abonnement Unibet Coolblue
pi_157650429
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 november 2015 12:30 schreef Hexx. het volgende:
Sjoemie en Sneeuw-Leeuw,

Wat een een naïef-verkeerd beeld hebben jullie over wat JG geloven. Ik zou zeggen om even in de site van JG te kijken voordat jullie hier zomaar aannames gaan doen. Als jullie JG aan de kaak willen stellen, doe dan wel op basis van feiten en geen aannames. Anders is het zinloos om dan nog op jullie te reageren.

Ik heb me tot nu toe een beetje gedeisd gehouden en geen echte uitlatingen gedaan over Katholieken of gereformeerden. Maar als jullie het spel zo willen spelen, dan zullen jullie het zo krijgen.
Morgen, dan ben ik vrij.
Vroeg mij eigenlijk nog af @hexx wat voor uitlating hij kan wil doen over katholicisme en gereformeerden wat eigenlijk 2 totaal andere stromingen zijn.
Want ik heb zelf ook zo mijn vraagtekens bij het katholicisme en hun gebruiken en ook bepaalde punten bij de gerefeormeerden en met name de zogenaamde zwarte kousen kerk.

Maar eerst even afwachten wat @hexx hier over te zeggen heeft. :)

verder kunnen we hier natuurlijk ook gewoon over andere zaken praten met betrekking tot de T.T.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_157650680
Ik dacht dat ik er mooi vanaf was gekomen toen Hoatz het topic sloot. Mooi niet dus. Haha!
Maar ik ben bang, Sjoemie, dat wanneer ik te eerlijk ben, ik mensen op hun tenen trap. We weten immers dat iedereen het op hun manier interpreteer en dat moeten we eigenlijk van elkaar accepteren. Maar als je me toch zover wilt krijgen tot een discussie :P moet je me eerst witheet maken...
pi_157651204
quote:
1s.gif Op woensdag 18 november 2015 16:42 schreef Hexxenbiest het volgende:
Ik dacht dat ik er mooi vanaf was gekomen toen Hoatz het topic sloot. Mooi niet dus. Haha!
Maar ik ben bang, Sjoemie, dat wanneer ik te eerlijk ben, ik mensen op hun tenen trap. We weten immers dat iedereen het op hun manier interpreteer en dat moeten we eigenlijk van elkaar accepteren. Maar als je me toch zover wilt krijgen tot een discussie :P moet je me eerst witheet maken...
haha oke, :P
Ik heb ook zijn mijn dingen bij katholieken enzo hoor :)
Want zij hebben toch het idee dat ze door goede daden in de hemel kunnen komen enzo.
En dat hele maria verering hoort eigenlijk ook niet bij het geloof.
Want in principe draait het geloof om God, Jezus en de Heilige Geest.
Want zoals ik weleens eerder aan gaf zegt een bepaalde uitspraak van Jezus: "Niemand komt tot de vader dan door mij alleen."
En er zijn ook genoeg teksten dat je alleen door zijn genade in de hemel kunt komen.
Dus een goed leven zonder geloof geeft je geen garantie voor de hemel.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_157666923
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2015 17:03 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

haha oke, :P
Ik heb ook zijn mijn dingen bij katholieken enzo hoor :)
Want zij hebben toch het idee dat ze door goede daden in de hemel kunnen komen enzo.
En dat hele maria verering hoort eigenlijk ook niet bij het geloof.
Want in principe draait het geloof om God, Jezus en de Heilige Geest.
Want zoals ik weleens eerder aan gaf zegt een bepaalde uitspraak van Jezus: "Niemand komt tot de vader dan door mij alleen."
En er zijn ook genoeg teksten dat je alleen door zijn genade in de hemel kunt komen.
Dus een goed leven zonder geloof geeft je geen garantie voor de hemel.
Ik ben het niet eens met dat onderstreepte.
Allereerst zal ik het niet hebben over hemel, maar over de opstanding (voor jou dus hemel).
Er staat dat alleen God zal oordelen wie opstanding krijgt of niet. Want alleen hij ziet in je hart. Iemand die God niet kent en die dus niet gelooft, maar in zijn hart goed is heeft kans dat hij opstanding krijgt. Zelfs iemand die wij een crimineel noemen, die God niet heeft leren kennen maar in zijn hart goed is, heeft nog kans.
En dan, een gelovige die stipt de regels van de Bijbel volgt en uiterlijk dus goed leeft, maar in zijn hart kijkt hij neer op ongelovigen (wat neer komt op dat hij zichzelf beter vindt), die gelovige is in Gods ogen afschuwelijk.

Zoals staat in Ro 2: 1: Daarom zijt gij, o mens, wie gij ook zijt, niet te verontschuldigen wanneer gij oordeelt; want waarin gij een ander oordeelt, veroordeelt gij uzelf, aangezien gij die oordeelt, dezelfde dingen beoefent. Nu weten wij dat het oordeel van God, in overeenstemming met waarheid, tegen hen is die zulke dingen beoefenen.

Zelfs als je gelooft heb je geen garantie tot opstanding.
  donderdag 19 november 2015 @ 12:04:51 #5
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_157667085
quote:
1s.gif Op woensdag 18 november 2015 16:42 schreef Hexxenbiest het volgende:
Ik dacht dat ik er mooi vanaf was gekomen toen Hoatz het topic sloot. Mooi niet dus. Haha!
Maar ik ben bang, Sjoemie, dat wanneer ik te eerlijk ben, ik mensen op hun tenen trap.
Welnee. Eerlijkheid wordt gewaardeerd. Het kan alleen zo zijn dat iemand het niet eens is met hetgeen je in je eerlijkheid hebt gezegd. Nou, supererg zeg.
quote:
We weten immers dat iedereen het op hun manier interpreteer en dat moeten we eigenlijk van elkaar accepteren. Maar als je me toch zover wilt krijgen tot een discussie :P moet je me eerst witheet maken...
Dat lijkt me precies het verkeerde moment om een discussie aan te gaan, als je witheet bent. Want dan zijn we allemaal nou niet op ons rationeelst.
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
pi_157667141
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 12:04 schreef GrumpyFish het volgende:

[..]

Welnee. Eerlijkheid wordt gewaardeerd. Het kan alleen zo zijn dat iemand het niet eens is met hetgeen je in je eerlijkheid hebt gezegd. Nou, supererg zeg.
Het is erg als ik hem daarmee in zijn geloof aantast...
quote:
[..]

Dat lijkt me precies het verkeerde moment om een discussie aan te gaan, als je witheet bent. Want dan zijn we allemaal nou niet op ons rationeelst.
Nee, dan ben ik juist op mijn best. Want dan ga ik geen rekening houden met iemands gevoelens en alles precies zeggen zoals het is. In een kalme stemming wil ik me nog wel inhouden en dan blijven dingen ongezegd. Of ik reageer zachter. Of ik haak snel af.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 19-11-2015 12:12:14 ]
  donderdag 19 november 2015 @ 12:20:06 #7
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_157667298
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 12:08 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Het is erg als ik hem daarmee in zijn geloof aantast...
Wat is daar erg aan?
Ik dacht dat het hele idee van JG die langs de deuren gaan, is dat mensen hun geloof aangetast wordt?
quote:
[..]

Nee, dan ben ik juist op mijn best. Want dan ga ik geen rekening houden met iemands gevoelens en alles precies zeggen zoals het is. In een kalme stemming wil ik me nog wel inhouden en dan blijven dingen ongezegd. Of ik reageer zachter. Of ik haak snel af.
Wat ik gemerkt heb, is dat als jij boos wordt, je minder inhoudelijk en meer emotioneel reageert.
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
pi_157667665
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 12:20 schreef GrumpyFish het volgende:

[..]

Wat is daar erg aan?
Ik dacht dat het hele idee van JG die langs de deuren gaan, is dat mensen hun geloof aangetast wordt?
Dat was toen ik er nog heilig van overtuigd was dat wat ik geloofde waar was.... Het is erg omdat zo iemand in tweestrijd kan verkeren en zijn hele rust dan aan diggelen is. Ik ben van mening dat wanneer iemands geloof anderen geen levenslange lasten geeft, wij hem met rust moeten laten.
quote:
[..]

Wat ik gemerkt heb, is dat als jij boos wordt, je minder inhoudelijk en meer emotioneel reageert.
:@
  donderdag 19 november 2015 @ 12:47:33 #9
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_157667713
quote:
1s.gif Op donderdag 19 november 2015 12:44 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Dat was toen ik er nog heilig van overtuigd was dat wat ik geloofde waar was.... Het is erg omdat zo iemand in tweestrijd kan verkeren en zijn hele rust dan aan diggelen is. Ik ben van mening dat wanneer iemands geloof anderen geen levenslange lasten geeft, wij hem met rust moeten laten.
Dus alleen nog bij de terroristen langs de deuren dus?
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
pi_157667790
quote:
10s.gif Op donderdag 19 november 2015 12:47 schreef GrumpyFish het volgende:

[..]

Dus alleen nog bij de terroristen langs de deuren dus?
Wat deze terroristen geloven is geen religie. Dus dat is aan de staat om op te lossen en niet aan JG.
  donderdag 19 november 2015 @ 12:57:16 #11
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_157667873
quote:
12s.gif Op donderdag 19 november 2015 12:51 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Wat deze terroristen geloven is geen religie. Dus dat is aan de staat om op te lossen en niet aan JG.
De serieuze ondertoon in mijn vraag is natuurlijk: waarom zou je überhaupt nog langs de deuren gaan, aangezien vrijwel iedereen niemand kwaad (i.e. "levenslange lasten geeft") doet? Of bedoelde je dat alleen wanneer je iemand in tweestrijd zou kunnen 'dwingen'? Waarbij de vraag is hoe je dat vooraf bepaalt?
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
pi_157668014
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 12:57 schreef GrumpyFish het volgende:

[..]

De serieuze ondertoon in mijn vraag is natuurlijk: waarom zou je überhaupt nog langs de deuren gaan, aangezien vrijwel iedereen niemand kwaad (i.e. "levenslange lasten geeft") doet? Of bedoelde je dat alleen wanneer je iemand in tweestrijd zou kunnen 'dwingen'? Waarbij de vraag is hoe je dat vooraf bepaalt?
Deze bovenstaande gedachte heb ik pas sinds kort oftewel sinds ik twijfel aan de waarheid. Nu doe ik nauwelijks meer veldwerk en binnenkort erg inactief, denk ik.
Toen ik nog helemaal geloofde wilde ik iedereen redden door te vertellen hoe ze dat kunnen krijgen. Nu weet ik niet eens of er redding nodig is. Dus als iemand gelooft en daar vrede in vindt, vind ik niet dat ik hem daarin moet storen.
Maar natuurlijk kan ik nog wel vertellen wat JG geloven als iemand dat wilt weten.
  donderdag 19 november 2015 @ 13:09:56 #13
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_157668059
quote:
1s.gif Op donderdag 19 november 2015 13:07 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Deze bovenstaande gedachte heb ik pas sinds kort oftewel sinds ik twijfel aan de waarheid. Nu doe ik nauwelijks meer veldwerk en binnenkort erg inactief, denk ik.
Toen ik nog helemaal geloofde wilde ik iedereen redden door te vertellen hoe ze dat kunnen krijgen. Nu weet ik niet eens of er redding nodig is. Dus als iemand gelooft en daar vrede in vindt, vind ik niet dat ik hem daarin moet storen.
Maar natuurlijk kan ik nog wel vertellen wat JG geloven als iemand dat wilt weten.
Heb je het daar ook al met JG over gehad? Zo ja, hoe reageren ze daarop?
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
pi_157668615
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 13:09 schreef GrumpyFish het volgende:

[..]

Heb je het daar ook al met JG over gehad? Zo ja, hoe reageren ze daarop?
We hebben bijbel gelezen. Hihi.
pi_157668753
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 11:53 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Ik ben het niet eens met dat onderstreepte.
Allereerst zal ik het niet hebben over hemel, maar over de opstanding (voor jou dus hemel).
Er staat dat alleen God zal oordelen wie opstanding krijgt of niet. Want alleen hij ziet in je hart. Iemand die God niet kent en die dus niet gelooft, maar in zijn hart goed is heeft kans dat hij opstanding krijgt. Zelfs iemand die wij een crimineel noemen, die God niet heeft leren kennen maar in zijn hart goed is, heeft nog kans.
En dan, een gelovige die stipt de regels van de Bijbel volgt en uiterlijk dus goed leeft, maar in zijn hart kijkt hij neer op ongelovigen (wat neer komt op dat hij zichzelf beter vindt), die gelovige is in Gods ogen afschuwelijk.

Zoals staat in Ro 2: 1: Daarom zijt gij, o mens, wie gij ook zijt, niet te verontschuldigen wanneer gij oordeelt; want waarin gij een ander oordeelt, veroordeelt gij uzelf, aangezien gij die oordeelt, dezelfde dingen beoefent. Nu weten wij dat het oordeel van God, in overeenstemming met waarheid, tegen hen is die zulke dingen beoefenen.

Zelfs als je gelooft heb je geen garantie tot opstanding.
Zo'n crimineel heeft inderdaad kans om God als nog te leren kennen zolang hij leeft.
Maar als zo'n crimineel sterft zonder zijn hart aan de Heer te hebben gegeven zie ik het somber in.
En je mag niet oordelen over anderen maar wel terecht wijzen, dat houd dus in dat als iemand iets doet wat tegenstrijdig is met de bijbel dat je diegene hier op mag wijzen en leren hoe het wel zit. Dus stel je denkt dat je volgens de bijbel mag vreemd gaan met de vrouw van je beste vriend.
Maar volgens de bijbel mag dat niet, dan mag ik jouw terecht wijzen en zeggen dat dat niet in de bijbel staat en dat het zus en zo moet.
dat is niet oordelen maar dus terecht wijzen en er voor zorgen dat een broeder in geloof op het juiste pad blijft.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_157669158
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 13:46 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

Zo'n crimineel heeft inderdaad kans om God als nog te leren kennen zolang hij leeft.
Maar als zo'n crimineel sterft zonder zijn hart aan de Heer te hebben gegeven zie ik het somber in.
En je mag niet oordelen over anderen maar wel terecht wijzen, dat houd dus in dat als iemand iets doet wat tegenstrijdig is met de bijbel dat je diegene hier op mag wijzen en leren hoe het wel zit. Dus stel je denkt dat je volgens de bijbel mag vreemd gaan met de vrouw van je beste vriend.
Maar volgens de bijbel mag dat niet, dan mag ik jouw terecht wijzen en zeggen dat dat niet in de bijbel staat en dat het zus en zo moet.
dat is niet oordelen maar dus terecht wijzen en er voor zorgen dat een broeder in geloof op het juiste pad blijft.
Natuurlijk mag je terechtwijzen.
Maar als die persoon niet naar je luistert, dan is het wel veroordelen wanneer je denkt dat die persoon niet in de hemel gaat komen.
Ik merk dat je mensen aan de hand van hun gedrag kenmerkt. Dat is veroordelen. Heb je mijn tekst wel in je opgenomen?
pi_157669598
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 14:10 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Natuurlijk mag je terechtwijzen.
Maar als die persoon niet naar je luistert, dan is het wel veroordelen wanneer je denkt dat die persoon niet in de hemel gaat komen.
Ik merk dat je mensen aan de hand van hun gedrag kenmerkt. Dat is veroordelen. Heb je mijn tekst wel in je opgenomen?
Ik heb je tekst wel gezien en bekeken en ik dacht dat ik op zo'n beetje alle punt wel antwoord had gegeven in mijn antwoord daar op.

Je weet dat het uit eindelijk wel van 2 kanten moet komen?
Dus God rijkt ons mensen wel zijn hand, maar het is ook de bedoeling dat wij die hand vastgrijpen en als je dat doet beloofd hij ook nooit los te laten.

Dus Jezus schenkt ons zijn genade, maar wij moeten die genade wel aannemen.
anders is het net als met een cadeau die je van iemand krijgt, maar jij laat dat cadeau buiten bij de deur staan zonder hem uit te pakken.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_157669800
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 14:36 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

Ik heb je tekst wel gezien en bekeken en ik dacht dat ik op zo'n beetje alle punt wel antwoord had gegeven in mijn antwoord daar op.
Nee.
Je zei dat je het somber ziet voor die crimineel. Daar was je aan het veroordelen. Je hebt sowieso helemaal niet te denken of iemand wel of niet in de hemel komt. Daar weet jij helemaal niets van.
quote:
Je weet dat het uit eindelijk wel van 2 kanten moet komen?
Dus God rijkt ons mensen wel zijn hand, maar het is ook de bedoeling dat wij die hand vastgrijpen en als je dat doet beloofd hij ook nooit los te laten.

Dus Jezus schenkt ons zijn genade, maar wij moeten die genade wel aannemen.
anders is het net als met een cadeau die je van iemand krijgt, maar jij laat dat cadeau buiten bij de deur staan zonder hem uit te pakken.
Niet iedereen begrijpt waar het om gaat, al heeft hij ervan gehoord. Dat betekent niet dat hij slecht is.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-11-2015 14:50:10 ]
pi_157670277
Nee, maar waarom zet die gene dan niet die stap door te gaan geloven.
dat is alles wat uiteindelijk voor zijn redding nodig is.
Dus hij/ zij hoeft alleen het cadeau maar aan te nemen en uit te pakken.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
  vrijdag 20 november 2015 @ 00:02:51 #20
437551 Sneeuw-Leeuw
Liefde voor Jezus
pi_157683739
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 15:16 schreef sjoemie1985 het volgende:
Nee, maar waarom zet die gene dan niet die stap door te gaan geloven.
dat is alles wat uiteindelijk voor zijn redding nodig is.
Dus hij/ zij hoeft alleen het cadeau maar aan te nemen en uit te pakken.
Dan loop je tegen een probleem. Alle mensen die leefde voor de openbaringen van Jezus en God. Waar gaan zij heen? Een inboorling in de amazone is hij vrij?

Ik denk dat je tegen problemen loopt. En hierin vind ik dat hexx een stuk sierlijker is. Iemand terecht wijze kan, maar zeggen dat deze naar de hel gaat. Ik ben katholiek en doedelzak zegt dat ik naar de hel ga. Maar ik heb zijn god geaccepteerd, ik geloof in die God en omdat ik geloof ben ik toch al gered? Ook als ik morgen op een schiet partij ga, ik geloof dus ik ben gered.

Je werken en je hart lijkt me net zo belangrijk.
Liefde voor God
  vrijdag 20 november 2015 @ 00:28:44 #21
224960 highender
Travellin' Light
pi_157684410
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 15:16 schreef sjoemie1985 het volgende:
Nee, maar waarom zet die gene dan niet die stap door te gaan geloven.
dat is alles wat uiteindelijk voor zijn redding nodig is.
Dus hij/ zij hoeft alleen het cadeau maar aan te nemen en uit te pakken.
Geloof is geen keuze, als een god niet zichtbaar is voor diegene dan moet die er bewust voor kiezen zichzelf voor de gek te gaan houden, dat talent is niet aan iedereen gegeven. Daarnaast kan het wellicht voor jou als een cadeau overkomen, voor anderen kan het pure horror zijn.
  vrijdag 20 november 2015 @ 08:11:08 #22
437551 Sneeuw-Leeuw
Liefde voor Jezus
pi_157686623
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 00:28 schreef highender het volgende:

[..]

Geloof is geen keuze, als een god niet zichtbaar is voor diegene dan moet die er bewust voor kiezen zichzelf voor de gek te gaan houden, dat talent is niet aan iedereen gegeven. Daarnaast kan het wellicht voor jou als een cadeau overkomen, voor anderen kan het pure horror zijn.
Verschillende mensen verschillende wensen toch? En ook meerdere stromingen binnen een geloof en meerdere geloven. Kan me voorstellen dat het niet vanzelfsprekend is, dus ga ik er van uit dat God daar wel bij stil gestaan heeft.
Liefde voor God
pi_157687045
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 november 2015 08:11 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:

[..]

Verschillende mensen verschillende wensen toch?
De goden moeten van ieder hun aantal hebben. :)
pi_157688305
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 november 2015 00:02 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:

[..]

Dan loop je tegen een probleem. Alle mensen die leefde voor de openbaringen van Jezus en God. Waar gaan zij heen? Een inboorling in de amazone is hij vrij?

Ik denk dat je tegen problemen loopt. En hierin vind ik dat hexx een stuk sierlijker is. Iemand terecht wijze kan, maar zeggen dat deze naar de hel gaat. Ik ben katholiek en doedelzak zegt dat ik naar de hel ga. Maar ik heb zijn god geaccepteerd, ik geloof in die God en omdat ik geloof ben ik toch al gered? Ook als ik morgen op een schiet partij ga, ik geloof dus ik ben gered.

Je werken en je hart lijkt me net zo belangrijk.
wat betreft inboorlingen en mensen die voor Jezus leefden zoals dus abraham bijvoorbeeld.
moet ik zoeken of ik daar wat wat van kan vinden heb een tijd geleden wel eens hier wat over gehoord en of gelezen, maar kan ik nu dus even niks over zeggen.

Maar als je in God geloofd en leeft onder de genade door Jezus verkregen ben je gered, maar als je dan toch een moord begaat of iets dergelijks ga je dus tegen zijn wil in, want lees jij ergens in de bijbel dat Jezus iemand vermoord heeft en dat gerechtvaardigd was?
Ik niet in ieder geval, dus dat is niet iets van hoe Jezus leefde.
Ik zal niet zeggen dat iemand die katholiek is naar de hel gaat, ik zeg alleen dat ik zo mijn bedenkingen heb bij bepaalde dingen uit de katholieke leer.

Dingen als dat je goede dingen moet doen/ of goed moet leven om in de hemel te komen.
Want iedereen doet wel eens zondige dingen, 100% goed leven zal niemand kunnen, maar als je Jezus hebt aangenomen als je redder wil je proberen goed te leven met vallen en weer opstaan.
en je mag dan altijd om vergeving vragen voor een zonde die je begaan hebt en daarna proberen dit te voorkomen.
Je moet dan dus niet juist het gevaar gaan opzoeken en denken God vergeeft mij toch wel want dan ben je verkeerd bezig.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_157689333
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 10:32 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

wat betreft inboorlingen en mensen die voor Jezus leefden zoals dus abraham bijvoorbeeld.
moet ik zoeken of ik daar wat wat van kan vinden heb een tijd geleden wel eens hier wat over gehoord en of gelezen, maar kan ik nu dus even niks over zeggen.

Maar als je in God geloofd en leeft onder de genade door Jezus verkregen ben je gered, maar als je dan toch een moord begaat of iets dergelijks ga je dus tegen zijn wil in, want lees jij ergens in de bijbel dat Jezus iemand vermoord heeft en dat gerechtvaardigd was?
Ik niet in ieder geval, dus dat is niet iets van hoe Jezus leefde.
Ik zal niet zeggen dat iemand die katholiek is naar de hel gaat, ik zeg alleen dat ik zo mijn bedenkingen heb bij bepaalde dingen uit de katholieke leer.

Dingen als dat je goede dingen moet doen/ of goed moet leven om in de hemel te komen.
Want iedereen doet wel eens zondige dingen, 100% goed leven zal niemand kunnen, maar als je Jezus hebt aangenomen als je redder wil je proberen goed te leven met vallen en weer opstaan.
en je mag dan altijd om vergeving vragen voor een zonde die je begaan hebt en daarna proberen dit te voorkomen.
Je moet dan dus niet juist het gevaar gaan opzoeken en denken God vergeeft mij toch wel want dan ben je verkeerd bezig.
Je bent veel bezig met wie in de hemel komt en wie in de hel. Dat moet je laten. Dat je Jezus aanneemt zegt helemaal niet dat je al gered bent. Volgens mij begrijp je die Bijbeltekst in mijn eerdere post helemaal niet. Er staat: wie gij ook zijt. Dat betekent: al ben je een gelovige.
Probeer gewoon je leven te leiden naar je goeddunken ipv steeds te kijken hoe anderen dat doen en hen dan in de hemel of hel te plaatsen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-11-2015 11:42:06 ]
  maandag 23 november 2015 @ 10:29:01 #26
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_157758463
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2015 17:03 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

En er zijn ook genoeg teksten dat je alleen door zijn genade in de hemel kunt komen.
Dus een goed leven zonder geloof geeft je geen garantie voor de hemel.
Jezus spreekt hier onzin. Want dat betekent dat er vóór hem niemand in de hemel kon komen. Jezus heeft de tora niet goed gelezen want daar staat toch duidelijk dat bijvoorbeeld Henoch door God werd opgenomen. Geen sprake van Jezus.

[ Bericht 0% gewijzigd door hoatzin op 23-11-2015 10:53:25 ]
  maandag 23 november 2015 @ 10:48:32 #27
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_157758680
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 12:08 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Het is erg als ik hem daarmee in zijn geloof aantast...

[..]

Want dan ga ik geen rekening houden met iemands gevoelens en alles precies zeggen zoals het is zoals ik denk dat het is.
En dat noem jij dan "op je best" ? Ben blij dat we lekaar dan alleen digitaal kennen...

quote:
Dat was toen ik er nog heilig van overtuigd was dat wat ik geloofde waar was....
en dat doe je nu niet meer? Zo zie je maar weer dat zo'n forum erg nuttig kan zijn he? :D
pi_157760038
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2015 10:48 schreef hoatzin het volgende:

[..]

En dat noem jij dan "op je best" ? Ben blij dat we lekaar dan alleen digitaal kennen...

[..]

en dat doe je nu niet meer? Zo zie je maar weer dat zo'n forum erg nuttig kan zijn he? :D
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 23 november 2015 @ 12:33:34 #29
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_157760131
quote:
6s.gif Op maandag 23 november 2015 12:28 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
zeggen ze allemaal.. :P
pi_157844628
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 21:17 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:

Nu al twee keer dezelfde mensen gehad in denk twee jaar tijd. Dus een keer per jaar. Het is wel vervelend vaak omdat ik geen interesse heb. De gemeenschap zal ook niet groot zijn hier, heb wel in de klas gezeten bij twee getuigen.

Ik wens ze het beste maar het is niet aan mij besteed.
Maar bedankt voor je uitleg.
Kan puur toeval zijn dat het dezelfden zijn.
En we komen gewoon naar hetzelfde gebiedjes als alle gebiedjes die aan een gemeente toegewezen zijn bewerkt zijn. Zodat alles bewerkt wordt.
Iemands omstandigheden kunnen veranderen en mensen kunnen in de loop van de tijd gaan nadenken.

Zeker nu na bv Parijs merk je toch dat mensen beginnen na te denken dat de Bijbel toch wel correct is geweest in vele voorspellingen.

Maar als mensen geen interesse hebben dan gaan we gewoon weg. Die maximaal 1 minuut per 3 tot 6 maand.

quote:
1s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 21:19 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:

Aton interpreteert de bijbel puur op historische basis.
Wij interpreteren de Bijbel ook historisch, maar daarnaast ook religieus.
Maar wat Aton zei over koninkrijk Gods combineren met Romeinse rijk slaat gewoon nergens op.
Net als dat joden nog Gods volk zouden zijn, heeft ook niets met historie te maken.
Ja dat is gebeurt en is dus historie, maar heeft niets met de historie uit de Bijbel te maken.
Ook niet met of de joden nog Gods volk zouden zijn, want de Bijbel laat duidelijk zien dat de christenen dat zouden zijn (welke stromingen onder de christenen nog daar gelaten).

quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 22:20 schreef ATON het volgende:

Heeft hij nooit beweerd. Wat voor vervalste bijbel gebruik jij eigenlijk ?
Ahum?
In elke Bijbel die ik gebruik staat dat. In de nieuwe wereldvertaling, maar ook in de NBG, de staten-vertaling en noem maar op.

quote:
:D :D _O- Zie je nu zelf niet in wat voor onzin jij hier weer schrijft ?
Ik heb door wat ik hier zeg, jij niet.

quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 22:29 schreef ATON het volgende:

Hadden er alles mee te maken, gezien ze het koninkrijk Gods al een tijd bezet hielden.
Of weet je niet wat men met het koninkrijk Gods bedoelde? Heb ik hier ook al meermaals duidelijk gemaakt hoor.
Je weet dat het Koninkrijk Gods niet bepaalt van die tijd was?
Het Romeinse rijk heeft dus helemaal niets met dat koninkrijk te maken.
Dat rijk zou pas later komen.

quote:
|:( Zo te merken snap je er weer geen jota van he bianco.

Ik ben niet degene die zegt dat het Romeinse rijk iets met het koninkrijk Gods te maken heeft of dat de joden Gods volk zouden zijn (nog steeds) 8)7

quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 10:55 schreef falling_away het volgende:

Of was het niet dezelfde almachtige god van het NT die deze dingen toestond en er zelfs opdracht voor gaf in het OT? Het is en blijft een barbaar! Heeft niks met zwart maken van doen!
Mensen die de Bijbel kennen weten wel wat hier achter zit.
Jij bent blijkbaar nooit oprecht geweest in je keuzes daarin.
God een barbaar? Grapjas. Dan ken je de Bijbel echt niet.
pi_157845029
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2015 10:29 schreef hoatzin het volgende:

Jezus spreekt hier onzin. Want dat betekent dat er vóór hem niemand in de hemel kon komen. Jezus heeft de tora niet goed gelezen want daar staat toch duidelijk dat bijvoorbeeld Henoch door God werd opgenomen. Geen sprake van Jezus.
Dat het via Jezus ging was vanaf het leven en offer van Jezus.
Henoch leefde zeg maar beetje ver voor die tijd, dus Jezus sprak daar geen onzin.
Dus als je er niets van weet kun je beter niets zeggen ;)


quote:
Ik wacht trouwens nog altijd op uitleg over de stammen telling uit Openbaring.
Dat daar duidelijk uit blijkt dat het niet om het letterlijke Israel ging.
Of ben je er inmiddels ook achter dat de Bijbel leert dat de zegen niet op de Joden ligt?

[ Bericht 26% gewijzigd door bianconeri op 26-11-2015 21:18:23 ]
pi_157845364
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 12:57 schreef GrumpyFish het volgende:

De serieuze ondertoon in mijn vraag is natuurlijk: waarom zou je überhaupt nog langs de deuren gaan, aangezien vrijwel iedereen niemand kwaad (i.e. "levenslange lasten geeft") doet? Of bedoelde je dat alleen wanneer je iemand in tweestrijd zou kunnen 'dwingen'? Waarbij de vraag is hoe je dat vooraf bepaalt?
We gaan niet langs de deuren om mensen over te halen of terroristen te overtuigen.
We moedigen mensen aan grondig onderzoek te doen of God bestaat, of de Bijbel waar is.
Ook voor mensen die gelovig zijn en vinden het leuk en interessant met die mensen over de Bijbel te spreken.
Geen dwang of wat ook bij, als iemand niet wil no problem.

quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 13:46 schreef sjoemie1985 het volgende:

Maar als zo'n crimineel sterft zonder zijn hart aan de Heer te hebben gegeven zie ik het somber in.
De Bijbel zegt dat zowel de rechtvaardigen als de onrechtvaardigen een opstanding krijgen.

Dus straks bij de aardse opstanding krijgen ook criminelen die nu slapen in de dood een opstanding, bij de dood worden immers je zonden uitgewist. Eigenlijk spreekt de Bijbel alleen bij zonden tegen de Heilige Geest als onuitwisbaar.
Dus zowel rechtvaardig (mensen die de Bijbel echt proberen na te volgen) als onrechtvaardigen (mensen die nu sterven voordat God ingrijpt en de Bijbel niet of niet volledig volgen) krijgen straks op aarde een opstanding.

quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 15:16 schreef sjoemie1985 het volgende:
Nee, maar waarom zet die gene dan niet die stap door te gaan geloven.
dat is alles wat uiteindelijk voor zijn redding nodig is.
Dus hij/ zij hoeft alleen het cadeau maar aan te nemen en uit te pakken.
De Bijbel zegt ook dat geloof zonder werken dood is.
En Jezus zei: Niet een ieder die zegt Heer, Heer zal geredt worden.
Dus alleen geloof is niet genoeg. Je moet het door hoe je je leven inricht ook laten zien dat je echt naar Gods wil wilt leven.

quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 00:28 schreef highender het volgende:

Geloof is geen keuze, als een god niet zichtbaar is voor diegene dan moet die er bewust voor kiezen zichzelf voor de gek te gaan houden, dat talent is niet aan iedereen gegeven. Daarnaast kan het wellicht voor jou als een cadeau overkomen, voor anderen kan het pure horror zijn.
Geloof is wel een keus.
Nou ja, als je grondig onderzoek zoekt dan kom je er achter dat God wel moet bestaan.
Dan is het idd geen keus meer, al kun je er voor kiezen dat domweg niet te willen accepteren.
Veel atheisten/evolutionisten doen dat. Die blijven achter een enkele wetenschappertje aan huppelen omdat ze niet zelf willen denken.
pi_157845459
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 21:16 schreef bianconeri het volgende:

Geloof is wel een keus.
Nou ja, als je grondig onderzoek zoekt dan kom je er achter dat God Brahma wel moet bestaan.
Dan is het idd geen keus meer, al kun je er voor kiezen dat domweg niet te willen accepteren.
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 21:16 schreef bianconeri het volgende:

Geloof is wel een keus.
Nou ja, als je grondig onderzoek zoekt dan kom je er achter datGod Ra wel moet bestaan.
Dan is het idd geen keus meer, al kun je er voor kiezen dat domweg niet te willen accepteren.
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 21:16 schreef bianconeri het volgende:

Geloof is wel een keus.
Nou ja, als je grondig onderzoek zoekt dan kom je er achter datGod Odin wel moet bestaan.
Dan is het idd geen keus meer, al kun je er voor kiezen dat domweg niet te willen accepteren.
Etc.
  donderdag 26 november 2015 @ 21:28:02 #34
437551 Sneeuw-Leeuw
Liefde voor Jezus
pi_157845922
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 21:00 schreef bianconeri het volgende:
knipske
Bedankt voor je reactie. Ik vind het wel interessant allemaal, mogen jehova's alcohol drinken meen dat dat uit den boze is.
Liefde voor God
pi_157846271
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 21:00 schreef bianconeri het volgende:
Wij interpreteren de Bijbel ook historisch, maar daarnaast ook religieus.
Aha, weer eens 'Jokken voor Jezus'? Je moet vast het begrip ' historisch ' niet kennen.
quote:
Maar wat Aton zei over koninkrijk Gods combineren met Romeinse rijk slaat gewoon nergens op.
Dat zei ik niet. Ik zei : Koninkrijk Gods betekend Palestina, het land wat aan Mozes zou beloofd zijn.
quote:
Net als dat joden nog Gods volk zouden zijn, heeft ook niets met historie te maken.
Natuurlijk heeft dit niks met geschiedenis te maken, maar dit is wel wat ze geloven.

quote:
Ook niet met of de joden nog Gods volk zouden zijn, want de Bijbel laat duidelijk zien dat de christenen dat zouden zijn (welke stromingen onder de christenen nog daar gelaten).
En waar staat dat ??

quote:
Ahum?
In elke Bijbel die ik gebruik staat dat. In de nieuwe wereldvertaling, maar ook in de NBG, de staten-vertaling en noem maar op.
Staan allemaal vol vertaal- en interpretatiefouten vanuit het Koinè. Originele al gelezen ? Ahum, hoepel dan maar op met al he bijbelvertalingen, en zeker dat van de JG's.

quote:
Je weet dat het Koninkrijk Gods niet bepaalt van die tijd was?
Jij blijkbaar niet, zelfs niet wat de betekenis ervan is.
quote:
Het Romeinse rijk heeft dus helemaal niets met dat koninkrijk te maken.
Dat rijk zou pas later komen.
Je valt in herhaling.

quote:
Ik ben niet degene die zegt dat het Romeinse rijk iets met het koninkrijk Gods te maken heeft of dat de joden Gods volk zouden zijn (nog steeds)
Je valt wéér in herhaling.

quote:
Mensen die de Bijbel kennen weten wel wat hier achter zit.
Ja natuurlijk, maar daar hoor jij nu eens niet bij zie.
pi_157846288
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 23:40 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
Ik vind jgs wel eng met dat gele geloof van zoveel worden er gered. Lijkt me totaal niet een conclusie, die je kunt trekken uit de leer van Jezus.

Volgens mij nemen de Jehova's die nummers in de bijbel serieus, maar de rest symbolisch in die tekst. Maja het is jullie feestje.
Ik weet niet of hier al een reactie op gegeven is hoor.
Maar wij denken niet dat die 144.000 de enigen zijn die redding krijgen hoor. Anders is de meerderheid van ons ook al verdoemd :P

Die tekst uit Openbaring geeft te kennen hoeveel er een hemelse hoop hebben. 144.000 dus.
En voor die 144.000 staat een grote scharen die niemand tellen kan. Dus ontelbaar veel mensen zullen redding krijgen.
Dit laat ook duidelijk zien dat er 2 groepen zijn. Die 144.000 kan ook niet uit de letterlijke stammen zijn (ook al staat er zoveel uit de stam .....) want de stam Levi wordt bv genoemd terwijl die in opsommingen nooit genoemd worden, terwijl de stam Dan op mysterieuze wijze verdwenen is. Israel bestaat volledig gezien uit 13 stammen, niet uit 12 zoals daar staat. Dit moet dus wel om het geestelijke Israel gaan, dit geestelijke Israel wordt sowieso geregeld genoemd in Openbaring.

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 09:42 schreef sjoemie1985 het volgende:

Die getallen kun je op zich wel serieus nemen, maar je moet ook opletten in welke context het staat, dus niet alleen het getal lezen en het meteen op jezelf of groep betrekken.
want er staat precies zoals in de teksten die ik aanhaalde wat die personen moeten doen en laten en waaruit ze worden gehaald.
als je dat dus gaat bekijken kan dat geen "heidens" volk zijn. (met heidens bedoel ik dus als wat niet joods is) zie romeinen 1 vers 16

16 Want ik schaam mij niet voor het Evangelie van Christus, want het is een kracht van God tot zaligheid voor ieder die gelooft, eerst voor de Jood, en ook voor de Griek.

Dus als eerste is het evangelie voor de joden en dan de rest.
Dus als ik eerst jou een koekje geef en dan mijzelf, heb ik dan minder koekjes dan jij dat hebt?
Nee. Die tekst uit Rom 1:16 laat totaal niet zien dat andere volken minder zouden zijn dan joden.

De Bijbel laat heel duidelijk zien dat joden juist minder zijn omdat ze Jezus verworpen hebben.
Maar om de 1 of andere reden reageer jij nooit op Bijbel teksten die ik hier neerzet die laten zien dat God de joden verworpen heeft en de christenen als Zijn volk heeft aangenomen.

Zie ook mijn reactie hierboven, in deze zelfde post.

quote:
1s.gif Op dinsdag 10 november 2015 09:58 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:

Wat ik toevallig vind is dat uit die nummers, jullie als ik het goed heb iedereen die erbij hoort binnen die nummers een Jehova's getuigen is.

Maar toen dat werd geschreven en door de tijd heen, zullen vast ook joodse niet getuigen hierbij toe behoort zijn. Ik geloof dat jullie zelfs geloven dat alle posities nu vol zitten maar waar dat op gebaseerd wordt is mij allemaal vreemd.
Wij denken niet dat het allemaal Jehovah's getuigen zijn.
Er zitten geen joden bij, het zijn sowieso allemaal christenen. Hoe weten we dit?
Omdat de hemelse hoop pas ''uitgegeven'' werd sinds Jezus. Goede Joden van voor die tijd zullen op het aardse paradijs komen leert de Bijbel.
Wat wel zo is dat er joodse christenen bij zitten.

We geloven ook niet dat die 144.000 ''plekjes'' al vol zitten.

quote:
Vooral omdat we het over een bijbeltekst hebben waar de nummers letterlijk geworden, worden door jullie maar de rest symbolisch. Ik vind het apart
De Bijbel maakt zelf wel duidelijk wat letterlijk en wat symbolisch is. Bij deze groep van 144.000 is door hele context wel te merken dat het getal letterlijk is, ook omdat ze naast Jezus staan en er een grote schare voor staat die ontelbaar is. Door dat is wel te merken dat het niet zo maar wat is.

quote:
Ik bedoel deze stammen en Israëliërs, hoeveel van de getuigen weten dat ze van die stam afstammen en hoe bewijs je dat?
Dat uit de stammen kun je vergeten.
Er zijn 13 stammen, er worden maar 12 genoemd. Dat is ook de reden waarom wij weten dat het hier niet gaat om letterlijke joden maar om Gods huidige volk (christenen).

quote:
Verder zijn er denk ik al heel veel eindtijd voorspellingen die de Jehova lanceert en die nooit uitkomen. Bovendien zijn de Jehova het steeds oneens kerstmis wel of niet, het leger in wel of niet, komen de mannen van sodom terug ja of nee. (Vind het ook erg interessant waarom hier steeds dingen geroepen, herroepen worden in bijvoorbeeld de wachttoren)
Er is maar 1x een verwachting over de eindtijd geweest, een hoop. Is wat anders dan een profetie of zo. Dat was inderdaad niet handig en is laatst ook een artikel over geweest dat dat niet goed was dat die hoop uitgesproken was op dat jaar omdat de Bijbel gewoon zegt dat niemand dat weet, zelfs Jezus niet. Alleen God.

We zijn het niet oneens over kerst? Ook niet over in het leger gaan?
Mannen van Sodom? Huh?

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 10:02 schreef sjoemie1985 het volgende:

En zoals ik het zie slaan die getalen op het het volk Israël zelf ;)
Dus dat daar uiteindelijk 144000 leden worden gekozen en verzegeld zoals in openbaring staat.

Sjoemie....

Je hebt nog steeds niet verteld hoe die 144.000 uit het letterlijke Israel kunnen komen terwijl Israel 13 stammen heeft en er maar 12 genoemd worden?
pi_157846312
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 21:28 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:

Bedankt voor je reactie. Ik vind het wel interessant allemaal, mogen jehova's alcohol drinken meen dat dat uit den boze is.
Nee hoor mag gerust. Maar niet tot dronkenschap aan toe.
  donderdag 26 november 2015 @ 21:47:20 #38
437551 Sneeuw-Leeuw
Liefde voor Jezus
pi_157846831
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 21:35 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Nee hoor mag gerust. Maar niet tot dronkenschap aan toe.
Duidelijk, ik vind je uitleg wel mooi.

Om erop terug te komen zie je die stammen dus niet als letterlijk maar dat nummer wel. In mijn geloof is de hemel een mogelijkheid, de hel ook en misschien zelfs dat wat jullie omschrijven. Maar als ik zo vrij mag zijn, zie ik het als een mogelijkheid. Ik hoop dat we het er beide over eens zijn dat het uiteindelijk aan God is? Dat wij hier op de aardkloot kunnen redeneren over welke mogelijkheden er zijn. Of die uit de bijbel kunnen halen maar wie daarin gelijk heeft ja of nee doet weinig daartoe, gezien het mogelijkheden zijn.

Wel is Jezus na 3 dagen opgestegen, en Lazarus op het randje tot leven terug gekomen, mijn geloof. Dat geloofd dus dat de ziel onoverwinnelijk is, maar dat deze ziel wel niet eeuwig in het lichaam blijft en na een tijd het hiernamaals inschiet. Hoe staan jullie tegenover de ziel? Want niet iedere ziel schiet de hemel in volgens jullie sommige blijven eeuwig hier, wachten?
Liefde voor God
pi_157847065
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 november 2015 10:08 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:

Wat vind jij van de leer van de uitverkorene? Ik bedoel we hebben die tekst gelezen met de stammen en gezalfde, maar als jij dag naast de leer van Jezus legt, die zegt tegen de gene aan het kruis naast hem dat hij meegaat. En je kijkt verder naar Jezus, zie jij daar iemand in die iedereen wil redden of iemand die enkel een paar duizend man wil redden?

Wij geloven niet dat die 144.000 ''uitverkorenen'' zijn.
Als je dat hoofdstuk verder leest lees je dat voor die groep een grote schare staat die ontelbaar groot is.
Die 144.000 hebben een hemelse hoop, een hemelse opstanding. Die grote schare krijgt een aardse opstanding en die groep is ontelbaar groot.
Dus wij denken niet dat maar een kleine groep redding zal krijgen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 10:30 schreef sjoemie1985 het volgende:

En ik zou bijvoorbeeld ook openbaring 14 aan halen als je het daarover gaat hebben.
en ik vraag mij dan dus af hoeveel in die allerhoogste kringen van de JG's bijvoorbeeld nog maagd zijn en nog nooit een leugen hebben verteld en wat te zeggen van vers 3 uit openbaring 14

3 En zij zongen als een nieuw lied vóór de troon, vóór de vier dieren en de ouderlingen. En niemand kon dat lied leren behalve de honderdvierenveertigduizend, die van de aarde gekocht waren.

zal mij benieuwen wat ze daarvan denken.
Want hoe kunnen zij nu weten dat ze van de aarde gekocht zijn en welk lied er bedoeld wordt?
Openbaring 14 moet je gerust aanhalen, dan sta jij met je mond voor tanden. Ik heb Openbaring 14 nu al 10x aangehaald voor jouw ongelijk. En elke keer weet jij geen reactie te geven.

Aantal leden van het besturend lichaam zijn geen maagd, degenen die getrouwd zijn.
Ik weet niet precies hoeveel daarvan getrouwd zijn maar in elk geval aantal wel.
Ze hebben heust wel een keer een leugen verteld, het zijn maar mensen hoor. Geen volmaakte wezens.

He slimpie, die 144.000 zijn in de hemel. De leden van het besturend lichaam, ook al zijn ze al gezalfd, leven nog altijd op aarde.

Sjoempie lees ajb de Bijbel even. De Bijbel geeft te kennen dat degenen die gezalfd worden met heilige geest een duidelijk teken ontvangen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 12:52 schreef sjoemie1985 het volgende:

@hexx en bianconeri: hier in de eerste paar versen van romeinen 11 kun je dus lezen dat God zijn volk nooit geheel verstoten heeft of totaal zal vestoten.
Er worden hier dus zelfs beloftes uit het oude testament aangehaald om het kracht bij te zetten, zo zie je dus dat beloftes aan het volk Israël ook nu nog van kracht zijn.
Lees vers 5 maar eens, je ziet duidelijk dat Paulus spreekt over individuele joden. Waaronder hij zichzelf ook noemt als Israëliet.
Individuele joden die WEL Jezus accepteren.
Je predikt hier zelf ook de hele tijd redding door Jezus, dus hoe kun je tegelijk redding door Jezus prediken als prediken dat de joden Gods volk zijn terwijl ze Jezus afwijzen. Beetje tegenstrijdig.

Daarnaast gaf Paulus duidelijk te kennen dat de joden niet meer Gods zegen hadden. Ik heb je daar al genoeg teksten voor gegeven.
Alleen al dat ze Jezus niet accepteren is genoeg.

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 13:34 schreef sjoemie1985 het volgende:

Wat ik doe zijn geen aannames omdat ik gewoon weet dat de Jehova's getuigen zich zien als het nieuwe Israël (dus ze houden de vervangingsleer aan) die totaal niet strookt met wat de bijbel ons leert.
Als je zegt dat de joden Gods volk zijn dan verwerp je het offer wat Jezus gedaan heeft.
Dan verwerp je alles wat er in het NT staat.

Jij bent degenen die alles wat onze liefdevolle God gedaan heeft voor ons door Zijn Zoon te zenden. Niet wij. Jij verwerpt wat de Bijbel leert.
Hoe kun je ooit zeggen dat een volk dat dat prachtige offer verwerpt, verafschuwt nog Gods zegen zou hebben.
Terwijl christenen Gods zegen dus niet zouden hebben? Raar hoor.

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2015 17:03 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:

Verder vind ik wat ik gelezen heb over JG wel apart, en ik vroeg me af hoe het zat, je mag het van me weerleggen dan is het prima. Maar het gaat me niet erom om de ander eigenlijk kapot te maken, of om een discussie te winnen als dat het geval was, dan was ik allang weg-gerent.
Ik weet niet waar je dingen over ons leest, maar ze kloppen van geen kant :o
pi_157847499
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 21:47 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:

Duidelijk, ik vind je uitleg wel mooi.

Om erop terug te komen zie je die stammen dus niet als letterlijk maar dat nummer wel. In mijn geloof is de hemel een mogelijkheid, de hel ook en misschien zelfs dat wat jullie omschrijven. Maar als ik zo vrij mag zijn, zie ik het als een mogelijkheid. Ik hoop dat we het er beide over eens zijn dat het uiteindelijk aan God is? Dat wij hier op de aardkloot kunnen redeneren over welke mogelijkheden er zijn. Of die uit de bijbel kunnen halen maar wie daarin gelijk heeft ja of nee doet weinig daartoe, gezien het mogelijkheden zijn.

Wel is Jezus na 3 dagen opgestegen, en Lazarus op het randje tot leven terug gekomen, mijn geloof. Dat geloofd dus dat de ziel onoverwinnelijk is, maar dat deze ziel wel niet eeuwig in het lichaam blijft en na een tijd het hiernamaals inschiet. Hoe staan jullie tegenover de ziel? Want niet iedere ziel schiet de hemel in volgens jullie sommige blijven eeuwig hier, wachten?
Waarom die stammen genoemd worden is voor mij ook niet duidelijk.
Het zou raar zijn als die 144.000 ook als je het geheel van dat hoofdstuk neemt niet gewoon letterlijk zou zijn. Als het symbolisch zou zijn, waar zou het voor moeten staan?
Waarom staat er niet net als bij de grote schare ''ontelbaar''?

Maar over de stammen is wel duidelijk dat het niet het letterlijke Israel, dus de joden/afstammelingen van joden/Israëlieten kunnen zijn.
Waarom? 2 redenen:

-Israel had 13 stammen. Naast de 12 die in Openbaring 14 staan is er de stam Dan

-De stam Levi wordt in opsommingen nooit genoemd. Wegens hun speciale taak.

Wij zien de hemelse opstanding dus ook als een zekerheid hoor, maar in Openbaring 14 wordt duidelijk over Jezus in Sion gesproken. In zijn hemelse positie.
Daar zijn 2 groepen, de 144.000 en de grote schare. Het gaat hier duidelijk niet over nu op aarde of iets dergelijks maar over de opstanding. Er zijn dus 2 soorten opstandingen.
Rest van de Bijbel maakt duidelijk dat een groep een hemelse opstanding zou krijgen en een grote groep een opstanding op de aarde.

De hel bestaat niet. Zoek maar uit waar dit vandaan komt. Dit woord is in veel Bijbels vertaald vanuit de woorden Sjeool/Hades of Gehenna. Alle 3 woorden die niet met hel te maken hebben.
Het zou ook niets voor een God van liefde zijn om ze te straffen in een hel.

Daarnaast zou er een opstanding van rechtvaardigen en onrechtvaardigen zijn, als onrechtvaardigen in een hel gestraft worden zou dat ook beetje vreemd zijn.

Wij zien de ziel als ons leven. Ezechiel (18:4) zegt dat de ziel die zondigt sterft. Aangezien wij allen zondig zijn sterft elke ziel.
Na onze dood sterft onze ziel dus ook, leeft niet ergens anders door.
We zijn dus dood, tot de opstanding wel te verstaan.
pi_157847710
En daarna gaan de atheisten toch in de poel die van vuur en zwavel brandt?
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
  donderdag 26 november 2015 @ 22:12:59 #42
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_157847830
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 21:16 schreef bianconeri het volgende:
Eigenlijk spreekt de Bijbel alleen bij zonden tegen de Heilige Geest als onuitwisbaar.
En wat is dat dan wel precies?
  donderdag 26 november 2015 @ 22:13:09 #43
437551 Sneeuw-Leeuw
Liefde voor Jezus
pi_157847839
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 22:03 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Waarom die stammen genoemd worden is voor mij ook niet duidelijk.
Het zou raar zijn als die 144.000 ook als je het geheel van dat hoofdstuk neemt niet gewoon letterlijk zou zijn. Als het symbolisch zou zijn, waar zou het voor moeten staan?
Waarom staat er niet net als bij de grote schare ''ontelbaar''?

Maar over de stammen is wel duidelijk dat het niet het letterlijke Israel, dus de joden/afstammelingen van joden/Israëlieten kunnen zijn.
Waarom? 2 redenen:

-Israel had 13 stammen. Naast de 12 die in Openbaring 14 staan is er de stam Dan

-De stam Levi wordt in opsommingen nooit genoemd. Wegens hun speciale taak.

Wij zien de hemelse opstanding dus ook als een zekerheid hoor, maar in Openbaring 14 wordt duidelijk over Jezus in Sion gesproken. In zijn hemelse positie.
Daar zijn 2 groepen, de 144.000 en de grote schare. Het gaat hier duidelijk niet over nu op aarde of iets dergelijks maar over de opstanding. Er zijn dus 2 soorten opstandingen.
Rest van de Bijbel maakt duidelijk dat een groep een hemelse opstanding zou krijgen en een grote groep een opstanding op de aarde.

De hel bestaat niet. Zoek maar uit waar dit vandaan komt. Dit woord is in veel Bijbels vertaald vanuit de woorden Sjeool/Hades of Gehenna. Alle 3 woorden die niet met hel te maken hebben.
Het zou ook niets voor een God van liefde zijn om ze te straffen in een hel.

Daarnaast zou er een opstanding van rechtvaardigen en onrechtvaardigen zijn, als onrechtvaardigen in een hel gestraft worden zou dat ook beetje vreemd zijn.

Wij zien de ziel als ons leven. Ezechiel (18:4) zegt dat de ziel die zondigt sterft. Aangezien wij allen zondig zijn sterft elke ziel.
Na onze dood sterft onze ziel dus ook, leeft niet ergens anders door.
We zijn dus dood, tot de opstanding wel te verstaan.
Duidelijk jullie zien de ziel dus heel anders dan mijn geloof, en ook het hiernamaals. Sorry ik kan er niet echt een lange reactie op doen, maar het is meer een bevestiging.

Verder bestaat de hel zeker het is een mogelijkheid, maar als je zegt wie in de hel kan komen en wie niet dan doe je Gods werk. Ik kan niet voor God spreken.
Liefde voor God
pi_157847899
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 22:12 schreef hoatzin het volgende:

[..]

En wat is dat dan wel precies?
Als je van je geloof valt, want dan ben je echt niet meer te redden :Y
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
  donderdag 26 november 2015 @ 22:17:16 #45
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_157847969
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 21:47 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
Dat geloofd dus dat de ziel onoverwinnelijk is, maar dat deze ziel wel niet eeuwig in het lichaam blijft en na een tijd het hiernamaals (hemel) inschiet.
Waar haal je dat vandaan?
  donderdag 26 november 2015 @ 22:20:08 #46
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_157848064
quote:
1s.gif Op donderdag 26 november 2015 22:14 schreef de_tevreden_atheist het volgende:

[..]

Als je van je geloof valt, want dan ben je echt niet meer te redden :Y
Refo's geloven dat de zonde tegen de Heilige Geest alleen door ware gelovigen begaan kan worden.
pi_157848116
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 21:52 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Wij geloven niet dat die 144.000 ''uitverkorenen'' zijn.
Als je dat hoofdstuk verder leest lees je dat voor die groep een grote schare staat die ontelbaar groot is.
Die 144.000 hebben een hemelse hoop, een hemelse opstanding. Die grote schare krijgt een aardse opstanding en die groep is ontelbaar groot.
Dus wij denken niet dat maar een kleine groep redding zal krijgen.

[..]

Openbaring 14 moet je gerust aanhalen, dan sta jij met je mond voor tanden. Ik heb Openbaring 14 nu al 10x aangehaald voor jouw ongelijk. En elke keer weet jij geen reactie te geven.

Aantal leden van het besturend lichaam zijn geen maagd, degenen die getrouwd zijn.
Ik weet niet precies hoeveel daarvan getrouwd zijn maar in elk geval aantal wel.
Ze hebben heust wel een keer een leugen verteld, het zijn maar mensen hoor. Geen volmaakte wezens.

He slimpie, die 144.000 zijn in de hemel. De leden van het besturend lichaam, ook al zijn ze al gezalfd, leven nog altijd op aarde.

Sjoempie lees ajb de Bijbel even. De Bijbel geeft te kennen dat degenen die gezalfd worden met heilige geest een duidelijk teken ontvangen.

[..]

Lees vers 5 maar eens, je ziet duidelijk dat Paulus spreekt over individuele joden. Waaronder hij zichzelf ook noemt als Israëliet.
Individuele joden die WEL Jezus accepteren.
Je predikt hier zelf ook de hele tijd redding door Jezus, dus hoe kun je tegelijk redding door Jezus prediken als prediken dat de joden Gods volk zijn terwijl ze Jezus afwijzen. Beetje tegenstrijdig.

Daarnaast gaf Paulus duidelijk te kennen dat de joden niet meer Gods zegen hadden. Ik heb je daar al genoeg teksten voor gegeven.
Alleen al dat ze Jezus niet accepteren is genoeg.

[..]

Als je zegt dat de joden Gods volk zijn dan verwerp je het offer wat Jezus gedaan heeft.
Dan verwerp je alles wat er in het NT staat.

Jij bent degenen die alles wat onze liefdevolle God gedaan heeft voor ons door Zijn Zoon te zenden. Niet wij. Jij verwerpt wat de Bijbel leert.
Hoe kun je ooit zeggen dat een volk dat dat prachtige offer verwerpt, verafschuwt nog Gods zegen zou hebben.
Terwijl christenen Gods zegen dus niet zouden hebben? Raar hoor.

[..]

Ik weet niet waar je dingen over ons leest, maar ze kloppen van geen kant :o
Heb je ' Madagascar III ' van Dreamworks al gezien ? Ook leuk hoor.
pi_157848245
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 22:13 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:

Duidelijk jullie zien de ziel dus heel anders dan mijn geloof, en ook het hiernamaals. Sorry ik kan er niet echt een lange reactie op doen, maar het is meer een bevestiging.

Verder bestaat de hel zeker het is een mogelijkheid, maar als je zegt wie in de hel kan komen en wie niet dan doe je Gods werk. Ik kan niet voor God spreken.
Wij laten graag de Bijbel spreken op dat terrein.
Veel christelijke stromingen, en ook andere stromingen, leren dat de ziel dan ergens anders heen gaat.

2 Bijbelteksten die laten zien wat de ziel volgens de Bijbel is.
Dat is voor ons als getuigen het belangrijkste.

Ezechiel 18:4 De ziel die zondigt, díé zal sterven.

>Deze tekst zegt dus dat elke ziel die zondigt (iedereen dus aangezien iedereen onvolmaakt is) zal sterven en dus niet ergens anders voortleeft.

Leviticus 17:11 Want de ziel van het vlees is in het bloed

>Deze tekst zegt dat het leven van vlees in bloed zit, nou ja de ziel zit in het bloed.
Maar blijkt wel duidelijk uit dat met ziel in deze tekst het leven bedoelt wordt.
Voor zo ver dit uit Ezechiel 18:4 nog niet bleek.

Het hiernamaals bestaat, maar ook hierin volgen wij wat de Bijbel leert.

Prediker 9:5,10 Want de levenden zijn zich ervan bewust dat zij zullen sterven; maar wat de doden betreft, zij zijn zich van helemaal niets bewust, ook hebben zij geen loon meer, want de gedachtenis aan hen is vergeten.
Alles wat uw hand te doen vindt, doe dat met uw krácht, want er is geen werk noch overleg noch kennis noch wijsheid in Sjeool, de plaats waarheen gij gaat.

We gaan dus niet direct naar een bewuste plek, of direct naar een opstanding. Wat al bleek uit Ezechiel 18:4.
De Bijbel geeft aan dat God eerst zal ingrijpen op aarde om het te herstellen en er dan een opstanding op aarde zal zijn.

Joh 5:28,29
Verwondert U hierover niet, want het uur komt waarin allen die in de herinneringsgraven zijn, zijn stem zullen horen en te voorschijn zullen komen

Jezus woorden, laten ook duidelijk zien dat die opstanding dus in de toekomst ligt.

De hel.
Tja de katholieke kerk staat bekend als een kerk die zijn volgelingen graag angst in praat.
Op die manieren hebben ze zeker in het verleden veel geld weten te verdienen met aflaten.
Anders zouden ze branden in de hel.

Het gekke is dus dat het woord hel 0x in de Bijbel voorkomt. Zoek maar naar.
Een hel is ook op geen enkele manier te combineren met een God die liefde is zoals de Bijbel zegt.

En zoals Prediker 9:5,10 zei zijn we ons in de dood nergens van bewust. Zowel van een goede opstanding niet maar ook niet van pijniging.

quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 22:12 schreef hoatzin het volgende:

En wat is dat dan wel precies?
Wij kunnen en mogen niet op Gods oordeelsstoel zitten ;)
Dat weet je wel.

quote:
1s.gif Op donderdag 26 november 2015 22:14 schreef de_tevreden_atheist het volgende:

Als je van je geloof valt, want dan ben je echt niet meer te redden :Y
Nee hoor.
pi_157848254
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 22:20 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Refo's geloven dat de zonde tegen de Heilige Geest alleen door ware gelovigen begaan kan worden.
Inderdaad was ik ooit een ware gelovige. Tenzij je gelooft dat ware gelovigen nooit afvallig kunnen worden. Maar lees Hebreeën 6:5-6
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
pi_157848430
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 22:12 schreef hoatzin het volgende:

[..]

En wat is dat dan wel precies?
Opzettelijk en keer op keer. Maar vooral opzettelijk.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')