Sorry, ben 200mb (ook wifi) en op mobiel 4g gewend. Dan denk je daar niet zo over na. Zal voortaan wel spoileren ofzo..quote:Op maandag 23 november 2015 21:50 schreef Leandra het volgende: En ik me maar afvragen waarom die pagina iedere keer zo beroerd laadt, maar foto's van 5312x2988 pixels zijn gewoon absurd groot, en als er dan ook nog een stuk of 10 op een pagina staan is het helemaal van de zotte.... kan dat in het vervolg wat minder? Het is echt niet nodig dat ik er een CSI onderzoek op los kan laten
Ik zit op m'n laptop en heb en behoorlijk snelle verbinding, maar de pagina heeft gewoon moeite foto's van 5000 pixels hoog te resizen.quote:Op maandag 23 november 2015 22:06 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Sorry, ben 200mb (ook wifi) en op mobiel 4g gewend. Dan denk je daar niet zo over na. Zal voortaan wel spoileren ofzo..
Ik vind het dood zonde die winterbanden. Vorige winter heb ik 1x op een echt gladde weg gereden, en dat ging perfect op (goede) zomerbanden. Ik kon toen wel als ik flink mijn best deed wielspin maken (voor de leuk) maar bij gewoon verstandig rijden ging het helemaal perfect.quote:Op maandag 23 november 2015 22:13 schreef Leandra het volgende:
Wel winterbanden trouwens..... de cabrio stond op (goede) winterbanden om lelijke velgen (ALU 25) toen we hem kochten, dus daar hebben we de velgen voor gekocht die bij de auto hoorden (ALU 26), en daar zomerbanden op laten leggen, dus ik heb de winterbanden (op lelijke velgen), dus zou niet weten waarom ik ze niet zou gebruiken, als we de cabrio in de winter nodig hebben dan hebben we de winterbanden ook vrij zeker nodig.
De Sport Sedan ook op winterbanden, daar hebben we een paar extra velgen voor gekocht, hij staat 's zomers op de originele 10-spaaks ALU 43 en 's winters op de 14-spaaks ALU 72 en niemand lijkt het door te hebben
Ok hier echt 0,0 besef ervan, totaal nergens last van, firefox op pc en mobiel, misschien heb jij een tragere browser oid? Anyway, zal er sowieso op letten.quote:Op maandag 23 november 2015 22:14 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik zit op m'n laptop en heb en behoorlijk snelle verbinding, maar de pagina heeft gewoon moeite foto's van 5000 pixels hoog te resizen.
Mobiel is het helemaal drama, ook 4g.
Mjah, toen ik hem kocht kreeg ik er ook winterbanden bij (Vredestein snowtracs) op stalen velg, maar ik was er helemaal niet zo kapot van... Toen het regenachtig en nat was dacht ik dat ik op een ijsbaan reed... Ik durfde niet harder dan 80 op de snelweg...quote:Op maandag 23 november 2015 22:13 schreef Leandra het volgende:
Wel winterbanden trouwens..... de cabrio stond op (goede) winterbanden om lelijke velgen (ALU 25) toen we hem kochten, dus daar hebben we de velgen voor gekocht die bij de auto hoorden (ALU 26), en daar zomerbanden op laten leggen, dus ik heb de winterbanden (op lelijke velgen), dus zou niet weten waarom ik ze niet zou gebruiken, als we de cabrio in de winter nodig hebben dan hebben we de winterbanden ook vrij zeker nodig.
De Sport Sedan ook op winterbanden, daar hebben we een paar extra velgen voor gekocht, hij staat 's zomers op de originele 10-spaaks ALU 43 en 's winters op de 14-spaaks ALU 72 en niemand lijkt het door te hebben
Precies, zomerbanden met een goede grip in de regen heb je veel vaker nodig in ons niet zo super koude kikkerlandje.quote:Op maandag 23 november 2015 22:17 schreef AchJa het volgende:
[..]
Mjah, toen ik hem kocht kreeg ik er ook winterbanden bij (Vredestein snowtracs) op stalen velg, maar ik was er helemaal niet zo kapot van... Toen het regenachtig en nat was dacht ik dat ik op een ijsbaan reed... Ik durfde niet harder dan 80 op de snelweg...
Dit was overigens ook de eerste keer dat ik met winterbanden reed... Ja, meegeleverd dan wil ik het wel proberen. Maar goed, dat was meteen de laatste keer...quote:Op maandag 23 november 2015 22:18 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Precies, zomerbanden met een goede grip in de regen heb je veel vaker nodig in ons niet zo super koude kikkerlandje.
Nah, hier is het zo dat de cabrio in de winter alleen maar naar buiten hoeft als ik hem nodig heb en mijn man de sport sedan echt nodig heeft, gezien mijn man met de trein naar zijn werk reist betekent dat dat hij de sport sedan alleen maar hoeft mee te nemen als er een pak sneeuw ligt waar de spoorwegen geen raad mee weten, en dat lijkt me wel winterbandenweer.... zowel voor de sport sedan (waar hij dan 80 km enkele reis mee moet doen) als met de cabrio als ik die dan nodig zou hebben.quote:Op maandag 23 november 2015 22:17 schreef AchJa het volgende:
[..]
Mjah, toen ik hem kocht kreeg ik er ook winterbanden bij (Vredestein snowtracs) op stalen velg, maar ik was er helemaal niet zo kapot van... Toen het regenachtig en nat was dacht ik dat ik op een ijsbaan reed... Ik durfde niet harder dan 80 op de snelweg...
Okee...quote:Op maandag 23 november 2015 22:27 schreef Fer het volgende:
Haal mij er maar uit hoor, mijn Saab beginndit jaar verkocht. Nu weer lekker saai leasebakkie.
Oh, ik zeg ook niet dat je het niet moet doen. Zeker als je wel eens in Duitsland komt dan zul je wel moeten.quote:Op maandag 23 november 2015 22:27 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nah, hier is het zo dat de cabrio in de winter alleen maar naar buiten hoeft als ik hem nodig heb en mijn man de sport sedan echt nodig heeft, gezien mijn man met de trein naar zijn werk reist betekent dat dat hij de sport sedan alleen maar hoeft mee te nemen als er een pak sneeuw ligt waar de spoorwegen geen raad mee weten, en dat lijkt me wel winterbandenweer.... zowel voor de sport sedan (waar hij dan 80 km enkele reis mee moet doen) als met de cabrio als ik die dan nodig zou hebben.
En we vonden het min of meer van de zotte om wel winterbanden te hebben voor de cabrio die in principe in de winter niet gebruikt wordt, maar niet onder de daily.... dus paar winterbanden voor de sport sedan erbij genomen, al was het alleen al om gewoon de grens met Duitsland over te mogen rijden als we dat in de winter een keer willen doen.
Thnx!quote:Op maandag 25 januari 2016 22:12 schreef AchJa het volgende:
Kick!
Leandra NWS mod.
MED / Nieuwe moderator NWS
Congratz!
Ik ook! Rijd een T5 al een tijd van het andere kamp in Zweden.quote:Op maandag 23 november 2015 22:27 schreef Fer het volgende:
Haal mij er maar uit hoor, mijn Saab beginndit jaar verkocht. Nu weer lekker saai leasebakkie.
Ik heb er 4-seizoenen onder laten leggen. Ik ga niet voor die ene rit speciaal winterbanden nemen. Ik moest toch rondom nieuwe banden.quote:Op maandag 23 november 2015 22:44 schreef AchJa het volgende:
[..]
Oh, ik zeg ook niet dat je het niet moet doen. Zeker als je wel eens in Duitsland komt dan zul je wel moeten.
Hier ben ik dan 😊quote:
Ja, met een instalatiesetje die je koopt bij bv de dealer/specialist.quote:Op maandag 9 mei 2016 09:57 schreef devlinmr het volgende:
Weet iemand toevallig of je in een 9-5 Aero uit 2008 een beetje makkelijk een Parrot bluetooth handsfree set kan inbouwen?
Waarom staat die dan uit?quote:Op maandag 9 mei 2016 10:07 schreef AchJa het volgende:
Nu de temperaturen weer oplopen gaat uiteraard de airco ook weer aan... Ik ben echter zo'n type wat in een sauna moet stappen voordat ik denk: "verrek, ik heb ook een airco"...
Maar wat mij opvalt is dat met de airco aan de motor erg "zwaar" stationair draait, tegen het afslaan aan. Als ik hem een tijdje laat draaien trekt dat wel weer bij maar na een stuk gereden te hebben heb ik weer hetzelfde. Ook als ik op de cruise rijd "voel" ik de airco aan- en uitslaan, ook hoor ik de pomp een beetje...
Is dit een teken dat de aircopomp aan het overlijden is of is dit normaal? Vwb stationair, de vaccuumslangen zijn allemaal al vervangen.
Omdat ik van de generatie arko ben...quote:
K, zal er eens zoeken of hier in de buurt wat zit.quote:Ik zou in jouw geval een bezoekje aan de saabspecialist plannen.
Hij heeft het euvel zo gelokaliseerd (en verholpen)
Heb ik ook. De auto gaat wat meer brommen bij het stoplicht. Is normaal, omdat de airco mee draait met de motor, wat schijnbaar zelfs wat pk kost (je kan het ook voelen dat je gas IETSJE dieper moet.quote:Op maandag 9 mei 2016 10:07 schreef AchJa het volgende:
Nu de temperaturen weer oplopen gaat uiteraard de airco ook weer aan... Ik ben echter zo'n type wat in een sauna moet stappen voordat ik denk: "verrek, ik heb ook een airco"...
Maar wat mij opvalt is dat met de airco aan de motor erg "zwaar" stationair draait, tegen het afslaan aan. Als ik hem een tijdje laat draaien trekt dat wel weer bij maar na een stuk gereden te hebben heb ik weer hetzelfde. Ook als ik op de cruise rijd "voel" ik de airco aan- en uitslaan, ook hoor ik de pomp een beetje...
Is dit een teken dat de aircopomp aan het overlijden is of is dit normaal? Vwb stationair, de vaccuumslangen zijn allemaal al vervangen.
Ah, normaal Saab gedrag dus. Prima, ga ik me er verder niet druk om maken.quote:Op maandag 9 mei 2016 10:39 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Heb ik ook. De auto gaat wat meer brommen bij het stoplicht. Is normaal, omdat de airco mee draait met de motor, wat schijnbaar zelfs wat pk kost (je kan het ook voelen dat je gas IETSJE dieper moet.
En dat is ook de oplossing als het je echt irriteert, gewoon bij het stoplicht een heel klein beetje gas geven, dan voelt hij weer normaal.
Nee is echt niks kwalijks. Als je het echt heel erg zou vinden zou je je stationair toerental ietsjes hoger kunnen zetten met een tech2, dat zou het ook op moeten lossen. Maar ik zou er persoonlijk het extra verbruik niet voor over hebben.quote:Op maandag 9 mei 2016 11:36 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ah, normaal Saab gedrag dus. Prima, ga ik me er verder niet druk om maken.
Prima, ga ik dat voortaan ook maar doen.quote:Op maandag 9 mei 2016 11:58 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Nee is echt niks kwalijks. Als je het echt heel erg zou vinden zou je je stationair toerental ietsjes hoger kunnen zetten met een tech2, dat zou het ook op moeten lossen. Maar ik zou er persoonlijk het extra verbruik niet voor over hebben.
Ik heb btw ook nog een andere pu baksteun waardoor alles nog net iets meer bromt, dus wat ik dus zelf wel eens doe als het echt hindert bij het stoplicht ofzo en ik wil praten met een mede passagier, is gewoon een heel klein beetje gas geven, dan is het weg.
Als je bij hogere snelheden de pomp nog "voelt" of hoort zou ik toch even overwegen er naar te laten kijken, AC pomp is een saab euvel(tje).quote:Op maandag 9 mei 2016 10:07 schreef AchJa het volgende:
Nu de temperaturen weer oplopen gaat uiteraard de airco ook weer aan... Ik ben echter zo'n type wat in een sauna moet stappen voordat ik denk: "verrek, ik heb ook een airco"...
Maar wat mij opvalt is dat met de airco aan de motor erg "zwaar" stationair draait, tegen het afslaan aan. Als ik hem een tijdje laat draaien trekt dat wel weer bij maar na een stuk gereden te hebben heb ik weer hetzelfde. Ook als ik op de cruise rijd "voel" ik de airco aan- en uitslaan, ook hoor ik de pomp een beetje...
Is dit een teken dat de aircopomp aan het overlijden is of is dit normaal? Vwb stationair, de vaccuumslangen zijn allemaal al vervangen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 11 mei 2016 01:07 schreef Osiris024 het volgende:
[..]
Als je bij hogere snelheden de pomp nog "voelt" of hoort zou ik toch even overwegen er naar te laten kijken, AC pomp is een saab euvel(tje).
Bij mij was het 2 keer een voorbode van een vastgelopen pomp.
(Voor de zekerheid een korte multiriem in de auto bewaren, kan je altijd verder in geval dat zou gebeuren.)Vandaar dat de vorige eigenaar (ex Saab monteur) die riem bij het reservewiel had neergelegd... Ik vroeg me al af wat de bedoeling daarvan was.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 11 mei 2016 01:07 schreef Osiris024 het volgende:
[..]
Als je bij hogere snelheden de pomp nog "voelt" of hoort zou ik toch even overwegen er naar te laten kijken, AC pomp is een saab euvel(tje).
Bij mij was het 2 keer een voorbode van een vastgelopen pomp.
(Voor de zekerheid een korte multiriem in de auto bewaren, kan je altijd verder in geval dat zou gebeuren.)Maar dat je bij stationair een brom hoort/voelt, en met een beetje gas dat weg gaat, is wel normaal toch?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
Jup en jij zeker met je PU baksteun.quote:Op woensdag 11 mei 2016 07:48 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Maar dat je bij stationair een brom hoort/voelt, en met een beetje gas dat weg gaat, is wel normaal toch?
Ja precies haha. Is wel merkbaar fijner met schakelen, bij snel gas los laten veel minder terugslag in de bak zegmaar als je snapt wat ik bedoel.quote:Op woensdag 11 mei 2016 09:47 schreef Osiris024 het volgende:
[..]
Jup en jij zeker met je PU baksteun.
Ik snapquote:Op woensdag 11 mei 2016 10:17 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ja precies haha. Is wel merkbaar fijner met schakelen, bij snel gas los laten veel minder terugslag in de bak zegmaar als je snapt wat ik bedoel.
Hmm het kan dus ook negatief uitpakken? Ik zit nu op 240pk / 365nm, is het dan niet slecht?quote:Op woensdag 11 mei 2016 14:35 schreef Osiris024 het volgende:
[..]
Ik snap
Ik heb er ook voor gekeken maar in mijn geval was het advies een standaard steun te gebruiken om de aandrijfassen wat langer heel te houden.
(ik zit wat hoger aan de PK's en Nm's)
Ja !quote:Op woensdag 11 mei 2016 19:02 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Hmm het kan dus ook negatief uitpakken?
Ik zit nu op 240pk / 365nm, is het dan niet slecht?
Snap ik ja, sowieso heb ik nog 2 normale steunen, plus pu is niet compleet solide hè, het heeft nog wel enigszins vering. Vind het wel een verbetering.quote:Op woensdag 11 mei 2016 20:24 schreef Osiris024 het volgende:
[..]
Ja !
Maar...
De krachten die vrijkomen bij belasting/ontlasting van je motor/transmissie moeten wel ergens heen kunnen.
Het blok + bak zit met 3 rubber steunen aan de carosserie vast ( 2 op het blok / 1 op de bak )
Ga je dat nog stijver maken komen de krachten op andere plekken vrij.
In jouw geval met een Stage 1 setup en niet al te idioot rijgedrag is dat geen probleem.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |