fruit, snack en groenten/aardappel/wat dan ook.

Nu zit ik aan een antibioticakuur en merk ik dat ik werkelijk niks gekolfd krijg. Heb nu hardere borsten, wanneer ik knijp kan ik wel wat opvangen, maar wanneer ik m'n handkolf erop zet; niks.
Wanneer ik m'n elek kolf erop zet; 30 ml met 2 borsten!
Ik raak er zo gefrustreerd van. Ik moet er gewoon van huilen.
Soms denk ik weleens.. Misschien moet ik stoppen met kolven. Het lukt toch niet meer, maar het idee van compleet stoppen met borstvoeden doet m'n hart breken en ik weet ook niet of het wel mogelijk is om deels live bv te geven.

Iemand die deels kV en bv geeft? Lukt dit?
pi_158227624
Zijn ze vol? Kan je borst "op slot zitten"? Of heb je altijd weinig opbrengst met kolven?
Je kunt kijken wat er gebeurt met je productie als je op werkdagen niet kolft en als je thuis bent wel gewoon goed op verzoek.
Wat misschien ook nog een optie is, is niet kolven voor de opbrengst maar voor de stimulatie. Dus niet kijken wat er komt, maar echt alleen om je productie aan de gang te houden zeg maar.

En voor nu, met de hand kolven? Even een goed voorbeeldfilmpje opzoeken.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  zondag 13 december 2015 @ 23:05:51 #252
171422 LadyBlack
paint it black
pi_158227880
Chanty, succes vannacht! :*
pi_158228701
quote:
1s.gif Op zondag 13 december 2015 22:21 schreef faptist het volgende:
Kan iemand mij advies geven?

Ro krijgt nu 8,5 maanden borstvoeding. Gaat 4 dagen per week naar oppas.
Ze eet al een boterhammetje, fruit, snack en groenten/aardappel/wat dan ook.

Nu zit ik aan een antibioticakuur en merk ik dat ik werkelijk niks gekolfd krijg. Heb nu hardere borsten, wanneer ik knijp kan ik wel wat opvangen, maar wanneer ik m'n handkolf erop zet; niks.
Wanneer ik m'n elek kolf erop zet; 30 ml met 2 borsten!
Ik raak er zo gefrustreerd van. Ik moet er gewoon van huilen.
Soms denk ik weleens.. Misschien moet ik stoppen met kolven. Het lukt toch niet meer, maar het idee van compleuet stoppen met borstvoeden doet m'n hart breken en ik weet ook niet of het wel mogelijk is om deels live bv te geven.

Iemand die deels kV en bv geeft? Lukt dit?
Hier vanaf 11 maanden gestopt met kolven. Op dagen dat ik thuis was (weekend +1a1,5 dag)volledig op bv gebleven. Op t kdv vanaf toen dunne pap van kv ipv bv ( hij weigerde de fles en dat is nooit echt goedgekomen). Qua productie ging dat helemaal goed..
pi_158228788
Oh en mijne was een late eter ( alleen pap lukte). Nam af en toe een klein hapje. Maar ging pas echt goed eten toen hij zijn eerste tand kreeg (en toen was hij al 1).
pi_158229150
Chanty succes :*

Fap ik ben in overleg met de lk kv bij gaan geven. Wel heel weinig hoor, zit nu op een flesje per dag. Maar dit zou moeten kunnen, en ik kan het zelfs uitbreiden, als ik op de dagen dat ik straks thuis ben, blijf aanleggen.

Maar ik ben weer in twijfel, wel in rustige twijfel overigens. De flesjes kv die G krijgt drinkt hij rustig, en hij is verzadigd. Hij is nu direct gaan slapen, zonder protest,zonder gemopper, niks van de onrust/krampjes die hij heeft tijdens het voeden aan de borst. Kan toeval zijn, maar als hij zo rustig blijft drinken, en ook na de fles zo rustig blijft ga ik toch weer twijfelen aan afbouwen.. Maar de komende week blijven we maximaal een flesje kv geven per dag, en zien we daarna wel hoe we het afbouwen doen of dat we het bij incidenteel kv houden
  maandag 14 december 2015 @ 00:04:53 #256
335643 faptist
Maakt fouten
pi_158229225
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2015 22:57 schreef Morretje het volgende:
Zijn ze vol? Kan je borst "op slot zitten"? Of heb je altijd weinig opbrengst met kolven?
Je kunt kijken wat er gebeurt met je productie als je op werkdagen niet kolft en als je thuis bent wel gewoon goed op verzoek.
Wat misschien ook nog een optie is, is niet kolven voor de opbrengst maar voor de stimulatie. Dus niet kijken wat er komt, maar echt alleen om je productie aan de gang te houden zeg maar.

En voor nu, met de hand kolven? Even een goed voorbeeldfilmpje opzoeken.
ik heb nu gemolken met m'n handem terwijl op de andere borst de kolf aanstond. Ging aardig. Toch 55 ml.
War bedoel je met 'op slot'?
Bedankt voor het meedenken.


Watmoetikkiezen,
Volledige borstvoeding met 11 maanden en Geen vast eten? Dat wordt toch juist door iedereen afgeraden of kloppen mijn bronnen niet?

Het gaat sowieso een emotioneel afscheid worden als het stopt.
Ik ga het nog 1 keer proberen aan te zwengelen, maar als het daarna niet lukt dan houdt het op. Misschien is het wel goed zo. (Stiekem hoop ik natuurlijk op wen grote melk boost wanneer ik stop met kolven @ work, zodat ro toch genoeg melk heeft voor op het kdv).
  maandag 14 december 2015 @ 00:07:37 #257
335643 faptist
Maakt fouten
pi_158229276
cassandra,
Waarom geef je nu die kV?
Omdat je te weinig nell had of omdat je wilt /van plan was om af te bouwen?
En bedankt v het delen van je ervaring!
pi_158230480
Nee heb ruim voldoende en was nog niet klaar voor afbouwen. Omdat ik soms wat rust in m'n hoofd nodig heb, en niet goed te denken aan kolfen. Sowieso reden mijn borsten het negen uur zonder stuwing en lekken, en twaalf uur zonder stuwing 8)7
Ik was te streng voor mijzelf, absoluut geen kv willen geven en dat zorgde ook voor onrust
  maandag 14 december 2015 @ 09:55:58 #259
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_158231838
Dat was een goede nacht (mijn man dacht daar anders over maar die was naar mijn idee wat optimistisch in zijn verwachtingen). Lucas was van 00.15 tot 2.00 uur wakker en (ik citeer mijn man) "hij deed wel ergggg moeilijk". De rest van de nacht heeft hij echter geslapen, in zijn eigen bed, zonder borstvoeding. Dus 1 akkefietje tussen 21 uur en 6.30 uur *O* Mijn man had gedacht hem wel weer na een half uur of uur in slaap te hebben... :D Ik heb hem gezegd dat hij blij mag zijn dat hij dit riedeltje niet 3 keer heeft moeten doen vannacht, want dat was waar ik vanuit ging.

Ik ben hier heeeeel blij mee en hoop dat dit zo doorzet. Ik had zelf oordoppen ingedaan en gevraagd aan mijn man de babyfoon uit te zetten als Lucas wakker zou worden zodat ik hem niet zou kunnen horen en zou ingrijpen :@ Werd vervolgens wel elk uur wakker natuurlijk en na vijf uur slaap lag ik uitgeslapen naar het plafond te turen :+
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_158232065
Bedankt voor de reacties nog!
Nachtvoedingen krijgt hij al niet meer echt. Al begint zijn dag vaak nog in de nacht en leg ik 'm dan aan om toch nog een beetje te kunnen slapen. :')

Ik heb gisterenavond na het douchen gezegd dat boobie op dat moment op was. (Hij zegt namelijk altijd douchen, boobie en naar bed!) Dat leek hij te accepteren en ik heb hem toen gewoon na onze standaard kus en neusjeneusje op bed gelegd.
Dit ging goed. Laat op de avond werd hij wakker en was de drama groter, maar na een half uurtje vechten was het goed en ging hij slapen.
Vanmorgen wel borst gegeven. Dit is het moment dat ik als laatste wil laten vallen.
pi_158232069
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 09:55 schreef Chanty het volgende:
Dat was een goede nacht (mijn man dacht daar anders over maar die was naar mijn idee wat optimistisch in zijn verwachtingen). Lucas was van 00.15 tot 2.00 uur wakker en (ik citeer mijn man) "hij deed wel ergggg moeilijk". De rest van de nacht heeft hij echter geslapen, in zijn eigen bed, zonder borstvoeding. Dus 1 akkefietje tussen 21 uur en 6.30 uur *O* Mijn man had gedacht hem wel weer na een half uur of uur in slaap te hebben... :D Ik heb hem gezegd dat hij blij mag zijn dat hij dit riedeltje niet 3 keer heeft moeten doen vannacht, want dat was waar ik vanuit ging.

Ik ben hier heeeeel blij mee en hoop dat dit zo doorzet. Ik had zelf oordoppen ingedaan en gevraagd aan mijn man de babyfoon uit te zetten als Lucas wakker zou worden zodat ik hem niet zou kunnen horen en zou ingrijpen :@ Werd vervolgens wel elk uur wakker natuurlijk en na vijf uur slaap lag ik uitgeslapen naar het plafond te turen :+
Goed gedaan Chanty en Chanty-man! Nu even doorzetten zo, best kans dat het vannacht weer even onrustig is, maar uiteindelijk zal L. vast makkelijker verder slapen! *O*
pi_158232079
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 09:55 schreef Chanty het volgende:
Dat was een goede nacht (mijn man dacht daar anders over maar die was naar mijn idee wat optimistisch in zijn verwachtingen). Lucas was van 00.15 tot 2.00 uur wakker en (ik citeer mijn man) "hij deed wel ergggg moeilijk". De rest van de nacht heeft hij echter geslapen, in zijn eigen bed, zonder borstvoeding. Dus 1 akkefietje tussen 21 uur en 6.30 uur *O* Mijn man had gedacht hem wel weer na een half uur of uur in slaap te hebben... :D Ik heb hem gezegd dat hij blij mag zijn dat hij dit riedeltje niet 3 keer heeft moeten doen vannacht, want dat was waar ik vanuit ging.

Ik ben hier heeeeel blij mee en hoop dat dit zo doorzet. Ik had zelf oordoppen ingedaan en gevraagd aan mijn man de babyfoon uit te zetten als Lucas wakker zou worden zodat ik hem niet zou kunnen horen en zou ingrijpen :@ Werd vervolgens wel elk uur wakker natuurlijk en na vijf uur slaap lag ik uitgeslapen naar het plafond te turen :+
Wat fijn zeg!! Dat klinkt heel positief.
pi_158232703
quote:
1s.gif Op maandag 14 december 2015 00:04 schreef faptist het volgende:

[..]

ik heb nu gemolken met m'n handem terwijl op de andere borst de kolf aanstond. Ging aardig. Toch 55 ml.
War bedoel je met 'op slot'?
Bedankt voor het meedenken.


Watmoetikkiezen,
Volledige borstvoeding met 11 maanden en Geen vast eten? Dat wordt toch juist door iedereen afgeraden of kloppen mijn bronnen niet?
Tot in elk geval de eerste verjaardag is melkvoeding de voeding waar ze het op doen. Bijvoeding is extra. Een kindje van elf maanden komt dus niks tekort zolang ze op verzoek wordt gevoed.
pi_158232968
Chanty, wat fijn!! Hopelijk gaat komende nacht nog beter!
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_158233211
Fap, ik ben momenteel aan het afbouwen maar wil nog niet stoppen! Kolven op mijn werk breekt me op en mijn werkzaamheden lijden eronder. Ik kolf nu nog maar 1 (ipv 2 of 3) keer op een dag, rond half 1. Thuis krijgt N. op die andere tijdstippen ook een flesje. We zitten nu op ongeveer 70% bv en 30% kv denk ik. Ik hoop dat mijn lichaam het toestaat om nog een hele tijd zo door te gaan, maar ik wil even aangeven dat er nog heel veel kleuren zijn tussen volledig bv en volledig kv. :*
  maandag 14 december 2015 @ 11:23:51 #266
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_158233267
Fap, met 9 maanden vervalt ook het kolfrecht he... Misschien dat je idd (net als Selvaria) toe kan naar 1x kolven per dag?
pi_158233782
quote:
1s.gif Op maandag 14 december 2015 00:04 schreef faptist het volgende:

[..]

Watmoetikkiezen,
Volledige borstvoeding met 11 maanden en Geen vast eten? Dat wordt toch juist door iedereen afgeraden of kloppen mijn bronnen niet?

Ja we deden heus wel veel pogingen om hem tot eten te krijgen hoor!
Maar hij wilde NIET ;( Nam af en toe heus wel een hapje maar duwde verder alles weg/draaide zijn hoofd 180 graden weg. Alleen pap lukte echt.. Pas toen hij een tand kreeg viel bij hemzelf het kwartje dat eten best leuk en lekker kon zijn. Nu met 14 mnd is hij een gezellige eter en drinkt hij (bv) alleen voor het naar bed brengen en 's ochtends vroeg (en op mijn vrije dag 1x 's middags)

maar wat ik ermee probeerde te zeggen is dat ik denk dat het bij jou wel goed moet gaan, zeker omdat ze dus ook al andere dingen eet! Productie bleef in ieder geval prima zonder kolven op t werk..

[ Bericht 3% gewijzigd door watmoetikkiezen op 14-12-2015 13:25:25 ]
pi_158233852
quote:
1s.gif Op maandag 14 december 2015 11:23 schreef Tante_Soesa het volgende:
Fap, met 9 maanden vervalt ook het kolfrecht he... Misschien dat je idd (net als Selvaria) toe kan naar 1x kolven per dag?
Dat is niet helemaal waar he? Het recht om te kolven blijft, alleen moet het na 9 maanden in je eigen tijd (pauze bijv.) ipv in de tijd van je baas.
Mama van F. (2012) en M. (2016)
  maandag 14 december 2015 @ 12:30:02 #269
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_158234896
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 11:47 schreef Marjolijntje het volgende:

[..]

Dat is niet helemaal waar he? Het recht om te kolven blijft, alleen moet het na 9 maanden in je eigen tijd (pauze bijv.) ipv in de tijd van je baas.
Ja, idd maar je mag natuurlijk altijd al zelf weten wat je in je eigen tijd doet ;). Ik bedoel ook met name te zeggen (was ff een snelle tijdens werk post) dat meer dan 1x kolven per dag dan sowieso wellicht lastig gaat worden. Helemaal in het onderwijs.

Oh, wat Mariposas dus zegt

[ Bericht 6% gewijzigd door Tante_Soesa op 14-12-2015 12:49:11 ]
  maandag 14 december 2015 @ 12:45:09 #270
327807 Mariposas
יה&#14
pi_158235256
Nouja, het kolfrecht na 9 maanden is net zoveel recht als dat je een halfuur gaat winkelen in je eigen tijd. Er is niets over vastgelegd in de wet of in jurisprudentie.
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
pi_158240401
Goede berichten Mabawa en Chanty! Hopelijk zet het in deze lijn door.
Venus in pocketformaat
Š loveli
  maandag 14 december 2015 @ 18:01:57 #272
409579 LuDann
All the way
pi_158240759
Wat fijn om te lezen dat er bij jullie allebei een stap in de goede richting is gezet, Mabawa en Chanty. Veel succes vanavond en vannacht!
pi_158242265
Weer zonder borst gaan slapen, yes! *G*
pi_158244011
Ik zag net op tv een stel dat een 4ling had gekregen en ze gaf dus alle 4 de babies bv :D Ik vind het toch al knap dat mama's bv geven (bij mij duurde het helaas maar 3 maanden), maar dit was echt WAUW. Ze gaf iets van 3 voedingen pd live en de rest was gekolfd melk. Ze hadden ook zo'n koelkist vol met flesjes melk :D Ja, ontzettend veel respect daarvoor.
pi_158245225
Chanty, succes! Soms heb ik het gevoel dat voor ons moeders het 'drama' op zulke momenten even groot is als voor het kind en dat zij veel flexibeler zijn dan wij soms denken, terwijl wij maar aan het tobben & piekeren zijn! Prima dat je even oordopjes hebt ingedaan, als dat je helpt. Het gaat erom dat er iemand bij L is die hem kan troosten en geborgenheid kan geven en ik heb dit weekend ook weer gemerkt hoe goed papa's daarin zijn. ;) . :) .

Mabawa, dat klinkt ook goed. Het voordeel is inderdaad als ze wat ouder zijn dan je het wat beter kunt uitleggen. Ik doe op vrije dagen ook een ochtendvoeding, maar op werkdagen hebben we daar geen tijd voor. Dan kan ze ook zo zielig om 'borstje' roepen, maar als ik dan uitleg dat het nu echt niet gaat maar dat ze wel lekkere pap krijgt, dan is het eigenlijk ook zo weer voorbij. We hebben dan als een soort 'compromis' dat ze wel lekker bij mij op schoot mag zitten als ze de pap eet. Dan is ze toch nog dicht bij me. Denk dat het goed is om te werken aan andere 'knusse' dingen en rituelen samen, die de bv vervangen.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_158245504
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 20:18 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik zag net op tv een stel dat een 4ling had gekregen en ze gaf dus alle 4 de babies bv :D Ik vind het toch al knap dat mama's bv geven (bij mij duurde het helaas maar 3 maanden), maar dit was echt WAUW. Ze gaf iets van 3 voedingen pd live en de rest was gekolfd melk. Ze hadden ook zo'n koelkist vol met flesjes melk :D Ja, ontzettend veel respect daarvoor.
Ik kijk het nu ook, en wilde het ook even hier posten! Oh my god 130 liter in de vriezer! En 1 liter per kolfbeurt! Mennnnnnnnnn!
  maandag 14 december 2015 @ 21:01:08 #277
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_158245536
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 19:09 schreef Mabawa. het volgende:
Weer zonder borst gaan slapen, yes! *G*
*O*

Hier ook. Ga proberen nog maar 2 voedingen te doen; s ochtends en als ik thuis kom van werk/ rond vijf uur. Iig de borstvoeding helemaal los koppelen van slapen.

En wat mooi dat ze dat snapt Franny O+
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_158248232
Kan ibuprofen met borstvoeding?
pi_158248364
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 22:15 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Kan ibuprofen met borstvoeding?
Ja. In geval van ontsteking zelfs bij voorkeur boven paracetamol.
pi_158248405
quote:
1s.gif Op maandag 14 december 2015 22:19 schreef WupWup het volgende:

[..]

Ja. In geval van ontsteking zelfs bij voorkeur boven paracetamol.
Tnx! In dit geval is het rugpijn, maar daar helpt ibuprofen beter bij dan paracetamol.
  maandag 14 december 2015 @ 22:22:04 #281
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_158248428
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 22:15 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Kan ibuprofen met borstvoeding?
Ja hoor :)

/spuitelf
KuikenGuppy
pi_158249044
Ga zo door, Chanty en Mabawa!

Ik heb allemaal kleine krasjes met korstjes op mijn borst, omdat J graag met zijn nageltjes aan velletje knijpen doet. Hoe voorkom ik dat, iemand tips? Als ik hem een spuugdoek in de handen geef, werkt hij die uit de weg en klauwt dan alsnog.
  maandag 14 december 2015 @ 23:14:38 #283
335643 faptist
Maakt fouten
pi_158250136
quote:
1s.gif Op maandag 14 december 2015 11:21 schreef Selvaria het volgende:
Fap, ik ben momenteel aan het afbouwen maar wil nog niet stoppen! Kolven op mijn werk breekt me op en mijn werkzaamheden lijden eronder. Ik kolf nu nog maar 1 (ipv 2 of 3) keer op een dag, rond half 1. Thuis krijgt N. op die andere tijdstippen ook een flesje. We zitten nu op ongeveer 70% bv en 30% kv denk ik. Ik hoop dat mijn lichaam het toestaat om nog een hele tijd zo door te gaan, maar ik wil even aangeven dat er nog heel veel kleuren zijn tussen volledig bv en volledig kv. :*
Ja , zo doe ik het nu ook ongeveer.
Soms kolf ik smorgens (als de ochtend het toelaat).
dan om half 1 tijdens mijn lunchpauze.
na mijn werk rond 17:00.
Rond 22:00
En tussen deze tijden geef ik nog live voeding.
En nog niet niet voldoende melk :(
quote:
1s.gif Op maandag 14 december 2015 11:23 schreef Tante_Soesa het volgende:
Fap, met 9 maanden vervalt ook het kolfrecht he... Misschien dat je idd (net als Selvaria) toe kan naar 1x kolven per dag?
Ik heb nooit gebruik gemaakt van het kolfrecht. Heb het altijd tijdens mijn pauzes gedaan dus heb daar niet zo'n last van :)
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 20:18 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik zag net op tv een stel dat een 4ling had gekregen en ze gaf dus alle 4 de babies bv :D Ik vind het toch al knap dat mama's bv geven (bij mij duurde het helaas maar 3 maanden), maar dit was echt WAUW. Ze gaf iets van 3 voedingen pd live en de rest was gekolfd melk. Ze hadden ook zo'n koelkist vol met flesjes melk :D Ja, ontzettend veel respect daarvoor.
Ja, wow!
Ik was zo onder de indruk.
[sub] tijdens het kijken belde ik met mijn moeder die ook aan het kijken was. Ik zei dat ik haar graag een kaartje wilde sturen -en haar dochters die zo goed helpen-. Ben echt geraakt. Wat een hardwerkende vrouw. Wat een toewijding. O+ (die man kan me natuurlijk niets schelen :') )

Mabawa,
Klinkt goed! Succes

Chanty,
Wat fijn dat L het zo goed oppakt. Ik hoop dat dit doorzet! :*
  maandag 14 december 2015 @ 23:15:43 #284
335643 faptist
Maakt fouten
pi_158250179
quote:
1s.gif Op maandag 14 december 2015 22:19 schreef WupWup het volgende:

[..]

Ja. In geval van ontsteking zelfs bij voorkeur boven paracetamol.
Serieus? Dus je zou ook strepsils kunnen gebruiken?
Dit (ibu/ strepfen) werd bij mij afgeraden door de huisarts namelijk.
Zo veel mensen.. zo veel adviezen.
  dinsdag 15 december 2015 @ 08:06:47 #285
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_158253905
quote:
1s.gif Op maandag 14 december 2015 22:39 schreef Hupje het volgende:
Ga zo door, Chanty en Mabawa!

Ik heb allemaal kleine krasjes met korstjes op mijn borst, omdat J graag met zijn nageltjes aan velletje knijpen doet. Hoe voorkom ik dat, iemand tips? Als ik hem een spuugdoek in de handen geef, werkt hij die uit de weg en klauwt dan alsnog.
Kun je de nagels nog korter knippen /vijlen? Of misschien iets anders in handen geven, speeltje? Misschien wat leuker dan een spuugdoek. Verder zou ik mijn borst zoveel mogelijk bedekken met kleding, alleen tepel eruit.

Ging echt fantastisch vannacht *O*
Hij kwam om 22.30 uur en man had m na tien minuten in slaap. Toen kwam hij pas rond 2 uur en had man hem na 35 minuten in slaap. Om half 6 kwam hij weer en ben ik met hem in het logeerbed gaan liggen en heb m gevoed. Hebben nu de afspraak dat als hij na vijf uur komt dat hij mag drinken want moet toch meestal om zes uur eruit :) na de voeding heeft hij weer geslapen tot zeven uur. Hij komt beduidend minder vaak, normaal was het ritme grofweg: 23, 1, 3, 5 en 7 uur.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  dinsdag 15 december 2015 @ 08:29:07 #286
409579 LuDann
All the way
pi_158254037
Die vierling ja, echt bizar! Een hele liter per kolfbeurt, ik wist niet dat het mogelijk was. :o

quote:
1s.gif Op maandag 14 december 2015 22:39 schreef Hupje het volgende:
Ga zo door, Chanty en Mabawa!

Ik heb allemaal kleine krasjes met korstjes op mijn borst, omdat J graag met zijn nageltjes aan velletje knijpen doet. Hoe voorkom ik dat, iemand tips? Als ik hem een spuugdoek in de handen geef, werkt hij die uit de weg en klauwt dan alsnog.
Borstvoedingsketting een idee? Ik wil er ook nog eentje aanschaffen, Wolk klauwt vreselijk tijdens het drinken.

quote:
1s.gif Op dinsdag 15 december 2015 08:06 schreef Chanty het volgende:

[..]

Kun je de nagels nog korter knippen /vijlen? Of misschien iets anders in handen geven, speeltje? Misschien wat leuker dan een spuugdoek. Verder zou ik mijn borst zoveel mogelijk bedekken met kleding, alleen tepel eruit.

Ging echt fantastisch vannacht *O*
Hij kwam om 22.30 uur en man had m na tien minuten in slaap. Toen kwam hij pas rond 2 uur en had man hem na 35 minuten in slaap. Om half 6 kwam hij weer en ben ik met hem in het logeerbed gaan liggen en heb m gevoed. Hebben nu de afspraak dat als hij na vijf uur komt dat hij mag drinken want moet toch meestal om zes uur eruit :) na de voeding heeft hij weer geslapen tot zeven uur. Hij komt beduidend minder vaak, normaal was het ritme grofweg: 23, 1, 3, 5 en 7 uur.
Oh wat ontzettend fijn Chanty! Ik hoop dat het zo doorzet, je kunt je slaap goed gebruiken met het baby bouwen, lijkt me.

En dat het nu minder moeite kost dan eerst, misschien is hij er zelf ook stiekem wel aan toe?
  dinsdag 15 december 2015 @ 08:32:38 #287
409579 LuDann
All the way
pi_158254067
Ik heb ook een paar kolfvraagjes. Mijn baby is nu 4 maanden en ze drinkt 3 keer 160 op de dagen dat ze op de opvang zit. Kan ik zo ongeveer verwachten dat dit is wat ze drinkt of zal dat nog gaan toenemen als ze groter wordt?

Ik kan op het moment genoeg kolven (dat had ik een maand geleden niet gedacht trouwens!) en soms heb ik in 2 kolfbeurten al 3 voedingen. Kan het dan kwaad om op zo'n dag maar 2 keer te kolven of gaat dat ten koste van mijn productie? Ik weet niet hoeveel er 'kan' op dit vlak nu met 4 maanden.

En als ik stop met kolven zodra ik die 160 heb in plaats van door te gaan tot mijn borsten leeg zijn, dat is waarschijnlijk niet goed voor mijn productie, of wel?
pi_158254126
Volgens mij kun je het best zorgen dat je nog op 8 voedingen (inclusief kolven) per dag uitkomt LuDann om je productie op peil te houden met 4 maanden. Dus als jij naast 2 keer kolven nog 6 keer live voed, is er niks aan de hand.

Je andere vraag weet ik niet precies hoe dat zit.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_158254451
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 23:15 schreef faptist het volgende:

[..]

Serieus? Dus je zou ook strepsils kunnen gebruiken?
Dit (ibu/ strepfen) werd bij mij afgeraden door de huisarts namelijk.
Zo veel mensen.. zo veel adviezen.
Wup weet wel waar ze het over heeft hoor :)
Het is een beetje de tendens om bij borstvoeding enz vrijwel alles af te raden terwijl dat vaak helemaal niet nodig is. De verwarring bij ibuprofen zit hem er vaak in dat het in de zwangerschap niet gebruikt mag worden omdat het dan mogelijk kwaad zou kunnen voor de baby. Bij borstvoeding geldt dat niet meer en het kan dus gewoon gebruikt worden.

Zie ook hier: https://www.farmacotherap(...)sten/i/ibuprofen.asp
:)
pi_158254466
Hier loopt het allemaal zoals t moet. Kind groeit keurig en drinkt naar behoren. Als ie liggend drinkt loopt de voeding alleen door zn neus weer naar buiten dus voorlopig slaap ik nog even op een grote handdoek :')
:)
pi_158254477
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 08:32 schreef LuDann het volgende:
Ik heb ook een paar kolfvraagjes. Mijn baby is nu 4 maanden en ze drinkt 3 keer 160 op de dagen dat ze op de opvang zit. Kan ik zo ongeveer verwachten dat dit is wat ze drinkt of zal dat nog gaan toenemen als ze groter wordt?

Ik kan op het moment genoeg kolven (dat had ik een maand geleden niet gedacht trouwens!) en soms heb ik in 2 kolfbeurten al 3 voedingen. Kan het dan kwaad om op zo'n dag maar 2 keer te kolven of gaat dat ten koste van mijn productie? Ik weet niet hoeveel er 'kan' op dit vlak nu met 4 maanden.

En als ik stop met kolven zodra ik die 160 heb in plaats van door te gaan tot mijn borsten leeg zijn, dat is waarschijnlijk niet goed voor mijn productie, of wel?
Ik heb bij A nooit vaker dan 2x op een werkdag gekolfd. Bij I wel. Ik kolfde toen niet voldoende (ik kolfde dan nog 's avonds een 4e keer) en met 3x kolven kwam ik nauwelijks aan werken toe. Nu wilde ik dat niet. Dus direct toen ik ging werken (A was toen 5 maanden) 2x gaan kolven met het idee dat hij dan wat kv erbij zou moeten krijgen. Maar gek genoeg kolfde ik bij A wel voldoende met 2x. Echt bizar hoe anders zo'n 2e kan zijn, in heel veel opzichten :D :?
Venus in pocketformaat
Š loveli
pi_158254512
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 09:17 schreef mignonne het volgende:
Hier loopt het allemaal zoals t moet. Kind groeit keurig en drinkt naar behoren. Als ie liggend drinkt loopt de voeding alleen door zn neus weer naar buiten dus voorlopig slaap ik nog even op een grote handdoek :')
Zie je wel dat het niet moeilijk is om melk in zn neus te druppelen :+
pi_158254521
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 december 2015 09:20 schreef WupWup het volgende:

[..]

Zie je wel dat het niet moeilijk is om melk in zn neus te druppelen :+
Nou ik moest er idd vanmorgen nog aan denken :') :D
"ja das ook een manier" dat idee hahaha
:)
  dinsdag 15 december 2015 @ 09:28:59 #294
409579 LuDann
All the way
pi_158254631
Ah oke. Ik denk dat ik als ik dan genoeg heb, niet nog een derde keer ga kolven. Het kost een hoop tijd en is gedoe.

Ik heb verder het luxeprobleem dat mijn flesjes vol zijn bij 160. Ik leeg ze dan om weer verder te kolven maar die pauze zorgt ervoor dat er vervolgens amper meer wat uitkomt terwijl als ik door had gekolfd het wel was blijven stromen. Vandaar mijn vraag of ik op kan houden als ik aan die 2 x 160 zit.

Oh, 'grappig' trouwens (of eigenlijk is het om te huilen gewoon): ik heb nog steeds geen toegang tot de kolfruimtes op de de UvA. Vandaag is mijn laatste dag college van dit jaar. In de eerste 3 weken van januari heb ik nog 10 dagen college. Het zou dus best eens kunnen dat het gewoon niet gaat lukken om op tijd die toegang te krijgen.
pi_158254674
Flesjes van 250 ml aanschaffen een optie?
:)
  dinsdag 15 december 2015 @ 09:34:27 #296
409579 LuDann
All the way
pi_158254695
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 09:32 schreef mignonne het volgende:
Flesjes van 250 ml aanschaffen een optie?
Ik heb een Spectra 9 kolf, ik geloof niet dat daar grotere flesjes voor op de markt zijn. Ik zal eens zoeken.
pi_158254708
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 09:21 schreef mignonne het volgende:

[..]

Nou ik moest er idd vanmorgen nog aan denken :') :D
"ja das ook een manier" dat idee hahaha
zo deed ik t ook inderdaad :') kind zo vol tanken dat t vrij letterlijk uit alle gaten weer uit kwam, gelukkig niet tegelijkertijd :+

G heeft wat last van obstipatie, h Hij poept nu wel elke dag maar is zwaar geīrriteerd omdat het er niet makkelijk uit komt. Hij krijgt sinds zaterdag een flesje kv per dag, 90cc met drie schepjes poeder (de obstipatie is donderdag begonnen toen heeft hij helemaal niet gepoept, sinds de kv komt t wat beter op gang weer. Helpt het als ik wat meer water aan de kv toe voeg? Ik begreep altijd dat bv juist een laxerende werking had?
pi_158254751
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 09:34 schreef LuDann het volgende:

[..]

Ik heb een Spectra 9 kolf, ik geloof niet dat daar grotere flesjes voor op de markt zijn. Ik zal eens zoeken.
Passen er geen ander merk flesjes op dan? Anders eens met een flesje langs de hema of prenatal ofzo om eens te vergelijken. Ik herinner me zoiets van dat ik op mijn handkolf wel ook andere merk flesjes kon schroeven maar ik weet niet meer precies hoe ik dat toen deed.
:)
pi_158254783
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 december 2015 09:35 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

zo deed ik t ook inderdaad :') kind zo vol tanken dat t vrij letterlijk uit alle gaten weer uit kwam, gelukkig niet tegelijkertijd :+

G heeft wat last van obstipatie, h Hij poept nu wel elke dag maar is zwaar geīrriteerd omdat het er niet makkelijk uit komt. Hij krijgt sinds zaterdag een flesje kv per dag, 90cc met drie schepjes poeder (de obstipatie is donderdag begonnen toen heeft hij helemaal niet gepoept, sinds de kv komt t wat beter op gang weer. Helpt het als ik wat meer water aan de kv toe voeg? Ik begreep altijd dat bv juist een laxerende werking had?
Ik zou me gewoon aan de voorschriften voor de kv houden eerlijk gezegd en het nog eventjes aan kijken. Baby's hebben op een bepaald moment ook een soort overgang qua ontlasting hč. Dan gaat het van voor-tijdens-na elke voeding poepen zeg maar over naar bijvoorbeeld 1 keer per dag, of eens per drie dagen ofzo soms zelfs. Of gewoon helemaal niet meer zoals mijn oudste twee :') :+
:)
  dinsdag 15 december 2015 @ 09:44:18 #300
409579 LuDann
All the way
pi_158254816
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 09:39 schreef mignonne het volgende:

[..]

Passen er geen ander merk flesjes op dan? Anders eens met een flesje langs de hema of prenatal ofzo om eens te vergelijken. Ik herinner me zoiets van dat ik op mijn handkolf wel ook andere merk flesjes kon schroeven maar ik weet niet meer precies hoe ik dat toen deed.
Ik heb een website waar ze die kolf verkopen even gemaild (wordt gerund door een lactatiekundige). Misschien weet zij of er flesjes bestaan die erop passen. Ze hebben best een apart maatje verder (made in Korea :P ) maar wie weet. Bedankt voor de tip.
pi_158254823
Ja ik weet dat het minder wordt, maar ik vind het persen zo sneu. Of zou t gewenning zijn :+
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')