abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 22 juni 2016 @ 17:25:59 #201
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_163217705
Iets meer duiding bij Tweakers:

quote:
Eweka en Usenetter moeten gegevens van uploaders verstrekken aan Brein

De rechtbank in Haarlem heeft geoordeeld dat Eweka en Usenetter de gegevens van twee uploaders moeten verstrekken aan Stichting Brein. Het belang van Brein weegt volgens de rechter zwaarder dan het belang van de usenetproviders.

In de uitspraak is te lezen dat de uploaders, die onder andere opereerden onder de namen Diesel en Black, om vrijwillige PayPal-donaties vroegen aan downloaders. Zij stelden het geld te gebruiken voor de aanschaf van e-books, om die vervolgens via nieuwsgroepen beschikbaar te stellen. Nadat PayPal de desbetreffende accounts afsloot, verzochten de uploaders om het doneren van boekenbonnen. Volgens Stichting Brein hebben de twee usenetgebruikers meer dan tweeduizend auteursrechtelijk beschermde boeken geüpload.

De rechtbank heeft besloten dat de usenetproviders vijf dagen de tijd hebben om de betaalgegevens, ip-adressen en 'zover beschikbare' gegevens aan Brein te overhandigen. Doen zij dat niet, dan volgt een dwangsom van 1000 euro per dag, die kan oplopen tot 100.000 euro. Eweka en Usenetter kunnen in hoger beroep gaan, maar het is nog niet bekend of de providers dat doen.

Advocaat Benjamin Niemijer, die Usenetter verdedigde, vindt de uitspraak teleurstellend. Hij zegt tegen Tweakers dat hij had gehoopt dat de rechtbank meer rekening zou houden met het feit dat het bewaren van de gebruikersgegevens ingaat tegen de e-privacyrichtlijn. De usenetproviders weigerden de gegevens af te staan, omdat de desbetreffende gebruikers geen klant meer zijn.

De providers betoogden dat ze niet gedwongen kunnen worden tot afgifte van gegevens die ze feitelijk onrechtmatig onder zich hebben. Omdat de uploaders geen klant meer zijn, zouden de gegevens vernietigd moeten worden. Brein voert aan dat de uploaders ten tijde van het verzoek om gegevens nog wel klant waren. Volgens de rechter heeft Brein voldoende aannemelijk gemaakt dat het gaat om het op grote schaal uploaden van e-books. Ook staat volgens de rechter vast dat de uploaders niet zijn gestopt met hun activiteiten nadat ze door Brein zijn ontdekt, maar hun aliassen hebben gewijzigd en van provider zijn veranderd.

In het licht van de grootschaligheid van de inbreuk en het bewijsmateriaal dat Brein heeft aangeleverd, hadden de providers volgens de rechter op het eerste verzoek van de stichting moeten ingaan door vrijwillig de naw-gegevens van de uploaders af te geven. "Een zichzelf respecterende usenetprovider wil immers niet geassocieerd worden met dergelijk grootschalig onrechtmatig handelen door daartoe de gelegenheid te bieden", stelt de rechtbank.

Als de providers de gegevens verstrekken aan Brein, kan de stichting deze gebruiken om een civiele rechtszaak aan te spannen tegen de uploaders. Brein wil nog niet zeggen of het dat van plan is, schrijft de NOS. Brein treft sinds dit jaar regelmatig schikkingen met uploaders. Door een bedrag aan de stichting te betalen, besparen zij zich een gang naar de rechter. Voor zover bekend heeft Brein nog geen civiele rechtszaken gevoerd tegen individuele uploaders. Wel heeft de stichting naar eigen zeggen voor 75.000 euro aan schikkingen getroffen met uploaders.
Vonnis

Kortom, ze vroegen er zelf om... :')
pi_163218048
quote:
99s.gif Op woensdag 22 juni 2016 17:17 schreef CrashO het volgende:

[..]

20 bestanden met spam en donatie troep en dan 1 video rip in gruwelijke kut kwaliteit met een bitrate uit 1995.
Dit ja.

Dit staat allemaal in de clean-up lijst, meeste om die LEES DIT EERST meuk eruit te halen.
quote:
.sfv, .nfo, .doc, .srr, .url, .nzb, .html, .txt, .png, .jpg, .jpeg, .gif, .htm
  woensdag 22 juni 2016 @ 20:10:50 #203
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_163223130
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_163223281
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2016 17:40 schreef s0ul1991 het volgende:

[..]

Dit ja.

Dit staat allemaal in de clean-up lijst, meeste om die LEES DIT EERST meuk eruit te halen.

[..]

haha ja dan staat de film 3 folders diep
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  donderdag 23 juni 2016 @ 15:32:27 #205
211937 escalatie
in ... 3..., 2..., 1...
pi_163241995
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2016 17:25 schreef AchJa het volgende:
Iets meer duiding bij Tweakers:

[..]

Vonnis

Kortom, ze vroegen er zelf om... :')
Ik heb het vonnis niet gelezen, maar het meest interessante is natuurlijk hoe is Brein aan de bewijsvoering (IP en username) gekomen? Ik vermoed dat de usenet provider (destijds) x-trace had aanstaan, waardoor ze dus username en/of IP-adres meesturen in de header bij het posten.

Ik vond een lijstje van 2011 online van providers die dit wel en niet meesturen. Mocht je posten/uploaden, dan zou ik dit zeker nog een keer checken, want dan maakt SSL denk ik niks meer uit.

Als de bewijsvoering uit ordinair netwerksniffen komt dan zou het hele slechte zaak zijn dat de rechter deze bewijsvoering accepteert. In dit geval hadden ze SSL niet aanstaan of het was gekraakt.
  donderdag 23 juni 2016 @ 17:40:08 #206
165193 7nightwing7
Just because i say so.
pi_163244629
Iemand een goede vervanger voor sunny usenet ? De laatste tijd is het huilen met de pet op wat de snelheid betreft.
You dont believe me ? Read this line again.
  donderdag 4 augustus 2016 @ 09:14:16 #207
182980 mime_negert
Valt er hier nog wat te mimen?
pi_164217384
Inmiddels is er door Brein ook met een muziek-uploader geschikt voor ¤ 15.000,-.
Bij de buren is er meer over te lezen.

Iemand een idee over welke uploader het gaat?
pi_164234265
heb de laatste tijd veel last van videos die wel downloaden en uitpakken enzo maar die maar tot een bepaalde tijd afspelen en dan plots stoppen.
pi_164740289
Heeft iemand ervaring met Bulknews? Ze hebben een aanbieding tot de 23e, best wel een aantrekkelijke prijs. Ik overweeg ze te gebruiken als een extra backup.

https://twitter.com/Bulknews/status/767000468220370944
quote:
Bulknews @Bulknews 20 aug.

BLOCK1000GB ¤60,- Now ONLY: ¤15!
Promo: rio16 - till 23 august 16(CET)
Free 10GB trial http://www.bulknews.eu
pi_164779575
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 23:10 schreef redboyke het volgende:
heb de laatste tijd veel last van videos die wel downloaden en uitpakken enzo maar die maar tot een bepaalde tijd afspelen en dan plots stoppen.
Lijkt mij dan een corrupt video bestand.
Tough Times Never Last, But Tough People Do!
pi_164784079
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 09:17 schreef Rainesz het volgende:

[..]

Lijkt mij dan een corrupt video bestand.
had het bij verschillende series. waren wel 2 dezelfde releasegroeoen killers en rarbg
pi_164784618
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 13:06 schreef redboyke het volgende:

[..]

had het bij verschillende series. waren wel 2 dezelfde releasegroeoen killers en rarbg
Waren ze niet genuked? Want de laatste tijd zie ik heel heel veel releases met fouten voorbij komen. Waar dan een paar uur later een proper, of een real proper (omdat de proper ook fouten had :') ) van voorbij komen.

Als je nog een paar afleveringen weet waar je dat probleem had (en de release), kan ik het zo opzoeken.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 23-08-2016 13:29:36 ]
pi_164784917
quote:
99s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 13:28 schreef CrashO het volgende:

[..]

Waren ze niet genuked? Want de laatste tijd zie ik heel heel veel releases met fouten voorbij komen. Waar dan een paar uur later een proper, of een real proper (omdat de proper ook fouten had :') ) van voorbij komen.

Als je nog een paar afleveringen weet waar je dat probleem had (en de release), kan ik het zo opzoeken.
was 2 wekengeleden met mr robot. de SD werkte niet die stopte met afspelen opeens na X aantal minuten. dan maar een 720p gedownload en dat werkte wel.

maar nu lijkt wel alles terug ok te gaan. heb ook enkel pfmonkey nu effe aangelaten omdat ik dacht dat ik mss corrupte nzb kreeg van andere indexers.

maar weet eigenlijk niet waar het probleem aan lag.
pi_164846000
(21.000e posts) :D

quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 23:10 schreef redboyke het volgende:
heb de laatste tijd veel last van videos die wel downloaden en uitpakken enzo maar die maar tot een bepaalde tijd afspelen en dan plots stoppen.
Welke client?
pi_164846096
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 17:44 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
(21.000e posts) :D

[..]

Welke client?
sabnzbd. werkt nu terug normaal
kan een nzb zorgen dat je corrupte bestand binnenhaalt?
want het werd normaal gedownload wel met af en toe pauzes ertussen
en dan vervolgens uitgepakt zonder problemen net zoals de andere
heb newsdemon en astra en nog een block bij cheapnews ( die ik redelijk waardeloos vind)
maar kan mss aan het internet hier gelegen hebben dat een open wifi is en met momenten niet stabiel.
pi_164846136
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 17:50 schreef redboyke het volgende:

[..]

sabnzbd. werkt nu terug normaal
kan een nzb zorgen dat je corrupte bestand binnenhaalt?
want het werd normaal gedownload wel met af en toe pauzes ertussen
en dan vervolgens uitgepakt zonder problemen net zoals de andere
heb newsdemon en astra en nog een block bij cheapnews ( die ik redelijk waardeloos vind)
maar kan mss aan het internet hier gelegen hebben dat een open wifi is en met momenten niet stabiel.
Downloaden via Wifi?
pi_164846339
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 17:52 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

Downloaden via Wifi?
ja zo doe ik het al jaren als ik ni thuis ben. heb wel een nas thuis bekabeld
maar de snelheid van het downloaden boeit me zo niet erg . mijn oude nas trekt toch niet volledig internet leeg bekabeld iets van een 5MB/s ofzo vind ik snel genoeg.
pi_164846403
Dognzb heeft mijn lifetime account omgezet in een jaarlijks lidmaatschap.
pi_164846595
quote:
13s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 18:07 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Dognzb heeft mijn lifetime account omgezet in een jaarlijks lidmaatschap.
ja de mijne ook al lang. ga naar pfmonkey.
pi_164847099
quote:
13s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 18:07 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Dognzb heeft mijn lifetime account omgezet in een jaarlijks lidmaatschap.
Krijg nou wat, hier ook
quote:
Your VIP membership on DOGnzb is set to expire on August 8, 2016. Please be aware that if you don't extend your membership by then, your account will be moved to a "lite" tier with lower download limits, limited API access and restricted functionality.
Dan altHub maar mijn main indexer maken.

quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 18:15 schreef redboyke het volgende:

[..]

ja de mijne ook al lang. ga naar pfmonkey.
Die is invite only toch?
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
pi_164847234
quote:
13s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 18:35 schreef Asschen_sukar het volgende:

[..]

Krijg nou wat, hier ook

[..]

Dan altHub maar mijn main indexer maken.
ja klopt heb wel een invite denk ik als je wil
pi_164847313
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 18:40 schreef redboyke het volgende:

[..]

ja klopt heb wel een invite denk ik als je wil
Als je er nog 1 over hebt, graag. Hoor er alleen maar goede dingen over
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
pi_164847750
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 18:15 schreef redboyke het volgende:

[..]

ja de mijne ook al lang. ga naar pfmonkey.
pfmonkey heb ik ook. Hoop niet dat andere indexers dit ook gaan doen.
pi_164848055
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 18:57 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

pfmonkey heb ik ook. Hoop niet dat andere indexers dit ook gaan doen.
heb ook al geklaagd op het forum van dog toen ze de aanpassing hadden gemaakt.
dat ze op z'n minst degene met lifetime wat meer api hits en grabs konden geven
want ik gebruik enkel api en hoef die watchlist gezever niet.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')