Ookal ben ik dat helemaal met je eens, richting aangeven was maar de helft van je verhaal. Maximumsnelheid rijden is niet verplicht. Het is een maximum, geen minimum. Als mede-weggebruiker rekening houden met voertuigen die langzamer rijden is dus ook verplicht.quote:Op woensdag 18 november 2015 16:07 schreef dick_laurent het volgende:
Euhhm, dan maar even op deze kinderachtige manier: Richting aangeven bij het afslaan is gewoon VERPLICHT. Look it up.
Sure, dat is ook zo. Maar je eraan irriteren als iemand veel te langzaam rijdt is niet verboden toch?quote:Op woensdag 18 november 2015 16:12 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Ookal ben ik dat helemaal met je eens, richting aangeven was maar de helft van je verhaal. Maximumsnelheid rijden is niet verplicht. Het is een maximum, geen minimum. Als mede-weggebruiker rekening houden met voertuigen die langzamer rijden is dus ook verplicht.
Denk dat daar weinig over te zeggen valt zolang 40 km/h voertuigen nog op provinciale wegen mogen rijden......quote:Op woensdag 18 november 2015 16:23 schreef dick_laurent het volgende:
dat het een gevaar is als je veel te langzaam rijdt, en je dus mede weggebruikers in gevaar brengt etc etc...maar daar ga ik me hier verder niet aan wagen )
Oneens. Van trekkers, graafmachines e.d. verwacht je dat ze niet harder dan 30-40-50 rijden (ook al mogen de meeste trekkers maar 25, ze rijden gewoon 50). Daarvoor hebben ze ook bepaalde herkenningstekens, bijvoorbeeld een afgeplatte driehoek en een zwaailamp. Van een normale personenauto verwacht je niet dat deze langzaam rijdt. En zeker geen 40 op de teller. Daarbij is het op veel enkelbaans provinciale wegen wél toegestaan landbouwvoertuigen in te halen, maar niet meer toegestaan personenvoertuigen in te halen.quote:Op woensdag 18 november 2015 17:21 schreef vannelle het volgende:
[..]
Denk dat daar weinig over te zeggen valt zolang 40 km/h voertuigen nog op provinciale wegen mogen rijden......
Ik zou er lichtelijk aggressef van worden. Met tegemoetkomend verkeer krijg je, behalve irritatie, ook heel andere dingen zoals gevaar. Bij mijn weten bestaat er jurisprudentie over een dergelijke casus met een voorval als deze. Ingehaalde die op dat moment gas aan het geven is kreeg doodslag aan zijn/haar broek. Staat leuk op je staatscv, zo'n aantekening als je een VOG aan wilt vragen.quote:Op vrijdag 20 november 2015 08:50 schreef Martijn137 het volgende:
de Droeftoeter van gisteravond in zijn Mercedes A160 (dacht ik dan, in ieder geval zeker een A klasse)
ik rij vrij pittig door op een vrij lege / rustige 80km weg, haal zo nu en dan iemand in die wat minder pittig rijdt, tot ik deze A klasse tegen kom.
deze persoon vind het nodig dan nodig om zodra ik hem ga inhalen gas bij te geven om te verhinderen dat ik hem in kan halen. tenminste, eerste keer denk ik, oh hij wilt harder, prima kruip ik er wel weer achter. gooit hij vervolgens weer het gas er af
oke.... dus dan als de weg weer vrij is nog een keer proberen in te halen.... zelfde geintje
val dan gewoon een eind omhoog A.U.B.
het is dat de weg daar niet overzichtelijk en rustig genoeg was om hem echt lang door te trekken anders was ik er wel voor gekomen maar dan ging het wel heel erg hard... en hoe graag ik er op zon moment ook voor wil komen, mijn leven is me toch iets te lief
en terecht, een dergelijke actie kan gewoon levens gevaarlijk zijn.quote:Op vrijdag 20 november 2015 09:43 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ik zou er lichtelijk aggressef van worden. Met tegemoetkomend verkeer krijg je, behalve irritatie, ook heel andere dingen zoals gevaar. Bij mijn weten bestaat er jurisprudentie over een dergelijke casus met een voorval als deze. Ingehaalde die op dat moment gas aan het geven is kreeg doodslag aan zijn/haar broek. Staat leuk op je staatscv, zo'n aantekening als je een VOG aan wilt vragen.
ja, ik reed al vrij pittig en het was zo rond half 11 s'avonds,en een beetje regenachtig, dus als meneer dan nog gaat liggen treiteren had ik hem wel in kunnen halen als ik meer als 150 was gaan rijden.... en daar is het stuk weg waar dit voorviel nou net niet geschikt voor, andere delen van de weg had het handig gekund.quote:Op vrijdag 20 november 2015 09:47 schreef Buurpoes het volgende:
Gas geven als je ingehaald wordt..zooo irritant.
Meestal geef ik dan nog wat extra gas, om er tóch voorbij te kunnen. Verbijsterend om te zien hoe hard je soms moet gaan rijden. Daar wordt de verkeersituatie vast ook niet veiliger van.
dat zal me dan weer aan me reet roesten wie me inhaald, als ik er geen last van heb doet iedereen maar waar die zin in heeft op de weg (redelijkerwijs natuurlijk......)quote:Op vrijdag 20 november 2015 10:04 schreef Buurpoes het volgende:
Ach, ik rijd in een koekblik en sommige mensen in grotere, luxere auto's kunnen het blijkbaar niet hebben om door zo'n 'dingetje' ingehaald te worden.
Iets met geen levens of met kleine pikkies ofzo...
Ik heb het gas toch maar losgelaten toen mij dat overkwam, toen wilde ik zelf een vent-met-blijkbaar-klein-piemeltje in een Saab inhalen voor de rijstrook ophield (van 2 rijstroken naar 1), gaat die pik omhoog gas geven. Werkelijk. Wat heb je op zo'n moment te bewijzen?quote:Op vrijdag 20 november 2015 09:47 schreef Buurpoes het volgende:
Gas geven als je ingehaald wordt..zooo irritant.
Meestal geef ik dan nog wat extra gas, om er tóch voorbij te kunnen. Verbijsterend om te zien hoe hard je soms moet gaan rijden. Daar wordt de verkeersituatie vast ook niet veiliger van.
En gisteren dus andersom, ik werd ingehaald op het moment dat er verkeer tegemoet komt. Dan vraag je je ook af of er iemand levensmoe geworden is. Ik ga dan wel van het gas, maar ik wist zeker dat het niet goed was gegaan als ik niet had bijgeremd.quote:Op vrijdag 20 november 2015 09:56 schreef Martijn137 het volgende:
[..]
en terecht, een dergelijke actie kan gewoon levens gevaarlijk zijn.
[..]
ja, ik reed al vrij pittig en het was zo rond half 11 s'avonds,en een beetje regenachtig, dus als meneer dan nog gaat liggen treiteren had ik hem wel in kunnen halen als ik meer als 150 was gaan rijden.... en daar is het stuk weg waar dit voorviel nou net niet geschikt voor, andere delen van de weg had het handig gekund.
snap alleen niet wat er dan in zon figuur door zijn hoofd gaat... "nee je mag me niet inhalen en niet zo snel rijden.. dus ik ga harder rijden zodat je me niet in kan halen "
Wat voor auto rij je in dat je een A160 er niet uit kan rijden?quote:Op vrijdag 20 november 2015 08:50 schreef Martijn137 het volgende:
de Droeftoeter van gisteravond in zijn Mercedes A160 (dacht ik dan, in ieder geval zeker een A klasse)
had hem er hendig uit kunnen rijden maar dat ga ik op het stuk waar dit zich voorviel niet doen, dan had ik ver boven de invorderings grens moeten gaan rijden, plus het overige verkeer wat het niet toeliet.quote:Op vrijdag 20 november 2015 10:40 schreef Messina het volgende:
[..]
Wat voor auto rij je in dat je een A160 er niet uit kan rijden?
Ik kan in mijn A170 het pedaal tot de bodem trappen, maar hij maakt maar mondjesmaat snelheid, zit niet echt power in dat ding
Verstandigquote:Op vrijdag 20 november 2015 10:42 schreef Martijn137 het volgende:
[..]
had hem er hendig uit kunnen rijden maar dat ga ik op het stuk waar dit zich voorviel niet doen, dan had ik ver boven de invorderings grens moeten gaan rijden, plus het overige verkeer wat het niet toeliet.
ik denk dat ik er, de 2e keer, als ik die actie had doorgezet, wel voor was gekomen, maar dat zou in mijn ogen een dusdanige actie zijn dat het echt te veel gevaar op zou leveren.
vanochtend had ik ook zo'n knakjosti; ritsstrook, moest heel gek doen om een vrachtwagen in te gaan halen om vervolgens achter de volgende dik in de ankers te moeten, dus ik rem en wil achter de vrachtwagen naar rechts. Rijdt die zakkenwasser die rechts achter me rijdt snel het gat (25 meter ofzo) dicht heb netjes doorgeremd en achter hem ingevoegd. Vervolgens voegen we in op de A2 (vanaf de A73), dan kom je op de spitsstrook terecht, dus willen de meesten meteen opschuiven naar links om ruimte te maken voor trucks die op rijstrook 2 aankomen vanaf de A2. Toen was ik stout en prakte hem naast hem, zodat hij moest wachten op 2 vrachtwagens achter me die besloten om eerst wat invoegend verkeer plus de vrachtwagens vóór ons in te halen. Wastie niet blij mee, maja, wie kaatst..quote:Op vrijdag 20 november 2015 12:03 schreef Jihawti het volgende:
Ik had gisteren ook zo'n figuur dat niet ingehaald wenste te worden. Probleem: we zaten op een weefstrook waarbij hij van rechts naar links moest, en ik van links naar rechts.
In eerste instantie kwam ik met 100 aan en ging hem voorbij terwijl hij iets van 80 reed. Ik zette mijn knipper aan naar rechts en spiegelde (gelukkig).
Vervolgens stampt hij als een idioot op het gas, komt half langszij, kijkt me aan en zet zijn knipper aan naar links en drukt me vervolgens opzij. Achter me zat een busje, dus ineens remmen kon niet. Voor hem zat een ander busje, dus hij moest remmen.
Ik zit dus opnieuw voor hem en zie ruimte tussen hem en het busje. Ik spiegel en zet opnieuw mijn knipper aan, waarop ik tot mijn verbazing zie dat hij prompt op het laatste moment het gat dicht probeert te rijden. Helaas zat ik er toen al tussen. En toen was het volgens hem mijn schuld, kwam toeterend achter mijn bumper vandaan, drukte me nog een keer bijna van de weg en reed met een dikke middelvinger door.
Weefstroken, het blijft lastig voor alfamannetjes
Dat had ik gisteren op de scooter. Smal fietspad, twee dames op de fiets die breed rijden (met oordopjes, bleek later) die ik wil inhalen. Maar een tehenligger, dus ik wacht effe achter de breedfietsende dames.quote:Op vrijdag 20 november 2015 10:13 schreef Ridocar het volgende:
Ik had het gisteren weer andersom, ik werd ingehaald op het moment dat er verkeer tegemoet komt. Dan vraag je je ook af of er iemand levensmoe geworden is. Ik ga dan wel van het gas, maar ik wist zeker dat het niet goed was gegaan als ik niet had bijgeremd.
Oh, ik had inderdaad moeten schrijven "spiegelde, knipper aan en spiegelde nog eens". Dus nee, het was niet dat ik eerst knipperde en dan pas keek. Bij dit soort mensen spiegel ik altijd voor en na uit ervaringquote:Op vrijdag 20 november 2015 12:17 schreef Buurpoes het volgende:
Jihawti, als je nou eerst spiegelt en daarna pas je knipper aanzet, bezorg je je medeweggebruikers geen hartverzakking.
Dat dichtrijden van gaten vind ik inderdaad het meest onbegrijpelijke gedrag op de weg. Zelfs als de ander "fout" zit of dom doet geef ik m de ruimte omdat...het ongelukken voorkomt. Voor sommigen is het blijkbaar belangrijker om te "winnen" of "de baas te zijn" over een fokking stukje asfaltquote:Op vrijdag 20 november 2015 12:21 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
... Rijdt die zakkenwasser die rechts achter me rijdt snel het gat (25 meter ofzo) dicht ...
mjah, tis flapdrollengedrag, maar ik maak me er niet sappel over.. Ben ik misschien 15 seconden later op plaats bestemming. Als ik haast had gehad had ik die vrachtwagen nog wel effe meegepikt, maar dat is kut, want dan zit ik in zijn remafstand te klooien, en als hij moet remmen veroorzaak ik misschien een rupseffect achter hem, en dat is gewoon onnodig. Ik heb tegenwoordig powerz zat onder de voet en dus boeit het niet echt. Voorheen deed ik het ook niet trouwens. Als je ooit vrachtwagen hebt gereden weet je waarom.quote:Op vrijdag 20 november 2015 14:58 schreef Jihawti het volgende:
[..]
Dat dichtrijden van gaten vind ik inderdaad het meest onbegrijpelijke gedrag op de weg. Zelfs als de ander "fout" zit of dom doet geef ik m de ruimte omdat...het ongelukken voorkomt. Voor sommigen is het blijkbaar belangrijker om te "winnen" of "de baas te zijn" over een fokking stukje asfalt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |