abonnement Unibet Coolblue
pi_157575465
Wat is eigenlijk het voordeel van een fietspad? Vaak te smal om elkaar im te halen, laat staan als er een scooter aan komt. Naast mijn kind fietsen lukte ook niet, toen ze net leerden fietsen.

Bij iedere zijstraat uitkijken dat je niet wordt omgekegeld, door een afslaande auto, die op de weg naast je rijdt. Zeker als die weg wat verder van het fietspad af ligt. Opzij kijken is moeilijk voor sommige automobilisten.

Als je moet oversteken, moet je vaak wachten tot bij een zijstraat of zebrapad, voordat het kan.
.
  zondag 15 november 2015 @ 19:32:24 #77
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_157575550
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 21:35 schreef Pizza_Boom het volgende:
Vrachtwagens die zonder richting aan te geven de invoeger op gaan. Of met pas heel laat richting aangeven. Ik duik juist achter de vrachtwagen omdat ik hem voor niet wil afsnijden, maar weet ik dat hij daar ook af moet, dan trap ik hem ervoor. Scheelt een hoop tijd op die binnendoor weggetjes.
Mensen op de snelweg die met 70 van de rechter naar de linker rijstrook komen terwijl ik er bijna naast rijdt. En gewoon doodleuk doorsturen terwijl ik vol in de toeter hang. Denk je dat er voor lul getoeterd wordt ofzo. En waaorm? Omdat ze een invoegstrook tegen komen over 100 meter ofzo...
Deze Belgische mevrouw dacht ook nog even een paar vrachtwagen voor de afrit te kunnen inhalen:


Als je geen zicht op de uitrit of het verkeer voor de vrachtwagen hebt, dan kan het niet...Dat de knippers dan aan of uit staan is dan irrelevant.
pi_157575902
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 19:32 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Deze Belgische mevrouw dacht ook nog even een paar vrachtwagen voor de afrit te kunnen inhalen:


Als je geen zicht op de uitrit of het verkeer voor de vrachtwagen hebt, dan kan het niet...Dat de knippers dan aan of uit staan is dan irrelevant.
Dit is heel herkenbaar.
26-08-2016 never forget de zesde meet met Studiotje. O+
pi_157576062
Het probleem is dat ze kort achter de gele truck zit, voordat ze opzij gaat.
.
  zondag 15 november 2015 @ 19:46:24 #80
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_157576130
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 19:41 schreef WcPot het volgende:

[..]

Dit is heel herkenbaar.
Hey WcPot. :W

Begrijpelijk. Voor jullie vrachtwagenchauffeurs is het superirritant als zo'n idioot hem op het allerlaatste moment er nog voor gooit. Kan jij weer remmen (en kostbare snelheid en tijd verliezen).
pi_157576147
quote:
1s.gif Op zondag 15 november 2015 19:44 schreef Fer het volgende:
Het probleem is dat ze kort achter de gele truck zit, voordat ze opzij gaat.
Mevrouw had al veel eerder op de rechterrijstrook moeten gaan rijden. En niet de laatste 100/150 meter pas gaan uitvoegen.
26-08-2016 never forget de zesde meet met Studiotje. O+
pi_157576478
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 19:46 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Hey WcPot. :W

Begrijpelijk. Voor jullie vrachtwagenchauffeurs is het superirritant als zo'n idioot hem op het allerlaatste moment er nog voor gooit. Kan jij weer remmen (en kostbare snelheid en tijd verliezen).
Wat ook super vervelend is al je bij verkeerslichten staat te wachten met 2x2 rijstroken. Na een paar honderd meter gaat de weg naar 1x1 rijstrook. Natuurlijk wil je graag met je luxe auto voor een vrachtauto rijden. Maar vaak genoeg gaan ze bij de eerste de beste afslag mogelijkheid weer afslaan. :r Of ze halen nog net in over het verdrijvingsvlak en blijven dan 75 km/h voor je rijden dat is ook :(
26-08-2016 never forget de zesde meet met Studiotje. O+
pi_157577013
quote:
1s.gif Op zondag 15 november 2015 19:44 schreef Fer het volgende:
Het probleem is dat ze kort achter de gele truck zit, voordat ze opzij gaat.
Het probleem begint al als ze nog op rijstrook 1 (de meest linker) zit. Daar heeft ze al helemaal geen zicht op de uitvoegstrook (behalve als ze naar rechts door het passagiersraam kijkt) omdat er een gele vrachtwagen op rijstrook 3 rijdt. Voor die gele vrachtwagen zit waarschijnlijk nog een witte vrachtwagen. En op het moment dat ze van rijstrook 3 naar de uitvoegstrook gaat, zit ze idd veel te dicht op die gele vrachtwagen.
pi_157578467
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 19:32 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Deze Belgische mevrouw dacht ook nog even een paar vrachtwagen voor de afrit te kunnen inhalen:


Als je geen zicht op de uitrit of het verkeer voor de vrachtwagen hebt, dan kan het niet...Dat de knippers dan aan of uit staan is dan irrelevant.
Zo! Die zat er goed op.
Pay close attention or else you'll miss what's happening
  FOK!fotograaf maandag 16 november 2015 @ 01:13:47 #85
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_157590140
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 19:32 schreef Van_Poppel het volgende:
Als je geen zicht op de uitrit of het verkeer voor de vrachtwagen hebt, dan kan het niet...Dat de knippers dan aan of uit staan is dan irrelevant.
Gelukkig kan ik bij mijn afrit beide zien... En is het een dubbele afrit (want spitsstrook), dus wat ruimte. En die knipper is wel relevant, want staat die aan, dan laat ik hem niet al wat eerder uitrollen, maar trap ik 135-140 door totdat ik bij de afrit ben, in plaats van hem terug te laten lopen tot 100 en achter de vrachtwagen te gaan hangen om daarna de afrit op te steken. Doordat hij zijn knipper niet aan heeft, weet ik dus niet dat hij er ook af gaat. Ik doe dit vaker en dan laat ik hem rustig op de afrit uitrollen en kom ik daarbij naast de vrachtwagen. Geen probleem als die op de snelweg blijft. Maar dat deed deze niet. De eerste bocht is het probleem al, ik kan er met 70 doorheen, hij met 40. Moet ik dus mijn rem gaan gebruiken.
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 19:53 schreef WcPot het volgende:
Wat ook super vervelend is al je bij verkeerslichten staat te wachten met 2x2 rijstroken. Na een paar honderd meter gaat de weg naar 1x1 rijstrook. Natuurlijk wil je graag met je luxe auto voor een vrachtauto rijden. Maar vaak genoeg gaan ze bij de eerste de beste afslag mogelijkheid weer afslaan. :r Of ze halen nog net in over het verdrijvingsvlak en blijven dan 75 km/h voor je rijden dat is ook :(
Maar die vind ik ook in de auto irritant. Net als lui die links gaan staan en niet optrekken. Punt is, ik probeer sociaal te zijn naar vrachtwagens, met ze mee te denken ("Tegemoet komende vrachtwagen met wegversmalling, maar even van het gas af.") en ik verwacht, juist van de zogeheten professionals, dat zij ook sociaal zijn naar de rest van het verkeer. Dat een vrachtwagen de boel wat meer op houdt, snap ik, kan ie niets aan doen, zul je mij niet over horen. Ik ga echter wel miepen als ik opgehouden word door een vrachtwagen waar dit niet nodig was geweest.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_157592546
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 19:53 schreef WcPot het volgende:

[..]

Wat ook super vervelend is al je bij verkeerslichten staat te wachten met 2x2 rijstroken. Na een paar honderd meter gaat de weg naar 1x1 rijstrook. Natuurlijk wil je graag met je luxe auto voor een vrachtauto rijden. Maar vaak genoeg gaan ze bij de eerste de beste afslag mogelijkheid weer afslaan. :r Of ze halen nog net in over het verdrijvingsvlak en blijven dan 75 km/h voor je rijden dat is ook :(
Dat laatste heb ik vaak op de A20. Het stukje trajectcontrole is gewoon vervelend. Niet omdat je dan 80 moet rijden, maar omdat al die automobilisten krampachtig 75 blijven rijden. En met een inhaalverbod is dat gewoon irritant.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  FOK!fotograaf maandag 16 november 2015 @ 10:13:07 #87
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_157593914
Tsja, 75 op jouw teller is bij de meeste mensen natuurlijk gewoon rond de 80 km/h. Zeg maar dezelfde oorzaak als dat de maximale snelheid voor voertuigen met aanhanger met een totaal treingewicht van <3500 kg 90 mogen op de snelweg.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_157595925
Ik heb trouwens het idee dat berijders van zand en betonwagens vaak minder sociaal zijn dan die van bak en vloeistof wagens, of is dat onzin?
.
pi_157598489
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 10:13 schreef Pizza_Boom het volgende:
Tsja, 75 op jouw teller is bij de meeste mensen natuurlijk gewoon rond de 80 km/h. Zeg maar dezelfde oorzaak als dat de maximale snelheid voor voertuigen met aanhanger met een totaal treingewicht van <3500 kg 90 mogen op de snelweg.
Ik snap het. Die tellerafwijking is idd de reden van de lage snelheid. Maar het gaat mij juist om het stukje voor de trajectcontrole, waar de mensen nog eventjes mij voorbij willen rijden en net voorbij de portalen met 80 afzakken tot 75 (of nóg langzamer).

En dan wordt het toch een beetje vervelend.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_157598522
quote:
1s.gif Op maandag 16 november 2015 12:11 schreef Fer het volgende:
Ik heb trouwens het idee dat berijders van zand en betonwagens vaak minder sociaal zijn dan die van bak en vloeistof wagens, of is dat onzin?
Geen idee, het zal misschien te maken hebben met het type lading. Tankwagens kunnen schommelen, en dat is lastig onder controle te houden. Gewoon zand gaat niet stuk, maar blijft ook mooi liggen.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_157598576
Het viel mij gistermiddag op toen ik snelweg reed. Vies weer, horizontale regen, de sporen van vrachtverkeer die vol water liggen.

Ik pas mijn snelheid aan op de rechterstrook, mede door die rottige diepe sporen. Achter mij een SUV bak die het liefst door mijn kofferbak zou rijden. Opeens een momentje, aquaplanning, Uniroyal bandjes met ruim profiel konden hier ook niks meer mee. Dus ik van het gas na een zwiepert naar links en die SUV nog dichter op de bumper ;( Normaal raak ik daar niet van onder de indruk, maar met een kleine van 6 maand in de maxicosi wordt dat wel anders.

Waar het op neer komt: Ik verbaas mij hoe men nog steeds zo op die gaspedaal drukt terwijl het weer dat niet toelaat, zicht was nihil door spray op de stukken zonder zoab.

Ook het feit dat verlichting vrijwel niet gevoerd wordt onder deze omstandigheden, uitgezonderd dagrijverlichting, maar dat geldt niet voor achter mensen... :|W
  maandag 16 november 2015 @ 14:34:37 #92
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_157598846
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 14:17 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Ik snap het. Die tellerafwijking is idd de reden van de lage snelheid. Maar het gaat mij juist om het stukje voor de trajectcontrole, waar de mensen nog eventjes mij voorbij willen rijden en net voorbij de portalen met 80 afzakken tot 75 (of nóg langzamer).

En dan wordt het toch een beetje vervelend.
Deze mensen zijn zich niet bewust van het feit dat ze geen 80 rijden.
pi_157618246
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 november 2015 09:48 schreef Ridocar het volgende:
Sorry, die kut was weer aan het zuigen. Geen vrienden irl, denk ik. het was idd offtopic.
Omdat men in dat topic niet mijn vriendje wil zijn:
pi_157618689
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 10:02 schreef ambertje90 het volgende:

[..]

Omdat men in dat topic niet mijn vriendje wil zijn:
[ afbeelding ]
Is het misschien een idee een beetje empathisch vermogen te ontwikkelen?
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  Moderator dinsdag 17 november 2015 @ 11:19:47 #95
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_157619461
Anders irriteer ik me even aan mezelf de laatste twee dagen. 8)7

Vind dat ik normaalgesproken best netjes rijd. Nee niet foutloos, niemand rijd foutloos... maar echt grote 'fuck ups' maak ik meestal niet.

Tot gisteren en vandaag. Rijd gister op een uberdrukke A2 in de spits richting Amsterdam.
Wil op gegeven moment gaan inhalen, dus kijk in mijn spiegel en dode hoek en geef richting aan en ga....
Hoor ik me opeens echt vlak achter me een partij getoeter en groot licht geknipper.

Zat er dus blijkbaar een zeer boze volvo meneer schuin achter mij ofzo? Ik zat echt van wtf... ik had echt gekeken en hem gewoon niet gezien.
Ok het regende en het was donker plus heel druk, dus dat is niet de meest makkelijke combo om te rijden. Maar dan nog zat ik echt van, damn... hoe kon dit mis gaan, want ik had toch gekeken! Stom :{

En vanmorgen kom ik op de parkeerplaats op werk, en parkeer ik achteruit in....en rijd heeeeel voorzichtig naar achter. En opeens "bump". Zat ik dus tegen de achterbumper aan vd auto die achter mij geparkeerd stond |:(
Het ging gelukkig met een enorm voorzichtig slakkegangetje. Was echt een heel licht tikje. Dus ik heb meteen gekeken en zowel bij mij als bij de andere auto nul schade te bekennen, thank god.

Maar echt....soms heb je van die dagen ofzo....
  dinsdag 17 november 2015 @ 11:26:21 #96
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_157619582
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 01:13 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Gelukkig kan ik bij mijn afrit beide zien... En is het een dubbele afrit (want spitsstrook), dus wat ruimte. En die knipper is wel relevant, want staat die aan, dan laat ik hem niet al wat eerder uitrollen, maar trap ik 135-140 door totdat ik bij de afrit ben, in plaats van hem terug te laten lopen tot 100 en achter de vrachtwagen te gaan hangen om daarna de afrit op te steken. Doordat hij zijn knipper niet aan heeft, weet ik dus niet dat hij er ook af gaat.
Ik vind het niet tijdig gebruiken van een knipperlicht bij het verlaten van de snelweg (50-100m voor begin uitvoegstrook) sowieso behoorlijk irritant, ook bij personenauto's. Dan wil je de afslag nemen, laat je je gas los om achter iemand te gaan die ruim onder de V-max rijdt (105 waar 130 ofzo), lange afrit, dus zodra de uitvoegstrook begint geef ik weer wat gas bij, en dan gaan dat soort figuren alsnog, zonder te kijken, tientallen meters na het begin van de strook en met enkel even 3-knipper of zelfs helemaal geen knipperlicht, alsnog uitvoegen, terwijl ik er al half naast zit. Echt, geef het verdomme aan, dan rij ik je met 130 nog even voorbij. |:(

Oh, en aan alle mensen vanmorgen in de spits. Als het hard regent mag je best even je verlichting aanzetten. Ook als je automatische verlichting hebt mag dat soms handmatig. ^O^ :')
pi_157619630
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 november 2015 10:33 schreef Ridocar het volgende:
Is het misschien een idee een beetje empathisch vermogen te ontwikkelen?
Ik begrijp heel goed hoe de man in de Leon zich voelt. Hij is bang dat hij de weg kwijt raakt, en ik kan je zeggen: dat is niet prettig. Er komt een knoop in de buik, je gaat zweten, wordt gestressed, en dat veroorzaakt rijgedrag waar je vanachter je bureau geen begrip (meer) voor kunt opbrengen.
Ik begrijp dus heel goed waarom hij een navigatiesysteem heeft aangeschaft. Dat gevoel wordt nu bijna volledig weggenomen door een stem die je precies zegt wat je moet doen. Het kan heel rustgevend zijn om orders op te volgen. Geen verantwoordelijkheid meer, oh wat een innerlijke kalmte.
Toegegeven er zijn momenten dat de bestuurder zich toch opwindt; hoe kan de navi nu zeggen dat ik hier rechtsaf moet? Die weg is opgebroken, ik moet een manier vinden om er omheen te gaan en ze blijft maar roepen dat ik moet keren. Aaaaaaahhh.
Oh gelukkig ze heeft een nieuwe route gevonden. Wat een geweldig ding! Ik geef me er helemaal aan over, dit moet elke rit mee, ik geef het een prominente plaats in de auto zodat ik altijd op dat ding kan vertrouwen en kijken. Prachtig!

Brommerrijder? Welke brommerrijder?
  FOK!fotograaf dinsdag 17 november 2015 @ 11:45:48 #98
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_157620022
_O- _O- _O-

quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 11:26 schreef BigSmurf het volgende:
Ik vind het niet tijdig gebruiken van een knipperlicht bij het verlaten van de snelweg (50-100m voor begin uitvoegstrook) sowieso behoorlijk irritant, ook bij personenauto's.
Amen :7
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_157620131
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 11:28 schreef ambertje90 het volgende:

[..]

Ik begrijp heel goed hoe de man in de Leon zich voelt. Hij is bang dat hij de weg kwijt raakt, en ik kan je zeggen: dat is niet prettig. Er komt een knoop in de buik, je gaat zweten, wordt gestressed, en dat veroorzaakt rijgedrag waar je vanachter je bureau geen begrip (meer) voor kunt opbrengen.
Ik begrijp dus heel goed waarom hij een navigatiesysteem heeft aangeschaft. Dat gevoel wordt nu bijna volledig weggenomen door een stem die je precies zegt wat je moet doen. Het kan heel rustgevend zijn om orders op te volgen. Geen verantwoordelijkheid meer, oh wat een innerlijke kalmte.
Toegegeven er zijn momenten dat de bestuurder zich toch opwindt; hoe kan de navi nu zeggen dat ik hier rechtsaf moet? Die weg is opgebroken, ik moet een manier vinden om er omheen te gaan en ze blijft maar roepen dat ik moet keren. Aaaaaaahhh.
Oh gelukkig ze heeft een nieuwe route gevonden. Wat een geweldig ding! Ik geef me er helemaal aan over, dit moet elke rit mee, ik geef het een prominente plaats in de auto zodat ik altijd op dat ding kan vertrouwen en kijken. Prachtig!

Brommerrijder? Welke brommerrijder?
[ afbeelding ]
ik zie het probleem niet ?

weer zon rot brommer de weg afgekegeld, krijgt die persoon die dat gedaan heeft wel ff een medaille ? :+ :W

Overigens ben ik het wel eens met je dat de meeste mensen hun navigatie op onmogelijke plekken ophangen 8)7
Ben er ooit eentje tegen gekomen die dat ding practisch recht voor zen neus had hangen.... }:| :X :N
pi_157620240
quote:
12s.gif Op dinsdag 17 november 2015 11:50 schreef Martijn137 het volgende:
Ben er ooit eentje tegen gekomen die dat ding practisch recht voor zen neus had hangen....
Nee, dat lijkt me sterk!



[ Bericht 6% gewijzigd door ambertje90 op 17-11-2015 12:00:58 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')