abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_157601239


Als je een paar jaar geleden had gezegd: 'ik ga denk ik een Chinees mobieltje kopen', dan had iedereen je hard uitgelachen. Op dat moment waren Chinese mobieltjes voornamelijk nog hoogst irritante plastic dingen met slechte touchresponse, weinig werkgeheugen (RAM), een slome processor en vooral ook bar slechte ondersteuning/updates. Dat alles dan ook nog gebaseerd op een of andere vaag JAVA-aangestuurd besturingssysteem met afschuwelijke navigatie, of als ze al Android hadden een buggy en verouderde versie zonder upgrademogelijkheden. Tegenwoordig bieden Chinese smartphones de gevestigde merken echter waardige concurrentie en zijn ze zeker de moeite waard in overweging te nemen als je op zoek bent naar een nieuw mobieltje.


SPOILER: Scherm
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Powerhouse
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Accu
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: DualSIM & Frequentiebanden
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Ondersteuning van Android
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
.
Uit het overweldigende aanbod aan Chinese smartphones hebben wij alvast een selectie gemaakt van de meest interessante en populaire merken (klikbaar!). Onder ons forumusers is vooral Jiayu erg geliefd.








Er zijn verschillende manieren om aan een Chinese smartphone te komen. Er is geen ideale methode en het is aan te raden om elk van deze mogelijkheden in overweging te nemen, zeker met betrekking tot prijs en beschikbaarheid.

Sidenote: laders die met Chinese smartphone meegeleverd worden beschikken niet over een EU-compatible plug. Wil je je smartphone op kunnen laden, heb je dus een US -> EU adapter-stukje nodig, deze vind je in de Chinese webshops en eBay.
SPOILER: Webshops
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: AliExpress & DHGate
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Taobao & Tmall
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Importeren: verzending, tracking en douane
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Aftersale: en nu?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Hoe weet ik of iets echt of 'fake' is?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Blijf up-to-date met de laatste ontwikkelingen, check:

| www.gizchina.com | www.gizbeat.com | www.gizmochina.com |
Android customizing-termen uitgelegd voor n00bs: http://androidforums.com/(...)ashing-adb-root.html |

| www.mtksj.com | www.imp3.net | www.pconline.com.cn | http://mobile.zol.com.cn | www.mobileuncle.com |

OnePlus topicreeks op FOK!
Algemene info Chinese webshops & coupons

OP Version 2.0 by shiznuts | © 2012-2015 | Do not copy these contents without permission | content by shiznuts & RobertNL
Uitvinder van de biersmiley.
pi_157603401
quote:
16s.gif Op maandag 16 november 2015 13:32 schreef tokko1 het volgende:

[..]

Heb hier een Mi4c die ook maar matig 4G pakt, maar eigenlijk altijd anders wel 3G. Ik zou eerst proberen een factory-reset, daarna eventueel een andere rom Xiaomi.eu bijvoorbeeld (isntallatie is echt eenvoudig).

Ook even checken of je alle instellingen van je mobiel internet goed gezet hebt (Even Android instellingen van je provider opzoeken).
Gebeld met de klantenservice, en er stonden wat instellingen niet goed. Gelukkig zonder reset oid vanaf gekomen, had nu gelijk 4G :)
pi_157605606
Nog een keer, iemand die weet waar ik de mi4c kan vinden in EU warehouse? Kon hem namelijk vinden en vertrouw honorbuy niet echt.
pi_157608790
Gearbest heeft de advanced ed in t eu warehouse voor de goedkoopste prijs.
Cuore Sportivo
pi_157610042
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 20:54 schreef alki het volgende:
Gearbest heeft de advanced ed in t eu warehouse voor de goedkoopste prijs.
En de service reageert na 3 weken als je geluk hebt en op Fok.nl was er een gebruiker die zei dat z'n "EU warehouse smartphone" gewoon uit China verzonden werd.

Wegblijven dus.
pi_157610080
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 21:28 schreef Brecht35 het volgende:

[..]

En de service reageert na 3 weken als je geluk hebt en op Fok.nl was er een gebruiker die zei dat z'n "EU warehouse smartphone" gewoon uit China verzonden werd.

Wegblijven dus.
en hierom bestel ik dus nooit bij gearbest, uit het verleden hele slechte ervaringen gehad met hun. De support reageert nooit, heb heel veel fake xiaomi stuff van hun gekregen en 0 support.
pi_157617567
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 21:29 schreef mitchy112 het volgende:

[..]

en hierom bestel ik dus nooit bij gearbest, uit het verleden hele slechte ervaringen gehad met hun. De support reageert nooit, heb heel veel fake xiaomi stuff van hun gekregen en 0 support.
Goed om te weten. Weet verder de service van Banggood niet deze heeft m ook tegen redelijke korting met Fok code. Ben zelf ook geintresseerd in de mi4c
Cuore Sportivo
pi_157618438
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 09:12 schreef alki het volgende:

[..]

Goed om te weten. Weet verder de service van Banggood niet deze heeft m ook tegen redelijke korting met Fok code. Ben zelf ook geintresseerd in de mi4c
Service van banggood = top

Check maar het webcare topic CHI / [Banggood] Webcare (Nederlands)
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_157620058
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 09:12 schreef alki het volgende:

[..]

Goed om te weten. Weet verder de service van Banggood niet deze heeft m ook tegen redelijke korting met Fok code. Ben zelf ook geintresseerd in de mi4c
Ik koop alle dure spullen bij Banggood omdat het 1 van de weinige shops is die eerlijke prijzen combineert met goede service.
pi_157621560
Maar wist niet dat ze daar de mi4c in EU warehouse hebben zal wel niet goed gekeken hebben
pi_157622412
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 12:55 schreef mitchy112 het volgende:
Maar wist niet dat ze daar de mi4c in EU warehouse hebben zal wel niet goed gekeken hebben
Banggood heeft die ook niet in de EU Warehouse, excuseer. Had daar lichtjes over gelezen. :P
pi_157626773
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 13:40 schreef Brecht35 het volgende:

[..]

Banggood heeft die ook niet in de EU Warehouse, excuseer. Had daar lichtjes over gelezen. :P
Kan gebeuren ;) iemand ervaring met honorbuy?
pi_157627274
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 november 2015 17:23 schreef mitchy112 het volgende:

[..]

Kan gebeuren ;) iemand ervaring met honorbuy?
Neen, maar iemand zei me hier wel eens dat hun prijs excl BTW is op de site en dat ze dus hele dure tokko's zijn.
pi_157630243

Review van deze foon met 4000mAh accu. Valt toch wat tegen eigenlijk :{
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_157637960
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 19:35 schreef rene90 het volgende:
[ link | afbeelding ]
Review van deze foon met 4000mAh accu. Valt toch wat tegen eigenlijk :{
Ik heb hem 2 uur geleden binnen gekregen :o
pi_157638105
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 23:03 schreef koekjestrommel1 het volgende:

[..]

Ik heb hem 2 uur geleden binnen gekregen :o
Dan ben ik benieuwd wat jouw ervaring is :+
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_157638270
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 23:08 schreef rene90 het volgende:

[..]

Dan ben ik benieuwd wat jouw ervaring is :+
-prima scherm in alle opzichten
-touchletter werkt ook zoals verwacht en is best fijn
-geen notificatielampje is wel weer even wennen voor iemand die dat de afgelopen 3 jaar wel had, en vind ook eigenlijk dat deze feature op moderne telefoons niet meer mag ontbreken
-ik vind de afwerking best wel fijn, en de lijntjes onderin waren me als uitstulpsel nog niet eens opgevallen, en hij voelt erg stevig aan in vergelijking met mijn elephone p6000
-antutu van 20k vs 31k bij elephone p6000 is wel opvallend veel lager
-alles draait desondanks best vlot, ROM lijkt stabiel
-batterij nog niet uitvoerig getest, maar ik ben niet iemand die zijn telefoon langer dan 2 uur per dag aan heeft staan (vaker tussen een half uur en een uur), dus dat is voor mij in het algemeen geen probleem
-camera lijkt best oke te zijn, maar ook nog niet uitvoerig getest.
-volume en standby kopjes voelen wat gammel aan
pi_157639482
5 jaar smartphones






Mijn smartphones die ik tot nu toe in mijn leven gehad heb op een rij

-LG optimues one (250 euro nieuw)
-Huawei p9200 (40 euro 2e hands om als mp3 speler te gebruiken)
-Jiayu G3 (108 euro nieuw)
-Elephone p6000 (115 euro nieuw)
-Outikel k4000 (108 euro nieuw)

Best opvallend dat ik in 5 jaar maar 1 scherm gebroken heb, terwijl ik nooit hoesjes gebruikt heb.
In die 5 jaar heb ik het wel voor elkaar weten te krijgen om 3 cameraglaasjes te breken of extreem te bekrassen waardoor scherpe foto's bijna nooit voorkwamen.

Ook best opvallend dat alle telefoons het nog doen, en dat de accu van allemaal nog prima in orde is.

Chinaphones _O_
  woensdag 18 november 2015 @ 01:01:27 #19
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_157640144
Het omrekenen van dollars naar euro's is bij Alieexpress zeer ongunstig. Het beste is om met dollars te betalen?
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
  woensdag 18 november 2015 @ 02:22:34 #20
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_157640691
Outikel k4000 is ook wel een kanshebber als mijn nieuwe. Stevig scherm is wel fijn voor mij. Al die schermen breken bij mij :')
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
  woensdag 18 november 2015 @ 09:56:47 #21
132806 tokko1
Wat Shiz zegt ..
pi_157642473
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2015 00:12 schreef koekjestrommel1 het volgende:
5 jaar smartphones

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Mijn smartphones die ik tot nu toe in mijn leven gehad heb op een rij

-LG optimues one (250 euro nieuw)
-Huawei p9200 (40 euro 2e hands om als mp3 speler te gebruiken)
-Jiayu G3 (108 euro nieuw)
-Elephone p6000 (115 euro nieuw)
-Outikel k4000 (108 euro nieuw)

Best opvallend dat ik in 5 jaar maar 1 scherm gebroken heb, terwijl ik nooit hoesjes gebruikt heb.
In die 5 jaar heb ik het wel voor elkaar weten te krijgen om 3 cameraglaasjes te breken of extreem te bekrassen waardoor scherpe foto's bijna nooit voorkwamen.

Ook best opvallend dat alle telefoons het nog doen, en dat de accu van allemaal nog prima in orde is.

Chinaphones _O_
Leuke collectie zo! Heb die Jiayu G3 ook nog gehad, was hier op Fok! een erg hot item :9~ (Jammer dat iedereen er lang op heeft zittten wachten toen, mjah China O-) )

Kreeg trouwens van Ibuygou een coupon in de bus voor de Xiaomi Mi4c (32GB versie), zelf heb ik al een Xiaomi dus niet geintereseerd.. maar voor de twijfelaars zou ik 'm echt aanraden :Y review komt er aan.. maar moet nog wat dingetjes goed testen :7

• Coupon code voor $30 dollar korting, nu dus voor nog géén $250 (let wel op eventuele extra import belastingen!)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Check mijn china reviews op Reviewblog.tweakers.net
pi_157645593
quote:
16s.gif Op woensdag 18 november 2015 09:56 schreef tokko1 het volgende:

[..]

Leuke collectie zo! Heb die Jiayu G3 ook nog gehad, was hier op Fok! een erg hot item :9~ (Jammer dat iedereen er lang op heeft zittten wachten toen, mjah China O-) )

Kreeg trouwens van Ibuygou een coupon in de bus voor de Xiaomi Mi4c (32GB versie), zelf heb ik al een Xiaomi dus niet geintereseerd.. maar voor de twijfelaars zou ik 'm echt aanraden :Y review komt er aan.. maar moet nog wat dingetjes goed testen :7

• Coupon code voor $30 dollar korting, nu dus voor nog géén $250 (let wel op eventuele extra import belastingen!)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die Jiayu G3 was ook echt een fantastische telefoon. Dik 2 jaar mee gedaan, 8000x op de grond laten vallen, en toch ging hij altijd maar door.
pi_157648011
HK Goldway op AliExpress _O_

Tweede Redmi Note 2 na 7 dagen binnen. Verzending vanuit China met DPD voor 8 dollar en geen extra kosten.

TD versie + officiële flipcover & verzending voor 138 euro (11-11 actie). De eerste keer 155 euro voor dezelfde order.
pi_157648040
Weet iemand nog een goed merk voor Xiaomi hoesjes? Bij voorkeur met houtlook.
Die van dbrand vind ik wel mooi maar daar zie ik Xiaomi niet tussen staan.
pi_157652077
Kwam deze net tegen, voor de USB-C gebruikers:
https://www.allbuy.com/de(...)ale-Connector-153937
pi_157658338
Heb vandaag ook mijn Mi4C (advanced, 3G/32G) binnen gekregen, echter staat er een sticker achterop met TD-LTE (webwinkel Gearbest beschreef hem als FDD-LTE) maar nu weet ik niet hoe dat nou zit. Ik kan namelijk nergens vinden dat er twee versies zijn van de Mi4c (TD en FDD).

Weet iemand meer? Of hoe kan ik dit checken?

Edit: volgens een reviewer op Tweakers is er inderdaad maar één versie en dat het stickertje op de achterkant voor verwarring zorgt! :)

De avond is gered.

[ Bericht 15% gewijzigd door Hojdhopper op 18-11-2015 21:19:22 ]
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_157659806
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2015 21:05 schreef Hojdhopper het volgende:
Heb vandaag ook mijn Mi4C (advanced, 3G/32G) binnen gekregen, echter staat er een sticker achterop met TD-LTE (webwinkel Gearbest beschreef hem als FDD-LTE) maar nu weet ik niet hoe dat nou zit. Ik kan namelijk nergens vinden dat er twee versies zijn van de Mi4c (TD en FDD).

Weet iemand meer? Of hoe kan ik dit checken?

Edit: volgens een reviewer op Tweakers is er inderdaad maar één versie en dat het stickertje op de achterkant voor verwarring zorgt! :)

De avond is gered.
Volgens mij is er inderdaad maar één versie die beide ondersteund. Kom op meerdere sites iets tegen in de trend van:

Xiaomi Mi4c is compatible with GSM, WCDMA, CDMA 2000, TD-SCDMA, FDD-LTE and TD-LTE networks in China.
  donderdag 19 november 2015 @ 02:42:26 #28
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_157663651
Is de Elephone Trunk wat?

49% korting op geekbuying?

http://www.geekbuying.com(...)ign=DMWEB_2015-11-18
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_157669056
Redmi Note 2 is met code 132 usd bij Ibuygou
De moeite waard voor dat geld?

Edit: review gelezen, ja dus :P

Meh, verzenden kan alleen via DHL of Fedex.

159 usd met DHL en importverzekering.

Besteld w/

[ Bericht 30% gewijzigd door Miniem op 19-11-2015 14:30:51 ]
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_157672111
Vandaag de Umi Hammer S binnengekregen. Hij is best zwaar, niet veel chinese meuk er op en ziet er aardig uit. :)
Uitvinder van de biersmiley.
pi_157678280
quote:
0s.gif Op donderdag 19 november 2015 02:42 schreef hmmmz het volgende:
Is de Elephone Trunk wat?

49% korting op geekbuying?

http://www.geekbuying.com(...)ign=DMWEB_2015-11-18
die kortingspercentages van alle sites slaan nergens op, deze is overal rond de 100-120 usd. Maar wat ik er tot nu over gelezen heb ik het best een prima mobiel voor het geld.
pi_157681304
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2015 21:58 schreef GuitarJJ het volgende:

[..]

Volgens mij is er inderdaad maar één versie die beide ondersteund. Kom op meerdere sites iets tegen in de trend van:

Xiaomi Mi4c is compatible with GSM, WCDMA, CDMA 2000, TD-SCDMA, FDD-LTE and TD-LTE networks in China.
Is inderdaad het geval! :) Zorgen gemaakt om niks.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_157697686
Bij "Origin Country" staat er bij mij "Netherlands". De tracking eindigt op NL, er staat "Netherlands" omdat het met PostNL(internationale pakketdienst of whatever??) verzonden wordt zeker?

Ik ben Belg btw.
  vrijdag 20 november 2015 @ 18:15:24 #34
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_157697791
Ja. Don't worry.

Ik heb nu een pakje onderweg waarvan de Tracking eindigt op 'HK', volgens het systeem gaat naar 'Vietnam', maar het ondertussen wel al in het land en lokale postdienst is gekomen (niet Vietnam). :s)
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_157783409
Destination Country - Go to official website
Origin Country - Cache Time:2015-11-24 12:34 - Go to official website
2015-11-24 09:08
The item is ready for shipment
2015-11-20 04:05
The item is pre-advised

Ready for shipment? :P
pi_157783493
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 12:56 schreef Brecht35 het volgende:
Destination Country - Go to official website
Origin Country - Cache Time:2015-11-24 12:34 - Go to official website
2015-11-24 09:08
The item is ready for shipment
2015-11-20 04:05
The item is pre-advised

Ready for shipment? :P
Er moet even een vliegtuig komen waar hij in mee kan ;).
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_157785733
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 november 2015 13:00 schreef rene90 het volgende:

[..]

Er moet even een vliegtuig komen waar hij in mee kan ;).
Ah oké. :P
  dinsdag 24 november 2015 @ 23:41:36 #38
384590 Studeur
Toen kregen wij ook patat
pi_157801849
Deze is wel even t vermelden waard denk ik.


http://www.gearbest.com/m-promotion-active-196.htm

Is wel heel goedkoop voor een note 2 of niet?

Oja, alleen de eerste 20 die de code invullen krijgen m voor die prijs, dus je moet wel om stipt 17:00 UTC je bestelling plaatsen
Heeft FOK!verkiring met Klojo120
pi_157804129

Elephone M2 review, in het goud dus lekker feestelijk voor de feestdagen :+
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_157806686
Vergis ik me nou of is de ontwikkeling in de telefoons een beetje stilgevallen?
De afgelopen 3 jaar werden er rond het eind van het jaar altijd een paar nieuwe modellen geíntroduceerd die echt een upgrade waren.
Mijn Jiayu S3 heb ik sinds februari dit jaar en van de nieuwe telefoons tot nog toe heb ik niet het idee dat ik er veel mee vooruit ga.
pi_157807100
Ik zie bij Banggood dat die Xiaomi in de aanbieding is. Lijkt me best een leuk telefoontje :) Ik zie echter ook dat die telefoon in een advertentie staat voor Cybermonday. En daarbij $ 0.01. Die telefoon gaat toch niet voor dat bedrag aangeboden worden? Maar misschien wel meer korting dan nu? Dat laatste vind ik trouwens ook slecht voor te stellen. Zo duur is-ie nu ook weer niet.

Dat zal dan wachten op maandag worden, om te kijken wat er gebeurt :)
pi_157811000
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 11:39 schreef Mehari het volgende:
Vergis ik me nou of is de ontwikkeling in de telefoons een beetje stilgevallen?
De afgelopen 3 jaar werden er rond het eind van het jaar altijd een paar nieuwe modellen geíntroduceerd die echt een upgrade waren.
Mijn Jiayu S3 heb ik sinds februari dit jaar en van de nieuwe telefoons tot nog toe heb ik niet het idee dat ik er veel mee vooruit ga.
Agreed. Wacht nog maar 1-2 jaar, voor hetzelfde geld heb je op dit moment geen upgrade voor je S3.
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 11:54 schreef Morri het volgende:
Ik zie bij Banggood dat die Xiaomi in de aanbieding is. Lijkt me best een leuk telefoontje :) Ik zie echter ook dat die telefoon in een advertentie staat voor Cybermonday. En daarbij $ 0.01. Die telefoon gaat toch niet voor dat bedrag aangeboden worden? Maar misschien wel meer korting dan nu? Dat laatste vind ik trouwens ook slecht voor te stellen. Zo duur is-ie nu ook weer niet.

Dat zal dan wachten op maandag worden, om te kijken wat er gebeurt :)
Je gaat 1 Redmi Note 3 voor 1 dollarcent kunnen kopen. 9/10 koopt zo'n scriptgastje dat. Doe de moeite niet om te wachten, je hebt 'm sowieso NIET. Ik heb geprobeerd om een telefoon te kopen waar er 10 exemplaren waren en ik had zelfs niks..En het was dus met 10 x meer exemplaren en een veel minder gewild model dan de Redmi Note 3.

Ik heb de Note 2 vorige week ofzo gekocht bij Banggood, wel balen dat ze'm nu in de aanbieding plaatsen. :')
pi_157817571
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 08:39 schreef rene90 het volgende:
[ link | afbeelding ]
Elephone M2 review, in het goud dus lekker feestelijk voor de feestdagen :+
Weer netjes Rene, voor mij denk geen toestel meer met een mediatek processor, maar blijft leuk om de reviews te lezen :)
pi_157817598
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 19:27 schreef tharonny het volgende:

[..]

Weer netjes Rene, voor mij denk geen toestel meer met een mediatek processor, maar blijft leuk om de reviews te lezen :)
Thanks, maar hoezo geen toestel met een Mediatek? Vroegah was de GPS brak enzo, maar tegenwoordig zie ik vrijwel nooit meer problemen op dit gebied.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_157818216
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 19:28 schreef rene90 het volgende:

[..]

Thanks, maar hoezo geen toestel met een Mediatek? Vroegah was de GPS brak enzo, maar tegenwoordig zie ik vrijwel nooit meer problemen op dit gebied.
Hoofdzakelijk voor de custom roms. Vind het leuk om hier zo nu en dan tussen te wisselen en wat mee rond te klooien en dat gaat hem in het mediatek kamp nog steeds niet worden. GPS heb ik slechte ervaring mee maar dat is nog uit het iOcean x7 tijdperk blijven hangen.. Zullen ongetwijfeld geen slechte toestellen zijn, maar trekt me nog niet echt.
pi_157820694
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 19:46 schreef tharonny het volgende:

[..]

Hoofdzakelijk voor de custom roms. Vind het leuk om hier zo nu en dan tussen te wisselen en wat mee rond te klooien en dat gaat hem in het mediatek kamp nog steeds niet worden. GPS heb ik slechte ervaring mee maar dat is nog uit het iOcean x7 tijdperk blijven hangen.. Zullen ongetwijfeld geen slechte toestellen zijn, maar trekt me nog niet echt.
Welke processoren zijn geschikter voor custom roms? Moet zeggen dat ik niet echt (meer) op de hoogte ben.
pi_157834453
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 21:08 schreef Morri het volgende:

[..]

Welke processoren zijn geschikter voor custom roms? Moet zeggen dat ik niet echt (meer) op de hoogte ben.
Het zijn vaak(er) de toestellen met een snapdragon processor. Maar het zal ongetwijfeld ook afhangen hoe populair een toestel is en of de developpers er tijd in willen steken.
  donderdag 26 november 2015 @ 17:08:54 #48
132806 tokko1
Wat Shiz zegt ..
pi_157837660
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2015 21:08 schreef Morri het volgende:

[..]

Welke processoren zijn geschikter voor custom roms? Moet zeggen dat ik niet echt (meer) op de hoogte ben.
Voor een populair toestel kiezen waar je root op kan krijgen, bijvoorbeeld alle Xiaomi toestellen maar ook Jiayu's hebben vaak custom roms.
Check mijn china reviews op Reviewblog.tweakers.net
  donderdag 26 november 2015 @ 19:34:50 #49
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_157841681
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 november 2015 23:41 schreef Studeur het volgende:
Deze is wel even t vermelden waard denk ik.
[ afbeelding ]

http://www.gearbest.com/m-promotion-active-196.htm

Is wel heel goedkoop voor een note 2 of niet?

Oja, alleen de eerste 20 die de code invullen krijgen m voor die prijs, dus je moet wel om stipt 17:00 UTC je bestelling plaatsen
Die bluboo xtouch op maandag ook. Ik ga er morgen ook maar eens voor zitten. 17:00 UTC = GMT?
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_157865805
Die nieuwe xiaomi redmi note 3 ziet er ook wel goed uit. Alleen jammer van de non removable batterij...
Aim at perfection in everything, though in most things it is unattainable. However, they who aim at it, and persevere, will come much nearer to it than those whose laziness and despondency make them give it up as unattainable.
  vrijdag 27 november 2015 @ 19:57:28 #51
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_157866344
quote:
16s.gif Op donderdag 26 november 2015 17:08 schreef tokko1 het volgende:

[..]

Voor een populair toestel kiezen waar je root op kan krijgen, bijvoorbeeld alle Xiaomi toestellen maar ook Jiayu's hebben vaak custom roms.
Yep.. De Jiayu S3 heeft toch echt een MT SoC, maar had bijna meteen na de lancering al custom roms in alle smaken.
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_157866497
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 19:57 schreef Dromer het volgende:

[..]

Yep.. De Jiayu S3 heeft toch echt een MT SoC, maar had bijna meteen na de lancering al custom roms in alle smaken.
Ja klopt maar tegenwoordig wordt er niet veel meer aan custom roms meer gedaan helaas voor de jiayu-s3
Aim at perfection in everything, though in most things it is unattainable. However, they who aim at it, and persevere, will come much nearer to it than those whose laziness and despondency make them give it up as unattainable.
pi_157867132
Xiaomi mi4c besteld afgelopen woensdag is em op de post gegaan, ben benieuwd.
  vrijdag 27 november 2015 @ 20:49:23 #54
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_157867773
Iemand die wat weet over de Kingzone K2?

http://www.gearbest.com/cell-phones/pp_260889.html
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_157876200
Nope. Toen wel een review van de K1 Turbo gemaakt. Was wel onder de indruk van de bouw en feel. Ook de camera was toch wel vrij nice. Vond het fijn dat ik 5.5" eens een kans kon geven, maar voor mij persoonlijk de bevestiging dat 5.5" too much is. Fijn dat ze dat geadresseerd hebben.

De N-reeks van ze had geloof ik wat probleempjes. Maar de K2 ziet er in ieder geval bijzonder chique uit. Geen fancy edge-to-edge of IR blaster ofzo, maar het is wel een mooi integraal design zonder storende elementen en specs prima voor wat het is. Fijne grootte dus. Prijs erg netjes. Lijkt met een goed alternatief voor de Sony Z-line up bijvoorbeeld.

Enige wat me een beetje tegenstaat is het promotievideootje:
:P :') _O-
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  zondag 29 november 2015 @ 14:10:34 #56
132806 tokko1
Wat Shiz zegt ..
pi_157898712
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 09:43 schreef shiznuts het volgende:
Nope. Toen wel een review van de K1 Turbo gemaakt. Was wel onder de indruk van de bouw en feel. Ook de camera was toch wel vrij nice. Vond het fijn dat ik 5.5" eens een kans kon geven, maar voor mij persoonlijk de bevestiging dat 5.5" too much is. Fijn dat ze dat geadresseerd hebben.

De N-reeks van ze had geloof ik wat probleempjes. Maar de K2 ziet er in ieder geval bijzonder chique uit. Geen fancy edge-to-edge of IR blaster ofzo, maar het is wel een mooi integraal design zonder storende elementen en specs prima voor wat het is. Fijne grootte dus. Prijs erg netjes. Lijkt met een goed alternatief voor de Sony Z-line up bijvoorbeeld.

Enige wat me een beetje tegenstaat is het promotievideootje:
:P :') _O-
Whahahahah _O-

"Not Only Simple" wat een slogen ook :')
Check mijn china reviews op Reviewblog.tweakers.net
pi_157917852
Sinds 24-11 "Ready for shipment". :'(
pi_157932905
Waar kun je nu goede Custom ROMS voor de Jiayu S3 vinden, is dat gewoon een kwestie van Google gebruiken of zijn er sites die jullie aan/afraden of bepaalde roms die goed of juist enorm kut zijn?

Het toestel is al rooted toch :P
blablablabla
  maandag 30 november 2015 @ 22:25:54 #59
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_157933545
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_157935204
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 22:07 schreef Elan het volgende:
Waar kun je nu goede Custom ROMS voor de Jiayu S3 vinden, is dat gewoon een kwestie van Google gebruiken of zijn er sites die jullie aan/afraden of bepaalde roms die goed of juist enorm kut zijn?

Het toestel is al rooted toch :P
Jiayu.de -> RC1
pi_157935819
Even over Jiayu gesproken, wisten jullie al dat ze een S3+ hebben? Simpel gezegd dezelfde telefoon met wat andere hardware:
MT6753
3GB ram / NFC
Android 5.1
IMX214 lens

Prijs van $169 is ook netjes bij onder andere Geekbuying
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_157941304
Ja, in principe de S3S met iets mindere processor en iets goedkoper.
  roze woensdag 2 december 2015 @ 23:55:29 #63
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_157978524
Bestaan er telefoons op de Chinese webshops met wel een goede camera? Ik vind de camera van mijn Jiayu best wel tegenvallen namelijk.
Your beauty never ever scared me.
pi_157978721
Ik mis in dit rijtje eigenlijk de telefoons van OnePlus. Niemand daar interesse in?

Ik had eerst de OnePlus One en nu de OnePlus X. Beiden zeer fijn!
Forever yours, forever mine, forever ours...
pi_157979388
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 00:06 schreef Lief17 het volgende:
Ik mis in dit rijtje eigenlijk de telefoons van OnePlus. Niemand daar interesse in?

Ik had eerst de OnePlus One en nu de OnePlus X. Beiden zeer fijn!
Oh jawel. Als je het topic doorleest vind je in de OpeningsPost onder sitelinks:
quote:
Juist zoveel interesse voor dat het een eigen reeks heeft. ;)
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  donderdag 3 december 2015 @ 21:03:45 #66
450342 irish.joe
selfie-koning in spé
pi_157995615
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 23:29 schreef rene90 het volgende:
Even over Jiayu gesproken, wisten jullie al dat ze een S3+ hebben? Simpel gezegd dezelfde telefoon met wat andere hardware:
MT6753
3GB ram / NFC
Android 5.1
IMX214 lens

Prijs van $169 is ook netjes bij onder andere Geekbuying
Dat ziet er zeker wel interessant uit! :)
nec cito nec tarde
pi_157998197
Moet dat nou in die geekbuying link een referral url van shareasale....
pi_157998299
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 22:42 schreef SittingDuck het volgende:
Moet dat nou in die geekbuying link een referral url van shareasale....
Daar zit helemaal geen ref in?
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  donderdag 3 december 2015 @ 23:11:45 #69
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_157998948
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 22:42 schreef SittingDuck het volgende:
Moet dat nou in die geekbuying link een referral url van shareasale....
dat doet danny. Nog een dubbele ook.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_158013571
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 22:47 schreef rene90 het volgende:

[..]

Daar zit helemaal geen ref in?
Toch wel als ik er met mijn mobiel op klik. Dan zie ik dit. Is dit iets wat FOK automatisch toevoegd misschien?
  vrijdag 4 december 2015 @ 19:08:22 #71
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_158015206
Ja, Danny's cashcow.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_158016301
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 19:08 schreef shiznuts het volgende:
Ja, Danny's cashcow.
Tja aan de ene kant begrijpelijk. Al die adblockers zorgen nou ook niet bepaald voor inkomen hèhè...

Het probleem is echter wel dat die links allemaal geblokkeerd zijn in mijn telefoon :p
Aim at perfection in everything, though in most things it is unattainable. However, they who aim at it, and persevere, will come much nearer to it than those whose laziness and despondency make them give it up as unattainable.
  vrijdag 4 december 2015 @ 20:04:06 #73
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_158016444
Dat ken ik misschien wel ja. Dan moet je het begin van de link eruiteditten in de adresbalk. :+
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_158019835
Here're some good news: Mi 3 W/C, Mi 4 and Mi Note will be the first ones to get Android M (6.0)! The beta updates will roll out for them soon. From next week, these three devices will no longer get updates based on Android Kitkat (4.4).

Hopelijk is de Mi4c over een paar weken ook aan de beurt! Wel bijzonder dat Note 2 en de Mi4i niet in deze selectie zitten.
pi_158029144
Pakketje zit nu in sorteercentrum op 20 km van hier, hopelijk vandaag binnen.
pi_158030154
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 10:45 schreef Brecht35 het volgende:
Pakketje zit nu in sorteercentrum op 20 km van hier, hopelijk vandaag binnen.
Van PostNL? Je kan gewoon zien of hij al gepland is voor vandaag. Als je een RS...NL hebt, even in internationalparcel tracking gooien en voila.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_158030351
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 12:09 schreef rene90 het volgende:

[..]

Van PostNL? Je kan gewoon zien of hij al gepland is voor vandaag. Als je een RS...NL hebt, even in internationalparcel tracking gooien en voila.
Ja, maar het ging van China naar Nederland en dan heeft PostNL het bij BPost gelegd(Belgische post). Via de tracking kan ik via PostNL minder zien dan bij BPost(daar staat gewoon dat het gesorteerd is in Gent, bij PostNL staat er niks).
pi_158030412
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 12:25 schreef Brecht35 het volgende:

[..]

Ja, maar het ging van China naar Nederland en dan heeft PostNL het bij BPost gelegd(Belgische post). Via de tracking kan ik via PostNL minder zien dan bij BPost(daar staat gewoon dat het gesorteerd is in Gent, bij PostNL staat er niks).
Ahh België.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_158102077
Elephone gaat ook weer wat nieuwe toestellen op de markt brengen, waar onder ook een 5-inch 99 dollar toestel, de Ivory noemen ze hem.

Specs Ivory
• 5-inch 720P scherm, 2.5D glass,
• Android 5.1 (later een upgrade naar 6.0, altijd maar afwachten natuurlijk)
• MT6753, 2GB RAM / 16GB interne opslag
• 13MP / 2MP
• 2800mAh

Ander toestel is de P9000 lite, prijs onbekend maar zal richting de 200+ gaan lijkt me.

Specs P9000 Lite
• 5,5-inch 'zonder zwarte randen', FullHD en een LG LTPS OGS scherm
• NFC
• USB-C
• Android 6.0
• Helio P10 met 4GB RAM



Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  dinsdag 8 december 2015 @ 12:11:06 #80
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_158102267
Wat bedoel je met precies met ''zonder zwarte randen''. Het toestel heeft wel degelijk zwarte randen, maar omdat de behuizing zwart is zie je het niet. Overigens on-screen knoppen :r.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_158102497
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 12:11 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Wat bedoel je met precies met ''zonder zwarte randen''. Het toestel heeft wel degelijk zwarte randen, maar omdat de behuizing zwart is zie je het niet. Overigens on-screen knoppen :r.
stond in de mail, super narrow bezels. Maar dat is natuurlijk het bekende elephone kwaaltje. Zien er wel dunner uit nu.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  dinsdag 8 december 2015 @ 15:15:20 #82
383601 ADconvertor
The nitwit from the net
pi_158106487
Ik had bij gearbest een http://www.gearbest.com/cell-phones/pp_202943.html?wid=3
besteld dan in het europa warehouse. Was op dat moment op voorraad (ik moest ook snel iets hebben want mijn vorige was echt aan het overlijden). 9 november besteld (in EU!)
24 novenmber! geleverd. Dan kan je dus net zo goed in china bestellen.... (nou ja als je geluk hebt).

Is ook nog het touchscreen stuk (een "blinde streep" op 2cm van onderen). Eigenlijk direct al maar niet direct gemeld, ik was blij met mijn nieuwe speeltje.

Bezig met support, gaat redelijk (ping pong voorstel om eerst factory reset te doen (snap ik op zich) nu vraag om filmpje ( snap ik op zich ook). Maar eens kijken of ze het netjes oplossen.

Toestel is op het kapotte touchscreen na best een aardig toestel. Nu zijn mijn eisen ook niet zo hoog dat scheelt.

Nu weer tijdelijk met mijn neo 2 met gebroken scherm, je moet toch wat.
  dinsdag 8 december 2015 @ 20:02:08 #83
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_158113353
Nou, de Elephone Q is er.
Voor een minitelefoon vind ik hem nog groot uitvallen; ik meen me te herinneren dat hij er in de aankondiging kleiner uitzag. Nu vind ik hem vooral erg dik.

De Melrose S9 is een stukje kleiner en vooral platter met nauwelijks slechtere specs. (geen sd-card en geen gps)

Misschien is de Elephone wel wat betrouwbaarder: mijn eerste S9 begaf het al na een dikke maand. Ben nu aan de tweede bezig; kijken of die langer meegaat. (2 weeks and counting)
I am just a dreamer, but you are just a dream
  dinsdag 8 december 2015 @ 20:09:55 #84
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_158113661
Xiaomi is echt de weg kwijt als dit de nieuwe Xiaomi mi5 gaat worden. Wat een lelijke homebutton.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
  dinsdag 8 december 2015 @ 21:14:44 #85
201898 hiddit
Expect the unexpected,
pi_158116018
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 december 2015 20:09 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Xiaomi is echt de weg kwijt als dit de nieuwe Xiaomi mi5 gaat worden. Wat een lelijke homebutton.
[ afbeelding ]
Vind het een beetje op een iPhone lijken -O-
  dinsdag 8 december 2015 @ 22:09:06 #86
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_158117894
Of de oldschool Samsungs. Maar je ziet wel meer weer die kant op gaan... (nieuwe Meizu's ook bv).
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_158122862
Doogee komt weer met een nieuwe serie (naast de F en Y)



Chipset芯片 MT6735 Quad Core 1.0GHz
Frequency(MHz) 频段 FDD-LTE Band 1/3/7/20 WCDMA 900/2100MHz & GSM850/900/1800/1900MHz
Sim card SIM卡 Support Dual sim dual standby, Dual SIM,Micro SIM
OS操作系统 Android 5.1
GPS导航 GPS (Dedicated GPS chip ), A-GPS
Hotknot无线传输技术 Support
OTA空中下载技术 Support
OTG Support
FM Radio调频收音机 Support
Bluetooth蓝牙 BT4.0
Sensor传感器 Light sensor , G-sensor , P-sensor

3G WCDMA 3G (HSDPA 21Mbps,HSUPA 5.76Mbps), Support WIFI hotspot
4G/LTE FDD link
Speed 链接速度 Downstream:150Mbps; Upstream: 50Mbps
EDGE Support
GPRS Support
EGSM Support
WAP Support
WI-FI Wi-Fi 802.11 b/g/n,Support Hotspot

Main Display主显示屏 5.5" HD 1280*720
Touch chanel 5 point

Main Camera主相机 SONY IMX219 8.0MP (SW13.0MP) AF
Sub Camera子相机 OV 2.0MP (SW5.0MP) FF

RAM 2GB
ROM 16GB
Available Memory可用内存 12GB
External Memory外部存储 Micro SD card ( T-FLASH card), max32GB

Smart gestures智能手势 Contactless control. Direct calling. Contactless hands free mode
Wake Gesture唤醒模式 Double tap: light the screen, Start the APP by gesture
闪传功能 Support

Capacity(mAh)电池容量 6250mAh Built in
Talk Time通话时间 29Hour
Standby Time待机时间 725Hour
Charger充电器 INPUT :100-240V, OUTPUT: 9V-2000mA
Connector连接器 USB Micro 5Pin
Earphone jack耳机塞孔 3.5mm

Op zich niet zo hele bijzondere specs, op die 6250mAh na. Da's wel een flinke accu.
  woensdag 9 december 2015 @ 05:43:53 #88
327191 RobertNL
For your gear.
pi_158122869
Fast charger, dat is wel netjes. Veder wel afhankelijk van de prijs ;)
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  woensdag 9 december 2015 @ 09:41:53 #89
132806 tokko1
Wat Shiz zegt ..
pi_158124010
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 december 2015 20:09 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Xiaomi is echt de weg kwijt als dit de nieuwe Xiaomi mi5 gaat worden. Wat een lelijke homebutton.
[ afbeelding ]
Lijkt echt veel op de Meizu MX4 Pro ;)
Knopje enzo

Check mijn china reviews op Reviewblog.tweakers.net
pi_158124032
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 05:25 schreef Kenzi het volgende:
Doogee komt weer met een nieuwe serie (naast de F en Y)

[ afbeelding ]

Chipset芯片 MT6735 Quad Core 1.0GHz
Frequency(MHz) 频段 FDD-LTE Band 1/3/7/20 WCDMA 900/2100MHz & GSM850/900/1800/1900MHz
Sim card SIM卡 Support Dual sim dual standby, Dual SIM,Micro SIM
OS操作系统 Android 5.1
GPS导航 GPS (Dedicated GPS chip ), A-GPS
Hotknot无线传输技术 Support
OTA空中下载技术 Support
OTG Support
FM Radio调频收音机 Support
Bluetooth蓝牙 BT4.0
Sensor传感器 Light sensor , G-sensor , P-sensor

3G WCDMA 3G (HSDPA 21Mbps,HSUPA 5.76Mbps), Support WIFI hotspot
4G/LTE FDD link
Speed 链接速度 Downstream:150Mbps; Upstream: 50Mbps
EDGE Support
GPRS Support
EGSM Support
WAP Support
WI-FI Wi-Fi 802.11 b/g/n,Support Hotspot

Main Display主显示屏 5.5" HD 1280*720
Touch chanel 5 point

Main Camera主相机 SONY IMX219 8.0MP (SW13.0MP) AF
Sub Camera子相机 OV 2.0MP (SW5.0MP) FF

RAM 2GB
ROM 16GB
Available Memory可用内存 12GB
External Memory外部存储 Micro SD card ( T-FLASH card), max32GB

Smart gestures智能手势 Contactless control. Direct calling. Contactless hands free mode
Wake Gesture唤醒模式 Double tap: light the screen, Start the APP by gesture
闪传功能 Support

Capacity(mAh)电池容量 6250mAh Built in
Talk Time通话时间 29Hour
Standby Time待机时间 725Hour
Charger充电器 INPUT :100-240V, OUTPUT: 9V-2000mA
Connector连接器 USB Micro 5Pin
Earphone jack耳机塞孔 3.5mm

Op zich niet zo hele bijzondere specs, op die 6250mAh na. Da's wel een flinke accu.
Doogee heeft nog altijd niet door dat we in 2015 zitten.

FHD bij 5.5 inch vind ik toch wel een must.
pi_158124133
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 09:43 schreef Brecht35 het volgende:

[..]

Doogee heeft nog altijd niet door dat we in 2015 zitten.

FHD bij 5.5 inch vind ik toch wel een must.
Jij wel maar de markt waar dit toestel voor bedoeld is boeit die resolutie niet. ;)

(Doogee verkoopt vooral goed in Afrika & Spanje, waar ze gewoon een goedkoop dual sim toestel willen)
pi_158127975
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 09:51 schreef Kenzi het volgende:

[..]

Jij wel maar de markt waar dit toestel voor bedoeld is boeit die resolutie niet. ;)

(Doogee verkoopt vooral goed in Afrika & Spanje, waar ze gewoon een goedkoop dual sim toestel willen)
Jammer voor ons dan. Straks m'n Note 2 gaan ophalen bij het postkantoor. :)

Heb mijn Note 2 gekocht vlak voordat de Note 3 werd aangekondigd(klein beetje bitter dat ze zo snel een nieuwe aankondigen). Maar ik zou die Note 3 toch niet gekocht hebben, op BG is ie veel duurder dan de Note 2 en het prijsverschil is de 3 nu ook niet waard. Zeker niet omdat ik rond de 150 euro/smartphone neertel en ik ongeveer een jaar met het toestel doe.
  woensdag 9 december 2015 @ 14:09:15 #93
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_158128107
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 13:59 schreef Brecht35 het volgende:
Zeker niet omdat ik rond de 150 euro/smartphone neertel en ik ongeveer een jaar met het toestel doe.
Kan me vergissen, maar is dit niet je 3e telefoon in anderhalf jaar? (Jiayu G4S, Lenovo nogwat en nu deze?
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_158128175
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 14:09 schreef Dromer het volgende:

[..]

Kan me vergissen, maar is dit niet je 3e telefoon in anderhalf jaar? (Jiayu G4S, Lenovo nogwat en nu deze?
De G4S ging maar 6 maand mee omdat ik 'm kapot geprutst had(volledig mijn schuld dus), de Lenovo ging 1 jaar mee, en nu dus de Xiaomi. Dus in principe ja, maar ik ben weer van plan om minimum 1 jaar te doen met m'n gsm, dus zo erg vind ik het nu ook weer niet(enkel de G4S was dus een uitzondering op de regel die ik probeer te handhaven).
pi_158128282
Meh, duurt enorm lang mijn Xiaomi Note 2 van ibuygou. Kreeg vandaag ook een brief van de douane.
Waarde opgeven ed. gelukkig heb ik de insurance erbij genomen. Hopelijk handelt ibuygou dat goed af.
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_158128808
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 december 2015 20:09 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Xiaomi is echt de weg kwijt als dit de nieuwe Xiaomi mi5 gaat worden. Wat een lelijke homebutton.
[ afbeelding ]
Ik hoop toch niet dat dit hem wordt nee.
Afwachten maar tot de officiële release. Zit daar toch al wel een tijdje op te wachten.
Is er eigenlijk ook al iets bekend of de mi5 wireless charging krijgt? Of ligt dat aan de chip en zit dat met de 820 chip dan wel goed?
pi_158129900
Jongens, waarom heb ik niet eerder een Xiaomi gekocht????

Ziet er erggg nice uit in RL.

Ik heb al mailtje gestuurd naar BG om te vragen of dit nu een ML ROM is van xiaomi.eu of van de webshop zelf. Er staat in ieder geval weinig bloatware op en geen enkele Chinese app, dus ik vermoed dat dit wel snor zit..

[ Bericht 29% gewijzigd door Brecht35 op 09-12-2015 16:02:45 ]
pi_158130360
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 15:53 schreef Brecht35 het volgende:
Jongens, waarom heb ik niet eerder een Xiaomi gekocht????

Ziet er erggg nice uit in RL.

Ik heb al mailtje gestuurd naar BG om te vragen of dit nu een ML ROM is van xiaomi.eu of van de webshop zelf. Er staat in ieder geval weinig bloatware op en geen enkele Chinese app, dus ik vermoed dat dit wel snor zit..
Als je bij je telefooninstellingen kijkt zie je onder MIUI-versie eventueel staan 'by xiaomi.eu'.
pi_158130557
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 16:13 schreef GuitarJJ het volgende:

[..]

Als je bij je telefooninstellingen kijkt zie je onder MIUI-versie eventueel staan 'by xiaomi.eu'.
Ah, dat staat er dus niet bij.
  roze woensdag 9 december 2015 @ 16:35:50 #100
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_158130894
quote:
2s.gif Op woensdag 2 december 2015 23:55 schreef Amarantha het volgende:
Bestaan er telefoons op de Chinese webshops met wel een goede camera? Ik vind de camera van mijn Jiayu best wel tegenvallen namelijk.
Iemand? :@
Your beauty never ever scared me.
  roze woensdag 9 december 2015 @ 16:37:33 #101
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_158130919
Baal er stiekem wel beetje van want voor de rest is het echt een geweldige telefoon (de S3) O+.
Your beauty never ever scared me.
pi_158130939
Ff ROMmetje installeren.

Minpuntje Note 2: Micro usb ingang zit niet echt symmetrisch goed(beetje scheef). Als het kabeltje erin zit, zit het duidelijk scheef.

Edit: Net ff gecheckt en de uitgang zit een beetje scheef, hopelijk geeft dit geen problemen.

Edit2: Djeezes man, deze smartphone doet moeilijk om een ROM te installeren. Krijg constant "update.zip signature verification failed" met verschillende ROMs. Ben er net achter gekomen dat deze ROM dat erop staat niet te betrouwen valt, dus nog maar een dagje met de oude gsm doen, vandaag heb ik geen tijd om dit allemaal uit te pluizen.

Zelfs de officiële Global ROM van Xiaomi geeft het bericht "update.zip is corrupted". Lmao. Mi PC Suite herkende m'n Note 2 ook al niet trouwens.


Kreeg de Global ROM er niet op, via dit lukte het wel:

Oké, download officiële ROM(dus niet xiaomi.eu), dit is zo'n 900 MB. Rename naar update.zip.

Reboot naar recovery, wipe user data, reboot system, nu doe je vlug skip skip en selecteer je je taal. Oké, nu naar updater, selecteer update package en selecteer je update.zip.

Geen valse messages van corruptie en het installeert vliegensvlug!

Straks ff xiaomi.eu er proberen opknallen.

[ Bericht 22% gewijzigd door Brecht35 op 09-12-2015 19:06:26 ]
  woensdag 9 december 2015 @ 19:35:00 #103
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_158134715
quote:
2s.gif Op woensdag 9 december 2015 16:37 schreef Amarantha het volgende:
Baal er stiekem wel beetje van want voor de rest is het echt een geweldige telefoon (de S3) O+.
Misschien eens wat reviews van ZTE telefoons lezen. De camera van de V5 was behoorlijk goed te noemen bv. Ik weet niet of dat met de huidige modellen ook zo is, maar kijk er eens naar.
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_158135436
De global rom staat er nu op, maar die ROM van xiaomi.eu is zogezegd "corrupted". :')
  woensdag 9 december 2015 @ 20:15:40 #105
388071 funky_fart
What do I smell here?
pi_158136026
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 16:38 schreef Brecht35 het volgende:
Ff ROMmetje installeren.

Minpuntje Note 2: Micro usb ingang zit niet echt symmetrisch goed(beetje scheef). Als het kabeltje erin zit, zit het duidelijk scheef.

Edit: Net ff gecheckt en de uitgang zit een beetje scheef, hopelijk geeft dit geen problemen.

Edit2: Djeezes man, deze smartphone doet moeilijk om een ROM te installeren. Krijg constant "update.zip signature verification failed" met verschillende ROMs. Ben er net achter gekomen dat deze ROM dat erop staat niet te betrouwen valt, dus nog maar een dagje met de oude gsm doen, vandaag heb ik geen tijd om dit allemaal uit te pluizen.

Zelfs de officiële Global ROM van Xiaomi geeft het bericht "update.zip is corrupted". Lmao. Mi PC Suite herkende m'n Note 2 ook al niet trouwens.


Kreeg de Global ROM er niet op, via dit lukte het wel:

Oké, download officiële ROM(dus niet xiaomi.eu), dit is zo'n 900 MB. Rename naar update.zip.

Reboot naar recovery, wipe user data, reboot system, nu doe je vlug skip skip en selecteer je je taal. Oké, nu naar updater, selecteer update package en selecteer je update.zip.

Geen valse messages van corruptie en het installeert vliegensvlug!

Straks ff xiaomi.eu er proberen opknallen.
Voor een noob als ik is dit al een goed begin van een stappenplan, mijn note 2 zit nog steeds ramvol irritante bloatware.

Maar is er iemand die echt een noob-proof step-by-step work guide hiervan kent of kan maken?
pi_158136270
miui.com rom is ook corrupted op mijn xiaomi mi4c, krijg die kakbloatwarde der niet af, tis nu rustig vooralsnog. Ding blijft constant random apps installeren, tis nu even niet wo na de wipe en proberen een andere rom te installeren maarja dit kan zo niet doorblijven gaan
pi_158136638
quote:
1s.gif Op woensdag 9 december 2015 20:15 schreef funky_fart het volgende:

[..]

Voor een noob als ik is dit al een goed begin van een stappenplan, mijn note 2 zit nog steeds ramvol irritante bloatware.

Maar is er iemand die echt een noob-proof step-by-step work guide hiervan kent of kan maken?
Ik wil het ff voor je uitschrijven als ik wat meer tijd heb hoor.

De xiami.eu ROM krijg ik er echter nog steeds niet op, zucht.

Edit: Die xiaomi.eu ROMs vereisen TWRP voor installatie, vroeger was dit nog niet zo.

[ Bericht 7% gewijzigd door Brecht35 op 09-12-2015 21:33:49 ]
  donderdag 10 december 2015 @ 01:02:28 #108
388071 funky_fart
What do I smell here?
pi_158143550
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2015 20:32 schreef Brecht35 het volgende:

[..]

Ik wil het ff voor je uitschrijven als ik wat meer tijd heb hoor.

De xiami.eu ROM krijg ik er echter nog steeds niet op, zucht.

Edit: Die xiaomi.eu ROMs vereisen TWRP voor installatie, vroeger was dit nog niet zo.
Daar zou je me heel blij mee maken! :Y
pi_158150649
quote:
1s.gif Op donderdag 10 december 2015 01:02 schreef funky_fart het volgende:

[..]

Daar zou je me heel blij mee maken! :Y
TUTORIAL GLOBAL ROM

Oké, download officiële ROM(dus niet xiaomi.eu), dit is zo'n 900 MB.

ZORG DAT JE REDMI NOTE 2 TOCH ZO'N 70 PROCENT BATTERIJ HEEFT!!

Neem je Redmi Note 2 en download dit gewoon via wifi via je smartphone.
Deze ROM download je hier:
http://en.miui.com/download-274.html
Kies de bovenste versie(Stable ROM), dit is 913 MB. Kies voor "Download full ROM".

Wanneer de download klaar is open bestandsbeheer/file explorer, dit staat ergens onder sdcard0/Downloads ofzo, in ieder geval een mapje Downloads.

Bij mij is het ingedrukt houden op het bestand en dan kan je kiezen voor more=> rename, kan zijn dat het bij jou anders is.

Hernoem het bestand naar update.zip

PRECIES ZO!!

Start nu de app Updater. Rechtsbovenaan heb je 3 puntjes, klik hierop. Kies voor "Reboot to Recovery Mode".

Je telefoon herstart. Je zal je telefoon nu moeten bedienen met volumeknoppen en powerknop. Volumeknoppen zijn boven/onder en power knop is je kiesknop. Kies voor Engels

VANAF HIER WORDT ALLES VAN JE TELEFOON VERWIJDERD DUS MAAK BACKUP INDIEN NODIG

Hierna kan je kiezen voor een optie wipe user data, staat er bij jou wipe & reset? Geen paniek, druk daar dan op en daar kan je dan kiezen voor wipe user data. Je krijgt waarschuwing, maar je kiest voor yes.

Ga terug naar hoofdmenu in de recovery mode en kies voor Reboot => reboot to system

Nu doe je vlug skip skip en selecteer je je taal. Ga niet je wifi lopen ingeven ofzo, allemaal niet nodig, sla zoveel mogelijk stappen over zodat het snel voorbij is. Als je dan terug op je homemenu staat, ga naar updater

Klik terug op die 3 puntjes rechtsbovenaan, electeer update package en selecteer je update.zip.

Je telefoon reboot en het wordt automatisch geïnstalleerd. Proficiat, je hebt nu de officiële ROM van de Redmi Note 2. :)

Er is wel 1 vervelende bug: de spell checker van Google valt NIET uit te schakelen. Zelfs al schakel je alles uit in je toetsenbord, het blijft rode lijnen zetten onder "fout" gespelde woorden. Ik heb hier een fix voor gevonden.

TUTORIAL FIX SPELL CHECKER

Stop je Redmi Note 2 minstens 2 minuten in je PC zodat zeker de drivers geïnstalleerd zijn.

Download adb fastboot
https://www.androidfilehost.com/?fid=24052804347803384

Installeer het, als je virusscanner iets zegt van virus, negeer het, het is geen virus.

Next next, je kent dat wel.

Oké nu neem je je Redmi Note 2.
Settings
About PhoneTik 5/6/7 keer op MIUI Version tot hij zegt "you are now a developer" of iets dergelijks.
Gelukt? Prima!
Op naar

Settings
Additional Settings
Developer Options
Bij Debugging schakel je USB debugging in(debug mode when USB is connected)

Verbind je Redmi Note 2 via de micro usb kabel met je PC

Start adb fastboot op
Je krijgt nu een cmd window
Tik in:
adb shell
BELANGRIJK:
Ontgrendel nu je Redmi Note 2, hij vraagt je om toestemming, kies voor Allow!

Kijk terug naar je pc
Geef nu dit in(je kan rechtsklik kopiëren en rechtsklik plakken in je shell)
settings put secure spell_checker_enabled 0
Sluit adb fastboot, trek je Redmi Note 2 uit je laptop, de spell checker is niet meer.

Vragen? Shoot. :)
pi_158161150
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2015 14:33 schreef Brecht35 het volgende:

[..]

TUTORIAL GLOBAL ROM

Oké, download officiële ROM(dus niet xiaomi.eu), dit is zo'n 900 MB.

................................
Vragen? Shoot. :)
Ik ben benieuwd wat de reden is dat je de standaard recovery en global Rom verkiest boven TWRP recovery en EU Rom?
Met TWRP zijn er toch wat meer mogelijkheden. (oa Nandroid backup)
pi_158161655
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2015 21:41 schreef elinx het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd wat de reden is dat je de standaard recovery en global Rom verkiest boven TWRP recovery en EU Rom?
Met TWRP zijn er toch wat meer mogelijkheden. (oa Nandroid backup)
Oh, maar die verkies ik helemaal niet. Ik wou eerder een EU ROM van xiaomi.eu pakken, maar ik heb 0,0 ervaring met TWRP en zal me dus in de toekomst eens moeten inlezen om zo'n ROM te installeren.

Maar dat zal niet voor de nabije toekomst zijn ivm tijdsgebrek.
  donderdag 10 december 2015 @ 22:34:06 #112
388071 funky_fart
What do I smell here?
pi_158162318
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2015 14:33 schreef Brecht35 het volgende:

[..]

TUTORIAL GLOBAL ROM......

<FFWD>

Vragen? Shoot. :)
Dit is echt super, hartstikke bedankt!!!! _O_
pi_158164527
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2015 22:02 schreef Brecht35 het volgende:

[..]

Oh, maar die verkies ik helemaal niet. Ik wou eerder een EU ROM van xiaomi.eu pakken, maar ik heb 0,0 ervaring met TWRP en zal me dus in de toekomst eens moeten inlezen om zo'n ROM te installeren.

Maar dat zal niet voor de nabije toekomst zijn ivm tijdsgebrek.
OK, maar ondertussen wel met fastboot aan de slag, wat ook niet bepaald eenvoudig is. Met fastboot is het ook mogelijk om een andere recovery.img te flashen.

Maar de meest eenvoudige methode is dezelfde als jij net hebt uitgelegd.
Dus ook via de updater app. en staat hier beschreven

- Download TWRP recovery voor de Redmi Note 2
- Hernoem naar update.zip
Volg daarna weer je tutorial (wipe user data of wipe&reset overslaan)

Bij de volgende keer opstarten van recovery, wordt TWRP opgestart.
Je kan vervolgens mbv een touchscreen menu kiezen wat je wilt doen.
backup/restore, install enz.

Bij installeren hoef je niet te hernoemen naar update.zip en is dat ook mogelijk vanaf een externe SD kaart.

[ Bericht 0% gewijzigd door elinx op 11-12-2015 07:38:21 ]
pi_158166907
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 00:00 schreef elinx het volgende:

[..]

OK, maar ondertussen wel met fastboot aan de slag, wat ook niet bepaald eenvoudig is. Met fastboot is het ook mogelijk om een andere recovery.img te flashen.

Maar de meest eenvoudige methode is dezelfde als jij net hebt uitgelegd.
Dus ook via de updater app. en staat hier beschreven

- Download TWRP recovery voor de Redmi Note 2
- Hernoem naar update.zip
Volg daarna weer je tutorial (wipe user data of wipe&reset overslaan)

Bij de volgende keer opstarten van recovery, wordt TWRP opgestart.
Je kan vervolgens mbv een touchscreen menu kiezen wat je wilt doen.
backup/restore, install enz.

Bij installeren hoef je niet te hernoemen naar update.zip en is dat ook mogelijk vanaf een externe SD kaart.
Dus je installeert zogezegd TWRP recovery(via de updater app)?

Probleem is dat ik niet weet wat ik in TWRP moet doen. Eerst alles verwijderen en daarna pas installeren? Zou graag een stap voor stap guide zien, of een video ofzo die het toont zodat ik exact weet wat te doen(note: 0,0 ervaring met TWRP).
pi_158176501
TWRP recovery is feitelijk hetzelfde als de standaard Mi recovery, alleen met veel meer mogelijkheden. Je hoeft helemaal niks te verwijderen. TWRP komt in de plaats daarvan.
Daarom kan TWRP recovery ook worden gestart via de updater app.

voordelen:
Het is eenvoudig te bedienen met het touchscreen ipv volumeknop en volledig Engelstalig ipv eerst Engels te moeten kiezen. Daarbij komt nog dat je een zip bestand vanaf meerdere locaties kan installeren, niet hoeft te hernoemen en ook niet voorzien moet zijn van Xiaomi goedkeuring. (signed), zoals tegenwoordig het geval is bij de EU rom.

Voordat je een nieuwe Rom installeert kan je van de oude rom een volledige backup maken. Als de nieuwe rom niet bevalt of het flashen gaat mis, ga je binnen enkele minuten via restore terug naar de oude rom incl. alle instellingen en apps. die je reeds had op het moment van de backup. Dus alsof er niets is gebeurd. Op youtube zijn een heleboel video's te vinden, maar helaas niet van de Redmi Note 2. Het installatie stappenplan staat hier met plaatjes beschreven voor de Remi Note 2.

Je kan ook de EU rom installeren. In dat geval moet je wel waarschijnlijk eerst een reset uitvoeren zoals je in de tutorial hebt vermeld. Maar dat gaat dan via TWRP recovery.

Als je echter tevreden bent met je huidige rom is er geen noodzaak meer, maar misschien een volgende keer is het handig als TWRP recovery reeds is geïnstalleerd. Al was het maar om een backup te kunnen maken voor het geval dat je iets verknoeit.

[ Bericht 1% gewijzigd door elinx op 11-12-2015 19:31:03 ]
pi_158190118
Thanks, zal je post ff opslaan voor als ik in de toekomst een xiaomi.eu ROM zal flashen(wat zeker zal gebeuren). :)
pi_158190395
is het voor de mi4 hetzelfde? Behoud ik alle foto's enzo op de mobiel of die ook kwijt dan?

Word nu toch wel aardig gestoord van die reclame app pop ups 30x per dag..
'If you really think that the environment is less important than the economy try holding your breath while you count your money'
pi_158191471
Wie heeft ervaringen met de xiaomi redmi note 3. Heb ASAP een nieuwe telefoon nodig. :). 5.5 inch en een goede camera is must.
  zaterdag 12 december 2015 @ 14:28:43 #119
388071 funky_fart
What do I smell here?
pi_158193169
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 12:37 schreef cb2013 het volgende:
Wie heeft ervaringen met de xiaomi redmi note 3. Heb ASAP een nieuwe telefoon nodig. :). 5.5 inch en een goede camera is must.
Een week uit ofzo...
  zaterdag 12 december 2015 @ 14:31:00 #120
388071 funky_fart
What do I smell here?
pi_158193207
Heb eerst de uitleg van Brecht35 gevolgd,maar kon de rom niet flashen vanwege signature probleem.

Vervolgens twrp eropgezet,in een tiet alles geregeld. Perfect! *O*
pi_158194305
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 11:13 schreef poker4lifee het volgende:
is het voor de mi4 hetzelfde? Behoud ik alle foto's enzo op de mobiel of die ook kwijt dan?.......
Ik weet niet precies wat je bedoelt, maar bij een reset zijn zowiezo je apps weg. Foto's ed niet.
Als het om de installatie van TWRP gaat, dan moet je op zoek naar een versie die specifiek voor de Mi4 is bedoeld. Een verkeerde versie leidt ertoe dat je geen nieuwe rom's meer kan installeren zonder eerst via een omweg (fastboot) weer een juiste recovery image geflasht te hebben.

[ Bericht 3% gewijzigd door elinx op 12-12-2015 15:44:21 ]
  zondag 13 december 2015 @ 15:34:09 #122
171953 MrStock
Zedde gej joa!
pi_158216514
Ik ga in maart of april een paar weken naar China. Als ik hier de specificaties van een bepaald model opzoek en deze voldoet voor de Nederlandse netwerken, kan ik die dan gewoon kopen of kijk ik dan naar de Europese variant?
Neem jezelf niet te serieus, dat doen anderen ook niet bij jou......
  maandag 14 december 2015 @ 11:28:47 #123
327191 RobertNL
For your gear.
pi_158233388
quote:
0s.gif Op zondag 13 december 2015 15:34 schreef MrStock het volgende:
Ik ga in maart of april een paar weken naar China. Als ik hier de specificaties van een bepaald model opzoek en deze voldoet voor de Nederlandse netwerken, kan ik die dan gewoon kopen of kijk ik dan naar de Europese variant?
Dan kom je er vast achter dat ze daar in de winkel zeer lastig te vinden zijn ;)
Verder altijd goed opletten wat je koopt daar, stuk lastiger en als het iets lijkt op Yongsan hier in Korea dan weten de verkopers maar bar weinig van het materiaal dat ze verkopen ;)
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_158242397
Mijn vorige smartphone had geen notificatieled, dus ik vind het wel wennen op de Redmi Note 2. Komt daar die irritante batterijmelding bij...Dus ik schakel de notificatieled uit.

Jammer genoeg valt de batterijnotificatie niet onder de "notificaties", dus blijft hij pinken.

Letterlijk elke 2/3 seconden pinkt er een rood lampje als je batterij <15% is. Dat is verschrikkelijk irritant en valt voor zover ik weet niet uit te schakelen.

Mehh.
  dinsdag 15 december 2015 @ 05:07:03 #125
132806 tokko1
Wat Shiz zegt ..
pi_158253393
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 11:28 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Dan kom je er vast achter dat ze daar in de winkel zeer lastig te vinden zijn ;)
Verder altijd goed opletten wat je koopt daar, stuk lastiger en als het iets lijkt op Yongsan hier in Korea dan weten de verkopers maar bar weinig van het materiaal dat ze verkopen ;)
Inderdaad, hier in de winkels kan je echt niet 'zomaar' een telefoon kopen behalve als het een westers modelletje is als Iphone of Samsung. Soms hebben ze nog een Vivo of ander alternatief chinees merk.. maar over het algemeen zul je niet zo snel wat in de winkel kunnen kopen.
Check mijn china reviews op Reviewblog.tweakers.net
pi_158262322
Iemand nog interesse in een NEO N002 onderdelen? Heb 2 batterijen en een complete telefoon die niet meer werkt.
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
  dinsdag 15 december 2015 @ 18:51:44 #127
388071 funky_fart
What do I smell here?
pi_158264425
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 17:00 schreef Miniem het volgende:
Iemand nog interesse in een NEO N002 onderdelen? Heb 2 batterijen en een complete telefoon die niet meer werkt.
Ik ook, inclusief 2 batterijen maar hij werkt nog wél probleemloos :) ):O
pi_158267810
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 december 2015 18:51 schreef funky_fart het volgende:

[..]

Ik ook, inclusief 2 batterijen maar hij werkt nog wél probleemloos :) ):O
Wil je mijn onderdelen hebben?
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_158268071
Vraagje, ik heb sinds vandaag de Xiaomi note 2 en wil ik een paar icons van (ik noem het maar even zo) het bureaublad verwijderen zoals browser en muziek. Ik kom er niet uit hoe dat moet.
Tevens wil ik bijv galerij wel op het bureaublad en zo nog een paar andere dingen. Maar waar je dat vind en hoe je die icons dan op het bureaublad krijgt...
Heb tevens een versie van ibuygou.
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_158268506
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 20:54 schreef Miniem het volgende:
Vraagje, ik heb sinds vandaag de Xiaomi note 2 en wil ik een paar icons van (ik noem het maar even zo) het bureaublad verwijderen zoals browser en muziek. Ik kom er niet uit hoe dat moet.
Tevens wil ik bijv galerij wel op het bureaublad en zo nog een paar andere dingen. Maar waar je dat vind en hoe je die icons dan op het bureaublad krijgt...
Heb tevens een versie van ibuygou.
Ingedrukt houden en dan naar het kruisje slepen? Anders nova launcher erop knallen.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_158268586
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 21:06 schreef rene90 het volgende:

[..]

Ingedrukt houden en dan naar het kruisje slepen? Anders nova launcher erop knallen.
Dat lukt alleen met zelf gedownloade apps. bij deze niet.
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
  dinsdag 15 december 2015 @ 23:10:32 #132
385966 N22
Ditmael niet tevergeefs
pi_158272902
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 21:08 schreef Miniem het volgende:

[..]

Dat lukt alleen met zelf gedownloade apps. bij deze niet.
Hetzelfde probleem hier op de Note 2, ik heb voor die apps maar een mapje gemaakt op m'n (tweede) homescreen.
Op de dementie-afdeling bestaat elke avondmaaltijd uit vergeten groenten
pi_158278090
Je kan geen apps verwijderen van het systeem zelf. Xiaomi heeft geen app-drawer, elke app staat op je bureaublad. Ze in een mapje plaatsen is het gemakkelijkste. Bij mij staan ze op m'n 2de pagina(op m'n hoofdpagina staan m'n meest gebruikte apps).

Batterij van de Note 2 is misschien iets te klein, ik snap dat ze voor 4k mah zijn gegaan in de Note 3. Ik kom van de Lenovo A806, dus ik ben veel slechter gewoon dan de Note 2. Ik kan ermee leven. :)

[ Bericht 38% gewijzigd door Brecht35 op 16-12-2015 11:55:40 ]
  donderdag 17 december 2015 @ 16:26:17 #134
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_158309628
Nieuwe indiase smartphone; de nieuwe Yu

http://www.yuplaygod.com/product/yutopia/index.html

killer
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_158310824
Doesn't look too shabby...
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_158310860
Redmi Note 2 eigenaars die tips hebben in verband met batterijleven? Begin erop te letten en het is eigenlijk redelijk slecht. 13 minuten en ik was 12% kwijt terwijl ik geen zware toepassingen draai..

Wifi en locatie wel constant aan, email sync staat uit(maar runt wel 3/4 services in de achtergrond...).
pi_158312280
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 17:33 schreef Brecht35 het volgende:
Redmi Note 2 eigenaars die tips hebben in verband met batterijleven? Begin erop te letten en het is eigenlijk redelijk slecht. 13 minuten en ik was 12% kwijt terwijl ik geen zware toepassingen draai..

Wifi en locatie wel constant aan, email sync staat uit(maar runt wel 3/4 services in de achtergrond...).
Telefoon al eens opnieuw opgestart?

Heb mijn Mi4c sinds vanochtend 06.30 van de lader en hij staat nu op 82% (wifi, locatie en sync aan).
pi_158312593
Dacht ik in eerste instantie ook aan, lijkt wel beetje beter te gaan nu.
pi_158320849
quote:
just $169.99
Trust me. Die gaat niet beter zijn dan die Yu van 350 pleuro. En Cyanogen is ook wel een big point.
Over 'big' gesproken. 5.7" maakt het een dealbreaker. Die 5.2" is dan op het randje van wat ik vind kunnen (eigenlijk 5", die .2" wilde ik wel sjoemelen bij de Nubia Z9 omdat het een echte edge-to-edge is, met de metalen bumper next, dus 5.2" mét randen is eigenlijk al wat aan de te grote kant).
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_158321402
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 23:54 schreef shiznuts het volgende:

[..]

Trust me. Die gaat niet beter zijn dan die Yu van 350 pleuro. En Cyanogen is ook wel een big point.
Over 'big' gesproken. 5.7" maakt het een dealbreaker. Die 5.2" is dan op het randje van wat ik vind kunnen (eigenlijk 5", die .2" wilde ik wel sjoemelen bij de Nubia Z9 omdat het een echte edge-to-edge is, met de metalen bumper next, dus 5.2" mét randen is eigenlijk al wat aan de te grote kant).
Begrijpelijk. Ik heb nu een Note 2, groter dan dat wil ik echt niet gaan. Het is heel leuk om een groot scherm te hebben, maar groter dan 5,5 inch is echt niet meer handig. Ik vind 5,5 tbh al wat te groot.
  vrijdag 18 december 2015 @ 08:16:05 #142
388071 funky_fart
What do I smell here?
pi_158323300
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 17:33 schreef Brecht35 het volgende:
Redmi Note 2 eigenaars die tips hebben in verband met batterijleven? Begin erop te letten en het is eigenlijk redelijk slecht. 13 minuten en ik was 12% kwijt terwijl ik geen zware toepassingen draai..

Wifi en locatie wel constant aan, email sync staat uit(maar runt wel 3/4 services in de achtergrond...).
Ook geen last van hier. Andere rom? ;)
  vrijdag 18 december 2015 @ 08:18:52 #143
388071 funky_fart
What do I smell here?
pi_158323320
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 20:47 schreef Miniem het volgende:

[..]

Wil je mijn onderdelen hebben?
Aardig van je, maar nee hoor. Hij ligt bij mij ook stof te vangen.
pi_158323325
quote:
0 kans dat het ook echt met die specs uitkomt.
  vrijdag 18 december 2015 @ 08:27:21 #145
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_158323387
quote:
Ik kies een snapdragon any day over MT, 5.2 over 5.7 en Cyanogen over Alles. Dus voor mij niet.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_158324539
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 december 2015 08:16 schreef funky_fart het volgende:

[..]

Ook geen last van hier. Andere rom? ;)
Kans zit erin dat ik wat sneller ga overschakelen op een xiaomi.eu ROM.. O~)
pi_158327684
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2015 23:54 schreef shiznuts het volgende:

[..]

Trust me. Die gaat niet beter zijn dan die Yu van 350 pleuro. En Cyanogen is ook wel een big point.
Over 'big' gesproken. 5.7" maakt het een dealbreaker. Die 5.2" is dan op het randje van wat ik vind kunnen (eigenlijk 5", die .2" wilde ik wel sjoemelen bij de Nubia Z9 omdat het een echte edge-to-edge is, met de metalen bumper next, dus 5.2" mét randen is eigenlijk al wat aan de te grote kant).
Ik zat te wachten op de xiaomi mi5. Maar ik lees nu overal dat deze ook een 5.5 inch scherm krijgt. En dat vind ik gewoon echt te groot. Dus dan zou deze met 5.2 een goede optie zijn?
  vrijdag 18 december 2015 @ 13:43:34 #148
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_158327942
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2015 13:32 schreef Stansfield het volgende:

[..]

Ik zat te wachten op de xiaomi mi5. Maar ik lees nu overal dat deze ook een 5.5 inch scherm krijgt. En dat vind ik gewoon echt te groot. Dus dan zou deze met 5.2 een goede optie zijn?
:Y So far so good. Ben ook wel benieuwd naar de camera, want hij heeft een soort Nokia Pureview-opbouw. Mist dan waarschijnlijk edge-to-edge en pressure sensitive scherm... ook dualSIM. Maar verder wel om enthousiast over te geraken. Blijft alleen maar de vraag of je zoiets makkelijk/met weinig kosten uit India naar hier krijgt..?

De Kingzone K1 Turbo heb ik een tijdje kunnen testen, was me met 5.5" echt te groot. 5.0" is eigenlijk perfect. De Nubia Z9 gaat met z'n 5.2" nog, omdat het dus een echte edge-to-edge display is zonder schermranden. 5.2" met schermranden is dus al eigenlijk weer een stretch, maar moet nog net kunnen. Gelukkig zie je LG en Motorala inzetten op dat formaat voor sommige wat higher-end modellen.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_158328038
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2015 13:43 schreef shiznuts het volgende:

[..]

:Y So far so good. Ben ook wel benieuwd naar de camera, want hij heeft een soort Nokia Pureview-opbouw. Mist dan waarschijnlijk edge-to-edge en pressure sensitive scherm... ook dualSIM. Maar verder wel om enthousiast over te geraken. Blijft alleen maar de vraag of je zoiets makkelijk/met weinig kosten uit India naar hier krijgt..?

De Kingzone K1 Turbo heb ik een tijdje kunnen testen, was me met 5.5" echt te groot. 5.0" is eigenlijk perfect. De Nubia Z9 gaat met z'n 5.2" nog, omdat het dus een echte edge-to-edge display is zonder schermranden. 5.2" met schermranden is dus al eigenlijk weer een stretch, maar moet nog net kunnen. Gelukkig zie je LG en Motorala inzetten op dat formaat voor sommige wat higher-end modellen.
En dan ook nog met een europese rom. Was van plan mijn mi5 als die uitkomt bij ibuygou te bestellen.
pi_158328054
Zijn weer wat Chinaphone reviewtjes voorbij gekomen op de Frontpage, voor alles over de Chinaphones kan je deze tag gebruiken:
http://frontpage.fok.nl/tag/chinaphone

De laatste drie:
DOOGEE F3 Pro
DOOGEE F5
UMI Iron Pro
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  zaterdag 19 december 2015 @ 01:44:52 #151
450342 irish.joe
selfie-koning in spé
pi_158348234
Dank voor het verwijzen naar de reviews; was al een tijdje aan het kijken naar de Doogee F5.

Toch na het lezen van de review, begin ik weer te twijfelen tussen deze drie:
* Doogee F5
* Jaiyu S3+
* UMI Iron Pro

Ik ben zelf iets meer geneigd voor de Jaiyu te gaan kiezen vanwege de specs, goede ervaringen van anderen met Jaiyu toestellen en de prijs.
Klopt mijn gevoel hierbij, of..?
nec cito nec tarde
  zaterdag 19 december 2015 @ 01:49:24 #152
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_158348324
Gaat al een tijdje aardig downhill met Jiayu. Zijn nauwelijks nog van betekenis.
De S3+ is ook alleen maar een S3 met wat verhipte internals. Taking the cheap route.
Maar eigenlijk komen alle andere merken met een compleet nieuwe redesign foon uit telkens... makes sense als je ziet hoe snel het gaat met technologie en de concurrentie. Dan moet je er ook een flinke schep bovenop doen. We hadden ooit eens een Jiayu-reeks omdat ze dé go-to manufacturer waren... dezer dagen... not so sure hoor. :N

Vind zoiets dan al geiniger: http://www.gearbest.com/cell-phones/pp_260889.html
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  zaterdag 19 december 2015 @ 02:17:10 #153
450342 irish.joe
selfie-koning in spé
pi_158348780
Ah, okee...

Die Kingzone heb ik voorbij zien komen, is dit ook een goed merk?
(Heb er niet zo heel veel over kunnen vinden namelijk?)
nec cito nec tarde
  zaterdag 19 december 2015 @ 02:26:24 #154
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_158348910
Tegeltje in de OP naar http://kingzone.cc voor meer info.

Weet niet hoe het met de K2 is, maar ik was best onder de indruk van de K1 Turbo zoals te lezen was hier: DIG / [Chinese Smartphones] #42 - Android Phone uit china . Alleen hoeft van mij persoonlijk de 5.5" dus niet.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  zaterdag 19 december 2015 @ 02:28:23 #155
450342 irish.joe
selfie-koning in spé
pi_158348940
Ik dacht eerst dat 5" ook de max zou zijn.

Nu ik af en toe wat doe op een 5.5", begin ik mij er steeds minder aan te ergeren. ;)
nec cito nec tarde
  zaterdag 19 december 2015 @ 02:41:16 #156
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_158349129
Als je helemaal up-to-date wilt zijn met het laatste nieuwe... er is nu de Xiaomi Redmi Note 3... 5.5". Heb je een topmerk te pakken dan ook. Meizu is ook een topmerk en heeft in het segment de Meizu M2 Note. Letv. Die hebben de Letv 1s en One X600. Zijn toch drie aardige namen met aardige phones. :Y
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  zaterdag 19 december 2015 @ 09:30:20 #157
450342 irish.joe
selfie-koning in spé
pi_158351209
Die Letv One X600 ziet er wel gaaf uit.

Is het tegenwoordig nog een groot probleem als telefoons geen 800Mhz 4G wordt ondersteund.
Ik meen mij te herinneren dat dit een tijdje terug nog een groot issue was. (Maar de grote providers hebben nu toch allemaal een redelijk landelijke dekking wat 1800 en 2100 betreft?
nec cito nec tarde
pi_158356297
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2015 09:30 schreef irish.joe het volgende:
Die Letv One X600 ziet er wel gaaf uit.

Is het tegenwoordig nog een groot probleem als telefoons geen 800Mhz 4G wordt ondersteund.
Ik meen mij te herinneren dat dit een tijdje terug nog een groot issue was. (Maar de grote providers hebben nu toch allemaal een redelijk landelijke dekking wat 1800 en 2100 betreft?
Ik ervaar niet al te veel problemen met mijn redmi note 2 icm tmobile. Heel vaak 4g, zelfs in de trein...
pi_158374515
Volgens mij is die kabel van Xiaomi zo rot als wat. Ik heb bij wijze van test mijn tablet ermee opgeladen tot 100%, dat ding verloor 26% batterij tijdens de nacht(geen gebruik) terwijl ik alle apps gekilld had.

Nu even proberen met de kabel van m'n tablet en de batterij kalibreren, want die is nu zo rot als wat wss.

Hiervoor laadde ik m'n Redmi Note 2 met de kabel van m'n tablet, toen ging de batterij nog goed mee. Bij wijze van test laadde ik na de batterijproblemen m'n Note 2 met de tabletkabel, maar toen gaf ie even slechte performance als ervoor(dus die Xiaomi kabel moet iets verneukt hebben, de batterijkalibratie?).

In ieder geval, het feit dat m'n tablet zomaar 26% verliest terwijl ie hiervoor max 5 ofzo(echt heel groot genomen, normaal verliest ie amper % als je er niks mee doet) na gebruik met de Xiaomi kabel zegt me dat die kabel rot is.

Edit: Ik DENK dat ik het probleem te pakken heb. De Note 2 laadt nu toch al aan een realistischer tempo op.

https://www.androidpit.co(...)-your-android-device

Helemaal leegtrekken tot ie zichzelf uitschakelde en nu is ie aan het opladen tot 100%. Kabel van Xiaomi is iig zo rot als wat..

Edit:

Terwijl ik met een Note 2 zit wiens batterijleven een ongekende boost heeft gekregen, kan ik met 100% zekerheid zeggen dat de Xiaomi-kabel rot was.

[ Bericht 11% gewijzigd door Brecht35 op 20-12-2015 17:28:01 ]
pi_158410477
Mensen je kunt de Nubia z9 mini nu voor 140!!! dollar bestellen op en.jd.com Just sayinnn :D
  Moderator maandag 21 december 2015 @ 15:10:07 #161
389626 crew  dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_158410860
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2015 14:56 schreef El_Loco het volgende:
Mensen je kunt de Nubia z9 mini nu voor 140!!! dollar bestellen op en.jd.com Just sayinnn :D
Op sommige punten een upgrade van m'n z7 mini. Op sommige punten niet. Mmmm twijfel twijfel.
En geen edge to edge zoals de gewone z9 :N :N
Denk eraan kinders, als je niet zondigt dan is Jezus voor niks gestorven
Keiharde porno!
pi_158419907
Mijn Xiaomi Mi2s begint het te begeven ben ik bang, krijg soms dat het scherm heel raar begint te doen en dan ineens op zwart gaat. Niet meer aan te krijgen met de power knop, alleen speelt bijvoorbeeld muziek wel door, kan ik het volume nog wel bedienen. Na herstarten werkt hij weer even prima. Iemand die hier ervaring mee heeft?

Btw. Heb al een andere ROM geprobeerd maar dit verhelpte het maar voor 1 dag.
pi_158460563
Leuke actie van Oukitel. Je eigen logo op je foon.
http://www.oukitel.cc/christmas/index.html

De Oukitel K10000 is verder redelijk basic qua specs maar 10.000mAh :P

SoC: MT6735P
Memory: 2GB + 16GB
Display:5.5", IPS HD
Battery: 10000mAh, Li-Polymer battery
Cameras: 5.0+13.0 (interpolated)
Talk Time: 70Hours
Standby Time: 4G:33days 3G:55days 2G:77days
Languages: 52 languages
OS: Android 5.1 (CM 12.1 mogelijk)
Sensors: G-Sensor, Proximity Sensor, Light Sensor, E-Compass

en je kan er mee koken:
pi_158462478
quote:
11s.gif Op maandag 21 december 2015 15:10 schreef dud0r het volgende:

[..]

Op sommige punten een upgrade van m'n z7 mini. Op sommige punten niet. Mmmm twijfel twijfel.
En geen edge to edge zoals de gewone z9 :N :N
Klopt helemaal, maar aangezien de accu van mijn z7 mini nu echt dramatisch is (terwijl ik hem al eens heb vervangen) en de accu van de z9 ook nog een stuk groter is, de z9 mooier is en betere camera's heeft, voor deze prijs, kon ik hem echt niet voorbij laten gaan :)
pi_158491636
Ik krijg 4-5 uur on-screen tijd uit m'n Note 2. Kan ik niet echt over klagen, denk ik dan? Nu had ik 5h 15 min met nog 4% over.
  zaterdag 26 december 2015 @ 09:29:15 #166
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_158535442
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2015 20:38 schreef Snorrenbaard het volgende:
Mijn Xiaomi Mi2s begint het te begeven ben ik bang, krijg soms dat het scherm heel raar begint te doen en dan ineens op zwart gaat. Niet meer aan te krijgen met de power knop, alleen speelt bijvoorbeeld muziek wel door, kan ik het volume nog wel bedienen. Na herstarten werkt hij weer even prima. Iemand die hier ervaring mee heeft?

Btw. Heb al een andere ROM geprobeerd maar dit verhelpte het maar voor 1 dag.
Beetje herkenbaar, mijn Mi2S heeft last van ghost touches en het is de laatste dagen wel erg extreem, reageert dan totaal niet meer, accu even eruit halen en starten helpt ook niet altijd even goed.

Ga zo een andere rom erop zetten, maar ben bang dat het een andere telefoon wordt.
Drugs are good mkay?
pi_158563473
quote:
1s.gif Op maandag 30 november 2015 23:11 schreef Jonmen het volgende:

[..]

Jiayu.de -> RC1
Inmiddels RC2. Jiayu S3S blijft een geweldige telefoon, zeker met Android 5.1.1. Heb hem sinds mei en nog geen seconde spijt van gehad ^O^
pi_158576886
Nu een tijdje de Mi4C in gebruik. Heel tevreden over het algemeen, maar toch nog een paar kleine puntjes zoals zeer onregelmatige accu (ene dag een paar uur, andere dag een dag+nacht). Verder nog steeds niet kunnen vinden hoe je de 'standaard' app store instelt. Als ik een app online vind en dan wil downloaden, opent de MIUI Appstore, niet de Google Play Store.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_158640892
Ik ben nu in China. Als ik een mobiel hier in de winkel wil kopen (bv een Xiaomi) waar moet ik dan op letten? Zullen bv alle telefoon van xiaomi goed bruikbaar zijn in Europa? En ik zag dat de telefoons hier geen Google play store bevatten, waarschijnlijk omdat zowat alles van Google is geblokkeerd. Is dit makkelijk te fixen?
  dinsdag 29 december 2015 @ 18:15:27 #170
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_158642639
Je hebt de OP (OpeningsPost) gelezen?

Daar vind je punten zoals dat je belang kunt hebben bij het feit dat er aardig wat community support is voor het toestel en dat er dus root en ROM flash walkthroughs te vinden en toe te passen zijn. En qua netwerkcompatibiliteit is het letten op multibandspecificaties. Ook hier in de OP kijken naar de frequentiebanden die in Nederland verdeeld zijn en welke banden je toestel ondersteunt. Hiervoor niet zozeer naar het algemene model online kijken, omdat het kan zijn dat er verschillende regionale versies zijn uitgebracht waarvoor verschillende banden gelden.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  woensdag 30 december 2015 @ 02:51:18 #171
132806 tokko1
Wat Shiz zegt ..
pi_158662235

CHI / [Reviews] [Review] Jiayu S3+

Review van de Jiayu S3+ staat online ;)

[ Bericht 10% gewijzigd door tokko1 op 30-12-2015 04:09:14 ]
Check mijn china reviews op Reviewblog.tweakers.net
pi_158662763
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 18:15 schreef shiznuts het volgende:
Je hebt de OP (OpeningsPost) gelezen?

Daar vind je punten zoals dat je belang kunt hebben bij het feit dat er aardig wat community support is voor het toestel en dat er dus root en ROM flash walkthroughs te vinden en toe te passen zijn. En qua netwerkcompatibiliteit is het letten op multibandspecificaties. Ook hier in de OP kijken naar de frequentiebanden die in Nederland verdeeld zijn en welke banden je toestel ondersteunt. Hiervoor niet zozeer naar het algemene model online kijken, omdat het kan zijn dat er verschillende regionale versies zijn uitgebracht waarvoor verschillende banden gelden.
Ik heb het wel gelezen, maar ik kan geen Chinees. Vroeger had mijn vader bv weleens een Nokia telefoon uit China gehaald, maar die had geen Wi-Fi module erin, terwijl de Nederlandse versie wel Wi-Fi had. Dus dacht misschien de versies die hier verkocht worden anders zijn dan die online voor de westerse markt verkocht worden?
Dus vroeg ik mij af waar ik dan op moet letten.
pi_158662938
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2015 04:11 schreef xileS het volgende:

[..]

Ik heb het wel gelezen, maar ik kan geen Chinees. Vroeger had mijn vader bv weleens een Nokia telefoon uit China gehaald, maar die had geen Wi-Fi module erin, terwijl de Nederlandse versie wel Wi-Fi had. Dus dacht misschien de versies die hier verkocht worden anders zijn dan die online voor de westerse markt verkocht worden?
Dus vroeg ik mij af waar ik dan op moet letten.
Je moet goed opletten welke versie je koopt. Vaak aangeduid in de winkel met China Telecom / China Unicom of China Mobile versie. Is vooral voor 3G van belang (TD-SCDMA / WCDMA etc).

Maar ik zou sowieso niet aanraden om in een fysieke winkel in China te kopen. Die zijn een stuk duurder dan online op JD.com of bijv. Mi.com. En grote kans dat je afgezet wordt als je geen Chinees kan >:)
pi_158663002
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2015 19:24 schreef Hojdhopper het volgende:
Nu een tijdje de Mi4C in gebruik. Heel tevreden over het algemeen, maar toch nog een paar kleine puntjes zoals zeer onregelmatige accu (ene dag een paar uur, andere dag een dag+nacht). Verder nog steeds niet kunnen vinden hoe je de 'standaard' app store instelt. Als ik een app online vind en dan wil downloaden, opent de MIUI Appstore, niet de Google Play Store.
Ik neem aan dat je de xiaomi.eu rom er niet op hebt staan dan? Dat was meteen het eerste wat je had moeten doen toen je hem kreeg.
pi_158663358
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 05:23 schreef Kenzi het volgende:

[..]

Je moet goed opletten welke versie je koopt. Vaak aangeduid in de winkel met China Telecom / China Unicom of China Mobile versie. Is vooral voor 3G van belang (TD-SCDMA / WCDMA etc).

Maar ik zou sowieso niet aanraden om in een fysieke winkel in China te kopen. Die zijn een stuk duurder dan online op JD.com of bijv. Mi.com. En grote kans dat je afgezet wordt als je geen Chinees kan >:)
Thanks voor je reactie, ik begrijp dus dat bv van Xiaomi zelfs meerdere versies in omloop kunnen zijn? Ik las in de OP dat ik geen TD-SCDMA moet hebben. Ik moet dus als ik een tel wil halen erop letten/vragen dat die 3G en WCDMA heeft toch?

Als ik een tel zie, zal ik idd eerst de prijs proberen te vergelijken. Ik ben op de hoogte dat ik zelf hier snel afgezet kan worden, maar gelukkig spreekt mijn vriendin wel goed Chinees :).
pi_158663381
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2015 07:57 schreef xileS het volgende:

[..]

Thanks voor je reactie, ik begrijp dus dat bv van Xiaomi zelfs meerdere versies in omloop kunnen zijn? Ik las in de OP dat ik geen TD-SCDMA moet hebben. Ik moet dus als ik een tel wil halen erop letten/vragen dat die 3G en WCDMA heeft toch?

Als ik een tel zie, zal ik idd eerst de prijs proberen te vergelijken. Ik ben op de hoogte dat ik zelf hier snel afgezet kan worden, maar gelukkig spreekt mijn vriendin wel goed Chinees :).
Als je specifiek voor Xiaomi wil gaan, bestel hem dan op Mi.com. Vandaag besteld, morgen bezorgd. En dat kan gewoon een hotel oid zijn.
Xiaomi heeft namelijk zelf heel weinig officiele verkooppunten in China en er zijn zat namaak te krijgen.
pi_158665785
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 08:02 schreef Kenzi het volgende:

[..]

Als je specifiek voor Xiaomi wil gaan, bestel hem dan op Mi.com. Vandaag besteld, morgen bezorgd. En dat kan gewoon een hotel oid zijn.
Xiaomi heeft namelijk zelf heel weinig officiele verkooppunten in China en er zijn zat namaak te krijgen.
Ik heb nog niks specifieks in gedachten, maar ik ben niet vaak in China en dacht als ik een goede telefoon voor "weinig" kan kopen waarom niet. Ik had al een keer gehoord dat er alleen een officiële verkooppunt in Shanghai was van Xiaomi. Thanks voor de advies om online te kopen bij Xiaomi zelf (zo'n weegschaal lijkt mij trouwens ook wel iets, alleen vanwege de hoge verzendkosten naar NL heb ik die nooit besteld), ik had idd al gehoord dat het mogelijk is om online te bestellen en te laten bezorgen. Alleen ik had begrepen dat je wel met Alipay moet betalen. Zonet even VPN en chrome Google translate op mobiel aangezet en ik zie idd alleen een alipay optie, maar dat heb ik dus niet. Hiervoor heb je een Chinese rekening nodig heb ik begrepen.
pi_158665906
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2015 11:05 schreef xileS het volgende:

[..]

Ik heb nog niks specifieks in gedachten, maar ik ben niet vaak in China en dacht als ik een goede telefoon voor "weinig" kan kopen waarom niet. Ik had al een keer gehoord dat er alleen een officiële verkooppunt in Shanghai was van Xiaomi. Thanks voor de advies om online te kopen bij Xiaomi zelf (zo'n weegschaal lijkt mij trouwens ook wel iets, alleen vanwege de hoge verzendkosten naar NL heb ik die nooit besteld), ik had idd al gehoord dat het mogelijk is om online te bestellen en te laten bezorgen. Alleen ik had begrepen dat je wel met Alipay moet betalen. Zonet even VPN en chrome Google translate op mobiel aangezet en ik zie idd alleen een alipay optie, maar dat heb ik dus niet. Hiervoor heb je een Chinese rekening nodig heb ik begrepen.
Sinds kort is het mogelijk om met een buitenlandse bankrekening een Alipay account te openen. Ik heb het zelf nog niet geprobeerd (ABN AMRO heeft mijn kaart geblokkeerd en wil dat ik naar NL kom voor een nieuwe pas :') 8)7 )

Mi heeft inmiddels een handvol winkels waaronder Shanghai, Beijing en Hong Kong. Ook zijn er een beperkt aantal officiele resellers. Maar de online shop is snel en veilig.

JD.com is ook een goede shop om te bestellen (en je kan met creditcard betalen).
pi_158668543
Is er al een costum rom voor de m2 note van meizu?
Gino ♥
pi_158669382
En zou iemand mij kunnen helpen met stap 3 en 4 van methode 1? :(

https://meizufans.eu/foru(...)inese-mainland-meizu
Gino ♥
pi_158674926
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 11:11 schreef Kenzi het volgende:

[..]

Sinds kort is het mogelijk om met een buitenlandse bankrekening een Alipay account te openen. Ik heb het zelf nog niet geprobeerd (ABN AMRO heeft mijn kaart geblokkeerd en wil dat ik naar NL kom voor een nieuwe pas :') 8)7 )

Mi heeft inmiddels een handvol winkels waaronder Shanghai, Beijing en Hong Kong. Ook zijn er een beperkt aantal officiele resellers. Maar de online shop is snel en veilig.

JD.com is ook een goede shop om te bestellen (en je kan met creditcard betalen).
Heb het zonet even geprobeerd om een account aan te maken met een brakke Wi-Fi verbinding, volgens mij is het gelukt. Zag wel dat mijn creditcard al gelijk was gekoppeld :O. Waarschijnlijk omdat ik die weleens had gebruikt met aliexpress . Alleen ik heb mijn account nog niet geverifiëerd. Ik weet niet of dit verplicht is? Identity-verified account enjoys a higher payment limit, staat er alleen. Om te verifiëren vragen ze een kopie van id en bewijs dat je op de opgegeven adres woont. Wat best veel gevraagd is en ik nu even geen zin in heb. Hoeveel zal de limiet nu zijn zonder verificatie (als die het überhaupt doet zonder verificatie)? Heb dit namelijk niet kunnen vinden.
pi_158737393
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2015 05:53 schreef ketamientje het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je de xiaomi.eu rom er niet op hebt staan dan? Dat was meteen het eerste wat je had moeten doen toen je hem kreeg.
Deze stond er standaard al op toen ik hem kreeg. :)
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_158739993
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2015 11:11 schreef Kenzi het volgende:

[..]

Sinds kort is het mogelijk om met een buitenlandse bankrekening een Alipay account te openen. Ik heb het zelf nog niet geprobeerd (ABN AMRO heeft mijn kaart geblokkeerd en wil dat ik naar NL kom voor een nieuwe pas :') 8)7 )

Ik probeer heletijd om te betalen met mijn alipay account, maar zodra ik wil inloggen bij het betalen met mijn account die ik via intl.alipay.com heb aangemaakt zegt hij dat de account niet bestaat, dacht eerst dat ik mijn account moest laten verifiëren (kopie paspoort en bewijs van adres enzo), maar nu lees ik dit in hun FAQ: Can I use Alipay Account on other sites?

I understand that you would like to use your Alipay Account to make a payment on another site.Currently, your Alipay Account can only be used for making payments and receiving refunds on AliExpress. We would like to apologize for the inconvenience this has caused. Thank you for your patience ...

Dus waarschijnlijk is dit niet eens mogelijk?

Ik heb wel bij het betalen een nieuwe alipay account aan kunnen maken, die lijkt het wel te werken, totdat ik een betaalpas moet toevoegen, dan pakt hij mijn europese creditcard niet :(.

Ik blijf hier ongeveer nog een week, denk dat het niet mogelijk is om alsnog online iets van mi.com te kunnen bestellen met mijn eigen rekening.

[ Bericht 4% gewijzigd door xileS op 01-01-2016 18:38:58 ]
  zaterdag 2 januari 2016 @ 05:03:27 #184
132806 tokko1
Wat Shiz zegt ..
pi_158753554
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2016 17:34 schreef xileS het volgende:

[..]

Ik probeer heletijd om te betalen met mijn alipay account, maar zodra ik wil inloggen bij het betalen met mijn account die ik via intl.alipay.com heb aangemaakt zegt hij dat de account niet bestaat, dacht eerst dat ik mijn account moest laten verifiëren (kopie paspoort en bewijs van adres enzo), maar nu lees ik dit in hun FAQ: Can I use Alipay Account on other sites?

I understand that you would like to use your Alipay Account to make a payment on another site.Currently, your Alipay Account can only be used for making payments and receiving refunds on AliExpress. We would like to apologize for the inconvenience this has caused. Thank you for your patience ...

Dus waarschijnlijk is dit niet eens mogelijk?

Ik heb wel bij het betalen een nieuwe alipay account aan kunnen maken, die lijkt het wel te werken, totdat ik een betaalpas moet toevoegen, dan pakt hij mijn europese creditcard niet :(.

Ik blijf hier ongeveer nog een week, denk dat het niet mogelijk is om alsnog online iets van mi.com te kunnen bestellen met mijn eigen rekening.
Alipay account krijg je niet 'normaal' werkend zonder chinese bank of credit card. Dus dat gaat 'm niet worden. Bij een van de resellers kopen, of misschien via het hotel regelen.. is vast wel iemand bereid je te helpen met hun Alipay account oid.

In shanghai kan ik zo langs de Mi store voor je lopen, maar neem aan dat je daar niet zit? ;)
Check mijn china reviews op Reviewblog.tweakers.net
pi_158756164
quote:
16s.gif Op zaterdag 2 januari 2016 05:03 schreef tokko1 het volgende:

[..]

Alipay account krijg je niet 'normaal' werkend zonder chinese bank of credit card. Dus dat gaat 'm niet worden. Bij een van de resellers kopen, of misschien via het hotel regelen.. is vast wel iemand bereid je te helpen met hun Alipay account oid.

In shanghai kan ik zo langs de Mi store voor je lopen, maar neem aan dat je daar niet zit? ;)
Ja dat heb ik idd gemerkt na van alles te proberen en te vertalen xD. Maar dacht dat het misschien mogelijk was omdat Kenzi aangaf dat je sinds pas ook met buitenlandse betaalkaarten kon betalen, maar dit heb ik iig nog niet kunnen vinden.

Ik zit sinds vandaag in Hangzhou. Ik ga straks kijken of ik een kaart van iemand anders kan lenen om een paar dingen alvast uit de mi store te bestellen om te ervaren hoe lang het bv duurt totdat het bezorgd word.
pi_158759040
Alvast een ouderwetse tvp omdat ik zit te wachten op de Mi5 en dat mogelijk m'n eerste chinaphone wordt.
  zaterdag 2 januari 2016 @ 18:32:17 #187
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_158765883
Ik heb oneplusx besteld, ben benieuwd!
Morality is doing right no matter what you are told, relgion is doing what you are told no matter what is right
all I wanted was a pepsi, just one pepsi and shit was given to me
pi_158767778
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 januari 2016 14:00 schreef no1uknow het volgende:
Alvast een ouderwetse tvp omdat ik zit te wachten op de Mi5 en dat mogelijk m'n eerste chinaphone wordt.
Ik wacht ook op de Mi5. Hopelijk 21 januari en dan snel te koop.
pi_158768915
IK zie door de chinese phones het bos niet meer.
Wat is nou de snelste chinaphone onder de 300 euro?
  CHI shopkeeper zondag 3 januari 2016 @ 03:53:44 #190
447947 Banggood
Best Bang For Your Buck!
pi_158781374
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2016 11:52 schreef xileS het volgende:

[..]

Ja dat heb ik idd gemerkt na van alles te proberen en te vertalen xD. Maar dacht dat het misschien mogelijk was omdat Kenzi aangaf dat je sinds pas ook met buitenlandse betaalkaarten kon betalen, maar dit heb ik iig nog niet kunnen vinden.

Ik zit sinds vandaag in Hangzhou. Ik ga straks kijken of ik een kaart van iemand anders kan lenen om een paar dingen alvast uit de mi store te bestellen om te ervaren hoe lang het bv duurt totdat het bezorgd word.
Bestellingen van Mi.com komen doorgaans heel snel binnen (ik heb zelf nog nooit langer dan 48 uur hoeven wachten, laatste keer zelfs binnen 12 uur) dus als je er nog ong. een week zit moet dat goedkomen, mits je even hulp krijgt van een Chinees. ;)
pi_158783202
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 03:53 schreef Banggood het volgende:

[..]

Bestellingen van Mi.com komen doorgaans heel snel binnen (ik heb zelf nog nooit langer dan 48 uur hoeven wachten, laatste keer zelfs binnen 12 uur) dus als je er nog ong. een week zit moet dat goedkomen, mits je even hulp krijgt van een Chinees. ;)
Bedankt voor je reactie :).Ben nog niet aan toegekomen om iets te kunnen bestellen. Ik zit t/m woensdag nog hier in Hangzhou. Het is dus wel mogelijk dat alles binnen 2 dagen binnen komt begrijp ik. Maar tussen welke tijden bezorgen ze eigenlijk? En wat als dan niemand thuis is? En voor welke tijdstip zal er besteld moeten worden voor een levering voor de volgende dag?
pi_158805708
Wordt tijd voor mij om een nieuwe HK/China smartphone te bestellen,wordt alweer mijn 4e!!
  CHI shopkeeper maandag 4 januari 2016 @ 02:12:05 #193
447949 Tinydeal
Webcare
pi_158809489
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2016 11:23 schreef xileS het volgende:

[..]

Bedankt voor je reactie :).Ben nog niet aan toegekomen om iets te kunnen bestellen. Ik zit t/m woensdag nog hier in Hangzhou. Het is dus wel mogelijk dat alles binnen 2 dagen binnen komt begrijp ik. Maar tussen welke tijden bezorgen ze eigenlijk? En wat als dan niemand thuis is? En voor welke tijdstip zal er besteld moeten worden voor een levering voor de volgende dag?
Meestal wordt er tussen 9:00 en 21:00 bezorgd. Als er niemand is dan bellen je ze gelijk op dan kan je vaak kiezen om het bijv bij de receptie / huisbaas achter te laten of later op nieuw bezorgen.
pi_158809541
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2016 15:46 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]

Deze stond er standaard al op toen ik hem kreeg. :)
Volgens mij heeft een xiaomi.eu rom niet eens een miui app store. Al dat soort troep die hier toch niet goed werkt is er uitgehaald. Heb je al een keer een schone installatie gedaan van een xiaomi.eu rom?
  CHI shopkeeper maandag 4 januari 2016 @ 03:46:21 #195
447947 Banggood
Best Bang For Your Buck!
pi_158809948
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2016 11:23 schreef xileS het volgende:

[..]

Bedankt voor je reactie :).Ben nog niet aan toegekomen om iets te kunnen bestellen. Ik zit t/m woensdag nog hier in Hangzhou. Het is dus wel mogelijk dat alles binnen 2 dagen binnen komt begrijp ik. Maar tussen welke tijden bezorgen ze eigenlijk? En wat als dan niemand thuis is? En voor welke tijdstip zal er besteld moeten worden voor een levering voor de volgende dag?
Als je t/m woensdag in China bent dan zou t goed moeten komen ja, alleen is dat natuurlijk wel op eigen risico. :P Ik heb zelf in ieder geval alles in verschillende steden altijd in 2 dagen gehad, maar ik heb geen idee waar Xiaomi z'n warehouses heeft. Zoals Tinydeal aangaf wordt er gedurende de hele dag bezorgd, en mijn pakketjes worden gewoon altijd bij de receptie of één van de vele kleine winkeltjes in de buurt afgegeven en dan krijg je een belletje ;)
pi_158811764
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 03:46 schreef Banggood het volgende:

[..]

Als je t/m woensdag in China bent dan zou t goed moeten komen ja, alleen is dat natuurlijk wel op eigen risico. :P Ik heb zelf in ieder geval alles in verschillende steden altijd in 2 dagen gehad, maar ik heb geen idee waar Xiaomi z'n warehouses heeft. Zoals Tinydeal aangaf wordt er gedurende de hele dag bezorgd, en mijn pakketjes worden gewoon altijd bij de receptie of één van de vele kleine winkeltjes in de buurt afgegeven en dan krijg je een belletje ;)
Aangezien het al maandag is en ik nog steeds niks heb kunnen bestellen wordt het wel steeds spannender om te bestellen ;p. Het was de bedoeling dat ik vandaag met een paar mensen zou afspreken die mij hiermee wel konden helpen, maar dat is verschoven naar morgen. Nog spannender dus xD. Ik dacht dat het misschien mogelijk was een screenshot van de AliPay barcode door te sturen en dat ze alvast de betaling kunnen doen, maar volgens mij blijft zo'n barcode niet lang bruikbaar en gaat dat waarschijnlijk ook niet lukken. Waar ik trouwens verblijf heeft geloof ik geen receptie en ik zou niet weten bij welke winkeltje ze het gaan afgeven. Ik heb ook geen idee voor welk tijdstip er besteld moet worden voor een levering voor morgen.
Aangezien het al krap wordt is het misschien verstandiger om zoals altijd mijn hebbedingetjes gewoon in NL te bestellen en iets meer ervoor te betalen, dan ben ik wel zeker dat ik ze ooit binnen krijg.
pi_158814186
vraagje over een andere rom erop doen..(mi4)

nu heeft die site waar ik het gekocht heb dus wat trojans erop gezet die ik er niet af krijg met malware bytes/virusscanners

en nu wil ik dat twrp downloaden en op tel zetten, alleen weet ik niet of die virussen dan via tel naar pc kunnen als ik probeer dat twrp in m'n tel te zetten? :$

ga hierna iig nooit meer een chinaphone kopen _O- te veel troep op en te dom om het eraf te krijgen :')
'If you really think that the environment is less important than the economy try holding your breath while you count your money'
  maandag 4 januari 2016 @ 12:33:06 #198
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_158814533
Mensen dit trouwens gezien?

http://www.elephone.hk/P9000Event , specswise wordt er aardig ingezet... hoe het totaalplaatje uitvalt is natuurlijk de vraag.
$5 voor een '$50 off'-ELE code wanneer 'ie te pre-orderen valt (16-31.01.2016) bij de authorized shops (~$200 na discount).
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  dinsdag 5 januari 2016 @ 19:47:25 #199
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_158855356
Nooit meer kloten met een stomme rom. Google playstore er nu standaard op. Geld staat al klaar om de Nubia Z11 te bestellen.
quote:
At CES 2016, nubia revealed that it is aiming to bring its smartphones to a number of markets worldwide. Latin American countries, Mexico, and Argentina are on the list, as well as key European markets including the United Kingdom, France, Germany and Spain. nubia will be also launching its products in Malaysia and Thailand. On a related note, nubia's business currently extends across China, North America, South America, Northern Europe, Russia, Southeast Asia and India.

The expansion of the nubia brand will be fueled by the launch of an official online store. Scheduled to open doors in the coming months, it will allow European buyers to purchase devices, including upcoming nubia flagships, directly from the company. The online store will welcome customers from other markets shortly after. Until the launch of the company's online store, those interested in nubia's products may explore the phones' features at the updated nubia website, which is now available in English and Spanish in addition to Chinese.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
  dinsdag 5 januari 2016 @ 19:50:56 #200
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_158855460
Cool move!
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  Moderator dinsdag 5 januari 2016 @ 21:50:34 #201
389626 crew  dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_158859298
Maar worden ze dan ook duurder dan de Chinese versie? Als dat zo is, bestel ik alsnog wel een Chinese versie en flash m wel.
Denk eraan kinders, als je niet zondigt dan is Jezus voor niks gestorven
Keiharde porno!
pi_158859753
Hier nog altijd tevreden met de Note 2. Tempered protectors zijn toch echt een aanrader...Ik was screen protectors zo beu, een heel gedoe om ze te leggen(en helemaal zonder bubbels lukt ook niet altijd, 1-3 heb je sneller dan je denkt), die Tempered leg je makkelijker zonder bubbels omdat het kleinste beetje lucht geen bubbeltje geeft en het verneukt je touch niet welke een gewone protector wel doet imo.
pi_158881660
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2016 02:18 schreef ketamientje het volgende:

[..]

Volgens mij heeft een xiaomi.eu rom niet eens een miui app store. Al dat soort troep die hier toch niet goed werkt is er uitgehaald. Heb je al een keer een schone installatie gedaan van een xiaomi.eu rom?
Nee, dat nog niet. Had de Mi toen meteen nodig voor gebruik en had niet echt de tijd om dat uit te voeren. Binnenkort meer tijd, en zal er dan nog eens in duiken! :)
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  woensdag 6 januari 2016 @ 22:15:17 #204
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_158886170
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
  woensdag 6 januari 2016 @ 22:21:17 #205
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_158886415
Wat is LETV lui zeg exact hetzelfde design.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_158895520
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 19:47 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Nooit meer kloten met een stomme rom. Google playstore er nu standaard op. Geld staat al klaar om de Nubia Z11 te bestellen.

[..]

De Nubiz Z11 ziet er ook erg goed uit en heeft ook alles wat ik zoek. Heb de Xiaomi mi5 op het oog. Maar deze ziet er ook erg goed uit.
Al iets bekend over de release date? En waar kun je die kopen met goede ROM met play store en nl taal?
  donderdag 7 januari 2016 @ 13:23:51 #207
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_158898231
Je kunt toch lezen? :P 'Nooit meer kloten met een stomme rom. Google playstore er nu standaard op'... en NLse taal is natuurlijk gewoon aanwezig, zeker als ze 'em zelf via een EU verkoopplatform gaan aanbieden. 'Geld staat klaar om de Nubia Z11 te bestellen', hij is nog niet beschikbaar, ik heb wat pics gezien dat er op CES2016 een dummy Z11 naast een Z9 gehouden wordt. Misschien hebben ze ook een releasedate aangekondigd. Geen idee, nog niet zoveel ingelezen. Google is your friend. Hij gaat denk ik wel forst prijziger zijn dan whatever de MI5 moet doen.

Ben benieuwd of ze FIT (frame interactive technology) erin houden. Neem aan van wel, dat is erg baas. :7 Frame lijkt nog beter te zijn doordacht, edge met een lay-in, dus je hebt geen brekend randje van een zilverkleurig frame, maar zeg maar een soort infinity pool idee.


The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  donderdag 7 januari 2016 @ 13:55:36 #208
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_158898913
Het is obvious dat het nog niet uit is. Maar duurder dan ¤700 euro voor het standaard model zal het zeker niet worden. Vergelijkbaar met alle andere flagship devices die in Europa uitkomen.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
  donderdag 7 januari 2016 @ 16:27:37 #209
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_158903115
Weet nie. Hoe duur was de Z9? 649 USD ofzo toen 'ie uitkwam?
Via een EU platform gaat dat altijd duurder uitvallen... dus die 700 EUR zit je denk ik al wel snel rond, hoor.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  donderdag 7 januari 2016 @ 17:01:15 #210
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_158904062
Dat gaat niet duurder uitvallen. Een adviesprijs is een adviesprijs en aangezien third party resellers uitgeschakeld worden met een eigen distributie zal het op de wisselkoers na exact hetzelfde zijn.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_158923785
Dus sowieso een stuk duurder dan de mi5. Dus dan wordt het toch de mi5 die begin februari uit komt.
  maandag 11 januari 2016 @ 09:00:36 #212
328434 MrKikker
Kansenjongere
pi_159005549
Is er trouwens ergens op Fok/in dit topic een lijst met de 'beste' smartphone per prijsklasse?
Wie is jouw favoriete fictieve personage?
- God
  maandag 11 januari 2016 @ 09:12:58 #213
327191 RobertNL
For your gear.
pi_159005717
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 09:00 schreef MrKikker het volgende:
Is er trouwens ergens op Fok/in dit topic een lijst met de 'beste' smartphone per prijsklasse?
Nee, dat is ook niet te doen erg update gevoelig :)
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 19:47 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Nooit meer kloten met een stomme rom. Google playstore er nu standaard op. Geld staat al klaar om de Nubia Z11 te bestellen.

[..]

Goede zet, ben erg benieuwd naar de prijs incl btw/''lokale'' garantie etc.
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 12:33 schreef shiznuts het volgende:
Mensen dit trouwens gezien?
[ afbeelding ]
http://www.elephone.hk/P9000Event , specswise wordt er aardig ingezet... hoe het totaalplaatje uitvalt is natuurlijk de vraag.
$5 voor een '$50 off'-ELE code wanneer 'ie te pre-orderen valt (16-31.01.2016) bij de authorized shops (~$200 na discount).
Specwise weer prima, nu de kwaliteit nog goed en je hebt een winnaar :P
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_159005752
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 09:00 schreef MrKikker het volgende:
Is er trouwens ergens op Fok/in dit topic een lijst met de 'beste' smartphone per prijsklasse?
Zoals RobertNl al benoemd is dat lastig. Om een idee te krijgen kan je wel even hier kijken www.fok.nl/tag/chinaphone
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  maandag 11 januari 2016 @ 09:19:49 #215
328434 MrKikker
Kansenjongere
pi_159005816
Zal er eens doorheen lopen. Niet dat ik nu ontevreden ben met m'n G4T, in tegendeel, maar ik ben benieuwd wat er te krijgen is voor ¤200/¤250 vanuit China.
Wie is jouw favoriete fictieve personage?
- God
pi_159005901
Heb nooit zo op Asus gelet met de eerste serie Zenfone's maar heb nu paar dagen de Zenfone Zoom (in feite een Zenfone 2 met betere camera) en het is toch een aardig rap apparaat met lekkere UI. Alleen de batterij valt tegen (5,5" 1080P met 3000mAh, hadden ze beter 4000mAh in kunnen stoppen)
  maandag 11 januari 2016 @ 09:35:07 #217
327191 RobertNL
For your gear.
pi_159005977
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 09:27 schreef Kenzi het volgende:
Heb nooit zo op Asus gelet met de eerste serie Zenfone's maar heb nu paar dagen de Zenfone Zoom (in feite een Zenfone 2 met betere camera) en het is toch een aardig rap apparaat met lekkere UI. Alleen de batterij valt tegen (5,5" 1080P met 3000mAh, hadden ze beter 4000mAh in kunnen stoppen)
Asus maakt prima toestellen inderdaad! Maat van mij heeft er ook één en is er wel tevreden over. Had alleen wat problemen met de premission manager die met ''westerse'' apps (whatsapp bijvoorbeeld) problemen had, hij bleef maar om toestemming voor bepaalde dingen vragen.
Daarnaast is het tricky om de juiste versie te krijgen qua frequenties (maar dat probleem zit meer bij de verkopers die het niet duidelijk hadden op dat moment :P).
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_159008158
De redmi 3 zou weer een winnaar kunnen worden. 5 inch, een snapdragon 616 of 617, 2gb ram, 720p, 4k mah batterij en een metalen behuizing voor 110 dollar.

officiële aankondiging is morgen, dan kijken wat de resellers gaan vragen :)
pi_159037283
Meh, slot 1 van mijn Xiaomi Note 2 werkt ineens niet meer? 2 simkaarten geprobeerd maar allebei niet werken... Gisteren wel een officiele update gehad, wellicht ligt het daaraan?

Iemand die dit toevallig ook heeft?
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_159037444
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 11:59 schreef Miniem het volgende:
Meh, slot 1 van mijn Xiaomi Note 2 werkt ineens niet meer? 2 simkaarten geprobeerd maar allebei niet werken... Gisteren wel een officiele update gehad, wellicht ligt het daaraan?

Iemand die dit toevallig ook heeft?
Ah, schijnbaar heb je wel bereik maar is het icoontje transparant geworden :')
http://xiaomi.eu/community/threads/6-1-7.29342/page-4
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
  dinsdag 12 januari 2016 @ 22:03:41 #221
385966 N22
Ditmael niet tevergeefs
pi_159054617
Ik kan op mijn Redmi Note 2 op geen enkele manier apps updaten/downloaden in de playstore met mobiele data. Ik krijg bij elke app/update de waarschuwing dat het mogelijk veel data kost en de optie "alleen downloaden via wifi". Ook bij apps/updates van een paar MB (<10MB).

Ook al uncheck ik die optie (ook in de instellingen) en klik ik op " doorgaan", dan downloadt de app/update niet en staat er constant "wachten op WiFi".

De enige manier om te downloaden is WiFi aan te doen, maar ik wil simpelweg niet van WiFi afhankelijk zijn.
Hebben meer mensen dit ?

[ Bericht 8% gewijzigd door N22 op 12-01-2016 22:18:56 ]
Op de dementie-afdeling bestaat elke avondmaaltijd uit vergeten groenten
pi_159054671
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 22:03 schreef N22 het volgende:
Ik kan op mijn Redmi Note 2 op geen enkele manier apps updaten/downloaden in de playstore met mobiele data. Ik krijg bij elke app/update de waarschuwing dat het mogelijk veel data kost en de optie "alleen downloaden via wifi". Ook al uncheck ik die optie (ook in de instellingen) en klik ik op " doorgaan", dan downloadt de app/update niet en staat er constant "wachten op WiFi". De enige manier om te downloaden is WiFi aan te doen, maar ik wil simpelweg niet van WiFi afhankelijk zijn.
Hebben meer mensen dit ?
Misschien ook door de update? Vanavond is er ook weer een update uitgekomen, dus misschien dat deze dat verhelpt?
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
  dinsdag 12 januari 2016 @ 22:14:44 #223
385966 N22
Ditmael niet tevergeefs
pi_159055142
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 22:05 schreef Miniem het volgende:

[..]

Misschien ook door de update? Vanavond is er ook weer een update uitgekomen, dus misschien dat deze dat verhelpt?
Ik heb er sinds dag 1 al last van, het is niet "opeens" gebeurd :P
Op de dementie-afdeling bestaat elke avondmaaltijd uit vergeten groenten
pi_159055215
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 22:14 schreef N22 het volgende:

[..]

Ik heb er sinds dag 1 al last van, het is niet "opeens" gebeurd :P
Het was ook een suggestie :P
Geen ervaring mee, ik download alleen apps via wifi...
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_159064997
Oppo R7 New Year's Pack voor ¤199,- na code @ Oppostyle;

[quote]De telefoon is nu 48 uur in de sale voor ¤249. De kortingscode: NEWYEARPACK2016 werkt nog steeds voor ¤50 korting (bedankt Catweazle). Volgens mij is het niet de bedoeling dat deze kortingscode nog werkt. De prijs wordt dan ¤199,- inclusief verzending. Verzending is vanuit Europa.[/quote]

https://nl.pepper.com/aan(...)code-oppostyle-17576


[ Bericht 9% gewijzigd door Mdrop op 13-01-2016 16:07:16 ]
pi_159094429
Xiaomi Redmi Note 3 Pro aangekondigd:

quote:
Back in November, Xiaomi announced the Redmi Note 3, which was the company's first smartphone with a fingerprint sensor and a full-metal body. Today, the company announced a different variant of the phone, with a couple of improvements.

The Redmi Note 3 Pro announced today varies in two ways. One, it replaces the MediaTek Helio X10 chipset with the new Qualcomm Snapdragon 650 with a 64-bit 1.8GHz hexa-core CPU, Adreno 510 GPU, integrated X8 LTE with Cat 7 speeds and support for VoLTE. The device works on all mobile carriers in China and has 4G+ network support.

The other change is the switch from a 13 megapixel camera on the back to 16 megapixels with f2.0 aperture and phase detection autofocus.

Most of the other specifications remain the same, with a 5.5-inch 1080p display, 2GB RAM on the 16GB model and 3GB on the 32GB model, and 4,050mAh battery.

The 16GB model is priced at RMB 999 ($151). The 32GB pricing will be announced later.

If you're reading this in India, then you'll be glad to know that the phone is also coming soon to the Indian market. Pricing and availability information isn't available yet but Xiaomi has started the Redmi Note 3 Explorer challenge in India, where 100 chosen Mi fans will get the phone if they complete the 100 missions. More details will be released later.
bron: gsmarena.com

Had zelf al een oogje op de Redmi Note 3, maar misschien wordt deze Pro de meerprijs wel waard :)
pi_159112275
Mja, wss dus nog duurder dan de Note 3, die imo al redelijk overpriced is tov de Note 2.

Heb dan toch het idee dat de Note 2 een betere koop is.
  zaterdag 16 januari 2016 @ 03:55:36 #228
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_159142671
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_159169027
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2016 22:58 schreef Brecht35 het volgende:
Mja, wss dus nog duurder dan de Note 3, die imo al redelijk overpriced is tov de Note 2.

Heb dan toch het idee dat de Note 2 een betere koop is.
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2016 22:58 schreef Brecht35 het volgende:
Mja, wss dus nog duurder dan de Note 3, die imo al redelijk overpriced is tov de Note 2.

Heb dan toch het idee dat de Note 2 een betere koop is.
Voor $32 meer dan de Note2 heb je bij een 3 een volledig alu body, betere batterij, vingerafdrukscanner en meer intern geheugen. Daar lever ik de verwisselbare batterij en SD kaart wel voor in.
pi_159170821
quote:
12s.gif Op zondag 17 januari 2016 11:01 schreef dennisdebengel71 het volgende:

[..]

[..]

Voor $32 meer dan de Note2 heb je bij een 3 een volledig alu body, betere batterij, vingerafdrukscanner en meer intern geheugen. Daar lever ik de verwisselbare batterij en SD kaart wel voor in.
Nuja, bij Banggood komt het wel wat duurder uit(ik betaalde 158 voor Note 2 Prime):
http://www.banggood.com/X(...)phone-p-1016742.html

SD kaart heb ik wel nog nodig, 32 GB vind ik wat te krap. Maar dat is natuurlijk persoonlijke smaak. Een alu body en een betere batterij zijn natuurlijk wel welkom.. ;)
pi_159171268
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2016 12:40 schreef Brecht35 het volgende:

[..]

Nuja, bij Banggood komt het wel wat duurder uit(ik betaalde 158 voor Note 2 Prime):
http://www.banggood.com/X(...)phone-p-1016742.html

SD kaart heb ik wel nog nodig, 32 GB vind ik wat te krap. Maar dat is natuurlijk persoonlijke smaak. Een alu body en een betere batterij zijn natuurlijk wel welkom.. ;)
Ieder zijn smaak natuurlijk. Bij BG is het verschil tussen de twee $55, bij dealsmachine (de goedkoopste aanbieder momenteel) is dat slechts $33 ($159 om $192 ex shipping). Het verschil tussen de twee zal steeds kleiner worden tot het ongeveer $17/18 is. Dit is namelijk het verschil in prijs tijdens de launch (999 yuan om 1099 yuan) met 15% opslag voor de verkopers.
  zondag 17 januari 2016 @ 13:15:31 #232
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_159171658
Heb nu twee dagen mijn oneplusx binnen, en het is een mooi en snel telefoontje. De feature zijn voldoende, alleen de batterijduur lijkt wat beperkt. De camera heb ik nog niet uitgebreid getest, maar die lijkt wat minder dan die van mijn collega met de oneplusone. De GPS is uitstekend en in samenwerking met Google mams zowel lopend, fietsend als met de auto bijzonder accuraat.
Als je iets over de telefoon wilt weten laat maar even horen
Morality is doing right no matter what you are told, relgion is doing what you are told no matter what is right
all I wanted was a pepsi, just one pepsi and shit was given to me
  zondag 17 januari 2016 @ 16:12:12 #233
296378 SanAnt
Monica_l_Sigaar
pi_159176688
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 22:03 schreef N22 het volgende:
Ik kan op mijn Redmi Note 2 op geen enkele manier apps updaten/downloaden in de playstore met mobiele data. Ik krijg bij elke app/update de waarschuwing dat het mogelijk veel data kost en de optie "alleen downloaden via wifi". Ook bij apps/updates van een paar MB (<10MB).
[ afbeelding ]
Ook al uncheck ik die optie (ook in de instellingen) en klik ik op " doorgaan", dan downloadt de app/update niet en staat er constant "wachten op WiFi".
[ afbeelding ]
De enige manier om te downloaden is WiFi aan te doen, maar ik wil simpelweg niet van WiFi afhankelijk zijn.
Hebben meer mensen dit ?
Ga naar je download app druk op instellingen en verhoog je download limiet ,bij mij staat ie op ongelimiteerd en heb nooit problemen :)
  zondag 17 januari 2016 @ 22:40:39 #234
385966 N22
Ditmael niet tevergeefs
pi_159189835
quote:
2s.gif Op zondag 17 januari 2016 16:12 schreef SanAnt het volgende:

[..]

Ga naar je download app druk op instellingen en verhoog je download limiet ,bij mij staat ie op ongelimiteerd en heb nooit problemen :)
Verrek, je hebt gelijk, hij stond gelimiteerd op 512 KB :o Hartelijk dank! ^O^
Op de dementie-afdeling bestaat elke avondmaaltijd uit vergeten groenten
pi_159194185
quote:
hey, dat was die kerel die naast me zat.
  maandag 18 januari 2016 @ 10:45:15 #236
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_159196731
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 02:50 schreef Kenzi het volgende:

[..]

hey, dat was die kerel die naast me zat.
:D Jij hebt de foon ook door je handen laten gaan? Enn enn?!
Begreep dat de 16e verschoven is op vandaag, de 18e voor de pre-orders? TinyDeal ook zag ik (al zag ik 'em daar nog niet)?
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_159196806
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 10:45 schreef shiznuts het volgende:

[..]

:D Jij hebt de foon ook door je handen laten gaan? Enn enn?!
Begreep dat de 16e verschoven is op vandaag, de 18e voor de pre-orders? TinyDeal ook zag ik (al zag ik 'em daar nog niet)?
tot mijn verbazing is het een best goede foon. lekker licht, stock android, camera is ok. die knop aan de linkerkant is handig. en display is ook wel goed.
er is wat vertraging inderdaad
  maandag 18 januari 2016 @ 10:55:47 #238
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_159196878
'doesn't look half bad' dus inderdaad. Thanks. Dan gaat ik um denk ik wel ff proberen. :9B
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_159241580
Wat is nu eigenlijk het voordeel van een xiaomi.eu ROM? Ik heb nu een Global ROM(volledig Engels, maar dat is voor mij geen probleem). Loopt soepel, ik krijg regelmatig een update. Waarom zou ik moeten overschakelen naar een xiaomi.eu ROM?

Ik heb binnenkort wat tijd voor handen en zou evt flashen naar een andere ROM, maar aan de andere kant denk ik "if it ain't broken, don't fix it".
pi_159247492
ZOPO laat ook weer van zich horen, ze zijn zich aan het voorbereiden op de MWC met de Speed 8, Helio X20, 4GB RAM, vingerafdrukscanner, NFC, Android 6 en houten achterkantjes. Ben benieuwd.

[ Bericht 16% gewijzigd door rene90 op 20-01-2016 08:28:28 ]
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_159258418
Ik zit eraan te denken om een Chinese telefoon te nemen, nu ben ik wel geïnteresseerd in de Xiaomi Redmi Note 3.

Heb alleen twee dingen waar ik mee zit.
1. Is er een versie die al Europees is, dus met de playstore?
2. Kun je ergens terecht voor deze telefoon zonder paypal wat wel te vertrouwen is?
pi_159262445
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 16:48 schreef skippah01 het volgende:
2. Kun je ergens terecht voor deze telefoon zonder paypal wat wel te vertrouwen is?
Waarom zonder PayPal? Stuk veiliger namelijk, of je moet een CC hebben natuurlijk. Dan zou ik zelf het bij Banggood wel aandurven met ideal maar veel andere shops niet eigenlijk.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_159263551
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 19:17 schreef rene90 het volgende:

[..]

Waarom zonder PayPal? Stuk veiliger namelijk, of je moet een CC hebben natuurlijk. Dan zou ik zelf het bij Banggood wel aandurven met ideal maar veel andere shops niet eigenlijk.
De reden dat ik het met ideal wou doen is omdat ik geen paypal heb,wel ooit aangevraagd maar toen ging er iets mis ofzo.
  woensdag 20 januari 2016 @ 20:02:03 #244
356543 Brammetjuh94
Hihi okay hihi bayyy
pi_159263794
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 19:55 schreef skippah01 het volgende:

[..]

De reden dat ik het met ideal wou doen is omdat ik geen paypal heb,wel ooit aangevraagd maar toen ging er iets mis ofzo.
Vraag het opnieuw aan. Is 10 minuten werk en je kan voortaan veilig online shoppen.
Nobody exists on purpose. Nobody belongs anywhere. We're all going to die. Come watch TV.
  woensdag 20 januari 2016 @ 20:16:05 #245
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_159264374
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2016 19:55 schreef skippah01 het volgende:

[..]

De reden dat ik het met ideal wou doen is omdat ik geen paypal heb,wel ooit aangevraagd maar toen ging er iets mis ofzo.
Met ideal heb je 0,0% bescherming. Met Paypal tenminste nog iets, zoals gezegd.
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_159272561
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2016 21:57 schreef Brecht35 het volgende:
Wat is nu eigenlijk het voordeel van een xiaomi.eu ROM? Ik heb nu een Global ROM(volledig Engels, maar dat is voor mij geen probleem). Loopt soepel, ik krijg regelmatig een update. Waarom zou ik moeten overschakelen naar een xiaomi.eu ROM?

Ik heb binnenkort wat tijd voor handen en zou evt flashen naar een andere ROM, maar aan de andere kant denk ik "if it ain't broken, don't fix it".
Voordelen:
• Bugs die zijn veroorzaakt door de taalpakketten, worden vaak binnen 1 week opgelost.
Nederlandse taal wordt wekelijks bijgewerkt (mits er fouten worden doorgegeven door NL gebruikers).
Link om taalfouten te rapporteren: http://xiaomi.eu/community/forums/dutch-translation.14/
• Je behoudt wekelijks updates (mits je gebruik maakt van de Weekly/Developer rom).
• Locatie van de GPS wordt aangepast van China naar een Europees land. Hierdoor verwacht je telefoon niet dat hij in China zit, maar ergens in Europa. Onder andere weer-gebaseerde apps werken hierdoor velen malen beter. Een voorbeeld hiervan is Buienalarm, dat werkt doorgaans niet/nauwelijks op een Chinese telefoon. Een lokale app zoals OV9292 werkt mogelijk ook niet goed als de locatie op China staat i.p.v. een Europees land.
• Zo goed als alle Chinese apps zijn verwijderd.
• Google Play is standaard geïnstalleerd.
• Standaard root toegang, die je zelf in kunt schakelen.
• De garantie zal je niet verliezen als je een ML rom op je Xiaomi apparaat zet. Wees echter wel heel erg voorzichtig en secuur met het vervangen van je rom.

Nadelen:
• Als er een bug in het systeem zit, dan wordt je mogelijk doorverwezen naar de originele source: namelijk en.miui.com. Hierdoor kan het langer duren voordat een bug wordt opgelost.
• De rom komt direct van de Engelse Miui site: en.miui.com. Vanuit die rom worden de onderstaande voordelen toegevoegd. Via een over-the-air (OTA) update, krijg je de update 1 tot enkele dagen later.
pi_159273696
Is er al een goede telefoon met 4g 800/2600 ondersteuning voor tele2?

Zoek iets rond de 5 inch met vlekkeloos werkende GPS.
pi_159291176
quote:
12s.gif Op donderdag 21 januari 2016 01:31 schreef dennisdebengel71 het volgende:

[..]

Voordelen:
• Bugs die zijn veroorzaakt door de taalpakketten, worden vaak binnen 1 week opgelost.
Nederlandse taal wordt wekelijks bijgewerkt (mits er fouten worden doorgegeven door NL gebruikers).
Link om taalfouten te rapporteren: http://xiaomi.eu/community/forums/dutch-translation.14/
• Je behoudt wekelijks updates (mits je gebruik maakt van de Weekly/Developer rom).
• Locatie van de GPS wordt aangepast van China naar een Europees land. Hierdoor verwacht je telefoon niet dat hij in China zit, maar ergens in Europa. Onder andere weer-gebaseerde apps werken hierdoor velen malen beter. Een voorbeeld hiervan is Buienalarm, dat werkt doorgaans niet/nauwelijks op een Chinese telefoon. Een lokale app zoals OV9292 werkt mogelijk ook niet goed als de locatie op China staat i.p.v. een Europees land.
• Zo goed als alle Chinese apps zijn verwijderd.
• Google Play is standaard geïnstalleerd.
• Standaard root toegang, die je zelf in kunt schakelen.
• De garantie zal je niet verliezen als je een ML rom op je Xiaomi apparaat zet. Wees echter wel heel erg voorzichtig en secuur met het vervangen van je rom.

Nadelen:
• Als er een bug in het systeem zit, dan wordt je mogelijk doorverwezen naar de originele source: namelijk en.miui.com. Hierdoor kan het langer duren voordat een bug wordt opgelost.
• De rom komt direct van de Engelse Miui site: en.miui.com. Vanuit die rom worden de onderstaande voordelen toegevoegd. Via een over-the-air (OTA) update, krijg je de update 1 tot enkele dagen later.
Chinese apps heb ik niet en Google Play Store stond er ook standaard op..Ik heb nochtans global rom hoor, LHMMICK global stable. De Locale staat wel op China(geen Europees land te selecteren) en root heb ik niet, hiervoor wil ik wel een overstap overwegen. :)
pi_159292948
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2016 08:12 schreef Skiet het volgende:
Is er al een goede telefoon met 4g 800/2600 ondersteuning voor tele2?

Zoek iets rond de 5 inch met vlekkeloos werkende GPS.
Rond de 5" is lastig, dan kom je uit bij de Doogee F3 pro

5.5" maakt het allemaal een stuk uitgebreider. Ik zat met hetzelfde, maar 5.5" went wel hoor ;)
Wie niet dom is moet slim zijn!
pi_159300354
quote:
1s.gif Op donderdag 21 januari 2016 21:49 schreef PeeJie_ het volgende:

[..]

Rond de 5" is lastig, dan kom je uit bij de Doogee F3 pro

5.5" maakt het allemaal een stuk uitgebreider. Ik zat met hetzelfde, maar 5.5" went wel hoor ;)
5.5" is ook prima natuurlijk. Welke is dan echt een aanrader, maximaal $ 300 denk ik aan.
pi_159301722
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 09:44 schreef Skiet het volgende:

[..]

5.5" is ook prima natuurlijk. Welke is dan echt een aanrader, maximaal $ 300 denk ik aan.
http://www.kimovil.com en dan even een beetje aanvinken wat je wilt ;)
Wie niet dom is moet slim zijn!
  woensdag 27 januari 2016 @ 01:32:32 #252
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_159428650


Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
  CHI shopkeeper woensdag 27 januari 2016 @ 02:53:41 #253
447947 Banggood
Best Bang For Your Buck!
pi_159429287
quote:
Zeer nice specs. Komen redelijk overeen met die nieuwe Letv Max Pro X910 ook. Die wijkt qua camera en schermformaat wel iets af. Ben benieuwd wat deze gaat kosten.
pi_159436949
Zijn er eigenlijk nadelen aan het gebruiken van een Xiaomi telefoon met de originele rom in het engels? Behalve dan dat je wat chinese apps hebt die je niet kan verwijderen?
  CHI shopkeeper donderdag 28 januari 2016 @ 03:40:20 #255
447947 Banggood
Best Bang For Your Buck!
pi_159457401
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2016 14:00 schreef Stansfield het volgende:
Zijn er eigenlijk nadelen aan het gebruiken van een Xiaomi telefoon met de originele rom in het engels? Behalve dan dat je wat chinese apps hebt die je niet kan verwijderen?
Ik heb hier in China een Xiaomi met de standaard Rom en het enige wat ik zelf een beetje irritant vind is dat niet alle apps beschikbaar zijn, omdat deze Rom geen Google Play Store ondersteunt/toestaat. Ik download zelf apk's, maar ook dat is niet altijd een succes omdat redelijk veel apps toch afhankelijk zijn van de Play Store om de één of andere reden. De Play Store komt wel weer terug in China ergens in 2016 en ik verwacht dat ie dan ook weer snel in deze Rom te gebruiken is. Deze Rom heeft wel gewoon een NL-toetsenbord, dus je krijgt niet steeds hoofdletters op gekke plekken enzo.
Bepaalde apps zijn idd niet te verwijderen helaas, maar van dingen die ik echt nooit gebruik mute ik gewoon de notifications en gooi ik allemaal in een apart mapje ergens op het derde homescreen die ik gewoon nooit open. :P
Verder las ik in een eerdere post in dit topic dat met de eu-Rom de GPS-locatie wordt aangepast naar Europa en daardoor beter/sneller werkt.
pi_159496317
Mijn Xiaomi Redmi 2 batterij gaan snel leeg(onder 6 uur en zonder Wi-Fi gebruik),misschien toch maar een andere smartphone halen.....met een MediaTek chip. :Y
  vrijdag 29 januari 2016 @ 18:06:56 #257
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_159497677
Ik zou eens een andere ROM of batterij proberen. Dit lijkt me niet aan de SoC te liggen.
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_159527111
Hey, zat te kijken naar smartphones onder de 200 euro maar had een paar vragen. Ten eerste waar kan ik checken of mijn Hollandsnieuwe simkaart erop werkt en ten tweede ik las dat je onder 150 euro geen douanerechten betaalt, alleen omzetbelasting, klopt dit?

nvm, al gevonden bij sticky's. Vraag over sim staat nog wel

[ Bericht 12% gewijzigd door RavioliPunch op 30-01-2016 21:33:05 ]
pi_159530377
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 18:06 schreef Dromer het volgende:
Ik zou eens een andere ROM of batterij proberen. Dit lijkt me niet aan de SoC te liggen.
Weet je het zeker??Zal even kijken dan. :Y
pi_159531656
Iemand ervaringen met de Jiayu S3+?
  zondag 31 januari 2016 @ 11:37:57 #261
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_159535932
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 23:21 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

Weet je het zeker??Zal even kijken dan. :Y
Ja. En ook checken of je veel wakelocks hebt. Dat kan komen door apps die in de ROM zitten, door de leverancier zijn geïnstalleerd of door jou zijn geinstalleerd. Er zijn methodes om die te detecteren. (google maar eens) Vaak helpt een factory-reset, maar als de leverancier aan de rom heeft gesleuteld, heeft dat geen nut; zoek dan een goede custom-rom.
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_159552689
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2016 11:37 schreef Dromer het volgende:

[..]

Ja. En ook checken of je veel wakelocks hebt. Dat kan komen door apps die in de ROM zitten, door de leverancier zijn geïnstalleerd of door jou zijn geinstalleerd. Er zijn methodes om die te detecteren. (google maar eens) Vaak helpt een factory-reset, maar als de leverancier aan de rom heeft gesleuteld, heeft dat geen nut; zoek dan een goede custom-rom.
Toppie 8-)

Laatse keer dat ik ging rooten was in 2012!! _O-
  zondag 31 januari 2016 @ 21:18:45 #263
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_159553948
Rooten is niet nodig, al kan de rom die je flasht wel al incl. root zijn.

Custom Rom is kwestie van recovery (en indien nodig bootloader) flashen via fastboot en dan de rom flashen via de recovery. Xiaomi is erg populair in de custom-kringen, dus je vindt er op bv. XDA vast wel een stappenplannetje voor. :)

Voor de 'ouwe' Redmi 1S van m'n vrouw hebben ze nu zelfs al een goed werkende Marshmallow-ROM beschikbaar.
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_159554320
quote:
1s.gif Op zondag 31 januari 2016 00:18 schreef RavioliPunch het volgende:
Iemand ervaringen met de Jiayu S3+?
http://fok.nl/tag/chinaphone
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  maandag 1 februari 2016 @ 14:35:06 #265
132806 tokko1
Wat Shiz zegt ..
pi_159568769
quote:
1s.gif Op zondag 31 januari 2016 00:18 schreef RavioliPunch het volgende:
Iemand ervaringen met de Jiayu S3+?
http://reviewblog.tweakbl(...)ayu-s3%2B-smartphone
Check mijn china reviews op Reviewblog.tweakers.net
pi_159570270
quote:
Wist niet niet eens dat je kon taggen. :o
pi_159572541
Hallo,

Onlangs is mijn Jiayu S3 (3GB) stuk gevallen (het scherm is gebarsten en het touchscreen werkt daardoor niet meer) Het toestel was voor mij perfect. Goed formaat, snel genoeg, genoeg geheugen etc. Maar moet dus nu een nieuw toestel kopen. Is er een goede vervanger of is het handig om weer een S3 of S3+ te kopen?
pi_159575799
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 17:01 schreef Duconda het volgende:
Hallo,

Onlangs is mijn Jiayu S3 (3GB) stuk gevallen (het scherm is gebarsten en het touchscreen werkt daardoor niet meer) Het toestel was voor mij perfect. Goed formaat, snel genoeg, genoeg geheugen etc. Maar moet dus nu een nieuw toestel kopen. Is er een goede vervanger of is het handig om weer een S3 of S3+ te kopen?
Een nieuw schermpje is niet heel duur, misschien ook een optie?

http://nl.aliexpress.com/(...)rchText=jiayu+s3+lcd
  maandag 1 februari 2016 @ 19:07:42 #269
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_159575871
Psies. En anders verder... ik denk dat Jiayu uitgespeeld is. De tijden dat Jiayu het go-to merk was voor je G2, G3 en G4 lijken weggeëbd te zijn. Ik zou nu eigenlijk niet meer voor een Jiayu gaan. Waarschijnlijk is de ROM-community zich ook al met betere dingen gaan bezighouden.

Kun je beter eens kijken naar een Xiaomi Redmi ofzo. Die Elephone P9000 ziet er vooralsnog niet verkeerd uit en komt waarschijnlijk nog een mogelijkheid korting op te regelen (zie hun site).
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_159575894
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 19:05 schreef igi0n het volgende:

[..]

Een nieuw schermpje is niet heel duur, misschien ook een optie?

http://nl.aliexpress.com/(...)rchText=jiayu+s3+lcd
Ik vind $50,- voor een scherm als een complete telefoon $150 kost in verhouding best veel geld
pi_159575964
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 19:08 schreef Duconda het volgende:

[..]

Ik vind $50,- voor een scherm als een complete telefoon $150 kost in verhouding best veel geld
Dat is waar, maar dat is ook één van de duurdere componenten, en het scheelt je toch weer $100 :)
pi_159576057
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 19:10 schreef igi0n het volgende:

[..]

Dat is waar, maar dat is ook één van de duurdere componenten, en het scheelt je toch weer $100 :)
Dat is ook weer waar :)
  roze maandag 1 februari 2016 @ 20:01:39 #273
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_159577832
quote:
1s.gif Op zondag 31 januari 2016 00:18 schreef RavioliPunch het volgende:
Iemand ervaringen met de Jiayu S3+?
Ja. En ik heb ook nog eens de zelfde provider ;)
Your beauty never ever scared me.
pi_159600691
quote:
2s.gif Op maandag 1 februari 2016 20:01 schreef Amarantha het volgende:

[..]

Ja. En ik heb ook nog eens de zelfde provider ;)
T-mobile?Vodafone?
  dinsdag 2 februari 2016 @ 18:20:21 #275
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_159601204
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 17:56 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

T-mobile?Vodafone?
Je kan natuurlijk ook terugkijken en lezen waar het over gaat?
'of mijn Hollandsnieuwe simkaart erop werkt'
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_159607637
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 18:20 schreef shiznuts het volgende:

[..]

Je kan natuurlijk ook terugkijken en lezen waar het over gaat?
'of mijn Hollandsnieuwe simkaart erop werkt'
Hollandsnieuwe ?Sinds wanneer bestaat dat?
  dinsdag 2 februari 2016 @ 21:36:36 #277
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_159607902
quote:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_159621333
http://en.miui.com/thread-146299-1-1.html

Ik heb deze guide gevolgd, maar als ik in recovery boot, kom ik terug bij Mi Recovery uit, wat doe ik verkeerd? Alles lukt via ADB...


Inmiddels al gelukt, 2de keer geflashed en nu staat TWRP er wel op. ROM flashen is dus gewoon wij wipe factory reset kiezen en dan bij install die grote zip van rond de 700 MB kiezen en flashen.

[ Bericht 55% gewijzigd door Brecht35 op 03-02-2016 19:46:19 ]
  woensdag 3 februari 2016 @ 20:04:11 #279
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_159630938
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 21:30 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

Hollandsnieuwe ?Sinds wanneer bestaat dat?
U leeft onder een steen? :P

Laatst waren ze nog negatief in het nieuws vanwege hun erg slechte klantenservice.
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_159637459
5% verliezen bij normaal gebruik in 3 minuten is niet normaal, neem ik aan? Zelfs op de xiaomi.eu ROM blijf ik abnormale battery drains hebben..Heb 'm al verschillende keren leeggetrokken om 'm te kalibreren, maar dat haalde niks uit.
pi_159638593
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 20:04 schreef Dromer het volgende:

[..]

Je leeft onder een steen? :P

Laatst waren ze nog negatief in het nieuws vanwege hun erg slechte klantenservice.
Wanneer was dat dan? :P
  donderdag 4 februari 2016 @ 13:04:38 #282
327191 RobertNL
For your gear.
pi_159648592
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 22:42 schreef Brecht35 het volgende:
5% verliezen bij normaal gebruik in 3 minuten is niet normaal, neem ik aan? Zelfs op de xiaomi.eu ROM blijf ik abnormale battery drains hebben..Heb 'm al verschillende keren leeggetrokken om 'm te kalibreren, maar dat haalde niks uit.
Nee dat klopt inderdaad niet, Alhoewel ik wel vaker drops heb gezien waarna toestellen daarna langere tijd op een percentage blijven staan :').

quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 23:08 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

Wanneer was dat dan? :P
Zoekwoorden: Tros radar :') + holandsnieuwe / Vodafone (HN is 100% dochter).
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_159657766
Ik heb met gemiddeld gebruik zo'n 3 uur screentime, lijkt me behoorlijk weinig...Ben beetje aan het goochelen met andere laders en kabels, maar het zit 'm daar niet in denk ik.

De gsm laadt wel verschrikkelijk snel op en daar klopt iets niet..
  donderdag 4 februari 2016 @ 19:48:05 #284
327191 RobertNL
For your gear.
pi_159659565
Is 3 uur screentime erg kort? Dat heb ik op meerdere toestellen wel gehad als max.
Hangt ook wat van je apps af :)
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_159664919
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2016 13:04 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Nee dat klopt inderdaad niet, Alhoewel ik wel vaker drops heb gezien waarna toestellen daarna langere tijd op een percentage blijven staan :').

[..]

Zoekwoorden: Tros radar :') + holandsnieuwe / Vodafone (HN is 100% dochter).
Aha,interessant.

Maar helaas gebruik ik al 6 jaar Lycamobile. :P
pi_159674340
Outikel k4000 net 40cm (letterlijk) laten vallen. Dikke barsten in scherm. Godverdomme :'(.
Speciaal gekocht omdat hij zo stevig zou moeten zijn: "OUKITEL K4000 android 4G LTE smartphone features with a tempered glass display, three-layer anti-scratch 9H hardness screen and top Zn Magnesium alloy frame, providing the all-around protection for the whole phone"
Dit filmpje had me helemaal overtuigd:

Nu ff kijken of ik een nieuw scherm ga kopen, of dat ik dit merk voor eeuwig en altijd verlaat.
pi_159674558
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 10:13 schreef koekjestrommel1 het volgende:


Nu ff kijken of ik een nieuw scherm ga kopen, of dat ik dit merk voor eeuwig en altijd verlaat.
De gsm maakt wel een erg rare plooing op 1:05, naar mijn mening toch :P
pi_159677009
Customer service van Outikel zelf een mailtje gestuurd inc. foto's. Kijken wat ze er van zeggen.
  vrijdag 5 februari 2016 @ 13:12:57 #289
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_159677790
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 10:13 schreef koekjestrommel1 het volgende:
Dit filmpje had me helemaal overtuigd:
Ik vraag me af hoe veel ze er hebben laten vallen voor er een 'goede' bij zat. Het is niet één shot, dus ze kunnen geknipt en geplakt hebben zonder het hele praatje bij elke poging opnieuw te hoeven doen.
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_159697343
Over gebroken schermen gesproken, mijn Redmi Note 2 van nog geen maand oud, is recht naar beneden (scherm naar beneden) op de badkamertegels gevallen. Kan die niet zo goed tegen. Vervangen is geen bijzonder werkje opzich, maar waar kan ik voor een redelijke prijs snel een LCD + touchscreen vandaan halen? Heeft iemand nog tips? In China zijn ze nu feest aan het vieren, dus ik hoop dat er nog andere opties zijn :).
Wie niet dom is moet slim zijn!
  zondag 7 februari 2016 @ 11:11:38 #291
132806 tokko1
Wat Shiz zegt ..
pi_159720154
quote:
19s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 09:29 schreef PeeJie_ het volgende:
Over gebroken schermen gesproken, mijn Redmi Note 2 van nog geen maand oud, is recht naar beneden (scherm naar beneden) op de badkamertegels gevallen. Kan die niet zo goed tegen. Vervangen is geen bijzonder werkje opzich, maar waar kan ik voor een redelijke prijs snel een LCD + touchscreen vandaan halen? Heeft iemand nog tips? In China zijn ze nu feest aan het vieren, dus ik hoop dat er nog andere opties zijn :).
Ebay.co.uk heeft vaak redelijke prijzen en snelle shipping :)
Check mijn china reviews op Reviewblog.tweakers.net
pi_159733513
quote:
16s.gif Op zondag 7 februari 2016 11:11 schreef tokko1 het volgende:

[..]

Ebay.co.uk heeft vaak redelijke prijzen en snelle shipping :)
Thanks, straks even speuren. Verschilt dat veel van de .nl of .com versie dan?
Wie niet dom is moet slim zijn!
pi_159746187
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2016 19:48 schreef RobertNL het volgende:
Is 3 uur screentime erg kort? Dat heb ik op meerdere toestellen wel gehad als max.
Hangt ook wat van je apps af :)
Ah, dan maak ik me dus zorgen om niks. Heb wel kalibreertrucje gedaan en het leeglopen van de batterij verloopt nu mooi in 1 beweging(en niet soms 5% in paar minuten, dan blijven staan op X%,...). Batterij gaat nu ook iets langer mee lijkt me.

http://en.miui.com/thread-182940-1-1.html

Edit: Ik heb m'n gsm redelijk intensief gebruikt(emulator om spelletje te spelen), en ik zit nu aan 5 u 8m on screen time met 14% over. Ik kan dus niet meer klagen, dat is heel netjes.

[ Bericht 5% gewijzigd door Brecht35 op 08-02-2016 16:07:31 ]
  maandag 8 februari 2016 @ 17:45:33 #294
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_159759196
"It's all really really impressive stuff'"
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  maandag 8 februari 2016 @ 18:24:11 #295
327191 RobertNL
For your gear.
pi_159759917
quote:
11s.gif Op maandag 8 februari 2016 17:45 schreef shiznuts het volgende:
"It's all really really impressive stuff'"
Donders, wat nu een tof toestel van elephone :'(?
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  maandag 8 februari 2016 @ 19:00:31 #296
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_159760722
Ja, en dat voor 224,99 USD. Want:
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 12:33 schreef shiznuts het volgende:
Mensen dit trouwens gezien?

http://www.elephone.hk/P9000Event , specswise wordt er aardig ingezet... hoe het totaalplaatje uitvalt is natuurlijk de vraag.
$5 voor een '$50 off'-ELE code wanneer 'ie te pre-orderen valt (16-31.01.2016) bij de authorized shops (~$200 na discount).
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2016 22:58 schreef shiznuts het volgende:

[..]

Awesome! :D Heb zo'n $5 voor -$50 geroggeld, maar ja, wil wel weten wat je dan in huis haalt. Maar de specs klinken interessant. Nog geen ervaring met de P10, Android 6.0 en fingerprintsensor, dus dat kan best geinig uitpakken. Niet echt een midsegment foon nodig, maar kan ik altijd wel weer kwijt of zelf als een soort mini-tablet gebruiken. :Y Ik houd me aanbevolen voor impressies!

[..]
quote:
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2016 10:55 schreef shiznuts het volgende:
'doesn't look half bad' dus inderdaad. Thanks. Dan gaat ik um denk ik wel ff proberen. :9B
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_159767281
Iemand die me kan uitleggen hoe ik de muziekspeler van Xiaomi mijn playlists kan doen herkennen? Ik scan alles met Media Scanner, rebootje en Fusion herkent ze meteen, maar de muziekspeler van Xiaomi niet.

Ik heb bij wijze van test 2 testafspeellijsten aangemaakt met de muziekspeler van Xiaomi, maar ik vind die nergens terug.
pi_159776087
Iemand nog een (reserve)chinaphone in de verkoop voor minder dan 100? Ben de barst in mijn scherm nu al beu.
pi_159786058
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 12:00 schreef koekjestrommel1 het volgende:
Iemand nog een (reserve)chinaphone in de verkoop voor minder dan 100? Ben de barst in mijn scherm nu al beu.
Ik heb denk ik nog wel een Jiayu g4a liggen. Ben nu niet thuis alleen dus kan even niet kijken wat ik nog heb.
pi_159788982
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 19:07 schreef Skiet het volgende:
Jiayu g4a
Zoiets zou al prima zijn!
pi_159791260
Wie hebben er allemaal al een xiaomi redmi note 3 thuis? Ik denk er serieus over na om voor die te gaan.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')