abonnement Unibet Coolblue
pi_157621186
Hier hebben we het over de farmaceutische industrie en al hun donkere geheimen (en de eventuele onzin daarvan).


Nou, laat ik even uitleggen hoe een normaal persoon zijn eigen mening vormt op basis van opleiding, betrouwbare bronnen, boeken, tijdschriften etc.

Zo'n eigen mening is heel flexibel, daarom zeg ik ook altijd; principes zijn net borsten, nooit zo stevig als ze eruit zien.

Deze dame heeft gewoon gelijk (mits de cijfers juist zijn, dat sommetje wil ik nog wel even zien), dat er te veel mensen door medische fouten -die vaak ook nog eens verborgen worden- om het leven komen. Ik heb zelf daar ooit eens een topic over geopend, dus je kunt me niet betrappen op enige schijnheligheid denk ik:

GC / Misstanden ziekenhuis melden

Waar ik te kennen geef dat ik me ook ongerust maak over het 'wereldje' waarin ik vacuüm ben gezogen en nooit meer uit kom.

Het is een feit, ook al zijn het niet 17.000 mensen, dat mensen overlijden als gevolg van medische fouten. Nu kán dat gebeuren, hoewel elk leven één teveel is natuurlijk, maar wat mij met name tegen de borst stuit is hóe de medische wereld hiermee omgaat. Dat is soms (zoals je kunt lezen in bovenstaande topic) schrijnend te noemen. Daar geef ik je dus geen ongelijk in.

Tijdens het zoeken, kwam ik nota bene dit topic tegen: LIF / HPV vaccin

Dus het zit als volgt: ik vorm mijn mening zoals ik hierboven heb uitgelegd. Die mening is dus niet alleen maar 'lang leve de gezondheidszorg!'. Nee, er is veel mis. Teveel.

Maar dat betekent niet automatisch dat ik, zoals sommige gebruikers hier, ELKE arts daarom maar haat en ELKE wetenschapper een eikel vind of ELK medicijn maar vergif vind.

Binnenkort open ik denk ik een topic over de geestelijke gezondheidszorg. Wilde dit al eerder doen, maar is mij ontschoten. Dankzij deze discussie moest ik er weer aan denken; hoe intrinsiek invalide de geestelijke gezondheidszorg en dan met name de psychiatrie is.

Dat geeft die dame in jouw filmpje eigenlijk ook aan; psychoactieve medicatie zijn glad ijs en daar wordt vaak te onvoorzichtig mee omgesprongen. Dit houdt dus óók niet in dat ik elk psychofarmacum maar troep vind en niemand psychofarmaca moet krijgen, want een substantieel deel van de psychiatrische patiënten heeft er wel degelijk baat bij.

Zie je nu hoe een mening genuanceerd kan zijn? Dat niet alles zwart-wit is zoals jij en Lambiekje vaak doen beweren?

Ik hoop het stiekem een beetje... ;)

[ Bericht 9% gewijzigd door .SP. op 17-11-2015 12:43:24 ]
pi_157621197
Lambiekje, weet je wat homeopathie is?
  dinsdag 17 november 2015 @ 13:07:46 #3
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_157621788
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 november 2015 11:20 schreef Lambiekje het volgende:
Prof. Gøtzsche: ‘Big Pharma, dodelijke, georganiseerde misdaad’

‘Niemand heeft het probleem van Big Pharma zo onweerlegbaar, systematisch en nietsontziend op tafel heeft gelegd als de Deense hoogleraar Peter Gøtzsche. De farmaceutische industrie maakt zich schuldig aan misdadige praktijken op systematische schaal.

De grote farmaceuten verdoezelen onderzoeks-resultaten, verzwijgen bijwerkingen, kopen artsen om, infiltreren nascholingen, corrumperen patiëntenorganisaties, plaatsen leugenachtige advertenties en bedriegen tijdschriftredacties via ghostwriters. Ze verdienen miljarden met hun dubieuze pillen door te liegen over de kosten van ontwikkeling en productie.’

http://www.wanttoknow.nl/(...)rganiseerde-misdaad/

En weer een boek over kwaadaardigheid bigpharma.

En wat ga jij doen als je een been breekt?

Vraag stond nog open uit vorige topic, ik ben erg benieuwd!
Er staat nog een vraag voor u open!!
  dinsdag 17 november 2015 @ 14:52:23 #4
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_157623644
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 13:07 schreef theguyver het volgende:

[..]

En wat ga jij doen als je een been breekt?

Vraag stond nog open uit vorige topic, ik ben erg benieuwd!
Complex en met een infectie he ;) Lambiekje heeft over alleen het breken wel eens gezegd dat het ziekenhuis voor acute eerste hulp zaken nog wel ok is.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  dinsdag 17 november 2015 @ 15:17:06 #5
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_157624155
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 14:52 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Complex en met een infectie he ;) Lambiekje heeft over alleen het breken wel eens gezegd dat het ziekenhuis voor acute eerste hulp zaken nog wel ok is.
Meen alleen ambulance personeel. :{
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_157631975
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 12:38 schreef .SP. het volgende:
Lambiekje, weet je wat homeopathie is?
Volgens mij stond deze vraag van mij ook nog open ja. Het begon er sterk op de lijken dat hij de 'natuurlijke geneesmiddelen' variant zoals het slim vermarkt wordt ermee bedoelt....
  woensdag 18 november 2015 @ 12:08:15 #7
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_157644756
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 14:52 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Complex en met een infectie he ;) Lambiekje heeft over alleen het breken wel eens gezegd dat het ziekenhuis voor acute eerste hulp zaken nog wel ok is.
Gevonden :+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  woensdag 18 november 2015 @ 12:10:48 #8
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_157644809
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 12:38 schreef .SP. het volgende:
Lambiekje, weet je wat homeopathie is?
Een tijdje terug iig niet, hij verdedigde te vuur en te zwaard homeopatie, maar had geen idee wat het was.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_157645376
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2015 12:10 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Een tijdje terug iig niet, hij verdedigde te vuur en te zwaard homeopatie, maar had geen idee wat het was.
net als Japie, zullen wel onbelangrijke details zijn in hun wereldje.
  woensdag 18 november 2015 @ 15:31:47 #10
262 Re
Kiss & Swallow
pi_157649079
die supplementalists kunnen er ook wat van trouwens:

quote:
The Wall Street Journal (11/18, Burton, Subscription Publication) reports that dietary supplement maker USPlabs LLC and its executives were charged with fraud by a Federal grand jury in Texas on Tuesday. Officials from the Justice Department, the Food and Drug Administration, the Federal Trade Commission, the US Postal Inspection Service, and other agencies say the indictment was part of a nationwide effort targeting illegal marketing of dietary supplements
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zaterdag 21 november 2015 @ 10:27:54 #11
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_157711949
Vandaag op voorkant Volkskrant.

Farmaceutische bedrijven zijn door en door verrot.

Zelf zou ik willen aanvullen...
En diegene die het voorschrijven zijn nog doortrapter.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  zaterdag 21 november 2015 @ 10:35:25 #12
262 Re
Kiss & Swallow
pi_157712037
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2015 10:27 schreef Lambiekje het volgende:
Vandaag op voorkant Volkskrant.

Farmaceutische bedrijven zijn door en door verrot.

Zelf zou ik willen aanvullen...
En diegene die het voorschrijven zijn nog doortrapter.
hij heeft wel wat punten die in het verleden fout gingen maar hij is toch voornamelijk een verzuurde huisarts

http://blogs.plos.org/spe(...)care-peter-gotzsche/
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_157712323
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2015 10:27 schreef Lambiekje het volgende:
Vandaag op voorkant Volkskrant.

Farmaceutische bedrijven zijn door en door verrot.

Zelf zou ik willen aanvullen...
En diegene die het voorschrijven zijn nog doortrapter.
poeh.. zoooo verwarrend... nu moet ik MSM wel weer geloven? Wat is het nou Biekje?

Ennuh.. weet je nu inmiddels al wat homeopathie is?
  † In Memoriam † zaterdag 21 november 2015 @ 14:41:12 #14
230491 Zith
pls tip
pi_157715623
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2015 10:27 schreef Lambiekje het volgende:
Vandaag op voorkant Volkskrant.

Farmaceutische bedrijven zijn door en door verrot.

Zelf zou ik willen aanvullen...
En diegene die het voorschrijven zijn nog doortrapter.
MSN leugens zodat mensen homeopathie gaan gebruiken en vaccins gaan negeren zodat de 500 miljoen mensen op aarde doelstelling gehaald gaan worden.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  zaterdag 21 november 2015 @ 15:25:19 #15
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_157716480
quote:
3s.gif Op zaterdag 21 november 2015 10:35 schreef Re het volgende:

[..]

hij heeft wel wat punten die in het verleden fout gingen maar hij is toch voornamelijk een verzuurde huisarts

http://blogs.plos.org/spe(...)care-peter-gotzsche/
Niks! Uit van alles blijkt dat de misstanden juist met dag erger worden (bv de rechterlijke uitbatelingen). En daarnaast de winst-grafiekje spreekt boekdelen.

Of zoals vorige maand met extreme hyperinflatie op een oud medicijn. Spreekt ook boekdelen waarvoor badpharma staat.

[ Bericht 2% gewijzigd door Lambiekje op 21-11-2015 15:31:58 ]
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  zaterdag 21 november 2015 @ 15:27:15 #16
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_157716517
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 november 2015 14:41 schreef Zith het volgende:

[..]

MSN leugens zodat mensen homeopathie gaan gebruiken en vaccins gaan negeren zodat de 500 miljoen mensen op aarde doelstelling gehaald gaan worden.
uh ...je draait het om. Met vaccins negeren en homeopathie help je mensen juist en dat patienten niet wederkerend worden.

dus vasthouden aan het hyperbedrog van BadPharma maakt dat de target om 6.8 miljard te ruimen, steriliseren of anderlei ernstig te vernielen.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  zaterdag 21 november 2015 @ 15:29:06 #17
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_157716565
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2015 11:04 schreef nikao het volgende:

[..]

poeh.. zoooo verwarrend... nu moet ik MSM wel weer geloven? Wat is het nou Biekje?

Ennuh.. weet je nu inmiddels al wat homeopathie is?
gaat helemaal niet om MSM.

Ik vind het juist mooi dat nu de promiment op de voorkant staat dat farma industrie door en door verrot is. Voor een complotter is dit al járen common knowledge.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_157716708
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2015 15:25 schreef Lambiekje het volgende:

[..]
Of zoals vorige maand met extreme hyperinflatie op een oud medicijn. Spreekt ook boekdelen waarvoor badpharma staat.

Ja, en alle snackbars zijn onbetrouwbaar omdat ik een keer een koude kroket voorgeschoteld kreeg om 4 uur snachts in Utrecht.
Conscience do cost.
  zaterdag 21 november 2015 @ 15:41:06 #19
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_157716788
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2015 15:25 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Niks! Uit van alles blijkt dat de misstanden juist met dag erger worden (bv de rechterlijke uitbatelingen). En daarnaast de winst-grafiekje spreekt boekdelen.

Of zoals vorige maand met extreme hyperinflatie op een oud medicijn. Spreekt ook boekdelen waarvoor badpharma staat.

Zo kennen we je weer Lambiekje. Lekker selectief alleen de dingen gebruiken die je goed uitkomen.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_157717118
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2015 15:29 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

gaat helemaal niet om MSM.

Ik vind het juist mooi dat nu de promiment op de voorkant staat dat farma industrie door en door verrot is. Voor een complotter is dit al járen common knowledge.
Het gaat wederom om je overtreffende trap van cherrypicking. Als er op de voorpagina staat dat homeopathie niet werkt dan is het weer onzin en is de MSM weer troep.

Daarover gesproken, weet je nu inmiddels al wat het is? Of denk je nog steeds dat het met natuurlijke geneesmiddelen en plantjes en zalfjes te maken heeft?
  zaterdag 21 november 2015 @ 20:48:12 #21
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_157724771
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2015 15:41 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Zo kennen we je weer Lambiekje. Lekker selectief alleen de dingen gebruiken die je goed uitkomen.
niks selectief.. Er valt niets positiefs te noemen
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  zaterdag 21 november 2015 @ 20:50:19 #22
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_157724826
Vanavond in kassa.

Hoe fucking triest zijn ziekenhuizen en verzekeraars.

Publiek moest lachen maar eigenlijk is het om te huilen hoe triest. Zelfs met nieuwe wetgeving.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  zaterdag 21 november 2015 @ 21:02:26 #23
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_157725255
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2015 15:36 schreef ems. het volgende:

[..]

Ja, en alle snackbars zijn onbetrouwbaar omdat ik een keer een koude kroket voorgeschoteld kreeg om 4 uur snachts in Utrecht.
maar dan voor die kroket wel 2000 euro betaald hebben
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_157731598
Voelde meer als 4000 na de eerste hap maar je catched mijn drift.
Conscience do cost.
  zondag 22 november 2015 @ 00:27:31 #25
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_157731624
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2015 20:50 schreef Lambiekje het volgende:
Vanavond in kassa.

Hoe fucking triest zijn ziekenhuizen en verzekeraars.

Publiek moest lachen maar eigenlijk is het om te huilen hoe triest. Zelfs met nieuwe wetgeving.
En weer bejubel je msm.
Erg consequent ben je niet
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 22 november 2015 @ 01:43:30 #26
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_157732825
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 november 2015 20:48 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

niks selectief.. Er valt niets positiefs te noemen
Natuurlijk wel! Een andere farmaceut heeft dit weer teniet gedaan door met een alternatief rond de oude prijs te komen. Dat negeer je voor het gemak.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_157733747
quote:
1s.gif Op zondag 22 november 2015 01:43 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Natuurlijk wel! Een andere farmaceut heeft dit weer teniet gedaan door met een alternatief rond de oude prijs te komen. Dat negeer je voor het gemak.
plus, de gast die die prijsverhoging doorvoerde is niet eens een farmaceut. Hij is zo'n naar hedge fund mannetje.
pi_157734333
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2015 07:11 schreef Broomer het volgende:

[..]

plus, de gast die die prijsverhoging doorvoerde is niet eens een farmaceut. Hij is zo'n naar hedge fund mannetje.
Big Capital! En daar, Lambiekje, heb je een waardige tegenstander aan om zinvol tegen te ageren. Want met het financiële denken in deze maatschappij is een boel mis. De werkelijke stakeholders worden genegeerd ten faveure van de shareholders.
  zondag 22 november 2015 @ 12:13:42 #29
262 Re
Kiss & Swallow
pi_157736093
quote:
1s.gif Op zondag 22 november 2015 01:43 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Natuurlijk wel! Een andere farmaceut heeft dit weer teniet gedaan door met een alternatief rond de oude prijs te komen. Dat negeer je voor het gemak.
bedrijven als Valeant Pharmaceuticals maken het trouwens niet beter om vertrouwen op te bouwen,
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_157740339
quote:
3s.gif Op zondag 22 november 2015 12:13 schreef Re het volgende:
Valeant Pharmaceuticals
Ja je hebt gelijk met Valeant, lijkt me een vergelijkbaar geval maar minder opvallend. Die kende ik nog niet. Dit soort bedrijven mogen ze wel aanpakken.
  zondag 22 november 2015 @ 16:39:44 #31
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_157741334
quote:
1s.gif Op zondag 22 november 2015 01:43 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Natuurlijk wel! Een andere farmaceut heeft dit weer teniet gedaan door met een alternatief rond de oude prijs te komen. Dat negeer je voor het gemak.
dat kwam omdat het escalerleerde in msm en dat hij in z,n eentje hé bespottelijke verdienen model bloot legde. Dat kon de criminele industrie niet accepteren. Hij kon niet anders. Als het niet breed in krant was geweest had de schurk niets aan de prijs gedaan.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  zondag 22 november 2015 @ 16:41:47 #32
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_157741380
quote:
1s.gif Op zondag 22 november 2015 09:51 schreef Fixers het volgende:

[..]

Big Capital! En daar, Lambiekje, heb je een waardige tegenstander aan om zinvol tegen te ageren. Want met het financiële denken in deze maatschappij is een boel mis. De werkelijke stakeholders worden genegeerd ten faveure van de shareholders.
dat is ook het probleem. Geld killt integriteit. En daarom is wetenschap anno nu een farce
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  † In Memoriam † zondag 22 november 2015 @ 16:42:37 #33
230491 Zith
pls tip
pi_157741401
quote:
1s.gif Op zondag 22 november 2015 16:39 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

dat kwam omdat het escalerleerde in msm en dat hij in z,n eentje hé bespottelijke verdienen model bloot legde. Dat kon de criminele industrie niet accepteren. Hij kon niet anders. Als het niet breed in krant was geweest had de schurk niets aan de prijs gedaan.
Goede zaak die MSM :)
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  zondag 22 november 2015 @ 16:48:54 #34
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_157741526
quote:
1s.gif Op zondag 22 november 2015 16:39 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

dat kwam omdat het escalerleerde in msm en dat hij in z,n eentje hé bespottelijke verdienen model bloot legde. Dat kon de criminele industrie niet accepteren. Hij kon niet anders. Als het niet breed in krant was geweest had de schurk niets aan de prijs gedaan.
Je zou toch denken dat zo'n allesoverheersende en alles besturende supermacht echt wel zoiets knulligs zou voorkomen?
  zondag 22 november 2015 @ 17:01:11 #35
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_157741784
quote:
1s.gif Op zondag 22 november 2015 16:39 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

dat kwam omdat het escalerleerde in msm en dat hij in z,n eentje hé bespottelijke verdienen model bloot legde. Dat kon de criminele industrie niet accepteren. Hij kon niet anders. Als het niet breed in krant was geweest had de schurk niets aan de prijs gedaan.
Oh dear... Volgende keer beter lezen Lambiekje.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  zondag 22 november 2015 @ 17:02:48 #36
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_157741823
quote:
11s.gif Op zondag 22 november 2015 16:48 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Je zou toch denken dat zo'n allesoverheersende en alles besturende supermacht echt wel zoiets knulligs zou voorkomen?
LOL. Hoe kom je erbij dat er zoiets zou bestaan?
Feyenoord!
  zondag 22 november 2015 @ 17:04:18 #37
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_157741855
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2015 17:02 schreef Japie77 het volgende:

[..]

LOL. Hoe kom je erbij dat er zoiets zou bestaan?
Ik was dan ook sarcastisch ;)
  zondag 22 november 2015 @ 17:06:10 #38
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_157741899
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2015 17:04 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Ik was dan ook sarcastisch ;)
Maar ik denk ook dat dat Lambiekje dit gelooft hoor. Dus dan is die reactie van je een beetje raar.
Feyenoord!
  zondag 22 november 2015 @ 17:13:40 #39
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_157742078
Een van de best onderbouwde alternatieve behandelingen van kanker | Gerson therapie deel 1 met Wilco van der Vegt

(Henk Fransen) Wilko van der Vegt is een van de weinige Gerson-artsen in Europa. In deze lezing deelt hij zijn 30 jaar ervaring met de Gerson therapie en het Gersondieet.

Gerson therapie deel 1 (het dieet)
In deel 1 vertelt Wilko van der Vegt over het ontstaan en de onderbouwing van de Gerson therapie en hoe je dit dieet voor jezelf kunt toepassen. In deel 2 vertelt hij over ontgifting van het lichaam en in deel 3 beantwoordt hij een aantal van de meest gestelde vragen van patiënten.

De Gerson therapie
De Gerson therapie is een van de best onderbouwde alternatieve behandelingen van kanker (en andere beschavingsziekten). Onderbouwd in de zin dat dokter Gerson tientallen genezingen volledig heeft gedocumenteerd en vastgelegd in het boek A cancer therapy – Results of Fifty Cases and the Cure of Advanced Cancer by Diet Therapy. De Gersontherapie wordt vaak gereduceerd tot dieet richtlijnen, maar in feite is de Gerson therapie een nauw omschreven combinatie van voeding, ontgifting (ook emotioneel-geestelijk) en medicatie. Wilko van der Vegt en Henk Fransen hebben ruim aandacht voor de Gerson therapie in hun praktijken in Nederland en hun retreat-centrum in Spanje.

http://www.earth-matters.(...)ko-van-der-vegt.html

Feyenoord!
  zondag 22 november 2015 @ 17:17:26 #40
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_157742207
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2015 17:13 schreef Japie77 het volgende:
kanker (en andere beschavingsziekten).
Dan neem ik het al meteen niet meer serieus. Sorry. Kanker is geen beschavingsziekte.
Had hier anorexia gestaan dan was 't wel correct.
  zondag 22 november 2015 @ 17:19:55 #41
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_157742276
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2015 17:17 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Dan neem ik het al meteen niet meer serieus. Sorry. Kanker is geen beschavingsziekte.
Had hier anorexia gestaan dan was 't wel correct.
Ok blijf lekker onwetend dan. ^O^
Feyenoord!
  zondag 22 november 2015 @ 17:23:03 #42
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_157742356
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2015 17:19 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Ok blijf lekker onwetend dan. ^O^
Uit welke hoge beschaving komen de Tasmaanse Duivels dan?
  zondag 22 november 2015 @ 17:26:16 #43
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_157742448
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2015 17:23 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Uit welke hoge beschaving komen de Tasmaanse Duivels dan?
Inhoudelijk discussieren graag. Kijk het filmpje en kom dan terug hier met je op of aanmerkingen. ^O^
Feyenoord!
  zondag 22 november 2015 @ 17:28:59 #44
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_157742521
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2015 17:26 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Inhoudelijk discussieren graag. Kijk het filmpje en kom dan terug hier met je op of aanmerkingen. ^O^
Hoe kan ik nog meer inhoudelijk discussiëren? Er wordt toch echt gesteld dat het een "beschavingsziekte" is. Ik reageer hierop door te vragen waarom (ik noem hier nog slechts 1 voorbeeld, vooruit) bijvoorbeeld de Tasmaanse Duivels massaal uitsterven door deze "welvaartsaandoening". Maar ook andere dieren lopen deze ziekte op.

De enige reden om deze gedachtegang een beetje te kunnen volgen is door te zeggen dat we dusdanig gezond leven en eten in de beschaafde wereld dat we oud genoeg worden om ooit wel een keer kanker te ontwikkelen die zichzelf kwaadaardig doorzet. Maar dat zou ik dan geen welvaartsziekte noemen nog steeds.
  zondag 22 november 2015 @ 17:32:55 #45
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_157742613
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2015 17:28 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Hoe kan ik nog meer inhoudelijk discussiëren? Er wordt toch echt gesteld dat het een "beschavingsziekte" is. Ik reageer hierop door te vragen waarom (ik noem hier nog slechts 1 voorbeeld, vooruit) bijvoorbeeld de Tasmaanse Duivels massaal uitsterven door deze "welvaartsaandoening". Maar ook andere dieren lopen deze ziekte op.

De enige reden om deze gedachtegang een beetje te kunnen volgen is door te zeggen dat we dusdanig gezond leven en eten in de beschaafde wereld dat we oud genoeg worden om ooit wel een keer kanker te ontwikkelen die zichzelf kwaadaardig doorzet. Maar dat zou ik dan geen welvaartsziekte noemen nog steeds.
Jij gelooft serieus dat wij in het westen gezond leven en eten?
Feyenoord!
  zondag 22 november 2015 @ 17:34:52 #46
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_157742654
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2015 17:32 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Jij gelooft serieus dat wij in het westen gezond leven en eten?
quote:
Inhoudelijk discussieren graag.
De gemiddelde mens eet gezond genoeg om zo oud te worden ja.
pi_157742701
Nou ja, een aantal kankersoorten is wel degelijk welvaartsgerelateerd, zodat het als een totum pro parte feitelijk niet onjuist is.

De incidentie van longkanker, blaaskanker, mondkanker en keelkanker wordt grotendeels bepaald door roken.
Een substantieel gedeelte van de darmkankers weer door een slecht dieet.
Leverkanker ontstaat weer vaak door alcohol, net als alvleesklierkanker.

Als nu iedereen zou stoppen met roken, alcohol drinken en alleen gezond zou eten, dan zou de incidentie van 'kanker' inelkaar storten.
I feel kinda Locrian today
  zondag 22 november 2015 @ 17:38:38 #48
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_157742731
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2015 17:37 schreef starla het volgende:
Nou ja, een aantal kankersoorten is wel degelijk welvaartsgerelateerd, zodat het als een totum pro parte feitelijk niet onjuist is.

De incidentie van longkanker, blaaskanker, mondkanker en keelkanker wordt grotendeels bepaald door roken.
Een substantieel gedeelte van de darmkankers weer door een slecht dieet.
Leverkanker ontstaat weer vaak door alcohol, net als alvleesklierkanker.

Als nu iedereen zou stoppen met roken, alcohol drinken en alleen gezond zou eten, dan zou de incidentie van 'kanker' inelkaar storten.
Jep maar zo wordt de stelling niet geponeerd. En ik, in tegenstelling tot de Sith, do not deal in absolutes :P
  zondag 22 november 2015 @ 17:39:59 #49
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_157742760
quote:
16s.gif Op zondag 22 november 2015 17:34 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

[..]

De gemiddelde mens eet gezond genoeg om zo oud te worden ja.
Ah oke dus in jouw ogen is overlijden het enige wat laat zien of iemand gezond eet en leeft?

Dat we tegenwoordig zo onwijs veel kanker hebben in de westerse wereld laat nou juist precies zien dat kanker een welvaartsziekte is.
Feyenoord!
  zondag 22 november 2015 @ 17:45:04 #50
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_157742864
http://www.elsevier.nl/We(...)aar-ELSEVIER029095W/

Dit verwoordt eigenlijk wat ik bedoel. Is dat ook waar jij op doelt Japie77? Misschien dat ik het gewoon verkeerd geïnterpreteerd heb dan namelijk. Het kwam op mij over alsof het een pure welvaartsziekte is en dat is gewoon niet waar.
  zondag 22 november 2015 @ 17:45:08 #51
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_157742866
Dit plaatje laat het ook mooi zien:

Feyenoord!
pi_157742894
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2015 17:45 schreef Japie77 het volgende:
Dit plaatje laat het ook mooi zien:

[ afbeelding ]
Op Spitsbergen veel kanker ja? :P

Frappant dat UK en Duitsland er niet tussenstaan. Vraag me dus af waar de afkapwaarde ligt, kan namelijk een vertekenend beeld geven ;)
I feel kinda Locrian today
  zondag 22 november 2015 @ 17:47:16 #53
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_157742899
In andere landen wordt kanker ook niet altijd als zodanig aangemeld in hun zorggebieden he.

http://www.ipsnews.be/art(...)oter-probleem-afrika
  zondag 22 november 2015 @ 17:53:49 #54
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_157743017
quote:
1s.gif Op zondag 22 november 2015 17:47 schreef starla het volgende:

[..]

Op Spitsbergen veel kanker ja? :P

Frappant dat UK en Duitsland er niet tussenstaan. Vraag me dus af waar de afkapwaarde ligt, kan namelijk een vertekenend beeld geven ;)
Klopt maar het gaat om de indicatie van het westen ivm de term welvaartsziekte.
Feyenoord!
  zondag 22 november 2015 @ 17:55:21 #55
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_157743063
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2015 17:47 schreef ChrisCarter het volgende:
In andere landen wordt kanker ook niet altijd als zodanig aangemeld in hun zorggebieden he.

http://www.ipsnews.be/art(...)oter-probleem-afrika
Je bent het er dus nog steeds niet mee eens dat kanker een welvaartsziekte is en dat ons eten (teveel suikers, zout, e-nummer en vet) er een oorzaak van is? En ons leven (stress, stress en nog eens stress) er ook een oorzaak van is?
Feyenoord!
  zondag 22 november 2015 @ 17:57:22 #56
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_157743123
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2015 17:55 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Je bent het er dus nog steeds niet mee eens dat kanker een welvaartsziekte is en dat ons eten (teveel suikers, zout, e-nummer en vet) er een oorzaak van is? En ons leven (stress, stress en nog eens stress) er ook een oorzaak van is?
Het heeft er invloed op maar is niet de exclusieve veroorzaker van kanker.
  zondag 22 november 2015 @ 18:00:58 #57
262 Re
Kiss & Swallow
pi_157743201
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2015 17:45 schreef Japie77 het volgende:
Dit plaatje laat het ook mooi zien:

[ afbeelding ]
welke kanker trouwens, veel valt wel weg te vangen door onze oudere gemiddelde leeftijd en toegang tot gezondheidszorg
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zondag 22 november 2015 @ 18:01:59 #58
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_157743227
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2015 17:57 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Het heeft er invloed op maar is niet de exclusieve veroorzaker van kanker.
Daar denkt de Gersontherapie dus anders over met 30 jaar aan genezigen als bewijs. Nogaals, kijk het filmpje. :) ^O^
Feyenoord!
  zondag 22 november 2015 @ 18:06:28 #59
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_157743340
quote:
3s.gif Op zondag 22 november 2015 18:00 schreef Re het volgende:

[..]

welke kanker trouwens, veel valt wel weg te vangen door onze oudere gemiddelde leeftijd en toegang tot gezondheidszorg
Als onze gezondheidszorg er al iets mee te maken heeft dan is het juist dat mensen daardoor nog meer kanker krijgen door bovenop alle troep die ze binnen krijgen door het eten ook nog allerlei troep binnen krijgen door medicijnen uit de reguliere gezondheidszorg.
Feyenoord!
  zondag 22 november 2015 @ 18:08:57 #60
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_157743406
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2015 18:01 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Daar denkt de Gersontherapie dus anders over met 30 jaar aan genezigen als bewijs. Nogaals, kijk het filmpje. :) ^O^
Hippocrates is één van de eersten (zo niet de eerste) die een geval van kanker heeft vastgelegd. Dat gaat iets verder terug dan 30 jaar. Bovendien ben ik geen arts en jij ook niet vermoed ik. Dus ik kan niks zeggen over de casus die hij voorlegt in dat filmpje. Wat ik er wel over weet is wat ik al heb gezegd.
  zondag 22 november 2015 @ 18:11:42 #61
262 Re
Kiss & Swallow
pi_157743470
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2015 18:06 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Als onze gezondheidszorg er al iets mee te maken heeft dan is het juist dat mensen daardoor nog meer kanker krijgen door bovenop alle troep die ze binnen krijgen door het eten ook nog allerlei troep binnen krijgen door medicijnen uit de reguliere gezondheidszorg.
daar zal een percentage van tussenzitten, maar ja een verschil van levensverwachting van 30-40 jaar lijkt me daadwerkelijk van grotere invloed, we leven langer maar met meer ziektes, dat is wat de mens wil en daarom bestaan we als industrie

vraag en aanbod
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zondag 22 november 2015 @ 18:14:50 #62
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_157743542
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2015 18:08 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Hippocrates is één van de eersten (zo niet de eerste) die een geval van kanker heeft vastgelegd. Dat gaat iets verder terug dan 30 jaar. Bovendien ben ik geen arts en jij ook niet vermoed ik. Dus ik kan niks zeggen over de casus die hij voorlegt in dat filmpje. Wat ik er wel over weet is wat ik al heb gezegd.
Dus alleen als arts kun je iets zeggen over een casus waarin een tumor verschrompelt door een dieet? En tienduizenden gevallen van mensen met kanker die zijn genezen van kanker door dat dieet?

Ik kan er wel wat over zeggen hoor. Het lijkt mij een poging waard voor mensen met kanker.
Feyenoord!
  zondag 22 november 2015 @ 18:15:42 #63
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_157743562
quote:
3s.gif Op zondag 22 november 2015 18:11 schreef Re het volgende:

[..]

daar zal een percentage van tussenzitten, maar ja een verschil van levensverwachting van 30-40 jaar lijkt me daadwerkelijk van grotere invloed, we leven langer maar met meer ziektes, dat is wat de mens wil en daarom bestaan we als industrie

vraag en aanbod
Waarom zou de mens dat willen? Ik niet in ieder geval. Liever kort en gezond dan lang en miserabel.
Feyenoord!
  zondag 22 november 2015 @ 18:17:05 #64
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_157743591
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2015 18:14 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Dus alleen als arts kun je iets zeggen over een casus waarin een tumor verschrompelt door een dieet? En tienduizenden gevallen van mensen met kanker die zijn genezen van kanker door dat dieet?

Ja. Er spelen veel meer factoren mee. Is dit een controlled environment waarbij de enige variabele de voeding is?
quote:
Ik kan er wel wat over zeggen hoor. Het lijkt mij een poging waard voor mensen met kanker.
Logisch. Als je zelf deze ziekte hebt (gehad) dan probeer je alles op een gegeven moment lijkt me. Maar kanker is er in vele vormen en maten ook nog eens.
  zondag 22 november 2015 @ 18:18:35 #65
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_157743619
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2015 18:15 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Waarom zou de mens dat willen? Ik niet in ieder geval. Liever kort en gezond dan lang en miserabel.
Want iedereen die oud wordt heeft een miserabel leven of een miserabel einde?
Want iedereen die kort leeft heeft een gezond leven gehad?

Je ziet alles veeeeeel te zwart wit man.
  zondag 22 november 2015 @ 18:38:37 #66
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_157744020
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2015 17:45 schreef ChrisCarter het volgende:
http://www.elsevier.nl/We(...)aar-ELSEVIER029095W/

Dit verwoordt eigenlijk wat ik bedoel. Is dat ook waar jij op doelt Japie77? Misschien dat ik het gewoon verkeerd geïnterpreteerd heb dan namelijk. Het kwam op mij over alsof het een pure welvaartsziekte is en dat is gewoon niet waar.
En wat wil je daar mee zeggen?
Feyenoord!
  zondag 22 november 2015 @ 18:39:58 #67
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_157744043
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2015 18:17 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Ja. Er spelen veel meer factoren mee. Is dit een controlled environment waarbij de enige variabele de voeding is?

[..]

Logisch. Als je zelf deze ziekte hebt (gehad) dan probeer je alles op een gegeven moment lijkt me. Maar kanker is er in vele vormen en maten ook nog eens.
Ja dus. Als het dieet van de Gerson Therapy werkt dan lijkt het me toch een vrij duidelijke aanwijzing dat voeding een van de zoniet DE belangrijkste oorzaak is voor kanker?
Feyenoord!
  zondag 22 november 2015 @ 18:40:38 #68
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_157744060
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2015 18:18 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Want iedereen die oud wordt heeft een miserabel leven of een miserabel einde?
Want iedereen die kort leeft heeft een gezond leven gehad?

Je ziet alles veeeeeel te zwart wit man.
Waar zeg ik dat? Jij trekt de onuiste conclusies.....
Feyenoord!
  zondag 22 november 2015 @ 18:41:16 #69
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_157744081
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2015 18:39 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Ja dus. Als het dieet van de Gerson Therapy werkt dan lijkt het me toch een vrij duidelijke aanwijzing dat voeding een van de zoniet DE belangrijkste oorzaak is voor kanker?
Nee. Kanker is niet 1 uniforme ziekte. Daarnaast; je zult alle variabelen uit moeten schakelen voor je kunt stellen dat 1 iets altijd werkt. Weer dat zwart-wit waar ik het dus over had.

En wat ik dan grappig vind, deze man is ook arts. Maar die wordt dan wel geloofd en alle andere artsen met dezelfde opleiding niet?
  zondag 22 november 2015 @ 18:47:32 #70
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_157744214
quote:
3s.gif Op zondag 22 november 2015 18:11 schreef Re het volgende:

[..]

daar zal een percentage van tussenzitten, maar ja een verschil van levensverwachting van 30-40 jaar lijkt me daadwerkelijk van grotere invloed, we leven langer maar met meer ziektes, dat is wat de mens wil en daarom bestaan we als industrie

vraag en aanbod
We hebben nu van foetus af bejaardenziektes door al die toxische kankertroep.

Het is een industrie dat wordt opgedrongen. En waar je wetmatig niet kan en mag onttrekken. U dient kankerpatiënt te worden.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  zondag 22 november 2015 @ 18:47:47 #71
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_157744222
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2015 18:41 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Nee. Kanker is niet 1 uniforme ziekte. Daarnaast; je zult alle variabelen uit moeten schakelen voor je kunt stellen dat 1 iets altijd werkt. Weer dat zwart-wit waar ik het dus over had.

En wat ik dan grappig vind, deze man is ook arts. Maar die wordt dan wel geloofd en alle andere artsen met dezelfde opleiding niet?
Ah oke dus het lijkt te werken maar je zou het mensen niet aanraden omdat het niet WETENSCHAPPELIJK bewezen is. Juist.

De meeste andere artsen zitten toch veel te veel vast in hun stramien om zich open te stellen voor dit soort dingen. Maar gelukkig komen er steeds meer die het belang van voeding onderkennen. Het is slecht een kwestie van tijd.
Feyenoord!
  zondag 22 november 2015 @ 18:49:45 #72
262 Re
Kiss & Swallow
pi_157744280
Wellicht ter voorkoming maar genezend voedsel, och dat Is meer anekdotisch
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zondag 22 november 2015 @ 18:51:14 #73
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_157744312
quote:
1s.gif Op zondag 22 november 2015 18:49 schreef Re het volgende:
Wellicht ter voorkoming maar genezend voedsel, och dat Is meer anekdotisch
Hoezo? Voedsel ontgift het lichaam en voedt het lichaam. Verander je dieet en je lichaam verandert ook. Lijkt me logisch.
Feyenoord!
  zondag 22 november 2015 @ 18:53:44 #74
262 Re
Kiss & Swallow
pi_157744355
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2015 18:51 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Hoezo? Voedsel ontgift het lichaam en voedt het lichaam. Verander je dieet en je lichaam verandert ook. Lijkt me logisch.
vast, vandaar preventief wellicht, maar een kwaadaardige tumorcellen krijg je er niet zo snel mee dood
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_157744365
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2015 18:47 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Ah oke dus het lijkt te werken maar je zou het mensen niet aanraden omdat het niet WETENSCHAPPELIJK bewezen is. Juist.

De meeste andere artsen zitten toch veel te veel vast in hun stramien om zich open te stellen voor dit soort dingen. Maar gelukkig komen er steeds meer die het belang van voeding onderkennen. Het is slecht een kwestie van tijd.
Het werkt als preventie. Kanker genezen met voeding is nooit fatsoenlijk opgeschreven.
  zondag 22 november 2015 @ 18:54:22 #76
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_157744372
quote:
1s.gif Op zondag 22 november 2015 18:53 schreef Re het volgende:

[..]

vast, vandaar preventief wellicht, maar een kwaadaardige tumorcellen krijg je er niet zo snel mee dood
Dit dus inderdaad. Gezonde voeding en gezond leven heeft uiteraard wel preventieve impact daar ben ik ook niet blind voor. Maar een ziekte er volledig mee bestrijden? Nee.
  zondag 22 november 2015 @ 18:55:07 #77
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_157744382
quote:
1s.gif Op zondag 22 november 2015 18:53 schreef Re het volgende:

[..]

vast, vandaar preventief wellicht, maar een kwaadaardige tumorcellen krijg je er niet zo snel mee dood
Het bewijs laat anders zien. hij vertelt dus in de lezing dat hij 30 jaar geleden zijn Oom behandelde met de Gerson Therapie en dat de enorme tumor op zijn schouder met de dag verder verschrompelde. Dit is gedocumenteerd met foto's en gepubliceerd.
Feyenoord!
pi_157745129
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2015 18:55 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Het bewijs laat anders zien. hij vertelt dus in de lezing dat hij 30 jaar geleden zijn Oom behandelde met de Gerson Therapie en dat de enorme tumor op zijn schouder met de dag verder verschrompelde. Dit is gedocumenteerd met foto's en gepubliceerd.
Tumor, dat betekent letterlijk zwelling. Was het wel kanker?
pi_157755675
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2015 17:55 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Je bent het er dus nog steeds niet mee eens dat kanker een welvaartsziekte is en dat ons eten (teveel suikers, zout, e-nummer en vet) er een oorzaak van is? En ons leven (stress, stress en nog eens stress) er ook een oorzaak van is?
Post je nog meer onzin plaatjes?Ik kan uit dat plaatje niks halen. Je begrijpt natuurlijk wel dat de levensverwachting in veel van die landen met lage kanker aantallen zeer laag is. Oorlogen, voedselgebrek en veel andere zaken die gewoon 30 jaar van de gemiddelde levensverwachting die iemand hier heeft afhaalt. Frappant dat China er niet bijstaat aangezien kanker daar ook doodsoorzaak nummer 1 is.
  maandag 23 november 2015 @ 00:12:10 #80
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_157755698
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2015 00:10 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:

[..]

Post je nog meer onzin plaatjes?Ik kan uit dat plaatje niks halen. Je begrijpt natuurlijk wel dat de levensverwachting in veel van die landen met lage kanker aantallen zeer laag is. Oorlogen, voedselgebrek en veel andere zaken die gewoon 30 jaar van de gemiddelde levensverwachting die iemand hier heeft afhaalt. Frappant dat China er niet bijstaat aangezien kanker daar ook doodsoorzaak nummer 1 is.
Ik denk dat Japie gecorreleerd met vergist voor wordt veroorzaakt door.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_157755704
quote:
1s.gif Op zondag 22 november 2015 18:54 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Het werkt als preventie. Kanker genezen met voeding is nooit fatsoenlijk opgeschreven.
Omdat het ook gewoon grote onzin is. Hoe wil je een cel waarvan het DNA zo beschadigd is dat die zich ongecontroleerd gaat delen door voedsel uitschakelen?
pi_157755722
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2015 00:12 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:

[..]

Omdat het ook gewoon grote onzin is. Hoe wil je een cel waarvan het DNA zo beschadigd is dat die zich ongecontroleerd gaat delen door voedsel uitschakelen?
Cisplatin eten?
I feel kinda Locrian today
pi_157755775
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2015 00:10 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:

[..]

Post je nog meer onzin plaatjes?Ik kan uit dat plaatje niks halen. Je begrijpt natuurlijk wel dat de levensverwachting in veel van die landen met lage kanker aantallen zeer laag is. Oorlogen, voedselgebrek en veel andere zaken die gewoon 30 jaar van de gemiddelde levensverwachting die iemand hier heeft afhaalt. Frappant dat China er niet bijstaat aangezien kanker daar ook doodsoorzaak nummer 1 is.
Ja, zoals ik als zei mis ik ook nog meer 1ste wereldlanden.

Je zit inderdaad met confounders: vooral levensverwachting en kwaliteit van zorg.
I feel kinda Locrian today
pi_157755778
quote:
1s.gif Op maandag 23 november 2015 00:14 schreef starla het volgende:

[..]

Cisplatin eten?
Niet verstandig. De bijwerkingen zijn niet gering en het is waarschijnlijk ook kankerverwekkend. Het kan inderdaad kanker remmen (let op de nadruk remmen!!) maar het veroorzaakt waarschijnlijk ook kanker.

Buiten dat val het niet echt onder voedsel ;)
pi_157755790
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2015 00:18 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:

[..]

Niet verstandig. De bijwerkingen zijn niet gering en het is waarschijnlijk ook kankerverwekkend. Het kan inderdaad kanker remmen (let op de nadruk remmen!!) maar het veroorzaakt waarschijnlijk ook kanker.

Buiten dat val het niet echt onder voedsel ;)
Ok ok, methotrexaat drinken dan?
I feel kinda Locrian today
pi_157755840
quote:
1s.gif Op maandag 23 november 2015 00:19 schreef starla het volgende:

[..]

Ok ok, methotrexaat drinken dan?
Ik denk dat het eten van een kilo zwarte nachtschade veel effectiever is. Die stopt de kanker gegarandeerd.
pi_157755862
quote:
1s.gif Op zondag 22 november 2015 17:47 schreef starla het volgende:

[..]

Op Spitsbergen veel kanker ja? :P

Frappant dat UK en Duitsland er niet tussenstaan. Vraag me dus af waar de afkapwaarde ligt, kan namelijk een vertekenend beeld geven ;)
Ik neem ook aan dat de mensen in het rechterrijtje sowieso een veel lagere levensverwachting hebben?

Spuit elf: mijn scherm liet een boel posts niet zien :@
  maandag 23 november 2015 @ 01:07:00 #88
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_157756348
quote:
Proof that the vaccine industry never wants a cure for the flu to be made public
[..]
The one-word answer is one that often explains the reasoning and backwards justifications behind many actions in America: greed. Because the flu vaccine industry in the United States is a $1.6-billion-dollar industry that is fueled by health problems and the profit that comes from ill health, it's simply not a logical move for Big Pharma to get in the business of doing away with the flu vaccine.
bron
ziekte is een industrie. en zal daarom nimmer opgelost worden.
De term ziekenhuis dekt de lading niet ziekmaakhuis of ziekhoudhuis zou beter zijn.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  maandag 23 november 2015 @ 01:07:53 #89
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_157756355
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2015 00:12 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:

[..]

Omdat het ook gewoon grote onzin is. Hoe wil je een cel waarvan het DNA zo beschadigd is dat die zich ongecontroleerd gaat delen door voedsel uitschakelen?
Misschien eerst even het filmpje kijken voordat je gelijk weer je crap hier begint te braken?
Feyenoord!
pi_157756410
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2015 01:07 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Misschien eerst even het filmpje kijken voordat je gelijk weer je crap hier begint te braken?
Waar vind ik het filmpje?

PS 1 sorry maar het lijkt wel of ik nooit jouw filmpjes kan vinden

PS 2, heb deel 2 nu ook bekeken van demystifying occultism, ben bezig met deel 3 ;)
I feel kinda Locrian today
pi_157756706
quote:
1s.gif Op maandag 23 november 2015 01:15 schreef starla het volgende:

[..]

Waar vind ik het filmpje?

PS 1 sorry maar het lijkt wel of ik nooit jouw filmpjes kan vinden

BNW / BigPharmatopic#64 een homeopatisch middel voor inhoudelijk posten?
There is only one religion
pi_157757798
I feel kinda Locrian today
  maandag 23 november 2015 @ 10:23:46 #93
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_157758406
‘Het alternatief voor de zorg’, felle aanval op het zorgstelsel
http://www.ftm.nl/exclusi(...)-op-het-zorgstelsel/
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_157758656
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2015 10:23 schreef Lambiekje het volgende:
‘Het alternatief voor de zorg’, felle aanval op het zorgstelsel
http://www.ftm.nl/exclusi(...)-op-het-zorgstelsel/
Weet je al wat homeopathie is?
pi_157758764
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2015 10:23 schreef Lambiekje het volgende:
‘Het alternatief voor de zorg’, felle aanval op het zorgstelsel
http://www.ftm.nl/exclusi(...)-op-het-zorgstelsel/
En niet op big pharma.
  maandag 23 november 2015 @ 12:53:35 #96
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_157760413
quote:
1s.gif Op maandag 23 november 2015 01:15 schreef starla het volgende:

[..]

Waar vind ik het filmpje?

PS 1 sorry maar het lijkt wel of ik nooit jouw filmpjes kan vinden

PS 2, heb deel 2 nu ook bekeken van demystifying occultism, ben bezig met deel 3 ;)
Hehe. Leuk dat je het interessant vind! ^O^
Feyenoord!
pi_157761084
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2015 01:07 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

ziekte is een industrie. en zal daarom nimmer opgelost worden.
De term ziekenhuis dekt de lading niet ziekmaakhuis of ziekhoudhuis zou beter zijn.
Verzin eens iets nieuws. Dit heb je ongeveer al 10x gepost in al die tijd dat je hier zit
pi_157761383
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2015 13:30 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:

[..]

Verzin eens iets nieuws. Dit heb je ongeveer al 10x gepost in al die tijd dat je hier zit
Ik heb niet goed geteld, maar je vergeet een nulletje, misschien wel twee nullen.
pi_157762309
quote:
Wat een onzin man. Wie gelooft dit? Emotionele detox door koffieklysma's? Groenten en fruit bevatten licht en dat heeft je lichaam nodig?

Hemeltje...

Nu de feiten:

The following studies of the Gerson therapy were published:

In 1983-1984, a retrospective study of 38 patients treated with the Gerson therapy was done. Medical records were not available to the authors of the study; information came from patient interviews. These case reviews did not provide information that supports the usefulness of the Gerson therapy for treating cancer.

In 1990, a study of a diet regimen similar to the Gerson therapy was done in Austria. The patients received standard treatment along with the special diet. The authors of the study reported that the diet appeared to help patients live longer than usual and have fewer side effects. The authors said it needed further study.

In 1995, the Gerson Research Organization did a retrospective study of their melanoma patients who were treated with the Gerson therapy. The study reported that patients who had stage III or stage IV melanoma lived longer than usual for patients with these stages of melanoma. There have been no clinical trials that support the findings of this retrospective study.

A case review of 6 patients with metastatic cancer who used the Gerson therapy reported that the regimen helped patients in some ways, both physically and psychologically. Based on these results, the reviewers recommended that clinical trials of the Gerson therapy be conducted.

Niet bewezen effectief dus maar je betaalt wel tot 4000e per week om in de kliniek te verblijven.

Vraag aan Japie: waarom geloof je wel dr. vd Vegt (is óók een arts) die met een onbewezen diëet komt dat een rib uit je lijf kost, maar geloof
je niet een normale oncoloog (ook een arts).

Je aversie tegen medicatie? (hoewel Gerson-therapie ook uit medicatie bestaat...)

Ben benieuwd :)
I feel kinda Locrian today
  maandag 23 november 2015 @ 14:55:01 #100
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_157762818
quote:
1s.gif Op zondag 22 november 2015 18:53 schreef Re het volgende:

[..]

vast, vandaar preventief wellicht, maar een kwaadaardige tumorcellen krijg je er niet zo snel mee dood
dus wel. Je ontneemt een voedingbron.

met die insanely bespottelijke chemo vertienvoudig je het juist. Met chemo voed je de kwaadaardige bron.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  maandag 23 november 2015 @ 14:58:31 #101
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_157762883
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2015 00:10 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:

[..]

Post je nog meer onzin plaatjes?Ik kan uit dat plaatje niks halen. Je begrijpt natuurlijk wel dat de levensverwachting in veel van die landen met lage kanker aantallen zeer laag is. Oorlogen, voedselgebrek en veel andere zaken die gewoon 30 jaar van de gemiddelde levensverwachting die iemand hier heeft afhaalt. Frappant dat China er niet bijstaat aangezien kanker daar ook doodsoorzaak nummer 1 is.
... is het niet frappant dat China in 20 jaar tijd op het westers materialisme niveau is. Waar wij 200 jaar over hebben gedaan.

Ik denk dat daar je juist nog meer kanker gaat voorkomen.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_157762898
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2015 14:55 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

dus wel. Je ontneemt een voedingbron.

met die insanely bespottelijke chemo vertienvoudig je het juist. Met chemo voed je de kwaadaardige bron.
En wat is de bron van kanker volgens jou precies?
  maandag 23 november 2015 @ 15:01:29 #103
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_157762958
quote:
1s.gif Op maandag 23 november 2015 10:55 schreef DonJames het volgende:

[..]

En niet op big pharma.
..dat is dus naast het pillenbedrog ook nog de doelbewuste adminstratie-hel. Alles is er op gericht op de patient ziek te maken en het zo mishandelen dat het een chronische wordt.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_157763045
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2015 15:01 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

..dat is dus naast het pillenbedrog ook nog de doelbewuste adminstratie-hel. Alles is er op gericht op de patient ziek te maken en het zo mishandelen dat het een chronische wordt.
En welk clubje zou daar dan weer achter moeten zitten?
  maandag 23 november 2015 @ 15:08:44 #105
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_157763131
quote:
1s.gif Op maandag 23 november 2015 14:59 schreef DonJames het volgende:

[..]

En wat is de bron van kanker volgens jou precies?
het is in disbalans brengen van lichaamsprocessen en het afweersysteem.

Vaccins, Medicatie, GMO en geraffineerd voedsel, magnetron bereiding, straling (wi-fi) en natuurlijk stress maken dat we in een kankerverwekkende leefomgeving hebben.

Vaccins zorgt er voor dat we van geboorte af aan een gesaboteerd en geruineerd immunsysteem hebben zo dat de kanker een win-win voorziening is voor bigpharma en ziekenhuizen.

Mens, dier en gaia is daarmee wel in de vernieling. Maar ach alles is geoorloofd voor korte termijn winsten van bigpharma
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  maandag 23 november 2015 @ 15:11:00 #106
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_157763195
quote:
1s.gif Op maandag 23 november 2015 15:04 schreef DonJames het volgende:

[..]

En welk clubje zou daar dan weer achter moeten zitten?
verzekeraars. Ook parasitaire beroepsgroep.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_157763476
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2015 14:58 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

... is het niet frappant dat China in 20 jaar tijd op het westers materialisme niveau is. Waar wij 200 jaar over hebben gedaan.

Ik denk dat daar je juist nog meer kanker gaat voorkomen.
Kanker is al decenia lang ziekte nummer 1 in China. Misschien ontgaat je de logica maar communistische regimes nemen het vaak niet zo nauw met de volksgezondheid.
  maandag 23 november 2015 @ 15:22:40 #108
262 Re
Kiss & Swallow
pi_157763482
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2015 14:55 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

dus wel. Je ontneemt een voedingbron.

met die insanely bespottelijke chemo vertienvoudig je het juist. Met chemo voed je de kwaadaardige bron.
de tumor zelf?, nah
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_157763498
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2015 15:11 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

verzekeraars. Ook parasitaire beroepsgroep.
Welke beroepsgroep is niet crimineel volgens jou? En wat doe je eigenlijk zelf voor de kost (ben echt benieuwd)
pi_157763726
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2015 15:08 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

het is in disbalans brengen van lichaamsprocessen en het afweersysteem.

Vaccins, Medicatie, GMO en geraffineerd voedsel, magnetron bereiding, straling (wi-fi) en natuurlijk stress maken dat we in een kankerverwekkende leefomgeving hebben.

Vaccins zorgt er voor dat we van geboorte af aan een gesaboteerd en geruineerd immunsysteem hebben zo dat de kanker een win-win voorziening is voor bigpharma en ziekenhuizen.

Mens, dier en gaia is daarmee wel in de vernieling. Maar ach alles is geoorloofd voor korte termijn winsten van bigpharma
Dat is niet "precies", dat is weer het gebruikelijke liedje zonder onderbouwing. Je roept dus maar wat, as usual.
pi_157763730
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2015 15:08 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

het is in disbalans brengen van lichaamsprocessen en het afweersysteem.

Vaccins, Medicatie, GMO en geraffineerd voedsel, magnetron bereiding, straling (wi-fi) en natuurlijk stress maken dat we in een kankerverwekkende leefomgeving hebben.

Vaccins zorgt er voor dat we van geboorte af aan een gesaboteerd en geruineerd immunsysteem hebben zo dat de kanker een win-win voorziening is voor bigpharma en ziekenhuizen.

Mens, dier en gaia is daarmee wel in de vernieling. Maar ach alles is geoorloofd voor korte termijn winsten van bigpharma
Wat doet een vaccinatie precies met je immuunsysteem? En hoe zou een gezond immuunsysteem een tumor moeten tegenhouden?
pi_157763917
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2015 15:08 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

het is in disbalans brengen van lichaamsprocessen en het afweersysteem.
Hoe precies?
quote:
Vaccins, Medicatie, GMO en geraffineerd voedsel, magnetron bereiding, straling (wi-fi) en natuurlijk stress maken dat we in een kankerverwekkende leefomgeving hebben.
Ach ja...gooi alles maar op een hoop. Lekker makkelijk. Hoef je ook niks te onderbouwen wat je beweert. Het verklaart alleen niet waarom we ook mummies vinden met tumoren. Je weet wel. Die met stof omwikkelde lijken die lang leefde voor alle zaken die je noemt.

quote:
Vaccins zorgt er voor dat we van geboorte af aan een gesaboteerd en geruineerd immunsysteem hebben zo dat de kanker een win-win voorziening is voor bigpharma en ziekenhuizen.
Verdiep je eerst eens in hoe vaccins precies werken voordat je weer onzin uitkraamt.

quote:
Mens, dier en gaia is daarmee wel in de vernieling. Maar ach alles is geoorloofd voor korte termijn winsten van bigpharma
Ja mij lijkt een wereld met Polio, TBC en ga zo maar door ook veel leuker :')
  maandag 23 november 2015 @ 15:48:10 #113
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_157764035
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2015 15:22 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:

[..]

Kanker is al decenia lang ziekte nummer 1 in China. Misschien ontgaat je de logica maar communistische regimes nemen het vaak niet zo nauw met de volksgezondheid.
Bron?
Feyenoord!
  maandag 23 november 2015 @ 15:52:43 #114
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_157764100
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2015 15:08 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

het is in disbalans brengen van lichaamsprocessen en het afweersysteem.

Vaccins, Medicatie, GMO en geraffineerd voedsel, magnetron bereiding, straling (wi-fi) en natuurlijk stress maken dat we in een kankerverwekkende leefomgeving hebben.

Vaccins zorgt er voor dat we van geboorte af aan een gesaboteerd en geruineerd immunsysteem hebben zo dat de kanker een win-win voorziening is voor bigpharma en ziekenhuizen.

Mens, dier en gaia is daarmee wel in de vernieling. Maar ach alles is geoorloofd voor korte termijn winsten van bigpharma
Kanker is veel ouder dan de veroorzakers die je hier aangeeft. Hoe past dat in je verhaal?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_157764138
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2015 15:48 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Bron?
Ik geef jou een bron als jij eens met bronnen komt voor alle onzin die jij hier volcontinue neerplempt.....afgesproken?
pi_157764981
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2015 15:54 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:

[..]

Ik geef jou een bron als jij eens met bronnen komt voor alle onzin die jij hier volcontinue neerplempt.....afgesproken?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 23 november 2015 @ 17:56:10 #117
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_157766414
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2015 15:54 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:

[..]

Ik geef jou een bron als jij eens met bronnen komt voor alle onzin die jij hier volcontinue neerplempt.....afgesproken?
Ik post meestal bronnen. Dus je wilt geen bron geven?
Feyenoord!
  maandag 23 november 2015 @ 18:12:20 #118
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_157766724
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2015 17:56 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Ik post meestal bronnen. Dus je wilt geen bron geven?
Wil jij ondertussen al vertellen waarom je Wakefield nog vertrouwd?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  maandag 23 november 2015 @ 18:22:29 #119
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_157766940
quote:
1s.gif Op maandag 23 november 2015 14:29 schreef starla het volgende:

[..]

Wat een onzin man. Wie gelooft dit? Emotionele detox door koffieklysma's? Groenten en fruit bevatten licht en dat heeft je lichaam nodig?

Hemeltje...

Nu de feiten:

The following studies of the Gerson therapy were published:

In 1983-1984, a retrospective study of 38 patients treated with the Gerson therapy was done. Medical records were not available to the authors of the study; information came from patient interviews. These case reviews did not provide information that supports the usefulness of the Gerson therapy for treating cancer.

In 1990, a study of a diet regimen similar to the Gerson therapy was done in Austria. The patients received standard treatment along with the special diet. The authors of the study reported that the diet appeared to help patients live longer than usual and have fewer side effects. The authors said it needed further study.

In 1995, the Gerson Research Organization did a retrospective study of their melanoma patients who were treated with the Gerson therapy. The study reported that patients who had stage III or stage IV melanoma lived longer than usual for patients with these stages of melanoma. There have been no clinical trials that support the findings of this retrospective study.

A case review of 6 patients with metastatic cancer who used the Gerson therapy reported that the regimen helped patients in some ways, both physically and psychologically. Based on these results, the reviewers recommended that clinical trials of the Gerson therapy be conducted.

Niet bewezen effectief dus maar je betaalt wel tot 4000e per week om in de kliniek te verblijven.

Vraag aan Japie: waarom geloof je wel dr. vd Vegt (is óók een arts) die met een onbewezen diëet komt dat een rib uit je lijf kost, maar geloof
je niet een normale oncoloog (ook een arts).

Je aversie tegen medicatie? (hoewel Gerson-therapie ook uit medicatie bestaat...)

Ben benieuwd :)
Ten eerste zeg ik niet dat ik dit 100% geloof maar ik sta er voor open. Dat groente licht bevat en dat emoties heel veel schade kunnen doen in het lichaam zijn dingen die voor mij erg logisch klinken.
Wat betreft het geld, volgens mij kosten chemotherapie behandelingen e.d. nog veel meer.
Ik zal altijd naar een normale oncoloog luisteren zoals ik dat naar iedereen doe en daarna mijn conclusies trekken. Het grootste probleem wat ik met de normale westerse medische wetenschap heb is dat er in de meeste gevallen totaal niet gekeken word naar de oorzaak van een ziekte maar allen gericht op de symptomen. Komt bij dat heel veel artsen en ook mensen die hier in geloven totaal niet open staan voor alternatieve therapieeen. Dat vind ik gewoon heel erg oppervlakkig en dom. Je moet dingen combineren. In de normale westerse geneeskunde zitten sommige goeie dingen maar ook heel veel slechte dingen. En zo geld dat ook voor de alternatieve geneeswijzen.
Feyenoord!
  maandag 23 november 2015 @ 18:26:06 #120
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_157767021
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2015 18:22 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Ten eerste zeg ik niet dat ik dit 100% geloof maar ik sta er voor open. Dat groente licht bevat en dat emoties heel veel schade kunnen doen in het lichaam zijn dingen die voor mij erg logisch klinken.
...
Had je geen biologie in je pakket op de middelbare school?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_157767112
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2015 18:22 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Ten eerste zeg ik niet dat ik dit 100% geloof maar ik sta er voor open. Dat groente licht bevat en dat emoties heel veel schade kunnen doen in het lichaam zijn dingen die voor mij erg logisch klinken.
Wat betreft het geld, volgens mij kosten chemotherapie behandelingen e.d. nog veel meer.
Ik zal altijd naar een normale oncoloog luisteren zoals ik dat naar iedereen doe en daarna mijn conclusies trekken. Het grootste probleem wat ik met de normale westerse medische wetenschap heb is dat er in de meeste gevallen totaal niet gekeken word naar de oorzaak van een ziekte maar allen gericht op de symptomen. Komt bij dat heel veel artsen en ook mensen die hier in geloven totaal niet open staan voor alternatieve therapieeen. Dat vind ik gewoon heel erg oppervlakkig en dom. Je moet dingen combineren. In de normale westerse geneeskunde zitten sommige goeie dingen maar ook heel veel slechte dingen. En zo geld dat ook voor de alternatieve geneeswijzen.
Ok, dank voor je antwoord :)
I feel kinda Locrian today
pi_157768266
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2015 18:22 schreef Japie77 het volgende:
die voor mij erg logisch klinken
Gelukkig heeft de wetenschap daar totaal geen boodschap aan. Niet zozeer aan wat jou logisch klinkt, maar wat de mens in het algemeen logisch lijkt of klinkt. Anders hadden we nooit relativiteitstheorie gehad of quantum mechanica of al die intuitief onlogische fenomenen die toch echt daadwerkelijk deel uitmaken van onze realiteit.
pi_157768358
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2015 18:22 schreef Japie77 het volgende:
normale westerse medische wetenschap heb is dat er in de meeste gevallen totaal niet gekeken word naar de oorzaak van een ziekte maar allen gericht op de symptomen
Lijkt mij onzin en een groot vooroordeel.

quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2015 18:22 schreef Japie77 het volgende:
Komt bij dat heel veel artsen en ook mensen die hier in geloven totaal niet open staan voor alternatieve therapieeen
Los van in hoeverre dit uberhaupt waar is, zou dat een reden hebben denk je? Misschien omdat het niet alternatief meer is zodra het blijkt te werken?

quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2015 18:22 schreef Japie77 het volgende:
In de normale westerse geneeskunde zitten sommige goeie dingen maar ook heel veel slechte dingen. En zo geld dat ook voor de alternatieve geneeswijzen
Uhm ja... en dat wat goed is en werkt uit de alternatieve geneeswijze wordt opgenomen in de 'normale geneeskunde' zoals jij dat zo mooi noemt, en is dan niet alternatief meer.
Maar dat was vast je punt niet.....
pi_157769853
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2015 18:22 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Dat groente licht bevat...
Je snapt dat dat een metafoor is hè? Niet letterlijk bedoeld.

Planten doen aan fotosynthese: onder invloed van zonlicht zetten ze in de lucht aanwezige CO2 om in zuurstof, die ze weer uitstoten, en koolstof, waar ze suikers van maken. Mensen en dieren eten vervolgens die koolstof en combineren dat met zuurstof om de vrij gekomen energie te gebruiken om te leven.

Je zou zo kunnen zeggen dat planten laten groeien de natuur haar manier is om zonne-energie op te slaan en dat fossiele brandstoffen zonneenergie x-miljoen jaar geleden is. Maar planten bevatten geen licht in de zin dat ze fotonen bevatten.
pi_157769945
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2015 17:56 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Ik post meestal bronnen. Dus je wilt geen bron geven?
Je post amper bronnen. Youtube filmpjes noem ik niet echt een bron maar meer een linkdump.
pi_157770378
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2015 18:22 schreef Japie77 het volgende:

[..]
Dat groente licht bevat en dat emoties heel veel schade kunnen doen in het lichaam zijn dingen die voor mij erg logisch klinken.
Ja mij ook. Ik typ dit ook naast mijn komkommer schemerlamp en beneden staat mijn paprika schijnwerper volop te branden. Hoe je het ook wend of keert je zult van nature echt geen licht in groente aantreffen. Tenzij de groente genetisch gemanipuleerd is (en volgens mij ben je daar falikant tegen)

http://www.groentenet.nl/(...)nt-is-kans-tuinbouw/

quote:
Wat betreft het geld, volgens mij kosten chemotherapie behandelingen e.d. nog veel meer.
Ik zal altijd naar een normale oncoloog luisteren zoals ik dat naar iedereen doe en daarna mijn conclusies trekken. Het grootste probleem wat ik met de normale westerse medische wetenschap heb is dat er in de meeste gevallen totaal niet gekeken word naar de oorzaak van een ziekte maar allen gericht op de symptomen.
Dat is weer klinklare onzin. Er wordt ontzetten veel onderzoek gedaan naar de oorzaak van ziektes. Het probleem is alleen vaak dat de oorzaak vaak onvermijdelijk is. Meestal is het een geval van pech hebben als je iets krijgt.

quote:
Komt bij dat heel veel artsen en ook mensen die hier in geloven totaal niet open staan voor alternatieve therapieeen. Dat vind ik gewoon heel erg oppervlakkig en dom.
Zou het misschien komen omdat veel van die alternatieve therapieen door de mand zijn gevallen? Weet je dat de westerse wetenschap grotendeels is gebasseerd op kennis van planten en dieren. Alleen gaat de westerse wetenschap vaak wat verder en haalt het werkzame stofje eruit en gaat dat synthetisch produceren. Bekenste voorbeeld is de asperine.

quote:
Je moet dingen combineren. In de normale westerse geneeskunde zitten sommige goeie dingen maar ook heel veel slechte dingen. En zo geld dat ook voor de alternatieve geneeswijzen.
Er zullen best wel alternatieve geneeswijzen zijn die een positief effect hebben. Het grote probleem daarbij is alleen dat er geen regulatie is en dat iedereen een zogenaamde geneeswijze kan beginnen. Ook vind ik het altijd vreemd dat als men oprecht zaken wilt weten en vraagt of je dit kan testen dat de meeste dan opeens de deur gesloten houden. Als je werkelijk gelooft in je eigen methode dan ben je ook niet bang als er een onderzoek naar plaatsvindt.
  dinsdag 24 november 2015 @ 08:10:01 #127
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_157778714
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2015 20:15 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:

[..]

Ja mij ook. Ik typ dit ook naast mijn komkommer schemerlamp en beneden staat mijn paprika schijnwerper volop te branden. Hoe je het ook wend of keert je zult van nature echt geen licht in groente aantreffen. Tenzij de groente genetisch gemanipuleerd is (en volgens mij ben je daar falikant tegen)

http://www.groentenet.nl/(...)nt-is-kans-tuinbouw/


Niet om het een of ander hoor maar dna zendt licht uit via biofotonen.

Met kirlian fotografie is het zichtbaar te maken.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_157778740
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 november 2015 08:10 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Niet om het een of ander hoor maar dna zendt licht uit via biofotonen.

Met kirlian fotografie is het zichtbaar te maken.
Nee, dat is niet wat je ziet op een kirlianfoto. Je weet WEER niet waar je het over hebt.
pi_157779033
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 november 2015 08:14 schreef DonJames het volgende:

[..]

Nee, dat is niet wat je ziet op een kirlianfoto. Je weet WEER niet waar je het over hebt.
Ik moest 'm even googlen, tof dat! :D
pi_157783156
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 november 2015 08:10 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Niet om het een of ander hoor maar dna zendt licht uit via biofotonen.

Met kirlian fotografie is het zichtbaar te maken.
Tuurlijk. De enige echte serieuze onderzoeken die ik kan vinden is dat het onder invloed van laserlicht inderdaad licht en geluid maakt. Maar biofotonen? Wat zijn dat en waarin verschillen ze van andere fotonen? ben zeer benieuwd wat je gaat zeggen......
  dinsdag 24 november 2015 @ 14:10:00 #131
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_157785089
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 november 2015 08:14 schreef DonJames het volgende:

[..]

Nee, dat is niet wat je ziet op een kirlianfoto. Je weet WEER niet waar je het over hebt.
Jezus christus word jij nou nooit eens moe van jezelf? Je moet je posts eens teruglezen. Jij reageert bijna alleen maar op Biekje en dan constant in de trant van "Je weet weer niet waar je het over hebt" of "je snapt er weer niks van". Oftewel constant negatief gezeik. Ben je in real life ook zo'n negatieve zeikerd?
Feyenoord!
pi_157785264
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 14:10 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Jezus christus word jij nou nooit eens moe van jezelf? Je moet je posts eens teruglezen. Jij reageert bijna alleen maar op Biekje en dan constant in de trant van "Je weet weer niet waar je het over hebt" of "je snapt er weer niks van". Oftewel constant negatief gezeik. Ben je in real life ook zo'n negatieve zeikerd?
Vind je het vervelend dat hij gewoon gelijk heeft? En als er een een "negatieve zeikerd" is dan is het Biekje wel of vind je dat inhoudsloze gescheld op een complete beroepsgroep positief?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-11-2015 14:19:40 ]
pi_157785266
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 14:10 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Jezus christus word jij nou nooit eens moe van jezelf? Je moet je posts eens teruglezen. Jij reageert bijna alleen maar op Biekje en dan constant in de trant van "Je weet weer niet waar je het over hebt" of "je snapt er weer niks van". Oftewel constant negatief gezeik. Ben je in real life ook zo'n negatieve zeikerd?
Wacht even. Lambiekje weet ook niet waar die het over heeft. Een Kirlian foto wordt gemaakt onder invloed van een hoog spanningsveld. Dat mag gewoon gezegd worden. Lambiekjes hele betoog was dus gewoon waardeloos. Een Kirlianfoto heeft niks met biofotonen en het daarvan zichtbaar maken te maken.
pi_157785290
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 14:10 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Jezus christus word jij nou nooit eens moe van jezelf?
Nee. Ik word moe van jullie..
quote:
Je moet je posts eens teruglezen. Jij reageert bijna alleen maar op Biekje en dan constant in de trant van "Je weet weer niet waar je het over hebt" of "je snapt er weer niks van".
Oftewel constant negatief gezeik. Ben je in real life ook zo'n negatieve zeikerd?
Ja, gek hè?! 8)7 Jullie twee posten de meest stompzinnige dingen, telkens weer blijkt dat jullie GEEN IDEE hebben en maar wat roepen. Daar zeg ik wat van, en dan ben IK een negatieve zeikerd? Misschien moeten jullie eerst eens even gaan nadenken voordat je weer wat doms neerpent, indien en voor zover mogelijk. De tering zeg :r

Jij valt er nogal over dat men je als idioot wegzet. Tip: gedraag je dan eens een keer niet als idioot..
pi_157785622
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 14:18 schreef DonJames het volgende:

[..]

Nee. Ik word moe van jullie..

[..]

Ja, gek hè?! 8)7 Jullie twee posten de meest stompzinnige dingen, telkens weer blijkt dat jullie GEEN IDEE hebben en maar wat roepen. Daar zeg ik wat van, en dan ben IK een negatieve zeikerd? Misschien moeten jullie eerst eens even gaan nadenken voordat je weer wat doms neerpent, indien en voor zover mogelijk. De tering zeg :r

Jij valt er nogal over dat men je als idioot wegzet. Tip: gedraag je dan eens een keer niet als idioot..
Tja, dat verandert nooit, met hoeveel tegenbewijs en argumenten je ook komt. Het is zinloos, want het ontaardt onveranderlijk in schelden op de persoon en in het geval van Lambiekje hele beroepsgroepen uitmaken voor moordenaars en fascisten.
pi_157787745
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 14:17 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:

[..]

Wacht even. Lambiekje weet ook niet waar die het over heeft. Een Kirlian foto wordt gemaakt onder invloed van een hoog spanningsveld. Dat mag gewoon gezegd worden. Lambiekjes hele betoog was dus gewoon waardeloos. Een Kirlianfoto heeft niks met biofotonen en het daarvan zichtbaar maken te maken.
Ik denk dat dit de bron is die Lambiekje aanhaalde: http://healthandlight.com/biofield.htm
Een erg dubieuze bron en dat is nog een understatement...Begint lekker zeg:

"The human biofield is an energetic matrix that surrounds the human body. It directly links the cellular activity with the meridian pathways. This energetic aura is like a superhighway that allows the genes (DNA) in cells to communicate at light speed and maintain a coherent holistic intelligence in the organism". ;(

Misschien zijn biofotonen toch niet zo'n onzin als ik dacht: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/m/pubmed/15947465/

Maar ik heb er te weinig verstand van om te
beoordelen in hoeverre dit echt wetenschap is.

[ Bericht 8% gewijzigd door starla op 24-11-2015 16:07:38 ]
I feel kinda Locrian today
pi_157787764
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2015 20:15 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:

Zou het misschien komen omdat veel van die alternatieve therapieen door de mand zijn gevallen? Weet je dat de westerse wetenschap grotendeels is gebasseerd op kennis van planten en dieren. Alleen gaat de westerse wetenschap vaak wat verder en haalt het werkzame stofje eruit en gaat dat synthetisch produceren. Bekenste voorbeeld is de asperine.
En vergeet verbeteren van die natuurlijke middelen niet. Aspirine is acetyl-salicylzuur, een verbetering t.o.v. de salicylzuur in de wilg.
pi_157788136
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 november 2015 15:59 schreef starla het volgende:

...
Misschien zijn biofotonen toch niet zo'n onzin als ik dacht: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/m/pubmed/15947465/
...
Biofotonen op zich schijnen inderdaad toch echt te bestaan. De hele mumbo-jumbo eromheen (zo zou je werkelijk ALLE lichamelijke klachten op kunnen lossen door biofotonentherapie) is natuurlijk onzin en kwakzalverij.
pi_157789070
Speciaal voor Biekje dan maar;
pi_157789584
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 16:17 schreef DonJames het volgende:

[..]

Biofotonen op zich schijnen inderdaad toch echt te bestaan. De hele mumbo-jumbo eromheen (zo zou je werkelijk ALLE lichamelijke klachten op kunnen lossen door biofotonentherapie) is natuurlijk onzin en kwakzalverij.
Biofotonen is gewoon een mooie naam voor fotonen. Net zoals biodiesel een mooie naam is voor diesel. Het product is hetzelfde, heeft dezelfde eigenschappen en vervuild net zo hard.
  dinsdag 24 november 2015 @ 17:45:09 #141
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_157790084
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 14:32 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Tja, dat verandert nooit, met hoeveel tegenbewijs en argumenten je ook komt. Het is zinloos, want het ontaardt onveranderlijk in schelden op de persoon en in het geval van Lambiekje hele beroepsgroepen uitmaken voor moordenaars en fascisten.
Bepaalde beroepsgroepen zijn nu eenmaal doortrapt. En het ernstige is die personen weten niet eens hoe kwalijk ze bezig zijn. Dat hun 'kennis' ernstig gebiased is. Hun 'kennis' op malversaties, fraude en andere bedrog berust.

Wanneer valt het kwartje dat ik wel eens gelijk heb.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  dinsdag 24 november 2015 @ 17:45:57 #142
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_157790107
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 november 2015 15:59 schreef starla het volgende:

[..]

Ik denk dat dit de bron is die Lambiekje aanhaalde: http://healthandlight.com/biofield.htm
Een erg dubieuze bron en dat is nog een understatement...Begint lekker zeg:

"The human biofield is an energetic matrix that surrounds the human body. It directly links the cellular activity with the meridian pathways. This energetic aura is like a superhighway that allows the genes (DNA) in cells to communicate at light speed and maintain a coherent holistic intelligence in the organism". ;(

Misschien zijn biofotonen toch niet zo'n onzin als ik dacht: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/m/pubmed/15947465/

Maar ik heb er te weinig verstand van om te
beoordelen in hoeverre dit echt wetenschap is.
http://www.livescience.co(...)w-visible-light.html

Wat is er zo triest aan dat we een 'electric matrix' zijn? Alles in het universum is electrisch.
We zijn gewoon een biocomputer en elk orgaan kan gebruikt worden voor data/informatie opslag.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  dinsdag 24 november 2015 @ 17:53:19 #144
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_157790286
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 17:45 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

http://www.livescience.co(...)w-visible-light.html

Wat is er zo triest aan dat we een 'electric matrix' zijn? Alles in het universum is electrisch.
We zijn gewoon een biocomputer en elk orgaan kan gebruikt worden voor data/informatie opslag.

Dit alles slaat nergens op, dat is wat er mis mee is.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_157790419
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 17:45 schreef Lambiekje het volgende:

Alles in het universum is electrisch.
:? whut?

Bovendien stond er 'energetic matrix'.. detail...
pi_157790482
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 17:45 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

http://www.livescience.co(...)w-visible-light.html

Wat is er zo triest aan dat we een 'electric matrix' zijn? Alles in het universum is electrisch.
We zijn gewoon een biocomputer en elk orgaan kan gebruikt worden voor data/informatie opslag.

Geen idee waarom je deze tekst zet bij die bron/link.

" In fact, virtually all living creatures emit very weak light, which is thought to be a byproduct of biochemical reactions involving free radicals."

Dat klinkt nogal anders dan de claims die jij hier neerzet...
pi_157790706
Met het gevaar Biekje veel te veel credit te geven omdat ie hier wellicht niet aan refereerde, hier een heel simpel voorbeeld dat de Electric Universe theorie niet bepaald stand houdt;

"In the standard model, the Sun is powered by nuclear fusion in its core. There the fusion of hydrogen into helium produces not only light and heat, but neutrinos. In the electric universe model, the Sun is lit by electrically excited plasma. This gives us two very clear predictions. The first is regarding neutrinos. The standard model predicts that the Sun will produce copious amounts of neutrinos due to nuclear interactions in its core. The EU model predicts the Sun should produce no neutrinos. The EU model clearly fails this test, because neutrinos are produced by the Sun. We have not only observed solar neutrinos, we have imaged the Sun by its neutrinos."

Vooruit, nog eentje dan ten aanzien van de zon.

"The second prediction regarding the Sun can be seen in its spectrum. In the standard model, the nuclear reactions in the Sun’s core produce light and heat that cause the star to shine. If this is the case, then Sun should emit thermal radiation. In other words, the spectrum of colors its gives off should be an almost continuous, with dark lines where cooler gasses in its upper atmosphere absorb some of the light. If instead the Sun were lit by electrically excited plasma, as the EU model predicts, the spectrum should be a discontinuous spectrum of bright lines. Plasma discharges do not emit a continuous spectrum of light. Of course, what we see is a continuous spectrum as the standard model predicts. Once again, the EU model fails."

Dus nee, niet alles is 'electric' Biekje...
pi_157791170
Weet niet of dit hier al geplaatst is, maar wel voer voor BNW

Kwam iemand mee aanzetten op faceook.
Australians Will Lose Welfare Payments If They Don't Vaccinate Their Children

Ken de site niet echt, dus de echtheid ervan kan ik niet achterhalen.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
  † In Memoriam † dinsdag 24 november 2015 @ 23:13:18 #149
230491 Zith
pls tip
pi_157801105
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 17:58 schreef nikao het volgende:

[..]

:? whut?

Bovendien stond er 'energetic matrix'.. detail...
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  woensdag 25 november 2015 @ 00:33:25 #150
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_157802611
Brandpunt : De medicijnmaffia – 24-11-2015

Hij is scherp en snoeihard in zijn oordeel over de farmaceutische industrie. De Deense hoogleraar Peter Gøtzsche. Volgens hem maakt de industrie meer slachtoffers dan de maffia in haar hoogtijdagen.

http://brandpunt.kro.nl/s(...)en/de-medicijnmaffia
Feyenoord!
  woensdag 25 november 2015 @ 00:37:14 #151
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_157802645
Peter Gøtzsche: “Big Pharma is Organised Crime” (video)

WeAreChangeRotterdam interviewed Danish professor Peter C. Gøtzsche. He is the author of ‘Deadly Medicines and Organised Crime’, which is about his research into Big Pharma. He is an expert in analysing drug trials done by the pharmaceutical industry. He suggests that on average every MD unknowingly kills one patient annually. His conclusion is that Big Pharma behaves like organised crime.

WeAreChangeRotterdam interviewde de Deense professor Peter C. Gøtzsche. Hij is de schrijver van het boek ‘Dodelijke Medicijnen en georganiseerde misdaad’, wat gaat over zijn onderzoek in de farmaceutische industrie. Hij is een expert in het analyseren van medicijn onderzoeken die gedaan worden door de farmaceutische industrie. Hij veronderstelt dat gemiddeld elke huisarts per jaar in onwetendheid één patiënt dood. Zijn conclusie is dat ‘Big Pharma’ zich hetzelfde gedraagt als de georganiseerde misdaad.

Feyenoord!
pi_157803975
Elke patiënt is er een teveel natuurlijk, maar hoeveel is dat procentueel gezien?
Mijn huisarts ziet zo'n 50 patiënten per dag bijv.5 dagen in de week.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  woensdag 25 november 2015 @ 09:16:29 #153
262 Re
Kiss & Swallow
pi_157804472
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 08:16 schreef Ceased2Be het volgende:
Elke patiënt is er een teveel natuurlijk, maar hoeveel is dat procentueel gezien?
Mijn huisarts ziet zo'n 50 patiënten per dag bijv.5 dagen in de week.
het zit hem ook in het "unknowlingly", patienten zie zich niet houden aan de therapie (vergeten, verkeerd gebruik), de apotheker die hoort te weten welke medicatie wel en niet samen mag, complicaties die niet gemeld worden, bijwerkingen die niet serieus genomen worden, etc... daar kan een arts verder weinig aan doen
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_157804633
quote:
3s.gif Op woensdag 25 november 2015 09:16 schreef Re het volgende:

[..]

het zit hem ook in het "unknowlingly", patienten zie zich niet houden aan de therapie (vergeten, verkeerd gebruik), de apotheker die hoort te weten welke medicatie wel en niet samen mag, complicaties die niet gemeld worden, bijwerkingen die niet serieus genomen worden, etc... daar kan een arts verder weinig aan doen
Ja precies, ik zou 'unknowingly' dan ook niet als 'onwetendheid' vertalen in deze.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  woensdag 25 november 2015 @ 14:15:03 #155
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_157810261
quote:
3s.gif Op woensdag 25 november 2015 09:16 schreef Re het volgende:

[..]

het zit hem ook in het "unknowlingly", patienten zie zich niet houden aan de therapie (vergeten, verkeerd gebruik), de apotheker die hoort te weten welke medicatie wel en niet samen mag, complicaties die niet gemeld worden, bijwerkingen die niet serieus genomen worden, etc... daar kan een arts verder weinig aan doen
hoe kan iemand weten wat wel en niet samen kan. Er is nada niets nul over cocktail gebruikt bekend.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_157810339
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 14:15 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

hoe kan iemand weten wat wel en niet samen kan. Er is nada niets nul over cocktail gebruikt bekend.
Daar wordt echt elk medicijn wat op de markt komt op getest..
pi_157811425
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 14:15 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

hoe kan iemand weten wat wel en niet samen kan. Er is nada niets nul over cocktail gebruikt bekend.
:? Neem jij ooit wel eens de moeite om iets te checken voor je iets beweert?
  woensdag 25 november 2015 @ 16:00:33 #158
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_157812649
Heeft iemand de documentaire gezien toevallig? Nog op of aanmerkingen?
Feyenoord!
pi_157813635
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 16:00 schreef Japie77 het volgende:
Heeft iemand de documentaire gezien toevallig? Nog op of aanmerkingen?
Ik heb een lezing van P. Gøtzsche in dit topic geplaatst:

BNW / Psychiatrie: wie is er gek?

Waarin hij goed onderbouwd korte metten maakt met de psychiatrie.

Dank dat je hem geïntroduceerd hebt, ik kende hem nog niet :)
I feel kinda Locrian today
  woensdag 25 november 2015 @ 17:22:56 #160
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_157814646
quote:
1s.gif Op woensdag 25 november 2015 16:40 schreef starla het volgende:

[..]

Ik heb een lezing van P. Gøtzsche in dit topic geplaatst:

BNW / Psychiatrie: wie is er gek?

Waarin hij goed onderbouwd korte metten maakt met de psychiatrie.

Dank dat je hem geïntroduceerd hebt, ik kende hem nog niet :)
Interessant. Dank. Wil die en die doc van Brandpunt nog kijken. Even kijken wanneer ik de tijd heb.
Feyenoord!
  donderdag 26 november 2015 @ 23:51:17 #161
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_157851263
http://www.joop.nl/opinie(...)_we_dit_nog_slikken/

Je hebt weer goed werk geleverd SP.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_157854200
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 23:51 schreef Lambiekje het volgende:
http://www.joop.nl/opinie(...)_we_dit_nog_slikken/

Je hebt weer goed werk geleverd SP.
Wat een wisselend artikel zeg...

"Er lijkt weinig reden te zijn om antidepressiva voor te schrijven aan mensen die geen ernstige depressie hebben, tenzij aangetoond is dat andere behandelingen geen effect hebben."

Dat is inderdaad bekend, en zeer kwalijk als daar niet naar gehandeld wordt.
Maar om dat nu direct op te volgen met;

"Dat slaat in als een bom in landen waar artsen door de farmaceutische industrie getraind zijn om met behulp van het stellen van twee vragen een depressie te herkennen. "Voelt u zich de laatste tijd wel eens droevig?" en "Ziet u 's morgens wel eens op tegen de dag?" In ons land gebruikt bijna één op de zestien mensen een medicijn tegen een depressie en dat zijn echt niet allemaal ernstige depressies."

Dat is NIET hoe een arts een diagnose stelt. Dit slaat gewoon nergens op. Hier wordt de indruk gewekt dat er aan de hand van deze 2 los-uit-de-pols vragen medicijnen voorgeschreven worden. Dat zal misschien wel gebeuren, maar dit zal eerder uitzondering zijn dan regel. Dit is simpelweg niet hoe een (goede) arts werkt.

Ik heb toch wel grote moeite dat er altijd maar eenzijdig naar de artsen gekeken wordt, alsof die alleen maar onder druk staat en verleid wordt door de pharmaceutische industrie om pillen voor te schrijven. (al regelmatig voorbeelden aangekaart hier van anekdotes dat die in elk geval goed mislukt is aangezien patienten geen medicijnen mee krijgen.. )
Maar het is ook de patient en de maatschappij die leeft in een wereld van alles onder controle willen hebben en overal een snelle oplossing voor willen hebben. Een quick fix eisen voor een probleem. Dan maar een pilletje slikken, das makkelijker dan sessies bij de psycholoog bijv.

Maar laat de artsen dan in godsnaam een placebo (homeopathisch middeltje) voorschrijven net zoals ze bij een verkoudheid doen en mensen willen niet weg zonder een recept...
  vrijdag 27 november 2015 @ 08:29:55 #163
262 Re
Kiss & Swallow
pi_157854293
plus de meeste ADs zijn gewoon generiek, die worden niet zo hard gepusht als men placht te beschuldigen
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_157856162
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 23:51 schreef Lambiekje het volgende:
http://www.joop.nl/opinie(...)_we_dit_nog_slikken/

Je hebt weer goed werk geleverd SP.
heb je het tegen mij?
  vrijdag 27 november 2015 @ 11:32:08 #165
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_157856519
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 23:51 schreef Lambiekje het volgende:
http://www.joop.nl/opinie(...)_we_dit_nog_slikken/

Je hebt weer goed werk geleverd SP.
Wat heeft SP met dat artikel te maken?
Feyenoord!
  vrijdag 27 november 2015 @ 11:34:55 #166
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_157856553
Wel erg frappant dat die grootste roeptoeters tegen kritiek of alternatieve zienswijzen nu opeens op die documentaire van Peter Gotzsche niks te melden hebben. Heb ik eindelijk iemand gevonden die jullie niet onderuit kunnen halen en daarom maar zwijgen ofzo? Of zijn jullie het gewoon eens met zijn kritiek dat Big Pharma vergelijkbaar is met de Mafia en dat elke dokter elk jaar wel 1 patient doodt?
Feyenoord!
  vrijdag 27 november 2015 @ 13:22:48 #167
262 Re
Kiss & Swallow
pi_157858352
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 11:34 schreef Japie77 het volgende:
Wel erg frappant dat die grootste roeptoeters tegen kritiek of alternatieve zienswijzen nu opeens op die documentaire van Peter Gotzsche niks te melden hebben. Heb ik eindelijk iemand gevonden die jullie niet onderuit kunnen halen en daarom maar zwijgen ofzo? Of zijn jullie het gewoon eens met zijn kritiek dat Big Pharma vergelijkbaar is met de Mafia en dat elke dokter elk jaar wel 1 patient doodt?
zie mijn reactie in het andere topic :P
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  vrijdag 27 november 2015 @ 13:23:43 #168
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_157858367
quote:
3s.gif Op vrijdag 27 november 2015 13:22 schreef Re het volgende:

[..]

zie mijn reactie in het andere topic :P
link?
Feyenoord!
  vrijdag 27 november 2015 @ 13:25:17 #169
262 Re
Kiss & Swallow
pi_157858407
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_157866265
Over antidepressiva wil ik jullie de link voor de huisartsenrichtlijn laten zien, het is iets uitgebreider dan twee vragen. https://www.nhg.org/stand(...)epressie#idp42371872

quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 11:34 schreef Japie77 het volgende:
Wel erg frappant dat die grootste roeptoeters tegen kritiek of alternatieve zienswijzen nu opeens op die documentaire van Peter Gotzsche niks te melden hebben. Heb ik eindelijk iemand gevonden die jullie niet onderuit kunnen halen en daarom maar zwijgen ofzo? Of zijn jullie het gewoon eens met zijn kritiek dat Big Pharma vergelijkbaar is met de Mafia en dat elke dokter elk jaar wel 1 patient doodt?
Big pharma is big capitalism en ja, winst is het belangrijkst.
Ik denk dat er van de meeste artsen elk jaar wel een of meer patiënten overlijdt. Een huisarts die euthanasie uitvoert doodt er misschien ook wel een per jaar. Maar dat is vast niet wat jij bedoelt.
  vrijdag 27 november 2015 @ 20:20:11 #171
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_157866865
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 november 2015 19:53 schreef MevrouwPuff het volgende:
Over antidepressiva wil ik jullie de link voor de huisartsenrichtlijn laten zien, het is iets uitgebreider dan twee vragen. https://www.nhg.org/stand(...)epressie#idp42371872

[..]

Big pharma is big capitalism en ja, winst is het belangrijkst.
Ik denk dat er van de meeste artsen elk jaar wel een of meer patiënten overlijdt. Een huisarts die euthanasie uitvoert doodt er misschien ook wel een per jaar. Maar dat is vast niet wat jij bedoelt.
het absurde is dat iemand na een lijdens weg er voor kiest te stoppen mag t niet. Terwijl aan de andere kant patiënt na patiënt de dood injagen met volstrekt onzinnige medicatie gewoon mag.

Een doodzieke patiënt is een goudmijn.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  vrijdag 27 november 2015 @ 20:38:41 #172
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_157867377
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 november 2015 20:20 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Een doodzieke patiënt is een goudmijn.
Als je jouw redenering volgt zou je denken dat niemand ooit is genezen en iedereen altijd ziek is.
pi_157868863
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 november 2015 20:20 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

het absurde is dat iemand na een lijdens weg er voor kiest te stoppen mag t niet. Terwijl aan de andere kant patiënt na patiënt de dood injagen met volstrekt onzinnige medicatie gewoon mag.

Een doodzieke patiënt is een goudmijn.
Het is toch volstrekt logisch dat euthanasie strikt getoetst wordt. Pleit je nu voor minder zorgvuldigheid rondom het levenseinde?
  vrijdag 27 november 2015 @ 21:34:31 #174
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_157869146
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 november 2015 21:24 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Het is toch volstrekt logisch dat euthanasie strikt getoetst wordt. Pleit je nu voor minder zorgvuldigheid rondom het levenseinde?
nee dat niet. maar er wordt als iemand doelbewust kiest dan wordt er moeilijk moeilijk gedaan.
Maar we geven wel zonder enige twijfel een baby een zware overdosis vaccin-coctail. En als het misgaat dan worden de ouders nog beschuldigd van SBS ook. En ja een vaccin is altijd een overdosis voor een baby.

Als je voor bigpharma en de criminele arts nog een goudmijn bent zal men moeilijk doen. Ook met een doodswens wordt er NIET naar de wens van de patient geluisterd. Wordt er eigenlijk uberhaupt naar de patient geluisterd?
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  vrijdag 27 november 2015 @ 21:38:05 #175
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_157869235
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 20:38 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Als je jouw redenering volgt zou je denken dat niemand ooit is genezen en iedereen altijd ziek is.
dat klopt toch ook .. 5 miljoen nederlanders slikken dagelijks meerdere medicatie. Plus dat je steeds vaker hoort dat een kind aller allergien en intoleranties heeft. Dat menig kind allerlei oudedoms ziektes hebben. Dat ieder willekeurig person ergens in zijn leven kanker krijgt. Obesitas neemt bespottelijk vormen aan. Toen ik 30 jaar geleden kind was, was deze bullshit er niet op een uitzondering na.

De extreme winsten die gemaakt worden door bigpharma is ook een indicatie dat we alleen maar zieker en zieker worden.

Dus ja ... bigpharma en misdadige artsen zorgt dat we zieker en zieker worden.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_157869373
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 21:34 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

nee dat niet. maar er wordt als iemand doelbewust kiest dan wordt er moeilijk moeilijk gedaan.
Maar we geven wel zonder enige twijfel een baby een zware overdosis vaccin-coctail. En als het misgaat dan worden de ouders nog beschuldigd van SBS ook. En ja een vaccin is altijd een overdosis voor een baby.

Als je voor bigpharma en de criminele arts nog een goudmijn bent zal men moeilijk doen. Ook met een doodswens wordt er NIET naar de wens van de patient geluisterd. Wordt er eigenlijk uberhaupt naar de patient geluisterd?
Je weet dat er een verband bestaat tussen levensverwachting en de aanwezigheid kanker in landen? Denk je dat in Japan bijvoorbeeld kanker veel of weinig voorkomt? :)
-
  vrijdag 27 november 2015 @ 22:05:28 #177
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_157870167
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 21:38 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

dat klopt toch ook .. 5 miljoen nederlanders slikken dagelijks meerdere medicatie. Plus dat je steeds vaker hoort dat een kind aller allergien en intoleranties heeft. Dat menig kind allerlei oudedoms ziektes hebben. Dat ieder willekeurig person ergens in zijn leven kanker krijgt. Obesitas neemt bespottelijk vormen aan. Toen ik 30 jaar geleden kind was, was deze bullshit er niet op een uitzondering na.

De extreme winsten die gemaakt worden door bigpharma is ook een indicatie dat we alleen maar zieker en zieker worden.

Dus ja ... bigpharma en misdadige artsen zorgt dat we zieker en zieker
worden.
Als je de pil meerekent kom je daar natuurlijk al gauw aan :P
pi_157870344
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 21:38 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

dat klopt toch ook .. 5 miljoen nederlanders slikken dagelijks meerdere medicatie. Plus dat je steeds vaker hoort dat een kind aller allergien en intoleranties heeft. Dat menig kind allerlei oudedoms ziektes hebben. Dat ieder willekeurig person ergens in zijn leven kanker krijgt. Obesitas neemt bespottelijk vormen aan. Toen ik 30 jaar geleden kind was, was deze bullshit er niet op een uitzondering na.

De extreme winsten die gemaakt worden door bigpharma is ook een indicatie dat we alleen maar zieker en zieker worden.

Dus ja ... bigpharma en misdadige artsen zorgt dat we zieker en zieker worden.
Toch krijg ik weer het beeld dat jij eigenlijk gewoon wilt dat we dood gaan op ons 40ste of als we ziek worden. Gewoon, zoals het vroeger ging.
Geen chronische ziektes, veel minder kanker, veel minder medicijngebruik...
Dat is veel beter of niet Biekje?
|:( |:(
  zaterdag 28 november 2015 @ 00:21:13 #179
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_157873723
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 november 2015 22:05 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Als je de pil meerekent kom je daar natuurlijk al gauw aan :P
nee de pil niet meegerekend
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  zaterdag 28 november 2015 @ 00:29:30 #180
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_157873877
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 22:13 schreef nikao het volgende:

[..]

Toch krijg ik weer het beeld dat jij eigenlijk gewoon wilt dat we dood gaan op ons 40ste of als we ziek worden. Gewoon, zoals het vroeger ging.
Geen chronische ziektes, veel minder kanker, veel minder medicijngebruik...
Dat is veel beter of niet Biekje?
|:( |:(
hé hallo het is niet ik die dat wil. Het is die verdomde doortrapte misdadig criminele arts

Logans run is wel een goed voorbeeld. 30 is het klaar.
Of neem In Time, dat 25 toch wel genoeg is.

Groepen mensen die niet naar de bespottelijke maatstaven van het westen handelen leven langer en gezonder. China en India is een ultratempo aan het verkankeren en dezelfde chronische aandoeningen aan het ontwikkelen. Dankzij bigpharma en de domme criminele arts
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_157875699
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 21:38 schreef Lambiekje het volgende:Dat ieder willekeurig person ergens in zijn leven kanker krijgt. Obesitas neemt bespottelijk vormen aan. Toen ik 30 jaar geleden kind was, was deze bullshit er niet op een uitzondering na.
Kanker krijgen we al sinds de oudheid. Obesitas is een gemaksprobleem: gemakkelijk voedsel, niet kunnen of willen koken, belachelijke prijzen voor gezond voedsel (in de VS een groot probleem), veel frisdrank, veel suikerhoudende voedingsmiddelen en onze energiebesteding wordt minder. Dat is niet Big Pharma, dat is Dumb Human.
  zaterdag 28 november 2015 @ 08:31:34 #182
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_157875811
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 november 2015 07:50 schreef Fixers het volgende:

[..]

Dat ieder willekeurig person ergens in zijn leven kanker krijgt. Obesitas neemt bespottelijk vormen aan. Toen ik 30 jaar geleden kind was, was deze bullshit er niet op een uitzondering na.
Kanker krijgen we al sinds de oudheid. Obesitas is een gemaksprobleem: gemakkelijk voedsel, niet kunnen of willen koken, belachelijke prijzen voor gezond voedsel (in de VS een groot probleem), veel frisdrank, veel suikerhoudende voedingsmiddelen en onze energiebesteding wordt minder. Dat is niet Big Pharma, dat is Dumb Human.
[/quote]

Dat de producten in de supermarkt vol zitten met teveel suiker, zout en andere toevoegingen is niet allen dumb human. Dat is gewoon vergiftiging.
Feyenoord!
pi_157875842
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 november 2015 07:50 schreef Fixers het volgende:

Kanker krijgen we al sinds de oudheid. Obesitas is een gemaksprobleem: gemakkelijk voedsel, niet kunnen of willen koken, belachelijke prijzen voor gezond voedsel (in de VS een groot probleem), veel frisdrank, veel suikerhoudende voedingsmiddelen en onze energiebesteding wordt minder. Dat is niet Big Pharma, dat is Dumb Human.
Ik zou het niet dumb human willen noemen maar eerder laffe beleidsmakers. Het is niet zo dat we de laatste 50-60 jaar opeens totaal andere wezens geworden zijn, maar wel zo dat we "opeens" overeten, overspenderen en overconsumeren. Ondanks dat er heel erg hard gepushet wordt dat dit individuele problemen zijn van zwakke mensen, geloof ik sterk dat het een probleem is van het systeem en dat het systeem moet veranderen, niet de individuen.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_157875845
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 08:31 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Dat de producten in de supermarkt vol zitten met teveel suiker, zout en andere toevoegingen is niet allen dumb human. Dat is gewoon vergiftiging.
Ah, jij bent ook deel van Dumb Human. Ik kan namelijk prima koken met spullen uit de supernarkt zonder grote hoeveelheden suiker en zout tot me te nemen. Kwestie van basale kookskills en een goed basisboek in de kast hebben (zoals Kunst van het Koken van Julia Child). Als ik dat wel doe, dan is dat een bewuste keus van mijzelf om een suikerhoudend product te nemen.

Voor je over GMO begint: ik vind GM een geweldige vinding: zowel op de ouderwetsche prehistorische manier als de moderne in het lab.
pi_157875871
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 08:39 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Ik zou het niet dumb human willen noemen maar eerder laffe beleidsmakers. Het is niet zo dat we de laatste 50-60 jaar opeens totaal andere wezens geworden zijn, maar wel zo dat we "opeens" overeten, overspenderen en overconsumeren. Ondanks dat er heel erg hard gepushet wordt dat dit individuele problemen zijn van zwakke mensen, geloof ik sterk dat het een probleem is van het systeem en dat het systeem moet veranderen, niet de individuen.
Er zijn wel veranderingen gaande in onze wensen en levensstijl als je dat vergelijkt met 50 jaar geleden. Maar het klopt dat er ook een groot deel slimme marketing inzit, die niet alleen de 'zwakken van wil' weet te pushen tot ongezonde keuzes.

Maar voedsel is anno 2015 niet inherent slecht: je kan nog steeds keuzes maken. Het kost je dan alleen meer tijd om te koken en het smaakt anders. En je kan je niet de hele dag volproppen met snacks, frisdrank en gemaksvoedsel.
pi_157875875
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 08:31 schreef Japie77 het volgende:

[..]
Dat de producten in de supermarkt vol zitten met teveel suiker, zout en andere toevoegingen is niet allen dumb human. Dat is gewoon vergiftiging.
Wat een onzin. Er zijn zat onbewerkte producten in de supermarkt. Mensen willen echt zelf koekjes, chips en slavinken kopen.
pi_157875929
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 november 2015 00:29 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Groepen mensen die niet naar de bespottelijke maatstaven van het westen handelen leven langer en gezonder. China en India is een ultratempo aan het verkankeren en dezelfde chronische aandoeningen aan het ontwikkelen. Dankzij bigpharma en de domme criminele arts
Ondertussen is de levensverwachting in China gestegen van 43 (in 1960) tot 75 (in 2012) en is de populatie in diezelfde periode verdubbelt...
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  zaterdag 28 november 2015 @ 09:03:43 #188
262 Re
Kiss & Swallow
pi_157875949
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 09:00 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Ondertussen is de levensverwachting in China gestegen van 43 (in 1960) tot 75 (in 2012) en is de populatie in diezelfde periode verdubbelt...
op zich zegt levensverwachting niet zoveel, men wordt wel ouder maar ook zieker... ons menselijk dan is niet gebouwd om langer dan 50 jaar goed te blijven dat heeft verder geen hol te maken met BP, al maakt die het de mens nog gemakkelijker ok ouder te worden.
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_157877147
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 november 2015 00:29 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

hé hallo het is niet ik die dat wil. Het is die verdomde doortrapte misdadig criminele arts

Logans run is wel een goed voorbeeld. 30 is het klaar.
Of neem In Time, dat 25 toch wel genoeg is.

Groepen mensen die niet naar de bespottelijke maatstaven van het westen handelen leven langer en gezonder. China en India is een ultratempo aan het verkankeren en dezelfde chronische aandoeningen aan het ontwikkelen. Dankzij bigpharma en de domme criminele arts
Je conclusie is belachelijk en ronduit lachwekkend. Je noemt opkomende landen en noemt dan dat ze meer chronische zieken en kanker patienten krijgen. Weet je wat die landen nog meer krijgen? Oudere mensen! 8)7
pi_157877232
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 november 2015 08:47 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Wat een onzin. Er zijn zat onbewerkte producten in de supermarkt. Mensen willen echt zelf koekjes, chips en slavinken kopen.
Mwah, dit is geen onzin vind ik hoor. Japie heeft een punt. Kijk voor de grap eens naar je brood beleg kipfilet en hoeveel procent kipfilet dat is.
En wat de toevoegingen zijn (dextrose)..
Overal zit inderdaad zout en suiker bij in.

Weet niet of dit via regelgeving anders moet, maar ik zie niet zo snel in hoe we dat anders moeten veranderen. Mensen gaan echt niet zomaar naar de boer voor hun groenten en vlees. Misschien een bepaald percentage (van de hoger opgeleiden/veelverdieners), maar het gros blijft gemaksvoedsel en goedkope kcalorieren kopen.)
pi_157878016
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 11:31 schreef nikao het volgende:

[..]

Mwah, dit is geen onzin vind ik hoor. Japie heeft een punt. Kijk voor de grap eens naar je brood beleg kipfilet en hoeveel procent kipfilet dat is.
En wat de toevoegingen zijn (dextrose)..
Overal zit inderdaad zout en suiker bij in.

Weet niet of dit via regelgeving anders moet, maar ik zie niet zo snel in hoe we dat anders moeten veranderen. Mensen gaan echt niet zomaar naar de boer voor hun groenten en vlees. Misschien een bepaald percentage (van de hoger opgeleiden/veelverdieners), maar het gros blijft gemaksvoedsel en goedkope kcalorieren kopen.)
Je kiest er toch echt zelf voor die kant en klare kipfilet uit het schap te pakken. Genoeg alternatieven voor bij de supermarkt te vinden.
pi_157878156
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 november 2015 12:34 schreef Fixers het volgende:

[..]

Je kiest er toch echt zelf voor die kant en klare kipfilet uit het schap te pakken. Genoeg alternatieven voor bij de supermarkt te vinden.
Uhm.. zoals?
pi_157878173
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 november 2015 12:34 schreef Fixers het volgende:

[..]

Je kiest er toch echt zelf voor die kant en klare kipfilet uit het schap te pakken. Genoeg alternatieven voor bij de supermarkt te vinden.
Japie heeft wel gelijk hoor, veel van die voorverpakte troep is ronduit slecht. Sommige mensen maken dan die makkelijke maar slechte keuze. Ronduit verbieden lijkt me draconisch, maar de goede keuze moet makkelijker gemaakt worden. Ik weet alleen niet precies hoe je dat aanpakt.
  zaterdag 28 november 2015 @ 13:38:15 #194
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_157878943
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 november 2015 12:46 schreef Broomer het volgende:

[..]

Japie heeft wel gelijk hoor, veel van die voorverpakte troep is ronduit slecht. Sommige mensen maken dan die makkelijke maar slechte keuze. Ronduit verbieden lijkt me draconisch, maar de goede keuze moet makkelijker gemaakt worden. Ik weet alleen niet precies hoe je dat aanpakt.
Minder zout zou al veel schelen... Iemand die ik ken heeft nierproblemen en moet zoutarm eten. Zodra je daar op gaat letten merk je hoeveel onnodig zout er in ons voedsel zit, zeker de voorverpakte/kant-en-klaar dingen. En dat terwijl je heerlijk kan koken zonder zout te gebruiken. Je moet alleen wat creatiever doen met kruiden, en dat zal vast duurder zijn voor de producenten.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_157879051
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 12:44 schreef nikao het volgende:

[..]

Uhm.. zoals?
Gewoon, een hele biologische kip kopen en dan met een kaasschaaf plakjes ervan maken.
Conscience do cost.
  zaterdag 28 november 2015 @ 15:55:45 #196
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_157880851
Goh wat verrassend dat grootste thuiszorg bedrijf kapot is.

Dat was echt niet te verwachten dat alles over schutting van gemeentes te gooien, die nul expertise hebben.

Wederom indicatie dat het verrotte Nederland totaal niets geeft om patiënten, gehandicapten en bejaarden.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_157881947
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 15:55 schreef Lambiekje het volgende:
Goh wat verrassend dat grootste thuiszorg bedrijf kapot is.

Dat was echt niet te verwachten dat alles over schutting van gemeentes te gooien, die nul expertise hebben.

Wederom indicatie dat het verrotte Nederland totaal niets geeft om patiënten, gehandicapten en bejaarden.
Weet niet wat thuiszorg met BigPharma te maken heeft, maar het zal wel....
  zaterdag 28 november 2015 @ 17:11:05 #198
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_157882196
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 08:40 schreef Fixers het volgende:

[..]

Ah, jij bent ook deel van Dumb Human. Ik kan namelijk prima koken met spullen uit de supernarkt zonder grote hoeveelheden suiker en zout tot me te nemen. Kwestie van basale kookskills en een goed basisboek in de kast hebben (zoals Kunst van het Koken van Julia Child). Als ik dat wel doe, dan is dat een bewuste keus van mijzelf om een suikerhoudend product te nemen.

Voor je over GMO begint: ik vind GM een geweldige vinding: zowel op de ouderwetsche prehistorische manier als de moderne in het lab.
Bedankt voor de belediging! Ik wou alleen even aangeven dat de supermarkt boordevol dat soort producten zit. Dat jij alleen de gezonde producten eruit pikt is slim van je maar niet iedereen is zo slim als jou. ;)
Feyenoord!
  zaterdag 28 november 2015 @ 17:11:47 #199
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_157882210
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 november 2015 08:47 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Wat een onzin. Er zijn zat onbewerkte producten in de supermarkt. Mensen willen echt zelf koekjes, chips en slavinken kopen.
Ja en? Dan ligt de supermarkt nog steeds boordevol met dat soort producten. Zelfs in potjes groente zit suiker e.d.
Feyenoord!
  zaterdag 28 november 2015 @ 17:12:40 #200
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_157882226
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 november 2015 12:46 schreef Broomer het volgende:

[..]

Japie heeft wel gelijk hoor, veel van die voorverpakte troep is ronduit slecht. Sommige mensen maken dan die makkelijke maar slechte keuze. Ronduit verbieden lijkt me draconisch, maar de goede keuze moet makkelijker gemaakt worden. Ik weet alleen niet precies hoe je dat aanpakt.
^O^
Feyenoord!
  zaterdag 28 november 2015 @ 17:35:02 #201
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_157882492
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 november 2015 12:46 schreef Broomer het volgende:

[..]

Japie heeft wel gelijk hoor, veel van die voorverpakte troep is ronduit slecht. Sommige mensen maken dan die makkelijke maar slechte keuze. Ronduit verbieden lijkt me draconisch, maar de goede keuze moet makkelijker gemaakt worden. Ik weet alleen niet precies hoe je dat aanpakt.
Hoeveel makkelijker wil je het hebben? Het ligt letterlijk voor het grijpen in de supermarkt, als je het dan laat liggen is het je eigen probleem.
  zaterdag 28 november 2015 @ 18:06:13 #202
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_157882974
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 17:35 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Hoeveel makkelijker wil je het hebben? Het ligt letterlijk voor het grijpen in de supermarkt, als je het dan laat liggen is het je eigen probleem.
Makkelijk en gezond gaan meestal niet zo goed samen...
Feyenoord!
pi_157883177
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 18:06 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Makkelijk en gezond gaan meestal niet zo goed samen...
Je kunt ook heel snel en makkelijk iets gezonds maken.
  zaterdag 28 november 2015 @ 18:36:17 #204
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_157883532
Ik zou niet inzien waarom niet.
pi_157883627
We kunnen dus concluderen dat obesitas niet wordt veroorzaakt door Big Pharma en dat Big Food slechts een factor is, niet hét probleem zelf,
  zaterdag 28 november 2015 @ 22:51:30 #206
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_157890069
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 november 2015 18:17 schreef mootie het volgende:

[..]

Je kunt ook heel snel en makkelijk iets gezonds maken.
Als je echt gezond wilt eten duurt dat wat langer dan al die voorgepakte dingen. Verse groentes moet je nou eenmaal wassen en snijden dus dat duurt langer.
Feyenoord!
pi_157890634
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 22:51 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Als je echt gezond wilt eten duurt dat wat langer dan al die voorgepakte dingen. Verse groentes moet je nou eenmaal wassen en snijden dus dat duurt langer.
Really? Je trekt hier van leer over ongezond eten in de supermarkt en begint dan te zeuren dat groenten snijden teveel tijd kost? Koop een goed mes en leer wat snijtechnieken.

Ik kook in 30 minuten een gezonde maaltijd van verse groenten, dat is inclusief het wassen/schoonmaken/schillen/snijden van groenten en vlees en het maken van salsa. (o.k. tortilla's koop ik kant en klaar). Het afwegen van voorgesneden groenten en het opnieuw verpakken van wat ik overhoud kost me meer tijd.

Dus conclusie: noch Big Pharma, noch Big Food zijn dé oorzaak van obesitas. Dan hebben we die vast uit de weg.
  zaterdag 28 november 2015 @ 23:17:00 #208
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_157890728
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 18:40 schreef Fixers het volgende:
We kunnen dus concluderen dat obesitas niet wordt veroorzaakt door Big Pharma en dat Big Food slechts een factor is, niet hét probleem zelf,
ja wel hoor. vaccins heeft de trigger aangelegd.

Daarnaast al die baarlijk nonsens van dieten. Dat werkt obesitas in de hand. En aspartaam in de meest uit eenlopende producten. En op producten waar je het absoluut van verwacht.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_157891011
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 23:17 schreef Lambiekje het volgende:

ja wel hoor. vaccins heeft de trigger aangelegd.
Oh ja, waarom ben ik dan niet te dik? Ik eet toch regelmatig snoep en gemaksvoedsel. (Dat ik gezond kan koken zegt niet dat ik het ook altijd doe.) Maar heb wel het standaard rijksvaccinatieprogramma + extra rode hond gedaan. Toegegeven: ik doe geen griepprikken omdat ik geen risicogroep ben, maar slik wel medicatie die gewichtstoename in de hand kan werken.
quote:
Daarnaast al die baarlijk nonsens van dieten. Dat werkt obesitas in de hand.
Wauw, zowaar een uitspraak die met wetenschappelijk bewijs te staven is. Crashdieten werken inderdaad enkel averechts. Alleen blijvende veranderingen in eet- en leefpatroon zorgen voor blijvende resultaten in gewichtsverlies. En dan vooral in eetpatroon, sporten voegt relatief weinig toe aan het verbranden van calorieën. (Ik rekende zo eens uit dat 5 km hardlopen ongeveer net zoveel calorieën zijn als de hoeveelheid suiker die ik wekelijks door mijn koffie roerde.)
quote:
En aspartaam in de meest uit eenlopende producten. En op producten waar je het absoluut van verwacht.
Oh ja, die heb ik wel ook eens meegemaakt. Aspartaam zat in de niet-light euroshopper cola, die gronderige nasmaak als je nietsvermoedend direct uit de fles lurkt... :r Die verwachtte ik inderdaad niet. Sindsdien gewoon alleen nog maar the real thing. 8-)
  zaterdag 28 november 2015 @ 23:38:15 #210
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_157891286
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 23:13 schreef Fixers het volgende:

[..]

Really? Je trekt hier van leer over ongezond eten in de supermarkt en begint dan te zeuren dat groenten snijden teveel tijd kost? Koop een goed mes en leer wat snijtechnieken.

Ik kook in 30 minuten een gezonde maaltijd van verse groenten, dat is inclusief het wassen/schoonmaken/schillen/snijden van groenten en vlees en het maken van salsa. (o.k. tortilla's koop ik kant en klaar). Het afwegen van voorgesneden groenten en het opnieuw verpakken van wat ik overhoud kost me meer tijd.

Dus conclusie: noch Big Pharma, noch Big Food zijn dé oorzaak van obesitas. Dan hebben we die vast uit de weg.
Wat een belachelijke opmerkingen maak jij toch. Leer nou eens normaal discussieren man....
Feyenoord!
pi_157891319
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 23:38 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Wat een belachelijke opmerkingen maak jij toch. Leer nou eens normaal discussieren man....
:{w Vrouw, ja!
pi_157894192
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 23:27 schreef Fixers het volgende:
Wauw, zowaar een uitspraak die met wetenschappelijk bewijs te staven is. Crashdieten werken inderdaad enkel averechts. Alleen blijvende veranderingen in eet- en leefpatroon zorgen voor blijvende resultaten in gewichtsverlies. En dan vooral in eetpatroon, sporten voegt relatief weinig toe aan het verbranden van calorieën. (Ik rekende zo eens uit dat 5 km hardlopen ongeveer net zoveel calorieën zijn als de hoeveelheid suiker die ik wekelijks door mijn koffie roerde.)
Te kort door de bocht. Je kweekt namelijk ook meer spieren, die voor een hoger metabolisme zorgen.
pi_157894468
quote:
1s.gif Op zondag 29 november 2015 02:37 schreef Broomer het volgende:

[..]

Te kort door de bocht. Je kweekt namelijk ook meer spieren, die voor een hoger metabolisme zorgen.
Leuke theorie, maar onderzoek wijst uit dat sporten maar marginaal meer effect geeft. Naar mate je afvalt gaat je metabolisme zelfs langzamer werken, niet sneller.

In handig youtube formaat samengevat en met bronvermeldingen:

pi_157894548
quote:
1s.gif Op zondag 29 november 2015 05:33 schreef Fixers het volgende:

[..]

Leuke theorie, maar onderzoek wijst uit dat sporten maar marginaal meer effect geeft. Naar mate je afvalt gaat je metabolisme zelfs langzamer werken, niet sneller.

In handig youtube formaat samengevat en met bronvermeldingen:

Daarom moet je dus ook meer spiermassa kweken ten koste van vet, dat maakt wel degelijk uit. Niet focussen op de weegschaal, er zijn betere metingen dan dat. Het filmpje gooit ook alle exercise op een hoop, en ik denk niet dat je dat zomaar kan doen.

Maar ik ben het wel met je eens dat ik denk dat er vaak veel meer aan de dieet kant gedaan kan worden, dan aan de sport kant.
pi_157896674
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 07:07 schreef Broomer het volgende:

[..]

Daarom moet je dus ook meer spiermassa kweken ten koste van vet, dat maakt wel degelijk uit. Niet focussen op de weegschaal, er zijn betere metingen dan dat. Het filmpje gooit ook alle exercise op een hoop, en ik denk niet dat je dat zomaar kan doen.

Maar ik ben het wel met je eens dat ik denk dat er vaak veel meer aan de dieet kant gedaan kan worden, dan aan de sport kant.
Meh.... Het gaat om leefgewoonte. Dieet is een besmet woord in die zin. En 'sporten' ook. Mensen beginnen er vaak mee, en stoppen er vervolgens na een tijdje weer mee. En dan krijg je ge-jojo in je gewicht (omhoog!)
Belangrijkste is inderdaad verbranding (in rust) om hoog krijgen. En dat doe je nu eenmaal door actiever te worden en te zorgen voor meer spiermassa. Daarnaast zorgen dat je structureel minder kcal binnen krijgt door geen kcal te drinken, meer vet en eiwitten te eten en de meeste mensen zijn dan al een heel eind.
pi_157896754
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 22:51 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Als je echt gezond wilt eten duurt dat wat langer dan al die voorgepakte dingen. Verse groentes moet je nou eenmaal wassen en snijden dus dat duurt langer.
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 23:13 schreef Fixers het volgende:
Really? Je trekt hier van leer over ongezond eten in de supermarkt en begint dan te zeuren dat groenten snijden teveel tijd kost? Koop een goed mes en leer wat snijtechnieken.
Volgens mij doet Japie vooral een constatering. Kan je wel mee in een feitelijke discussie gaan, en dan kan je nog zo gelijk hebben, Japie heeft gewoon een punt; het gros van de mensen zal het zo zien, en dan maakt het feitelijke niet zoveel uit.
Mensen hebben de creativiteit of de kennis (of de motivatie) gewoon niet. En pakken nu eenmaal snel een kant en klaar maaltijd of pakje kruidenmix of potje dit of blikje zo..
Scheelt het veel tijd? Mwah, valt misschien mee. Maar voor de mensen scheelt het een hoop gedoe... en is vaak goedkoper... (geen dingen los kopen...)
  zondag 29 november 2015 @ 12:21:35 #217
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_157896888
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 12:08 schreef nikao het volgende:

[..]

Meh.... Het gaat om leefgewoonte. Dieet is een besmet woord in die zin. En 'sporten' ook. Mensen beginnen er vaak mee, en stoppen er vervolgens na een tijdje weer mee. En dan krijg je ge-jojo in je gewicht (omhoog!)
Belangrijkste is inderdaad verbranding (in rust) om hoog krijgen. En dat doe je nu eenmaal door actiever te worden en te zorgen voor meer spiermassa. Daarnaast zorgen dat je structureel minder kcal binnen krijgt door geen kcal te drinken, meer vet en eiwitten te eten en de meeste mensen zijn dan al een heel eind.
Stoppen/minderen met frisdrank zou voor veel mensen al schelen denk ik. Daar zit me een lading suiker in...
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_157896949
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 12:13 schreef nikao het volgende:

[..]

[..]

Volgens mij doet Japie vooral een constatering. Kan je wel mee in een feitelijke discussie gaan, en dan kan je nog zo gelijk hebben, Japie heeft gewoon een punt; het gros van de mensen zal het zo zien, en dan maakt het feitelijke niet zoveel uit.
Mensen hebben de creativiteit of de kennis (of de motivatie) gewoon niet. En pakken nu eenmaal snel een kant en klaar maaltijd of pakje kruidenmix of potje dit of blikje zo..
Scheelt het veel tijd? Mwah, valt misschien mee. Maar voor de mensen scheelt het een hoop gedoe... en is vaak goedkoper... (geen dingen los kopen...)
Of het goedkoper is valt te betwisten.. Die kan-en-klare bakken pasta in de winkel zijn in verhouding duurder dan als je zelf groente/tomatenpuree/vlees/pasta koopt. Kruiden heb je meestal al in huis.
Die bak maak je warm en eet je op en/of je flikkert wat weg. Met al die gekochte ingrediënten kan je meestal voor meerdere dagen koken :P

Pure luiheid die kant-en-klare maaltijden O-)
Nait Soezn Moar Broezn
  zondag 29 november 2015 @ 12:26:01 #219
262 Re
Kiss & Swallow
pi_157896961
is daar eigenlijk een pil voor :{w }:|
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zondag 29 november 2015 @ 12:54:25 #220
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_157897352
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 12:21 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Stoppen/minderen met frisdrank zou voor veel mensen al schelen denk ik. Daar zit me een lading suiker in...
Klopt. Ik drink zelf alleen maar thee, water, biologisch sapje of een biertje. :)
Feyenoord!
pi_157898115
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 12:25 schreef Divje het volgende:

[..]

Of het goedkoper is valt te betwisten.. Die kan-en-klare bakken pasta in de winkel zijn in verhouding duurder dan als je zelf groente/tomatenpuree/vlees/pasta koopt. Kruiden heb je meestal al in huis.
Die bak maak je warm en eet je op en/of je flikkert wat weg. Met al die gekochte ingrediënten kan je meestal voor meerdere dagen koken :P

Pure luiheid die kant-en-klare maaltijden O-)
Meh.... koop maar es 2 kilo biologische tomaten om daar zelf pasta saus van de kopen, + verse basilicum, + verse oregano +tijm, + ... etc etc.
Of 1 pot Heinz pastasaus.

Ik weet wel wat goedkoper is (en sneller by the way ;) )

Maar goed.. we dwalen af.... punt is volgens mij wel duidelijk; het HOEFT niet veel duurder te zijn of veel langer te zijn, maar de perceptie bij de meeste mensen is wel dat het zo is. Dus het gemak maakt dat mensen naar de kant en klare zooi grijpen
pi_157898140
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 12:54 schreef Japie77 het volgende:
biologisch sapje
zelfs dat zou je mensen eigen willen afraden imho; Eigenlijk wil je gewoon geen kcal drinken...
(die registreer je namelijk niet als kcal die binnenkomen, dus die zijn bijna altijd 'extra')
pi_157898263
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 13:37 schreef nikao het volgende:

[..]

Meh.... koop maar es 2 kilo biologische tomaten om daar zelf pasta saus van de kopen, + verse basilicum, + verse oregano +tijm, + ... etc etc.
Of 1 pot Heinz pastasaus.

Ik weet wel wat goedkoper is (en sneller by the way ;) )

Maar goed.. we dwalen af.... punt is volgens mij wel duidelijk; het HOEFT niet veel duurder te zijn of veel langer te zijn, maar de perceptie bij de meeste mensen is wel dat het zo is. Dus het gemak maakt dat mensen naar de kant en klare zooi grijpen
Ja oke :D ik ging dan ff uit van die goedkope blikken met tomatentroep en kruiden die al aanwezig zijn :@
Nait Soezn Moar Broezn
pi_157898749
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 13:45 schreef Divje het volgende:

[..]

Ja oke :D ik ging dan ff uit van die goedkope blikken met tomatentroep en kruiden die al aanwezig zijn :@
Ja, maar dan heb je toch hetzelfde probleem nog? ;) zit vol met toegevoegd suiker en zout
pi_157898804
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 14:12 schreef nikao het volgende:

[..]

Ja, maar dan heb je toch hetzelfde probleem nog? ;) zit vol met toegevoegd suiker en zout
:@
True true. Gebruik daarom nooit zout. Tenzij andere gerechten :P
Verder hou ik daar eigenlijk totaal geen rekening mee wat er allemaal wel/niet toegevoegd is..
Nait Soezn Moar Broezn
pi_157903041
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 23:13 schreef Fixers het volgende:

[..]

Really? Je trekt hier van leer over ongezond eten in de supermarkt en begint dan te zeuren dat groenten snijden teveel tijd kost? Koop een goed mes en leer wat snijtechnieken.

Ik kook in 30 minuten een gezonde maaltijd van verse groenten, dat is inclusief het wassen/schoonmaken/schillen/snijden van groenten en vlees en het maken van salsa. (o.k. tortilla's koop ik kant en klaar). Het afwegen van voorgesneden groenten en het opnieuw verpakken van wat ik overhoud kost me meer tijd.

Dus conclusie: noch Big Pharma, noch Big Food zijn dé oorzaak van obesitas. Dan hebben we die vast uit de weg.
Zo gemakkelijk is het niet.

Twee aannames die moeilijk te weeerleggen zijn lijkt me:
1. Mensen zijn in de afgelopen jaar niet echt veranderd biologisch.
2. Mensen willen liever gezond en dun zijn dan ongezond en dik.

Toch waren er 50 jaar geleden vrijwel geen obese mensen en nu 20-25%.

Hoe kan dat?

Het is niet dat mensen veranderd zijn dus het moet wel de context zijn die veranderd is.

Misschien dat jij er geen last van hebt en goed groente kan snijden, dat is heel tof, maar dat leidt niet tot de conclusie dat het daarom niet de context kan zijn en het maar aan die mensen moet liggen.

paar observaties:
groenten & fruit zijn enorm duur
groenten & fruit zijn veel meer perishable (kan niet op nl woord komen)
groenten & fruit zijn moeilijker
groenten zijn nou niet exact de voedingstoffen waar ons lichaam om vraagt

En niet verrassend is obesitas vooral een probleem onder de armen.

Al die punten suggereren dat het een maatschappelijk probleem is, niet een probleem van individuen. Echter zolang mensen blijven geloven dat het een probleem van individuen is, hoeft de overheid niet in te grijpen, en hoeven voedselproducenten niets aan te passen. Het lijkt me dan ook niet toevallig dat die boodschap vooral systematisch ondersteund wordt door voedselfabriekanten...
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  zondag 29 november 2015 @ 17:50:19 #227
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_157904215
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 17:07 schreef oompaloompa het volgende:

groenten zijn nou niet exact de voedingstoffen waar ons lichaam om vraagt

Whut?
If you are ready to wake up, you are going to wake up.
If you're not you are going to stay pretending that you are just a poor little me.
  zondag 29 november 2015 @ 18:02:47 #228
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_157904515
quote:
11s.gif Op zondag 29 november 2015 17:50 schreef Izzy73 het volgende:

[..]

Whut?
We zijn geen herbivoren ;)
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  zondag 29 november 2015 @ 18:03:02 #229
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_157904520
quote:
11s.gif Op zondag 29 november 2015 17:50 schreef Izzy73 het volgende:

[..]

Whut?
Ik denk dat er bedoeld wordt: Alleen groente eten is niet afdoende. Helpt ook niet bij slank zijn of slank worden. Echte herbivoren hebben vaak grote magen en dus ook lekkere dikke pensjes. Bijvoorbeeld chimpansees die eten alleen maar blaadjes (een voorbeeld, pin me er niet op vast). Om daar voldoende uit te halen moeten ze heul veul eten en krijgen ze een dikke pens.
pi_157904610
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 17:07 schreef oompaloompa het volgende:

paar observaties:
groenten & fruit zijn enorm duur
Valt enorm mee. Vers koken is voor mij goedkoper dan kant en klaar fast food. Van vrienden die in de VS wonen hoor ik dat dit daar wel een issue is: een fastfood maaltijd is daar makkelijk goedkoper dan iets zelfgekookts.
quote:
groenten & fruit zijn veel meer perishable (kan niet op nl woord komen)
Kwestie van gericht en goed inkopen, ja je zal misschien een keertje vaker naar de super moeten. Echter komt veel groenten en fruit in een uitstekende verpakking geleverd, die van de plant zelf
quote:
groenten & fruit zijn moeilijker
Moeilijk? In je mond stoppen en kauwen is toch niet zo moeilijk?
quote:
groenten zijn nou niet exact de voedingstoffen waar ons lichaam om vraagt
Zoasl Izzy ook al zegt: wait, whut? :o
quote:
En niet verrassend is obesitas vooral een probleem onder de armen.

Al die punten suggereren dat het een maatschappelijk probleem is, niet een probleem van individuen. Echter zolang mensen blijven geloven dat het een probleem van individuen is, hoeft de overheid niet in te grijpen, en hoeven voedselproducenten niets aan te passen. Het lijkt me dan ook niet toevallig dat die boodschap vooral systematisch ondersteund wordt door voedselfabriekanten...
Er is best een boel mis met de voedingsindustrie. Marketing gericht op kinderen. Het zwaktebod E621 dat alles instant lekker maakt. Waarvoor nu veel 'gistextract' wordt gebruikt om het niet als E-nummer te hoeven vermelden ook al komt het op hetzelfde neer. Toevoegen van suiker en zout in producten waar dat helemaal niet hoort.

Maar ik zie niet in hoe de voedingsmiddelenindustrie dé veroorzaker van obesitas is. Ja, het is een invloedrijke factor waar best van hogerhand mag worden ingegrepen. Maar de consument mag zich ook wat beter laten informeren en heeft echt wel iets te kiezen.
  zondag 29 november 2015 @ 18:09:09 #231
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_157904679
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 18:02 schreef ATuin-hek het volgende:

We zijn geen herbivoren ;)
Nee we zijn omnivoren en kunnen dus prima leven van groenten.
If you are ready to wake up, you are going to wake up.
If you're not you are going to stay pretending that you are just a poor little me.
  zondag 29 november 2015 @ 18:12:38 #232
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_157904766
quote:
18s.gif Op zondag 29 november 2015 18:09 schreef Izzy73 het volgende:

[..]

Nee we zijn omnivoren en kunnen dus prima leven van groenten.
Zie je de tegenstrijdigheid daar niet?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_157904914
quote:
11s.gif Op zondag 29 november 2015 17:50 schreef Izzy73 het volgende:

[..]

Whut?
Biologisch gezien reageert ons lichaam veel sterker op vet en suiker, dat isa ook niet heel verwonderlijk want dat zijn de meest caloriehoudende voedingsstoffen, voedingsstoffen die lang erg moeilijk waren vboor mensen om in grote hoeveelheden te krijgen.

quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 18:06 schreef Fixers het volgende:

[..]

Valt enorm mee. Vers koken is voor mij goedkoper dan kant en klaar fast food. Van vrienden die in de VS wonen hoor ik dat dit daar wel een issue is: een fastfood maaltijd is daar makkelijk goedkoper dan iets zelfgekookts.

[..]
In Amerika is het erger, maar ook in Nederland zijn groenten en fruit het duurste per calorie.

quote:
Kwestie van gericht en goed inkopen, ja je zal misschien een keertje vaker naar de super moeten. Echter komt veel groenten en fruit in een uitstekende verpakking geleverd, die van de plant zelf

[..]
Dat is dus ingewikkelder. Als je fulltime werkt en een single moeder bent kun je niet zomaar een paar keer per week naar de supermarkt / markt zonder dat dat ten kostte gaat van andere dingen die je zou kunnen doen. Het is veel gemakkelijker om met cornflakes (met toegevoegde suiker en zout) te ontbijten dan yoghurt en verse groenten.

quote:
Moeilijk? In je mond stoppen en kauwen is toch niet zo moeilijk?

[..]
Zie hierboven

quote:
Zoasl Izzy ook al zegt: wait, whut? :o

[..]
Dat is geen vreemde claim, boeken over vol geschreven :D

quote:
Er is best een boel mis met de voedingsindustrie. Marketing gericht op kinderen. Het zwaktebod E621 dat alles instant lekker maakt. Waarvoor nu veel 'gistextract' wordt gebruikt om het niet als E-nummer te hoeven vermelden ook al komt het op hetzelfde neer. Toevoegen van suiker en zout in producten waar dat helemaal niet hoort.

Maar ik zie niet in hoe de voedingsmiddelenindustrie dé veroorzaker van obesitas is. Ja, het is een invloedrijke factor waar best van hogerhand mag worden ingegrepen. Maar de consument mag zich ook wat beter laten informeren en heeft echt wel iets te kiezen.
Nogmaals, zijn mensen de laatste 50 jaar dan inherent veranderd en spontaan luier, dommer en minder gedisciplineerd geworden biologisch?

En als je dat met nee beantwoord (wat ik toch hoop, zo snel gaat evolutie niet), moet je dan de "schuld" bij het individu leggen, of betekent dat dat de context zo ongezond is, dat het misschien functioneler is om de context aan te pakken?
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  zondag 29 november 2015 @ 18:42:58 #234
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_157905524
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 18:03 schreef ChrisCarter het volgende:

Ik denk dat er bedoeld wordt: Alleen groente eten is niet afdoende. Helpt ook niet bij slank zijn of slank worden. Echte herbivoren hebben vaak grote magen en dus ook lekkere dikke pensjes. Bijvoorbeeld chimpansees die eten alleen maar blaadjes (een voorbeeld, pin me er niet op vast). Om daar voldoende uit te halen moeten ze heul veul eten en krijgen ze een dikke pens.
Als je gevarieerd groenten, noten, fruit, granen, etc. eet. Krijg je geen dikke pens hoor. ;)
If you are ready to wake up, you are going to wake up.
If you're not you are going to stay pretending that you are just a poor little me.
  zondag 29 november 2015 @ 18:45:01 #235
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_157905594
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 18:12 schreef ATuin-hek het volgende:

Zie je de tegenstrijdigheid daar niet?
Nope, mensen lijken qua uiterlijke kenmerken meer op herbivoren. Je kan als mens kiezen:
Alleen vlees. :r
Vlees en groenten.
Of alleen groenten, fruit etc.. :9
If you are ready to wake up, you are going to wake up.
If you're not you are going to stay pretending that you are just a poor little me.
  zondag 29 november 2015 @ 18:46:45 #236
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_157905642
quote:
18s.gif Op zondag 29 november 2015 18:45 schreef Izzy73 het volgende:

[..]

Nope, mensen lijken qua uiterlijke kenmerken meer op herbivoren. Je kan als mens kiezen:
Alleen vlees. :r
Vlees en groenten.
Of alleen groenten. :9
Ja leuk, maar we zijn nog steeds geen herbivoren :D
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  zondag 29 november 2015 @ 18:51:02 #237
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_157905754
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 18:46 schreef ATuin-hek het volgende:
Ja leuk, maar we zijn nog steeds geen herbivoren :D
_O- > :') . . . Ik wel. :W
If you are ready to wake up, you are going to wake up.
If you're not you are going to stay pretending that you are just a poor little me.
  zondag 29 november 2015 @ 18:54:31 #238
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_157905843
quote:
9s.gif Op zondag 29 november 2015 18:51 schreef Izzy73 het volgende:

[..]

_O- > :') . . . Ik wel. :W
En dat brengt het weer terug bij het oorspronkelijke punt. Het menselijk lichaam is daar niet helemaal geschikt voor :)
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_157906093
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 18:54 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

En dat brengt het weer terug bij het oorspronkelijke punt. Het menselijk lichaam is daar niet helemaal geschikt voor :)
Ik moet het toegeven: Je houdt er bijzondere brainfarst op na ^O^
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  zondag 29 november 2015 @ 19:18:36 #240
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_157906402
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 18:54 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

En dat brengt het weer terug bij het oorspronkelijke punt. Het menselijk lichaam is daar niet helemaal geschikt voor :)
Veel Hindoestanen leven hun hele leven lang een puur vegetarisch bestaan.
Of doel je meer op de werking van onze spijsvertering? En ons gebit?
  zondag 29 november 2015 @ 20:11:24 #241
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_157907766
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 19:18 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Veel Hindoestanen leven hun hele leven lang een puur vegetarisch bestaan.
Of doel je meer op de werking van onze spijsvertering? En ons gebit?
Dat laatste vooral ja :) Het kan ook wel, maar met moeite.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  zondag 29 november 2015 @ 20:36:42 #242
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_157908499
quote:
1s.gif Op zondag 29 november 2015 20:11 schreef ATuin-hek het volgende:
Dat laatste vooral ja :) Het kan ook wel, maar met moeite.
Wat een onzin, ik snap wel waarom jij zo weinig op W&T post. :D
If you are ready to wake up, you are going to wake up.
If you're not you are going to stay pretending that you are just a poor little me.
  zondag 29 november 2015 @ 20:41:46 #243
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_157908679
quote:
10s.gif Op zondag 29 november 2015 20:36 schreef Izzy73 het volgende:

[..]

Wat een onzin, ik snap wel waarom jij zo weinig op W&T post. :D
Nee dat is geen onzin :D Ik stel voor dat je wat gaat lezen over dingen als de tanden van de mens, hoe het maag-darm kanaal in elkaar zit, welke stoffen we via ons voedsel binnen moeten krijgen omdat we deze niet zelf aan kunnen maken etc. Als je daar wat meer over weet kunnen we zinnig verder praten.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_157909372
quote:
18s.gif Op zondag 29 november 2015 18:45 schreef Izzy73 het volgende:

[..]

Nope, mensen lijken qua uiterlijke kenmerken meer op herbivoren. Je kan als mens kiezen:
Alleen vlees. :r
Vlees en groenten.
Of alleen groenten, fruit etc.. :9
hoi izzy,
luister dit eens
http://www.gezondheidsnie(...)rs-verzadigd-vet.mp3
  zondag 29 november 2015 @ 21:18:01 #245
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_157909739
quote:
Volgens hem zijn we slimmer geworden door het eten van vlees. :?
Maar voordat de holbewoners "wapens" hadden om dieren te vangen waren ze blijkbaar slim genoeg om wapens te gaan maken. Mensen zijn toch helemaal niet gemaakt om te jagen? We hebben toch geen klauwen en een grote bek met slagtanden om prooien te vangen?
Het klinkt wel logisch wat hij zegt over verzadigde vetten in de hersenen, maar net zoals met zoveel onderwerpen zijn er ook over verzadigde vetten veel verschillende meningen. Hoe kan je dan zeker weten wat waar is?
If you are ready to wake up, you are going to wake up.
If you're not you are going to stay pretending that you are just a poor little me.
pi_157910923
quote:
18s.gif Op zondag 29 november 2015 21:18 schreef Izzy73 het volgende:

[..]

Volgens hem zijn we slimmer geworden door het eten van vlees. :?
door vlees te consumeren, wat die holbewoners deden ontwikkelden hun hersens verder dan andere soorten op deze planeet
quote:
Maar voordat de holbewoners "wapens" hadden om dieren te vangen waren ze blijkbaar slim genoeg om wapens te gaan maken.
geen idee, misschien vingen ze eerst kleinere dieren, dus zonder wapens,en naarmate hun hersenen groeiden werden ze creatiever en slimmer, dus gingen ze wapens maken
of zoiets

quote:
Mensen zijn toch helemaal niet gemaakt om te jagen? We hebben toch geen klauwen en een grote bek met slagtanden om prooien te vangen?
moet dat dan? omdat die andere dat hebben moeten zij/wij dat dan ook hebben? wij gooiden gewoon een speer naar dat dier na een paar stapjes rennen. is toch veel slimmer dan achter diertjes blijven aanrennen en dan maar geluk hebben?
zij wilden vroeger wie weet een lekker stukkie vlees. die plantenzooi, fruit enz weet je na een tijdje ook wel weer
quote:
Het klinkt wel logisch wat hij zegt over verzadigde vetten in de hersenen, maar net zoals met zoveel onderwerpen zijn er ook over verzadigde vetten veel verschillende meningen. Hoe kan je dan zeker weten wat waar is?
omdat het best wel logisch is als je dat interview luistert, klinkt goed
in dit systeem worden de zaken regelmatig omgedraaid, dus wat ze ( overheid/instanties/advertenties/media) als goed voor ons adviseren moet je op je hoede zijn. meestal is het tegenovergestelde waar.
nu ook weer over dat zogenaamde voedingscentrum advies in het begin van het interview

[ Bericht 1% gewijzigd door totnutoe op 29-11-2015 22:05:49 ]
pi_157911107
We zijn heel goed gebouwd om erg lang te rennen, dat is een vrij nieuw opgeworpen theorie over hoe mensen vroeger jaagden, is een toffe podcast over: http://www.thisamericanli(...)nning-after-antelope

Hier meer informatie; https://en.wikipedia.org/wiki/Persistence_hunting
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  zondag 29 november 2015 @ 22:11:01 #248
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_157911248
quote:
10s.gif Op zondag 29 november 2015 20:36 schreef Izzy73 het volgende:

[..]

Wat een onzin, ik snap wel waarom jij zo weinig op W&T post. :D
Ik volg een volledig Keto-eetstijl. Dat is ook geen onzin en ligt misschien nog wel het dichtst tegen de oermens aan.
pi_157911466
quote:
14s.gif Op zondag 29 november 2015 22:11 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Ik volg een volledig Keto-eetstijl. Dat is ook geen onzin en ligt misschien nog wel het dichtst tegen de oermens aan.
goed hoor,
zo krijg je zo goed als geen kans om alzheimer op te lopen
heb ik eens gelezen
pi_157911825
quote:
14s.gif Op zondag 29 november 2015 22:11 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Ik volg een volledig Keto-eetstijl. Dat is ook geen onzin en ligt misschien nog wel het dichtst tegen de oermens aan.
De oertijd, toen men standaard de 50 niet haalde..
  zondag 29 november 2015 @ 22:32:52 #251
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_157911863
quote:
13s.gif Op zondag 29 november 2015 22:31 schreef DonJames het volgende:

[..]

De oertijd, toen men standaard de 50 niet haalde..
Dat ligt meer aan de verbeterde gezondheidszorg he. Bij Keto eet je gewoon groenten en vlees. Alleen geen koolhydraathoudende producten zoals brood enzo. Je krijgt door de groente en randproducten dan nog maar tussen de 30-50g koolhydraten binnen op een dag.
  zondag 29 november 2015 @ 22:54:42 #252
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_157912529
quote:
14s.gif Op zondag 29 november 2015 22:11 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Ik volg een volledig Keto-eetstijl. Dat is ook geen onzin en ligt misschien nog wel het dichtst tegen de oermens aan.
Er is natuurlijk om te beginnen al geen standaard oermensdieet, de vroege mensachtigen waren oppurtunisten pur sang. Maar bijna allemaal konden ze aan vruchten en knollen en dergelijke komen, en die aten ze dus ook. Ketose is niet de natuurlijke staat voor de mens.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  zondag 29 november 2015 @ 22:56:51 #253
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_157912593
quote:
1s.gif Op zondag 29 november 2015 22:54 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Er is natuurlijk om te beginnen al geen standaard oermensdieet, de vroege mensachtigen waren oppurtunisten pur sang. Maar bijna allemaal konden ze aan vruchten en knollen en dergelijke komen, en die aten ze dus ook. Ketose is niet de natuurlijke staat voor de mens.
Ik verwoord het wellicht verkeerd. En klopt de staat van ketose is niet de normale stand (maar de overleef-stand bij te weinig eten) maar dat wordt vooral gebruikt bij het afvallen. Bij gematigde inname ben je net niet in ketose.
  zondag 29 november 2015 @ 23:44:02 #254
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_157913662
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 22:56 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Ik verwoord het wellicht verkeerd. En klopt de staat van ketose is niet de normale stand (maar de overleef-stand bij te weinig eten) maar dat wordt vooral gebruikt bij het afvallen. Bij gematigde inname ben je net niet in ketose.
Oké, daar kan ik me beter in vinden :) Het is inderdaad een plan b, het metabolisme werkt dan niet optimaal. Je valt er inderdaad ook snel van af, maar dat is ook (deels) te danken aan het feit dat je veel water verliest (koolhydraten houden vocht vast).
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  zondag 29 november 2015 @ 23:44:57 #255
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_157913674
quote:
1s.gif Op zondag 29 november 2015 23:44 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Oké, daar kan ik me beter in vinden :) Het is inderdaad een plan b, het metabolisme werkt dan niet optimaal. Je valt er inderdaad ook snel vanaf, maar dat is ook (deels) te danken aan het feit dat je veel water verliest (koolhydraten houden vocht vast).
Jep. Vandaar dat het zeker in het begin voor mensen wonderen lijkt te verrichten. Op lange termijn bouw je dus je carb intake wel weer wat op maar dat is niet erg. Je houdt het onder een bepaald niveau. Geen hongergevoel ook
pi_157915017
quote:
14s.gif Op zondag 29 november 2015 22:11 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Ik volg een volledig Keto-eetstijl. Dat is ook geen onzin en ligt misschien nog wel het dichtst tegen de oermens aan.
Behalve dat we totaal niet kunnen beschikken over de dingen die de oermens at. Gewassen zijn gecultiveerd in de afgelopen 10.000 jaar om de voedingswaarde, samenstelling, smaak en andere eigenschappen te beïnvloeden.
pi_157918467
gewoon een leuk plaatje:

  vrijdag 4 december 2015 @ 08:37:29 #258
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_158004157
Kankermedicijnen in Nederland duurder
In Nederland zijn nieuwe kankergeneesmiddelen vaak veel duurder dan in andere Europese landen. De verschillen kunnen oplopen tot meer dan 50 procent.

Dat blijkt uit internationaal onderzoek onder leiding van het Antoni van Leeuwenhoek-ziekenhuis in Amsterdam, dat vrijdag in vaktijdschrift The Lancet Oncology wordt gepubliceerd.

http://m.telegraaf.nl/art(...)in-nederland-duurder
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  vrijdag 4 december 2015 @ 08:52:54 #259
262 Re
Kiss & Swallow
pi_158004272
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 08:37 schreef Lambiekje het volgende:
Kankermedicijnen in Nederland duurder
In Nederland zijn nieuwe kankergeneesmiddelen vaak veel duurder dan in andere Europese landen. De verschillen kunnen oplopen tot meer dan 50 procent.

Dat blijkt uit internationaal onderzoek onder leiding van het Antoni van Leeuwenhoek-ziekenhuis in Amsterdam, dat vrijdag in vaktijdschrift The Lancet Oncology wordt gepubliceerd.

http://m.telegraaf.nl/art(...)in-nederland-duurder
en wat vind je van de Lancet? het paradepaardje van Elsevier?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  vrijdag 4 december 2015 @ 09:37:12 #260
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_158004827
quote:
3s.gif Op vrijdag 4 december 2015 08:52 schreef Re het volgende:

[..]

en wat vind je van de Lancet? het paradepaardje van Elsevier?
het staat los van dat t waarschijnlijk weer een kwalijk nonsens medicijn is.

Nu ging t me erom dat in Nederland uiteraard een medicijn duurder is dan elders
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  vrijdag 4 december 2015 @ 10:09:10 #261
262 Re
Kiss & Swallow
pi_158005288
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 december 2015 09:37 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

het staat los van dat t waarschijnlijk weer een kwalijk nonsens medicijn is.

Nu ging t me erom dat in Nederland uiteraard een medicijn duurder is dan elders
dat ze duur zijn en duurder dan de omliggende landen is inderdaad een zorg, de wetenschap achter de biologics is trouwens wel gewoon solide
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  vrijdag 4 december 2015 @ 10:54:09 #262
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_158006016
quote:
3s.gif Op vrijdag 4 december 2015 10:09 schreef Re het volgende:

[..]

dat ze duur zijn en duurder dan de omliggende landen is inderdaad een zorg, de wetenschap achter de biologics is trouwens wel gewoon solide
er is geheel niets solide. drijfzand is steviger
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  vrijdag 4 december 2015 @ 10:57:38 #263
262 Re
Kiss & Swallow
pi_158006079
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 december 2015 10:54 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

er is geheel niets solide. drijfzand is steviger
als je je gewicht goed verdeelt is drijfzand harder dan beton :)
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  vrijdag 4 december 2015 @ 11:20:44 #264
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_158006467
quote:
3s.gif Op vrijdag 4 december 2015 10:57 schreef Re het volgende:

[..]

als je je gewicht goed verdeelt is drijfzand harder dan beton :)
als je maar genoeg mensen omkoopt is je product veilig en effectief
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_158007787
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 08:37 schreef Lambiekje het volgende:
Kankermedicijnen in Nederland duurder
In Nederland zijn nieuwe kankergeneesmiddelen vaak veel duurder dan in andere Europese landen. De verschillen kunnen oplopen tot meer dan 50 procent.

Dat blijkt uit internationaal onderzoek onder leiding van het Antoni van Leeuwenhoek-ziekenhuis in Amsterdam, dat vrijdag in vaktijdschrift The Lancet Oncology wordt gepubliceerd.

http://m.telegraaf.nl/art(...)in-nederland-duurder
Telegraaf: msm! Dit artikel kan dus niet kloppen. Vraag blijft wel: waarom zetten ze deze onwaarheid in de krant?
  vrijdag 4 december 2015 @ 13:56:23 #266
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_158009088
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 december 2015 12:52 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Telegraaf: msm! Dit artikel kan dus niet kloppen.
Ook in een drol kom je wel eens een eetbare pinda tegen.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_158009201
quote:
6s.gif Op vrijdag 4 december 2015 13:56 schreef jogy het volgende:

[..]

Ook in een drol kom je wel eens een eetbare pinda tegen.
Maar nu niet. Msm is onbetrouwbaar en alles heeft een hidden agenda. De vraag is: waarom staat dit in de krant?
  vrijdag 4 december 2015 @ 14:11:07 #268
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_158009438
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 december 2015 14:00 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Maar nu niet. Msm is onbetrouwbaar en alles heeft een hidden agenda.
Blijkbaar ziet lambiekje het toch iets genuanceerder dan dat op het moment. Wees gewoon blij dat het geen naturalnews is. Of je wil die bronnen graag langs zien komen voor de discussiewaarde, kan ook.

quote:
De vraag is: waarom staat dit in de krant?
Omdat het opmerkelijk is.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  vrijdag 4 december 2015 @ 14:13:51 #269
262 Re
Kiss & Swallow
pi_158009510
Ik ga zo het artikel ff lezen, is nog een studie gedaan trouwens ook over kosten in 15 landen
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  vrijdag 4 december 2015 @ 14:29:53 #270
262 Re
Kiss & Swallow
pi_158009872
ded vergelijkig van het artikel wat wordt gerefereerd in de telegraaf over kosten vergelijken 3 medicijnen in 4 landen (lithuanie,spanje frankrijk en Nederland), zo inmens verschillend zijn ze ook niet echt ( klik, wellicht log in nodig)

Als je daadwerkelijk kijkt naar het het meer uitgebreidere artikel over 18 landen dan zitten we gewoon gemiddeld...

klik (log in wel nodig denk ik, maar is gratis)
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zaterdag 5 december 2015 @ 11:03:41 #271
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_158029400
quote:
3s.gif Op vrijdag 4 december 2015 14:29 schreef Re het volgende:
ded vergelijkig van het artikel wat wordt gerefereerd in de telegraaf over kosten vergelijken 3 medicijnen in 4 landen (lithuanie,spanje frankrijk en Nederland), zo inmens verschillend zijn ze ook niet echt ( klik, wellicht log in nodig)

Als je daadwerkelijk kijkt naar het het meer uitgebreidere artikel over 18 landen dan zitten we gewoon gemiddeld...

klik (log in wel nodig denk ik, maar is gratis)
Ik begreep op de radio ook dat het meer ging om medicijnen waar geen alternatief voor was en dat daar die prijzen zo verschilden en bij de rest ook niet bepaald.

Maar een groter probleem was dat elk land (of afgevaardigde) een geheimhoudingsverklaring heeft getekend dus daarom kunnen ze onderling niks vergelijken qua prijzen bij initiële onderhandelingen.
  zaterdag 5 december 2015 @ 11:33:33 #272
262 Re
Kiss & Swallow
pi_158029732
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 11:03 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Ik begreep op de radio ook dat het meer ging om medicijnen waar geen alternatief voor was en dat daar die prijzen zo verschilden en bij de rest ook niet bepaald.

Maar een groter probleem was dat elk land (of afgevaardigde) een geheimhoudingsverklaring heeft getekend dus daarom kunnen ze onderling niks vergelijken qua prijzen bij initiële onderhandelingen.
nee het grootste probleem is dat de farmaceuten met individuele ziekenhuizen de prijs en kortingen afspreken, omdat een ziekenhuis minder afneemt dan bijvoorbeeld een ziektekostenverzekeraar (indien het via hen geregeld zou worden) zijn de prijzen hoger dan zou kunnen. In de VS heb je nog tussenpersonen (de zogenaamde pharmacy benefit manager) die regelen voor grotere partijen de kortingen
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zaterdag 5 december 2015 @ 11:37:23 #273
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_158029759
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  zaterdag 5 december 2015 @ 11:45:42 #274
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_158029836
Stel je voor dat je als bedrijf geld verdiend. Er is niks wat je tegenhoud om zelf werkende medicijnen te gaan ontwikkelen en produceren en die zonder winstoogmerk te verspreiden.
  zaterdag 5 december 2015 @ 11:50:22 #275
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_158029892
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 11:45 schreef Erasmo het volgende:
Stel je voor dat je als bedrijf geld verdiend. Er is niks wat je tegenhoud om zelf werkende medicijnen te gaan ontwikkelen en produceren en die zonder winstoogmerk te verspreiden.
een werkend medicijn dat is snoeihard vloeken in de kerk. Een gotspe.

Hoe durf je een patient beter te maken. Ik ben bang dat je dan geen lang leven meer hebt. Pfizer, Bayer en of gsk. Hebben prijs op je hoofd geplakt.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  zaterdag 5 december 2015 @ 11:51:23 #276
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_158029907
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 december 2015 11:50 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

een werkend medicijn. Dat is snoeihard vloeken in de kerk. Een gotspe.
Niets voor jou dan een handel in werkende middelen? Of moet alles door je eigen lichaam maar opgelost worden? Dan hebben mensen met een auto-immuun ziekte wel een probleem :o
  zaterdag 5 december 2015 @ 11:51:41 #277
262 Re
Kiss & Swallow
pi_158029909
quote:
wel apart dat ze 2 studies doorelkaar halen maar de conclusie van het ene artikel nemen.

En ja het draait om geld marktwerking, de overheid heeft daar trouwens wel een vinger in de pap, die stelt de adviesprijs of dat iets überhaupt op de markt mag komen, en dat is inderdaad een wiskundige formule, de hoeveelheid medische benefit afgezet tegen de kosten.
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zaterdag 5 december 2015 @ 11:51:43 #278
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_158029910
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 11:45 schreef Erasmo het volgende:
Stel je voor dat je als bedrijf geld verdiend. Er is niks wat je tegenhoud om zelf werkende medicijnen te gaan ontwikkelen en produceren en die zonder winstoogmerk te verspreiden.
Ik zie het als graaien over de rug van de zieke medemens. Je zal maar voor die industrie werken, ik zou me schamen.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  zaterdag 5 december 2015 @ 11:52:52 #279
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_158029926
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 11:51 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Ik zie het als graaien over de rug van de zieke medemens. Je zal maar voor die industrie werken, ik zou me schamen.
Hoeveel medicijnen zouden er ontwikkeld worden als alles vervolgens gratis ter beschikking zou moeten worden gesteld?
  zaterdag 5 december 2015 @ 11:57:20 #280
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_158029992
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 11:51 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Ik zie het als graaien over de rug van de zieke medemens. Je zal maar voor die industrie werken, ik zou me schamen.
Ik frons ook wel af en toe bij de gang van zaken in de farmaceutische hoor, en er is nog flink wat ruimte voor verbetering maar de hele industrie generaliseren gaat me wat te ver.
  zaterdag 5 december 2015 @ 11:58:18 #281
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_158030009
quote:
5s.gif Op zaterdag 5 december 2015 11:52 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Hoeveel medicijnen zouden er ontwikkeld worden als alles vervolgens gratis ter beschikking zou moeten worden gesteld?
Waarom zijn de medicijnen in NL een stuk duurder dan in andere landen? Allemaal big bizz..

https://decorrespondent.n(...)64131944734-52b36de4
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  zaterdag 5 december 2015 @ 11:59:35 #282
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_158030022
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 11:58 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Waarom zijn de medicijnen in NL een stuk duurder dan in andere landen? Allemaal big bizz..

https://decorrespondent.n(...)64131944734-52b36de4
Ja maar je gaat nu volledig voorbij aan mijn punt.

Waarom bieden al die alternatieve genezers hun medicijnen dan niet gratis aan bijvoorbeeld? Dat is toch beter dan `big pharma´ rotzooi? Maar toch vragen ze grof geld voor wat watertjes met wat extracten.
  zaterdag 5 december 2015 @ 12:08:47 #283
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_158030145
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 11:59 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Ja maar je gaat nu volledig voorbij aan mijn punt.

Waarom bieden al die alternatieve genezers hun medicijnen dan niet gratis aan bijvoorbeeld? Dat is toch beter dan `big pharma´ rotzooi? Maar toch vragen ze grof geld voor wat watertjes met wat extracten.
Mij hoor je niet beweren dat alternatieve genezers heiligen zijn. Graaien over de rug van een ander lijkt mens eigen dus ook ag's doen daar aan mee maar BP voert de boventoon onder toeziend oog van de overheid die dit mogelijk maakt. Tegenwoordig als ze komen collecteren voor de kankerbestrijding krijgen ze van mij helemaal niets.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  zaterdag 5 december 2015 @ 12:11:10 #284
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_158030181
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 12:08 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Mij hoor je niet beweren dat alternatieve genezers heiligen zijn. Graaien over de rug van een ander lijkt mens eigen dus ook ag's doen daar aan mee maar BP voert de boventoon onder toeziend oog van de overheid die dit mogelijk maakt.
Ik vind juist die alternatievo's veel enger want die doen het allemaal zonder controle en toezicht. Medicijnen uit de industrie worden tenminste nog getest o.a. op werking. Ik kan nu gewoon een webshop starten met flesjes water waar ik met mijn geneeskrachtige winterpeen langs ben gegaan en er is niemand die me dan gaat controleren.
quote:
Tegenwoordig als ze komen collecteren voor de kankerbestrijding krijgen ze van mij helemaal niets.
Dat heb ik met collectes voor ontwikkelingshulp. Lekker direct die warbosses daar sponsoren. Ik geef nog wel aan de Kanker en Hart stichting.
pi_158033812
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 12:08 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Mij hoor je niet beweren dat alternatieve genezers heiligen zijn. Graaien over de rug van een ander lijkt mens eigen dus ook ag's doen daar aan mee maar BP voert de boventoon onder toeziend oog van de overheid die dit mogelijk maakt. Tegenwoordig als ze komen collecteren voor de kankerbestrijding krijgen ze van mij helemaal niets.
Sorry dat ik het persoonlijk maak, maar ik vraag het me echt af: stel dat jij kanker krijgt, wat ga je dan doen?
pi_158034076
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 12:11 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Ik vind juist die alternatievo's veel enger want die doen het allemaal zonder controle en toezicht. Medicijnen uit de industrie worden tenminste nog getest o.a. op werking. Ik kan nu gewoon een webshop starten met flesjes water waar ik met mijn geneeskrachtige winterpeen langs ben gegaan en er is niemand die me dan gaat controleren.
Je moet de claim die je wel maakt dan wel even langs een jurist sturen voor toetsing, verde heb je gelijk.
  zaterdag 5 december 2015 @ 16:22:54 #287
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_158034677
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 12:11 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Ik vind juist die alternatievo's veel enger want die doen het allemaal zonder controle en toezicht. Medicijnen uit de industrie worden tenminste nog getest o.a. op werking.

Ik kan nu gewoon een webshop starten met flesjes water waar ik met mijn geneeskrachtige winterpeen langs ben gegaan en er is niemand die me dan gaat controleren.

[..]

Dat heb ik met collectes voor ontwikkelingshulp. Lekker direct die warbosses daar sponsoren. Ik geef nog wel aan de Kanker en Hart stichting.
nee nee nee voor reguliere medicatie wordt niet getest. En als er tests zijn is het vals.

99% van de medicatie is levensbedreigende onwerkzame kutrommel.

Nu zijn er lobbies bezig om medicatie op de markt te hebben voor dat er überhaupt getest en vervalst is. Niet meer van stomme dingen zeggen.

[ Bericht 6% gewijzigd door jogy op 06-12-2015 12:56:54 ]
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_158035482
99% ja? Curieus dat er zoveel mensen worden genezen en niet ziek zijn dan.
Conscience do cost.
pi_158036406
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 december 2015 16:22 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

nee nee nee voor reguliere medicatie wordt niet getest. En als er tests zijn is het vals.

99% van de medicatie is levensbedreigende onwerkzame kutrommel.


Nu zijn er lobbies bezig om medicatie op de markt te hebben voor dat er überhaupt getest en vervalst is. Niet meer van stomme dingen zeggen.


Het eerste gearceerde is gewoon een leugen.
Het tweede ook.

[ Bericht 17% gewijzigd door jogy op 06-12-2015 12:57:21 ]
pi_158036558
"By definition, I begin
Alternative Medicine, I continue,
Has either not been proved to work,
Or been proved not to work.
Do you know what they call alternative medicine
That's been proved to work?
Medicine."

Tim Minchin - Storm
  zaterdag 5 december 2015 @ 17:50:45 #291
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_158036661
Lambiekje poogt gewoon te doen wat Goebbels leerde, als je een leugen maar vaak genoeg herhaald, wordt het gezien als de waarheid.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 5 december 2015 @ 18:57:41 #292
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_158038142
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 17:50 schreef Pietverdriet het volgende:
Lambiekje poogt gewoon te doen wat Goebbels leerde, als je een leugen maar vaak genoeg herhaald, wordt het gezien als de waarheid.
nee stukverdriet. Lees het boek
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  zaterdag 5 december 2015 @ 19:03:09 #293
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_158038254
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 17:38 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Het eerste gearceerde is gewoon een leugen.
Het tweede ook.
niks Lavenderr. Lees gøtzsche. Het bedrog van medicatie en vooral de nieuwe medicijn is zulke kwalijke kutrommel. Volstrekt onwerkzaam. Eerder ziekte en kankerverwekkendm.


Het boek van gøtzsche laat mooi zien hoe artsen misleid worden. Ze worden als sukkelige loopjongens behandeld. Wel grof betaald.

[ Bericht 5% gewijzigd door jogy op 06-12-2015 12:58:03 ]
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_158038291
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 december 2015 19:03 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

niks Lavenderr. Lees gøtzsche. Het bedrog van medicatie en vooral de nieuwe medicijn is zulke kwalijke kutrommel. Volstrekt onwerkzaam. Eerder ziekte en kankerverwekkendm.


Het boek van gøtzsche laat mooi zien hoe artsen misleid worden. Ze worden als sukkelige loopjongens behandeld. Wel grof betaald.
Alsof hij je claim ondersteund dat 99% nniet werkt... :?
wtf .. onzin, en je weet het .. dus gewoon keiharde leugens Biekje..

[ Bericht 4% gewijzigd door jogy op 06-12-2015 12:58:20 ]
  zaterdag 5 december 2015 @ 19:05:16 #295
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_158038296
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 december 2015 18:57 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

nee stukverdriet. Lees het boek
Enige wat jij doet is leugens herhalen en herhalen, nooit inhoudelijk de discussie aangaan en je enige bronnen zijn aluhoedjessites.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 5 december 2015 @ 22:28:30 #296
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_158044506
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 december 2015 19:05 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Enige wat jij doet is leugens herhalen en herhalen, nooit inhoudelijk de discussie aangaan en je enige bronnen zijn aluhoedjessites.
heaas. ik verkondig geen leugens. Jammer joh.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_158044965
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 17:38 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Het eerste gearceerde is gewoon een leugen.
Het tweede ook.
Dat de kanker industrie (wat een taalgebruik heeft die ook) 100 miljard per jaar vedient is natuurlijk ook gewoon bullshit. Ik geloof best dat de omzet 100 miljard is, maar dat dat ook verdient wordt is natuurlijk gewoon uit de duim gezogen.
pi_158044992
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 22:28 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

heaas. ik verkondig geen leugens. Jammer joh.
Jawel. Alles dat jij verteld is een leugen. Ik heb je eigenlijk nog nooit op iets kunnen betrappen dat ook maar richting de waarheid gaat.
  zaterdag 5 december 2015 @ 23:04:17 #299
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_158045437
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 22:28 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

heaas. ik verkondig geen leugens. Jammer joh.
Je bent de enige die daar in trapt.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 5 december 2015 @ 23:30:25 #300
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_158046143
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 december 2015 23:04 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Je bent de enige die daar in trapt.
oh ja en ben ik zeker ook de enige die energielabels bullshit vind en ook zeker de enige die voetbal trieste matchfixing vindt.

Ik ben sowieso niet de enige want ik verzin niets.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_158046385
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 23:30 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Ik ben sowieso niet de enige want ik verzin niets.
Klopt. Dat doet de site waar jij zo'n beetje al jouw informatie vandaan haalt wel voor je.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')