abonnement Unibet Coolblue
pi_157607413
151125_134184_header.jpg

Nog 305 kilometer en 355 meter en dan zit het Formule 1-seizoen 2015 erop. De wereldkampioenen zijn inmiddels bekend, maar er is nog genoeg te verdienen tijdens de laatste race op het Yas Marina-circuit in Abu Dhabi. Wie wordt bijvoorbeeld de beste Fin. Valtteri Bottas heeft op dit moment één punt voorsprong op Kimi Räikkönen. Ook om plaats 10 in het kampioenschap wordt nog volop gestreden. Nico Hülkenberg heeft maar drie punten voorsprong op zijn achtervolgers Romain Grosjean en Max Verstappen. Bij de constructeurs staat het allemaal al redelijk vast. Alleen Lotus en Scuderia Toro Rosso zijn nog in gevecht voor de zesde plaats in de stand. Lotus heeft op dit moment negen punten voorsprong op het team van Max Verstappen en Carlos Sainz jr.

Traditioneel begint de race bij daglicht en eindigt het onder kunstlicht. Het circuit is een mix van snelle bochten, een technisch gedeelte en lange rechte stukken. Wie pakt de laatste overwinning van 2015, hoe gaat de eindstand eruit zien? Kan Max Verstappen de tiende plaats pakken? We zullen het allemaal weten rond de klok van 16.00 uur als de finishvlag gezwaaid is op het Yas Marina-circuit in Abu Dhabi.

151005_134184_AD_kopje_circuit.jpg

151005_134184_Abucircuit.jpg


FIA Informatie Grand Prix van Abu Dhabi

151005_134184_AD_kopje_kalender.jpg

RondeDatumGrand PrixPlaatsWinnaar
115 maartGrand Prix van AustraliëMelbourneLewis Hamilton
229 maartGrand Prix van MaleisiëKuala LumpurSebastian Vettel
312 aprilGrand Prix van ChinaShanghaiLewis Hamilton
419 aprilGrand Prix van BahrainShakhirLewis Hamilton
510 meiGrand Prix van SpanjeBarcelonaNico Rosberg
624 meiGrand Prix van MonacoMonte CarloNico Rosberg
77 juniGrand Prix van CanadaMontrealLewis Hamilton
821 juniGrand Prix van OostenrijkSpielbergNico Rosberg
95 juliGrand Prix van Groot BrittanniëSilverstoneLewis Hamilton
1026 juliGrand Prix van HongarijeBudapestSebastian Vettel
1123 augustusGrand Prix van BelgiëSpa-FrancorshampsLewis Hamilton
126 septemberGrand Prix van ItaliëMonzaLewis Hamilton
1320 septemberGrand Prix van SingaporeSingaporeSebastian Vettel
1427 septemberGrand Prix van JapanSuzukaLewis Hamilton
1511 oktoberGrand Prix van RuslandSochiLewis Hamilton
1625 oktoberGrand Prix van AmerikaAustinLewis Hamilton
171 novemberGrand Prix van MexicoMexico CityNico Rosberg
1815 novemberGrand Prix van BraziliëSao PauloNico Rosberg
1929 novemberGrand Prix van Abu DhabiAbu Dhabi -


151005_134184_AD_kopje_stand.jpg

#CoureurTeamPunten
1Lewis HamiltonMercedes363
2Nico RosbergMercedes297
3Sebastian VettelFerrari266
4Valtteri BottasWilliams136
5Kimi RäikkönenFerrari135
6Felipe MassaWilliams117
7Daniil KvyatRed Bull94
8Daniel RicciardoRed Bull84
9Sergio PerezForce India68
10Nico HülkenbergForce India52
11 Romain GrosjeanLotus49
12Max VerstappenToro Rosso49
13Felipe NasrSauber27
14Pastor MaldonadoLotus26
15Carlos Sainz Jr.Toro Rosso18
16Jenson ButtonMcLaren16
17Fernando AlonsoMcLaren11
18Marcus EricssonSauber9
19Roberto MerhiManor0
20Alexander RossiManor0
21Will StevensManor0
22Kevin MagnussenMcLaren0


Constructeursstand
#TeamPunten
1Mercedes660
2Ferrari401
3Williams253
4Red Bull178
5Force India120
6Lotus76
7Toro Rosso67
8Sauber36
9McLaren27
10Manor0


151005_134184_AD_kopje_tijdschema.jpg

TijdTraining/race
Vrijdag 27 November
10:00 - 11:30Vrije Training 1
14:00 - 15:30Vrije Training 2
Zaterdag 28 November
11:00 - 12:00Vrije Training 3
14:00 - 15:00Kwalificatie
Zondag 29 November
14:00Race



151005_134184_AD_kopje_tvgids.jpg

TijdTraining/race TV station
Vrijdag 27 November
10:00 - 11:30Vrije Training 1 Sport1 - Ziggo Sport - BBC2
14:00 - 15:30Vrije Training 2 Sport1 - Ziggo Sport - BBC2
Zaterdag 28 November
11:00 - 12:00Vrije Training 3 Sport1 - Ziggo Sport - BBC2
14:00 - 15:00Kwalificatie Sport1 - Ziggo Sport - BBC1 - RTL+
Zondag 27 November
14:00Race Sport1 - Ziggo Sport - BBC1 RTL+


151005_134184_AD_kopje_hetweer.jpg

151125_134184_weer.jpg

Actueel Weer

[ Bericht 60% gewijzigd door WEST op 26-11-2015 12:17:10 ]
pi_157607438
quote:
1s.gif Op maandag 16 november 2015 19:46 schreef Fer het volgende:
Wat het ook saai maakt, is dat de top 10 al start innde volgorde van snelheid. Snelste vooraan en de langzame erachter.

Vroeger maakt iemand nog weleens een superstart om van 4 op 1 terecht te komen, dat kan nu niet meer die bitepoint adjusters en die 10 engineers, die aan de hand van je proefstart, alle settings in de auto zetten. Hoe vaak zie je bijvoorbeeld iemand met wheelspin wegrijden? het is te perfect.

Daarnaast had je vroeger ook te maken met de brandstofstrategie. Iemand kon vooraan kwalificeren, maar moest dan al vroeg tanken.

Ik denk dat een natuurlijke shuffle van de startopstelling nog weleens heel leuk kan zijn om te zien. Ze gaan iets veranderen aan de koppelingen volgend jaar, hopelijk werkt het.

En misschien zorgt de ultrasoft voor wat meer spektakel.
Of gewoon weer tankstops toe staan :9 (dus geen brandstof restricties meer), hoe je het went of keert de pitsstops blijven strategisch gebruikt worden om in te halen.
pi_157607551
Mwah, eerst volgend jaar eens zien als de radio berichten niet meer coachend mogen zijn. En was het nu ook volgend jaar dat er meer restricties kwamen op bandenwarmers?
pi_157607975
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 20:12 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Of gewoon weer tankstops toe staan :9 (dus geen brandstof restricties meer), hoe je het went of keert de pitsstops blijven strategisch gebruikt worden om in te halen.
Dan zie je ook minder actie op de baan. Zonder bijtanken gebeurt er veel meer op de baan dan met bijtanken, waarbij de meeste actie in de pits is. En dit is met getallen te staven.

Sinds het bijtanken in 1994 werd geïntroduceerd lag het aantal inhaalacties op de baan tussen de 10 en 18 acties per GP. Sinds het verbod in 2010 ligt dit boven de 30, waarbij het seizoen 2010 zonder DRS en snel slijtende Pirelli banden was. Tussen 2011 en 2013 lag het zelfs boven de 50 acties per race. Sinds vorig jaar loopt het weer terug door de dominantie van Mercedes, maar als de andere teams de komende jaren dichterbij komen zal dit wel weer oplopen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_157607977
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 20:17 schreef Meike26 het volgende:
Mwah, eerst volgend jaar eens zien als de radio berichten niet meer coachend mogen zijn. En was het nu ook volgend jaar dat er meer restricties kwamen op bandenwarmers?
Bij Massa waren de banden warmer.
pi_157612640
Aan de andere kant denk ik dat voor Formule 1 ook wel andere belangen gelden, dan wat wij fans/kijkers belangrijk vinden. Het zou mij niks verbazen dat de grote autofabrikanten die achter de raceseizoen zitten de stand helemaal niet zo belangrijk vinden als wij dat doen. Veel van de techniek dat Formule 1 ontwikkelt, wordt rechtstreeks gebruikt in de massa auto industrie waar het grote geld zit.
pi_157613237
Volgens mij valt de waarde daarvan in het niet bij de commerciële waarde. Zeker wanneer je wint. De meeste fabrikanten doen geen F1 en zijn ook gewoon innovatief in hun normale productiewagens.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 17 november 2015 @ 00:24:00 #9
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_157614890
was te verwachten :)
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_157617862
Dat gedoe over 'Rosbergs return to form...' Volgens mij is het niks meer dan een beslist wk. Hamilton is zijn echte scherpte kwijt en Rosberg heeft geen last meer van zijn mentale zwakte. Begin volgend jaar staat Hamilton er gewoon weer voor.
pi_157618006
Rosberg wint alleen wanneer het er niet toe doet. De kruimels zijn weer eens voor hem en het erge is dat hij er nog in gaat geloven ook. :')

Terwijl het puur strategie is om hem een beetje kalm te houden en laten denken dat hij 'echt' een kans heeft volgend jaar hoor bij Mercedes...dream on.

Grootste ergernis was wederom dat oeverloze boordradio gelul van Mercedes, daar word ik elke race echt MAD van...
Jack does it in real time...
pi_157618021
Hopelijk vernedert Nico Lewis compleet volgend seizoen.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_157618478
Brundle over Verstappen. Prachtig.
"Verstappen was the star of the race with a couple of audacious overtakes, once again placing his car perilously close to others with great precision, whilst ensuring he was tyre face to tyre face at the critical moment rather than suspension and bodywork to tyre face. Max learns fast and has refined some of his clumsier moves such as Monaco, and riskier moves such as Spa. His car control and confidence continues to grow."
pi_157618697
Is het circuit van abu dhabi wel goed voor de toro rosso's?
pi_157619271
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 10:34 schreef Bitcoin_klo0n het volgende:
Is het circuit van abu dhabi wel goed voor de toro rosso's?
Beter dan Brazilië zo op het oog.
pi_157619287
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 09:44 schreef Beach het volgende:
Hopelijk vernedert Nico Lewis compleet volgend seizoen.
Ik hoop op een spannende en onvriendelijke strijd.
pi_157619480
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 november 2015 11:10 schreef JimmyManna het volgende:

[..]

Ik hoop op een spannende en onvriendelijke strijd.
Waarbij door het vele gedoe Vettel er met de titel vandoor gaat. })
Jack does it in real time...
  dinsdag 17 november 2015 @ 12:39:17 #18
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_157621220
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 november 2015 11:20 schreef DeeBee het volgende:

[..]

Waarbij door het vele gedoe Vettel er met de titel vandoor gaat. })
een "Kimi-07" dus 14.gif
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_157621456
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 09:43 schreef DeeBee het volgende:
Rosberg wint alleen wanneer het er niet toe doet. De kruimels zijn weer eens voor hem en het erge is dat hij er nog in gaat geloven ook. :')

Terwijl het puur strategie is om hem een beetje kalm te houden en laten denken dat hij 'echt' een kans heeft volgend jaar hoor bij Mercedes...dream on.
Mercedes zal weer Hamilton steunen, daarvoor is die commercieel te interessant. Rosberg is wel iets minder, maar het is maar een heel klein beetje en het kan met vorm, druk en de rij-eigenschappen van de auto zomaar omdraaien. Vergeet niet dat Rosberg het met wat minder pech en zich niet uit de baan laten duwen de strijd om de titel naar de laatste race had kunnen tillen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 17 november 2015 @ 13:01:49 #20
131800 Tarado
capô de fusca
pi_157621663
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 november 2015 11:20 schreef DeeBee het volgende:

[..]

Waarbij door het vele gedoe Vettel er met de titel vandoor gaat. })
Dat zou ik wel leuk vinden, al is het meer omdat er dan weer een ander merk de beste is.

Rosberg is wel goed maar onder druk dus niet goed genoeg, jammer ik hoop dat hij het Hamilton volgend jaar moeilijker maakt
pi_157621845
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 12:50 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Mercedes zal weer Hamilton steunen, daarvoor is die commercieel te interessant. Rosberg is wel iets minder, maar het is maar een heel klein beetje en het kan met vorm, druk en de rij-eigenschappen van de auto zomaar omdraaien. Vergeet niet dat Rosberg het met wat minder pech en zich niet uit de baan laten duwen de strijd om de titel naar de laatste race had kunnen tillen.
Ik ben absoluut geen fan van Hamilton, maar het is geen pech meer bij Rosberg. Dat horen we nu al 3 seizoenen maar élk moment dat het er om ging is hij gewoon verslagen door Hamilton, jammer maar helaas. Dat uit de baan laten duwen is nu precies het probleem, laat hem dan een keer staan zodat je samen eraf gaat... Nu lacht Hamilton je uit en weet hij dat je altijd uit de weg gaat zodra die situatie weer een keer ontstaat...

Elke rijder op de grid is goed en kan aan kop rijden met die Mercedes, maar ik zie het gewoon niet gebeuren dat Rosberg kampioen gaat worden. Plus, Mercedes gaat het nooit zo ver laten komen dat ze écht gaan racen en er samen 3x afgaan in een seizoen ofzo... Ik denk overigens niet dat Vettel serieus mee kan doen om de titel, Mercedes 'freewheelen' geregeld of doen een stopje extra om het gat nog normaal te laten lijken maar de snelheid die in die wagen zit blijft gewoon bizar.
Jack does it in real time...
pi_157621944
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 13:10 schreef DeeBee het volgende:

[..]

Ik ben absoluut geen fan van Hamilton, maar het is geen pech meer bij Rosberg. Dat horen we nu al 3 seizoenen maar élk moment dat het er om ging is hij gewoon verslagen door Hamilton, jammer maar helaas. Dat uit de baan laten duwen is nu precies het probleem, laat hem dan een keer staan zodat je samen eraf gaat... Nu lacht Hamilton je uit en weet hij dat je altijd uit de weg gaat zodra die situatie weer een keer ontstaat...

Elke rijder op de grid is goed en kan aan kop rijden met die Mercedes, maar ik zie het gewoon niet gebeuren dat Rosberg kampioen gaat worden. Plus, Mercedes gaat het nooit zo ver laten komen dat ze écht gaan racen en er samen 3x afgaan in een seizoen ofzo... Ik denk overigens niet dat Vettel serieus mee kan doen om de titel, Mercedes 'freewheelen' geregeld of doen een stopje extra om het gat nog normaal te laten lijken maar de snelheid die in die wagen zit blijft gewoon bizar.
Het zou mij niet verbazen als Mercedes nog een paar tienden achter de hand heeft gehad steeds, gewoon kwestie van de knop nog wat verder open draaien en met wat meer risico rijden. Ze zijn nauwelijks echt uitgedaagd de afgelopen 2 jaar.
pi_157622202
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 november 2015 11:10 schreef JimmyManna het volgende:

[..]

Beter dan Brazilië zo op het oog.
Hoe kom je tot deze hypothese? Ik zie 2 lange rechte stukken waarvan de langste 1,3 kilometer lang is. Sector 1 en 3 lijken wel meer bij het STR-chassis te passen.
pi_157622245
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 13:10 schreef DeeBee het volgende:

[..]

Ik ben absoluut geen fan van Hamilton, maar het is geen pech meer bij Rosberg. Dat horen we nu al 3 seizoenen maar élk moment dat het er om ging is hij gewoon verslagen door Hamilton, jammer maar helaas. Dat uit de baan laten duwen is nu precies het probleem, laat hem dan een keer staan zodat je samen eraf gaat... Nu lacht Hamilton je uit en weet hij dat je altijd uit de weg gaat zodra die situatie weer een keer ontstaat...
Rosberg heeft al een keer demonstratief geen ruimte gegeven, en toen was het dikke crisis bij Mercedes en kreeg Rosberg de zwarte piet. Die keren dat Hamilton hem buiten de baan duwde of een verboden motorafstelling gebruikte stond het team volledig achter Mercedes.

quote:
Elke rijder op de grid is goed en kan aan kop rijden met die Mercedes, maar ik zie het gewoon niet gebeuren dat Rosberg kampioen gaat worden. Plus, Mercedes gaat het nooit zo ver laten komen dat ze écht gaan racen en er samen 3x afgaan in een seizoen ofzo... Ik denk overigens niet dat Vettel serieus mee kan doen om de titel, Mercedes 'freewheelen' geregeld of doen een stopje extra om het gat nog normaal te laten lijken maar de snelheid die in die wagen zit blijft gewoon bizar.
Ja, maar het snelheidsverschil wordt steeds kleiner en in de winter kan er veel ingehaald worden. Zoveel meer snelheid had Vettel dit jaar nou ook weer niet nodig om tot het einde toe titelkandidaat te blijven. Vergeet niet dat Rosberg en Hamilton elkaar punten afpakken, en Raikkonen geen punten van Vettel afpakt. Dus als het snelheidsverschil nog weer een stuk kleiner wordt, Rosberg en Hamilton flink in clinch liggen, het flink regent op een paar snelle banen, dan gaat het nog spannend worden. Vergeet ook niet dat als deze Mercedescoureurs onder druk komen ze vast wat minder gaan presteren, zeker ook omdat ze aan hun stand verplicht zijn om te winnen. Ook Mercedes zal als ze meer snelheid nodig hebben risico's moeten nemen met de betrouwbaarheid. Mercedes heeft er ook niet zoveel aan dat ze veruit superieur zijn op bepaalde banen, als ze op sommige banen helemaal niet superieur zijn. Vettel maximaliseert wel, en zit lekker in de underdogpositie.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 17 november 2015 @ 13:36:54 #25
131800 Tarado
capô de fusca
pi_157622360
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 13:29 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Rosberg heeft al een keer demonstratief geen ruimte gegeven, en toen was het dikke crisis bij Mercedes en kreeg Rosberg de zwarte piet. Die keren dat Hamilton hem buiten de baan duwde of een verboden motorafstelling gebruikte stond het team volledig achter Mercedes.

[..]

Ja, maar het snelheidsverschil wordt steeds kleiner en in de winter kan er veel ingehaald worden. Zoveel meer snelheid had Vettel dit jaar nou ook weer niet nodig om tot het einde toe titelkandidaat te blijven. Vergeet niet dat Rosberg en Hamilton elkaar punten afpakken, en Raikkonen geen punten van Vettel afpakt. Dus als het snelheidsverschil nog weer een stuk kleiner wordt, Rosberg en Hamilton flink in clinch liggen, het flink regent op een paar snelle banen, dan gaat het nog spannend worden. Vergeet ook niet dat als deze Mercedescoureurs onder druk komen ze vast wat minder gaan presteren, zeker ook omdat ze aan hun stand verplicht zijn om te winnen. Ook Mercedes zal als ze meer snelheid nodig hebben risico's moeten nemen met de betrouwbaarheid. Mercedes heeft er ook niet zoveel aan dat ze veruit superieur zijn op bepaalde banen, als ze op sommige banen helemaal niet superieur zijn. Vettel maximaliseert wel, en zit lekker in de underdogpositie.
Ik hoop met je mee maar ik heb niet de indruk dat het verschil kleiner wordt, ik meen dat Rosberg er vorig seizoen dichter op zat.

Die races nadat Hamilton al kampioen is zijn niet echt representatief, het blijft moeilijk meetbaar maar de druk is er wel af en dat heeft op beide rijders invloed
pi_157622448
Vergeet ook niet dat Vettel zn 30 punten meer had kunnen hebben als ie die lekke band niet had gehad en in Austin(?) niet gecrasht was
pi_157622495
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 13:36 schreef Tarado het volgende:

[..]

Ik hoop met je mee maar ik heb niet de indruk dat het verschil kleiner wordt, ik meen dat Rosberg er vorig seizoen dichter op zat.

Die races nadat Hamilton al kampioen is zijn niet echt representatief, het blijft moeilijk meetbaar maar de druk is er wel af en dat heeft op beide rijders invloed
Hamilton vind het niet leuk hoor, die wordt natuurlijk maar wat graag afgeschilderd als de Britse Senna. Dat gaat een stuk beter als hij Rosberg aldoor achter zich laat, nu verschuift het accent toch weer naar de superioriteit van de Mercedes.

Het punt is dat het verschil tussen Hamilton en Rosberg klein genoeg is om om te draaien door vorm, druk en eigenschappen van de auto. Als Hamilton nu de scherpte niet kan opbregen, al spreekt Mercedes dat tegen, kan hij dat dan wel als het allemaal niet lekker gaat en als hij bijvoorbeeld zo'n pechgolf heeft als Rosberg dit jaar?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_157623545
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 13:45 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Hamilton vind het niet leuk hoor, die wordt natuurlijk maar wat graag afgeschilderd als de Britse Senna. Dat gaat een stuk beter als hij Rosberg aldoor achter zich laat, nu verschuift het accent toch weer naar de superioriteit van de Mercedes.

Het punt is dat het verschil tussen Hamilton en Rosberg klein genoeg is om om te draaien door vorm, druk en eigenschappen van de auto. Als Hamilton nu de scherpte niet kan opbregen, al spreekt Mercedes dat tegen, kan hij dat dan wel als het allemaal niet lekker gaat en als hij bijvoorbeeld zo'n pechgolf heeft als Rosberg dit jaar?
Welke pechgolf?
pi_157625155
Zo'n pechgolf had ie vorig jaar toch?
pi_157625694
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 16:04 schreef aesop het volgende:
Zo'n pechgolf had ie vorig jaar toch?
Nee, toen had hij netto ietsje meer pech dan Rosberg. Dit jaar had Rosberg veel meer pech.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 17 november 2015 @ 16:40:54 #31
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_157625966
Ik hoop vooral dat het geluid volgend jaar wat beter wordt. Op de baan is er verder toch niets aan, Mercedes gaat weer alles winnen. Een beetje meer geluid zal helpen voor het kijkplezier.

En voor iedereen die zegt dat een turbomotor met ERS per se stil moet zijn en geen geluid kan maken:
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_157626011
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 16:28 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nee, toen had hij netto ietsje meer pech dan Rosberg. Dit jaar had Rosberg veel meer pech.
Netto Ja, maar de eerste helft had hij de meeste pech en daar ging hij goed mee om dacht ik.
Maar goed, ik vind die interne strijd met Rosberg niet zo interessant meer. Hoop dat volgend jaar er echte uitdagers bijkomen.
  Redactie Sport dinsdag 17 november 2015 @ 16:59:53 #33
274204 crew  Mexicanobakker
pi_157626373
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 16:28 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nee, toen had hij netto ietsje meer pech dan Rosberg. Dit jaar had Rosberg veel meer pech.
Was vrijwel om het even omdat Rosberg kapot ging in de dubbele puntenrace. Die telt dus dubbel zo zwaar. Was dat niet zo geweest was ik het met je eens geweest.
Overigens heeft Hamilton dus gewoon on merit gewonnen toen.

Dit jaar had Rosberg duidelijk veel meer pech.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_157626477
Tag Heuer naar Red Bull schijnbaar, dan wordt die Mclaren wel erg kaal. Ik zie ze ook de sprong naar de subtop niet maken komend seizoen.
  dinsdag 17 november 2015 @ 17:07:39 #35
131800 Tarado
capô de fusca
pi_157626498
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 17:05 schreef aesop het volgende:
Tag Heuer naar Red Bull schijnbaar, dan wordt die Mclaren wel erg kaal. Ik zie ze ook de sprong naar de subtop niet maken komend seizoen.
Zo, zijn ze met Boss en Tag Heuer toch wel hele oude sponsors kwijt
  dinsdag 17 november 2015 @ 17:09:32 #36
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_157626530
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 17:07 schreef Tarado het volgende:

[..]

Zo, zijn ze met Boss en Tag Heuer toch wel hele oude sponsors kwijt
Johnny Walker zijn ze ook kwijt toch? :o

Dan blijft er weinig meer over volgens mij
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_157626761
Ik vond het ook zulk gelul van Vettel dat ze er in Brazilie zo lekker dicht opzaten. Het gat was immens. Vergelijkbaar met race 1 in Australie. Dus waar gaat het over. Door het hele seizoen genomen is Ferrari nauwelijks dichterbij aan Mercedes gekomen.

Het hele gedoe over 'ik ga voor de titel in 2016' komt op mij vooralsnog ook over als flinke grootspraak en jezelf moed inspreken. Ik zie dat gat nog niet zomaar even slinken. Al hoop ik dat ik ernaast zit...
pi_157626811
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 16:59 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Was vrijwel om het even omdat Rosberg kapot ging in de dubbele puntenrace. Die telt dus dubbel zo zwaar. Was dat niet zo geweest was ik het met je eens geweest.
Overigens heeft Hamilton dus gewoon on merit gewonnen toen.

Dit jaar had Rosberg duidelijk veel meer pech.
Dit jaar was Rosberg duidelijk de mindere van de twee. Vorig jaar ook trouwens, maar toen camoufleerde een lastige seizoenstart van Hamilton nog veel. Feitelijk kan Rosberg in 7/10 races niet tegen zijn jeugdvriend op.
pi_157626844
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 november 2015 16:40 schreef Fir3fly het volgende:
Ik hoop vooral dat het geluid volgend jaar wat beter wordt. Op de baan is er verder toch niets aan, Mercedes gaat weer alles winnen. Een beetje meer geluid zal helpen voor het kijkplezier.

En voor iedereen die zegt dat een turbomotor met ERS per se stil moet zijn en geen geluid kan maken:
Had je niet interview met Bernie, of tussen die Crofty en (Brundle?) toen ze voor die pit ox stonden, terwijl er een motor stond warm te draaien. Ze waren amper te verstaan. Er zit denk ik ook een probleem in met hoe het geluid opgenomen wordt en op tv wordt weergegeven.

En die Porsche had dacht ik geen mgu-h, de Audi's wel.

Tevens hoeft Rosberg maar twee of drie tiende te vinden en zowel in de kwali als race hem voor blijven, met wat geluk wint ie dan, Alhoewel ik het een tweederangs coureur vind, Coulthard/Webber zeg maar.

[ Bericht 4% gewijzigd door Fer op 17-11-2015 17:33:52 ]
.
  Redactie Sport dinsdag 17 november 2015 @ 17:29:58 #40
274204 crew  Mexicanobakker
pi_157626920
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 17:25 schreef JimmyManna het volgende:

[..]

Dit jaar was Rosberg duidelijk de mindere van de twee. Vorig jaar ook trouwens, maar toen camoufleerde een lastige seizoenstart van Hamilton nog veel. Feitelijk kan Rosberg in 7/10 races niet tegen zijn jeugdvriend op.
oh daar maak ik me geen illusies over, al denk ik dat Rosberg beter kan presteren onder druk dan Hamilton dat kan, als er meer concurrentie zou zijn denk ik dat Lewis daar meer nadeel van heeft dan Nico.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  dinsdag 17 november 2015 @ 17:34:04 #41
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_157626998
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 november 2015 17:26 schreef Fer het volgende:

[..]

En die Porsche had dacht ik geen mgu-h,
Heeft ie wel. En hij draait ook minder toeren. Desondanks een prima, luide toon.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_157627035
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 november 2015 16:42 schreef aesop het volgende:

[..]

Netto Ja, maar de eerste helft had hij de meeste pech en daar ging hij goed mee om dacht ik.
Maar goed, ik vind die interne strijd met Rosberg niet zo interessant meer. Hoop dat volgend jaar er echte uitdagers bijkomen.
Die interne strijd kan dus interessanter worden met een goede uitdager erbij, en die interne strijd maakt de strijd met de uitdager ook weer veel interessanter.

quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 16:59 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Was vrijwel om het even omdat Rosberg kapot ging in de dubbele puntenrace. Die telt dus dubbel zo zwaar. Was dat niet zo geweest was ik het met je eens geweest.
Overigens heeft Hamilton dus gewoon on merit gewonnen toen.

Dit jaar had Rosberg duidelijk veel meer pech.
Ik vind wel dat Hamilton vorig jaar de net iets sterkere was, er zit wel een bijsmaakje aan, maar dat is het dan ook, een bijsmaakje.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_157627075
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 13:27 schreef LWD-Godius het volgende:

[..]

Hoe kom je tot deze hypothese? Ik zie 2 lange rechte stukken waarvan de langste 1,3 kilometer lang is. Sector 1 en 3 lijken wel meer bij het STR-chassis te passen.
Dat dus. En die sectoren zijn in tijd het veruit grootste deel van Yas Marina en relatief langzaam. Ik denk dat Verstappen daar meer kans heeft dan in Brazilie.
  dinsdag 17 november 2015 @ 17:39:45 #44
131800 Tarado
capô de fusca
pi_157627103
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 17:29 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

oh daar maak ik me geen illusies over, al denk ik dat Rosberg beter kan presteren onder druk dan Hamilton dat kan, als er meer concurrentie zou zijn denk ik dat Lewis daar meer nadeel van heeft dan Nico.
Ik vind ze beiden geen Tag Heuers om maar wat beeldspraak te gebruiken
pi_157627352
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 17:29 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

oh daar maak ik me geen illusies over, al denk ik dat Rosberg beter kan presteren onder druk dan Hamilton dat kan, als er meer concurrentie zou zijn denk ik dat Lewis daar meer nadeel van heeft dan Nico.
Waarom zou Rosberg beter presteren onder druk? Dit jaar zagen we Rosberg ook in de fout gaan toen Hamilton dicht op hem reed en vorig jaar na de ellende op Spa en de druk toenam heeft hij niks meer gepresteerd. Dit terwijl Hamilton in de slotrace op geen fout te betrappen was en in de sporadische gevallen dat Rosberg druk op hem zet nooit in de fout is gegaan.

De stelling dat Hamilton niet tegen de druk zou kunnen hoor ik wel vaker maar sinds 07 en 08 - toen hij er inderdaad niet tegen leek te kunnen - heeft hij eigenlijk niet vaak meer gefaald onder druk. Rosberg daarentegen heeft nog nooit kunnen laten zien wél met druk om te kunnen gaan, althans, nog niet erg overtuigend in mijn ogen.

Toch vind ik Rosberg op goede dagen ontzettend snel en zeker gelijk aan Hamilton, alleen weet hij het nooit constant in een jaar te laten zien. Hij heeft teveel races waarbij hij Hamilton gewoon niet onder druk kan zetten en hij te duidelijk tweede viool speelt. Komt nog eens bij dat hij alle duels die hij met Hamilton uitvocht in de laatste twee jaar steevast heeft verloren. Volgens mij heeft hij Hamilton zelfs nog helemaal nooit ingehaald en dat is een veeg teken.

Alles bij elkaar opgeteld is dat in mijn ogen gewoon een kwaliteitsding: Hamilton is gewoon beter.
pi_157627474
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 17:22 schreef JimmyManna het volgende:
Ik vond het ook zulk gelul van Vettel dat ze er in Brazilie zo lekker dicht opzaten. Het gat was immens. Vergelijkbaar met race 1 in Australie. Dus waar gaat het over. Door het hele seizoen genomen is Ferrari nauwelijks dichterbij aan Mercedes gekomen.

Het hele gedoe over 'ik ga voor de titel in 2016' komt op mij vooralsnog ook over als flinke grootspraak en jezelf moed inspreken. Ik zie dat gat nog niet zomaar even slinken. Al hoop ik dat ik ernaast zit...
Wat jij nu zegt is gelul, gemiddeld 2 tienden per rondje was hij uiteindelijk langzamer dan Rosberg. Dat was in Australie ongeveer 6 tienden per rondje.
Ook bij de kwalificatie zitten ze nu vaak binnen een seconde waar dat aan het begin van het seizoen nog meer dan een seconde was. Het gat is er nog wel maar het is lang niet meer zo groot als het was, als ze nog 2 of 3 tienden vinden in de race en 4 to 6 tienden in de kwalificatie zitten zijn ze vergelijkbaar.
Het is misschien wat optimistisch maar zeker wel realistisch in mijn ogen. En wat verwacht je anders dat hij zegt? Dat hij volgend jaar al bij voorbaat kansloos is terwijl hij dit seizoen ook 3 races heeft kunnen winnen met een mindere auto?
pi_157627532
Rosberg heeft in de f1 nooit echt een goede teammaat gehad, ja Schumacher in zijn nadagen, maar zelfs die was hem soms te snel af. Hamilton kon in zijn debuutjaar meekomen met Alonso, toen in topvorm. Hamilton was al in 2013 sneller dan Rosberg.

Dus ja, Hamilton heeft altijd een goede auto gehad, maar hij heeft toch echt wel wat laten zien. En ik denk dat na het seizoen Hamilton/Alonso er nooit meer iemand twee sterke teammaten naast elkaar zet.
.
pi_157627614
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 november 2015 17:58 schreef Fer het volgende:
Rosberg heeft in de f1 nooit echt een goede teammaat gehad, ja Schumacher in zijn nadagen, maar zelfs die was hem soms te snel af. Hamilton kon in zijn debuutjaar meekomen met Alonso, toen in topvorm. Hamilton was al in 2013 sneller dan Rosberg.

Dus ja, Hamilton heeft altijd een goede auto gehad, maar hij heeft toch echt wel wat laten zien. En ik denk dat na het seizoen Hamilton/Alonso er nooit meer iemand twee sterke teammaten naast elkaar zet.
Vettel en Hamilton naast elkaar lijkt mij geweldig, volgens mij hebben die ook 2 persoonlijkheden die geheid voor vuurwerk gaan zorgen binnen een team.
pi_157628247
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 17:50 schreef JimmyManna het volgende:

De stelling dat Hamilton niet tegen de druk zou kunnen hoor ik wel vaker maar sinds 07 en 08 - toen hij er inderdaad niet tegen leek te kunnen - heeft hij eigenlijk niet vaak meer gefaald onder druk.
Ik kan er wel in meegaan als je van 07 en 08 07, 08, 09, 10, 11, 12 en 13 maakt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_157628277
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 november 2015 16:40 schreef Fir3fly het volgende:
Ik hoop vooral dat het geluid volgend jaar wat beter wordt. Op de baan is er verder toch niets aan, Mercedes gaat weer alles winnen. Een beetje meer geluid zal helpen voor het kijkplezier.

En voor iedereen die zegt dat een turbomotor met ERS per se stil moet zijn en geen geluid kan maken:
Heb je ze in het echt al eens gehoord? Vond het op Spa echt prima geluid. Oké de v8 was tof dat je ze over het hele circuit hoorde, maar tijdens de race moest je oordoppen in omdat het gewoon pijn aan de oren deed. Het probleem tijdens zo'n weekend is meer dat de gp2 veel te veel kabaal maken. Haal dat volume naar beneden en ik denk dat er over twee jaar niemand meer over klaagt.

V6 turbo is toch wel gave techniek. Bijna de helft aan brandstof mee en toch vrijwel even snel zijn. Prachtig toch.
“Being second is to be the first of the ones who lose.”
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')