abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_159094811
Dat minen van die komeet was wel leuk gedaan. Ik kijk het nog even aan.
'Als de vis gaat stinken moet je bij de kop beginnen' - Aad300
pi_159095056
Ik heb de nieuwe aflevering nog niet gezien, maar ik vind het universum wat geschept is wel erg interessant, het heeft verder nog wat diepgang nodig maar vind het zeker potentie hebben.
pi_159095278
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2016 11:46 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Stargate is vrij realistisch op de stargate zelf na. Maar dat is wel een geweldig plotdevice.
Nou is Stargate echt een van m'n alltime favorieten, maar realistisch? Nee, dat zie ik er toch echt niet in. :P
Bij realistisch gaat het mij ook om de vraag of het een redelijke extrapolatie is van de huidige stand van zaken in ons universum.
Heel schattig zo'n verhaaltje over populatie van het universum met mensachtigen door een heel oud ras, maar dat strookt niet met de kennis die wij hebben over onze ontstaansgeschiedenis. Daarbij is het ook vreemd dat mensen overal mensen blijven, ook al zitten er honderdduizenden jaren divergente evolutie tussen al die volkeren, spreekt iedereen dezelfde taal, is het hele Goa'uld symbiose proces en het soort superkrachten dat daar uit ontstaat biofysiologisch niet erg steekhoudend, enzovoort.
Dan heb je nog een ras dat 'ascended' is.
Puur kijkend naar de technologie valt er nog het nodige af te dingen. Zaken als teleportatie of 'warp speed', energy shields en dergelijke staan echt heel ver af van de hedendaagse wetenschappelijke realiteit. Vaak gooien mensen dan met termen als kwantumteleportatie om het te legitimeren, maar dat is echt een volstrekt ander natuurkundig fenomeen.

Als je dat allemaal vergelijkt met the Expanse waar de 'ruimteverkenning' binnen redelijk realistische grenzen is gebleven met enkel een kolonie op Mars en wat mijnkoloniën, dan is dat toch een heel stuk realistischer. Ook als je kijkt naar naar hoe 'vijandig' de ruimte wordt neergezet, dan klopt dat prima. Er hoeven maar een paar dingen mis te gaan en je bent morsdood. Het is de aarde niet. Bovendien zie je hierin juist dat ook het feit dat er hele andere zwaartekracht op Mars is er toe leidt dat die mensen daar fysiologisch op zijn aangepast. Al dat soort dingen maken zo'n serie toch een heel stuk realistischere sci-fi dan Stargate.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  donderdag 14 januari 2016 @ 12:51:22 #79
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_159095535
Misschien bedoelt hij meer dat er in Stargate niet veel gadgets en shit zitten. :P Naja later in de seizoenen wel, maar het is een far cry van iets zoals Star Trek.
When all else fails, you always have delusion.
pi_159095773
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2016 12:51 schreef Mirel het volgende:
Misschien bedoelt hij meer dat er in Stargate niet veel gadgets en shit zitten. :P Naja later in de seizoenen wel, maar het is een far cry van iets zoals Star Trek.
Dit idd, de mensen gebruiken veelal gewoon vuurwapens en ook de rest van de techniek paste bij het tijdperk dat het zich afspeelde.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  donderdag 14 januari 2016 @ 13:04:45 #81
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_159095794
Goede serie. Eindelijk weer wat serieuze Sci-fi na al die recente crap zoalsDark Matter.
pi_159095888
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2016 13:03 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Dit idd, de mensen gebruiken veelal gewoon vuurwapens en ook de rest van de techniek paste bij het tijdperk dat het zich afspeelde.
Dat is ook niet zo gek. Het speelt zich namelijk af in onze huidige tijd.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_159111309
Goed dat ze zich redelijk aan het boek houden, al is het verhaal van Miller wel wat anders (in het boek zit ie voornamelijk zielig in zn appartement te zoeken naar Julie, interne dialogen enzo). Lijkt erop dat seizoen 1 eindigt op ongeveer 60% van het 1e boek :).
pi_159202068
Eerste aflevering was wel tof! Ik blijf zeker kijken
Moeten zij weten
pi_159261610
Ik herkende die stem van die nieuwe dude aan boord. Is dezelfde acteur als de voice actor van Adam Jensen uit deus ex 8-)
Conscience do cost.
  Moderator woensdag 20 januari 2016 @ 22:42:17 #86
9859 crew  Karina
Woman
pi_159269332
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 18:45 schreef ems. het volgende:
Ik herkende die stem van die nieuwe dude aan boord. Is dezelfde acteur als de voice actor van Adam Jensen uit deus ex 8-)
En ik zat gisteren een film te kijken, Standoff en kom er nu pas achter dat 1 van de hoofdrolspelers in die film Detective Miller is. Had hem niet herkend.

Ik dacht ook dat 'de koningin', zo noem ik haar maar even, Catelyn Stark was (uit GoT), maar dat is een hele andere actrice,lijkt sprekend.

[ Bericht 8% gewijzigd door Karina op 20-01-2016 22:49:02 ]
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  donderdag 21 januari 2016 @ 00:06:34 #87
28033 Pek
je moet wat
pi_159271504
quote:
99s.gif Op woensdag 20 januari 2016 22:42 schreef Karina het volgende:

[..]

Ik dacht ook dat 'de koningin', zo noem ik haar maar even, Catelyn Stark was (uit GoT), maar dat is een hele andere actrice,lijkt sprekend.
Die Indiase dame?

Nee, ze zat wel in "24", jaren geleden. En is de moeder van Tali'Zorah in de Mass Effect games ;)
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
  Moderator donderdag 21 januari 2016 @ 00:13:06 #88
9859 crew  Karina
Woman
pi_159271618
quote:
12s.gif Op donderdag 21 januari 2016 00:06 schreef Pek het volgende:

[..]

Die Indiase dame?

Nee, ze zat wel in "24", jaren geleden. En is de moeder van Tali'Zorah in de Mass Effect games ;)
Ja die. Kwam er ook vanavond achter dat ze in 24 speelde. Vind zelfs haar stem lijken.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  donderdag 21 januari 2016 @ 00:18:24 #89
28033 Pek
je moet wat
pi_159271699
Uit Iran, blijkbaar. Niet zo ver van India vandaan :@

Shohreh Aghdashloo - IMDb
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
  donderdag 21 januari 2016 @ 00:32:56 #90
277627 Seven.
We are Borg.
pi_159271885
Komt dit op SyFy?
Resistance is futile.
  Moderator donderdag 21 januari 2016 @ 09:15:04 #91
9859 crew  Karina
Woman
pi_159274345
quote:
7s.gif Op donderdag 21 januari 2016 00:32 schreef Seven. het volgende:
Komt dit op SyFy?
Niet op de Nederlandse SyFy, wel op de USA SyFy zie ik. Zal wellicht later ook op de NL versie te zien zijn denk ik, Dark Matter loopt daar nu ook.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_159285999
eerste 3 gekeken, ben er nog niet echt kapot van.
Probeer er nog eentje en als die me niet "pakt" dan is het next :P
Do what you love, love what you do!
pi_159286374
Laatste aflevering kon me niet boeien.
'Als de vis gaat stinken moet je bij de kop beginnen' - Aad300
pi_159286423
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 18:03 schreef kree het volgende:
eerste 3 gekeken, ben er nog niet echt kapot van.
Oh, ik ook nog niet. De serie heeft duidelijk potentie maar dat komt vooral door de setup. Qua acteer en camerawerk is het allemaal nog niet zo spannend. Beetje mat zelfs.
Conscience do cost.
pi_159286463
Ben een tijdje geleden al afgehaakt. Jammer, de zoveelste compleet oninteressante SF serie wat mij betreft.
pi_159286742
quote:
0s.gif Op [quote]0s.gif [b]Op donderdag 21 januari 2016 18:22 schreef ems. het volgende:

[..]

Oh, ik ook nog niet. De serie heeft duidelijk potentie maar dat komt vooral door de setup. Qua acteer en camerawerk is het allemaal nog niet zo spannend. Beetje mat zelfs.
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 18:23 schreef contactpersoon het volgende:
Ben een tijdje geleden al afgehaakt. Jammer, de zoveelste compleet oninteressante SF serie wat mij betreft.
Als ik dit zo lees dan zit er dus niet echt een opgaande lijn in tov de eerste paar afleveringen, mijn gevoel was dat al een beetje, maargoed series moet je altijd even een paar afleveringen de kans geven natuurlijk
Do what you love, love what you do!
pi_159287039
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 18:34 schreef kree het volgende:

[..]

Als ik dit zo lees dan zit er dus niet echt een opgaande lijn in tov de eerste paar afleveringen, mijn gevoel was dat al een beetje, maargoed series moet je altijd even een paar afleveringen de kans geven natuurlijk
Het voelt voor mij allemaal nog heel opbouwend aan. Er gebeuren wel dingen maar er is eigenlijk nog niets voorbij gekomen dat ik echt "wauw" dacht. En de afwezigheid van die gebeurtenissen heeft als gevolg dat andere dingen des te harder onder de loep worden gebracht en wat ik daar zie is "vermakelijk" maar nergens briljant te noemen.

Ik kijk altijd series op mijn PC en als ik meerdere malen per aflevering de boel op pauze zet om even wat andere dingen te doen op internet is dat meestal een teken dat het niet zo bijzonder is allemaal :P

Anderzijds is er momenteel sowieso niet heel veel te zien qua series en is the Expanse iets waar ik toch wel een beetje naar uitkijk. Seizoen 1 kijk in in ieder geval af, en afhankelijk van hoe ze de komende paar afleveringen te werk gaan zullen we dan zien of seizoen 2 de moeite waard is.
Conscience do cost.
  Moderator donderdag 21 januari 2016 @ 18:58:30 #98
9859 crew  Karina
Woman
pi_159287320
Wat mijn 'probleem' een beetje is, is dat er teveel verhaallijnen naast elkaar lopen, die wel met elkaar te maken hebben, maar nog niet bij elkaar zijn gekomen. Je hebt de detective, de 'koningin', het spaceship op een missie en nog wat geloof ik maar dat weet ik al niet meer :')

Het mag van mij wat meer bij elkaar komen vooral omdat ik nogal snel in de war raak als er teveel personages apart van elkaar 'opereren'.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_159287955
quote:
99s.gif Op donderdag 21 januari 2016 18:58 schreef Karina het volgende:
Wat mijn 'probleem' een beetje is, is dat er teveel verhaallijnen naast elkaar lopen, die wel met elkaar te maken hebben, maar nog niet bij elkaar zijn gekomen. Je hebt de detective, de 'koningin', het spaceship op een missie en nog wat geloof ik maar dat weet ik al niet meer :')

Het mag van mij wat meer bij elkaar komen vooral omdat ik nogal snel in de war raak als er teveel personages apart van elkaar 'opereren'.
Het grootste probleem is dat geen enkele verhaallijn interessant is. Erg jammer, vond de eerste afleveringen veel potentie hebben.
pi_159288129
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 18:46 schreef ems. het volgende:

Anderzijds is er momenteel sowieso niet heel veel te zien qua series
Dat is zonder meer waar, schrale tijd voor series momenteel.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')