abonnement Unibet Coolblue
pi_157973960
quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2015 18:00 schreef fathank het volgende:
Draagbare lpg-tank? Hier op de zaak hebben we een heftruck op LPG. Als ie leeg is FF snel wisselen in 30sec en klaar om weet verder te kachelen.

Alhoewel, overhevelen zal niet zo lekker werken gok ik. :P
Haha klinkt als een veilig plan ja 😝
pi_157975834
quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2015 21:19 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Zijn zijn er wel met een 6-pitter op LPG. Voor mijn V8 kost het geloof ik 2600 euro, incl. klepsmeersysteem, ringtank en vulnippel achter tankklepje. Prijs vind ik meevallen voor de V8 en is bij een BMW specialist. Besparing is met zo een hoog verbruik erg veel natuurlijk, daarom vind ik het wel de moeite.
Valt mee dan, verschil tussen vijfpitter en V8. Ik was maar 300 euro minder kwijt.

Zespitters op LPG kunnen ook prima. Jammere is dat karakter van diesel zo goed bij m'n rijstijl past en ik de E61 niet zo mooi vind (plus veel kans op elektronische problemen), anders was een 545i op gas wel een idee.
Schip ahoy!
pi_157975931
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 22:20 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Valt mee dan, verschil tussen vijfpitter en V8. Ik was maar 300 euro minder kwijt.

Zespitters op LPG kunnen ook prima. Jammere is dat karakter van diesel zo goed bij m'n rijstijl past en ik de E61 niet zo mooi vind (plus veel kans op elektronische problemen), anders was een 545i op gas wel een idee.
Diesel reed ik hiervoor ook steeds, vind het heerlijk. Wilde eerst ook graag een e46 met 6-cilinder diesel. Maar door de regels van de regering tegen diesels en de wegenbelasting (e46 is vrij zwaar) toch maar voor benzine (en dus LPG) gegaan. V8 is sowieso lekker :Y E6x vind ik zelf ook niet zo mooi en schijnen inderdaad niet de beste te zijn. E39 had ook al aardig wat elektronische problemen, maar vind het nog wel een erg mooi model.
pi_157976185
Jep, alleen vind ik de sedan van de E39 vele malen mooier dan de touring. Maar laat ik nou ivm praktische bruikbaarheid een touring moeten hebben...

Diesel blijft nog steeds m'n voorkeur houden, maar ik probeer de aankoop van een E91 diesel ook nog even uit te stellen tot duidelijk wordt wat dieselgate en het hele roetfilter-APK-verhaal voor uitwerking gaan hebben op de regelgeving. Zo zonde als je er nu geld op stukslaat en je auto over een jaar onverkoopbaar is. Dan is LPG ineens weer aantrekkelijker. Voor de veelrijders kan het zelfs prettig zijn om een dubbele tank erin te lepelen. Ringtank en cilindertank. Gecombineerde inhoud van zo'n 170 liter ofzo. Actieradius flink bijgeplust dan, zelfs tov diesel! En nog steeds bagageruimte over.
Schip ahoy!
pi_157978753
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 22:30 schreef Piet__Piraat het volgende:
Jep, alleen vind ik de sedan van de E39 vele malen mooier dan de touring. Maar laat ik nou ivm praktische bruikbaarheid een touring moeten hebben...

Diesel blijft nog steeds m'n voorkeur houden, maar ik probeer de aankoop van een E91 diesel ook nog even uit te stellen tot duidelijk wordt wat dieselgate en het hele roetfilter-APK-verhaal voor uitwerking gaan hebben op de regelgeving. Zo zonde als je er nu geld op stukslaat en je auto over een jaar onverkoopbaar is. Dan is LPG ineens weer aantrekkelijker. Voor de veelrijders kan het zelfs prettig zijn om een dubbele tank erin te lepelen. Ringtank en cilindertank. Gecombineerde inhoud van zo'n 170 liter ofzo. Actieradius flink bijgeplust dan, zelfs tov diesel! En nog steeds bagageruimte over.
Ik vind zelf bijna altijd de station juist mooier. Bij de e34 helemaal, maar bij een e39 is het een lastige keuze. Met M pakket is een Touring wel echt heel mooi. Heb in een Topaz blauwe e39 540i Touring proefgereden. Erg mooie auto en nog soepelere motor dan in de e34, maar vanwege de vele problemen toch maar voor een e34 gekozen (en de klassieke looks vind ik gewoon nog vetter bij een e34, voelt toch al alsof je een klassieker rijdt). e46 blijft tijdloos mooi, zeker de Touring met een M pakketje.
Ja 170 liter is helemaal leuk, dan haal je al gauw 1000km op 1x vullen. Maar vind zo een cilindertank wel echt heel lelijk en er gaat juist veel ruimte verloren. Ik heb ook best veel spullen in de auto liggen voor werk en wil dat graag onder het raam houden zeg maar. En het is wel handig als het nut heeft als je de achterbank neerklapt. Dan maar iets vaker bij de pomp staan.. :'(
  donderdag 3 december 2015 @ 01:35:00 #81
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_157980154
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2015 23:48 schreef Piet__Piraat het volgende:
Als het goed is verbruikt ie dan nog amper benzine (ligt beetje aan de afstelling). Kan zomaar zijn dat je 20k met een tank benzine doet.
Erg afhankelijk hoe snel de installatie overschakelt op LPG, en hoe veel ritjes je maakt. Ik startte mijn auto op LPG gemiddeld 4x per dag en haalde denk ik 10.000 km op een tank (ca. 4x per jaar tanken) maar gooide hem nooit vol. Dus je zou wel eens in de buurt kunnen komen met 20.000 km op een tank :P
  donderdag 3 december 2015 @ 01:45:31 #82
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_157980280
quote:
1s.gif Op woensdag 2 december 2015 11:48 schreef Catch22- het volgende:

[..]

Beetje installatie schakelt na een paar honderd meter al uit. Sommige starten volgens mij zelfs op LPG.

Je kan natuurlijk altijd even een stukje benzine rijden.
Ligt ook aan de buitentemperatuur en of de auto warm is. Alles ijskoud kon het wel een km of 2-3 duren met mijn Vialle LPi installatie.

Mis het trouwens nog altijd wel, vond het wel iets hebben dat rijden op LPG.
Heb ook lange tijd getankt voor prijzen tussen 30-40 cent per liter, met een verbruik van 1:10.
Door de overheid verziekt in 2014, toen er 8 cent accijns per liter bij kwam. Stelletje flapdrollen die zo iets bedenken :r
pi_157980290
Dikke bmw
  donderdag 3 december 2015 @ 01:50:36 #84
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_157980336
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 01:46 schreef Rickertman96 het volgende:
Dikke bmw
Blijf jij maar lekker in VBL jezelf voor schut zetten :W
pi_157980346
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 01:50 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Blijf jij maar lekker in VBL jezelf voor schut zetten :W
haha lekker mad
pi_157980688
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 01:35 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Erg afhankelijk hoe snel de installatie overschakelt op LPG, en hoe veel ritjes je maakt. Ik startte mijn auto op LPG gemiddeld 4x per dag en haalde denk ik 10.000 km op een tank (ca. 4x per jaar tanken) maar gooide hem nooit vol. Dus je zou wel eens in de buurt kunnen komen met 20.000 km op een tank :P
Zo! Had echt niet verwacht dat je zolang met een tank benzine kan rijden. Ik red waarschijnlijk de 20k niet eens per jaar, dus zal voortaan ook maar een beetje peut er in gooien. Goed nieuws dus! Krijg er steeds meer zin in :)

quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 01:45 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Ligt ook aan de buitentemperatuur en of de auto warm is. Alles ijskoud kon het wel een km of 2-3 duren met mijn Vialle LPi installatie.

Mis het trouwens nog altijd wel, vond het wel iets hebben dat rijden op LPG.
Heb ook lange tijd getankt voor prijzen tussen 30-40 cent per liter, met een verbruik van 1:10.
Door de overheid verziekt in 2014, toen er 8 cent accijns per liter bij kwam. Stelletje flapdrollen die zo iets bedenken :r
Ja wel de sjoemeldiesels en die rotte 3-pitters die om de haverklap gaan subsidiëren, maar schone LPG installaties mag je gewoon lekker zelf betalen. Owee als ze de accijnzen op LPG nog flink gas verhogen.. -O-
  donderdag 3 december 2015 @ 06:24:58 #87
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_157980986
Op gas moet je ook alleen koken.
pi_157981610
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 00:08 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Maar vind zo een cilindertank wel echt heel lelijk en er gaat juist veel ruimte verloren. Ik heb ook best veel spullen in de auto liggen voor werk en wil dat graag onder het raam houden zeg maar. En het is wel handig als het nut heeft als je de achterbank neerklapt. Dan maar iets vaker bij de pomp staan.. :'(
Is ook, ik heb ook voor een ringtank gekozen hoor. Cilindertank levert je meer actieradius op, maar zo'n bonk achterin is toch niet helemaal wat je zoekt. Heb nu wel het reservewiel los achterin liggen maar daar kun je omheen stapelen, eventueel verwijderen en dat schuift niet.
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 01:35 schreef leolinedance het volgende:
Erg afhankelijk hoe snel de installatie overschakelt op LPG, en hoe veel ritjes je maakt. Ik startte mijn auto op LPG gemiddeld 4x per dag en haalde denk ik 10.000 km op een tank (ca. 4x per jaar tanken) maar gooide hem nooit vol. Dus je zou wel eens in de buurt kunnen komen met 20.000 km op een tank :P
Klopt inderdaad. En ligt eraan hoe ver de motor afgekoeld is: als de auto een uurtje of anderhalf stil heeft gestaan is ie vaak nog net warm genoeg om ineens of nagenoeg direct op LPG te rijden. Dat scheelt ook :).
Schip ahoy!
pi_157985523
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 06:24 schreef kaasplankje het volgende:
Op gas moet je ook alleen koken.
Ga jij er lekker op koken, dan rijden wij wel voor een euro per liter minder (in een V8) 😊
pi_157985563
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 08:42 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Is ook, ik heb ook voor een ringtank gekozen hoor. Cilindertank levert je meer actieradius op, maar zo'n bonk achterin is toch niet helemaal wat je zoekt. Heb nu wel het reservewiel los achterin liggen maar daar kun je omheen stapelen, eventueel verwijderen en dat schuift niet.
Reservewiel laat ik denk ik thuis. Ik heb het nog maar 1x nodig gehad en rijd al zo een 10 jaar 150k per jaar voor werk. En betaal al 11 jaar ANWB lidmaatschap, dus die mogen me dan uit de brand helpen 😉
pi_157989294
quote:
1s.gif Op donderdag 3 december 2015 13:15 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Reservewiel laat ik denk ik thuis. Ik heb het nog maar 1x nodig gehad en rijd al zo een 10 jaar 150k per jaar voor werk. En betaal al 11 jaar ANWB lidmaatschap, dus die mogen me dan uit de brand helpen 😉
Als je het eventuele tijdsverlies kan lijden, kun je dat inderdaad doen ja. Ik heb er echt een schurft aan om stil te staan: mijn apparatuur moet werken en daar wil ik best wat voor betalen. Stilvallen met een lekke band en dan anderhalf uur in m'n neus boren is niet aan mij besteed, gewoon het thuiskomertje eronder en door!

Scheelt ook wel dat ie geen plek inneemt die ik ergens anders altijd voor nodig heb.
Schip ahoy!
  donderdag 3 december 2015 @ 17:33:22 #92
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_157990783
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 06:24 schreef kaasplankje het volgende:
Op gas moet je ook alleen koken.
Hij blijft bijna grappig.
pi_157992704
quote:
1s.gif Op donderdag 3 december 2015 17:33 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Hij blijft bijna grappig.
Echt he, supergrappig.
  donderdag 3 december 2015 @ 20:05:40 #94
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_157993981
Geen grap maar gewoon waar. Met lpg help je gewoon je blok naar de palestijnen. Als rijden op lpg echt zoveel beter was zou iedereen dat doen maar dat is niet zo. Het is alleen handig voor automobilisten die de rekeningen van hun auto niet meer kunnen betalen en een kar hebben die zo oud is dat het toch niet meer uitmaakt.
pi_157995073
binnen twee weken gaat de koppakking vervangen worden van m'n e46 316i uit 1999. er komt uitlaatgas in het koelsysteem, waardoor de koelvloeistof eruit komt door de hogere druk.

het Haynes werkplaatshandboek is binnen, hier staat fijn in uitgelegd welke handelingen benodigd zijn. uiteraard is een hele koppakking-set onderweg met alle benodigde pakkingen, besteld bij Leebmann24.de. nu nog even op zoek naar een nokkenas lock en vliegwiel lock. 't vlakken van de cylinderkop laat ik doen bij een motorenrevisiebedrijf, de kosten hiervan zijn maar 40 euro.

ik hoop een oorzaak te gaan vinden voor 't ontstaan van het lek. Er staat 233k op de teller. het motorblok is volgens 't dashboard niet oververhit geweest en heeft verder geen afwijkingen vertoond. Auto is in het verleden BMW dealer onderhouden. Enige tijd geleden is de waterpomp vervangen door een garagebedrijf.

het koelsysteem zal ik reinigen aangezien het bruine derrie bevat, sinds het lek. daarna gaan preventief de thermosstaat en temperatuursensor vervangen worden.

elke tip en/of suggestie is welkom.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_157995152
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 20:05 schreef kaasplankje het volgende:
Geen grap maar gewoon waar. Met lpg help je gewoon je blok naar de palestijnen. Als rijden op lpg echt zoveel beter was zou iedereen dat doen maar dat is niet zo. Het is alleen handig voor automobilisten die de rekeningen van hun auto niet meer kunnen betalen en een kar hebben die zo oud is dat het toch niet meer uitmaakt.
En waar baseer je dat op? Zelf ervaring mee? Want er zijn genoeg auto's op LPG met kilometerstanden van over de 4ton. Ik lees vooral positieve ervaringen. En ja, sommigen hebben problemen maar dat is vooral door de installatie zelf. Die slecht is geïnstalleerd of omdat er simpelweg wat kapot gaat (zoals bij elke auto).

Dat je de rekeningen niet kan betalen is echt een heel slecht argument. De installatie kost 2600 euro.. Ik kan de rekeningen wel betalen (vorige week nog 1660 euro aan onderhoud) maar wil gewoon goedkoper rijden, omdat het mogelijk is. Ik rijd in de vakantie graag 1000en kilometers en hierdoor kan ik een hoop besparen en weer vaker uit eten of een luxer hotel, etc.

Waarom niet iedereen het rijdt? Waarschijnlijk door de aanschaf (al gauw 1800 euro voor een 4-cilinder) en niet iedereen haalt dat er uit. Veel mensen durven het niet aan. Niet elke motor is geschikt ervoor. Ik zou het ook niet met elke motor doen, maar die in mijn BMW schijnt er goed op te lopen.

Maar goed, ik rijd straks voor 9,50 euro per 100km in plaats van 21 euro 😊 Houd ik meer geld over voor de vakantie en andere leuke dingen. En toch rijd ik in een heerlijke V8.
  donderdag 3 december 2015 @ 22:21:31 #97
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_157997730
Hou je wel rekening met een iets hoger verbruik? En je zou kunnen kijken of je de beveiliging uit de tank kan laten halen. Maakt geen klap uit, maar je hebt wel 20% meer capaciteit.


Maar kaasplank, BMW doet het over het algemeen prima op LPG. De baas van Tweakers had een 645i op LPG en die reed er zelfs goed op.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  donderdag 3 december 2015 @ 22:24:52 #98
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_157997797
De x45i V8 motor heeft andere problemen dan op LPG lopen :D
Door het warmte probleem harden er een boel sealtjes sneller uit en dat levert olie lekkage's/pluimen op.
Is te maken maar het is erg veel werk :)
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  donderdag 3 december 2015 @ 22:31:06 #99
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_157997959
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2015 22:21 schreef Catch22- het volgende:


Maar kaasplank, BMW doet het over het algemeen prima op LPG. De baas van Tweakers had een 645i op LPG en die reed er zelfs goed op.
650i ;)

Sowieso wel een liefhebber gezien zijn Z4..
Als ook van de sarcastische opmerkingen
pi_158004703
quote:
1s.gif Op donderdag 3 december 2015 20:47 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Waarom niet iedereen het rijdt? Waarschijnlijk door de aanschaf (al gauw 1800 euro voor een 4-cilinder) en niet iedereen haalt dat er uit. Veel mensen durven het niet aan. Niet elke motor is geschikt ervoor. Ik zou het ook niet met elke motor doen, maar die in mijn BMW schijnt er goed op te lopen.
Er zijn ook veel vooroordelen over. Collega van me snapte niet dat ik op gas ging rijden, want 'daar heb je alleen maar problemen mee'. Allemaal gebaseerd op van die borrelpraat, maar ja. Nu, een halve ton later, is ze redelijk jaloers en begint ze toch voorzichtig te informeren of ze niet komend jaar zelf ook een auto op gas moet kopen... :D Denk wel dat het tricky kan zijn omdat lang niet elk blok goed op gas loopt, dus je moet je er wel echt in verdiepen. Doe je dat niet of je laat een beun je installatie doen, dan kan het wel eens een heel vervelend project worden.

Qua problemen moet je inderdaad wel uitkijken met de extra hitte van LPG, zorgen dat je kleppen niet verbranden enzo. Maar verder kun je er prima hoge standen mee halen.
Schip ahoy!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')