abonnement Unibet Coolblue
pi_157709269
Goedemiddag allemaal,

Ik (lichtkogel) had van Jogy een aantal dagen geleden al opgemerkt gekregen dat het wellicht interessant was een apart topic te besteden aan de elite en het Satanisme waar zij voor staan.

Om goed te begrijpen waar wij in de wereld heen koersen, zullen we dus moeten bekijken waar de elite mee bezig is. Onthou daarbij dat het dus niet gaat om wat wij wel/niet geloven, maar het gaat erom waar ZIJ in geloven en wat dus effect op ons allemaal gaat hebben.

De wereldelite bestaat, zoals velen ondertussen al weten, uit diverse clubs zoals o.a.:

- Freemasons
- De Bilderberggroep
- Council on Foreign Relations
- Trilateral commission
- Skull & Bones
- Club of Rome
- Bank of International Settlements
- Vaticaan
- etc. etc.

We kunnen bijvoorbeeld letterlijk de 'sporen' zien welke zij achterlaten in de wereld, zoals het pentagram, met in de onderste punt het Witte Huis:



Tevens kunnen we de Freemason-pyramide goed zien, wanneer ingezoomd met google maps (satellite) waarin het Capitool zich in de top bevindt:




Uiteraard hebben we dan ook nog het Pentagon: het militaire zenuwcentrum van de VS, tevens het grootste gebouw ter wereld en met recht het 'kill-center' van waaruit complete oorlogen georchestreerd en uitgedokterd worden met miljoenen slachtoffers tot gevolg. In dit Pentagon is dus ook duidelijk een Pentagram te trekken als je de punten met elkaar verbindt:




Om goed te kunnen zien aan wat voor soort rituelen o.a. de Freemasons doen en wat voor symboliek zij aanhangen, wil ik jullie doorverwijzen naar deze video:


Men aanbidt dus letterlijk hun god Lucifer. Lucifer = Satan.

John F Kennedy probeerde ons hier al eerder voor te waarschuwen, en heeft dat met de dood moeten bekopen:


Al de bovengenoemde elitaire clubs worden overkoepeld en aangestuurd door 1 groep, en dat zijn de Zionisten.

Het Zionisme is, uiteraard in samenwerking met de Rothschild familie, in 1897 opgericht door Theodor Herzl, en heeft als doel om de hele wereld te domineren en de oorspronkelijke bewoners van Europa te doen verdwijnen; we kunnen zien dat dit inmiddels al aan de gang is, gezien de gigantische stromen massa-immigratie naar onze gebieden. Waarom wil men de oorspronkelijke bewoners doen verdwijnen..? Omdat deze gezien worden als de grootste tegenstanders van de eltie, vanwege de hoge ontwikkeling e.d.

Laten we eens kijken wat we allemaal bij elkaar kunnen sprokkelen om aan te tonen dat er daadwerkelijk sprake is van een kleine Satanistische elite-groep, die de touwtjes in deze wereld in handen hebben. Svp wel zorgdragen dat wat gepost wordt aannemelijk is en valt te onderbouwen. ;)

Let's go. :)
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_157709302
I, Pet Goat II is a 2012 Canadian animated short film written, directed, produced and edited by Louis Lefebvre. The film features a commentary on American society and politics, particularly the agendas of presidents George W. Bush and Barack Obama, with allusions of Biblical theology and Egyptian imagery in a post-apocalyptic setting. The title is a reference to The Pet Goat (often erroneously titled "My Pet Goat"), the book children at Emma Booker School in Sarasota, Florida read to President Bush at the time of the September 11 attacks which ends stating "more to come". The film is known for its strong use of cryptic symbolism and the conspiracy allusions.
https://en.wikipedia.org/wiki/I,_Pet_Goat_II
===============================================

En hier de uitleg van de video:

-
pi_157709626
Kan die docu van japie in de OP?
I feel kinda Locrian today
pi_157709763
Deze plaats ik hier nog een keer:
-
pi_157709840
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2015 01:13 schreef starla het volgende:
Kan die docu van japie in de OP?
Als je met een mooi bloemetje komt aanzeten dan wel
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_157709950
Mark Passio - De-Mystifying The Occult

Excuses, natuurlijk geen docu maar een lezing.
I feel kinda Locrian today
pi_157710103
Zie nog steeds geen bloemetje :{ }:|

Of je vraagt het morgen aan de mods dat kan ook
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_157710713
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 22:44 schreef Lichtkogel het volgende:

[..]

"Ik kijk geen filmpjes". ROFL!

Heb je een filmofobie ofzo??
Nee. De ervaring leert dat de filmpjes die mensen aandragen op internetfora in vrijwel alle gevallen vrij lang en totaal onzinnig zijn. Tijdverspilling dus. Daarnaast: als je het zelf niet kunt uitleggen, dan heb je simpelweg geen punt.

quote:
18s.gif Op vrijdag 20 november 2015 22:55 schreef Izzy73 het volgende:


Dit betekent dat het judaïsme, een satanistische religie is. })

Nou, laten we eens kritische vragen stellen bij die claim. Dat schijnen BNW'ers tenslotte tot hun core business te rekenen: welke inhoudelijke elementen van het jodendom vind jij duidelijk satanistisch?
pi_157710734
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2015 00:09 schreef Lichtkogel het volgende:
Het CERN logo waaruit je 666 kan afleiden:

[ afbeelding ]
Ja, of een soort weergave van die deeltjesversnellers die ze daar gebruiken. Dat zijn er toevallig ook nog eens zes.

Maar oké, kritische vragen dan maar: wat is er typisch satanistisch aan onderzoek naar elementaire deeltjes?
pi_157710994
Ligt het aan mij, of knalt lichtkogel hier filmpjes zonder te onderbouwen wat hij precies bedoelt? Heb af en aan de topics gelezen, maar sommige dingen slaan als een tang op een varken. Volgens mij kan je tegenwoordig overal satan in zien.
“Satan has been the best friend the church has ever had, as he has kept it in business all these years!”
pi_157711022
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2015 08:27 schreef ErwinDikkie het volgende:
Ligt het aan mij, of knalt lichtkogel hier filmpjes zonder te onderbouwen wat hij precies bedoelt? Heb af en aan de topics gelezen, maar sommige dingen slaan als een tang op een varken. Volgens mij kan je tegenwoordig overal satan in zien.
Ja, klopt. Maar het vreemdste daaraan is de bewering dat dat conclusies zijn die volgen na 'kritische vragen'.
pi_157711212
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2015 08:33 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ja, klopt. Maar het vreemdste daaraan is de bewering dat dat conclusies zijn die volgen na 'kritische vragen'.
Dat wel. Als er hier kritische vragen gesteld worden, is het te lastig voor ze.
“Satan has been the best friend the church has ever had, as he has kept it in business all these years!”
pi_157711500
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2015 06:11 schreef Jigzoz het volgende:


[..]

Nou, laten we eens kritische vragen stellen bij die claim. Dat schijnen BNW'ers tenslotte tot hun core business te rekenen: welke inhoudelijke elementen van het jodendom vind jij duidelijk satanistisch?
Als bepaalde aspecten van het jodendom satanistisch zou zijn, kan je dan huidige joods-christelijke cultuur weg flikkeren? Want de hele westerse/christelijke samenleving is hier op gebaseerd.
“Satan has been the best friend the church has ever had, as he has kept it in business all these years!”
pi_157711531
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 november 2015 09:38 schreef ErwinDikkie het volgende:

[..]

Als bepaalde aspecten van het jodendom satanistisch zou zijn, kan je dan huidige joods-christelijke cultuur weg flikkeren? Want de hele westerse/christelijke samenleving is hier op gebaseerd.
Als het jodendom satanistisch is, dan begrijpen óf de joden, óf de satanisten helemaal niets van hun religies.
pi_157711677
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2015 09:45 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Of als je voorstelt dat men een keer wat leest van de groep die men aanvalt krijg je meteen een "nee, dat ga ik niet doen". Want stel je voor dat je je ogen zou openen ;)
Ik sta voor veel dingen open :) zouden meer mensen moeten doen.
“Satan has been the best friend the church has ever had, as he has kept it in business all these years!”
pi_157711757
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 november 2015 09:59 schreef ErwinDikkie het volgende:

[..]

Ik sta voor veel dingen open :) zouden meer mensen moeten doen.
Ik ook. Het moet alleen wel ergens op slaan.
pi_157711861
quote:
18s.gif Op zaterdag 21 november 2015 10:18 schreef Izzy73 het volgende:

[..]

Ah ben jij er zo één, te beroerd om te lezen, maar wel haantje de voorste om BNW af te zeiken. :') Je kritische vragen zijn al beantwoordt in het vorige deel.
Wat een onzin. Er is geen enkele kritische vraag beantwoord. Er zijn absurde complotten geponeerd die kant noch wal raken.

Je weet klaarblijkelijk absoluut niet wat satanisme inhoudt, want anders zou je dergelijk claims niet maken. Inhoudelijk heeft geen enkele satanistische stroming ook maar iets te maken met welke vorm van jodendom dan ook. Ze staan echt haaks op elkaar. Stellen dat ze hetzelfde zijn is dus echt 100% onzin.

Dan kun je boos op de grond stampen en mensen voor van alles en nog wat uitmaken, maar je punt blijft volslagen onzinnig.
  zaterdag 21 november 2015 @ 10:25:42 #18
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_157711925
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2015 10:21 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Wat een onzin. Er is geen enkele kritische vraag beantwoord. Er zijn absurde complotten geponeerd die kant noch wal raken.

Je weet klaarblijkelijk absoluut niet wat satanisme inhoudt, want anders zou je dergelijk claims niet maken. Inhoudelijk heeft geen enkele satanistische stroming ook maar iets te maken met welke vorm van jodendom dan ook. Ze staan echt haaks op elkaar. Stellen dat ze hetzelfde zijn is dus echt 100% onzin.

Dan kun je boos op de grond stampen en mensen voor van alles en nog wat uitmaken, maar je punt blijft volslagen onzinnig.
Of jij niet. Ieder geloof is gebaseerd op hemellichamen, dit stamt al uit de oudheid.
Om deze goden (hemellichamen) te vereren werden ze uitgebeeld als mensachtige wezens
Saturnus staat gelijk aan Satan en als je de symboliek en rituelen van het Jodendom bekijkt zijn ze gebaseerd op Saturnus/Satan.
If you are ready to wake up, you are going to wake up.
If you're not you are going to stay pretending that you are just a poor little me.
pi_157711958
quote:
18s.gif Op zaterdag 21 november 2015 10:25 schreef Izzy73 het volgende:

[..]

Of jij niet.
Mwoah, lijkt me stug, na 18 jaar zelfstudie.
quote:
Ieder geloof is gebaseerd op hemellichamen, dit stamt al uit de oudheid.
Om deze goden (hemellichamen) te vereren werden ze uitgebeeld als mensachtige wezens
Saturnus staat gelijk aan Satan en als je de symboliek en rituelen van het Jodendom bekijkt zijn ze gebaseerd op Saturnus/Satan.
En dat heeft dus echt geen zak met welke vorm van satanisme dan ook te maken.

Maar misschien weet jij iets wat ik niet weet. Ik leer graag bij. Welke satanistische stroming houdt zich bezig met Saturnus-verering?
  zaterdag 21 november 2015 @ 10:37:55 #20
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_157712067
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2015 10:28 schreef Jigzoz het volgende:

Mwoah, lijkt me stug, na 18 jaar zelfstudie.

En dat heeft dus echt geen zak met welke vorm van satanisme dan ook te maken.

Maar misschien weet jij iets wat ik niet weet. Ik leer graag bij. Welke satanistische stroming houdt zich bezig met Saturnus-verering?
Ieder geloof stamt af van de astrologie (de oudste vorm van wetenschap).

Satan, the Devil and Saturn, Lord of the Rings and Capricorn, the Goat

Saturn is the Planet of Materialism, Power and Worldliness

All ancient faiths were based on the oldest science, astrology : the influence of the planets. The planets were the gods in Greece and Rome, Egypt and Babylon, India, Scandinavia, S. America …. Our current world faiths originated in the same ancient world. It should be no surprise to find they are also all based on astrology, all recognising One God.

Satan, the Devil, is easily recognised as a portrait of massive Saturn, the higher dimension of this spirit, beyond the personal astrology of the horoscope.

This recognition, based on the Kabbalah, gives us the rational, credible, scientific and multifaith understanding of God we need in modern times. It strongly supports the message of the Bible, especially the Gospels, the message of love and peace but avoids the literal simplifications of fundamentalism.

The Tree of Life is the basis of the Kabbalah, the esoteric Tradition behind the Bible. The Tree is quite clearly an astrological map of the solar system with all the planets and Signs of the zodiac.

The Tree of Life reveals astrology at the heart of the biblical Tradition, from Genesis (3.22) to Revelation (22.2) where its astrological character is confirmed, as too its role within Christianity : ‘The Tree of Life which bare twelve manner of fruit [the twelve Signs] and yielded her fruit every month.’ [The monthly cycle of the moon through the zodiac.]

Satan, the Devil, is always portrayed with the horns, cloven hooves and goaty legs which reflect Saturn’s nature as lord of Capricorn, the Goat. This does not brand Capricorns : with the Sun in this Sign, they are often more enlightened about this materialistic spirit.

Saturn is not the largest planet but astrologically Earth is ruled by the same spirit of materialism, money and power. Saturn’s spirit has an overwhelming influence on us.

The Kabbalah Tradition reveals much more evidence and insights to understand this identification and the meaning of Satan, the Devil. The 22 Tarot Trumps represent the 22 Paths of the Tree of Life, the ten planets and twelve Signs. The Devil represents the Goat, the Capricorn Path.

When we sacrifice everything to the pursuit of money and power, we miss the important things in life : our emotions, relationships, higher ideas, our spiritual life. Evil is just an excess of materialism which ignores human values. A mistake we can all make, sometimes a big mistake.




http://www.factsbehindfaith.com/Satan-astrology.html
If you are ready to wake up, you are going to wake up.
If you're not you are going to stay pretending that you are just a poor little me.
pi_157712094
quote:
18s.gif Op zaterdag 21 november 2015 10:37 schreef Izzy73 het volgende:
knip, heel verhaal
Ik vroeg dus: welke vorm van satanisme houdt zich dan bezig met Saturnusverering?

Dat de meeste religies aan levensbeschouwelijke inteelt lijden is geen geheim en daar hoef je me ook absoluut niet van te overtuigen.
pi_157712095
quote:
17s.gif Op zaterdag 21 november 2015 10:31 schreef Copycat het volgende:
Heerlijk, vandaag weer volop Satan eren.
Even braaf wat moslims beschermen tegen de gemene christenen.

pi_157712104
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2015 10:40 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Even braaf wat moslims beschermen tegen de gemene christenen.

[ afbeelding ]
The Satanic Temple is echt knuffelsatanisme van de bovenste plank.
pi_157712115
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2015 10:40 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Even braaf wat moslims beschermen tegen de gemene christenen.

[ afbeelding ]
Satanisten zijn lief :)
“Satan has been the best friend the church has ever had, as he has kept it in business all these years!”
  zaterdag 21 november 2015 @ 10:43:55 #25
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_157712119
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2015 10:40 schreef Jigzoz het volgende:

Ik vroeg dus: welke vorm van satanisme houdt zich dan bezig met Saturnusverering?

Dat de meeste religies aan levensbeschouwelijke inteelt lijden is geen geheim en daar hoef je me ook absoluut niet van te overtuigen.
Leg jij eerst maar eens uit wat jij onder Satanisme verstaat dan. Dan kan ik meer gericht antwoord geven i.p.v. gokken waar je op doelt.
If you are ready to wake up, you are going to wake up.
If you're not you are going to stay pretending that you are just a poor little me.
pi_157712134
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2015 10:41 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

The Satanic Temple is echt knuffelsatanisme van de bovenste plank.
zijn dat niet de nep satanisten van laVey?
Trouwens mijn signature is een uitspraak van he church of satan. Heb het gebruikt omdat het nergens op slaat, net als de meuk die LaVey verkondigd.
“Satan has been the best friend the church has ever had, as he has kept it in business all these years!”
pi_157712214
quote:
18s.gif Op zaterdag 21 november 2015 10:43 schreef Izzy73 het volgende:

[..]

Leg jij eerst maar eens uit wat jij onder Satanisme verstaat dan. Dan kan ik meer gericht antwoord geven i.p.v. gokken waar je op doelt.
Ja, nu draai je het om.

Maar vooruit. Deze vorm bijvoorbeeld. Of de O9A, Temple of Them, of op dit moment de bekendste: the Satanic Temple.

Ik ben benieuwd naar je gerichte antwoorden.
pi_157712219
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 november 2015 10:46 schreef ErwinDikkie het volgende:

[..]

zijn dat niet de nep satanisten van laVey?
Trouwens mijn signature is een uitspraak van he church of satan. Heb het gebruikt omdat het nergens op slaat, net als de meuk die LaVey verkondigd.
Nee, dit zijn anderen. Lucien Greaves staat aan het hoofd.
pi_157713279
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2015 08:27 schreef ErwinDikkie het volgende:
Ligt het aan mij, of knalt lichtkogel hier filmpjes zonder te onderbouwen wat hij precies bedoelt? Heb af en aan de topics gelezen, maar sommige dingen slaan als een tang op een varken. Volgens mij kan je tegenwoordig overal satan in zien.
Ik plaats filmpjes ter onderbouwing van de OP, en daar waar nodig comment ik ja. Iets mis mee?
-
pi_157713317
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2015 10:40 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Even braaf wat moslims beschermen tegen de gemene christenen.

[ afbeelding ]
Zo dan, wat zijn het toch ook een lieverdjes he die Satanisten? Beetje bescherming geven tegen al die vreselijke, kwaadaardige christenen...
-
pi_157713353
quote:
9s.gif Op zaterdag 21 november 2015 12:31 schreef Lichtkogel het volgende:

[..]

Zo dan, wat zijn het toch ook een lieverdjes he die Satanisten? Beetje bescherming geven tegen al die vreselijke, kwaadaardige christenen...
The Satanic Temple is wel een lieve club inderdaad. Ondanks alle doodsbedreigingen uit christelijke hoek blijven ze opkomen voor individuele vrijheden, menselijke waardigheid en wetenschap.
pi_157713667
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2015 12:28 schreef Lichtkogel het volgende:

[..]

Ik plaats filmpjes ter onderbouwing van de OP, en daar waar nodig comment ik ja. Iets mis mee?
Niets mis mee, dat zeg ik toch niet? Gaat me meer om, dat je steeds verwijst naar de filmpjes ipv zelf iets grondig te onderbouwen. De plaatjes die je gepost had, zeggen ook niet veel. Dan kan je overal een pentagram, of 666 in zien. Mij te mager. Maar dat vind ik.
“Satan has been the best friend the church has ever had, as he has kept it in business all these years!”
pi_157713715
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2015 12:28 schreef Lichtkogel het volgende:

[..]

Ik plaats filmpjes ter onderbouwing van de OP, en daar waar nodig comment ik ja. Iets mis mee?
Nouja, je was net nog zo venijnig over dat mensen bespeeld worden door de media enzo. Beetje vreemd om dan de media te gebruiken om je punt te maken.
Conscience do cost.
  zaterdag 21 november 2015 @ 13:00:00 #34
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_157713740
Zo even gebezemd. Probeer de discussie in ieder geval even neutraal te houden zonder denigrerend gedoe en grappigheid ten koste van het topic.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  zaterdag 21 november 2015 @ 13:13:24 #35
105963 doppelgänger
huilen met de kraan open
pi_157713950
Okee niet echt mijn subforum, maar ik kwam via Commentiquette op dit filmpje van Mark Dice over de Super Bowl halftime show van Madonna :{ Volgens mij zoekt hij er teveel achter als hij zelfs zo'n grapje zo serieus neemt..

Fun game: try to post a YouTube comment so stupid that people realize you must be joking. (Hint: this is impossible)
"Stel je drinkt Starbucks koffie maar je vergeet een foto te maken en te delen op Social media. Heb je dan wel koffie gedronken?"
pi_157714063
quote:
14s.gif Op zaterdag 21 november 2015 13:00 schreef jogy het volgende:
Zo even gebezemd. Probeer de discussie in ieder geval even neutraal te houden zonder denigrerend gedoe en grappigheid ten koste van het topic.
Oké.

Direct aansluitend op de OP dan:

quote:
Ik (lichtkogel) had van Jogy een aantal dagen geleden al opgemerkt gekregen dat het wellicht interessant was een apart topic te besteden aan de elite en het Satanisme waar zij voor staan.
The Satanic Temple:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Church of Satan:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En met afstand de extreemste satanische organisatie: de O9A:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben benieuwd wie hier jodendom, zionisme, vrijmetselarij of wat dan ook in herkent.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-11-2015 13:20:53 ]
  zaterdag 21 november 2015 @ 13:28:56 #37
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_157714225
quote:
Ik ben benieuwd wie hier jodendom, zionisme, vrijmetselarij of wat dan ook in herkent.
Het idee is volgens mij meer dat van het Jodendom, de mystieke zijtak ervan genomen is, genaamd: de Kabbala. De Kabbala is dan weer een mystieke stroming, waarbij occultisme voorkomt/een centrale rol speelt. Binnen dat occultisme wordt als 'the supreme being' dan voorgesteld als Lucifer. En dat alles maakt bij elkaar dat Christenen en Moslims dit soort gedoe als Satanisch bestempelen.
Heb ik het zo ongeveer goed, Lichtkogel en co?
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_157714316
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2015 13:28 schreef Villas__Rubin het volgende:

[..]

Het idee is volgens mij meer dat van het Jodendom, de mystieke zijtak ervan genomen is, genaamd: de Kabbala. De Kabbala is dan weer een mystieke stroming, waarbij occultisme voorkomt/een centrale rol speelt. Binnen dat occultisme wordt als 'the supreme being' dan voorgesteld als Lucifer. En dat alles maakt bij elkaar dat Christenen en Moslims dit soort gedoe als Satanisch bestempelen.
Heb ik het zo ongeveer goed, Lichtkogel en co?
Lucifer als supreme being binnen de Kabbala? Echt niet.

Dat christenen en moslims occultismen duivels of satanisch noemen heeft verder niets te maken met Lucifer of Satan, maar uitsluitend omdat het anders is dan wat hun religie voorschrijft. Niet christelijk? Dan is het afgoderij, dus duivels.

Heksenjachtenlogica.
  zaterdag 21 november 2015 @ 13:44:36 #39
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_157714514
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2015 13:34 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Lucifer als supreme being binnen de Kabbala? Echt niet.

Het gaat nog iets verder: De Kabbala schijnt ongeveer de hoofd-doctrine te vormen van de Vrijmetselarij, en daarin wordt Lucifer aanbeden als the Supreme being.
Ik had een tijdje geleden er ook al op gewezen hoe oude goden uit oudere culturen voor de ene cultuur goede goden waren, en voor de kerk weer demonen, en je daar dus eigenlijk niet al te veel waarde aan moet hechten. Maar Lucifer was de duivel en maakt die hele Vrijmetselarij en de wereld elite slecht en demonisch. Tot zelfs satanische bloedlijnen aan toe.
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_157714578
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2015 13:44 schreef Villas__Rubin het volgende:

[..]

Het gaat nog iets verder: De Kabbala schijnt ongeveer de hoofd-doctrine te vormen van de Vrijmetselarij, en daarin wordt Lucifer aanbeden als the Supreme being.
Ik had een tijdje geleden er ook al op gewezen hoe oude goden uit oudere culturen voor de ene cultuur goede goden waren, en voor de kerk weer demonen, en je daar dus eigenlijk niet al te veel waarde aan moet hechten. Maar Lucifer was de duivel en maakt die hele Vrijmetselarij en de wereld elite slecht en demonisch. Tot zelfs satanische bloedlijnen aan toe.
Ook binnen de vrijmetselarij speelt Lucifer geen rol. De Kabbala ook niet trouwens.
  zaterdag 21 november 2015 @ 13:52:28 #41
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_157714681
Een ondeugende meneer genaamd Albert Pike zou dat geschreven hebben in Morals & Dogma's.
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_157714757
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2015 13:52 schreef Villas__Rubin het volgende:
Een ondeugende meneer genaamd Albert Pike zou dat geschreven hebben in Morals & Dogma's.
De vrijmetselarij is een elitaire herenclub waarin mensen op een soort rituele manier kwesties uit het dagelijks leven bespreken. Lijkt veel spannender dan het is.

En ja, natuurlijk wordt daar ook genetwerkt.
pi_157715045
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2015 13:28 schreef Villas__Rubin het volgende:

[..]

Het idee is volgens mij meer dat van het Jodendom, de mystieke zijtak ervan genomen is, genaamd: de Kabbala. De Kabbala is dan weer een mystieke stroming, waarbij occultisme voorkomt/een centrale rol speelt. Binnen dat occultisme wordt als 'the supreme being' dan voorgesteld als Lucifer. En dat alles maakt bij elkaar dat Christenen en Moslims dit soort gedoe als Satanisch bestempelen.
Heb ik het zo ongeveer goed, Lichtkogel en co?
Kabbalah is geen mystiek. Het is niet eng. Het is geen occult. Het is geen stroming. Het heeft niets met Jodendom te maken.
Het aanbid niemand. Het vraagt niet om geld. Geen amuletten. Geen gegoochel met cijfers. Geen rode bandjes. Geen spooky dingen.

Kabbalah is een soort wetenschap. Het onderzoekt de bijbel. Je kan niets over Kabbalah zeggen zonder het bestudeerd te hebben. Net zoals niemand zomaar dingen roept over de chinese taal zonder Chinees geleerd te hebben of in contact mee is gekomen.

En voor de rest heb je natuurlijk hollywood Kabbalah en je hebt kabbalah.
  zaterdag 21 november 2015 @ 14:23:31 #44
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_157715339
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 november 2015 14:09 schreef Szikha2 het volgende:
Kabbalah is geen mystiek. Het is niet eng. Het is geen occult. Het is geen stroming. Het heeft niets met Jodendom te maken.
Het aanbid niemand. Het vraagt niet om geld. Geen amuletten. Geen gegoochel met cijfers. Geen rode bandjes. Geen spooky dingen.

Kabbalah is een soort wetenschap. Het onderzoekt de bijbel. Je kan niets over Kabbalah zeggen zonder het bestudeerd te hebben. Net zoals niemand zomaar dingen roept over de chinese taal zonder Chinees geleerd te hebben of in contact mee is gekomen.

En voor de rest heb je natuurlijk hollywood Kabbalah en je hebt kabbalah.
Okaiiii..... ik kan wat Kabbala betreft alleen maar afgaan op wat ik hier mensen over heb zien zeggen. Ik heb wel hier ergens een boek liggen over Joodse Mystiek, een inleidend boek daarover. Maar tot op heden nog niet gelezen. Wel ben ik bekend met wat Oosterse mystiek, zoals Zen, Advaita, en ik ben bekend met een mystieke leer dat de Bijbel in een hedendaags licht plaatst.
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_157715396
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2015 14:23 schreef Villas__Rubin het volgende:

ik ben bekend met een mystieke leer dat de Bijbel in een hedendaags licht plaatst.
Interessant. Welke mystieke leer is dat?
  zaterdag 21 november 2015 @ 14:44:37 #46
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_157715684
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2015 14:25 schreef Jigzoz het volgende:
Interessant. Welke mystieke leer is dat?
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_157715697
quote:
Tof. Thanks.
pi_157716393
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 november 2015 14:09 schreef Szikha2 het volgende:

[..]

Kabbalah is geen mystiek. Het is niet eng. Het is geen occult. Het is geen stroming. Het heeft niets met Jodendom te maken.
Het aanbid niemand. Het vraagt niet om geld. Geen amuletten. Geen gegoochel met cijfers. Geen rode bandjes. Geen spooky dingen.

Kabbalah is een soort wetenschap. Het onderzoekt de bijbel. Je kan niets over Kabbalah zeggen zonder het bestudeerd te hebben. Net zoals niemand zomaar dingen roept over de chinese taal zonder Chinees geleerd te hebben of in contact mee is gekomen.

En voor de rest heb je natuurlijk hollywood Kabbalah en je hebt kabbalah.
De Hollywood Kabbalah, is dat die van Madonna?
“Satan has been the best friend the church has ever had, as he has kept it in business all these years!”
pi_157716720
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 november 2015 15:21 schreef ErwinDikkie het volgende:

[..]

De Hollywood Kabbalah, is dat die van Madonna?
Die ja.




-
  zaterdag 21 november 2015 @ 15:41:10 #50
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_157716790
Volgens mij is het wel tof om bij hun te zitten.
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')