abonnement Unibet Coolblue
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 24 december 2015 @ 18:05:37 #101
78918 SeLang
Black swans matter
pi_158500164
quote:
1s.gif Op donderdag 24 december 2015 17:53 schreef mschol het volgende:

[..]

ms komt niet met een alternatief aangezien windows imho gewoon een SaaS wordt. Tot 2020 kan je windows 8.1 gebruiken met updates, daarna moet je gewoon over naar 10
Dat bepaalt MS natuurlijk niet maar de klanten zelf. Serieuze gebruikers gaan de huidige situatie echt niet accepteren.

Ik denk dus dat MS wel in de loop van komend jaar met een oplossing gaat komen voor professionele gebruikers anders raken ze die markt kwijt.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_158564471
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2015 17:46 schreef SeLang het volgende:

[..]

Zoals ik het begrijp kun je updates uitstellen voor maximaal een aantal maanden, maar niet afstellen. Tenzij je er voor kiest om helemaal geen updates meer te ontvangen. Maar dat kan een slecht idee zijn met security enzo.

Het idee van dat uitstel is dat de niet-Enterprise users dan de bugs krijgen en dat tegen de tijd dat de Enterprise users hun update uitgesteld doen de eventuele problemen / compatibiliteits issues etc van die specifieke updates gefixt zijn. Hoop je.

Maar er zijn diverse scenario's waarin je specifieke updates niet wilt doen en andere wel. En daar is voor zover ik weet nog geen oplossing voor. Voorgaande Windows versies hadden dit probleem niet want daar kon je gewoon kiezen dat je bepaalde updates niet wilde en die voor altijd disablen. In W10 kun je een update wel weghalen maar de volgende keer wordt die dan toch weer automatisch geïnstalleerd. Daar kun je niets tegen doen. Er bestaan misschien hacks waarmee je dat kun bereiken maar W10 voorziet daar zelf niet in.

Maar MS zal toch met een alternatief moeten komen want veel bedrijven blijven op W7 totdat dit is opgelost.
Bij Enterprise kan je updates blijkbaar 10 jaar lang uitstellen. Dat is langer dan dat je de upgrade van Windows XP naar een nieuwere versie kon uitstellen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-12-2015 12:30:35 ]
  User die je het meest gemist hebt 2022 zondag 27 december 2015 @ 12:40:50 #103
78918 SeLang
Black swans matter
pi_158564717
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2015 12:30 schreef Igen het volgende:

[..]

Bij Enterprise kan je updates blijkbaar 10 jaar lang uitstellen. Dat is langer dan dat je de upgrade van Windows XP naar een nieuwere versie kon uitstellen.
Hee dat is anders dan ik in diverse andere bronnen heb gelezen! Daar hadden ze het namelijk over maximaal 6 maanden! Als het inderdaad 10 jaar is dan wordt W10 wel een optie.

Wel even checken wat nou de waarheid is en of er nog addertjes onder het gras zitten... (zoals: "up to 10 years", betekent dat alle updates of sommige updates?)
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_158564747
quote:
14s.gif Op zondag 27 december 2015 12:40 schreef SeLang het volgende:

[..]

Hee dat is anders dan ik in andere bronnen heb gelezen! Daar hadden ze het namelijk over maximaal 6 maanden! Als het inderdaad 10 jaar is dan wordt W10 wel een optie.

Wel even checken wat nou de waarheid is en of er nog addertjes onder het gras zitten... (zoals: "up to 10 years", betekent dat alle updates of sommige updates?)
Voor zover ik weet kun je met de Home en Pro versies de updates idd alleen een paar maanden uitstellen.

En Enterprise kun je niet los krijgen, maar alleen via zo'n volume-licensie voor grote bedrijven.
  User die je het meest gemist hebt 2022 zondag 27 december 2015 @ 12:46:55 #105
78918 SeLang
Black swans matter
pi_158564889
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2015 12:41 schreef Igen het volgende:

[..]

Voor zover ik weet kun je met de Home en Pro versies de updates idd alleen een paar maanden uitstellen.

En Enterprise kun je niet los krijgen, maar alleen via zo'n volume-licensie voor grote bedrijven.
Dus Microsoft drukt je de illegaliteit in. Een (betaalde of zelfs gratis) Home en Pro versie is namelijk onbruikbaar dus je enige optie is nu dus een Enterprise versie opsnorren op een torrent site en een activator gebruiken (KMSPico of iets dergelijks).

Ik wil best betalen maar MS wil mijn geld kennelijk niet. :D
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_158565230
quote:
10s.gif Op zondag 27 december 2015 12:46 schreef SeLang het volgende:

[..]

Dus Microsoft drukt je de illegaliteit in. Een (betaalde of zelfs gratis) Home en Pro versie is namelijk onbruikbaar dus je enige optie is nu dus een Enterprise versie opsnorren op een torrent site en een activator gebruiken (KMSPico of iets dergelijks).

Ik wil best betalen maar MS wil mijn geld kennelijk niet. :D
Voor de thuisgebruikers-doelgroep, tja.

Maar voor kleine bedrijven is het ook de bedoeling dat die de Pro-versie nemen en updates dus niet lang kunnen uitstellen. Dat is wel gek ja, alsof kleine bedrijven geen behoefte aan stabiliteit zouden hebben.

Kun je haast nog beter Linux nemen. Zelfs bij open-source-programma's heb je tegenwoordig vaak parallel een actuele versie met alle laatste updates en een lange-termijn-support-versie die minstens een jaar lang ongewijzigd blijft en alleen bugfixes krijgt (bij Ubuntu zelfs 5 jaar).
  User die je het meest gemist hebt 2022 zondag 27 december 2015 @ 15:13:34 #107
78918 SeLang
Black swans matter
pi_158569252
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2015 13:00 schreef Igen het volgende:

[..]

Voor de thuisgebruikers-doelgroep, tja.

Maar voor kleine bedrijven is het ook de bedoeling dat die de Pro-versie nemen en updates dus niet lang kunnen uitstellen. Dat is wel gek ja, alsof kleine bedrijven geen behoefte aan stabiliteit zouden hebben.

Kun je haast nog beter Linux nemen. Zelfs bij open-source-programma's heb je tegenwoordig vaak parallel een actuele versie met alle laatste updates en een lange-termijn-support-versie die minstens een jaar lang ongewijzigd blijft en alleen bugfixes krijgt (bij Ubuntu zelfs 5 jaar).
Linux wordt inderdaad een steeds serieuzere optie.

Getriggerd door die hele Windows 10 rel heb ik Linux Mint een aantal maanden geleden een serieuze kans gegeven. Zo van: als dit goed werkt dan ben je voor altijd van het gezeik af. En het draaide zeker niet slecht. Alleen niet zo stabiel, soepel en snel als Windows XP (op mijn PC iig).

Daar komt bij dat Open Office imo nog steeds niet kan tippen aan MS Office. Ik draaide dus MS Office in Wine en dat werkte, maar niet zo fijn als gewoon op XP.

Nu ben ik over naar W7 en dat blijft denk ik zo tot 2020, maar op een aparte HD ga ik nog wel eens een keertje W10 proberen (de Enterprise versie dan dus) gewoon uit nieuwsgierigheid. Alleen ben ik nog steeds huiverig om het "in het echt" te gaan gebruiken omdat er een kans is dat het dan opeens van de ene op de andere dag niet meer werkt of dat MS God weet wat voor rotzooi allemaal ongevraagd je PC in schuift.

Dus voorlopig nog even geen Linux, maar het draait in elk geval goed genoeg om te kunnen overstappen als MS me geen keus geeft. En dat zal voor meer mensen gelden.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_158569812
Ik meede dat ik het hier al gemeld had, maar niet dus.

De grote update van november 2015 zorgt ervoor dat een heleboel instellingen veranderd worden, zoals geluids en energie schema's. Maar, wat ook meestal uitgezet wordt is het Systeem Herstel.

Oftewel: het eerste vangnet ingeval van problemen wordt uitgezet. En nieuwe images met die grote update ingebakken kun je nog niet downloaden vanaf de MS website (streamlinen in de installatiemedia kan misschien, maar heb ik geen zin in).
pi_158573865
quote:
10s.gif Op zondag 27 december 2015 12:46 schreef SeLang het volgende:

[..]

Dus Microsoft drukt je de illegaliteit in. Een (betaalde of zelfs gratis) Home en Pro versie is namelijk onbruikbaar dus je enige optie is nu dus een Enterprise versie opsnorren op een torrent site en een activator gebruiken (KMSPico of iets dergelijks).

Ik wil best betalen maar MS wil mijn geld kennelijk niet. :D
Home/pro is helemaal niet onbruikbaar, je moet alleen eens in de zoveel tijd opnieuw opstarten en als je een beetje handig bent kan je zelfs met home/pro oneindig uitstellen door gewoon windows update uit te schakelen.
ik zet nu periodiek mijn windows update aan om een keertje op updates te checken, daarna gaat de service weer uit (m.a.w. wordt gedisabled)

en bij de pro (die het gros van de users vermoedelijk krijgt) kan je 6 maanden uitstellen, wat zat is voor kinderziektes in patches e.d.
  User die je het meest gemist hebt 2022 zondag 27 december 2015 @ 17:45:05 #110
78918 SeLang
Black swans matter
pi_158574023
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2015 17:40 schreef mschol het volgende:

[..]

Home/pro is helemaal niet onbruikbaar, je moet alleen eens in de zoveel tijd opnieuw opstarten en als je een beetje handig bent kan je zelfs met home/pro oneindig uitstellen door gewoon windows update uit te schakelen.
ik zet nu periodiek mijn windows update aan om een keertje op updates te checken, daarna gaat de service weer uit (m.a.w. wordt gedisabled)
Maar je kunt dan toch nog steeds niet zelf kiezen wat je wel en niet wilt? Je kunt dan alleen alles uitstellen (max 6 maanden) of alles updaten. Dat is nou net het hele punt. Of mis ik iets?
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_158574274
quote:
5s.gif Op zondag 27 december 2015 17:45 schreef SeLang het volgende:

[..]

Maar je kunt dan toch nog steeds niet zelf kiezen wat je wel en niet wilt? Je kunt dan alleen alles uitstellen (max 6 maanden) of alles updaten. Dat is nou net het hele punt. Of mis ik iets?
ik zou niet weten waarom dat uberhaupt een punt KAN zijn.. Uiteraard moet je alle security patches en patches installeren, Waarom zou je dat anders willen?
Een degelijk bedrijf heeft een testbank waar altijd de laatste updates te vinden zijn om de software te testen, en zouden dan bijtijds (6 maanden!) kunnen ingrijpen..
een thuis gebruiker (of vermoedelijk zelfs MKB'er) heeft er naar alle waarschijnlijkheid nooit last van..

de laatste keer dat software (niet zijnde het OS zelf) het niet meer deed door een windows update is ergens in het XP tijdperk geweest
  User die je het meest gemist hebt 2022 zondag 27 december 2015 @ 18:09:38 #112
78918 SeLang
Black swans matter
pi_158574800
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2015 17:52 schreef mschol het volgende:

[..]

ik zou niet weten waarom dat uberhaupt een punt KAN zijn.. Uiteraard moet je alle security patches en patches installeren, Waarom zou je dat anders willen?
Ten eerste natuurlijk omdat bepaalde updates je systeem instabiel kunnen maken of andere issues veroorzaken.

Ten tweede omdat je sommige functionaliteit gewoon niet op je PC wilt hebben. Stel, MS komt straks met een update die alle in hun ogen "illegale" software disabled. Natuurlijk wil je dat soort "functionaliteit" niet op je PC hebben. Je moet de mogelijkheid hebben om dat soort virussen tegen te houden. En dit is helemaal niet zo'n hypothetisch voorbeeld. Door W10 te installeren heb je daar immers zelf voor getekend. Of MS dat daadwerkelijk gaat doen is nog de vraag, maar ze kunnen het wel.

Hetzelfde geldt voor het verzamelen van privé informatie. Vooralsnog kun je dat dacht ik nog uitzetten (door op tig verschillende plaatsen allerlei verstopte settings te veranderen die default aan staan - en bij updates zomaar opeens weer terug aan kunnen worden gezet). Maar het kan best zijn dat ze je straks een update opdringen die privé informatie doorstuurt en waarbij je überhaupt geen optie hebt om dat uit te zetten. Een dergelijke update zal je dan dus willen blokkeren, zoals dat in voorgaande OS-en gewoon wel kon.

Dus het is helemaal niet zo raar dat je bepaalde updates wel wilt en andere niet.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_158589446
Het is natuurlijk wel zo dat dit Windows is he.... Alles is aan te passen.

Dat hun updates recentelijk echt ruk zijn, dat kan ik alleen maar beaamen. Maar het zal nooit zo zijn dat je er niks tegen kunt doen.
pi_158593831
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2015 18:09 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ten eerste natuurlijk omdat bepaalde updates je systeem instabiel kunnen maken of andere issues veroorzaken.
de afgelopen, pak em beet, 2 jaar ben ik er geen 1 tegen gekomen op windows 7 en 8.1; Het gros waren virusscanner updates die roet in het eten gooide
quote:
Ten tweede omdat je sommige functionaliteit gewoon niet op je PC wilt hebben. Stel, MS komt straks met een update die alle in hun ogen "illegale" software disabled. Natuurlijk wil je dat soort "functionaliteit" niet op je PC hebben. Je moet de mogelijkheid hebben om dat soort virussen tegen te houden. En dit is helemaal niet zo'n hypothetisch voorbeeld. Door W10 te installeren heb je daar immers zelf voor getekend. Of MS dat daadwerkelijk gaat doen is nog de vraag, maar ze kunnen het wel.
https://www.reddit.com/r/(...)oftware_not_so_fast/

quote:
Hetzelfde geldt voor het verzamelen van privé informatie. Vooralsnog kun je dat dacht ik nog uitzetten (door op tig verschillende plaatsen allerlei verstopte settings te veranderen die default aan staan - en bij updates zomaar opeens weer terug aan kunnen worden gezet). Maar het kan best zijn dat ze je straks een update opdringen die privé informatie doorstuurt en waarbij je überhaupt geen optie hebt om dat uit te zetten. Een dergelijke update zal je dan dus willen blokkeren, zoals dat in voorgaande OS-en gewoon wel kon.

Dus het is helemaal niet zo raar dat je bepaalde updates wel wilt en andere niet.
In 10 kan je standaard inderdaad overgaan op een minimale datavergaring en via het register het helemaal uitzetten, Ze moeten toch op een manier de userexperience verbeteren, en dat kan alleen als er bekend is wat users vaak/minder vaak doen..

Het enige wat ik echt storend vind is dat de feedback slider niet standaard op basic staat, want daardoor zou je eventueeel een memory dumpje met een open document naar MS kunnen sturen..
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 28 december 2015 @ 09:42:36 #115
78918 SeLang
Black swans matter
pi_158594224
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 09:05 schreef mschol het volgende:

[..]

de afgelopen, pak em beet, 2 jaar ben ik er geen 1 tegen gekomen op windows 7 en 8.1; Het gros waren virusscanner updates die roet in het eten gooide

Dan heb jij geluk gehad. MS zal het ook best goed testen allemaal, maar je hebt nooit garanties, zeker niet als je een systeem hebt dat niet erg standaard is. Je moet hier dus altijd zelf controle over houden.

quote:
MS heeft zelf ook gereageerd op deze kwestie:

quote:
The Microsoft Services Agreement allows Microsoft to change or discontinue certain apps or content where we deem your security is at risk. This section of the Microsoft Services Agreement is consistent with language in former Terms of Use agreements, which carried over with the introduction of the unified services agreement on August 1. Software that is pirated or botted places the safety and security of our customers at risk, including a higher risk of malware, fraud, public exposure of personal information, and poor performance or feature malfunction. We remain committed to protecting our customers from the risks of non-genuine software and protecting the intellectual property of developers of all types of content.
En dit heeft mijn wantrouwen alleen maar vergroot. Ik bepaal nog altijd zelf op mijn eigen PC of iets een "security risk" is of niet. Sowieso heeft MS er helemaal niets mee te maken wat ik op mijn eigen PC installeer.

En wat heeft MS te maken met "protecting the intellectual property of developers of all types of content"? Sinds wanneer is dit de functie van een OS? Als iemand me verdenkt van iets crimineels dan regelen ze maar een huiszoekingsbevel, via een rechter!

quote:
In 10 kan je standaard inderdaad overgaan op een minimale datavergaring en via het register het helemaal uitzetten, Ze moeten toch op een manier de userexperience verbeteren, en dat kan alleen als er bekend is wat users vaak/minder vaak doen..

Het enige wat ik echt storend vind is dat de feedback slider niet standaard op basic staat, want daardoor zou je eventueeel een memory dumpje met een open document naar MS kunnen sturen..
Alle data vergaring zou default uit moeten staan en om het aan te zetten zou je expliciet toestemming hiervoor moeten geven.

Voor zover ik weet kun je alles momenteel wel uitzetten (wel op tig verschillende plaatsen). Maar gezien het recente verleden (waarin ze allerlei user settings weer terug zetten, zoals in de laatste update) ben ik nogal wantrouwig dat ze straks stiekem via een verplichte update toch weer allerlei spyware je PC in schuiven. Dat moet je dus kunnen blokkeren.

Ik maak me zelfs serieus zorgen of je geen proces aan je broek kunt krijgen als vertrouwelijke informatie via je W10 PC bij MS terecht komt, aangezien je dit van tevoren kon weten en je dus crimineel nalatig bent geweest.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  maandag 28 december 2015 @ 11:24:30 #116
13250 Lod
Sapere aude!
pi_158596119
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2015 17:52 schreef mschol het volgende:

[..]

ik zou niet weten waarom dat uberhaupt een punt KAN zijn.. Uiteraard moet je alle security patches en patches installeren, Waarom zou je dat anders willen?
Voor mijzelf sprekende, in Windows 7 zat op een eind een update die er voor zorgde dat ik mijn ontwikkel IDE (Delphi 2010) niet meer kon openen die ik nodig heb voor mijn werk. Zo'n update wil ik natuurlijk niet hebben. En om een of andere reden bleef die update maar terugkomen, wat ik ook deed. In Windows 10 werkt alles weer overigens.

En overgaan op een nieuwere IDE is natuurlijk ook niet zomaar gedaan.
GNU Terry Pratchett
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 28 december 2015 @ 12:03:46 #117
78918 SeLang
Black swans matter
pi_158596938
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 11:24 schreef Lod het volgende:

[..]

Voor mijzelf sprekende, in Windows 7 zat op een eind een update die er voor zorgde dat ik mijn ontwikkel IDE (Delphi 2010) niet meer kon openen die ik nodig heb voor mijn werk. Zo'n update wil ik natuurlijk niet hebben. En om een of andere reden bleef die update maar terugkomen, wat ik ook deed. In Windows 10 werkt alles weer overigens.

En overgaan op een nieuwere IDE is natuurlijk ook niet zomaar gedaan.
Ik heb in de elektronica industrie gewerkt (de ironie: in fabrieken waar de nieuwste PC hardware werd geproduceerd) en daar draaide een deel van de productielijnen ver na 2000 nog op MS-DOS. Regel in de industrie is namelijk dat als iets goed werkt dan moet je er met je poten vanaf blijven.

En dat geldt voor ontwikkeling natuurlijk ook, zoals jij hier ook aangeeft. Dan moet je echt niet hebben dat een OS zichzelf op eigen houtje gaat lopen updaten. En updates die je hele ontwikkelomgeving saboteren moet je natuurlijk volledig kunnen blokkeren.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_158597468
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 09:05 schreef mschol het volgende:

[..]

de afgelopen, pak em beet, 2 jaar ben ik er geen 1 tegen gekomen op windows 7 en 8.1; Het gros waren virusscanner updates die roet in het eten gooide
QFT

GVD virusscanners _O-
pi_158598124
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 09:42 schreef SeLang het volgende:

MS heeft zelf ook gereageerd op deze kwestie:

[..]

En dit heeft mijn wantrouwen alleen maar vergroot. Ik bepaal nog altijd zelf op mijn eigen PC of iets een "security risk" is of niet. Sowieso heeft MS er helemaal niets mee te maken wat ik op mijn eigen PC installeer.
Dat heeft Microsoft wel, want jij bent niet alleen de klant van Microsoft, maar tegelijk ook een product dat Microsoft aan ontwikkelaars van apps en spelletjes aanbiedt. Als thuisgebruiker.

Ik heb het idee dat je je computer als bij een groot industrieel bedrijf wil gebruiken. Dan lijkt me dat je dan ook de daarvoor passende software moet gebruiken, en niet zou moeten mopperen dat software voor een andere doelgroep niet goed bij je past.
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 28 december 2015 @ 13:27:52 #120
78918 SeLang
Black swans matter
pi_158598975
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 12:54 schreef Igen het volgende:

[..]

Dat heeft Microsoft wel, want jij bent niet alleen de klant van Microsoft, maar tegelijk ook een product dat Microsoft aan ontwikkelaars van apps en spelletjes aanbiedt. Als thuisgebruiker.

Ik heb het idee dat je je computer als bij een groot industrieel bedrijf wil gebruiken. Dan lijkt me dat je dan ook de daarvoor passende software moet gebruiken, en niet zou moeten mopperen dat software voor een andere doelgroep niet goed bij je past.
Dat is dus precies de reden om naar alternatieven voor MS te gaan kijken. Vroeger kocht je gewoon een OS. En de producent van een OS heeft er geen reet mee te maken wat iemand op zijn computer installeert.

Maar de nieuwe strategie van MS is inderdaad anders. Dat is meer ingesteld op hipsters met ipads die de hele dag vrienden zitten toe te voegen op Facebook en af en toe een filmpje kijken. Daar denken ze kennelijk dat nu het geld zit. En bij die groep is het niet zo erg als hun ipad het opeens niet meer doet na een automatische update. Maar serieuze gebruikers moeten nu naar iets anders op zoek.

Toch verwacht ik dat MS wel met een oplossing gaat komen voor serieuze gebruikers, want er zijn denk ik weinig bedrijven die gaan accepteren dat hun stabiliteit en flexibiliteit nu opeens van ondergeschikt belang zijn omdat ze nu opeens "een product zijn dat Microsoft aan ontwikkelaars van apps en spelletjes aanbiedt". Daar is die markt te groot voor.

Voor de duidelijkheid: ik ben geen MS hater. In tegendeel, ik ben al jarenlang een tevreden gebruiker. Maar ik ben niet blij met de richting die ze nu opgaan.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_158601864
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2015 17:46 schreef SeLang het volgende:

[..]

Zoals ik het begrijp kun je updates uitstellen voor maximaal een aantal maanden, maar niet afstellen. Tenzij je er voor kiest om helemaal geen updates meer te ontvangen. Maar dat kan een slecht idee zijn met security enzo.

Het idee van dat uitstel is dat de niet-Enterprise users dan de bugs krijgen en dat tegen de tijd dat de Enterprise users hun update uitgesteld doen de eventuele problemen / compatibiliteits issues etc van die specifieke updates gefixt zijn. Hoop je.

Maar er zijn diverse scenario's waarin je specifieke updates niet wilt doen en andere wel. En daar is voor zover ik weet nog geen oplossing voor. Voorgaande Windows versies hadden dit probleem niet want daar kon je gewoon kiezen dat je bepaalde updates niet wilde en die voor altijd disablen. In W10 kun je een update wel weghalen maar de volgende keer wordt die dan toch weer automatisch geïnstalleerd. Daar kun je niets tegen doen. Er bestaan misschien hacks waarmee je dat kun bereiken maar W10 voorziet daar zelf niet in.

Maar MS zal toch met een alternatief moeten komen want veel bedrijven blijven op W7 totdat dit is opgelost.
Voor de gewone gebruikers is het ook een groot probleem als je gedwongen updates krijgt. Zo is het gegarandeerd zeker dat je vroeg of laat problemen krijgt met de aansturing van je grafische kaart als je steeds de nieuwste driver installeert. Nieuwer is niet altijd beter en zeker niet voor alles beter. Ik weet zelfs van een professioneel CAD-programma (een van de grote 3) waarbij je op een specifieke laptop een oudere drivers moest gebruiken om ervoor te zorgen dat de grafische kaart correct wordt aangestuurd. Daar zit je dan met je nieuwste driver. Er kunnen bugs zitten in de nieuwste driver(s). Idem voor andere drivers. Als het niet gebroken is probeer het dan niet te maken, installeer een update (wanneer het niets met beveiliging te maken heeft) op het moment dat je merkt dat bepaalde software niet goed draait, niet als alles wel goed draait.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_158602044
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2015 13:00 schreef Igen het volgende:

[..]

Voor de thuisgebruikers-doelgroep, tja.

Maar voor kleine bedrijven is het ook de bedoeling dat die de Pro-versie nemen en updates dus niet lang kunnen uitstellen. Dat is wel gek ja, alsof kleine bedrijven geen behoefte aan stabiliteit zouden hebben.

Kun je haast nog beter Linux nemen. Zelfs bij open-source-programma's heb je tegenwoordig vaak parallel een actuele versie met alle laatste updates en een lange-termijn-support-versie die minstens een jaar lang ongewijzigd blijft en alleen bugfixes krijgt (bij Ubuntu zelfs 5 jaar).
Alleen zit je dan met het probleem dat veel software enkel onder Windows of enkel onder Windows en OS draait. :{
Daarom heb ik eerder het pleidooi gehouden om via wetgeving ervoor te zorgen dat een besturingssysteem geen andere ingebouwde software mag hebben (zoals DirectX) en dat een besturingssysteem enkel verkocht mag worden wanneer het bedrijf ervoor zorgt dat alle programma's die onder dat systeem draaien ook onder een ander systeem kunnen draaien. Iets in die geest, over de verwoording kan je discussiëren maar de geste lijkt mij duidelijk.

quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2015 17:40 schreef mschol het volgende:

[..]

Home/pro is helemaal niet onbruikbaar, je moet alleen eens in de zoveel tijd opnieuw opstarten en als je een beetje handig bent kan je zelfs met home/pro oneindig uitstellen door gewoon windows update uit te schakelen.
ik zet nu periodiek mijn windows update aan om een keertje op updates te checken, daarna gaat de service weer uit (m.a.w. wordt gedisabled)
Dat weten we wel, het probleem is dat het heel erg veel gedoe is voor iets wat heel erg gemakkelijk hoort te zijn. Een besturingssysteem hoort je werk uit handen te nemen, niet extra werk te geven.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_158602376
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2015 17:52 schreef mschol het volgende:

[..]

ik zou niet weten waarom dat uberhaupt een punt KAN zijn.. Uiteraard moet je alle security patches en patches installeren, Waarom zou je dat anders willen?
Een degelijk bedrijf heeft een testbank waar altijd de laatste updates te vinden zijn om de software te testen, en zouden dan bijtijds (6 maanden!) kunnen ingrijpen..
een thuis gebruiker (of vermoedelijk zelfs MKB'er) heeft er naar alle waarschijnlijkheid nooit last van..

de laatste keer dat software (niet zijnde het OS zelf) het niet meer deed door een windows update is ergens in het XP tijdperk geweest
Bij mij W7, twee keer exact dezelfde bug na het herstarten direct na dezelfde automatische update. Het maakte de PC onbruikbaar, ik kon nog iets noodzakelijks doen maar ik kon de PC absoluut niet meer op een normale manier gebruiken door die bug. In beide gevallen was alles weer normaal na een clean install dus een hardwareprobleem kan dit niet hebben veroorzaakt, het lag 100% zeker aan de software.
SPOILER: bugomschrijving
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_158604447
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 12:54 schreef Igen het volgende:

[..]

Dat heeft Microsoft wel, want jij bent niet alleen de klant van Microsoft, maar tegelijk ook een product dat Microsoft aan ontwikkelaars van apps en spelletjes aanbiedt. Als thuisgebruiker.

Ik heb het idee dat je je computer als bij een groot industrieel bedrijf wil gebruiken. Dan lijkt me dat je dan ook de daarvoor passende software moet gebruiken, en niet zou moeten mopperen dat software voor een andere doelgroep niet goed bij je past.
Zou het niet logisch zijn als Microsoft het aan de klant overlaat hoe hij/zij het besturingsssyteem gebruikt? Van alle gebruikers heeft maar een deel interesse in die apps en spelletjes.

quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 09:05 schreef mschol het volgende:
In 10 kan je standaard inderdaad overgaan op een minimale datavergaring en via het register het helemaal uitzetten, Ze moeten toch op een manier de userexperience verbeteren, en dat kan alleen als er bekend is wat users vaak/minder vaak doen..
Ik denk dat iedereen wel het belang van Microsoft hierin begrijpt, dat legitimeert niet dat je dit op een stiekeme manier doet. Ja, je kan in principe zelf gemakkelijk nagaan hoe het zit en hoe je dat aanpast maar Microsoft weet verdomd goed dat veel mensen dit niet doen en het bedrijf maakt hier misbruik van. Ik ben er zelf niet zo bang voor wat MS doet met die data maar het is een slechte manier van handelen. Vraag de gebruiker gewoon even netjes om toestemming. Het is zoiets als met het "geen bezwaar systeem" bij orgaandonaties, waarbij je er misbruik van maakt dat een deel van de mensen om wat voor reden dan ook er niet aan toekomt (laksheid, niet geconfronteerd willen worden met...) om dit te regelen.

Verder vraag ik me af of dat je niet in staat zou moeten zijn om het besturingssysteem te optimaliseren doordat de medewerkers van MS zelf het systeem gebruiken, door gebruikers te ondervragen (in ruil voor een vergoeding, bijv. gratis MS software, Xbox'en etc.) etc.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_158618365
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2015 16:31 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik denk dat iedereen wel het belang van Microsoft hierin begrijpt, dat legitimeert niet dat je dit op een stiekeme manier doet. Ja, je kan in principe zelf gemakkelijk nagaan hoe het zit en hoe je dat aanpast maar Microsoft weet verdomd goed dat veel mensen dit niet doen en het bedrijf maakt hier misbruik van. Ik ben er zelf niet zo bang voor wat MS doet met die data maar het is een slechte manier van handelen. Vraag de gebruiker gewoon even netjes om toestemming. Het is zoiets als met het "geen bezwaar systeem" bij orgaandonaties, waarbij je er misbruik van maakt dat een deel van de mensen om wat voor reden dan ook er niet aan toekomt (laksheid, niet geconfronteerd willen worden met...) om dit te regelen.
De slechte waardering van Windows 8 met name door power-users schijnt deels te zijn gekomen doordat het versturen van gebruiksgegevens in Windows 7 optioneel was en juist door de power-users vaak werd uitgezet, zodat Microsoft een vertekend beeld kreeg van hoe Windows 7 gebruikt werd.

Wat dat betreft is het dus nooit goed.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')