abonnement Unibet Coolblue
pi_157650010
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2015 16:07 schreef dick_laurent het volgende:
Euhhm, dan maar even op deze kinderachtige manier: Richting aangeven bij het afslaan is gewoon VERPLICHT. Look it up.
Ookal ben ik dat helemaal met je eens, richting aangeven was maar de helft van je verhaal. Maximumsnelheid rijden is niet verplicht. Het is een maximum, geen minimum. Als mede-weggebruiker rekening houden met voertuigen die langzamer rijden is dus ook verplicht.
  Moderator woensdag 18 november 2015 @ 16:23:26 #127
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_157650243
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2015 16:12 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Ookal ben ik dat helemaal met je eens, richting aangeven was maar de helft van je verhaal. Maximumsnelheid rijden is niet verplicht. Het is een maximum, geen minimum. Als mede-weggebruiker rekening houden met voertuigen die langzamer rijden is dus ook verplicht.
Sure, dat is ook zo. Maar je eraan irriteren als iemand veel te langzaam rijdt is niet verboden toch? :P

(overigens kan je daar ook weer een leuke welles nietes discussie over ontketenen, waarin men gaat roepen dat het een gevaar is als je veel te langzaam rijdt, en je dus mede weggebruikers in gevaar brengt etc etc...maar daar ga ik me hier verder niet aan wagen :W )
pi_157650372
Het is niet dat mensen geen richting aangeven, ze doen het pas heel laat vaak.
Op 80km wegen zie ik dat ook vaak, dan gaan ze eerst wat langzamer rijden, dan een tijdje afremmen en als ze bijna stil staan gaan de knippers een keertje aan.
Dan denk ik en de rest van de weggebruikers "waarom rem je nu lul :( " ik ben niet helderziend, ik wil graag weten als jij over 200m af wilt slaan.
pi_157651699
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2015 16:23 schreef dick_laurent het volgende:

dat het een gevaar is als je veel te langzaam rijdt, en je dus mede weggebruikers in gevaar brengt etc etc...maar daar ga ik me hier verder niet aan wagen :W )
Denk dat daar weinig over te zeggen valt zolang 40 km/h voertuigen nog op provinciale wegen mogen rijden......
  FOK!fotograaf woensdag 18 november 2015 @ 22:18:35 #130
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_157660302
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2015 17:21 schreef vannelle het volgende:

[..]

Denk dat daar weinig over te zeggen valt zolang 40 km/h voertuigen nog op provinciale wegen mogen rijden......
Oneens. Van trekkers, graafmachines e.d. verwacht je dat ze niet harder dan 30-40-50 rijden (ook al mogen de meeste trekkers maar 25, ze rijden gewoon 50). Daarvoor hebben ze ook bepaalde herkenningstekens, bijvoorbeeld een afgeplatte driehoek en een zwaailamp. Van een normale personenauto verwacht je niet dat deze langzaam rijdt. En zeker geen 40 op de teller. Daarbij is het op veel enkelbaans provinciale wegen wél toegestaan landbouwvoertuigen in te halen, maar niet meer toegestaan personenvoertuigen in te halen.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_157686893
de Droeftoeter van gisteravond in zijn Mercedes A160 (dacht ik dan, in ieder geval zeker een A klasse)

ik rij vrij pittig door op een vrij lege / rustige 80km weg, haal zo nu en dan iemand in die wat minder pittig rijdt, tot ik deze A klasse tegen kom.

deze persoon vind het nodig dan nodig om zodra ik hem ga inhalen gas bij te geven om te verhinderen dat ik hem in kan halen. tenminste, eerste keer denk ik, oh hij wilt harder, prima kruip ik er wel weer achter. gooit hij vervolgens weer het gas er af }:| }:| :r

oke.... dus dan als de weg weer vrij is nog een keer proberen in te halen.... zelfde geintje o|O o|O 8)7 :(

val dan gewoon een eind omhoog A.U.B. }:|

het is dat de weg daar niet overzichtelijk en rustig genoeg was om hem echt lang door te trekken anders was ik er wel voor gekomen maar dan ging het wel heel erg hard... en hoe graag ik er op zon moment ook voor wil komen, mijn leven is me toch iets te lief :+
pi_157687487
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 08:50 schreef Martijn137 het volgende:
de Droeftoeter van gisteravond in zijn Mercedes A160 (dacht ik dan, in ieder geval zeker een A klasse)

ik rij vrij pittig door op een vrij lege / rustige 80km weg, haal zo nu en dan iemand in die wat minder pittig rijdt, tot ik deze A klasse tegen kom.

deze persoon vind het nodig dan nodig om zodra ik hem ga inhalen gas bij te geven om te verhinderen dat ik hem in kan halen. tenminste, eerste keer denk ik, oh hij wilt harder, prima kruip ik er wel weer achter. gooit hij vervolgens weer het gas er af }:| }:| :r

oke.... dus dan als de weg weer vrij is nog een keer proberen in te halen.... zelfde geintje o|O o|O 8)7 :(

val dan gewoon een eind omhoog A.U.B. }:|

het is dat de weg daar niet overzichtelijk en rustig genoeg was om hem echt lang door te trekken anders was ik er wel voor gekomen maar dan ging het wel heel erg hard... en hoe graag ik er op zon moment ook voor wil komen, mijn leven is me toch iets te lief :+
Ik zou er lichtelijk aggressef van worden. Met tegemoetkomend verkeer krijg je, behalve irritatie, ook heel andere dingen zoals gevaar. Bij mijn weten bestaat er jurisprudentie over een dergelijke casus met een voorval als deze. Ingehaalde die op dat moment gas aan het geven is kreeg doodslag aan zijn/haar broek. Staat leuk op je staatscv, zo'n aantekening als je een VOG aan wilt vragen.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_157687530
Gas geven als je ingehaald wordt..zooo irritant.
:@ Meestal geef ik dan nog wat extra gas, om er tóch voorbij te kunnen. Verbijsterend om te zien hoe hard je soms moet gaan rijden. :@ Daar wordt de verkeersituatie vast ook niet veiliger van.
Professioneel gifmenger.
pi_157687678
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 09:43 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Ik zou er lichtelijk aggressef van worden. Met tegemoetkomend verkeer krijg je, behalve irritatie, ook heel andere dingen zoals gevaar. Bij mijn weten bestaat er jurisprudentie over een dergelijke casus met een voorval als deze. Ingehaalde die op dat moment gas aan het geven is kreeg doodslag aan zijn/haar broek. Staat leuk op je staatscv, zo'n aantekening als je een VOG aan wilt vragen.
en terecht, een dergelijke actie kan gewoon levens gevaarlijk zijn.

quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 09:47 schreef Buurpoes het volgende:
Gas geven als je ingehaald wordt..zooo irritant.
:@ Meestal geef ik dan nog wat extra gas, om er tóch voorbij te kunnen. Verbijsterend om te zien hoe hard je soms moet gaan rijden. :@ Daar wordt de verkeersituatie vast ook niet veiliger van.
ja, ik reed al vrij pittig en het was zo rond half 11 s'avonds,en een beetje regenachtig, dus als meneer dan nog gaat liggen treiteren had ik hem wel in kunnen halen als ik meer als 150 was gaan rijden.... en daar is het stuk weg waar dit voorviel nou net niet geschikt voor, andere delen van de weg had het handig gekund.

snap alleen niet wat er dan in zon figuur door zijn hoofd gaat... 8)7 "nee je mag me niet inhalen en niet zo snel rijden.. :( dus ik ga harder rijden zodat je me niet in kan halen " :') |:(
pi_157687804
Ach, ik rijd in een koekblik en sommige mensen in grotere, luxere auto's kunnen het blijkbaar niet hebben om door zo'n 'dingetje' ingehaald te worden. :+
Iets met geen levens of met kleine pikkies ofzo...
Professioneel gifmenger.
pi_157687941
--edit-- Dubbel.

[ Bericht 94% gewijzigd door Ridocar op 21-11-2015 19:56:09 ]
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_157687973
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 10:04 schreef Buurpoes het volgende:
Ach, ik rijd in een koekblik en sommige mensen in grotere, luxere auto's kunnen het blijkbaar niet hebben om door zo'n 'dingetje' ingehaald te worden. :+
Iets met geen levens of met kleine pikkies ofzo...
dat zal me dan weer aan me reet roesten wie me inhaald, als ik er geen last van heb doet iedereen maar waar die zin in heeft op de weg (redelijkerwijs natuurlijk......)

ik heb ook wel eens zoiets gehad op de duitse autobahn, haalde een BMW in, en die vond dat die me daarna toch maar weer heel snel in moest halen.... nou veel plezier er mee, gaat u maar voor, ik volg dan wel, mooi om die BMW het "ijs" te laten breken kan ik er rustig op mijn tempo erachter aan :P

vroeger vond ik het ook wel grappig om op de snelweg om de typische petjes een beetje op te klooien. volgens mij heb ik een keer een golfje gruwelijk hard langs een mobiele flitser laten rijden :+ :D ik wist dat die er stond >:)
pi_157688073
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 09:47 schreef Buurpoes het volgende:
Gas geven als je ingehaald wordt..zooo irritant.
:@ Meestal geef ik dan nog wat extra gas, om er tóch voorbij te kunnen. Verbijsterend om te zien hoe hard je soms moet gaan rijden. :@ Daar wordt de verkeersituatie vast ook niet veiliger van.
Ik heb het gas toch maar losgelaten toen mij dat overkwam, toen wilde ik zelf een vent-met-blijkbaar-klein-piemeltje in een Saab inhalen voor de rijstrook ophield (van 2 rijstroken naar 1), gaat die pik omhoog gas geven. Werkelijk. Wat heb je op zo'n moment te bewijzen?
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 09:56 schreef Martijn137 het volgende:

[..]

en terecht, een dergelijke actie kan gewoon levens gevaarlijk zijn.

[..]

ja, ik reed al vrij pittig en het was zo rond half 11 s'avonds,en een beetje regenachtig, dus als meneer dan nog gaat liggen treiteren had ik hem wel in kunnen halen als ik meer als 150 was gaan rijden.... en daar is het stuk weg waar dit voorviel nou net niet geschikt voor, andere delen van de weg had het handig gekund.

snap alleen niet wat er dan in zon figuur door zijn hoofd gaat... 8)7 "nee je mag me niet inhalen en niet zo snel rijden.. :( dus ik ga harder rijden zodat je me niet in kan halen " :') |:(
En gisteren dus andersom, ik werd ingehaald op het moment dat er verkeer tegemoet komt. Dan vraag je je ook af of er iemand levensmoe geworden is. Ik ga dan wel van het gas, maar ik wist zeker dat het niet goed was gegaan als ik niet had bijgeremd.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_157688094
Fietsers zonder verlichting in de regen en in het donker die dan ook nog eens capriolen gaan uithalen. :N
Flesje bier
pi_157688445
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 08:50 schreef Martijn137 het volgende:
de Droeftoeter van gisteravond in zijn Mercedes A160 (dacht ik dan, in ieder geval zeker een A klasse)

Wat voor auto rij je in dat je een A160 er niet uit kan rijden?
Ik kan in mijn A170 het pedaal tot de bodem trappen, maar hij maakt maar mondjesmaat snelheid, zit niet echt power in dat ding :P
Je raekt an de dinge geweun.
pi_157688478
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 10:40 schreef Messina het volgende:

[..]

Wat voor auto rij je in dat je een A160 er niet uit kan rijden?
Ik kan in mijn A170 het pedaal tot de bodem trappen, maar hij maakt maar mondjesmaat snelheid, zit niet echt power in dat ding :P
had hem er hendig uit kunnen rijden maar dat ga ik op het stuk waar dit zich voorviel niet doen, dan had ik ver boven de invorderings grens moeten gaan rijden, plus het overige verkeer wat het niet toeliet.

ik denk dat ik er, de 2e keer, als ik die actie had doorgezet, wel voor was gekomen, maar dat zou in mijn ogen een dusdanige actie zijn dat het echt te veel gevaar op zou leveren.
pi_157688591
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 10:42 schreef Martijn137 het volgende:

[..]

had hem er hendig uit kunnen rijden maar dat ga ik op het stuk waar dit zich voorviel niet doen, dan had ik ver boven de invorderings grens moeten gaan rijden, plus het overige verkeer wat het niet toeliet.

ik denk dat ik er, de 2e keer, als ik die actie had doorgezet, wel voor was gekomen, maar dat zou in mijn ogen een dusdanige actie zijn dat het echt te veel gevaar op zou leveren.
Verstandig ^O^

Hier op onze 60-km weg rijden ze sommige mensen als gekken. Ik word echt regelmatig ingehaald door mensen die 80+ willen rijden. Hartstikke leuk, maar ik moet A- zo afslaan en B- heb de bekeuring er niet voor over.
Het was tot een paar jaar geleden een 80km weg, maar dan vloog er nog wel eens iemand de sloot in (want dan reden ze sommige mensen 100+).
Je raekt an de dinge geweun.
  FOK!fotograaf vrijdag 20 november 2015 @ 11:53:49 #143
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_157689532
Wat ik ook strontvervelend vind, zijn mensen die je gaan inhalen op het moment dat de weg van 100 naar 130 gaat en jij volgens hun blijkbaar niet vlot genoeg door trekt (terwijl je al aan het versnellen bent), maar dan wel naast je blijven hangen op het moment dat jij bijna 130 rijdt.

Ik geef trouwens ook wel eens gas bij ingehaald worden, maar dat is met lui die dan ook ongeveer net zo hard als jou gaan rijden op het moment dat ze naast je zitten (terwijl ze daarvoor zaten te drukken) en ik mijzelf daardoor klem dreig te rijden. Versnelling terug, gas in en ervoor en dan weer terug laten zakken naar mijn oude snelheid.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_157689658
Ik had gisteren ook zo'n figuur dat niet ingehaald wenste te worden. Probleem: we zaten op een weefstrook waarbij hij van rechts naar links moest, en ik van links naar rechts.

In eerste instantie kwam ik met 100 aan en ging hem voorbij terwijl hij iets van 80 reed. Ik zette mijn knipper aan naar rechts en spiegelde (gelukkig).

Vervolgens stampt hij als een idioot op het gas, komt half langszij, kijkt me aan en zet zijn knipper aan naar links en drukt me vervolgens opzij. Achter me zat een busje, dus ineens remmen kon niet. Voor hem zat een ander busje, dus hij moest remmen.

Ik zit dus opnieuw voor hem en zie ruimte tussen hem en het busje. Ik spiegel en zet opnieuw mijn knipper aan, waarop ik tot mijn verbazing zie dat hij prompt op het laatste moment het gat dicht probeert te rijden. Helaas zat ik er toen al tussen. En toen was het volgens hem mijn schuld, kwam toeterend achter mijn bumper vandaan, drukte me nog een keer bijna van de weg en reed met een dikke middelvinger door.

Weefstroken, het blijft lastig voor alfamannetjes :?
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
pi_157689862
Jihawti, als je nou eerst spiegelt en daarna pas je knipper aanzet, bezorg je je medeweggebruikers geen hartverzakking.
Professioneel gifmenger.
  vrijdag 20 november 2015 @ 12:21:11 #146
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_157689929
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 12:03 schreef Jihawti het volgende:
Ik had gisteren ook zo'n figuur dat niet ingehaald wenste te worden. Probleem: we zaten op een weefstrook waarbij hij van rechts naar links moest, en ik van links naar rechts.

In eerste instantie kwam ik met 100 aan en ging hem voorbij terwijl hij iets van 80 reed. Ik zette mijn knipper aan naar rechts en spiegelde (gelukkig).

Vervolgens stampt hij als een idioot op het gas, komt half langszij, kijkt me aan en zet zijn knipper aan naar links en drukt me vervolgens opzij. Achter me zat een busje, dus ineens remmen kon niet. Voor hem zat een ander busje, dus hij moest remmen.

Ik zit dus opnieuw voor hem en zie ruimte tussen hem en het busje. Ik spiegel en zet opnieuw mijn knipper aan, waarop ik tot mijn verbazing zie dat hij prompt op het laatste moment het gat dicht probeert te rijden. Helaas zat ik er toen al tussen. En toen was het volgens hem mijn schuld, kwam toeterend achter mijn bumper vandaan, drukte me nog een keer bijna van de weg en reed met een dikke middelvinger door.

Weefstroken, het blijft lastig voor alfamannetjes :?
vanochtend had ik ook zo'n knakjosti; ritsstrook, moest heel gek doen om een vrachtwagen in te gaan halen om vervolgens achter de volgende dik in de ankers te moeten, dus ik rem en wil achter de vrachtwagen naar rechts. Rijdt die zakkenwasser die rechts achter me rijdt snel het gat (25 meter ofzo) dicht :') heb netjes doorgeremd en achter hem ingevoegd. Vervolgens voegen we in op de A2 (vanaf de A73), dan kom je op de spitsstrook terecht, dus willen de meesten meteen opschuiven naar links om ruimte te maken voor trucks die op rijstrook 2 aankomen vanaf de A2. Toen was ik stout en prakte hem naast hem, zodat hij moest wachten op 2 vrachtwagens achter me die besloten om eerst wat invoegend verkeer plus de vrachtwagens vóór ons in te halen. Wastie niet blij mee, maja, wie kaatst.. :+ O-)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_157689951
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 10:13 schreef Ridocar het volgende:
Ik had het gisteren weer andersom, ik werd ingehaald op het moment dat er verkeer tegemoet komt. Dan vraag je je ook af of er iemand levensmoe geworden is. Ik ga dan wel van het gas, maar ik wist zeker dat het niet goed was gegaan als ik niet had bijgeremd.
Dat had ik gisteren op de scooter. Smal fietspad, twee dames op de fiets die breed rijden (met oordopjes, bleek later) die ik wil inhalen. Maar een tehenligger, dus ik wacht effe achter de breedfietsende dames.
Gaan er twéé scooters mij en de dames inhalen. 8)7 Die tegenligger zag lijkbleek en fietste dus bijna de berm in.

Blijkbaar paste het dus wel. :+ Want er is niemand gewond geraakt.
Die twee breeduit fietsende dames hebben het volgens mij niet meegekregen, die waren te druk met hun muziek ofzo?? :? Ze weken in ieder geval geen centimeter uit.
Professioneel gifmenger.
pi_157693056
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 12:17 schreef Buurpoes het volgende:
Jihawti, als je nou eerst spiegelt en daarna pas je knipper aanzet, bezorg je je medeweggebruikers geen hartverzakking.
Oh, ik had inderdaad moeten schrijven "spiegelde, knipper aan en spiegelde nog eens". Dus nee, het was niet dat ik eerst knipperde en dan pas keek. Bij dit soort mensen spiegel ik altijd voor en na uit ervaring :)
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
pi_157693144
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 november 2015 12:21 schreef Sounddragon het volgende:

[..]
... Rijdt die zakkenwasser die rechts achter me rijdt snel het gat (25 meter ofzo) dicht :') ...
Dat dichtrijden van gaten vind ik inderdaad het meest onbegrijpelijke gedrag op de weg. Zelfs als de ander "fout" zit of dom doet geef ik m de ruimte omdat...het ongelukken voorkomt. Voor sommigen is het blijkbaar belangrijker om te "winnen" of "de baas te zijn" over een fokking stukje asfalt :P
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
  vrijdag 20 november 2015 @ 16:55:06 #150
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_157695842
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 14:58 schreef Jihawti het volgende:

[..]

Dat dichtrijden van gaten vind ik inderdaad het meest onbegrijpelijke gedrag op de weg. Zelfs als de ander "fout" zit of dom doet geef ik m de ruimte omdat...het ongelukken voorkomt. Voor sommigen is het blijkbaar belangrijker om te "winnen" of "de baas te zijn" over een fokking stukje asfalt :P
mjah, tis flapdrollengedrag, maar ik maak me er niet sappel over.. Ben ik misschien 15 seconden later op plaats bestemming. Als ik haast had gehad had ik die vrachtwagen nog wel effe meegepikt, maar dat is kut, want dan zit ik in zijn remafstand te klooien, en als hij moet remmen veroorzaak ik misschien een rupseffect achter hem, en dat is gewoon onnodig. Ik heb tegenwoordig powerz zat onder de voet en dus boeit het niet echt. Voorheen deed ik het ook niet trouwens. Als je ooit vrachtwagen hebt gereden weet je waarom.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')