abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 12 november 2015 @ 13:27:11 #1
149959 SQ
snelle trees
pi_157490565
Dit is hét topic voor iedereen die bezig is met zwanger raken.
Als het wat moeilijker gaat of als je al in de Medische Molen zit ben je eventueel ook van harte welkom in het topic met de naam 'Als zwanger worden/blijven niet zo gemakkelijk gaat'.

De deelnemers van WOHTS

SPOILER: Deadly_Kiss
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Sproetjes
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Hilzillah
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: SilverSjoiis
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: MaJo
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Ronderotonde
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Bottoms_up
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Barreltje
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: SmallishBear
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Sam1993
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Saarah
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: gridjuh
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: BobbyMcGee
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: ikke_84
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: theeleuter
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: AcaBella
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: marjolijntje
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: ViviRAWRS
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gegevens worden aangepast op verzoek. Mochten we over een verzoekje heen lezen, stuur dan even een PM'etje.

Afgelopen topic hebben wij deze user(s) uitgezwaaid op weg naar Z&G en wensen hen gezonde plakkers toe O+
Suikertante!

Handige links:
Foliumzuur
Menstruele cyclus
Vruchtbaarheid
Vragen en antwoorden over zwanger worden
Freya, patientvereniging voor vruchtbaarheidsproblematiek
Online zwangerschapstest (voor de gein)

[ Bericht 1% gewijzigd door SQ op 12-11-2015 20:47:20 ]
disclaimer
  donderdag 12 november 2015 @ 13:28:26 #2
149959 SQ
snelle trees
pi_157490591
als ik iets moet aanpassen hoor ik het wel, ik zie geen quote alerts dus DM werkt het beste ;)
disclaimer
  donderdag 12 november 2015 @ 13:28:50 #3
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_157490600
Ja, ik had ook rode uitroeptekens O+.
En kennelijk is het een risico dat ik foliumzuur slik :?.
KuikenGuppy
pi_157490633
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 10:17 schreef ViviRAWRS het volgende: Hebben jullie de ZwangerWijzer wel eens ingevuld? Is bedoeld om risico's in kaart te brengen (en aan te pakken) voordat je zwanger bent. Wij hadden als risico "De vader heeft voorouders uit de Oost mediterrane landen." (allebei zijn ouders zijn Turks), waaruit volgt dat een dragerschapstest erfelijke bloedarmoede (sikkelcelziekte, thalassemie) aangewezen zou zijn. Vanochtend gebeld met de huisartsassistente om dit bloedonderzoek aan te vragen, die had er nog nooit van gehoord. :')
Nog nooit van gehoord? :D
Maar wat wil je met die informatie doen eigenlijk? Want ook al is hij drager, dan heeft je kind 'maar' 25% kans het gen te krijgen. Om de ziekte te ontwikkelen moet jij ook drager zijn. Dat zou wel heel toevallig zijn aangezien jouw voorouders zo te lezen daar niet vandaan komen.

Ik zou het bloedonderzoek lekker laten gaan, imo heb je niets aan die informatie.
pi_157490681
Ik kreeg juist een rood uitroepteken omdat ik geen foliumzuur slik. Ja duh en omdat ik de geschiedenis van mijn familie niet ken.
  donderdag 12 november 2015 @ 13:33:55 #6
149959 SQ
snelle trees
pi_157490695
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 13:28 schreef Burdie het volgende:
Ja, ik had ook rode uitroeptekens O+.
En kennelijk is het een risico dat ik foliumzuur slik :?.
ja? Heb je dat dan als medicijnen aangegeven? Want dat is het toch niet?

Ik heb een enorm risico omdat mijn man antihistamines krijgt van de huisarts O+

Goed, niks geleerd hier, maar het kan voor mensen die wat minder zijn ingelezen wel nuttig zijn denk ik ;)
Ik had op "leefstijl" echt tien uitroeptekens :') Ik ben te dik, ik probeer af te vallen, ik eet rood vlees, ik eet lever, ik drink alcohol, ik verschoon de kattenbak, naja, het scheelt dat ik niet probeer zwanger te worden :P
disclaimer
pi_157490714
Jij bent toch zo veel afgevallen sq?
  donderdag 12 november 2015 @ 13:36:57 #8
149959 SQ
snelle trees
pi_157490761
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 13:35 schreef ferrari_rood het volgende:
Jij bent toch zo veel afgevallen sq?
Ja maar mijn BMI is nu nog 26,5 dus GEVAAR!!!1

Dat het 35 was vergeten we gewoon even ;)
disclaimer
pi_157490787
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 13:36 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ja maar mijn BMI is nu nog 26,5 dus GEVAAR!!!1
Wauw wat goed van je. Bijna onder de 25
  donderdag 12 november 2015 @ 13:37:40 #10
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_157490788
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 13:36 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ja maar mijn BMI is nu nog 26,5 dus GEVAAR!!!1

Dat het 35 was vergeten we gewoon even ;)
:o dat is ook wel heel hoog hoor.
KuikenGuppy
pi_157491494
Hier 5 rode uitroeptekens :o :
Overgewicht
Astma gehad
Er komen miskramen in mijn familie voor
Schoonvader is jong aan een hartinfarct overleden
Ik werk 1 x per week met rauw vlees

Er kwam niets uit wat ik niet wist. En mijn bmi probeer ik omlaag te krijgen (sinds de zomer al 10 kilo afgevallen *O* )
pi_157491574
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_157491610
Een keizersnede gehad is ook een risico. Ik moet met mijn arts contact opnemen om maatregelen te nemen. :') :').

KC :*

/wegrolt
pi_157491669
KC :* Neem de tijd, sterkte nogmaals!

Ik kreeg drie rode uitroeptekens :')
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_157491670
quote:
1s.gif Op donderdag 12 november 2015 14:23 schreef GotC het volgende:
Een keizersnede gehad is ook een risico. Ik moet met mijn arts contact opnemen om maatregelen te nemen. :') :').

KC :*

/wegrolt
wat gaat je arts doen dan?? :P

en een dikke :* voor KC
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 12 november 2015 @ 14:35:58 #16
269689 crew  Viv
pi_157491793
quote:
1s.gif Op donderdag 12 november 2015 13:30 schreef Skittles het volgende:
Nog nooit van gehoord? :D
Maar wat wil je met die informatie doen eigenlijk? Want ook al is hij drager, dan heeft je kind 'maar' 25% kans het gen te krijgen. Om de ziekte te ontwikkelen moet jij ook drager zijn. Dat zou wel heel toevallig zijn aangezien jouw voorouders zo te lezen daar niet vandaan komen.

Ik zou het bloedonderzoek lekker laten gaan, imo heb je niets aan die informatie.
Ik snap de genetica-logica wel hoor ben zelf arts, jij toch ook (bijna)? als hij drager is wil ik laten testen of ik super toevallig ook drager ben. Dat hij het dragerschap kan doorgeven vind ik niet zo spannend, een kind dat elke 2 weken bloedtransfusies nodig heeft wel. :Y)
pi_157491871
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 14:35 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Ik snap de genetica-logica wel hoor ben zelf arts, jij toch ook (bijna)? als hij drager is wil ik laten testen of ik super toevallig ook drager ben. Dat hij het dragerschap kan doorgeven vind ik niet zo spannend, een kind dat elke 2 weken bloedtransfusies nodig heeft wel. :Y)
Ik bedoelde meer van: wat wil je doen als het blijkt dat jullie beiden drager zijn? Ik formuleerde het stom :+ :@

En nou ja.. bijna.. :')
pi_157492017
KC nog een :* voor jullie
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 12 november 2015 @ 14:51:35 #19
269689 crew  Viv
pi_157492050
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 14:40 schreef Skittles het volgende:
Ik bedoelde meer van: wat wil je doen als het blijkt dat jullie beiden drager zijn? Ik formuleerde het stom :+ :@
In ieder geval met een klinisch geneticus om de tafel gaan, dan wil ik meer informatie (over de te verwachten ernst bij deze specifieke variant) voordat ik de volgende stappen kan afwegen.
quote:
En nou ja.. bijna.. :')
Oww, succes nog dan! :P
  Moderator donderdag 12 november 2015 @ 15:03:26 #20
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_157492254
quote:
17s.gif Op donderdag 12 november 2015 14:21 schreef KapiteinCupcake het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ach lieverd, neem de tijd, snap dat het nu even te confronterend is om hier mee te posten/lezen :*
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  Moderator donderdag 12 november 2015 @ 15:12:59 #21
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_157492457
Ik heb 4 rode uitroeptekens (depressie, gebruik anti-depressiva, vriend ook en ik heb een gekantelde baarmoeder). In mijn levensstijl heb ik 5 oranje uitroeptekens (alcohol, rauw eten, foliumzuur :? ) Oh en ik ben ook veel te zwaar met een BMI van 25,3 :')
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 12 november 2015 @ 15:24:02 #22
269689 crew  Viv
pi_157492649
quote:
17s.gif Op donderdag 12 november 2015 14:21 schreef KapiteinCupcake het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Veel sterkte voor nu, en dat 2016 een heel mooi jaar mag worden voor jullie. :*
  donderdag 12 november 2015 @ 16:21:01 #23
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_157493791
KC :* sterkte

Ik heb de test ook gedaan; 2 rode uitroeptekens en 7 gewone.... Bij levenstijl heb ik er al 6 }:|
Ach ja, we zien wel. Tot nu toe heeft mijn lijf dr toch nog geen zin in dus nog geen gewaar voor de samenleving of minimensje ;)
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
pi_157494108
Ik vind de uitroeptekens bij levensstijl ook een beetje suf. Ik stop echt wel met het eten van rood vlees, lever en het drinken van alcohol als ik zwanger ben. En de kattenbak besteed ik ook uit. Maar om nu alles al te laten terwijl het nog maanden kan duren... Meh.
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_157494197
De test past zichzelf ook niet aan als je al zwanger bent. Ik kreeg namelijk een uitroepteken omdat de vader van mijn (ongeboren) kind alcohol drinkt! NOOOOOOOOO! :')

KC :*
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')