Ronde | Datum | Grand Prix | Plaats | Winnaar |
1 | 15 maart | Grand Prix van Australië | Melbourne | Lewis Hamilton |
2 | 29 maart | Grand Prix van Maleisië | Kuala Lumpur | Sebastian Vettel |
3 | 12 april | Grand Prix van China | Shanghai | Lewis Hamilton |
4 | 19 april | Grand Prix van Bahrain | Shakhir | Lewis Hamilton |
5 | 10 mei | Grand Prix van Spanje | Barcelona | Nico Rosberg |
6 | 24 mei | Grand Prix van Monaco | Monte Carlo | Nico Rosberg |
7 | 7 juni | Grand Prix van Canada | Montreal | Lewis Hamilton |
8 | 21 juni | Grand Prix van Oostenrijk | Spielberg | Nico Rosberg |
9 | 5 juli | Grand Prix van Groot Brittannië | Silverstone | Lewis Hamilton |
10 | 26 juli | Grand Prix van Hongarije | Budapest | Sebastian Vettel |
11 | 23 augustus | Grand Prix van België | Spa-Francorshamps | Lewis Hamilton |
12 | 6 september | Grand Prix van Italië | Monza | Lewis Hamilton |
13 | 20 september | Grand Prix van Singapore | Singapore | Sebastian Vettel |
14 | 27 september | Grand Prix van Japan | Suzuka | Lewis Hamilton |
15 | 11 oktober | Grand Prix van Rusland | Sochi | Lewis Hamilton |
16 | 25 oktober | Grand Prix van Amerika | Austin | Lewis Hamilton |
17 | 1 november | Grand Prix van Mexico | Mexico City | Nico Rosberg |
18 | 15 november | Grand Prix van Brazilië | Sao Paulo | Nico Rosberg |
19 | 29 november | Grand Prix van Abu Dhabi | Abu Dhabi | - |
# | Coureur | Team | Punten |
1 | Lewis Hamilton | Mercedes | 363 |
2 | Nico Rosberg | Mercedes | 297 |
3 | Sebastian Vettel | Ferrari | 266 |
4 | Valtteri Bottas | Williams | 136 |
5 | Kimi Räikkönen | Ferrari | 135 |
6 | Felipe Massa | Williams | 117 |
7 | Daniil Kvyat | Red Bull | 94 |
8 | Daniel Ricciardo | Red Bull | 84 |
9 | Sergio Perez | Force India | 68 |
10 | Nico Hülkenberg | Force India | 52 |
11 | Romain Grosjean | Lotus | 49 |
12 | Max Verstappen | Toro Rosso | 49 |
13 | Felipe Nasr | Sauber | 27 |
14 | Pastor Maldonado | Lotus | 26 |
15 | Carlos Sainz Jr. | Toro Rosso | 18 |
16 | Jenson Button | McLaren | 16 |
17 | Fernando Alonso | McLaren | 11 |
18 | Marcus Ericsson | Sauber | 9 |
19 | Roberto Merhi | Manor | 0 |
20 | Alexander Rossi | Manor | 0 |
21 | Will Stevens | Manor | 0 |
22 | Kevin Magnussen | McLaren | 0 |
# | Team | Punten |
1 | Mercedes | 660 |
2 | Ferrari | 401 |
3 | Williams | 253 |
4 | Red Bull | 178 |
5 | Force India | 120 |
6 | Lotus | 76 |
7 | Toro Rosso | 67 |
8 | Sauber | 36 |
9 | McLaren | 27 |
10 | Manor | 0 |
Tijd | Training/race |
Vrijdag 27 November | |
10:00 - 11:30 | Vrije Training 1 |
14:00 - 15:30 | Vrije Training 2 |
Zaterdag 28 November | |
11:00 - 12:00 | Vrije Training 3 |
14:00 - 15:00 | Kwalificatie |
Zondag 29 November | |
14:00 | Race |
Tijd | Training/race | TV station | |
Vrijdag 27 November | |||
10:00 - 11:30 | Vrije Training 1 | Sport1 - Ziggo Sport - BBC2 | |
14:00 - 15:30 | Vrije Training 2 | Sport1 - Ziggo Sport - BBC2 | |
Zaterdag 28 November | |||
11:00 - 12:00 | Vrije Training 3 | Sport1 - Ziggo Sport - BBC2 | |
14:00 - 15:00 | Kwalificatie | Sport1 - Ziggo Sport - BBC1 - RTL+ | |
Zondag 27 November | |||
14:00 | Race | Sport1 - Ziggo Sport - BBC1 RTL+ |
Of gewoon weer tankstops toe staan (dus geen brandstof restricties meer), hoe je het went of keert de pitsstops blijven strategisch gebruikt worden om in te halen.quote:Op maandag 16 november 2015 19:46 schreef Fer het volgende:
Wat het ook saai maakt, is dat de top 10 al start innde volgorde van snelheid. Snelste vooraan en de langzame erachter.
Vroeger maakt iemand nog weleens een superstart om van 4 op 1 terecht te komen, dat kan nu niet meer die bitepoint adjusters en die 10 engineers, die aan de hand van je proefstart, alle settings in de auto zetten. Hoe vaak zie je bijvoorbeeld iemand met wheelspin wegrijden? het is te perfect.
Daarnaast had je vroeger ook te maken met de brandstofstrategie. Iemand kon vooraan kwalificeren, maar moest dan al vroeg tanken.
Ik denk dat een natuurlijke shuffle van de startopstelling nog weleens heel leuk kan zijn om te zien. Ze gaan iets veranderen aan de koppelingen volgend jaar, hopelijk werkt het.
En misschien zorgt de ultrasoft voor wat meer spektakel.
Dan zie je ook minder actie op de baan. Zonder bijtanken gebeurt er veel meer op de baan dan met bijtanken, waarbij de meeste actie in de pits is. En dit is met getallen te staven.quote:Op maandag 16 november 2015 20:12 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Of gewoon weer tankstops toe staan (dus geen brandstof restricties meer), hoe je het went of keert de pitsstops blijven strategisch gebruikt worden om in te halen.
Bij Massa waren de banden warmer.quote:Op maandag 16 november 2015 20:17 schreef Meike26 het volgende:
Mwah, eerst volgend jaar eens zien als de radio berichten niet meer coachend mogen zijn. En was het nu ook volgend jaar dat er meer restricties kwamen op bandenwarmers?
twitter:JakeDDCreative twitterde op maandag 16-11-2015 om 18:31:38 'MAX ATTACK'!! @Max33Verstappen @ToroRossoSpy @LewisHamilton @MercedesAMGF1 😉🏁#F1 #BrazilianGP #Overtakes #Cartoon https://t.co/ZKlZVocext reageer retweet
Beter dan Brazilië zo op het oog.quote:Op dinsdag 17 november 2015 10:34 schreef Bitcoin_klo0n het volgende:
Is het circuit van abu dhabi wel goed voor de toro rosso's?
Ik hoop op een spannende en onvriendelijke strijd.quote:Op dinsdag 17 november 2015 09:44 schreef Beach het volgende:
Hopelijk vernedert Nico Lewis compleet volgend seizoen.
Waarbij door het vele gedoe Vettel er met de titel vandoor gaat.quote:Op dinsdag 17 november 2015 11:10 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Ik hoop op een spannende en onvriendelijke strijd.
een "Kimi-07" dusquote:Op dinsdag 17 november 2015 11:20 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Waarbij door het vele gedoe Vettel er met de titel vandoor gaat.
Mercedes zal weer Hamilton steunen, daarvoor is die commercieel te interessant. Rosberg is wel iets minder, maar het is maar een heel klein beetje en het kan met vorm, druk en de rij-eigenschappen van de auto zomaar omdraaien. Vergeet niet dat Rosberg het met wat minder pech en zich niet uit de baan laten duwen de strijd om de titel naar de laatste race had kunnen tillen.quote:Op dinsdag 17 november 2015 09:43 schreef DeeBee het volgende:
Rosberg wint alleen wanneer het er niet toe doet. De kruimels zijn weer eens voor hem en het erge is dat hij er nog in gaat geloven ook.
Terwijl het puur strategie is om hem een beetje kalm te houden en laten denken dat hij 'echt' een kans heeft volgend jaar hoor bij Mercedes...dream on.
Dat zou ik wel leuk vinden, al is het meer omdat er dan weer een ander merk de beste is.quote:Op dinsdag 17 november 2015 11:20 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Waarbij door het vele gedoe Vettel er met de titel vandoor gaat.
Ik ben absoluut geen fan van Hamilton, maar het is geen pech meer bij Rosberg. Dat horen we nu al 3 seizoenen maar élk moment dat het er om ging is hij gewoon verslagen door Hamilton, jammer maar helaas. Dat uit de baan laten duwen is nu precies het probleem, laat hem dan een keer staan zodat je samen eraf gaat... Nu lacht Hamilton je uit en weet hij dat je altijd uit de weg gaat zodra die situatie weer een keer ontstaat...quote:Op dinsdag 17 november 2015 12:50 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Mercedes zal weer Hamilton steunen, daarvoor is die commercieel te interessant. Rosberg is wel iets minder, maar het is maar een heel klein beetje en het kan met vorm, druk en de rij-eigenschappen van de auto zomaar omdraaien. Vergeet niet dat Rosberg het met wat minder pech en zich niet uit de baan laten duwen de strijd om de titel naar de laatste race had kunnen tillen.
Het zou mij niet verbazen als Mercedes nog een paar tienden achter de hand heeft gehad steeds, gewoon kwestie van de knop nog wat verder open draaien en met wat meer risico rijden. Ze zijn nauwelijks echt uitgedaagd de afgelopen 2 jaar.quote:Op dinsdag 17 november 2015 13:10 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Ik ben absoluut geen fan van Hamilton, maar het is geen pech meer bij Rosberg. Dat horen we nu al 3 seizoenen maar élk moment dat het er om ging is hij gewoon verslagen door Hamilton, jammer maar helaas. Dat uit de baan laten duwen is nu precies het probleem, laat hem dan een keer staan zodat je samen eraf gaat... Nu lacht Hamilton je uit en weet hij dat je altijd uit de weg gaat zodra die situatie weer een keer ontstaat...
Elke rijder op de grid is goed en kan aan kop rijden met die Mercedes, maar ik zie het gewoon niet gebeuren dat Rosberg kampioen gaat worden. Plus, Mercedes gaat het nooit zo ver laten komen dat ze écht gaan racen en er samen 3x afgaan in een seizoen ofzo... Ik denk overigens niet dat Vettel serieus mee kan doen om de titel, Mercedes 'freewheelen' geregeld of doen een stopje extra om het gat nog normaal te laten lijken maar de snelheid die in die wagen zit blijft gewoon bizar.
Hoe kom je tot deze hypothese? Ik zie 2 lange rechte stukken waarvan de langste 1,3 kilometer lang is. Sector 1 en 3 lijken wel meer bij het STR-chassis te passen.quote:Op dinsdag 17 november 2015 11:10 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Beter dan Brazilië zo op het oog.
Rosberg heeft al een keer demonstratief geen ruimte gegeven, en toen was het dikke crisis bij Mercedes en kreeg Rosberg de zwarte piet. Die keren dat Hamilton hem buiten de baan duwde of een verboden motorafstelling gebruikte stond het team volledig achter Mercedes.quote:Op dinsdag 17 november 2015 13:10 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Ik ben absoluut geen fan van Hamilton, maar het is geen pech meer bij Rosberg. Dat horen we nu al 3 seizoenen maar élk moment dat het er om ging is hij gewoon verslagen door Hamilton, jammer maar helaas. Dat uit de baan laten duwen is nu precies het probleem, laat hem dan een keer staan zodat je samen eraf gaat... Nu lacht Hamilton je uit en weet hij dat je altijd uit de weg gaat zodra die situatie weer een keer ontstaat...
Ja, maar het snelheidsverschil wordt steeds kleiner en in de winter kan er veel ingehaald worden. Zoveel meer snelheid had Vettel dit jaar nou ook weer niet nodig om tot het einde toe titelkandidaat te blijven. Vergeet niet dat Rosberg en Hamilton elkaar punten afpakken, en Raikkonen geen punten van Vettel afpakt. Dus als het snelheidsverschil nog weer een stuk kleiner wordt, Rosberg en Hamilton flink in clinch liggen, het flink regent op een paar snelle banen, dan gaat het nog spannend worden. Vergeet ook niet dat als deze Mercedescoureurs onder druk komen ze vast wat minder gaan presteren, zeker ook omdat ze aan hun stand verplicht zijn om te winnen. Ook Mercedes zal als ze meer snelheid nodig hebben risico's moeten nemen met de betrouwbaarheid. Mercedes heeft er ook niet zoveel aan dat ze veruit superieur zijn op bepaalde banen, als ze op sommige banen helemaal niet superieur zijn. Vettel maximaliseert wel, en zit lekker in de underdogpositie.quote:Elke rijder op de grid is goed en kan aan kop rijden met die Mercedes, maar ik zie het gewoon niet gebeuren dat Rosberg kampioen gaat worden. Plus, Mercedes gaat het nooit zo ver laten komen dat ze écht gaan racen en er samen 3x afgaan in een seizoen ofzo... Ik denk overigens niet dat Vettel serieus mee kan doen om de titel, Mercedes 'freewheelen' geregeld of doen een stopje extra om het gat nog normaal te laten lijken maar de snelheid die in die wagen zit blijft gewoon bizar.
Ik hoop met je mee maar ik heb niet de indruk dat het verschil kleiner wordt, ik meen dat Rosberg er vorig seizoen dichter op zat.quote:Op dinsdag 17 november 2015 13:29 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Rosberg heeft al een keer demonstratief geen ruimte gegeven, en toen was het dikke crisis bij Mercedes en kreeg Rosberg de zwarte piet. Die keren dat Hamilton hem buiten de baan duwde of een verboden motorafstelling gebruikte stond het team volledig achter Mercedes.
[..]
Ja, maar het snelheidsverschil wordt steeds kleiner en in de winter kan er veel ingehaald worden. Zoveel meer snelheid had Vettel dit jaar nou ook weer niet nodig om tot het einde toe titelkandidaat te blijven. Vergeet niet dat Rosberg en Hamilton elkaar punten afpakken, en Raikkonen geen punten van Vettel afpakt. Dus als het snelheidsverschil nog weer een stuk kleiner wordt, Rosberg en Hamilton flink in clinch liggen, het flink regent op een paar snelle banen, dan gaat het nog spannend worden. Vergeet ook niet dat als deze Mercedescoureurs onder druk komen ze vast wat minder gaan presteren, zeker ook omdat ze aan hun stand verplicht zijn om te winnen. Ook Mercedes zal als ze meer snelheid nodig hebben risico's moeten nemen met de betrouwbaarheid. Mercedes heeft er ook niet zoveel aan dat ze veruit superieur zijn op bepaalde banen, als ze op sommige banen helemaal niet superieur zijn. Vettel maximaliseert wel, en zit lekker in de underdogpositie.
Hamilton vind het niet leuk hoor, die wordt natuurlijk maar wat graag afgeschilderd als de Britse Senna. Dat gaat een stuk beter als hij Rosberg aldoor achter zich laat, nu verschuift het accent toch weer naar de superioriteit van de Mercedes.quote:Op dinsdag 17 november 2015 13:36 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik hoop met je mee maar ik heb niet de indruk dat het verschil kleiner wordt, ik meen dat Rosberg er vorig seizoen dichter op zat.
Die races nadat Hamilton al kampioen is zijn niet echt representatief, het blijft moeilijk meetbaar maar de druk is er wel af en dat heeft op beide rijders invloed
Welke pechgolf?quote:Op dinsdag 17 november 2015 13:45 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Hamilton vind het niet leuk hoor, die wordt natuurlijk maar wat graag afgeschilderd als de Britse Senna. Dat gaat een stuk beter als hij Rosberg aldoor achter zich laat, nu verschuift het accent toch weer naar de superioriteit van de Mercedes.
Het punt is dat het verschil tussen Hamilton en Rosberg klein genoeg is om om te draaien door vorm, druk en eigenschappen van de auto. Als Hamilton nu de scherpte niet kan opbregen, al spreekt Mercedes dat tegen, kan hij dat dan wel als het allemaal niet lekker gaat en als hij bijvoorbeeld zo'n pechgolf heeft als Rosberg dit jaar?
Nee, toen had hij netto ietsje meer pech dan Rosberg. Dit jaar had Rosberg veel meer pech.quote:
Netto Ja, maar de eerste helft had hij de meeste pech en daar ging hij goed mee om dacht ik.quote:Op dinsdag 17 november 2015 16:28 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee, toen had hij netto ietsje meer pech dan Rosberg. Dit jaar had Rosberg veel meer pech.
Was vrijwel om het even omdat Rosberg kapot ging in de dubbele puntenrace. Die telt dus dubbel zo zwaar. Was dat niet zo geweest was ik het met je eens geweest.quote:Op dinsdag 17 november 2015 16:28 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee, toen had hij netto ietsje meer pech dan Rosberg. Dit jaar had Rosberg veel meer pech.
Zo, zijn ze met Boss en Tag Heuer toch wel hele oude sponsors kwijtquote:Op dinsdag 17 november 2015 17:05 schreef aesop het volgende:
Tag Heuer naar Red Bull schijnbaar, dan wordt die Mclaren wel erg kaal. Ik zie ze ook de sprong naar de subtop niet maken komend seizoen.
Johnny Walker zijn ze ook kwijt toch?quote:Op dinsdag 17 november 2015 17:07 schreef Tarado het volgende:
[..]
Zo, zijn ze met Boss en Tag Heuer toch wel hele oude sponsors kwijt
Dit jaar was Rosberg duidelijk de mindere van de twee. Vorig jaar ook trouwens, maar toen camoufleerde een lastige seizoenstart van Hamilton nog veel. Feitelijk kan Rosberg in 7/10 races niet tegen zijn jeugdvriend op.quote:Op dinsdag 17 november 2015 16:59 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Was vrijwel om het even omdat Rosberg kapot ging in de dubbele puntenrace. Die telt dus dubbel zo zwaar. Was dat niet zo geweest was ik het met je eens geweest.
Overigens heeft Hamilton dus gewoon on merit gewonnen toen.
Dit jaar had Rosberg duidelijk veel meer pech.
Had je niet interview met Bernie, of tussen die Crofty en (Brundle?) toen ze voor die pit ox stonden, terwijl er een motor stond warm te draaien. Ze waren amper te verstaan. Er zit denk ik ook een probleem in met hoe het geluid opgenomen wordt en op tv wordt weergegeven.quote:Op dinsdag 17 november 2015 16:40 schreef Fir3fly het volgende:
Ik hoop vooral dat het geluid volgend jaar wat beter wordt. Op de baan is er verder toch niets aan, Mercedes gaat weer alles winnen. Een beetje meer geluid zal helpen voor het kijkplezier.
En voor iedereen die zegt dat een turbomotor met ERS per se stil moet zijn en geen geluid kan maken:
oh daar maak ik me geen illusies over, al denk ik dat Rosberg beter kan presteren onder druk dan Hamilton dat kan, als er meer concurrentie zou zijn denk ik dat Lewis daar meer nadeel van heeft dan Nico.quote:Op dinsdag 17 november 2015 17:25 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Dit jaar was Rosberg duidelijk de mindere van de twee. Vorig jaar ook trouwens, maar toen camoufleerde een lastige seizoenstart van Hamilton nog veel. Feitelijk kan Rosberg in 7/10 races niet tegen zijn jeugdvriend op.
Heeft ie wel. En hij draait ook minder toeren. Desondanks een prima, luide toon.quote:Op dinsdag 17 november 2015 17:26 schreef Fer het volgende:
[..]
En die Porsche had dacht ik geen mgu-h,
Die interne strijd kan dus interessanter worden met een goede uitdager erbij, en die interne strijd maakt de strijd met de uitdager ook weer veel interessanter.quote:Op dinsdag 17 november 2015 16:42 schreef aesop het volgende:
[..]
Netto Ja, maar de eerste helft had hij de meeste pech en daar ging hij goed mee om dacht ik.
Maar goed, ik vind die interne strijd met Rosberg niet zo interessant meer. Hoop dat volgend jaar er echte uitdagers bijkomen.
Ik vind wel dat Hamilton vorig jaar de net iets sterkere was, er zit wel een bijsmaakje aan, maar dat is het dan ook, een bijsmaakje.quote:Op dinsdag 17 november 2015 16:59 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Was vrijwel om het even omdat Rosberg kapot ging in de dubbele puntenrace. Die telt dus dubbel zo zwaar. Was dat niet zo geweest was ik het met je eens geweest.
Overigens heeft Hamilton dus gewoon on merit gewonnen toen.
Dit jaar had Rosberg duidelijk veel meer pech.
Dat dus. En die sectoren zijn in tijd het veruit grootste deel van Yas Marina en relatief langzaam. Ik denk dat Verstappen daar meer kans heeft dan in Brazilie.quote:Op dinsdag 17 november 2015 13:27 schreef LWD-Godius het volgende:
[..]
Hoe kom je tot deze hypothese? Ik zie 2 lange rechte stukken waarvan de langste 1,3 kilometer lang is. Sector 1 en 3 lijken wel meer bij het STR-chassis te passen.
Ik vind ze beiden geen Tag Heuers om maar wat beeldspraak te gebruikenquote:Op dinsdag 17 november 2015 17:29 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
oh daar maak ik me geen illusies over, al denk ik dat Rosberg beter kan presteren onder druk dan Hamilton dat kan, als er meer concurrentie zou zijn denk ik dat Lewis daar meer nadeel van heeft dan Nico.
Waarom zou Rosberg beter presteren onder druk? Dit jaar zagen we Rosberg ook in de fout gaan toen Hamilton dicht op hem reed en vorig jaar na de ellende op Spa en de druk toenam heeft hij niks meer gepresteerd. Dit terwijl Hamilton in de slotrace op geen fout te betrappen was en in de sporadische gevallen dat Rosberg druk op hem zet nooit in de fout is gegaan.quote:Op dinsdag 17 november 2015 17:29 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
oh daar maak ik me geen illusies over, al denk ik dat Rosberg beter kan presteren onder druk dan Hamilton dat kan, als er meer concurrentie zou zijn denk ik dat Lewis daar meer nadeel van heeft dan Nico.
Wat jij nu zegt is gelul, gemiddeld 2 tienden per rondje was hij uiteindelijk langzamer dan Rosberg. Dat was in Australie ongeveer 6 tienden per rondje.quote:Op dinsdag 17 november 2015 17:22 schreef JimmyManna het volgende:
Ik vond het ook zulk gelul van Vettel dat ze er in Brazilie zo lekker dicht opzaten. Het gat was immens. Vergelijkbaar met race 1 in Australie. Dus waar gaat het over. Door het hele seizoen genomen is Ferrari nauwelijks dichterbij aan Mercedes gekomen.
Het hele gedoe over 'ik ga voor de titel in 2016' komt op mij vooralsnog ook over als flinke grootspraak en jezelf moed inspreken. Ik zie dat gat nog niet zomaar even slinken. Al hoop ik dat ik ernaast zit...
Vettel en Hamilton naast elkaar lijkt mij geweldig, volgens mij hebben die ook 2 persoonlijkheden die geheid voor vuurwerk gaan zorgen binnen een team.quote:Op dinsdag 17 november 2015 17:58 schreef Fer het volgende:
Rosberg heeft in de f1 nooit echt een goede teammaat gehad, ja Schumacher in zijn nadagen, maar zelfs die was hem soms te snel af. Hamilton kon in zijn debuutjaar meekomen met Alonso, toen in topvorm. Hamilton was al in 2013 sneller dan Rosberg.
Dus ja, Hamilton heeft altijd een goede auto gehad, maar hij heeft toch echt wel wat laten zien. En ik denk dat na het seizoen Hamilton/Alonso er nooit meer iemand twee sterke teammaten naast elkaar zet.
Ik kan er wel in meegaan als je van 07 en 08 07, 08, 09, 10, 11, 12 en 13 maakt.quote:Op dinsdag 17 november 2015 17:50 schreef JimmyManna het volgende:
De stelling dat Hamilton niet tegen de druk zou kunnen hoor ik wel vaker maar sinds 07 en 08 - toen hij er inderdaad niet tegen leek te kunnen - heeft hij eigenlijk niet vaak meer gefaald onder druk.
Heb je ze in het echt al eens gehoord? Vond het op Spa echt prima geluid. Oké de v8 was tof dat je ze over het hele circuit hoorde, maar tijdens de race moest je oordoppen in omdat het gewoon pijn aan de oren deed. Het probleem tijdens zo'n weekend is meer dat de gp2 veel te veel kabaal maken. Haal dat volume naar beneden en ik denk dat er over twee jaar niemand meer over klaagt.quote:Op dinsdag 17 november 2015 16:40 schreef Fir3fly het volgende:
Ik hoop vooral dat het geluid volgend jaar wat beter wordt. Op de baan is er verder toch niets aan, Mercedes gaat weer alles winnen. Een beetje meer geluid zal helpen voor het kijkplezier.
En voor iedereen die zegt dat een turbomotor met ERS per se stil moet zijn en geen geluid kan maken:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |