abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 18 november 2015 @ 13:02:50 #1
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_157645958


Mijn Toeslagen inlogpagina
Mijn Toeslagen

Hoogte toeslag 2012
Tabel inclusief tegemoetkoming van de werkgevers

Hoogte toeslag 2013
Kinderopvangtoeslagtabel 2013 inclusief werkgeversbijdrage

Stoppen met werken en het gevolg voor de kinderopvangtoeslag
LRKP register voor het opzoeken van je lrkp nummer (identificatienummer dat je nodig hebt voor de toeslagen)
informatie van de Rijksoverheid over kinderopvang

Vorige delen
OUD / Het CDA krijgt wat 't wil....Vrouwen weer achter het aanrecht.

quote:
Kinderopvangtoeslag verandert vanaf 2012
Vanaf 2012 wordt de kinderopvangtoeslag gekoppeld aan het aantal uren dat ouders werken. Verder wordt de kinderopvangtoeslag voor de hoogste inkomens beperkt en wordt fraude strenger aangepakt.

Vanaf 2012 alleen kinderopvangtoeslag voor gewerkte uren
Kinderopvangtoeslag is bedoeld om de arbeidsdeelname van ouders met kinderen te bevorderen. Bij de berekening van de toeslag wordt echter niet gekeken naar het aantal uren dat ouders werken, maar naar het inkomen. Het kabinet wil dat veranderen.

Vanaf 2012 wordt de kinderopvangtoeslag daarom gekoppeld aan het aantal uren dat de ouder met de kleinste baan werkt. Ouders hebben dan bij dagopvang (voor kinderen van 0 tot en met 4 jaar) recht op toeslag voor 140% van de werkuren van de minst werkende partner. Hierbij is rekening gehouden met reistijd en pauzes van de ouders.

Voor schoolgaande kinderen (van 4 tot en met 12 jaar) kunnen ouders 70% van de uren declareren. Deze kinderen maken namelijk minder gebruik van opvang, omdat ze ook naar school gaan.

Beperking kinderopvangtoeslag hoogste inkomens
De overheidsuitgaven aan kinderopvang zijn groot. Tussen 2005 en 2010 zijn de uitgaven gegroeid van  1 miljard naar  3 miljard per jaar. Het kabinet wil daarom vanaf 2012 bezuinigen op de kinderopvang. De kinderopvangtoeslag wordt beperkt en vanaf 2013 moeten alle ouders een vaste bijdrage van zo'n  15 per maand gaan betalen bovenop de kosten van de kinderopvang.

Het kabinet wil ouders met lage inkomens zoveel mogelijk ontzien. De beperking van de kinderopvangtoeslag gaat met name gelden voor de hoogste inkomens. De volgende maatregelen zijn aangekondigd:

De kinderopvangtoeslag voor het tweede en volgende kind wordt voor de hoogste inkomens versneld afgebouwd. De toeslag zal voor de hoogste inkomens dalen van ruim 82% naar 58,2%.
De mensen met de hoogste inkomens, vanaf een gezamenlijk inkomen van ongeveer  130.000, ontvangen vanaf 2013 geen kinderopvangtoeslag meer voor hun eerste kind.
De maximum uurtarieven voor de kinderopvangtoeslag worden in 2012 niet geïndexeerd.

Hoogte kinderopvangtoeslag in 2012
De hoogte van de tegemoetkoming in de kosten voor kinderopvang is afhankelijk van het gezamenlijk toetsingsinkomen en van het aantal kinderen. Het kabinet heeft voor 2012 de toeslagpercentages naar beneden bijgesteld om de kinderopvangtoeslag financieel beheersbaar te houden.

In de kinderopvangtoeslagtabel 2012 vindt u de tegemoetkoming van de overheid als percentage van de kosten van kinderopvang. In de tabel is nog geen rekening gehouden met de verplichte werkgeversbijdrage van 33,3%. Dit percentage moet er nog bij worden opgeteld. De laagste inkomens krijgen voor het eerste kind dus 90,7% van de kosten van kinderopvang vergoed (tot aan de maximum uurprijs). Voor de hoogste inkomens wordt 33,3% van de kosten vergoed.

De overheidsbijdrage en de werkgeversbijdrage worden als 1 bedrag door de Belastingdienst/Toeslagen aan werkende ouders uitgekeerd.

Fraude kinderopvangtoeslag strenger aanpakken
Het kabinet wil fraude met de kinderopvangtoeslag strenger aanpakken. Dit schrikt fraudeurs af en houdt de kinderopvang betaalbaar. Vanaf 2012 komen er extra maatregelen tegen fraude met de kinderopvangtoeslag:

De mogelijkheid om met terugwerkende kracht kinderopvangtoeslag aan te vragen wordt beperkt. Ouders kunnen straks alleen nog toeslag aanvragen over de kosten voor kinderopvang in de lopende maand en één maand daaraan voorafgaand. Gastouders die geen andere inkomsten hebben dan inkomsten uit de gastouderopvang, hebben vanaf 2012 geen recht meer op toeslag. Momenteel kunnen ouders per kind 230 uur per maand declareren per soort kinderopvang. Dit wordt 230 uur voor alle soorten kinderopvang samen. Sommige ouders weten niet voor welke uren aan kinderopvang zij toeslag kunnen aanvragen. Instellingen voor kinderopvang moeten ouders hierover gaan voorlichten. De boetes bij misbruik van de kinderopvangtoeslag worden hoger. De boete kan oplopen tot 100% van het terug te betalen bedrag.

Vanaf 2013 kunnen ouders ook worden beboet als ze niet op tijd aan de Belastingdienst doorgeven dat hun kind minder uren naar de kinderopvang gaat.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_157646069
Misschien de OP eens updaten? Staat nu nog 2012 in...
pi_157646187
Misschien kan dit in de OP:

quote:
Kinderopvangtoeslag voor alle ouders omhoog

Voor alle werkende ouders gaat de kinderopvangtoeslag vanaf 1 januari 2016 omhoog. Ouders ontvangen voor elk kind dat naar de opvang gaat meer kinderopvangtoeslag. Dit schrijft minister Asscher van Sociale Zaken en Werkgelegenheid vandaag aan de Tweede Kamer.

Zo wordt de kinderopvang voor een gezin, bijvoorbeeld een politieagent die voltijd werkt en een verpleegkundige die drie dagen in de week werkt, ruim honderd euro per maand goedkoper. Dat geldt als zij twee kinderen hebben die drie hele dagen naar de opvang gaan. Als kinderen twee dagen naar de opvang gaan, betalen de ouders zeventig euro per maand minder. Hetzelfde gezin dat alleen gebruikt maakt van drie dagen BSO betaalt ruim vijftig euro minder. Voor ouders met een laag inkomen geldt dat de overheid maximaal 94 procent van de kosten van de kinderopvang vergoedt.

Jonge ouders zitten in de drukste fase van hun leven. Het kabinet vindt het belangrijk dat zij werk en privé goed kunnen combineren. Goede en betaalbare kinderopvang helpt daarbij. Minister Asscher: 'Goede kinderopvang biedt een vertrouwde en veilige omgeving gericht op de ontwikkeling van je kind. Daar breng je als werkende ouder met een gerust hart je kind naar toe. De kinderopvang heeft meerwaarde voor ouders en kinderen. Van die meerwaarde moeten ouders en kinderen gebruik kunnen maken.'

De verhoging van de kinderopvangtoeslag kost 290 miljoen euro structureel per jaar. De maatregel staat in de begroting die het ministerie met Prinsjesdag openbaar maakt. Asscher stuurt de maatregel nu naar de Tweede Kamer zodat het begin volgend jaar al in kan gaan.

https://www.rijksoverheid(...)r-alle-ouders-omhoog
quote:
Natuurlijk nog wel even afwachten of beide Kamers het Belastingplan gaan aannemen, anders gaat er helemaal niets omhoog :{
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_157647663
Hoe werkt het eigenlijk als je kind tijdelijk wat minder naar de opvang gaat? Bij ons is er bijvoorbeeld de mogelijkheid om dagen te annuleren voor vakantie en dan heb je met 3 weken geen opvang natuurlijk een veel lagere rekening. Kun je dat gewoon achteraf corrigeren of moet je dat even echt aanpassen?

Mijn zoontje gaat de laatste weken ivm wennen op een hogere groep maar halve dagen, dus ik denk dat we komende maand ook lager uitkomen dan normaal.
pi_157647779
Ik denk dat je dat het beste kunt aanpassen Dot, wij nemen Flex opvang af en ik geef dus ook per maand aan wat ik heb afgenomen. Dat krijg je ook noet teveel toeslag die je dan eind van het jaar verschuldigd bent.
  woensdag 18 november 2015 @ 14:39:49 #6
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_157647995
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2015 13:07 schreef lunapuella het volgende:
Misschien de OP eens updaten? Staat nu nog 2012 in...
hey, ik open gewoon een nieuwe deel he.... ;)

Zal vanavond eens kijken.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_157648427
Belastingplan is aangenomen door de Tweede Kamer maar er lijkt geen meerderheid te zijn in de Eerste Kamer. De senatoren kunnen op 15 december alleen ja of nee zeggen tegen het hele belastingplan zoals dat nu is aangenomen. Het lijkt nu dus op een nee af te stevenen.

http://www.nu.nl/politiek(...)losse-schroeven.html

Hiermee zijn de eerder gepubliceerde tabellen voor 2016 waarschijnlijk van de baan. Toeslagen zullen bij een Nee niet worden verhoogd.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  woensdag 18 november 2015 @ 15:10:43 #8
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_157648640
quote:
1s.gif Op woensdag 18 november 2015 15:01 schreef Nielsch het volgende:
Belastingplan is aangenomen door de Tweede Kamer maar er lijkt geen meerderheid te zijn in de Eerste Kamer. De senatoren kunnen op 15 december alleen ja of nee zeggen tegen het hele belastingplan zoals dat nu is aangenomen. Het lijkt nu dus op een nee af te stevenen.

http://www.nu.nl/politiek(...)losse-schroeven.html

Hiermee zijn de eerder gepubliceerde tabellen voor 2016 waarschijnlijk van de baan. Toeslagen zullen bij een Nee niet worden verhoogd.
Met een nog veel groter bij effect, zie ook nieuws over naheffingen omdat alle VT's voor 2016 al zijn vastgesteld en men dus teveel VT IB/PVV zal krijgen.

Ik gok dat gezien de impact het wel door de 1ste kamer komt. De reden waarom D66 niet wilde is dat na de laatste wijzigingen het niet opnieuw door de 2e kamer was volgens mij.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_157663986
De verhoging van de toeslagentabel 2016 zit niet in die wet maar is een los ministerieel besluit dat weken terug al gepubliceerd is in de Staatscourant en dus gewoon doorgaat.
In het belastingplan zit wel iets voor 2017 maar hoe precies is me nog niet duidelijk. Geen zorgen voor 2016 dus.

Bij toeslagen is 2016 ook al door te voeren. Ik ben gewoon al klaar voor komend jaar. Moet niet gekker worden.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  donderdag 19 november 2015 @ 07:32:40 #10
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_157664024
Je bedoeld als je inlogt? Want op de gewone site kun je voor 2016 geen proefsberekening maken nog.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_157664065
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 07:21 schreef mefke79 het volgende:
De verhoging van de toeslagentabel 2016 zit niet in die wet maar is een los ministerieel besluit dat weken terug al gepubliceerd is in de Staatscourant en dus gewoon doorgaat.
In het belastingplan zit wel iets voor 2017 maar hoe precies is me nog niet duidelijk. Geen zorgen voor 2016 dus.

Bij toeslagen is 2016 ook al door te voeren. Ik ben gewoon al klaar voor komend jaar. Moet niet gekker worden.
Je VA is ook al door te voeren voor 2016 maar dat klopt - als het niet doorgaat - voor geen meter.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_157664101
Als je inlogt ja. En aangezien het een besluit is dat al vaststaat heb ik gewoon alles al doorgevoerd. Bij de Belastingdienst kan je nog geen berekening maken maar er zijn genoeg sites waar dat wel kan en anders kom je er met een rekenmachine en de tabel ook wel uit.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_157664114
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_157664803
Zo, dit gaat ons veel geld schelen... Van 18 naar 23% en tweede kind ook nog wat meer... Alhoewel het bij ons wel gaat om kdv & bso, waarbij alles bij dezelfde organisatie is ondergebracht maar we toch geen 2e kindkorting krijgen....

Nouja, goed nieuws... het was inmiddels ook wel te gortig qua kosten.
Whatever...
pi_157664820
onze oudste gaat volgend jaar naar school en dus bso/vso. zal ook wel weer een gepuzzel worden om dat om te zetten bij de belastingdienst
  donderdag 19 november 2015 @ 09:21:19 #16
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_157664890
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 09:14 schreef Coritchando het volgende:
onze oudste gaat volgend jaar naar school en dus bso/vso. zal ook wel weer een gepuzzel worden om dat om te zetten bij de belastingdienst
Nee hoor dat valt heel erg mee is mijn ervaring.
Juiste keuze maken qua wijziging en even de basis opnieuw invullen en klaar.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_157664992
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 09:14 schreef Coritchando het volgende:
onze oudste gaat volgend jaar naar school en dus bso/vso. zal ook wel weer een gepuzzel worden om dat om te zetten bij de belastingdienst
Nee hoor, hoezo?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  donderdag 19 november 2015 @ 09:47:58 #18
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_157665197
quote:
1s.gif Op donderdag 19 november 2015 07:41 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Je VA is ook al door te voeren voor 2016 maar dat klopt - als het niet doorgaat - voor geen meter.
Sterker nog, die gaat automatisch door zelfs.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  donderdag 19 november 2015 @ 09:48:13 #19
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_157665199
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 07:48 schreef mefke79 het volgende:
Als je inlogt ja. En aangezien het een besluit is dat al vaststaat heb ik gewoon alles al doorgevoerd. Bij de Belastingdienst kan je nog geen berekening maken maar er zijn genoeg sites waar dat wel kan en anders kom je er met een rekenmachine en de tabel ook wel uit.
Of met mijn excel sheetje ;)
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_157665533
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 09:12 schreef Spanky78 het volgende:
Zo, dit gaat ons veel geld schelen... Van 18 naar 23% en tweede kind ook nog wat meer... Alhoewel het bij ons wel gaat om kdv & bso, waarbij alles bij dezelfde organisatie is ondergebracht maar we toch geen 2e kindkorting krijgen....

Nouja, goed nieuws... het was inmiddels ook wel te gortig qua kosten.
Die korting krijg je automatisch van toeslagen, heeft niks met je opvang te maken.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_157665929
quote:
1s.gif Op donderdag 19 november 2015 10:14 schreef mefke79 het volgende:

[..]

Die korting krijg je automatisch van toeslagen, heeft niks met je opvang te maken.
Denk dat Spanky bedoelt dat sommige organisaties ook nog een lager tarief voor een tweede kind rekenen, en deze dat niet doet.
pi_157672013
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 10:46 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Denk dat Spanky bedoelt dat sommige organisaties ook nog een lager tarief voor een tweede kind rekenen, en deze dat niet doet.
Yup, doen ze overigens wel als ze beiden op bso of beiden kdv... raar eigenlijk.
Whatever...
pi_157673176
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 16:33 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Yup, doen ze overigens wel als ze beiden op bso of beiden kdv... raar eigenlijk.
Niet handig van ze want juist de overgang van kdv naar school/bso is een moment om de opvang te heroverwegen. Als je blijven dan beloont behoud je waarschijnlijk klanten.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_157679380
quote:
1s.gif Op donderdag 19 november 2015 17:33 schreef mefke79 het volgende:

[..]

Niet handig van ze want juist de overgang van kdv naar school/bso is een moment om de opvang te heroverwegen. Als je blijven dan beloont behoud je waarschijnlijk klanten.
Tsja, hier is eigenlijk geen alternatief. Dus we zijn veroordeeld tot een monopolist.

Beleid werkt vooral goed in grotere steden. ...
Whatever...
  User die overal opduikt 2022 donderdag 26 november 2015 @ 17:53:29 #25
186611 Haags
pi_157838696
Even een serieuze vraag: Waar moet ik rekening mee houden als de wet niet door de eerste kamer komt op 15 december?
Zonder wrijving geen glans
pi_157839998
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 17:53 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Even een serieuze vraag: Waar moet ik rekening mee houden als de wet niet door de eerste kamer komt op 15 december?
Qua toeslagen nergens mee...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_158937713
En ja hoor...foutje, bedankt zullen we maar zeggen

http://www.belastingdiens(...)eropvangtoeslag_2014

Heb je dus een beschikking over 2014 gekregen, met dagtekening 7/1/16 en moet je gaan betalen? Schrik dan niet, het is een foutje. Wel zelf even bewijzen dat het fout is, dat wel...
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_158943898
Nou, ik was gisteren flink geschrokken!
Wij moesten alles terugbetalen (op iets meer dan ¤100,- na).
Maar goed, de belastingdienst beweerde dat Ow niet naar de opvang was gegaan in 2014...
Ik vraag me af waar hij dan iedere maandag was :')
pi_158952733
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 22:37 schreef Loj het volgende:
Nou, ik was gisteren flink geschrokken!
Wij moesten alles terugbetalen (op iets meer dan ¤100,- na).
Maar goed, de belastingdienst beweerde dat Ow niet naar de opvang was gegaan in 2014...
Ik vraag me af waar hij dan iedere maandag was :')
Ze kunnen het blijkbaar toch leuker maken :')

Ik ben ermee gestopt, ik krijg elk jaar volgens mijn eigen berekeningen minder terug dan de belastingdienst berekent. Geen idee waarom zij altijd 100-200 euro hoger uitkomen, ik neem letterlijk de getallen uit de definitieve brieven van ze over. Maar ik maak me maar niet meer druk.
  woensdag 17 februari 2016 @ 16:09:42 #30
410138 stapoetiepe
of eigenlijk stopoetiepe
pi_159993262
En toen was het februari en kreeg ik de jaaropgaven van de kinderopvang binnen. Met daarbij de dringende aanbeveling om dingen die niet kloppen aan de belastingdienst te melden. Natuurlijk klopt er van alles niet. En...nu? Ik kan op toeslagen.nl alleen een wijziging doorgeven in het aantal uren per maand. Nergens is een optie 'corrigeer 2015'. Wil ik te snel?
When you are dead, you do not know you are dead. It's only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
pi_159994280
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 16:09 schreef stapoetiepe het volgende:
En toen was het februari en kreeg ik de jaaropgaven van de kinderopvang binnen. Met daarbij de dringende aanbeveling om dingen die niet kloppen aan de belastingdienst te melden. Natuurlijk klopt er van alles niet. En...nu? Ik kan op toeslagen.nl alleen een wijziging doorgeven in het aantal uren per maand. Nergens is een optie 'corrigeer 2015'. Wil ik te snel?
Ik denk zodra je de definieve aanslag 2015 hebt van de bd bezwaar aantekenen? Dat was wel mijn plan iig.
  woensdag 17 februari 2016 @ 16:54:57 #32
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_159994464
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 16:09 schreef stapoetiepe het volgende:
En toen was het februari en kreeg ik de jaaropgaven van de kinderopvang binnen. Met daarbij de dringende aanbeveling om dingen die niet kloppen aan de belastingdienst te melden. Natuurlijk klopt er van alles niet. En...nu? Ik kan op toeslagen.nl alleen een wijziging doorgeven in het aantal uren per maand. Nergens is een optie 'corrigeer 2015'. Wil ik te snel?
Je kan een wijziging gewoon gewoon met terugwerkende kracht in laten gaan.
Zowel uren als inkomen als gegevens in de opvang zelf.
Maar wat klopt er niet dan?

Ik corrigeer altijd alles zelf ipv eeuwen te wachten op de definitieve aanslag.
Ik heb je lief mijn hele leven
  woensdag 17 februari 2016 @ 17:54:56 #33
410138 stapoetiepe
of eigenlijk stopoetiepe
pi_159995791
quote:
1s.gif Op woensdag 17 februari 2016 16:54 schreef laziness het volgende:

[..]

Je kan een wijziging gewoon gewoon met terugwerkende kracht in laten gaan.
Zowel uren als inkomen als gegevens in de opvang zelf.
Maar wat klopt er niet dan?

Ik corrigeer altijd alles zelf ipv eeuwen te wachten op de definitieve aanslag.
Het was een nogal ingewikkeld jaar, kind geboren, tijdje werkloos geweest, en we hebben ook nog eens gastouder opvang dus het aantal uren wisselt per maand. Ik zou gewoon graag ergens een overzicht hebben van wat de belastingdienst denkt dat we aan uren hebben afgenomen en dat dan kunnen corrigeren. Liefst per maand, maar het overzicht van het gastouderbureau is ook alleen per jaar. Hoe kan dat trouwens, dan weten ze toch niet wanneer je de uren afnam en of dat een maand was waarin je werkte?
Wat was het eenvoudig met het hele jaar kdv en dezelfde banen..
When you are dead, you do not know you are dead. It's only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
  woensdag 17 februari 2016 @ 18:48:24 #34
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_159996978
quote:
1s.gif Op woensdag 17 februari 2016 17:54 schreef stapoetiepe het volgende:

[..]

Het was een nogal ingewikkeld jaar, kind geboren, tijdje werkloos geweest, en we hebben ook nog eens gastouder opvang dus het aantal uren wisselt per maand. Ik zou gewoon graag ergens een overzicht hebben van wat de belastingdienst denkt dat we aan uren hebben afgenomen en dat dan kunnen corrigeren. Liefst per maand, maar het overzicht van het gastouderbureau is ook alleen per jaar. Hoe kan dat trouwens, dan weten ze toch niet wanneer je de uren afnam en of dat een maand was waarin je werkte?
Wat was het eenvoudig met het hele jaar kdv en dezelfde banen..
Als je bij mijn.toeslagen.nl naar je beschikking van 2015 gaat en je gaat naar de specificatie zie je precies van welke gegevens ze maandelijks uit zijn gegaan.

Het gastouderbureau geeft het wel per maand door aan de belastingdienst neem ik aan en ik zou verzoeken om een specificatie per maand bij ze.

Maar je mag 6 maanden werkeloos zijn en de toeslag behouden en de uren is uiteindelijk de bedoeling dat je op jaarbasis op het juiste aantal uitkomt.
Tenzij het enorm afwijkt zou ik niet al teveel gaan rommelen aan de uren voor elke maand van vorig jaar. Daar wordt het voor beide partijen niet overzichtelijker van.

Ik zei wel dat ik het zelf corrigeer maar dan heb ik het vooral over inkomen. Onze uren wisselen niet dus daar zit weinig verschil in en daar blijf ik af.
Ik heb je lief mijn hele leven
  woensdag 17 februari 2016 @ 21:21:19 #35
410138 stapoetiepe
of eigenlijk stopoetiepe
pi_160002679
quote:
1s.gif Op woensdag 17 februari 2016 18:48 schreef laziness het volgende:

[..]

Als je bij mijn.toeslagen.nl naar je beschikking van 2015 gaat en je gaat naar de specificatie zie je precies van welke gegevens ze maandelijks uit zijn gegaan.

Het gastouderbureau geeft het wel per maand door aan de belastingdienst neem ik aan en ik zou verzoeken om een specificatie per maand bij ze.

Maar je mag 6 maanden werkeloos zijn en de toeslag behouden en de uren is uiteindelijk de bedoeling dat je op jaarbasis op het juiste aantal uitkomt.
Tenzij het enorm afwijkt zou ik niet al teveel gaan rommelen aan de uren voor elke maand van vorig jaar. Daar wordt het voor beide partijen niet overzichtelijker van.

Ik zei wel dat ik het zelf corrigeer maar dan heb ik het vooral over inkomen. Onze uren wisselen niet dus daar zit weinig verschil in en daar blijf ik af.
Ik kan alleen per maand zien hoeveel ze hebben uitgekeerd. En dat klopt al niet, want ik heb 30x doorgegeven dat ik geen toeslag meer wilde omdat ik werkloos was, maar toch steeds 50 euro oid gekregen. Ik was werkloos (of eigenlijk met verlof, maar goed, einde contract) vanaf eind december. Toen mocht je nog maar 3 maanden zoeken. Dus vanaf april 2015 had ik geen recht op KOT. En vanaf september weer wel.
Maar OK, ik zal maar wachten op bericht.
When you are dead, you do not know you are dead. It's only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
  woensdag 17 februari 2016 @ 21:42:36 #36
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_160003481
quote:
1s.gif Op woensdag 17 februari 2016 21:21 schreef stapoetiepe het volgende:

[..]

Ik kan alleen per maand zien hoeveel ze hebben uitgekeerd. En dat klopt al niet, want ik heb 30x doorgegeven dat ik geen toeslag meer wilde omdat ik werkloos was, maar toch steeds 50 euro oid gekregen. Ik was werkloos (of eigenlijk met verlof, maar goed, einde contract) vanaf eind december. Toen mocht je nog maar 3 maanden zoeken. Dus vanaf april 2015 had ik geen recht op KOT. En vanaf september weer wel.
Maar OK, ik zal maar wachten op bericht.
Oke dit is een extreem aardige bui van mij :P

Klik op mijn beschikkingen en dan 2015. Dan kom je in dit scherm en dan druk je op specificatie. Van de laatste beschikking lijkt me het meest logische.


Daarna kom je in een scherm zoals dit. Per maand dat je een wijziging door hebt gegeven zie je dat hier terug. Of als het een aantal maanden hetzelfde was zie je dat ook aan de data. Als je op de zwarte tekst klikt klapt het open en zie je precies met hoeveel uur er die maand is gerekend etc.
Ik heb je lief mijn hele leven
  woensdag 17 februari 2016 @ 21:47:58 #37
410138 stapoetiepe
of eigenlijk stopoetiepe
pi_160003682
quote:
1s.gif Op woensdag 17 februari 2016 21:42 schreef laziness het volgende:

[..]

Oke dit is een extreem aardige bui van mij :P

Klik op mijn beschikkingen en dan 2015. Dan kom je in dit scherm en dan druk je op specificatie. Van de laatste beschikking lijkt me het meest logische.
[ link | afbeelding ]

Daarna kom je in een scherm zoals dit. Per maand dat je een wijziging door hebt gegeven zie je dat hier terug. Of als het een aantal maanden hetzelfde was zie je dat ook aan de data. Als je op de zwarte tekst klikt klapt het open en zie je precies met hoeveel uur er die maand is gerekend etc.
[ link | afbeelding ]
:o
_O_
Geniaal!
When you are dead, you do not know you are dead. It's only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
  Milf donderdag 18 februari 2016 @ 00:47:51 #38
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_160008979
Ik geef nog altijd door wat ik per jaar denk te gebruiken aan uren. Ik heb dan ook geen mijntoeslagen.nl.

Is dit sinds vorig jaar? Nog nooit gezien dit.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  Milf donderdag 18 februari 2016 @ 00:49:03 #39
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_160008993
Voordat je denkt

Wtf :{ |:( :|W


Ik woon in Duitsland en werk in Nederland.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  donderdag 18 februari 2016 @ 06:13:53 #40
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_160009648
Dit is nu een jaartje of twee? Werkt met digid. Als je dat hebt kan je dus online wijzigingen aanbrengen en alles in zien. Ook voor andere toeslagen trouwens. Niet alleen KOT.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_160010027
Ingevoerd sinds 2012 ;)
  donderdag 18 februari 2016 @ 08:17:05 #42
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_160010088
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 08:11 schreef LadyBlack het volgende:
Ingevoerd sinds 2012 ;)
Ja ik zat al te denken, volgens mij gebruik ik het al langer :D
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_160069129
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 22:37 schreef Loj het volgende:
Nou, ik was gisteren flink geschrokken!
Wij moesten alles terugbetalen (op iets meer dan ¤100,- na).
Maar goed, de belastingdienst beweerde dat Ow niet naar de opvang was gegaan in 2014...
Ik vraag me af waar hij dan iedere maandag was :')
De belasting dienst....
Leuker kunnen we het niet maken!
Oh zeker wel.... :')
Ons bezwaar is toegekend en we hebben het volledige bedrag van 2014 (dat we dus al hadden gekregen) nogmaals op onze rekening gestort gekregen...... :D

hier gaan ze vast achterkomen he ;) :')
pi_162310435
Iemand ervaring met steekproeven mbt kinderopvangtoeslag. Ik heb een aantal weken geleden mijn contracten, jaaropgaven en bankafshriften opgestuurd en nu logde ik net toevallig in op Mijn toeslagen en zie dat de toeslag voor alle kinderen is stopgezet door de belastingdienst op 12 mei, gewoon zo zonder opgaaf van reden. :( Opnieuw activeren zal vast niet zonder slag of stoot gaan, want het blijft tenslotte de belastingdienst.

Morgen ga ik ze bellen, maar ik ben op dit moment witheet en moet eigenlijk gewoon even mijn frustratie kwijt. :@
Want stel, stel dat de brief is kwijtgeraakt, of stel dat ik überhaupt niets ontvangen zou hebben omdat PostNL de originele brief niet bij mij bezorgd had, dan had ik toch op zijn minst een reminder moeten krijgen. Ook in de Mijn overheid berichtenbox staat niets. Aangezien wij bijna 2000 euro toeslag per maand krijgen is dit echt niet grappig. Denk je je zaken goed geregeld te hebben... -O-
  woensdag 18 mei 2016 @ 23:12:55 #45
171422 LadyBlack
paint it black
pi_162312441
OMG Nikki :X

Een heel flauwe vraag, maar had je het op tijd opgestuurd? En was het exact waar ze om vroegen?

Helaaaas gaan dit soort dingen echt op de letter en volautomatisch.
  woensdag 18 mei 2016 @ 23:15:36 #46
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_162312543
¤2000,- per maand??? :o
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_162312747
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 23:12 schreef LadyBlack het volgende:
OMG Nikki :X

Een heel flauwe vraag, maar had je het op tijd opgestuurd? En was het exact waar ze om vroegen?

Helaaaas gaan dit soort dingen echt op de letter en volautomatisch.
Ja ik heb het op tijd opgestuurd.

Echt volautomatisch? Iemand moet toch die kopiëren beoordelen? Ik hoop echt dat het snel opgelost kan worden, want anders gaat ons spaargeld er hard doorheen. :{

Het was niet exact waar ze om vroegen, want ze wilden ondertekende contracten met uurtarieven. Die heb ik wel gestuurd, maar met het oude uurtarief omdat dat vrijwel elk jaar aangepast wordt. Ik heb er bij de opmerkingen keurig bijgezet dat we niet elk jaar een nieuw contract tekenen en ook op de jaaropgave staat het nieuwe tarief. Dat leek me voldoende.

[ Bericht 15% gewijzigd door _NIKKI_ op 18-05-2016 23:27:25 ]
pi_162316002
quote:
1s.gif Op woensdag 18 mei 2016 23:21 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Ja ik heb het op tijd opgestuurd.

Echt volautomatisch? Iemand moet toch die kopiëren beoordelen? Ik hoop echt dat het snel opgelost kan worden, want anders gaat ons spaargeld er hard doorheen. :{

Het was niet exact waar ze om vroegen, want ze wilden ondertekende contracten met uurtarieven. Die heb ik wel gestuurd, maar met het oude uurtarief omdat dat vrijwel elk jaar aangepast wordt. Ik heb er bij de opmerkingen keurig bijgezet dat we niet elk jaar een nieuw contract tekenen en ook op de jaaropgave staat het nieuwe tarief. Dat leek me voldoende.
Is het een definitieve berekening? Dan bezwaar maken met dit formulier:

http://www.belastingdiens(...)finitieve_berekening

Kopieën nog een keer opsturen en vermelden dat je dat al eerder hebt gedaan. Zeggen dat je gehoord wil worden als ze voornemens zijn je bezwaar af te wijzen.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_162316870
quote:
15s.gif Op woensdag 18 mei 2016 22:26 schreef _NIKKI_ het volgende:
Iemand ervaring met steekproeven mbt kinderopvangtoeslag. Ik heb een aantal weken geleden mijn contracten, jaaropgaven en bankafshriften opgestuurd en nu logde ik net toevallig in op Mijn toeslagen en zie dat de toeslag voor alle kinderen is stopgezet door de belastingdienst op 12 mei, gewoon zo zonder opgaaf van reden. :( Opnieuw activeren zal vast niet zonder slag of stoot gaan, want het blijft tenslotte de belastingdienst.

Morgen ga ik ze bellen, maar ik ben op dit moment witheet en moet eigenlijk gewoon even mijn frustratie kwijt. :@
Want stel, stel dat de brief is kwijtgeraakt, of stel dat ik überhaupt niets ontvangen zou hebben omdat PostNL de originele brief niet bij mij bezorgd had, dan had ik toch op zijn minst een reminder moeten krijgen. Ook in de Mijn overheid berichtenbox staat niets. Aangezien wij bijna 2000 euro toeslag per maand krijgen is dit echt niet grappig. Denk je je zaken goed geregeld te hebben... -O-
Succes met bellen! Hoop op een duidelijk antwoord en een snelle oplossing.
Met een meidenkwartet
pi_162317026
quote:
1s.gif Op woensdag 18 mei 2016 23:21 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Ja ik heb het op tijd opgestuurd.

Echt volautomatisch? Iemand moet toch die kopiëren beoordelen? Ik hoop echt dat het snel opgelost kan worden, want anders gaat ons spaargeld er hard doorheen. :{

Het was niet exact waar ze om vroegen, want ze wilden ondertekende contracten met uurtarieven. Die heb ik wel gestuurd, maar met het oude uurtarief omdat dat vrijwel elk jaar aangepast wordt. Ik heb er bij de opmerkingen keurig bijgezet dat we niet elk jaar een nieuw contract tekenen en ook op de jaaropgave staat het nieuwe tarief. Dat leek me voldoende.
Dat van het de afwijkende uurprijs moet geen probleem zijn, dat mag je oplossen in een urenbijlage en dat heb je gedaan. Je moet wel voor alle kinderen een door beide partijen ondertekent contract hebben.
Maar zo stopzetten zonder waarschuwing vind ik apart, die heb ik nog niet eerder gehoord.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
pi_162317077
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 09:05 schreef Cathmar het volgende:

[..]

Succes met bellen! Hoop op een duidelijk antwoord en een snelle oplossing.
Bellen zal weinig uithalen, beter stuur je gelijk een bezwaarschrift in.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_162317098
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 09:18 schreef d.k. het volgende:

[..]

Dat van het de afwijkende uurprijs moet geen probleem zijn, dat mag je oplossen in een urenbijlage en dat heb je gedaan. Je moet wel voor alle kinderen een door beide partijen ondertekent contract hebben.
Maar zo stopzetten zonder waarschuwing vind ik apart, die heb ik nog niet eerder gehoord.
Ik ook niet. Je krijgt eigenlijk altijd een eerste uitvraag van informatie en daarna nog een herinneren. Pas als ze dan nog niets horen gaan ze dingen aanpassen. Ben wel benieuwd hoe de vork hier in de steel zit.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_162317122
de jaaropgave zou voldoende moeten zijn. Ik heb nog nooit meer als de jaaropgaves opgestuurd en dat is altijd goed bevonden.

mooi klote als ze je zomaar stopzetten..zeker als het om die bedragen gaat :S
hopelijk is het snel weer recht getrokken!
pi_162317173
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 09:25 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
de jaaropgave zou voldoende moeten zijn. Ik heb nog nooit meer als de jaaropgaves opgestuurd en dat is altijd goed bevonden.

Dit is een onzinuitspraak natuurlijk. Voor het overgrote deel van de KOT-ontvangers zijn jaaropgaves inderdaad genoeg, maar steekproefsgewijs vraagt Toeslagen wel eens om meer informatie, zoals bij deze user het geval is.

[ Bericht 0% gewijzigd door Nielsch op 19-05-2016 09:37:55 ]
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_162317258
Bij letter van de wet is de jaaropgave alleen NOOIT genoeg. Er moet een door beide partijen getekende overeenkomst liggen waarin vastligt welke prijs en welke opvang op welk lrkp nummer er wordt geboden. Als dan na het tekenen de prijs of het aantal uren wordt aangepast, dan is een nieuwe urenbijlage voldoende. Daarop moeten dan wel alle gegevens staan die nodig zijn, maar deze hoeft niet getekend te zijn.

Maar, ze geeft aan dat die getekende overeenkomst er is en dat er ook een kopie van is opgestuurd, dus dan zou dat geen probleem moeten zijn.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
pi_162317303
wij krijgen elk jaar een jaaropgave waarop al deze informatie staat...maar oke prima, dan is het onzin :) maakt ook niet uit he..als het voor Nikki maar snel opgelost is
pi_162317413
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 09:39 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
wij krijgen elk jaar een jaaropgave waarop al deze informatie staat...maar oke prima, dan is het onzin :) maakt ook niet uit he..als het voor Nikki maar snel opgelost is
Die jaaropgave moet je ook krijgen, dat is ook prima, Maar zonder getekend contract is een jaaropgave nutteloos.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
pi_162317454
Als dat met het contract incluis daadwerkelijke uurprijs is, dan even contact opnemen met degene waar het contract mee is afgesloten? En dan juiste nieuwe contract met juiste uurprijs ondertekenen per datum dat het in is gegaan. Dan is dat probleem toch opgelost?
pi_162317538
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 09:47 schreef Twinkle20 het volgende:
Als dat met het contract incluis daadwerkelijke uurprijs is, dan even contact opnemen met degene waar het contract mee is afgesloten? En dan juiste nieuwe contract met juiste uurprijs ondertekenen per datum dat het in is gegaan. Dan is dat probleem toch opgelost?
De BD is niet gek he, he toevallig, nu heb je ineens een nieuw contract?!
Maar goed, maakt niet uit, Nikki geeft aan een contract te hebben meegestuurd, dus dat mag het probleem niet zijn. Het blijft hoe dan ook raar dat het ineens is stopgezet zonder waarschuwing. Daar moet ze achteraan. En dat zou ik schriftelijk doen (bezwaar indienen) en ook even bellen, want er moet ergens een reden te vinden zijn voor het stopzetten.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
pi_162317581
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 09:52 schreef d.k. het volgende:

[..]

De BD is niet gek he
Uit ervaring kan ik toch vertellen dat ik andere dingen met ze heb meegemaakt :D
pi_162317678
Maar op het moment dat je er al uitgepikt bent voor controle en je al alles opgestuurd hebt en je gaat dan ineens aan de basis iets veranderen door een ander contract op te sturen, geef je ze gewoon voer om je niet meer te vertrouwen. En hee, geef ze daarin eens ongelijk.
Bovendien,nogmaals, niet nodig in dit geval. Er is een contract.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
pi_162317744
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 09:39 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
wij krijgen elk jaar een jaaropgave waarop al deze informatie staat...maar oke prima, dan is het onzin :) maakt ook niet uit he..als het voor Nikki maar snel opgelost is
Nogmaals, als je wordt geselecteerd voor EXTRA controle is een jaaropgave alleen niet meer genoeg. Dan is het inderdaad onzin om tegen zo iemand te gaan zeggen dat de jaaropgave alleen wel genoeg is, want dat is het niet. Kun je wel verongelijkt gaan doen, maar je gaf gewoon verkeerde informatie.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  donderdag 19 mei 2016 @ 10:12:10 #63
327807 Mariposas
יה&#14
pi_162317892
quote:
6s.gif Op donderdag 19 mei 2016 09:22 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Bellen zal weinig uithalen, beter stuur je gelijk een bezwaarschrift in.
Tegen welke beschikking?
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_162317967
quote:
1s.gif Op donderdag 19 mei 2016 10:12 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Tegen welke beschikking?
Ja dat is de vraag bij Nikki. Is er wel een beschikking. Want zonder beschikking wordt het lastig. Maar daarom zou ik er dus voor kiezen eerst even te bellen en te vragen waarom er iets wordt stopgezet. En daarna als de bliksem een bezwaar indienen tegen de beschikking over 2015 (en die moet dan wel definitief zijn want anders kan het ook niet zomaar stopgezet zijn in 2016)
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
pi_162318841
quote:
6s.gif Op donderdag 19 mei 2016 10:04 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Nogmaals, als je wordt geselecteerd voor EXTRA controle is een jaaropgave alleen niet meer genoeg. Dan is het inderdaad onzin om tegen zo iemand te gaan zeggen dat de jaaropgave alleen wel genoeg is, want dat is het niet. Kun je wel verongelijkt gaan doen, maar je gaf gewoon verkeerde informatie.
hallo? verkeerde been uit bed? ik doe helemaal niet verongelijkt, jij doet gepikeerd omdat ik niet precies zeg wat jij wilt horen.
wat wil je nou? ja meneer Nielsch mischien heb je wel gelijk..zo goed?
pi_162319133
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 10:54 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:

[..]

hallo? verkeerde been uit bed? ik doe helemaal niet verongelijkt, jij doet gepikeerd omdat ik niet precies zeg wat jij wilt horen.
wat wil je nou? ja meneer Nielsch mischien heb je wel gelijk..zo goed?
waarom doe je zo gepikeerd? :s)
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_162334686
Nou de reden is bekend... ze hebben het te laat ontvangen. En ze sturen dus maar één brief en zetten de boel dan gelijk stop. Vandaag heb ik een nieuwe brief ontvangen waarin staat dat het is stopgezet en dat ik alsnog de gevraagde gegevens moet opsturen binnen 2 weken, zodat ze kunnen bepalen of ik er alsnog recht op heb.

Ik heb ze dus ook gebeld en het bleek dat de gegevens pas vorige week zijn aangekomen daar. Hoe dat heeft kunnen gebeuren snap ik echt niet. :( Omdat ze de gegevens inmiddels wel hebben hoef ik het niet opnieuw op te sturen. Fingers crossed dat de gegevens oké zijn en alles weer wordt geactiveerd zonder gedoe. Ze wisten me wel al te vertellen dat het 6-8 weken duurt voor de nieuwe beschikking er dan is en daar komt de afhandeltijd voor het beoordelen van de opgestuurde formulieren nog bij. Hoe lang dat gaat duren kon ze me niet vertellen. Kortom, ik ga uit van minstens 3 maanden geen toeslag voorlopig. Dat krijg ik dan uiteindelijk wel weer met terugwerkende kracht gestort en dan komt het goed. To be continued dus...

Normaal moest ik trouwens ook alleen de jaaropgaven sturen en dat ging altijd prima en was voldoende, maar dit is een steekproef waarbij ze de hele administratie controleren incl. contracten en bankafschriften.

Ik heb nog wel even aangegeven dat ze door dit soort acties hele gezinnen (tijdelijk) de afgrond in helpen. Stel dat je op vakantie bent en de brief mist (je hebt maar 2 weken de tijd om te reageren) dan wordt dus zonder pardon alles stopgezet. Geen reminder, niets. Ja die reminder komt als alles al stopgezet is, maar daar heb je dan ook niets meer aan. Ik vind het echt bizar. Gelukkig ben ik in de luxe positie dat ik het kan voorschieten, maar ik kan me goed voorstellen dat veel mensen daar simpelweg niet toe in staat zijn. Dan zul je dus echt tijdelijk de kinderopvang niet moeten betalen of geld lenen etc. Leuker kunnen we het niet maken... -O-
pi_162335934
Nou daar ben je mooi klaar mee dan :(
Hopen dat ze niet de maximale tijd nodig hebben die ervoor staat en het gewoon wat sneller afhandelen.
  donderdag 19 mei 2016 @ 21:49:52 #69
171422 LadyBlack
paint it black
pi_162336177
Klopt Nikki, ik heb toen ik bij de BelTel werkte ook wel eens dagverblijven aan de lijn gehad, of het wel klopte dat hun klanten geen toeslag kregen. Want die konden dan inderdaad al een tijdje niet betalen :X

Fijn dat t bij jou opgehelderd is. En weet je, die 8 weken is inderdaad de officiële termijn, maar t kan gelukkig ook sneller.
pi_162337229
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 21:49 schreef LadyBlack het volgende:
Klopt Nikki, ik heb toen ik bij de BelTel werkte ook wel eens dagverblijven aan de lijn gehad, of het wel klopte dat hun klanten geen toeslag kregen. Want die konden dan inderdaad al een tijdje niet betalen :X

Fijn dat t bij jou opgehelderd is. En weet je, die 8 weken is inderdaad de officiële termijn, maar t kan gelukkig ook sneller.
Ik hoop dat het sneller kan, want ik kan niet zo goed tegen wachten in onzekerheid. Niet dat ik verwacht dat er iets mis is, maar toch. -O-
Gelukkig is het nog geen vakantietijd, want dan zou het vast 3 keer zo langzaam gaan allemaal. :')
Als ik over 2 weken nog niets heb gehoord dan bel ik weer even om naar de status te vragen. Ik houd er niet van als ik zelf geen contole/overzicht heb m.b.t. de voortgang namelijk. :@
pi_162343336
Twee weken, hoe bizar snel. En dan ook nog meteen stopzetten. Hopelijk gaat het sneller dan ze nu aangegeven want het is wel heel veel voorschieten.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
pi_162834924
Nieuws over 2017. Kreeg ik net van mijn opvangorganisatie.
-----------------

Maximum uurprijzen 2017 in de kinderopvang bekend

Door de extra investering in de kinderopvangtoeslag en een dubbele indexering zijn de uurtarieven die voor kinderopvang in 2017 maximaal worden vergoed, een stuk hoger.

De maximum uurprijs voor de dagopvang bedraagt in 2017 ¤ 7,18 (dit is nu nog ¤ 6,89). Voor de buitenschoolse opvang wordt dit ¤ 6,69 (is nu nog ¤ 6,42) en voor de gastouderopvang wordt het ¤ 5,75 (is nu nog ¤ 5,52). Dit meldt minister Asscher (Sociale Zaken) in een uitgebreide brief over kwaliteit en toegankelijkheid in de kinderopvang.

Kinderopvangtoeslag

De investering in kinderopvangtoeslag heeft vooral een gunstig effect voor midden- en hoge inkomens. Voor hoge inkomens wordt het minimale toeslagpercentage in de eerste kindtabel, verhoogd van 23,8 procent overheidsbijdrage naar 33,3 procent. Lagere inkomens krijgen de kinderopvang al grotendeels vergoed. Dat is nu voor de laagste inkomens nog 93 procent, maar dit wordt 94 procent.

Indexering

Ieder jaar worden de maximum uurprijzen geïndexeerd. Dit stelt kinderopvangorganisaties in staat een constante kwaliteit van kinderopvang te bieden. In 2012 kon deze indexering vanwege budgettaire redenen niet plaatsvinden. Minister Asscher maakt dit goed door in 2017 zowel de indexering van 2012 als die van 2017 door te voeren. Dat betekent dat de maximaal te vergoeden uurprijzen voor de dagopvang, buitenschoolse opvang en gastouderopvang met 2,5 procent worden verhoogd.
Met een meidenkwartet
pi_162834936
Nikki, al meer duidelijkheid?

Ik ben aan het rekenen. Vanaf november gaan kind 3 en 4 ook naar school en we gaan een afweging maken of de go (aan huis) blijft, of dat ze allemaal naar de bso gaan. Kosten zijn niet doorslaggevend, maar wel belangrijk.
Met een meidenkwartet
pi_162834974
Godver... Grijp weer overal naast....

Kind wordt volgend jaar 4... Dus komt er eens wat geld bij... Missen we het net...

Wat dat betreft zitten we wel mis... 1e kind was onderweg en de bezuinigingen werden gedaan... 2e kind gaat straks naar school en er komt wat geld bij....

Wel fijn voor werkende mensen met een gewone baan, want die betalen nu schandalig veel voor opvang. Zeker als er een groot verschil in inkomen is tussen twee partners. Dan werkt een van de twee voor niets
Whatever...
pi_162834976
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2016 09:26 schreef Cathmar het volgende:
Nieuws over 2017. Kreeg ik net van mijn opvangorganisatie.
-----------------

Maximum uurprijzen 2017 in de kinderopvang bekend

Door de extra investering in de kinderopvangtoeslag en een dubbele indexering zijn de uurtarieven die voor kinderopvang in 2017 maximaal worden vergoed, een stuk hoger.

De maximum uurprijs voor de dagopvang bedraagt in 2017 ¤ 7,18 (dit is nu nog ¤ 6,89). Voor de buitenschoolse opvang wordt dit ¤ 6,69 (is nu nog ¤ 6,42) en voor de gastouderopvang wordt het ¤ 5,75 (is nu nog ¤ 5,52). Dit meldt minister Asscher (Sociale Zaken) in een uitgebreide brief over kwaliteit en toegankelijkheid in de kinderopvang.

Kinderopvangtoeslag

De investering in kinderopvangtoeslag heeft vooral een gunstig effect voor midden- en hoge inkomens. Voor hoge inkomens wordt het minimale toeslagpercentage in de eerste kindtabel, verhoogd van 23,8 procent overheidsbijdrage naar 33,3 procent. Lagere inkomens krijgen de kinderopvang al grotendeels vergoed. Dat is nu voor de laagste inkomens nog 93 procent, maar dit wordt 94 procent.

Indexering

Ieder jaar worden de maximum uurprijzen geïndexeerd. Dit stelt kinderopvangorganisaties in staat een constante kwaliteit van kinderopvang te bieden. In 2012 kon deze indexering vanwege budgettaire redenen niet plaatsvinden. Minister Asscher maakt dit goed door in 2017 zowel de indexering van 2012 als die van 2017 door te voeren. Dat betekent dat de maximaal te vergoeden uurprijzen voor de dagopvang, buitenschoolse opvang en gastouderopvang met 2,5 procent worden verhoogd.
Zo zinloos. Want die boeven van de kinderopvang verhogen hun tarieven gewoon nog wat verder is mijn ervaring :r
pi_162835066
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2016 09:30 schreef Spanky78 het volgende:
Zeker als er een groot verschil in inkomen is tussen twee partners. Dan werkt een van de twee voor niets
Ja hi :W
Iedere maand weer een beetje huilen.
Met een meidenkwartet
pi_162835092
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2016 09:30 schreef Coritchando het volgende:

Zo zinloos. Want die boeven van de kinderopvang verhogen hun tarieven gewoon nog wat verder is mijn ervaring :r
Nou ik vrees het ook |:(
Met een meidenkwartet
pi_162835309
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2016 09:30 schreef Spanky78 het volgende:
Godver... Grijp weer overal naast....

Kind wordt volgend jaar 4... Dus komt er eens wat geld bij... Missen we het net...

Wat dat betreft zitten we wel mis... 1e kind was onderweg en de bezuinigingen werden gedaan... 2e kind gaat straks naar school en er komt wat geld bij....

Wel fijn voor werkende mensen met een gewone baan, want die betalen nu schandalig veel voor opvang. Zeker als er een groot verschil in inkomen is tussen twee partners. Dan werkt een van de twee voor niets
Hoezo grijp je mis?

Ik vind dat altijd zo suf om naar de verschillen in inkomens te kijken en dan te zeggen dat er één voor niets werkt. Dat is natuurlijk dikke onzin.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_162835479
Nikki weet je intussen al wat meer?

En wat Coritchando zegt ... Het grabbelbedrijf waar we eerst opvang bij afnamen, zetten dat toentertijd heul groot op facebook. En toen maakte ik al de kritische opmerking: 'jaja, en over een paar maanden krijgen we een brief waarin staat dat de bedragen weer exponentieel omhoog vliegen'. Werd wijselijk niet op gereageerd ....
En wat kregen we een paar maanden later? :') ... Een brief waarin stond dat de tarieven belachelijk omhoog gingen waardoor we dus niks aan dat extraatje hadden :') .. Er was wel meer onvrede dus we zijn daar toen ook weg gegaan.
pi_162835561
Mijn ervaring is ook dat dat extra geld direct door de opvang opgeslokt wordt. En dat vinden ze nog heel normaal ook. En maar klagen dat er mensen uit moeten omdat het aantal kinderen terugloopt 8)7
  woensdag 8 juni 2016 @ 10:27:33 #81
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_162835971
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2016 09:30 schreef Spanky78 het volgende:
Godver... Grijp weer overal naast....

Kind wordt volgend jaar 4... Dus komt er eens wat geld bij... Missen we het net...

Wat dat betreft zitten we wel mis... 1e kind was onderweg en de bezuinigingen werden gedaan... 2e kind gaat straks naar school en er komt wat geld bij....

Wel fijn voor werkende mensen met een gewone baan, want die betalen nu schandalig veel voor opvang. Zeker als er een groot verschil in inkomen is tussen twee partners. Dan werkt een van de twee voor niets
De toeslag voor de bso gaat toch ook omhoog dus zie niet in waarom je mis grijpt?
Tevens werk je nooit voor niks. Er is meer te behalen met werk op vele fronten.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_162836014
quote:
1s.gif Op woensdag 8 juni 2016 10:27 schreef laziness het volgende:

[..]

De toeslag voor de bso gaat toch ook omhoog dus zie niet in waarom je mis grijpt?
Tevens werk je nooit voor niks. Er is meer te behalen met werk op vele fronten.
Ja precies. Zoveel reden waarom ik nog werk. Zou echt niet zonder kunnen O+
Met een meidenkwartet
pi_162841706
Goed bericht Cathmar. Met 3 kinderen op de opvang sga ik er vast op vooruit. :)

Ik weet ook meer inmiddels. Als in, ik heb wel recht op opvang in 2015, dus geen 17000+ euro terugbetalen. Dat had overigens wel in 23 termijnen van iets van 700 euro gemogen. :')
Anyway, het wordt allemaal weer opgestart, maar dat gaat niet gebeuren voor de eerstvolgende uitbetalingsdag. Kortom sowieso 1 maand voorschieten en wellicht 2, maar daar kan ik me niet heel druk om maken. Ik zag in Mijn Toeslagen dat er een brief wordt verstuurd op 21 juni (dat weten ze nu al maar versturen doen ze nog even niet :')). Die brief is waarschijnlijk om de opvangtoeslag voor 2016 weer op te starten. Mooie datum ook, één dag na de betaling voor juli. }:| Ik haal in ieder geval weer een beetje opgelucht adem, want ik was ondanks dat ik wist dat ik wel alles goed geregeld had toch wel een beetje geschrokken.
pi_162842596
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2016 09:35 schreef Cathmar het volgende:

[..]

Ja hi :W
Iedere maand weer een beetje huilen.
Iedere maand weer dik 1000 euro wegbrengen. Inderdaad huilen.
Whatever...
pi_162842700
quote:
1s.gif Op woensdag 8 juni 2016 10:27 schreef laziness het volgende:

[..]

De toeslag voor de bso gaat toch ook omhoog dus zie niet in waarom je mis grijpt?
Tevens werk je nooit voor niks. Er is meer te behalen met werk op vele fronten.
Dat is waar, dat scheelt wel weer. Maar ik vind het toch wel apart dat de overheid niet te voorspellen is wbt dit soort beleid. En het voelt ook wel oneerlijk aan. Zou goed zijn als we eens wat minder vaak dingen zouden veranderen en gewoon wat meer solide beleid voeren ipv de boel elke 3 jaar op zijn kop te gooien.

O ja, werk kan ook wel leuk zijn, maar het moet ook wat opleveren. Anders kan je net zo goed uitslapen, beetje sporten, het huishouden doen etc. Ik heb heel leuk werk, maar het kost verrot veel vrije tijd!
Whatever...
pi_162842720
Ik heb het er voor over hoor, want mijn go is echt super en zonder haar zouden we het de afgelopen jaren echt niet hebben gered. En opvang voor 4 is ook duur, want ja het zijn er 4. Ik zou heel blij zijn als het ietsjes minder veel was.

Hee Nikki, fijn dat je in ieder geval weet dat het opgelost gaat worden. Wat een gedoe zeg.
Met een meidenkwartet
pi_162844318
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2016 10:02 schreef Coritchando het volgende:
Mijn ervaring is ook dat dat extra geld direct door de opvang opgeslokt wordt. En dat vinden ze nog heel normaal ook. En maar klagen dat er mensen uit moeten omdat het aantal kinderen terugloopt 8)7
Ja want die kinderopvang heeft geen stijgende kosten (oa loonkosten, voedingskosten, inflatie, stijgende huren etc) dus inderdaad waaaarom zou je doorberekenen. Tot je ooit weet hoeveel 'winst' een kind oplevert op jaarbasis. En dan schrik je. Niet omdat het veel is, maar omdat het weinig is. Heel weinig. Niet voor niets vallen alle kleintjes om, je moet volume hebben om het te redden.
En ja de overheid is hierin enorm onvoorspelbaar, dat helpt ook niet.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
  woensdag 8 juni 2016 @ 17:08:30 #88
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_162844519
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2016 15:50 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Dat is waar, dat scheelt wel weer. Maar ik vind het toch wel apart dat de overheid niet te voorspellen is wbt dit soort beleid. En het voelt ook wel oneerlijk aan. Zou goed zijn als we eens wat minder vaak dingen zouden veranderen en gewoon wat meer solide beleid voeren ipv de boel elke 3 jaar op zijn kop te gooien.

O ja, werk kan ook wel leuk zijn, maar het moet ook wat opleveren. Anders kan je net zo goed uitslapen, beetje sporten, het huishouden doen etc. Ik heb heel leuk werk, maar het kost verrot veel vrije tijd!
Ik denk aan zaken als pensioen en geen gat op de arbeidsmarkt etc....
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_162846387
quote:
1s.gif Op woensdag 8 juni 2016 17:08 schreef laziness het volgende:

[..]

Ik denk aan zaken als pensioen en geen gat op de arbeidsmarkt etc....
Geldt zeker. En het is voor veel mensen ook fijn om een paar dagen te werken en niet alleen nog babygebrabbel uit te slaan of te moeten aanhoren. Beetje afwisseling is fijn.

Daarnaast lijkt het me prettig op professioneel vlak niet helemaal stil te staan.
Whatever...
pi_162846443
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2016 17:00 schreef d.k. het volgende:

[..]

Ja want die kinderopvang heeft geen stijgende kosten (oa loonkosten, voedingskosten, inflatie, stijgende huren etc) dus inderdaad waaaarom zou je doorberekenen. Tot je ooit weet hoeveel 'winst' een kind oplevert op jaarbasis. En dan schrik je. Niet omdat het veel is, maar omdat het weinig is. Heel weinig. Niet voor niets vallen alle kleintjes om, je moet volume hebben om het te redden.
En ja de overheid is hierin enorm onvoorspelbaar, dat helpt ook niet.
De schimmige investeerders zorgen wel dat de opvang amper winst kan maken. Bijvoorbeeld door flinke leningen aan te gaan voor het moederbedrijf...
Whatever...
pi_162846644
quote:
1s.gif Op woensdag 8 juni 2016 18:40 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

De schimmige investeerders zorgen wel dat de opvang amper winst kan maken. Bijvoorbeeld door flinke leningen aan te gaan voor het moederbedrijf...
Bron?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_162846726
quote:
1s.gif Op woensdag 8 juni 2016 18:48 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Bron?
Katalpa.

Maar de kleintjes zonder dat soort moederbedrijven redden het ook niet.
Make my day!
pi_162856642
quote:
1s.gif Op woensdag 8 juni 2016 18:40 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

De schimmige investeerders zorgen wel dat de opvang amper winst kan maken. Bijvoorbeeld door flinke leningen aan te gaan voor het moederbedrijf...
Er zijn er maar een paar in handen van durfinvesteerders, de rest gelukkig niet.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
  donderdag 9 juni 2016 @ 08:18:01 #94
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_162858934
Ik ben bezig met het aanvragen van kinderopvangtoeslag, maar twijfel even over het veilig inschatten van ons toetsingsinkomen. Ik wil natuurlijk liever niet aan het eind geld moeten terugbetalen. Hoeveel marge houden jullie aan? Er gebeurt nogal wat met ons inkomen dit jaar namelijk. Salarisverhogingen (waarvan een nog niet duidelijk hoeveel dat precies is), ouderschapsverloven, royalties...
  donderdag 9 juni 2016 @ 08:27:55 #95
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_162859024
Ik gebruikte altijd het toetsingsinkomen van het voorgaande jaar en telde daar zo'n 10% bij op.
Daarmee zat ik aan de veilige kant, want hoewel ons inkomen elk jaar wat stijgt was dat nooit zoveel.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_162859042
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2016 17:00 schreef d.k. het volgende:

[..]

Ja want die kinderopvang heeft geen stijgende kosten (oa loonkosten, voedingskosten, inflatie, stijgende huren etc) dus inderdaad waaaarom zou je doorberekenen. Tot je ooit weet hoeveel 'winst' een kind oplevert op jaarbasis. En dan schrik je. Niet omdat het veel is, maar omdat het weinig is. Heel weinig. Niet voor niets vallen alle kleintjes om, je moet volume hebben om het te redden.
En ja de overheid is hierin enorm onvoorspelbaar, dat helpt ook niet.
Dat weet ik toevallig. En ik weet ook dat de stijgende tarieven niks te maken hebben met die stijgende kosten. Als de overheid een kwartje verhoogt, verhogen de kinderdagverblijven direct met 40 cent. Zo gaat dat hier in ieder geval. En service heb je niet, ruilen is met moeite mogelijk en zit aan allerlei regels gebonden die vooral goed zijn voor de opvang. Ze hebben het voordeel dat ze het enige bedrijf in de regio zijn, rest hebben ze opgeslokt of kapot geconcurreerd een paar jaar terug. Dus weinig keus, of je moet je heil zoeken bij gastouders met alle nadelen (voor ons dan, voor andere mensen vast niet).

Ik ken genoeg kinderopvang bedrijven die voor minder geld werken en ook nog eens veel flexibeler en moderner zijn. Onbeperkt ruilen, geregeld via een website, bijvoorbeeld. En dan nog eens voor het tarief wat de overheid vergoed.

Het is misschien ook de manier waarop, ik krijg elk jaar een brief waarin ongeveer dit staat:
"Goed nieuws voor ouders! De toeslag wordt verhoogd! Dit zorgt er voor dat u meer geld terugkrijgt! Hoera wat fijn!!!

En ook verhogen wij onze tarieven met 4%, want u krijgt toch meer terug!!"
pi_162859351
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 08:29 schreef Coritchando het volgende:

[..]

Dat weet ik toevallig. En ik weet ook dat de stijgende tarieven niks te maken hebben met die stijgende kosten. Als de overheid een kwartje verhoogt, verhogen de kinderdagverblijven direct met 40 cent. Zo gaat dat hier in ieder geval. En service heb je niet, ruilen is met moeite mogelijk en zit aan allerlei regels gebonden die vooral goed zijn voor de opvang. Ze hebben het voordeel dat ze het enige bedrijf in de regio zijn, rest hebben ze opgeslokt of kapot geconcurreerd een paar jaar terug. Dus weinig keus, of je moet je heil zoeken bij gastouders met alle nadelen (voor ons dan, voor andere mensen vast niet).

Ik ken genoeg kinderopvang bedrijven die voor minder geld werken en ook nog eens veel flexibeler en moderner zijn. Onbeperkt ruilen, geregeld via een website, bijvoorbeeld. En dan nog eens voor het tarief wat de overheid vergoed.

Het is misschien ook de manier waarop, ik krijg elk jaar een brief waarin ongeveer dit staat:
"Goed nieuws voor ouders! De toeslag wordt verhoogd! Dit zorgt er voor dat u meer geld terugkrijgt! Hoera wat fijn!!!

En ook verhogen wij onze tarieven met 4%, want u krijgt toch meer terug!!"
Wat moet een bedrijf dan? De prijzen zijn jaren niet geindexeerd, dus dat liepen zo sowieso al mis. Daarnaast, de loonkosten zijn wel gestegen (ik geef toe, dramatische cao die van de kinderopvang, maar er zat loonsverhoging in de laatste jaren) en die kosten zijn wel het grootste deel van de kosten. En waar men in de zorg kan zeggen: dan doen we hetzelfde werk maar met minder of minder gekwalificeerd personeel, daar werden de eisen voor de opvang steeds hoger.

En natuurlijk, er zijn echt opvangbedrijven die klakkeloos verhogen en daarvoor geen service leveren. Maar er zijn ook bedrijven genoeg die op papier alles lijken te leveren en maximale ruilmogelijkheden etc bieden, maar waar in de praktijk de GGD kritisch is omdat er zoveel jonge mensen werken en het verloop zo groot is. Want dat is vaak de keerzijde van de medaille.

De overheid had gewoon het oude systeem moeten behouden waarin ouders, overheid en werkgevers ieder 30% betaalden. De werkgevers hadden toen baat bij een goede opvang en daarin werd geïnvesteerd. En als je als ouders te weinig verdiende dan sprong de overheid bij, prima systeem.

Maar goed, weet dat er aan bso kinderen heel weinig verdiend wordt en dat ook de 'winst' op een kdv echt klein is.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
pi_162859392
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 08:18 schreef Frummeltje86 het volgende:
Ik ben bezig met het aanvragen van kinderopvangtoeslag, maar twijfel even over het veilig inschatten van ons toetsingsinkomen. Ik wil natuurlijk liever niet aan het eind geld moeten terugbetalen. Hoeveel marge houden jullie aan? Er gebeurt nogal wat met ons inkomen dit jaar namelijk. Salarisverhogingen (waarvan een nog niet duidelijk hoeveel dat precies is), ouderschapsverloven, royalties...
Ligt er een beetje aan. Heb je een koophuis en kreeg je vorig jaar al toeslag? Dan weet je het effect van je hypotheekrenteaftrek op je inkomen. Dan kan je dat alvast meenemen.
Wij zitten dit jaar ook met behoorlijk wat onzekerheden en ik heb voor de een het bruto salaris als toetsingsinkomen gepakt en voor de ander het toetsingsinkomen van vorig jaar.
Je kan trouwens ook in de tabel kijken hoeveel het per inkomensklasse verschilt. Als je dan op de grens van twee klassen zit, pak je de bovenste en zit je altijd goed.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
  donderdag 9 juni 2016 @ 09:31:45 #99
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_162859970
Ik hou altijd het bruto jaarsalaris incl verwachte verhoging aan. 13e maand en bonus zitten al in dat jaarsalaris mee berekend. Met een koophuis ligt het verzamelinkomen altijd lager dus dat gaat al 5 jaar goed.
Maar wij werken bij bedrijven waar het allemaal redelijk te voorspellen is qua percentages hoeveel je krijgt.
Je moet er geen probleem mee hebben om dus structureel te veel te betalen en dat later terug te krijgen met deze methode.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_162860256
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juni 2016 09:31 schreef laziness het volgende:
Ik hou altijd het bruto jaarsalaris incl verwachte verhoging aan. 13e maand en bonus zitten al in dat jaarsalaris mee berekend. Met een koophuis ligt het verzamelinkomen altijd lager dus dat gaat al 5 jaar goed.
Maar wij werken bij bedrijven waar het allemaal redelijk te voorspellen is qua percentages hoeveel je krijgt.
Je moet er geen probleem mee hebben om dus structureel te veel te betalen en dat later terug te krijgen met deze methode.
Wij hebben er al moeite mee om het goed te doen en dan is bij het komende nieuwe systeem de overheid aan zet om op basis van gegevens van het jaar ervoor een inschatting te doen. Dat gaat fout...
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
  donderdag 9 juni 2016 @ 12:05:00 #101
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_162862836
Bij mij ia schatting altijd lastig ivm trede erbij elke augustus. Neem het altijd ruim. Maar ik had nooit beseft dat je hypotheekrenteaftrek ook geldt voor inkomen voor KOT! Dan komt het wel goed denk ik.
Kwak
  donderdag 9 juni 2016 @ 12:12:29 #102
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_162862973
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 09:46 schreef d.k. het volgende:

[..]

Wij hebben er al moeite mee om het goed te doen en dan is bij het komende nieuwe systeem de overheid aan zet om op basis van gegevens van het jaar ervoor een inschatting te doen. Dat gaat fout...
Nee ze gaan het verzamelinkomen van twee jaar geleden gebruiken. Het is geen schatting meer. Dat is gewoon de basis van de toeslag berekening. Dus in principe houdt dat in dat tov nu je dus meer toeslag ontvangt want je huidige salaris is hoger als je elk jaar een verhoging krijgt etc.
Maar je kan natuurlijk parttime gaan werken. Als het meer dan 4% geloof ik scheelt aan maandbedrag dat je zelf moet betalen stellen ze je jaarsalaris bij naar de huidige situatie.
Ik voorzie echter dat alle nieuwbakken ouders dus dat verzoek in moeten dienen en dat zijn er best veel dus dat lijkt me een knelpunt waar ze nu al over na zouden moeten denken want dat zie je mijlenver aankomen.

Maar teveel betalen en nog wat terug krijgen zit er niet meer in met de nieuwe methode.
Ik heb je lief mijn hele leven
  donderdag 9 juni 2016 @ 12:25:12 #103
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_162863204
Hmmm ook iets om in de gaten te houden dus, want sinds vorig jaar pas HRA, zou wel wat kunnen schelen.
Kwak
pi_162864807
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juni 2016 12:12 schreef laziness het volgende:

[..]

Nee ze gaan het verzamelinkomen van twee jaar geleden gebruiken. Het is geen schatting meer. Dat is gewoon de basis van de toeslag berekening. Dus in principe houdt dat in dat tov nu je dus meer toeslag ontvangt want je huidige salaris is hoger als je elk jaar een verhoging krijgt etc.
Maar je kan natuurlijk parttime gaan werken. Als het meer dan 4% geloof ik scheelt aan maandbedrag dat je zelf moet betalen stellen ze je jaarsalaris bij naar de huidige situatie.
Ik voorzie echter dat alle nieuwbakken ouders dus dat verzoek in moeten dienen en dat zijn er best veel dus dat lijkt me een knelpunt waar ze nu al over na zouden moeten denken want dat zie je mijlenver aankomen.

Maar teveel betalen en nog wat terug krijgen zit er niet meer in met de nieuwe methode.
Voor iedereen met een periode met ww gaat het al mis. Stel 4 maanden WW in 2016 levert een lager jaarinkomen op. Dan ga je weer aan de slag en twee jaar later gaan ze weer rekenen met dat lagere bedrag. En als je in de tussentijd een huis koopt gaat het ook mis en zo zijn er nog tig dingen te bedenken. Ik bedoel maar, het juist berekenen van mijn HRA lukt ze ook nog steeds niet.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
  donderdag 9 juni 2016 @ 19:19:06 #105
100412 mefke79
komt goed!
pi_162871572
Wat d.k. zegt klopt, zo goed is het niet verdienen in de kinderopvang. Het is natuurlijk ook raar. De regering verwacht van de branche dat ze als een bedrijf opereren, maar tegelijkertijd is de omzet zwaar afhankelijk van diezelfde regering en hoeveel subsidie die aan ouders geeft. En het openen van een nieuw kdv vergt een behoorlijke investering net als het op peil houden van de kennis van het personeel, dus je moet daar wel rekening mee houden in je exploitatie.

Maar goed, ik baal ook hoor als de uurprijs weer evenveel stijgt als de vergoeding. Meevallertje dit jaar dat de tegemoetkoming per uur procentueel hoger is dan vorig jaar.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_162872998
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juni 2016 12:12 schreef laziness het volgende:

[..]

Nee ze gaan het verzamelinkomen van twee jaar geleden gebruiken. Het is geen schatting meer. Dat is gewoon de basis van de toeslag berekening. Dus in principe houdt dat in dat tov nu je dus meer toeslag ontvangt want je huidige salaris is hoger als je elk jaar een verhoging krijgt etc.
Maar je kan natuurlijk parttime gaan werken. Als het meer dan 4% geloof ik scheelt aan maandbedrag dat je zelf moet betalen stellen ze je jaarsalaris bij naar de huidige situatie.
Ik voorzie echter dat alle nieuwbakken ouders dus dat verzoek in moeten dienen en dat zijn er best veel dus dat lijkt me een knelpunt waar ze nu al over na zouden moeten denken want dat zie je mijlenver aankomen.

Maar teveel betalen en nog wat terug krijgen zit er niet meer in met de nieuwe methode.
Je krijgt dan ook zelf geen KOT meer, het gaat direct naar de instelling.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  donderdag 9 juni 2016 @ 21:12:12 #107
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_162874341
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juni 2016 20:18 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Je krijgt dan ook zelf geen KOT meer, het gaat direct naar de instelling.
I know maar veranderd niks aan het feit dat als ze te weinig toeslag aan je kdv betalen omdat je inkomen van twee jaar geleden niet reëel is dat je dus zelf eerst meer mag bijlappen. Ik ben er geen fan van voor nu.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_162874377
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juni 2016 21:12 schreef laziness het volgende:

[..]

I know maar veranderd niks aan het feit dat als ze te weinig toeslag aan je kdv betalen omdat je inkomen van twee jaar geleden niet reëel is dat je dus zelf eerst meer mag bijlappen. Ik ben er geen fan van voor nu.
Ik ben eerder bang voor het omgekeerde, dat ze ivm lager oud inkomen te veel toeslag geven, en je terug mag gaan betalen...
  donderdag 9 juni 2016 @ 21:18:40 #109
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_162874495
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juni 2016 21:13 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Ik ben eerder bang voor het omgekeerde, dat ze ivm lager oud inkomen te veel toeslag geven, en je terug mag gaan betalen...
Nee want het inkomen van toen is het. Ze gaan het niet later nog eens afzetten tegen nu zoals in de huidige opzet. Het is geen schatting meer.
Alleen als jij bezwaar maakt kunnen ze het peiljaar verleggen.
Het is net als met de stufi terugbetaling. Daar is het peiljaar waarop je terugbetaling gebaseerd is ook twee jaar eerder. DUO hanteert dus dezelfde werkwijze voor KOT straks.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_162876958
Is dat er echt al doorheen? Voor mensen die minder gaan werken omdat ze een eerste kind krijgen is het echt geen handige regeling als je 't mij vraagt. En dat zal natuurlijk het gros van de mensen doen, want hé ze hebben ineens een kind. :+ Vervolgens moet iedereen bezwaar maken, ik zie de achterstanden dan alweer ontstaan. :')
Voor mij zou het wel gunstig zijn, ik verdien elk jaar meer dus ik zal niet zo snel bezwaar maken. :D

Ik gebruik die KOT nu overigens als spaarpotje. Ik geef ons inkomen op zonder de hypotheekrente die we betalen er alvast vanaf te trekken. Ik krijg dus altijd een leuk bedrag terug. Doe ik ook met de gas-licht-water vooruitbetalingen, ik hou van dat soort "spaarpotjes", want als ik het maandelijks op mijn rekening zou krijgen dan zou het gewoon opgaan aan standaard dingen. :P
pi_162882467
Ik doe dat hier precies hetzelfde Nikki :Y .. kan dan leuk oplopen die correcties achteraf. En het systeem is er idd doorheen. Ik wacht maar af hoe hrt tegen die tijd bij de bd gaat :X
  vrijdag 10 juni 2016 @ 07:15:24 #112
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_162882479
DUO gaat het uitvoeren, niet de belastingdienst ;)
Ik heb je lief mijn hele leven
  vrijdag 10 juni 2016 @ 07:34:37 #113
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_162882558
Zo, even duizend edits verwijderd. Heb et uitgezocht, we krijgen dit jaar als het goed is 700 euro terug. Fijn spaarpotje zo! (Niet expres overigens,maar ik laat het inkomen voor dit jaar maar voor wat het is denk ik, zal ook wel niet kloppen maar vind dat zo lastig te berekenen)...

[ Bericht 38% gewijzigd door kwakz0r op 10-06-2016 07:55:45 ]
Kwak
pi_162884747
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 07:15 schreef laziness het volgende:
DUO gaat het uitvoeren, niet de belastingdienst ;)
Uhh dat bedoel ik :D .. Tis nog even wennen :') :D
pi_162885199
Kan iemand nog even jip en janneke uitleg doen over hoe dat zit met je inkomen en de hypotheekrenteaftrek?
Met een meidenkwartet
  vrijdag 10 juni 2016 @ 11:10:22 #116
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_162885717
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 10:49 schreef Cathmar het volgende:
Kan iemand nog even jip en janneke uitleg doen over hoe dat zit met je inkomen en de hypotheekrenteaftrek?
Die HRA is een aftrekpost waardoor onderaan de streep je totaal inkomen lager wordt.
Als je dus uitgaat van je bruto jaarsalaris is dit te hoog omdat in je aangifte die aftrekpost er nog af gaat.
Maar ik krijg liever terug dan dat ik betaal en neem dus niet de HRA mee in mijn inschatting vooraf.
Ik heb je lief mijn hele leven
  vrijdag 10 juni 2016 @ 12:01:32 #117
100412 mefke79
komt goed!
pi_162886931
Ik heb nog eens zitten lezen over die nieuwe wetgeving. Dat ze je inkomen van twee jaar terug pakken als basis klopt (in december 2017 wordt de toeslag voor 2018 betaald en dan is het inkomen van 2017 niet bekend, dat van 2016 wel). Maar ik zie nergens terug dat er niet later gecorrigeerd kan/moet worden. Ja, dat je dat zelf kan doen als je twijfelt. Maar stel nou dat ik in het berekeningsjaar deels ww krijg. Dan is mijn inkomen laag en krijg ik dus veel meer toeslag. Die toeslag hoeft dan niet meer terug als blijkt dat ik in het jaar waarin ik opvang had veel meer verdiende? Raar toch? Je hobbelt zo altijd achter de feiten aan. In een jaar met een ww periode krijg je eigenlijk 'te weinig' toeslag en twee jaar later krijg je die toeslag dan alsnog.

Ook snap ik prima dat de kinderopvang hier niet blij mee is. Heel mooi dat extra uren meteen verrekend kunnen worden door DUO, maar wat gaat DUO doen als de ouders niet betalen? Krijgen de organisaties dan niets meer? En gaat DUO dan heel hard achter die ouders aan lopen om ze te laten betalen? En ik wil volgens mij niet weten hoe het met gastouderbureaus moet. Zij incasseren nu namens de gastouder op -als het goed is - een derdegeld rekening, hoe moet dat straks?

Volgens mij zijn ze er zelf ook achter dat het allemaal nog niet zo simpel is, want de ingangsdatum voor de wet is al een jaartje vooruit. En dan moet de wet zelf nog door de beide kamers. Tegen die tijd heb ik waarschijnlijk niet meer zoveel opvang nodig...
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_162887568
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 12:01 schreef mefke79 het volgende:
Maar stel nou dat ik in het berekeningsjaar deels ww krijg. Dan is mijn inkomen laag en krijg ik dus veel meer toeslag. Die toeslag hoeft dan niet meer terug als blijkt dat ik in het jaar waarin ik opvang had veel meer verdiende? Raar toch? Je hobbelt zo altijd achter de feiten aan.

Ook snap ik prima dat de kinderopvang hier niet blij mee is. Heel mooi dat extra us moet. Zij incasseren nu namens de gastouder op -als het goed is - een derdegeld rekening, hoe moet dat straks?

O serieus joh? :o
Ik dacht nog dat: stel ze pakken peildatum 2016 voor 2018. In dat jaar had je minder verdiend als in 2018. Maar toch zou de toeslag gebaseerd zijn op 2016. Dat dan ergens in 2019 een correctie plaats zou vinden omdat blijkt dat je werkelijke inkomen in 2018 hoger was als in 2016.

Maar dat is dus niet blijkbaar?

Wel lekker als je je baan kwijt raakt .. of nog erger je partner ook als je die hebt. Dan ben je echt de sjaak omdat je inkomen is gebaseerd op 2 jaar eerder -O-

Gewoon geen toeslagen en geen rompslomp doen :{
pi_162888042
Ik ben heel blij dat ik tegen die tijd waarschijnlijk bijna geen gebruik meer maak van opvang. Het klinkt namelijk als een stuk meer gedoe dan nu.
  vrijdag 10 juni 2016 @ 14:16:29 #120
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_162890104
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 12:32 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

O serieus joh? :o
Ik dacht nog dat: stel ze pakken peildatum 2016 voor 2018. In dat jaar had je minder verdiend als in 2018. Maar toch zou de toeslag gebaseerd zijn op 2016. Dat dan ergens in 2019 een correctie plaats zou vinden omdat blijkt dat je werkelijke inkomen in 2018 hoger was als in 2016.

Maar dat is dus niet blijkbaar?

Wel lekker als je je baan kwijt raakt .. of nog erger je partner ook als je die hebt. Dan ben je echt de sjaak omdat je inkomen is gebaseerd op 2 jaar eerder -O-

Gewoon geen toeslagen en geen rompslomp doen :{
Als je inkomen lager is dan de peildatum kun je een verzoek doen om herberekening.

Bij terugbetalen studieschuld gaat het ook zo.
Kwak
pi_162890208
Da's waar, nog niet aan gedacht ^O^
  vrijdag 10 juni 2016 @ 17:32:24 #122
100412 mefke79
komt goed!
pi_162894399
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 14:16 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Als je inkomen lager is dan de peildatum kun je een verzoek doen om herberekening.

Bij terugbetalen studieschuld gaat het ook zo.
Daar schiet je in dit geval niks mee op. Als ik nu werkloos ben pas ik nu mijn inkomen aan (dat schat ik dan) en dan krijg ik meer toeslag. Maar als ik straks werkloos raak kan ik wel zeggen dat ik op dat moment minder verdien en dus meer toeslag hoor te krijgen, maar aangezien ze dan naar 2 jaar geleden kijken, heeft dat geen zin. Ze kunnen hoogstens naar het jaar ervoor kijken maar nooit naar de *nu* situatie. En dat kan je zelf echt wel inschatten. Bij twee mensen in de ww bijvoorbeeld zakt dat inkomen zo'n 30%. Natuurlijk neem je dan wrs ook minder toeslag af, maar toch.

Los daarvan vind ik het oneerlijk. In 2016 krijg ik WW en heb ik dus een laag inkomen (en waarschijnlijk door de ww een lage behoefte aan opvang) en ik 2018, als ik al lang weer een baan heb en genoeg verdien, krijg ik opeens veel meer toeslag (procentueel) en neem ik meer uren af (want meer behoefte). Dat kost toch geld? Kan me niet voorstellen dat dit voor de totale kosten beter is.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  vrijdag 10 juni 2016 @ 17:47:08 #123
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_162894700
Wie zegt dat ze niet naar het nu willen kijken?
Ik heb je lief mijn hele leven
  vrijdag 10 juni 2016 @ 17:47:27 #124
100412 mefke79
komt goed!
pi_162894707
Voor 2017 worden trouwens niet alleen de maximaal te vergoeden uurprijzen geindexeerd, maar ook de tabel wordt weer aangepast. Als je dit twee naast elkaar legt vallen wat dingen op:
* alle inkomens zijn verhoogd, dus als je in 2017 evenveel verdient als in 2016 kan je in een lagere klasse vallen en zo meer toeslag krijgen
* de percentages van de tegemoetkoming zijn aangepast. Dit is voordelig voor iedereen
* de hoogste inkomens gaan voor het eerste kind naar 33,3 % tegemoetkoming, dat was in de meeste gevallen 23,8 %

Zelfs als je kinderopvang de prijzen net zoveel verhoogd als de verhoging van de uurprijzen is, ga je er in een gelijkblijvende situatie nog op vooruit. Net zoals dit jaar het geval geweest is, maar toen was de stijging van de uurpijzen wat minder groot.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  vrijdag 10 juni 2016 @ 17:48:32 #125
100412 mefke79
komt goed!
pi_162894733
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 17:47 schreef laziness het volgende:
Wie zegt dat ze niet naar het nu willen kijken?
Omdat in de voorgestelde wetgeving staat dat ze dat niet doen, want dat ze niet naar fiscaal inkomen kijken maar naar vastgesteld inkomen. DUO kan dat ook helemaal niet, die gegevens zijn niet bekend. Die geven we nu toch zelf door aan de Belastingdienst.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  vrijdag 10 juni 2016 @ 17:58:57 #126
100412 mefke79
komt goed!
pi_162894944
Ik lees overigens net op www.kinderopvangtotaal.nl dat alle overleggen tussen DUO en de branche zijn opgeschort omdat men eerst alle opmerkingen wil verwerken en bekijken. Of ze die deadline dus nog gaan halen is maar de vraag.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_163312823
Ik zou mijn zoontje graag 2 dagdelen in de week naar de psz doen. Hij is nu 3 jaar en ik denk dat het goed voor hem zou zijn.
Als de berekening klopt (waar ze niet eens naar je inkomen vragen), zouden we recht hebben op 92 uur per maand.
Brutoprijs van de psz is ¤7,95 per uur.

Maar hoe bereken ik nou wat we per maand werkelijk kwijt zijn?
Ik ben misschien dom ofzo maar ik vind het allemaal best onduidelijk.
Manlief denkt dat het allemaal vreselijk duur is en wij teveel verdienen (wat niet eens veel is) voor vergoeding want zijn collega (zelfde baan) moet ook alles terug betalen.
Dus iemand die ervaring heeft hoe je het exact berekend?
  zondag 26 juni 2016 @ 16:18:04 #128
100412 mefke79
komt goed!
pi_163313476
Twee vragen zijn van belang: zegt de psz zelf dat je voor hen toeslag mag aanvragen? Zo ja, dan is het van belang dat je voldoet aan de eisen (oa of je werk hebt).
Als je antwoord op beide vragen ja is kan je op toeslagen.nl een proefberekening maken.
Als de psz niet onder de wet Kinderopvang valt is toeslag niet mogelijk.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  zondag 26 juni 2016 @ 16:23:07 #129
100412 mefke79
komt goed!
pi_163313684
quote:
1s.gif Op zondag 26 juni 2016 15:50 schreef vencodark het volgende:
Ik zou mijn zoontje graag 2 dagdelen in de week naar de psz doen. Hij is nu 3 jaar en ik denk dat het goed voor hem zou zijn.
Als de berekening klopt (waar ze niet eens naar je inkomen vragen), zouden we recht hebben op 92 uur per maand.
Hoe komen zij op 92 uur per maand? Als je aan de eisen voldoet heb je recht op 140% van de uren die de minst werkende ouder werkt. Daarmee kan je het zelf narekenen.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_163314110
En let op dat je dan wel recht kan hebben op 92 uur, maar als je minder dan dat afneemt, dus ook minder vergoeding krijgt.
  zondag 26 juni 2016 @ 16:51:24 #131
100412 mefke79
komt goed!
pi_163314385
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 16:39 schreef lunapuella het volgende:
En let op dat je dan wel recht kan hebben op 92 uur, maar als je minder dan dat afneemt, dus ook minder vergoeding krijgt.
eh ja, maar het lijkt me logisch dat je nooit over meer uren toeslag krijgt dan dat je opvang afneemt.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_163314579
quote:
1s.gif Op zondag 26 juni 2016 16:23 schreef mefke79 het volgende:

[..]

Hoe komen zij op 92 uur per maand? Als je aan de eisen voldoet heb je recht op 140% van de uren die de minst werkende ouder werkt. Daarmee kan je het zelf narekenen.
Geen idee. :? Daarom begrijp ik er ook niets van.
pi_163314586
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 16:39 schreef lunapuella het volgende:
En let op dat je dan wel recht kan hebben op 92 uur, maar als je minder dan dat afneemt, dus ook minder vergoeding krijgt.
Leek mij logisch. :)
pi_163314621
quote:
1s.gif Op zondag 26 juni 2016 17:00 schreef vencodark het volgende:

[..]

Leek mij logisch. :)
Mij ook, maar better safe than sorry enzo. ;)
  zondag 26 juni 2016 @ 17:20:55 #135
100412 mefke79
komt goed!
pi_163314962
quote:
1s.gif Op zondag 26 juni 2016 17:00 schreef vencodark het volgende:

[..]

Geen idee. :? Daarom begrijp ik er ook niets van.
heb je recht op toeslag? Dan kan je het aantal uren vrij simpel uitrekenen (die 140%). Maar 92 uur per maand is veel meer dan twee dagdelen van 3 of 4 uur per week. Zeker omdat een psz vaak maar 40 weken per jaar is en de berekening op jaarbasis gaat. Stel 4 uur per dagdeel, maakt 8 uur per week. Voor 40 weken is dat 320 uur. Teruggerekend naar een maand is dat maar goed 27 uur per maand.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_163328276
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 17:47 schreef laziness het volgende:
Wie zegt dat ze niet naar het nu willen kijken?
DUO zelf.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  maandag 27 juni 2016 @ 00:16:03 #137
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_163329829
quote:
1s.gif Op zondag 26 juni 2016 23:19 schreef Nielsch het volgende:

[..]

DUO zelf.
Je kan toch peiljaar wijziging aanvragen?
Ik heb je lief mijn hele leven
  maandag 27 juni 2016 @ 09:39:52 #138
100412 mefke79
komt goed!
pi_163333803
quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2016 00:16 schreef laziness het volgende:

[..]

Je kan toch peiljaar wijziging aanvragen?
Geen idee of dat kan. Maar stel dat het kan, dan vergt het dus weer een actie van ouders zelf. Een van de achieleshielen van het huidige systeem is dat ouders zich niet beseffen dat allerlei zaken invloed hebben op hun inkomen en dus de toeslag. Kan me niet voorstellen dat dat straks ineens wel zo is, dus op dit punt schiet het nieuwe systeem te kort.
Al met al snap ik de kritiek op het nieuwe systeem dus wel. Want het levert voor de opvang een groter financieel risico op waarvan nu nog niemand kan zeggen hoe dat opgelost wordt, het vraagt een grote ict inspanning bij DUO en iedereen weet hoe lastig dat bij de overheid is en het wordt er voor ouders niet makkelijker op. Ja, misschien voor een deel van de ouders wel, maar juist de groep waarvoor het huidige systeem met zelf wijzigingen aanbrengen handig is, niet. En ik durf te stellen dat het niet die groep is die de grootste fraudeurs zijn. Om fraude te voorkomen zijn inmiddels al heel wat maatregelen genomen die ook gewoon werken, dus daarvoor is een aanpassing ook al niet echt nodig.

Ik ben benieuwd waar dit op uit gaat lopen, echt veel vooruitgang zit er nu niet in.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  maandag 27 juni 2016 @ 10:43:53 #139
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_163334747
Oh ik ben ook zeker niet voor de wijziging naar DUO en het inkomen van twee jaar terug nemen. Ik voorzie weer heel veel problemen.
Voor mij werkt het huidige systeem prima.

Ik gaf enkel aan dat er in het nieuwe systeem wel ruimte is om wijziging van peiljaar aan te vragen. Althans dat is wat ik gelezen heb er over.
Ik heb je lief mijn hele leven
  maandag 27 juni 2016 @ 10:53:09 #140
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_163334915
Vanaf wanneer zou die wijziging gaan spelen?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 27 juni 2016 @ 11:47:08 #141
100412 mefke79
komt goed!
pi_163336125
Eerste planning was 1/1/2018, maar dat halen ze al niet is aangegeven. En als ze het al halen dan maar voor een gedeelte van de ouders (ook heeeeeel handig, not). Ik geloof dat de planning nu op 1/1/2019 staat. Duurt nog wel effe vermoed ik zo.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_163337290
Ik kom er niet uit, wie kan me helpen? Toen we startten bij de kinderopvang heb ik toeslag aangevraagd voor het aantal uren per week dat J in principe naar de opvang gaat. Maar ik werk in het onderwijs en neem dus zo'n 11 weken per jaar geen opvang af. Nu wil ik eigenlijk die vakantieweken wijzigen voor de toeslag (want over 2015 zullen we dus moeten terugbetalen), maar ik kom er niet uit.
Moet ik de uren van de vakanties eraf tellen en het totaal aantal uren per jaar delen door 12 en dat doorgeven? Dus het gemiddelde aantal uren per maand? Of moet het anders?
  maandag 27 juni 2016 @ 12:54:21 #143
100412 mefke79
komt goed!
pi_163337711
Hupje, dat hangt van je contract bij de opvang af. Heb je een 40 weken contract? Of een 41? Of gaat hij gewoon niet die 11 weken maar neem je formeel wel af?

De oplossing is als volgt:
Bij een 52 weken contract hoef je niets aan te passen. Je geeft het aantal uren door dat op je contract staat

Bij een 40/41 weken contract moet je even kijken wat je opvang doet. Betaal je wel gewoon elke maand dan kan het goed zijn dat zij al het aantal uren hebben aangepast. Dan zou je dus op minder dan 11 uur per dagdeel uit moeten komen.
Als ze dat niet gedaan hebben kijk je naar het aantal uren dat je afneemt per week * het aantal weken dat je afneemt en deel je dat vervolgens weer door 12 om het maandgemiddelde te krijgen. Dit geef je vervolgens door aan toeslagen.

Wat daarnaast nog handig is om te doen is kijken in hoeverre het verstandig is om te werken met een 40 of 41 weken contract. De uurprijzen liggen meestal hoger dan bij een 52 weken contract. Gevolg kan zijn dat (40* uurprijs 40 weken contract) - toeslag uiteindelijk hoger is dan (52* uurprijs 52 weken contract) - toeslag. Dit verschil was bij ons op jaarbasis iets van 40 euro. Die 40 euro ben ik ook kwijt als kind in 1 van die 11 vrije weken alsnog gaat ivm afspraken of als kind in die overige 40 weken een keer extra gaat. Dat is een beetje het rare van het toeslagensysteem dat op jaarbasis werkt.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  maandag 27 juni 2016 @ 13:37:47 #144
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_163338547
Dat laatste over het verschil in uurprijzen bij 40 vs 52 weken gaat hier niet op hoor. Zelfde uurprijs. Het 40 weken contract is echter alleen voor ouders die in het onderwijs werken en dus ook de 12 weken schoolvakantie vrij hebben. Voor ons betekent het dat het 40 weken contract voor 2 kinderen even duur is als een 52 weken contract voor 1 kind. De keus was snel gemaakt zeg maar...

De maandprijs/ aantal uren zijn hier al omgerekend, deden ze voor ons zodra het contract definitef was.
pi_163338666
Op papier heb ik een 52 weken contract, maar mijn kdv is heel flexibel en brengt tijdige afmeldingen niet in rekening. Ze corrigeren het per maand op de factuur als ik meer/minder afneem. Zou mijn zomervakantie theoretisch gezien helemaal in augustus vallen, zou ik in augustus dus niets betalen.

Dus zelf het maandgemiddelde berekenen en dat doorgeven?
  maandag 27 juni 2016 @ 15:31:35 #146
100412 mefke79
komt goed!
pi_163340908
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 13:44 schreef Hupje het volgende:
Op papier heb ik een 52 weken contract, maar mijn kdv is heel flexibel en brengt tijdige afmeldingen niet in rekening. Ze corrigeren het per maand op de factuur als ik meer/minder afneem. Zou mijn zomervakantie theoretisch gezien helemaal in augustus vallen, zou ik in augustus dus niets betalen.

Dus zelf het maandgemiddelde berekenen en dat doorgeven?
Jij mag in je handjes knijpen, weinig kdv's die zo klantvriendelijk zijn! Dan is inderdaad het beste om je 40 keer je aantal uur per week te nemen en dat weer door 12 te delen.

En MM, ook jouw situatie is echt niet de doorsnee. Een 40 weken contract is bijna altijd een hogere uurprijs. De uitleg daarbij is dat ze de vaste kosten (huisvesting) verdelen over alle kinderen en dat het bij een 40 weken contract in minder uur terugverdiend moet worden.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  maandag 27 juni 2016 @ 15:36:49 #147
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_163341068
Ik neem ook geen vakanties af. Het kdv rekent met gemiddeld aantal uur per maand en brengt dat per maand in rekening.
Ook als ik een maand van tevoren opvang afzeg dan wordt het niet in rekening gebracht.

1x per kwartaal trekken ze de uren dan recht wat er betaald is en wat er afgenomen is.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 27 juni 2016 @ 16:22:58 #148
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_163342053
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 15:31 schreef mefke79 het volgende:

[..]

Jij mag in je handjes knijpen, weinig kdv's die zo klantvriendelijk zijn! Dan is inderdaad het beste om je 40 keer je aantal uur per week te nemen en dat weer door 12 te delen.

En MM, ook jouw situatie is echt niet de doorsnee. Een 40 weken contract is bijna altijd een hogere uurprijs. De uitleg daarbij is dat ze de vaste kosten (huisvesting) verdelen over alle kinderen en dat het bij een 40 weken contract in minder uur terugverdiend moet worden.
Ik denk dat ze het zo doen, omdat er dan wellicht in de schoolvakanties ook minder leidsters nodig zijn, en ze dus geen vervangers in hoeven te vliegen als de leidsters vakantie hebben. Maar fijn is het idd wel! Het andere KDV in het dorp heeft deze regeling trouwens niet (en is ook veel minder druk...).
  maandag 27 juni 2016 @ 16:25:28 #149
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_163342115
ook de organisaties moeten kijken hoe ze meer klanten krijgen, en dat krijg je met dit soort flexibele opvang mogelijkheden. Organisaties die je gewoon laten betalen voor uren die je niet afneemt leven een beetje in het verleden, toen de eigen bijdrage de moeite niet was.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 27 juni 2016 @ 16:27:39 #150
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_163342168
Idd, hier ook mogelijkheid tot afname van 10 uur per dag, bij andere KDV standaard 11, ook al heb ik die nooit nodig...
pi_163342276
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 15:31 schreef mefke79 het volgende:

[..]

Jij mag in je handjes knijpen, weinig kdv's die zo klantvriendelijk zijn!
En dan te bedenken dat de grootste reden om voor dit kdv te kiezen, hun visie is O+
  zaterdag 30 juli 2016 @ 10:18:53 #152
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_164105361
Definitieve berekening toeslag binnen. Wel vreemd dat ze niet met de werkelijke uren uit de jaaropgave van het kdv hebben gerekend maar met mijn opgave tijdens het jaar zelf. Die was wat milder omdat ik geen zicht heb op de extra opvangdagen in december 2015. Lekker fraudegevoelig weer dat die jaaropgave, van een aardige kdvketen, niet digitaal wordt uitgeleverd. En ik mag in de pen gaan klimmen voor die 20 uur.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
  zaterdag 30 juli 2016 @ 17:41:27 #153
100412 mefke79
komt goed!
pi_164113485
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2016 10:18 schreef Bayswater het volgende:
Definitieve berekening toeslag binnen. Wel vreemd dat ze niet met de werkelijke uren uit de jaaropgave van het kdv hebben gerekend maar met mijn opgave tijdens het jaar zelf. Die was wat milder omdat ik geen zicht heb op de extra opvangdagen in december 2015. Lekker fraudegevoelig weer dat die jaaropgave, van een aardige kdvketen, niet digitaal wordt uitgeleverd. En ik mag in de pen gaan klimmen voor die 20 uur.
Kennelijk is dat standaard zo. Als je zelf iets wijzigt dan nemen ze dat braaf over en kijken niet meer naar de uren van het kdv/bso. Zo stom! Want de opvang is verplicht de boel aan te leveren en ook nog eens met een vrij strikte deadline en vervolgens wordt er dus nada niks noppes mee gedaan. Ik was dit keer zelf al zo slim geweest om de correctie van de jaaropgave ergens begin dit jaar door te voeren. Dus dat het nu 0 is klopt in mijn geval.
Het is wel makkelijk frauderen op deze manier trouwens en laat het beperken van fraude nou net de reden zijn waarom de opvang de gegevens moet aanleveren 8)7
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  zaterdag 30 juli 2016 @ 18:21:54 #154
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_164114372
Ik neem aan dat ze die jaaropgave ook hebben en er niets mee hebben gedaan. Prutsers, gewoon digitaal bsn kind koppelen, door de molen en klaar. Not dus. Nu geef ik te weinig op maar hoe zal het zitten met die lui die te veel opgeven vraag ik mij dan af, die maken geen bezwaar.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
  zaterdag 30 juli 2016 @ 19:06:49 #155
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_164115300
Ik heb nog een jaaropgave van 2014 liggen, daar is nooit om gevraagd.

In 2012 of 2013 moest ik van een heel jaar alle facturen bij elkaar zoeken, de contracten, afschriften van mn bank dat ik ook echt betaalde. enz enz, een of andere steekproef ofzo. Nooit meer wat van gehoord ook, niet eens dat het was ontvangen en ik was er een week mee bezig om alles overal vandaan te halen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_164327414
Wat is de 'opzegtermijn' van toeslagen? Stel ik wil mijn opvang toeslag stoppen per oktober, wat is de uiterste datum dat ik dat moet doorgeven (en kan dat gewoon via toeslagen.nl?)
Met een meidenkwartet
pi_164327765
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 13:13 schreef Cathmar het volgende:
Wat is de 'opzegtermijn' van toeslagen? Stel ik wil mijn opvang toeslag stoppen per oktober, wat is de uiterste datum dat ik dat moet doorgeven (en kan dat gewoon via toeslagen.nl?)
Volgens mij geldt voor alle wijzigingen dat er 8 weken voor staat. Echter heb ik gemerkt dat als het in hun voordeel is het sneller is gewijzigd :')

(Dat zal vast een gevoel zijn)

En ja via toeslagen.nl
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_164327775
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_164327963
Plannen voor 2019. Ik wacht wel even met mij druk maken erover ;)
pi_164328109
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 13:29 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Volgens mij geldt voor alle wijzigingen dat er 8 weken voor staat.
Thanks ^O^
Dat zet ik nog even op mijn pre-vakantie-to do lijst dan.
Met een meidenkwartet
pi_164328436
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 13:37 schreef Coritchando het volgende:
Plannen voor 2019. Ik wacht wel even met mij druk maken erover ;)
Zoals de plannen eruit zien lijkt het mij juist veel fijner voor zowel ouders als organisaties..

Het is nogal een gedoe met de toeslagen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_164328853
Nog meer overheidsbemoeienis. Bah.
Make my day!
pi_164329417
quote:
1s.gif Op maandag 8 augustus 2016 14:12 schreef agter het volgende:
Nog meer overheidsbemoeienis. Bah.
wat is er meer bemoeienis aan?

Je ontvangt nu ook gewoon toeslag?
Dus waar je nu op de 20ste toeslag ontvang voor de aankomende maand, je een rekening krijgt van het kdv van de afgelopen maand, je dat goed moet bijhouden (dus 1 maand toeslag naar de spaarrekening), dan de wijzigingen die je moet doorgeven wat weer 8 weken duurt enz enz.
Wij hebben dan ook een instelling die werken met kwartaalafrekeningen, dus zoals bij de nuon betaal ik elke maand een bedrag en aan het einde van een kwartaal wordt dat recht getrokken. Ik neem geen vakanties af, dus de eerste 2 kwartalen moet ik dan weer bijbetalen, dat krijg ik dan in het 3e kwartaal weer terug, dat moet apart gezet want in het 4e kwartaal moet ik weer bijbetalen...

Straks incasseert de duo gewoon de eigen bijdrage en de rest hoef je niet meer naar om te kijken.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 8 augustus 2016 @ 14:45:54 #164
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_164329900
quote:
Ja dat wordt hierboven al besproken en over gediscussieerd ;)

Het feit dat het gebaseerd is op je verzamelinkomen van twee jaar eerder lijkt wel veel haken en ogen te hebben.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_164329920
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 13:56 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Zoals de plannen eruit zien lijkt het mij juist veel fijner voor zowel ouders als organisaties..

Het is nogal een gedoe met de toeslagen.
In 2 jaar hebben we nog een regeringswissel en de heren op het pluche bedenken elke week iets nieuws.

Vind het een goed idee hoor verder, daar gaat het niet om.
pi_164330232
quote:
1s.gif Op maandag 8 augustus 2016 14:45 schreef laziness het volgende:

[..]

Ja dat wordt hierboven al besproken en over gediscussieerd ;)

Het feit dat het gebaseerd is op je verzamelinkomen van twee jaar eerder lijkt wel veel haken en ogen te hebben.
Het lijkt me dat als je minder bent gaan verdienen je een ander peiljaar kan aanvragen? Das toch bij terugbetalen studiefinanciering ook zo...

En ze weten dat dat inkomen ook echt het daadwerkelijke inkomen is, je hebt geen gedoe met wijzigingen doorgeven als je meer gaat verdienen, ouders kunnen ook niet meer gokken of ze goed zitten en daardoor weer moeten terugbetalen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_164332919
Het nieuwe voorstel zorgt er wel voor dat de risico's ineens bij de opvang komen te liggen. Je wilt geloof ik niet weten hoe vaak ouders niet of veel te laat betalen. En in de nieuwe situatie moeten ze ipv vooraf ineens achteraf factureren. Ben benieuwd. Laatste keer dat ik me erin verdiepte zagen zoveel betrokkenen er geen of weinig heil in dat de plannen terug zijn naar de tekentafel.

Overigens tico er is een verschil tussen de steekproef controle waarbij je zelf informatie moet opsturen en de automatische controle waarbij wat jij hebt doorgegeven automatisch wordt vergeleken met wat je opvang doorgeeft. Die laatste controle is ter preventie van fraude maar lijkt vaak niet gedaan te worden.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_164339921
Wie heeft ervaring met ZZP'er schap en toeslag?
Vraagt de belastingdienst altijd een uren registratie op?

En kan je de toeslag nou ook al aanvragen voordat je kind naar de opvang gaat of echt pas tijdens (binnen die 3 maanden?)
♥ J & S
pi_164340508
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 19:57 schreef klaprooss het volgende:
Wie heeft ervaring met ZZP'er schap en toeslag?
Vraagt de belastingdienst altijd een uren registratie op?

En kan je de toeslag nou ook al aanvragen voordat je kind naar de opvang gaat of echt pas tijdens (binnen die 3 maanden?)
Zzp: Ik voldoe al een aantal jaar aan de urennorm, en vul bij de aanvraag in hoeveel uur ik grofweg werk. Dat is bij mij nog niet gecheckt (nu 1 1/2 jaar kot, daarvoor ook wel andere toeslagen).
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_164342318
quote:
1s.gif Op maandag 8 augustus 2016 20:13 schreef JufMariska het volgende:

[..]

Zzp: Ik voldoe al een aantal jaar aan de urennorm, en vul bij de aanvraag in hoeveel uur ik grofweg werk. Dat is bij mij nog niet gecheckt (nu 1 1/2 jaar kot, daarvoor ook wel andere toeslagen).
Ok, ja wij registreren nu niet echt uren omdat we onze uren die we werken niet hoeven te verantwoorden aan een klant. Ik kan natuurlijk vanaf nu een uren registratie strikt gaan bijhouden maar voor ons zelf is dit dus onzin :p. Wat is de urennorm die ze stellen ik kan die niet zo snel vinden?
♥ J & S
pi_164344470
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 21:02 schreef klaprooss het volgende:

[..]

Ok, ja wij registreren nu niet echt uren omdat we onze uren die we werken niet hoeven te verantwoorden aan een klant. Ik kan natuurlijk vanaf nu een uren registratie strikt gaan bijhouden maar voor ons zelf is dit dus onzin :p. Wat is de urennorm die ze stellen ik kan die niet zo snel vinden?
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 21:02 schreef klaprooss het volgende:

[..]

Ok, ja wij registreren nu niet echt uren omdat we onze uren die we werken niet hoeven te verantwoorden aan een klant. Ik kan natuurlijk vanaf nu een uren registratie strikt gaan bijhouden maar voor ons zelf is dit dus onzin :p. Wat is de urennorm die ze stellen ik kan die niet zo snel vinden?
Hou je niets bij? Als je boven een bepaald aantal uur (1225 per jaar geloof ik) komt heb je recht op de zelfstandigenaftrek, en daar kom je dus al aan als je gemiddeld 25 uur per week aan je eigen onderneming besteedt :)

De belastingdienst zegt dit over kot en zzp:

quote:
Gewerkte uren als u ondernemer bent

Bent u zelfstandig ondernemer? Dan zijn de gewerkte uren: de uren die u op jaarbasis besteedt aan uw bedrijf. Bijvoorbeeld de uren die u in rekening brengt bij uw klanten, de uren die u besteedt aan de bedrijfsadministratie en de uren die u nodig hebt om offertes te maken of uw website bij te houden. En ook cursussen en trainingen die u volgt voor uw bedrijf. Ziekte en reistijd naar uw klanten mag u ook meetellen. Reistijd voor woon-werkverkeer mag u niet meerekenen als gewerkte uren.

Houd er rekening mee dat u gewerkte uren aannemelijk moet kunnen maken, bijvoorbeeld met een urenadministratie.

Wisselende uren

Hebt u wisselende werkuren? Bijvoorbeeld omdat u zzp'er bent of een nul-urencontract hebt? Neem dan het gemiddelde aantal uren dat u in een jaar werkt.
pi_164874148
Zeker een hoop op vakantie daar bij de BD, 29-07-2016 aangevraagd en nog geen beschikking.
Vrouw was helaas een beetje laat met aanvragen dus we betalen nu alles vooruit, gelukkig maar voor 1 dag per week maar dat is toch dik 300 euro.

1x per maand regelen ze die beschikkingen toch?
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_164874385
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 19:38 schreef junkiexp het volgende:
Zeker een hoop op vakantie daar bij de BD, 29-07-2016 aangevraagd en nog geen beschikking.
Vrouw was helaas een beetje laat met aanvragen dus we betalen nu alles vooruit, gelukkig maar voor 1 dag per week maar dat is toch dik 300 euro.

1x per maand regelen ze die beschikkingen toch?
Staat iets van 8 weken voor ja.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_164874417
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 19:38 schreef junkiexp het volgende:
Zeker een hoop op vakantie daar bij de BD, 29-07-2016 aangevraagd en nog geen beschikking.
Vrouw was helaas een beetje laat met aanvragen dus we betalen nu alles vooruit, gelukkig maar voor 1 dag per week maar dat is toch dik 300 euro.

1x per maand regelen ze die beschikkingen toch?
Wat staat er in MijnToeslagen? Weet niet of ze die beschikkingen nog op papier sturen.

Waarschijnlijk uitbetaling van 22 augustus net gemist, krijg je het 20 september dubbel.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_164879246
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 19:48 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Wat staat er in MijnToeslagen? Weet niet of ze die beschikkingen nog op papier sturen.

Waarschijnlijk uitbetaling van 22 augustus net gemist, krijg je het 20 september dubbel.
Daar staan alleen al de gegevens die we hebben ingevoerd, mijn beschikkingen kopje is leeg.
We krijgen het overigens ook nog van Juli voor een deel.
Even afwachten dan maar ben ik bang.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  vrijdag 26 augustus 2016 @ 23:08:45 #176
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_164880116
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 22:40 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Daar staan alleen al de gegevens die we hebben ingevoerd, mijn beschikkingen kopje is leeg.
We krijgen het overigens ook nog van Juli voor een deel.
Even afwachten dan maar ben ik bang.
Een nieuwe beschikking duurt tot max 8 weken. Of het nou vakantie is of niet.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_164908966
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 23:08 schreef laziness het volgende:

[..]

Een nieuwe beschikking duurt tot max 8 weken. Of het nou vakantie is of niet.
Dan wachten we maar geduldig af, thanks.
Vind het sowieso al erg goed geregeld zeg, je krijgt echt een berg vergoed, mooi om iedereen aan het werk te houden ^O^
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 15:47:57 #178
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_166194749
Even een schopje, met een vraag.

Onze kinderen gaan vanaf januari 2017 weer naar de kinderopvang (BSO en KDV). Ik wilde dus eens op tijd zijn, en alvast mijn aanvraag voor KOT doen. Op belastingdienst.nl/toeslagen kan ik echter nog niets aanvragen (startdatum moet voor 31-12-2016 liggen). Weet iemand vanaf wanneer dit wel mogelijk is? Ik zou het niet zo tof vinden om te moeten wachten tot 1 januari, en dan ivm de 8 weken verwerkingstijd 2 maanden compleet voor te moeten schieten :'(
pi_166195949
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 15:47 schreef mousemicky het volgende:
Even een schopje, met een vraag.

Onze kinderen gaan vanaf januari 2017 weer naar de kinderopvang (BSO en KDV). Ik wilde dus eens op tijd zijn, en alvast mijn aanvraag voor KOT doen. Op belastingdienst.nl/toeslagen kan ik echter nog niets aanvragen (startdatum moet voor 31-12-2016 liggen). Weet iemand vanaf wanneer dit wel mogelijk is? Ik zou het niet zo tof vinden om te moeten wachten tot 1 januari, en dan ivm de 8 weken verwerkingstijd 2 maanden compleet voor te moeten schieten :'(
Ik denk dat je ze even moet bellen. Voorschieten is zwaar ruk.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_166196922
Meestal is het begin december/eind november dat dat ineens kan. Je kan ze bellen, maar eerder dan dat gaat toch niet. Is heel praktisch ook voor iedereen waarvan het tarief wijzigt, dat kan eigenlijk ook nooit op tijd voor de betaling over januari. Is Toeslagen al vaak op gewezen maar gaat tnt elk jaar fout.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_166197573
Het is echt een schijtvervelend systeem.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_166200142
Ik heb toevallig vandaag gebeld voor 2017, per 1 november kan je alles invoeren voor 2017.
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 19:42:55 #183
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_166200275
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 19:39 schreef Froessie het volgende:
Ik heb toevallig vandaag gebeld voor 2017, per 1 november kan je alles invoeren voor 2017.
Da's goed nieuws! Ga ik het dan nogmaals proberen!
pi_166200955
Top! Ik moet ook de bende wijzigen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_166201224
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 19:59 schreef Ticootje het volgende:
Top! Ik moet ook de bende wijzigen.
wijzigen kan altijd toch?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_166201275
quote:
6s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 20:06 schreef Nielsch het volgende:

[..]

wijzigen kan altijd toch?
Alleen aanvragen niet dus?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_166212004
Als je nu wijzigt geldt die wijziging ook voor het nieuwe jaar. Je kan alleen geen wijzigingen doen met een ingangsdatum na 31/12.
Maar goed, dat kan dus per 1/11 wel. Nu nog de tarieven van de opvang krijgen. Die lieten vorig jaar pas rond 20/11 wat horen. Volgend jaar gaat het maximaal te vergoeden uurtarief omhoog en wordt de tegemoetkoming aangepast. Ben benieuwd wat dat oplevert.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_166320504
Ik zie nu de status 'verwerkt' bij mijn aanvraag van 24 oktober. Maar nog geen verdere bedragen ingevuld voor november en december. Dat kan dan nog een paar weken duren?

Heeft iemand al 2017 tarieven gekregen?
Met een meidenkwartet
  maandag 31 oktober 2016 @ 08:46:19 #189
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_166320697
Yes, kleine verhoging tov dit jaar
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_166321528
Kreeg van het weekend de definitieve toeslag 2015.. 110 terug :)
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_166321818
Ik heb de 2017 tarieven ook binnen. Ze zijn iets verhoogd tov dit jaar, maar dit moet ik dus aanmelden ja?
  maandag 31 oktober 2016 @ 15:27:32 #192
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_166327342
quote:
7s.gif Op maandag 31 oktober 2016 10:19 schreef Fazzoletti het volgende:
Ik heb de 2017 tarieven ook binnen. Ze zijn iets verhoogd tov dit jaar, maar dit moet ik dus aanmelden ja?
Je gaat meer per uur betalen maar de belastingdienst gaat meer per uur vergoeden dus ja nieuwe uurtarief zeker doorgeven!
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_166327857
quote:
1s.gif Op maandag 31 oktober 2016 10:00 schreef Vicky het volgende:
Kreeg van het weekend de definitieve toeslag 2015.. 110 terug :)
Ik moet 95 eu betalen weet ik, inkomen viel teveel mee.

Ik blijf dat zo enorm ruk vinden, dat je aan het begin van een jaar moet weten wat je binnenharkt. Wij draaien bijvoorbeeld best wat overuren, dat neem je wel redelijk mee, maar precies weet je het niet.

Laat ze lekker rekenen met inkomen van een jaar terug wat dan al definitief is vastgesteld.

Nu ook, ik moet voor 2017 onwijs gokken, ik krijg een nieuwe baan, ik weet nog niet zeker of ik storingsdiensten mee ga lopen, overuren geen idee.. enz enz.

Dus nou dan ga ik maar heel ruim zitten, maar zelfs dan als J opeens veel meer gaat overwerken want ook nieuwe functie kunnen we straks alsnog bijbetalen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_166344783
Hier ook eindelijk de definitieve toeslag en geld terug *O*
pi_166344812
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 13:00 schreef lunapuella het volgende:
Hier ook eindelijk de definitieve toeslag en geld terug
en betalen maar -O-
denk je alles onder controle te hebben. Gelukkig te overzien bedrag.
Met een meidenkwartet
pi_166344884
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 13:02 schreef Cathmar het volgende:

[..]

en betalen maar -O-
denk je alles onder controle te hebben. Gelukkig te overzien bedrag.
Tijd dat het systeem makkelijker wordt.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_166344980
Hoi allemaal,

Ik zie dat ik de jaaropgave binnen heb van het kinderdagblijf, is het niet raar dat je die in oktober krijgt ipv januari en hoe geef je de bereking door aan de belasting dienst? Doe je dit bij de aangifte in 2017 of moet je deze appart doorgeven? Wij zouden aardig wat terug moeten krijgen, omdat we flexibele opvang hebben en wij meer hebben afgenomen dan aangevraagd bij de belastingdienst.
pi_166345724
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 13:02 schreef Cathmar het volgende:

[..]

en betalen maar -O-
denk je alles onder controle te hebben. Gelukkig te overzien bedrag.
Als het straks bij DUO ligt baseren ze je toeslag op je salaris van twee jaar geleden. Dan hoef je dus helemaal niets meer te schatten en zullen ze ook niet verrekenen. Enige nadeel is dat als je 2 jaar geleden enorm veel verdiende en nu - bijvoorbeeld door ontslag - een stuk minder dan krijg je nog steeds weinig geld.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_166345751
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 13:11 schreef Dhalia het volgende:
Hoi allemaal,

Ik zie dat ik de jaaropgave binnen heb van het kinderdagblijf, is het niet raar dat je die in oktober krijgt ipv januari en hoe geef je de bereking door aan de belasting dienst? Doe je dit bij de aangifte in 2017 of moet je deze appart doorgeven? Wij zouden aardig wat terug moeten krijgen, omdat we flexibele opvang hebben en wij meer hebben afgenomen dan aangevraagd bij de belastingdienst.
Je krijgt vanzelf bericht van de Belastingdienst om dit op te sturen. Gaat apart, niet via aangifte inkomstenbelasting. Wel raar dat je nu al een jaaropgave hebt over 2016, dat hoort niet.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_166346310
quote:
1s.gif Op maandag 31 oktober 2016 08:46 schreef Molo het volgende:
Yes, kleine verhoging tov dit jaar
Bij ons zijn, voor het eerst in 5 jaar, de tarieven gelijk gebleven! *O*
pi_166346434
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 13:02 schreef Cathmar het volgende:

[..]

en betalen maar -O-
denk je alles onder controle te hebben. Gelukkig te overzien bedrag.
Hier precies hetzelfde. Ik bereken altijd alles tot de laatste cent en weet best goed waar ik mee bezig ben. Maar blijkbaar toch ergens fout gegaan, alhoewel ik dat misschien kan verklaren door de verkoop van een bedrijf in 2015.

Moet 82 euro + 1 euro rente terugbetalen over 2015. Dat is niet zo heel spannend dus.
pi_166346486
Waar je overigens helemaal strontziek van wordt zijn al die kloterige sites van de belastingdienst.

Via Mijn Belastingdienst moet je je voorlopige teruggaaf + definitieve aangifte regelen.
Via Mijn Toeslagen je toeslagen regelen, die weer gebaseerd is op info van Mijn Belastingdienst
Via Mijn SVB krijg je de kinderbijslag
en dan via Mijn Overheid krijg je berichten

Maar niet alle sites sturen netjes een notificatie, soms komt het per post en soms digitaal. En nog vaker komt het digitaal en per post.

Belastingdienst, leuker kunnen we het niet maken... Ook niet makkelijker.
pi_166347699
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 14:29 schreef Coritchando het volgende:
Waar je overigens helemaal strontziek van wordt zijn al die kloterige sites van de belastingdienst.

Via Mijn Belastingdienst moet je je voorlopige teruggaaf + definitieve aangifte regelen.
Via Mijn Toeslagen je toeslagen regelen, die weer gebaseerd is op info van Mijn Belastingdienst
Via Mijn SVB krijg je de kinderbijslag
en dan via Mijn Overheid krijg je berichten

Maar niet alle sites sturen netjes een notificatie, soms komt het per post en soms digitaal. En nog vaker komt het digitaal en per post.

Belastingdienst, leuker kunnen we het niet maken... Ook niet makkelijker.
Alleen de eerste twee sites zijn van de Belastingdienst. Niet dat het handig is, maar het onderscheid is op zich nog wel duidelijk.

De Belastingdienst wordt verder verplicht om mee te doen aan MijnOverheid (berichten) dus die schuld ligt bij de politiek.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_166347764
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 november 2016 15:41 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Alleen de eerste twee sites zijn van de Belastingdienst. Niet dat het handig is, maar het onderscheid is op zich nog wel duidelijk.

De Belastingdienst wordt verder verplicht om mee te doen aan MijnOverheid (berichten) dus die schuld ligt bij de politiek.
Ook de berichten van Mijn Toeslagen komen via Mijn Overheid (en via de eigen site) hier....

We leven in 2016, niet in 2002 toen internet net begon op te komen :{
pi_166347784
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 15:44 schreef Coritchando het volgende:

[..]

Ook de berichten van Mijn Toeslagen komen via Mijn Overheid (en via de eigen site) hier....

We leven in 2016, niet in 2002 toen internet net begon op te komen :{
Dat klopt, maar nogmaals dat is niet een keuze van de Belastingdienst maar iets waartoe ze door de politiek zijn gedwongen.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_166347939
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 november 2016 15:46 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Dat klopt, maar nogmaals dat is niet een keuze van de Belastingdienst maar iets waartoe ze door de politiek zijn gedwongen.
Ik zeg ook niet dat het de BD zijn schuld is (alhoewel, BD is gewoon de overheid / politiek natuurlijk). Maar het feit dat we in Nederland keihard falen met al die websites, inlogs, berichtgeving en onduidelijke moeras wat toeslagen en belastingen heet.
pi_166348517
Ik heb gewoon geen mijn overheid, dat klik ik stug weg.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 2 november 2016 @ 12:16:43 #208
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_166366194
Dadelijk wordt alles via Mijn Overheid verzonden. Meeste instanties kiezen er voor om in het eerste jaar, en soms ook het tweede jaar, het document ook fysiek nog te versturen.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_166367019
Ik vind Mijn Overheid superchill. Alle communicatie vanuit de overheid straks digitaal op één plek. Geen gezeik meer met brieven en dingen in mappen doen.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_166800271
Van 7,34 naar 7,50 p.u.p.k. voor BSO.

Eens een wijziging invoeren om te zien wat er netto gaat veranderen.
Met een meidenkwartet
pi_166800321
Nog een half jaartje kdv... Dan kan de vlag uit.. Honderden euro's minder kwijt per maand *O*
Whatever...
pi_166800339
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2016 14:00 schreef Spanky78 het volgende:
Nog een half jaartje kdv... Dan kan de vlag uit.. Honderden euro's minder kwijt per maand *O*
Nog 1,5 maand hier... En idd, man man man .
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_166800387
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2016 14:01 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Nog 1,5 maand hier... En idd, man man man .
Toch kost de BSO mij ook nog veel geld. In vergelijking met mijn oppas aan huis is het eigenlijk niet veel goedkoper geworden. Helaas.
Mijn oudste gaat nu nog maar 1 middag naar de BSO en mijn andere drie meiden gaan drie dagen.
Met een meidenkwartet
pi_166800399
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2016 14:04 schreef Cathmar het volgende:

[..]

Toch kost de BSO mij ook nog veel geld. Ivm mijn oppas aan huis is het eigenlijk niet veel goedkoper geworden. Helaas.
Mijn oudste gaat nu nog maar 1 middag naar de BSO en mijn andere drie meiden gaan drie dagen.
Het blijft bij ons rond de 4 of 500 euro ofzo..
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_166800420
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2016 14:04 schreef Cathmar het volgende:

[..]

Toch kost de BSO mij ook nog veel geld. Ivm mijn oppas aan huis is het eigenlijk niet veel goedkoper geworden. Helaas.
Mijn oudste gaat nu nog maar 1 middag naar de BSO en mijn andere drie meiden gaan drie dagen.
Bso is ook duur, maar vergeleken met het kdv scheelt het ons enorm veel geld.
Whatever...
pi_166800423
Ik heb voor dit jaar een naheffing gekregen van bijna E500 }:| Voor volgend jaar verwacht ik een behoorlijke verhoging van ons inkomen dus ik wil graag op voorhand het voorschot al bijstellen. Dat kan toch ook gewoon online :?
/noob
pi_166800438
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2016 14:04 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Het blijft bij ons rond de 4 of 500 euro ofzo..
Bij ons is het nu 900 netto ofzo...

Gaat naar 500 oid.
Whatever...
pi_166800446
quote:
7s.gif Op maandag 21 november 2016 14:05 schreef Fazzoletti het volgende:
Ik heb voor dit jaar een naheffing gekregen van bijna E500 }:| Voor volgend jaar verwacht ik een behoorlijke verhoging van ons inkomen dus ik ga denk op voorhand het voorschot al bijstellen. Dat kan toch ook gewoon online :?
/noob
Hier idem voor 2015.
Ja je kunt je inkomen gewoon wijzigen.
Zat me af te vragen of ik dat nog zal doen voor 2016 of maar gewoon afwacht totdat ze zelf tot die conclusie komen. Voor 2017 heb ik het al verhoogd. Leuk hoor zo'n meevallende bonus.
Met een meidenkwartet
pi_166800482
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2016 14:06 schreef Cathmar het volgende:

[..]

Hier idem voor 2015.
Ja je kunt je inkomen gewoon wijzigen.
Zat me af te vragen of ik dat nog zal doen voor 2016 of maar gewoon afwacht totdat ze zelf tot die conclusie komen. Voor 2017 heb ik het al verhoogd. Leuk hoor zo'n meevallende bonus.
Als je het voor dit jaar nog doorvoerd dan kun je de maand december waarschijnlijk die 500 eu in 1x ophoesten. :D

Voor 2016 had ik het al bijgesteld en de rest van de maanden moet ik dus meer bijdragen, voor 2017 heb ik het ook al bijgesteld.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_166800531
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2016 14:08 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Als je het voor dit jaar nog doorvoerd dan kun je de maand december waarschijnlijk die 500 eu in 1x ophoesten. :D

Dan wacht ik wel :+

Ik reken net even snel met de nieuwe tarieven. Ik ga naar netto 600.
Met een meidenkwartet
pi_166800546
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2016 14:10 schreef Cathmar het volgende:

[..]

Dan wacht ik wel :+

Ik reken net even snel met de nieuwe tarieven. Ik ga naar netto 600.
De toeslagen worden ook meer he?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_166800557
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2016 14:11 schreef Ticootje het volgende:

[..]

De toeslagen worden ook meer he?
Ja heb even snel een proefberekening gedaan voor 2017. Vanavond of morgen even definitief wijzigen.
Met een meidenkwartet
pi_166800573
Er komt een tijd dat we al die honderden euro's niet meer naar de opvang hoeven te brengen... Wat moeten we doen met alles wat we overhouden?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_166800616
Eerst maar eens hopen dat het de komende vier/vijf jaar allemaal een beetje te betalen blijft.
Met een meidenkwartet
pi_166800837
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2016 14:14 schreef Cathmar het volgende:
Eerst maar eens hopen dat het de komende vier/vijf jaar allemaal een beetje te betalen blijft.
Bram is nu 4, aankomende 8 jaar maak ik nog wel gebruik van opvang denk ik? Wat is daarin eigenlijk normaal?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_166800878
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2016 14:28 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Bram is nu 4, aankomende 8 jaar maak ik nog wel gebruik van opvang denk ik? Wat is daarin eigenlijk normaal?
Mijn 9 jarige gaat alleen naar huis nu. Maar dat zal per kind verschillen. Heb nog wel 1 dag bso voor haar ook vooral om vakantieopvang te houden.
Met een meidenkwartet
pi_166800891
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2016 14:31 schreef Cathmar het volgende:

[..]

Mijn 9 jarige gaat alleen naar huis nu. Maar dat zal per kind verschillen. Heb nog wel 1 dag bso voor haar ook vooral om vakantieopvang te houden.
Ah, ja. Nee ik zie het niet gebeuren voor Jen dat ze alleen thuis is eigenlijk.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_166800944
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2016 14:32 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ah, ja. Nee ik zie het niet gebeuren voor Jen dat ze alleen thuis is eigenlijk.
Hoorde dat bij onze bso de meeste kinderen na de winter in groep 7 stoppen. Zie je vanzelf wel toch.
Met een meidenkwartet
pi_166801026
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2016 14:34 schreef Cathmar het volgende:

[..]

Hoorde dat bij onze bso de meeste kinderen na de winter in groep 7 stoppen. Zie je vanzelf wel toch.
Oh, ja ze zit nu net in groep 5, das nog wel 2 jaar.

Lijkt me ook weer een enorme stap.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_166801738
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2016 14:06 schreef Cathmar het volgende:

[..]

Hier idem voor 2015.
Ja je kunt je inkomen gewoon wijzigen.
Zat me af te vragen of ik dat nog zal doen voor 2016 of maar gewoon afwacht totdat ze zelf tot die conclusie komen. Voor 2017 heb ik het al verhoogd. Leuk hoor zo'n meevallende bonus.
Ik zie nu online dat die naheffing ook voor 2015 was :X Kijken of ik voor dit jaar nog wat kan doen :@
pi_166802154
Er was door de belastingdienst bedacht dat we dit jaar zo'n 15000 minder zouden verdienen dan in 2015 8)7 Als ik het nu goed heb aangepast betekent het dat we zo'n 80E per maand te veel hebben ontvangen, dat wordt een leuke naheffing volgend jaar -O-
pi_166803190
quote:
13s.gif Op maandag 21 november 2016 15:33 schreef Fazzoletti het volgende:
Er was door de belastingdienst bedacht dat we dit jaar zo'n 15000 minder zouden verdienen dan in 2015 8)7 Als ik het nu goed heb aangepast betekent het dat we zo'n 80E per maand te veel hebben ontvangen, dat wordt een leuke naheffing volgend jaar -O-
Dit is de reden dat ik zelf elk jaar mn inkomen doorgeef.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_166803267
quote:
1s.gif Op maandag 21 november 2016 16:21 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Dit is de reden dat ik zelf elk jaar mn inkomen doorgeef.
Ik zie nu in dat dat nodig is ja 8)7 In 2014 heb ik voor het eerst gebruik gemaakt van kot en die 3 maanden waren oke. Eerlijk gezegd heb ik tot ik die naheffing voor 2015 er niet aangedacht dat dat nodig was :@ Harde les dus o|O Gaat de komende tig jaar dus niet meer gebeuren :{
  maandag 21 november 2016 @ 19:15:41 #234
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_166806940
Vergeet niet dat kot over je verzamelinkomen gaat. Dus dat is lager dan je brutosalaris als je een eigen huis hebt door aftrekposten.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_166807038
quote:
7s.gif Op maandag 21 november 2016 16:24 schreef Fazzoletti het volgende:

[..]

Ik zie nu in dat dat nodig is ja 8)7 In 2014 heb ik voor het eerst gebruik gemaakt van kot en die 3 maanden waren oke. Eerlijk gezegd heb ik tot ik die naheffing voor 2015 er niet aangedacht dat dat nodig was :@ Harde les dus o|O Gaat de komende tig jaar dus niet meer gebeuren :{
Geen eigen huis? (Zie opmerking Lazi).
En aangezien Toeslagen het nog nooit in 7 jaar voor elkaar gekregen heeft om een jaar -uit zichzelf- goed te berekenen zou ik die naheffing ook even narekenen ;)
(klopt het toetsingsinkomen? Klopt het aantal uren? kost je even een rekensom, maar dan weet je wel zeker dat het klopt)

Wij krijgen onze tarieven pas einde deze week, ik ben benieuwd.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  maandag 21 november 2016 @ 19:23:52 #236
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_166807167
Ik krijg nieuwe tarieven en nieuwe contractsvorm (want van externe organisatie omgezet naar eigen kindcentrum) uiterlijk woensdag en ik heb een promotie gekregen waardoor we in een hogere schijf van de tabel lijken te vallen.
Ik moet er maar eens een middagje voor uittrekken om het uit te rekenen en aan te passen geloof ik, jeuj -O-

[ Bericht 0% gewijzigd door laziness op 21-11-2016 19:35:34 ]
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_166807320
Ik kan, nu ik in het onderwijs werk, misschien toe met minder weken. Wordt ook een leuke rekenklus. Al was het maar omdat de kinderen een week langer mei vakantie hebben en ik dus in die periode meer opvang nodig heb.
Ik heb inmiddels al zoveel wijzigingen doorgevoerd dit jaar dat ik er een schaduwadministratie op na houd met uren en perioden. Niet te doen anders.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  maandag 21 november 2016 @ 19:38:49 #238
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_166807587
Oeh heb je ook 12 weken vakantie? :o Dat is relaxed!
Ik ben niet jaloers op de werkdruk maar vrij wanneer je kinderen vrij zijn vind ik toch wel een voordeel van het onderwijs.
Nu heb ik wel 8 weken vakantie per jaar maar ik betaal wel voor 52 weken aangezien die contracten met 48 weken of zo toch duurder zijn }:|
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_166807689
vijf in de zomer, twee met kerst, 1 met herfst, 1 carnaval en 1 mei...dus tien weken. Ik denk dat ik niet ga uitkomen met een 46 weken contract (of dat me dat wel lukt, maar dat ik daarmee niet goedkoper uit ben).
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  maandag 21 november 2016 @ 19:43:03 #240
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_166807752
Ik heb bij mijn aanvraag voor KOT van alles moeten schatten:

- verzamelinkomen 2017 van mij (afgelopen 2 jaar ivm zwangerschapsverlof, betaald en onbetaald ouderschapsverlof niet echt een representatief jaarsalaris gehad)
- verzamelinkomen 2017 van vriend (nog niet zeker welke functie hij volgend jaar heeft)
- aantal uren opvang (40 weken opvang BSO en KDV, maar weet nog niet of het 10 of 11 uur per dag wordt)
- tarief 2017 BSO en KDV (nog niets van gehoord)

Ik heb alles maar aan de lage kant geschat, zodat ze aanvraag iig de deur uit is, zodra er meer duidelijkheid is pas ik het wel aan, ofzo...
  maandag 21 november 2016 @ 19:51:35 #241
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_166808020
Ik zou altijd hoog gaan zitten maar ik betaal dan ook niet graag terug :P
Ik ga ook altijd uit van bruto jaarsalaris en niet het verzamelinkomen. Dan is er speelruimte en valt het alleen maar gunstig uit.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_166808960
quote:
1s.gif Op maandag 21 november 2016 19:15 schreef laziness het volgende:
Vergeet niet dat kot over je verzamelinkomen gaat. Dus dat is lager dan je brutosalaris als je een eigen huis hebt door aftrekposten.
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2016 19:19 schreef mefke79 het volgende:

[..]

Geen eigen huis? (Zie opmerking Lazi).
En aangezien Toeslagen het nog nooit in 7 jaar voor elkaar gekregen heeft om een jaar -uit zichzelf- goed te berekenen zou ik die naheffing ook even narekenen ;)
(klopt het toetsingsinkomen? Klopt het aantal uren? kost je even een rekensom, maar dan weet je wel zeker dat het klopt)

Wij krijgen onze tarieven pas einde deze week, ik ben benieuwd.
Uh ja, wel een eigen huis oO< Dus misschien valt het dan wat mee :s)
Ik ga wel even navraag doen bij m'n financiele man :+
pi_166809128
quote:
1s.gif Op maandag 21 november 2016 19:51 schreef laziness het volgende:
Ik zou altijd hoog gaan zitten maar ik betaal dan ook niet graag terug :P
Ik ga ook altijd uit van bruto jaarsalaris en niet het verzamelinkomen. Dan is er speelruimte en valt het alleen maar gunstig uit.
Dit probeer ik ook. Alleen kan er dan zomaar zoveel overwerk bij zitten dat het toch weer niet helemaal uitkomt.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_166809565
quote:
1s.gif Op maandag 21 november 2016 19:43 schreef mousemicky het volgende:
Ik heb bij mijn aanvraag voor KOT van alles moeten schatten:

- verzamelinkomen 2017 van mij (afgelopen 2 jaar ivm zwangerschapsverlof, betaald en onbetaald ouderschapsverlof niet echt een representatief jaarsalaris gehad)
- verzamelinkomen 2017 van vriend (nog niet zeker welke functie hij volgend jaar heeft)
- aantal uren opvang (40 weken opvang BSO en KDV, maar weet nog niet of het 10 of 11 uur per dag wordt)
- tarief 2017 BSO en KDV (nog niets van gehoord)

Ik heb alles maar aan de lage kant geschat, zodat ze aanvraag iig de deur uit is, zodra er meer duidelijkheid is pas ik het wel aan, ofzo...
Nieuw aanvraag dan? Want anders had ik eens mooi op het nieuwe tarief gewacht en dan in 1 keer een wijziging doorgevoerd. Pak je het bruto salaris en dan zit je veilig. Noteer je voor jezel dat je na het indienen van je aangifte 2016 even een schatting maakt voor 2017 en dan stel je de boel eventueel naar beneden bij. En heb jij de keuze tussen 10 of 11 uur bij de opvang? Luxe! Hebben wij nooit gehad. Gelukkig is het nu bij de bso gekoppeld aan de werkelijk eindtijd van school, dat valt mee als je alleen op lange dagen BSO afneemt.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_166810050
Ik neem 47 weken af. Het verschil met 52 weken is niet enorm maar toch... En ik heb ook geen 52 weken nodig.
Met een meidenkwartet
pi_166810576
Ik neem 40 weken af. De overige 12 weken is mn gastouder er, tenzij we zelf vakantie hebben, maar dat is ons probleem en niet de hare.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 21 november 2016 @ 21:18:25 #247
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_166811113
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2016 20:35 schreef mefke79 het volgende:

[..]

Nieuw aanvraag dan? Want anders had ik eens mooi op het nieuwe tarief gewacht en dan in 1 keer een wijziging doorgevoerd. Pak je het bruto salaris en dan zit je veilig. Noteer je voor jezel dat je na het indienen van je aangifte 2016 even een schatting maakt voor 2017 en dan stel je de boel eventueel naar beneden bij. En heb jij de keuze tussen 10 of 11 uur bij de opvang? Luxe! Hebben wij nooit gehad. Gelukkig is het nu bij de bso gekoppeld aan de werkelijk eindtijd van school, dat valt mee als je alleen op lange dagen BSO afneemt.
Nieuwe aanvraag idd, dus wachten is geen optie, dan kan ik 2 maanden voorschieten. Salaris 2016 als basis nemen heeft voor mij geen zin. Ik neem nu (heel dit jaar) ouderschapsverlof op, dus heb een lager maandsalaris. Volgend jaar werk ik weer mijn normale uren, dus salaris is sowieso hoger, maar hoe hoog precies weet ik niet, want loonsstijging etc. Ik kan aan het rekenen als het de eerste keer gestort is ;)

En hoog geschat dus idd, zodat de toeslag laag is :+
  maandag 21 november 2016 @ 21:59:15 #248
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_166812698
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2016 20:48 schreef Cathmar het volgende:
Ik neem 47 weken af. Het verschil met 52 weken is niet enorm maar toch... En ik heb ook geen 52 weken nodig.
Vaak is de uurprijs als je minder dan 52 weken afneemt dusdanig hoger dat je toch goedkoper uit bent met 52 weken.

Momenteel betaal ik 52 weken maar wat ik niet afneem wegens op vakantie mag ik elders inzetten.
Aangezien we 4 van de 5 dagen schooltijden werken is dat heel handig om in de schoolvakanties wat extra dagen in een week af te nemen om uit te komen.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_166818411
Mijn organisatie hanteert 1 uurtarief. Of je nu 52 of minder weken afneemt, dat maakt niet uit. Als je een maand van tevoren dagen uit het systeem haalt betaal je die ook niet.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_166819151
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 06:02 schreef Ticootje het volgende:
Mijn organisatie hanteert 1 uurtarief. Of je nu 52 of minder weken afneemt, dat maakt niet uit. Als je een maand van tevoren dagen uit het systeem haalt betaal je die ook niet.
Was het bij ons maar zo'n feest. Dagen ruilen kan niet. Ongebruikte dagen inhalen kan niet. Ziektedagen inhalen, onmogelijk.
Whatever...
pi_166819234
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 november 2016 08:42 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Was het bij ons maar zo'n feest. Dagen ruilen kan niet. Ongebruikte dagen inhalen kan niet. Ziektedagen inhalen, onmogelijk.
Lekker flexibel. Sluit goed aan hoe de maatschappij tegenwoordig werkt.

Ik kan altijd extra dagen inplannen, tot een week van tevoren online en korter dan een week even bellen. Ik ben echt erg blij met onze organisatie.
Bram is nu bijna 4 en gaat 3 dagen naar school, zelfs daar werken ze aan mee.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_166819257
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 november 2016 08:42 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Was het bij ons maar zo'n feest. Dagen ruilen kan niet. Ongebruikte dagen inhalen kan niet. Ziektedagen inhalen, onmogelijk.
Same here.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_166819418
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 november 2016 08:48 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Lekker flexibel. Sluit goed aan hoe de maatschappij tegenwoordig werkt.

Ik kan altijd extra dagen inplannen, tot een week van tevoren online en korter dan een week even bellen. Ik ben echt erg blij met onze organisatie.
Bram is nu bijna 4 en gaat 3 dagen naar school, zelfs daar werken ze aan mee.
Goede kinderopvang heb je dan. Bij mij zijn het een stelletje autistische uitzuigers met een veel te sterke machtspositie. De leidsters zijn wel ok, maar de organisatie is echt kutter dan kut. En als je dan ziet hoe duur het is, dan is het wel even slikken. Alternatieven zijn er hier niet.

[ Bericht 4% gewijzigd door Spanky78 op 22-11-2016 09:13:17 ]
Whatever...
pi_166820035
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 09:06 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Goede kinderopvang heb je dan. Bij mij zijn het een stelletje autistische uitzuigers met een veel te sterke machtspositie. De leidsters zijn wel ok, maar de organisatie is echt kutter dan kut. En als je dan ziet hoe duur het is, dan is het wel even slikken. Alternatieven zijn er hier niet.
Lijkt ons kdv wel
pi_166820955
Hier hele flexibele kdv. Ik kan op het kwartier nauwkeurig breng en haaltijden inplannen tot donderdag 12 uur, voor de week er op (werk flexibel dus is wel praktisch). Ik heb een maandbundel afgesloten, voor het aantal uren dat ik ongeveer verbruik. Niet opgemaakte uren blijven een half jaar staan voor als ik een keer iets meer opvang nodig heb.

Zit helaas niet hier in het dorp (wel op weg naar m'n werk en voor man ook maar een klein beetje om) dus helaas niet geschikt voor naschoolse opvang. Die neem ik af bij een andere organisatie die ook aan geeft flexibel te zijn. Helaas een heel stuk minder.. ik kan wel de dagen inplannen die ik nodig heb, maar betaal wel het volledige dagdeel (de lange woensdag-en vrijdagmiddagen worden mee gerekend in het gemiddelde aantal uren per dagdeel) ook kan ik alleen ophalen tussen 17.00-18.30 (als ik ochtenddienst heb zou ik er om 16.15/16.30 kunnen zijn)maar hij wordt nooit later opgehaald dan 17.15, maar betaal toch tot 18.30 dat vind ik wel vreemd.

Ik ben nu voor de bso van de oudste meer kwijt dan voor de dagopvang van de jongste (48 uur tov 30 uur)
48 uur per maand is twee dagdelen per week.
Maar goed, niet opgemaakte uren blijven ook nog wel een tijdje inzetbaar (weet niet precies hoe lang) en als ik het zo hoor zijn er plekken waar het minder flexibel is
  dinsdag 22 november 2016 @ 11:35:40 #256
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_166821516
quote:
1s.gif Op maandag 21 november 2016 21:59 schreef laziness het volgende:

[..]

Vaak is de uurprijs als je minder dan 52 weken afneemt dusdanig hoger dat je toch goedkoper uit bent met 52 weken.

Momenteel betaal ik 52 weken maar wat ik niet afneem wegens op vakantie mag ik elders inzetten.
Aangezien we 4 van de 5 dagen schooltijden werken is dat heel handig om in de schoolvakanties wat extra dagen in een week af te nemen om uit te komen.
Hier gelukkig niet. Maar ik heb dan ook maar echt 40 weken nodig. Werk in het onderwijs, en de vakantieweken van de kinderen heb ik ook vrij. Uitzondering is 1 week meivakantie en 1 week zomervakantie, maar dat is wel op te lossen met mijn vriend en evt. opa's en oma's. Verschil in uurtarief is 12 cent, dus 12 weken minder opvang loont wel...

Hoe flexibel ze exact zijn moet ik nog gaan merken. Er zijn 2 KO organisaties hier in het dorp. De ene zaten we eerst bij, die waren niet erg flexibel (altijd 5,5 of 11 uur per dag, altijd 52 weken, beperkt ruilen), dus de voorwaarden voor deze organisatie lijken op papier iig beter. Het grote voordeel is echter dat dit KDV in de basissschool van oudste zit, dus dat ik 's ochtends maar naar 1 plek hoef ;)
pi_166821986
quote:
1s.gif Op maandag 21 november 2016 21:59 schreef laziness het volgende:

[..]

Vaak is de uurprijs als je minder dan 52 weken afneemt dusdanig hoger dat je toch goedkoper uit bent met 52 weken.

Momenteel betaal ik 52 weken maar wat ik niet afneem wegens op vakantie mag ik elders inzetten.
Aangezien we 4 van de 5 dagen schooltijden werken is dat heel handig om in de schoolvakanties wat extra dagen in een week af te nemen om uit te komen.
Thanks voor de tip. Heb het meteen even bekeken en voor 52 weken ipv 47 betaal ik netto per jaar 690 euro meer. Dat vind ik dan toch net iets teveel om naar die 52 weken te gaan. Maar wel goed om alles even te berekenen.
Met een meidenkwartet
pi_166889334
Ik kan niet eens meer kiezen voor 46 weken (wat nog wel in mijn hoofd zat om te doen) want dat is er niet meer. Dus of 40 weken tegen 8,66 per uur of 52. En aangezien ik minstens 1 week vakantieopvang nodig heb, is die 40 al niet meer lonend. Wel gaat mijn eigen bijdrage van 47 ct per uur naar 40. Woei...Tarief is dus gewoon alsnog 20 cent omhoog.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_166890008
Goed dat ik even inlogde, de toeslag van bram was gewoon stopgezet. Ik had al wel doorgegeven dat hij naar de bso ging vanaf 9 jan ipv het kdv, maar de gastouder hadden ze zelf gewoon stopgezet, want ja het vinkje moest bij uw kind gaat naar school....

man man man..

Ondertussen staat er een hele berg aan wijzigingen (uren gastouder voor 3 kinderen en wijzing van bram ivm 4 jaar worden) in de status in behandeling. Gokje, 20 december kan ik de toeslag voor bram over januari weer op mn buikje schrijven, dit trekken ze nooit recht voor 9 december.

Elke keer is het geeikel...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_166890977
Hij wordt 4 toch? Dan doen ze dat fijn automagisch ja. Niet handig, ergens wel begrijpelijk.

Ik zag de inschatting die de BD maakt van mijn inkomen voor volgend jaar. Waar kan ik tekenen? :o *) Dat haal ik bij lange na niet. Ook nog maar eens even aanpassen. Kan ik meteen de hele rekensom voor dit jaar even doorrekenen aan aanpassen. Ach, het houd je van de straat he.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_166891005
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2016 13:55 schreef mefke79 het volgende:
Hij wordt 4 toch? Dan doen ze dat fijn automagisch ja. Niet handig, ergens wel begrijpelijk.

Ik zag de inschatting die de BD maakt van mijn inkomen voor volgend jaar. Waar kan ik tekenen? :o *) Dat haal ik bij lange na niet. Ook nog maar eens even aanpassen. Kan ik meteen de hele rekensom voor dit jaar even doorrekenen aan aanpassen. Ach, het houd je van de straat he.
Oh ja, die inschatting heb ik ook maar gecorrigeerd, alweer. Ze zitten er 10k onder.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zaterdag 26 november 2016 @ 22:45:29 #262
378192 -mandy-
I am who I am
pi_166921915
Hoi :W

Ik kom hier ook meelezen en meeposten. Ben sinds 1 november aan het werk met een 0-urencontract, met een kind in de BSO en eentje op het kdv. Maar wat een geklooi met aanvragen en wijzigen van de gegevens ... Mag dus ook elke maand aantal uren gaan aanpassen, 8)7 help!

Ticootje, maaar goed dat je hebt nagekeken en sterkte met het wijzigen van de gegevens.

D wordt in april 4 en gaat dan ook naar de BSO, hopelijk gaat dat goed tzt

Half-offtopic, door mijn inkomen kunnen we zowiezo de weinige zorgtoeslag van 2016 al terugbetalen. Die hoef ik voor volgend jaar al geeneens meer aan te vragen.
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
  zaterdag 26 november 2016 @ 23:20:38 #263
378192 -mandy-
I am who I am
pi_166922702
Domme vraag, klopt het dat ik nu nog geen KOT voor 2017 kan aanvragen?
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
  zondag 27 november 2016 @ 09:17:09 #264
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_166926174
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2016 23:20 schreef -mandy- het volgende:
Domme vraag, klopt het dat ik nu nog geen KOT voor 2017 kan aanvragen?
Kan al wel, vanaf 1 november mogelijk. Ik heb vorige week mijn (nieuwe) aanvraag gedaan. Als je al KOT krijgt moet je evt een wijziging doorvoeren en geen nieuwe aanvraag doen.
pi_166926220
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2016 22:45 schreef -mandy- het volgende:
Hoi :W

Ik kom hier ook meelezen en meeposten. Ben sinds 1 november aan het werk met een 0-urencontract, met een kind in de BSO en eentje op het kdv. Maar wat een geklooi met aanvragen en wijzigen van de gegevens ... Mag dus ook elke maand aantal uren gaan aanpassen, 8)7 help!

Ticootje, maaar goed dat je hebt nagekeken en sterkte met het wijzigen van de gegevens.

D wordt in april 4 en gaat dan ook naar de BSO, hopelijk gaat dat goed tzt

Half-offtopic, door mijn inkomen kunnen we zowiezo de weinige zorgtoeslag van 2016 al terugbetalen. Die hoef ik voor volgend jaar al geeneens meer aan te vragen.
Sowieso hoef je toeslag niet ieder jaar aan te vragen...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  zondag 27 november 2016 @ 10:24:02 #266
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_166926744
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2016 13:57 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Oh ja, die inschatting heb ik ook maar gecorrigeerd, alweer. Ze zitten er 10k onder.
Goed dat ik hier lees. Ik moest ook 10k omhoog.
Maar goed ze doen gewoon verzamelinkomen vorig jaar + x% en vorig jaar hadden we heel veel aftrekposten door aankoop huis dus dat is niet een realistisch uitgangspunt.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_166927574
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 06:02 schreef Ticootje het volgende:
Mijn organisatie hanteert 1 uurtarief. Of je nu 52 of minder weken afneemt, dat maakt niet uit. Als je een maand van tevoren dagen uit het systeem haalt betaal je die ook niet.
Was het bij ons ook maar zo'n feest.

Onze zoon gaat 2 dagen naar op de opvang, 830-1715 ongeveer.
We betalen de openingstijden van 7 uur tm 18 uur. 11 uur op een dag, 22 per week dus.

Dit keer 52 weken per jaar. Vakanties betalen wij gewoon door, evenals het bv op Pasen of kerst valt.
Gewoon 52 weken x 22 uur x 7.35¤ per uur 😢

Salaris zet ik altijd zo'n 7500 - 10.000¤ hoger per jaar. Dan hoeven we nooit terug te betalen.

Afgelopen 2 jaar kregen we sowieso maar 115¤ per maand terug, terwijl de opvang 700¤ per maand kost.
En ja we kunnen het betalen, maar toch doordat we 52 weken betalen en 22 uur per week, voelt het niet Ok.
pi_166927802
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2016 11:20 schreef nelisb het volgende:

[..]

Was het bij ons ook maar zo'n feest.

Onze zoon gaat 2 dagen naar op de opvang, 830-1715 ongeveer.
We betalen de openingstijden van 7 uur tm 18 uur. 11 uur op een dag, 22 per week dus.

Dit keer 52 weken per jaar. Vakanties betalen wij gewoon door, evenals het bv op Pasen of kerst valt.
Gewoon 52 weken x 22 uur x 7.35¤ per uur 😢

Dit is vrij standaard hoor.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_166928362
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2016 11:35 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Dit is vrij standaard hoor.
Ik geloof je direct. Maar krijg vrij regelmatig te horen dat het bij anderen niet zo werkt.
pi_166928551
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2016 12:24 schreef nelisb het volgende:

[..]

Ik geloof je direct. Maar krijg vrij regelmatig te horen dat het bij anderen niet zo werkt.
Wat let je om over te stappen?
Even kort door de bocht: als wij als klanten maar alles accepteren dan blijven ze natuurlijk zo werken.

Vanuit de opvang gedacht: die betalen pand en personeel ook gewoon door op een feestdag, dus tja, waarom dan niet doorrekenen naar de klant? Grap van de dag: de KOT werkt het ook in de hand. Jij krijgt voor die feestdag ook gewoon toeslag, dus tja.

Kortom: ja, het is niet eerlijk. Maar kennelijk vindt ook de overheid dit een prima manier van werken. En ja, er zijn inmiddels genoeg organisaties waar het anders kan. Wij krijgen de uren van een feestdag inmiddels als ruiltegoed. Dat voelt al wat minder oneerlijk.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_166928882
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 12:34 schreef mefke79 het volgende:

[..]

Wat let je om over te stappen?
Even kort door de bocht: als wij als klanten maar alles accepteren dan blijven ze natuurlijk zo werken.

Vanuit de opvang gedacht: die betalen pand en personeel ook gewoon door op een feestdag, dus tja, waarom dan niet doorrekenen naar de klant? Grap van de dag: de KOT werkt het ook in de hand. Jij krijgt voor die feestdag ook gewoon toeslag, dus tja.

Kortom: ja, het is niet eerlijk. Maar kennelijk vindt ook de overheid dit een prima manier van werken. En ja, er zijn inmiddels genoeg organisaties waar het anders kan. Wij krijgen de uren van een feestdag inmiddels als ruiltegoed. Dat voelt al wat minder oneerlijk.
Ben het met je eens. Maar woon in een dorp en elke opvang die we hier hebben is van een organisatie.

En ik snap personeel pand etc etc. Maar van de 52 weken zouden ze toch 50 kunnen rekenen, 2 weken bv per jaar niet. Een kind zal vast meer afwezig zijn, beetje gulden middenweg, zou voor mij al eerlijker voelen.
pi_166934547
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 12:34 schreef mefke79 het volgende:

[..]

Wat let je om over te stappen?
Even kort door de bocht: als wij als klanten maar alles accepteren dan blijven ze natuurlijk zo werken.

Vanuit de opvang gedacht: die betalen pand en personeel ook gewoon door op een feestdag, dus tja, waarom dan niet doorrekenen naar de klant? Grap van de dag: de KOT werkt het ook in de hand. Jij krijgt voor die feestdag ook gewoon toeslag, dus tja.

Kortom: ja, het is niet eerlijk. Maar kennelijk vindt ook de overheid dit een prima manier van werken. En ja, er zijn inmiddels genoeg organisaties waar het anders kan. Wij krijgen de uren van een feestdag inmiddels als ruiltegoed. Dat voelt al wat minder oneerlijk.
Overstappen kan alleen in de randstad. Daarbuiten heb je te maken met regionale monopolie, niemand wil daar beginnen, dus de bestaande organisatie buit zijn macht uit.
Whatever...
  zondag 27 november 2016 @ 17:15:18 #273
378192 -mandy-
I am who I am
pi_166935726
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2016 09:17 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Kan al wel, vanaf 1 november mogelijk. Ik heb vorige week mijn (nieuwe) aanvraag gedaan. Als je al KOT krijgt moet je evt een wijziging doorvoeren en geen nieuwe aanvraag doen.
Ok. Dank je.

Ik heb het net vanaf 1 november aangevraagd. Maar wil graag vanaf januari mijn aantal uren dat ik minimaal werk naar beneden bijstellen. Dat wordt dus wijzigen met als begindatum 1 januari.
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
  zondag 27 november 2016 @ 18:10:33 #274
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_166937013
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2016 16:30 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Overstappen kan alleen in de randstad. Daarbuiten heb je te maken met regionale monopolie, niemand wil daar beginnen, dus de bestaande organisatie buit zijn macht uit.
Onzin, hier twee kdv's in het dorp, en overstappen kan gewoon, mits er plek is op de dagen en groep naar keuze natuurlijk.
pi_166937814
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2016 18:10 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Onzin, hier twee kdv's in het dorp, en overstappen kan gewoon, mits er plek is op de dagen en groep naar keuze natuurlijk.
Hier is 1 organisatie voor heel wieringen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_166939089
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2016 18:10 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Onzin, hier twee kdv's in het dorp, en overstappen kan gewoon, mits er plek is op de dagen en groep naar keuze natuurlijk.
Dan heb je geluk. Op veel plekken is er niets te kiezen. Bij ons zijn alle kdv van dezelfde (slechte) organisatie.
Whatever...
pi_166939187
Je hebt natuurlijk altijd de keuze om op zoek te gaan naar een gastouder. Zeker als je flexibel moet zijn of veel minder uren dan die 11 afneemt is het een optie.

Voor ons is er binnen de wijk wel de keuze om naar een andere organisatie te gaan, maar we doen het niet vanwege het integraal kindcentrum. Nadelen wegen niet op tegen de voordelen.

Toch is er dus ook buiten de randstad soms wel keuze, al zijn er gewoon door het hele land een paar heel grote organisaties die heel veel kdv's in handen hebben. Heeft zijn voordelen (minder overhead, al zou je dat gezien de kosten niet zeggen) en zijn nadelen (tarieven en aanbod zijn niet afgestemd op de lokale situatie maar dienen een wat groter publiek). En dan zijn er nog de landelijke organisaties. Daar zou ik volgens mij ook niet blij mee zijn. Smallsteps bijvoorbeeld, dat is er alleen om winst te draaien voor de investeerder.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  zondag 27 november 2016 @ 19:45:24 #278
378192 -mandy-
I am who I am
pi_166939957
Ik vind een gastouder leuk, maar onhandig. Je moet ook net iemand vinden, met wie je een klik hebt en die jouw kinderen van jouw school kan afhalen en van psz. En diegene moet ook net de uren en dagen kunnen die jij ook kan. Als je tijd van zoeken hebt, kan het. Maar als je na een sollicitatie met een kleine maand aan het werk kunt, is een goede gastouder zoeken lastig.

Kindcentrum bij school hebben wij bewust niet voor gekozen. Was naar hun eigen zeggen flexibel, maar je moest elke keer minimaal 5 uur afnemen bij het KDV.
Rekeningen die vaak niet kloppen etc. KDV bij kindcentrum behoort nu nog tot een eerder grote organisatie die veel locaties hebben gesloten en er financieel heel slecht voorstaat.
Doe mij maar de opvang die we nu hebben. Flexibel in alle opzichten, we betalen per half uur en de jongens gaan graag heen
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
  zondag 27 november 2016 @ 19:50:34 #279
378192 -mandy-
I am who I am
pi_166940090
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2016 11:20 schreef nelisb het volgende:

[..]

Was het bij ons ook maar zo'n feest.

Onze zoon gaat 2 dagen naar op de opvang, 830-1715 ongeveer.
We betalen de openingstijden van 7 uur tm 18 uur. 11 uur op een dag, 22 per week dus.

Dit keer 52 weken per jaar. Vakanties betalen wij gewoon door, evenals het bv op Pasen of kerst valt.
Gewoon 52 weken x 22 uur x 7.35¤ per uur 😢

Salaris zet ik altijd zo'n 7500 - 10.000¤ hoger per jaar. Dan hoeven we nooit terug te betalen.

Afgelopen 2 jaar kregen we sowieso maar 115¤ per maand terug, terwijl de opvang 700¤ per maand kost.
En ja we kunnen het betalen, maar toch doordat we 52 weken betalen en 22 uur per week, voelt het niet Ok.
Dat betalen wij ook ongeveer per uur (met flexibele opvang).
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
pi_166940305
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 19:17 schreef mefke79 het volgende:
Je hebt natuurlijk altijd de keuze om op zoek te gaan naar een gastouder. Zeker als je flexibel moet zijn of veel minder uren dan die 11 afneemt is het een optie.

Voor ons is er binnen de wijk wel de keuze om naar een andere organisatie te gaan, maar we doen het niet vanwege het integraal kindcentrum. Nadelen wegen niet op tegen de voordelen.

Toch is er dus ook buiten de randstad soms wel keuze, al zijn er gewoon door het hele land een paar heel grote organisaties die heel veel kdv's in handen hebben. Heeft zijn voordelen (minder overhead, al zou je dat gezien de kosten niet zeggen) en zijn nadelen (tarieven en aanbod zijn niet afgestemd op de lokale situatie maar dienen een wat groter publiek). En dan zijn er nog de landelijke organisaties. Daar zou ik volgens mij ook niet blij mee zijn. Smallsteps bijvoorbeeld, dat is er alleen om winst te draaien voor de investeerder.
Gastouders hebben geen opleiding om om te gaan met kinderen, vaak ook geen ervaring.

Erg leuke optie als je gewoon een kind hebt wat overal wel kan aarden. Ik heb een gastouder voor de vakanties, maar alle dagen de kinderen bij een gastouder gaat gewoon niet.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zondag 27 november 2016 @ 20:06:02 #281
378192 -mandy-
I am who I am
pi_166940534
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2016 19:59 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Gastouders hebben geen opleiding om om te gaan met kinderen, vaak ook geen ervaring.

Erg leuke optie als je gewoon een kind hebt wat overal wel kan aarden. Ik heb een gastouder voor de vakanties, maar alle dagen de kinderen bij een gastouder gaat gewoon niet.
Helemaal mee eens met het oog op kinderen met een "rugzakje" en uiteraard andere kinderen. Dan heb je met een kdv en bso wel gediplomeerde mensen rondlopen
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
pi_166940675
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2016 19:59 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Gastouders hebben geen opleiding om om te gaan met kinderen, vaak ook geen ervaring.

Erg leuke optie als je gewoon een kind hebt wat overal wel kan aarden. Ik heb een gastouder voor de vakanties, maar alle dagen de kinderen bij een gastouder gaat gewoon niet.
Even inbreken hoor, maar gastouders hebben wel degelijk een opleiding nodig als ze bij een gastouderbureau aangesloten willen zijn, en dat laatste is nodig om de vraagouders recht op kinderopvangtoeslag te laten hebben.

En of ze ervaring hebben is uiteraard ook per gastouder verschillend. Ik ben zelf gastouder en kan wel zeggen dat ik veel ervaring heb, ook met kinderen met autisme of hooggevoeligheid :)
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
pi_166940768
Ik woon niet in de randstad maar hier in de stad zijn meerdere organisaties. Wij zitten bij een zelfstandige organisatie die flexibele opvang aanbied. Deden ze nog niet, tot wij er 2 jaar geleden bij ze om vroegen. We betalen wat we afnemen. Ik geef halverwege de maand door wat ze de maand daarop komen. Extra kan ook en als ik afzeg ivm ziekte of logeerpartijen dan betaal ik niet. De grotere organisaties hier lopen leeg, de onze heeft een wachtlijst. Ze hebben kdv en nso.
*poef* nu is het weg
  zondag 27 november 2016 @ 20:17:10 #284
378192 -mandy-
I am who I am
pi_166940867
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2016 20:10 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Even inbreken hoor, maar gastouders hebben wel degelijk een opleiding nodig als ze bij een gastouderbureau aangesloten willen zijn, en dat laatste is nodig om de vraagouders recht op kinderopvangtoeslag te laten hebben.

En of ze ervaring hebben is uiteraard ook per gastouder verschillend. Ik ben zelf gastouder en kan wel zeggen dat ik veel ervaring heb, ook met kinderen met autisme of hooggevoeligheid :)
blij dat te horen!
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
pi_167031000
Stel ik wijzig het uurtarief niet zelf (iets verhoogd van 2017), rekenen ze dan uiteindelijk bij de definitieve afrekening wel met die nieuwe prijs? Maw krijgen ze dat door vanuit je opvang organisatie?
Ga de boel weer stopzetten per midden januarie dus gaat niet om schokkende bedragen.
Met een meidenkwartet
  donderdag 1 december 2016 @ 20:51:14 #286
378192 -mandy-
I am who I am
pi_167031379
Ik heb net mijn jaarloon over 2017 berekend en aan de hand daarvan kot voor 2017 (0-uren contract heb ik voor volgend jaar een min uren gegarandeerd, 2 vaste cliënten in thuiszorg) .


Hoe kan het dat ik volgend jaar meer kot krijg dan ik per maand betaal aan bso en kdv?
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
  donderdag 1 december 2016 @ 20:54:31 #287
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_167031483
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2016 20:51 schreef -mandy- het volgende:
Ik heb net mijn jaarloon over 2017 berekend en aan de hand daarvan kot voor 2017 (0-uren contract heb ik voor volgend jaar een min uren gegarandeerd, 2 vaste cliënten in thuiszorg) .


Hoe kan het dat ik volgend jaar meer kot krijg dan ik per maand betaal aan bso en kdv?
Dat kan niet....
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_167031567
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2016 20:51 schreef -mandy- het volgende:
Ik heb net mijn jaarloon over 2017 berekend en aan de hand daarvan kot voor 2017 (0-uren contract heb ik voor volgend jaar een min uren gegarandeerd, 2 vaste cliënten in thuiszorg) .


Hoe kan het dat ik volgend jaar meer kot krijg dan ik per maand betaal aan bso en kdv?
Niet, je hebt iets fout gedaan
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_167031589
Geeft het problemen als ik nu al een einddatum kinderopvangtoeslag invul voor als T. 4 jaar wordt?
  donderdag 1 december 2016 @ 21:03:17 #290
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_167031850
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2016 20:57 schreef GotC het volgende:
Geeft het problemen als ik nu al een einddatum kinderopvangtoeslag invul voor als T. 4 jaar wordt?
Wil je niet straks voor bso ook kot hebben?
Want dan zou ik het niet doen om het risico te beperken dat het als een hele nieuwe aanvraag wordt gezien straks wat extra lang duurt.
Ik heb je lief mijn hele leven
  donderdag 1 december 2016 @ 21:06:34 #291
378192 -mandy-
I am who I am
pi_167031991
quote:
1s.gif Op donderdag 1 december 2016 20:54 schreef laziness het volgende:

[..]

Dat kan niet....
quote:
1s.gif Op donderdag 1 december 2016 20:56 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Niet, je hebt iets fout gedaan
Ik haat dit <moppersmurf>

Ik hoop dat ik het heb gevonden nu na flink gevloek van mijn kant. Ik was al een hele tijd op zoek naar hoe ik m'n aantal uren opvang per maand kan aanpassen. En dat is nu gelukt. *O* *O*
Ik zit nu op meer kosten aan kdv dan ik aan kot krijg. HOERA!

Nu nog uitvogelen hoe ik mn aantal uren dat ik werk per week kan aanpassen -O-
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
  donderdag 1 december 2016 @ 21:08:01 #292
378192 -mandy-
I am who I am
pi_167032048
quote:
1s.gif Op donderdag 1 december 2016 21:03 schreef laziness het volgende:

[..]

Wil je niet straks voor bso ook kot hebben?
Want dan zou ik het niet doen om het risico te beperken dat het als een hele nieuwe aanvraag wordt gezien straks wat extra lang duurt.
En als je de einddatum nu ongeveer 2 maanden voordien wijzigt?

Ik heb er een die eind april ook 4 wordt, zit in hetzelfde schuitje. Heb nu nog geen einddatum ingevuld
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
  donderdag 1 december 2016 @ 21:08:08 #293
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_167032054
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2016 21:06 schreef -mandy- het volgende:

[..]


[..]

Ik haat dit <moppersmurf>

Ik hoop dat ik het heb gevonden nu na flink gevloek van mijn kant. Ik was al een hele tijd op zoek naar hoe ik m'n aantal uren opvang per maand kan aanpassen. En dat is nu gelukt. *O* *O*
Ik zit nu op meer kosten aan kdv dan ik aan kot krijg. HOERA!

Nu nog uitvogelen hoe ik mn aantal uren dat ik werk per week kan aanpassen -O-
Je geeft je werkuren niet op.
Je geeft het jaarloon van beide ouders op en het aantal uren opvang en uurtarief op.
Ik heb je lief mijn hele leven
  donderdag 1 december 2016 @ 21:10:41 #294
409579 LuDann
All the way
pi_167032142
Vanaf 1 januari zouden ouders meer kinderopvangtoeslag krijgen. Omdat onze opvang de prijzen flink omhoog heeft gedaan gaan wij echter juist 70 euro netto meer per maand betalen. 1 kind, 3,5 dag opvang per week.

Ik ben benieuwd of dit ook de ervaring is van anderen?
  donderdag 1 december 2016 @ 21:11:24 #295
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_167032168
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2016 21:08 schreef -mandy- het volgende:

[..]

En als je de einddatum nu ongeveer 2 maanden voordien wijzigt?

Ik heb er een die eind april ook 4 wordt, zit in hetzelfde schuitje. Heb nu nog geen einddatum ingevuld
Het is alweer 2 jaar geleden dat ik het deed dus ik weet het niet zeker maar volgens mij heb ik het tegelijk met de aanvraag voor bso gedaan om te zorgen dat het allemaal in 1x doorliep en ze het niet als twee losse zaken gingen behandelen.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_167032174
Nee, onze tarieven zijn hetzelfde gebleven.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 1 december 2016 @ 21:12:36 #297
378192 -mandy-
I am who I am
pi_167032220
quote:
1s.gif Op donderdag 1 december 2016 21:08 schreef laziness het volgende:

[..]

Je geeft je werkuren niet op.
Je geeft het jaarloon van beide ouders op en het aantal uren opvang en uurtarief op.
Thnx!

Dan zou het nu redelijk moeten kloppen ... afgezien dat ik maandelijks mn inkomen en aantal uren kdv/bso moet gaan wijzigen als ik meer heb gewerkt, maar ik weet nu hoe het moet :Y
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
  donderdag 1 december 2016 @ 21:13:17 #298
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_167032249
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2016 21:10 schreef LuDann het volgende:
Vanaf 1 januari zouden ouders meer kinderopvangtoeslag krijgen. Omdat onze opvang de prijzen flink omhoog heeft gedaan gaan wij echter juist 70 euro netto meer per maand betalen. 1 kind, 3,5 dag opvang per week.

Ik ben benieuwd of dit ook de ervaring is van anderen?
Ik ga meer verdienen en ben dus onderaan de streep ook niet goedkoper uit.
En de prijs is ook weer omhoog ja. Behoorlijk boven het max uurtarief van de belastingdienst.
Ik heb je lief mijn hele leven
  donderdag 1 december 2016 @ 21:14:35 #299
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_167032307
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2016 21:12 schreef -mandy- het volgende:

[..]

Thnx!

Dan zou het nu redelijk moeten kloppen ... afgezien dat ik maandelijks mn inkomen en aantal uren kdv/bso moet gaan wijzigen als ik meer heb gewerkt, maar ik weet nu hoe het moet :Y
Schat je jaarloon een beetje ruim in en rommel daar niet elke maand aan zou ik zeggen.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_167032327
quote:
1s.gif Op donderdag 1 december 2016 21:03 schreef laziness het volgende:

[..]

Wil je niet straks voor bso ook kot hebben?
Want dan zou ik het niet doen om het risico te beperken dat het als een hele nieuwe aanvraag wordt gezien straks wat extra lang duurt.
Dat is wel een punt idd.

Ons uurtarief gaat van ¤6,93 naar ¤7,- in 2017. Verschil is dat het uurtarief van dezelfde organisatie in Den Haag ¤7,24 was, dus scheelde wel toen we in juni verhuisden :+

We gaan er zo'n ¤100 op vooruit in 2017 :).
pi_167032407
Vol
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')