abonnement Unibet Coolblue
pi_157884890
Bedankt voor je reactie! Hahaha best stom hoe ik denk dan. Ik las verhalen over dat je een zombie zou worden. Ik dacht: eindelijk, emotieloos!!! Niet dus!

Ja, wat controleren betreft klopt het wel! Ik ben veel meer onder controle. Ik ben assertiever. Normaal neigde ik tot agressief. Dat ik het dan opspaar en dan verkeerd uit. Of gewoon verkeerd uit.

Ik zei bijv tegen degene in de auto: je praat veel en dat vind ik irritant. Ik vind het auto rijden al pittig en eng.
Ook kon ik hem daarna nog rustig vertellen dat ik mega geïrriteerd ben door de prikkels en het niks met hem te maken heeft.
Uhm, ik pak af en toe thee en dan ga ik weer verder met wat ik zo haat voor mijn studie.
Ook was ik iemand die dan afreageert op anderen. Of ik drastisch op zoek naar een gozer voor afleiding/ontspanning want ik merk ook dat seks ontspant :@ Jaren lopen kutten met relaties voor die ontspanning. Controle loos. Nu heb ik meer controle over mezelf.

Ik HAAT gewoon te lang hetzelfde doen. Maar wat ik nog meer haat is het volgende: ik heb dus een onrealistisch missie en word dus boos op mezelf als ik mijn subdoelen niet haal. Toch eis ik van mezelf dat het moet. Ja die missie is een 9 halen voor mijn scriptie en in tegen stelling tot mijn studiegenoten loop ik dus achter. Het klopt niet wat ik denk, want ik weet dat ik veel meer heb gedaan en doe dan zij. Toch wil ik mijn schema strikt aanhouden en de conceptversie over 3 weken inleveren. Dat houdt in dat ik de losse onderdelen dus eerder af heb. Alleen ben ik nog aan het kutten omdat een onderdeel veel te lang duurt. Dus ja, ADHD: onrealistische doelen, perfectionisme, niet lang 1 ding kunnen doen. Medicijnen als HULPmiddel, terwijl ik hoopte dat het een wondermiddel zou zijn.

Ach hoe dan ook gaat het VEEL BETER dan zonder meds. Dus ik mag niet zeiken.

Ken je dit? Zo ja en zo nee, hoe de fuck stopt dit :D Ben verslaafd aan veel van mezelf te eisen. Voelt zo'n beetje alsof mijn eigenwaarde afhankelijk is van dit. Puur doordat je je scriptie maar 1x schrijft. Ik wil jarenlang kunnen zeggen: Ja, en toen ik erachter kwam dat ik ADHD had veranderde mijn leven en studeerde ik af met een 9!
Voor mijn gevoel maak ik dan al die faaljaren ongedaan. Soort van compensatie.
pi_157884936
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 november 2015 19:44 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Moet je om 7 uur al rijden? Vroegggg :(

Ja, het was wel ver. En sporten is fijn ja.
En ik val gewoon snel in slaap tegenwoordig. Maar das ook omdat ik makkelijk dingen loslaat en weinig meer pieker. En ik ben echt moe ook als ik in bed lig. Hard werken, hard sporten etc.
Wanneer ik zo goed als rond ben met mijn scriptie (1 a 2 wk) ga ik het sporten ook opppakken (met brace). Helaas waarsch nooit meer rennen zoals jij. Ik herinner me nog hoe het voelde toen ik sportte. Heerlijk. Mja, zonder mijn blessure was ik nooit achter mijn ADHD. Is het toch ergens goed voor geweest. Sporten en mannen waren toen mijn Ritalin :@

:D
  zaterdag 28 november 2015 @ 20:01:40 #253
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_157885163
Al mijn klachten zijn ook veel minder sinds ik sport. Fijn wel.
Ga wel zo al naar bed. Ben kapotmoegesloopt
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_157885361
Truste!
  zondag 29 november 2015 @ 09:07:06 #255
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_157894781
Ahhh dat Was fijn!
Hoe gaat het nu met jouw ritme? Vandaag al vroeger opgestaan?
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_157895129
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 09:07 schreef Murmeli het volgende:
Ahhh dat Was fijn!
Hoe gaat het nu met jouw ritme? Vandaag al vroeger opgestaan?
Vandaag 10. Ben helemaal dood en moest ff opladen. Dinsdag ff Ritalin bespreken voor erbij voor in de weekenden.
  zondag 29 november 2015 @ 14:13:47 #257
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_157898776
quote:
1s.gif Op zondag 29 november 2015 09:59 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:

[..]

Vandaag 10. Ben helemaal dood en moest ff opladen. Dinsdag ff Ritalin bespreken voor erbij voor in de weekenden.
Wat heb je nu dan precies?
En 10 uur Is al beter dan in de middag ^O^ morgen half 10?
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_157898888
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 19:49 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
Bedankt voor je reactie! Hahaha best stom hoe ik denk dan. Ik las verhalen over dat je een zombie zou worden. Ik dacht: eindelijk, emotieloos!!! Niet dus!

Ja, wat controleren betreft klopt het wel! Ik ben veel meer onder controle. Ik ben assertiever. Normaal neigde ik tot agressief. Dat ik het dan opspaar en dan verkeerd uit. Of gewoon verkeerd uit.

Ik zei bijv tegen degene in de auto: je praat veel en dat vind ik irritant. Ik vind het auto rijden al pittig en eng.
Ook kon ik hem daarna nog rustig vertellen dat ik mega geïrriteerd ben door de prikkels en het niks met hem te maken heeft.
Uhm, ik pak af en toe thee en dan ga ik weer verder met wat ik zo haat voor mijn studie.
Ook was ik iemand die dan afreageert op anderen. Of ik drastisch op zoek naar een gozer voor afleiding/ontspanning want ik merk ook dat seks ontspant :@ Jaren lopen kutten met relaties voor die ontspanning. Controle loos. Nu heb ik meer controle over mezelf.

Ik HAAT gewoon te lang hetzelfde doen. Maar wat ik nog meer haat is het volgende: ik heb dus een onrealistisch missie en word dus boos op mezelf als ik mijn subdoelen niet haal. Toch eis ik van mezelf dat het moet. Ja die missie is een 9 halen voor mijn scriptie en in tegen stelling tot mijn studiegenoten loop ik dus achter. Het klopt niet wat ik denk, want ik weet dat ik veel meer heb gedaan en doe dan zij. Toch wil ik mijn schema strikt aanhouden en de conceptversie over 3 weken inleveren. Dat houdt in dat ik de losse onderdelen dus eerder af heb. Alleen ben ik nog aan het kutten omdat een onderdeel veel te lang duurt. Dus ja, ADHD: onrealistische doelen, perfectionisme, niet lang 1 ding kunnen doen. Medicijnen als HULPmiddel, terwijl ik hoopte dat het een wondermiddel zou zijn.

Ach hoe dan ook gaat het VEEL BETER dan zonder meds. Dus ik mag niet zeiken.

Ken je dit? Zo ja en zo nee, hoe de fuck stopt dit :D Ben verslaafd aan veel van mezelf te eisen. Voelt zo'n beetje alsof mijn eigenwaarde afhankelijk is van dit. Puur doordat je je scriptie maar 1x schrijft. Ik wil jarenlang kunnen zeggen: Ja, en toen ik erachter kwam dat ik ADHD had veranderde mijn leven en studeerde ik af met een 9!
Voor mijn gevoel maak ik dan al die faaljaren ongedaan. Soort van compensatie.
Toevallig zei mijn moeder dit gisteren nog. Dat ik tegenwoordig gewoon Doctor Who kan kijken en als ze er dan doorheen babbelt kan zeggen "Mamma, ik wil dit echt heel graag zien, kan dit straks?" (en dan drie keer want mijn moeder is ook niet echt rustig ofzo :') ) terwijl ik vroeger direct geirriteerd en boos werd. Leerproces enzo.

Je moet leren om met jezelf om te gaan en daar kan (educatieve) psychotherapie heel goed bij helpen. Erachter komen dat je ADHD hebt verandert niks aan jou als persoon, net zo min als medicatie dat doet.

Ik heb mijn koffer ingepakt, al drie keer ruzie gehad met mijn vader en omdat mijn moeder stresskip is staan we straks drie uur voor vertrek op Schiphol. :') Eenmaal in het vliegtuig vind ik d'r wel weer lief. _O-
Your opinion of me is none of my business.
pi_157899152
quote:
1s.gif Op zondag 29 november 2015 14:13 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Wat heb je nu dan precies?
En 10 uur Is al beter dan in de middag ^O^ morgen half 10?
(Concerta)
Ja idd. Ik merkte vannacht ook dat ik pas om 2u slaap kreeg, omdat de laatste 18 was uitgewerkt.
Nee, morgen weer 8. De rest van de week ook :)

36 en 18 tegelijk werkt perfect. Mijn hart klopt alleen iets harder. Das irritant als ik stil lig.

Stemming is ook stabiel :s) Dingen waar ik normaal over pieker kan ik veel beter relativeren. Ik raak niet meer zo gefrustreerd als voorheen.

[ Bericht 0% gewijzigd door aangemeldvooreenvraag op 29-11-2015 14:43:03 ]
pi_157899362
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 14:19 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Toevallig zei mijn moeder dit gisteren nog. Dat ik tegenwoordig gewoon Doctor Who kan kijken en als ze er dan doorheen babbelt kan zeggen "Mamma, ik wil dit echt heel graag zien, kan dit straks?" (en dan drie keer want mijn moeder is ook niet echt rustig ofzo :') ) terwijl ik vroeger direct geirriteerd en boos werd. Leerproces enzo.

Je moet leren om met jezelf om te gaan en daar kan (educatieve) psychotherapie heel goed bij helpen. Erachter komen dat je ADHD hebt verandert niks aan jou als persoon, net zo min als medicatie dat doet.

Ik heb mijn koffer ingepakt, al drie keer ruzie gehad met mijn vader en omdat mijn moeder stresskip is staan we straks drie uur voor vertrek op Schiphol. :') Eenmaal in het vliegtuig vind ik d'r wel weer lief. _O-
Nu je het over koffers hebt. Ik was jaren slecht georganiseerd. Mama hielp mij uiteindelijk. Daarna mijn ex met wie ik samenwoonde. Hij pakte dingen altijd,want ik was altijd gestrest wanneer ik ergens heen moest. Alles valt op z'n plek.

Idd, je persoonlijkheid verandert niet. De diagnose helpt mij alleen maar om milder voor mezelf te zijn. Ik werd namelijk altijd boos op mezelf als iets mij niet lukte. Nu denk ik: it's ADHD en ik doe mijn uiterste best.
Wat psychotherapie betreft. Ik heb geen gerichte therapie gehad, maar ik heb wel het ene en ander geleerd over G-schema's, assertiviteit en al. Dus ik was er wel altijd mee bezig voordat ik wist wat ik had. Dus de medicatie is de kers op de taart, want het helpt mijn emoties te reguleren, zodat ik meer energie over houd voor mijn ontwikkeling. Alleen die structuur aanbrengen nog.

Er is wel iets wat mij dus NIET lukt. Studeren op commando van mezelf. Ik wacht op zo'n moment van: okay, nu heb ik rust, nu heb ik focus. Vaak als ik goed heb gegeten, alles netjes is. Dus ik moet eerst opruimen. Dat gaat dus niet weg denk ik. Heb jij dat ook?
pi_157899547
Hahaha beginnen met studeren is een RAMP. Als ik me door de eerste paar bladzijdes heen geworsteld heb, gaat het prima, dan kan ik zo uren achter elkaar doorwerken. Maar dat beginnen kan ik echt uren, zo niet dagen uitstellen. :') Hopeloos, maar goed. Ik heb ook echt moeten leren om dan niet boos op mezelf te worden, want dan legde ik mezelf zoveel druk op dat het er helemaal niet meer van kwam. Dus als ik een dag heb waarop het gewoon niet lukt, lukt het niet. Dan ga ik wat anders doen en me niet schuldig voelen en morgen is er weer een nieuwe dag.

Hopelijk mag ik straks rijden van m'n vader (ik voel ruzie #4 aankomen...), want als ik 2.5 uur achterin de auto moet zitten en niks te doen heb word ik echt gek. :@
Your opinion of me is none of my business.
pi_157900034
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 14:49 schreef Sarasi het volgende:
Hahaha beginnen met studeren is een RAMP. Als ik me door de eerste paar bladzijdes heen geworsteld heb, gaat het prima, dan kan ik zo uren achter elkaar doorwerken. Maar dat beginnen kan ik echt uren, zo niet dagen uitstellen. :') Hopeloos, maar goed. Ik heb ook echt moeten leren om dan niet boos op mezelf te worden, want dan legde ik mezelf zoveel druk op dat het er helemaal niet meer van kwam. Dus als ik een dag heb waarop het gewoon niet lukt, lukt het niet. Dan ga ik wat anders doen en me niet schuldig voelen en morgen is er weer een nieuwe dag.

Hopelijk mag ik straks rijden van m'n vader (ik voel ruzie #4 aankomen...), want als ik 2.5 uur achterin de auto moet zitten en niks te doen heb word ik echt gek. :@
Hahahaha zo herkenbaar! Dat moeilijk inkomen en daarna niet los kunnen laten. Ook dat boos worden als het niet lukt. Ik wil al een tijdje het fitnessen weer oppakken, maar ik ben om een vreemde reden bang dat ik dan achter ga lopen of het studeren niet meer kan oppakken. Heel stom want sporten duurt een uur, en dan half uurtje voor het klaarmaken en half uurtje voor douchen etc erna. Of de drempel is zo hoog, omdat ik ook daar helemaal moet inkomen. Bang dat ik weer obsessief doelen ga stellen en alles.

Ik sla door in alles wat ik graag wil bereiken, dat het mij niet lukt om voor alles een beetje te gaan. Grrrrrr.

Hoe doe jij dat?

En owja, dat zitten in een auto haat ik ook. Ik ga dan slapen of ik wil zelf rijden. Niks er tussen.

:D
pi_157900356
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 14:49 schreef Sarasi het volgende:
Hahaha beginnen met studeren is een RAMP. Als ik me door de eerste paar bladzijdes heen geworsteld heb, gaat het prima, dan kan ik zo uren achter elkaar doorwerken. Maar dat beginnen kan ik echt uren, zo niet dagen uitstellen. :') Hopeloos, maar goed. Ik heb ook echt moeten leren om dan niet boos op mezelf te worden, want dan legde ik mezelf zoveel druk op dat het er helemaal niet meer van kwam. Dus als ik een dag heb waarop het gewoon niet lukt, lukt het niet. Dan ga ik wat anders doen en me niet schuldig voelen en morgen is er weer een nieuwe dag.

Hopelijk mag ik straks rijden van m'n vader (ik voel ruzie #4 aankomen...), want als ik 2.5 uur achterin de auto moet zitten en niks te doen heb word ik echt gek. :@
Zo herkenbaar dit. Op de middelbare school had ik dit minder of eigenlijk bijna nooit, maar op de uni des te meer. Sinds ik studeer ben ik ook gelijk uit huis gegaan dus al snel veel op mijn bord gekregen. Ik kan me ook totaal niet focussen. Zoveel onnozele en onrelevante zaken dwarrelen in mijn hoofd, ik word er gek van. En door de jaren heen is het alleen maar erger geworden lijkt wel. Hoop echt dat dit vermindert middels medicatie.
pi_157900660
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 15:18 schreef Unlabeled het volgende:

[..]

Zo herkenbaar dit. Op de middelbare school had ik dit minder of eigenlijk bijna nooit, maar op de uni des te meer. Sinds ik studeer ben ik ook gelijk uit huis gegaan dus al snel veel op mijn bord gekregen. Ik kan me ook totaal niet focussen. Zoveel onnozele en onrelevante zaken dwarrelen in mijn hoofd, ik word er gek van. En door de jaren heen is het alleen maar erger geworden lijkt wel. Hoop echt dat dit vermindert middels medicatie.
Heb je je al laten testen?
pi_157901829
quote:
1s.gif Op zondag 29 november 2015 15:31 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:

[..]

Heb je je al laten testen?
Nee. Ik word pas in januari getest. Ik hoop toch echt dat het ADD is, want dan zal er een wereld voor me opengaan. Op de basisschool werd door de juf al gezegd dat ik in de klas constant dromerig afwezig was en dat is tot op heden alleen maar erger geworden. Ik heb ook regelmatig periodes dat ik me terugtrek van alles en dan heb ook bijna geen contact met mijn vriendinnen en ouders. Ik raak namelijk vaak overgeprikkeld door mijn omgeving. Ook heb ik last van stemmingswisselingen, maar het komt steeds vaker voor dat ik ongelukkig ben dan andersom. In mijn hoofd is het een en al chaos, maar dit heb ik prima kunnen verbergen. Ik denk teveel na over van alles... meestal op een pessimistische wijze. Daarom heb ik ook last van concentratieproblemen en ben snel afgeleid. De buitenwereld kent me anders, dat dan weer wel. Als ik geen diagnose krijg zal ik in een zwart gat vallen ben ik bang.
pi_157902158
Ik weet zo ongeveer nog alle vragen die aan mij werd gesteld. Het lijkt erop dat jij ook op veel ja gaat antwoorden. Op het impulsieve na. Dus dan wordt het ADD :P

Ik had namelijk alles wat jij ook had. Alleen werd ik daar juist heel druk van. Periodes gingen afgewisseld met mezelf opsluiten en sensatie zoeken (omdat ik gek werd van mezelf en depressief daardoor).

Heb je wel eens Ritalin geprobeerd? Dan weet je voor jezelf 100% zeker dat je het hebt haha. Zonder dat bleef ik in een gat, want ik zocht het overal, behalve bij ADHD. Dingen als depressiviteit, burnout, pessimisme, piekeren malen, alcohol behoefte, stemmingswisselingen, zijn allemaal gevolgen van AD(H)D.
pi_157902229
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 15:18 schreef Unlabeled het volgende:

[..]

Zo herkenbaar dit. Op de middelbare school had ik dit minder of eigenlijk bijna nooit, maar op de uni des te meer. Sinds ik studeer ben ik ook gelijk uit huis gegaan dus al snel veel op mijn bord gekregen. Ik kan me ook totaal niet focussen. Zoveel onnozele en onrelevante zaken dwarrelen in mijn hoofd, ik word er gek van. En door de jaren heen is het alleen maar erger geworden lijkt wel. Hoop echt dat dit vermindert middels medicatie.
Ik heb er inmiddels best een paar goede truukjes voor ontwikkeld. Zo is beginnen met afwassen of opruimen ook een issue, omdat ik het overzicht dan niet heb. Daarom zeg ik dan tegen mezelf dat ik alleen alle bestek hoef af te wassen. Dan ben ik opeens super snel klaar (terwijl ik ertegenaan hik omdat ik denk dat het heul lang duurt), dus dan doe ik ook de glazen. En dan staan er opeens alleen nog maar bordjes dus die kan ik dan net zo goed even meepakken. En dan heb ik opeens toch alle afwas gedaan. :P En soms doe ik ook echt alleen het bestek omdat ik daarna weer afgeleid ben, maar dat is ook prima want ik hoefde ook alleen het bestek te doen. Zo hoef ik dan ook alleen mijn bureau op te ruimen. Dat gaat dan opeens best goed en snel dus dan doe ik ook de eettafel en dan opeens ook de kledingkast en dan is opeens het hele huis opgeruimd. :P Opdelen werkt voor mij dus gewoon heel goed, dan blijft het voor mij te behapstukken.
Your opinion of me is none of my business.
pi_157902423
quote:
1s.gif Op zondag 29 november 2015 16:28 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Ik heb er inmiddels best een paar goede truukjes voor ontwikkeld. Zo is beginnen met afwassen of opruimen ook een issue, omdat ik het overzicht dan niet heb. Daarom zeg ik dan tegen mezelf dat ik alleen alle bestek hoef af te wassen. Dan ben ik opeens super snel klaar (terwijl ik ertegenaan hik omdat ik denk dat het heul lang duurt), dus dan doe ik ook de glazen. En dan staan er opeens alleen nog maar bordjes dus die kan ik dan net zo goed even meepakken. En dan heb ik opeens toch alle afwas gedaan. :P En soms doe ik ook echt alleen het bestek omdat ik daarna weer afgeleid ben, maar dat is ook prima want ik hoefde ook alleen het bestek te doen. Zo hoef ik dan ook alleen mijn bureau op te ruimen. Dat gaat dan opeens best goed en snel dus dan doe ik ook de eettafel en dan opeens ook de kledingkast en dan is opeens het hele huis opgeruimd. :P Opdelen werkt voor mij dus gewoon heel goed, dan blijft het voor mij te behapstukken.
OMG!!!! Dat doe ik ook!!!!

Ik ga bijv eerst alles sorteren. Daarna eerst de borden, omdat die makkelijk zijn en dan lijkt het al gauw minder hahaha. Ze drogen ook snel. Terwijl ik dat doe weekt alle bestek al in sop, dus die gaat er achter aan. Soms neem ik een pauze :@
Grote afwas en glazen komen aan het einde. En dan heel veel sop op het aanrecht. Borstelen met dikbleek en dan schoonmaken.

Voor de was heb ik een Ikea-kast met 4 van die grote bakken. Voor elke kleur een bak :@ Wanneer het vol is, draai ik wasjes. Het ziet er verder super elegant uit van buiten haha :@ Netter dan een wasbak.

In de badkamer heb ik dan zo'n smalle lange last. Ook dat heeft een volgorde. Haarspullen op hoogte rek, gezicht eronder en maandverbanden en al onderaan haha. Ik heb dan een kat die mijn tampons steelt en ermee gaat voetballen :')

Verder heb een een whiteboard waar ik links een 3 weekse agenda op schrijf en rechts wat ik de komende 3 weken moet doen (vam hoogste prio naar laagste prio).

Zonder dat ik wist dat ik ADHD had, had ik deze oplossingen al gevonden. Dus ik heb mezelf aardig structuur aangeleerd.

Ik kook vaak ook voor 2 weken, zodat ik niet vaak naar de AH hoef, veel afwas heb en dus mezelf irritaties bespaar. Ook heb ik altijd kaarsjes voor ontspanning. De kleuren van mijn studio zijn ook rustgevend, aardetinten en zeeblauw.
pi_157902493
Ps: heb zelfs een speciale kastje voor mijn make-up waarbij alles gesorteerd is. Lippenstift bij lippenstift, oogpotloden bij oogpotloden etc.

Ik heb laatst ook de 5 stuks oogschaduwen vervangen met Urban Decay Naked, omdat ik liever 1 overzichtelijke palet wou :')

Orde geeft mij rust. Alles kunnen vinden wanneer ik het nodig heb.
pi_157902717
quote:
1s.gif Op zondag 29 november 2015 16:25 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
Ik weet zo ongeveer nog alle vragen die aan mij werd gesteld. Het lijkt erop dat jij ook op veel ja gaat antwoorden. Op het impulsieve na. Dus dan wordt het ADD :P

Ik had namelijk alles wat jij ook had. Alleen werd ik daar juist heel druk van. Periodes gingen afgewisseld met mezelf opsluiten en sensatie zoeken (omdat ik gek werd van mezelf en depressief daardoor).

Heb je wel eens Ritalin geprobeerd? Dan weet je voor jezelf 100% zeker dat je het hebt haha. Zonder dat bleef ik in een gat, want ik zocht het overal, behalve bij ADHD. Dingen als depressiviteit, burnout, pessimisme, piekeren malen, alcohol behoefte, stemmingswisselingen, zijn allemaal gevolgen van AD(H)D.
Dat dikgedrukte heb ik nu ook steeds vaker. ;(

Ik ken niemand in mijn omgeving die Ritalin (of soortgelijke medicijnen) gebruikt en het is ook niet zomaar verkrijgbaar dacht ik. Ik had het echt graag willen uitproberen maar ik denk dat ik moet wachten totdat ik die diagnose krijg. Ik heb ook regelmatig behoefte aan alcohol (ik drink het niet vaak, dat even voor de duidelijkheid) om mijn hoofd rustig te houden en ben ook nog eens verslaafd aan cafeïne.
pi_157902808
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 16:43 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
Ps: heb zelfs een speciale kastje voor mijn make-up waarbij alles gesorteerd is. Lippenstift bij lippenstift, oogpotloden bij oogpotloden etc.

Ik heb laatst ook de 5 stuks oogschaduwen vervangen met Urban Decay Naked, omdat ik liever 1 overzichtelijke palet wou :')

Orde geeft mij rust. Alles kunnen vinden wanneer ik het nodig heb.
Alles op een vaste plek werkt voor mij in elk geval behoorlijk goed. Zelfs als ik even niet goed kan nadenken, dan vind ik het op de automatische piloot nog, scheelt echt een hoop gedoe :P

edit:
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 16:52 schreef Unlabeled het volgende:

[..]

Dat dikgedrukte heb ik nu ook steeds vaker. ;(

Ik ken niemand in mijn omgeving die Ritalin (of soortgelijke medicijnen) gebruikt en het is ook niet zomaar verkrijgbaar dacht ik. Ik had het echt graag willen uitproberen maar ik denk dat ik moet wachten totdat ik die diagnose krijg. Ik heb ook regelmatig behoefte aan alcohol (ik drink het niet vaak, dat even voor de duidelijkheid) om mijn hoofd rustig te houden en ben ook nog eens verslaafd aan cafeïne.
Gelukkig is januari niet zo ver weg. Hopelijk dat dan eventuele medicatie voor jou werkt ^O^
pi_157902859
Herkenbaar. Ik was ook niet echt verslaafd, maar zonder 1 glas kon ik niet slapen. Slaappillen krijg je niet, dus het moest maar haha. Sinds ik meds heb, heb ik niet meer gedronken :@ ik mis het ook niet. niet om te slapen iig.

Januari is lang joh. Ik ging echt zeiken totdat ik mijn zin kreeg. 3/4 wk duurde het max en 2 wk erna meds. Maar daarvoor heb ik ze wel flink gestalkt. Ik zei dat mijn studie eronder leed en ik nu wel in de meest pittige fase zit(afstuderen), dus dat hielp wel. Misschien kan je het proberen..
pi_157902933
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 16:59 schreef aangemeldvooreenvraag het volgende:
Herkenbaar. Ik was ook niet echt verslaafd, maar zonder 1 glas kon ik niet slapen. Slaappillen krijg je niet, dus het moest maar haha. Sinds ik meds heb, heb ik niet meer gedronken :@ ik mis het ook niet. niet om te slapen iig.

Januari is lang joh. Ik ging echt zeiken totdat ik mijn zin kreeg. 3/4 wk duurde het max en 2 wk erna meds. Maar daarvoor heb ik ze wel flink gestalkt. Ik zei dat mijn studie eronder leed en ik nu wel in de meest pittige fase zit(afstuderen), dus dat hielp wel. Misschien kan je het proberen..
Hier heb je wel een goed punt vind ik...

Slaappillen doen ze btw over het algemeen gesproken moeilijk over (en vooral als je niet al chronische problemen had). Op zich ook wel terecht ergens, er kunnen veel nadelen aan kleven.
pi_157902986
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 16:56 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Alles op een vaste plek werkt voor mij in elk geval behoorlijk goed. Zelfs als ik even niet goed kan nadenken, dan vind ik het op de automatische piloot nog, scheelt echt een hoop gedoe :P

edit:

[..]

Gelukkig is januari niet zo ver weg. Hopelijk dat dan eventuele medicatie voor jou werkt ^O^
Dat automatische piloot ken ik ja. Ik heb bijv ipv een kledingkast (ivm krappe ruimte) van die Xenos boxen. Jurken, broeken, truien, chill outfits en ondergoed + sokken. Ik denk nooit na. Ik pak. Ook shop ik zo dat kledingstukken altijd matchen, omdat ik niet wil nadenken elke dag :D Shoppen vind ik vreselijk. Ik word gek van alle drukte. Ik ben doelgericht en koop wat ik nodig heb en peer 'm. Volgens mij heb ik een vleugje autisme haha. Bijv als ik helemaal op iets best gefocust, kan ik niet gelijk tterugschakelen. Of andersom. Dus als ik van iets sociaals kom ben ik hyper en als ik net aan mijn studie zat, ben ik traag van begrip. Dan denk ik: wat zeg (lul :P ) jij allemaal?!
pi_157903100
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 17:02 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Hier heb je wel een goed punt vind ik...

Slaappillen doen ze btw over het algemeen gesproken moeilijk over (en vooral als je niet al chronische problemen had). Op zich ook wel terecht ergens, er kunnen veel nadelen aan kleven.
Beter ook man. Mijn ADHD met slaappillen oplossen :') Ik had iets nodig voor de hele dag door wat mij niet suf maakt. Ik word niet suf van Concerta. Ben nog steeds mezelf.

Ik haatte zondagen. Die stilte. Gelegenheid om helemaal los te gaan in mijn piekerverslaving. Ik zat met mezelf opgescheept en draaide altijd door :') Mijn eerste zondag zonder nare emoties. Heeeeerlijk! Ik heb alleen nog geen fuck gedaan aan mijn studie. Wel alles opgeruimd en al en heerlijke soep gemaakt.

Owja, ik val af van dat spul. Ik heb geen eetbuien meer! Blijft dat? :@ Ik hoop van wel...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')