Ook leuk.quote:
fix een rijstveldquote:Op donderdag 19 november 2015 17:58 schreef densmee het volgende:
[..]
Ik heb zaterdag afgesproken om gras te zaaien bij mensen in de achtertuin, 400m2.
Maar ik denk dat we dat maar eens gaan verzetten.
herkenbaar, heb ongeveer exact dezelfde maten onder de Benz, met als kleinigheidje dat ik niet de optie heb om 16 inch eronder te prakken want dat past alleen als ik de voorremklauwen amputeer. En bij mij zijn voor én achter matig. Ik wil op deze velgen sowieso winterbanden gaan zetten, en voor de zomer een set 18" kopen.quote:Op donderdag 19 november 2015 23:07 schreef Paladijn het volgende:
Maar iets totaal anders... dilemma
Huidige setup van de IS: 225/45/17" voor, 245/45/17" achter - zit te kijken naar winterbanden en de prijs daarvan doet au (>130/band ex montage voor degelijke merken) en ik moet in het voorjaar sowieso nieuwe voorbanden hebben. De achterbanden zijn gloednieuw.
Optie is dus vier winterbanden halen en wisselen, of... 16" tweedehands op lm-velgen halen, dan ben ik voor ~400 euro klaar met 6mm profiel en vervang ik die banden volgende winter wel a 85-90 euro/band plus dat het de daarop volgende jaren een kwestie van velgwisselen is ipv. naar de bandenboer. Dat is dan alleen wel 205/55/16". Los van de wat ielere looks... kan dat kwaad? Er staat me bij dat de grotere bandenmaat achter is om een betere grip te krijgen bij meer gewicht achter (voornamelijk sportwagens met MR layout) - is dat alles?
Vooral dat sties mapjequote:
sleuteltje 130 kwam ik een tijdje geleden ook tegen, volgens mij op de tandwielkast van de extrusieschroef ofzo..quote:Op vrijdag 20 november 2015 01:10 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Tss, hebben ze zulke kleine boutjes bij jullie
Bij mij op het werk:
Deze zijn 60cm lang
[ link | afbeelding ]
Sleutelmaat 130mm
[ link | afbeelding ]
Voor winterbanden is een smallere band juist beterquote:Op donderdag 19 november 2015 23:07 schreef Paladijn het volgende:
Maar iets totaal anders... dilemma
Huidige setup van de IS: 225/45/17" voor, 245/45/17" achter - zit te kijken naar winterbanden en de prijs daarvan doet au (>130/band ex montage voor degelijke merken) en ik moet in het voorjaar sowieso nieuwe voorbanden hebben. De achterbanden zijn gloednieuw.
Optie is dus vier winterbanden halen en wisselen, of... 16" tweedehands op lm-velgen halen, dan ben ik voor ~400 euro klaar met 6mm profiel en vervang ik die banden volgende winter wel a 85-90 euro/band plus dat het de daarop volgende jaren een kwestie van velgwisselen is ipv. naar de bandenboer. Dat is dan alleen wel 205/55/16". Los van de wat ielere looks... kan dat kwaad? Er staat me bij dat de grotere bandenmaat achter is om een betere grip te krijgen bij meer gewicht achter (voornamelijk sportwagens met MR layout) - is dat alles?
Check, dus enige nadeel is dat het er wat minder fraai uitziet met 16" (zijn wel originele velgen). Dan wordt het wel steeds aantrekkelijker om voor de dubbele velg optie te gaan...quote:Op vrijdag 20 november 2015 07:34 schreef daNpy het volgende:
[..]
Voor winterbanden is een smallere band juist beter
4800n . Das nog eens een momentsleutelquote:Op vrijdag 20 november 2015 05:52 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
sleuteltje 130 kwam ik een tijdje geleden ook tegen, volgens mij op de tandwielkast van de extrusieschroef ofzo..
[ afbeelding ]
Goed maatje, die flikkeren iig niet door de raatvloer heen; doppie staat ernaast
Die studs op het eerste plaatje kosten 1000¤/st trouwens, en ik denk dat ze er van de week een slordige 150 hebben staan doorslijpen, want ze gingen met een 6000 bar torq-set nog steeds niet los
Worden ge-tensioned met 4800N plus een kwart slag. Verrie naais jes
Heb ook gewoon 16" lichtmetaal als wintervelg... ziet er ook gewoon netjes uit.quote:Op vrijdag 20 november 2015 08:54 schreef Paladijn het volgende:
[..]
Check, dus enige nadeel is dat het er wat minder fraai uitziet met 16" (zijn wel originele velgen). Dan wordt het wel steeds aantrekkelijker om voor de dubbele velg optie te gaan...
Dat mapje zei me dus niets. Dus even gegoogled. Leuke verhalen over die chauffeur die vis in hartje Madrid moest afleveren en een directeur door verantwoordelijkheid neemt over je lading en zegt dat je maar even een nacht op stap moet gaan in dr stadquote:
halfduims rateltje, komt de hulk effe aantrekkenquote:Op vrijdag 20 november 2015 10:12 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
4800n . Das nog eens een momentsleutel
Vooral ook met een ratel doen, zoveel kracht zettenquote:Op vrijdag 20 november 2015 11:56 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
halfduims rateltje, komt de hulk effe aantrekken
Ligt eraan wat voor een Mercedes-Benz, sommige zijn niet echt zuinig dus dan is je vrijheid beperktquote:
Dat draaien ze natuurlijk niet met de hand aan.quote:Op vrijdag 20 november 2015 12:45 schreef derLudolf het volgende:
Vooral ook met een ratel doen, zoveel kracht zetten
Zijn daar van door koppelvergroters voor dan? Anders moet je echt een enorme arm hebben.
Zelfs met een G haal je 600km op een tank welquote:Op vrijdag 20 november 2015 14:21 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Ligt eraan wat voor een Mercedes-Benz, sommige zijn niet echt zuinig dus dan is je vrijheid beperkt
Ja dacht wel dat dat met luchtsleutels (of hydraulisch dus, logisch, meer kracht) zou gaanquote:Op vrijdag 20 november 2015 14:23 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Dat draaien ze natuurlijk niet met de hand aan.
Hydraulische torque sleutels
http://www.hydratight.com/en/products/torque/torque-wrenches
Of met bolt tensioning
http://www.hydratight.com/en/products/tension/why-tension
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |