abonnement Unibet Coolblue
pi_158492793
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2015 11:56 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Dat zie je zoveel... Hier de buurman een keer aan de deur. Die had twee cavia's gekocht voor z'n zoontje, maar die 'deed er niet zoveel mee'. Of wij ze niet wilden, want wij hadden toch ook dieren. Eh ja, maar toentertijd zat het bij ons vol. Sorry.

Geen idee hoe dat ooit is afgelopen, en ik durf er niet naar te vragen :@
Ik heb bij dat familielid ook al aangeboden om ook de cavia's en nu het konijn over te nemen, desnoods om er een nieuw huisje voor te zoeken. Zelf boeit het haar niet zo, is ze geneigd het hok open te zetten zeg maar, maar als ik zeg 'geef anders maar aan mij, ik weet een goede opvang' dan doet ze dat ook niet.
Misschien omdat ze mij ervan beschuldigt dat ik die ene hamster die ik had overgenomen heb vermoord :') Die lag ineens dood in z'n hok. Ik zeg steeds dat hij dood is gegaan van geluk en dichtgeslibde aderen door te veel voer (of uberhaupt voer), en dat hij al 75% onderweg was. Want dat was echt zielig, zoals ik die kreeg. Klein kooitje zonder wieltje (want herrie), geen huisje, amper bodembedekking, geen water en het voer was ook op. Klein beetje nestpapier en dat was het.
Tap tap tap
  donderdag 24 december 2015 @ 12:04:47 #252
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_158492886
Bah, sommige mensen zijn niet geschikt voor huisdieren :N Je ziet het zoveel, honden, katten, knaagdieren, etc. Totaal geen besef wat het kost aan geld én aandacht.

Maar goed, gelukkig in mijn directe omgeving geen dierenbeulen voor zover ik weet.

In other news, de Pets Place in de buurt gaat dicht. Daar haalde ik vandaag dus, blijkbaar, voor het laatst Hemparade. Nu kan ik het wel online gaan bestellen, maar dat vind ik zo sneu voor de postbode :')

Weet iemand of dat te koop is bij Intratuin, op hun site kan ik dat niet vinden.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_158492954
quote:
19s.gif Op donderdag 24 december 2015 12:04 schreef Notorious_Roy het volgende:
Bah, sommige mensen zijn niet geschikt voor huisdieren :N Je ziet het zoveel, honden, katten, knaagdieren, etc. Totaal geen besef wat het kost aan geld én aandacht.

Maar goed, gelukkig in mijn directe omgeving geen dierenbeulen voor zover ik weet.

In other news, de Pets Place in de buurt gaat dicht. Daar haalde ik vandaag dus, blijkbaar, voor het laatst Hemparade. Nu kan ik het wel online gaan bestellen, maar dat vind ik zo sneu voor de postbode :')

Weet iemand of dat te koop is bij Intratuin, op hun site kan ik dat niet vinden.
Geen groothandel in de buurt? Ik bestel het bij zo'n diervoederbedrijf.

Pet's Place hier is ook al een paar jaar weg, vond het echt een baggerwinkel. Er werkte zo'n ongeïnteresseerde vent, je vroeg je echt af waarom hij een dierenwinkel had. Als ik vroeg waar de dieren vandaan kwamen en of ze russisch blauwe hamsters hadden, stuurde hij me door naar de dierenmarkt in Barneveld, daar kon je de hamsters zo opscheppen in alle mogelijke kleuren :X Later kwam er een andere eigenaar, het leek even de goede kant op te gaan, de winkel was schoner, maar toen zag ik er een keer een dode hamster die werd aangeknaagd door z'n kooigenootje. Beestjes zaten er al heel lang in zo'n klein glazen bakje, het waren zwarte die ik graag wilde maar ik woonde nog thuis dus mocht niet. Zei ik er wat van 'nee hoor, dat is geen hamster, dat is een speeltje'. Nooit meer geweest daar.
En nu zijn ze weg.
Tap tap tap
  donderdag 24 december 2015 @ 12:11:59 #254
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_158493036
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2015 12:08 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Geen groothandel in de buurt? Ik bestel het bij zo'n diervoederbedrijf.

Pet's Place hier is ook al een paar jaar weg, vond het echt een baggerwinkel. Er werkte zo'n ongeïnteresseerde vent, je vroeg je echt af waarom hij een dierenwinkel had. Als ik vroeg waar de dieren vandaan kwamen en of ze russisch blauwe hamsters hadden, stuurde hij me door naar de dierenmarkt in Barneveld, daar kon je de hamsters zo opscheppen in alle mogelijke kleuren :X Later kwam er een andere eigenaar, het leek even de goede kant op te gaan, de winkel was schoner, maar toen zag ik er een keer een dode hamster die werd aangeknaagd door z'n kooigenootje. Beestjes zaten er al heel lang in zo'n klein glazen bakje, het waren zwarte die ik graag wilde maar ik woonde nog thuis dus mocht niet. Zei ik er wat van 'nee hoor, dat is geen hamster, dat is een speeltje'. Nooit meer geweest daar.
En nu zijn ze weg.
Volgens mij niet, ik zal de komende tijd eens op zoek gaan naar een nieuwe winkel.

De Pets Place hier was wel okay, XL-variant, in een tuincentrum. De beestjes die er zaten zaten in een groot hok en huppelden vrolijk rond. Ze hadden ook alles wat ik nodig had, hooi, brokjes, Hemp, etc.

De kleine Pets Place bij mijn ouders is inderdaad vergelijkbaar met wat jij beschrijft. Daar zou ik nooit een caaf vandaan halen, hoe zielig ik het ook vind. Er komen toch weer nieuwe voor in de plaats dan namelijk :(
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_158493050
Er zitten hier in het dorrup nog twee dierenwinkels geloof ik, een kleine particulier maar daar kom ik eigenlijk nooit, beetje uit de route, en eentje op drie minuten fietsen maar ik hoorde laatst dat die gaat uitbreiden en verhuizen. Als ik iets nodig heb, haal ik het daar. Is geen keten ofzo, particuliere toko, en blijft steeds verder uitbreiden en begint steeds meer op een groothandel te lijken :D Ook een eigen dierenarts met van die inentingsdagen, een groot deel met aquaria en reptielen enzo, loslopend spul. Het is net een kleine dierentuin.
Tap tap tap
  donderdag 24 december 2015 @ 12:17:23 #256
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_158493143
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2015 12:12 schreef CherryLips het volgende:
Er zitten hier in het dorrup nog twee dierenwinkels geloof ik, een kleine particulier maar daar kom ik eigenlijk nooit, beetje uit de route, en eentje op drie minuten fietsen maar ik hoorde laatst dat die gaat uitbreiden en verhuizen. Als ik iets nodig heb, haal ik het daar. Is geen keten ofzo, particuliere toko, en blijft steeds verder uitbreiden en begint steeds meer op een groothandel te worden :D Ook een eigen dierenarts met van die inentingsdagen, een groot deel met aquaria en reptielen enzo, loslopend spul. Het is net een kleine dierentuin.
Nice, dat klinkt goed. Waar is dat?
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  Moderator donderdag 24 december 2015 @ 12:20:02 #257
155227 crew  Guppy
dus
pi_158493217
quote:
19s.gif Op donderdag 24 december 2015 12:04 schreef Notorious_Roy het volgende:
In other news, de Pets Place in de buurt gaat dicht. Daar haalde ik vandaag dus, blijkbaar, voor het laatst Hemparade. Nu kan ik het wel online gaan bestellen, maar dat vind ik zo sneu voor de postbode

Weet iemand of dat te koop is bij Intratuin, op hun site kan ik dat niet vinden.
Heb je een Welkoop of Boerenbond in de buurt? Daar haalden wij het altijd.

Ik weet niet in welke regio je zit, wij hebben hier ook nog twee balen staan :')

quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2015 12:12 schreef CherryLips het volgende:
Er zitten hier in het dorrup nog twee dierenwinkels geloof ik, een kleine particulier maar daar kom ik eigenlijk nooit, beetje uit de route, en eentje op drie minuten fietsen maar ik hoorde laatst dat die gaat uitbreiden en verhuizen. Als ik iets nodig heb, haal ik het daar. Is geen keten ofzo, particuliere toko, en blijft steeds verder uitbreiden en begint steeds meer op een groothandel te lijken :D Ook een eigen dierenarts met van die inentingsdagen, een groot deel met aquaria en reptielen enzo, loslopend spul. Het is net een kleine dierentuin.
Klinkt een beetje als de winkel waar onze dierenarts ook zit. Jumper Dierensuper is dat :D ook een mega-winkel met van alles! Hebben ze dacht ik ook gewoon Hemp, dus die zou je ook nog kunnen proberen Roy! Als ie in je buurt zit.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_158493225
quote:
14s.gif Op donderdag 24 december 2015 12:17 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Nice, dat klinkt goed. Waar is dat?
http://www.guppy.nl/
Tap tap tap
pi_158493246
Bedenk me net dat ik nog een cadeaukaart van ze heb liggen, kan wel wat van die houten huisjes halen die ze lekker kunnen onder piesen O+
Tap tap tap
pi_158493273
O, ik neem m'n verhaal terug, vriendin zit nu met caaf bij de dierenarts, hij zit in een zuurstofkooi en z'n temperatuur was heel laag.
Tap tap tap
  Moderator donderdag 24 december 2015 @ 12:23:10 #261
155227 crew  Guppy
dus
pi_158493286
Lage temperatuur is serious shit... Dan is ie al ver heen ;(
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_158493305
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2015 12:23 schreef Guppyfriend het volgende:
Lage temperatuur is serious shit... Dan is ie al ver heen ;(
Ik zou het niet weten, ik heb alleen ervaring met verhoging :')
Tap tap tap
  Moderator donderdag 24 december 2015 @ 12:27:18 #263
155227 crew  Guppy
dus
pi_158493372
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2015 12:24 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ik zou het niet weten, ik heb alleen ervaring met verhoging :')
Ik herken het met name van onze laatste caaf... de DA zei dat dat een indicatie was van dat ie heel slecht was :@
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_158493560
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2015 12:27 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Ik herken het met name van onze laatste caaf... de DA zei dat dat een indicatie was van dat ie heel slecht was :@
:{
Het is wel de dupperd van de twee ;(
Tap tap tap
pi_158493957
Volgens de dierenarts was het beestje aan het overlijden en ze heeft hem in laten slapen ;( Wel dapper besluit, ik kan dat niet, ik wil weten wat ie heeft en er wat aan doen :@
Tap tap tap
  donderdag 24 december 2015 @ 15:00:59 #266
158518 Sjechov
Medisch Commercieel Actief!
pi_158496430
Ik bestel bij agradi.nl.
Voordeel is dat ze praktisch altijd korting hebben.
Bezorging is boven de 35 euro gratis, ongeacht gewicht.

Inderdaad arme postbode.
Heb laatst zaagsel, hooi en voer laten bezorgen.
3 gigantische dozen :)
Je hoeft de wereld niet te snappen, je hoeft er alleen maar je weg in te vinden
  donderdag 24 december 2015 @ 15:19:02 #267
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_158496778
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2015 15:00 schreef Sjechov het volgende:
agradi.nl.
Hemp is daar 17 euro, bij Pets Place 9. Zo kan ik ook gratis laten bezorgen :P
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  Moderator donderdag 24 december 2015 @ 15:20:59 #268
155227 crew  Guppy
dus
pi_158496811
quote:
19s.gif Op donderdag 24 december 2015 15:19 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Hemp is daar 17 euro, bij Pets Place 9. Zo kan ik ook gratis laten bezorgen :P
En afgeprijsd vanaf ¤ 23,-... Uhu :D

"Altijd korting" geloof ik ook nooit. Dan prijs je gewoon niet goed.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_158497125
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2015 15:00 schreef Sjechov het volgende:
Ik bestel bij agradi.nl.
Voordeel is dat ze praktisch altijd korting hebben.
Bezorging is boven de 35 euro gratis, ongeacht gewicht.

Inderdaad arme postbode.
Heb laatst zaagsel, hooi en voer laten bezorgen.
3 gigantische dozen :)
Ik had een keer iets zwaars aan bodembedekking en van die kattenbakkorrels gewoon via PostNL laten bezorgen, maar ik was net die ochtend niet thuis. Heeft ie het aan de overkant achtergelaten, kon ik alsnog sjouwen :') En dat kan ik dus niet met m'n brakke rug, dus sindsdien hou ik het bij m'n vaste dealer, die komt het zelf brengen op bepaalde dagen. Bij Pet's Place kwam het een dag later dan verwacht.
Tap tap tap
  donderdag 24 december 2015 @ 16:17:53 #270
158518 Sjechov
Medisch Commercieel Actief!
pi_158497882
Ik laat de cavia voer daar vandaan komen.
Lokaal betaal ik 9,95, daar moet ik altijd 7,50 betalen.
Geld ook voor de hooi huisjes die ik hier gebruik.
In de winkels 10 euro p/s, ik heb ze meestal voor 6,50.
Maar het zal dan wel aan de specifieke producten liggen, voor mij werkt het :)
Je hoeft de wereld niet te snappen, je hoeft er alleen maar je weg in te vinden
  donderdag 24 december 2015 @ 16:51:39 #271
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_158498613
Wat gebruiken jullie trouwens als bodembedekking? Ik heb altijd zaagsel gebruikt, maar de hele tuin ligt vol omdat ze alles eruit spaaien, of met verschonen knoei ik :(

Nu heb ik laatst van die harde houtkorrels gekocht die het vocht opnemen.. Fijne dingen maar redelijk prijzig als je 5 grote hokken in de tuin hebt..

Is er nog een alternatief?
  donderdag 24 december 2015 @ 16:52:04 #272
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_158498627
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2015 16:17 schreef Sjechov het volgende:
Ik laat de cavia voer daar vandaan komen.
Lokaal betaal ik 9,95, daar moet ik altijd 7,50 betalen.
Geld ook voor de hooi huisjes die ik hier gebruik.
In de winkels 10 euro p/s, ik heb ze meestal voor 6,50.
Maar het zal dan wel aan de specifieke producten liggen, voor mij werkt het :)
Dan is het weer een stuk interessanter ja :Y

Voor mij blijft Pets Place wel de go-to store nu ik wat rondgesnuffeld heb. Goedkope Hemp en de lekkerste hooi.*

* Unaniem gekozen door Yuki en Kyo. Vooral Happy Home paardebloem.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_158501711
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2015 11:49 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ze wist vooraf niet dat ze er geen klik mee zou hebben ;) . Ze vond ze leuk, had vroeger ook cavia's gehad, heeft ook een mooie kooi, ze krijgen meer groente en hooi en lekkers dan die monsters van mij, ze knipt de nageltjes. Maar de klik is er niet. Ik denk niet dat ze iets tekort komen, het zijn allebei mooie, bolle beestjes, die van mij mankeren steeds van alles maar die van haar hebben nog niet eens een ontstoken oogje gehad. En ze neemt ook echt geen nieuwe meer hoor :D Ze zijn al 4,5 ofzo. Dus als deze overlijdt, dan gaat de andere denk ik naar de opvang omdat ze niet wil dat hij alleen komt te zitten en zelf ook geen jong beertje mee wil nemen. Hij is denk ik te oud voor hakkie takkie.

Maar ik had gisteravond meteen bij de dierenarts gezeten, daar zit het verschil.

En ze woont ruim een half uur verderop dus ik kan ook niet zo 1 2 3 langsgaan. Ik kan de Ciseral wel brengen maar daar ben je er nog niet mee. Ik weet ook niet zeker of het gasbuik is, maar zoals ze het omschreef moest ik daar wel aan denken.
Ow ok, valt mee dan :). Tja had ook zo snel mogelijk gegaan, maar ja, iedereen doet het op zijn eigen manier. Wel goed dat ze iig wel voor de beestjes zorgt, ook al is er geen klik. Niet iedereen doet dat. Zoals de mensen die je omschrijft, dat is namelijk best wel zielig. Helaas kun je maar tot een zekere hoogte ermee bemoeien. Ergens zouden ze bij de dierenwinkel een bewijs moeten vragen of er goed voor de dieren word gezorgd. En dan bedoel ik alle dieren.

Aan de andere kant, als ik de verhalen van mijn vader hoor, hoe ze in de jaren 50 en 60 ermee omgingen, dan is het tegenwoordig toch wel beter. Kat niet meer gewenst? In een jutenzak met een baksteen en de plomp in bv. En zijn opa slachte de konijnen zelf. En niet op een diervriendelijke manier, maar vaak nog half levend ontvellen :{ . Ik zou dat niet kunnen hoor.
pi_158501744
quote:
1s.gif Op donderdag 24 december 2015 11:51 schreef Mubassie het volgende:

[..]

Dit idd :Y

Aan de andere kant denk ik dat je wel een grens moet stellen en op een gegeven moment de natuur zijn gang moet laten gaan.

Misschien hard, maar ik ga geen honderden euro's uitgeven als ik merk dat het een aflopende zaak is.
Is natuurlijk ook zo. Maar dan wel in laten slapen, mits mogelijk natuurlijk.
pi_158501783
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2015 11:56 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Dat zie je zoveel... Hier de buurman een keer aan de deur. Die had twee cavia's gekocht voor z'n zoontje, maar die 'deed er niet zoveel mee'. Of wij ze niet wilden, want wij hadden toch ook dieren. Eh ja, maar toentertijd zat het bij ons vol. Sorry.

Geen idee hoe dat ooit is afgelopen, en ik durf er niet naar te vragen :@
Had dat ooit met een oom. Of die 2 van hun over konden nemen. Tja ik vond die 7 die er al waren meer dan genoeg :P.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')