Inderdaad, dat technisch Duits is soms ook lastig, maar die vertaling is helemaal drama.quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:22 schreef Hyperdude het volgende:
Verschrikkelijk idd.
Gelukkig ben ik nog opgevoed met Derrick en Harry.
320i: 4 cil.1998 cc, 184 PK, 290 Nmquote:Op zaterdag 14 november 2015 15:17 schreef NightFlight het volgende:
En nu weer interesting mode on; hoe zit het met de benzine-blokken?
Weet ik niet. Maar die twee met 1998 cc leveren toch best flink verschillende prestaties. En ze hebben allemaal turbo's. Lijkt nogal op de situatie bij de dieselblokken. Maakt verder ook weinig uit. Alleen als je je 320 naar 330 prestaties gaat tunen, met een chippie, zou er sneller iets boem kunnen doen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 16:52 schreef NightFlight het volgende:
Ook UL/ OL/TOP blokken met verschillende legeringen? Of gewoon zelfde onderdelen , maar extra cilinders.
Wel raar een 330 met 2.0 liters.quote:Op zaterdag 14 november 2015 17:06 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Weet ik niet. Maar die twee met 1998 cc leveren toch best flink verschillende prestaties. En ze hebben allemaal turbo's. Lijkt nogal op de situatie bij de dieselblokken. Maakt verder ook weinig uit. Alleen als je je 320 naar 330 prestaties gaat tunen, met een chippie, zou er sneller iets boem kunnen doen.
Probeert ie nu te zeggen dat de kwaliteit van BMW niet mangelhaft is?quote:Op zaterdag 14 november 2015 11:24 schreef Hyperdude het volgende:
lieber schimpft man über BMW und die mangelhafte Qualitität.
Zo te zien zijn ze nog niet allemaal dood :quote:Op zondag 15 november 2015 14:02 schreef OEM het volgende:
[..]
Probeert ie nu te zeggen dat de kwaliteit van BMW niet mangelhaft is?
Al die 4-cilindertjes (benzine of diesel maakt niet uit) zijn zonder chiptuning ook rijdende tijdbommen.
Wat?quote:Op dinsdag 17 november 2015 14:24 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Godver ik doe ook eens een keer een beurtje en dan gebeurt er dit
http://imgur.com/X8crYea
Oliefilterbout kapot? Kan het niet goed zien.quote:Op dinsdag 17 november 2015 14:24 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Godver ik doe ook eens een keer een beurtje en dan gebeurt er dit
http://imgur.com/X8crYea
Bij het herplaatsen op het blok brak het inderdaad af. Ik weet niet, of het is mijn lompheid geweest of na 13 jaar had het plastic gewoon geen zin in. Lokale sloop had helaas geen passende dop, morgen even verder zoeken.quote:Op dinsdag 17 november 2015 17:35 schreef mitchelll0181 het volgende:
Dop van het oliefilterhuis, zeker paar draaien los gedaan en er scheef af getrokken ?
Geen e46 he of wel ?quote:Op dinsdag 17 november 2015 19:02 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Bij het herplaatsen op het blok brak het inderdaad af. Ik weet niet, of het is mijn lompheid geweest of na 13 jaar had het plastic gewoon geen zin in. Lokale sloop had helaas geen passende dop, morgen even verder zoeken.
E46, 318D uit 2002!quote:Op dinsdag 17 november 2015 19:14 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
Geen e46 he of wel ?
Heb er nog een liggen namelijk.
Die remschijfjes verzuipen in die velgen.quote:Op donderdag 19 november 2015 19:14 schreef daNpy het volgende:
Gave wielen wel
Heb mijn 17" set ook nog steeds te koop.
quote:
Is binnen, voor dat bedrag inderdaad. Morgenochtend er op drukken, nu wat voorzichtiger, olie er in, service melding er af en hij kan er weer tegenaan. Kabel met OBD tool is ook al binnen, wacht nog heel even of ik binnen de familie een WinXP lapperd kan krijgen en anders had ik hier al een topic geopend, daar zat ook al een goed aanbod bij.quote:Op donderdag 19 november 2015 18:36 schreef pvdplanet het volgende:
https://www.dparts.com/sm(...)l/198349/11422247014
Zal bij de dealer ook net onder de 30 euro kosten
Ik heb nog 17" velgen ter verkoopquote:Op zondag 22 november 2015 02:09 schreef bluemoon23 het volgende:
Vanavond winterbandjes onder de Z4 gegooid.
Niet dat ik hem zoveel gebruik in de winter, maar die winterbanden kreeg ik erbij van de vorige Duitse eigenaar.
Het zijn lelijke 17" velgen maar wel zo goed als nieuwe (7,5mm voor en 8mm achter) Michelin Alpin.
De zomer achterbanden zijn wel aan vervanging toe, zit nog 2,5mm op.
255/35/18 auw
Wel een broekie dat ding natuurlijkquote:
Ik ken mensen die op jongere leeftijd kinderen hadden.quote:Op maandag 23 november 2015 18:14 schreef daNpy het volgende:
[..]
Wel een broekie dat ding natuurlijk
[ afbeelding ]
Zegt dat iets over jou, of over de auto?quote:Op maandag 23 november 2015 18:21 schreef Dimitri_ het volgende:
[..]
Ik ken mensen die op jongere leeftijd kinderen hadden.
Over de mensen in mijn omgeving.. :pquote:Op maandag 23 november 2015 18:24 schreef daNpy het volgende:
[..]
Zegt dat iets over jou, of over de auto?
Is die de veertig al gepasseerd?quote:Op maandag 23 november 2015 18:14 schreef daNpy het volgende:
[..]
Wel een broekie dat ding natuurlijk
[ afbeelding ]
Ja hij is van 1973quote:Op maandag 23 november 2015 18:47 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Is die de veertig al gepasseerd?
Wij gingen vroeger altijd met DAF cabrio's door de boomgaard crossen, Uitlaat er af tegen de spreeuwen. Dak er af voor de lol, deuren vastlassen voor de stevigheid.
quote:Op donderdag 19 november 2015 22:58 schreef mitchelll0181 het volgende:
Coding dingetje is dat.
Niet makkelijk. Volgens mij.
Kan je veel mee verzieken.
Goed, vandaag alles aan de laptop geslingerd. Toch inderdaad voor een VM gekozen ivm accuduur laptop. De laptop die ik kreeg hiervoor had geen lader en dit scheelde toch al snel 25 euro met het zoeken op mp. Verbazingwekkend was de communicatie tussen usb op laptop en vm host best goed! Daar had ik mijn grootste twijfels over.quote:Op vrijdag 20 november 2015 15:20 schreef boegschroef het volgende:
Dat is inderdaad een coding dingetje. Beste tip daar: Maak eerst een complete backup van de software in de auto. Gaat het mis kan je altijd alles terug naar 'nu' zetten. (Tenzij je het echt verpest hebt en er niet meer in kan komen )
Voor het XP verhaal: Download even een VM. Dat werkt veel makkelijker. (Dan draai je xp op je windows 7/8/10)
Zeker als je voor het eerst gaat klooien met die ediabas versies dan kan het makkelijk zijn als je even je VM weer leeg kan gooien en opnieuw kan beginnen.
Dat is wel de bedoeling dat het veel geld gaat schelen Zoals ik nu rijd zou het al 100 euro per maand schelen. Maar wil vooral ook gewoon plezier er van hebben. Nu denk ik steeds: pff daar gaat weer tig liter benzine.. En in januari ga ik nog op wintersport, dus dan bespaar ik ook een hoop (al is LPG in de BeNeLux en Italië het goedkoopst, dus dat moet ik niet vergeten). In Frankrijk zag ik gisteren zelfs prijzen van 1,20 euro per liter LPG.quote:Op dinsdag 1 december 2015 16:39 schreef Piet__Piraat het volgende:
LPG gaat je een hoop geld schelen Wel weggewerkt op de plaats van het reservewiel, hoop ik?
Ja het wordt door een bedrijf ingebouwd die al veel BMW's hebben gedaan en werd ook aangeraden door mijn garage (Offenga in Friesland), dus dat moet wel goed komen!quote:Op dinsdag 1 december 2015 17:56 schreef Piet__Piraat het volgende:
Dat is wel meest chic ja. En als je naar een goede inbouwer gaat, hoeft er geen probleem te zijn. Zo gauw je LPG hebt, denk je echt nergens meer over na, gas erop
Vooral in België is het goedkoop LPG tanken. Frankrijk zag ik afgelopen winter prijzen rond 70 cent dacht ik, maar dat heb ik in Italië langs de snelweg ook gezien. 1,20 in Frankrijk gaat echt nergens over Binnenland Italië zit je op 55 cent ofzo, maar moet je wel rekening houden dat ze daar maar beperkt open zijn (alles bemand en vaak maar geopend tot zes of acht uur ofzo). Snelweg is zo twintig cent duurder. Duitsland valt overigens ook mee. Vooral op zo'n Autohof kun je meestal nog voor zo'n 60 cent de liter tanken, da's voor een semi-snelwegpomp prima te doen .
Ik woon zelf in Noord Holland dus het kan inderdaad alleen als ik ver weg ga met de auto, maar dan is het zeker wel de moeite waard. Daarom dacht ik om in ieder geval de benzinekosten gewoon te verlagen. Met Luxemburg (waar ik sowieso m'n bus altijd tank) is het al een heel stuk goedkoper. En als ik dan op LPG rijd heb ik maar weinig benzine meer nodig en kan ik de kosten nog verder terugbrengen. Misschien een beetje schraal, maar het is een paar minuten extra werk aangezien ik er toch al stop op m' bus vol te gooien.quote:Op dinsdag 1 december 2015 19:11 schreef Piet__Piraat het volgende:
Nouja, als je naar het buitenland gaat en je kunt een hoekje België meepikken is het wel slim. Ik kom er met enige regelmaat in de buurt en probeer het wel zo te timen dat ik de tank dan bijna leeg heb. Van de week ook weer bijna vijftien euro 'verdiend'. Doe dat wat vaker en op jaarbasis telt het lekker op.
Nee voor 2 euro niet inderdaad, maar als je 1 of 2 jerrycans van 20 liter neemt wordt het al meer. Maar moet ook nog even kijken of ik daar zin in heb hoor.. Ik heb geen idee hoeveel benzine hij nog gaat gebruiken als het G3 systeem er eenmaal in zit, dus dan is het de moeite waarschijnlijk niet waard. En ik vind het gewoon leuk om de regering een beetje te ontlopen met hun fijne accijnzen natuurlijkquote:Op dinsdag 1 december 2015 23:15 schreef Piet__Piraat het volgende:
Mja, schraal of niet, ik snap het ergens wel. Ik zou één jerrycannetje zelf niet gauw doen, die twee euro vind ik het geklooi dan niet waard. En ik zie ze in België ook wel eens staan met de hele kofferbak voor jerrycans, dat gaat me ook wat ver . Maar dat mensen voor een hele tank de grens oversteken, snap ik prima. Doe het zelf net zo goed.
Serieus? Dat had ik niet verwacht zeg! Dan tank ik 'm maar niet elke keer vol, want dan zit er flink oude benzine in op een gegeven moment (81 liter)quote:Op dinsdag 1 december 2015 23:48 schreef Piet__Piraat het volgende:
Als het goed is verbruikt ie dan nog amper benzine (ligt beetje aan de afstelling). Kan zomaar zijn dat je 20k met een tank benzine doet.
Beetje installatie schakelt na een paar honderd meter al uit. Sommige starten volgens mij zelfs op LPG.quote:Op dinsdag 1 december 2015 23:51 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Serieus? Dat had ik niet verwacht zeg! Dan tank ik 'm maar niet elke keer vol, want dan zit er flink oude benzine in op een gegeven moment (81 liter)
Het is een G3 systeem dus dan start 'ie indrdaad op benzine. Ik heb nu gelezen dat hij binnen een paar seconden (ligt aan de temperatuur) al op LPG overspringt.quote:Op woensdag 2 december 2015 11:48 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Beetje installatie schakelt na een paar honderd meter al uit. Sommige starten volgens mij zelfs op LPG.
Je kan natuurlijk altijd even een stukje benzine rijden.
Gewoon af en toe even op hoge snelheid op benzine blazenquote:Op woensdag 2 december 2015 13:06 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Het is een G3 systeem dus dan start 'ie indrdaad op benzine. Ik heb nu gelezen dat hij binnen een paar seconden (ligt aan de temperatuur) al op LPG overspringt.
Haha, dat schijnt niet nodig te zijn met G3. Maar als ik echt ga blazen zet ik 'm wel op benzine inderdaad. Ben heel erg benieuwd en kan niet wachten om te gaan tanken voor zo een lage prijs 😎quote:Op woensdag 2 december 2015 13:08 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Gewoon af en toe even op hoge snelheid op benzine blazen
is niet nodig, maar misschien wel even goed af en toe. Hoewel het niet hoeft.quote:Op woensdag 2 december 2015 13:15 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Haha, dat schijnt niet nodig te zijn met G3. Maar als ik echt ga blazen zet ik 'm wel op benzine inderdaad. Ben heel erg benieuwd en kan niet wachten om te gaan tanken voor zo een lage prijs 😎
Da's al goed om te lezen!quote:Op woensdag 2 december 2015 13:34 schreef Catch22- het volgende:
[..]
is niet nodig, maar misschien wel even goed af en toe. Hoewel het niet hoeft.
Mijn oom rijdt al jaaaaren BMW 5's op LPG en het is retebetrouwbaar.
heb zelf een e34 518i gehad die ik met 420dkm heb weggedaan, had altijd op LPG gereden en met de motor was niks mis.quote:Op woensdag 2 december 2015 14:14 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Da's al goed om te lezen!
Da's niet mis nee! Hopelijk haalt de 540 dat ookquote:Op woensdag 2 december 2015 14:21 schreef Catch22- het volgende:
[..]
heb zelf een e34 518i gehad die ik met 420dkm heb weggedaan, had altijd op LPG gereden en met de motor was niks mis.
Als je hem goed warm rijdt (helemaal als je nog een gietijzeren onder- en alubovenblok hebt) en onderhoudt dan komt het wel goed.quote:Op woensdag 2 december 2015 14:54 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Da's niet mis nee! Hopelijk haalt de 540 dat ook
Warm rijden doe ik altijd! Sowieso rijd ik niet als een malloot er mee hoor. Het is meer een lekkere cruiser en af en toe even fijn een kickdownquote:Op woensdag 2 december 2015 15:00 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Als je hem goed warm rijdt (helemaal als je nog een gietijzeren onder- en alubovenblok hebt) en onderhoudt dan komt het wel goed.
2500 euro. BMW doet het juist erg goed o LPGquote:Op woensdag 2 december 2015 19:47 schreef Hyperdude het volgende:
Kost dat eigenlijk zo'n LPG tank enzo?
En kan het ook bij een 6-pitter? LPG en 6-pit was toch nooit zo'n lekkere combi?
Best een bedrag nog.quote:Op woensdag 2 december 2015 20:19 schreef Catch22- het volgende:
[..]
2500 euro. BMW doet het juist erg goed o LPG
Net iets te veel kans op total f*ck upquote:Op woensdag 2 december 2015 20:54 schreef mitchelll0181 het volgende:
Gewoon zelf inbouwen en laten keuren.
Zijn zijn er wel met een 6-pitter op LPG. Voor mijn V8 kost het geloof ik 2600 euro, incl. klepsmeersysteem, ringtank en vulnippel achter tankklepje. Prijs vind ik meevallen voor de V8 en is bij een BMW specialist. Besparing is met zo een hoog verbruik erg veel natuurlijk, daarom vind ik het wel de moeite.quote:Op woensdag 2 december 2015 19:47 schreef Hyperdude het volgende:
Kost dat eigenlijk zo'n LPG tank enzo?
En kan het ook bij een 6-pitter? LPG en 6-pit was toch nooit zo'n lekkere combi?
Haha klinkt als een veilig plan ja 😝quote:Op woensdag 2 december 2015 18:00 schreef fathank het volgende:
Draagbare lpg-tank? Hier op de zaak hebben we een heftruck op LPG. Als ie leeg is FF snel wisselen in 30sec en klaar om weet verder te kachelen.
Alhoewel, overhevelen zal niet zo lekker werken gok ik.
Valt mee dan, verschil tussen vijfpitter en V8. Ik was maar 300 euro minder kwijt.quote:Op woensdag 2 december 2015 21:19 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Zijn zijn er wel met een 6-pitter op LPG. Voor mijn V8 kost het geloof ik 2600 euro, incl. klepsmeersysteem, ringtank en vulnippel achter tankklepje. Prijs vind ik meevallen voor de V8 en is bij een BMW specialist. Besparing is met zo een hoog verbruik erg veel natuurlijk, daarom vind ik het wel de moeite.
Diesel reed ik hiervoor ook steeds, vind het heerlijk. Wilde eerst ook graag een e46 met 6-cilinder diesel. Maar door de regels van de regering tegen diesels en de wegenbelasting (e46 is vrij zwaar) toch maar voor benzine (en dus LPG) gegaan. V8 is sowieso lekker E6x vind ik zelf ook niet zo mooi en schijnen inderdaad niet de beste te zijn. E39 had ook al aardig wat elektronische problemen, maar vind het nog wel een erg mooi model.quote:Op woensdag 2 december 2015 22:20 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Valt mee dan, verschil tussen vijfpitter en V8. Ik was maar 300 euro minder kwijt.
Zespitters op LPG kunnen ook prima. Jammere is dat karakter van diesel zo goed bij m'n rijstijl past en ik de E61 niet zo mooi vind (plus veel kans op elektronische problemen), anders was een 545i op gas wel een idee.
Ik vind zelf bijna altijd de station juist mooier. Bij de e34 helemaal, maar bij een e39 is het een lastige keuze. Met M pakket is een Touring wel echt heel mooi. Heb in een Topaz blauwe e39 540i Touring proefgereden. Erg mooie auto en nog soepelere motor dan in de e34, maar vanwege de vele problemen toch maar voor een e34 gekozen (en de klassieke looks vind ik gewoon nog vetter bij een e34, voelt toch al alsof je een klassieker rijdt). e46 blijft tijdloos mooi, zeker de Touring met een M pakketje.quote:Op woensdag 2 december 2015 22:30 schreef Piet__Piraat het volgende:
Jep, alleen vind ik de sedan van de E39 vele malen mooier dan de touring. Maar laat ik nou ivm praktische bruikbaarheid een touring moeten hebben...
Diesel blijft nog steeds m'n voorkeur houden, maar ik probeer de aankoop van een E91 diesel ook nog even uit te stellen tot duidelijk wordt wat dieselgate en het hele roetfilter-APK-verhaal voor uitwerking gaan hebben op de regelgeving. Zo zonde als je er nu geld op stukslaat en je auto over een jaar onverkoopbaar is. Dan is LPG ineens weer aantrekkelijker. Voor de veelrijders kan het zelfs prettig zijn om een dubbele tank erin te lepelen. Ringtank en cilindertank. Gecombineerde inhoud van zo'n 170 liter ofzo. Actieradius flink bijgeplust dan, zelfs tov diesel! En nog steeds bagageruimte over.
Erg afhankelijk hoe snel de installatie overschakelt op LPG, en hoe veel ritjes je maakt. Ik startte mijn auto op LPG gemiddeld 4x per dag en haalde denk ik 10.000 km op een tank (ca. 4x per jaar tanken) maar gooide hem nooit vol. Dus je zou wel eens in de buurt kunnen komen met 20.000 km op een tankquote:Op dinsdag 1 december 2015 23:48 schreef Piet__Piraat het volgende:
Als het goed is verbruikt ie dan nog amper benzine (ligt beetje aan de afstelling). Kan zomaar zijn dat je 20k met een tank benzine doet.
Ligt ook aan de buitentemperatuur en of de auto warm is. Alles ijskoud kon het wel een km of 2-3 duren met mijn Vialle LPi installatie.quote:Op woensdag 2 december 2015 11:48 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Beetje installatie schakelt na een paar honderd meter al uit. Sommige starten volgens mij zelfs op LPG.
Je kan natuurlijk altijd even een stukje benzine rijden.
haha lekker madquote:Op donderdag 3 december 2015 01:50 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Blijf jij maar lekker in VBL jezelf voor schut zetten
Zo! Had echt niet verwacht dat je zolang met een tank benzine kan rijden. Ik red waarschijnlijk de 20k niet eens per jaar, dus zal voortaan ook maar een beetje peut er in gooien. Goed nieuws dus! Krijg er steeds meer zin inquote:Op donderdag 3 december 2015 01:35 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Erg afhankelijk hoe snel de installatie overschakelt op LPG, en hoe veel ritjes je maakt. Ik startte mijn auto op LPG gemiddeld 4x per dag en haalde denk ik 10.000 km op een tank (ca. 4x per jaar tanken) maar gooide hem nooit vol. Dus je zou wel eens in de buurt kunnen komen met 20.000 km op een tank
Ja wel de sjoemeldiesels en die rotte 3-pitters die om de haverklap gaan subsidiëren, maar schone LPG installaties mag je gewoon lekker zelf betalen. Owee als ze de accijnzen op LPG nog flink gas verhogen..quote:Op donderdag 3 december 2015 01:45 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ligt ook aan de buitentemperatuur en of de auto warm is. Alles ijskoud kon het wel een km of 2-3 duren met mijn Vialle LPi installatie.
Mis het trouwens nog altijd wel, vond het wel iets hebben dat rijden op LPG.
Heb ook lange tijd getankt voor prijzen tussen 30-40 cent per liter, met een verbruik van 1:10.
Door de overheid verziekt in 2014, toen er 8 cent accijns per liter bij kwam. Stelletje flapdrollen die zo iets bedenken
Is ook, ik heb ook voor een ringtank gekozen hoor. Cilindertank levert je meer actieradius op, maar zo'n bonk achterin is toch niet helemaal wat je zoekt. Heb nu wel het reservewiel los achterin liggen maar daar kun je omheen stapelen, eventueel verwijderen en dat schuift niet.quote:Op donderdag 3 december 2015 00:08 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Maar vind zo een cilindertank wel echt heel lelijk en er gaat juist veel ruimte verloren. Ik heb ook best veel spullen in de auto liggen voor werk en wil dat graag onder het raam houden zeg maar. En het is wel handig als het nut heeft als je de achterbank neerklapt. Dan maar iets vaker bij de pomp staan..
Klopt inderdaad. En ligt eraan hoe ver de motor afgekoeld is: als de auto een uurtje of anderhalf stil heeft gestaan is ie vaak nog net warm genoeg om ineens of nagenoeg direct op LPG te rijden. Dat scheelt ook .quote:Op donderdag 3 december 2015 01:35 schreef leolinedance het volgende:
Erg afhankelijk hoe snel de installatie overschakelt op LPG, en hoe veel ritjes je maakt. Ik startte mijn auto op LPG gemiddeld 4x per dag en haalde denk ik 10.000 km op een tank (ca. 4x per jaar tanken) maar gooide hem nooit vol. Dus je zou wel eens in de buurt kunnen komen met 20.000 km op een tank
Ga jij er lekker op koken, dan rijden wij wel voor een euro per liter minder (in een V8) 😊quote:Op donderdag 3 december 2015 06:24 schreef kaasplankje het volgende:
Op gas moet je ook alleen koken.
Reservewiel laat ik denk ik thuis. Ik heb het nog maar 1x nodig gehad en rijd al zo een 10 jaar 150k per jaar voor werk. En betaal al 11 jaar ANWB lidmaatschap, dus die mogen me dan uit de brand helpen 😉quote:Op donderdag 3 december 2015 08:42 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Is ook, ik heb ook voor een ringtank gekozen hoor. Cilindertank levert je meer actieradius op, maar zo'n bonk achterin is toch niet helemaal wat je zoekt. Heb nu wel het reservewiel los achterin liggen maar daar kun je omheen stapelen, eventueel verwijderen en dat schuift niet.
Als je het eventuele tijdsverlies kan lijden, kun je dat inderdaad doen ja. Ik heb er echt een schurft aan om stil te staan: mijn apparatuur moet werken en daar wil ik best wat voor betalen. Stilvallen met een lekke band en dan anderhalf uur in m'n neus boren is niet aan mij besteed, gewoon het thuiskomertje eronder en door!quote:Op donderdag 3 december 2015 13:15 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Reservewiel laat ik denk ik thuis. Ik heb het nog maar 1x nodig gehad en rijd al zo een 10 jaar 150k per jaar voor werk. En betaal al 11 jaar ANWB lidmaatschap, dus die mogen me dan uit de brand helpen 😉
Hij blijft bijna grappig.quote:Op donderdag 3 december 2015 06:24 schreef kaasplankje het volgende:
Op gas moet je ook alleen koken.
En waar baseer je dat op? Zelf ervaring mee? Want er zijn genoeg auto's op LPG met kilometerstanden van over de 4ton. Ik lees vooral positieve ervaringen. En ja, sommigen hebben problemen maar dat is vooral door de installatie zelf. Die slecht is geïnstalleerd of omdat er simpelweg wat kapot gaat (zoals bij elke auto).quote:Op donderdag 3 december 2015 20:05 schreef kaasplankje het volgende:
Geen grap maar gewoon waar. Met lpg help je gewoon je blok naar de palestijnen. Als rijden op lpg echt zoveel beter was zou iedereen dat doen maar dat is niet zo. Het is alleen handig voor automobilisten die de rekeningen van hun auto niet meer kunnen betalen en een kar hebben die zo oud is dat het toch niet meer uitmaakt.
650iquote:Op donderdag 3 december 2015 22:21 schreef Catch22- het volgende:
Maar kaasplank, BMW doet het over het algemeen prima op LPG. De baas van Tweakers had een 645i op LPG en die reed er zelfs goed op.
Er zijn ook veel vooroordelen over. Collega van me snapte niet dat ik op gas ging rijden, want 'daar heb je alleen maar problemen mee'. Allemaal gebaseerd op van die borrelpraat, maar ja. Nu, een halve ton later, is ze redelijk jaloers en begint ze toch voorzichtig te informeren of ze niet komend jaar zelf ook een auto op gas moet kopen... Denk wel dat het tricky kan zijn omdat lang niet elk blok goed op gas loopt, dus je moet je er wel echt in verdiepen. Doe je dat niet of je laat een beun je installatie doen, dan kan het wel eens een heel vervelend project worden.quote:Op donderdag 3 december 2015 20:47 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Waarom niet iedereen het rijdt? Waarschijnlijk door de aanschaf (al gauw 1800 euro voor een 4-cilinder) en niet iedereen haalt dat er uit. Veel mensen durven het niet aan. Niet elke motor is geschikt ervoor. Ik zou het ook niet met elke motor doen, maar die in mijn BMW schijnt er goed op te lopen.
Jazeker, die kosten zijn bij een verbruik van 1 op 6, maar zelfs met 1 op 5 is het een stuk goedkoper. 1 op 7/8 is op benzine haalbaar.quote:Op donderdag 3 december 2015 22:21 schreef Catch22- het volgende:
Hou je wel rekening met een iets hoger verbruik? En je zou kunnen kijken of je de beveiliging uit de tank kan laten halen. Maakt geen klap uit, maar je hebt wel 20% meer capaciteit.
Dat denk ik ook ja. Veel mensen weten er te weinig van of zijn er bang voor. Ik heb inderdaad gekeken of mijn motor geschikt is en ook een goede inbouwer gezocht (welke nog de goedkoopste blijkt te zijn ook). Spannend!quote:Op vrijdag 4 december 2015 09:28 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Er zijn ook veel vooroordelen over. Collega van me snapte niet dat ik op gas ging rijden, want 'daar heb je alleen maar problemen mee'. Allemaal gebaseerd op van die borrelpraat, maar ja. Nu, een halve ton later, is ze redelijk jaloers en begint ze toch voorzichtig te informeren of ze niet komend jaar zelf ook een auto op gas moet kopen... Denk wel dat het tricky kan zijn omdat lang niet elk blok goed op gas loopt, dus je moet je er wel echt in verdiepen. Doe je dat niet of je laat een beun je installatie doen, dan kan het wel eens een heel vervelend project worden.
Qua problemen moet je inderdaad wel uitkijken met de extra hitte van LPG, zorgen dat je kleppen niet verbranden enzo. Maar verder kun je er prima hoge standen mee halen.
Zo is het. Ik heb met 1 auto 2 ton op LPG gereden (ca. 70 - 270k km), volledig probleemloos! En ook nog eens zonder vermogensverlies. Het zou zelfs zo zijn dat het vermogen op LPG met deze installatie hoger is dan op benzine (LPi). Als de LPG prijs niet zo hoog zou zijn zou ik het zonder twijfel direct weer doen. Die borrelpraat gaat inderdaad nergens over.quote:Op vrijdag 4 december 2015 09:28 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Er zijn ook veel vooroordelen over. Collega van me snapte niet dat ik op gas ging rijden, want 'daar heb je alleen maar problemen mee'. Allemaal gebaseerd op van die borrelpraat, maar ja. Nu, een halve ton later, is ze redelijk jaloers en begint ze toch voorzichtig te informeren of ze niet komend jaar zelf ook een auto op gas moet kopen... Denk wel dat het tricky kan zijn omdat lang niet elk blok goed op gas loopt, dus je moet je er wel echt in verdiepen. Doe je dat niet of je laat een beun je installatie doen, dan kan het wel eens een heel vervelend project worden.
Qua problemen moet je inderdaad wel uitkijken met de extra hitte van LPG, zorgen dat je kleppen niet verbranden enzo. Maar verder kun je er prima hoge standen mee halen.
Haha het tanken wordt wel even wennen ja! Zowel bij de kassa (qua kosten) als het tanken. Heb nog nooit LPG getankt. En tank nu altijd bij een onbemande tank, dat kan helaas niet meer met LPG.quote:Op vrijdag 4 december 2015 14:37 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Zo is het. Ik heb met 1 auto 2 ton op LPG gereden (ca. 70 - 270k km), volledig probleemloos! En ook nog eens zonder vermogensverlies. Het zou zelfs zo zijn dat het vermogen op LPG met deze installatie hoger is dan op benzine (LPi). Als de LPG prijs niet zo hoog zou zijn zou ik het zonder twijfel direct weer doen. Die borrelpraat gaat inderdaad nergens over.
Tip: Vergeet de slang niet los te koppelen na het tanken. Heeft een collega van mij 2x (bij dezelfde pomp) gehad, die hele slang naar de klote getrokken
En? Wat kost het daar? 😉quote:Op vrijdag 4 december 2015 15:25 schreef Hyperdude het volgende:
Ik krijg Duitse reclame voor Autogassysteme bij dit topic.
Ik heb niks extra's gedaan op LPG bougies na. En rustig warmrijden en de tank nooit volledig leegtijden. Schijnt slecht voor de pomp te zijn ivm drooglopen.quote:Op vrijdag 4 december 2015 15:09 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Haha het tanken wordt wel even wennen ja! Zowel bij de kassa (qua kosten) als het tanken. Heb nog nooit LPG getankt. En tank nu altijd bij een onbemande tank, dat kan helaas niet meer met LPG.
Ik hoop vooral dat mijn motor er gewoon goed op loopt en geen problemen krijg. Moet je nog extra dingen doen voor het onderhoud? Ik doe er ook een klepsmeersysteem bij. Sommigen zeggen dat het niet nodig is, maar toch maar het zekere voor het onzekere..
Droog lopen is voor (bijna) iedere pomp slecht .quote:Op vrijdag 4 december 2015 17:24 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik heb niks extra's gedaan op LPG bougies na. En rustig warmrijden en de tank nooit volledig leegtijden. Schijnt slecht voor de pomp te zijn ivm drooglopen.
Ik denk vaak: lekker laten borrelen. Net als die 'gas=koken'-roepers. Prima, gewoon laten roepen. Als het té populair wordt kun je er op wachten dat het ook kapot belast gaat worden, hoe 'gezond' het ook is.quote:Op vrijdag 4 december 2015 14:37 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Zo is het. Ik heb met 1 auto 2 ton op LPG gereden (ca. 70 - 270k km), volledig probleemloos! En ook nog eens zonder vermogensverlies. Het zou zelfs zo zijn dat het vermogen op LPG met deze installatie hoger is dan op benzine (LPi). Als de LPG prijs niet zo hoog zou zijn zou ik het zonder twijfel direct weer doen. Die borrelpraat gaat inderdaad nergens over.
Tip: Vergeet de slang niet los te koppelen na het tanken. Heeft een collega van mij 2x (bij dezelfde pomp) gehad, die hele slang naar de klote getrokken
Flashlubesysteem kan zinvol zijn ja, ik heb het er ook in. Verbruik is nog wat te laag maar na een paar keer teruggaan zonder verbetering geloof ik het wel. Daardoor wel wat te veel van die smeerzooi op voorraad Niet meer onbemand tanken is even wennen ja, ik deed niet anders, dus dat vergt aanpassing. Vooral in het buitenland waar ze niet altijd de ruime openingstijden van Nederland kennen.quote:Op vrijdag 4 december 2015 15:09 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Haha het tanken wordt wel even wennen ja! Zowel bij de kassa (qua kosten) als het tanken. Heb nog nooit LPG getankt. En tank nu altijd bij een onbemande tank, dat kan helaas niet meer met LPG.
Ik hoop vooral dat mijn motor er gewoon goed op loopt en geen problemen krijg. Moet je nog extra dingen doen voor het onderhoud? Ik doe er ook een klepsmeersysteem bij. Sommigen zeggen dat het niet nodig is, maar toch maar het zekere voor het onzekere..
Niet iedereen is daar even enthousiast over, voor de kosten van zo'n systeem kun je als hobbyist, ook wel een keer de kop lichten en laten reviseren na 100K.quote:Op vrijdag 4 december 2015 19:08 schreef Piet__Piraat het volgende:
Flashlubesysteem kan zinvol zijn ja, ik heb het er ook in
Dat ligt er maar net aan. Je moet het wel zelf kunnen, zit een tijdje zonder auto en dan nog is het niet gratis.quote:Op vrijdag 4 december 2015 19:25 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Niet iedereen is daar even enthousiast over, voor de kosten van zo'n systeem kun je als hobbyist, ook wel een keer de kop lichten en laten reviseren na 100K.
Kop heb je er binnen een halve dag af (2 avonden) , reviseren kost 2 werkdagen ongeveer en dan kan je hem op een zaterdag terugbouwen. Maar je moet het inderdaad maar net willen...quote:Op vrijdag 4 december 2015 19:39 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Dat ligt er maar net aan. Je moet het wel zelf kunnen, zit een tijdje zonder auto en dan nog is het niet gratis.
Stukje luxe en vrijheidquote:Op vrijdag 4 december 2015 19:47 schreef Piet__Piraat het volgende:
Voor handige harry's die een andere auto achter de hand hebbenniet afhankelijke zijn van een auto zal het vast prima te doen zijn, maar ik gok dat de groep personen voor wie het geen optie is, een stuk groter is.
I know, ik werk in die branchequote:Op vrijdag 4 december 2015 17:59 schreef fathank het volgende:
[..]
Droog lopen is voor (bijna) iedere pomp slecht .
E34 540iquote:Op zondag 6 december 2015 11:36 schreef Piet__Piraat het volgende:
Is het erg als ik echt geen flauw idee heb wat voor auto dat oorspronkelijk is?
Dat kan ik helaas niet zelf, dus dan maar die 300 euro extra aan wat flashlubequote:Op vrijdag 4 december 2015 19:25 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Niet iedereen is daar even enthousiast over, voor de kosten van zo'n systeem kun je als hobbyist, ook wel een keer de kop lichten en laten reviseren na 100K.
Klopt, flink minpunt. Maar goed, de kosten zijn wel echt een grote vooruitgang. Bovendien is het tanken ook zo gebeurd. Zal wel even wennen zijn! Maar met de 81 liter tank op benzine was afrekenen echt heel pijnlijk haha. Gisteren voor 20 euro getanktquote:Op zondag 13 december 2015 11:10 schreef Hyperdude het volgende:
Actieradius op LPG is nu dus 250-300 km?
Das ook niet veul...
Ja dat wilde ik ook niet. Dan valt de bodemplaat niet meer in het slot ook.quote:Op zondag 13 december 2015 11:30 schreef daNpy het volgende:
Vrienden van me hebben hebben ook LPG met een grotere tank in een E46(touring), en daarvan ligt de bodem dus wat hoger. Dat ziet er ook niet uit.
Nee niet gedaan. Wil het ook wel veilig houden voor eventuele vakanties in de zonquote:Op zondag 13 december 2015 13:30 schreef Piet__Piraat het volgende:
Bodemverhogen is inderdaad kut. Heb je niet gevraagd of ze de vulmarge wat konden oprekken? Dat had je weer wat liters gescheeld. Moet je alleen wel uitkijken met tanken en daarna in de volle zon zetten.
Nokkenas tandwiel kan je zo loshalen, krukas kan je vast zetten met een doorslag en timing vd nokkenas is makkelijk goed te zetten.. Pasvlakken moeten vlak staan..quote:Op maandag 14 december 2015 13:47 schreef spectrumanalyser het volgende:
met een weekje komt er een nieuwe koppakking in m'n e46.
heb de afgelopen tijd bestellingen geplaatst bij Leebmann24 en Ekris BMWshop.
koppakkingset, temperatuursensor, thermosstaat, kopbouten, koelvloeistof, klepstoters en het BMW 3-Series Haynes handboek liggen al klaar.
De cylinderkop breng ik bij Westra motorenrevisie om gevlakt te worden. tevens laat ik de klepstoters vervangen.
nu wachten op een bestelde timing-set; nokkenasklem en krukaspen. Hiermee kan ik de nokkenas vastzetten zodat het tandwiel losgemaakt kan worden. de krukas zet ik vast door de pen in een daarvoor gemaakte uitsparing te plaatsen.
besteld bij DR&AR Trading in engeland.
[ afbeelding ]
Ik heb de standaard terug gezet, wat meer compressiequote:Op maandag 14 december 2015 20:19 schreef spectrumanalyser het volgende:
heb jij een 0.3 mm dikkere koppakking gebruikt of de gewone koppakking?
ik ging er zelf vanuit dat als je dit setje zou bestellen, dat je een dikkere zou krijgen.
in het boek staat dat zodra de kop gevlakt is, dat je een 0.3mm dikkere koppakking kunt gaan bestellen.
top. superbedankt voor je hulp, waardeer ik enormquote:Op maandag 14 december 2015 20:22 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
Ik heb de standaard terug gezet, wat meer compressie
Smaken verschillen maar vind de 4 serie GT mooier dan de 3 serie, coupe lijnen for the winquote:Op woensdag 16 december 2015 12:12 schreef mitchelll0181 het volgende:
4 serie is lelijker natuurlijk
Die i3 is echt een zwaar dieptepunt inderdaad. Dat ding is eigenlijk net een opgevoerde scooter met dak, die wielen zijn ook nauwelijks of niet breder dan een wiel van een brommer.quote:Op woensdag 16 december 2015 13:43 schreef kaasplankje het volgende:
Ik vind BMW laatste tijd helemaal niet zo mooie auto's maken eigenlijk. Kan beter qua design.
Met als dieptepunt de i3. Wat een wanstaltig ding is dat.
[ afbeelding ]
4 serie GC bedoel je denk ik Zou dat niet komen doordat de 4 serie misschien minder snel afschrijft?quote:Op woensdag 16 december 2015 11:57 schreef Apekoek het volgende:
Ik ben aan het kijken bij lease auto's en wat valt mij op, de basis versie van BMW 4 serie GT is goedkoper dan een basis versie van BMW 3 serie.
Hoe komt dat? Lijkt mij niet logisch, wel aantrekkelijk btw
quote:Op woensdag 16 december 2015 13:43 schreef kaasplankje het volgende:
Ik vind BMW laatste tijd helemaal niet zo mooie auto's maken eigenlijk. Kan beter qua design.
Met als dieptepunt de i3. Wat een wanstaltig ding is dat.
[ afbeelding ]
De i3 is wel echt een hele fijne auto. Uiterlijk is persoonlijk uiteraard, maar in een goede uitvoering vind ik het wel leuk om te zien. Weer eens wat anders dan al het andere wat je 100x per dag ziet rijden. En hij rijdt echt ontzettend lekker. Ik was eerst ook niet voor het elektrische rijden, maar de rijervaring is heel anders. Mocht je de kans krijgen, ga er een keer mee rijden. Zal binnenkort onze test hier weleens plaatsen die we gemaakt hebben van de i3.quote:Op woensdag 16 december 2015 13:51 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Die i3 is echt een zwaar dieptepunt inderdaad. Dat ding is eigenlijk net een opgevoerde scooter met dak, die wielen zijn ook nauwelijks of niet breder dan een wiel van een brommer.
Waar heb ik dat toch eerder gezien, ohja!
[ afbeelding ]
BMW moet zich daar helemaal niet mee bezig houden. PUNTquote:Op woensdag 16 december 2015 14:00 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
4 serie GC bedoel je denk ik Zou dat niet komen doordat de 4 serie misschien minder snel afschrijft?
[..]
[..]
De i3 is wel echt een hele fijne auto. Uiterlijk is persoonlijk uiteraard, maar in een goede uitvoering vind ik het wel leuk om te zien. Weer eens wat anders dan al het andere wat je 100x per dag ziet rijden. En hij rijdt echt ontzettend lekker. Ik was eerst ook niet voor het elektrische rijden, maar de rijervaring is heel anders. Mocht je de kans krijgen, ga er een keer mee rijden. Zal binnenkort onze test hier weleens plaatsen die we gemaakt hebben van de i3.
Alfa slaat met de Giulia quadrifoglio en de 4C duidelijk het betere pad in. Tot 2050 als de verbrandingsmotor wordt verbannen zal het maximale eruit gehaald moeten worden.quote:Op woensdag 16 december 2015 13:51 schreef mitchelll0181 het volgende:
ja rare keuzes... fwd enzo
http://www.autoblog.nl/ar(...)de-nieuwe-bmw-slogan
Wow, erg goed argumentquote:Op woensdag 16 december 2015 14:04 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
BMW moet zich daar helemaal niet mee bezig houden. PUNT
Ten eerste: heb je al met de i3 en de i8 gereden?quote:Op woensdag 16 december 2015 14:25 schreef mitchelll0181 het volgende:
Die dingen mogen de naam BMW niet eens voeren, had het een mini gemaakt.
Ik ben van mening dat je als BMW zijnde niet je lijn moet vervuilen met dit soort bagger.
Hou het puur, waar het begonnen is.
The ultimate driving machine.
Dit soort dingen haalt de waarde van BMW enorm omlaag bij mij. En nee ik ben niet de enige.
Je wil met trots een BMW rijden en dan gaan ze zulk soort dingen maken! nee bedankt.
Niet mijn merk.
Het is een submerk.quote:Op woensdag 16 december 2015 14:28 schreef kaasplankje het volgende:
Ja je wilt toch niet geasocieerd worden met een rijdende fucking wasautomaat? Waarom kunnen ze die i serie geen andere naam geven als het toch een losstaand merk is?
Ik zeg ook niet dat het geen goede auto is want dat geloof ik best. Maar een auto is toch meer dan een vervoermiddel.quote:Op woensdag 16 december 2015 14:33 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Ten eerste: heb je al met de i3 en de i8 gereden?
Heb je sowieso met meerdere BMW's gereden? Zoals een 7 serie bijvoorbeeld?
Ultimate driving machine kan je natuurlijk op verschillende manieren opvatten. Bijvoorbeeld op comfort (zoals de 7, 5 en GT versies) of zoals straatracers (M modellen) en er tussenin.
En nu dus de elektrische auto's. En BMW doet dat heel goed, want de i3 is een zeer fijne auto om te rijden. Ook in had m'n bedenkingen, totdat ik er een week mee heb gereden. Tuurlijk, ik kies nog wel voor een V8 (die ik nu heb), maar voor dagelijks gebruik is het een heerlijke, rustige rijervaring.
[..]
Het is een submerk.
Blijkbaar omdat ze er achter staan. En wederom: ga er eens mee rijden. Dit soort reacties overal al gehoord, van mensen die überhaupt amper een BMW hebben gereden, laat staan de i3 of i8 en dan lopen te blaten dat het nergens over gaat. Uiteindelijk is BMW een bedrijf dat winst moet maken en dan moet je meegaan met je tijd. Ik ben ook geen voorstander van de FWD in de BMW's, maar het schijnt erg goed te rijden (net als de MINI's, rijden ook erg goed).
En welke auto rijden jullie eigenlijk? Mitchel en kaasplankje.
Voor veel mensen is een auto dus niet meer als een vervoermiddel (of statussymbool). Tja, het is de toekomst, get used to it Ik rijd lekker door in m'n oude bak, da's nog veel leuker dan praktisch alle moderne auto's.quote:Op woensdag 16 december 2015 14:38 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat het geen goede auto is want dat geloof ik best. Maar een auto is toch meer dan een vervoermiddel.
Oh enne ik heb een franse auto.
Dat zeg je verkeerd: jij vindt ze lelijk, dan zijn ze het niet meteen Aan de verkoopcijfers te zien zijn er genoeg mensen die ze mooi vinden. Ik vind de huidige generatie ook erg geslaagd.quote:Op woensdag 16 december 2015 18:13 schreef Hyperdude het volgende:
NB. BMW's zijn meestal nogal 'apart'/lelijk.
Ik kan je ook uit betrouwbare bron vertellen dat er een bepaalde tak behoorlijk gaat cashen als er nog veel meer auto's van carbonfiber gemaakt gaan worden.quote:Op woensdag 16 december 2015 18:13 schreef Hyperdude het volgende:
Productieproces I3 is ontzettend vernieuwend op het gebied van massaproductie van carbonfiber plaatwerk/carrosserie. Niet onaardig voor een eersteling, vind ik.
Maar kan niet op tegen de looks van de e34 😉 5GT facelift is er wel een heel stuk op vooruit gegaan, maar de Touring blijft het mooist (M550d of 550i graag 😍).quote:Op donderdag 17 december 2015 16:23 schreef Dimitri_ het volgende:
[ link | afbeelding ]
Paar generaties verschil op deze foto.
Ik vind de 5GT door de hoge zit fijner rijden dan een 7.. En vrij snel, met dik 300pk.
En toch schijnt het echt te rijden als een boot, zo lomp en log. Doe mij dan maar een F11 (al ligt die nu ruim buiten budget).quote:Op donderdag 17 december 2015 16:23 schreef Dimitri_ het volgende:
[ link | afbeelding ]
Paar generaties verschil op deze foto.
Ik vind de 5GT door de hoge zit fijner rijden dan een 7.. En vrij snel, met dik 300pk.
Maar een V8 klinkt niet alleen lekker bij 6000tpm 😉 Koude start is al lekker en gewoon rustig optrekken. En helaas doe ik af en toe toch nog een kickdown 😇 Gelukkig is LPG cheap, maar moet wel erg vaak tanken 😉quote:Op vrijdag 18 december 2015 00:46 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
En toch schijnt het echt te rijden als een boot, zo lomp en log. Doe mij dan maar een F11 (al ligt die nu ruim buiten budget).
Van de week een X6M achter me, ook leuk speelgoed hoor. Al zou zo'n x50d eerder mijn keuze zijn denk ik. Sta je iets minder vaak bij de pomp Kosten boeien niet als je zo'n auto hebt, maar praktisch gemak van een diesel is groter. Sound van een benzinemotor is beter, maar hoe vaak trek je nou écht tot 6k rpm en verder? Ik kom er nu in elk geval amper, misschien eens per week. En ik sta meer dan eens per week te tanken
quote:Op woensdag 16 december 2015 14:25 schreef mitchelll0181 het volgende:
Die dingen mogen de naam BMW niet eens voeren, had het een mini gemaakt.
Ik ben van mening dat je als BMW zijnde niet je lijn moet vervuilen met dit soort bagger.
Hou het puur, waar het begonnen is.
The ultimate driving machine.
Dit soort dingen haalt de waarde van BMW enorm omlaag bij mij. En nee ik ben niet de enige.
Je wil met trots een BMW rijden en dan gaan ze zulk soort dingen maken! nee bedankt.
Niet mijn merk.
Ik vind het een beetje kortzichtig. Klein beetje maar hoor Ik wil als BMW rijder eigenlijk niet met dit soort mensen geassocieerd wordenquote:Op woensdag 16 december 2015 14:28 schreef kaasplankje het volgende:
Ja je wilt toch niet geasocieerd worden met een rijdende fucking wasautomaat? Waarom kunnen ze die i serie geen andere naam geven als het toch een losstaand merk is?
+1 😝quote:Op vrijdag 18 december 2015 01:32 schreef leolinedance het volgende:
[..]
[..]
Ik vind het een beetje kortzichtig. Klein beetje maar hoor Ik wil als BMW rijder eigenlijk niet met dit soort mensen geassocieerd worden
Het enige juiste antwoord Ik vind de BMW i3 ook niet mooi, maar het is wel weer eens iets anders, en innovatief. En ook ik kan beamen dat hij erg goed rijdt. Daarnaast is het interieur mijns inziens erg mooi.quote:Op woensdag 16 december 2015 14:33 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Ten eerste: heb je al met de i3 en de i8 gereden?
Heb je sowieso met meerdere BMW's gereden? Zoals een 7 serie bijvoorbeeld?
Ultimate driving machine kan je natuurlijk op verschillende manieren opvatten. Bijvoorbeeld op comfort (zoals de 7, 5 en GT versies) of zoals straatracers (M modellen) en er tussenin.
En nu dus de elektrische auto's. En BMW doet dat heel goed, want de i3 is een zeer fijne auto om te rijden. Ook in had m'n bedenkingen, totdat ik er een week mee heb gereden. Tuurlijk, ik kies nog wel voor een V8 (die ik nu heb), maar voor dagelijks gebruik is het een heerlijke, rustige rijervaring.
[..]
Het is een submerk.
Blijkbaar omdat ze er achter staan. En wederom: ga er eens mee rijden. Dit soort reacties overal al gehoord, van mensen die überhaupt amper een BMW hebben gereden, laat staan de i3 of i8 en dan lopen te blaten dat het nergens over gaat. Uiteindelijk is BMW een bedrijf dat winst moet maken en dan moet je meegaan met je tijd. Ik ben ook geen voorstander van de FWD in de BMW's, maar het schijnt erg goed te rijden (net als de MINI's, rijden ook erg goed).
En welke auto rijden jullie eigenlijk? Mitchel en kaasplankje.
Ik vind mijn (lease) BMW 3-serie F30 uit 2012 eigenlijk alweer wat gedateerd ogen naast mijn nieuwe Mercedes C-klasse http://gathering.tweakers(...)ge/45444483#45444483quote:Op woensdag 16 december 2015 19:00 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Dat zeg je verkeerd: jij vindt ze lelijk, dan zijn ze het niet meteen Aan de verkoopcijfers te zien zijn er genoeg mensen die ze mooi vinden. Ik vind de huidige generatie ook erg geslaagd.
Jep, rijdt echt heel goed. Maar heel anders dan een auto met verbrandingsmotor. En interieur vind ik ook erg mooi! Mooie materialen, fijne sfeer.quote:Op vrijdag 18 december 2015 01:36 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Het enige juiste antwoord Ik vind de BMW i3 ook niet mooi, maar het is wel weer eens iets anders, en innovatief. En ook ik kan beamen dat hij erg goed rijdt. Daarnaast is het interieur mijns inziens erg mooi.
Onzin, niet iedereen heeft het budget voor een Tesla. En ook niet iedereen wil een Tesla-achtige auto rijden.quote:Op vrijdag 18 december 2015 02:20 schreef mitchelll0181 het volgende:
Ik zou best een electrische auto willen rijden.
Maar niet zo'n gebakkie als een i fucking 3.
Neem een model ala tesla met een bmw logo erop. Ja dat kan! Niet dit...
Maarja, dit krijg je als geld belangrijker is als de oorsprong van je bedrijf.
En alleen de echte liefhebbers zullen mensen zoals mij begrijpen.
Het is gewoon zonde van het merk.
Tesla is een mooie auto, maar niet bijzonder qua looks. En ik heb er mee gereden, ja hij is ENORM snel, maar de afwerking van het interieur is niet je van het (zeker als je naar de nieuwprijs (zonder subsidies) kijkt). Dan zit de i3 echt veel beter in elkaar.quote:Op vrijdag 18 december 2015 02:20 schreef mitchelll0181 het volgende:
Ik zou best een electrische auto willen rijden.
Maar niet zo'n gebakkie als een i fucking 3.
Neem een model ala tesla met een bmw logo erop. Ja dat kan! Niet dit...
Maarja, dit krijg je als geld belangrijker is als de oorsprong van je bedrijf.
En alleen de echte liefhebbers zullen mensen zoals mij begrijpen.
Het is gewoon zonde van het merk.
Volgens mij is het zelfs nog de redding van Porsche geweest. Vind 'm persoonlijk niet mooi overigens, de Macan wel.quote:Op vrijdag 18 december 2015 02:54 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Onzin, niet iedereen heeft het budget voor een Tesla. En ook niet iedereen wil een Tesla-achtige auto rijden.
Om goede, mooie en innovatieve auto's te kunnen blijven maken is het nodig om zo nu en dan je nek uit te steken. Kijk naar Mercedes met de A-klasse en de Audi A2, beiden ondertussen 15 jaar geleden geïntroduceerd. Waren dat nou zo'n mooie auto's? Nee, maar op hun eigen manier wel innovatief. Net als de BMW i3.
Kijk naar Porsche, alle liefhebbers schreeuwden moord en brand toen de Cayenne kwam. Een Porsche SUV!!! En toen kwam er nog een diesel ook _! Maar is het merk er uiteindelijk slechter van geworden? Is het imago slechter geworden? Zijn de auto's slechter geworden?
Zelfs BMW heeft in het verleden vaker rare auto's gebouwd. Denk aan de Isetta. Of recenter zo'n 2-serie Active Tourer. Is dat dan wel een auto waar je warm van wordt?
Dat vind ik juist wel meevallen. Vind de F30 (vooral de F31, ben een station guy ) nog steeds erg mooi. De facelift vond ik eerst wat minder, maar nu ik 'm met een M pakket heb gezien vind ik 'm toch weer erg geslaagd. Die zou ik in de toekomst wel willen als ze wat betaalbaarder zijn (of een F11).quote:Op vrijdag 18 december 2015 01:41 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik vind mijn (lease) BMW 3-serie F30 uit 2012 eigenlijk alweer wat gedateerd ogen naast mijn nieuwe Mercedes C-klasse http://gathering.tweakers(...)ge/45444483#45444483
En dat terwijl de 3-serie net een mini facelift gehad heeft toch? Die zal dus nog wel effe mee moeten... Vraag mij toch wel sterk af wie nu nog voor een 3-serie gaat nu de nieuwe A4 ook op de markt is.
Rijkarakter tussen C, A4 en 3 schijnt toch wel wat te verschillen, dus als je dat belangrijk vind ga je niet voor een A4. Huidige 3 vind ik er nog steeds prima uit zien, maar xenon + angel eyes zijn wel een must bij die auto vind ik.quote:Op vrijdag 18 december 2015 01:41 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik vind mijn (lease) BMW 3-serie F30 uit 2012 eigenlijk alweer wat gedateerd ogen naast mijn nieuwe Mercedes C-klasse http://gathering.tweakers(...)ge/45444483#45444483
En dat terwijl de 3-serie net een mini facelift gehad heeft toch? Die zal dus nog wel effe mee moeten... Vraag mij toch wel sterk af wie nu nog voor een 3-serie gaat nu de nieuwe A4 ook op de markt is.
Als het al een Merc moet zijn, geef mij dan maar wel de oude C S204 AMG 507 uit 2013-14quote:Op vrijdag 18 december 2015 17:06 schreef kaasplankje het volgende:
Ik vind die nieuwe C klasse ook erg geslaagd qua design. Vooral de station. Veel beter dan de oude C klasse wat ik een onwijze ouwelullenauto vind.
leuk speelgoed maar als everyday car lijkt het me niks. Keihard afgeveerd en de onderhoudskosten trekken je leeg op een jan modaal salaris.quote:Op vrijdag 18 december 2015 18:51 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Als het al een Merc moet zijn, geef mij dan maar wel de oude C S204 AMG 507 uit 2013-14
Niks geen turborommel: gewoon genoeg cc's, genoeg PK's en verder geen gelül.
Zo'n ding moet je ook niet willen combineren met een modaal salaris.quote:Op vrijdag 18 december 2015 19:07 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
leuk speelgoed maar als everyday car lijkt het me niks. Keihard afgeveerd en de onderhoudskosten trekken je leeg op een jan modaal salaris.
Absoluut waar. Maar met een modaal salaris moet je überhaupt geen dikke auto willen rijden. Een doorsnee 1800'je moet dan eigenlijk al genoeg zijn. Alles daarboven wordt al gauw duur.quote:Op vrijdag 18 december 2015 19:15 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Zo'n ding moet je ook niet willen combineren met een modaal salaris.
Zou mijn accountant zeggen.
Echt waar joh? Zouden die mensen niet zeggen dat BMW misschien niet eens meer zou bestaan als ze geen rare, kleine autootjes (lees: Isetta) gemaakt hadden? Of ken je de geschiedenis van het bedrijf toch niet zo goed?quote:Op vrijdag 18 december 2015 02:20 schreef mitchelll0181 het volgende:
Maarja, dit krijg je als geld belangrijker is als de oorsprong van je bedrijf.
En alleen de echte liefhebbers zullen mensen zoals mij begrijpen.
Een Isetta is een bizonder ding en een i3 is een electrisch aangedreven truttenschudder. Een karakterloze doos op wielen.quote:Op vrijdag 18 december 2015 20:00 schreef mitchelll0181 het volgende:
Ik ga dr niet op in
Gaan jullie maar allemaal i3 rijden
Ja ik heb een 1.6 HDI en het ding loopt als een naaimachine 1 op 20 ruim bij normaal gebruik. Ik vind m snel genoeg voor 98% van dat ik erom vraag.quote:Op vrijdag 18 december 2015 19:47 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Absoluut waar. Maar met een modaal salaris moet je überhaupt geen dikke auto willen rijden. Een doorsnee 1800'je moet dan eigenlijk al genoeg zijn. Alles daarboven wordt al gauw duur.
Is het ook. Meer power is altijd leuker, maar is het ook verantwoord? Ik heb een tijdje zitten gluren naar een 330d als opvolger voor de huidige automobiel, maar zeer waarschijnlijk wordt het toch 'gewoon' een 320d. Chipje naar 200pk en je komt eigenlijk niets tekort. Zo'n zespitter is natuurlijk heerlijk, maar qua onderhoud en verbruik betekent dat als je km's maakt dat zo'n zespitter maandelijks zomaar honderd tot tweehonderd euro duurder is. Da's toch serieus geld.quote:Op vrijdag 18 december 2015 20:18 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja ik heb een 1.6 HDI en het ding loopt als een naaimachine 1 op 20 ruim bij normaal gebruik. Ik vind m snel genoeg voor 98% van dat ik erom vraag.
Ik rij gewoon wat langer in een wat oudere en iets dikkere uitvoering. Heb je minder last van de afschrijving en als er een keer iets duurders kapot gaat kan je die reparatie weer terug verdienen in de jaren dat er weinig kapot gaat. Hopelijk.quote:Op vrijdag 18 december 2015 20:21 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Is het ook. Meer power is altijd leuker, maar is het ook verantwoord? Ik heb een tijdje zitten gluren naar een 330d als opvolger voor de huidige automobiel, maar zeer waarschijnlijk wordt het toch 'gewoon' een 320d. Chipje naar 200pk en je komt eigenlijk niets tekort. Zo'n zespitter is natuurlijk heerlijk, maar qua onderhoud en verbruik betekent dat als je km's maakt dat zo'n zespitter maandelijks zomaar honderd tot tweehonderd euro duurder is. Da's toch serieus geld.
Een M of een AMG is dan dus al helemaal niet te doen Die moet je alleen kopen als je veel zwart werkt of geld zat hebt.
Je laat je mooi kennen. Over de historie van BMW beginnen, maar niet weten dat er meer M-modellen dan ooit zijn en dat BMW ooit de Isetta gemaakt heeft En niet weten dat de i3 sneller is dan menig 3-serie en zéér goed rijdt. Je hebt er duidelijk nog nooit in gereden en beoordeelt de auto enkel op zijn extravagante uiterlijk wat jij blijkbaar niet mooi vindt. Andere redenen zijn er namelijk niet om zo'n afkeer tegen deze auto te hebben.quote:Op vrijdag 18 december 2015 20:00 schreef mitchelll0181 het volgende:
Ik ga dr niet op in
Gaan jullie maar allemaal i3 rijden
Maar goed, gelukkig is de 2-serie Active Tourer wél een geweldige auto. De zijdezachte 3-cilinder maakt het een ware krachtpatser, ongeëvenaarde haarscherpe voorwielaandrijving en het super uitdagende uiterlijk maken het een ware topper.quote:Ook de i3 is een echte BMW en rijdt dus geweldig.
We zijn al heel wat elektrische auto’s gewend en tóch was het even schrikken, toen we het ‘gas’pedaal van de BMW I3 in de Exclusive Parking van Schiphol vol intrapten. De befaamde lineaire acceleratie van elektrische auto’s lijkt hier wel in het kwadraat aanwezig, zo spúit de i3 uit de startblokken, hetgeen op de fraai geverfde en dus spekgladde vloer van die luxe-parkeergarage even tot een flink rubbergegil leidde, maar niét tot verlies van grip.
De wegligging, zo bleek ook de rest van de dag, van de i3 is namelijk zó goed, dat zelfs de iel lijkende speciale (want erg spaarzame) Bridgestones in de maat 155/70 R 19 aan het wegdek lijken te kleven als duimdrop.
Ik kom met 163 pk in een diesel nu al helemaal niets te kort. De 8-traps automaat van BMW schakelt zó fijn dat deze altijd paraat staat. Serieus nog nooit het gevoel gehad ook maar iets te kort te komen.quote:Op vrijdag 18 december 2015 20:21 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Is het ook. Meer power is altijd leuker, maar is het ook verantwoord? Ik heb een tijdje zitten gluren naar een 330d als opvolger voor de huidige automobiel, maar zeer waarschijnlijk wordt het toch 'gewoon' een 320d. Chipje naar 200pk en je komt eigenlijk niets tekort. Zo'n zespitter is natuurlijk heerlijk, maar qua onderhoud en verbruik betekent dat als je km's maakt dat zo'n zespitter maandelijks zomaar honderd tot tweehonderd euro duurder is. Da's toch serieus geld.
Een M of een AMG is dan dus al helemaal niet te doen Die moet je alleen kopen als je veel zwart werkt of geld zat hebt.
Daar zit ook zeker wat in. Maar dat moet je inderdaad wel kunnen. Als je het leuk vindt om regelmatig te wisselen kan het wel een dure hobby worden als je net een paar keer pech hebt met je aankopen.quote:Op vrijdag 18 december 2015 20:32 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ik rij gewoon wat langer in een wat oudere en iets dikkere uitvoering. Heb je minder last van de afschrijving en als er een keer iets duurders kapot gaat kan je die reparatie weer terug verdienen in de jaren dat er weinig kapot gaat. Hopelijk.
Je moet dan alleen niet iedere twee jaar iets 'nieuws' willen/ rust in je donder hebben. Huidige 330i heb ik sinds 2006 en heb ik tot nu toe 220K redelijk prettige kms. in doorgebracht.
Je hebt 100% gelijk.quote:Op vrijdag 18 december 2015 20:55 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik kom met 163 pk in een diesel nu al helemaal niets te kort. De 8-traps automaat van BMW schakelt zó fijn dat deze altijd paraat staat. Serieus nog nooit het gevoel gehad ook maar iets te kort te komen.
Je hebt 100% gelijk.quote:Op vrijdag 18 december 2015 21:12 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Je hebt 100% gelijk.
Tot je een uurtje in een zelfde auto met 263 of 363 PK hebt gereden.
Ik heb een vergelijkbare auto met 279 pk in de garage staan. Maar dat verandert mijn mening toch echt niet.quote:Op vrijdag 18 december 2015 21:12 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Je hebt 100% gelijk.
Tot je een uurtje in een zelfde auto met 263 of 363 PK hebt gereden.
Mm ja die 100pk extra gebruik je toch alleen bij een dragrace voor het stoplicht of op de autobahn in Duitsland.quote:Op vrijdag 18 december 2015 21:18 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik heb een vergelijkbare auto met 279 pk in de garage staan. Maar dat verandert mijn mening toch echt niet.
Vreemd. Heb je dit jaar al iets van je eigen risico verbruikt?quote:Op vrijdag 18 december 2015 21:18 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik heb een vergelijkbare auto met 279 pk in de garage staan. Maar dat verandert mijn mening toch echt niet.
hehequote:Op vrijdag 18 december 2015 21:28 schreef Hyperdude het volgende:
jaar al iets van je eigen risico verbruikt?
Dan zou ik nog snel even tussen kerst en ON een spec
Haaaaaquote:Op vrijdag 18 december 2015 20:48 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Je laat je mooi kennen. Over de historie van BMW beginnen, maar niet weten dat er meer M-modellen dan ooit zijn en dat BMW ooit de Isetta gemaakt heeft En niet weten dat de i3 sneller is dan menig 3-serie en zéér goed rijdt. Je hebt er duidelijk nog nooit in gereden en beoordeelt de auto enkel op zijn extravagante uiterlijk wat jij blijkbaar niet mooi vindt. Andere redenen zijn er namelijk niet om zo'n afkeer tegen deze auto te hebben.
Lees anders eens een review:
http://www.autovandaag.nl(...)-i3-is-een-chte-bmw/
[..]
Maar goed, gelukkig is de 2-serie Active Tourer wél een geweldige auto. De zijdezachte 3-cilinder maakt het een ware krachtpatser, ongeëvenaarde haarscherpe voorwielaandrijving en het super uitdagende uiterlijk maken het een ware topper.
Nee hoor, ik schrijf geen reviews over auto's.quote:Op vrijdag 18 december 2015 22:16 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
Haaaaa
Jij hebt zeker ook die review over die i3 geschreven
Of bij een heerlijke tussensprint, of gewoon, omdat het kan. 250+pk is gewoon heerlijk om te hebben. Maar 98% van de tijd gebruik je het inderdaad niet, en de vraag is of het je de meerprijs waard is, voor die 2%.quote:Op vrijdag 18 december 2015 21:19 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Mm ja die 100pk extra gebruik je toch alleen bij een dragrace voor het stoplicht of op de autobahn in Duitsland.
Ey niet haten op mijn 218d vriendquote:Op vrijdag 18 december 2015 20:48 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Je laat je mooi kennen. Over de historie van BMW beginnen, maar niet weten dat er meer M-modellen dan ooit zijn en dat BMW ooit de Isetta gemaakt heeft En niet weten dat de i3 sneller is dan menig 3-serie en zéér goed rijdt. Je hebt er duidelijk nog nooit in gereden en beoordeelt de auto enkel op zijn extravagante uiterlijk wat jij blijkbaar niet mooi vindt. Andere redenen zijn er namelijk niet om zo'n afkeer tegen deze auto te hebben.
Lees anders eens een review:
http://www.autovandaag.nl(...)-i3-is-een-chte-bmw/
[..]
Maar goed, gelukkig is de 2-serie Active Tourer wél een geweldige auto. De zijdezachte 3-cilinder maakt het een ware krachtpatser, ongeëvenaarde haarscherpe voorwielaandrijving en het super uitdagende uiterlijk maken het een ware topper.
Die heeft toch geen 3-cilinder? Daarnaast is die Coupe best een fraaie wagen. Ga er gemakshalve even vanuit dat je die hebt, en niet zo'n afzichtelijke Active Tourerquote:Op zaterdag 19 december 2015 10:55 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ey niet haten op mijn 218d vriend
You wishquote:Op zondag 20 december 2015 13:08 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Die heeft toch geen 3-cilinder? Daarnaast is die Coupe best een fraaie wagen. Ga er gemakshalve even vanuit dat je die hebt, en niet zo'n afzichtelijke Active Tourer
Precies mijn gedachte. Ik vind hem er verschrikkelijk uitzien en het rijd nog slechter...quote:Op zondag 20 december 2015 19:58 schreef Andyy het volgende:
Die i3 is kut man met z'n fietsbanden rondom. En z'n gaspedaal die hard afremt. En z'n bagger remmen.
Alleen het volledig koppel vanuit stilstand is leuk tot 30 km/h, daarboven is er niks meer aan
In vergelijking met wat rijdt de i3 slecht? We kunnen hem met een 7-serie of een Aygo vergelijken. Zal ik het zo vragen: welke concurrenten rijden beter?quote:Op zondag 20 december 2015 22:01 schreef boegschroef het volgende:
[..]
Precies mijn gedachte. Ik vind hem er verschrikkelijk uitzien en het rijd nog slechter...
Laat het maar gaan, voor sommige mensen is de toekomst gewoon moeilijk te begrijpenquote:Op zondag 20 december 2015 23:32 schreef leolinedance het volgende:
[..]
In vergelijking met wat rijdt de i3 slecht? We kunnen hem met een 7-serie of een Aygo vergelijken. Zal ik het zo vragen: welke concurrenten rijden beter?
Dat is waar. Overigens reuze benieuwd naar de 330e Hij komt helaas wel net te laat...quote:Op zondag 20 december 2015 23:43 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Laat het maar gaan, voor sommige mensen is de toekomst gewoon moeilijk te begrijpen
Haha, volgens mij heb jij überhaupt nog nooit in een BMW geredenquote:Op zondag 20 december 2015 23:49 schreef mitchelll0181 het volgende:
De toekomst der gebakjes van BMW ja.
TROEP
Ja die wil ik ook nog wel rijden! En de i8 staat ook nog hoog op m'n lijstje..quote:Op zondag 20 december 2015 23:57 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dat is waar. Overigens reuze benieuwd naar de 330e Hij komt helaas wel net te laat...
quote:Op zondag 20 december 2015 23:58 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Haha, volgens mij heb jij überhaupt nog nooit in een BMW gereden
En wat heb je nou voor auto? Want daar heb je nog niet op gereageerd volgens mij. Puur uit nieuwsgierigheid.
Je kenteken is niet goed te lezen.Wat voor auto heb je?quote:
De i3 is slechts het begin.quote:Op maandag 21 december 2015 00:12 schreef Catch22- het volgende:
Elektrische auto's en motoren zijn de toekomst, maar aan die toekomst wil ik niet denken als dat inhoudt dat de i3 dat is.
318quote:Op maandag 21 december 2015 00:45 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Je kenteken is niet goed te lezen.Wat voor auto heb je?
Die zijn er niet.quote:Op zondag 20 december 2015 23:32 schreef leolinedance het volgende:
[..]
In vergelijking met wat rijdt de i3 slecht? We kunnen hem met een 7-serie of een Aygo vergelijken. Zal ik het zo vragen: welke concurrenten rijden beter?
Da's het toppunt van BMW rijden inderdaad, sorry dat ik aan je twijfelde.quote:
Hahaha.quote:Op maandag 21 december 2015 01:45 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Da's het toppunt van BMW rijden inderdaad, sorry dat ik aan je twijfelde.
Even wat feitjes voor u..quote:Op maandag 21 december 2015 01:51 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
Hahaha.
Ik moest lachen.
Deze is iig nog RWD
Ga jij lekker volvo rijden ofzo, past wel bij je denk ik.
Ga niet meer reageren op jou.
Dat is een beetje lastig, want geen ander merk heeft zoiets stoms als de i3 verzonnen. Dat gas/rem systeem slaat de plank gewoon erg mis. Die dunne bandjes met een wegligging van een zwabber ook. Er is niks mis met electrisch rijden in mijn ogen, maar ga dan geen gedrochten als de i3 bouwen en hou het op normale modellen.quote:Op zondag 20 december 2015 23:32 schreef leolinedance het volgende:
[..]
In vergelijking met wat rijdt de i3 slecht? We kunnen hem met een 7-serie of een Aygo vergelijken. Zal ik het zo vragen: welke concurrenten rijden beter?
dikke bmw jongequote:
Ik had een parcours gereden tegen een M5 in de i3, gebruikte dezelfde rempunt als de M5 maar lag toen bijna in de sloot daardoorquote:Op maandag 21 december 2015 09:36 schreef fathank het volgende:
Verder is dat regeneratief remmen heerlijk. Remblokken heb je nog amper nodig.
Hé, er zijn niet genoeg E30M3's voor iedereen.quote:Op maandag 21 december 2015 01:45 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Da's het toppunt van BMW rijden inderdaad, sorry dat ik aan je twijfelde.
Oke je wordt dus zoekgereden door een i3.quote:
850 csi. Bazenautoquote:Op maandag 21 december 2015 10:56 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Hé, er zijn niet genoeg E30M3's voor iedereen.
Wat is eigenlijk het toppunt van BMW rijden? Voor mij een Alpina die er uitziet als een standaard instapmodel BMW. Da's eigenlijk geeneens een BMW.
Dat is dus persoonlijk, wat ik duidelijk probeer te maken aan mitchelllquote:Op maandag 21 december 2015 10:56 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Hé, er zijn niet genoeg E30M3's voor iedereen.
Wat is eigenlijk het toppunt van BMW rijden? Voor mij een Alpina die er uitziet als een standaard instapmodel BMW. Da's eigenlijk geeneens een BMW.
Filmpje?!quote:Op maandag 21 december 2015 11:53 schreef mitchelll0181 het volgende:
Klopt.
Bijna door alles want ding is tering traag.
Maar lekker dat die rijd! En de achterkant kan je zo leuk laten uitbreken!
Iedere stationTouring zonder dakrailing is natuurlijk een bazenbak!quote:Op maandag 21 december 2015 15:23 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Dat is dus persoonlijk, wat ik duidelijk probeer te maken aan mitchelll
Voor mij is dat op dit moment gewoon mijn 540i. Een heerlijke cruiser met een machtige V8 er in, veel luxe en klassieke looks. Heb er toevallig van de week wat nieuwe pics van gemaakt, zie hieronder (alleen nog raamtint er uit en oranje knippers op de zijkant). Maar ik vind de F11 M550d Touring ook erg mooi, zou ik graag als daily willen hebben! En misschien een M3 voor er naast, die rijdt ook wel echt heel lekker. Heb 2 dagen met zo een ding mogen rijden.
[..]
Filmpje?!
Nieuwe pics van m'n e34 540i Touring:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
E46 Touring zonder dakrails is nice ja! Jammer van die sleepwagen 😉 Op die van mij zitten speciale gootjes voor BMW dragers.quote:Op maandag 21 december 2015 16:46 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Iedere stationTouring zonder dakrailing is natuurlijk een bazenbak!
[ afbeelding ]
Zitten hier klepjes met moer er onder voor dakdragers in de die gootjes. In carrosseriekleur. Neem aan dat iedere sedan/coupé dezelfde mogelijkheid heeft. BMW-dakdragers heb ik eens goedkoop op Duitse Ebay gescoord.quote:Op maandag 21 december 2015 22:52 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
E46 Touring zonder dakrails is nice ja! Jammer van die sleepwagen 😉 Op die van mij zitten speciale gootjes voor BMW dragers.
Vind het wel alart dat er meerdere systemen zijn. Je kan ook nog aftermarket's in de regengoot doen bij veel wagens (kan bij mijne ook). Maar da's wel lelijker uiteraard.quote:Op dinsdag 22 december 2015 12:28 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Zitten hier klepjes met moer er onder voor dakdragers in de die gootjes. In carrosseriekleur. Neem aan dat iedere sedan/coupé dezelfde mogelijkheid heeft. BMW-dakdragers heb ik eens goedkoop op Duitse Ebay gescoord.
[ afbeelding ]
En een vervroegd kerstkadootje.
[ afbeelding ]
Kan je iets duidelijker aangeven wat je zoekt?quote:Op dinsdag 22 december 2015 20:30 schreef Gerard_Geit het volgende:
Wat is het budget wat je ongeveer moet hebben voor een fatsoenlijke E46? Ben aan het kijken voor iets leuks. Heeft geen haast op dit moment, zou hem sowieso pas over een paar maanden aanschaffen, maar beetje oriënteren kan geen kwaad. Heb alleen weinig zin om een afgeragde bak te kopen..
Zijn ook verschillende generaties; E34 vs. E46. E46 bv. heeft ook bijna geen regengoten meer. Heb niet de indruk dat je op dat smalle chroomlijstje nog een imperiaal kunt schroeven.quote:Op dinsdag 22 december 2015 20:01 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Vind het wel alart dat er meerdere systemen zijn. Je kan ook nog aftermarket's in de regengoot doen bij veel wagens (kan bij mijne ook). Maar da's wel lelijker uiteraard.
Carosserievorm maakt me weinig uit, maar een sedan heeft de voorkeur. Budget zou zo rond de 5k liggen, plus nog 1k extra voor onderhoud/reparaties voor na de aanschaf zoals nieuwe bandjes en een beurtje.quote:Op dinsdag 22 december 2015 20:44 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Kan je iets duidelijker aangeven wat je zoekt?
Tussen de ¤1K en ¤10K kom je een heel end.
Diesel of benzine?
4 deurs/coupé?
Nee dat bedoelde ik niet. Meer dat er op de e46 (en andere auto's) dakrails te bestellen is, terwijl je zonder rails ook dakdragers kunt monteren. En vroeger had je dan ook nog de regengoot erbij.quote:Op dinsdag 22 december 2015 20:49 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Zijn ook verschillende generaties; E34 vs. E46. E46 bv. heeft ook bijna geen regengoten meer. Heb niet de indruk dat je op dat smalle chroomlijstje nog een imperiaal kunt schroeven.
Geen 318i, 318 IS of 318ti?quote:
4 cilinder sedan.quote:
Neem een station: http://www.marktplaats.nl(...)8f31&previousPage=lrquote:Op woensdag 23 december 2015 01:07 schreef daNpy het volgende:
[..]
4 cilinder sedan.
Dan moet je voor <5 k toch wel klaar zijn?
Is een FL nog zo duur ja?quote:Op woensdag 23 december 2015 01:21 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Neem een station: http://www.marktplaats.nl(...)8f31&previousPage=lr
Je kunt ook wel onder de 5k klaar zijn hoor. Dan zit je echter wel vaak óf met bj < 2001 óf met een 316i of met veel kms. Schroef je budget op naar 6-7k en je koopt iets heel lekkers.
Feeslift.quote:
Mijn e60 heeft ook een contactsleutel. Bij de introductie was er nog geen key-less starten.quote:Op zondag 27 december 2015 13:18 schreef daNpy het volgende:
Veel foutigheid in 1 filmpje.
En allemaal ouwe bakken. Die E60. Met een contactsleutel
Ja echt veel foute bakken (en figuren ) zeg. Word er niet warm van nee. En mistlampen aan omdat het stoer is, vind ik ook altijd een beetje sneu 😁quote:Op zondag 27 december 2015 13:18 schreef daNpy het volgende:
Veel foutigheid in 1 filmpje.
En allemaal ouwe bakken. Die E60. Met een contactsleutel
We hebben niet allemaal die keyless-luxe hèquote:Op zondag 27 december 2015 13:18 schreef daNpy het volgende:
Veel foutigheid in 1 filmpje.
En allemaal ouwe bakken. Die E60. Met een contactsleutel
Nou om dan even positief te doen: het is wel mooi gefilmd en gemonteerdquote:
Heb je ook nog maar een paar maanden, toch? Geen laksporen waar je wat detectivevaardigheden op los kan laten?quote:Op dinsdag 5 januari 2016 20:01 schreef boegschroef het volgende:
Vandaag mijn F11 aangetroffen met de hele rechterkant vol deuken en krassen. Een 'aanrijding' in de parkeergarage waar alleen collega's in kunnen. Geen briefje, camera beelden of getuigen... Waarom kunnen mensen niet gewoon hun verantwoordelijkheid nemen en een briefje achterlaten... Dit kan nooit 'ongemerkt' gebeurd zijn!
Godver. Ik zou ontploffen.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 20:01 schreef boegschroef het volgende:
Vandaag mijn F11 aangetroffen met de hele rechterkant vol deuken en krassen. Een 'aanrijding' in de parkeergarage waar alleen collega's in kunnen. Geen briefje, camera beelden of getuigen... Waarom kunnen mensen niet gewoon hun verantwoordelijkheid nemen en een briefje achterlaten... Dit kan nooit 'ongemerkt' gebeurd zijn!
Tegenpartij heeft vast ook schade.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 20:44 schreef boegschroef het volgende:
Mijn probleem is dat er meer dan 100 auto's in die garage staan. (Groot bedrijf) ik schat de kans klein maar ik ga morgen langs de bewaking. Ik heb deze inderdaad pas een paar maanden wat het voor mij ook nog wat erger maakt
Welk tijdstip?quote:Op dinsdag 5 januari 2016 21:35 schreef spectrumanalyser het volgende:
wat een ontzettende loser. frustrerend is 't dat je er dan weer zelf achteraan mag gaan.
bewaking vragen wie de garage in- en uit is geweest rond 't tijdstip.
indien geen medewerking, foto van je kar met schadedetails naar all@datbedrijf.xxx met verhaal. diegene die er achter zit zal dat dan ook ontvangen, neem ik aan.
Dat dus. Is bij ons in het verleden ook wel eens gebeurd. Weet niet of het resultaat heeft gehad, maar toen kwam er ook zo'n algemene mail dat de veroorzaker zich nog kon melden voor afhandeling zonder dat er verder iets zou gebeuren (politie oid).quote:Op dinsdag 5 januari 2016 21:35 schreef spectrumanalyser het volgende:
wat een ontzettende loser. frustrerend is 't dat je er dan weer zelf achteraan mag gaan.
bewaking vragen wie de garage in- en uit is geweest rond 't tijdstip.
indien geen medewerking, foto van je kar met schadedetails naar all@datbedrijf.xxx met verhaal. diegene die er achter zit zal dat dan ook ontvangen, neem ik aan.
Alle auto's nalopen die er staan op schade controleren. Geheid dat je hem pakt.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 20:01 schreef boegschroef het volgende:
Vandaag mijn F11 aangetroffen met de hele rechterkant vol deuken en krassen. Een 'aanrijding' in de parkeergarage waar alleen collega's in kunnen. Geen briefje, camera beelden of getuigen... Waarom kunnen mensen niet gewoon hun verantwoordelijkheid nemen en een briefje achterlaten... Dit kan nooit 'ongemerkt' gebeurd zijn!
Want die al die andere onschuldigen kunnen er iets aan doen?quote:Op woensdag 6 januari 2016 20:13 schreef spectrumanalyser het volgende:
Werkelijk waar? Zou echt gigantisch uit m'n plaat gaan tegen 'de bewaking'. Daarna rijdende sloopauto / banger zoeken en elke dag als een klapjosti in die paupergarage tekeer gaan, netzoals bij jouw auto is gebeurd...
Dat had ik gelezen Maar misschien weten de collega's dat niet .quote:Op woensdag 6 januari 2016 20:39 schreef spectrumanalyser het volgende:
Er zijn geen beelden. Bewaking weigert medewerking. En bovendien zijn er geen camera's. Ook geen beelden. Verdere hulp is er niet. Politie zal je niet helpen want eigen terrein?
Maakt mij geen reed uit, lekker betaalbaar een compacte 4 serie rijden.quote:Op donderdag 7 januari 2016 14:37 schreef daNpy het volgende:
Is dat niet gewoon een 2,3, of 4 serie die tussen 2 vrachtwagens heeft klem gezeten?
Fwd. Dus eigenlijk gewoon een mini sedanquote:Op donderdag 7 januari 2016 15:28 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Maakt mij geen reed uit, lekker betaalbaar een compacte 4 serie rijden.
Prima toch, vind hem prachtig.quote:Op donderdag 7 januari 2016 15:38 schreef Andyy het volgende:
[..]
Fwd. Dus eigenlijk gewoon een mini sedan
quote:Op donderdag 7 januari 2016 15:38 schreef Andyy het volgende:
[..]
Fwd. Dus eigenlijk gewoon een mini sedan
Gaat alleen maar om de poen bij autobedrijven. Product boeit ze niet.quote:Op donderdag 7 januari 2016 18:45 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
Man man man ... wanneer gaat het huidige BMW management eruit ?
Open 4-serie.dwgquote:Op donderdag 7 januari 2016 14:35 schreef Apekoek het volgende:
Wanneer gaan we deze jongen eens zien? De 1 serie sedan, 2016 of pas 2017?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
http://www.autoweek.nl/ni(...)ompact-sedan-concept
Zonder al deze modellen zou BMW niet lang meer bestaan. Hier hebben we het al eerder over gehad, maar het kwartje lijkt niet te vallen.quote:Op donderdag 7 januari 2016 18:45 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
Man man man ... wanneer gaat het huidige BMW management eruit ?
Die nieuwe Alfa is totaal niet vernieuwend. Audi lijkt mij duidelijk, die lijken allemaal op elkaar en is in feite een luxe Volkswagen. Wel mooie auto's verder. Maserati is een compleet andere league en m.i. niet vergelijkbaar. Mercedes zou altijd een optie moeten zijnquote:Op donderdag 7 januari 2016 18:54 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Gaat alleen maar om de poen bij autobedrijven. Product boeit ze niet.
Zolang er goed winst gemaakt wordt blijft iedereen zitten.
Ergens ben ik wel een beetje merktrouw, maar als de volgende Alfa, Audi, Maser of MB voor mij aantrekkelijker is, ben ik zo weg. Na 15 jaar klant en 700000 oid. kms. in diverse BMW's.
Vind ik ook niet zo mooi, heeft de Audi A3 Limousine ook. Dit formaat auto moet je gewoon als hatchback kopenquote:Op donderdag 7 januari 2016 21:05 schreef Piet__Piraat het volgende:
Niet mijn auto, vooral en profil is ie veel te gedrongen bij de kont.
Ik wil helemaal niet vernieuwend.quote:Op donderdag 7 januari 2016 19:53 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Die nieuwe Alfa is totaal niet vernieuwend. Audi lijkt mij duidelijk, die lijken allemaal op elkaar en is in feite een luxe Volkswagen. Wel mooie auto's verder. Maserati is een compleet andere league en m.i. niet vergelijkbaar. Mercedes zou altijd een optie moeten zijn
Dan is het voor jou toch niet relevant wat voor nieuw spul er op de markt komt. Jij zoekt een mooie youngtimerquote:Op donderdag 7 januari 2016 21:20 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ik wil helemaal niet vernieuwend.
Als ze nu een betrouwbare XJ6 Series III stationbak zouden maken, kocht ik 'm.
Zo simpel is het. En ik snap het negatieve commentaar niet. De A3 sedan is mooi en deze BMW compact sedan ook. Niets mis mee.quote:Op donderdag 7 januari 2016 19:49 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Zonder al deze modellen zou BMW niet lang meer bestaan. Hier hebben we het al eerder over gehad, maar het kwartje lijkt niet te vallen.
Als je wilt blijven concurreren zul je mee moeten gaan in niches én betaalbare modellen produceren om volume te draaien.
Ik vind dat juist coupe lijnen geven aan een auto en coupe lijnen zijn over het algemeen mooi.quote:Op donderdag 7 januari 2016 21:05 schreef Piet__Piraat het volgende:
Niet mijn auto, vooral en profil is ie veel te gedrongen bij de kont.
quote:Op donderdag 7 januari 2016 14:35 schreef Apekoek het volgende:
Wanneer gaan we deze jongen eens zien? De 1 serie sedan, 2016 of pas 2017?
...
http://www.autoweek.nl/ni(...)ompact-sedan-concept
Als je wat meer ruimte in je beurs hebt, heb je meer ruimte voor een fatsoenlijke kont.quote:Op donderdag 7 januari 2016 21:05 schreef Piet__Piraat het volgende:
Niet mijn auto, vooral en profil is ie veel te gedrongen bij de kont.
Dat geld heb ik en de meeste Nederlanders niet. Dus marketingtechnisch een slimme zet van BMW. En natuurlijk vind ik ook des te groter des te mooier, maar die 1 serie sedan vind ik gewoon erg geslaagd voor een klein autootje. Des te meer omdat de normale 1 serie toch nog steeds een gedrocht van een kont heeft. Dan toch liever een klein sedan kontje.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 09:41 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
[..]
Als je wat meer ruimte in je beurs hebt, heb je meer ruimte voor een fatsoenlijke kont.
[ afbeelding ]
Jij vindt dat. Dat maakt het geen universele waarheid. Ik vind de A3 ook geen porum. En van het meeste volk dat erin rijdt heb ik het idee dat ze inderdaad compleet op de rand van het leasebudget zitten. Geen geld voor een A4, vaak niet eens geld voor een paar opties zoals xenon e.d., dus dan maar iets dat erop lijkt. Hetzelfde idee krijg ik bij deze auto. Maar hey, er zal vast een markt voor zijn, ieder z'n keuze.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 07:44 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Zo simpel is het. En ik snap het negatieve commentaar niet. De A3 sedan is mooi en deze BMW compact sedan ook. Niets mis mee.
Helemaal mee eens. Mooi ding. Al blijf ik meer een station-liefhebber.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 09:41 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
[..]
Als je wat meer ruimte in je beurs hebt, heb je meer ruimte voor een fatsoenlijke kont.
[ afbeelding ]
Natuurlijk is dat geen universele waarheid, iedereen heeft een andere smaak inderdaad. Ook ben ik er mee eens dat een dergelijke auto zonder xenon er pauper uitziet, zonde. Toch moet ik zeggen dat ik de A3 sedan mooier gelijnd vind dan de A4 (dat hoor je ook veel van anderen), de A4 vind ik juist weer uit balans.quote:Op vrijdag 8 januari 2016 10:26 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Jij vindt dat. Dat maakt het geen universele waarheid. Ik vind de A3 ook geen porum. En van het meeste volk dat erin rijdt heb ik het idee dat ze inderdaad compleet op de rand van het leasebudget zitten. Geen geld voor een A4, vaak niet eens geld voor een paar opties zoals xenon e.d., dus dan maar iets dat erop lijkt. Hetzelfde idee krijg ik bij deze auto. Maar hey, er zal vast een markt voor zijn, ieder z'n keuze.
Tot de accu leeg isquote:Op maandag 21 december 2015 11:51 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Oke je wordt dus zoekgereden door een i3.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |