Of je spiegelt niet en klapt hem er gewoon tussen, moet die ander masr normaal doen.quote:Op vrijdag 20 november 2015 14:55 schreef Jihawti het volgende:
[..]
Oh, ik had inderdaad moeten schrijven "spiegelde, knipper aan en spiegelde nog eens". Dus nee, het was niet dat ik eerst knipperde en dan pas keek. Bij dit soort mensen spiegel ik altijd voor en na uit ervaring
Veel mensen schommelen ook gewoon onbewust veel qua snelheid.quote:Op vrijdag 20 november 2015 10:04 schreef Buurpoes het volgende:
Ach, ik rijd in een koekblik en sommige mensen in grotere, luxere auto's kunnen het blijkbaar niet hebben om door zo'n 'dingetje' ingehaald te worden.
Iets met geen levens of met kleine pikkies ofzo...
Vluchtstrook of op de rijbanen? Dan lijken me die fietsers toch nog enger .quote:Op zaterdag 21 november 2015 10:52 schreef BlauweCoupe het volgende:
Nog altijd beter dan asielzoekers (aanname) die rustig, doch geheel donker gekleed over de A2 lopen.
Vluchtstrook, dat wel. Maar je weet nooit of ze het idee krijgen om even over te steken.quote:Op zaterdag 21 november 2015 11:00 schreef Falco het volgende:
[..]
Vluchtstrook of op de rijbanen? Dan lijken me die fietsers toch nog enger .
Of je gaat naar links om een invoeger ruimte te geven en die gaat dan met precies dezelfde snelheid naast je rijden, waardoor jij niet meer naar rechts kan.quote:Op vrijdag 20 november 2015 11:53 schreef Pizza_Boom het volgende:
Wat ik ook strontvervelend vind, zijn mensen die je gaan inhalen op het moment dat de weg van 100 naar 130 gaat en jij volgens hun blijkbaar niet vlot genoeg door trekt (terwijl je al aan het versnellen bent), maar dan wel naast je blijven hangen op het moment dat jij bijna 130 rijdt.
Ik geef trouwens ook wel eens gas bij ingehaald worden, maar dat is met lui die dan ook ongeveer net zo hard als jou gaan rijden op het moment dat ze naast je zitten (terwijl ze daarvoor zaten te drukken) en ik mijzelf daardoor klem dreig te rijden. Versnelling terug, gas in en ervoor en dan weer terug laten zakken naar mijn oude snelheid.
Pfff, ja echt onbegrijpelijk.quote:Op vrijdag 20 november 2015 23:44 schreef deezler het volgende:
Deze week alweer drie keer een fietser gezien op een donkere weg zonder verlichting en met donkere kleding aan. Gelukkig geen van drieën waar ik last van had of rekening mee moest houden, maar je zal ze maar tegenkomen op een kruisend fietspad. Dan schrik je je wel te pletter.
Dat kun je natuurlijk gemakkelijk oplossen.quote:Op zaterdag 21 november 2015 15:44 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Of je gaat naar links om een invoeger ruimte te geven en die gaat dan met precies dezelfde snelheid naast je rijden, waardoor jij niet meer naar rechts kan.
Dus jij schakelde voor het naar rechts gaan al terug, trapte het gat dicht en ging er met snelheidsverschil voorbij?quote:Op zaterdag 21 november 2015 19:40 schreef DrMarten het volgende:
Vandaag op de A1 een lul in een grote Volvo waar ik en een paar anderen 15 km achter hebben gehangen omdat ie links bleef plakken. Gaat ie 115/120 rijden waar je 130 mag, Ga je naar rechts om hem te laten zien hoe het moet, en net als je dan denkt, dan maar rechts er voorbij, geeft ie een dot gas en gaat ie 140 rijden. En dat zo kilometers achter elkaar. Lekker links hangen en op geen enkele manier iemand erlangs willen laten.
Ik hield netjes afstand, dan zakt hij weer iets terug in snelheid, ik loop op hem in (terwijl hij dus nog steeds links plakt en ik rechts) en net als je er vlak achter bent en denkt, gas bijgeven en dan maar rechts er voorbij geeft hij weer een dot gas en kom je er dus niet voorbij.quote:Op zaterdag 21 november 2015 19:58 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Dus jij schakelde voor het naar rechts gaan al terug, trapte het gat dicht en ging er met snelheidsverschil voorbij?
Je weet toch niet hoe hard ze willen gaan rijden, vaak genoeg komen met 70 aankakken, om uiteindelijk met 110-115 over een 100km weg te sukkelen.quote:Op zaterdag 21 november 2015 19:34 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Dat kun je natuurlijk gemakkelijk oplossen.
Gewoon kiezen of je er voor of er achter wil en je gas aanpassen.
Daarom ga je ook niet naar links, maar laat je de ander gewoon zijn eigen probleem oplossen. Er is namelijk geen probleem, dat wordt gecreëerd door invoeghulp te geven.quote:Op zaterdag 21 november 2015 20:06 schreef Fer het volgende:
[..]
Je weet toch niet hoe hard ze willen gaan rijden, vaak genoeg komen met 70 aankakken, om uiteindelijk met 110-115 over een 100km weg te sukkelen.
Maar soms blijven ze bij 90 steken, of erger tussen 90-110 shuttelen.
Als iemand met 70 de invoegstrook op komt, ga ik echt wel opzij hoor. Dat beter dan "kijk, hij knalt hem zo voor mijn auto de rijstrook op" of "Ik opeens vol in de ankers"quote:Op zaterdag 21 november 2015 20:06 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Daarom ga je ook niet naar links, maar laat je de ander gewoon zijn eigen probleem oplossen. Er is namelijk geen probleem, dat wordt gecreëerd door invoeghulp te geven.
Als iemand niet handig uitkomt met invoegen en er niks op de linkerstrook rijdt, dan ga ik gewoon naar links. Gewoon risicobeperking. Voor hetzelfde geld, gooit die invoeger hem wel voor m'n auto. Dan is zijn probleem ook mijn probleem.quote:Op zaterdag 21 november 2015 20:06 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Daarom ga je ook niet naar links, maar laat je de ander gewoon zijn eigen probleem oplossen. Er is namelijk geen probleem, dat wordt gecreëerd door invoeghulp te geven.
Dan blijf je even links met je eigen snelheid rijden, bij de eerst volgende vrachtwagen is het probleem dan opgelost.quote:Op zaterdag 21 november 2015 20:06 schreef Fer het volgende:
Je weet toch niet hoe hard ze willen gaan rijden, vaak genoeg komen met 70 aankakken, om uiteindelijk met 110-115 over een 100km weg te sukkelen.
Maar soms blijven ze bij 90 steken, of erger tussen 90-110 shuttelen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
Spannend hoor.quote:Op zaterdag 21 november 2015 20:26 schreef Pizza_Boom het volgende:
Net zo'n actie in Amsterdam. Ik sta voorgesorteerd voor rechtsaf, komt van een parkeerplaats links een B klasse, die gaat naast me staan. Draait verder door en staat uiteindelijk voor het stoplicht (krappe bocht). Kon die dus niet zien. Groen, auto achter hem toetert, want ik was al weg en hij nog niet. Gaat ie terugtoeteren.
Ik zat er laatst ook achter, zo'n muts die dacht veilig met 80 voor een vrachtwagen in te voegen. Kon ook, maar de drie auto's achter haar hadden er wat meer moeite mee. Degene voor me kon gelukkig direct naar links zodat ik ook nog zonder vluchtstrook mee te pakken voor de vrachtwagen kon invoegen.quote:Op zondag 22 november 2015 15:00 schreef Ridocar het volgende:
Het gebeurde vlak voor mij op de A27, drie kleine auto's die probeerden in te voegen naast een vrachtauto. Eigenlijk was de voorste verantwoordelijk voor de chaos die ontstond op de invoegstrook. Deze bestuurder (van een soort rood/oranje 107) moest natuurlijk afzakken nadat ze er (te laat) achterkwam dat ze naast een vrachtauto reed. Gevolg was dat de achteropkomende invoegende auto's ook moesten remmen. Chauffeur in de vrachtauto zag het ook, dus die begon ook bij te remmen, wat resulteerde in een soort van opstopping. Uiteindelijk voegden ze in met ongeveer 50-55. Dat ik moest afremmen had ik zelf al bedacht, (ik zat achter de vrachtauto die 'in de weg reed') maar mijn irritatie komt voornamelijk vanwege de kortzichtigheid van de voorste invoeger. Het is vast niet de eerste keer, en het zal ook niet de laatste keer zijn dat het die muts in d'r 107 overkomt.
Dit zijn ook de mensen die op een rotonde afrijden, dan volledig tot stilstand komen om eens te gaan kijken en dan weer gaan rijden. Hoppa, alles vast, terwijl de rotonde net zo leeg is als het hoofd van Gerard Joling.quote:Op zondag 22 november 2015 15:00 schreef Ridocar het volgende:
Het gebeurde vlak voor mij op de A27, drie kleine auto's die probeerden in te voegen naast een vrachtauto. Eigenlijk was de voorste verantwoordelijk voor de chaos die ontstond op de invoegstrook. Deze bestuurder (van een soort rood/oranje 107) moest natuurlijk afzakken nadat ze er (te laat) achterkwam dat ze naast een vrachtauto reed. Gevolg was dat de achteropkomende invoegende auto's ook moesten remmen. Chauffeur in de vrachtauto zag het ook, dus die begon ook bij te remmen, wat resulteerde in een soort van opstopping. Uiteindelijk voegden ze in met ongeveer 50-55. Dat ik moest afremmen had ik zelf al bedacht, (ik zat achter de vrachtauto die 'in de weg reed') maar mijn irritatie komt voornamelijk vanwege de kortzichtigheid van de voorste invoeger. Het is vast niet de eerste keer, en het zal ook niet de laatste keer zijn dat het die muts in d'r 107 overkomt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |